Fingers crossed voor de prijs van de Sony!
Mijn verwachting voor de 55B7 is rond de 2K advies verkoop.
Dat hebben ze zeker ,Phusebox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:16:
Ik kan het bijna niet geloven. Dan moet er een addertje onder het gras zitten of heeft LG de afgelopen jaren gewoon dik lopen cashen.
1. zijn de enige die de techniek verkopen
2. die techniek is ook nog eens waanzinnig goed
3. ze hebben ook veel moeten investeren natuurlijk en willen graag wat terug verdienen
het lijkt een beetje op het Pioneer plasma verhaal zo . vreselijk duur (wel heel goed) , de concurrentie komt later met goedkopere modellen op de markt , Pioneer zakt niet in prijs en toedeloe Pioneer
Verwijderd
Pioneer heeft nadien de boot gemist, en zat met het groot nadeel dat Plasma te veel verbruikte.Cardwizard schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:41:
[...]
het lijkt een beetje op het Pioneer plasma verhaal zo . vreselijk duur (wel heel goed) , de concurrentie komt later met goedkopere modellen op de markt , Pioneer zakt niet in prijs en toedeloe Pioneer
Na Plasma hebben ze niet meer geinnoveerd, en dan is het in dit segment rap gedaan.
Tuurlijk gaan die prijzen nog sterk zakken, of dacht je dat Samsung (en de rest) zich in een hoekje laten duwen.
Ik voorspel dat je binnen 2-3 jaar een deftige Oled kan kopen van 1000€ voor 55', net zoals je nu voor die prijs een goede LCD 4K vindt.
Geen zin om te zoeken, maar wat was de prijs ook al weer van de eerste 4K's in dat formaat?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Krijgen 2017 panels, en dat zegt niet veel over de uiteindelijke prijs.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:54:
Als Sony,Panasonic de panelen van 2016 krijgt lijkt 2000 euro mij een logische prijs., Wanneer de 2017 modellen uitkomen moet je de "oude modellen" toch onder de 2000 euro krijgen. Zie maar hoe ze in sommige landen nu al rond de 1600 euro zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Bever! op 08-01-2017 14:21 ]
Verwijderd
Maar goed,zou kunnen en verwacht dat geen van betrokken partijen daar graag duidelijk in is.
Ik zie wel een enorm verschil tussen de prijs die Tweakers opgeeft en de prijs hier vermeld.
4000 tegen 2000 euro hier. Ik zou in elk geen 25 procent vooruit betalen tot er wat meer duidelijkheid is.
Verwijderd
Interview om CES met Panasonic bevestigde dat ze het wel kunnen maar die 1000 nits geen doel op zich is en andere beeldparameters primeren.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:57:
De 2017 panels van LG zouden boven de 1000 nits zitten,Trusted reviews spreekt van 800 nits bij de Sony en Pana...
Maar goed,zou kunnen en verwacht dat geen van betrokken partijen daar graag duidelijk in is.
Ik zie wel een enorm verschil tussen de prijs die Tweakers opgeeft en de prijs hier vermeld.
4000 tegen 2000 euro hier. Ik zou in elk geen 25 procent vooruit betalen tot er wat meer duidelijkheid is.
Ivm de prijzen. Ik heb de prijs bevestigd op mail. Er is hier ook al iemand die hel besteld heeft en een aankoopbevesting heeft ontvangen. Koop is gesloten dus.
Heb ondertussen nog is een herhaling gevraagd om de prijs te bevestigen dat het geen pre-order stunt is. Heb nog naar drie andere Belgische "goedkope" shops info gevraagd en vermelding gemaakt vd prijs van 1.999,99.
Ik begrijp dat er wantrouwen is, maar los van een stunt of niet.... de mensen die hem besteld hebben aan die prijs gaan hem ook daadwerkelijk kunnen kopen. Sowieso is dat al straf.
Hoop doet leven.
The confirmation comes from Barry Young, CEO of the Austin, Texas-based OLED Association - and the information he provided goes much further than merely confirming the launch of two Sony OLED TV models.
For starters, Young reveals that Sony will be providing OLED TVs in 55-inch and 65-inch versions, and that panel shipments will start from the second quarter of 2017 ahead of sales expected to begin in the third or fourth quarter.
The single most eye-catching piece of information Young provides on the Sony OLED TVs, though, is their price. He reports that they are expected to retail for $1,999 for the 55-inch model and $2,999 for the 65-inch model.
Verwijderd
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
En dan nog kan je gewoon afwachten tot hij overal te verkrijgen is. Lijkt me nogal bizar allemaal.
(de tegoedbon is niet meteen inwisselbaar op de tv)
Zie hieronder de mail:
Beste xxx,
De prijs van 1999,- is de correcte prijs, u kunt deze evt vast via onze pre orderen.
De verwachte levertijd zoals op dit moment gecommuniceerd door Sony is 2-3 maand. Bij een pre order vragen wij een minimale aanbetaling van 25%
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Smart Home Online
W. www.smarthomeonline.nl
E. Info@smarthomeonline.nl
Showroom / Sonos experience center.
Home center Boulevard
Frisaxstraat 12
8471ZW Wolvega
Op 7 jan. 2017 om 21:05 heeft Trengo <info@trengo.eu> het volgende geschreven:
Naam:
Xxxx
E-mailadres:
Xxxx
Bericht:
Goedenavond,
Is de prijs van 1.999,00 EUR voor de Sony A1 55inch de juiste prijs waaraan u deze verkoopt bij een bestelling?
Ik heb interesse in deze tv die net op CES 2017 werd aangekondigd , maar had deze prijs helemaal niet verwacht?
Alvast bedankt,
Xxxx
Verwijderd
Deze aanbieding is zo goed, kun je trouwens de apps en de taal gewoon in het Nederlands zetten met een Duitse OLED ? En tot wanneer is deze aanbieding geldig.D_V schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:17:
De 55B6D nu dus bij de mediamarkt Duitsland voor 1999 + tegoedbon van 500 euro.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 16:29 ]
Dat datzelfde mini-winkeltje info van Sony heeft n.a.v. de levering die verder niemand heeft maakt het geheel wat ongeloofwaardig. Een wat overmoedige ondernemer denk ik zo.
Zou de eerste keer zijn dat de US dollar adviesprijzen (die ex. BTW zijn) bij introductie gelijk zijn aan de EUR adviesprijzen, die inclusief BTW zijn. Ook zijn ze in dit topic totaal niet bekend als winkel die een een LG 2016 voor een topprijs kan leveren, dus als het al zou kloppen kun je hem beter bij een van de usual suspects uit dit topic kopen voor een leuker prijsje.
Ergo, trap er niet in. Heb geduld. Of haal een LG 2016.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Je kunt de 500,- tegoed bon alleen online en tot en met 30-6 gebruiken Volgens de voorwaarde.
Hij zal vast wel op NL te zetten zijn.
vraag me meer af hoe de garantie afhandeling is. In NL hebben we betere consumenten bescherming dan fabrieks garantie. Maar geldt dat nog als de TV uit DLD komt
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Iemand die weet of die tegoedbon ook met de Nederlandse mediamarkt website te gebruiken is?D_V schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:17:
De 55B6D nu dus bij de mediamarkt Duitsland voor 1999 + tegoedbon van 500 euro.
[afbeelding]
volgens de duitse websiteDe jong2 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:37:
[...]
Iemand die weet of die tegoedbon ook met de Nederlandse mediamarkt website te gebruiken is?
** Speciale aanbieding geldig vanaf 03:01. - 2017/01/16 onder voorbehoud van verlenging. De deelnemende producten worden geëtiketteerd met de woorden "Special product". Geen geld of clearing van de gift coupons mogelijk te maken. Voor online besteld en / of gekochte goederen aan de cadeaubon op zijn vroegst vanaf 2017/08/02 zal worden verzonden per e-mail. De minimale orderwaarde voor de aflossing van de coupons moet bij het maken van online aankopen ten minste 1, - € hoger dan de coupon waarde. Equipment Prijzen zijn excl. Op basis van een apparaat. Niet inwisselbaar voor: contracten met derden garantie overeenkomsten Prepaid Services, Services, Tchibo producten, Nespresso proeven doos, ebooks, downloads, foto service, boeken en cadeaubonnen. Gift coupons van de online winkels zijn inwisselbaar bij de online winkel tot 2017/06/30. Uitwisseling alleen tegen de terugkeer van de gift coupons. Garantieclaims blijven onaangetast.
staat niet specifiek online winkel in duitsland.
Al ga ik er wel vanuit. Vraag is wil je dat risico nemen om met de MM in discussie te gaan over de algemene voorwaarde. En ga je die ook winnen??
Anders kan je net zo goed hem gewoon in NL halen voor hetzelfde bedrag.
[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 08-01-2017 16:41 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Kleine opmerking, de meeste Mediamarkten verkopen de LG B6 voor de online prijs te vinden in de webshop. Deze prijs wordt dus niet aangepast. Zijn maar een aantal Mediamarkten die het voor €1999 verkopen. Geen idee welke. Had namelijk net gebeld met een aantal vestigingen en die geven aan dat er wel een kortingsbon is maar de prijs daarentegen blijft hetzelfde.DarkSide schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:36:
Op MM.de nog wel voor 2499.
Je kunt de 500,- tegoed bon alleen online en tot en met 30-6 gebruiken Volgens de voorwaarde.
Hij zal vast wel op NL te zetten zijn.
vraag me meer af hoe de garantie afhandeling is. In NL hebben we betere consumenten bescherming dan fabrieks garantie. Maar geldt dat nog als de TV uit DLD komt
Voor dat geld heb ik wel interesse, die bon is dan weer handig voor een Xbox One S als UHD BR speler.
Ja, je zou maar een laptop of een receiver nodig hebben. Mooie prijsPhusebox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:17:
OK als iemand weet welke MM wel en welke niet voor 1999 levert met die cadeaubon kan dat misschien geplaatst worden. Hoeven we niet allemaal alle filialen langs de grens lastig te vallen
Voor dat geld heb ik wel interesse, die bon is dan weer handig voor een Xbox One S als UHD BR speler.
De prijs gaat eigenlijk officieel pas vanaf dinsdag gelden als "koopje van de dag". Je kunt de tv echter bij de meeste mediamarkt fillialen al voor 1999 euro krijgen als je ernaar vraagt. De verwachting is dat op veel plaatsen de tv dinsdag al uitverkocht zal zijn.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:55:
[...]
Kleine opmerking, de meeste Mediamarkten verkopen de LG B6 voor de online prijs te vinden in de webshop. Deze prijs wordt dus niet aangepast. Zijn maar een aantal Mediamarkten die het voor €1999 verkopen. Geen idee welke. Had namelijk net gebeld met een aantal vestigingen en die geven aan dat er wel een kortingsbon is maar de prijs daarentegen blijft hetzelfde.
Wat de tegoedbon betreft, je krijgt 5 bonnen van 100 euro, en blijkbaar kun je kiezen tussen bonnen voor online aankopen en bonnen voor winkel aankopen. Geen idee hoe dit precies zit.
[edit] Als je in de winkel koopt krijg je gewoon coupons die je ook weer in de winkels kunt besteden. Koop je online krijg je online-coupons.
Meer info (in het Duits), hier 20 pagina's over deze actie:
https://www.mydealz.de/de...n-jetzt-erhaltlich-929724
Bij deze fillialen is de TV nu al voor 1999 euro te koop:
Wiesbaden (Hinweis auf bevorstehende Aktion)
Erfurt (im Prospekt für 1.999 €)
Berlin
Köln (mit Bepreisung von 1.999 €)
Regensburg
Krefeld
Holzminden (ab 10.01. Schnapp des Tages)
Duisburg (ab 10.01. Schnapp des Tages)
Dresden
Lübeck
Bonn
Stuttgart
Paderborn
[ Voor 16% gewijzigd door D_V op 08-01-2017 18:04 ]
Beste Xxx,
Dank voor je bericht, nee de gecommuniceerde prijzen zijn de prijzen zoals door Sony naar ons gecommuniceerd. Het enigste waar geen 100 % zekerheid over is dat is de levertijd er is aangeven 2-3 maand maar gezien het een nieuwe lijn betreft kan dat altijd nog wat wijzigen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Smart Home Online
W. www.smarthomeonline.nl
E. Info@smarthomeonline.nl
Showroom / Sonos experience center.
Home center Boulevard
Frisaxstraat 12
8471ZW Wolvega
Goedemiddag,
Hartelijk dank voor uw antwoord. Er is wek wat interesse voor deze tv bij audio en videofielen. Ik heb jullie prijzen en site ook aangeprezen op het Tweakers.net forum. Er is een beetje ongeloof omwille van de prijs gelet op de huidige prijzen voor oled televisies. De geadverteerde prijzen dus wel degelijk correct en zijn geen stuntprijzen om pre-orders binnen te halen? Ik denk dat u wel wat bestellingen mag gaan verwachten als dit zo is. 😊
Alvast bedankt voor uw antwoord,
Xxx
Verstuurd vanaf mijn iPhone
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ik volg ook de rest hun advies om te wachten. Het gaat me meer om zo snel mogelijk uit te vissen wat het nu echt gaat kosten. Vandaar dat ik ook nog wat heb rondgemaild naar anderen over dit aanbod... ben benieuwd.
Snap niet waarom je zou preorderen. Ik geloof best dat het een legitieme winkel is, maar je kan de TV toch gewoon kopen als ie uitkomt?ago schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:09:
@ Witte8: ze willen 500€ voorschot. Dat moet je niet willen man.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
< dit stukje webruimte is te huur >
Is dan toch een prijsdaling aanstaande want de 65 inch G6 kost nu ook 7999 dollar daar. Goh welke zou je nou kopen.aex351 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:22:
De LG W7 65" kan inmiddels besteld worden (gereserveerd) voor $7999,99,-, dit is omgerekend €7600,-, bij Best Buy: http://www.bestbuy.com/si...k/5710461.p?skuId=5710461.
https://www.smarthomeonline.nl/panasonic-tx-65ezw1004
Ja, de prijzen gaan ook naar beneden. Check ook aex351 in "OLED televisies". Er zit momenteel een gigantische marge op OLED televisies. Ik verwacht dat de B7 al snel voor rond de €1500 verkocht gaat worden. Mijn verwachting:Phusebox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:35:
[...]
Is dan toch een prijsdaling aanstaande want de 65 inch G6 kost nu ook 7999 dollar daar. Goh welke zou je nou kopen.
B7 55" - 1500 / 65" 2100-2800
C7 55" - 1700 / 65" 2300-3000
E7 55" - 2200 / 65" 2900-3600
G7 55" - 2800 / 65" 3500-4200
W7 65" 8000 / 77" 18000
Tegen deze tijd volgend jaar zal 65" < 2000 zijn.
Neem die winkel toch niet serieus...D_V schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:44:
Goh, de Panasonic is een beetje duurder dan de Sony bij smarthomeonline.nl
https://www.smarthomeonline.nl/panasonic-tx-65ezw1004
Us prijzen zijn ex btwaex351 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:22:
De LG W7 65" kan inmiddels besteld worden (gereserveerd) voor $7999,99,-, dit is omgerekend €7600,-, bij Best Buy: http://www.bestbuy.com/si...k/5710461.p?skuId=5710461.
Verwacht trouwens wel een hoge prijs voor de pana.
Omdat die een beeldverwerkings chip hebben die profesioneel gebruikt kan worden.
De bedoeling was de profs hun schermen konden gebruiken voor het afstellen van de masters voor thuis geloof ik.
Waar je als thuis gebruiker dus van kunt profiteren. Maar dus wel diep in de buidel voor moet tasten
Klopt, de hoogte daarvan hangt volgens mij af van de staat waar je woont. Volgens een snelle blik ligt dit gemiddeld zo rond de 5-7%. Op $8000 betekend dit +400-560 dollar. Is nog te overzien. Het is geen 21% zoals hier in Nederland. Maar als $8000 het basis bedrag wordt en daar moet in Nederland dan nog btw over berekend worden dan kom je uit op $9680 (9190 euro).
Ben benieuwd wat LG gaat doen. Want ik las in een ander bericht dat LG Benelux het had over 10.000 euro (op basis van een verwachting). Maar dan betalen we in Nederland echt schandalig meer in vergelijking met Amerika. Immers de W7 bevat hetzelfde paneel als de B7.
De BTW nummer is in elk geval al geldig. .. OEF...
[ Voor 14% gewijzigd door Witte8 op 08-01-2017 21:22 ]
Maar we weten natuurlijk ook nog niet wat voor paneel erin zit, misschien is het wel hetzelfde als het B6 model en dus oude generatie en "low end". Of de prijzen zakken gewoon weer een deel en LG zet met zijn 2017 modellen eenzelfde prijs neer. Zolang er geen officiële prijzen zijn (nog van Sony, nog van LG) blijft het speculeren, maar er is in ieder geval een indicatie dat een prijs van ongeveer E2000 realistisch zou kunnen zijn.
Zelf ben ik in ieder geval ook geïnteresseerd in de Sony. Beetje merkvastheid aan Sony, maar ook het feit dat Android erop staat en dus geïntegreerde ChromeCast en wellicht mogelijkheden tot installeren van Kodi. Daarnaast is de Sony misschien (/hopelijk) wel een 3D model i.t.t. de nieuwe LGs.
De E7 blijft nagenoeg gelijk aan de huidige laagste prijzen van de E6, maar de B7 gaat 500 omlaag? En de 65"-ers kunnen zowel duurder als goedkoper worden in vergelijking met de huidige prijzen? Dit is wel heel erg nattevingerwerk. Gewoon geduld, het wordt qua adviesprijzen snel genoeg duidelijk.aex351 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:04:
[...]
Ja, de prijzen gaan ook naar beneden. Check ook aex351 in "OLED televisies". Er zit momenteel een gigantische marge op OLED televisies. Ik verwacht dat de B7 al snel voor rond de €1500 verkocht gaat worden. Mijn verwachting:
W7 65" 8000 / 77" 18000
En gigantische marge, mwah, niet retail voor de aanbiedingsprijzen. Maar eerder in de supply chain zijn ze prima. Of het kunstmatig is of niet zal gaan blijken.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
dat zouden hele mooie prijzen zijn voor 2017. met een prijs 3000 euro hangt er in de herfst hier een 65 inch aan de muur.FirePuma142 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:21:
[...]
De E7 blijft nagenoeg gelijk aan de huidige laagste prijzen van de E6, maar de B7 gaat 500 omlaag? En de 65"-ers kunnen zowel duurder als goedkoper worden in vergelijking met de huidige prijzen? Dit is wel heel erg nattevingerwerk. Gewoon geduld, het wordt qua adviesprijzen snel genoeg duidelijk.
En gigantische marge, mwah, niet retail voor de aanbiedingsprijzen. Maar eerder in de supply chain zijn ze prima. Of het kunstmatig is of niet zal gaan blijken.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar vrees dat het nog wel even zal duren voor we deze prijzen zullen zien...aex351 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:04:
[...]
Ja, de prijzen gaan ook naar beneden. Check ook aex351 in "OLED televisies". Er zit momenteel een gigantische marge op OLED televisies. Ik verwacht dat de B7 al snel voor rond de €1500 verkocht gaat worden. Mijn verwachting:
W7 65" 8000 / 77" 18000
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Er staat ook dat er twee modellen komen van Sony. Nu zou je denken dat ze het over de twee maten hebben maar de A1E komt al in drie schermformaten dus misschien komt er nog wel een meer budget model? Vlgns mij wordt ie net onder de ZD9 gepositioneerd en de 55" XD93 had een adviesprijs van $2200; maar het zou natuurlijk mooi zijn als het wel $1,999 wordtRobertMe schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:21:
De prijs van E1999 voor de Sony A1 lijkt mij helemaal niet apart. In nieuws: Sony gaat volgend jaar oled-tv's verkopen staat immers ook al dat hij $1999 gaat kosten, en het is niet helemaal ongewoon dat bij euro vs dollar alleen het teken vervangen wordt. Het lijkt mij dus gewoon een scherpe prijs, voor een TV waarvan je het misschien niet zou verwachten, gezien het "aparte" luidsprekersysteem en de kickstand verwacht je misschien een premium prijs, terwijl deze gelijk is aan de goedkope B6 prijzen nu.
Maar we weten natuurlijk ook nog niet wat voor paneel erin zit, misschien is het wel hetzelfde als het B6 model en dus oude generatie en "low end". Of de prijzen zakken gewoon weer een deel en LG zet met zijn 2017 modellen eenzelfde prijs neer. Zolang er geen officiële prijzen zijn (nog van Sony, nog van LG) blijft het speculeren, maar er is in ieder geval een indicatie dat een prijs van ongeveer E2000 realistisch zou kunnen zijn.
Zelf ben ik in ieder geval ook geïnteresseerd in de Sony. Beetje merkvastheid aan Sony, maar ook het feit dat Android erop staat en dus geïntegreerde ChromeCast en wellicht mogelijkheden tot installeren van Kodi. Daarnaast is de Sony misschien (/hopelijk) wel een 3D model i.t.t. de nieuwe LGs.
Hoe zit het met de garantie?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
rohit schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:18:
Dus als ik het goed begrijp wat ik net hier allemaal snel gelezen hebt, kan je nu in Duitsland de 55B6D voor 1999 euro kopen met een waardebon van 500 te besteden in de MM? Dus hij kost 1499 uiteindelijk?
Hoe zit het met de garantie?
Niet goed gelezen dus. tegoedbon is niet meteen inwisselbaar op de tv.De 55B6D nu dus bij de mediamarkt Duitsland voor 1999 + tegoedbon van 500 euro.
Ik wil echter wel zeker weten dat de receiver gewoon Nederlandse tv kan ontvangen, iemand hier een idee over?
De helderheid van het paneel in de A1 zou tot 1000nits gaan, dat duidt op een '2017' paneel.RobertMe schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:21:
De prijs van E1999 voor de Sony A1 lijkt mij helemaal niet apart. In nieuws: Sony gaat volgend jaar oled-tv's verkopen staat immers ook al dat hij $1999 gaat kosten, en het is niet helemaal ongewoon dat bij euro vs dollar alleen het teken vervangen wordt. Het lijkt mij dus gewoon een scherpe prijs, voor een TV waarvan je het misschien niet zou verwachten, gezien het "aparte" luidsprekersysteem en de kickstand verwacht je misschien een premium prijs, terwijl deze gelijk is aan de goedkope B6 prijzen nu.
Voor LG lijkt het mij ook niet interessant om de oude panelen te blijven produceren (gezien de relatief beperkte productie capaciteit). Terwijl Sony ook niet te zitten wachten op oude panelen.
Ik denk dat die prijzen wel aardig kloppen. Er zijn verschillende berichten geweest die prijzen noemden van 2000 dollar voor het 55"-model. Het is een redelijk marktconforme prijs ook.
Die in de loop van het jaar verder zal zakken.
Dat zeg ik ook niet.. Als je waardebonnen t.w.v. 500 erbij krijg die je mag besteden in de MM kost de TV in principe 1999 idd, maar stel je krijgt het voor elkaar de waardebonnen in te ruilen voor geld (lokale mensen ofzo haha) dan kost hij dus 1499.. (zou niet weten hoe ik het voor elkaar zou krijgen hoor, mensen aanspreken die van plan zijn om iets te kopen in de winkel ofzo haha)MaakmeGek schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:34:
[...]
[...]
Niet goed gelezen dus. tegoedbon is niet meteen inwisselbaar op de tv.
Al die berichten die je leest zijn allemaal op een enkele bron gebaseerd, namelijk die van forbes. En die heeft het niet van Sony zelf.P.K. schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:47:
[...]
De helderheid van het paneel in de A1 zou tot 1000nits gaan, dat duidt op een '2017' paneel.
Voor LG lijkt het mij ook niet interessant om de oude panelen te blijven produceren (gezien de relatief beperkte productie capaciteit). Terwijl Sony ook niet te zitten wachten op oude panelen.
Ik denk dat die prijzen wel aardig kloppen. Er zijn verschillende berichten geweest die prijzen noemden van 2000 dollar voor het 55"-model. Het is een redelijk marktconforme prijs ook.
Die in de loop van het jaar verder zal zakken.
Verwijderd
En zij hebben het van:keepitfrosty schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:02:
[...]
Al die berichten die je leest zijn allemaal op een enkele bron gebaseerd, namelijk die van forbes. En die heeft het niet van Sony zelf.
Niet zomaar iemand dus.The confirmation comes from Barry Young, CEO of the Austin, Texas-based OLED Association - and the information he provided goes much further than merely confirming the launch of two Sony OLED TV models.
For starters, Young reveals that Sony will be providing OLED TVs in 55-inch and 65-inch versions, and that panel shipments will start from the second quarter of 2017 ahead of sales expected to begin in the third or fourth quarter.
The single most eye-catching piece of information Young provides on the Sony OLED TVs, though, is their price. He reports that they are expected to retail for $1,999 for the 55-inch model and $2,999 for the 65-inch model.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2017 12:11 ]
Precies, het is niet alsof die 1999,- een onmogelijk koopje is.aex351 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:53:
Het is ook niet dat $1999,- bepaald goedkoop is. Ik snap niet, ondanks alle genoemde argumenten, waarom er nog steeds zo verbaasd op wordt gereageerd. De 55" gaat richting de $1000, dan is $2000 nog steeds een premium prijs.
Jaar op jaar dalen de prijzen van televisies altijd. Zeker bij nieuwe technieken kunnen de prijzen snel dalen.
Die adviesprijzen van Sony zijn overigens meestal hoger dan de marktprijs, zeker in de loop van het jaar gaat de prijs wel zakken.
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door keepitfrosty op 09-01-2017 12:19 ]
Mij zou een adviesprijs van 1999 me ook niet zo verbazen. Wel is het opmerkelijk dat Sony die daling inzet, want ze hebben nooit om hun lage prijzen bekend gestaan. Maar in de LCD-markt heeft Samsung ze helemaal verslagen: het Sony merk levert niks extra's meer op bij een televisie en is duurder. Het is daarom niet heel gek dat ze nu proberen snel een flink marktaandeel in de OLED-markt proberen te veroveren en op die manier weer de strijd aan te gaan. Het zijn allemaal spannende ontwikkelingen die horen bij het uitrollen van een beter stukje techniek. Ik verwacht ook dat we aan het einde van dit jaar al aanbiedingen zullen zien van 55" OLED TV's voor minder dan 1500 euro.
Of het merk sony niets extra's oplevert mag iedereen voor zich bepalen. Ik plaats sony heel ver voor Samsung vanwege kleurweergave, processing, en ervaring wat betreft duurzaamheid (en ik wil langer dan 5 jaar met een tv doen).Tharoy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:33:
Het heeft alles te maken met grotere afzet met als gevolg schaalvoordelen in de productie waardoor de productiekosten naar beneden gaan. Daarnaast begint vanaf nu ongeveer het moment te komen dat mensen die nu met een oude plasma of LCD zitten naar nieuwe televisies gaan kijken als vervanging. Dat zie je ook aan de groei in de gemiddelde televisiemaat. Die was nog niet zo lang geleden 40", en gaat nu langzaam maar zeker naar een gemiddelde van 50".
Mij zou een adviesprijs van 1999 me ook niet zo verbazen. Wel is het opmerkelijk dat Sony die daling inzet, want ze hebben nooit om hun lage prijzen bekend gestaan. Maar in de LCD-markt heeft Samsung ze helemaal verslagen: het Sony merk levert niks extra's meer op bij een televisie en is duurder. Het is daarom niet heel gek dat ze nu proberen snel een flink marktaandeel in de OLED-markt proberen te veroveren en op die manier weer de strijd aan te gaan. Het zijn allemaal spannende ontwikkelingen die horen bij het uitrollen van een beter stukje techniek. Ik verwacht ook dat we aan het einde van dit jaar al aanbiedingen zullen zien van 55" OLED TV's voor minder dan 1500 euro.
Dat sony is verslagen door zowel samsung als LG is duidelijk. Maar daarom gaan ze nog niet ineens zo laag inzetten qua prijs. Die prijzen die worden genoemd zijn lager dan de huidige premium lcd prijzen. Daarom vind ik het ook onrealistisch. Dan zou of OLED maken (met LG schermen, monopolie!) goedkoper zijn dan lcd, of Sony een aggressieve marktstrategie kiezen om marktaandeel te winnen. Dat laatste lijkt me sterk gezien de historie. Maar helemaal onmogelijk is het natuurlijk niet. Ik hoop echt van harte dat die 1.999 klopt!
Of je verkoopt ze door voor 400 euro iedereen blijrohit schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:53:
[...]
Dat zeg ik ook niet.. Als je waardebonnen t.w.v. 500 erbij krijg die je mag besteden in de MM kost de TV in principe 1999 idd, maar stel je krijgt het voor elkaar de waardebonnen in te ruilen voor geld (lokale mensen ofzo haha) dan kost hij dus 1499.. (zou niet weten hoe ik het voor elkaar zou krijgen hoor, mensen aanspreken die van plan zijn om iets te kopen in de winkel ofzo haha)
Goed plan haha!alki schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:45:
[...]
Of je verkoopt ze door voor 400 euro iedereen blij
Twijfel enorm...
[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 09-01-2017 15:55 ]
Ik vermoed dat de productiekosten van OLED voor Sony lager ligt dan dat van LCD. Het is veel meer recht toe recht aan. Ik denk dat de techniek van een LCD scherm met allemaal individueel aangestuurde LED zones (Sony's ZD9) complexer is in vergelijking met de techniek achter een OLED scherm. Los van het gegeven dat OLED op zich zelf betrekkelijk complex is/was. Maar deze complexiteit zit ingebouwd en kopen ze in.Lau_P schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:26:
[...]
Of het merk sony niets extra's oplevert mag iedereen voor zich bepalen. Ik plaats sony heel ver voor Samsung vanwege kleurweergave, processing, en ervaring wat betreft duurzaamheid (en ik wil langer dan 5 jaar met een tv doen).
Dat sony is verslagen door zowel samsung als LG is duidelijk. Maar daarom gaan ze nog niet ineens zo laag inzetten qua prijs. Die prijzen die worden genoemd zijn lager dan de huidige premium lcd prijzen. Daarom vind ik het ook onrealistisch. Dan zou of OLED maken (met LG schermen, monopolie!) goedkoper zijn dan lcd, of Sony een aggressieve marktstrategie kiezen om marktaandeel te winnen. Dat laatste lijkt me sterk gezien de historie. Maar helemaal onmogelijk is het natuurlijk niet. Ik hoop echt van harte dat die 1.999 klopt!
Er is geen enkele argumentatie denkbaar wat een hoge prijs rechtvaardigt. Sony's gimmick dit jaar is dat het geluid via het scherm komt. Daarmee hopen ze onderscheidend genoeg te zijn.
http://www.mediamarkt.de/....html?ga_query=LG%2055B6D
Ik wist niet dat het al dinsdag isM.Remmerde schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:37:
Net nog op media markt.de gekeken maar die B6 is gewoon 2499 hoor:
[ Voor 7% gewijzigd door Rido op 09-01-2017 16:57 ]
Dinsdag officieel (als er nog over zijn, want op=op), maar als je nu vraagt in de fillialen dan krijg je 'm ook mee voor 1999 euro. Op een paar fillialen na.M.Remmerde schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:37:
Net nog op media markt.de gekeken maar die B6 is gewoon 2499 hoor:
Lees het topic maar door (in het Duits):
https://www.mydealz.de/de...n-jetzt-erhaltlich-929724
Helaas nietionn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:09:
Als 4 mensen een B6 in Duitsland halen, dan kan 1 iemand met die overgekochte cadeaubonnen ook een B6 halen
Wil misschien ook ff rijden morgen. Hopelijk zijn er dan nog.
B6D: http://www.lg.com/de/tv/lg-OLED55B6D
B6V: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55B6V-oled-tv
De 6V heeft in ieder geval geluid van Harman Kardon, de D niet.
Verder heb ik het isee dat er geen verschillen zijn, hoewel bij de D alleen gesproken wordt over HDR, terwijl bij de V expliciet Dolby Vision en HDR10 vermeld worden,
Kan ze helaas niet naast elkaar zetten, want zodra je van land verandert opent er een nieuwe pagina.
@admin: excuus voor de enigszins off-topic post, maar de vraag was al een paar keer voorbij gekomen. En ik was zelf ook nieuwsgierig
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
BeterschapPhusebox schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:12:
Voor die aanbieding was ik ook gegaan ware het niet dat ik al bijna een week thuis plat lig... altijd de verkeerde timing zoiets.
op de features pagina van de B6D staan gewoon zowel Harmon Kardon speakers en Dolby vision.Pietervs schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:49:
Gezien iedereen zich afvraagt wat het verschil is tussen de B6D en de B6V:
B6D: http://www.lg.com/de/tv/lg-OLED55B6D
B6V: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55B6V-oled-tv
De 6V heeft in ieder geval geluid van Harman Kardon, de D niet.
Verder heb ik het isee dat er geen verschillen zijn, hoewel bij de D alleen gesproken wordt over HDR, terwijl bij de V expliciet Dolby Vision en HDR10 vermeld worden,
Kan ze helaas niet naast elkaar zetten, want zodra je van land verandert opent er een nieuwe pagina.
@admin: excuus voor de enigszins off-topic post, maar de vraag was al een paar keer voorbij gekomen. En ik was zelf ook nieuwsgierig
Ik weet vrij zeker dat de B6V en de B6D exact hetzelfde zijn, met alleen een ander naamtype per land, het enige wat zal verschillen zal die officiële Ziggo certificering zijn al weet ik niet precies hoe dit werkt aangezien ik een decoder gebruik.
Waarom niet? Je mag toch kopen wat je wilt? He mag ze alleen niet inzetten voor de koppeling van de tv zelf lijkt me.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Omdat als het goed is je die tegoedbon niet direct meekrijgt, in ieder geval dat staat een paar pagina's hiervoorJvS schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:33:
[...]
Waarom niet? Je mag toch kopen wat je wilt? He mag ze alleen niet inzetten voor de koppeling van de tv zelf lijkt me.
Was een beetje verwarrend, maar als je in de winkel koopt krijg je meteen die bonnen. Als je via internet koopt krijg je de bonnen na 8 februari.De jong2 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 01:04:
[...]
Omdat als het goed is je die tegoedbon niet direct meekrijgt, in ieder geval dat staat een paar pagina's hiervoor
Er zijn mensen die de tv kopen, van de bonnen iets kopen van 500 euro en daarover weer een bon krijgen van 70 euro.
NL bankpassen werken bijna altijd in Europese landen tenzij je dit hebt uitgeschakeld. Voor landen buiten Europa moet je dit soms nog via de website van je bank aanzetten.Luc79Ehv schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:36:
Ga misschien zo even vanuit Eindhoven naar Krefeld, weet iemand of NL bankpassen gewoon werken in Duitse MM?
En is het gelukt?Luc79Ehv schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:36:
Ga misschien zo even vanuit Eindhoven naar Krefeld, weet iemand of NL bankpassen gewoon werken in Duitse MM?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hahahaha ik met me ochtendkop....Señor Sjon schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:14:
Denk niet dat het hem in 18 minuten gelukt is.
Dacht dat die gister al was geweest hahaha
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 09:42 ]
Wanneer kwamen deze ook alweer op de markt hier ongeveer?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:37:
Kijk deze Sony man eens glunderen als hem de vraag wordt gesteld over de prijs van deze OLED. "You should be as excited about this OLED and the price". Lijkt er dus sterk op dat Sony voor een goede prijs op de markt gaat brengen.
[video]
Want ben ik dom als ik nu een LED tv 4k HDR curved voor 1249 gekocht heb? of had ik beter kunnen wachten?
Verwijderd
In de zomer zullen ze worden verkocht.rohit schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Wanneer kwamen deze ook alweer op de markt hier ongeveer?
Want ben ik dom als ik nu een LED tv 4k HDR curved voor 1249 gekocht heb? of had ik beter kunnen wachten?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 09:44 ]
Zie hier de uitleg van LG tv nummeringwiene schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:21:
Weet iemand of er verschil zit tussen de b6v en de b6d in Duitsland?
Wil misschien ook ff rijden morgen. Hopelijk zijn er dan nog.
http://en.tab-tv.com/?page_id=7111
Ja maar je moet je buitenland limiet wel omhoog zetten standaard is dit 500Luc79Ehv schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:36:
dus eiglk heb je met de D versie meer tuners?Cowboy_Henk schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Zie hier de uitleg van LG tv nummering
http://en.tab-tv.com/?page_id=7111
[afbeelding]
hmm.. ik lees dit net : Das Lustige ist ja auch, dass manche MM den TV ohne Murren und Knurren für 1999€ rausgeben (ich meine nicht die Märkte, bei denen der TV sowieso für 1999€ in der Werbung ist) , andere Märkte auf "Nachbohren" bei dem Verkäufer oder Abteilungsleiter und wiederum andere MM, wie z.B. Hannover Wülfel sich auf gar nichts einlassen. Wo wird da abgewägt? Wieso geht es bei dem einem Markt und bei dem anderen nicht? Das müsste man mal den deutschlandweiten Verkaufsleiter fragen.Phusebox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:19:
Vriend van mij had ook interesse en heeft gebeld met MediaMarkt Aken maar de prijs van de tv was en bleef toch echt 2499.
zoals ik begrijp, is dat sommige dus niet moeilijk doen en er winkels zijn die dat wel doen haha. De aanbieding staat ook gewoon in hun folder die mensen blijkbaar ook gewoon thuis hebben gekregen met de post.. (zie foto's op de mydealz site..)
Misschien hebben ze geen zin om te reserveren voor bellers omdat ze soms niet opdagen of voor niks komen en ze de tv's makkelijk kwijt kunnen voor die prijs.Phusebox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:19:
Vriend van mij had ook interesse en heeft gebeld met MediaMarkt Aken maar de prijs van de tv was en bleef toch echt 2499.
Yep, hij stond doodleuk voor €2499 in de winkel, maar bij navraag was het idd €1999 en 5 stuks tegoedbon van €100. Ben inmiddels alweer thuis
Verwijderd
1250 euro uit geven aan een LED tv is idd niet zo slim geweest. Had nog even gewachten en er een paar 100 bovenop gedaan en dan had je een OLED tv kunnen kopen..rohit schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Wanneer kwamen deze ook alweer op de markt hier ongeveer?
past de doos in bijvoorbeeld een peugeot 206? In mijn 159 gaat het zowiezo niet passen namelijk maar de 206 kan de banken plat en opening van de kofferbak is groter..Luc79Ehv schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:36:
[...]
Yep, hij stond doodleuk voor €2499 in de winkel, maar bij navraag was het idd €1999 en 5 stuks tegoedbon van €100. Ben inmiddels alweer thuis
http://www.fvdshop.be/ole...d-premium-tv-p-10010.html
Stonden er nog veel? Ik wil zo ook even naar de Media Markt in Krefeld rijden (tv voor mijn vader).Luc79Ehv schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:36:
[...]
Iedereen die info over de type nummer gaf, bedankt. We gebruiken toch een decoder dus qua tuners maakt het niet zoveel uit.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is om te discussiëren over prijsontwikkelingen van OLED televisies, goede aanbiedingen die je gezien hebt voor dergelijke toestellen of goede deals die je ergens hebt kunnen sluiten.
Het is niet de bedoeling om in het topic:
- Samenkoop- / inkoopacties acties op te zetten of hiernaar te hinten. GoT is daar niet het platform voor!
- Lui te zijn door te vragen naar de laatst bekend prijzen. Lees een aantal recente pagina's van het topic door of doe zelf een bel/mail-rondje en deel hier je resultaten. Check in ieder geval even Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies". Daarnaast kun je de belangrijkste verschillen tussen de modellen teruglezen in |sWORDs| in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies".
- Te gaan bespreken hoe garantie werkt; hiervoor kunnen jullie discussiëren in Shopping Forum.
- Uitgebreid te discussiëren over de de techniek, beeldkwaliteit, voor- en nadelen, etc. Hiervoor kunnen jullie terecht in OLED televisies.
- Off-topic te posten over kijkafstanden, beelddiagonalen, kalibratie, ophangmethodes, of andere overbodige bijdragen. Dat iedereen gaat posten dat de tv geleverd of onderweg is, is ook ongewenst.
- Schermen met een "geheime" deal is natuurlijk erg storend. Post concrete informatie en als dat niet "mag", post dan niets. Gebruik eventueel deze functionaliteit zodat alleen ingelogde Tweakers deze kunnen lezen. Members only:"geheime prijs"