Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
tomolino schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:10:
Gisteren voor het eerst een rondje gedaan op deze baan met de Leon TCR, constant lag die kerb me in de weg, nooit bedacht dat je er ook nog omheen kan... 8)7
Alfa90_Buttje schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:24:

gezien de onderstuur ga ik wel buitenom .. heb niet veel keus gok ik :+
;)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• Kevin Kater
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-01 19:46
Gisteren 'content manager' voor Assetto Corsa geinstaleerd. Werkt prima, echter herkent Simvibe alleen de originele Assetto Corsa bij mij. Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg Simvibe maar niet aan de praat. Iemand een idee?

Ik heb o.a. deze settings in Simvibe al geprobeerd onder Simvibe > settings > games:

Kevin Kater wijzigde deze reactie 08-11-2019 10:24 (11%)

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Geen ervaring met Simvibe, maar dien je niet gewoon de oude AC exe te gebruiken? Content manager is uiteindelijk een andere launcher, geen nieuwe versie van AC.
Voor de FunCup is de server alvast gestart in de race mode!
Practice is open!

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

mensen opschieten !! *O*

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Ondanks een matige opkomst is Barbagallo wel een enorm leuk circuit!
Waarschijnlijk door problemen bij Ziggo is de stream gestopt tijdens de race :|

De twee races waren wel Fun!
Eerste btje tam door het uitlopen van @Alfa90_Buttje , tweede race leuk door de spin van @Alfa90_Buttje !

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_bLrmKIdeWY]

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

en bedankt hé :+

tja ik moest toch wat proberen, die dikke reet van Arwin was niet voorbij te komen! :'(
Dan maar een binnenbochtje pakken .. maar kreeg nét een tikkie linksaf tegen de vangrails. Kon nog wel weer terugkomen, maarjah,. dan zit je weer achter die dikke reet .. en dan zat de jouwe er ook nog tussen _O- :')

nee was wel fun !!! oOo

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 09-11-2019 12:21 (1%)
Reden: ;)

• R3m3d7
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-01 20:30
Ik dacht dat de tcr race gisteren was, zat op die server en in discord. Ik hoor mensen praten en overduidelijk rijden via discord maar de server is leeg. Toen realiseerde ik me dat ik in de verkeerde server zat en dat dit de fun cup raceavond was op toevallig dezelfde baan. Doh! Ik had mijn stuur al uitgezet en stuur al losgetrokken van de base toen ik de vraag hoorde of ik mee zou willen rijden, aangezien ik ptt op het stuur had zitten kon ik geen antwoord geven. Ik heb veel mooite om jullie bij te houden met training, als ik zo koud in een andere auto stap zie ik binnen 2 rondjes niemand meer, dat is niet bepaald leuk Dus vandaar dat ik geen antwoord gaf Raymond.

• AWagen
  • Registratie: juli 2011
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:32:
tja ik moest toch wat proberen, die dikke reet van Thijs was niet voorbij te komen! :'(
Dan maar een binnenbochtje pakken .. maar kreeg nét een tikkie linksaf tegen de vangrails. Kon nog wel weer terugkomen, maarjah,. dan zit je weer achter die dikke reet .. en dan zat de jouwe er ook nog tussen _O- :')
Zeker dat het die van Thijs was? >:)

Was weer leuk! Ondanks de chaos in de eerste rondes waar ik steeds precies niet omheen kwam. Min of meer hetzelfde tempo kunnen rijden als @raymondw en @Alfa90_Buttje goed dwars kunnen zitten.

Eerste avond waarin ik mijn auto niet achterstevoren heb gezet! Had een hele stabiele setup kunnen maken, zal vast wat ingeleverd hebben op snelheid maar kon precies zo :Y De tweede race was op de bandjes wel een stuk zwaarder, vast door de chicanes die ik op het rechte stuk neer moest leggen haha

builds.gg

Donderdag Funcup GT3

Funcup GT3

Donderdag 14-11-2019 racen we Road Atlanta - Short voor de FunCup!

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.
Redelijk eenvoudig te rijden en super stabiel!

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1
20.50 - 21.20 Race 2 (Reversed)

Gedurende de rest van de week zal er een practice server aanstaan.

Tracks

- Brands Hatch - 3 Okt 2019 <- Test race, telt niet mee!
- Watkins Glen - 10 Okt 2019
- Brands Hatch - 18 Okt 2019
- Silverstone - 24 Okt 2019
- Nordschleife - 31 Okt 2019 - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- Barbagallo - 8 Nov 2019
- Road Atlanta - Short - 14 Nov 2019
- TBA - TBA
- Endurance (90 min) - TBA
Endurance word gereden als laatste op een baan die we al gereden hebben

Downloads

Road Atlanta download
Passwd : tweakers
Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van Practice naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | GT3 | RACE
Password : tweakers

Server Manager

De test race is ook een test voor Server Manager, als het goed gaat gebruik ik die voor de Funcup
Stats url

Tips

Geen idee, we hebben er nog niet gereden :9

• Kevin Kater
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-01 19:46
FightingAce schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:22:
Geen ervaring met Simvibe, maar dien je niet gewoon de oude AC exe te gebruiken? Content manager is uiteindelijk een andere launcher, geen nieuwe versie van AC.
Ben er uiteindelijk uit gekomen. Moest bij de instellingen van de huidige AC in simvibe, de velden vervangen met de velden uit de afbeelding die ik had gepost.
Net even Road Atlanta gereden met wat andere instellingen voor de DD, dat word aanpoten :*)
Denk dat veel mensen een haat liefde ervaring zullen hebben met deze track, de flow is goed, maar als je eenmaal een curb hebt aangeraakt...

Wat tips:
- Alle gears 1 tandje hoger dan Barbagallo
- iets meer bump op de voorkant voor de 1e bocht

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

raymondw schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:57:
Net even Road Atlanta gereden met wat andere instellingen voor de DD, dat word aanpoten :*)
Denk dat veel mensen een haat liefde ervaring zullen hebben met deze track, de flow is goed, maar als je eenmaal een curb hebt aangeraakt...

Wat tips:
- Alle gears 1 tandje hoger dan Barbagallo
- iets meer bump op de voorkant voor de 1e bocht
Ik ben al jaren aan het simracen en kan aardig meekomen, ook met het maken van een redelijke setup in AC, maar zoek toch nog naar wat in depth info. over de effecten van zaken als bump, rebound, spring, roll etc. Vooral in ACC lukt het maar niet om de juiste setting per track te maken, en dat kost toch snel 1 tot 2 seconden per ronde tov de top.... Ik ken de .xls en uitleg op de site, maar vraag mij af of er ergens een site of youtube is met jip&janneke uitleg van de wat meer geavanceerde settings op een GT wagen...

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

AWagen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:06:
Zeker dat het die van Thijs was? >:)
Euh sorry, het was jouw dikke reet :>
De tweede race was op de bandjes wel een stuk zwaarder, vast door de chicanes die ik op het rechte stuk neer moest leggen haha
Je moest niks O-)

Maar Feli!! Perfect verdedigd!! Kon niet veel meer verzinnen om ernaast te komen... :'(

@Dev0o Chris Hayes is your friend ;)

Enjoy :w

@raymondw prachtige baan Ray, mooie flow idd en wat blinde bochten. Lastig om de perfecte lijn te vinden en (te) lang geleden dat we hem reden, maar mooi dat je hem geselecteerd hebt! d:)b

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 09-11-2019 15:22 (14%)

@phoentje als onze Assen-expert :Y) weet jij zo de tekortkomingen van deze baan? Ik had al versie v0.7 en vond gister nog v0.7.7 maar daarop ontbreken de broodjes. Op beide lijken de track limits niet juist. Kreeg dikwijls een invalid terwijl ik gewoon nette lijnen reed, soms al op de scheiding asfalt - runoff area wat je normaliter gewoon mag meenemen.

@Dev0o Ik heb de XLS niet vaak open, het is een game setup en niet voor office :)
Wel de PDF van iRacing altijd bij de hand : link

Met de huidige TCR/Maandag Cup is de PDF zeker een must have.
De PDF samen met wat oefenen is meestal wel voldoende om een aardige setup te maken.

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:22
Vragen real head motion, crew chief en helicorsa veel van je pc? Merk tijdens een race (tegen AI) met deze twee apps aan dat mn fps nogal zakt, richting de 60 fps. Zonder tegenstanders (training) en dus wanneer 2 van de 3 apps minder meedoen ik gewoon rond de 200 fps draai.

- circuit is barbagallo
- aantal tegenstanders 29
- gt3 auto's

tomolino wijzigde deze reactie 10-11-2019 12:05 (13%)

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-01 23:29
@tomolino, schakel de apps in en uit tijdens je race tegen de AI.

Ik krijg vaak de melding dat ik FFB GAIN moet reduceren, maar hoe doe ik dit? Ik heb FFB clip (app) oid aanstaan maar daar vind ik niets.
@tomolino
- Real head motion ken ik niet, maar die zal zeker wat doen met je FPS
- Crewchief draait op de achtergrond, is eerder CPU dan GPU
- helicorsa kan idd wel wat snoepen, maar van 200 naar 60? Dat is wel dikke impact.

Heb zelf van de zomer bij Amazon een prijsfout RTX2080 gekocht, met alle apps en VR aan draai ik stabiel 90 FPS. Kaart belasting is +- 55%
Heb wel wat dingen op detail, smoke etc getweaked, dat zie je in VR niet echt ivm SDE.

@Card Nox
FFB gain is toch gewoon je FFB power setting?
Volgens mij verlagen van je overall FFB instellingen.

• Card Nox
@raymondw, Ahh dat zou sub optimaal zijn. Ik draai hem naar 130 a 140% voor wat meer realistische feedback, maar dat zou dus wat teveel zijn zeg je...
Ik heb geen idee waar je mee raced, maar mijn CSL Elite werkte het beste op 87%
Road, kerb etc op 9 a 11.
FFB boven de 100% is versterking, effecten boven 0 is versterking.

• tomolino
Card Nox schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:45:
@tomolino, schakel de apps in en uit tijdens je race tegen de AI.

Ik krijg vaak de melding dat ik FFB GAIN moet reduceren, maar hoe doe ik dit? Ik heb FFB clip (app) oid aanstaan maar daar vind ik niets.
Hoe bedoel je dit? Race opstarten en dan de apps uitzetten en vervolgens weer aan?
raymondw schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:55:
@tomolino
- Real head motion ken ik niet, maar die zal zeker wat doen met je FPS
- Crewchief draait op de achtergrond, is eerder CPU dan GPU
- helicorsa kan idd wel wat snoepen, maar van 200 naar 60? Dat is wel dikke impact.
Wellicht die eerste maar even uitzetten dan.
Thx voor de info!

• TiezZ_BE
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Card Nox schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:00:
@raymondw, Ahh dat zou sub optimaal zijn. Ik draai hem naar 130 a 140% voor wat meer realistische feedback, maar dat zou dus wat teveel zijn zeg je...
Als je ffb teveel clipt kan je nooit goede of 'realistische' feedback via je stuur krijgen.

Meer dan 100% ffb gain in AC wordt (in de info die ik terug vond) telkens afgeraden.

• Card Nox
@raymondw, een T300 RS GT.
Ik zet het in AC altijd op 130 a 140% omdat het anders zo licht stuurt dat je amper iets voelt.

@tomolino, je kunt je apps ook in game aan en uitzetten, dit zou ik eerst even testen. Daarna kun je eventueel de apps disablen en het nogmaals testen.

@TiezZ_BE, Hij clipt ook niet constant. Heb liever een paar keer clippen per ronde dan de hele ronde geen gevoel. Moet ook zeggen dat ik niet 'merk' dat het stuur clipt. Wellicht staat ergens in mijn TM settings het stuur wat te laag ingesteld, als ik op 100% rij kan ik net zo goed een RC auto aan het besturen zijn zo licht is het.
Ik heb met mijn G27 de LUT genarator gedraaid en dan ingame vaak op 140% en geen centje pijn. Clipt zeker niet de hele tijd, misschien soms bij een kerb ofzo.

@tomolino hou FPS in de gaten en klik ingame 1 voor 1 de apps weg en kijk welke de meeste impact geeft. Helemaal bovenaan heb je een hide-all-apps knop, dan kun je ze allemaal uitzetten en dan 1 voor 1 weer aan. Kan ook. Toen ik nog met de GTX1060 game'de op 2560x1440 monitor had ik ook altijd real-head motion aan maar had niet de indruk dat die zo zwaar was. Crew-chief tot op heden nog nooit gebruikt. Helicorsa ftw!

• tomolino
Dank voor de info weer, inderdaad een goede manier om zo te kijken welke app wat doet met fps.
Kan je ook ergens de tijden kijken die men rijdt met de Leon op Barbagallo, ben benieuwd of ik een beetje competitief ben.

• Card Nox
tomolino schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:48:
Kan je ook ergens de tijden kijken die men rijdt met de Leon op Barbagallo, ben benieuwd of ik een beetje competitief ben.
Sure: http://livestats.assetto-corsa.nl/lapstat

Je hebt nog marge voor verbetering, je top speed lijkt me laag in vergelijking.

Card Nox wijzigde deze reactie 10-11-2019 15:27 (26%)

• tomolino
Kan kloppen, snelste tijd met iets meer vleugel (6) gereden, er zit absoluut nog verbetering in, als ik snelste sectortijden optel pak een 3 tiende ongeveer. Gelukkig is het nog geen maandagavond.
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:48:
@phoentje als onze Assen-expert :Y) weet jij zo de tekortkomingen van deze baan? Ik had al versie v0.7 en vond gister nog v0.7.7 maar daarop ontbreken de broodjes. Op beide lijken de track limits niet juist. Kreeg dikwijls een invalid terwijl ik gewoon nette lijnen reed, soms al op de scheiding asfalt - runoff area wat je normaliter gewoon mag meenemen.
Te veel om op te noemen, hij klopt niet echt nee. Met name verkantingen. Maar ook de scherpte klopt hier en daar niet van de bochten!

AMD Ryzen 5 3600X / Asus PRIME X470-PRO / G.Skill Trident Z F4-3200 / Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G / Valve Index VR headset / Samsung C34F791WQ / Fanatec ClubSport V2.5 / Heusinkveld Sprint / ClubSport Wheel BMW GT2 & F1

tomolino schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:36:
Kan kloppen, snelste tijd met iets meer vleugel (6) gereden, er zit absoluut nog verbetering in, als ik snelste sectortijden optel pak een 3 tiende ongeveer. Gelukkig is het nog geen maandagavond.
Vleugel 0 gaat een stuk harder, die taartschep genereert wel downforce

Het zal ongetwijfeld aan de ouderdom liggen ... maar hoewel ik ons dikwijls over Stefan F. zie praten en hij geregeld meedoet, vanmiddag nog samen op de server .. maar WIE is Stefan hier? ik vind geen posts van hem terug..

tis net the Stig 8)7

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:54

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:00:
Het zal ongetwijfeld aan de ouderdom liggen ... maar hoewel ik ons dikwijls over Stefan F. zie praten en hij geregeld meedoet, vanmiddag nog samen op de server .. maar WIE is Stefan hier? ik vind geen posts van hem terug..

tis net the Stig 8)7
Das toch die gast uit Afghanistan? :D Je weet wel, die ene.

Steam - PTR83

ja die jah _O-

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 10-11-2019 20:33 (83%)

• R3m3d7
Alfa90_Buttje schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:00:

tis net the Stig 8)7
Ik moest wel lachen om dit berichtje want ik probeer al meer dan een jaar regelmatig mee te doen en heb oa verteld over mijn verleden als organisator bij simracing.nl met rFactor waar ik met een gruwelijke crash 1/3 van het veld van mij eigen race eigenhandig had uitgeschakeld in mijn eerste simracing carriere. Tot ik doorkreeg dat alle races incl. gesprekken op youtube kunnen komen was ik redelijk aan het aan het meepraten. Je treft mij vaak achteraan, ik heb moeite om jullie hier bij te houden.
Ik heb geen idee wie wie is qua namen en nicks naast Raymond, ben jij Rene toevallig?

Nee ik ben Piet en @phoentje is Johnny :+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:46 (4%)

R3m3d7 schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:39:
[...]

Ik moest wel lachen om dit berichtje want ik probeer al meer dan een jaar regelmatig mee te doen en heb oa verteld over mijn verleden als organisator bij simracing.nl met rFactor waar ik met een gruwelijke crash 1/3 van het veld van mij eigen race eigenhandig had uitgeschakeld in mijn eerste simracing carriere. Tot ik doorkreeg dat alle races incl. gesprekken op youtube kunnen komen was ik redelijk aan het aan het meepraten. Je treft mij vaak achteraan, ik heb moeite om jullie hier bij te houden.
Ik heb geen idee wie wie is qua namen en nicks naast Raymond, ben jij Rene toevallig?
Ik zei de gek 8)7

AMD Ryzen 5 3600X / Asus PRIME X470-PRO / G.Skill Trident Z F4-3200 / Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G / Valve Index VR headset / Samsung C34F791WQ / Fanatec ClubSport V2.5 / Heusinkveld Sprint / ClubSport Wheel BMW GT2 & F1

• R3m3d7
Haha, hoe moet ik dat nou allemaal uit elkaar houden, er is net zoveel relatie tussen mijn nick en naam als bij jou.
Reminder voor vanavond! Komt het zien allen!!

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon TCR Euro Cup

Reglementen

• Je bent aanwezig op Discord met een werkende microfoon
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

Tijdschema

• 19.45-20.00 – Practice (15min))
  • 20.00-20.25 – Qualify Practice (25min))
  • 20.25-20.30 – Pause (5min))
  • 20.30-20.50 – Race 1(20min))
  • 20.50-20.55 – Pause (5min))
  • 20.55-21.15 – Race 2(20min)Reversed Grid)

Tracks

04-11-2019 - Silverstone National

11-11-2019 - Barbagallo Raceway

18-11-2019 - Brands Hatch Indy
25-11-2019 - Donington Park National
02-12-2019 - Nurburgring Sprint GT
09-12-2019 - Red Bull Ring National
16-12-2019 - Vallelunga Club
23-12-2019 - Road Atlanta Short Course

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Dynamic
  • Car damage: 25%
  • Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

Excuses dubbele post

phoentje wijzigde deze reactie 11-11-2019 19:45 (98%)

@phoentje zoek de verschillen?? B) Of een aankondiging per race? :+

't is momenteel nog een haat liefde verhouding met dat hok die seat, uiteindelijk wel redelijke rondetijd weten neer te zetten, maar het is wel werken hoor pffffew .. :o

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:37
Mocht die willen :+

iRacing Profiel

@JohnnyV Heeeeeeeeej, hij is't'r nog! Hoi Johnny :w
we zien je niet zoveel meer .. wat/waar spook je uit tegenwoordig?

't Is wel ff wennen om nu ineens ook eens wat races te winnen :+

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:01:
@JohnnyV Heeeeeeeeej, hij is't'r nog! Hoi Johnny :w
we zien je niet zoveel meer .. wat/waar spook je uit tegenwoordig?

't Is wel ff wennen om nu ineens ook eens wat races te winnen :+
Heb het vrij druk om proberen de overall winnaar te worden van iRacing Endurance Le Mans Series te worden >:)
Soort WEC maar dan in iRacing, met LMP1 / LMP2 en GTE (waar ik in rij)

iRacing Profiel

JohnnyV schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:04:
Heb het vrij druk om proberen de overall winnaar te worden van iRacing Endurance Le Mans Series te worden >:)
doet @bsty mee?? >:) :+
Soort WEC maar dan in iRacing, met LMP1 / LMP2 en GTE (waar ik in rij)
Vet! Zal eens wat dingetjes terugkijken! Moet toch wat te doen hebben dit winterseizoen :P

Heel veel succes iig!

De stream moet wel verder aangepast worden, maar qua software komen de gevechten wel beter in beeld.
Het commentaar... tja...

De eerste race bocht 1 verkeerd geremd, maar wel lekker gereden.

Tweede race reversed grid, redelijk snel naar voren gereden tot ik @mjmbult tegen kwam
[YouTube: https://youtu.be/OWr186yQAn4?t=4726]
Als het 1 dan fout gaat dan gaat de rest ook fout, iedereen remt wel vroeg O-)
Verder wel lekker gereden d:)b

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OWr186yQAn4]

raymondw wijzigde deze reactie 11-11-2019 21:57 (87%)

• JohnnyV
leuke racejes gehad :) Vindt de reversed grid races toch altijd wel het leukst, hier wat leuke acties:

iRacing Profiel

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon TCR Euro Cup

Reglementen

• Je bent aanwezig op Discord met een werkende microfoon
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

Tijdschema

• 19.45-20.00 – Practice (15min))
  • 20.00-20.25 – Qualify Practice (25min))
  • 20.25-20.30 – Pause (5min))
  • 20.30-20.50 – Race 1(20min))
  • 20.50-20.55 – Pause (5min))
  • 20.55-21.15 – Race 2(20min)Reversed Grid)

Tracks

04-11-2019 - Silverstone National
11-11-2019 - Barbagallo Raceway

18-11-2019 - Brands Hatch Indy

25-11-2019 - Donington Park National
02-12-2019 - Nurburgring Sprint GT
09-12-2019 - Red Bull Ring National
16-12-2019 - Vallelunga Club
23-12-2019 - Road Atlanta Short Course

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Dynamic
  • Car damage: 25%
  • Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:02

Hupske

AFCA

JohnnyV schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:37:
leuke racejes gehad :) Vindt de reversed grid races toch altijd wel het leukst, hier wat leuke acties:

[YouTube: GoT seat Barbagallo 3]
Moet dit nou Johnny O-)

Ging zelf wel heel veel naar links daar voordat ik er af schoot. En door het heuveltje ervoor had ik ook even niet door dat die bocht naar links al zo snel zou komen. Remmen in het gras is niet handig :+

Je deed je nick eer aan iig _O- :+

• CoronelHimself
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:54

CoronelHimself

Division Brabant

Arg... Had geen geluk de 2e race. Had een goede start en pakte meteen 2 plaatsen en nog 1 buitom in de langere linker bocht. Daarna het gat aan het dichtrijden naar de 2 koplopers. Helaas maakte Bastiaan in de 3e ronde een foutje en nam daardoor onbewust de curbstone bij de "pits" en torpedeerde mij in de zij. Waardoor ik tegen de buitenmuur aan kletste en daarna dwars over de baan heen kwam. Ik probeerde nog recht te sturen, maar @jeroentjalsma kon met net niet ontwijken. En ik rond getikt werd en achtersevoren op de baan kwam te staan. Ik dus netjes wachten en dan ging ook goed totdat @Jurrr90 mij niet zag er vol op reed.

Hierdoor werd ik van de baan afgesmeten. En kon ik als 1-na-laatste de baan weer op. Meteen daarna kunnen aanhaken bij @phoentje en ik had hem misschien kunnen pakken in de laatste bocht maar besloot om het toch gewoon te volgen in de hoop dat ik in de slipstream mee kon en weer terug de aansluiting met de grote groep kon vinden. Wetende dat hij toch wel wat sneller is. Dat ging wel goed uiteindelijk toch nog 8e kunnen finishen.

Hier zag het er nog goed uit... :P

Hier wist ik dat gaat mis... |:(

Hier dacht ik he, wat een leuk uitzicht... B)

Nou gelukkig ziet iedereen mij. *O*

En toen kwam Jur... -O-

Steam - PTR83

• R3m3d7
Dit waren de twee gaafste Assetto Corsa races via tweakers voor mij.
Van p12 naar ik geloof p7 in race 1 in een super close race waarbij ik goed p6 kon bijhouden.
Race 2 was iet wat wilder maar een tijdje in een treintje gereden, ingehaald maar zelf ook posities teruggepakt. Al met al een super gave avond gehad, echt met een grote glimlach mijn rondjes gereden.
Ik kan echt iedereen aanraden met deze rot bakken mee te komen racen want het is close en echt 3-4 man breed bochten in met redelijk wat respect voor elkaar.
Echt top, en bedankt weer voor het organiseren en hosten.
Idd, leuke avond gehad, best wel wat droge humor op Discord _O-
en we weten nog steeds niet wat @phoentje nou in Zwolle te zoeken had :+

Vooraf flink zitten oefenen (150+ laps 8)7) en vanmorgen was ik er nog niet over uit of het nou wel zo'n leuke wagen was ..
Alfa90_Buttje schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:56:
't is momenteel nog een haat liefde verhouding met dat hok die seat, uiteindelijk wel redelijke rondetijd weten neer te zetten, maar het is wel werken hoor pffffew .. :o
Ik snap eigenlijk geen hol van de setup met deze wagen, maar door proefondervindelijk wat dingen te proberen toch wat gevonden wat lijkt te werken en had uiteindelijk toch de 2e tijd nipt voor René 0,002 en achter Raymond gezet dus dat bood perspectief.

Qualy ging wel lekker en met een PB 00.57.593 leek het er even op dat ik toch ook nog pole pakken zou .. maar daar kwam @raymondw gelukkig nog een (verwacht) stokje voor steken! d:)b En @JohnnyV stond er vlak achter op 0,022s ! :o

De start zou spannend gaan worden .. en ik had met de 2e stek zowaar de binnenkant >:)
Dus dapper op weg naar de eerste bocht en wetende dat de buitenkant glad is, zag ik @raymondw vrijwel direct wijd gaan het grind in?! :o

En dus lag ik aan de leiding met @JohnnyV in mijn binnenspiegel .. dus ik dapper mijn rondjes rijden, proberen geen foutjes te maken en de rondetijden strak te houden .. het gaatje was 1,2s 1,2s 1,2s 0,9s 0,7s .. :o ... en daarna liep het weer op .. 1,0s 1,2s 1,6s 2,0s .. en uiteindelijk ging @phoentje zich ermee bemoeien en werd het gaatje uiteindelijk 3,9s en dus de win! :D

Race 2 begon ik vrijwel achteraan met naast me @JohnnyV
en jawel, bij de start ineens een vederlicht stuur :') .. dus maar ff kalm aan en de kat uit de boom kijken, diverse schermutselingen moeten ontwijken .. kreeg uiteindelijk nog een tikje waardoor ik in het grind kwam van bocht 1 en lag ver achter ondertussen .. maar stug doorrijden en uiteindelijk 1 voor 1 wat mensen ingehaald .. ondertussen steeds in het kielzog van @AWagen .. hmm .. eerder kwam ik daar niet omheen op Barbagello .. dus ik moest toch wat verzinnen! Uiteindelijk achterin een prikactie aan de binnenkant gedaan, totaal niet serieus, maar Arwen schrok en verremde zich en ging rechtdoor het grind in ... en toen lag ik 3e :)
Nog tijd om ook voor de 2e stek te gaan, dus kop ervoor en gas op de lolly! oOo En uiteindelijk Jeroen Dadema ook nog uit kunnen remmen en lag ik 2e en ca. 5s achter @JohnnyV gefinished. Ik klaag niet :)

edit: whuuutttt ... omg, nog nooit zo vlak gereden geloof ik .. alle ronden binnen 0,767s :o
ronde 11 en 12 identiek! 2x 00:58:079

whahaha .. en al onze PB's binnen 1 seconde! :P

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 11-11-2019 23:19 (8%)

raymondw schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:00:
[Afbeelding]

Donderdag Funcup GT3

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1

Tracks

- Nordschleife - 31 Okt 2019 - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- TBA - TBA

Downloads

Road Atlanta download
Regels

- Fair racing
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

Server Manager

De test race is ook een test voor Server Manager, als het goed gaat gebruik ik die voor de Funcup
Stats url

Tips

@raymondw is het een idee donderdag toch de hele track te gaan rijden?
het wordt wat een kort rondje zo en dan pak je een mooi lang stuk mee .. kunnen de paardjes ook even de benen strekken :9

* Alfa90_Buttje kijkt liev O+ O+

er zijn nog maar 3 tijden gereden.

Zooooooooo dat was me het avondje weer wel zeg. De QP was zeer spannend met allemaal hele vlotte tijden op de borden. Even aanzetten dus in de laatste ronden bleek net niet voldoende te zijn voor een P3 op de grid.
Met het oog op mahem in de races rustig opbouwen in het begin en kijken wat het veld me zou brengen. Ray maakte direct in bocht 1 een dure fout, P2 P3 en P4 konden hem hierdoor passeren en directe een gat slaan naar de rest van het veld. @Alfa90_Buttje & @JohnnyV continu in mijn vizier gehad en in de laatste paar ronden kon ik het kleine gaatje richting @JohnnyV nog aardig dichtrijden zodat hij hopelijk toch nog een klein beetje moest zweten. Nette P3 finish in de race zou een bijna achteraan start betekenen in race2.

Race 2 was wederom fantastisch. Vanaf achter was het goed te zien hoe breed het circuit eigenlijk was. Met dik 3/4 man doordezelfde bocht met bumper aan bumper ook nog toeschouwers. In de 2nalaatste bocht veel plekken kunnen pakken en op jacht naar de volgende groep al in de eerste rondes.
Helaas ging dit niet overal goed en ontstond er een mega crash nadat Bastiaan? gespind was op start finish. Ik dacht de dans te kunnen ontspringen maar werd op het allerlaatste moment vol in de achterkant geraakt waardoor ik letterlijk start-finish voorbij gleed.
Opbouwen vanaf P14 dan maar weer. Direct de pace dankzij de lage schade kunnen voortzetten.
Omdat er veel gevechten waren in het middenveld kon ik het gat richting @Jurrr90 en de groep voor hem dichtrijden. Met een paar rustige inhaal acties was ik Jur gepasseerd en kon de jacht openen en 1 voor 1 de mannen in de groep van 6 inhalen. Tot aan @mjmbult ! Die werd echter verrast door de hulpjes die ik allemaal meegenomen had. Hij verloor helaas binnen enkele bochten 6 posities!
Aan het einde nog een lekkere strijd van ongeveer 4 ronden met @AWagen (armin?) waaruit ik in de laatste ronde hem in bocht 1 kon passeren en met een strakkere lijn een klein gaatje kon trekken.

Ik kan niet anders zeggen dat de opkomst in Race 2 van dit kampioenschap van 17 man voldoende zegt!
Ruime bezetting met leuke gevechten en op het eerste oog wellicht een saaie auto maar niets is minder waar!
Tot brands!

Voor de nieuwkomers, perfect gereden, goed gelet op de blauwe vlaggen. En gewoon veel oefenen en meedoen, de gaatjes worden dan snel kleiner :)

De stats zijn begewerkt: http://livestats.assetto-corsa.nl/championship

phoentje wijzigde deze reactie 12-11-2019 07:22 (4%)

• Marciando
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-01 17:19
Ik was er gisteren ook voor het eerst bij. Marcel van Delft was ik. Heb heerlijk laatste gereden de gehele race xD maaarrrrrr wel ruim 2 seconden van mijn PR gehaald dus ik heb heel wat geleerd en hopelijk volgende keer rijd ik wat dichter bij de groep :D

@Marciando welkom! d:)b

had je uiteindelijk door dat je ook LINKS van de kerb langs mocht?! :P

Marciando schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:42:
Ik was er gisteren ook voor het eerst bij. Marcel van Delft was ik. Heb heerlijk laatste gereden de gehele race xD maaarrrrrr wel ruim 2 seconden van mijn PR gehaald dus ik heb heel wat geleerd en hopelijk volgende keer rijd ik wat dichter bij de groep :D
Was je? Nu ben je dat niet meer? :?

De laatste zullen de eerste zijn, als je maar over de streep komt ;)
Mocht je wat meer willen oefenen, Donderdag rijden we de FunCup en daar word ook ervaring en tips met tuning uitgewisseld. Rijden we nu de GT3, je hebt dan iets meer knoppen om de afstelling te verprutsen.

• R3m3d7
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:44:

@Marciando welkom! d:)b

had je uiteindelijk door dat je ook LINKS van de kerb langs mocht?! :P
Jazeker, dat had hij op een gegeven moment door. Eerst was hij nog puur en eerlijk maar later reed hij tweakers-stijl dit baantje rond en dat ging best prima. @Marciando ik had het denk ik 3-4 keer geroepen via Discord maar volgens mij zat je daar niet op. Je reageerde in ieder geval niet. Ik reed achter je in practice en wilde je nog wat meer tips geven. Ik kan je echt aanraden om op Discord te zitten, dat maakt de hele beleving nog een stuk leuker en het is soms ook echt belangrijk tijdens de race.

R3m3d7 wijzigde deze reactie 12-11-2019 09:11 (3%)

tweakers-stijl :+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 12-11-2019 09:33 (10%)

• TiezZ_BE
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:15:
[...]

