• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:33:
Hey heren,

Ik heb net jullie site Assetto-Corsa.NL gevonden en zag daar dat jullie races doen met de Seat Leon mod. Aangezien ik nogal een fan ben van de mod (eigenlijk van alle mods van Shaun) zou ik de volgende race eens mee willen doen. Nu kan ik me blijkbaar niet registreren op de site. En spijtig genoeg heb ik ook Jerez niet blijkbaar.

Naam Roy Cop
Ik gebruik iets meer dan een jaar AC
http://www.assetto-corsa....04696948627-15c7279c-3578

Meedoen mag altijd, inschrijven hoeft niet ;)

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Alfa90_Buttje schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:51:
't was nog erg rustig op René's server .. maar we gaan zo beginnen wie mee wil doen met GT3 !!! *O*
Wou vanavond mee gaan doen maar kwam er achter dat ik geen Porsche pack heb.
Dus dan gaat het lastig :)

Verwijderd

Thanks, de Jerez track had ik intussen gevonden op Racedept. Ik zie ook aan de timing dat jullie vlotjes rondgaan. Dus zal ik toch maar wat rondjes gaan trainen

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Godver. Videokaart kapot.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28
te hard gemined ?! :P

maar da's zuur. Welke had je?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Haha neen. Niet eens! Een 970. Maar als het goed is wordt aankomende vrijdag de nieuwe geboot :)

Staat al een maandje in de steigers.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24
@PatrickC @promise2die4
"Zoekt en gij zult vinden"

Verschillende dingen aangepast en getest, systeem draait nu stabiel op 100 FPS en 0 stotters

1.
Al een tijdje word er met Nvidia kaarten GeForce Experience Software meegeleverd
Hier zit Shadowplay in, dit kan beelden opnemen tijdens gamen.
- Verwijderen via add/remove programs

2.
In Windows10 laatste update zit de GameBar/Xbox Game recorder
Dit kan beelden opnemen tijdens gamen.
- Uitzetten, uitleg op Steam

3.
Windows 10 laatste update gebruikt voor Aero standaard (adaptive) Vsync en gamma correction.
Ik heb nu in de Nvidia settings een profiel aangemaakt waarbij dit UIT staat voor AC.

4.
Een stapje verder dan verwijderen van software : Windows Timing Tool
Dit zorgde voor een kleine bump in FPS, maar voor een veeeel betere respons van de Fanatec!
Niet echt nodig voor de micro stutter, maar zeker het vermelden waard. Aangepast van 15 naar 1ms

5.
Voor mijn werk heb ik stroom meting cijfers met verschillende Nvidia GPU's en servers verzameld.
Meeste (game)kaarten hebben een cap op 100% power, maar de chip draait meestal optimaal op +-107%
In de MSI tool van mijn kaart kan die limiet eenvoudig op 115% gezet worden
Bevat copyright vandaar een zeer kleine snippet, bovenste is Watt onderste is clock, 1 lijn per kaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yl8h1heU72zhQ6XPWEtXC3Wc/thumb.png

Gisteravond met Halloween een dikke 40 laps geraced en geen stutter gezien
http://www.assetto-corsa.nl/community-live-stats/

Tijden worden steeds beter, maar Jerez is wel een lastig baantje...
Inhalen is enorm lastig en slipstreamen achter een ander zorgde voor verrassende momenten.
Hopelijk zorgen de vele rondjes er voor dat ik minder mensen er af kegel tijdens de race...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
@raymondw

Top..

En ja achtergrond rotzooi om het zo even te noemen is altijd beste om dat uit te zetten.. maar goed je ben lekker bezig geweest toch haha.

Edit; razor cortex kun je wel bijvoorbeeld op de achtergrond laten draaien. Probeera die er maar eens bij te nemen. Is fijn programma want die zet veel zooi uit wat je niet nodig hebt tijdens gamen 😉

[ Voor 39% gewijzigd door PRM2D4 op 28-12-2017 08:22 ]

• Alfa Novanta
raymondw schreef op donderdag 28 december 2017 @ 07:57:

Gisteravond met Halloween een dikke 40 laps geraced en geen stutter gezien
http://www.assetto-corsa.nl/community-live-stats/

Tijden worden steeds beter, maar Jerez is wel een lastig baantje...
Inhalen is enorm lastig en slipstreamen achter een ander zorgde voor verrassende momenten.
Hopelijk zorgen de vele rondjes er voor dat ik minder mensen er af kegel tijdens de race...
jemig, je hebt al 105 rondjes gemaakt .. 10+ for effort :P

http://84.87.194.144:50042/lapstat?currservers=acserver

edit: Halewijn zelfs al 109 !

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2017 09:50 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• bsty

bsty

Bart J

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:49:
[...]

Dat zijn enkel de geldige laps.. Kijk eens naar het totaal aantal laps :o

• Alfa Novanta
je hebt gelijk, 362 laps _O- :+

http://84.87.194.144:50042/lapdetails?lapid=74013#

[ Voor 74% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-12-2017 10:50 ]

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10 09:34
Ik ben vergeten en programma te posten hier maar was wel van plan vanavond iets te hosten. Zal zo even programma maken. Deze keer weer wat meer raceauto's. 😉

iRacing Profiel

• raymondw

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-11 10:15
Dat is echt bizar veel. IRL wil ik dat ook nog wel doen, dan is het nog wel spannend genoeg om hele dagen te werken aan lijnen, houding, referentiepunten enz. Maar met games heb ik echt competitie nodig om geinteresseerd te blijven.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-11 07:31

CoronelHimself

Division Brabant

Aangezien ik de komende tijd op vakantie ben zal ik de rest van het kampioenschap gaan missen. En aangezien het jaar binnenkort aan zijn einde gaat komen. Geef ik bij deze mijn terugblik op het afgelopen jaar.

GT3 kampioenschappen
We begonnen het jaar met de GT3 klasse en je mocht toen ook nog je nickname gebruiken. GT3 is natuurlijk altijd een veilige keuze. Dit was mijn eerste online kampioenschap en in tegenstelling tot het 2e GT3 kampioenschap dit jaar werd er elke race een andere GT3 gebruikt, wat er in ieder geval voor zorgde dat iedereen ook eens uit hun Audi R8 en McLaren komen.

Endurance
Daarna mijn eerste endurance race ooit. De 1 uur van Imola in de Audi R8, hiermee meteen verslaafd geraakt aan het lange afstandsracen. En ondertussen ben ik er achter waarom, ik rij als een diesel dus pas naar een kwartiertje kom ik op gang. Wat bij de sprintrace betekend dat de helft van de race al voorbij is.

Sowieso vind ik dat de endurance races veel toevoegen omdat er veel meer geoefend wordt en er is veel meer betrokkenheid op het forum en mensen lijken ook wat netter te rijden dan tijdens de sprints. Oh en een echte endurance race moet toch wel minimaal 90 minuten duren. Je moet ze alleen niet te vaak doen, maar 8 a 10 keer per jaar lijkt me een mooi getal. Aan het einde van ieder kampioenschap en dan nog een paar losse. "Tip"

Audi TT cup (GTHQ)
Hele leuke races gehad met de TT, het veld bleef redelijk bij elkaar en ondanks dat ik niet echt "fan" ben van Audi of de TT. Was dit een leuke auto met uiteraard een hoop onderstuur. Maar wel een voorspelbaar rijgedrag.

Fiat 500 Abarth
Dit was voor mij van de korte races toch wel het hoogtepunt van het jaar. Traag en onderstuur. Dit wagentje moest je besturen met je gaspedaal en doordat het slipstream effect redelijk groot was bleef het veld dicht bij elkaar, wat regelmatig resulteerde in groepen van 4 a 5 man die een groot deel van de race bij elkaar bleven. Veel zwaarbevochten races in dit wagentje gehad en daar doe je het uiteindelijk toch voor? Dus je kunt wel raden dat ik hevig teleurgesteld was dat dit kampioenschap voortijdig afgevlagd werd.

Exos
Ja waar zal ik beginnen? Vond het persoonlijk op afstand de minst leuke van alle kampioenschappen bij elkaar. Had grote problemen om dit ding op de baan te houden en reed de races waaraan ik meedeed meestal kansloos achteraan, ook nog een paar keer wel geprobeerd maar toch tijdens de race afgehaakt. Helaas ging dit kampioenschap door terwijl de 500 werd gestopt.

Porche 911 RSR 2017
Leuke auto en een degelijk kampioenschap, voor de rest kan ik me er niet veel meer van herinneren.

Renault R.S.01
Dit was ook wel een aardige wagen, kon redelijk meekomen. Maar de wagen had ook een vreemde wegligging.

Seat Leon Eurocup
Niet echt mijn auto de eerste race leek het wel of iedereen het op mij had voorzien zo vaak dat ik geraakt werd. Maar ik blijf het een vreemde wagen vinden, ik hoop dat de handeling in het echt niet zo is. Iedereen nog succes gewenst voor de rest van het kampioenschap. oOo

Funraces
Uiteraard hadden we ook nog de funraces van de @DutchDevil79 . Hier kon ik maar weinig bij zijn, omdat donderdag voor mij een lastige dag is. Maar die paar keer dat ik er was, waren de races elke keer goed en de content (auto/baan) vaak goed gekozen. Hopelijk kan ik na mijn vakantie nog een aantal keer langskomen, want als ik mijn plannen voor een nieuwe opleiding doorzet dan wordt donderdag de lesdag en dan wordt het helemaal niks meer.

ERS
Ik kan hier vanalles over zeggen, maar ik heb uiteindelijk besloten om hier niet mee te starten vanwege de vele regels. Daarna begon de shitstorm, voor de mensen die het weer terug willen lezen, het begint ongeveer rond 1 maart.

Dus mijn lijstje op volgorde van plezier.
1. Endurance kampioenschap
2. Fiat 500 kampioenschap
3. Audi TT cup kampioenschap (GTHQ)
3. GT3 kampioenschappen
4. Porsche 911 RSR 2017
5. Renault R.S.01
6. Seat Leon Eurocup
.
.
.
.
.
7. Exos

Uiteraard wil ik @phoentje , @mjmbult , @DutchDevil79 en @Jiltjes bedanken voor het organiseren van de races waaraan ik mee heb gedaan.

Ik zie jullie denk ik eind februari weer. :w

Edit:
Vergeet ik al mijn tegenstanders die tegen en met mij geracet hebben te bedanken. Dus bij deze bedankt. *O* Mogen er nog vele schadevrije kilometers volgen.

Steam - PTR83

• DutchDevil79
Zo programma voor vanavond dan maar:

Dag: Donderdag 29-12-2017
Aanvang: 19:30
Naam server: GoT fun server
Paswoord: tweakers

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Laguna Seca
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10

Race 2:
RSR Formula 3 op Redbul Ring GP
Kwalificatie: 30 min

Race 3:
BMW M235i Race car op Donnington Park GP
Kwalificatie 20 min.

Benodigde downloads:

RSR Formula 3:
http://www.racedepartment.com/downloads/rsr-formula-3.8040/

Donnington Park:
http://www.racedepartment.com/downloads/donington-park.3031/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een 970 in de aanbieding compleet in doos met toebehoren! :)

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• DutchDevil79
Server is up!

iRacing Profiel

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:04
phoentje schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:29:
Ik heb een 970 in de aanbieding compleet in doos met toebehoren! :)
@Alfa90_Buttje Wat voor jou?

• Alfa Novanta
te sloom :P

• phoentje
  • Niet online
Vandaag mijn VR headset binnengekregen. Nog even wachten tot de post (Informatique / Ivo bedankt!) de 1080 GTX en BT dongle komt brengen ;)

Ik ben gegaan voor de VR headset van Lenovo. Dit is een headset uit de nieuwe reeks van MixedReality headsets van Microsoft.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Verwijderd

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:49:
[...]

Na gisteravond zijn het weer 20 meer >:) .

Ja zoals ik al schreef, heb ik wel wat tijd over in de avond uren. En wat voor alles geld, geld met dit ook zeker, oefenen, oefenen, oefenen! Gewoon je rondjes rijden en ervaren wat alles doet en ook niet doet. En kijken en ervaren tot hoever je kan gaan. Vandaar ook het verschil in de valid laps. Maar daar schaam ik me niet voor hoor. Ik ben net een kleine 2 maanden bezig.

Wat voor mij erg wennen is, is hoe de Seat reageert bij close racing. zowel als je achter iemand rijdt, zowel als iemand dicht achter je rijdt. Vooral bij dat laatste moet je erg opletten dat je wat eerder aanremt, maar daar moet degene die achter je rijdt ook rekening mee houden. ;)

Erg gaaf dit allemaal. Leuk om te ervaren dat dit echt een Simulatie is en niet een game wat ik met DTM Race Driver (3) gewent was.

• PRM2D4
Heb nog wel een 1070 liggen van palit of is die ok te sloom 😉

• DutchDevil79
Wie zin heeft kan joinen. Zijn even beejte aan het racen met de nieuwe release van de classic Prototypes:

Downloads nodig:

Mod:

http://www.mediafire.com/...ends+Prototypes+v1.16.rar

Banen:

http://www.mediafire.com/.../jacarepagua_historic.rar

http://www.racedepartment.com/downloads/sveg.18818/

iRacing Profiel

• PRM2D4
phoentje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:41:
Vandaag mijn VR headset binnengekregen. Nog even wachten tot de post (Informatique / Ivo bedankt!) de 1080 GTX en BT dongle komt brengen ;)

Ik ben gegaan voor de VR headset van Lenovo. Dit is een headset uit de nieuwe reeks van MixedReality headsets van Microsoft.
Nice.. welke gtx1080 heb je 😆

• phoentje
  • Niet online
promise2die4 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:59:
[...]

Nice.. welke gtx1080 heb je 😆
Msi. Stil en stabiel!

• PRM2D4
ok maar welk type ect,.. en geen ti?

• phoentje
  • Niet online
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

En ik heb het aangedurft om een mixed reality vr bril te nemen. Ben tot nu toe niet ontevreden en ik denk dat ik ook niet snel meer de triple screen aansluit. Even stoeien met de juiste instellingen om zo veel mogelijk fps binnen te harken. Het is wel even wennen allemaal en je moet echt opnieuw leren sturen maar ik merk nu al dat je meer t idee krijgt waar je je bevindt op de baan. En dat je altijd de apex kan pakken zelfs als je je nog verremt!
Ik merk al dat ik voor mn gevoel later kan remmen en de auto beter kan corrigeren. Je voelt de auto eerder onder je kont wegschuiven.

Stiekem benieuwd hoe de oculus qua gfx er uit ziet maar ik vermoed dat deze lenovo explorer in mijn geval een hogere kwaliteit levert. Ook het opklappen van de set is super fijn!

Hopelijk gaat kunos verder met de ontwikkelingen van vr zodat je op een hogere resolutie alsnog de frames kan halen.

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
VR voor racegames/sims is echt wel een enorme toevoeging, moeilijk om het uit te leggen wat de belevenis juist is zonder dat je het effectief eens doet. Alles voelt meer natuurlijk aan, slides vangen, insturen naar apex, remmen, je positie op de baan/ in het veld ....

Alleen krijg ik het met AC niet echt lekker, zowel hoge/lage settings; supersampling of geen.... Vanaf ik met een vijftiental AI rijd zakt de framerate ineen, zelfs met asw uit

@phoentje de lenovo heeft standaard een hogere resolutie denk ik dan de rift dus dat is al goed...

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• raymondw
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:51:
[...]

Na gisteravond zijn het weer 20 meer >:) .

Ja zoals ik al schreef, heb ik wel wat tijd over in de avond uren. En wat voor alles geld, geld met dit ook zeker, oefenen, oefenen, oefenen! Gewoon je rondjes rijden en ervaren wat alles doet en ook niet doet. En kijken en ervaren tot hoever je kan gaan. Vandaar ook het verschil in de valid laps. Maar daar schaam ik me niet voor hoor. Ik ben net een kleine 2 maanden bezig.

Wat voor mij erg wennen is, is hoe de Seat reageert bij close racing. zowel als je achter iemand rijdt, zowel als iemand dicht achter je rijdt. Vooral bij dat laatste moet je erg opletten dat je wat eerder aanremt, maar daar moet degene die achter je rijdt ook rekening mee houden. ;)

Erg gaaf dit allemaal. Leuk om te ervaren dat dit echt een Simulatie is en niet een game wat ik met DTM Race Driver (3) gewent was.
http://84.87.194.144:50042/lapstat

iemand heeft veel geoefend.. ;)

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat een extra kampioenschap race in de kerstvakantie geen overbodige luxe was geweest.
Hoewel o.a. ik daar niet bij kan zijn, iets met "vakantie" ofzo :+

@phoentje Erg leuk om te horen dat je snel "up to speed" bent. Ik neem aan dat je na paar uurtjes wennen vergelijkbare tijden als op screens kan rijden?

Ik kan ergens wel inkomen met het slides opvangen in VR (hoewel ik het nog niet geprobeerd heb). Ik had dat zelf ook pas na jaren rijden onder de knie, en het is vaak meer een hand-oog coördinatie + muscle memory trucje op den duur...
Vooral een paar keer bewust de auto doen laten driften doet overigens wonderen om deze vaardigheid eigen te maken. Kan wel eens helpen in races om veranderlijke auto balansen beter te managen (of zelfs tikjes die hier en daar worden uitgedeeld).
Maar lekker bezig zo dus :)

Verwijderd

Hahaha... betrapt😇. Oefening baart niet alleen kinderen. 😁

Maargoed, altijd maar afwachten hoe het met een race gaat.

• PRM2D4
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:43:
[...]Oefening baart niet alleen kinderen. 😁
Als oefenen wel kinderen baart dan had ik al aardig wat kinderen haha...

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Leon-TW-Jerez_080118.jpg

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2

08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2

15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2
22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2
29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten)
  • 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten) (full reversed grid)

Host Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers
  • Weather: 20 graden

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb er alweer zin in! Als het goed is haal ik vanavond een nieuwe monitor op en kan ik (hopelijk) weer vol op meedoen :D.

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• bsty

bsty

Bart J

Heeft iemand hier eventueel interesse in een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X - 8 GB? Hij is bijna een jaar oud en werkt nog uitstekend (gekocht op 9-1-2017). Zit erover na te denken om een 1080 te kopen ivm VR. Hij staat nog niet 'officieel' te koop, maar als er hier mensen eventuele interesse hebben houd ik er rekening mee!

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:54
bsty schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:37:
Heeft iemand hier eventueel interesse in een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X - 8 GB? Hij is bijna een jaar oud en werkt nog uitstekend (gekocht op 9-1-2017). Zit erover na te denken om een 1080 te kopen ivm VR. Hij staat nog niet 'officieel' te koop, maar als er hier mensen eventuele interesse hebben houd ik er rekening mee!
Welke prijs had je in gedachten? Daarmee zou ik natuurlijk wel vlot kunnen meedoen in plaats van men 660ti |:(

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben nu ongeveer 60 uur bezig met sim racen als ik steam mag geloven, maar vind het online aanbod nog vrij beperkt.
In mijn zoektocht naar wat minder crashy (of uberhaupt) races online ben ik hier terecht gekomen.
Hopelijk is het mogelijk dat ik hier ook eens af en toe aan een race mee kan doen.
Ik meende te lezen dat teamspeak hier verplicht is? Dit is voor mij helaas echt geen optie, ik kan hooguit een koptelefoon op zetten om op de server mee te luisteren :P.

• PRM2D4
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:52:
Beste mensen,

Ik ben nu ongeveer 60 uur bezig met sim racen als ik steam mag geloven, maar vind het online aanbod nog vrij beperkt.
In mijn zoektocht naar wat minder crashy (of uberhaupt) races online ben ik hier terecht gekomen.
Hopelijk is het mogelijk dat ik hier ook eens af en toe aan een race mee kan doen.
Ik meende te lezen dat teamspeak hier verplicht is? Dit is voor mij helaas echt geen optie, ik kan hooguit een koptelefoon op zetten om op de server mee te luisteren :P.
Er is zat te vinden maar je moet je er beetje in verdiepen. Verder kun je in assetto ook zat servers vinden om te racen..

Maar goed.. voor wat TS betreft is dit wel inderdaad iets wat we gebruiken en nodig is. Het communiceert gewoon veel beter. Maar goed zolang je ons maar hoort moet het goed gaan toch...Maar hoezo is dat voor jou geen optie??

Daarbij moet je wel helicorsa of radar installeren dat is zeker wel een vereiste en kun je niet omheen..

Oja en uiteraard welkom 😉

Verwijderd

Helicorsa heb ik sowieso omdat ik op een laptopscherm speel.
Het is al lastig genoeg om in te schatten waar je je in een bocht bevindt, laat staan volk om je heen kan zien.
Teamspeak is een beetje lullig voor de rest van de bewoners in huis, daarnaast moet ik dan ergens een koptelefoon vanaf zien te toveren en ik vind de investering die ik nu heb gedaan in het sim racen wel genoeg :P.

• raymondw
Headset van een mobiele telefoon functioneert ook prima.
Standaard uitrusting in mijn rugtas

Verwijderd

Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden en of mijn framerate niet compleet instort met teamspeak op de achtergrond.
Voorlopig moet ik nog even oefenen en filmpjes checken heb ik zo het idee want ik kom met de seat op jerez met moeite op een 1.55.xx rondje uit.
Voorwielaandrijving is toch wel ff een slag anders dan de wagens waar ik normaal mee rijd :P.

• DutchDevil79
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:52:
Beste mensen,

Op Donderdag bij de fun races is teamspeak niet verplicht. :)

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Morgen weer een lekker stukje racen!

Dag: Donderdag 04-01-2018
Aanvang: 20:00

Teamspeak server:

Race 1:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Circuit Mas du Clos

Race 2:
Ginetta SuperCup 2017 op Zandvoort

Race 3:
Lotus 3-Eleven op Oulton Park No chicanes
Kwalificatie 20 min.

Benodigde downloads:

Circuit du Mas Clos:
http://www.racedepartment...ircuit-mas-du-clos.10169/

Ginetta Supercup:
http://www.racedepartment...etta-supercup-2017.17522/

Oulton Park:
http://www.mediafire.com/...aadx9e9d6/oulton_park.zip

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

Verwijderd

Die ginetta race klinkt in ieder geval wel tof, die moet ik maar eens ff downloaden :P.

• jayyzz
Ik ga ook vanavond even kijken of ik mijn pc weer up and running kan krijgen optijd om fftjes met de fun race mee te doen :)

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• raymondw
1 en 3 laat ik misschien schieten, maar Ginetta op Zandvoort is wel mijn favoriet!

• DutchDevil79
Race 1 en 3 zijn ook leuke races. Moet maar aan Alfa90_Buttje vragen hoe Circuit du mas Clos is. En de Cayman is denk ik een van de leukste standaard auto's in AC om mee te racen.
De Lotus 3 Eleven is ook een leuke bak. Iets losser dan de GT3 en GT4 auto's maar goed te controleren. En Oulton Park is een echt rijders circuit. Zit een geweldige flow in.

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
DutchDevil79 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:46:
Race 1 en 3 zijn ook leuke races. Moet maar aan Alfa90_Buttje vragen hoe Circuit du mas Clos is.
w000t !!! *O* Porsche Cayman GT4 Clubsport op Circuit Mas du Clos oOo

nog niet in VR gereden .. dat wordt smullen !!!!!!!!! :Y
En de Cayman is denk ik een van de leukste standaard auto's in AC om mee te racen.
de Clubsport dan welteverstaan ;)
De Lotus 3 Eleven is ook een leuke bak. Iets losser dan de GT3 en GT4 auto's maar goed te controleren. En Oulton Park is een echt rijders circuit. Zit een geweldige flow in.
ben benieuwd! hebben we Oulton Park nog niet gereden??

[ Voor 101% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2018 11:03 ]

• DutchDevil79
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:59:
[...]

w000t !!! *O* Porsche Cayman GT4 Clubsport op Circuit Mas du Clos oOo

nog niet in VR gereden .. dat wordt smullen !!!!!!!!! :Y

[...]

de Clubsport dan welteverstaan ;)

[...]

ben benieuwd! hebben we Oulton Park nog niet gereden??

Ja de Clubsport.

En we hebben Oulton vast al wel eens gereden maar denk al wel heel lang geleden. Hij is pas geleden upgedate en is nu een stuk FPS vriendelijker en ook het wegdek is naar AC standaards aangepast. Je voelt nu dus veel meer.

iRacing Profiel

• raymondw
ipv Heliocorsa is Car Radar ook wel een mooie add-on
http://www.racedepartment.com/downloads/car-radar.15743/
Geeft naar mijn idee meer en betere info wie er op welke afstand zit.

• Alfa Novanta
DutchDevil79 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:22:
Ja de Clubsport.

En we hebben Oulton vast al wel eens gereden maar denk al wel heel lang geleden. Hij is pas geleden upgedate en is nu een stuk FPS vriendelijker en ook het wegdek is naar AC standaards aangepast. Je voelt nu dus veel meer.
I O+ FPS vriendelijker!

Jerez wordt ook een uitdaging wat dat betreft ..
gister even een raceje gedaan met 25 auto's @ <30fps :X ... daarna nog wel even mijn PB verbeterd :P

[ Voor 60% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2018 11:59 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
Is het niet makkelijker CrewChief (http://thecrewchief.org/) te gebruiken ipv HeliCorsa of Car Radar? Ik heb HeliCorsa wel eens gebruikt maar dat leidt je blik toch wel een beetje af en die spotter in CrewChief werkt erg goed. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 09:32
Dag heren (en dames?), na een tijd niet meegereden te hebben met de kampioenschappen hier, ben ik van plan om maandag maar weer eens in te vallen. Ook al is het op de helft van het seizoen, het lijkt mij erg leuk om met de Seat te racen :)
Langzamere auto's geven naar mijn mening altijd erg goede races. (GTHQ Audi TT races oOo )

Inmiddels heb ik m'n setup ook al aardig geüpgrade, namelijk van een Thrustmaster TMX naar de Fanatec CSL elite (PS4 versie) + pedalen. Daarnaast rij ik nu ook in VR met de Oculus (beste investering ooit 8) ).

Over TeamSpeak: waarom gebruiken we eigenlijk TS, ik vind Discord een stuk intuïtiever werken?

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 17:11

NickvB

Web/App Developer

DefiniteTmn schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:45:
...

Over TeamSpeak: waarom gebruiken we eigenlijk TS, ik vind Discord een stuk intuïtiever werken?
Ik stem voor Discord d:)b

Verwijderd

Is die server al online? Ik zie hem tussen het rijtje tweakers servers niet staan of hij moet een andere naam hebben.

• raymondw
zie hem ook niet

• DutchDevil79
Hij is nu up jongens!
DutchDevil79 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:02:
Morgen weer een lekker stukje racen!

Dag: Donderdag 04-01-2018
Aanvang: 20:00

Teamspeak server:

Race 1:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Circuit Mas du Clos

Race 2:
Ginetta SuperCup 2017 op Zandvoort

Race 3:
Lotus 3-Eleven op Oulton Park No chicanes
Kwalificatie 20 min.

Benodigde downloads:

Circuit du Mas Clos:
http://www.racedepartment...ircuit-mas-du-clos.10169/

Ginetta Supercup:
http://www.racedepartment...etta-supercup-2017.17522/

Oulton Park:
http://www.mediafire.com/...aadx9e9d6/oulton_park.zip

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

Verwijderd

Haha ok, dit is toch wel ff wat te hoog gegrepen voor me qua pressure, ik krijg de eerste bocht nog niet rond.
Excuses aan degene die ik van de weg reed.

• raymondw
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:00:
Haha ok, dit is toch wel ff wat te hoog gegrepen voor me qua pressure, ik krijg de eerste bocht nog niet rond.
Excuses aan degene die ik van de weg reed.
Oefenen!
Begin December had ik hetzelfde ;)

Vanavond met de Porsche kwam ik de bocht niet om...
Blijkbaar van de week wat verkeerd terug gestoken na het inbouwen van watercooling
Helaas eea te laat werkend om mee te doen met de Ginetta race.
Als alles Maandag maar werkt :*)

Verwijderd

Ik freeze gewoon compleet in verkeer. Normaal kom ik wel rond, niet bijster snel, want onder de 1.47 lukt me niet op zandvoort met de ginetta, maar in elk geval zonder te crashen :P.

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:29
Eerste twee races goed vermaakt gisteren. In beide races na een goede start en wat foutjes van voorgangers redelijk vooraan het veld kunnen meerijden. Jammer dat ik Bart bij een poging tot een undercut niet kon ontwijken, maar verder een leuke race.

De derde race was echter een wreckfest. In de tweede bocht onnodig eraf getikt door iemand die een onbestaand gat wilde opvullen, hierdoor oncontrolleerbaar door het gras gegaan en bij het de baan opschuiven een paar mensen helaas meegenomen. Daarna een aantal keer wat ontwijkende acties moeten nemen en nog een keer gespind. Leuke auto, leuke baan, maar mindere race.

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

Ja, in race 3 wou Bart samen met mij die supersnelle righthander ingaan, pastte dus niet...

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik zou graag een keer mee willen doen, maar gebruik een Oculus. Hoe gebruiken jullie de Rift in combinatie met TeamSpeak?

iRacing Profiel

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Luckeh schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:33:
Ik zou graag een keer mee willen doen, maar gebruik een Oculus. Hoe gebruiken jullie de Rift in combinatie met TeamSpeak?
De rift heeft een microfoon. Dus dat is vrij simpel ;)

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jurrr90 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:35:
[...]

De rift heeft een microfoon. Dus dat is vrij simpel ;)
Wow, dat wist ik niet eens. Werkt dat een beetje goed?

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
omg .. nee wist ik ook niet :X

ik zit altijd met een clip-on microfoon te rijden en heb hem al eens gemold bij een sanitaire pitstop :+

• bsty

bsty

Bart J

Shva schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:12:
Ja, in race 3 wou Bart samen met mij die supersnelle righthander ingaan, pastte dus niet...
Pastte prima, totdat jij instuurde :P

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Luckeh schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Wow, dat wist ik niet eens. Werkt dat een beetje goed?
Haha ik heb nooit klachten gehad dus ja denk het wel. En welkom trouwens!

• Marius191185
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 14:20
Goedendag allemaal, nog de beste wensen. Maandag weer een race _/-\o_ _/-\o_ eindelijk. Ik had ff een vraag aan jullie allen, ik race nu met een thrustmaster t150 maar wil eigenlijk wel upgraden. Wat is een goede step-up en ik zie ook wel op marktplaats wat stuurtjes en pedalen van fanatec voorbij komen. ZOals de de oranje gt3rs stuur met clubsport pedalen, is dat wat??. Helaas heeft thrustmaster niet wat leuks te bieden met een loadcell brake. Zie jullie allen op maandag :w :w

• FightingAce
Marius191185 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:48:
Goedendag allemaal, nog de beste wensen. Maandag weer een race _/-\o_ _/-\o_ eindelijk. Ik had ff een vraag aan jullie allen, ik race nu met een thrustmaster t150 maar wil eigenlijk wel upgraden. Wat is een goede step-up en ik zie ook wel op marktplaats wat stuurtjes en pedalen van fanatec voorbij komen. ZOals de de oranje gt3rs stuur met clubsport pedalen, is dat wat??. Helaas heeft thrustmaster niet wat leuks te bieden met een loadcell brake. Zie jullie allen op maandag :w :w
Zie daarvoor dit topic. Bedenk dat je eventueel ook kan beginnen met een upgrade van de pedalen voordat je meteen je hele set vervangt. De Fanatec pedalen zijn los te gebruiken namelijk.

• bsty

bsty

Bart J

Marius191185 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:48:
De Fanatec GT3RS zou ik niet kopen als ik jou was. Wat is je budget?

• Marius191185
Budget is rond de 500 euro. Heb al op fanatec site gekeken. Helaas is de csl elite stuur en pedalen pas weer in maart leverbaar.

Verwijderd

Er staat genoeg op MP toch?
Bv Fanatec CLS Elite met Loadcel met vrpr 300 euro. Dan hou je nog budget en (spaar)tijd over om een rim te zoeken.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 20:53 ]

• bsty

bsty

Bart J

Marius191185 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:35:
Budget is rond de 500 euro. Heb al op fanatec site gekeken. Helaas is de csl elite stuur en pedalen pas weer in maart leverbaar.
Houd inderdaad Marktplaats in de gaten. Met dat budget kan je leuk spul kopen en kom je ook al snel bij Fanatec uit.

• Alfa Novanta

Snel ff screenshot maken :+

edit: dat duurde nog lang :P

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2018 11:25 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
ASR Formula heeft vandaag de Williams FW14 (1991) uitgebracht. Dit is een free mod. :) Verder is ook de Ferrari F310 (1996) geupdate naar versie 1.1. Te downloaden via:
http://www.asrformula.com/assettocorsa-free.html

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Peppie87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11 13:29
Dag heren en dame!
Vandaag kan ik helaas niet mee doen, aangezien vorige week mijn nieuwe videokaart er mee is gestopt, terug gestuurd naar de winkel en vandaag pas in behandeling genomen, hopelijk snel een zelfde vervangende kaart terug!! Succes vanavond en hopelijk tot de volgende keer!

• jayyzz
Beste allen,

Ik doe vandaag ook helaas niet mee. Geen tijd gehad om zelfs maar 1 rondje te rijden, en ik wil niet de race voor andere mensen verpesten ;).

Hopelijk kan ik volgende week wel weer gezellig meedoen :)

• Alfa Novanta
dan rij je telkens de 2e tijd en wordt je nog 4e en 6e .. kansloos |:(

kan het zijn dat de baan minder grip had dan de oefenserver?! Ik kreeg die neus niet in het spoor al was het nog zo .. pas in de 2e race begon het te lopen, maar kom dan nog maar eens door het verkeer heen.

'k Had beter achteraan gestart, dan had ik er nog lol aan kunnen beleven dit was gewoon doffe ergernis ondanks enkele leuke gevechten ging het eigenlijk nergens over.. zulke waanzinnig onnodige fouten.

1 pluspunt: volgende race heb ik iig een hogere framerate en hopelijk betere kwaliteit graphics

[ Voor 91% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2018 22:50 ]

• raymondw
Denk dat je geen rekening houd met 30L cq KG extra gewicht...
Merkte zelf ook al dat ik 2s achter bleef op de Q tijden
Van de week maar eens testen met een wedstrijd gewicht aan brandstof op de "kartbaan"

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:43:
dan rij je telkens de 2e tijd en wordt je nog 4e en 6e .. kansloos |:(

kan het zijn dat de baan minder grip had dan de oefenserver?! Ik kreeg die neus niet in het spoor al was het nog zo .. pas in de 2e race begon het te lopen, maar kom dan nog maar eens door het verkeer heen.

'k Had beter achteraan gestart, dan had ik er nog lol aan kunnen beleven dit was gewoon doffe ergernis ondanks enkele leuke gevechten ging het eigenlijk nergens over.. zulke waanzinnig onnodige fouten.

1 pluspunt: volgende race heb ik iig een hogere framerate en hopelijk betere kwaliteit graphics

Achja een hotlap zegt niet alles he. Ik wordt in bocht en van de P3 afgetikt en finish uiteindelijk 2e, en vanaf de reversed grid wederom 2e. Geluk, tactiek en consistent rijden. !

Maar bekijk het eens postief. Je bent netjes 4e geeindigd waar je vaker achteraan ergens in t veld hangt. Vind er niet veel negatief aan hoor :P :P

En nee de server stond exact hetzelfde ingesteld. Check je stats maar ;)

Het verschil is minimaal maar waar ik continue lap na lap in de 1.52 rijd schiet jij af en toe naar de 1.53. En dan is dat met het aantal laps net voldoende en paar plaatsen op te schuiven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door phoentje op 08-01-2018 23:16 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Merkte weinig verschil op de baan, reed 2 PBs achter elkaar vanavond dus was zelf ook goed op stoom.

En om eerlijk te zijn was de tijd die ik vanavond vond te danken aan de banden spanning voor. Daar had ik nog niet naar gekeken :') Er moest wel 3 PSI af om de uitmeting felgroen te krijgen in de tyres app van AC. Reed uiteindelijk op slechts 16 PSI voor.
Achterbanden waren wel oke, die stonden op stock 23PSI ofzo.

