De t300 is zeker aan te raden voor een upgrade voor als je niet te gek wil doen met je geld.. De pedalen zijn wat minder inderdaad maar je kan er 2 drukveren achter plaatsen dan heb je wat meer tegen druk. Maar dan nog is het niet alles.. die pro versie is wat beter maar ook niet je van het.. heb beide gehad en ben uit eindelijk naar de fanatec v3 overgestapt...junneh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:31:
Simrace als sinds GTR, af en aan wel, net een lange periode af achter de rug.
Ik heb gister eens meegereden op de AC GoT public server, erg leuk. Vooral Croft met DTM was gaaf.
Als ik het goed begrijp kan ik ook zo meedoen aan de Leon Cup? lijkt me ook leuk, vanavond is een beetje de auto en het circuit leren kennen.
Verder; Ik rijd op een 12 jaar oude g25 met gteye brake mod, het voldoet wel, maar stel ik wil eens upgraden, voor een schappelijk bedrag dan, waar kan ik dan het beste naar kijken? Ik hoor dat de t300rs wel goed is, en met name de FFB een step up is van mijn oudje?, echter, volgens mij nog steeds vrij brakke pedalen (mijn grootste irritatie is mn rem pedaal, het voldoet wel maar er is weinig travel en mis soms wat precisie, ik denk dat ik dan echter meteen bij load cell $$$ pedalen uitkom? worth it?)
Elk advies is welkom
            Ja daar vrees ik een beetje voor, het gaat sws in de papieren lopen als ik het goed wil doen, wil ook graag nog VR dus ja...
Dus dan is voor nu de keuze; Of lekkere pedalen, of een stuur+ffb upgrade.
Waar kan ik het beste naar kijken voor losse pedalen? Clubsports van fanatec nog steeds? ben er een beetje uit wat dat betreft met hardware enzo.
Ik neem aan dat de t300 pedalen vergelijkbaar zijn met de modded g25 qua feel etc? Dan denk ik dat ik eerst voor het stuurtje ga.
Waar kan ik het beste naar kijken voor losse pedalen? Clubsports van fanatec nog steeds? ben er een beetje uit wat dat betreft met hardware enzo.
Ik neem aan dat de t300 pedalen vergelijkbaar zijn met de modded g25 qua feel etc? Dan denk ik dat ik eerst voor het stuurtje ga.
[ Voor 22% gewijzigd door junneh op 12-01-2018 19:04 ]
            Ik heb binnenkort een set Fanatec CSL elite pedalen in de aanbieding, misschien is dat wat?

Voor de csl elite pedalen heb ik ook zeer veel belang bij dissidend. Bij de pro pedalen van thrustmaster zit er een conical brake mod bij, dat is een zacht stukje rubber tussen je pedaal. Bij de niet pro pedalen kun je het oplossen door van die onderzetters die je onder je stoelen en tafels plakt. Als je daar een paar op elkaar plakt heb je ook heel wat weerstand. Ik race er zelf ook mee en werkt erg goed.

@junneh Voor de T300 heb je ook nog een Ferrari Integral Wheel Alcantara Edition met Ferrari 599XX EVO afneembaar 30 cm stuur van Alcantara® + T300 SERVO BASE + T3PA pedaalset met 3 pedalen.
pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...
http://www.thrustmaster.c...g-wheel-alcantara-edition
                    pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...
http://www.thrustmaster.c...g-wheel-alcantara-edition
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 12-01-2018 21:32 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zou beginnen met een stuur en pedalen.. want bij vr komt ook nog een redelijke videokaart om het te draaien... en je hebt al een kaart en een scherm toch😉junneh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:02:
Ja daar vrees ik een beetje voor, het gaat sws in de papieren lopen als ik het goed wil doen, wil ook graag nog VR dus ja...
Zou marktplaats in de gaten houden staan vaak nog wel leuke sets op.
En voor die v3 pedalen zijn dat idd die clubsport. Heb die toen voor 275 kunnen kopen op black friday deal.. maar zag er laatst ook 1 op marktplaats voor 250 was wel zeer snel gereserveerd en verkocht..
            RSS GT1 mod update naar V2.
Goed dat een mod updates krijgt
http://racesimstudio.com/rss-gt-pack-updated
Bij eerdere moods van RSS is dit ook al gebeurd, b.v. de Formula Hybrid, RRS2 en 79. Je krijgt ook netjes een e-mail van hun met een download link en ook via selfy.com kun je ook gewoon altijd de laatste versie downloaden via Purchases. Daar zie ik dan ook een mooi overzicht van al m'n gekochte mods bij RSS en ASR.Fryslanboy schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:03:
RSS GT1 mod update naar V2.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Klopt. Doen ze goed. En zo'n Sellfy pagina, werkt ook supergoed.PatrickC schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:49:
[...]
Bij eerdere moods van RSS is dit ook al gebeurd, b.v. de Formula Hybrid, RRS2 en 79. Je krijgt ook netjes een e-mail van hun met een download link en ook via selfy.com kun je ook gewoon altijd de laatste versie downloaden via Purchases. Daar zie ik dan ook een mooi overzicht van al m'n gekochte mods bij RSS en ASR.
Zette dit hier neer omdat er na de release een discussie was of het wel updates zou krijgen, of dat het over de schutting wordt gegooid en dat je er daarna niks meer van hoort.
            Over 2 maanden begint het nieuwe F1 seizoen en het wordt er helaas niet allemaal mooier op. HALO's... nog maar 3 motoren te gebruiken per seizoen (dus nog meer grid penalties) ... auto's die volgestopt worden met aerodynamica ('vleugeltjes' overal) waardoor inhalen vanwege de 'vuile lucht' heel moeilijk is... motoren die nog steeds te weinig herrie maken. Maar... gelukkig hebben wij AC (en ook andere sims) waarin we met F1 auto's kunnen rijden uit de tijd dat ze er nog geweldig uit zagen en nog beter klonken. Bij deze dus een ode aan deze tijd...de Ferrari F310 uit 1996, nog niet eens zo heel lang geleden... 

Nog een kleine tip voor de Seat Leon op Barbagallo: neem de laatste bocht heel wijd! Helemaal om die grote curbstone heen en door de pylonen heen het rechte stuk weer. Dit is gewoon toegestaan en het scheelt al snel 0,3-0,5 seconden.

dat verklaart het gat met jou in de laatste sector wel aardig ja ..bsty schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:40:
Nog een kleine tip voor de Seat Leon op Barbagallo: neem de laatste bocht heel wijd! Helemaal om die grote curbstone heen en door de pylonen heen het rechte stuk weer. Dit is gewoon toegestaan en het scheelt al snel 0,3-0,5 seconden.
toch lijkt me dat niet de bedoeling .. ik vind dat we daar even een afspraak over moeten maken.
My Youtube channel: Alfa Novanta 
 AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Daar is al een discussie over geweest met een aantal van hier en de uitkomst daarvan was dat het dus toegestaan is die bocht wijd te nemen. Bijna iedereen doet het immers ook al.Alfa90_Buttje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:18:
[...]
dat verklaart het gat met jou in de laatste sector wel aardig ja ..
toch lijkt me dat niet de bedoeling .. ik vind dat we daar even een afspraak over moeten maken.
[ Voor 4% gewijzigd door bsty op 14-01-2018 15:51 ]
            ow .. geen idee?!  Ik probeerde gewoon rechts te blijven.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Snap ik! Maar dat hoeft dus niet, mag welAlfa90_Buttje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:55:
ow .. geen idee?! Ik probeerde gewoon rechts te blijven.
            Sorry, maar dat lijkt me gewoon buiten de baan rijden hoor...
Kijk ook hier maar eens rond 12:40. Buiten die curb is echt niet de officiele lijn.
            Kijk ook hier maar eens rond 12:40. Buiten die curb is echt niet de officiele lijn.
            Uit de live stats : alleen positie 14 en 15 hebben een race binnen de baan staan.
Alle anderen hebben hun snelste rondje "links om"
Degen die de baan gemaakt heeft, heeft teveel tijd gestoken in de gras baan ipv de echte baan.
Er zijn behoorlijk wat plekken waar je buiten de baan kan racen zonder dat het als niet geldig word aangemerkt.
Klaas stak de laatste hoek vandaag helemaal af en finishte nog voor mij!
Degen die de baan gemaakt heeft, heeft teveel tijd gestoken in de gras baan ipv de echte baan.
Er zijn behoorlijk wat plekken waar je buiten de baan kan racen zonder dat het als niet geldig word aangemerkt.
Klaas stak de laatste hoek vandaag helemaal af en finishte nog voor mij!
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
            Laten we er niet te moeilijk om doen. De tracklimits van de baan zorgen ervoor dat je tijd niet wordt afgekeurd zodra je de laatste bocht wijd neemt. Aangezien er geen controle op is of iemand de korte of lange route neemt kunnen we er niet voor zorgen dat er mensen zijn die deze weg nemen. 
Tenzij iemand hier niet mee wil doen en als politie agent wil spelen vind ik het prima
Ik ga gewoon lekker racen.
Er is een klein risico aanwezig dat deze snelle lijn je autotje de muur in laat rijden
Als iemand jou wil inhalen door de buitenbaan te kiezen komt hij van een koude kermis thuis. Je kan dan je lijn behouden waardoor deze persoon de muur in mag rijden
Dus bij deze. Zolang je tijd goedgekeurd wordt dan is het denk ik prima om te doen. De pitstraat zit daar nu eenmaal op een gekke plaats waardoor je dus daar het vlak kan bereiken voor een valid time.
Ook het afspreken met elkaar om het NIET te doen lijkt me een taak die niet te borgen is. Per ongeluk af en toe uitschieten is dan niet te controleren ...
Dus "let it go " en enjoy! Het zal er vanavond vermoedelijk iets harder aan toe gaan. De baan is smal en kort dus het zal druk zijn

