Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

PatrickC schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:49:
Ik hoor Marco Massarutto toch duidelijk zeggen dat je met het behalen van de licenses auto’s kunt vrijspelen. Kijk de video vanaf ongeveer 3:10 nog maar eens.
Hij zegt: "(...) to obtain the driving license you need for your dream car"
Ik hoor daar niet per se een unlocksysteem in en tast over de exacte betekenis net zo in het duister als jullie ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:44
En heel stiekem zou ik het niet erg vinden dat je licenties moet behalen. Dat je er iets voor moet doen om iets te mogen rijden.
Het gaat inderdaad terug naar het beginpunt van de GT series van voorheen wat niet iedereen leuk gaat vinden, toch geeft het een bevredigend gevoel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Gummiebeer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:19:
En heel stiekem zou ik het niet erg vinden dat je licenties moet behalen. Dat je er iets voor moet doen om iets te mogen rijden.
Het gaat inderdaad terug naar het beginpunt van de GT series van voorheen wat niet iedereen leuk gaat vinden, toch geeft het een bevredigend gevoel denk ik.
Het zal erg liggen aan de manier waarop ze het gaan implementeren. Als je voor sommige licenties bijna een sim racing ‘alien’ moet zijn, dan is voor mij de lol er al snel af. Als ik online race zit ik meestal wel een paar seconden af van de snelste tijden en tegen AI race ik meestal tussen 95-100%. Ik heb gewoon niet de tijd om uren te besteden aan een setup en een track/auto combinatie, om daar dan seconden vanaf te halen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:12
PatrickC schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:49:
Ik hoor Marco Massarutto toch duidelijk zeggen dat je met het behalen van de licenses auto’s kunt vrijspelen. Kijk de video vanaf ongeveer 3:10 nog maar eens.
Nou, vooruit, om wat ik precies zij nog even aan te duiden:
The driving academy will allow you to learn a step by step section of each track for the first release, driving a wide range of different cars in iconic challenges, with a new A to B time attack game mode.

Alongside the first release of the game economy features this will allow you to obtain the driving license you need for your dream car.
Klinkt toch alsof het vooral te maken heeft met het multiplayer/online/open map gebeuren, niet per se met singleplayer.

Kan prima zijn dat het ook voor singleplayer gaat gelden, maar ook dan zie ik niet in dat ze semi-professionele coureurs vaardigheid verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door HachiPudi op 26-12-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Maar hebben meer mensen dit?
Dit steeds switchen tussen de chase-view en cockpit-view.
Je rijd dan even in de chase view een paar bochten, en daarna switchen tussen weer de cockpit view enz...
Idd ik rijd zelf ook veel liever in de cockpit view.
Maar dan jezelf gaan dwingen om in de cockpit view te racen lukt dan gewoon niet.
Als je dan in de cockpit-view zit ga je toch twijfelen om weer in de chase-view te racen.
Ik rijd met racestuur.

Hoe krijg je die helmet Cam terug?

Eerst kon je ook switchen tussen een helmet-cam.
Je kan dan beter de bocht in kijken.

Iemand?

[ Voor 63% gewijzigd door Water_824 op 27-12-2024 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Water_824 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:02:
Maar hebben meer mensen dit?
Dit steeds switchen tussen de chase-view en cockpit-view.
Je rijd dan even in de chase view een paar bochten, en daarna switchen tussen weer de cockpit view enz...
Idd ik rijd zelf ook veel liever in de cockpit view.
Maar dan jezelf gaan dwingen om in de cockpit view te racen lukt dan gewoon niet.
Als je dan in de cockpit-view zit ga je toch twijfelen om weer in de chase-view te racen.
Ik rijd met racestuur.

Hoe krijg je die helmet Cam terug?

Eerst kon je ook switchen tussen een helmet-cam.
Je kan dan beter de bocht in kijken.

Iemand?
Nope, sorry. Simracen is voor mij altijd cockpit-view. Soms zet ik de Rift-S op voor meer immersie. Als ik boven mijn auto "zweef" is het voor geen Simulatie meer, dan ben ik aan het gamen met een controller in m'n hand.....