In race 1 eigenlijk na paar ronden al een gat kunnen slaan, vervolgens geconcentreerd op eigen ronde tijden verbeteren.
Tweede race ook lekker eerste lap, van achteraan lag ik na 1 ronde al 8ste. Rondes er na wel leuke inhaal acties kunnen doen, teveel om op te noemen. Maar bovenal werd er netjes gereden vond ik, erg vermakelijk :)

Denk dat het uiteindelijk ligt aan ritme en concentratie. Eerste race ging erg strak, tweede race was ik toch al iets meer verslapt wegens concentratie. Uiteindelijk wel in beide races een 1:51.laag kunnen rijden, dus het lag niet echt aan 50L brandstof en/of een paar rondjes banden slijtage.

Deze auto's snel en stabiel besturen komt nauwer dan dat het lijkt. Immers proberen de voorbanden wel 330pk te verwerken die ook nog 1165kg aan bonk metaal moet laten rondsturen.

Ik denk dat een iets lijn die concentreert op de auto zsm "turned" krijgen, erg kan helpen om snellere tijden te rijden. Ik denk dat je in deze uitleg van 6 fases per bocht, met name erg veel tijd kan winnen in delen 2 tot 4 dus. En deel 3 is bij mij best wel lang (lang coasten dus). En om consistent zijn ook erg belangrijk om alles vloeiend te doen. Het gaspedaal en de rem zijn gelukkig geen "knoppen" :+

Tenslotte, in RWD cars kan je soms wat spelen met het gas om de auto te laten draaien (rijd eens een paar rondjes in de BMW M135 - laatst met Rene gedaan, was erg vermakelijk). Maar in FWD heb je die luxe niet en moet je wat geduld hebben.
Wat ik echter ook nog wel eens wil doen is remmen en gas geven tegelijk. Ik denk dat ieder hier zelf mee moet experimenteren wat je er aan hebt, het is lastig uit te leggen :)
Iig, om Mario Andretti te citeren: "It is amazing how many drivers, even at the Formula One level, think that brakes are for slowing the car down."

Tenslotte heb ik je @Alfa90_Buttje ook enkele keren gehoord over de achterkant die uitbreekt. Wat is je rembalans geweest? Ik had dat met name in de eerste en laatste bocht van het circuit. In beide geval reed ik dan iets over de kerbstone waardoor de achterkant natuurlijk grip verliest.
Maar ik had ook de brake bias op 74 gezet, want met 70 viel hier niet fatsoenlijk mee te rijden (en dan bedoel ik ook flink door durven/kunnen remmen)
Misschien dat je op plat asfalt met bias 70 iets harder kan remmen, maar uiteindelijk gaat het om stabiliteit voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Hans1990 op 08-01-2018 23:40 ]

• Alfa Novanta
Jij hebt fantastisch gereden! Ik had het je niet eens moeilijk kunnen maken al had ik foutloos gereden. Ik had gewoon niet zo moeten pushen, en aanvankelijk remde ik ook vroeger maar merkte dat ik in de bocht niet uitkwam dus begon ik later te remmen.. maar dat ging knap mis en zo vroeg al

Ik had de bias zoveel mogelijk naar achteren om de voorbanden te ontzien, dus 70-69-68,5 zo'n beetje maar meestal geen probleem maar toch een paar keer de kont dwars en linksaf terwijl de bocht rechts was .. na de eerste blooper was de toon gezet dus de rest is een gevolg

Ach het zat er aan te komen .. zomaar meedoen op kop terwijl je altijd van achter naar voren moet komen en dus iedere plek een meevaller is, tjah dan vereist dit een hele andere mindset, gewoon je rondjes rijden en geen fouten maken .. maar de qualy liep al niet dus dan duik je super gestrest de race in..

[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-01-2018 00:00 ]

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:04
@Alfa90_Buttje

"1 pluspunt: volgende race heb ik iig een hogere framerate en hopelijk betere kwaliteit graphic"

Upgrade? :*) 8)

• Alfa Novanta
ja, ik was die carnage op Zandvoort beu, start je goed, maar dat stuk achter de pits flikkert mijn framerate omlaag en dus doe ik een tandje voorzichtiger en ondertussen beukt 15 man je de volgende 2 bochten door

[ Voor 99% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2018 23:47 ]

Verwijderd

Ik heb heerlijk genoten vanavond heren. Erg spannend allemaal.

Ik was blij met mijn vierde quali tijd maar betekende wel dat ik meteen tussen de "big boys" stond op de startgrid. Euhhh oké... En dan zo gefocust zijn om de eerste bocht te halen dat je de gene naast je zit gewoon niet ziet. Spijtig, maar gelukkig mocht ik door van René. Wss wist hij toch wel dat hij mij later zou inhalen. En dat klopte natuurlijk. Na mijn pit kon ik een paar ronde lang het niet worden met mijn banden die koud waren geworden, waardoor degene die achter mij snel bij mij was. En wss door mijn onervaren rijstijl, reed ik wat anders waardoor ik een tikje kreeg. Kan gebeuren alleen jammer dat ik dan het treintje aan mij voorbij moest laten gaan voordat ik weer op de baan kon komen. Mss was ik te bescheiden en heb ik te lang gewacht maar dat is ook respect hebben voor de andere. Het is pas mijn tweede race. Hierdoor als 3e geëindigd. Van onderen weliswaar 😁.

Maar door de reverst grid stond ik opeens weer bijna vooraan. Nu ging de bocht beter en kon ik weer een plekje naar voren opschuiven. Daarna een paar (4) ronden heerlijk gebatteld met Bas en Michel geloof ik. Gewoon treintje rijden met 3 man en Hans kwam in rasse schreden dichterbij. Bas verremde zich in de chicane waardoor ik er voorbij kon. Een ronde later zat Hans zijn hete adem mijn spiegel al te beslaan waardoor het voor mij tijd werd om te pitten. Yes i know... chicken... Maar voor mij was het strategie die ik al bedacht had. Na de pit weer koude banden natuurlijk en dit keer was het René die met mij nog een appeltje te schillen had hahaha. Ronde na ronde zag ik hem dichter bij komen. Iets waar ik mij overigens totaal niet voor schaam, want ondanks dat ik wel heel veel heb kunnen oefenen op Jerez was het nogmaals maar mijn tweede race en ik heb nu wel gemerkt dat een race toch wel even andere koek nog is. Na een betere acceleratie in de bocht voor het rechte eind kon hij mij daar passeren aan de rechterkant. Meteen schiet er door je kop, " in de bocht kruizen!!" Maar het gaat zo snel allemaal, waardoor je een fractie later remt en het mis gaat.... daar ging mijn 3e of mss 4e plek. Oke geen probleem ook met deze eindresultaat hoef ik mij niet te schamen. Volhouden! Nog 4 minuten... Maar Alexander wist van mijn foutje te profiteren en wist mij later fair in te halen. Ik kon hem nog goed bijbenen en op het rechte eind hoor ik René nog vragen of ik nog een poging ga wagen om het plekje terug te pakken. Hij reed zeker inmiddels 500 meter voor ons. Schijnbaar heb je met een VR een vergrootglas. Maar de druk was hierdoor natuurlijk gezet en weer kwam de beruchte U turn na het rechte eind eraan en moest er een hele mooie remactie komen... Ik was er klaar voor... de bocht kwam er aan en Alexander besloot heel slim net even anders te remmen waardoor mijn rem actie kompleet mislukte uit moest wijken en ik tegen de muur aan reed. En voordat ik de achteruit had gevonden was daar alweer een treintje die ik natuurlijk voor heb laten gaan... 2 minuten voor het eind.... stom.... stom... stom... Ik had gewoon genoegen moeten nemen met het plekje achter Alexander. Was voor mij al fantatisch geweest. Maar als je het diep in het glaasje kijkt.... vervolgens werd ik 10e in de 2e race van de avond en in mijn simracing historie. Tevreden? Ja! Tuurlijk! Lol gehad? Ja zeker! Gezweet? Ja peentjes! Nog een keertje? Absoluut! Tot de volgende race! See you on track!

Gr. Halewijn

• Alfa Novanta
Fantastisch stukje _O-
.. heb je me toch nog aan het lachen gemaakt vanavond ;)

Ja jij reed inderdaad een wat andere lijn en mijn bocht liep toch al niet zo lekker dat ik nog meer naar binnen knijpen moest terwijl ik al moeite had om gewoon mijn eigen lijn te houden dat ik je helaas opzij zette .. ik riep nog sorry over TeamSpeak maar daar koop je niks voor .. maar toch sorry iig, ik kon hem niet genoeg aan de binnenkant houden :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-01-2018 00:10 ]

Verwijderd

Klopt Klaas, ik neem die bocht idd wat anders merkte ik. Dichter bij de curve aan de binnenkant. Dat had jij wss niet verwacht. Kan gebeuren. No hard feeling. Ik hoorde je idd op TS en ik antwoorde nog naar je "geeft niet". Maar dat was wss een beetje zachtjes en teleurgesteld gemompel van mij hahaha.

• Marius191185
Erg 2 leuke races gehad. Was wel een lastig baantje met een lange rechtse bocht die echt 'piep', was. Tijdens practice kwam ik niet echt in me ritme en voor de qualy had ik een 53.8. Tijdens de qualy ff gekeken hoe andere door de bochten heen gingen en had uiteindelijk nog 1.5 seconden goed kunnen maken op me tijd. Tijdens de 2 races kon ik toch nog goed mee komen met de rest en toch nog als 3e en 4e kunne finishen. Paar leuke battles gehad en vooral de 2e race was er wat drukMaar als nuchtere Groninger doet me dat niets😂😂. Na de race nog ff wat rondjes gedaan op Barbagello. Een erg leuk kort baantje met een lekkere flow. Tot volgende week

• phoentje
  • Niet online
Mooi verslag Halewijn! Leuk om zo te lezen.

Race 1:
Hoewel ik wist dat ik in de 1.51 kon rijden kreeg ik het niet voor elkaar om mijn kwalificatie zo neer te zetten om voor Klaas te eindigen. Desalniettemin was ik erg tevreden met een P3 op de startgrid. Met name omdat ik zag dat er aardig wat ruimte was om in de 1e rondes een gat te slaan mbt de pace van de rest van het startveld.
Ik sta netjes opgesteld en heb een goede start. Ik verdedig mijn lijn in de 1e bocht naar rechts en zit mooi aan de binnenkant. Helaas door een touché ga ik volledig om in de 1e bocht en verlies heel kort mijn humeur. Daar gaat mijn race dacht ik nog. Ik hoor even aan wie het was en hoor al snel Halewijn excuses maken dat hij niet had gezien dat ik naast hem reed.
Verstand op 0, excuses aanvaard maar wel ruim 10 secondes kwijt op de rest van het veld en vanaf achteraan beginnen. Tussen ronde 2 en 3 wordt ik in een duel nog even door Benny aangetikt maar kan mijn weg vervolgen. Al snel weet ik mijn pace weer op te pakken en zit na mijn 3e ronde al weer in de lagere 1.52.
Een voordeel is dat er al een aantal de pits ingaan en ik dus al een aantal plekken virtueel terug krijg. Maar wetende dat ik continu ronde na ronde een 1.52 kan rijden proef ik dat ik al een hoop heb goed gemaakt. In race realtime info hou ik de rondetijden bij van het startveld en ik zie dat ik met de pitsstops van andere personen (ondanks dat ik zelf de pit nog in moet) ze eigenlijk al gepasseerd ben. Ik heb nog altijd vrij baan!
Ik hoor Jur en Dennis onderling strijden en weet dat dat Jur voor of achter mij zal eindigen. Het liefste natuurlijk achter mij. Zodra ik P2 na heel wat ronden heb terug veroverd probeer ik zo laat mogelijk de pits in te gaan zodat ik iedere ronde nog een seconde kan terugwinnen op Jur. Nog 3 laps en ik duik snel de pit in. Laten rollen in Neutral zodat ik met koppeling weer verder kan. Mijn monteurs rammen de cola fles aan benzine in de auto en ik zie op het rechte stuk Jur al aankomen. Op mijn map lijkt het alsof ik het niet haal maar daar gaat de pitlimiter er af!! Insturen en BAM... bumper aan bumper strand ik ACHTER Jur...
In mijn achterhoofd heb ik al berekend dat ik sneller de laatste 3 laps kan afleggen en uitkomend op het rechte stuk heb ik een betere drive mid-turn en kan naast hem komen. Bij het aanremmen krijg ik een lichte tik op de kont maar heb hier geen grote hinder van. Jur echter raakt even in het gras en kan gelijk 2 plekken inleveren. Wat met een waardeloze start van de race begon eindigde in een keurige P2 op het podium.

Race2.
Weer achteraan beginnen! Als ervaringsdeskundige weet ik hoe het het is om achteraan te komen van het veld :P , echter is dit andere koek! Er is nu geen ruimte om snelle ronden te rijden. Integendeel. Ik sta met Hans achterin de file! Ondanks dat iedereen hard wil pushen is het gewoon achterin bijna stilstaan Dat voelt heel vreemd omdat je harder kan en wil gaan maar dit is niet mogelijk zonder brokken te maken. Ik doe een paar pogingen om Hans voorbij te komen maar er is gewoon geen ruimte om met zn 3-en naast elkaar te rijden. Ik zie dat Hans ook zijn best doet om niemand aan te tikken en de 1e ronde gaat zonder grote brokken voorbij. Echter kies ik op dit moment een andere pitstrategie. Ik ga vroeg naar binnen! Weg uit de staart van het veld om zodoende iets meer ruimte te krijgen. Na zo ongeveer 20 minuten verder zit ik weer lekker in mijn 1.52 pace en kom Bas tegen. Hij moet nog pitten. Ik dacht van niet en hij verdedigd netjes en gaat de pits in. P5 rij ik op dat moment al. Echter weet ik niet 100% of Halewijn, Jur, Hans en de andere Klaas voor mij al een stop gemaakt hebben.
Een aantal ronden later merk ik dat Ik P4 rij. Klaas heeft zijn stop gemaakt. P3! Ook Jur is de pit in.. oe dat voelt goed! Ik zie Halewijn voor me. Hij heeft wel zijn stop gemaakt en rijd dus op zijn positie!! Ik zie in de rondetijden dat ik 7 tienden goed maak per ronde en dat geeft hoop. Goeie hoop! Een grapje over en weer op Teamspeak en ik ga de druk opvoeren. Met de lak van zijn auto op mijn voorbumper volgen wij een aantal bochten achter elkaar. Ik daag hem uit om een lang recht stuk laat te remmen. Wetende dat ik de bocht wel zal halen door mijn rem extra lang vast te houden en de balans terug te krijgen door tijdens het remmen en sturen ook gas bij te geven. Ik haal de bocht wel... Halewijn helaas gaat wijd :-(
Jammer! Dat was nog een leuke battle geweest anders. Ik heb genoeg ruimte om Harry voor te blijven en een 2e P2 te pakken in race2!

Ik heb erg genoten en heb weinig mensen fouten horen maken bij elkaar die niet door de beugel konden. Alles en iedereen bedankt voor beide races en tot op Barbagello! Waar de rondetijden op 1 minuut liggen ;)

Mijn settings van de race waren:
17 PSI rondom met een brakebalance van 70%

(oja Fuel ... ik had 0.4 Liter over in race 1, gelukje dus dat er niet een ronde extra gereden werd :P )

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon EuroCup - Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2017/11/Leon-TW-Barbagallo_150118.jpg

04-12-2017 - Zandvoort - Sprint Race x2 (Test Race)
11-12-2017 - Toscana Gran Premio - Sprint Race x2
18-12-2017 - Brno Circuit - Sprint Race x2
08-01-2018 - Jerez de la Frontera - Sprint Race x2

15-01-2018 - Barbagallo - Sprint Race x2

22-01-2018 - Tor Poznan - Sprint Race x2
29-01-2018 - Virginia International Raceway - Sprint Race x2

Tijdschema

• 19.30 | Qualify Practice
  • 20.30 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten)
  • 21.10 | Race 2 (verplichte pitstop tussen de 1-29 minuten) (full reversed grid)

Host Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community

• Server password: tweakers

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

• FightingAce
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:49:
... Maar Alexander wist van mijn foutje te profiteren en wist mij later fair in te halen. Ik kon hem nog goed bijbenen en op het rechte eind hoor ik René nog vragen of ik nog een poging ga wagen om het plekje terug te pakken. Hij reed zeker inmiddels 500 meter voor ons. Schijnbaar heb je met een VR een vergrootglas. Maar de druk was hierdoor natuurlijk gezet en weer kwam de beruchte U turn na het rechte eind eraan en moest er een hele mooie remactie komen... Ik was er klaar voor... de bocht kwam er aan en Alexander besloot heel slim net even anders te remmen waardoor mijn rem actie kompleet mislukte uit moest wijken en ik tegen de muur aan reed.
Jammer dat we dat gevecht niet wat langer door konden zetten. Ik zat zelf ook wel te zweten hoor. Je was een stuk sneller op het rechte stuk, ik ben de hele race die lange rechterbocht nooit echt lekker doorgekomen. En ik wilde zeker weten dat ik me niet zou verremmen, dus toch maar iets eerder van het gas om goed aan de binnenkant van de hairpin te kunnen blijven, maar toen verslikte je je daarin. Ik mag denk ik van geluk spreken dat je me niet geraakt hebt.

Tweede race was verreweg het leukst voor mij. In het begin best hefig met Tim lopen vechten om een plekje, met wat lichte tikjes over en weer, maar vanuit mijn perspectief erg fair gereden.

Sowieso een race met weinig incidenten volgens mij, waarvoor hulde :) .

• DefiniteTmn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 09:32
FightingAce schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:05:
[...]

Tweede race was verreweg het leukst voor mij. In het begin best hefig met Tim lopen vechten om een plekje, met wat lichte tikjes over en weer, maar vanuit mijn perspectief erg fair gereden.

Sowieso een race met weinig incidenten volgens mij, waarvoor hulde :) .
Dat was inderdaad een leuk gevecht! Een paar kleine momenten met contact inderdaad, maar niet op zo'n manier dat iemand er voordeel uit haalde. Erg leuk! En uiteindelijk was je me toch te snel af ;)

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

• DutchDevil79
Morgen weer er tegen aan. Zie dat jullie op een Maandag Virginia aan gaan doen dus die er ook bij gezet, Die baan moet je veel rijden om echt goed te leren kennen!

Dag: Donderdag 11-01-2018
Aanvang: 19:30

Teamspeak server:

Race 1:
Classic Formula 3 op Vallelunga Classic

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Virgina Raceway Full

Race 3:
BMW M3 E30 DTM vs Mercedes 190 Evo II op Croft Circuit
Kwalificatie 20 min.

Benodigde downloads:

Classic Formula 3:
http://www.mediafire.com/...6F3+v1.16+by+team+SBH.rar

Virginia Raceway:
http://www.racedepartment...ernational-raceway.11892/

Croft Circuit:
http://www.racedepartment.com/downloads/croft-circuit.16806/

Uitleg instalatie:

Optionele downloads:

Banden warmte app:

Teamspeak client:

iRacing Profiel

• DutchDevil79
Server is up!

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
owjah, het is donderdag 8)7

De hele dag in de weer geweest met onze omgeving toen de HP storage onverwacht vol bleek afgelopen nacht 03:00 en 3 fabrieken er last van ondervonden en 8 uur ook kantoor .. bugje van -8% in de portal van HP 8)7

ben net weer wakker :+

@bazzard leuk voor Burstcoin mining :+

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2018 09:49 ]

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:27:
owjah, het is donderdag 8)7

De hele dag in de weer geweest met onze omgeving toen de HP storage onverwacht vol bleek afgelopen nacht 03:00 en 3 fabrieken er last van ondervonden en 8 uur ook kantoor .. bugje van -8% in de portal van HP 8)7

ben net weer wakker :+
Ik heb nog wat storage over ;) https://tweakers.net/aanb...-storageworks-m6412a.html

Gisteren een keer meegedaan de laatste twee races, de porsche ging nog wel als je die door heb, race 3 de merc vs BMW was iets te veel drift werk voor mijn doen.

• raymondw
Eergisteren wat rondjes met Bart meegereden op Barbagallo, direct proberen toe te passen, maar dat vraagt nog wel een andere mindset...
Gisteren met wat meer rust tussen de oren er voor gaan zitten en het gaat steeds sneller.
Kan mensen alleen maar adviseren om eens 10 rondjes te investeren in het meerijden met iemand die beduidend sneller is.

Ondanks dat Bart nog steeds veel sneller is, heb ik inmiddels tijden die rond de 1.00.0 liggen en er steeds vaker onder gaan.
Snelste rondje op mijn eigen practice server is nu 59.127, dat zou een nette 5 plek op de Assetto-corsa.nl server zijn :*)

Nu eens kijken of ik dat in race tempo kan gaan volhouden :$

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-10 01:28
Simrace als sinds GTR, af en aan wel, net een lange periode af achter de rug.

Ik heb gister eens meegereden op de AC GoT public server, erg leuk. Vooral Croft met DTM was gaaf.

Als ik het goed begrijp kan ik ook zo meedoen aan de Leon Cup? lijkt me ook leuk, vanavond is een beetje de auto en het circuit leren kennen.

Verder; Ik rijd op een 12 jaar oude g25 met gteye brake mod, het voldoet wel, maar stel ik wil eens upgraden, voor een schappelijk bedrag dan, waar kan ik dan het beste naar kijken? Ik hoor dat de t300rs wel goed is, en met name de FFB een step up is van mijn oudje?, echter, volgens mij nog steeds vrij brakke pedalen (mijn grootste irritatie is mn rem pedaal, het voldoet wel maar er is weinig travel en mis soms wat precisie, ik denk dat ik dan echter meteen bij load cell $$$ pedalen uitkom? worth it?)

Elk advies is welkom

[ Voor 12% gewijzigd door junneh op 12-01-2018 18:33 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 129 Laatste