Tenzij iemand hier niet mee wil doen en als politie agent wil spelen vind ik het prima
Ik ga gewoon lekker racen.
Er is een klein risico aanwezig dat deze snelle lijn je autotje de muur in laat rijden
Als iemand jou wil inhalen door de buitenbaan te kiezen komt hij van een koude kermis thuis. Je kan dan je lijn behouden waardoor deze persoon de muur in mag rijden
Dus bij deze. Zolang je tijd goedgekeurd wordt dan is het denk ik prima om te doen. De pitstraat zit daar nu eenmaal op een gekke plaats waardoor je dus daar het vlak kan bereiken voor een valid time.
Ook het afspreken met elkaar om het NIET te doen lijkt me een taak die niet te borgen is. Per ongeluk af en toe uitschieten is dan niet te controleren ...
Dus "let it go " en enjoy! Het zal er vanavond vermoedelijk iets harder aan toe gaan. De baan is smal en kort dus het zal druk zijn
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
            Tja .. als we een afspraak maken zijn we toch volwassen genoeg om ons daar aan te houden lijkt mij. Maargoed, gisteren ook even de linkse variant getraind, een beetje vreemd maar qua flow wel zo lekker eigenlijk. Zal met inhalen wel spaans worden daar denkik.. met die bult ertussen. 
 maar we waren leuk aan elkaar gewaagd 

Ik heb er idd iets vanaf weten te snoepen nog, maar scheelt bij mij niet zoveel als bij Bart.raymondw schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:17:
Uit de live stats : alleen positie 14 en 15 hebben een race binnen de baan staan.
EensDegen die de baan gemaakt heeft, heeft teveel tijd gestoken in de gras baan ipv de echte baan.
Achja, dat was toch nadat ik dacht gewonnen te hebben en hem in het grind zette terwijl we nog een ronde moesten?! Was een beetje melig op het eindKlaas stak de laatste hoek vandaag helemaal af en finishte nog voor mij!
            Nouja, ik vind zelf ook  het "afsnijden" een beter compromis dan een controlerende taak introduceren.
Bijvoorbeeld; wat als iemand midden in de Q een snellere tijd neerzet door stiekem even buitenom te steken, terwijl we afgesproken hadden dat het niet mocht? Misschien blijft het stil. Misschien komt er een collega rijder einde van Q/na de sessie pas achter dat daarom zijn concurrent voor hem stond op het grid.
Dan krijgen we weer van die welles-nietes discussies op TS/eventueel forum. Ik denk dat we daar allemaal geen zin in hebben.
Zoals gezegd hebben we niet iemand die daar dienst kan doen als scheidsrechter, dus m.i. is het "gedoogd afsnijden" dan de makkelijkste oplossing.
Ideaal gesproken zou de baan het afstraffen met een tijd afkeuren.
Maar , nu zou iedereen kunnen weten wat we afgesproken hebben, ga het vanavond op TS zien/horen

Bijvoorbeeld; wat als iemand midden in de Q een snellere tijd neerzet door stiekem even buitenom te steken, terwijl we afgesproken hadden dat het niet mocht? Misschien blijft het stil. Misschien komt er een collega rijder einde van Q/na de sessie pas achter dat daarom zijn concurrent voor hem stond op het grid.
Dan krijgen we weer van die welles-nietes discussies op TS/eventueel forum. Ik denk dat we daar allemaal geen zin in hebben.
Zoals gezegd hebben we niet iemand die daar dienst kan doen als scheidsrechter, dus m.i. is het "gedoogd afsnijden" dan de makkelijkste oplossing.
Ideaal gesproken zou de baan het afstraffen met een tijd afkeuren.
Maar , nu zou iedereen kunnen weten wat we afgesproken hebben, ga het vanavond op TS zien/horen
[ Voor 10% gewijzigd door Hans1990 op 15-01-2018 10:12 ]
            Het is niet te controleren. Dus einde discussie lijkt me 😅
Gewoon lekker racen mannen!
                    Gewoon lekker racen mannen!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
            Jammer dat dit blijkbaar niet onderling afgesproken kan worden. Maar, mocht iemand mij daarlangs willen passeren, weet dan dat ik niet opzij ga wanneer ik op de 'echte' racelijn zit...

Vanavond ga ik het helaas weer niet redden, krijg morgen of overmorgen eindelijk mijn vervangende videokaart! dus tot de 22ste!! en Good luck vanavond!

Scheiße !! Er staat een update voor AC in de wachtrij  zegt Steam ... maar installeren niet dus.
Download cache al leeggegooid. Iemand nog heldere ingevingen zonder de hele mikmak opnieuw te hoeven installeren!?
Dit wordt weer krap zo

Iemand??Er is een fout opgetreden bij het bijwerken van AC. (inhoud nog steeds versleuteld).
Download cache al leeggegooid. Iemand nog heldere ingevingen zonder de hele mikmak opnieuw te hoeven installeren!?
Dit wordt weer krap zo
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2018 19:11 ]
            Zelfde hier, is nu al een hele tijd bezig met validating files..
edit : 1 file vervangem, vervolgens gaat de installatie wé; door. (duurde wel lang)
            edit : 1 file vervangem, vervolgens gaat de installatie wé; door. (duurde wel lang)
[ Voor 40% gewijzigd door MEN-O op 15-01-2018 19:30 ]
valideren leek eindeloos te duren, dus eerst Steam er maar eens afgegooid .. is dat niet dezelfde map waar (als enige) mijn Assetto Corsa in staat van 70 Gig met alle mods?! ALLES WEG!!MEN-O schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:20:
Zelfde hier, is nu al een hele tijd bezig met validating files..
Steam staat er nu weer op maar AC is nog aan het downloaden dus dat kan nog wel eens even duren
had ik nu maar het valideren doorgezet.. deze race kan ik wel vergeten
edit: woei! Net op tijd kunnen joinen !!
[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2018 22:27 ]
            Aiiiii dat is zuur.
Ik heb zoiets ook een keer gehad, was vergeten de user data map te backuppen, weg alle setups...
Hoop er volgende keer weer bij te kunnen zijn, helaas liep het vloeren leggen wat uit vandaag.
Succes voor iedereen die zo van start gaat!!
(nog niet zo druk zie ik, veel mensen dezelfde problemen?)
            Ik heb zoiets ook een keer gehad, was vergeten de user data map te backuppen, weg alle setups...
Hoop er volgende keer weer bij te kunnen zijn, helaas liep het vloeren leggen wat uit vandaag.
Succes voor iedereen die zo van start gaat!!
(nog niet zo druk zie ik, veel mensen dezelfde problemen?)
[ Voor 10% gewijzigd door Dissidend op 15-01-2018 20:11 ]
            Nou ik ben er ook niet bij..
Pas me gtx 1070 verkocht... en zul je net zien doen me eigen 1080 kaarten het niet meer en geen garantie meer 😢😢
Dus nieuwe besteld bij maxict voor hele strakke prijs.. nou ik zeg je 1 ding bestel daar NOOOOOIT je spullen. 2/3 dagen levering is aangegeven, maar na 8 dagen nog niks. Dan zeggen dat die in backorder staat en 2 dagen later melden dat die niet te leveren is.. maar wel met alternatieven komen met dikke bij betaling...
Dus vandaag eindelijk me geld terug en zojuist een andere kaart besteld die hopelijk morgen geleverd wordt...
Dus tot snel.. en succes vanavond heren en dame 😉👍👊
            Pas me gtx 1070 verkocht... en zul je net zien doen me eigen 1080 kaarten het niet meer en geen garantie meer 😢😢
Dus nieuwe besteld bij maxict voor hele strakke prijs.. nou ik zeg je 1 ding bestel daar NOOOOOIT je spullen. 2/3 dagen levering is aangegeven, maar na 8 dagen nog niks. Dan zeggen dat die in backorder staat en 2 dagen later melden dat die niet te leveren is.. maar wel met alternatieven komen met dikke bij betaling...
Dus vandaag eindelijk me geld terug en zojuist een andere kaart besteld die hopelijk morgen geleverd wordt...
Bekend beleid van MaxICTpromise2die4 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:29:
Nou ik ben er ook niet bij..
            Waar blijven die verslagen?  

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
            Nogmaals sorry voor race 1 René. Ik had veel te laat/niet door dat je de pits in reed. Verder in race 1 erg rommelig gereden resulterend in de een na laatste plaats. Race 2 dus van ongeveer pole gestart en m.i. strak gereden, maar was gewoon te traag. Resulaat een hele eenzame race naar  p11.
Edit: mogelijk heb ik ook wat verkeerd gedaan met pitten

Edit: mogelijk heb ik ook wat verkeerd gedaan met pitten
[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 15-01-2018 22:52 ]
            Sow,
Na maanden niet meer hier mee gereden te hebben is wel duidelijk te merken dat het niveau hoger ligt dan medio 2017
0 ervaring met de auto en weinig met barballo toch maar voor de fun ingestapt omdat ik toevallig de server voorbij zag komen. Met een kleine 4 minuten op de klok kwalificatie gedaan, 3 rondjes kunnen rijden en 1 rondje gebruikt om de auto aan te voelen en 2 met flying laps, 1min en nog wat, laatste.
Dat bleef zo in race 1. Ondanks dat ik een goede start had en wat mensen kon inhalen viel ik gaande weg de race terug, pace was niet goed en was de auto nog aan het leren en de baan optimaliseren.
Totdat Joost ineens achter me zat, waarom weet ik niet.
had echter net te weinig brandstof meegenomen en voor de laatste bocht viel de motor stil en kwam ik rollend over de finish.
Race 2 door de reverse grid pole. Joost pakte me bij de start en liep weg. Weet even niet wie er achter me zaten maar kon ondanks dat ze duidelijk sneller waren ze achter me houden.
Als ik niet laatste werd zou ik prima vinden.
Na de stops lag ik een na laatste maar 2 man voor me die ook naar elkaar toe reden en ik uiteindelijk in de laatste 3 ronden beide in kon halen door dat ik net iets meer snelheid had.
Was toch wel weer leuk.
            Na maanden niet meer hier mee gereden te hebben is wel duidelijk te merken dat het niveau hoger ligt dan medio 2017
0 ervaring met de auto en weinig met barballo toch maar voor de fun ingestapt omdat ik toevallig de server voorbij zag komen. Met een kleine 4 minuten op de klok kwalificatie gedaan, 3 rondjes kunnen rijden en 1 rondje gebruikt om de auto aan te voelen en 2 met flying laps, 1min en nog wat, laatste.
Dat bleef zo in race 1. Ondanks dat ik een goede start had en wat mensen kon inhalen viel ik gaande weg de race terug, pace was niet goed en was de auto nog aan het leren en de baan optimaliseren.
Totdat Joost ineens achter me zat, waarom weet ik niet.
had echter net te weinig brandstof meegenomen en voor de laatste bocht viel de motor stil en kwam ik rollend over de finish.
Race 2 door de reverse grid pole. Joost pakte me bij de start en liep weg. Weet even niet wie er achter me zaten maar kon ondanks dat ze duidelijk sneller waren ze achter me houden.
Als ik niet laatste werd zou ik prima vinden.
Na de stops lag ik een na laatste maar 2 man voor me die ook naar elkaar toe reden en ik uiteindelijk in de laatste 3 ronden beide in kon halen door dat ik net iets meer snelheid had.
Was toch wel weer leuk.
            Nou, ik mag niet klagen 

Onlangs een Gigabyte Aurus GTX 1060 6GB (rev. 2) kunnen bemachtigen dus geen last meer van te lage framerates! Misschien kan het beter met een 1070 of 1080 maar dit paste beter bij mijn budget, momenteel echt 1060@350 1070@450 en 1080@550 waarbij de goedkopere 1070 en 1080 vrijwel niet leverbaar zijn.. dus dan maar de snelste 1060 gekocht die ik de volgende dag in huis had.

Nadat AC weer op mijn pc stond, snel de qualy gejoined en 5e plek kunnen bemachtigen. In beide races hier en daar een klein foutje en 1, 2 wagens voorbij laten gaan, maar ook her en der weer een plekje teruggepakt. Jammer dat mijn kont ineens wegbrak en ik daardoor Johnny opzij tikte .. was uiteraard niet de bedoeling en heel erg jammer want we waren lekker aan het vechten, net als met Benny .. zeker 3x in de slipstream gezeten en ernaast, maar ja dan heb je die haakse rechtsaf en ik wil de binnenkant houden zodat Benny linksom kan .. en iedere keer zette hij hem er daar weer voor.. uiteindelijk achterop kunnen inhalen met een mooie uitremactie. Nog een kort poosje achter René gezeten, maar ik reed net niet strak genoeg om écht dichterbij te kunnen komen. Uiteindelijk toch iets te wijd links om de bult en teveel in het grind waardoor de gang eruit was en Johnny kon profiteren en kwam Benny op m'n kont hangen, maar kon er uiteindelijk wel nipt voor blijven. Helaas al te weinig tijd om het Johnny nog serieus lastig te maken, maar zag al wel wat verdedigende lijnen hier en daar.
Was erg gezellig, erg inspannend ook steeds zo slipstreamen en rondenlang op elkaar kont plakken!
Owja en stevig op de 5e plek in het kampioenschap na zeer zwakke eerste 2 races toch een hele fijne ommekeer kunnen bewerkstelligen door de auto wat beter te doorgronden!
edit: ik zie nu dat ik de kaart nog maar op zijn Silent profiel had staan

Onlangs een Gigabyte Aurus GTX 1060 6GB (rev. 2) kunnen bemachtigen dus geen last meer van te lage framerates! Misschien kan het beter met een 1070 of 1080 maar dit paste beter bij mijn budget, momenteel echt 1060@350 1070@450 en 1080@550 waarbij de goedkopere 1070 en 1080 vrijwel niet leverbaar zijn.. dus dan maar de snelste 1060 gekocht die ik de volgende dag in huis had.
Nadat AC weer op mijn pc stond, snel de qualy gejoined en 5e plek kunnen bemachtigen. In beide races hier en daar een klein foutje en 1, 2 wagens voorbij laten gaan, maar ook her en der weer een plekje teruggepakt. Jammer dat mijn kont ineens wegbrak en ik daardoor Johnny opzij tikte .. was uiteraard niet de bedoeling en heel erg jammer want we waren lekker aan het vechten, net als met Benny .. zeker 3x in de slipstream gezeten en ernaast, maar ja dan heb je die haakse rechtsaf en ik wil de binnenkant houden zodat Benny linksom kan .. en iedere keer zette hij hem er daar weer voor.. uiteindelijk achterop kunnen inhalen met een mooie uitremactie. Nog een kort poosje achter René gezeten, maar ik reed net niet strak genoeg om écht dichterbij te kunnen komen. Uiteindelijk toch iets te wijd links om de bult en teveel in het grind waardoor de gang eruit was en Johnny kon profiteren en kwam Benny op m'n kont hangen, maar kon er uiteindelijk wel nipt voor blijven. Helaas al te weinig tijd om het Johnny nog serieus lastig te maken, maar zag al wel wat verdedigende lijnen hier en daar.
Was erg gezellig, erg inspannend ook steeds zo slipstreamen en rondenlang op elkaar kont plakken!
Owja en stevig op de 5e plek in het kampioenschap na zeer zwakke eerste 2 races toch een hele fijne ommekeer kunnen bewerkstelligen door de auto wat beter te doorgronden!
edit: ik zie nu dat ik de kaart nog maar op zijn Silent profiel had staan
[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2018 23:18 ]
Wil wel weer eens wat beelden zien.. die blijven steeds vaker weg 😢😢
            @johnnyverhoeff Johhny was daar toch heel erg goed in?! 

dus dat treft, die deed vanavond ook weer als vanouds mee!

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2018 22:45 ]
Daarom riep ik het ook haha... dus @johnnyverhoeff kom maar op ouwe pittijger haha.. 🏁Alfa90_Buttje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:45:
@johnnyverhoeff Johhny was daar toch heel erg goed in?!![]()
            jammer, toch leuk dat je er weer bij was Johnny !! 
en ik kon het je nu voor de verandering ook nog eens lastig maken

