• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 04:02:
Ik zou het ook wel leuk vinden als er online wat meer "echte" races waren, ik sim race eigenlijk voornamelijk om te oefenen hoe je rond andere wagens rijdt zonder ongelukken, wat origens nog niet echt wil lukken :P..
Er schijnt ook nog wel sim racing system te zijn wat her en der aanbevolen wordt, maar daar aangemeld raken is een hele klus.
Je kan kijken bij racedepartment.com kost nu 7.50 dollar per jaar. Of Rfactor 2 heeft ook nog voldoende races om te doen zowel betaalt als gratis. Of anders iracing kopen en daar jaarlijks betalen voor races. Heb daar 1 jaar mee gedaan maar dat is echt next level. Schijnen zelfs pro rijders daar te zitten die er trainen ect. Alleen ben ik van mening dat als je betaalt de instelling van de mensen veranderd. Want als je daar echt een foutje maakt of iemand tikt je eraf ka dan zijn de reacties minder lief zeg maar..

Voor AC is het inderdaad wat minder 😉

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

promise2die4 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Of anders iracing kopen en daar jaarlijks betalen voor races. Heb daar 1 jaar mee gedaan maar dat is echt next level. Schijnen zelfs pro rijders daar te zitten die er trainen ect.
Klopt! Toen ik nog iRacing speelde heb ik meerdere malen tegen Lando Norris gereden, huidige testcoureur bij Mclaren F1, een aantal keer tegen Nick Catsburg en eenmaal tegen Rubens Barrichello :)

Verwijderd

FightingAce schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:06:
[...]

Hele klus? Je maakt een account aan, installeert de app, logt in en klaar. Enige is dat races op vaste tijden zijn en je het dus een beetje moet plannen.
Dat zou men zeggen, maar ik kom maar niet aangemeld, steeds wordt m'n aanmelding gedelete.
promise2die4 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Je kan kijken bij racedepartment.com kost nu 7.50 dollar per jaar. Of Rfactor 2 heeft ook nog voldoende races om te doen zowel betaalt als gratis. Of anders iracing kopen en daar jaarlijks betalen voor races. Heb daar 1 jaar mee gedaan maar dat is echt next level. Schijnen zelfs pro rijders daar te zitten die er trainen ect. Alleen ben ik van mening dat als je betaalt de instelling van de mensen veranderd. Want als je daar echt een foutje maakt of iemand tikt je eraf ka dan zijn de reacties minder lief zeg maar..

Ik vind AC gewoon de fijnste sim qua wagengevoel, dus ik houd het het liefst bij AC.
Simracen ben ik vooral begonnen om over mijn totale wegvallen van enig idee hoe je een wagen bestuurt zodra er een andere auto in de buurt komt heen te komen (en omdat ik een gierige zak ben en trackdays duur zijn).
Dat is me al een paar keer bijna catastrofaal geworden, dus ik moet een beetje in een mellow omgeving kunnen oefenen.
Iracing gaat me denk ik een zenuwinzinking bezorgen, dus daar waag ik me nog niet aan :P.

• PRM2D4
@Verwijderd

Qua wagengevoel is iracing en rfactor echt een stap verder dan ac... het is grafisch wat minder dan ac. Maar de wagens en banen ect zijn echt vele malen beter.. maar goed ik snap je wel want ik vind ac ook beter maar meer omdat het oog ook wat wil en ik niet bij elke fout afgestraft wordt want bij ac kun je best nog wel eens hier en daar een foutje maken... en ik rijd voor me plezier en zit dus niet op bozen engelse conversaties zit te wachten via teamspeak als je hun aantikt of in de weg zit..

Maar goed genoeg keuze dus maar als je alleen ac aanhoudt dan ben je beperkt zoals je al hebt gemerkt.. 😉

@bsty

Ja dat is gewoon vet toch als je tegen hun kan rijden.. althans als ze ook op de baan zijn want je gaat ze echt niet bij houden. Heb paar races mee gekeken en dat is absurd hoe die gasten rijden. Is wel gezegd dat hun wagen ook perfect is afgesteld en dat scheelt gewoon secondes. Maar goed vond het best een dure grap om daar aan te klungelen dus dan maar ac en dirt en p2.. dat is meer mijn ding 😂

Verwijderd

AC heeft op de een of andere manier een meer organische feel of hoe ik het ook zou moeten omschrijven.
Ik heb ook wel eens Iracing gedaan bij een kameraad van me en dat is toch op de een of andere manier niet hoe je verwacht dat een auto handlet.
Nu ben ik ook wel fan van de wat wolligere autos de "echte" racewagens rijd ik eigenlijk nooit, op de dtm wagens na :P.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:11
ASR Formula komt binnenkort met de Griiip G1 inclusief een online competitie (virtual series). ASR maakt normaal mooie en hoge kwaliteit (pay) mods (ik heb er een aantal gekocht voor AC eb rF2), maar... wat ze voor deze mod durven te vragen, nl. €9,99, gaat me toch wel een 'beetje' te ver.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Aankondiging - Assetto-Corsa.nl - Mixed GT3 kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/01/Tweakers-GT3.jpg

Tracklist

05-02-2018 Imola [Sprint 40+20]
12-02-2018 Red Bull Ring [Sprint 40+20]
19-02-2018 Black Cat Country [Sprint 40+20]
26-02-2018 Mugello [Sprint 40+20]
05-03-2018 Nordschleife [Endurance 90]
12-03-2018 Silverstone [Sprint 40+20]
19-03-2018 Barcelona [Sprint 40+20]
26-03-2018 Laguna Seca [Sprint 40+20]
02-04-2018 Monza [Sprint 40+20]
09-04-2018 Spa [Endurance 90]
16-04-2018 *BONUSRACES 2 tracks op 1 avond. Aankondiging volgt.[20+20]

Informatie Kampioenschap

Aanstaande 5 februari zullen wij een nieuwe start maken met een kampioenschap. U vraagt wij draaien! Dit wordt een mixed GT3 kampioenschap verdeeld over meer dan 10 verschillende tracks!

Iedere deelnemer dient een keuze te maken uit 1 van de geselecteerde GT3 auto’s. Deze keuze zal bepalend zijn voor het gehele kampioenschap. Maak dus de juiste beslissing! Eenmaal deelgenomen met een auto maakt wisselen onomkeerbaar.

Om deel te nemen aan de 1e race zijn er twee acties die je moet doen.

Je maakt een GT3 auto keuze. Dit kan hier
Je schrijft je in voor de race. Dit kan hier.
Indien je met een custom skin wilt rijden dan is dit mogelijk. Dit kan via hier. (Let op dit kan tot aan de deadline (zie link)!! Tijdens het kampioenschap is dit NIET meer mogelijk)

Zodra je een auto keuze hebt kunnen maken en je hebt deelgenomen aan een race dan zal je info en skin bewaard worden voor het verdere kampioenschap.

Inschrijven per race is verplicht. Dit omdat we niet kunnen inschatten of we meer deelnemers hebben dan pitboxen. Blijkt het dat we genoeg plekken hebben voor iedereen dan zal hier later een aankondiging voor komen. Hierover zal later meer info over komen.

Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

K-Jay

Klaas Jan

Gaaf, dat GT3-kampioenschap. Ik zag het al staan op assetto-corsa.nl. Zal me even inschrijven.
Misschien is er al eerder over gediscussieerd, maar waarom eigenlijk 60 minuten kwalificatie? Ik vind dat erg lang, zelf ben ik na een kwartier wel klaar met kwalificeren, zeker als ik daarna ook nog 40 minuten moet racen, en daarna nog een race.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:19

Hupske

AFCA

K-Jay schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:19:
Gaaf, dat GT3-kampioenschap. Ik zag het al staan op assetto-corsa.nl. Zal me even inschrijven.
Misschien is er al eerder over gediscussieerd, maar waarom eigenlijk 60 minuten kwalificatie? Ik vind dat erg lang, zelf ben ik na een kwartier wel klaar met kwalificeren, zeker als ik daarna ook nog 40 minuten moet racen, en daarna nog een race.
Heb je al verder gekeken? Sommige races zijn met 15 min quali of zelfs maar 3 rondes.
60 minuten is voor sommige ook wel prettig, want je hoeft niet stipt om 7:30 klaar te zitten om een tijd neer te zetten.
Je hoeft zelf toch ook niet 60 minuten rondjes te rijden? Je kan zelf toch ook kiezen om 15 minuten van te voren pas te joinen en je rondjes te rijden.
Sommige kunnen alleen ook even om 7:30 2 rondes rijden en moeten daarna even half uur ergens anders na toe en kunnen net aan de start van de race weer instappen.
Het geeft iig iedereen de tijd om een leuke tijd neer te zetten en zorgt ervoor dat de meeste in ieder geval onspannen aan de race kunnen beginnen. :P

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• PRM2D4
phoentje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:15:

Aankondiging - Assetto-Corsa.nl - Mixed GT3 kampioenschap

Tracklist

Informatie Kampioenschap

Aanstaande 5 februari zullen wij een nieuwe start maken met een kampioenschap. U vraagt wij draaien! Dit wordt een mixed GT3 kampioenschap verdeeld over meer dan 10 verschillende tracks!

Iedere deelnemer dient een keuze te maken uit 1 van de geselecteerde GT3 auto’s. Deze keuze zal bepalend zijn voor het gehele kampioenschap. Maak dus de juiste beslissing! Eenmaal deelgenomen met een auto maakt wisselen onomkeerbaar.

Om deel te nemen aan de 1e race zijn er twee acties die je moet doen.

Je maakt een GT3 auto keuze. Dit kan hier
Je schrijft je in voor de race. Dit kan hier.
Indien je met een custom skin wilt rijden dan is dit mogelijk. Dit kan via hier. (Let op dit kan tot aan de deadline (zie link)!! Tijdens het kampioenschap is dit NIET meer mogelijk)

Zodra je een auto keuze hebt kunnen maken en je hebt deelgenomen aan een race dan zal je info en skin bewaard worden voor het verdere kampioenschap.

Inschrijven per race is verplicht. Dit omdat we niet kunnen inschatten of we meer deelnemers hebben dan pitboxen. Blijkt het dat we genoeg plekken hebben voor iedereen dan zal hier later een aankondiging voor komen. Hierover zal later meer info over komen.

Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
Eindelijk weer een gt kampioenschap.. lekker bezig..👊

Maar komt er weer een online lijst wie ingedeeld is voor die race. En neem aan wie eerst inschrijft die ook daadwerkelijk mee doen??

Ik heb me in ieder geval weer ingeschreven.

Auto ga ik strak even testen dus kom ik nog op terug en skin komt er ook aan.. 👍

• Marius191185
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 14:20
Euh.... Mischien ff een dom vraagje, maar heb je de DLC nodig om mee te doen??.

• phoentje
  • Niet online
Marius191185 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:02:
Euh.... Mischien ff een dom vraagje, maar heb je de DLC nodig om mee te doen??.
Zal je even moeten kijken of je alle auto's hebt waaruit je kan kiezen. Zo niet dan heb je inderdaad extra DLC nodig.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• phoentje
  • Niet online
promise2die4 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Eindelijk weer een gt kampioenschap.. lekker bezig..👊

Maar komt er weer een online lijst wie ingedeeld is voor die race. En neem aan wie eerst inschrijft die ook daadwerkelijk mee doen??

Ik heb me in ieder geval weer ingeschreven.

Auto ga ik strak even testen dus kom ik nog op terug en skin komt er ook aan.. 👍
Geen idee hoe t aanslaat. Maar dedicated mensen gaan sowieso voor. Komen we boven een ander aantal dan gaan er twee servers draaien. Dat is vermoedelijk bij 28 spelers en hoger

• Marius191185
phoentje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:09:
[...]

Zal je even moeten kijken of je alle auto's hebt waaruit je kan kiezen. Zo niet dan heb je inderdaad extra DLC nodig.
Ja heb al gekeken en heb inderdaad een paar dlc pakketten nodig

• PRM2D4
nou dat aanslaan zal wel goed gaan lopen hoor, daar ben ik niet bang voor... zie hoe de rest voorheen is gegaan.

maar een online lijst zou wel handig zijn zodat je kan zien wie er op de lijst komt en zo en zo mag mee rijden die avond..

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33
volgens mij vroeg er laatst iemand om een filmpje, maar kan het zo niet meer terugvinden .. anyway, ik heb snel even wat gefixed. :)

Shva schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:51:
Die praga cockpit is claustrofobisch in VR, :P ben wel gespind, nerveuze achterkant, maar khad de vleugel tikje lager gezet....
komt ook voorbij ja ;)

Verders zien we @Kevin Kater @DutchDevil79 (maar die haakte af?) @negnojneorej en Bob van Ingen waarvan ik de nick niet weet :P

.. maar had ik nou gewonnen !?! :o *O* 'k dacht dat er nog iemand voor zat :+

thnx @DutchDevil79 voor het hosten!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
Mooie compilatie @Alfa90_Buttje
Ik heb uiteindelijk de race gewonnen maar enkel en alleen omdat Jos Swarthoff spinde voor de lange rechter doordraaier een paar ronden voor het eind.
Ik was zoals je in het filmpje kan zien in mijn jacht op Jos ook gespind maar had de indruk dat hij mij na mijn spin weer dichtbij liet komen om te knokken.
Had dan ook de indruk de indruk dat Jos niet voluit ging.
Was n mooie pot in ieder geval.

De porsche in race2 vond ik eigenlijk leuker, ook vanwege de sound en omdat ik zwaar aan het knokken was met @DutchDevil79

Race3 ben ik op een gegeven moment in de qually afgehaakt.

• Alfa Novanta
negnojneorej schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:56:
Mooie compilatie @Alfa90_Buttje
Ik heb uiteindelijk de race gewonnen
ah, ik dacht al :+ .. feli !!

Je stond al in de pits en aan de champagne zag ik nu ..
had ik je in het begin nou maar niet zo gemakkelijk laten passeren :P
maar enkel en alleen omdat Jos Swarthoff spinde voor de lange rechter doordraaier een paar ronden voor het eind.
ja menigeen liet zich hierdoor verassen kun je wel zien in het filmpje, zelfs een mooie synchroon spin van Bob en Jos. Beetje geval van 3 honden en vechten om 1 bocht en ik ging er mee heen! :P
Ik was zoals je in het filmpje kan zien in mijn jacht op Jos ook gespind maar had de indruk dat hij mij na mijn spin weer dichtbij liet komen om te knokken.
Had dan ook de indruk de indruk dat Jos niet voluit ging.
Was n mooie pot in ieder geval.
zeker, leuke wagen! d:)b
De porsche in race2 vond ik eigenlijk leuker, ook vanwege de sound en omdat ik zwaar aan het knokken was met @DutchDevil79
nog niet teruggekeken, maar idd, bomvol actie! Misschien kan ik daar dinsdag een filmpje van maken.
Race3 ben ik op een gegeven moment in de qually afgehaakt.
ik ook, naast moe en verhit kreeg ik het gevoel gewoon niet meer terug .. jammer, want dat zou zeker een leuke race opgeleverd kunnen hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-01-2018 12:01 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• phoentje
  • Niet online
Race 1... 4e... Race 2... VR headset crash :P DNF. Succes nog ff mannen!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:52
Ik snap niet zo goed hoe ik 2e ben geworden, ik dacht dat ik ergens rond p7-8 zat totdat ik richting het einde in een keer p2 zag, daarna wel wat moeite om wat focus te houden, maar uiteindelijk johnny net achter me weten houden. Mijn pitstop was wel een stuk beter dan de vorige keer :+. Leuk circuit trouwens, mooie vloeiende bochten en toch technisch genoeg.