@raymondw is het een idee donderdag toch de hele track te gaan rijden?
het wordt wat een kort rondje zo en dan pak je een mooi lang stuk mee .. kunnen de paardjes ook even de benen strekken :9

[Afbeelding]

* Alfa90_Buttje kijkt liev O+ O+

er zijn nog maar 3 tijden gereden.
Ik ben voor want ik stook mijn banden op in die lange hobbelige bocht naar boven.
=> Iemand tips daarvoor?

• Marciando
Haha ja ik luisterde wel mee via discord maar denk dat ik te gefocust was en het daardoor niet hoorde. Zal volgende keer zorgen voor een Mic dan communiceert het wat makkelijker. Ik heb me gister in ieder geval enorm vermaakt.
Het lastige was gister dat ik ''getraind'' had met het aan de rechterkant langsgaan van de kerbs in de laatste bocht. Als je dan ineens merkt dat je er links langs mag veranderd dat die hele bocht en het duurde een tijdje voordat ik daar het nieuwe rem- en instuurpunt had gevonden. Maar nogmaals, ik heb flink wat vooruitgang geboekt en sta volgende keer zeker open voor tips :D
R3m3d7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:11:
[...]

Jazeker, dat had hij op een gegeven moment door. Eerst was hij nog puur en eerlijk maar later reed hij tweakers-stijl dit baantje rond en dat ging best prima. @Marciando ik had het denk ik 3-4 keer geroepen via Discord maar volgens mij zat je daar niet op. Je reageerde in ieder geval niet. Ik reed achter je in practice en wilde je nog wat meer tips geven. Ik kan je echt aanraden om op Discord te zitten, dat maakt de hele beleving nog een stuk leuker en het is soms ook echt belangrijk tijdens de race.

• Jurrr90
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:18

Jurrr90

Capt_Buttons

Haha excuus. Je stond wel netjes naast de racelijn. Ik denk dat ik achter de auto die je aan de rechterkant passeerde aanging(?).

• tomolino
Ook hier gisteravond mijn eerste poging sinds jaren, het is me weer erg goed bevallen.
Gekwalificeerd als 10e en de eerste race ook op deze positie geëindigd, her en der een klein foutje maar al met al lekker gereden.

De tweede race mocht ik als 7e van start gaan en kwam ik goed weg, de eerste bocht rustig buitenom en 1 a 2 posities kunnen pakken, merk dat ik het erg lastig vind om de eerste 3 a 4 rondjes in m'n ritme te komen.
In ronde 4 maakte ik dan ook een fout in de laatste bocht en pakte ik het grind mee, dit koste erg veel tijd en ik zakte van P6 naar P10 of 11. Vervolgens weer enigszins m'n plek gevonden tot er op startfinish een flinke crash was, ik leek er goed doorheen te komen maar helaas werd ik toch nog meegenomen.
Vanaf P13 de race weer op moeten bouwen met nog een minuut of 13 te gaan volgens mij, uiteindelijk opgeklommen naar P11 en aan kunnen haken bij een treintje (P7 t/m P10 volgens mij), ik had het tempo om te volgen maar meer ook niet.

Een minuut of 4 voor het eind zag ik Raymond naderen in mijn spiegels, een snelle blik op zijn rondetijd leerde mij dat hij snel een 8 a 9 tiende sneller was per ronde dan ik. Gelukkig kon hij slechts 1 keer een inhaalactie inzetten, voor de laatste bocht zat hij aan de binnenkant en gokte hij volgens mij dat ik de bocht ''tweaker-stijl'' ging nemen, echter stapte ik nog iets eerder op de rem dan hij en kon ik hem binnendoor terug snijden. Al met al een leuk duel wat je dan toch even het echte racegevoel geeft.

Ik heb een leuke avond gehad en hoop er volgende week weer bij te zijn!
tomolino schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:56:
Een minuut of 4 voor het eind zag ik Raymond naderen in mijn spiegels, een snelle blik op zijn rondetijd leerde mij dat hij snel een 8 a 9 tiende sneller was per ronde dan ik. Gelukkig kon hij slechts 1 keer een inhaalactie inzetten, voor de laatste bocht zat hij aan de binnenkant en gokte hij volgens mij dat ik de bocht ''tweaker-stijl'' ging nemen, echter stapte ik nog iets eerder op de rem dan hij en kon ik hem binnendoor terug snijden. Al met al een leuk duel wat je dan toch even het echte racegevoel geeft.
Ja, je had mij daar goed te pakken ;)
Was wel even WTF moment want ik verwachte je terug vanaf links en niet vanaf rechts.
Liep allemaal goed af d:)b

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-01 13:45
Goededag racers,

Ik hoop over 2 weken Sim Rig inclusief Fanatec spul te bestellen, wacht nog even met kiezen op de Black Friday deals maar de Clubsport V3 en DD1 zijn al zowat zeker. Alleen het stuur twijfel ik over, de BMW GT2 of Clubsport GT. Verder een Sim-Lab GT1 Evo.

Maar sinds ik voor ACC Content Manager heb geinstalleerd vind ik ACC eigenlijk geweldig mooi. Dus, ik wou opzich straks wel mee een keer mee doen met de online races. Heb dit forum al een beetje doorgenomen.

Maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? En, racen jullie alleen op maandag?
Discord zal ik me morgen voor aanmelden. De Seat had ik al. Tracks downloaden zal ik ook doen.

Mvg,

Paul

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Kloever schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:48:

Maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? En, racen jullie alleen op maandag?
l
Welkom!

Als AC het een geldige ronde vindt, vinden wij dat ook ;). Verder gewoon karren en race uitrijden. Er staat wat info op www.assetto-corsa.nl

Races met de Seat nu zijn inderdaad op maandag. Verder is er nog een Fun-cup, meestal op donderdag geloof ik, maar die veranderd nog wel eens afhankelijk van animo.

• tomolino
raymondw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:04:
[...]

Ja, je had mij daar goed te pakken ;)
Was wel even WTF moment want ik verwachte je terug vanaf links en niet vanaf rechts.
Liep allemaal goed af d:)b
Wat mij betreft zijn dat de mooie duels, al merkte ik dat je flink sneller was. Volgens mij ging je nog een keer bijna eraf omdat ik veel eerder remde dan jij verwachte... :-(

Ik lees trouwens over de AC content manager, wat doet dit precies en wat is de toegevoegde waarde hiervan?

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

tomolino schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:01:
[...]

Ik lees trouwens over de AC content manager, wat doet dit precies en wat is de toegevoegde waarde hiervan?
YouTube: YOU NEED THIS MOD ! - Assetto Corsa Content Manager

Het is een 100x betere UI dan Kunos zelf heeft gemaakt.

• R3m3d7
tomolino schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:01:
[...]

Het vervangt de hele interface van AC tot het moment dat je in de auto/pitstraat zit tot iets waarbij je gewoon veel meer controle hebt, je plakt gewoon een racedepartment URL in CM en hij download en installeerd de mod automatisch, je kan races of practice sessies die je vaker wil doen opslaan als een preference en die in 1x weer laden, er zit SRS support in en ook voor controls kan je profielen opslaan en in 1x laden.
Daarnaast zijn er nog HEEL veel andere functies.
Het is eerst even overweldigend maar het is echt top om mee te werken, ik zou nu niet meer zonder willen en heb iets van 5 euro betaald om het project te ondersteunen.

• Marciando
Een van de instelling die ik echt super vind in de content manager is de mogelijkheid om namen aan te zetten boven de wagens. Dan zie je in één oogopslag wie je op de baan ziet.
Verder is de hele bediening gewoon heel prettig.

• R3m3d7
Marciando schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:18:
Een van de instelling die ik echt super vind in de content manager is de mogelijkheid om namen aan te zetten boven de wagens. Dan zie je in één oogopslag wie je op de baan ziet.
Verder is de hele bediening gewoon heel prettig.
Hey, die kende ik nog niet, waar zit dat?
CTRL + L toch?

Btw werkt niet in VR :')

• Kloever
Ik vind persoonlijk het gebruiksgemak incm SOL erg fijn. Al moet ik zeggen dat Sol ineens niet goed meer werkt bij mij.

*Edit*

Vraagje. Ik vind het racen met GT wagens er leuk om te doen, maar ook BTCC en DTM. Nu vond ik deze site's:

http://www.triple7racing.net/btcc-mod-assetto-corsa/
https://www.assettocorsam...o-corsa-btcc-legends-mod/

Zijn die een beetje betrouwbaar? En weet iemand waar ik een DTM mod kan vinden?

Kloever wijzigde deze reactie 12-11-2019 16:24 (58%)

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• tomolino
Een kampioenschap met BTCC of DTM auto's lijkt me ook gaaf, vooral oldschool BTCC (het liefste met de 850 estate) lijkt me leuk!

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:14

H-Alien

aka Schenk

R3m3d7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:06:
[...]

Het is eerst even overweldigend maar het is echt top om mee te werken, ik zou nu niet meer zonder willen en heb iets van 5 euro betaald om het project te ondersteunen.
Enige suffe aan cm is dat ik na een schone windows install inmiddels 5x heb betaald voor een nieuwe key en deze geen 1x ook daadwerkelijk heb ontvangen. De eerste keer heb ik ook erachteraan moeten mailen om uiteindelijk een key te ontvangen. Is daarna nooit meer gelukt. Ik heb me maar neergelegd bij de gratis versie :/

SRHI: discord.gg/wxnENEt | https://www.facebook.com/simracinghubinternational

H-Alien schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:00:
[...]

Enige suffe aan cm is dat ik na een schone windows install inmiddels 5x heb betaald voor een nieuwe key en deze geen 1x ook daadwerkelijk heb ontvangen. De eerste keer heb ik ook erachteraan moeten mailen om uiteindelijk een key te ontvangen. Is daarna nooit meer gelukt. Ik heb me maar neergelegd bij de gratis versie :/
en ik dacht dat ik de enige was, gebruik nu gewoon geen CM meer :Y)

• Marciando
Huh, ik kon na herinstallatie gewoon de code gebruiken die ik na de eerste keer doneren heb ontvangen.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Marciando schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:20:
Huh, ik kon na herinstallatie gewoon de code gebruiken die ik na de eerste keer doneren heb ontvangen.
Die had ik nergens opgeslagen :)

• R3m3d7
H-Alien schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:00:
[...]

Maar je kan dezelfde key toch gewoon weer gebruiken?
Ik heb na een herinstallatie de oude key weer gepakt en zo weer geladen en klaar volgens mij, ik heb nooit meer contact met de beste man gehad.

• Card Nox
Hier ook alles goed gegaan met de key. Vind cm heerlijk. Speel voornamelijk online op bepaalde servers. Cm start binnen 1 seconden en en binnen luttele seconden laad ik al de server. Veel sneller dan met de standaard Launcher. Moet zeggen dat ik wel even heb moeten wennen.

• Kloever
Ik heb gisteren mijn CM opnieuw geinstalleerd nadat ik de installatie van SOL 1.0 verpruts had. Rode horizon.

Maar CM pakt gewoon je key weer, mits je deze bewaard hebt natuurlijk.

Verder is CM voornamelijk, naast SOL, ook handig voor je mods. Gewoon het adres invoeren en als er een update is vermeld CM dat ook. Geen geemmer meer met "zou er al een update zijn?"...

Gisteren ACC weer heel even gestart, maandag en dinsdag zijn sportdagen voor ons dus veel tijd is er nooit, maar ik kan echt niet wachten tot ik mijn T3PA kan vervangen. Of hij remt niet of te goed. Rustig afremmen is er niet meer bij. Maar verder speelt het heel fijn, beter dan PC2 vind ik persoonlijk.

• AWagen
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:42: .. ondertussen steeds in het kielzog van @AWagen .. hmm .. eerder kwam ik daar niet omheen op Barbagello .. dus ik moest toch wat verzinnen! Uiteindelijk achterin een prikactie aan de binnenkant gedaan, totaal niet serieus, maar Arwen schrok en verremde zich en ging rechtdoor het grind in ... en toen lag ik 3e :)
Ik schrok nog niet eens, maar probeerde gewoon zo laat mogelijk te remmen! Net iets te hard op de rem en het grind kwam steeds dichterbij! Had ook nooit de intentie om net zo hard te verdedigen als vorige week, juist om te voorkomen dat ik er naast zou gaan, maar helaas! :F
phoentje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:21:
Aan het einde nog een lekkere strijd van ongeveer 4 ronden met @AWagen (armin?) waaruit ik in de laatste ronde hem in bocht 1 kon passeren en met een strakkere lijn een klein gaatje kon trekken.
Arwin it is! Was een mooi gevecht, moest nog even goed de concentratie er bij houden. In de bocht dat ik wijd ging kwam mijn vriendin de kamer binnen stormen op zoek naar aandacht. Ging precies niet goed! :F Maar alsnog uiteraard verdiend de plek overgenomen!

Ondanks dat ik nog geen rondje geraced had in deze of een soortgelijke auto me nog aardig kunnen mengen in de gevechten voorin de middenmoot! Mooi hoe iedereen elkaar liet leven op wat foutjes na :Y

De grote pile-up in race 2 op start-finish kwam ik ook goed weg.. Dacht dat ik er precies langs kon, maar werd net achterop aangetikt, begon wat te slingeren en belande in het gras.. Kwam ik precies op de pit exit uit! _O- Kon ik vanaf daar lekker doorrijden (had er stiekem wel 6 plaatsen mee gewonnen) O-)

builds.gg

Donderdag Funcup GT3

Funcup GT3

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1

Tracks

- Suzuka - 21 Nov 2019

Downloads

Road Atlanta download
Regels

- Fair racing
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Server / Password

Stats

Stats url

Tips

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

raymondw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:58:
...

Tips

neem een paracetamolletje tegen dat gestuiter na de s-bochten :)

Zat al met @Alfa90_Buttje te PB'en of de full course niet een betere optie is.
Persoonlijk vind ik de Short prima te doen, ook met DD en bass-shakers aan ;)

Dus : https://www.strawpoll.me/18934870

• Kloever
raymondw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:58:
[Afbeelding]

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1

Ik heb nog geen ervaring met online racen. En met mijn huidige T3PA setje denk ik niet dat ik veel lol ga hebben denk ik dat ik dit oversla. Maar...Als de rest van de week de practice server aanstaat, kan/mag ik daar gebruik van maken? Zo ja, moet ik nog wat doen? Anders dan me aanmelden bij de Discord server.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

@Kloever, ik met mijn zeer beperkte ervaring en T3PA setje heb anders behoorlijk veel lol in de races die ik net heb meegedaan (niet tweakers, maandag komt me niet uit) :) Morgen is funcup dus lekker laagdrempelig, mocht je toch mee willen doen.

Morgen van de partij, heb het rijk voor mezelf dus veel tijd komende week :) Volledig of short maakt me niet zoveel uit maar short is wel gegarandeerd veel actie me dunkt.

H-Alien wijzigde deze reactie 13-11-2019 12:18 (25%)

• Kloever
H-Alien schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:15:
@Kloever, ik met mijn zeer beperkte ervaring en T3PA setje heb anders behoorlijk veel lol in de races die ik net heb meegedaan (niet tweakers, maandag komt me niet uit) :) Morgen is funcup dus lekker laagdrempelig, mocht je toch mee willen doen.

Morgen van de partij, heb het rijk voor mezelf dus veel tijd komende week :) Volledig of short maakt me niet zoveel uit maar short is wel gegarandeerd veel actie me dunkt.
Ik ook hoor. Heb het setje nu 3 jaar en me er super mee vermaakt. Maar hij doet het gewoon niet goed meer. Sensor is al schoongemaakt. Firmware ect opnieuw. Hij doet het of heel goed of niet heel goed. Ik moet dan heel vroeg al gaan remmen anders sta ik niet op tijd stil of schiet ik rechtdoor. Of hij remt dan ineens te goed en dan sta ik dus letterlijk stil voor de bocht. Als ik de eigenschappen van Thurstmaster erbij pak dan remt hij meestal eerst tot 50% dan schiet hij door naar 80%. En daarna is het gewoon een kermis wat die doet. Maar nog een paar weken en dan als het goed is V3 van Fanatec.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

ah okay, dat klinkt niet als lollig nee :)

raymondw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:03:
Zat al met @Alfa90_Buttje te PB'en of de full course niet een betere optie is.
Persoonlijk vind ik de Short prima te doen, ook met DD en bass-shakers aan ;)

Dus : https://www.strawpoll.me/18934870
momenteel 3 4 om 3 .. spannennnd!! Ook naast de baan! :P

* Alfa90_Buttje schopt Raymond naar de Bootz pollcreator ;)

die kun je hier ook tonen namelijk :P

Kloever schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:11:
Ik heb nog geen ervaring met online racen. En met mijn huidige T3PA setje denk ik niet dat ik veel lol ga hebben denk ik dat ik dit oversla. Maar...Als de rest van de week de practice server aanstaat, kan/mag ik daar gebruik van maken? Zo ja, moet ik nog wat doen? Anders dan me aanmelden bij de Discord server.
Ja, ga je gang FunCup is om te oefenen en ervaring op te doen!
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:41:
[...]

momenteel 3 om 3 .. spannennnd!! Ook naast de baan! :P

* Alfa90_Buttje schopt Raymond naar de Bootz pollcreator ;)

die kun je hier ook tonen namelijk :P
iets met mobiel gemak :D

• AWagen
  • Niet online
Heb er weer netjes 4 - 4 van gemaakt! Om het makkelijk te houden d:)b

builds.gg

• TiezZ_BE
  • Nu online
H-Alien schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:49:
[...]

neem een paracetamolletje tegen dat gestuiter na de s-bochten :)
Iemand tips tegen het overhitten vd linkerbanden in die stuiter bocht. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet opgelost.

@TiezZ_BE hogere bandendruk of op mediums gaan rijden. Uitlijnen is vrij lastig denkik om het mee op te lossen.

AWagen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:02:
Heb er weer netjes 4 - 4 van gemaakt! Om het makkelijk te houden d:)b
Boefje :P

5 om 4 :o ... #houopscheiuitikhouhetnietmeer :o

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 13-11-2019 13:21 (8%)

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:02

Hupske

AFCA

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:18:

@TiezZ_BE hogere bandendruk of op mediums gaan rijden. Uitlijnen is vrij lastig denkik om het mee op te lossen.

[...]

Boefje :P

5 om 4 :o ... #houopscheiuitikhouhetnietmeer :o
5-5 :+

iedereen die stemt rijdt morgenavond wel ff mee hé ?! ;)

@JW van Wijngen _O-

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 13-11-2019 15:33 (20%)

• JW van Wijngen
  • Laatst online: 23-01 11:18
ik stem niet maar het is nu 6 voor lang en 5 voor kort >:)

ik weet ook niet hoe dat kan

iRacing Profiel

• AWagen
  • Niet online
Okee na wat oefenen wil ik mijn stem toch wijzigen naar lange baan. Dat koppelstuk is echt verschrikkelijk :')

Dus doe maar -1 voor de korte baan keuze!

builds.gg

• R3m3d7
AWagen schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:29:
Okee na wat oefenen wil ik mijn stem toch wijzigen naar lange baan. Dat koppelstuk is echt verschrikkelijk :')

Dus doe maar -1 voor de korte baan keuze!
FRAUDE!!
Je had vast al op lang gestemd en probeert zo twee keer te stemmen, daar trappen we niet in! >:)

• AWagen
  • Niet online
R3m3d7 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:54:
[...]

FRAUDE!!
Je had vast al op lang gestemd en probeert zo twee keer te stemmen, daar trappen we niet in! >:)
Haha je hebt gelijk! Doe direct maar -4 voor de kort baan keuze! *O*

builds.gg

Pagina: 1 ... 113 ... 117 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True