Nou, vanochtend natuurlijk heerlijk weer, not

Maar goed, een keertje oefenen in de zeikregen is ook wel eens goed voor me. Echt veel last gehad van scheepvaart. één of andere stichting, die met 10 dezelfde klotebootjes kwam varen. Ben je zo een kwartier verder, voor je weer kan ingooien. Die gingen allemaal 200 meter verderop voor de sluis liggen wachten, precies op de visstek van mn vismaatje
Maar goed, eens lekker de helikopterrig kunnen uitproberen. Je kan er idd makkelijk goed ver mee gooien en daarbij nog steeds goed nauwkeurig dezelfde plek raken. Dus dat is een plus. Ik gebruikte nu ook window-feedertjes. Daarmee gooi je ook wat makkelijker een grotere afstand en die nemen het aas en voer ook wat makkelijker mee naar de bodem (het is er zo'n 3-4m diep).
Maar ik heb volgens mij de verkeerde setjes gekocht, om die rig mee te maken. De clip die aan de lijn zit, voor de onderlijn, heeft geen wartel. Dus bij het indraaien, draaide ik dus steeds die onderlijn in een enorme krul. Ik heb er een los warteltje tussen geknutseld en toen ging het al veel beter. Dus komende week even het juiste setje halen, met de juiste onderdeeltjes.
Vangst was slecht. Dat kwam ook vooral, omdat ik de eerste 2,5u nauwelijks aan vissen toekwam, met al het rotweer en scheepvaart. Hengel heeft er toen effectief maar kort in gelegen en die momenten dat'ie er in lag, was ik niet lekker aan het vissen met alle golfslag en regen.
Vismaatje is 's middags blijven zitten, toen ging het heel veel beter.