en ik kon het je nu voor de verandering ook nog eens lastig maken
[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2018 22:47 ]
Aangezien we geen duimpje naar beneden kunnen klikken dan maar zo.. 👎
            Liep ik gisteren even mooi tegen 2 problemen tegelijk aan: AC wou niet starten via steam zoals anderen ook al aangaven (uiteindelijk deed hij het gelukkig wel) en Sim Commander 4 (simvibe) crashte telkens en jammer genoeg nog steeds als ik het op het bureaublad open...
Iemand een idee of dit met de AC update te maken heeft? Kan het me moeilijk voorstellen, alleen lijkt het me ook geen toeval.
            Iemand een idee of dit met de AC update te maken heeft? Kan het me moeilijk voorstellen, alleen lijkt het me ook geen toeval.
            Zo was een mooie avond gisteren weer! Ondanks de smalle baan en rondetijden die toch wel erg dicht bij elkaar lagen gingen beide starts nagenoeg perfect! Super om te zien!
Race 1.
Na een op 7e plaats te mogen plaatsnemen op de grid had ik een goed gevoel voor de race. Ronde 1 ging echt keurig! Ik verloor 1 positie maar zag al gelijk punten liggen en een snelle 1e pace. In ronde 3 besloot ik naar binnen te gaan maar dat ging niet helemaal goed. Mijn achterbumper werd een flink stuk korter gereden door Joost en ik ging 360 graden de baan of om vervolgens de pits in te duiken. Met flink wat tijd verloren kon ik na een snelle pit mijn weg vervolgen.
In de tweede fase van de race zag ik al snel dat ik iedere ronde inliep op de groep voor mij en kon uiteindelijk vechten met Benny om een mooie P7! Na ongeveer 3 ronden dicht achter hem gezeten te hebben kon ik precies uitkienen waar ik mijn inhaal actie moest plaatsen. Deze moest op het rechte stuk komen om zo in de laatste bocht aan de binnenzijde hem te kunnen positioneren. Dit zou echter verlies geven omdat Benny de snellere buitenlijn kon nemen maar voor bocht #1 zou ik dan aan de binnenkant zitten. Ja! Het werkte! Dit was mijn kans. Ik had P7 overgenomen. Met nog 2 ronden te gaan had ik Michael in mijn vizier en in de Final Lap zag ik dat ik een betere pace had. Met exact eenzelfde actie kon ik Michael voorbij op het rechte stuk. Het zou op de laatste bocht aankomen of zijn buitenlijn sneller de finish zou bereiken of niet... Helaas ging het fout en ik werd de berm ingetikt... Met als gevolg dat ik in de laatste bocht niet P6 kon veroveren maar terug viel naar zelfs P10
Race 2.
Uiteraard met een reversed grid stond ik weer netjes op de grid. De 1e sector verliep helaas niet helemaal soepel. Tot tweemaal toe zag Raymond mij vermoedelijk niet? En na de heuvel werd ik helaas dus ook daar compleet het gras in geduwd... En weer achteraan aansluiten. Hans kon mij daar ook nog voorbij en net als hem besloot ik direct de pit in te duiken.
Opnieuw snel had ik mijn pace weer te pakken en kon lage 59-ers rijden. Voldoende om weer hard in te lopen.... en tot mijn verbazing kwam Benny plots de pits uit en WEER voor mij de baan op... Ik had al kunnen oefenen en jahoor... een Dejavu... opstellen op de juiste plek en exact in dezelfde bocht met een zelfde actie kon ik een overtake doen. Echter was hij nu snel in de achtervolging en moest ik een aantal keren mijn bocht verdedigen. Echter kwamen Klaas en Harry mee in het gevecht en Benny kreeg het druk waardoor ik met dezelfde pace kon uitlopen. Even hoorde ik Harry nog roepen dat Benny mij niet moest laten gaan maar het verschil werd steeds groter. Nadat het 3tal gevochten had zag ik Klaas achter mij in mijn spiegels. Gelukkig nog steeds verder en verder en verder. P3!? Ah... Johnny had nog niet zijn stop gemaakt. Een nette P3 voor race 2 deed het punten verlies in Race 1 een beetje verbloemen.
Over het algemeen op wat kleine incidenten na liep de race echt super mooi! De gevechten onderling gingen vol respect. Schijnbaar heb ik een grote magneet op de auto zitten maar verder helemaal top!
Tot de volgende!
                    Race 1.
Na een op 7e plaats te mogen plaatsnemen op de grid had ik een goed gevoel voor de race. Ronde 1 ging echt keurig! Ik verloor 1 positie maar zag al gelijk punten liggen en een snelle 1e pace. In ronde 3 besloot ik naar binnen te gaan maar dat ging niet helemaal goed. Mijn achterbumper werd een flink stuk korter gereden door Joost en ik ging 360 graden de baan of om vervolgens de pits in te duiken. Met flink wat tijd verloren kon ik na een snelle pit mijn weg vervolgen.
In de tweede fase van de race zag ik al snel dat ik iedere ronde inliep op de groep voor mij en kon uiteindelijk vechten met Benny om een mooie P7! Na ongeveer 3 ronden dicht achter hem gezeten te hebben kon ik precies uitkienen waar ik mijn inhaal actie moest plaatsen. Deze moest op het rechte stuk komen om zo in de laatste bocht aan de binnenzijde hem te kunnen positioneren. Dit zou echter verlies geven omdat Benny de snellere buitenlijn kon nemen maar voor bocht #1 zou ik dan aan de binnenkant zitten. Ja! Het werkte! Dit was mijn kans. Ik had P7 overgenomen. Met nog 2 ronden te gaan had ik Michael in mijn vizier en in de Final Lap zag ik dat ik een betere pace had. Met exact eenzelfde actie kon ik Michael voorbij op het rechte stuk. Het zou op de laatste bocht aankomen of zijn buitenlijn sneller de finish zou bereiken of niet... Helaas ging het fout en ik werd de berm ingetikt... Met als gevolg dat ik in de laatste bocht niet P6 kon veroveren maar terug viel naar zelfs P10
Race 2.
Uiteraard met een reversed grid stond ik weer netjes op de grid. De 1e sector verliep helaas niet helemaal soepel. Tot tweemaal toe zag Raymond mij vermoedelijk niet? En na de heuvel werd ik helaas dus ook daar compleet het gras in geduwd... En weer achteraan aansluiten. Hans kon mij daar ook nog voorbij en net als hem besloot ik direct de pit in te duiken.
Opnieuw snel had ik mijn pace weer te pakken en kon lage 59-ers rijden. Voldoende om weer hard in te lopen.... en tot mijn verbazing kwam Benny plots de pits uit en WEER voor mij de baan op... Ik had al kunnen oefenen en jahoor... een Dejavu... opstellen op de juiste plek en exact in dezelfde bocht met een zelfde actie kon ik een overtake doen. Echter was hij nu snel in de achtervolging en moest ik een aantal keren mijn bocht verdedigen. Echter kwamen Klaas en Harry mee in het gevecht en Benny kreeg het druk waardoor ik met dezelfde pace kon uitlopen. Even hoorde ik Harry nog roepen dat Benny mij niet moest laten gaan maar het verschil werd steeds groter. Nadat het 3tal gevochten had zag ik Klaas achter mij in mijn spiegels. Gelukkig nog steeds verder en verder en verder. P3!? Ah... Johnny had nog niet zijn stop gemaakt. Een nette P3 voor race 2 deed het punten verlies in Race 1 een beetje verbloemen.
Over het algemeen op wat kleine incidenten na liep de race echt super mooi! De gevechten onderling gingen vol respect. Schijnbaar heb ik een grote magneet op de auto zitten maar verder helemaal top!
Tot de volgende!
Nou nee dat lijkt mij niet. Misschien heef Steam zitten slapen. Hij gaf bij mij aan dat de download nog versleuteld was. Maar nadat Steam er opnieuw op stond deed ie het wel weer. Maar iemand anders heeft de validatie gedaan en die deed het ook weer.Kevin Kater schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 02:31:
Liep ik gisteren even mooi tegen 2 problemen tegelijk aan: AC wou niet starten via steam zoals anderen ook al aangaven (uiteindelijk deed hij het gelukkig wel) en Sim Commander 4 (simvibe) crashte telkens en jammer genoeg nog steeds als ik het op het bureaublad open...
Heb je de gamedirectory al laten valideren?!
[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2018 07:45 ]
Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2
15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2
29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2
Tijdschema
- 19.30 | Qualify Practice
 - 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten)
 - 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten) (full reversed grid)

Host Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
 - Server password: tweakers

Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
 - Password: tweakers

Downloads
Tussenstanden
Allereerst nogmaals mijn excuses voor die laatste bocht, die had ik inderdaad veel wijder moeten nemen (buiten de curbstone om). Ik heb de replay nog niet bekeken maar ik vermoed dat ik daar iets te fanatiek de bocht kneep en lichtjes jou achterkant raakte, wellicht verkeerd ingeschat dat jij daar zo snel al zou zitten. het is zuur als zo je punten door de neus worden geboord.phoentje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:43:
Zo was een mooie avond gisteren weer! Ondanks de smalle baan en rondetijden die toch wel erg dicht bij elkaar lagen gingen beide starts nagenoeg perfect! Super om te zien!
Race 1.
Race 2.
Tot de volgende!
Los van die laatste bocht heb ik ontzettend genoten van Race 1, ook met Klaas heb ik mooie gevechten gehad die erg clean gingen. Ik merk dat mijn pace steeds beter en consistenter wordt ondanks dat dit pas mijn 3e race is met jullie.
Race 2 was helaas minder succesvol, de eerste lap verremde ik me in de laatste bocht, ik blokkeerde zelfs waardoor mijn auto linksaf de muur in schoot. Direct maar mijn pitstop gedaan en kon helemaal achteraan sluiten. Na een tijdje begon ik langzaam weer aan de staart te raken en uiteindelijk mezelf nog naar een 10e plek kunnen rijden.
Al met al niet de meest succesvolle races maar wel een hele vette ervaring weer. Ik heb me kapot gezweet!
Ja ik had het gelezen, maar als ze een zotac gtx 1080 aanbieding voor 530 euro dan wil ik wel een gokje wagen. Maar inderdaad als het te mooi.... vul rest zelf maar in haha..
            Weer een top avond gehad gister. Nu naar 4 races vind ik het wel echt heel leuk worden en alles plan ik nu ook om de maandag heen zelfs me vriendin hahaha.
Practice. Vorige race niet heel veel kunnen oefenen en wou deze race wel een keer echt mee doen met de top. Na veel rondjes hebben gereden offline en online, kwam ik niet verder dan een 59.025. Opzich een nette tijd maar Bart en hans waren nog beduidend sneller. Gelukkig gaf Bart mij wat advies over de banden spanning en gaf me een setup waar ik mee kon werken.
Qualy was echt spannend, vanaf de 3e tijd tot de 7e tijd zat mischien 2 tiende en gelukkig toch nog een 58.8 er uit kunnen halen. 3e plek was toch echt het maximale.
Race 1 Start was prima en doordat de eerste 2 bochten erg smal waren toch heel rustig aan gedaan en liet halewijn voor. Lange tijd achter halewijn gereden, maar had door dat hij soms niet helemaal lekker door bocht 2 heen kwam. Paar rondjes verder kwam halwijn niet lekker uit de laatste bocht en ik zag een opening om hem voorbij te gaan. In mijn optiek was het gewoon een normale inhaal actie en voor start finish zat ik al naast hem, ik weet niet of je me zag maar je duwde me steeds verder naar buiten terwijl ik al naast je zat, en via Teamspeak klonk je niet echt blij. Helaas was er wel een botsing maar ik kon daar echt niets aan doen. Na dit heb ik verder een rustige race gehad en ben gefinishd zoals ik ben begonnen.

Race 2 Persoonlijk ben ik geen fan van de reverse grid en besloot ook om hans en bart voorbij te laten gaan omdat hun toch sneller waren. Doordat ik toch achteraan begon ging ik de eerste ronde ook gelijk de pits in zoals meerdere deden. Het viel me op dat iedereen volgas de pits inreed terwijl ik afremde voor de de streep, doordat kreeg ik toch een beuk van achteren en kon nog net optijd remmen. Na die beuk voelde het net als me auto niet helemaal in orde was. toch nog een leuke race gehad met een aantal leuke gevechten met Benny Klaas en rene. Helaas zag ik dat Rene steeds sneller ging en een gat sloeg op ons. Ik kon veel sneller maar het is heel lastig om iemand in te halen, je auto reageerde heel anders als je heel dicht achter iemand rijd en besloot om wat meer afstand te houden en cruisen tot het einde. Toch in de laatste paar rondjes zette ik nog even aan en kwam helaas in aanraking met Benny, heel jammer en uiteindelijk 7e plek. Nu na 4 races sta ik 4e in het kampionschap. Het kan nog een leuk gevecht worden tussen rene klaas en ik voor de 3e plek. Tot de volgende race op Poznan, Heel leuk baantje met snelle bochten.
P.s Ondanks niet iedereen fan is van de seat vind ik wel dat de banen goed zijn uitgekozen voor deze auto
            Practice. Vorige race niet heel veel kunnen oefenen en wou deze race wel een keer echt mee doen met de top. Na veel rondjes hebben gereden offline en online, kwam ik niet verder dan een 59.025. Opzich een nette tijd maar Bart en hans waren nog beduidend sneller. Gelukkig gaf Bart mij wat advies over de banden spanning en gaf me een setup waar ik mee kon werken.
Qualy was echt spannend, vanaf de 3e tijd tot de 7e tijd zat mischien 2 tiende en gelukkig toch nog een 58.8 er uit kunnen halen. 3e plek was toch echt het maximale.
Race 1 Start was prima en doordat de eerste 2 bochten erg smal waren toch heel rustig aan gedaan en liet halewijn voor. Lange tijd achter halewijn gereden, maar had door dat hij soms niet helemaal lekker door bocht 2 heen kwam. Paar rondjes verder kwam halwijn niet lekker uit de laatste bocht en ik zag een opening om hem voorbij te gaan. In mijn optiek was het gewoon een normale inhaal actie en voor start finish zat ik al naast hem, ik weet niet of je me zag maar je duwde me steeds verder naar buiten terwijl ik al naast je zat, en via Teamspeak klonk je niet echt blij. Helaas was er wel een botsing maar ik kon daar echt niets aan doen. Na dit heb ik verder een rustige race gehad en ben gefinishd zoals ik ben begonnen.
Race 2 Persoonlijk ben ik geen fan van de reverse grid en besloot ook om hans en bart voorbij te laten gaan omdat hun toch sneller waren. Doordat ik toch achteraan begon ging ik de eerste ronde ook gelijk de pits in zoals meerdere deden. Het viel me op dat iedereen volgas de pits inreed terwijl ik afremde voor de de streep, doordat kreeg ik toch een beuk van achteren en kon nog net optijd remmen. Na die beuk voelde het net als me auto niet helemaal in orde was. toch nog een leuke race gehad met een aantal leuke gevechten met Benny Klaas en rene. Helaas zag ik dat Rene steeds sneller ging en een gat sloeg op ons. Ik kon veel sneller maar het is heel lastig om iemand in te halen, je auto reageerde heel anders als je heel dicht achter iemand rijd en besloot om wat meer afstand te houden en cruisen tot het einde. Toch in de laatste paar rondjes zette ik nog even aan en kwam helaas in aanraking met Benny, heel jammer en uiteindelijk 7e plek. Nu na 4 races sta ik 4e in het kampionschap. Het kan nog een leuk gevecht worden tussen rene klaas en ik voor de 3e plek. Tot de volgende race op Poznan, Heel leuk baantje met snelle bochten.
P.s Ondanks niet iedereen fan is van de seat vind ik wel dat de banen goed zijn uitgekozen voor deze auto
            Jij hebt idd goed gereden! Zeker als je net bent komen aanwapperen 
we weten hier onderhand dat Bart, Hans en Johnny god-like zijn
.. dus dat je meteen met hun mee kan doen, zegt wel iets over jouw rijden.
Dat ik nu in die subtop_regionen uithang zal wel een ongelukje zijn ..

we weten hier onderhand dat Bart, Hans en Johnny god-like zijn
.. dus dat je meteen met hun mee kan doen, zegt wel iets over jouw rijden.
Dat ik nu in die subtop_regionen uithang zal wel een ongelukje zijn ..
            Nog even een vraagje. Gister na de race nog even gehad over VR racen. Nu heb ik een collega die heeft een DK2 liggen die ik kan overnemen voor 5 tientjes. Nu is mijn vraag werkt de DK2 nog met Assetto corsa??

Verwijderd
Klopt Harry, ik klonk idd niet blij. Natuurlijk was ik teleurgesteld, want ik had je graag achter mij gehouden. Maar dan had ik beter moeten rijden toch?Marius191185 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:41:
Race 1 Start was prima en doordat de eerste 2 bochten erg smal waren toch heel rustig aan gedaan en liet halewijn voor. Lange tijd achter halewijn gereden, maar had door dat hij soms niet helemaal lekker door bocht 2 heen kwam. Paar rondjes verder kwam halwijn niet lekker uit de laatste bocht en ik zag een opening om hem voorbij te gaan. In mijn optiek was het gewoon een normale inhaal actie en voor start finish zat ik al naast hem, ik weet niet of je me zag maar je duwde me steeds verder naar buiten terwijl ik al naast je zat, en via Teamspeak klonk je niet echt blij. Helaas was er wel een botsing maar ik kon daar echt niets aan doen.
Maar zoals jij het nu verteld klopt niet helemaal met wat de replay (9.43) laat zien. Ik nam de laatste bocht idd iets te ruim waardoor ik met mijn linkerachterband buiten de track kwam en jij hierdoor een betere exit had vanuit die bocht. Maar ondanks dat zit je weliswaar rechts! naast mij maar ik reed wel nog met een neuslengte voor je. Terwijl ik in een rechte lijn richting de eerste bocht reed, begon jij al naar links te sturen. Naar buiten dus. Daar tikte je mij voor de eerste keer aan. Maar konden we beide positie behouden. Vlak voor de bocht tikte je mij nogmaals aan, naar buiten toe. En daar tikte je me eraf. Jij drukte mij dus naar buiten, niet andersom. Mss heb je de replay ook terug gekeken, maar ik reed dus die rode auto die links vd baan reed. En jij dus aan de rechterkant. Met geen mogelijkheid kon ik jou dus naar buiten drukken als de bocht naar rechts gaat..... Maargoed... niets aan de hand. Race incident. Het gebeurt. Ik had er gewoon voor moeten zorgen dat ik de tweede bocht consistent beter nam ipv dat ik daar aan het driften was hahaha. Dan had je niet bij mij in de buurt kunnen komen en was dit niet gebeurt. Maar met een P4 ben ik tevreden hoor.
Maar ik merk dat ik nog een hoop moet leren. Ook pitten bv. Daar verlies ik ook nog veel tijd. Ik denk een seconde of 4.
Helaas heb ik geen tijd voor een verslag Vd race. Moet inpakken voor de wintersportweekend, maar dat ben ik wel van plan om te blijven doen.
Verder heerlijk geracet. Spannend. Veel close races gehad met Harry dus, Klaas, Michiel en wss nog een paar.
Maandag ben ik er niet bij, iedereen alvast veel plezier!!
Gr. Halewijn
Ps toen ik na de race, met mijn koptelefoon op, naar de keuken liep om een biertje te pakken stond bij terugkomst mijn TS op muted. Doet hij dat als hij het contact verliest? Helaas ik ik dat niet meer herstellen. Of was ik iets te enthousiast op TS? 😁
Sorry dat was ik.. Ik ga altijd gewoon volle gas de pitstraat inMarius191185 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:41:
Het viel me op dat iedereen volgas de pits inreed terwijl ik afremde voor de de streep, doordat kreeg ik toch een beuk van achteren en kon nog net optijd remmen. Na die beuk voelde het net als me auto niet helemaal in orde was.
We hoorde jou wel, maar jij hoorde ons niet volgens mijVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]
Gr. Halewijn
Ps toen ik na de race, met mijn koptelefoon op, naar de keuken liep om een biertje te pakken stond bij terugkomst mijn TS op muted. Doet hij dat als hij het contact verliest? Helaas ik ik dat niet meer herstellen. Of was ik iets te enthousiast op TS? 😁
Fijne vakantie!
[ Voor 39% gewijzigd door bsty op 16-01-2018 11:31 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]
Nee heb geen repley gezien maar mischien kwam het zo over bij. maar geen probleem het was inderdaad een race incident. Veel plezier met skieen of apre skieen![]()
![]()
Klopt Harry, ik klonk idd niet blij. Natuurlijk was ik teleurgesteld, want ik had je graag achter mij gehouden. Maar dan had ik beter moeten rijden toch?
Maar zoals jij het nu verteld klopt niet helemaal met wat de replay (9.43) laat zien. Ik nam de laatste bocht idd iets te ruim waardoor ik met mijn linkerachterband buiten de track kwam en jij hierdoor een betere exit had vanuit die bocht. Maar ondanks dat zit je weliswaar rechts! naast mij maar ik reed wel nog met een neuslengte voor je. Terwijl ik in een rechte lijn richting de eerste bocht reed, begon jij al naar links te sturen. Naar buiten dus. Daar tikte je mij voor de eerste keer aan. Maar konden we beide positie behouden. Vlak voor de bocht tikte je mij nogmaals aan, naar buiten toe. En daar tikte je me eraf. Jij drukte mij dus naar buiten, niet andersom. Mss heb je de replay ook terug gekeken, maar ik reed dus die rode auto die links vd baan reed. En jij dus aan de rechterkant. Met geen mogelijkheid kon ik jou dus naar buiten drukken als de bocht naar rechts gaat..... Maargoed... niets aan de hand. Race incident. Het gebeurt. Ik had er gewoon voor moeten zorgen dat ik de tweede bocht consistent beter nam ipv dat ik daar aan het driften was hahaha. Dan had je niet bij mij in de buurt kunnen komen en was dit niet gebeurt. Maar met een P4 ben ik tevreden hoor.
Maar ik merk dat ik nog een hoop moet leren. Ook pitten bv. Daar verlies ik ook nog veel tijd. Ik denk een seconde of 4.
Helaas heb ik geen tijd voor een verslag Vd race. Moet inpakken voor de wintersportweekend, maar dat ben ik wel van plan om te blijven doen.
Verder heerlijk geracet. Spannend. Veel close races gehad met Harry dus, Klaas, Michiel en wss nog een paar.
Gr. Halewijn
Geen idee of AC nog werkt daarmee, maar besef dat er aardig wat softwarematige updates zijn geweest sinds de DK2. Maar als je serieus VR overweegt zou ik zelf niet voor een DK2 gaan. Resolutie is nog lager dan de CV1 bijvoorbeeld en ik vraag me af hoe goed de head tracking is. Daarbij is het maar de vraag in hoeverre het compatibel is met andere vr games en eventueel nieuwe racegames (Reiza2018? bijv).Marius191185 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:06:
Nog even een vraagje. Gister na de race nog even gehad over VR racen. Nu heb ik een collega die heeft een DK2 liggen die ik kan overnemen voor 5 tientjes. Nu is mijn vraag werkt de DK2 nog met Assetto corsa??
In vergelijking met de kosten voor een nieuw scherm vind ik de vr ervaring de prijs zeker waard voor racegames. En met de Mixed Reality zijn er ook een aantal goede alternatieven op de markt gekomen. Vraag eens rond of je het bij iemand kan uittesten. Mocht je in omgeving Delft zitten, ben je welkom het hier een keer te testen.
            Ik zit dus te twijfelen over een triple screen of vr. Je bent ongeveer hetzelfde kwijt, maar heb nog nooit met VR gereden of zelfs gezien. Dacht voor 5 tientjes is het proberen waard. Heb alleen 1x de PSVR geprobeerd in de mediamarkt. Daar was de screendoor effect echt zichtbaar maar na 5 minuten was ik het alweer vergeten.

Ik had / heb triple screen maar heb er niet meer op gereden sinds ik VR hebMarius191185 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:41:
Ik zit dus te twijfelen over een triple screen of vr. Je bent ongeveer hetzelfde kwijt, maar heb nog nooit met VR gereden of zelfs gezien. Dacht voor 5 tientjes is het proberen waard. Heb alleen 1x de PSVR geprobeerd in de mediamarkt. Daar was de screendoor effect echt zichtbaar maar na 5 minuten was ik het alweer vergeten.
De resolutie ben ik compleet vergeten. Maar ik heb dan wel het hoogst mogelijk wat nu beschikbaar is. Via de Lenovo Explorer Mixed Reality headet dus heb ik meer per oog. De ervaring echter is zo intens dat ik niet meer terug ga.
Ga denk ik mn triples maar verkopen
ja toch?! Dat vind ik nou ook!!phoentje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:50:
Ik had / heb triple screen maar heb er niet meer op gereden sinds ik VR heb
De resolutie ben ik compleet vergeten. De ervaring echter is zo intens dat ik niet meer terug ga.
En je hebt veel meer gevoel in je kont, ik kan schuivers nu veel beter opvangen als anders! (fps scheelt ook)
en als bonus kun je in de pits even uitstappen en om de auto heen lopen! Aanrader! Moet je echt eens doen .. en ook even de pits bekijken, de tribunes, echt zó bizar! Ook leuk als je een hill climb doet en dan boven bij een haarspeldbocht even over het ravijn uitkijken naar beneden en je maag keert je gewoon vanzelf om!
en 2e bonus met de controls kun je ook nog andere games spelen, dingen vastpakken (lightsaber fight!!)
Ik zou je zeker aanraden ook controls erbij te nemen .. er is meer dan alleen AC
Valt mee ja, even met de Qbus naar Heerenveen en ik pik je zo op om even VR te gamen!Marius191185 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:42:
O ja en woon zelf in Groningen dus ben niet in de buurt haha
[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2018 12:16 ]
            Ik bedoel dus dat AC het wel weer doet, maar Sim Commander nog niet.Of bedoelde je dat ook?
            Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:44:
[...]
Nou nee dat lijkt mij niet. Misschien heef Steam zitten slapen. Hij gaf bij mij aan dat de download nog versleuteld was. Maar nadat Steam er opnieuw op stond deed ie het wel weer. Maar iemand anders heeft de validatie gedaan en die deed het ook weer.
Heb je de gamedirectory al laten valideren?!
            @Kevin Kater ja je moet de gamedirectory van je andere game(s) even laten valideren.

Kan het dat ik iets verkeerd heb gedaan qua pitten? volgens mij was mijn tempo bij race 2 niet zo slecht (<59.5 continue) en ik heb tot de pitstop eigenlijk nagenoeg geen fouten gemaakt, maar kwam op p11 terug de race in en toen was de motivatie wel weg. Heb geen banden gewisseld maar als ik de pit-tijden op assetto-corsa.nl zie is die van mij wel aan de lange kant. Nu rijd ik toch voor spek en bonen mee, maar vroeg het me gewoon af.

Heb je veel getanked?Bastard schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:19:
Kan het dat ik iets verkeerd heb gedaan qua pitten? volgens mij was mijn tempo bij race 2 niet zo slecht (<59.5 continue) en ik heb tot de pitstop eigenlijk nagenoeg geen fouten gemaakt, maar kwam op p11 terug de race in en toen was de motivatie wel weg. Heb geen banden gewisseld maar als ik de pit-tijden op assetto-corsa.nl zie is die van mij wel aan de lange kant. Nu rijd ik toch voor spek en bonen mee, maar vroeg het me gewoon af.
Idee is om er 1l in te gooien en geen banden.
Ben je in paar sec weer onderweg.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ah vandaar, ik had er volgens mij 25l bijgegooidraymondw schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:33:
[...]
Heb je veel getanked?
Idee is om er 1l in te gooien en geen banden.
Ben je in paar sec weer onderweg.
            klopt, die fout heb ik in het begin ook al eens gemaakt. Eigenlijk is het leuker bij de Endurance waar je echt wel banden wisselen moet, ook meteen peut te tanken want je staat dan toch stil. Hier is het voor de fun maar verlies je inderdaad snel tijd als je, je pitbox over/undershoot of verkeerd stuurt bij het in/uitrijden (want niet geoefend) en dan sta je in het grind te malen ofzo 

In deze serie voegen de pitstops niet heel veel toe, hoewel ik het een leuke onderbreking van de flow vind 
 . Wat Alfa al zegt, in de endurance is het interessanter. En dan kost het banden wisselen de meeste tijd, dus is met wat minder gewicht rondrijden mooi meegenomen. Tenzij je natuurlijk een rekenfoutje maakt en de laatste ronde zonder benzine komt te staan 
 .

Ik heb zojuist windows even geupdate (moest wel weer is gebeuren) en toen deed hij het weer! Toch nog bedankt voor de tip!
            Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:42:
@Kevin Kater ja je moet de gamedirectory van je andere game(s) even laten valideren.
Verwijderd
Ahhh... Ik zal eens kijken of ik het vanavond nog heb. Thx! En thx!bsty schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:28:
We hoorde jou wel, maar jij hoorde ons niet volgens mij
Fijne vakantie!
Waar kan ik de tijden terug vinden? Ik ben ook wel benieuwd naar mijn pittijden.
            http://assetto-corsa.nl/
                    - live stats - sessies
 - kampioenschap

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2018 15:54 ]
Verwijderd
Thx Klaas, deze kende ik idd al, maar wss had ik gisteren al moeten kijken want ik kan nu niets meer vinden.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:51:
http://assetto-corsa.nl/
- live stats - sessies
 - kampioenschap

Of kijk ik niet goed?
Je kan ook oude sessies terug vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Thx Klaas, deze kende ik idd al, maar wss had ik gisteren al moeten kijken want ik kan nu niets meer vinden.
Of kijk ik niet goed?
Race 1: http://84.87.194.144:50042/sessiondetails?sessionid=2272Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:49:
Heb je mss een directe link voor mij? Ik zie het namelijk niet.
Race 2: http://84.87.194.144:50042/sessiondetails?sessionid=2274
Alleen hij geeft bij veel mensen niet de Pit Lane Time aan. Dit heeft denk ik te maken met ptracker.
[ Voor 14% gewijzigd door bsty op 16-01-2018 18:37 ]
            Hebben jullie er ook last van dat ptracker in de eerste race prima werkt, maar in de tweede race niet? De lijst toont mij dan altijd bovenaan en ook worden de Haps naar andere mensen niet meer weergegeven. Is dat een cliënt issue of een server issue?

Dit heb ik ook al een paar keer gemerkt. Denk dat het bij mij nu de eerste race niet werkte en de tweede weer wel.FightingAce schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:17:
Hebben jullie er ook last van dat ptracker in de eerste race prima werkt, maar in de tweede race niet? De lijst toont mij dan altijd bovenaan en ook worden de Haps naar andere mensen niet meer weergegeven. Is dat een cliënt issue of een server issue?
            Euhm .. wat betreft dat RSR er mee op houdt 
 .. weet iemand een alternatief, óf er iets terug komt voor RSR !? Ik vond dat geniaal, je komt met auto X op track Z en je ziet direct wat de snelste tijden zijn  (okay, met de verschillende tyre versies niet geheel realistisch altijd, maar toch altijd lachen als je inlogt en je ziet een bekende naam staan! 
  Ook nuttige info zoals welke topsnelheden men zoal haalt zegt wat over de downforce waarmee men rijdt (handig op de ring).
Gister nog, ik pak de 488 doe een rondje Bathurst en het eerste wat je doet is kijken wat je oude PB is
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens goed weet hoe je die tijden opzoekt in de AC menu's .. ik heb nog lopen zoeken, weet dat ze er zijn, maar kan ze niet meer vinden tot ik er weer bij toeval op klik
sure .. Options - Profile .. nu kan ik het wel ineens vinden
edit: ik zit nu even Kunos 2018 Happy New Year boodschap te lezen, maar dat stemt me niet erg positief qua verwachtingen met AC. Hooguit dat er gewerkt gaat worden aan een opvolger. Maar de laatste DLC met Laguna Seca kon wel eens de laatste zijn geweest als je mij vraagt.. hoewel die nog wel erg vers is natuurlijk.

Gister nog, ik pak de 488 doe een rondje Bathurst en het eerste wat je doet is kijken wat je oude PB is
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens goed weet hoe je die tijden opzoekt in de AC menu's .. ik heb nog lopen zoeken, weet dat ze er zijn, maar kan ze niet meer vinden tot ik er weer bij toeval op klik
sure .. Options - Profile .. nu kan ik het wel ineens vinden
edit: ik zit nu even Kunos 2018 Happy New Year boodschap te lezen, maar dat stemt me niet erg positief qua verwachtingen met AC. Hooguit dat er gewerkt gaat worden aan een opvolger. Maar de laatste DLC met Laguna Seca kon wel eens de laatste zijn geweest als je mij vraagt.. hoewel die nog wel erg vers is natuurlijk.
[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2018 21:53 ]
            Ai, RSR Livetiming kapt ermee. Dat is wel heel zuur. Ik beet me regelmatig vast op een auto/track combinatie net zo lang totdat ik het WR had of ik inzag dat een WR echt niet ging gebeuren. Dat ga ik toch echt wel missen 

Het is weer tijd voor een programma voor morgen:
Dag: Donderdag 18-01-2018
Aanvang: 19:30
Naam server: GoT fun server
Paswoord: tweakers
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
Praga R1 op Road America
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 8
Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Okayama GP
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10
Race 3:
Classic Formula 2 op Laguna Seca
Kwalificatie 20 min.
Benodigde downloads:
Road America:
http://www.racedepartment.com/downloads/road-america.7095/
Okayama:
http://www.racedepartment...ernational-circuit.15846/
Classic Formula 3:
http://www.mediafire.com/...6F3+v1.16+by+team+SBH.rar
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

Teamspeak server:
Race 1:
Praga R1 op Road America
Race 2:
Race 3:
Kwalificatie 20 min.
Benodigde downloads:
Road America:
Okayama:
Classic Formula 3:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
oef .. wat een pareltje weer @DutchDevil79DutchDevil79 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:59:
Race 1:
Praga R1 op Road America
Race 2:
Race 3:
Kwalificatie 20 min.
[ Voor 82% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2018 11:24 ]
            Owh ja voor Road America is er ook nog een kleine grafische verbetering. Om de bomen wat mooier er uit te laten zien kan je deze skins map downloaden en in de Road America folder zetten.
http://www.mediafire.com/file/kev3q8zi0kksp7a/skins.zip

http://www.mediafire.com/file/kev3q8zi0kksp7a/skins.zip
Verdorie, de donderdag ben ik de komende maanden nog bezet maar ik zie elke keer van die mooie races voorbij komenDutchDevil79 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:59:
Teamspeak server:
Race 1:
Praga R1 op Road America
Race 2:
Race 3:
Kwalificatie 20 min.
Benodigde downloads:
Road America:
Okayama:
Classic Formula 3:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
Hopelijk kan ik hier snel een keer aan meedoen ter afwisseling van het kampioenschap!
Zelf draai ik default geen ptracker. Ivm FPS. Alleen indien ik setups over moet zettenbsty schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:36:
[...]
Race 1: http://84.87.194.144:50042/sessiondetails?sessionid=2272
Race 2: http://84.87.194.144:50042/sessiondetails?sessionid=2274
Alleen hij geeft bij veel mensen niet de Pit Lane Time aan. Dit heeft denk ik te maken met ptracker.
Verwijderd
            Als ik de baan op tijd geleerd krijg probeer ik vanavond weer eens mee te doen.
Nu ongeveer 2 weken geoefend met in verkeer rijden en ook al is het nog steeds echt een factor 100 moeilijker, ik denk dat ik wel een race achteraan kan rijden zonder jan en alleman te torpedoen .
            Nu ongeveer 2 weken geoefend met in verkeer rijden en ook al is het nog steeds echt een factor 100 moeilijker, ik denk dat ik wel een race achteraan kan rijden zonder jan en alleman te torpedoen .
Zoveel fps vreet ptracker toch niet..phoentje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:20:
[...]
Zelf draai ik default geen ptracker. Ivm FPS. Alleen indien ik setups over moet zetten
            /me schopt @DutchDevil79 wakker
Gas op de lollie !!!
er staat toch echt 19:30

Gas op de lollie !!!
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2018 19:42 ]
Dag: Donderdag 18-01-2018Alfa90_Buttje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:37:
/me schopt @DutchDevil79 wakker
Gas op de lollie !!!
            ow f*ck ja 
 .. ben in de war, maandag viel ff in het water door omstandigheden .. 
dank voor de wakeup call
ben ook niet meer gewend dattie het zo mooi op tijd post!!

.. dan maar even oefenen
edit: zo .. niet overbodig ook, wat is die Praga een driftig bakje bij gas los ..
                    dank voor de wakeup call
ben ook niet meer gewend dattie het zo mooi op tijd post!!
.. dan maar even oefenen
edit: zo .. niet overbodig ook, wat is die Praga een driftig bakje bij gas los ..
[ Voor 45% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2018 20:02 ]
            Tsjongejonge wat een combinaties weer @DutchDevil79 ! 
Die Praga was heel wat tune werk voor nodig voordat ik er lekker mee kon gaan pushen! Hoe vaak dat ik geen snap overstuur gehad heb...
Porsche is leuke combi, als je het overstuur er wat uit hebt. Gewoon leuk glibberen en glijden over een hele leuke baan!
... maar die Formule 2 is zweten zeg.. maar in VR zóóó mooi.. Echt super, je gaat helemaal meehangen in de bochten een beetje scheef uit de cockpit hangen en dan al glijdend en driftend Laguna Seca op en neer! Die baan komt met deze auto's echt tot leven!!
Maar ik ben blij dat ik ze even geoefend heb .. anders was het best weer afzien geworden...

Die Praga was heel wat tune werk voor nodig voordat ik er lekker mee kon gaan pushen! Hoe vaak dat ik geen snap overstuur gehad heb...
Porsche is leuke combi, als je het overstuur er wat uit hebt. Gewoon leuk glibberen en glijden over een hele leuke baan!
... maar die Formule 2 is zweten zeg.. maar in VR zóóó mooi.. Echt super, je gaat helemaal meehangen in de bochten een beetje scheef uit de cockpit hangen en dan al glijdend en driftend Laguna Seca op en neer! Die baan komt met deze auto's echt tot leven!!
Maar ik ben blij dat ik ze even geoefend heb .. anders was het best weer afzien geworden...
[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2018 01:18 ]
Verwijderd
            Die formule 2 is naar mijn idee de meest handelbare en vergevingsgezinde wagen die ik tot nu toe in ac heb gereden (die ook een beetje snelheidsgevoel op de baan geeft dan).
Eigenlijk kan ik me bijna niet voorstellen dat een antieke mid/rear forumule auto in het echt zo makkelijk rond te smijten is.
Daarmee heb ik er denk ik ook een nieuwe favoriet bij, dat was eerst de 190e, die ook vergelijkbaar fijn stuurt, maar op het randje toch net ietsje sneller fishtailt als je een beetje ligt te slapen.
Ik denk dat ik wel nog een goeie 5 seconde van de pace af zit in de race, ik maak toch zeker nog 10 0,5 seconde foutjes en nog een hoop andere miskleunen, maar leuk is het wel.
Vooral de laatste bocht voor start finish kom ik maar niet lekker door en dat is nu net de belangrijkste
.

Eigenlijk kan ik me bijna niet voorstellen dat een antieke mid/rear forumule auto in het echt zo makkelijk rond te smijten is.
Daarmee heb ik er denk ik ook een nieuwe favoriet bij, dat was eerst de 190e, die ook vergelijkbaar fijn stuurt, maar op het randje toch net ietsje sneller fishtailt als je een beetje ligt te slapen.
Ik denk dat ik wel nog een goeie 5 seconde van de pace af zit in de race, ik maak toch zeker nog 10 0,5 seconde foutjes en nog een hoop andere miskleunen, maar leuk is het wel.
Vooral de laatste bocht voor start finish kom ik maar niet lekker door en dat is nu net de belangrijkste
            Haha, butje toch wat beter op de kalender kijken.  
 Maar vanavond gaan we ervoor ja.
Klopt dat we niet de makkelijkste auto's rijden vanavond maar volgens mij is het wel allemaal goed te doen. De Praga rij ik bijna nooit en dacht wel leuk om die weer eens van stal te halen. Porsche is elke week een favoriet vanwege de leuke racejes die we daar in hebben. Vandaar dat ik die meestal wel terug laat komen.
En de Formule 2 is echt goed ja. Physics zijn gemaakt door Bazza (zit hier ook op het forum) en hij doet echt aardig wat onderzoek om de auto zo realistisch mogelijk te krijgen. En met de banden heeft hij een andere approach dan Kunos. Waarbij deze op de limiet veel controleerbaarder is, wat volgens mij ook veel realistischer is. Echter kan je ze nog steeds verliezen als je het te bond maakt. Daarnaast is dit de formule 2 wat natuurlijk net iets minder extreem is dan de F1 bakken van die tijd. Hij heeft ook de physics gemaakt voor de F1 1967 mod en die is al een stuk lastiger.

Klopt dat we niet de makkelijkste auto's rijden vanavond maar volgens mij is het wel allemaal goed te doen. De Praga rij ik bijna nooit en dacht wel leuk om die weer eens van stal te halen. Porsche is elke week een favoriet vanwege de leuke racejes die we daar in hebben. Vandaar dat ik die meestal wel terug laat komen.
En de Formule 2 is echt goed ja. Physics zijn gemaakt door Bazza (zit hier ook op het forum) en hij doet echt aardig wat onderzoek om de auto zo realistisch mogelijk te krijgen. En met de banden heeft hij een andere approach dan Kunos. Waarbij deze op de limiet veel controleerbaarder is, wat volgens mij ook veel realistischer is. Echter kan je ze nog steeds verliezen als je het te bond maakt. Daarnaast is dit de formule 2 wat natuurlijk net iets minder extreem is dan de F1 bakken van die tijd. Hij heeft ook de physics gemaakt voor de F1 1967 mod en die is al een stuk lastiger.
            Leuke combi's vanavond. Jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Up!

DutchDevil79 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:59:
Teamspeak server:
Race 1:
Praga R1 op Road America
Race 2:
Race 3:
Kwalificatie 20 min.
Benodigde downloads:
Road America:
Okayama:
Classic Formula 3:
Uitleg instalatie:
Optionele downloads:
Banden warmte app:
Teamspeak client:
            Zo, dat was een verhit avondje 
Race 1 was superrr ... 4e of 3e starttijd? Meteen op de huid gezeten en door een slechte exit links en rechts ingehaald. Daarna van 6 naar voren beginnen te knokken en reed snelle tijden dus kwam dichterbij toen er hier en daar iemand naast ging, leuke gevechten, onder andere Bob veel gezien. Uiteindelijk ingehaald maar hij bleef op mijn kont hangen op 0,6-0,3 maar mijn top lag hoger en toen er nog wat gevechten naast de baan eindigen (o.a. Joss
) kon ik er nipt bijlangs sturen en lag ik knap 2e!! Nog steeds Bob in mijn nek te hijgen, maar tot het eind geen fouten gemaakt en als 2e over de streep 
Race met de Porsche was al een stuk lastiger, erg competatieve qualy, stuk of 5 wagens 1:32:4'ers ofzo.
Spannend race, hier en daar iemand naast de baan, paar plekjes verloren, paar plekjes gewonnen .. toen 4e plek en kwam Viggen mij op de kont hangen .... leuk gevecht volgde met stevige verdedigende lijnen van mijn kant .. toen dacht ik dat ik hem had maar vergalloppeerde me in de allerlaatste bocht, dus kwam Viggen er toch nog langs

Race 3 kreeg ik niet het goede gevoel te pakken .. reed met veel geworstel 1:33 ers waar mijn PB van gisteren nog een 1:31:5 was ... maar Joss, Bob en Viggen reden 1:30’ers en verder was het groepje aardig uitgedunt met mij op de laatste plek met een waardeloze tijd en geen gevoel bij de auto .. dus volstrekt kansloos. Bleek ik de CV vergeten te zijn dicht te draaien en ondertussen had ie de kamer tot 1000 graden gestookt dus ik ging helemaal kapot!!! Begreep toen ook waar die 2 plassen zweet vandaan kwamen ... niet normaal.
Leuke combi's Robbert!!
 jammer van die laatste.. had er gister nog een goed gevoel bij. Helaas..

Race 1 was superrr ... 4e of 3e starttijd? Meteen op de huid gezeten en door een slechte exit links en rechts ingehaald. Daarna van 6 naar voren beginnen te knokken en reed snelle tijden dus kwam dichterbij toen er hier en daar iemand naast ging, leuke gevechten, onder andere Bob veel gezien. Uiteindelijk ingehaald maar hij bleef op mijn kont hangen op 0,6-0,3 maar mijn top lag hoger en toen er nog wat gevechten naast de baan eindigen (o.a. Joss
Race met de Porsche was al een stuk lastiger, erg competatieve qualy, stuk of 5 wagens 1:32:4'ers ofzo.
Spannend race, hier en daar iemand naast de baan, paar plekjes verloren, paar plekjes gewonnen .. toen 4e plek en kwam Viggen mij op de kont hangen .... leuk gevecht volgde met stevige verdedigende lijnen van mijn kant .. toen dacht ik dat ik hem had maar vergalloppeerde me in de allerlaatste bocht, dus kwam Viggen er toch nog langs
Race 3 kreeg ik niet het goede gevoel te pakken .. reed met veel geworstel 1:33 ers waar mijn PB van gisteren nog een 1:31:5 was ... maar Joss, Bob en Viggen reden 1:30’ers en verder was het groepje aardig uitgedunt met mij op de laatste plek met een waardeloze tijd en geen gevoel bij de auto .. dus volstrekt kansloos. Bleek ik de CV vergeten te zijn dicht te draaien en ondertussen had ie de kamer tot 1000 graden gestookt dus ik ging helemaal kapot!!! Begreep toen ook waar die 2 plassen zweet vandaan kwamen ... niet normaal.
Leuke combi's Robbert!!
            Gisteren mee gedaan met de race met de Praga en de Porsche. Leuke races, vooral met de Porsche. Niveau ligt echt hoog hier op de GoT server moet ik zeggen, zelf beiden keren in het middenveld geëindigd. Wel even wat anders dan de gemiddelde abcn-AC server.

Jij reed anders best knap mee hoor 

Mag ook wel, sim racen is mijn nummer 1 hobby  

Die praga cockpit is claustrofobisch in VR,  
 ben wel gespind, nerveuze achterkant, maar khad de vleugel tikje lager gezet....

klopt! had ik ook
mjah hij was standaard erg tricky, maar dat heb ik er vrijwel helemaal uit kunnen tweakennerveuze achterkant, maar khad de vleugel tikje lager gezet....
Daar zeg je inderdaad wat... vanmiddag weer even op een open server van ac gereden.Kevin Kater schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:27:
Gisteren mee gedaan met de race met de Praga en de Porsche. Leuke races, vooral met de Porsche. Niveau ligt echt hoog hier op de GoT server moet ik zeggen, zelf beiden keren in het middenveld geëindigd. Wel even wat anders dan de gemiddelde abcn-AC server.
Man man man wat een drama. Allemaal tegelijk de 1e bocht door willen komen. Haaks de baan op komen elkaar geen ruimte geven. Had er zelfs 1 die ging midden op de baan na een kleine crash even een rondje maken en pakte daar ook nig even 5 andere mee..
Had express me zelf als laatste laten plaatsen in de quali dus kon alles zo zien gebeuren. Was 24e en door niet een hard te rijden maar gewoon overal om heen te tuffen de 1e ronde werd ik gewoon 2e!!!!!
Mooiste was nog dat er een ruzie ontstond op die chat editor tussen enkele.. echt niet normaal eigenlijk zou kunos dit moeten monitoren en ze waarschuwen of gelijk eraf donderen ze verpesten het voor vele en ook voor de ac server want ik kwam er al lange tijd niet meer maar weet nu waarom.. kom er nu nooit meer haha..
Nu maar hopen dat ac die srs livetiming overneemt.
Verwijderd
            Ik zou het ook wel leuk vinden als er online wat meer "echte" races waren, ik sim race eigenlijk voornamelijk om te oefenen hoe je rond andere wagens rijdt zonder ongelukken, wat origens nog niet echt wil lukken 
..
Er schijnt ook nog wel sim racing system te zijn wat her en der aanbevolen wordt, maar daar aangemeld raken is een hele klus.
            Er schijnt ook nog wel sim racing system te zijn wat her en der aanbevolen wordt, maar daar aangemeld raken is een hele klus.
Hele klus? Je maakt een account aan, installeert de app, logt in en klaar. Enige is dat races op vaste tijden zijn en je het dus een beetje moet plannen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 04:02:
Ik zou het ook wel leuk vinden als er online wat meer "echte" races waren, ik sim race eigenlijk voornamelijk om te oefenen hoe je rond andere wagens rijdt zonder ongelukken, wat origens nog niet echt wil lukken..