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb even een apart topic aangemaakt voor Assetto Corsa EVO. 8)
[Multi]Assetto Corsa EVO

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CDR7M1LfhawYYJDv9irOYiaLUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BXOkOSnzegXYnfswJICbinC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag die extra DLC nog gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
de nieuwe RSS 992...wow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVeTWM00okKM3vSbLIrXFsMn2O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzJT9n34iHEYWeLtpU3SRGYH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Altijd een feest om de video’s van GPLaps te bekijken. Zeker als het over classics gaat, zijn zijn verhalen die hij erbij verteld zeer deskundig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinneDsOnline
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08 10:41
Vanaf februari gaan we van start met het nieuwe AC kampioenschap. En we zullen gaan racen in een oude bekende. Maar deze keer met "factory support".

Het is de officiële Radical SR3 XXR die door URD in samenwerking met Radical is gemaakt!

We hebben een flink seizoen klaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhAiuNZaj49N-VmKTcF8DzwjRpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DIGC50gqNzfvLNWhsij805C.jpg?f=fotoalbum_large

https://discord.com/invite/HYKWHfKTus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
PatrickC schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:57:
Altijd een feest om de video’s van GPLaps te bekijken. Zeker als het over classics gaat, zijn zijn verhalen die hij erbij verteld zeer deskundig.
[YouTube: Huge Update to One of the Best - World Sportscar Legends 1.2 - Assetto Corsa]
Die man heeft ook een mooie uitlegstem.
Wat me wel nu weer opvalt is dat het op het vlakke scherm het allemaal leuk uitziet maar in VR zijn deze tracks van Rainmaker tov andere tracks teleurstellend. Denk dan aan; scheermes scherpe 2D objecten, shimmer/jaggies/flickering, zwevende gebouwen, low poly models en slechte optimalisaties (FPS zakt in elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toine1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:08:
[...]

Wat me wel nu weer opvalt is dat het op het vlakke scherm het allemaal leuk uitziet maar in VR zijn deze tracks van Rainmaker tov andere tracks teleurstellend. Denk dan aan; scheermes scherpe 2D objecten, shimmer/jaggies/flickering, zwevende gebouwen, low poly models en slechte optimalisaties (FPS zakt in elkaar).
Ja, hij heeft een prachtige stem. Beetje zoals Billy Strange, maar dan nog mooier eigenlijk.

Ik zal die track ook eens proberen op mijn Quest 3, met natuurlijk deze fantastische classic cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Op Overtake zoeken naar de tracks van Fat-Alfie en dan in VR mode vergelijken met een conversies van Rainmaker. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik deze track van Rainmaker nog niet heb getest, mogelijk is dit een conversie van een moderne racegame en zijn dan de resultaten beter. Ik wel een keer een pm sessie gehad met hem, toen bleek al dat hij geen VR set had en daarom logischerwijs dit ook niet kon opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zojuist even die Laguna Seca track geprobeerd en grafisch is het inderdaad niet veel soeps, maar ik had geen FPS drops (Quest 3, Virtual Desktop in Godlike, OpenComposite dll’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat me trouwens wel opvalt met AC in VR met gebruik van OpenXR toolkit, dat mijn CPU headroom bijna constant 0% is, terwijl deze in games als ACC, AMS2, RF2 en LMU vaak nog boven de 50% is. Ik heb een AMD Ryzen 7 7800X3D CPU. Is dat omdat AC vaker gelimiteerd is op één CPU core? Voor problemen zorgt het eigenlijk niet, alleen maar af en toe een paar framedrops vanwege de CPU. Ik gebruik trouwens de laatste preview versie van CSP icm de laatste versie van Pure LCS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toine1
PatrickC schreef op maandag 13 januari 2025 @ 00:14:
Wat me trouwens wel opvalt met AC in VR met gebruik van OpenXR toolkit, dat mijn CPU headroom bijna constant 0% is, terwijl deze in games als ACC, AMS2, RF2 en LMU vaak nog boven de 50% is. Ik heb een AMD Ryzen 7 7800X3D CPU. Is dat omdat AC vaker gelimiteerd is op één CPU core? Voor problemen zorgt het eigenlijk niet, alleen maar af en toe een paar framedrops vanwege de CPU. Ik gebruik trouwens de laatste preview versie van CSP icm de laatste versie van Pure LCS.
Ik heb een 6jr oude i9-9900KS die all cores 5,2 Ghz loopt zonder HT, jouw 7800X3D maakt gehakt van mijn i9. Wat denk ik het verschil hierin is dat ik buiten dat ik alles lean cq geoptimaliseerd heb, ook nog een software geïnstalleerd heb welke voor AC 4 cores vrijmaakt en de overige zitten op die resterende 4 cores, de niet nodige afsluit en de niet belangrijke op een laag pitje zet.
Ik zelf gebruik hiervoor https://www.bill2-softwar...manager/download-en.shtml maar je hebt ook nog zoiets als Process Lasso en andere. Wat ik fijn vind aan de gratis Bill2 is dat het tov Process Laso, heel simpel is en veel minder resources vreet.
Ik zelf merk het meteen dat zonder, mijn CPU de bottleneck wordt ipv mijn RTX3070.

