Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18

@raymondw wil je een keuze maken en de juiste dan opzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-11-2019 20:14 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
En dan voor de grap gewoon een compleet andere track kiezen :)

www.simsport-racing.com

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 18:49
Ligt het aan mij of zijn er totaal geen Aston Martin wagens te vinden als mod? Heb een GT3 pack gevonden maar die werkt niet helaas.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• raymondw
  • Laatst online: 22:39
@Kloever klopt helaas...
Maar er zijn genoeg andere geweldige auto's ;)

FunCup word de lange variant ivm de banden links.
Word morgen wel druk met 16 stemmers :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Kloever schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:30:
Ligt het aan mij of zijn er totaal geen Aston Martin wagens te vinden als mod? Heb een GT3 pack gevonden maar die werkt niet helaas.
Die zijn er wel degelijk alleen vele zijn niet goed gemaakt of zijn alleen een shell over een chassis van een andere auto heen zeg maar.

Weet wel dat urd een aston pas heeft gelanceerd die wel goed is. Maar dat is een betaalde mod van paar eurootjes.

• Kloever
raymondw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:58:
@Kloever klopt helaas...
Maar er zijn genoeg andere geweldige auto's ;)
Dat is helemaal waar. Ik vermaak me nu nog prima met de Nissan Primera BTCC :+
PRM2D4 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:38:
[...]

Die zijn er wel degelijk alleen vele zijn niet goed gemaakt of zijn alleen een shell over een chassis van een andere auto heen zeg maar.

Weet wel dat urd een aston pas heeft gelanceerd die wel goed is. Maar dat is een betaalde mod van paar eurootjes.
Gaan we daar eens rond kijken. Ik vind het niet erg om een paar euro's neer te moeten leggen voor een mooie mod.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Alfa Novanta
raymondw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:58:

FunCup word de lange variant ivm de banden links.
Word morgen wel druk met 16 stemmers :+
maar aangezien hij pas gisteravond rond 23:00 online kwam hebben alleen Raymond en ikzeidegek 8)7
hem kunnen oefenen. Dus de rest zal nog als de wiedeweerga deze variant moeten gaan testen!

90% van de baan is gelijk, maar je verruilt de lange rechter de heuvel op, voor een lastige linker en een lastige doordraaier rechts met dubbele apex.

Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/components/phpthumbof/cache/RoadAtlanta08.827fcc2562aad0bdd52a481fdffad525.png

.. of we moeten de race weer op vrijdag houden, dat zou wel zo eerlijk zijn voor de rest.

wat vinden jullie?

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-11-2019 09:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• H-Alien
Die short had ook bijna niemand gereden toch, dus weinig verschil ;) heb wel een paar offline rondjes lange versie gedaan. Die 3 extra bochten zijn heel even schakelen maar wel aan te leren in een half uurtje practice. Top tijden rij ik toch niet dus als ik ze maar doorkom is het al snel goed :D

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:41:
Die short had ook bijna niemand gereden toch
toch nog 10 man d:)b
heb wel een paar offline rondjes lange versie gedaan.
kudos! d:)b
Die 3 extra bochten zijn heel even schakelen maar wel aan te leren in een half uurtje practice.
true

maar ik vind het wel wat lullig dat 10 man de korte baan oefenen en we last-minute de lange online zetten.
misschien moet ik er niet zo zwaar aan tillen, 't is "maar de funcup" :o ;)

• AWagen
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
De korte of lange, vandaag of morgen, ik ben er sowieso bij!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:03
Ik moet nog zien of ik op tijd thuis ben

https://www.techpowerup.com/review/

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Kloever schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:47:
[...]

Dat is helemaal waar. Ik vermaak me nu nog prima met de Nissan Primera BTCC :+

[...]

Gaan we daar eens rond kijken. Ik vind het niet erg om een paar euro's neer te moeten leggen voor een mooie mod.
De urd gte mod is zeker de moeite waard zijn er 3 in 1

• raymondw
Funcup server staat alvast in RACE mode ingesteld.
Practice sessie loopt tot 20.00, daarna Q en R

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Alfa Novanta

En iedereen die wil lekker meedoen! Beetje respect naar elkaar dan kan iedereen zijn rondjes rijden op deze prachtige en uitdagende baan! Een mooie rollercoaster mini-Nordschleife O+ O+

• H-Alien
is er eigenlijk een discord kanaal? Zie alleen een paar nospeak kanalen

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
Zeker, dezelfde als altijd

• raymondw
Teamspeak kanalen krijg je alleen toegang toe na een check van een admin dat je een persoon bent.
Dit om ongenode gasten en bots te weren.

Vond het een leuke race, maar denk dat de korte baan een grote uitdaging was geweest :D
Zal eens kijken welke layouts Suzuka heeft.
En @Alfa90_Buttje had uiteindelijk gelijk, mijn Nordschleife setup was met 30L bijna net zo snel als mijn PB tijd.
Volgende keer toch maar weer wat meer setupen

• H-Alien
prima vermaakt, ondanks akkefietjes start race 2 :) Vooral bocht 3, raakte bocht 2 curb iets teveel waardoor ik wat te scherp in kwam zetten op bocht 3. Klein tikje, warempel op de baan gebleven en daarna Raymond in de sandwich, ik aan de buitenkant en gebroederlijk de muur in. Kan tempo niet bijbenen maar op wat foutjes in race 1 na best aardig.

www.simsport-racing.com

• H-Alien
Discord bleek trouwens een bugje ofzo. Stond een update klaar en daarna deed de mic het wel (in theorie althans)

www.simsport-racing.com

• raymondw
Op Donderdag zijn foutjes "verplicht" ;)
We rijden om iedereen te laten wennen aan de echte league races op Maandag.

• Alfa Novanta
Leuk gereden vanavond :) .. en wat een mooie baan is dit, echt een mini-Nordschleife met de hoogte verschillen waarbij de auto lekker licht wordt, hoge kerbs en de nodige kuilen en bulten O+

Bocht 1 even naar de 4 en volgas boven aankomen en remmen voor het knikje en dan weer volgas omlaag nipt over de kerbs en even naar de 3 om lekker wijd naar links te daveren. Dan flink afremmen naar de 3 en uitkomen op de buitenste kerb en 2m voor het eind remmen en flink insturen tegen de apex voor een goede exit maar niet op de kerb omdat de auto dan stuitert. De chicane goed nemen ook weer voor een goede exit maar niet te vroeg op het gras want dan ga je rechtsaf in de muur onder de brug.
En dan is het even oppassen dat je de goede lijn neemt over de bult, iets teveel links en de auto wordt licht en je komt te wijd neer en in het gras=in de muur :')

Race 1 was na de pole vrij rechttoe rechtaan :o Geen idee wat er in race 2 precies gebeurde, ik wou kalm aan achter de meute aan de esses door en dan gaan racen maar had een goede start en reed ineens in een sandwich en had het idee dat we 3 dik omhoog gingen en wist niet waar ik naartoe moest.. schijnbaar was links weg maar dat wist ik niet dus durfde niet in te sturen en kennelijk de rechter geraakt :'(
De herstart leek goed tot beide McLaren' s eraf vlogen in de Esses. Wat er toen gebeurde was mij niet duidelijk, allen van het gas en wachten op Dimitri.. of toch niet.. nouja en toen gingen we weer. Uiteindelijk bij poging 3 @AWagen voorbij bij de chicane en op weg naar Dennis die op kop lag, maar ik raakte achterin net links in het gras en spinde toen ik wilde insturen voor de exit het rechte stuk op... nou okay, dan spinnen weer de goede kant op.. FOUT... weer achterstevoren... okay, ff spinnen en weer de goede kant op.. FOUT.. weer de verkeerde kant op.. Pas bij de 3e poging stond ik recht met knal rooie achterbanden :X en @AWagen kwam me weer voorbij. Dus op eieren er achteraan en uiteindelijk voorbij toen @AWagen de lijn door de esses compleet miste en na een klein kusje er voorbij :> srry .. maar Dennis was toen te ver weg :'( .. Feli @dennis, nice drive _/-\o_

@AWagen hele mooie PB heb je gezet trouwens, 1:02:072 _/-\o_
.. maar in de race kwam je daar lang niet aan, how come?

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2019 08:40 ]

• H-Alien
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:10:
....

van het gas en wachten op Dimitri..
Moeten jullie vaker doen, liefst tot ik een rondje voorsprong heb ofzo ;)

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
moet je niet uitgebreid gaan staan grasmaaien :+

maar je hebt je ook knap verbeterd btw .. PB 01:21.468 tijdens de race (y)

@bobopalmtree jammer dat jij er niet bij was, je stond zo mooi 2e

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2019 08:44 ]

• AWagen
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:10:
@AWagen hele mooie PB heb je gezet trouwens, 1:02:072 _/-\o_
.. maar in de race kwam je daar lang niet aan, how come?
Gistermiddag lukte het op een of andere manier beter. Al kwam ik in kwali tijd nog wel aardig in de buurt!

In de race was aan het begin mijn auto te zwaar, en aan het eind begonnen de banden te zeuren! Dus ik had geen enkel vertrouwen meer in het rijden op de limiet haha! Met wat meer rondjes ervaring op de baan zou het ook wat beter gaan en ook de hoge foutlast liet mij wat rustiger rijden.

Tot zover mijn lijstje 'drivers excuses' :Y

Race 1 was vermakelijk, continue om en nabij @raymondw gereden. We waren ongeveer even snel en maakten ook nog eens evenveel fouten waardoor we na 30 minuten netjes 0,1 seconden van elkaar de finish bereikten. Hij maakte het zelfs nog even spannend bij de laatste chicane in de laatste bocht :)

Race 2 had ik een mega start en nog voor de eerste bocht van P3 naar P1 kunnen klimmen. Maar achteraan maakte jullie er wel een zooitje van 7(8)7. Herstarts gingen volgens mij niet veel beter :P

Verder foutenlast een stukje minder. Dennis kwam er al vrij snel voorbij, en wat later @Alfa90_Buttje ook. Tot hij het nodig vond om een ballet voorstelling te gaan houden achterop het veld _O- . Weer er voorbij met de intentie het dit keer wat moeilijker te maken maar na een foutje van mij en een tikje van @Alfa90_Buttje moest ik mijn best doen hem niet in de muur te zetten! Toen maar relaxed uitgereden.

Leuke avond gehad weer!

• H-Alien
@Alfa90_Buttje Komt doordat iemand riep dat je bocht 1 super snel kan nemen, dan wil ik dat proef ondervindelijk bevestigen....of niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door H-Alien op 15-11-2019 08:49 ]

www.simsport-racing.com

• raymondw
Volgende week rijden we Suzuka, er is een GP, East en West layout.
Gezien het aantal auto's rijden we de kortere variant :D
Ik ga voor de East layout
Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/components/phpthumbof/cache/SuzukaEast2009.eb685cbd12f2aaf4740e0294174ba80c.png

• Alfa Novanta
AWagen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:44:
Gistermiddag lukte het op een of andere manier beter. Al kwam ik in kwali tijd nog wel aardig in de buurt!
idd, qualy was netjes! ik moest er wel even voor gaan zitten :P
In de race was aan het begin mijn auto te zwaar, en aan het eind begonnen de banden te zeuren! Dus ik had geen enkel vertrouwen meer in het rijden op de limiet haha! Met wat meer rondjes ervaring op de baan zou het ook wat beter gaan en ook de hoge foutlast liet mij wat rustiger rijden.

Tot zover mijn lijstje 'drivers excuses' :Y
ja nouja .. jouw tempo ligt wel hoger als wat er in de race uit kwam dus terecht. Misschien bandenspanning en/of peut verkeerd ingeschat.
Race 1 was vermakelijk, continue om en nabij @raymondw gereden. We waren ongeveer even snel en maakten ook nog eens evenveel fouten waardoor we na 30 minuten netjes 0,1 seconden van elkaar de finish bereikten. Als maakte hij het nog wel even spannend bij de laatste chicane in de laatste bocht :)
oew, dat is wel onwijs close idd :o
Race 2 had ik een mega start en nog voor de eerste bocht van P3 naar P1 kunnen klimmen. Maar achteraan maakte jullie er wel een zooitje van 7(8)7. Herstarts gingen volgens mij niet veel beter :P
het gevoel na een herstart is ook anders moet ik zeggen .. het voelt niet "echt" en zeker niet na dat gehannes toen we op Dimitri gingen wachtten. maargoed, toen het tempo er éénmaal weer in zat kwam het wel weer goed.
Verder foutenlast een stukje minder. Dennis kwam er al vrij snel voorbij, en wat later @Alfa90_Buttje ook. Tot hij het nodig vond om een ballet voorstelling te gaan houden achterop het veld _O- .
Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/media/3o6nUUHNXBdVaV2Pde/giphy.webp

:+
Weer er voorbij met de intentie het dit keer wat moeilijker te maken maar na een foutje van mij en een tik van @Alfa90_Buttje moest ik mijn best doen hem niet in de muur te zetten! Toen maar relaxed uitgereden.
mjah, jij ging wijd .. mompelt iets met een gat enzo .. ik had iets eerder moeten remmen toen ik achterlangs wilde kruizen .. maar eigenlijk had ik gewoon wat meer geduld moeten hebben tot een recht stuk maar jouw verdedigende acties herinnerende wilde ik direct profiteren van je fout, ik had wat teveel haast .. terwijl Dennis toch al veel te ver weg was :'(
Leuke avond gehad weer!
zeer zeker! :Y

• H-Alien
Voor de volgende keer, dat wachten had wat mij betreft ook niet gehoeven (mic deed het niet dus kon lastig reageren). Ook de restart niet, ik ben van het type niet zeuren en gewoon doorkachelen. Heb ook een gloeiende allergie voor afspraken die continu verzet worden omdat 1 iemand niet kan, dit is de digitale variant daarvan zegmaar :)

www.simsport-racing.com

• AWagen
  • Niet online
Ha ach hoort wat mij betreft allemaal wel bij de FunCup! Zo serieus ben ik nou ook (nog >:) ) weer niet.. moet ook niet vergeten dat ik nog geen eens een half jaar een stuurtje heb! Gewoon blijven volhouden. Hier leer ik alleen maar van haha

Al had van mij de gestart ook met gehoeven! Beetje chaos in de eerste bocht hoort er ook bij. En als je vindt dat je zelf steeds de Sjaak bent, ligt het allicht ook aan jezelf. _O- (Niet deze race specifiek hoor, keertje kan gebeuren)

• H-Alien
AWagen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:12:
...

En als je vindt dat je zelf steeds de Sjaak bent, ligt het allicht ook aan jezelf. _O-
Niks daarvan, ligt altijd aan die goedkope Thurstmaster zooi. Per definitie, geen uitzondering. Behalve als het goed gaat. :X

www.simsport-racing.com

• Kloever
Gisteren mezelf ook maar aangemeld op de Discord server. Verder niks mee gedaan wegens tijd gebrek. Ook meteen van alles van http://www.assetto-corsa.nl/ gedownload. Dus zover zijn we klaar om voor het eerst online te gaan.

Maar, even een kleine issue oplossen. Ik heb ineens geen stuur leds meer ingame bij bv de 919. Ik denk dat ik weer een mod error heb gecreëerd. Zal wel weer alles eraf halen en, weer, opnieuw installeren. Tenzij iemand een oplossing heeft.

• raymondw
Kloever schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:43:
Maar, even een kleine issue oplossen. Ik heb ineens geen stuur leds meer ingame bij bv de 919. Ik denk dat ik weer een mod error heb gecreëerd. Zal wel weer alles eraf halen en, weer, opnieuw installeren. Tenzij iemand een oplossing heeft.
Mods zijn leuk, maar als deze gemaakt zijn voor een oudere versie dan kunnen ze problemen geven met de laatste release.
Ik probeer tegenwoordig maar zo min mogelijk mods te gebruiken.

FunCup is een cup voor de fun, we kunnen ook 3 losse races rijden zoals dat in het verleden gedaan werd.
Maar dan heb je niet dat je een auto leert kennen want je rijdt drie verschillende modellen per avond...

Zal voor de volgende races eens weer wat dieper in de verschillende modellen duiken.
Neig toch wel wat meer richting de Ginetta achtige auto's, iets minder snel maar wel enorme fun.
en het geluid van de Ginetta was ook wel enorm vet.
Kans is groot dat het Shaun Clarke auto gaat worden :+

• Marciando
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 22:25
Ik was er gister ook spontaan bij. Viel een afspraak uit waardoor ik ineens wel kon. Dacht dat ik wel mee kon komen maar na 10 minuten practice en een qualy kwam ik er achter dat ik mijn tijd wel beter kon besteden xD haha. Ben daarna maar weer gaan oefenen met de Seat op Brands Hatch.

• Kloever
raymondw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:51:
[...]

Mods zijn leuk, maar als deze gemaakt zijn voor een oudere versie dan kunnen ze problemen geven met de laatste release.
Ik probeer tegenwoordig maar zo min mogelijk mods te gebruiken.
Grappige is dat de 919 een officiële DLC is.

• raymondw
Kloever schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:00:
Grappige is dat de 919 een officiële DLC is.
Maar ook officiële DLC kun je kapot maken met een mod ;)

• Kloever
raymondw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:03:
[...]

Maar ook officiële DLC kun je kapot maken met een mod ;)
Klopt als een bus. Vanavond maar eens kijken. En anders gewoon weer opnieuw installeren. Is niet veel werk gelukkig

• raymondw
Vanuit Steam kun je ook een check laten uitvoeren op je game.
Worden alle bestanden die niet voldoen aan de checksum weer gedownload en vervangen of verwijderd.

• Alfa Novanta
Marciando schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:54:
Ik was er gister ook spontaan bij. Viel een afspraak uit waardoor ik ineens wel kon.
top, mooi man! :)
Dacht dat ik wel mee kon komen maar na 10 minuten practice en een qualy kwam ik er achter dat ik mijn tijd wel beter kon besteden :D haha.
Tja, niet wanhopen .. de top 3 heeft in totaal 80+ ronden op deze baan gereden na oefenen, qualy en 2 races.

jij slechts 4 + 7 rondjes .. dat kun je niet vergelijken :)
... check het verschil in de grafiek maar eens, dat is puur baankennis dus oefenenoefenenoefenen

Je kunt in zo'n geval ook gewoon race 1 als verlengde oefensessie beschouwen en dan race 2 serieus gaan knallen! Zolang je anderen maar niet hindert is dat geen probleem.
Ben daarna maar weer gaan oefenen met de Seat op Brands Hatch.
kijk, dan zien we je maandag weer?! :) .. je zit slechts 1 seconde achter de nr. 1 dus dat komt wel goed :Y)

• Marciando
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 22:25
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:03:
[...]

top, mooi man! :)

[...]

Tja, niet wanhopen .. de top 3 heeft in totaal 80+ ronden op deze baan gereden na oefenen, qualy en 2 races.

jij slechts 4 + 7 rondjes .. dat kun je niet vergelijken :)
... check het verschil in de grafiek maar eens, dat is puur baankennis dus oefenenoefenenoefenen

Je kunt in zo'n geval ook gewoon race 1 als verlengde oefensessie beschouwen en dan race 2 serieus gaan knallen! Zolang je anderen maar niet hindert is dat geen probleem.

[...]

kijk, dan zien we je maandag weer?! :) .. je zit slechts 1 seconde achter de nr. 1 dus dat komt wel goed :Y)
Zeker, ik hoop er weer bij te zijn! Wanhopen doe ik inderdaad niet maar vond het voor mijzelf waardevoller om dan wat extra te oefenen met de Seat ipv de GT3

• raymondw
Tip met de Seat TCR, vooral laten rollen in bocht 1...

• Alfa Novanta

Wat wou je dan doen, opstijgen? :+

/flauw :D

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11 21:27

CoronelHimself

Division Brabant

raymondw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:25:
Tip met de Seat TCR, vooral laten rollen in bocht 1...

Hmmm.... ik doe iets verkeerd.

Steam - PTR83

• Alfa Novanta

_O- :+

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Wat zeur je nou, hij komt toch weer op zn wielen terecht :+

• mindraiderz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:42
Kloever schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:43:
Check even of je post-processing filter aan staat.. Als die uit is lichten leds en bijv remlichten niet meer op.

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 18:36
Weet iemand of er een mod is om de AI in AC sneller te maken? Ik train tweakers races tegen AI om inhalen etc te oefenen maar met die tcr start ik achteraan de grid tegen 100% AI en rij ik na 6 rondjes alsnog op p1 terwijl ik tegen jullie elke keer op m’n plek word gezet. Soms kan ik de AC AI niet bijhouden op 85% en soms zou ik er wel 140% van willen maken. Het lijkt alsof hij enorm sterk is met hoge downforce wagens maar die boeien mij nou net niet zo over het algemeen.

• raymondw
R3m3d7 schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:32:
Weet iemand of er een mod is om de AI in AC sneller te maken? Ik train tweakers races tegen AI om inhalen etc te oefenen maar met die tcr start ik achteraan de grid tegen 100% AI en rij ik na 6 rondjes alsnog op p1 terwijl ik tegen jullie elke keer op m’n plek word gezet. Soms kan ik de AC AI niet bijhouden op 85% en soms zou ik er wel 140% van willen maken. Het lijkt alsof hij enorm sterk is met hoge downforce wagens maar die boeien mij nou net niet zo over het algemeen.
Eerste resultaat op duckduck : https://www.racedepartmen...-ai-for-all-tracks.14758/
Staan nog meer valide links, denk dat je even wat beter moet zoeken ;)

Maar dan nog, ze noemen het AI, maar de meeste games komen daar nog niet in de buurt.
Probeer iRacing eens en kijk hoe onvoorspelbaar de gemiddelde "man met 3 namen" uit Iberia is.

• H-Alien
Wat betreft ai vind ik dat Automobilista het nog het beste voor elkaar heeft, heb daar toch de leukste offline races gehouden.

www.simsport-racing.com

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
2night is the night! :)

Assetto-Corsa.nl - Seat Leon TCR Euro Cup

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2019/11/SeatLeon_BrandsHatch.jpg

Reglementen

• Je bent aanwezig op Discord met een werkende microfoon
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

Tijdschema

• 19.45-20.00 – Practice (15min))
  • 20.00-20.25 – Qualify Practice (25min))
  • 20.25-20.30 – Pause (5min))
  • 20.30-20.50 – Race 1(20min))
  • 20.50-20.55 – Pause (5min))
  • 20.55-21.15 – Race 2(20min)Reversed Grid)

Tracks

04-11-2019 - Silverstone National
11-11-2019 - Barbagallo Raceway

18-11-2019 - Brands Hatch Indy

25-11-2019 - Donington Park National
02-12-2019 - Nurburgring Sprint GT
09-12-2019 - Red Bull Ring National
16-12-2019 - Vallelunga Club
23-12-2019 - Road Atlanta Short Course

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Dynamic
  • Car damage: 25%
  • Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 18:36
Sorry heren, ik had niet moeten starten vandaag. Ben na 4 uur in de auto en 8 uur bij de klant op en kon mij totaal niet concentreren.
Ik heb hem na 5 min in race 3 aan de kant moeten zetten want mijn voet was heftig aan het klapperen met het gas doseren, zo moe ben ik. Ik dacht ik probeer het gewoon, dat was geen goed idee.

Sorry voor het knijpen aan het einde van race 1 Dennis, dat was inderdaad ongepast en niet netjes.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11 21:27

CoronelHimself

Division Brabant

R3m3d7 schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:12:
Sorry heren, ik had niet moeten starten vandaag. Ben na 4 uur in de auto en 8 uur bij de klant op en kon mij totaal niet concentreren.
Ik heb hem na 5 min in race 3 aan de kant moeten zetten want mijn voet was heftig aan het klapperen met het gas doseren, zo moe ben ik. Ik dacht ik probeer het gewoon, dat was geen goed idee.

Sorry voor het knijpen aan het einde van race 1 Dennis, dat was inderdaad ongepast en niet netjes.
Geeft niet, ik heb race 3 ook gemist. ;)

Steam - PTR83

• raymondw
Lekker kunnen rijden vanavond :D
Begin de Leon steeds wat beter te controleren.

Eerste race ging goed met @Alfa90_Buttje , continue binnen de 1s.
Op de eena laatste rondje hadden we nog een momentje waar ik in turn 1 een hele goeie exit had en hij net iets eerder remde voor t2.

Tweede race redelijk naar voren kunnen komen en net P3 @bobopalmtree niet kunnen aanvallen
Wel een stukje lastiger met al het verkeer ;)

Volgende week Donnington Park!
Denk dat 1.08 wel kan voor een pole positie

• TiezZ_BE
raymondw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:18:
[Afbeelding]
track download? O-)

• raymondw
@TiezZ_BE

/edit
Suzuka zat dacht ik standaard in AC :/
Zal zo een link plaatsen

[ Voor 129% gewijzigd door raymondw op 18-11-2019 23:02 ]

• Alfa Novanta
Race 1 had ik niet zulke hoge ambities maar @raymondw ging wijd in de laatste bocht dus kon binnendoor en dat wordt ook de binnenbocht in bocht 1 dus tja.. waarom niet :P

Race 2 wederom met een licht stuur gestart. . dus dat begon weer lekker :') in druk verkeer wel leuk wat lopen battle'en maar waar ik een plek won verloor ik er ook weer één.. op een gegeven moment te wijd in bocht 1 dus door het grind en weer 1 of 2 plekken verloren en ondanks dat ik wel wat druk kon zetten, kon ik er niet zondermeer voorbij. Uiteindelijk met wat wurgen nog om @Jurrr90 heen maar dat verdiend niet de schoonheidsprijs :S best wel een hoerenbaan met dit hok.

Maar Donington belooft ook wat met die tracklimits.. benieuwd of het nog wat sneller gaat met wat oefenen. Lijkt er nu nog niet op :')

MAARRR donderdag mogen we weer in een echte auto.. GT3 oOo

raymondw schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:18:
[Afbeelding]
.. bang dat je anders niet mee kunt komen? :+

Maar hulde voor jouw opmars in race 2!!! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-11-2019 23:23 ]

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rsmeqiNrgUHHVWGcgSLrvaJq/full.png

Donderdag Funcup GT3

Funcup GT3

Donderdag 21-11-2019 racen we Suzuka - East voor de FunCup!

Indien je nog niet veel ervaring hebt met online races raad ik de McLaren 650s GT3 aan.
Redelijk eenvoudig te rijden en super stabiel!

Tijden
19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.10 Qualy
20.15 - 20.45 Race 1
20.50 - 21.20 Race 2 (Reversed)

Gedurende de rest van de week zal er een practice server aanstaan.

Tracks

- Brands Hatch - 3 Okt 2019 <- Test race, telt niet mee!
- Watkins Glen - 10 Okt 2019
- Brands Hatch - 18 Okt 2019
- Silverstone - 24 Okt 2019
- Nordschleife - 31 Okt 2019 - pratice en qualy ineen en 1 langere race ivm tijd
- Barbagallo - 8 Nov 2019
- Road Atlanta - Short - 14 Nov 2019
- Suzuka - 21 Nov 2019
- Endurance (90 min) - TBA
Endurance word gereden als laatste op een baan die we al gereden hebben

Downloads

Passwd : tweakers
Regels

- Fair racing
- Geen verplichte pitstop
- Race onder je eigen naam
- Voice chat via Discord
- 100% tyre wear
- 100% fuel
- 45% damage

Discord

Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Server / Password

De server gaat om 19.30 van Practice naar race mode!
Server : Tweakers Fun Cup | GT3 | RACE
Password : tweakers

Stats

Stats url

Tips

• AWagen
  • Niet online
Kan er helaas niet bij zijn bij de FunCup! :( Zit voor werk de hele week in Zweden, vandaar dat ik gisteren ook niet kon aanhangen..

Volgende week wel weer bij denk ik zo! oOo

• Alfa Novanta

@AWagen aaaawww .. en je bent juist zo goed bezig :'(

offtopic:
Zweden O+

Floor Jansen O+

* Alfa Novanta in maart heen gaat! *O* en in november 2020 2x Nighwish \m/ 8) \m/

zwaait alvast :w @H-Alien

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-11-2019 12:36 ]

• H-Alien
@Alfa90_Buttje ik zie je in november dan wel :)

www.simsport-racing.com

• AWagen
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:23:

[offtopic]
Zweden O+

Floor Jansen O+
Volgend seizoen voor de 100% aanwezigheidsscore gaan dan maar!

Is het gek als ik niet weet wie Floor Jansen is? :p

• Kloever
mindraiderz schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:04:
[...]

Check even of je post-processing filter aan staat.. Als die uit is lichten leds en bijv remlichten niet meer op.
Was even afwezig. Waar vind ik die Post-Processing Filter? Heb gezocht, maar kan hem zo niet vinden.

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
AWagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:28:
[...]

Check it out ! Zangeres van nightwish laat hier even zien wat voorn strotje ze heeft! Wel even helemaal tot t einde luisteren
YouTube: Floor Jansen & Henk Poort - Phantom Of The Opera | Beste Zangers 2019

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Alfa Novanta

@phoentje O+ .. en niet te vergeten dees.. :o
AWagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:28:
Heb je jouw goede voornemen voor 2020 alvast d:)b
Euh.... ja :Y #symphonicmetalgoddess

* Alfa Novanta mompelt iets over een steen als een hunebed O-)

10 concerten binnen 24uur uitverkocht, inclusief Afas LIVE aka Heineken Music Hall _/-\o_

@lytjepole Nightwish idd, Floor woont in Zweden :P

[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-11-2019 19:30 ]

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

lytjepole

Schier?