Iemand al getest met de GT3's? Welke zijn de moeite waard?

• bsty

bsty

Bart J

Bastard schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:42:
Ik snap niet zo goed hoe ik 2e ben geworden, ik dacht dat ik ergens rond p7-8 zat totdat ik richting het einde in een keer p2 zag, daarna wel wat moeite om wat focus te houden, maar uiteindelijk johnny net achter me weten houden. Mijn pitstop was wel een stuk beter dan de vorige keer :+. Leuk circuit trouwens, mooie vloeiende bochten en toch technisch genoeg.

Iemand al getest met de GT3's? Welke zijn de moeite waard?
In mijn ogen allemaal behalve de McLaren MP4-12 GT3, Mercedes-Benz SLS GT3 en de SCG 003C.

• Alfa Novanta
1ste race ... Bart valt weg, Hans rijdt niet :'( .. ik onbedreigd op kop .... en dan de pitwindow missen |:( :(

2e race ... achteraan starten vanwege DQ :'( .. meteen tegelijk met Harry de pits in .. spannend !!!
Samen verder .. komt René de pits uit, nét achter mij .. maar ik verrem me en René haalt me in .. ik denk daaar gaat mijn race, maar René maakt ook een foutje en ik haak aan, laatste bocht een goeie exit, naast René op het rechte stuk .. houdt zijn connectie er mee op :X .. wtf .. okay ... zonde!
.. daarna óp naar Harry en een felle strijd ontvouwt .. uiteindelijk betere exit en op het rechte stuk er voorbij .. daarna continu Harry op 0,7 op mijn kont .. totdat Johnny uit de pits komt en 3e aanhaakt nipt achter Harry aan, dus die 2 in gevecht .. maar een gaatje trekken lukt niet .. en uiteindelijk komt Johnny er omheen !!! .. maar de race is te kort om nog achter mij aan te sluiten .. dus mijn 1ste victory !!! *O* oOo :)F

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Ik zat de hele avond onder mijn pace. Alleen in de Q een paar keer een 1:36 gereden, daarna niet meer. Eerste race voornamelijk alleen gereden, zesde geëindigd. De tweede race startte ik vanaf de tweede startplek, achter Bas. In bocht 3 kon ik hem voorbij, maar helaas ging het de volgende ronde in bocht 1 mis en lagen we er allebei af. Helaas is mijn replaybestand te kort om terug te kijken. Ik dacht dat ik mijn lijn hield, maar als het toch mijn fout was: 't was niet de bedoeling! Was anders een mooie race geworden, nu reed ik redelijk alleen naar een vierde plek.

Heb wel zin in het GT3 kampioenschap! Toch maar de MP4-12C gekozen, veel km gemaakt in die wagen en zelfs geschopt tot de top10 in de RSR pro rank.

Oja, en binnenkort maar een betere headset kopen. Ik kan jullie op TS nauwelijks verstaan. Dat huilende kind hoorde ik ook helemaal niet :P

• Marius191185
Even een vraagje over het gt3 kampioenschap, als ik de Bmw z4 kies die standaard in Ac zit moet ik dan alle dlc kopen om toch mee te kunnen doen.

Vanavond 2 leuke races gehad, jammer dat er niet zoveel man was. 1e race tot mijn grote verbazing gewonnen.

2e race heel leuk gevecht gehad met klaas eerst samen de pits in gegaan en daarna tot het einde een leuk gevecht gehad. Later kwam Johnny vanaf de pits erbij en helaas in de laatste ronde ging hij me toch voorbij. Toch nog 1e en 3e geworden. :)

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13
Pffff.... elke race een stapje verder, maar punten omdat de rest crasht zit je ook niet op te wachten.

Vandaag wel lekker gereden, al had ik de tweede race veel meer last van de banden temp dan de eerste race.
En dan tijdens de laatste ronden ging het rode lampje van brandstof aan...
Dat wil je dus niet... in uitermate rustig tempo richting de finish en nog net Bas voor kunnen blijven
Volgende keer toch iets minder zunnig bij de pomp
Overall was het een geslaagde avond!

Laatste race zal ik er niet bijzijn ivm andere verplichtingen

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Marius191185 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:22:
Even een vraagje over het gt3 kampioenschap, als ik de Bmw z4 kies die standaard in Ac zit moet ik dan alle dlc kopen om toch mee te kunnen doen.
Je moet wel alle GT3 wagens uit de lijst bezitten anders kan je de server niet joinen.
Die lijken zowat over 6 dlc's verdeeld te zitten, dus je moet wel ongeveer alles kopen. (Goed gezien van Kunos natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door bobopalmtree op 22-01-2018 23:13 ]

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Ik heb me ook aangemeld voor het gt3 kampioenschap. Zin in, nog nooit eerder met een kampioenschap mee gedaan.

Verder sluit ik me aan bij Bart dat de McLaren MP4-12 GT3, Mercedes-Benz SLS GT3 en de SCG 003C net wat langzamer zijn dan de rest van de gt3 auto's.

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

K-Jay schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:15:
Ik zat de hele avond onder mijn pace. Alleen in de Q een paar keer een 1:36 gereden, daarna niet meer. Eerste race voornamelijk alleen gereden, zesde geëindigd. De tweede race startte ik vanaf de tweede startplek, achter Bas. In bocht 3 kon ik hem voorbij, maar helaas ging het de volgende ronde in bocht 1 mis en lagen we er allebei af. Helaas is mijn replaybestand te kort om terug te kijken. Ik dacht dat ik mijn lijn hield, maar als het toch mijn fout was: 't was niet de bedoeling! Was anders een mooie race geworden, nu reed ik redelijk alleen naar een vierde plek.

Heb wel zin in het GT3 kampioenschap! Toch maar de MP4-12C gekozen, veel km gemaakt in die wagen en zelfs geschopt tot de top10 in de RSR pro rank.

Oja, en binnenkort maar een betere headset kopen. Ik kan jullie op TS nauwelijks verstaan. Dat huilende kind hoorde ik ook helemaal niet :P
Ben ook wel benieuwd hoe het precies was gegaan. Helaas kan gebeuren , was duidelijk geen op zet van beide.

Mocht iemand nog een volledige replay hebben, ik hou me aanbevolen :)

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Leon-TW-Virginia_290118.jpg

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2
15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2

29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten)
  • 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten) (full reversed grid)

Host Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

• phoentje
  • Niet online
Even een aandachtspuntje voor alle personen die zich inschrijven voor een GT3 auto en/of voor de 1e GT3 race!!! Alleen echte namen. Je naam wordt per direct verwijderd indien er nicknames verschijnen.

Daarnaast zijn alle nieuwe mensen welkom. Echter omdat ik met STEAMID een auto aan je toeken moet je ervoor zorgen dat je op 1 van onze servers bent aangemeld geweest. Anders kan ik helaas geen auto aan je toekennen.

Maak je ook even bekend op het forum & op Teamspeak (welke verplicht is vanaf het komende kampioenschap). Onbekenden die onze server bombarderen en vervolgens niet meer meerijden zijn niet welkom helaas. Dus stel je even netjes voor!

Controleer zelf of je inschrijving goed is doorgekomen (er zit wat vertraging op maar je zou je naam en keuze moeten kunnen terugzien)
Je kan dit zelf doen via de website bij de huidige inschrijvingen onder het kopje van het GT3 Kampioenschap!

[ Voor 15% gewijzigd door phoentje op 23-01-2018 08:13 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:52
de lijst met DLC die je nodig hebt voor het gt3 kampioenschap:

AUDI R8 LMS ULTRADream Pack 2
AUDI R8 LMS 2016ready to race pack
FERRARI 488 GT3Red pack dlc
LAMBORGHINI HURUCAN GT3Dream pack 2
MCLAREN 650S GT3Dream pack 3
MERCEDES-BENZ AMG GT3Dream pack 3
NISSAN GT-R GT3Dream pack 1
PORSCHE 911 GT3 R 2016Porsche pack 3
SCG 003CDream pack 2
A1 ringRed pack dlc

edit: ff aangepast om verwarring in toekomst te voorkomen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Bastard op 23-01-2018 22:57 ]

• raymondw
Heb pas na het weekend tijd om te kijken naar de GT3 auto's
Word wel krap van de week...

Al heb ik wel een 650s GT3 stuur besteld bij Fanatec...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Alfa Novanta
Bastard schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:29:
Ik heb ff gekeken maar volgens mij is dit de lijst met dlc die je dus nodig hebt?

AUDI R8 LMS ULTRAready to race pack
Dream Pack 2
AUDI R8 LMS 2016ready to race pack
FERRARI 488 GT3Red pack dlc
LAMBORGHINI HURUCAN GT3Dream pack 2
MCLAREN 650S GT3Dream pack 3
MERCEDES-BENZ AMG GT3Dream pack 3
NISSAN GT-R GT3Dream pack 1
PORSCHE 911 GT3 R 2016Porsche pack 3
SCG 003CDream pack 2
A1 ringRed pack dlc
there, I fixed it ;)
En als ik het goed heb begrepen kun je niet deelnemen als je niet alle auto's tot je beschikking hebt?
klopt! Logisch ook, want hoe moet anders jouw computer de andere auto's renderen als hij ze niet kent?

• bobopalmtree
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:52:
[...]

there, I fixed it ;)

[...]

klopt! Logisch ook, want hoe moet anders jouw computer de andere auto's renderen als hij ze niet kent?
Tja zo is het in elk geval in Assetto. Sommige andere sims doen dit beter... Maar de meeste dlc's zijn het wel waard om te kopen en zo kan je ook overal deelnemen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12
mensen hier die racen met een rift? Ik zit te dubben om er een aan te schaffen.
Wel doen, niet doen, wat zijn jullie ervaringen? Of wachten op de 4k vr brillen...

discogs

• Alfa Novanta
/me steekt hand op ;)

doen: jazeker, het is een TOTAAL andere ervaring! Je zit echt IN de auto en gevechten bumper aan bumper krijgen écht een hele andere dimensie !!! Ook kun je door de bocht heen kijken wat t.o.v. 1 monitor een groot verschil is. En persoonlijk heb ik nu een beter gevoel "in mijn kont" en kan daardoor veel beter slides opvangen en foutjes herstelllen terwijl ik anders in de rondte zou gaan. En in VR zie je de diepte beter en de hoogteverschillen bij Hill-climbs of op de Nordschleife zorgen er, vooral de eerste keer, voor dat ook echt je maag even omdraait als je op het randje bij een afgrond langs gaat of van een heuvel af dendert :P

Ja als je geduld hebt en je budget het toelaat zou je kunnen wachten op de volgende generatie.
Qua ervaring is het NU wel het moment in te stappen, je race ervaring is gewoon VEEL fijner :Y

De Rift heeft wat een kippegaas/maas maar daar kun je wel doorheen kijken .. je moet het doen om de ervaring. Qua kwaliteit wint de monitor het. Misschien kun je de Lenovo overwegen die René heeft. Voordeel van de rift is dat je die nu koopt voor € 449 inclusief 2 fijne controllers waardoor je alle VR games spelen kunt die je wil. Alleen een bril beperkt je tot race sim's en er zijn gewoon hele bijzondere VR ervaringen out there die je dan gaat missen.

Dit filmpje geeft een beetje een indruk wat je verwachten kunt van de Rift, maar zo storend als het filmpje is het in de praktijk niet, je ogen zitten dichter op het scherm en daarom kijk je er makkelijker doorheen. Laat je hier niet door afschrikken. Wat mij betreft wint de ervaring het van de kwaliteit .. maar als je hem ergens testen kunt, moet je dat zeker niet nalaten. Tip: bij Coolblue kun je de bril binnen 30 dagen retour doen als hij niet bevalt ;)

/me !!LET OP DIT IS NOG DE DEVELOPER DK1 NIET DE HUIDIGE CONSUMENTEN CV1 VERSIE!!
/me !!LET OP DIT IS NOG DE DEVELOPER DK1 NIET DE HUIDIGE CONSUMENTEN CV1 VERSIE!!

verschil:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/5qxAk3QQQDQ/maxresdefault.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-01-2018 15:18 ]

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:48:
/me steekt hand op ;)

doen: jazeker, het is een TOTAAL andere ervaring! Je zit echt IN de auto en gevechten bumper aan bumper krijgen écht een hele andere dimensie !!! Ook kun je door de bocht heen kijken wat t.o.v. 1 monitor een groot verschil is. En persoonlijk heb ik nu een beter gevoel "in mijn kont" en kan daardoor veel beter slides opvangen en foutjes herstelllen terwijl ik anders in de rondte zou gaan.

Ja als je geduld hebt en je budget het toelaat zou je kunnen wachten op de volgende generatie.
Qua ervaring is het NU wel het moment in te stappen, je race ervaring is gewoon VEEL fijner :Y

De Rift heeft wat een kippegaas/maas maar daar kun je wel doorheen kijken .. je moet het doen om de ervaring. Qua kwaliteit wint de monitor het. Misschien kun je de Lenovo overwegen die René heeft. Voordeel van de rift is dat je die nu koopt voor € 449 inclusief 2 fijne controllers waardoor je alle VR games spelen kunt die je wil. Alleen een bril beperkt je tot race sim's en er zijn gewoon hele bijzondere VR ervaringen out there die je dan gaat missen.
Zou ik overwegen als je GPU voldoende is de Mixed Reality te kiezen. Hogere resolutie. Zelfde prijs! Meer opties zoals openklappen en inside tracking die m wat mij betreft meerwaarde geven.
Wel even de afstand tussen je ogen opmeten. Die is iets beperkter als bij de RIFT.

Wachten op 4k kan heel lang duren. En sowieso is het de game die er niet klaar voor is :)

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 23-01-2018 11:00 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:06:
1ste race ... Bart valt weg, Hans rijdt niet :'( .. ik onbedreigd op kop .... en dan de pitwindow missen |:( :(

2e race ... achteraan starten vanwege DQ :'( .. meteen tegelijk met Harry de pits in .. spannend !!!
Samen verder .. komt René de pits uit, nét achter mij .. maar ik verrem me en René haalt me in .. ik denk daaar gaat mijn race, maar René maakt ook een foutje en ik haak aan, laatste bocht een goeie exit, naast René op het rechte stuk .. houdt zijn connectie er mee op :X .. wtf .. okay ... zonde!
.. daarna óp naar Harry en een felle strijd ontvouwt .. uiteindelijk betere exit en op het rechte stuk er voorbij .. daarna continu Harry op 0,7 op mijn kont .. totdat Johnny uit de pits komt en 3e aanhaakt nipt achter Harry aan, dus die 2 in gevecht .. maar een gaatje trekken lukt niet .. en uiteindelijk komt Johnny er omheen !!! .. maar de race is te kort om nog achter mij aan te sluiten .. dus mijn 1ste victory !!! *O* oOo :)F
Proficiat!

Gisteren en vandaag groot tentamen.. dus nog op laatste moment even de boeken in om te schakelen tussen de 2 onderwerpen.
Gelukkig ging vandaag echt top, dus hopelijk is dat mijn overwinning _/-\o_

Vond het wel jammer van gisteravond. Het was best wel een interessante leuke baan om op te racen, had er op den duur wel plezier in. Genoeg bochtjes die niet helemaal terug naar 1 of 2 gingen, maar ook bochten die je niet volle vaart kon nemen.
Maar goed, hopelijk komt het circuit nog een keer terug en doe ik dan wel mee :)

• Alfa Novanta
We duimen voor je d:)b

Doe je Virginia wel mee? Daar zitten ook wel enkele spannende bochten in :P

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
@phoentje

Mijn ingame Assetto Corsa naam is: Kevin Kater, Mijn echte naam Kevin Kattouw
Bij het aanmelden staat: Geef je ingame naam op, net lees ik dat ik juist mijn echte naam moet opgeven. Het is mij nu onduidelijk.

Moet ik mij nu even uitschrijven en weer inschrijven met mijn echte naam?

• bsty

bsty

Bart J

Kevin Kater schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:23:
@phoentje

Mijn ingame Assetto Corsa naam is: Kevin Kater, Mijn echte naam Kevin Kattouw
Bij het aanmelden staat: Geef je ingame naam op, net lees ik dat ik juist mijn echte naam moet opgeven. Het is mij nu onduidelijk.

Moet ik mij nu even uitschrijven en weer inschrijven met mijn echte naam?
Dit is in principe voldoende, er zijn meerdere mensen die hier met een fake achternaam rijden. Als je voornaam maar wel klopt. Je mag ook als "Kevin K" rijden als je wil.

• PRM2D4
Maakt idd niet veel uit als het maar geen nicknames zijn...

@phoentje Heb zojuist me keuze gemaakt voor de gt3 en de skin ingeleverd.. alleen die rdw mag eruit die is fout. Zag te laat dat je hele naam moest gebruiken en complete doelmap.. sorry..

Dus ik ben er klaar voor 😉

• bsty

bsty

Bart J

Voor de mensen die nog wat testwerk gaan doen om te bepalen welke GT3 auto ze zullen gaan kiezen:
http://84.87.194.144:5004...d=1,2&date_from=&date_to=

Dit zijn de tijden van het vorige GT3 kampioenschap op Imola. Kan je gebruiken als indicatie voor je rondetijden. Let wel: het kan zo zijn dat er d.m.v. updates auto's anders rijden (sneller/langzamer) en dus de tijden niet helemaal relevant zijn én de ene coureur is de andere niet ;)

Daarnaast verwacht ik binnenkort een oefenserver van Tweakers met GT3's, zodat we gezellig met elkaar kunnen testen @phoentje :P

[ Voor 41% gewijzigd door bsty op 23-01-2018 22:57 ]

• Alfa Novanta
@bsty je lijst is stuk, de Ferrari 488 staat er niet tussen :P

Om te testen is het allemaal wel kort dag. Volgende week Virginia en de week erop al knallen in de GT3

• bsty

bsty

Bart J

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:38:
@bsty je lijst is stuk, de Ferrari 488 staat er niet tussen :P

Om te testen is het allemaal wel kort dag. Volgende week Virginia en de week erop al knallen in de GT3
Hij had er tussen gestaan als je harder had gereden 😉

• Alfa Novanta
bsty schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:45:
Hij had er tussen gestaan als je harder had gereden 😉
Zo te zien was ik überhaupt niet van de partij :>

En verder durft niemand in de 488 te rijden, stelletje watjes :+

• bsty

bsty

Bart J

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:48:
[...]

Zo te zien was ik überhaupt niet van de partij :>

En verder durft niemand in de 488 te rijden, stelletje watjes :+
Check de 2e pagina maar dan. Daar zie ik toch echt je naam staan.

• Alfa Novanta
Ah, ik drukte op de verkeerde pijltjes en sprong steeds van pagina 1 naar 3 8)7

Verwijderd

Laatst de switch weer gemaakt van Xbox naar PC en dus weer AC opgepakt. Net een logitech G920 gehaald en het is een erg fijn stuur. Alleen het remmen moet ik heel erg aan wennen.

Maar ik lees dus dat jullie via Assetto-corsa.nl een race community hebben opgezet. Dat is erg gaaf. Ik zal eens kijken of ik daar aan mee kan doen.

• raymondw
bsty schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:21:
Voor de mensen die nog wat testwerk gaan doen om te bepalen welke GT3 auto ze zullen gaan kiezen:

Dit zijn de tijden van het vorige GT3 kampioenschap op Imola. Kan je gebruiken als indicatie voor je rondetijden. Let wel: het kan zo zijn dat er d.m.v. updates auto's anders rijden (sneller/langzamer) en dus de tijden niet helemaal relevant zijn én de ene coureur is de andere niet ;)

Daarnaast verwacht ik binnenkort een oefenserver van Tweakers met GT3's, zodat we gezellig met elkaar kunnen testen @phoentje :P
Aardige link, al zal de stand aan het begin of het einde van de vorige serie ook meetellen.

• bsty

bsty

Bart J

raymondw schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:52:
[...]

Aardige link, al zal de stand aan het begin of het einde van de vorige serie ook meetellen.
Bij de vorige zaten niet alle auto's viel mij op, bij deze wel:

Alle laptimes van het vorige GT3 kampioenschap op Imola.

• Alfa Novanta
omg, gezien de 89 laps kun je niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan 8)7

.. een 1:45:737 vs 01:42.933 is nogal een verschil :'( (+02.804) .. op top 265 kmh vs 271 kmh :'(

.. zo te zien ga je steeds wat eerder op het gas wat je dan meeneemt het rechte stuk op en dan een hogere top en je nog wat later remt ook, reken uit de winst :o

ik zal nog eens wat gaan oefenen met dat 488 beestje in VR binnenkort :+

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
Het is weer tijd voor een programma voor morgen:

Dag: Donderdag 25-01-2018
Aanvang: 19:30
Naam server: GoT fun server
Paswoord: tweakers

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Lotus Evora GX op Brands Hatch GP
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Nurburgring GP
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 8

Race 3:
Ferrari F310 1996 op Spa
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Ferrari F310 1996:
http://www.asrformula.com...ari%20F310%20-%20V1.1.rar

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:14:

.. een 1:45:737 vs 01:42.933 is nogal een verschil :'( (+02.804) .. op top 265 kmh vs 271 kmh :'(
Ik ga ook op top maar 266 km/h >:)

• Alfa Novanta
:'(

• PRM2D4
hier het zelfde verhaal,.. top van 264 en een tijd van 1.45 a 1.46 en kom niet echt sneller,.. (rij een Mclaren 650S GT3)

wordt tijd om toch eens te gaan verdiepen in het afstellen van de auto misschien dat er dan daar wel weer wat winst uit te halen valt qau snelheid en uit eindelijk ook tijd

• Alfa Novanta
Nog even snel een compilatie gemaakt van ons gevecht om de leiding in de 2e race afgelopen maandag _/-\o_

@Marius191185 aka Harry en ik zijn elkaar letterlijk geen moment uit het oog verloren !! _O-
Harry en ik hadden bij toeval direct beide het plan om niet achter "de meute" aan te blijven kachelen maar direct de pits in te duiken .. dat was niet afgesproken, maar onwijs gaaf om zo samen de pits in te duiken, wetende dat we beide goede kans maakten om voorin te eindigen!

@phoentje aka René en ik hebben het elkaar nog aardig lastig kunnen maken toen hij net uit de pits kwam toen wij voorbij kwamen (wat een timing!!) .. en zowaar nog met enkele wisselingen van de wacht! Zo jammer dat we onze strijd niet konden afmaken, maar die kans krijgen we vast wel weer eens. :)

En onwijs spannend dat @johnnyverhoeff zich óók nog even in de strijd kwam mengen op het eind!
man, wat was dat close timing toen je terug de baan op kwam!!! d:)b

Wel jammer dat het veld zo klein was na de (on)nodige uitvallers -O-
Nog niet exact gezien wat er nou met Benny gebeurde btw ..
@bobopalmtree was je nog verder gereden na je uitstapje? :(:)

voor de liefhebbers :)

replay race 1 (negeer die mafkees op kop maar ff) :')
replay race 2

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2018 23:19 ]

• Marius191185
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:09:
Nog even snel een compilatie gemaakt van ons gevecht om de leiding in de 2e race afgelopen maandag _/-\o_

[video]

@Marius191185 aka Harry en ik zijn elkaar letterlijk geen moment uit het oog verloren !! _O-
Harry en ik hadden bij toeval direct beide het plan om niet achter "de meute" aan te blijven kachelen maar direct de pits in te duiken .. dat was niet afgesproken, maar onwijs gaaf om zo samen de pits in te duiken, wetende dat we beide goede kans maakten om voorin te eindigen!

@phoentje aka René en ik hebben het elkaar nog aardig lastig kunnen maken toen hij net uit de pits kwam toen wij voorbij kwamen (wat een timing!!) .. en zowaar nog met enkele wisselingen van de wacht! Zo jammer dat we onze strijd niet konden afmaken, maar die kans krijgen we vast wel weer eens. :)

En onwijs spannend dat @johnnyverhoeff zich óók nog even in de strijd kwam mengen op het eind!
man, wat was dat close timing toen je terug de baan op kwam!!! d:)b

Was erg leuke race, net het hele filmpje gekeken. Erg fair gereden _/-\o_ _/-\o_

• Alfa Novanta
hoe we ook die pitsstraat in gingen !! _O- ... dat was ff knijp bij het aanremmen!! :o :+

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2018 22:36 ]

• bobopalmtree
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:09:
Ik kreeg telefoon en was er op aan het wachten dus moest wel opnemen.

• Alfa Novanta
owja .. nu je het zegt, ik had zoiets opgevangen idd .. :'(

[ Voor 106% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2018 23:18 ]

• Marius191185
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:36:
hoe we ook die pitsstraat in gingen !! _O- ... dat was ff knijp bij het aanremmen!! :o :+
Zag in het filmpje inderdaad dat het heel krap aan was, _O- _O-

• DutchDevil79
Vergeet niet vanavond een gezellig avondje knallen. En meedoen is leuker dan winnen. >:)

Ben benieuwd hoe de Ferrari op Spa is. Denk dat het wel een mooie combi is.
DutchDevil79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:29:
Het is weer tijd voor een programma voor morgen:

Dag: Donderdag 25-01-2018
Aanvang: 19:30
Naam server: GoT fun server
Paswoord: tweakers

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Lotus Evora GX op Brands Hatch GP
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Nurburgring GP
Kwalificatie: 30 min

Race 3:
Ferrari F310 1996 op Spa
Kwalificatie 30 min.

Benodigde downloads:

Ferrari F310 1996:
http://www.asrformula.com...ari%20F310%20-%20V1.1.rar

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - GT3 - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/01/GT3_Imola_Tweakers.jpg

Tracklist

Tijdschema

• 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
  • 20.30 - 21.10 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-39 minuten)
  • 21.25 - +/- 3 Laps | Qualify Practice2 (Tijd wordt bepaald door snelste trainingtijd x 3 + 20 sec.)
  • 21.35 - 21.55 | Race 2

Server Info

Overige Info & belangrijke regels

• Je hebt een auto keuze doorgegeven
  • Je hebt je ingeschreven voor de eerstvolgende race
  • Je STEAMID is bekend op de server(s) (Dit gaat automatisch al je een keer aan een sessie hebt deelgenomen)
  • Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
  • Heb je je ingeschreven buiten de deadline (per race). Dan kun je helaas niet deelnemen.

• Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

• DutchDevil79
GoT Fun server is up!

iRacing Profiel

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

bazzard schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:18:
[...]

Ben ook wel benieuwd hoe het precies was gegaan. Helaas kan gebeuren , was duidelijk geen op zet van beide.

Mocht iemand nog een volledige replay hebben, ik hou me aanbevolen :)
Replay terug gezien, zeker niet jouw fout. Ik stuur iets te vroeg in, raak je aan de zijkant en einde verhaal, mijn fout dus.

In de replay is te zien dat je een minuscule stuur beweging maakt naar buiten maar volgens mij kan ik je daar geen schuld aan geven ;)

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

bazzard schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:41:
[...]

Replay terug gezien, zeker niet jouw fout. Ik stuur iets te vroeg in, raak je aan de zijkant en einde verhaal, mijn fout dus.

In de replay is te zien dat je een minuscule stuur beweging maakt naar buiten maar volgens mij kan ik je daar geen schuld aan geven ;)
Ik heb hem vandaag ook nog even terug gekeken. We zitten naast elkaar en jij begint al in te sturen voor de bocht. Ik neem daar altijd een lijn met late apex, dus ik stuur ook later in. Ik had er rekening mee kunnen houden dat jij een andere lijn zou nemen en dus eerder in zou sturen dan ik. Ach, 't is gebeurd, jammer voor ons beiden. Op naar de volgende race!

• phoentje
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/01/GT3_Imola_Tweakers.jpg

Custom Skinpack!

Het rijden met een eigen skin tijdens het GT3 Kampioenschap is mogelijk. Hier gelden echter een aantal regels. Voldoe je niet aan 1 van deze regels dan zal je eigen skin niet worden toegevoegd en dus ook niet beschikbaar zijn tijdens het gehele kampioenschap!!

1. Je levert je skin in vóór de deadline!
De deadline voor het inleveren van je skin is uiterlijk donderdag 1 februari 23:59 uur

2. Je skinpack wordt op de juiste manier aangeleverd.
Je skin is ingepakt als een zip bestand.
De naam van je ZIP file is Voornaam_Achternaam.zip
Bijv. Rene_Vos.zip

3. De folder structuur binnen deze zip is als volgt:
content\cars\%auto%\skins\Voornaam_Achternaam
Bijv. content\cars\ks_mclaren_650_gt3\skins\Rene_Vos

3. Je upload je skin
Je skin kan geupload worden via deze link
Het wachtwoord is hetzelfde als die van de server.

Zelf maken kan, geen inspiriatie? http://www.racedepartment...ds/categories/ac-skins.7/

Bron: http://www.assetto-corsa.nl/custom-skins/

[ Voor 4% gewijzigd door phoentje op 26-01-2018 13:18 ]

• loewie1984
Aaaight, ferrari pack gekocht, HP mixed reality headset besteld die komt morgen binnen en dan kan ik de handschoenen weer aantrekken.

discogs

• phoentje
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:58:
Aaaight, ferrari pack gekocht, HP mixed reality headset besteld die komt morgen binnen en dan kan ik de handschoenen weer aantrekken.
Nice welke set heb je gekocht uiteindelijk?

• loewie1984
Ik heb op dit moment een Core i5 6600k, met een R9 290X Tri X kaart met 4Gb geheugen, ff gechecked met iemand op het forum hier met dezelfde kaart en headset of dat een beetje lekker werkt en hij gaf aan van wel.