Edit: Ben benieuwd of het werkt in jouw situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:03

SomerenV

It's something!

Toine1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:08:
[...]

ExtraFX van CSP doet niks in VR en dat kan grafisch behoorlijk schelen. Geen temporal anti-aliasing, geen screen space local reflections, geen ambient occlusion, geen screen space lighting, geen volumetric koplampen en geen fog blur. Vooral TAA, ambient occlusion en SSLR kunnen best wat toevoegen op het gebied van grafische pracht en praal en hoe clean het oogt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
RSS heeft de 2e auto uit hun phase 2 GT-M pack uitgebracht, de GT-M Hyperion V8. Dit is de RSS versie van de Ford Mustang GT3.

[ Voor 29% gewijzigd door PatrickC op 08-03-2025 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
United Racing Design heeft de Aston Martin Vantage AMR GT3 uitgebracht. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 16-03-2025 11:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Blijft insane, dat deze game er zó uit kan zien. Heerlijk om met de photomode te pielen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VTzsfB1.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X9KFZt8.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vtyfpzh.jpeg

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2025 14:23 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 08:39
Krijg je dit met de laatste filters voor elkaar?
Zie graag de requirements en settings ervoor.
Ook benieuwd welke videokaart dit trekt.
Ik heb met een 3060ti de laatste tijd op LFM heel veel last van freezes, weinig over te vinden.
Heb de laatste CSP en Pure. Veel geprobeerd maar lek nog niet boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@roelofz Dit is met de meeste recente versie van CSP en Pure. Filter is de standaard “photographic” en C13AEGIS.

M’n videokaart is de RTX 5090 zoals je aan de specs in m’n signature ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
Oeh, die kaart en dat met deze game...
Wel humor dat je zo'n beest hebt, geen vergelijk.

Ik ga eens kijken wat ik er nog uit kan persen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hj7KrU2.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2t9114O.jpeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Nieuwe Ultrawide QD-OLED gekocht. Dus moest natuurlijk even een wallpaper maken. ;)
Allen 3440x1440.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tkfjDK9.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hzRct7G.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DNrXoVE.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe ‘Ferrari’ van RSS…de GT-M Furiano 96 V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
Goedemiddag tweakers,

Sinds gisteren het probleem dat zodra de auto waar ik mee rijdt dat dan delen van de auto beginnen te vervagen naarmate de snelheid toeneemt. Het gaat dan voornamelijk om de voorwielen bij open wheelers, delen van de motorkap en het interieur bij gesloten auto's. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb sinds gisteren wel pure geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pelota71 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:49:
Goedemiddag tweakers,

Sinds gisteren het probleem dat zodra de auto waar ik mee rijdt dat dan delen van de auto beginnen te vervagen naarmate de snelheid toeneemt. Het gaat dan voornamelijk om de voorwielen bij open wheelers, delen van de motorkap en het interieur bij gesloten auto's. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb sinds gisteren wel pure geïnstalleerd.
Heb je in Pure gecontroleerd of alles goed geconfigureerd is? Kan geen toeval zijn dat je nu ineens een probleem hebt. Ik zelf draai probleemloos op de laatste versie van Pure icm de laatste preview versie van CSP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
PatrickC schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Heb je in Pure gecontroleerd of alles goed geconfigureerd is? Kan geen toeval zijn dat je nu ineens een probleem hebt. Ik zelf draai probleemloos op de laatste versie van Pure icm de laatste preview versie van CSP.
Dankjewel voor de hulp. Het is gelukkig opgelost, ik had een te oude versie van Pure gedownload, met de meest recente werkt alles weer picobello.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 19:27
Ik ben een laatkomer, maar sinds kort heb ik ook Assetto Corsta op mn PC staan met de Content Manager, Custom Shader Patch en Pure.

