Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Ik zag zonet een filmpje staan en daarop hoorde ik ook alle gesprekken.
Ik vind dat niet zo prettig, ik denk dat ik met jullie praat maar iedereen kan meeluisteren.
Geen idee hoe de rest erin steekt maar wat mij betreft gaat de discord audio uit de stream.

Enorm leuke klasse gok ik :o
Als je achter raakt en je komt in slipstream afstand dan loop je langzaam maar zeker in.
Zodra je echt in de slipstream komt word het een soort van DRS
Echter.... zit je in slipstream voor een bocht dan mis je echt downforce voor de bocht en ga je rechtdoor.

De vorige Leon Cup (2017) had wat dingen, maar de huidige klasse kan nog wel eens verrassen _/-\o_

Verder nog wat nieuwe software getest die gevechten weergeeft.
Maar eens kijken hoe dat verder goed in te regelen is...
Tijdens race 1 hadden we verkeerde software in beeld en met race twee een auto op de grid ;(

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

Ik moest helaas wat anders doen vanavond maar 't lijkt me weer een leuke cup! :)

't geluid klinkt wel als een scheet bij iedere shift :+

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• PRM2D4
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:23
raymondw schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Enorm leuke klasse gok ik :o
Als je achter raakt en je komt in slipstream afstand dan loop je langzaam maar zeker in.
Zodra je echt in de slipstream komt word het een soort van DRS
Echter.... zit je in slipstream voor een bocht dan mis je echt downforce voor de bocht en ga je rechtdoor.

De vorige Leon Cup (2017) had wat dingen, maar de huidige klasse kan nog wel eens verrassen _/-\o_

Verder nog wat nieuwe software getest die gevechten weergeeft.
Maar eens kijken hoe dat verder goed in te regelen is...
Tijdens race 1 hadden we verkeerde software in beeld en met race twee een auto op de grid ;(
Die software is vrij simpel in te stellen zou alleen in de namen geen punten opnemen ect want alles wordt uitgesproken verder is het een leuk pakketje software en geeft het leuk beeld weer. Enige nadeel is dat het best vaak verspringt qua gevechten dus soms is de positie 1 en 2 in gevecht maar springt die ineens naar 7 en 8 ofzo maar als je dat voor lief neemt is het zeker de moeite waard..

SRHI GOES DTM AND F3,.... WANNA JOIN: https://discord.gg/SKK9KMb

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
Zijn er hier mensen die AC op de xbox spelen? Denk eraan om het simracen weer op te pakken, maar om nou meteen blind de pc een upgrade te geven en alle sim equipment aan te schaffen.. Misschien is het (gezien mijn impulsiviteit) beter om eerst even op de XBOX te gaan spelen. Echter ben ik bang dat hier online zo weinig activiteit is dat er geen leuke races te beleven zijn.

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:31
Je mist vooral de grote hoeveelheid goede mods als je niet op pc speelt.

• Marciando
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:15
Dag mensen,

Sinds twee weken ben ik bezig met het racen in Assetto Corsa. Speel nog op een oude Logitech G25 van een kennis omdat ik eerst eens wilde ervaren hoe het simracen is voordat ik ga investeren in stuurtjes en andere dingen. Ook mijn pc is nog helemaal niet perfect voor games maar toch draai ik nu assetto corsa op 50 FPS. Weliswaar met alle graphics op Low of zelfs uit.

Toch ben ik al helemaal fan van het simracen in ben ik al een pc upgrade aan het plannen zodat het grafisch ook wat aantrekkelijker word.

Nu zag ik jullie community en het leek me leuk om eens een race mee te kijken of te volgen wanneer ik er tijd voor heb. Kan ik mij op de dagen van de races gewoon inloggen op jullie discord server en meeluisteren-kijken?

Groetjes Marcel

• Jurrr90
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:36

Jurrr90

Capt_Buttons

Marciando schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:03:

Nu zag ik jullie community en het leek me leuk om eens een race mee te kijken of te volgen wanneer ik er tijd voor heb. Kan ik mij op de dagen van de races gewoon inloggen op jullie discord server en meeluisteren-kijken?

Groetjes Marcel
Dat kan :) . Je kan ook gewoon meedoen ;).

• tomolino
  • Nu online
FightingAce schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:48:
Je mist vooral de grote hoeveelheid goede mods als je niet op pc speelt.
Hier ben ik van op de hoogte, ik heb AC eerder gespeeld op de pc. Deze PC heb ik nog steeds maar ik betwijfel of hij AC nog trekt, inmiddels is het toch zo'n drie jaar geleden.
Ik heb zeer weinig technische kennis wat pc's betreft, is het mogelijk met een enigszins betaalbare pc AC te spelen? In dat geval kan ik natuurlijk een nieuwe pc aanschaffen. Zo is het wellicht, in combinatie met de aanschaf van een stuur en stoel, nog een beetje te verkopen aan het thuisfront. :P

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon TCR Euro Cup

Reglementen

• Je bent aanwezig op Discord met een werkende microfoon
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

Tijdschema

• 19.45-20.00 – Practice (15min))
  • 20.00-20.25 – Qualify Practice (25min))
  • 20.25-20.30 – Pause (5min))
  • 20.30-20.50 – Race 1(20min))
  • 20.50-20.55 – Pause (5min))
  • 20.55-21.15 – Race 2(20min)Reversed Grid)

Tracks

04-11-2019 - Silverstone National

11-11-2019 - Barbagallo Raceway

18-11-2019 - Brands Hatch Indy

25-11-2019 - Donington Park National

02-12-2019 - Nurburgring Sprint GT

09-12-2019 - Red Bull Ring National

16-12-2019 - Vallelunga Club

23-12-2019 - Road Atlanta Short Course

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Dynamic
  • Car damage: 25%
  • Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

phoentje wijzigde deze reactie 04-11-2019 15:07 (3%)

AMD Ryzen 5 3600X / Asus PRIME X470-PRO / G.Skill Trident Z F4-3200 / Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G / Valve Index VR headset / Samsung C34F791WQ / Fanatec ClubSport V2.5 / Heusinkveld Sprint / ClubSport Wheel BMW GT2 & F1

• PRM2D4
tomolino schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Hier ben ik van op de hoogte, ik heb AC eerder gespeeld op de pc. Deze PC heb ik nog steeds maar ik betwijfel of hij AC nog trekt, inmiddels is het toch zo'n drie jaar geleden.
Ik heb zeer weinig technische kennis wat pc's betreft, is het mogelijk met een enigszins betaalbare pc AC te spelen? In dat geval kan ik natuurlijk een nieuwe pc aanschaffen. Zo is het wellicht, in combinatie met de aanschaf van een stuur en stoel, nog een beetje te verkopen aan het thuisfront. :P
Wat zijn die pc specs dan en wat wil je er voor kwijt voor een upgrade?

En wat zijn je eisen qua graphics en setup dat zijn wel dingen waar je ff overna moet denken 🤔 want het kan behoorlijk in de cijfertjes lopen,... oja en wil je alles nieuw of mag 2e hands ook Of ben je handig en bouw je zelf een rig van hout met een auto stoel ect ect.

• tomolino
  • Nu online
PRM2D4 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:24:
[...]

Wat zijn die pc specs dan en wat wil je er voor kwijt voor een upgrade?

En wat zijn je eisen qua graphics en setup dat zijn wel dingen waar je ff overna moet denken 🤔 want het kan behoorlijk in de cijfertjes lopen,... oja en wil je alles nieuw of mag 2e hands ook Of ben je handig en bouw je zelf een rig van hout met een auto stoel ect ect.
Ik ga er een dezer dagen eens induiken en kijken hoe de pc er nu voor staat en wat de specs zijn.
Veeleisend ben ik niet, ik hoef niet te spelen met alle settings op high, het gaat me om de beleving en als het geheel maar soepel loopt ben ik al tevreden.
Ik heb geen enkel idee wat er normaal is qua videokaart e.d. maar zodra ik hier op het werk vraag naar een update beginnen collega's al snel over een Nvidea 1080TI, als ik daar de prijzen van zie schrik ik me rot. :F

Wat stoel en stuur betreft hoeft het ook niet bijzonder, qua stuur zit ik te denken aan een g920 (kan ik hem evt ook op de xbox inzetten) icm een playseat challenge, zo kan ik het geheel gewoon in de woonkamer gebruiken en hoef ik niet meteen een nieuw scherm aan te schaffen.

Bedankt voor het meedenken! :*)

tomolino wijzigde deze reactie 30-10-2019 08:31 (9%)

• AWagen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:51
tomolino schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

Ik ga er een dezer dagen eens induiken en kijken hoe de pc er nu voor staat en wat de specs zijn.
Veeleisend ben ik niet, ik hoef niet te spelen met alle settings op high, het gaat me om de beleving en als het geheel maar soepel loopt ben ik al tevreden.
Ik heb geen enkel idee wat er normaal is qua videokaart e.d. maar zodra ik hier op het werk vraag naar een update beginnen collega's al snel over een Nvidea 1080TI, als ik daar de prijzen van zie schrik ik me rot. :F

Wat stoel en stuur betreft hoeft het ook niet bijzonder, qua stuur zit ik te denken aan een g920 (kan ik hem evt ook op de xbox inzetten) icm een playseat challenge, zo kan ik het geheel gewoon in de woonkamer gebruiken en hoef ik niet meteen een nieuw scherm aan te schaffen.

Bedankt voor het meedenken! :*)
Welkom Tom!

Mocht je hulp nodig hebben bij het samenstellen van een computer denk ik graag met je mee! :) Stuur dan maar een privé berichtje

AMD Ryzen 7 2700X | Asus ROG Strix X470-F GAMING | 2x Nvidia GTX 1080TI FE | 16GB G.Skill Trident Z 3000C15 | Lian Li PC-O11 Dynamic | Corsair Force MP510 240GB | 2x Samsung 860 QVO 1TB RAID 0 | Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara | Assetto Corsa

^met hierboven :)

Een kaart met 1080-achtige prestaties is welkom, maar zolang je op 1 monitor speelt kan het ook met een 1060. Daarmee speelde ik op 2560*1440 .. meeste schermen zijn HD dus 1920*1080 wat ook weer lichter is. Ik heb toen zelfs nog geruime tijd met een Oculus Rift gereden op diezelfde 1060 kaart.
Qua processor is een snelle i5 wel okay. Een i7 is uiteraard beter. Overklokken zie je direct terug in de FPS.
Qua stuur kun je 2e hands beginnen. Ik rij nog steeds met mijn 2e hands G27 .. gaat prima :)
Wil je tripple screen of VR dan zou ik daar wel z.s.m. rekening mee gaan houden.

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:35 (7%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• tomolino
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:34:
^met hierboven :)

Een kaart met 1080-achtige prestaties is welkom, maar zolang je op 1 monitor speelt kan het ook met een 1060. Daarmee speelde ik op 2560*1440 .. meeste schermen zijn HD dus 1920*1080 wat ook weer lichter is. Ik heb toen zelfs nog geruime tijd met een Oculus Rift gereden op diezelfde 1060 kaart.
Qua processor is een snelle i5 wel okay. Een i7 is uiteraard beter. Overklokken zie je direct terug in de FPS.
Qua stuur kun je 2e hands beginnen. Ik rij nog steeds met mijn 2e hands G27 .. gaat prima :)
Wil je tripple screen of VR dan zou ik daar wel z.s.m. rekening mee gaan houden.
Voor nu is een single screen set-up prima, eerst maar weer eens starten met het racen.
Mijn PC heeft een i5, maar wat voor een precies is even gissen. G27 heb ik ook gehad en is een prima stuur, toch ga ik qua stuur het liefst voor een nieuw exemplaar.

#offtopic, als Alfist ben ik toch benieuwd of je echt een 90 hebt? :9~

Gissen?? CPU-Z en GPU-Z kunnen het je exact vertellen ;)

offtopic:
tomolino schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:38:
#offtopic, als Alfist ben ik toch benieuwd of je echt een 90 hebt? :9~
Jup, een 2.0 TS ;) en lang lang geleden in een grijs oelie oelie bos ben ik er een aantal malen mee op het circuit geweest op Zandvoort en Assen O+

staat momenteel in onze garage inmiddels alweer een jaar of 13 geschorst te wachten op centjes voor een betere restauratie ;w

* Alfa90_Buttje schopt Tom naar het Alfa Romeo topic :P

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:52 (77%)

• AWagen
Zelf volg ik iemand op YouTube die rijd met een triple FullHD setup met een AMD Ryzen 5 1600 en een 1060 6GB. Settings dan wel iets teruggeschroefd naar medium maar prima speelbaar! De meeste i5's lijken mij dan ook nog wel te voldoen :Y

Stuurtje ook gewoon een leuke 2e hands uitzoeken. Bij voorkeur even op locatie testen! Zo heb ik voor een leuke prijs een Thrustmaster T300RS Alcantara gevonden. Mocht het je toch niet bevallen kan je hem net zo makkelijk weer op Tweakers V&A gooien! Al kan ik mij niet voorstellen dat er ook mensen zijn die het niet leuk vinden 8)7

En dan gewoon een paar uurtjes offline trainen op een leuke baan, en een keer een FunCupje meepakken! Dan rol je er zo verder in!
Gave beelden ook :Y

AWagen wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:57 (31%)

AMD Ryzen 7 2700X | Asus ROG Strix X470-F GAMING | 2x Nvidia GTX 1080TI FE | 16GB G.Skill Trident Z 3000C15 | Lian Li PC-O11 Dynamic | Corsair Force MP510 240GB | 2x Samsung 860 QVO 1TB RAID 0 | Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara | Assetto Corsa

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:31
AC is al vrij oud aan het worden. Om op wat lagere settings te draaien heb je echt geen krachtige pc nodig. Belangrijk is om met name wat single threaded performance te hebben voor met name de AI. Als gpu heb je echt geen 10xx serie kaart nodig om op full-hd te draaien. Ik heb AC enkele jaren op mijn oude gtx670 gedraaid voordat ik moest upgraden om met vr te kunnen rijden. En na de gpu upgrade kwam op single screen zelfs mijn Ivy Bridge i7 nog goed mee.

Meer power heb je eigenlijk alleen nodig als je betere graphics wilt of op 1440p of vr wilt rijden.
Mijn main PC staat in mijn signature, maar voor streaming heb ik een Intel 4770K/8GB met een RX580 8GB.
Functioneert prima voor een enkel scherm en veel details op high.
Enige wat ik daarbij gedaan heb is output cap op 60FPS ivm het streaming karakter.

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Marciando
Beste mensen,

Ik heb een enorm irritant probleem met Assetto Corsa. Het is alsof er een cirkel om me heen zit die alles erg donker maakt.
Op dit plaatje heb ik een duidelijk voorbeeld:

In de verte lijkt alles goed belicht maar als ik verder rij schuift de donkere cirkel als het ware met mij mee... Erg irritant want het is daardoor vaak erg donker... Post proccessing aan en uit zetten maakt geen verschil..

Hopelijk kan iemand mij helpen.
@Marciando
Alle mods even disablen en kijken of het nog aanwezig is.

Start je AC via standaard menu of CM?

• Marciando
Ik gebruik de cm om de races op te starten.
raymondw schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:07:
@Marciando
Alle mods even disablen en kijken of het nog aanwezig is.

Start je AC via standaard menu of CM?

• tomolino
  • Nu online
Zojuist wat spullen besteld samen met een collega om de pc ´´AC-proof'' te maken, morgen installeren en de pc is er in ieder geval klaar voor. Dan even opzoek naar een geschikt stuur en we kunnen er weer tegenaan. Hopelijk zie ik jullie snel on track.
Marciando schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:03:
Beste mensen,

Ik heb een enorm irritant probleem met Assetto Corsa. Het is alsof er een cirkel om me heen zit die alles erg donker maakt.
Op dit plaatje heb ik een duidelijk voorbeeld: [Afbeelding]

In de verte lijkt alles goed belicht maar als ik verder rij schuift de donkere cirkel als het ware met mij mee... Erg irritant want het is daardoor vaak erg donker... Post proccessing aan en uit zetten maakt geen verschil..

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Heel bizar. Lijkt wel het gebied dichtbij wat hij op hogere resolutie rendered t.o.v. de gebieden verderop. Welke grafische kaart heb je en is alles wel up to date? Nieuwste drivers?

• Marciando
Heb net de game opnieuw geinstalleerd. Probleem is nu gelukkig verholpen. Bedankt voor het meedenken mensen!

Donderdag Funcup GT3

Funcup GT3

Donderdag 31-10-2019 racen we op de Nordschleife voor de FunCup!

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.
Redelijk eenvoudig te rijden en super stabiel!

Tijden
19.30 - 20.10 Practice / Qualy
20.15 - 21.15 Race + verplichte pitstop

Gedurende de rest van de week zal er een practice server aanstaan.

Tracks

- Brands Hatch - 3 Okt 2019 <- Test race, telt niet mee!
- Watkins Glen - 10 Okt 2019
- Brands Hatch - 18 Okt 2019
- Silverstone - 24 Okt 2019
- Nordschleife - 31 Okt 2019 - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- Barbagallo - TBA
- TBA - TBA
- TBA - TBA
- Endurance (90 min) - TBA
Endurance word gereden als laatste op een baan die we al gereden hebben

Downloads

Watkins Glen download
Passwd : tweakers
Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van Practice naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | GT3 | RACE
Password : tweakers

Server Manager

De test race is ook een test voor Server Manager, als het goed gaat gebruik ik die voor de Funcup
Stats url

Tips

1 rondje Nordschleife duurt 6 a 7 minuten, oefenen deze week de track! ;)
Deze track leer je niet in de practice/qualy voor de race

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:33
Ik ga proberen erbij te zijn. Wordt vooral niet rushen en proberen niet te crashen. Het circuit is dermate lang en complex dat automatische piloot lastig zal worden. We rijden dus ~9 laps toch?

@raymondw, 0.035 seconden verschil op een tijd van 6:45 min is wel erg clos :)
Nou, kwam vandaag totaal niet in het ritme.. de 488 steeg meermaals op en DENG.. hing jopie weer in de vangrail :(

Dampers maar wat opgeschroefd, blijft nu beter op de weg. Rembalans nog wat verder uitgezocht.. zat op 74% maar zit nu rond de 66% maar dan neigt de kont er wat omheen te komen. Qua balans mag ie wel wat verder naar voren maar dan spreekt de ABS steeds aan.

Wordt best nog een dingetje om binnen 40 min een snelle valid lap te rijden. :D

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 30-10-2019 23:43 (10%)

• Card Nox
@Alfa90_Buttje, klopt ja. Eerste je outlap:40 - 7 = 33 / 7 = 5 pogingen (als je direct 60 liter meeneemt). Ik ga proberen een stabiele banker lap te zetten en dan zien we wel :)

• PRM2D4
@tomolino

Mijn oude setup was een i5 4690 met een 1070 en draaide triple screen op medium,..

Dat heb ik ooit verkocht voor 350 euro maar als je al een i5 hebt dan rest alleen een 1070 nog maar als je single screen rijd is een 1060 meer dan zat,.

Heb je verdere vragen pm maar

• tomolino
  • Nu online
PRM2D4 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:56:
@tomolino

Mijn oude setup was een i5 4690 met een 1070 en draaide triple screen op medium,..

Dat heb ik ooit verkocht voor 350 euro maar als je al een i5 hebt dan rest alleen een 1070 nog maar als je single screen rijd is een 1060 meer dan zat,.

Heb je verdere vragen pm maar
De setup die een upgrade krijgt is blijkbaar nog niet voorzien van SSD (blijkt maar hoeveel kennis ik ervan heb), deze komt er nu dus in. Videokaart is nu nog een Radeon 5560 en wordt een GTX 1650. Processor is een i5 van de tweede generatie (een i5 2400?), deze moet het ook nog aankunnen. Zoals gezegd, eerst het simracen maar weer simpel oppakken en dan kijken of we voor een serieuze upgrade moeten gaan.
Card Nox schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:16:
@raymondw, 0.035 seconden verschil op een tijd van 6:45 min is wel erg clos :)
Ik zag jou tijd en dacht er onder te kunnen komen.
Iets te enthousiast Tiergarten door en daarna te snel Hohenrain in, klassieke fout omdat je banden afkoelen op het lange rechte stuk :$
Denk dat ik op dat punt iets meer dan een seconde verspeelde met het binnen de lijnen houden van de 650s.
Ik merk dat ik teveel de rempunten van de DTM in mijn hoofd heb zitten, die heeft veel downforce.

• Card Nox
@raymondw, klopt dat had ik ook gezien, ik heb me daar ook vaker verremt dan hem lekker genomen.
raymondw schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:34:
Ik merk dat ik teveel de rempunten van de DTM in mijn hoofd heb zitten, die heeft veel downforce.
joh, me 2 .. en da's lastig afleren :+

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

joh, me 2 .. en da's lastig afleren :+
Dan wordt het helemaal lastig met de tcr 🤫

PRM2D4 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:03:
Dan wordt het helemaal lastig met de tcr 🤫
TCR is een hele andere auto op hele andere banen O-)

• PRM2D4
raymondw schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

TCR is een hele andere auto op hele andere banen O-)
Ja maar een 650s ook,....

Maar als je dtm gewend ben of een gt3 dan veel succes met de tcr 🤙🏻

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Pffff, dat was sinds lange tijd leuk zeg. Wel lange sessie, helemaal in een stock GTR op softs. Was net op tijd om na de qualy in de wagen te springen voor de start, 2 sec. of zo. Daarna een uur lang in m’n eentje gereden.. Volgende keer toch maar een wat betere wagen uitzoeken

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

Idd een leuke sessie!
Had gelukkig wel wat kunnen oefenen, maar helaas een lange dag vandaag en had er al 500 echte km op zitten :D

Redelijke qualy gehad, maar bij de start iets te enthousiast en op de curb gespinned.
Reed op 2 na laatste oid, alleen de eerste bocht spinners lagen nog verder achter.
Maar lekker in het ritme kunnen komen en op de laatste ronde na nog wel redelijk gereden.
Achter @Alfa90_Buttje geëindigd op de tweede plek

Iedereen bedankt voor het meedoen!

Volgende week rijden we Barbagallo Raceway, die baan is iets korter ;)

raymondw wijzigde deze reactie 31-10-2019 21:57 (16%)

Na veel oefenen met wisselend resultaat en veel vangrails te hebben gezien, vanavond toch nog net op tijd een redelijk betrouwbare setup weten te fixen. In de qualy zowaar mijn PB aangescherpt van een 6:40:4 naar een 6:38:2 :*)

Tja met zo'n groot verschil naar de rest was het een kwestie van geen gekke dingen doen en risico vermijden. Zo ook voorgenomen de eerste ronde geen brokken te maken en met TonV in mijn kielzog op een seconde of 3 a 4 rustig mijn eerste rondje afgewerkt. Toen moest het gas d'r maar eens op en werd het gaatje snel groter tot hij de fout in ging en uiteindelijk @raymondw 2e kwam te liggen. Tijdens de race een 6:39:9 gereden wat ook niet verkeerd was, maar toen ik op een 38'er afstevende toch ergens een kerb geraakt met de vangrail als gevolg, maar anders dan 4 seconden ingeleverd was er geen noemenswaardige schade en de auto ging eigenlijk weer prima rond. Na de pitstop kwam ik pal achter @raymondw weer de baan op dus dat was wel even leuk om achter elkaar aan te jakkeren, maar helaas ging @raymondw bij Metzgesveld aan de rallycross dus dat duurde niet heel lang en met 3,5s voorsprong moest Raymond nog zijn pitstop maken dus dat was dat..

Leuke opkomst :) wel jammer dat er niet wat meer kanonnen meededen, zoals @Dissidend @phoentje @Halloweenl @negnojneorej @mjmbult enz. ;w

Op naar Barbagallo! Fun spanning en sensatie gegarandeerd *O* kort baantje dus lekker veel actie!
En wie hem voor het eerst gaat doen, ja je mag wijd gaan achter die groene drempel langs, geheel in lijn met onze GoT traditie :+
PRM2D4 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:37:
Maar als je dtm gewend ben of een gt3 dan veel succes met de tcr 🤙🏻
Zal wel lukken :)

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 31-10-2019 23:44 (83%)

• HAT_W
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15:43
tomolino schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

De setup die een upgrade krijgt is blijkbaar nog niet voorzien van SSD (blijkt maar hoeveel kennis ik ervan heb), deze komt er nu dus in. Videokaart is nu nog een Radeon 5560 en wordt een GTX 1650. Processor is een i5 van de tweede generatie (een i5 2400?), deze moet het ook nog aankunnen. Zoals gezegd, eerst het simracen maar weer simpel oppakken en dan kijken of we voor een serieuze upgrade moeten gaan.
Geen SSD ? Zo, dan zal er een wereld voor je open gaan. Wordt alleen maar beter zo.

• AWagen
De race gisteren ging voor mij niet geweldig! De eerste keer dat ik uberhaubt Nordschleife reed. Heb afgelopen week helemaal niet kunnen oefenen wat ook al niet bijdraagt aan wat stabiliteit op een baan waar ik toch al niet zoveel aan vind :N Bij deze baan vind ik zelfs Silverstone nog leuk! Haha

Met het idee om ook gewoon rustig aan te rijden maakte ik nog meer fouten dan wanneer ik iets harder mijn best zou doen, behalve dat het dan veel kleinere foutjes waren. Het was zo moeilijk in een lekker ritme te komen..

Ondanks dat het verder niet zo goed ging, tuurlijk wel weer leuk racen met de groep! Had de timings er nog even bij gepakt en als ik 2 rondjes niet volledig overhoop gegooit dan was ik netjes bij TonV en Jeroen in de buurt geëindigd, dus laat ik mijn hoop daar maar uit putten!

Hopelijk volgende keer beter! :Y

Doe maar Spa op het lijstje van de nog te rijden banen zetten, die ken ik wel.. O-)

• tomolino
  • Nu online
HAT_W schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:09:
[...]

Geen SSD ? Zo, dan zal er een wereld voor je open gaan. Wordt alleen maar beter zo.
Zeg dat wel, pc loopt nu als een zonnetje. Het is wel net wat je gewend bent natuurlijk.
Gisteren AC weer geïnstalleerd en de pc aangesloten op m'n tv, draai AC nu in HD op een goede 110 fps gemiddeld volgens de benchmark. Gelukkig dus enige vooruitgang.
Nu nog stoel en stuur.. :9

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

AWagen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:37:
De race gisteren ging voor mij niet geweldig! De eerste keer dat ik uberhaubt Nordschleife reed. Heb afgelopen week helemaal niet kunnen oefenen wat ook al niet bijdraagt aan wat stabiliteit op een baan waar ik toch al niet zoveel aan vind

Ondanks dat het verder niet zo goed ging, tuurlijk wel weer leuk racen met de groep! Had de timings er nog even bij gepakt en als ik 2 rondjes niet volledig overhoop gegooit dan was ik netjes bij TonV en Jeroen in de buurt geëindigd, dus laat ik mijn hoop daar maar uit putten!
Dan had ik met de Nissan GTR dus echt de verkeerde wagen :-) Heb namelijk al best wat rondjes NS er op zitten de afgelopen jaren, en heb ook redelijk op de limiet gereden voor mijn gevoel.. 8)7

• AWagen
Dev0o schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:53:
[...]

Dan had ik met de Nissan GTR dus echt de verkeerde wagen :-) Heb namelijk al best wat rondjes NS er op zitten de afgelopen jaren, en heb ook redelijk op de limiet gereden voor mijn gevoel.. 8)7
Geen idee betreft de Nissan, hij oogt mij alleen al veel te lomp! :9 Maar zal vast wel stukje setup zijn?

Mijn setup was de Brands Hatch setup met wat minder vleugel en andere gear ratios. Voornamelijk gebruikt omdat ik Brands Hatch ook zo hobbelig vind haha

Disclaimer: Ik ben absoluut geen setup expert! Sterker nog, ik probeer maar wat :')

Net als andere dingen is dit een TOOL om een stabiele setup te maken
http://thesetupmarket.com/ (ja, de site is bagger langzaam, geduld is een schone zaak)

En we hebben ook onze eigen setup guides
http://www.assetto-corsa....rack%20Engineerv1.1.0.xls
http://www.assetto-corsa....loads/2017/05/EF9BzsQ.jpg
http://www.racedepartment...a-car-setup-guides.99049/

raymondw schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:15:
Net als andere dingen is dit een TOOL om een stabiele setup te maken
http://thesetupmarket.com/ (ja, de site is bagger langzaam, geduld is een schone zaak)

En we hebben ook onze eigen setup guides
http://www.assetto-corsa....rack%20Engineerv1.1.0.xls
http://www.assetto-corsa....loads/2017/05/EF9BzsQ.jpg
http://www.racedepartment...a-car-setup-guides.99049/
Ik kan ook deze aanbevelen:

YouTube: Sim Racing Setup Guide

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:38
Absoluut, Chris Haye is briljant in zijn content :)
@R3m3d7 Deels mee eens
Ik ga niet steeds heen en weer in een Youtube video scrollen.
Ben bezig met een setup en wil ter referentie wat meer gevoel hebben, wat kan ik snel aanpassen.
xls of pdf is dan makkelijker

raymondw wijzigde deze reactie 01-11-2019 13:49 (7%)

raymondw schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:49:
@R3m3d7 Deels mee eens
Ik ga niet steeds heen en weer in een Youtube video scrollen.
Ben bezig met een setup en wil ter referentie wat meer gevoel hebben, wat kan ik snel aanpassen.
xls of pdf is dan makkelijker
Het is geen vervanging daarvoor, maar het geeft meer context waardoor het, naar mijn mening, voor een beginner zoals ik wat eenvoudiger is om ermee niets starten. Het is inderdaad niet iets om op te gebruiken tijdens het afstellen. ;)

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08-11 22:15
Heeft iemand de F1 2021 al gevonden?
Gisteren in het F1 café lieten ze wat beelden zien over de regels en toen viel me wat op.

De clip kwam ook net voorbij op mijn tijdlijn (is gewoon een beknopt clipje van F1 zelf) met de regels van 2021.

Nu viel mij op dat rond 1:40 in de clip: YouTube: F1 2021 Rules: Everything You Need To Know

Zijn er rijdende auto’s te zien, maarrrr bij de beelden van (ik gok Ascari in Monza) zie ik een heel bekend helmpje.
Namelijk de default helm van Assetto Corsa.

Nu weet ik dat ACFL bezig is met deze auto maar nog verre van rijdend is.

Maar weet iemand deze auto te vinden?

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

De nordschleife is t circuit waar de setup als laatste komt. 200 rondjes rijden maakt je sneller. De baan leren kennen dus

AMD Ryzen 5 3600X / Asus PRIME X470-PRO / G.Skill Trident Z F4-3200 / Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G / Valve Index VR headset / Samsung C34F791WQ / Fanatec ClubSport V2.5 / Heusinkveld Sprint / ClubSport Wheel BMW GT2 & F1

Reminder! Morgen race 1 van het nieuwe kampioenschap!
phoentje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:30:

Reglementen

Tijdschema

Tracks

04-11-2019 - Silverstone

11-11-2019 - TBA

??-11-2019 - TBA

??-11-2019 - TBA

??-11-2019 - TBA

??-11-2019 - TBA

??-11-2019 - TBA

??-11-2019 - TBA

Server Info

• Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

phoentje schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:24:
Reminder! Morgen race 1 van het nieuwe kampioenschap!
04-11-2019 - Silverstone

[...]
Voor de mensen die alleen offline oefenen, het hier niet allemaal hebben gevolgd en/of de test race niet hebben gedaan, het betreft hier Silverstone International.
Ik zeg dit niet omdat ik voor de test race 20 rondjes offline had zitten oefenen op de GP layout.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
@phoentje Misschien even de baan layout erbij vermelden?

Zal de post volgende keer verduidelijken, maar sowieso is het handiger om online te oefenen zodat je de baaneigenschappen test die op dat moment gelden. Temp, grip etc.

De post bijgewerkt met alle tracks ;)

phoentje in "[Multi] Assetto Corsa - Deel 2"

phoentje wijzigde deze reactie 04-11-2019 08:18 (25%)

• EdwinJ85
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 19:55
Hi Simracers!

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en met name de simrace topics en heb eindelijk de overstap gemaakt naar de pc na jaren op de console te hebben gespeeld.

Nu zie ik dat jullie een Seat Leon TCR cup houden en vroeg me af of ik gewoon kan joinen?
Ik ben het een beetje zat dat er in open servers niet of nauwelijks netjes gereden wordt.
Heb btw nog geen headset aangeschaft en ik zie dat dat een voorwaarde is..

Ik rij zelf met een Fanatec CSL F1 set en een playseat.
Op discord heb ik me al aangemeld en ben evt bereid om vandaag al mee te doen. :)

Reglementen

Tijdschema

Tracks

Server Info

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:01

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:32:

Reglementen

Tijdschema

Tracks

Server Info

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

Het was me nog niet opgevallen, maar we eindelijk eens een keer op Brands Hatch Indy rijden, hopelijk komen er 30 man opdagen, dan wordt de nummer laatst 3 ronden later al op een ronde gezet. :+

@raymondw :)F gefeliciteerd met je overwinning in de 1e race.
@bobopalmtree :)B gefeliciteerd met je overwinning in de 2e race.

Het was weer een lekker race avondje, er kunnen best harde tikken worden uitgedeeld voordat je hem verliest dat is wel positief, alleen dat hij af en toe plotseling haaks uitbreekt in de laatste linker bocht blijft elke keer dat het je overkomt wel een verrassing.

Volgende week is het in Barbaggallo, is het deze keer met of zonder de oprit van de pit aan de linkerkant?

Steam - PTR83

Phoe!
Leuke klasse om te racen!

Eerste race gewonnen *O*
@Alfa90_Buttje verremde zich en Rene had zijn motor gesloopt O-)
Tweede race was wat minder, @Alfa90_Buttje en ik reden elkaar klem op de curbs.
Zelfs als je neus er af word gereden kun je voldoende pace rijden en niet laatste worden :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1y6CSdpTAzc]
Dit is een nieuw idee qua opname en commentaar.
Moet nog wat getweaked worden, maar tot zover valt het niet tegen (y)

/edit
Gefeliciteerd @bobopalmtree ! :)B

raymondw wijzigde deze reactie 04-11-2019 22:46 (4%)

Ja sorry @raymondw, dacht hem ertussen te kunnen zetten maar je kwam toch naar links en ik had de hoge kerb naast me dus kon niet uitwijken :'(

Mooie races maar ik hang de vlag uit als ik dat onderstuur fix en normaal kan insturen.. _O-
Zo jammer van die lock up waarbij ik rechtsaf schoot bij die laatste linker... @phoentje en ik zaten vanaf de start als een treintje met ~1s ertussen O+ Feli @raymondw .. erg knap hoe je dat gat dicht reed en @phoentje nog wist te verschalken _/-\o_ .. en Feli @bobopalmtree!! :)B

CoronelHimself schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:46:
Volgende week is het in Barbaggallo, is het deze keer met of zonder de oprit van de pit aan de linkerkant?
Ik gok op met, maar met de TCR zou zonder sneller kunnen zijn....
Aangezien we zo dicht bij elkaar rijden is buitenom misschien wel een verkeerde keuze : immers baan heeft altijd voorrang

gezien de onderstuur ga ik wel buitenom .. heb niet veel keus gok ik :+

@phoentje ja, knap klote, je ging als de brandweer! :o

Ik hoopte ook lekker door het verkeer heen te komen, maar had direct bij de start een superlichte FFB waardoor het leek alsof ik op ijs reed ... extra leuk bij deze auto :')
Heel gek, de ene sessie is hij normaal, lekker .. dan kom je in de volgende sessie en is de FFB ineens loeizwaar .. en de andere sessie kan ie weer ineens heel licht zijn merk ik nu .. best wel ruk .. geen idee waarom hij daar nou ineens mee begonnen is :/

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 05-11-2019 09:34 (104%)

Zelf race 2 helaas moeten afbreken. Game crash vanaf P2 met zicht op P1....

Gisteren was gaaf, ik hoop alleen dat er de komende races nog wat meer mensen mee gaan rijden.
Ik had bij de testrace al aangegeven dat ik een haat/liefde relatie met de TCR heb, nu weet ik waarom.
Ik vind hem niet leuk om te rijden maar geweldig om te racen.
Dus als je hem in een practice probeert om te bepalen of deze serie iets voor je is, dat gaat wellicht niet aanslaan (als je hem ervaart zoals ik dat doe) terwijl je met een groep van deze wagens juist weer veel plezier kan hebben op de baan.
Nogmaals bedankt voor het organiseren.

• AWagen
Als ik de verhalen zo hoor zou ik wel mee willen doen aan de TCR cup. Helaas kan ik niet de tijd vrijmaken om iedere week 2 avonden een race te rijden en van te voren ook nog een beetje oefenen. Maar allicht dat ik later aanhang :Y

@Alfa90_Buttje las laatst al van de Tweakers route op Barbagallo en ging die gisteren ook maar eens proberen, voelt toch wel een beetje als valsspelen, zo netjes om de kerbs heen haha! Maar dat is wel de sociaal geaccepteerde route binnen de funcup? :?

@raymondw Heb de links die je had gedeeld betreft setup eens gevolgd en ik lijk er aardig uit te komen! d:)b Al zit ik wel bijna steeds op de setup die ik ergens een keertje van internet geplukt heb voor de AMG GT3, het zijn nu steeds wat details al voel ik ze niet altijd even goed aan na een wijziging.. Maar ook dat komt vast met de tijd

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:29
Alfa90_Buttje schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:24:

gezien de onderstuur ga ik wel buitenom .. heb niet veel keus gok ik :+

@phoentje ja, knap klote, je ging als de brandweer! :o

Ik hoopte ook lekker door het verkeer heen te komen, maar had direct bij de start een superlichte FFB waardoor het leek alsof ik op ijs reed ... extra leuk bij deze auto :')
Heel gek, de ene sessie is hij normaal, lekker .. dan kom je in de volgende sessie en is de FFB ineens loeizwaar .. en de andere sessie kan ie weer ineens heel licht zijn merk ik nu .. best wel ruk .. geen idee waarom hij daar nou ineens mee begonnen is :/
Wat voor stuur gebruik je?
@TiezZ_BE Logitech G27 :+

heeft altijd goed gewerkt .. misschien heeft Windows update iets vernaggeld. Ik zou hem eens kunnen erinstalleren. 't Is niet een ramp maar wel irritant. Gebeurt soms. Niet altijd.

AWagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:43:
Als ik de verhalen zo hoor zou ik wel mee willen doen aan de TCR cup. Helaas kan ik niet de tijd vrijmaken om iedere week 2 avonden een race te rijden en van te voren ook nog een beetje oefenen. Maar allicht dat ik later aanhang :Y
nou dat treft, want zowel de GT3 cup van @raymondw gaat donderdag naar Barbagallo als de Seat cup aankomende maandag (y) (y)

dus geen excuses om niet mee te doen!!! :+

bovendien is Barbagallo geniaaal !!! O+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 05-11-2019 10:12 (15%)

AWagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:43:

@Alfa90_Buttje las laatst al van de Tweakers route op Barbagallo en ging die gisteren ook maar eens proberen, voelt toch wel een beetje als valsspelen, zo netjes om de kerbs heen haha! Maar dat is wel de sociaal geaccepteerde route binnen de funcup? :?

@raymondw Heb de links die je had gedeeld betreft setup eens gevolgd en ik lijk er aardig uit te komen! d:)b Al zit ik wel bijna steeds op de setup die ik ergens een keertje van internet geplukt heb voor de AMG GT3, het zijn nu steeds wat details al voel ik ze niet altijd even goed aan na een wijziging.. Maar ook dat komt vast met de tijd
De route is niet te controleren zonder iedereen 100% te checken.
AC staat hem toe...
We hebben twee jaar geleden de afspraak gemaakt dat je hem kan/mag gebruiken, maar verkeer op de baan heeft voorrang!!

Setup is altijd een kwestie van smaak.
Een download kan soms net dat setje geven om er goed mee te rijden, maar er staat ook een hoop bagger online.
Met wat tools kun je iig van de laatste positie in het midfield komen.
De rest is ervaring en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel oefenen :+

• tomolino
  • Nu online
Gisteravond in de auto gestapt om in het noorden des lands een playseat met G27 op te halen, vanaf nu dus weer voorzien en klaar om te gaan racen.
Ik wil volgende week maandag graag instappen in de TCR, ik kan niet beloven dat ik elke week mee kan doen, is dit een groot probleem?

Verder ben ik nog opzoek naar de juiste instellingen voor de G27, ik weet dat hier veel over te vinden is maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Ook zijn veel instellingen gericht op driften en laat ik dit nou precies het minst interessante onderdeel vinden van AC.

Ook wil ik mijn oude Iphone SE in gaan zetten als dashmeter, welke app kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Verder nog apps waar men absoluut aan moet denken wanneer je weer begint met AC?

Vanavond maar eens even alles goed instellen en de kabels op orde krijgen, tijd voor de eerste meters! :P

tomolino wijzigde deze reactie 05-11-2019 10:49 (20%)

tomolino schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:43:
Gisteravond in de auto gestapt om in het noorden des lands een playseat met G27 op te halen, vanaf nu dus weer voorzien en klaar om te gaan racen.
d:)b
Ik wil volgende week maandag graag instappen in de TCR, ik kan niet beloven dat ik elke week mee kan doen, is dit een groot probleem?
wat mij betreft hoe meer zielen, hoe meer vreugd .. als je een keer niet kunt, helaaspindakaas .. alleen voor het kampioenschap is dat niet handig, maar imho geen bezwaar om toch mee te doen :)
Verder ben ik nog opzoek naar de juiste instellingen voor de G27, ik weet dat hier veel over te vinden is maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
ik kan vanavond wel even kijken..

Ik gebruik iig wel de LUT Generator.

• TiezZ_BE
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:04:
@TiezZ_BE Logitech G27 :+

heeft altijd goed gewerkt .. misschien heeft Windows update iets vernaggeld. Ik zou hem eens kunnen erinstalleren. 't Is niet een ramp maar wel irritant. Gebeurt soms. Niet altijd.
Mijn vorig stuur (t500) had dat probleem ook doordat hij overhitte, heb hem weg gedaan. Extra koeling hielp n beetje maar niet volledig. Ben wel benieuwd of de G27 daar ook last van heeft...
@TiezZ_BE dit lijkt me echt een driver dingetetje, anders zou het ook halverwege een sessie kunnen optreden. Het is echt bij het inladen van de race toen hij vanaf de start ineens licht was. Ik zal de driver eens herinstalleren en ook de LUT generator ff opnieuw doen en dan even weer kijken.
Bedankt voor het meedenken iig O+

Nee, als je maar niet tijdens een race ermee stopt... starten = uitrijden ;)
Ook wil ik mijn oude Iphone SE in gaan zetten als dashmeter, welke app kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Verder nog apps waar men absoluut aan moet denken wanneer je weer begint met AC?
Ik gebruik simhub voor de bass shakers, maar er zit ook een display optie in
https://www.simhubdash.com/

Helicorsa is een must ivm auto's om je heen.
https://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

ptracker ivm tijden bijhouden op de server
https://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

en mijn favoriet : RaceEssentials
https://www.assettocorsa....eessentials-v1-4-5.41103/

• bobopalmtree
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:25
Beetje gemengde ervaring in de races gisteren. De qualy ging best ok. De tijden zaten dicht bijeen, volgens mij maar 1 duizendste tussen @CoronelHimself en mezelf, dus ik keek al uit naar spannende gevechten.

De eerste race leek ik opeens een heel andere auto te rijden. Enkele keren voorgehad dat ik de rem aanraakte en de auto meteen onverwacht heel erg uitbrak. Zo een keer in de muur belandt en ook eens helemaal rond zodat ik niet meteen wist waar naartoe. Daardoor ook achteraan terecht gekomen en als voorlaatste gefinisht.

In de tweede race gedroeg de auto zich weer normaal en omdat ik door de reversed grid vooraan startte, kon ik vrij makkelijk een gat slaan. Beetje saaie race daardoor want mijn plek werd de hele race niet meer bedreigd. @phoentje kwam in de tweede helft nog wel langzaam dichterbij tot hij een technisch probleem had, maar een gat dichtrijden gaat niet zo snel in deze auto dus hij kwam volgens mij sowieso een paar rondjes te kort. Beetje saai, maar een win is een win. *O*

Leuke auto, hopelijk rijd ik volgende keer iets meer op mijn juiste plek zodat ik wat kan meevechten.
@bobopalmtree had je de rembalans niet tever naar achteren? als ik 74% selecteer moet ik er ook om denken.. 75% gaat goed. In de race had ik hem iets naar achteren om de voorkant te ontzien, maar sloeg vrij rap rechtsaf richting pit entry.. daarna 75 gezet en geen problemen meer gehad met aanremmen.

@AWagen niemand kan meer zeggen dat je niet gemotiveerd bent! .. 132 laps al @Barbagallo :+

• bobopalmtree
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:25
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:37:
@bobopalmtree had je de rembalans niet tever naar achteren? als ik 74% selecteer moet ik er ook om denken.. 75% gaat goed. In de race had ik hem iets naar achteren om de voorkant te ontzien, maar sloeg vrij rap rechtsaf richting pit entry.. daarna 75 gezet en geen problemen meer gehad met aanremmen.
Ik had hem op 73, maar dat ging goed in de testraces en ook in de tweede race. Enkel race 1 voelde het bizar anders.

• tomolino
  • Nu online
raymondw schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:53:
[...]
Nee, als je maar niet tijdens een race ermee stopt... starten = uitrijden ;)

[...]
Ik gebruik simhub voor de bass shakers, maar er zit ook een display optie in
https://www.simhubdash.com/

Helicorsa is een must ivm auto's om je heen.
https://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

ptracker ivm tijden bijhouden op de server
https://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

en mijn favoriet : RaceEssentials
https://www.assettocorsa....eessentials-v1-4-5.41103/
Bedankt voor de tips, alles gedownload alleen helicorsa deed het nog niet. Die moet gewoon in je apps lijst staan lijkt me?

Na een half rondje spa sloot de pc opeens af, na opstarten een vreemde resolutie en rode stippen in beeld. Morgen gaat een collega er naar kijken, tot nu toe weinig geluk.

@tomolino klinkt bijna als een defecte grafische kaart. Wat heb je erin? En hoe zit het met de koeling?

• tomolino
  • Nu online
Hij is net vervangen voor gtx 1650. De kaart zal al met al nog geen 2 uur gedraaid hebben.

Koeling is bij vervangen van kaart helemaal schoon gemaakt, tevens nieuwe koelpasta e.d.

tomolino wijzigde deze reactie 05-11-2019 22:14 (33%)

tomolino schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:27:
Bedankt voor de tips, alles gedownload alleen helicorsa deed het nog niet. Die moet gewoon in je apps lijst staan lijkt me?
Helicorsa zie je dus alleen als er een andere auto binnen 0.x sec komt.
Standaard links, rechts en achter
Heb hem zelf ingesteld dat ik rondom een melding krijg, liever iets meer afstand op mijn voorganger dan er tegenaan....

• tomolino
  • Nu online
Dat snap ik, maar het lijkt me dat je de app wel aan moet zetten ingame. Ik zag hem nergens, maar het heeft nu ook even geen prio.
tomolino schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:11:
Hij is net vervangen voor gtx 1650. De kaart zal al met al nog geen 2 uur gedraaid hebben.

Koeling is bij vervangen van kaart helemaal schoon gemaakt, tevens nieuwe koelpasta e.d.
Even testen met een andere kaart, dan ben je snel wijzer denk ik. Onboard grafische kaart kan ook.

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 06-11-2019 07:26 (4%)

• AWagen
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:03:

@AWagen niemand kan meer zeggen dat je niet gemotiveerd bent! .. 132 laps al @Barbagallo :+
Jaa, kort baantje ook natuurlijk he! Maar wel een leuke <3

Laatste bocht ook nog even oefenen, maar ben aardig tevreden zo haha

Ik realiseer me net dat ik morgen helemaal niet mee kan doen.. |:( Andere verplichtingen :F ;( ;w

AWagen wijzigde deze reactie 06-11-2019 13:14 (11%)

• tomolino
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:07:
[...]

Even testen met een andere kaart, dan ben je snel wijzer denk ik. Onboard grafische kaart kan ook.
De nieuwe kaart lijkt gecrasht, geen aanwijsbare reden. Zou niet mogen gebeuren dus dat wordt omruilen tegen een nieuwe en tot die tijd de oude erin terug, hopelijk trekt die de game. Al is het maar om offline practice te kunnen rijden de komende dagen.. :(
AWagen schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:41:
Ik realiseer me net dat ik morgen helemaal niet mee kan doen.. |:( Andere verplichtingen :F ;( ;w
Meen je niet? Zoveel geoefend en dan niet kunnen rijden :'(

@raymondw poll opzetten voor de vrijdag?? :+

• AWagen
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:55:
[...]

Meen je niet? Zoveel geoefend en dan niet kunnen rijden :'(

@raymondw poll opzetten voor de vrijdag?? :+
Anders zal ik er sowieso maandag bij zijn! Dit is echter wel een beetje treurig haha.. Mocht de poll er komen en de rest geen bezwaar hebben zal ik zorgen dat ik vrijdag sowieso kan aansluiten!

En anders, heb sowieso geleerd een setup te maken. Best een goed idee om dat op een kleine baan te doen zodat je snel een rondje kan rijden :)

Gezien jouw inspanning zou ik er geen moeite mee hebben om naar vrijdag te schuiven, dan donderdag te gaan rijden en jou er niet bij hebben, maar dat moet Raymond maar zeggen.

• TiezZ_BE
Vrijdag kan ik wel, morgen wordt moeilijk (ter info)

TiezZ_BE wijzigde deze reactie 06-11-2019 18:01 (11%)

Bij deze : Funcup welke dag deze week?
https://www.strawpoll.me/18903298

Mij maakt het deze week niet uit en volgens mij @Alfa90_Buttje ook niet...

neehoor np :)

zogezegd vrijdag is prima en Thijs en Arwin kunnen vrijdag wel en hebben flink geoefend dus kudos d:)b
.. hebben we nog een dagje extra om te oefenen O-)

edit: do + vr gestemd

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 07-11-2019 09:11 (6%)

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:01

CoronelHimself

Division Brabant

Ik heb vrijdg :) gestemt.

Steam - PTR83

Oh mischien haak ik vrijdag ook wel aan dan, donderdag kan ik eigenlijk vrijwel niet.
Ga er wel cold turkey in :p , even kijken of ik nog een oude setup kan vinden van de 650 op een baan die er op lijkt

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Donderdag én vrijdag 👍🏼

• JW van Wijngen
  • Laatst online: 22:06
waar rijden we de fun cup ??

iRacing Profiel

@JW van Wijngen we praten pas een pagina of 4 over Barbagallo ofzo :+

.. maar ik kon zo gauw ook niet de aankondiging vinden van @raymondw dus dan help ik wel ff een handje ;)

Ik geloof dat het merendeel voor de vrijdag is, dus dan wordt het ..

Donderdag Vrijdag Funcup GT3

Funcup GT3

Donderdag 7-11 Vrijdag 8-11-2019 racen we op Barbagallo met de FunCup!

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.
Redelijk eenvoudig te rijden en super stabiel!

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1
20.50 - 21.20 Race 2 (Reversed)

Gedurende de rest van de week zal er een practice server aanstaan.

Tracks

- Brands Hatch - 3 Okt 2019 <- Test race, telt niet mee!
- Watkins Glen - 10 Okt 2019
- Brands Hatch - 18 Okt 2019
- Silverstone - 24 Okt 2019
- Nordschleife - 31 Okt 2019 - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- Barbagallo - 7 8 Nov 2019
- TBA - TBA
- TBA - TBA
- Endurance (90 min) - TBA
Endurance word gereden als laatste op een baan die we al gereden hebben

Downloads

Barbagallo Raceway 1.2 download

Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van Practice naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | GT3 | RACE
Password : tweakers

Server Manager

De test race is ook een test voor Server Manager, als het goed gaat gebruik ik die voor de Funcup
Stats url

Tips

Geheel in lijn met onze GoT-traditie O+ mag je bocht 7 links om de rood-witte kerb start-finish oprijden want die tijden zijn gewoon geldig binnen AC en we gaan geen politie-agentje spelen!

@raymondw correct me if I'm wrong!

komt allen! *O*

• Umamiplayer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 08-11 16:47
Zolang je maar niet over de kerb gaat want wat is dat ding hoog...

• tomolino
  • Nu online
''Geheel in lijn met onze GoT-traditie O+ mag je bocht 7 links om de rood-witte kerb start-finish oprijden want die tijden zijn gewoon geldig binnen AC en we gaan geen politie-agentje spelen!''

Gisteren voor het eerst een rondje gedaan op deze baan met de Leon TCR, constant lag die kerb me in de weg, nooit bedacht dat je er ook nog omheen kan... 8)7
Pagina: 1 ... 111 112 113 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True