Morgen weet ik meer :) Ooit moet ik een cpu+mobo+gpu upgrade doen, maar zolang het gaat prima.
Heb voorheen een 5760 x 1200 resolutie gehad en dat ging ook, dan moeten 2 1440p schermpjes ook wel lukken.

discogs

• phoentje
  • Niet online
90fps zal zwaar worden denk ik. 45 fps moet wel lukken. Maar welke mr set?

• loewie1984
Van HP, stond er toch? HP Mixed Reality, 60fps denk ik dat ik wel ga halen, enfin we weten het morgen

discogs

• phoentje
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:21:
Van HP, stond er toch? HP Mixed Reality, 60fps denk ik dat ik wel ga halen, enfin we weten het morgen
Oja zie het nu pas :) Het is even de juiste setings zoeken om Assetto zo smooth mogelijk te laten werken.
Ik draai zelf met een i5 7600K en 16GB 3000mhz , een 850 evo SSD en een 1080 8GB en merk dat Assetto niet optimaal nog is voor VR. Heeft tijd nodig ;)

• phoentje
  • Niet online
Voor de mensen die de OSRW pack nog niet hebben gedownload. http://www.assetto-corsa.nl/downloads/
De Imola track die nu aan staat en ook tijdens de race gebruikt zal worden kun je in de bovenstaande link downloaden (evenals de andere tracks met extra pitboxen)

• bsty

bsty

Bart J

phoentje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:06:
Voor de mensen die de OSRW pack nog niet hebben gedownload. http://www.assetto-corsa.nl/downloads/
De Imola track die nu aan staat en ook tijdens de race gebruikt zal worden kun je in de bovenstaande link downloaden (evenals de andere tracks met extra pitboxen)
Dus wanneer je deze versie niet hebt kan je ook NIET oefenen op de server!

• phoentje
  • Niet online
Reminder voor morgen avond. Dan sluiten we het Leon Cupra kampioenschap af met de allerlaatste twee races @ VIR

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Leon-TW-Virginia_290118.jpg

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2
15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2

29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten)
  • 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten) (full reversed grid)

Host Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

• Alfa Novanta
Je was me net voor @phoentje ;)

Kommop mensen, allemaal ff oefenen vandaag! *O* .. anders wordt het een finale race met 6 auto's :')

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2018 12:11 ]

• loewie1984
phoentje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Oja zie het nu pas :) Het is even de juiste setings zoeken om Assetto zo smooth mogelijk te laten werken.
Ik draai zelf met een i5 7600K en 16GB 3000mhz , een 850 evo SSD en een 1080 8GB en merk dat Assetto niet optimaal nog is voor VR. Heeft tijd nodig ;)
Dus hij is binnen, de ervaring is supervet. Grafisch trekt mijn kaart het ook nog allemaal. Al vallen me de prestaties van de i5 6600k tegen in zijn geheel. Merk ik ook met games al BF1, heeft ie toch moeite mee. Had ik niet gedacht.

Kwaliteit vd headset kan beter/kan slechter. Ik moet even kijken of ik alles wel goed heb ingesteld en of deze kwaliteit het maximaal haalbare is.

discogs

• Marius191185
Ik heb alle DLC packs gekocht en wou vandaag even oefenen op Imola, maar kom de server niet in vanwege de minor rating. Iemand een idee??

• Alfa Novanta
@Marius191185 welke server probeer je te joinen? assetto-corsa.nl ?

Als een server Minorating gebruikt,. moet je wel aan dat minimumniveau voldoen.
Ben je te laag, dan zoek je een ABCD-N server en ga je slipstreamen bij de eerste de beste auto die je tegenkomt zonder eraf te gaan of er tegenaan te botsen .. hou dat 1 rondje vol en je rating gaat up :)

[ Voor 80% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-01-2018 17:49 ]

• phoentje
  • Niet online
Ik registreer geen minorating incidenten momenteel. Echter staat wel de toegang geblokkeerd tot D en Noor.
D zijn de mensen met status wrecker. N de mensen met 0 ervaring. Even dus een willekeurige server opzoeken en wat rondjes rijden is voldoende

• PRM2D4
Zou niet gaan slipstreamen, want stel je raakt hem kom je er nog niet.. gewoon server pakken met 2 of 3 auto's of meer en daar gewoon rustig je rondjes rijden al is het maar als laatste... doe dit een 10 a 15 minuten en je kan de server van tweakers op... ken niet fout gaan..

En morgen ben ik er niet bij, want heb niet getraind, de baan bevalt me ook niet echt haha..... gelukkig volgende week het GT3 kampioenschap, dan zal ik er weer vaker zijn..

Succes morgen.. 👍

• Marius191185
Heb net een paar races gedaan en ben alweer c. Iemand nog een tip voor een goede auto hahah

• phoentje
  • Niet online
Marius191185 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:43:
Heb net een paar races gedaan en ben alweer c. Iemand nog een tip voor een goede auto hahah
Hangt af van je rijstijl. Ze hebben allemaal wat haha

• bsty

bsty

Bart J

Marius191185 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:43:
Probeer er een paar en kies de auto die jezelf het lekkerst/makkelijkst/leukst vind rijden :)

• Marius191185
Bedankt ik ben er al uit :) Hoop dat ik niet de enige ben haha

• bsty

bsty

Bart J

Marius191185 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:15:
Bedankt ik ben er al uit :) Hoop dat ik niet de enige ben haha
Vergeet ook je autokeuze niet in te schrijven.

• Alfa Novanta
Jammer van dat tikje in de eerste race, mijn voorkant gleed nipt weg en daardoor raakte ik Hans die hem niet houden kon en kwam ik dus voorop en er kwam nog iemand tussen ons in, dus kon niet direct het plekje teruggeven .. maar gelukkig kwam ik na mijn pitstop weer voor Hans de baan op .. dus voorbijgelaten, maar daarna een slippertje door het gras gemaakt zodat Ivo er nog omheen kwam .. :')

2e race 6e gestart ofzo, iemand voor mij zat te slapen dus daar moest ik omheen sturen maar lag al gauw 3e .. waarna nr 2 ging pitten en ik 2e kwam te liggen en even later 1ste ... toen halverwege een pitstop gemaakt, misschien dat ik nog wat verkeer tegen zou komen .. en kwam in het gat tussen René en Benny terecht ca. 7 s naar achter en 6 naar voren .. en toen ik aan Benny toe was, dook hij de pit in :'(

Verder mijn rondjes blijven rijden en het gaatje variëerde wat naar achter toe en begon hier en daar een foutje te maken, dus toen op safe uitgereden. FOR THE WIN !! :)F oOo .. mijn 2e ! *O*

Zo zonde van mijn fout met het pitwindow vorige race waardoor ik 25 punten mis liep .. scheelde maar 13 seconden en dan had ik nu op de 2e trede gestaan 8)7 .. ben nou "slechts" 5e geworden :D

En jammer dat ik de auto op Zandvoort nog niet door had .. toen ook kostbare punten gemist..

Feli aan iedereen die mee heeft gedaan, in het bijzonder de top 4 boven mij uiteraard !!
@Hans1990, @Marius191185 (Harry) d:)b

.. jammer van de technische pech van @bsty (Bart) !! Die had zeker een 2e plek verdient. :(:)
Feli @phoentje :w .. 2 puntjes! :+ .. maar ook technische pech anders had je hoger gestaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gP58Y5PGJPoOEwpqkbSZ2yuV/full.png

ik geniet nog even van mijn 2 wins ;)
.. kon met het GT3 kampioenschap wel weer eens ouderwets afzien worden :')

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Nogmaals op t forum.. mijn excuses van de tik in race 1

https://twitch.tv/madmikeplays

• bsty

bsty

Bart J

@Shva doe je ook nog mee met het GT3 kampioenschap? :)

• raymondw
Kleine tegenslag in de andere hobby en een dag eerder thuis, helaas niet kunnen oefenen op VIR, de race maar laten schieten...

Vandaag na de vele enthousiaste VR verhalen een Oculus Rift CV1 bestelt, dankzij Coolblue direct binnen :D
Vanavond aan het stoeien gegaan met de instellingen
In eerst instantie teleurgesteld over de kwaliteit, maar na vele uurtjes lezen en Tweaken toch wel onder de indruk! (en mijn maag ook!)

Snap nu ook waarom mensen zeggen dat ze de auto beter aanvoelen, op een enkele fout na ben ik vanavond met de 650S GT3 niet van de baan gegaan.
Zodra de auto wegschiet vang je hem op, schiet hij toch door dan is de langere route door een grindbak ook nog wel te doen. Echte uitschieters richting de vangrail heb ik maar 1 of 2 keer gehad
De beleving is ook wel op een ander niveau, insturen in een bocht is veel duidelijker door het idee van diepte
Naar mijn idee heb je ook een veel beter idee hoe groot de auto is en op welke plekken de wielen zitten

Enige echte nadeel is de druk van mijn bril onder de rift op mijn hoofd, dat word nog wel even zoeken naar een passende oplossing...

• Alfa Novanta
er zijn van die andere rubbers die je erin kunt klikken .. misschien komt ie dan net wat ruimer. Denk er wel om dat hij moet kunnen ademen, anders heb je beslagen ramen :P

er zijn wel een aantal tips die de kwaliteit kunnen verhogen maar die moet ik ook nog bijlangs (heb dezelfde bril) Upsamplen naar 1,3 of 1,5 en dan downscalen (of hoe het maar heet) schijnt de kwaliteit te verbeteren. Ik zie veel trappetjes flikkeren langs de baan zegmaar en wat kippegaas effect. Het eerste is wel te verbeteren met wat tricks, dan wordt de resolutie wel acceptabel. Het gevoel en inderdaad het aanvoelen waar je wielen zitten, hoe groot de auto is, kon ik met de Leon bijna aanraken!! Zo goed!! :)

En in VR die dikke GT3's wordt smullen !!!!!!! :9 :P

• raymondw
Heb de SuperSampling nu op 2.0 staan (GTX 1070 Ti)
Zal in de race wel richting de 1.8 moeten, ga ik met een AI sessie ff testen wat er mogelijk is.
Ondanks de SDE is het op 2.0 wel een feestje!
Bij mij waren de bomen op 1.0 groene vlekken, op 2.0 kan ik bijna de bladeren tellen.

Met de PC monitor is het handiger om met een hood cam te rijden om het hele beeld te pakken, maar dan verlies je toch teveel gevoel.
Met VR is de hood cam aardig, maar je cockpit view is gewoon veel realistischer en je hebt al je stats op het beeld.

Het is alleen wel irritant dat ik een GT3 stuur in beeld heb en een rond stuur in mijn handen heb, zo'n eerste wereld probleem! :+

Hoe houden jullie de lenzen schoon?
Gisteravond zat ik te prutsen met mijn bril en eea word wel wat viezig...
Iemand ervaring met deze brillen/glazen? : https://vr-lens-lab.com/

SS : 2.0
PP : uit
AA : 2
Frames : 90
Resolutie : 1920x1080

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:44
raymondw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:14:
Zal in de race wel richting de 1.8 moeten, ga ik met een AI sessie ff testen wat er mogelijk is.
Bij mij waren de bomen op 1.0 groene vlekken, op 2.0 kan ik bijna de bladeren tellen.

Met de PC monitor is het handiger om met een hood cam te rijden om het hele beeld te pakken, maar dan verlies je toch teveel gevoel.
Met VR is de hood cam aardig, maar je cockpit view is gewoon veel realistischer en je hebt al je stats op het beeld.

Het is alleen wel irritant dat ik een GT3 stuur in beeld heb en een rond stuur in mijn handen heb, zo'n eerste wereld probleem! :+

Hoe houden jullie de lenzen schoon?
Gisteravond zat ik te prutsen met mijn bril en eea word wel wat viezig...
Iemand ervaring met deze brillen/glazen? : https://vr-lens-lab.com/

SS op 2.0 lijkt me wat overkill. Gaat misschien wel goed in je eentje, maar ik vraag me af of je systeem dat nog trekt met veel verkeer om je heen. Imo is een SS van 1.3-1.4 voldoende.

PP vind ik zelf wel prettig om te gebruiken. Zonder dit is verlichting, en dan met name remlichten van medespelers, een stuk minder zichtbaar. Er is op Racedepartment wel een filter te vinden welke is geoptimaliseerd voor VR (Natural PP oid, de link staat wel ergens in dit topic).

Zelf haal ik in druk verkeer de 90fps niet in VR. Al vermoed ik hierbij meer een cpu bottleneck dan gpu. Ik vind het zelf in ieder geval prettiger om continu met ASW aan te rijden dan dat dit tijdens het rijden switched.

Aanrader is ook de Oculus Tray Tool. Dan kan je instellingen van je Rift per game instellen en makkelijk je SS en ASW switchen.

En met bril rijden is gewoon oncomfortabel. Gelukkig heb ik ook lenzen :9 .

• raymondw
tx! @FightingAce
Zal eens gaan testen met de PP, door je hint kwam ik een guide tegen met dezelfde adviezen

Toevallig deze getest?
CV1 filter
Naural filter

Vanavond maar eens enthousiast verder knutselen, ligt nog een bergje werk te wachten B)

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:44
raymondw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:57:
tx! @FightingAce
Zal eens gaan testen met de PP, door je hint kwam ik een guide tegen met dezelfde adviezen

Toevallig deze getest?
CV1 filter
Naural filter

Vanavond maar eens enthousiast verder knutselen, ligt nog een bergje werk te wachten B)
Ik gebruik de Natural filter. Maar misschien moet ik die andere ook eens testen :) .

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

bsty schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:30:
@Shva doe je ook nog mee met het GT3 kampioenschap? :)
Misschien wel, hoewel ik liever reverse grids had willen zien...:p

• Alfa Novanta
raymondw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:14:
wow .. seriously? :o
dan moet ik hier toch nog eens even werk van maken :)

Ik gebruikte tot voor kort Oculus Tray Tool .. maar vanwege de herinstallatie van AC onlangs moest ik AC weer opnieuw gaan toevoegen, maar dat verrekt ie. Al un-install en register opgeschoond, no luck! :(
hoe heb jij dit ingesteld als ik vragen mag? :)

vandaag een i5 > i7 upgrade als DHL meewerkt oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2018 12:14 ]

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:14:

wow .. seriously? :o
dan moet ik hier toch nog eens even werk van maken :)

Ik gebruikte tot voor kort Oculus Tray Tool .. maar vanwege de herinstallatie van AC onlangs moest ik AC weer opnieuw gaan toevoegen, maar dat verrekt ie. Al un-install en register opgeschoond, no luck! :(

hoe heb jij dit ingesteld als ik vragen mag? :)
In de oculus.ini in de Documents folder : "PIXEL_PER_DISPLAY=1.0"
1.0 is standaard, ik draai hem nu op 2.0, maar zal waarschijnlijk terug gaan naar 1.4><1.8
Via de Oculus Tray Tool kun je hetzelfde doen

De rest kun je instellen in het configuratie scherm in AC
Als het lastig is voor je wil ik wel screenshots maken wat ik waar instel, maar er zijn genoeg guides en meningen gepubliceerd.
Met je 1060 zou ik er zeker naar gaan kijken ivm performance.

Pagina: 1 ... 66 ... 129 Laatste