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:23:

offtopic:
Zweden O+

Floor Jansen O+

* lytjepole in maart heen gaat! *O* en in november 2020 2x Nighwish \m/ 8) \m/

zwaait alvast :w @H-Alien

Das toch Finland? :?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 21:20
Ervaringen motion sickness overwinnen en VR bij simracing

Gezien het gegeven dat sommigen van jullie in VR rijden, was ik benieuwd naar jullie ervaringen met motion sickness bij het gebruik van VR.

Kun je dit overwinnen door regelmatig ermee te oefenen? Of blijven jullie hier last van houden en ben je uiteindelijk weer teruggegaan naar een monitor?

De aanleiding voor mijn vraag is dat ik enkele maanden begonnen ben met simracing en van plan was om een VR bril aan te schaffen. Echter na *30 seconden* uitproberen bij een mede forum genoot had ik al "mijn hersenen in mijn maag" en moest ik al stoppen :(

Het lag zeker niet aan de hardware.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

• raymondw
@Arkman De meeste mensen hebben de eerste week een vorm van motion sickness.
Zodra je eenmaal aan het racen in VR gewent bent gaat het prima.
Als ik beginnende racers heb, zorg ik altijd dat er een emmer klaar staat ;)
Enige waarbij ik tegenwoordig even een vreemd gevoel van krijg is een crash bij 200+, dan wil het nog wel eens te snel rond spinnen.

Ik rij wel zonder virtueel armen, met is ook niet mij ding.
Zodra je de eerste week gehad heb wil je niet meer terug :D

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Zelf heb ik sinds enkele maanden een Rift-s en race ik 90% van de tijd in virtual. Het was heel kort wennen, maar daarna is het dusdanig 'natuurlijk' dat een potje racen in 2D heel plat en één-dimensionaal overkomt. Je mist dan compleet alle apexen en rempunten. Natuurlijk is dat met een kwartiertje wel weer gewend en hersteld, maar de overstap van 2D naar 3D is in een split-second. Het enig moment waar ik nu nog even een maagdraai momentje van krijg is wanneer je vanuit een 3D speelmoment naar bijvoorbeeld een menu-scherm switcht (bij een end-game of laadscherm), het beeld freezed dan even (omdat de PC het druk heeft met wat anders blijkbaar) terwijl je wel met je hoofd beweegt. Dat voelt heel gek. Voor de rest is de ervaring heel natuurlijk, mits je PC genoeg power heeft om je hoofdbewegingen realtime uit te voeren. Dáár zit namelijk het voornaamste risico: als je hoofdbewegingen niet volledig synchroon lopen, dan krijg je motion-sickness.

Maar..... als je in real-life ook snel last hebt bij hoogtes, dieptes of roller-coasters, dan zul je dat virtueel ook hebben.....

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:05
Arkman schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:38:
De aanleiding voor mijn vraag is dat ik enkele maanden begonnen ben met simracing en van plan was om een VR bril aan te schaffen. Echter na *30 seconden* uitproberen bij een mede forum genoot had ik al "mijn hersenen in mijn maag" en moest ik al stoppen :(
Ik had dit alleen de eerste dag. Let op dat je de IPD van de headset goed calibreert. Als je andermans instellingen gebruikt kan dat helemaal mis voelen.
Dev0o schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:45:
Het enig moment waar ik nu nog even een maagdraai momentje van krijg is wanneer je vanuit een 3D speelmoment naar bijvoorbeeld een menu-scherm switcht (bij een end-game of laadscherm), het beeld freezed dan even (omdat de PC het druk heeft met wat anders blijkbaar) terwijl je wel met je hoofd beweegt. Dat voelt heel gek.
Dit herken ik exact. Op zulke momenten voelt het even duizelig. Verder is het opzetten en gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door SlaadjeBla op 20-11-2019 09:12 ]

• mindraiderz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:42
Kloever schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:47:
[...]
Was even afwezig. Waar vind ik die Post-Processing Filter? Heb gezocht, maar kan hem zo niet vinden.
Als je CM gebruikt, op de videotab rechtsbovenin aanvinken.
In de vanilla launcher bij effecten.

T kost wel wat extra fps, ik heb dit altijd op minimum staan. Maar de post processing is nodig voor het oplichten..
bloom, fxaa en al die effecten heb ik verder uit.

• Alfa Novanta
Arkman schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:38:
Ervaringen motion sickness overwinnen en VR bij simracing

Gezien het gegeven dat sommigen van jullie in VR rijden, was ik benieuwd naar jullie ervaringen met motion sickness bij het gebruik van VR.

Kun je dit overwinnen door regelmatig ermee te oefenen? Of blijven jullie hier last van houden en ben je uiteindelijk weer teruggegaan naar een monitor?
Dit is persoonlijk!

Ikzelf pakte op dag 1 AC en nam direct de Nordschleife met een Alfa 155 DTM met zéér matige setup en vloog er iedere bocht naast .. tot ik 100x in de rondte getolt was, toen moest ik wel ff een uurtje gaan liggen :+

Dus tip, pak een bekende eenvoudige baan, neem een stabiele auto en ga langzaam je rempunten en de apex uitproberen. ;)
gewoon rustig weer opnieuw proberen en het crashen tot een minimum beperken.
Misschien helpt het ook om andere VR games te proberen met controllers. De standaard Oculus opstart-game is een goede oefening.

Dev0o schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:45:
Zelf heb ik sinds enkele maanden een Rift-s en race ik 90% van de tijd in virtual. Het was heel kort wennen, maar daarna is het dusdanig 'natuurlijk' dat een potje racen in 2D heel plat en één-dimensionaal overkomt. Je mist dan compleet alle apexen en rempunten. Natuurlijk is dat met een kwartiertje wel weer gewend en hersteld, maar de overstap van 2D naar 3D is in een split-second. Het enig moment waar ik nu nog even een maagdraai momentje van krijg is wanneer je vanuit een 3D speelmoment naar bijvoorbeeld een menu-scherm switcht (bij een end-game of laadscherm), het beeld freezed dan even (omdat de PC het druk heeft met wat anders blijkbaar) terwijl je wel met je hoofd beweegt. Dat voelt heel gek. Voor de rest is de ervaring heel natuurlijk, mits je PC genoeg power heeft om je hoofdbewegingen realtime uit te voeren. Dáár zit namelijk het voornaamste risico: als je hoofdbewegingen niet volledig synchroon lopen, dan krijg je motion-sickness.

Maar..... als je in real-life ook snel last hebt bij hoogtes, dieptes of roller-coasters, dan zul je dat virtueel ook hebben.....
^exact dit! Exact! :Y
raymondw schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:25:
@Arkman De meeste mensen hebben de eerste week een vorm van motion sickness.
Zodra je eenmaal aan het racen in VR gewent bent gaat het prima.
Als ik beginnende racers heb, zorg ik altijd dat er een emmer klaar staat ;)
goed idee ;)
Enige waarbij ik tegenwoordig even een vreemd gevoel van krijg is een crash bij 200+, dan wil het nog wel eens te snel rond spinnen.
tip: gauw je ogen sluiten en 5 seconden wachten met openen :+
Ik rij wel zonder virtueel armen, met is ook niet mij ding.
ow .. heb ik juist liever wel, voelt heel normaal .. ik beweeg mijn armen aan het stuur, dan is het logisch als ik die armen in beeld hetzelfde zie doen. Alleen raar als je even op je hoofd krabt terwijl onscreen je, je beide handen nog aan het stuur hebt :+ .. dat went :)
Zonder armen, dan is het alsof is het KITT die remote/op de auto-pilot rijdt
Zodra je de eerste week gehad heb wil je niet meer terug :D
^Absoluut !!! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-11-2019 11:29 ]

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-11 20:52
En zorg dat je een stabiele en hoge framerate hebt. Kleine schokjes in framerate vond ik erg vervelend. Liever continu ASW aan dan een framerate die varieert.

[ Voor 7% gewijzigd door FightingAce op 20-11-2019 11:46 ]

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:25:
[...]
tip: gauw je ogen sluiten en 5 seconden wachten met openen :+
Echt niet, open houden en enjoy the ride B-)

• Alfa Novanta

ja dat deed ik toen op de ring _O- :')

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-11-2019 11:53 ]

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 21:20
Bedankt voor jullie input mannen!

Ik ga het zeker proberen, niet gelijk op de ring :) of Spa en ik zal een emmer mee bestellen :r

• Alfa Novanta
@raymondw ligt je server eruit?
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Apache/2.2.15 (CentOS) Server

• raymondw
@Alfa90_Buttje updates :F

Draait nu weer

• Alfa Novanta
danku :)

nu mag jij weer :P

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

FightingAce schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:44:
En zorg dat je een stabiele en hoge framerate hebt. Kleine schokjes in framerate vond ik erg vervelend. Liever continu ASW aan dan een framerate die varieert.
ASW ??

• Alfa Novanta
Asynchronous SpaceWarp :)
Bron: https://developer.oculus....s/asynchronous-spacewarp/
Asynchronous SpaceWarp (ASW) is a frame-rate smoothing technique that almost halves the CPU/GPU time required to produce nearly the same output from ...

• H-Alien
krijg ik toch hele andere *beam me up scotty* gevoelens bij :)

Maar om ontopic in te haken, ik zat te twijfelen wat nu de juiste 1e upgrade is voor mijn instap setje en zat te twijfelen tussen VR of een Fanatech CSL load cell pedal setje. Ik neig naar de 2e, slechts een enkele keer kort VR kunnen proberen maar twijfel of mijn pc en hoofd het aankunnen. Kan toch best last hebben bij snelle liften bijvoorbeeld en hoogte's zijn ook niet direct mijn ding :) Blijf het lastig vinden dat je niet langer kan testen om gevoeligheid voor duizeligheid te testen. Misschien maar eens een 2e hands setje proberen, kan je die altijd weer van de hand doen zonder teveel kosten (hopelijk).

www.simsport-racing.com

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Kijk, die kende ik nog niet. Weer wat geleerd, thnx!
(welke andere settings in deze tool zijn nog meer aan te bevelen om mee te tweaken?)

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:59:
krijg ik toch hele andere *beam me up scotty* gevoelens bij :)
nogal :P
Maar om ontopic in te haken, ik zat te twijfelen wat nu de juiste 1e upgrade is voor mijn instap setje en zat te twijfelen tussen VR of een Fanatech CSL load cell pedal setje. Ik neig naar de 2e, slechts een enkele keer kort VR kunnen proberen maar twijfel of mijn pc en hoofd het aankunnen. Kan toch best last hebben bij snelle liften bijvoorbeeld en hoogte's zijn ook niet direct mijn ding :) Blijf het lastig vinden dat je niet langer kan testen om gevoeligheid voor duizeligheid te testen. Misschien maar eens een 2e hands setje proberen, kan je die altijd weer van de hand doen zonder teveel kosten (hopelijk).
misschien is er iemand die in de buurt van Arnhem woont waar je even een paar uurtjes mag proberen?
En anders moet je noordelijker zijn, dan mag je het bij mij uitgebreid komen testen :P

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-11 20:52
Dev0o schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:01:
[...]

Kijk, die kende ik nog niet. Weer wat geleerd, thnx!
(welke andere settings in deze tool zijn nog meer aan te bevelen om mee te tweaken?)
Mate van supersampling, oftewel renderen in hogere resolutie. Dit kan zichtbaar de scherpte in VR verbeteren, maar kost wel wat performance.

Ik raad je aan om de OculusTrayTool te installeren. Kan je gemakkelijk instellingen per spel maken en opslaan.

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Heeft iemand een link naar de Suzuka track die we vanavond rijden? Ik ontbreek de track blijkbaar.

• raymondw
bobopalmtree schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:28:
Heeft iemand een link naar de Suzuka track die we vanavond rijden? Ik ontbreek de track blijkbaar.
staat in de race aankondiging :D

Downloads

• bobopalmtree
raymondw schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:32:
[...]

staat in de race aankondiging :D

Downloads

Bedankt. Wel 2 keer overgelezen. |:(

• Alfa Novanta

kommop folks, gas op de lolly !! *O*

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Helaas lukt het mij nooit om mee te rijden, maar ik volg jullie op de voet 😀
Zojuist kwam ik deze nieuwe mod tegen: YouTube: The Real Deal | Previewing the Kyalami Assetto Corsa Mod
Is een kwalitatief goede Kyalami track mod!

• Alfa Novanta
Dev0o schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:29:
Zojuist kwam ik deze nieuwe mod tegen: YouTube: The Real Deal | Previewing the Kyalami Assetto Corsa Mod
@raymondw anders doen we deze met de Endurance. Voor iedereen nieuw dus gelijke kansen en weer ff wat anders is ook wel leuk :)

Verder mooie races gereden vanavond! Ondanks de lage opkomst was zeker race 2 super spannend als inhalen nou juist niet lukt op het rechte stuk en het eigenlijk in de bochten moet gebeuren. Sorry @bobopalmtree van dat tikje, hij was niet hard maar als je scheef gaat is er weinig houden aan. Toch nog netjes opgelost hoopik en daarna nog menig spannend gevecht gehad, mede door mijn eigen uitglijder waarna ik weer opnieuw mocht aansluiten. Ons gevecht met @raymondw was echt machtig mooi en ik zat prachtig eerste rang O+
Zonde dat je hem niet kon afmaken @bobopalmtree.. je ging knap! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-11-2019 22:01 ]

• bobopalmtree
Tikje geeft niet @Alfa90_Buttje . Je wachtte netjes op me en zo hadden we allebei nog een hele uitdaging om terug naar voor te rijden. d:)b
Was weer leuk vanavond.

• raymondw
Qua deelnemers idd wat minder
Maar @Alfa90_Buttje en @bobopalmtree maakten het een interessante avond!
Rechte stuk was de 650s sitting duck, maar inremmen bocht kon ik het een aantal keer net houden.

Toch maar oefenen voor de Endurance O-)

• raymondw
tx @Dev0o
http://kyalamigrandprixcircuit.com/

Ziet er interessant uit!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Hier een beetje hetzelfde probleem, hoop er komende donderdag wel bij te zijn.

Hadden jullie trouwens ook last van een extreme hete linker achterband op Suzuka of ligt dat vooral aan mijn setup? Aan de ene kant wil je veel grip hebben voor de esses, aan de andere kant moet het weer niet te veel wrijving geven..

• Alfa Novanta
@Umamiplayer ja geldt in principe voor iedereen in deze layout .. bandendruk links ophogen, meer vleugel achter. Zorgen dat de kont niet schuiven gaat scheelt ook veel. Beetje gummen en temps gaan through the roof! Tijdens de race ook op mediums gereden .. soft fikte er bij mij in 3 ronden onderweg. Leuk voor qualy

• TiezZ_BE
Ik had niet kunnen oefenen, toen ik even tijd had kwam ik erachter dat ik de suzuka niet had... 8)7

• Alfa Novanta
Voor de nieuwsgierigen... Nu op GTworld 9 hours van Kyalami *O*

_/-\o_ WAT EEN RACE!!! _/-\o_

@raymondw zou je het kampioenschap eens willen bijwerken misschien? O+

• raymondw
Had wat andere dingen waar ik mee bezig was/ben :)

Kyalami is wel een mooie baan! Word geen top5 track voor mij, maar hij is wel goed d:)b

/edit
Ondertussen de 9hrs race aanstaan, wat een regen.....

[ Voor 18% gewijzigd door raymondw op 23-11-2019 20:30 ]

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 16:27
Ik zit ff met een uitdaging. Ik heb een clean install van de C Disk gedaan en mijn AC files staan netjes op de D HDD. Nu werken al mijn reguliere Mods zoals ik verwacht, echter bij de APPS gaat het fout.
Ik heb o.a. Helicorsa en Protyres aanstaan. In de General Settings zie ik ook dat de apps herkend worden en zijn geactiveerd.

Als ik echter in game zit, zijn de opties niet zichtbaar in de side bar.

Wat ik al gecheckt heb:
* Zijn de apps in de juiste folder gezet (Common/assetto corsa/apps/python
* Zijn de laatste versies gedownload (gisteravond fresh download, dus lijkt me wel)
* Zijn de apps wel geactiveerd in general menu: ja
* Developer apps mode aangezet, geen verandering, wel veel vervuiling, dus weer uitgezet.

hoop dat iemand aan kan geven waar dit mis gaat, ik heb zo een beetje alles afgezocht en zie het echt niet.

Overigens heb ik 2 folders, 1 met de reguliere mods in de Documents folder en 1 met de apps in de Steamapps folder.

• H-Alien
Die 2 folders klopt volgens mij, de apps horen in de steam folder structuur. Ik had wel hetzelfde met helicorsa na een tijdje (spontaan, niet eens een clean install ofzo). Het enige dat hielp was de folder verwijderen, opnieuw downloaden en "herinstalleren" maar ik ga er vanuit dat je dat al geprobeerd hebt :)

Ow en volgens mij had ik de app via het assetto corsa menu weer gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd (normaal doe ik dat via content manger maar nu dus via ac zelf).

[ Voor 21% gewijzigd door H-Alien op 24-11-2019 11:52 ]

www.simsport-racing.com

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 16:27
Het is al een clean instal. Daarvoor werkte het wel
Pagina: 1 ... 114 ... 129 Laatste