Aangezien ik de komende tijd op vakantie ben zal ik de rest van het kampioenschap gaan missen. En aangezien het jaar binnenkort aan zijn einde gaat komen. Geef ik bij deze mijn terugblik op het afgelopen jaar.
GT3 kampioenschappen
We begonnen het jaar met de GT3 klasse en je mocht toen ook nog je nickname gebruiken. GT3 is natuurlijk altijd een veilige keuze. Dit was mijn eerste online kampioenschap en in tegenstelling tot het 2e GT3 kampioenschap dit jaar werd er elke race een andere GT3 gebruikt, wat er in ieder geval voor zorgde dat iedereen ook eens uit hun Audi R8 en McLaren komen.
Endurance
Daarna mijn eerste endurance race ooit. De 1 uur van Imola in de Audi R8, hiermee meteen verslaafd geraakt aan het lange afstandsracen. En ondertussen ben ik er achter waarom, ik rij als een diesel dus pas naar een kwartiertje kom ik op gang. Wat bij de sprintrace betekend dat de helft van de race al voorbij is.
Sowieso vind ik dat de endurance races veel toevoegen omdat er veel meer geoefend wordt en er is veel meer betrokkenheid op het forum en mensen lijken ook wat netter te rijden dan tijdens de sprints. Oh en een echte endurance race moet toch wel minimaal 90 minuten duren. Je moet ze alleen niet te vaak doen, maar 8 a 10 keer per jaar lijkt me een mooi getal. Aan het einde van ieder kampioenschap en dan nog een paar losse. "Tip"
Audi TT cup (GTHQ)
Hele leuke races gehad met de TT, het veld bleef redelijk bij elkaar en ondanks dat ik niet echt "fan" ben van Audi of de TT. Was dit een leuke auto met uiteraard een hoop onderstuur. Maar wel een voorspelbaar rijgedrag.
Fiat 500 Abarth
Dit was voor mij van de korte races toch wel het hoogtepunt van het jaar. Traag en onderstuur. Dit wagentje moest je besturen met je gaspedaal en doordat het slipstream effect redelijk groot was bleef het veld dicht bij elkaar, wat regelmatig resulteerde in groepen van 4 a 5 man die een groot deel van de race bij elkaar bleven. Veel zwaarbevochten races in dit wagentje gehad en daar doe je het uiteindelijk toch voor? Dus je kunt wel raden dat ik hevig teleurgesteld was dat dit kampioenschap voortijdig afgevlagd werd.
Exos
Ja waar zal ik beginnen? Vond het persoonlijk op afstand de minst leuke van alle kampioenschappen bij elkaar. Had grote problemen om dit ding op de baan te houden en reed de races waaraan ik meedeed meestal kansloos achteraan, ook nog een paar keer wel geprobeerd maar toch tijdens de race afgehaakt. Helaas ging dit kampioenschap door terwijl de 500 werd gestopt.
Porche 911 RSR 2017
Leuke auto en een degelijk kampioenschap, voor de rest kan ik me er niet veel meer van herinneren.
Renault R.S.01
Dit was ook wel een aardige wagen, kon redelijk meekomen. Maar de wagen had ook een vreemde wegligging.
Seat Leon Eurocup
Niet echt mijn auto de eerste race leek het wel of iedereen het op mij had voorzien zo vaak dat ik geraakt werd. Maar ik blijf het een vreemde wagen vinden, ik hoop dat de handeling in het echt niet zo is. Iedereen nog succes gewenst voor de rest van het kampioenschap.
Funraces
Uiteraard hadden we ook nog de funraces van de @
DutchDevil79 . Hier kon ik maar weinig bij zijn, omdat donderdag voor mij een lastige dag is. Maar die paar keer dat ik er was, waren de races elke keer goed en de content (auto/baan) vaak goed gekozen. Hopelijk kan ik na mijn vakantie nog een aantal keer langskomen, want als ik mijn plannen voor een nieuwe opleiding doorzet dan wordt donderdag de lesdag en dan wordt het helemaal niks meer.
ERS
Ik kan hier vanalles over zeggen, maar ik heb uiteindelijk besloten om hier niet mee te starten vanwege de vele regels. Daarna begon de shitstorm, voor de mensen die het weer terug willen lezen, het begint ongeveer rond 1 maart.
Dus mijn lijstje op volgorde van plezier.
1. Endurance kampioenschap
2. Fiat 500 kampioenschap
3. Audi TT cup kampioenschap (GTHQ)
3. GT3 kampioenschappen
4. Porsche 911 RSR 2017
5. Renault R.S.01
6. Seat Leon Eurocup
.
.
.
.
.
7. Exos
Uiteraard wil ik @
phoentje , @
mjmbult , @
DutchDevil79 en @
Jiltjes bedanken voor het organiseren van de races waaraan ik mee heb gedaan.
Ik zie jullie denk ik eind februari weer.
Edit:
Vergeet ik al mijn tegenstanders die tegen en met mij geracet hebben te bedanken. Dus bij deze bedankt.

Mogen er nog vele schadevrije kilometers volgen.