So far so good en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik het geprobeerd heb. Waar ik echter tegen aan loop is dat ik bij sommige tracks foutmeldingen krijg en ik begrijp niet waarom.

Tijdens het laadscherm krijg ik een error terug en/of ik zie can not have 0 cars in race ini.
Dit is zowel bij losse tracks of bij tracks uit bijvoorbeeld https://www.assettocorsam...grand-prix-2025-full-mod/

Meer mensen die dit probleem hebben ervaren? Ik heb al geprobeerd om CSP en/of Pure uit te zetten en/of andere versies aan te zetten, maar dat helpt niet.

Wat wel geholpen heeft is om in plaats van een track die niet laadt - bijvoorbeeld Barcelona - een andere versie te downloaden. Soms werkt die wel, niet altijd.

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toine1
Simdream oeps, staan niet goed bekent in de AC wereld.
Selecteer eens een free track hieruit https://docs.google.com/s...iTqWJmrnMHHh323A/htmlview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
Thanks @Toine1
Heb zelf de logs ook nog even door ChatGPT gehaald en daaruit lijkt het probleem te zijn dat ik de officiele uitbreidingen niet heb (dream pack / etc). De Barcelona track die ik heb verwijst naar 4.kn5, 9.kn5 en 12.kn5 en die heb ik dus niet.

Puur voor mijn beeldvorming; waarom staat Simdream niet goed bekend? Ik heb ook andere F1 packs gezien, maar die waren in mijn ogen beperkter (niet met volledige livery e.d.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
@Rickyoung Simdream heeft mods gemaakt die gebruik maakten van mods van anderen en deze dan als pay mod verkocht. En toen bijvoorbeeld Mike van SimRacing604 dit aankaartte werd hij door Simdream aangeklaagd en Mike zijn Youtube channel werd tijdelijk uit de lucht gehaald.

Ik raad je aan om in een Steam Sale een keertje de ultimate edition van AC aan te schaffen, dan heb je alle officiële DLC en krijg je die track errors ook niet meer.

Voor F1 kan ik je de pay mods van RSS of VRC aanraden. Daarvan zijn op Overtake dan liveries/skins te vinden voor dec verschillende seizoenen. Bijvoorbeeld: https://www.overtake.gg/downloads/authors/shadow118.231192/

[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 01-06-2025 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelofz
Als je er 12,- tegenaan kunt gooien, is hij op de cdkeys sites al goedkoop aan te schaffen (1 gechecked). De prijs van Steam is een bizarre grap, AC Ultimate is al jaren voor een appel en een ei te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
Thanks @roelofz - daar kom ik inderdaad wel overheen
& @PatrickC thanks voor de info! Helder 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb een probleem met een aantal auto's dat ze niet accelereren. Bijvoorbeeld de Ford Escort RS 1600 en Alfa Romeo GTA. De auto's komen heel langzaam rollend van hun plek, maar dan accelereren ze niet. Ik heb al wat zitten proberen met auto-clutch en traction control settings, maar niets helpt. Dit zijn gewoon de Kunos versies van deze auto's. Of zit er ergens een probleem met het gebruik van CSP? Ik gebruik nu 0.2.10-preview1 van CSP.

Edit: Is inderdaad een probleem met de laatste versie van CSP. De fix is om 'Awake physics in pits' uit te zetten in 'Physics experiments' in de CSP General Settings.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 08-06-2025 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Rondje Le Mans met de AC Loire. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die AC Loire van URD moet ik ook eens aanschaffen, want ik mis nog een goede LMP2. Ik zag dat je de Pyyer extension gebruikt voor Le Mans. Voor welke versie van het circuit is die extension, of zit die bijgesloten bij de extension?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
PatrickC schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:00:
[...]

Die AC Loire van URD moet ik ook eens aanschaffen, want ik mis nog een goede LMP2. Ik zag dat je de Pyyer extension gebruikt voor Le Mans. Voor welke versie van het circuit is die extension, of zit die bijgesloten bij de extension?
Die is voor de sx_lemans versie.

https://drive.google.com/...nlL_6c6dbBTfWeB6-mLv_lqK/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@PatrickC Toevallig is deze versie van Le Mans dit weekend als v3.0.7 verschenen. :)

https://www.mediafire.com...9sxvke/sx_lemans_v3.0.7z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Toevallig ooit de mogelijkheid gehad om de Loire te testen in VR. Die URD Loire kan ik iedereen aanbevelen die ac in VR mode gebruikt. Achter het stuur zijn de fijne details in 3D, geweldig om te zien. Bij bv RSS (=Bayer) kun je duidelijk zien dat hún modellen meer voor monitor toepassingen zijn ontwikkeld. VRC met de (paganeu) zit hier ongeveer ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Een verrassende licensed car van RSS in samenwerking met Alpine.
De Formula Hybrid Alpine 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickyoung
PatrickC schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:46:
Een verrassende licensed car van RSS in samenwerking met Alpine.
De Formula Hybrid Alpine 2025.
Heb 'm gister meteen even gekocht en een tijdje geprobeerd en vergeleken met de VRC Alpha. De VRC voelt wat directer dan de RSS en rijdt naar mijn ening prettiger. Al is het wel een lekker model voor ~5 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Fenryr heeft de Nordschleife inmiddels op v1.1 zitten.
Scan uit ACC.

https://www.patreon.com/posts/nurburgring-2025-103441551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tara2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:51
Hoi allemaal, ik heb net assetto corsa competizione gekocht voor op de ps5 alleen mijn auto gaat alle kanten op in de bochten.
Ik heb het op het volgende staan:

gain 85%
minimum force 5%
dynamic damping 50%
road effects 5%
frequency 400hz
steer lock 540
steer scale 100%
steer linearity 1
brake gamma 1
brake dead zone 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tara2021 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:08:
Hoi allemaal, ik heb net assetto corsa competizione gekocht voor op de ps5 alleen mijn auto gaat alle kanten op in de bochten.
Ik heb het op het volgende staan:

gain 85%
minimum force 5%
dynamic damping 50%
road effects 5%
frequency 400hz
steer lock 540
steer scale 100%
steer linearity 1
brake gamma 1
brake dead zone 0%
Je post FFB settings dus begrijp niet helemaal wat je bedoelt met “mijn auto gaat alle kanten op in de bochten”. Je kent het circuit, de bochten en in welke snelheid en versnelling je de bocht moet nemen neem ik aan? ACC is een sim racing game. :+

Verder kun je vragen over ACC denk ik beter stellen in het topic van ACC ipv dit AC topic.
[PC] Assetto Corsa Competizione

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tara2021
maar is dat topic niet alleen voor op de pc?

Ik ken het hele spel niet, kijk zelfs nooit naar de echte races, maar wou een leuke race game hebben. Maar een halve cm met je stuur naar link of rechts en ik knal overal tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tara2021 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:58:
maar is dat topic niet alleen voor op de pc?

Ik ken het hele spel niet, kijk zelfs nooit naar de echte races, maar wou een leuke race game hebben. Maar een halve cm met je stuur naar link of rechts en ik knal overal tegenaan.
Dat is gewoon een ACC topic voor alles. ACC kwam eerst voor de PC uit voordat het naar de consoles kwam.

Het probleem wat je hebt klinkt als een steering wheel ratio probleem. Je moet er voor zorgen dat het aantal graden (bv 900) matched tussen je wheel settings (fabrikant) en de in/game ACC settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tara2021
dank je voor je uitleg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinneDsOnline
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08 10:41
Ons tweede seizoen van 2025 begint binnenkort! We zoeken nog enthousiaste racers om samen de uitdaging aan te gaan. Wil jij ook mee racen en deel uitmaken van onze geweldige community? Wil je meteen je plek reserveren of meer informatie, sluit je dan aan bij onze Discord !

https://discord.com/invite/HYKWHfKTus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Fv0PRgKobgGURXsHjOHvkziWzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKRU6IYtw0QRQoAq7M4p3H8k.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste