• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01

@raymondw volgens mij ligt de vrijdag met 11 man lichtjes aan kop :D

/logisch, tweakers doen niet aan stappen 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2019 14:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:44
Ligt bij mij eerder aan de leeftijd. Uitgaan is leuk, maar heb het allemaal al gezien :)

En de dag erop gaat de verwerking ook niet meer zo soepel :$ O-)

https://www.techpowerup.com/review/

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
raymondw schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:28:
@Justnoiz Dan is er een Windows update geweest en is @phoentje zijn server gereboot.
Zal weer online komen zodra hij de tijd heeft de machine in te loggen
Nee kreeg een dakraam erbij :) Boel moest ff uit :)

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - 911 919 Endurance

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2019/10/911-919-endurance-633x320.jpg

Reglementen

• Je bent aanwezig op Discord met een werkende microfoon
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

Tijdschema

• 19.45-20.00 – Practice (15min))
  • 20.00-20.25 – Qualify Practice (25min))
  • 20.25-20.30 – Pause (5min))
  • 20.30-22.00 – Race (90min))

Tracks

21-10-2019 - Silverstone

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Dynamic
  • Car damage: 75%
  • Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 17-10-2019 23:07 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Yes ! zin in, in de endurance !

Sowieso multi class is gaaf, dus hopen dat er veel meedoen zodat het ook echt het multi class gevoel geeft.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:45

CoronelHimself

Division Brabant

@phoentje De stats op je statsserver laten de stats van een race ergens in 2017 zijn. Stats stats .... 8)7

Steam - PTR83

• phoentje
  • Niet online
CoronelHimself schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:10:
@phoentje De stats op je statsserver laten de stats van een race ergens in 2017 zijn. Stats stats .... 8)7
Ja dus beter je best doen zodat je er ook inkomt 🤣
We hebben er idd eerder gereden

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Ja dus beter je best doen zodat je er ook inkomt 🤣
We hebben er idd eerder gereden
Ah ik dacht dat er stats per race waren, maar het is dus per auto/circuit. :+

@raymondw Kun je nog eens de link van die Brands Hatch opsturen, want die in je post is verlopen.

Steam - PTR83

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55
Net thuis van een 4 daags event en ik krijg net te horen dat ik vanavond op school van onze kleine man verwacht word....
Aangezien we toch al een discussie hadden over de avond, maar de FunCup word helaas Vrijdag :+

@TiezZ_BE @Alfa90_Buttje @CoronelHimself @Justnoiz @SlootBV
en alle anderen die ik (misschien) vergeten ben

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rsmeqiNrgUHHVWGcgSLrvaJq/full.png

Vrijdag Branch Hatch Funcup GT3

Funcup GT3

Vrijdag 18-10-2019 tweede race voor de FunCup!
We rijden op circuit Branch Hatch!

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.
Redelijk eenvoudig te rijden en super stabiel!

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1
20.50 - 21.20 Race 2 (Reversed)

Gedurende de rest van de week zal er een practice server aanstaan.

Tracks

- Brands Hatch - 3 Okt 2019 <- Test race, telt niet mee!
- Watkins Glen - 10 Okt 2019
- Brands Hatch - 18 Okt 2019
- Silverstone - 24 Okt 2019
- Nordschleife - TBA - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- TBA - TBA
- TBA - TBA
- TBA - TBA
- Endurance (90 min) - TBA
Endurance word gereden als laatste op een baan die we al gereden hebben

Downloads

Watkins Glen download
Passwd : tweakers
Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van Practice naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | GT3 | RACE
Password : tweakers

Server Manager

De test race is ook een test voor Server Manager, als het goed gaat gebruik ik die voor de Funcup
Stats url

Tips

Stuur mij een PB indien je een leuke track weet voor GT3 of een verzoek hebt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Alfa Novanta
Misschien een gelukje dan maar fijn dat ik morgen toch mee kan doen. O+

Voor de volgende keer moet je maar even zien of je het "definitief" maakt of niet. Normaliter maakt het voor mij niet uit dus donderdag of woensdag kan ook.

Aan de poll te zien blijft woensdag wat achter en is donderdag of vrijdag nek-aan-nek met 11 om 12 stemmen.
Als iemand iets wil bijdragen aan de "discussie" dan horen we dat uiteraard ook graag (y)

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-10-2019 19:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• AWagen
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Voor mij niet zo veel bij te dragen dat bij mij de vrijdagen 50/50 zijn. Ik had daarom ook alleen donderdag gekozen in de poll ;)

Jammer dat vanavond niet door kan gaan. Hopelijk valt het morgen mijn kant op dat ik er wel bij kan zijn! Wil mijn intensieve trainingsweek toch stiekem wel gebruiken :D

• phoentje
  • Niet online
Hierbij de twee skinpacks behorend tot de Endurance

http://www.assetto-corsa....kins/911_RSR_Skinpack.zip
http://www.assetto-corsa.nl/Downloads/Skins/919_Skinpack.zip

De eerste laps worden al neergezet!
http://livestats.assetto-...-10-06&date_to=2019-10-27

[ Voor 37% gewijzigd door phoentje op 17-10-2019 23:11 ]

• raymondw
Btje door gereden om de server starten, maar de Funcup ga ik overslaan...
Zeer dikke sessie gehad met windsurfen (80km/h max speed oOo ), ik ben toe aan eten en bier *O*
Veel plezier!

• Alfa Novanta

@raymondw noujahzeg .. en je was zo supersnel onderweg?! Kommop dan !! :P

Edit: leuk gereden gister :) na qualy en pole was race 1 wat saai zonder @raymondw maar race 2 van achteraan gestart was al een stuk spannender. Aanvankelijk rustig begonnen maar het treintje voor me had het tempo er al meteen goed in zitten, zodat ik nu en dan wat verloor dus moest er even een tandje bij gezet worden. Na wat aandringen en een klein foutje kon ik eindelijk de eerste auto inhalen maar het treintje daarvoor had al een aardig gaatje getrokken, dus weer even doorrijden om erbij te komen. Hier en daar wat lopen prikken en zo kwam ik 1 voor 1 wat auto's voorbij. Tenslotte Patrick voorbij waarna @bobopalmtree ruim aan kop lag met nog zo'n 12 minuten te gaan, dus na wat vlotte rondjes ook naar Benny kunnen toerijden. Daarna achterin zij-aan-zij door de bochten waarbij mij buitenkant de binnenkant werd en Benny helaas te wijd ging en het grind meenam waardoor ik er voorbij was. Nog even zijn neus in de binnenspiegel gezien maar die werd steeds kleiner dus zo ook race 2 nog kunnen winnen :P

Jammer toch weer van de lage opkomst.. Come on guys!!!

[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-10-2019 14:47 ]

• Alfa Novanta
@phoentje klopt het dat je geen f*ck kunt aanpassen aan die 919 ?

dus geen ophanging, vleugels, diff ... alleen delivery, banden en rembalans .. t ding rijdt voor geen kwartje -O-

[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-10-2019 00:13 ]

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:51:
@phoentje klopt het dat je geen f*ck kunt aanpassen aan die 919 ?

dus geen ophanging, vleugels, diff ... alleen delivery, banden en rembalans .. t ding rijdt voor geen kwartje -O-
Schijnbaar. Hoorde t van jur en Jeroen gisteren. Overlegd met ze en laten het liever zo staan.

• raymondw
phoentje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:21:
[...]

Schijnbaar. Hoorde t van jur en Jeroen gisteren. Overlegd met ze en laten het liever zo staan.
Ik vond hem ook wel oke rijden (y)

• Alfa Novanta
Hij heeft een partij onderstuur... Tuurlijk kun je er wel rondjes mee rijden maar ik voel me meer passagier dan bestuurder. Op dat soort momenten ben je blij met vleugel en diff/coast/dempers om die neus de bocht in te krijgen. Maargoed.. 't is voor iedereen hetzelfde. De één zal dat wat meer liggen dan de ander.

Staat de 911 ook helemaal vastgezet? Dat zijn ook van die wagens, het ligt je of je kunt er niks mee.

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:43:
Hij heeft een partij onderstuur... Tuurlijk kun je er wel rondjes mee rijden maar ik voel me meer passagier dan bestuurder. Op dat soort momenten ben je blij met vleugel en diff/coast/dempers om die neus de bocht in te krijgen. Maargoed.. 't is voor iedereen hetzelfde. De één zal dat wat meer liggen dan de ander.

Staat de 911 ook helemaal vastgezet? Dat zijn ook van die wagens, het ligt je of je kunt er niks mee.
De 919 stond schijnbaar ingesteld zo vanwege een kampioenschap ooit gereden. Maar omdat we nu een dag verwijderd zijn van de Endurance is het voor de mensen die geoefend hebben niet reeel om dit nu nog aan te passen. Had je 2 weken geleden even moeten roepen dan was het geen probleem.
De 911 staat volledig open iig.

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Patrick, Kevin, Martijn en later ook Jeroen en Hat, bedankt voor de battles! Echt geweldig leuke race gehad, ongeveer bijna de hele race in gevecht behalve op momenten dat ik zelf een foutje maakte. Echt super gereden van iedereen. d:)b Dit was, denk ik, de leukste endurance die ik ooit reed. :)

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

73 liter per uur, dus een half uur is 27 liter :( :( :( :(

Maar het was voor de rest was het een goede race voor mij, lag op het laatst na het spinnen van Jeroen Jongen zelfs op de 10e plek (2e of 3e bij de RSR'ers denk ik dan)

Had lange tijd tijdens de eerste stint een lang en net gevecht met Kevin Kater :)F en @bobopalmtree Benny :)B . Naja de gevechten met Benny zijn altijd goed, helaas net voor mijn pitstop aangetikt door een LMP1. Waardoor ik na de pitstop weer achter ze terechtkwam, gelukkig deze keer er wel snel voorbij. En doordat Hat overdreven netjes een LMP1 voorbij liet in de laatste bocht had ik zoveel overspeed dat ik hem wel moest inhalen op het start/ finish rechte stukje.

Daarna het gat richting Jeroen wat gedicht, maar kon niet aanhaken. Na mijn 2e (ongewenste) pitstop kwam ik achter de grote groep terecht, maar ik kon helaas alleen nog maar aanhaken.

Had trouwens een stint van 1 uur op de medium en de rest op softs.
bobopalmtree schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:13:
Patrick, Kevin, Martijn en later ook Jeroen en Hat, bedankt voor de battles! Echt geweldig leuke race gehad, ongeveer bijna de hele race in gevecht behalve op momenten dat ik zelf een foutje maakte. Echt super gereden van iedereen. d:)b Dit was, denk ik, de leukste endurance die ik ooit reed. :)
Ja was echt een super gevecht, ook zelden zo'n close gevecht, maar toch zonder elkaar te raken. Misschien waren de gevechten met de Fiat 500 nog closer, maar die konden een tikje ook wel verduren. :+

Gezellig met zijn vieren

[ Voor 29% gewijzigd door CoronelHimself op 21-10-2019 22:32 ]

Steam - PTR83

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 18:36
Bedankt voor het organiseren!
Ik zou voor de volgende race graag wat hulp hebben om te proberen op snelheid te komen want ik lag op het einde meer dan 30 seconde achter de een na laatste en dat is wat saai was het niet voor enkele lmp1’s met suicidale neigingen.

• AWagen
  • Niet online
Toffe race heren! Voor mij pas de 3e endurance race (de andere 2 de recente funcups) maar dit was echt leuk om te rijden. Er gebeurde eigenlijk altijd wel wat, wat erg vermakelijk was! Zelf ook een 2-stopper gekozen omdat ik er minstens 2 seconde per rondje sneller op was, en het gevoel met de auto veel beter was. Goed gegokt dus :9

Mijn excuses voor:
- De overdreven wijde 1e bocht.. die had ik niet geoefend.. :F
- Mijn inhaalactie op een Porsche 911 in Maggots & Backetts (Ik dacht een halve seconde dat wel kon, na bijna een uur rijden lang genoeg om het te proberen..) 8)7
- Volgens mij viel het verder wel mee! Normaal maak ik meer fouten in 5 rondjes..

Spannend tot aan het einde, toen ik de kantjes er wat van af begon te rijden! Genoeg geleerd in ieder geval.

De volgende keer hopelijk weer bij! Zal kijken of ik iets kan regelen voor de microfoon! Ik race thuis in een kamer waar meer mensen zitten..

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Was inderdaad een toprace, van begin tot eind veel close en eerlijke gevechten gehad (vooral met uit mijn hoofd Jeroen Jongen, Hat, Patrick T, Benny). Niet een keer gespind, wat voor mijn bijna nooit voorkomt. De RSR is een vlotte bak, maar wat een snelheidsverschil nog met de 919 zeg. Vooral bij het uitaccelereren van bochten schoot die 919 er met die elektrische boost als een pijl vandoor zeg.

Enige puntje was dat ik niet de Discord server zo kon joinen zodat ik jullie kon horen/inspreken. Las iets over admin rechten die ik moest krijgen van iemand. Vorig jaar is het mij wel gelukt, iemand een idee wat ik hier over het hoofd zie? (Kan dus wel de chat joinen, maar niet verbinden met de server voor spraak)

En iemand nog beelden van de race?

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

@raymondw Ik zie dat de funcup race ook op Silverstone is, wordt dit de National layout? Dan hebben we in ieder geval niet precies hetzelfde circuit.

Steam - PTR83

• raymondw
CoronelHimself schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:58:
@raymondw Ik zie dat de funcup race ook op Silverstone is, wordt dit de National layout? Dan hebben we in ieder geval niet precies hetzelfde circuit.
ga ik even naar kijken

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
CoronelHimself schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:18:
73 liter per uur, dus een half uur is 27 liter :( :( :( :(

Maar het was voor de rest was het een goede race voor mij, lag op het laatst na het spinnen van Jeroen Jongen zelfs op de 10e plek (2e of 3e bij de RSR'ers denk ik dan)

Had lange tijd tijdens de eerste stint een lang en net gevecht met Kevin Kater :)F en @bobopalmtree Benny :)B . Naja de gevechten met Benny zijn altijd goed, helaas net voor mijn pitstop aangetikt door een LMP1. Waardoor ik na de pitstop weer achter ze terechtkwam, gelukkig deze keer er wel snel voorbij. En doordat Hat overdreven netjes een LMP1 voorbij liet in de laatste bocht had ik zoveel overspeed dat ik hem wel moest inhalen op het start/ finish rechte stukje.

Daarna het gat richting Jeroen wat gedicht, maar kon niet aanhaken. Na mijn 2e (ongewenste) pitstop kwam ik achter de grote groep terecht, maar ik kon helaas alleen nog maar aanhaken.

Mooie race mannen, maar ik had in de laatste stint mijn banden zo opgestookt dat ze meer dan op waren. Nul grip in de laatste 5 ronden. Goede les voor de volgende keer. Wanneer is de volgende race trouwens ? ;)

Had trouwens een stint van 1 uur op de medium en de rest op softs.

[...]

Ja was echt een super gevecht, ook zelden zo'n close gevecht, maar toch zonder elkaar te raken. Misschien waren de gevechten met de Fiat 500 nog closer, maar die konden een tikje ook wel verduren. :+

[Afbeelding: Gezellig met zijn vieren]
Mooie race mannen, helaas had ik mijn banden zo opgebrand dat ik nul grip had in de laatste 5 ronden. Wanneer is de volgende race trouwens ? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HAT_W op 22-10-2019 08:43 ]

• Alfa Novanta
@HAT_W goede vraag .. :P

@raymondw wo/do/vr ??

Nou wat een race .. dit is mijn vriend niet, die 919 .. d.w.z. niet zonder enige aanpassing. Kreeg het ding niet ingestuurd al was het nog zo .. misschien had ik een andere power setting moeten gebruiken waardoor hij wellicht meer op de voorwielen afremt/regenereert. (dat bedenk je dan weer achteraf) 8)7 Ik heb de hele race met Low Preserve gereden (want dat adviseerde Jeroen en die reed 1:40'ers dus die zal het wel weten) :o
Eerst een lange stint op medium gereden .. en toen een kortere stint op soft, alleen die waren wat te zacht dus mijn linkerkant werd soms oranje/rood .. eigenlijk niet eens sneller gereden dan op mediums maar mijn linkerknie was best wel kaduuk van al dat remmen na 1,5 uur :'(
Ik heb het Ivo @Dissidend nog wel lastig kunnen maken, maar hij was duidelijk sneller .. na vele battles O+ tussen de kevers door en verdedigen met boost, uiteindelijk bij Loop-Aintree eieren voor mijn geld gekozen en wijd gegaan om hem de ruimte te geven, en daarna reed ie vlot weg. Geeft niet, ik was te sloom.
4e gestart, en na 1,5 uur pushen 4e gefinished. Wel veel actie gezien gelukkig .. alleen al het passeren van die kevers 911's was een hele opgaaf. Dikwijls in Maggotts-Becketts opgesloten gezeten tot je er bij opkomen Hangar straight eindelijk voorbij kon. Soms nog net met boost even in kunnen halen voor een bocht.

Vanuit de 911's vast ook wel een spektakel om die LMP's voorbij te zien knallen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-10-2019 09:47 ]

• Royter88
  • Laatst online: 13:36
Leuke race, en heel veel "firsts". Eerste keer met tweakers, eerste endurance, eerste race met mijn nieuwe DD en stuurtje, eerste keer op silverstone en eerste keer met de 919.

Helaas was dat ook wel terug te zien in de aanpak, doordat het stuurtje nieuw was had ik de knoppen voor gebruik van de batterij niet ingesteld en dat merk je wel 8)7 ... Tevens geen enkele ervaring met de 919 en een LMP1 uberhaupt, dus het was vooral erg veel verkennen.

Vanwege het gebrek aan inzicht maar gekozen voor een volle tank en Hard compound, ik wist dat ik niet mee zou komen in het tempo dus dan maar in eigen tempo het circuit rond en de boel verkennen.

Nog een tijdje een paar 919's achter me gehad maar dat was vooral te danken aan foutjes die ze hadden gemaakt, zodra ze in de flow zaten was ik helaas geen partij. Gemiddeld wel heel consequent 46'ers kunnen rijden met de volle tank en harde compound maar echt competitie was het niet.

Wel heel veel lol gehad en gelukkig niemand anders in de weg gereden/geraakt

Ik probeer er de voglende keer zeker weer bij te zijn! :*)

• raymondw
Nog een race verslag :)

Vorige week met beide auto's gereden en de LMP lag mij meer dan de GTE
Tijdens opstarten van AC besloten dat ik voor de LMP ging, gezien mijn gesnotter geen zin in stoeien met een Porsche...

Ik had een echt slechte start, maar de race win je niet in bocht 1 ;)
Planning was 1 stop op medium en 2x 26,5 ronden aan brandstof.
Lekker in de relax modus gegaan en op de laatste +-5 ronden na lekker gecruised..
Die laatste 5 ronden had ik Jur achter mij die in de laatste paar bochten goed gebruik maakte van zijn boost

@Alfa90_Buttje
De Funcup word gewoon Donderdag, ik heb Vrijdag een verplichting thuis.

/edit
@Alfa90_Buttje low preserve gaf idd een verveldn gevoel, ik reed zelf met low aggresive
dat merk je wel aan de temp op je banden voor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door raymondw op 22-10-2019 09:53 ]

• AWagen
  • Niet online
Is er een boost knop voor de 919? Bij mij liep deze geleidelijk af afhankelijk van de MGU Delivery.. Al had ik wel het idee dat er een knopje voor boost was als ik Jeroen ineens heel snel op me af zag komen terwijl ik in hotlap mode reed!

Zelf gebruikte ik een thumb scroll-wheel op mijn stuur om continu te switchen tussen high-preserve, high-aggresive en hotlap.

Als je geen zin had om met deze instellingen te prutsen tijdens het rijden kon je volgens mij de motor stand precies op high-preserve rijden om steeds je boost voor 1 ronde helemaal leeg te rijden op 1 ronde. Je gewone batterij loopt dan nooit onder de 75%. Low preserve lijkt mij dan wel een lage motorstand.. ;)

• Alfa Novanta

okay, donderdag it is ..Funcup GT3@Silverstone :)F

(zal aan mij liggen, maar vind geen bal aan dit circuit) :O
AWagen schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:52:
Is er een boost knop voor de 919? Bij mij liep deze geleidelijk af afhankelijk van de MGU Delivery.. Al had ik wel het idee dat er een knopje voor boost was als ik Jeroen ineens heel snel op me af zag komen terwijl ik in hotlap mode reed!
jup, moet je die wel ff instellen .. MGU-H knop B)
Zelf gebruikte ik een thumb scroll-wheel op mijn stuur om continu te switchen tussen high-preserve, high-aggresive en hotlap.
slim! ik had wel een knopje maar dan toggle je steeds van links naar rechts maar kun je niet terug. Ik had geen knop meer vrij. Maar ik heb het ook niet gebruikt tijdens de race .. qualy wel even hotlap en charge gebruikt.
Als je geen zin had om met deze instellingen te prutsen tijdens het rijden kon je volgens mij de motor stand precies op high-preserve rijden om steeds je boost voor 1 ronde helemaal leeg te rijden op 1 ronde. Je gewone batterij loopt dan nooit onder de 75%.
ook slim!
Low preserve lijkt mij dan wel een lage motorstand.. ;)
Mjah, alleen dan heb je zelf meer controle als je boost

[ Voor 97% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-10-2019 09:59 ]

• AWagen
  • Niet online
Die zal ik dan wel gemist hebben, ik had daar nog wel precies een mooi knopje voor over op mijn stuur.. :(
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:53:
Mjah, alleen dan heb je zelf meer controle als je boost
Maar dan gebruik je je andere batterij weer niet.. Voor aanvallen/verdedigen allicht handig dan zelf te boosten inderdaad! Om gewoon snelle rondjes te rijden lijkt mij dat niet.. Zal het binnenkort nog eens uitproberen

Ik ben het met je eens dat dit circuit vrij onderaan het favorietenlijstje staat

[ Voor 49% gewijzigd door AWagen op 22-10-2019 10:06 ]

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Hier ook maar een race verslagje

Wat een heerlijke race. Ik had pole en kon de eerste paar rondes mooi weg rijden. Ik ging ook voor een 2 stopper, ik kon gewoon constanter rijden met de softs. Maar toen ik in 911 verkeer was was ik redelijk voorzichtig en zag ik Arwin sneller dichterbij komen (Die had er wat minder moeite mee :p ). Na de eerste stop begon de concentratie wat af te nemen en door weer wat verkeer en kleine foutjes de leiding kwijt geraakt. Ik zag Arwin langzaam verdwijnen aan de horizon maar na een paar ronden kwam de focus weer terug! Ik begon weer stabiel te rijden en na de 2e stop kwam ik langzaam dichterbij. Even wat zuiniger gedaan met de boosts en 2 a 3 ronden voor het einde weer te leiding terug gepakt met een rondje goed tactisch boosten.

@Alfa90_Buttje Ik reed inderdaad de hele race op low preserve. Ik vond dat de meest relaxte stand, niet te veel onderstuur bij uit accelereren en als ik de bocht goed uit was dan flink bij boosten. laatste stuk van de 3e en eerste stuk van de 1e sector booste ik niet bij om de energie weer vol te krijgen (liet hem dan ook gewoon op low preserve staan). Zo de hele race 41ers en 42ers gereden.

Maar ik vond het echt een vette race! Blijft toch leuk die multi class. Je rijdt nooit echt helemaal in niemands land, er is altijd wel iets te doen.

• Royter88
Pellaagarion schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:43:

Maar ik vond het echt een vette race! Blijft toch leuk die multi class. Je rijdt nooit echt helemaal in niemands land, er is altijd wel iets te doen.
Eens! Multi-class geeft echt een extra dimensie aan de race :)

Oja, discord lukt bij mij trouwens niet, welk kanaal zaten jullie precies?

[ Voor 10% gewijzigd door Royter88 op 22-10-2019 11:33 ]

• AWagen
  • Niet online
Royter88 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:32:
Je moet daar rechten toe krijgen, even een beheerder aanschieten op Discord! Dan zie je de kanalen die wel bevolkt zijn wel verschijnen :)

• raymondw
Royter88 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:32:
Geef je Discord naam door, dan kan ik of een andere admin je erbij zetten
Of reply op discord dat je voice rechten wil

• Alfa Novanta

@raymondw jouw server staat nog op Brandshatch .. kun je die op SIlverstone zetten?

• raymondw
@Alfa90_Buttje Silverstone-International staat aan
Succes met links achter ;)

• Alfa Novanta
... de korte versie?

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-10-2019 22:44 ]

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
raymondw schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Geef je Discord naam door, dan kan ik of een andere admin je erbij zetten
Of reply op discord dat je voice rechten wil
Zou je mij er ook bij willen zetten? Discord naam: Kevin Kater

• Alfa Novanta

Vanavond weer knallen mensen *O*

allemaal nog even oefenen!
https://ac.raymondwortel.nl/lapstat

Funcup = laagdrempelig, iedereen mag meedoen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rsmeqiNrgUHHVWGcgSLrvaJq/full.png

Donderdag Silverstone Funcup GT3

Funcup GT3

We rijden Donderdag 24-10-2019 de derde race voor de FunCup!
We gaan naar circuit Silverstone en rijden de International (kortere)layout!

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1
20.50 - 21.20 Race 2 (Reversed)

Tracks

- Nordschleife - TBA - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- TBA - TBA
- TBA - TBA
- TBA - TBA

Downloads

Watkins Glen download
Regels

- Fair racing
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

Server Manager

De test race is ook een test voor Server Manager, als het goed gaat gebruik ik die voor de Funcup
Stats url

Tips

Stuur mij een PB indien je een leuke track weet voor GT3 of een verzoek hebt.

• TiezZ_BE
/

[ Voor 100% gewijzigd door TiezZ_BE op 24-10-2019 13:06 ]

• TiezZ_BE
Ik moet passen voor deze avond

• AWagen
  • Niet online
Ik ben er wel bij, maar heb helaas niet kunnen oefenen. Toevallig iemand met een setup voor de AMG GT3 die deze met mij wil delen?

Of een paar pointers betreft de setup voor deze baan? :)

• raymondw
De baan is een hork vanavond, linker achterband word echt knal heet :)
Helaas geen ster setup

• phoentje
  • Niet online
A.s. maandag gaan we een preview draaien van wat er op lijkt een nieuw kampioenschap!

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon TCR Cup

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2019/10/BannerTCR.jpg

Reglementen

Tijdschema

• 20.00-20.30 – Qualify Practice (30min))
  • 20.30-20.35 – Pause (5min))
  • 20.35-20.55 – Race 1(20min))
  • 20.55-21.00 – Pause (5min))
  • 21.00-21.20 – Race 2(20min)(Reversed Grid))

Tracks

28-10-2019 - Silverstone National

Server Info

• Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:53:
A.s. maandag gaan we een preview draaien van wat er op lijkt een nieuw kampioenschap!

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon TCR Cup

Reglementen

Tijdschema

• 20.00-20.30 – Qualify Practice (30min))
  • 20.30-20.35 – Pause (5min))
  • 20.35-20.55 – Race 1(20min))
  • 20.55-21.00 – Pause (5min))
  • 21.00-21.20 – Race 2(20min)(Reversed Grid))

Tracks

28-10-2019 - Silverstone National

Server Info

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

Is er een reden waarom we de "oude" versie 1.7 gebruiken en niet de nieuwe 1.8?

Wat ik me nog kan herinneren van de vorige kampioenschap met deze wagen is:
-Power understeer :+ Je kunt vrij makkelijk je banden oproken door iets te aggresief op het gas te gaan.
-Schakel niet op de rev-limiter, maar wat eerder. Het vermogen loopt al wat eerder terug.
-De vele gevechten, doordat de wagen toch wel een nivelerende werking heeft.

Steam - PTR83

• raymondw
Ondanks wat inschattingsfoutjes hier en daar twee leuke Funcup races!

Race 1 kon ik het tempo niet volgen, maar er was iemand die dacht te moeten pitten.
Dat was makkelijk inhalen
Laatste 10/15min was enorm leuk! Enorm close racen, helicorsa bleef bijna de hele baan zichtbaar

Tweede race discussie met @Alfa90_Buttje die voor mij eindigde in het gras.
Daarna een goed gevecht waarbij ik er enorm hard werd afgekegeld, kon nog net de DD los laten ivm impact in de muur.
Wederom naar wat mensen toe gereden, en weer een leuk gevecht
Lag P5 oid en kwam 0.2L te kort tot de finish...

Funcup zoals de Funcup bedoelt is :D

• Alfa Novanta
raymondw schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:02:
Ondanks wat inschattingsfoutjes hier en daar twee leuke Funcup races!

Funcup zoals de Funcup bedoelt is :D
Nou idd, erg spannende races! 2x flink moeten doortrappen :P
Race 1 de hele tijd @Dissidend op de kont, déjàvu van de Endurance maandag :o
Gaat ie ineens de pits in..... 12s voorsprong op de nummer 2 JeroenD dus win :O

Race 2 bijna laatst gestart, alleen Nard stond erachter vanwege een DNF.. een hele poos achter JeroenD gereden, 2x zij-aan-zij door Stowe _/-\o_ .. 1ste keer had ik de binnenkant en kreeg Jeroen de binnenkant bij de chicane, daarna had ik de buitenkant en was de chicane voor mij :*)
Verder door wat schermutselingen verder naar voren gekomen en lag ik 4e achter Ivo, en toen zijn dikke reet vrijwel mijn hele uitzicht vulde (Nissan GT-R) ;) doken we bumper aan bumper Abby in en misschien was ik mijn neerwaartse druk hierdoor kwijt want ineens draaide mijn kont onder mij vandaan en zwierde ik rechtsaf het grind in. Dan denk je da's pech race weg :'( .. maar ik stond zomaar in de juiste richting en kon met een rooie linkerkant net voor een groepje weer de baan op.. slechts 1 voorbij hoeven laten... en toen de bandjes het weer deden daar weer voorbij en lag ik toch weer 4e op 16s van Ivo. Maar Ivo had ook een momentje want het gaatje werd ineens 6s en ik kwam steeds dichterbij... duikt ie opnieuw de pits in :'(
Dus toen lag ik 3e en had onze koploper een momentje waarbij hij spinde en toen lag ik 2e op 12s van JeroenD :D Dus ondanks een knoepert van een moment toch nog 2e.. bizar :+

Maar welke discussie bedoel jij @raymondw?

Owjah, de Ferrari 488 lag heeeeeeeerlijk en wilde goed insturen itt die LMP1 van maandag! Abby/Farm was al een feestje O+ maar Stowe was ECHT genieten!! Van onderstuur bij het aanremmen naar licht overstuur bij het uitaccelereren.. Heerlijk controleerbare drift Stowe uit!! O+ echt een plaatje O+

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-10-2019 22:33 ]

• AWagen
  • Niet online
Vermakelijke race weer! Als training ongeveer 6 rondjes kunnen rijden en 1 voor de kwalificatie, op zoek naar een beetje een vlotte setup maar daarvoor was de tijd echt te kort.

Wel had ik het idee dat het mij op softs ging lukken en dat bleek uiteindelijk ook het geval! Met het idee van ik begin wel achteraan en zie wel hoe het gaat toch naar de 4e plek gereden de eerste race, om in de laatste 10 rondjes weer wat weg te zakken door gebrek aan vertrouwen in de auto met de gebruikte softs! Om vervolgens nog 3 bochten voor de finish zonder brandstof komen te zitten.. Bedankt @raymondw voor het zetje over de finish! d:)b

In de 2e race in het begin vlot de leiding over kunnen nemen om deze 20 minuten lang vast te kunnen houden! Met het idee dat de rest mij zo voorbij zou gaan zag ik precies alle vlotte jongens overal de baan af glijden waar ik tot op dan foutloos door reed met een iets langzamer tempo! Tot het noodlot ook bij mij toesloeg.. In "The Link" was mijn auto de hele tijd al nerveus en ik was -0,3 op mijn PB waardoor ik sneller deze bocht in ging en de rechter kant van de auto het liet afweten.. 7(8)7 Met een flinke spin was de race uitrijden op softs ook ineens een stuk lastiger, maar desondanks een mooie 3e plek kunnen rijden!

Mooie gevechten met Sander, Benny, Jeroen en Raymond door de 2 wedstrijden heen! :9~

De starts valt voor velen volgens mij nog wel wat winst te halen! Of niet.. Vind ik niet erg _/-\o_

Volgende keer weer! :Y

• phoentje
  • Niet online
CoronelHimself schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:28:
[...]

Is er een reden waarom we de "oude" versie 1.7 gebruiken en niet de nieuwe 1.8?

Wat ik me nog kan herinneren van de vorige kampioenschap met deze wagen is:
-Power understeer :+ Je kunt vrij makkelijk je banden oproken door iets te aggresief op het gas te gaan.
-Schakel niet op de rev-limiter, maar wat eerder. Het vermogen loopt al wat eerder terug.
-De vele gevechten, doordat de wagen toch wel een nivelerende werking heeft.
oh is die er ook? 1.8

• Alfa Novanta

Nou hier niet, die gaat tot V1.7 idd
https://www.racedepartmen...on-tcr-2018.20109/updates

dus het was even zoeken, maar nu kom ik zelfs al een V1.9 tegen
http://www.simracingsystem.com/showthread.php?tid=3164
(V1.8 staat er niet meer op, geen idee waar @CoronelHimself hem vond)

Seat Leon TCR - 2018 V1.9 linkt naar
http://www.mediafire.com/...at_leon_tcr_v1.9.rar/file
V1.8
Done by Delpinsky:
  • fixed the rear glass transparency
  • rear side glasses transparency
  • added ksWindscreen shader to make visible the raindrops
  • corrected some damage glass names
  • New Wiper Animation
Done by Shaun Clarke:
  • Lights Tweak
  • Cam Adjustments
  • Downchange / Blip Adjustments
  • Adjustment to Brake Temps
  • Fixed rear wing (Span to big)
V1.9
No physics changes
  • Added Fonts folder.
Is van dezelfde maker, Shaun Clarke

dus misschien deze maar eens proberen dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2019 09:51 ]

• raymondw

Donderdag Funcup GT3

Funcup GT3

Donderdag 31-10-2019 racen we op de Nordschleife voor de FunCup!

Tijden
19.30 - 20.10 Practice / Qualy
20.15 - 21.15 Race + verplichte pitstop

Tracks

- Nordschleife - 31 Okt 2019 - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- Barbagallo - TBA
- TBA - TBA
- TBA - TBA

Downloads

Watkins Glen download
Regels

- Fair racing
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Server / Password

Server Manager

Stats url

Tips

1 rondje Nordschleife duurt 8 a 9 minuten, oefenen deze week de track! ;)
Deze track leer je niet in de practice/qualy voor de race

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:49:

[...]

Ik had hem begin van de maand gedownload, maar ik zie dat 1.9 nu inmiddels ook uit is.

https://shaunclarke35.wixsite.com/website/downloads

Steam - PTR83

• raymondw
CoronelHimself schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:56:
Ik had hem begin van de maand gedownload, maar ik zie dat 1.9 nu inmiddels ook uit is.

Ook allemaal mooie FunCup auto's d:)b
Misschien maar weer eens kijken naar de Auto VS Auto race na de GT3

• phoentje
  • Niet online
[...]

Gaan we die rijden toch ;)
Zal m even downloaden en op de site zetten bij ons. Ga m ook op de server zetten straks.

[ Voor 12% gewijzigd door phoentje op 25-10-2019 10:07 ]

• Alfa Novanta

ik zie daar geen Seat staan?! :?

Op de tracks pagina zit onder de 2e knop wel nog deze link:
https://www.mediafire.com...at_leon_tcr_V1.8.rar/file

maargoed, die linkt ook naar mediafire, dus dan zou mijn link ook goed moeten zijn.

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:49:

[...]

Heb hier het volledige etc pakket 16in1 voor ac 1.16 van me zelf als je wil/nodig hebt.

http://www.mediafire.com/...6in1_for_AC_1.16.rar/file

Edit die tcr versie van shaun de 1.8 is idd al weg dat is dus de 1.9 zie ook zijn site

[ Voor 9% gewijzigd door PRM2D4 op 25-10-2019 10:29 ]

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

ik zie daar geen Seat staan?! :?

Op de tracks pagina zit onder de 2e knop wel nog deze link:
https://www.mediafire.com...at_leon_tcr_V1.8.rar/file

maargoed, die linkt ook naar mediafire, dus dan zou mijn link ook goed moeten zijn.
Ikke wel, maar jouw link verwijst wel naar dezelfde lokatie als op de site, maar het lijkt erop dat de downloads redelijk random staan, toen ik gisteren keek zag ik hem er ook niet bijstaan en vandaag wel. Maar de volgorde is elke keer anders. Geen idee wat er mis is met de site.

Steam - PTR83

• Alfa Novanta
raymondw schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Ook allemaal mooie FunCup auto's d:)b
Misschien maar weer eens kijken naar de Auto VS Auto race na de GT3
Idd ! O+ Zijn BTCC pack omvat
  • btcc_alfa_romeo_giulietta
  • btcc_toyota_avensis
  • btcc_honda_civic
  • btcc_ford_focus
  • btcc_audi_rs3
@PRM2D4 dank, maar die staat wel gewoon op zijn site ter download :o
zodoende kon ik even kijken wat er in zat, mooie wagens!

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2019 10:32 ]

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Idd ! Zijn BTCC pack omvat
  • btcc_alfa_romeo_giulietta O+
  • btcc_toyota_avensis
  • btcc_honda_civic
  • btcc_ford_focus
  • btcc_audi_rs3
Btcc pakket heb ik ook voor je als je wil 🤙🏻

@Alfa90_Buttje zijn zeker leuke bakken we hebben met de eatc en de btcc al leuke race gehouden dus @phoentje zeker testen is heel wat anders dan de gt3 ect... vooral dat je beetje kan duwen en trekken zonder gelijk achterstevoren te staan..

[ Voor 24% gewijzigd door PRM2D4 op 25-10-2019 10:36 ]

• phoentje
  • Niet online
Zo gezegd zo gedaan. We gaan maandag de TCR 1.9 testen

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Was gisteren inderdaad een leuke race. Wel achter gekomen dat mijn rijstijl is veranderd sinds de eerste race hier. Toen reed ik altijd in de Z4 GT3 maar dat lukte totaal niet meer nu, dus geswitcht naar de 911 en die kan beter omgaan met mijn agressive rij stijl.

Race 1 deed ik een vetteltje, gelukkig ook geen stop en go gekregen, Maar wel bijna alle plaatsen verloren bij de start. Dus maar begonnen aan een inhaal race en damn wat ree die 911 fijn op mediums! Ik vloog door het veld heen totdat ik bij @raymondw kwam. Daar heel close mee geraced zo'n 15 min. Maar ik kwam er niet voorbij. Paar minuten voor het einde helaas gespind omdat ik teveel aan het pushen was om er nog voorbij te kunnen. Maar leuke race.

Race 2 gewonnen maar dat was meer omdat de rest dacht dat het turnen was? veel dubbele axels en vier voudige schroeven gezien. Zelfs redelijk foutloos gereden daardoor met een aardige voorsprong gewonnen. Wel een leuk baatje met 1 echt rot bocht hehe

• Alfa Novanta

volgens mij heeft niemand zin om te werken vandaag :+

Pellaagarion schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:37:
Was gisteren inderdaad een leuke race. Wel achter gekomen dat mijn rijstijl is veranderd sinds de eerste race hier. Toen reed ik altijd in de Z4 GT3 maar dat lukte totaal niet meer nu, dus geswitcht naar de 911 en die kan beter omgaan met mijn agressive rij stijl.
*kijkt eens goed .. nee, er staat toch echt JeroenD B)

;)
Race 1 deed ik een vetteltje
_O-
Race 2 gewonnen maar dat was meer omdat de rest dacht dat het turnen was? veel dubbele axels en vier voudige schroeven gezien.
:+
Zelfs redelijk foutloos gereden daardoor met een aardige voorsprong gewonnen. Wel een leuk baantje met 1 echt rot bocht hehe
feli! d:)b Zou zonder mijn uitglijder vast nog wel wat in de buurt hebben kunnen komen maarjah :')

welke bocht bedoel je?

[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2019 10:43 ]

• Alfa Novanta
PRM2D4 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:24:
Heb hier het volledige etc pakket 16in1 voor ac 1.16 van me zelf als je wil/nodig hebt.

http://www.mediafire.com/...6in1_for_AC_1.16.rar/file
omg, vet :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.frw-wires.com/en/wp-content/uploads/2018/11/alfa_romeo_pista-1024x675.jpg

dat is wel heel veel keus! lastig om een server klaar te zetten, of voor ons om de auto te vinden die je het beste ligt..

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

omg, vet :9~

[Afbeelding]

dat is wel heel veel keus! lastig om een server klaar te zetten, of voor ons om de auto te vinden die je het beste ligt..
Ja die eatc is idd echt dik en rijden subliem vooral op baantjes zoals croft super combi met deze auto’s is leuker dan alleen de seat,... aanrader de audi en de volkswagen,.. en je hoeft ze niet allemaal tenemen toch je kan er ook 8 pakken ik stuurde je alleen alles wat ik heb in die klasse haha

Wij van srhi gaan ook deze klasse zeker nog keer rijden 🤪

[ Voor 11% gewijzigd door PRM2D4 op 25-10-2019 10:55 ]

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

[b]Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:38:

*kijkt eens goed .. nee, er staat toch echt JeroenD B)
Ja ik bedoel daarmee hoe ik om ga met de auto zelf. De Z4 is veel te neutraal, en met die 911 kan ik echt gooien, smijten, driften.
Die voor het rechte stuk

• AWagen
  • Niet online
Die ene waar je geen goede exit kon maken voor een inhaalpoging in race 2? O-)

• Alfa Novanta

idd, die van start/finish of waar AWagen zijn waterloo vond?! O-)

_O-

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2019 11:07 ]

• AWagen
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:05:

idd, die van start/finish of waar AWagen zijn waterloo vond?! O-)
;w

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:38:

volgens mij heeft niemand zin om te werken vandaag :+
Ik heb wel zin alleen vandaag kan ik werken op 1 scherm en ik heb er 2 dus ja 🤫

Afbeeldingslocatie: http://imgshare.io/images/2019/10/25/E8906360-45E6-414A-9BDE-40D0D46FDAEE.jpg

• Royter88
Leuke race gehad gister. Had wat problemen met de mic, dus kon op discord alleen meeluisteren.

Net als afgelopen maandag wel gemerkt dat ik wat tempo te kort kom, snelste ronde kwam ik niet onder de 1.03.9xx, als je de top 5 consequent in de 1.02.xx ziet rijden is dat wel even balen op zo'n korte baan :X

1e race schoon kunnen rijden doordat ik achteraan starte. Goed uit kunnen rijden op mediums.

2e race vanaf plek 3, op softs vertrokken en een paar rondjes goed aan de kont van ene Mercedes kunnen plakken tot #4 & #5 aansloten en ik een klein tikje kreeg in het gevecht met een spin als gevolg. Ik hoorde nog een sorry over discord (y) Helaas daardoor wel direct achteraan. Kwam uiteindelijk toch nog in een gevecht om een plek in Stowe en doordat ik iets te graag de plek wou behouden uiteindelijk op het groen beland, en daarmee een Keiharde rechtsaf genomen, oops. Excuses aan de heren die ik daar raakte :o De softs hielden het door mijn tempo goed vol tot de laatste 5 rondjes, dat was een beetje glibberen oOo

• Alfa Novanta
Royter88 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:21:
Kwam uiteindelijk toch nog in een gevecht om een plek in Stowe en doordat ik iets te graag de plek wou behouden uiteindelijk op het groen beland, en daarmee een Keiharde rechtsaf genomen, oops.
ow ... jij was die kogel die ineens rechtsaf ging :+

dat groene spul is een bitch .. had het nog even over discord geroepen .. maar helaas voor jou

jij bent Terenstra ingame denk ik?

• Royter88
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

ow ... jij was die kogel die ineens rechtsaf ging :+

dat groene spul is een bitch .. had het nog even over discord geroepen .. maar helaas voor jou

jij bent Terenstra ingame denk ik?
Ja, ik had de waarschuwingen al een paar keer voorbij horen komen over Discord. Maar het ging 50 x goed met 2 wielen. Dus ik had redelijk wat vertrouwen, helaas ging die vlieger niet op met 4 wielen 8)7

Klopt dat ben ik O-)

• Alfa Novanta

opkomen start/finish links van de baan net zo .. je kúnt er wel op, maar dan moet je je gas temperen óf stuur rechtuit houden.. ik ging bij Stowe eigenlijk ook steeds over dat groene maar dan ging ik gauw naar de 4 en stuur recht!

• raymondw
Komende week hebben we de Groene Hel, de FunCup is altijd lay back qua insteek, maar ik verwacht wel dat iedereen wat oefent voor we de wedstrijd op Donderdag rijden.

@Alfa90_Buttje merkte namelijk terecht op dat we anders twee teams krijgen die enorm ver uit elkaar rijden, je maakt geen schijn van kans ivm het ontbreken van een reversed race.

• Alfa Novanta
Noujah, je moet iig de baan door en door kennen en tenminste valid laps kunnen rijden wil je überhaupt een valid qualy lap kunnen rijden nog voordat je serieuze tijden kunt gaan proberen rijden. En een uur zijn ca. 7 max 8 ronden maar onwijs intens qua concentratie, maar het is o zo vet!!!! :9~

@raymondw Heb je de server al om gezet?

Ah, je hebt 40 minuten practice/qualy gecombineerd dus iedere valid lap is meteen een qualy lap. Slim :)
Maar je hebt slechts tijd voor 4 pogingen en ga je terug de pits in, dan blijft er niet veel over, dus je moet echt al een setup maken vóór de qualy zodat je buiten blijven kunt.

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2019 22:49 ]

• R3m3d7
Rijden jullie de Leon met flippers of een sequenteel pookje?

• raymondw
R3m3d7 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:21:
Rijden jullie de Leon met flippers of een sequenteel pookje?
Persoonlijk vind ik pookjes een pre-2000 iets, mijn auto schakelt ook via flippers dus dat doe ik virtueel ook :+

• R3m3d7
raymondw schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Persoonlijk vind ik pookjes een pre-2000 iets, mijn auto schakelt ook via flippers dus dat doe ik virtueel ook :+
Ik probeer het altijd realistisch te maken maar ik zie TCR auto’s met pookjes en met andere met flippers. Ik vind het zelf jammer dat bij de beschrijving van de auto niet staat hoe het in het echt gaat.

Maar je rijd oude bakken toch wel met H-pattern?

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

raymondw schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Nou ja de Leon rijd met een sequentiële bak, wat gewoon mechanisch is en lichter, sterker en minder power verlies dan een DSGtje . En vaak zijn die gewoon met een pook, dus zo pre-2000 is het niet :P . Vind het ook altijd wel leuk om te rijden zoals de auto zelf is, voor de immersie ook.

• raymondw
Ik had de FunCup GT3 server ingesteld met iets andere weer instellingen om de mensen even scherp te houden ;)
7Bft op het rechte stuk zou merkbaar anders moeten rijden...

Heb hem nu ingesteld op de instellingen die we ook in de race gaan gebruiken.

• AWagen
  • Niet online
Vandaar dat ik de hele tijd al een "server connection issue" kreeg, en ik maar stug doorrijden met het idee dat hij wel terug zou komen! Haha

Het weer is in ieder geval een stuk minder sober! Eens kijken of dat helpt om een valid lap te rijden..

• raymondw
AWagen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:53:
Vandaar dat ik de hele tijd al een "server connection issue" kreeg, en ik maar stug doorrijden met het idee dat hij wel terug zou komen! Haha

Het weer is in ieder geval een stuk minder sober! Eens kijken of dat helpt om een valid lap te rijden..
Excuses, meestal check ik of er mensen connected zijn en stuur dan een server bericht, maar had nu ff haast ivm familie verplichtingen :D

Wat meestal helpt om valide te rijden is om langzamer beginnen.
Niet overal vol gas gaan en dat dan langzaam opbouwen.

Succes, begint toch wel te kriebelen om vanmiddag de boel weer aan te slingeren.
Het is niet een top 3 favoriet van mij, maar ik denk wel top 10 baan (y)

• Alfa Novanta
Absolute top 1, met of zonder GP strecke O+
Bathurst, Watkins Glen, Brands Hatch en zelfs Macau staan in mijn top 10
't is dat je er niet racen kunt, anders stond Transfagarassan er ook bij.

Alles met veel bochten, veel groen en lekker heuvelig :9

En er is een 3e valid lap bijgekomen :)

• AWagen
  • Niet online
Het is me gelukt! :*)

Ik begin ook wel langzaam, en ken de baan ondertussen wel ongeveer dat ik weet wat er aan komt. Maar je concentratie hoeft maar net een halve seconde niet 100 te zijn en je zit vol in de muur..

Ik ken gewoon nog niet zoveel banen kom ik achter als ik deze cup meerijd haha
raymondw schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Excuses, meestal check ik of er mensen connected zijn en stuur dan een server bericht, maar had nu ff haast ivm familie verplichtingen :D
Geem probleem hoor! Offline of online maakt dan weer niet zo'n verschil. Alleen worden al mijn cuts dan niet bijgehouden! Ik ga deze week namelijk voor de highscore d:)b

• Alfa Novanta
@AWagen had je offline een valid lap gereden? Of ben jij zFurious?

Het grote voordeel van online rijden zijn de stats en grafieken, je kunt zien waar je tijd liggen laat t.o.v. de rest. En denk ook om de asfalt temp, als het online warmer is fikken bandjes er zo onder weg.
En tenslotte ook goed kijken naar het verbruik en ruim voldoende peut meenemen. 't is een lange ronde als je de pits voorbij rijdt!

• AWagen
  • Niet online
Jaa dat ben ik (tuurlijk toch, de AMG GT3 :9). Had een verse installatie van mijn PC gedaan na wat problemen en naam was niet het eerste waar ik aan dacht toen ik weer een rondje ging maken!

Betreft baansituatie als je online zit en je wordt daarna disconnected blijf je doorrijden dus toen was alles hetzelfde. En zelf net even offline een uursrace geprobeerd maar dan kopieer ik de instellingen ook wel even van te voren. Niks aan het handje dan

Met die uursrace weet ik in ieder geval ook wat gaat lukken qua banden + fuel, dat is geen probleem meer! :)

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Net ook even een valid lap neergezet (niet echt snel). Maar ik mis 10 km/h, rijd iedereen met weinig vleugel ? En de Porsche is wel echt een handvol op deze baan, pffff.

• AWagen
  • Niet online
Pellaagarion schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 23:26:
Net ook even een valid lap neergezet (niet echt snel). Maar ik mis 10 km/h, rijd iedereen met weinig vleugel ? En de Porsche is wel echt een handvol op deze baan, pffff.
Die missende km/h viel mij ook al op bij mij! Ik heb de achtervleugel eentje lager gezet dan ik zou willen om te compenseren. In rondetijd won ik er slechts een klein beetje mee. Denk dat alles boven de 280 prima is.. De tijd lijkt mij sneller gewonnen in bochten dan op die paar km/h op dat rechte stuk :)

• raymondw
De andere 911 rijdt wel 293, hoger zelfs dan de ronde van @Alfa90_Buttje
Denk dat je nog wat tw tweaken heb @Pellaagarion :+

• Alfa Novanta
AWagen schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:24:
Die missende km/h viel mij ook al op bij mij! Ik heb de achtervleugel eentje lager gezet dan ik zou willen om te compenseren. In rondetijd won ik er slechts een klein beetje mee.
Check per auto welke koppel/toeren verloop hij heeft. Meestal moet je gewoon hoog in toeren zitten voor max speed maar bijvoorbeeld de Ferrari moet het erg hebben van zijn koppel. Dus een lange eindoverbrenging bijvoorbeeld 345km/u zodat ie op het rechte stuk richting 290km/u op zijn maximum koppel zit in plaats van tegen het rood aan. Maar meeste andere auto's moet je dus gewoon bij 290km/u in de limiter gaan.
Denk dat alles boven de 280 prima is.. De tijd lijkt mij sneller gewonnen in bochten dan op die paar km/h op dat rechte stuk :)
Je zit dik 6 minuten in de bochten en tientallen seconden op het rechte stuk, dus ja, je moet zorgen dat je bochten iig snor zitten. Echter, in de bochten inhalen is heel erg lastig. Op het rechte stuk heb je ruimschoots de tijd dus je wil ook geen sitting duck zijn. Als jij topt bij 280km/u heb je geen antwoord als iemand 290km/u haalt. Maar dat zijn keuzes. Hoeveel kans denk je dat jij op de huid gezeten wordt vs hoeveel kans denk je te hebben dat jij iemand wil inhalen op de straight? Als jij bij 280km/u in de limiter zit kun je dus wel slipstreamen maar je zult er geen klap harder om gaan. Ik zou kijken dat je iig de limiter rond 290km/u krijgt, dan heb je iig marge als je achter iemand komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-10-2019 09:36 ]

• AWagen
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
Je zit dik 6 minuten in de bochten en tientallen seconden op het rechte stuk, dus ja, je moet zorgen dat je bochten iig snor zitten. Echter, in de bochten inhalen is heel erg lastig. Op het rechte stuk heb je ruimschoots de tijd dus je wil ook geen sitting duck zijn. Als jij topt bij 280km/u heb je geen antwoord als iemand 290km/u haalt. Maar dat zijn keuzes. Hoeveel kans denk je dat jij op de huid gezeten wordt vs hoeveel kans denk je te hebben dat jij iemand wil inhalen op de straight? Als jij bij 280km/u in de limiter zit kun je dus wel slipstreamen maar je zult er geen klap harder om gaan. Ik zou kijken dat je iig de limiter rond 290km/u krijgt, dan heb je iig marge als je achter iemand komt.
Zeker waar! Maar met een auto die alle kanten op zwabbert maak ik meer fouten dan ik goed kan maken op dat rechte stuk! ;(

Zoals je al zegt, keuzes keuzes..

• Alfa Novanta
En de Porsche is wel echt een handvol op deze baan, pffff.
Klopt. Ik moest ook weer even zoeken naar een goede setup. Waar een setup de vorige races prima lag, bleek dat tóch niet te werken op de ring. Ik had een zenuwachtige kont die soms wat wilde uitbreken, dus als je links-rechts-links combinaties hebt en je kont gaat iedere bocht wat wijder, dan weet jij wel wat er in bocht 3 gebeurt... je moet (imo) een kont hebben die er als een zoutzak achteraan komt, die vertrouwen biedt. Dat zit in achtervleugel, dampers en hogere coast. Als je het met je setup kunt realiseren hoef je niet zoveel vleugel te zetten. Maar dat is testen testen testen. Omdat de Nordschleife zolang is, kun je het setuppen het beste testen met hotlappen, dan kun je direct knallen zonder een ronde te hoeven maken.

@Pellaagarion als ik jouw grafiek erbij pak, https://ac.raymondwortel.nl/lapdetails?lapid=22584#
.. zie ik je helemaal op rechts toch wel redelijk wat tijd inleveren op dat lange rechte stuk. Ik gok een seconde of 5. Maar de rest laat je dus liggen in de bochten. Zo te zien rem je op plaatsen waar een lift ongeveer genoeg is. Ik denk dat durf en baankennis je nog een heel eind vooruit kunnen brengen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-10-2019 11:19 ]

• AWagen
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:44:
Klopt. Ik moest ook weer even zoeken naar een goede setup. Waar een setup de vorige races prima lag, bleek dat tóch niet te werken op de ring. Ik had een zenuwachtige kont die soms wat wilde uitbreken, dus als je links-rechts-links combinaties hebt en je kont gaat iedere bocht wat wijder, dan weet jij wel wat er in bocht 3 gebeurt... je moet (imo) een kont hebben die er als een zoutzak achteraan komt, die vertrouwen biedt. Dat zit in achtervleugel, dampers en hogere coast. Als je het met je setup kunt realiseren hoef je niet zoveel vleugel te zetten. Maar dat is testen testen testen. Omdat de Nordschleife zolang is, kun je het setuppen het beste testen met hotlappen, dan kun je direct knallen zonder een ronde te hoeven maken.

https://ac.raymondwortel.nl/lapdetails?lapid=22584#
Thanks voor die setup tips! Zelf zit ik ook met dat probleem.. Had wel het probleem dat het vooral mechanische grip was die mistte gezien achtervleugel maar een beetje veranderde in hoe de auto zich gedraagt. Dus ik ga hier eens mee spelen!

• Royter88
Alfa90_Buttje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

@Pellaagarion als ik jouw grafiek erbij pak, https://ac.raymondwortel.nl/lapdetails?lapid=22584#
.. zie ik je helemaal op rechts toch wel redelijk wat tijd inleveren op dat lange rechte stuk. Ik gok een seconde of 5. Maar de rest laat je dus liggen in de bochten. Zo te zien rem je op plaatsen waar een lift ongeveer genoeg is. Ik denk dat durf en baankennis je nog een heel eind vooruit kunnen brengen.

In dit opzicht lijkt een 6.56.xx zo gek nog niet: https://newsroom.porsche....stre-lars-kern-15250.html

_/-\o_

• Alfa Novanta
Ondanks de aanduiding is het geen GT3 raceauto maar een straatauto. :)

• raymondw
Met een btje geluk draait de boel weer :D

/edit
de stream was niet goed gelukt :(
Ga eea instellen en opnieuw proberen

[ Voor 50% gewijzigd door raymondw op 28-10-2019 22:12 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 129 Laatste