Huh? Ik heb een 1080P Plasma paneel hangen en ben gewoon duidelijk over Plasma zwart en Oled zwart.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:19:
[...]
Nee jij moet minder hoog van de toren blazen, jouw waarneming blijft iets subjectief. Objectief gezien is 1080P nu eenmaal 1080P het enige wat daar nog verandering in kan brengen is hoe een toestel het proces voor het verwerken van het beeld uitvoert, dat is wel degelijk merk afhankelijk.
Ook de eigenschappen (dat elke pixel zichzelf kan uitschakelen) zijn namelijk hetzelfde. Feitelijk gezien is de contrastwaarde op een plasma tv net zoals OLED oneindig. Het belangrijkste eigenschap van een tv voor goed beeld.
Maar het is dus duidelijk dat het om 2 1080P OLED gebruikers gaat die hun aankoop verdedigen. Nogmaals lezen ik zeg dat ik het niet waard vind, wat een ander voor beweegredenen heeft moet hij of zij dus lekker allemaal zelf weten.
edit: Dit is een foto die ik net maak van mijn plasma , de panasonic VT50 die zwart staat weer te geven. Het is iets overbelicht omdat ik de foto met een telefoon maak (effect is op de foto iets erger dan in het echt, maar je ziet het goed). Zo'n foto kan je met een OLED niet maken. Daar is zwart echt uit. Plasma glow heet dat. Een pixel is niet 100% uit op een plasma, dat mag je subjectief noemen en je mag roepen wat je wilt. Meer pixels zijn meer pixels, helemaal gelijk. Maar (ook moderne) plasma schermen doen nu eenmaal dit.

[ Voor 121% gewijzigd door JvS op 22-11-2017 19:32 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp