WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Vissers op GoT - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Raymond schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:54:
Dochterlief vandaag 6e (van de 18) geworden met de viswedstrijd :D
Cadeaubon voor de lokale hengelsportzaak gewonnen
En uiteraard vrijdag al naar de hengelsportzaak geweest, om die bon uit te geven :+

Dus ze is nu een paar tuigjes voor d'r vaste stok rijker :) Helemaal leuk.

Ik vind het vissen de laatste 2 weken wel heel taai gaan. Op de Vecht moet ik nu ook echt heel veel wormen brengen, wil ik een brasempje kunnen laten bijten. Verder eigenlijk alleen maar kleine baarsjes en een verdwaald voorntje. Ik hoop dat het snel weer aantrekt, want zo is het niet zo leuk:+

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:02
Ik heb het ook nog even geprobeerd maar ondanks dat ik een paar brasems zag zwemmen en aardig wat bubbels rond mijn aasplek zag geen enkel tikje op mijn hengels.

Ik gebruikte een mengsel van grondvoer, 2mm pellets, gekookt hennepzaad, beetje mais. Met een kleine wafter of maïskorrels op een elastiekje als haakaas.

Wat doe ik verkeerd?

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:02
Grotbewoner schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 01:26:
Ik heb het ook nog even geprobeerd maar ondanks dat ik een paar brasems zag zwemmen en aardig wat bubbels rond mijn aasplek zag geen enkel tikje op mijn hengels.

Ik gebruikte een mengsel van grondvoer, 2mm pellets, gekookt hennepzaad, beetje mais. Met een kleine wafter of maïskorrels op een elastiekje als haakaas.

Wat doe ik verkeerd?
Soms wilt het gewoon niet, voerplek half uurtje laten rusten en 20 Mtr. verderop proberen, en daarna weer terug werkt nog weleens.

Zelf let ik op lijn zwemmers, en niet echt op bubbels dit kunnen ook rivierkreeftjes zijn op zelfs waterschildpadden.

Als lijnzwemmers toeneemt of afneemt dat wekt de interesse of juist niet, geen lijnzwemmer is verplaatsen.

• ethan..1
Donderdag in de avond, 4 worpen met method mix en daarna met brood op de bodem.

Een stopper op de lijn <-----> schuiflood <-----> stopper en onderlijn 20cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRPb5c4Kdm5EIRJ2HjvZPlZ3JQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPONRmYozpL5qMQqxcg4hSgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmnSpqaP_srnLAdbrDWS-dHqYDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXdjV383eLtCSxR4uEHLTQKC.jpg?f=fotoalbum_large

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Grotbewoner schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 01:26:

Wat doe ik verkeerd?
Voeren moet eigenlijk alleen beetje lokken zijn. Niet te veel. Anders eten ze je voer en niet je aas.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ethan..1 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:53:
Donderdag in de avond, 4 worpen met method mix en daarna met brood op de bodem.

Een stopper op de lijn <-----> schuiflood <-----> stopper en onderlijn 20cm

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Method feeder of wat voor Haaksystrem?

• ethan..1
Deruxian schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:19:
[...]

Mooi! Method feeder of wat voor Haaksystrem?
Nee gewoon met een stopper op de lijn <-----> schuiflood <-----> stopper en onderlijn 20cm en haak.

Onderlijn met een haak met bead stopper en witbrood.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zit hier op Roompot weerterbergen. Gisten paar uur gezeten, niks gevangen.
Score vandaag: kleine brasem (25cm), voorn van 22 en een 50+ graskarper.
Helaas geen foto's, was met de kids en mijn handen zaten al snel onder de troep omdat de karper er uit piepte :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

The Eagle schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:55:
Zit hier op Roompot weerterbergen. Gisten paar uur gezeten, niks gevangen.
Score vandaag: kleine brasem (25cm), voorn van 22 en een 50+ graskarper.
Helaas geen foto's, was met de kids en mijn handen zaten al snel onder de troep omdat de karper er uit piepte :+
Mijn zoontje 7 jaar wilde ook een keer mee vissen met papa. Ik vanmorgen dus ook naar de visvijver toe. 1x een aanbeet gehad en voor de rest alleen maar wat naar het water gekeken.

Volgende keer toch maar een vaste stok mee. Dan is de kans op vangst toch een stukje groter heb ik het idee

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Grotbewoner
Vandaag kajakken, zonder te vissen, op de Linge. Veel vis gezien: grote scholen dikke brasem, karpers, een grote graskarper, zelfs een meerval aan het oppervlakte en deze snoek waar ik mijn sluipkunst op oefende: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISBarr1GQq91xMLIm9L2d5030zI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWD2RwByVcTZYgvZ4HQpMkPV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3bfNgS54PWbE74inaIsmNgZwLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38fU85WRQXbONOFRAUw9xuql.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKbJ4V4Oqf6seW9L-oAOcr0-dN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzdGabFiPIHyl5aIGop4c9V3.jpg?f=fotoalbum_large

Veel zin om eens uit de kajak proberen te vissen als het seizoen weer opent komend weekend.

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:35

jim[beam]

Mijn vis kanaal

Een paar weken geleden mijn eerste karper gevangen in 2 jaar. Het was spannend, was even vergeten hoe sterk die beestjes konden zijn.

https://www.youtube.com/@jimgonefishing/shorts

• ethan..1
Vandaag geweest en het was matig, 1 brasem 2,6K en 1 zeelt 2,3K

Wel karper gezien maar die zijn met hele andere dingen bezig, i.i.g. niet op zoek naar voedsel :-( maar lekker aan het knuffelen tegen de waterkant. :)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:48
Zaterdag dochterlief naar scouting gebracht en even snel een stukje verderop de hengel uitgegooid. Niks geen actie, dus net ergens anders uitgegooid. Nog steeds geen aanbeten, tot ik een grote plons hoorde in de buurt van m'n aas. Dus er zat wel wat... Maar ik moest m'n dochter weer ophalen. Paar minuutjes nog.

Nah, niks, dus indraaien maar. Lijkt de lijn vast te zitten. Zit er dus een dikke brasem aan. Ik heb die hele top niet zien bewegen, maar ik denk dus dat hij er al een paar minuten aan zat... Rare beesten die brasems.

• Raymond
  • Nu online
Hehe, hier niet veel anders. Gisteren naar de IJssel geweest, een nieuwe stek voor mij (is wel een bekende stek, gezien het aantal kamperende duitsers daar). Ik wilde eens gericht op barbeel vissen. Dus dikke feeder mee, met groot rivierstatief. En voor ernaast een gewone feeder, met mestpiertjes als aas. Op die gewone feeder, 2 riviergrondeltjes gevangen.

En op de barbeelhengel 1 aanbeet gehad. Die trok mn statief omver en de hengel in het water :o En daar bleef het bij, haakje van de lijn getrokken. Ik denk daarom dat het een roofvis was, die het lijntje heeft doorgebeten. Vanaf dat moment ligt de hengel wel vast aan enorme steen, dus die gaat nergens meer heen. Ik gebruik wel een baitrunner molen. Maar ik moet nog ff een praktische manier uitvinden, om dat in combinatie met een lijnclip te kunnen gebruiken. Ik zie vaak de tip voor een elastiekje, dus dat ga ik eerst maar eens proberen.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Vandaag laatste dag weerterbergen. Naast een brasem van 25 cm twee van deze jongens gehaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_RZxiK4_bggKAXn8zqZwDToSPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v98OqXo3PLjzANUjOizLBf1h.jpg?f=fotoalbum_large
Beide 50+ cm, stevig jongens. Wel papegaaien bekken, hebben al heel wat haken gezien.

Eentje op mijn Okuma feeder hengel, de andere op een 2m telescoop hengeltje. Dat was ietsje harder vechten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grotbewoner
Mijn lokale meertje zonder naam heeft heel veel brasems van goed formaat maar ik krijg ze maar niet aan de haak met mijn method feeder. Ik denk dat de feeder wegzinkt in de zachte grond met veel grote wolken van die groene sliertalgen.

Iemand een tip om dit anders aan te pakken?

Met de dobber wel twee brasems gevangen waarvan een mooi dikke en een emmertje mooi formaat rietvoorn die graag een made pakken. Ook leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ysm7kyukj2qhhW888JTI0wiUNmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRRPeZ5hFVchgBz7MQoqI7M9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioiABZsSKeopUEgBDhIOQd-cYvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aqYm1t8wtA3Z4wyLUwJCqM0.jpg?f=fotoalbum_large

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:59:
Vandaag laatste dag weerterbergen. Naast een brasem van 25 cm twee van deze jongens gehaakt:

[Afbeelding]
Beide 50+ cm, stevig jongens. Wel papegaaien bekken, hebben al heel wat haken gezien.

Eentje op mijn Okuma feeder hengel, de andere op een 2m telescoop hengeltje. Dat was ietsje harder vechten :P
Leuke vangst!
Misschien wat voor op het verlanglijstje? Een onthaakmat, in het gras zeker als het vochtig is vind ik niet zo'n punt, maar kan mij niet voorstellen dat die vis lekker ligt op die vlonderplanken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En misschien een leefnet

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Barrycade

Through the...

Als je geen wedstrijden vist zie ik geen nut in een leefnet. De vissen worden er meestal niet frisser in.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 00:42:
[...]

Als je geen wedstrijden vist zie ik geen nut in een leefnet. De vissen worden er meestal niet frisser in.
Zo in een saladekom ook niet :p

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

True schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:24:
[...]

Leuke vangst!
Misschien wat voor op het verlanglijstje? Een onthaakmat, in het gras zeker als het vochtig is vind ik niet zo'n punt, maar kan mij niet voorstellen dat die vis lekker ligt op die vlonderplanken.
Beest ligt in het net, blijft daar ook. Ik onthaak ze met blote handen. Vaak al heel snel onthaald ook, barbless haak dus trek je er zo uit.
Sowieso vind ik wel of geen onthaakmat een beetje een onzinnige discussie, zie eerder. Gebruik hem niet, is alleen maar omslachtig en langer durend. Laat hem.liever meteen vrij, itt sommigen die er mee op de foto willen enzo.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wel voor op het lijstje: stinkbag. Damn wat een lucht kwam er van die karpers af. Heb het schepnet onder de douche uit moeten spoelen voor ie weer enigszins fatsoenlijk geurde :X

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 01:06:
[...]

Beest ligt in het net, blijft daar ook. Ik onthaak ze met blote handen. Vaak al heel snel onthaald ook, barbless haak dus trek je er zo uit.
Sowieso vind ik wel of geen onthaakmat een beetje een onzinnige discussie, zie eerder. Gebruik hem niet, is alleen maar omslachtig en langer durend. Laat hem.liever meteen vrij, itt sommigen die er mee op de foto willen enzo.
Een vis heeft in het ook echt wel contact met de ondergrond in dit geval de vlonders. Al het vuil van de grond komt echt wel in aanraking met de vis en de slijmlaag wordt ook zeker aangetast hierdoor.
Je kunt ook de vis onthaken in het net terwijl je het net op de onthaakmat legt, dat is snel én prettiger voor de vis.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:37
True schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:00:
[...]

Een vis heeft in het ook echt wel contact met de ondergrond in dit geval de vlonders. Al het vuil van de grond komt echt wel in aanraking met de vis en de slijmlaag wordt ook zeker aangetast hierdoor.
Je kunt ook de vis onthaken in het net terwijl je het net op de onthaakmat legt, dat is snel én prettiger voor de vis.
Kunnen we die discussie achterwege laten?

Wil je een mat gebruiken dan doe je dat, zo niet dan niet.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bouke-p schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Kunnen we die discussie achterwege laten?

Wil je een mat gebruiken dan doe je dat, zo niet dan niet.
We hebben toch allemaal een vispas?
We lezen toch allemaal de regels en adviezen?
Via: https://www.vispas.nl/termsconditions?lang=nl

Uit:
1. OMGAAN MET VIS
Sportvisserij Gedragscode welzijn vis

En dan:
9. Zet een gevangen vis in de best mogelijke conditie terug door:

En dan verder op:
Bij het onthaken van grote vissen (karper en snoek) altijd een onthaakmat te gebruiken;

Dit zijn toch niet zulke hele bijzondere punten en we mogen elkaar hier toch wel scherp in houden?

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

True schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:01:
[...]

Uit:
1. OMGAAN MET VIS

En dan:

En dan verder op:
Bij het onthaken van grote vissen (karper en snoek) altijd een onthaakmat te gebruiken;

Dit zijn toch niet zulke hele bijzondere punten en we mogen elkaar hier toch wel scherp in houden?
Om er even op in te haken. Boventaande geldt alleen voor wateren die in de vispas staan. De Weerterbergen is dit NIET. Dus bovenstaande geldt in principe niet voor bovenstaande. Echter staat deze regel duidelijk omschreven:

Artikel 9H: Bij het onthaken van grote vissen (karper en snoek) altijd een onthaakmat te gebruiken;
Artikel 5: Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat;

Discussie kan nu wel gesloten worden. Het punt is duidelijk gemaakt.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:37
True schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:01:
[...]

Uit:
1. OMGAAN MET VIS

En dan:

En dan verder op:

Ik heb geen vispas meer, ik heb de Friese Sportfisker.

Je moet gewoon zorgen dat je een vis niet beschadigd. Simpel, een mat is daar een optie voor, maar niet de enige optie.

Een lange fotografiesessie is slechter dan onthaken in een net en weer terug zetten.

• ethan..1
Bouke-p schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:27:
[...]

Ik heb geen vispas meer, ik heb de Friese Sportfisker.

Je moet gewoon zorgen dat je een vis niet beschadigd. Simpel, een mat is daar een optie voor, maar niet de enige optie.

Een lange fotografiesessie is slechter dan onthaken in een net en weer terug zetten.
Nat gras en visnet is prima, en naar mijn idee ook beter.

Respectvol omgaan om die beestje's dan zijn er ook geen regels nodig.

Eigenlijk zoals met zoveel dingen gebruik je verstand, dan hoeft er ook geen regelgeving gemaakt te worden.

• jim[beam]

jim[beam]

Mijn vis kanaal

Wat voor lokvoer gebruiken jullie eigenlijk? Ik haal meestal karper grondvoer bij Tijgernoten of anders iets van Sonubaits of Mainline voor feederen.

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

jim[beam] schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:59:
Wat voor lokvoer gebruiken jullie eigenlijk? Ik haal meestal karper grondvoer bij Tijgernoten of anders iets van Sonubaits of Mainline voor feederen.
Lokvoer en @Oxigeon geeft altijd problemen. Of te nat, of te droog. Het blijft nooit plakken in mijn method feeder. Of het valt eruit tijdens het ingooien... of het plak niet eens aan de method.

Zondag ook weer geprobeerd met 2mm pellets. 2 minuten in het water gelegd. daarna afschudden maar ze blijven gewoon NIET plakken. Op locatie wat natter gemaakt maar nog steeds niks. Gelukkig had ik wat "gewoon lokvoer" bij me. Dat heb ik wel nog juist gekregen en werkte perfect (gelukkig)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lokvoer beetje aan het experimenteren met de method. Pellets is idd soms te droog, soms te nat. Ik meng er de laatste tijd wat generiek feeder lokvoer doorheen met wat water, dan haal ik prima de juist plakkerigheid. En als het droog wordt, even drupje water bij.

Combi pellets / lokvoer / choco+banaan wafter deed niet veel.
Extra dendro aan de haak: beet flink goed.

• ethan..1
Oxigeon schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:16:
[...]

Lokvoer en @Oxigeon geeft altijd problemen. Of te nat, of te droog. Het blijft nooit plakken in mijn method feeder. Of het valt eruit tijdens het ingooien... of het plak niet eens aan de method.

Zondag ook weer geprobeerd met 2mm pellets. 2 minuten in het water gelegd. daarna afschudden maar ze blijven gewoon NIET plakken. Op locatie wat natter gemaakt maar nog steeds niks. Gelukkig had ik wat "gewoon lokvoer" bij me. Dat heb ik wel nog juist gekregen en werkte perfect (gelukkig)
Mainline Green Supreme 1kg en een grondvoer Mainline Expander Mix Ground Expander Pellet Fine 1kg en water van ieder exact dezelfde hoeveelheid in een emmer mixen en 20 min. Wachten en door de zeef(meest belangrijke) kan niet mis gaan.

• jim[beam]

jim[beam]

Mijn vis kanaal

oh voor 2mm pellets gebruik ik soms mainline sticky liquid oid wanneer ik voel dat het uit begint te drogen.

Voor gewoon lokvoer is het zo'n klein bakje van guru en dan voor de helft gevuld, mengen , laten staan terwijl ik de hengel op zet en dan nog een bodempje water en is het de rest van de dag goed.

Verder gooi ik er ook nog hennep doorheen. Als het goed is is het goed , zo niet, beetje water er bij. Handje ofzo.

Niet vergeten te zeven natuurlijk. Ook kijken welke lokvoer echt voor de method is en welke meer voor de cage feeder is.

• ethan..1
jim[beam] schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:23:
oh voor 2mm pellets gebruik ik soms mainline sticky liquid oid wanneer ik voel dat het uit begint te drogen.

Voor gewoon lokvoer is het zo'n klein bakje van guru en dan voor de helft gevuld, mengen , laten staan terwijl ik de hengel op zet en dan nog een bodempje water en is het de rest van de dag goed.

Verder gooi ik er ook nog hennep doorheen. Als het goed is is het goed , zo niet, beetje water er bij. Handje ofzo.

Niet vergeten te zeven natuurlijk. Ook kijken welke lokvoer echt voor de method is en welke meer voor de cage feeder is.
Ja die zijn idd ook top, 2mm mainline active cell…! en sticky liquid

2 minuten goed laten weken onder water, 15 min rust in een drain bakje beetje husselen, 👌

• Raymond
  • Nu online
Mijn voorkeur gaat uit naar evezet en zammataro (feeder en brassen gemengd).

Ik heb afgelopen maanden veel verschillende voeren geprobeerd en met al die "engelse" voeren als sonubaits en mainline nooit echt wat gevangen. Ook wat berlok voer geprobeerd, nadat ik de eigenaresse aan de waterkant heb gesproken (bij een wedstrijd die ze heeft gewonnen). Maar ook dat werkt niet bij mij.

Dus ik ben nu al dat probeervoer aan het opmaken. En ga dan lekker bij zammataro blijven.

In de laatste podcast van guru hebben ze vd Eynde geïnterviewd. En in die podcast gaven ze al aan:gebruik vooral voer waar je zelf vertrouwen in hebt. Dat geeft de beste resultaten. En dat ga ik dus maar doen, zodra ik die 10kg aan ander voer op heb gemaakt :)

• ethan..1
Zeker waar, kijk zelf graag naar guru YT kanaal, daar delen zij zoals ze het zelf ook gebruiken, zo ben ik er ook gekomen en ze laten zien hoe je een goede method mix maakt en het klopt precies.

Gevoel en vertrouwen is zeker belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door ethan..1 op 26-05-2026 18:50 ]

• jim[beam]

jim[beam]

Mijn vis kanaal

Vandaag wezen vissen, 1 brasempje gevangen. Zodra ik mn gopro heb kan ik catch & release videos maken.

• Grotbewoner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/447-g2l-pvlVrAe9qdZtCMODtLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c44GRbSlyCx7u1V72DzRuccV.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de eerste keer vissen met mijn kajak. Gehaald voor het toeren met mijn vriendin, maar toch maar even uitgerust met wat AliExpress vismeuk. Dit was mijn eerste vis vanuit een kajak ooit 8-).

Erg leuk om ineens op alle plekjes te kunnen komen en om te zien waar de grote vissen chillen. Kan niet wachten tot het roofseizoen weer opent. Ik denk dat dit erg leuk is met kunstaas en meer mobiel vissen. Ik zag al een mooie snoek langszwemmen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 27-05-2026 23:05 ]

• Raymond
  • Nu online
Grotbewoner schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:01:
[Afbeelding]

Ik zag al een mooie snoek langszwemmen.
Ja, nu ik vaker aan de waterkant zit, valt het me pas op hoeveel vis je daadwerkelijk ziet. Snoeken die gewoon voor je stek langszwemmen. In de paaitijd allemaal gesodemieter tussen het riet. En vissen die uit het water springen, terwijl ze worden achtervolgd door een roofvis.

Ergens ook wel frustrerend: Afgelopen sessie aan de ijssel allemaal vissen zien springen en draaien, maar niks dat op m'n aas afkwam :P

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

En hoe was jullie eerste snoek dag van het seizoen?
Van alles geprobeerd hier met mijn vismaatje en in toch wel bijna 5 uur vissen beiden maar één gevangen. We hebben een prachtig watertje in de buurt waar van alles in zwemt met o.a. snoek, maar waar ook heel veel waterplanten in zitten. Veel met kikkertjes hier geprobeerd want met iets anders is er niet op snoek te vissen wel flink wat grepen naar het aasje, maar goed blijven ze niet zitten. Iemand nog tips voor zulk water?

Bij een beekje vrijwel direct beet op een Nays vnm (venom) waar veel minder waterplanten zaten.

Al met al prima dagje ondanks maar ééntje in het net.

• Raymond
  • Nu online
Vandaag zat ik aan het zwolle-ijsselkanaal. Ik heb daar over 3wk een nachtviswedstrijd. Ben heel benieuwd, ik heb nog nooit 's nachts gevist :D En tot vandaag ook nooit aan het zwolle-ijsselkanaal :+Op zich prima water, goed bereikbaar met de auto en je kan er ongestoord zitten. Wel lelijke omgeving, met uitzicht op een for-farmers veevoerfabriek van beton. Doe mij maar het IJsselstekje van vorige week.

Wel prima gevangen. Ik ging er met name heen om het een beetje te verkennen (enorm hoge kade, van wel 1,5 meter gok ik). Dus niet al te ingewikkeld gevist. Ik had nog een open zak sonubaits hemp&fennel voer, waar ik de eerste keer niks mee heb gevangen. Nu gelukkig wel. Vooral veel kleine voorn (tot max 15cm) en jonge brasems tot een cm of 20-25. In totaal 20visjes op een ochtendje. Ik heb doorgevist tot mn voer op was. Ik had een wat grotere voerkorf en heb gemiddeld elke 4mins ingegooid, dus dat voer ging wel rap op :)

Aan de andere kant van het water waren 2 mannen op roofvis aan het vissen. Die vingen al vrij snel een mooie snoek :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Barrycade

Through the...

True schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:58:
En hoe was jullie eerste snoek dag van het seizoen?
Van alles geprobeerd hier met mijn vismaatje en in toch wel bijna 5 uur vissen beiden maar één gevangen. We hebben een prachtig watertje in de buurt waar van alles in zwemt met o.a. snoek, maar waar ook heel veel waterplanten in zitten. Veel met kikkertjes hier geprobeerd want met iets anders is er niet op snoek te vissen wel flink wat grepen naar het aasje, maar goed blijven ze niet zitten. Iemand nog tips voor zulk water?

Bij een beekje vrijwel direct beet op een Nays vnm (venom) waar veel minder waterplanten zaten.

Al met al prima dagje ondanks maar ééntje in het net.
Niet perse snoekdag, wel weer lekker roofvissen met mijn vismaat, uiteindelijk iets van 24 vissen in de boot, 3 baars waarvan de grootste 44cm , een 90 cm snoek en de rest allemaal snoekbaars waarvan 1 kleintje en de rest allemaal 55+ ers grootste was 68 cm. We hadden een stukje gevonden waar ze blijkbaar gestapeld lagen. Hadden zeker 12 meer kunnen zijn, maar redelijk wat verspeeld, maar we visten niet met staart dregje dus wellicht niet lekker gehaakt. En ze lagen strak naast de kant dus ook niet lekker drillen met een meter tussen wal en boot.

De "tok" van een snoekbaars aanbeet is echt super verslavend. :*)

• Grotbewoner
Vandaag in mijn lokale naamloze meertje het eerste baarsje vanaf de kajak de gevangen met een ultralight hengel, leuk en bemoedigend.

Ik had mijn snoekhengel ook meegenomen, vooral om te testen of het een beetje te doen was met die lengte. Ging prima. Toen ik die baars had gevangen dacht ik dat maar eens moest kijken of ik een snoek kon vinden ook al heb ik eigenlijk geen idee hoe je een meer te lijf gaat. En ik had ook een 14cm 45g rapala Peto als aas, best een groot aasje voor deze tijd van het jaar.

Dacht niet dat ik iets zou haken, maar na een beetje rondwerpen had ik onverwacht toch beet. Tot mijn verbazing zag ik een forse snoekbaars springen en zich los schudden (slip stond te strak). Dit terwijl dit water slechts heel indirect in verbinding staat met een grote rivier. Had ik dus echt niet verwacht.

Leuk! Mijn zomer project wordt het om die vis te vangen. Mijn eigen Moby Dick, eigenlijk wel leuk dat ik hem niet meteen kon vangen.

• ethan..1
Vanaf morgen een midweek een huisje met visvijver geboekt in noord Brabant, en ik kijk er erg naar uit.

Even 3 volle dagen alles uit de kast trekken betreft de manier van vissen zowel method, pen en oppervlakte vissen eens kijken deze dagen wat er te pakken valt. :Y)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

ethan..1 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:32:
Vanaf morgen een midweek een huisje met visvijver geboekt in noord Brabant, en ik kijk er erg naar uit.

Even 3 volle dagen alles uit de kast trekken betreft de manier van vissen zowel method, pen en oppervlakte vissen eens kijken deze dagen wat er te pakken valt. :Y)
Op een commerciële vijver of gewoon een park waar ook een vijver bij zit? Scheelt nogal qua vangst lijkt me.

Edit gisteren nog aan de Dommel gezeten. Helaas niks boven. 1 aanbeet gehad maar gemist.
Volgende keer beter :)

Bij toeval ook nog de eigenaar van onderstaande gesproken. Bootje doet zijn naam eer aan, blijkt al 50 jaar oud te zijn :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8mlOWSFVHlxYxaoJXFAUCcPCIY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PUAMy37nybzH6JvmUj062M9c.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 07-06-2026 13:36 ]

• Raymond
  • Nu online
Vandaag eens 's middags begonnen met vissen, tot in de avond. Weer aan het Zwolle-IJsselkanaal, aangezien ik daar over 2wk een wedstrijd heb.

Wel grappig, nu ik wat meer vis, krijg ik ook steeds meer aanspraak. In de loop van de avond kwam er nog even iemand kijken, die blijkbaar elk weekend een rondje maakt langs allerlei visstekken. Blijkt iemand te zijn die dus over 2wk ook met die wedstrijd meedoet.

Vanaf een uurtje of 19:00 begon de vangst wel aardig aan te trekken. Wat kolbleitjes gevangen. En ook nog even een snoekbaars van een kleine 50cm tussendoor, op 2 maden en een 12honderste onderlijn :+

Zo in het netje ziet hij eruit als een vis van 15cm, maar hij was toch echt wel tegen de 50cm :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T-v0FQik2TVK_WEl0_wA4wO1Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zn06LTM8q0dqRsSA9yK2ch2T.jpg?f=fotoalbum_large

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Raymond schreef op zondag 7 juni 2026 @ 23:58:
Vandaag eens 's middags begonnen met vissen, tot in de avond. Weer aan het Zwolle-IJsselkanaal, aangezien ik daar over 2wk een wedstrijd heb.

Wel grappig, nu ik wat meer vis, krijg ik ook steeds meer aanspraak. In de loop van de avond kwam er nog even iemand kijken, die blijkbaar elk weekend een rondje maakt langs allerlei visstekken. Blijkt iemand te zijn die dus over 2wk ook met die wedstrijd meedoet.

Vanaf een uurtje of 19:00 begon de vangst wel aardig aan te trekken. Wat kolbleitjes gevangen. En ook nog even een snoekbaars van een kleine 50cm tussendoor, op 2 maden en een 12honderste onderlijn :+

Zo in het netje ziet hij eruit als een vis van 15cm, maar hij was toch echt wel tegen de 50cm :P

[Afbeelding]
Hmm, laatste keer wezen vissen had ik niets. Wordt het water wat warmer zodat er meer gevangen gaat worden? Ik zie het al.. de foto's vertekenen gewoon haha. Ik moet een groter net aanschaffen dan lijkt de vis ook groter

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste