Vissers op GoT - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 22:14

Barrycade

Through the...

JB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:49:
[Afbeelding]

Welke vis is dit volgens de kenners? Is dit gewoonweg een grondel :?
Ken je de visgids app?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTUDxT7kwXjl05RXqsqgXfr5KDM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hF1SbZKsOwwK72uQTzvWpKLf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 22:06

JB

Cédric roelt!

Heb voor de zekerheid toch maar een nieuw landingnet gekocht, zodat we de grondel de volgende keer nog beter uit het water kunnen halen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyfKw5Gv80GOSYudbMMgdfh8XSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQqreOC8EO02jLwsFmmHKTiG.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:40

Bob Popcorn

Plop!

JB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:49:
[Afbeelding]

Welke vis is dit volgens de kenners? Is dit gewoonweg een grondel :?
Die noemden we vroeger altijd een "boerenlulletje", geen idee waarom :') Het is een riviergrondel iig.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niicccoooo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-07 13:55
Wist niet van dit topic af. Maar ga het volgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVAZ7eMRouxVeqH1gTR5B61X9jM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpx1DGl6wsS8RrXgVPC6wZQO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-07 17:08
Heeft iemand hier ervaring met vissen in Florida?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:33
Ook daar zwemmen ze in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Inmiddels al de nieuwe vispas binnen, hopelijk aankomend jaar meer tijd om te gaan vissen.
Dunedin schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:34:
Heeft iemand hier ervaring met vissen in Florida?
Alleen in Fishing Planet 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Racer89 op 30-12-2023 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:23
Hier ook de laatste vangst van 2023 binnen gehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpbh9YR73KxyL8z3trTyGH3Z3WE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrynQ1KNX0au4tkt5XMJw9fI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bcvnqqz5uUKIprhV29lqvBHJD3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0oGfYhJXivYsyr5qhhZqWAH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK7KPUg_xfWXTpdhedjzgg4BW54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YSoj9I147dR7hhZVYDsbQU6.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Wat een scharminkeltje :D Ik heb oudjaarsdag nog 2 kilo kibbeling staan maken van de buit van afgelopen zomer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Bob Popcorn schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:02:
[...]

Wat een scharminkeltje :D Ik heb oudjaarsdag nog 2 kilo kibbeling staan maken van de buit van afgelopen zomer. :)
De bovenste is en kleine Leng (die is aan de meeuwen gevoerd >:) ). De kabeljauw op het aanrecht was prima formaat (vertekent een beetje). Er kwam ruim 1,5 kilo filet vanaf :P

Had ook nog een keiharde aanbeet op een meter of 90 diep. Na 5 minuten schoot deze helaas los... Volgende keer beter O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rene schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:03:
[...]

De bovenste is en kleine Leng (die is aan de meeuwen gevoerd >:) ). De kabeljauw op het aanrecht was prima formaat (vertekent een beetje). Er kwam ruim 1,5 kilo filet vanaf :P

Had ook nog een keiharde aanbeet op een meter of 90 diep. Na 5 minuten schoot deze helaas los... Volgende keer beter O-)
Lekker kabeljauwtje ja!

90m... wat denk je, heilbot? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Bob Popcorn schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Lekker kabeljauwtje ja!

90m... wat denk je, heilbot? :9
Haha! Die hoop ik ooit te vangen. Maar daarvoor moet je een mooie zandbodem hebben op ca 50 meter diep (het liefst met wat steile afgronden eromheen). Daarvoor moet ik een behoorlijk stuk varen en dat kan met mijn boot alleen bij perfect (nagenoeg) stil weer!

90 meter++ is het domein van grote leng/Lom en soms een heek. In de zomer probeer ik soms mijn gelijk rond de 200-250 meter diep :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Zijn we alweer uit onze winterslaap gekomen?

Hier zijn we (op een paar kleine tripjes na) druk bezig met de voorbereiding voor 2024.

Doel voor 2024: Een (eetbare ;)) vis boven de 10 kilo.

Vandeweek ga ik de boot tijdelijk uit het water halen om alle aangegroeide zooi te verwijderen. De grootste verandering is waarschijnlijk mijn fishfinder. We gaan van deze (enkele) Hook 4X:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWxNgRUHld2qflKciCObO4x6w4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fzh9DOqLmfscra258X7XlfZK.jpg?f=user_large

Naar deze meer geavanceerde Elite FS7:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHQognVYe9jIQxbYNagfHIMqYOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6TJ6dmqGbPkRVGyTVB8AOpO.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent van een simpele 200kHz non CHIRP naar een Active image 3 in 1 med downscan en sidescan. Ook hoef ik dan niet meer de telefoon te gebruiken om de kaart te zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Zeker uit winterslaap gekomen.
Afgelopen zomdag voor het eerst met dochter (6jr) met vaste stok wezen vissen. Op haar verzoek :D (totnutoe af en toe forellenvijvertje gedaan).
Was wel kutweer, dus na 30mins waren we er klaar mee. Maar ze heeft toch 4 voorntjes weten te vangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rene schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:04:
Zijn we alweer uit onze winterslaap gekomen?

Hier zijn we (op een paar kleine tripjes na) druk bezig met de voorbereiding voor 2024.

Doel voor 2024: Een (eetbare ;)) vis boven de 10 kilo.

Vandeweek ga ik de boot tijdelijk uit het water halen om alle aangegroeide zooi te verwijderen. De grootste verandering is waarschijnlijk mijn fishfinder. We gaan van deze (enkele) Hook 4X:

[Afbeelding]

Naar deze meer geavanceerde Elite FS7:

[Afbeelding]

Dat betekent van een simpele 200kHz non CHIRP naar een Active image 3 in 1 med downscan en sidescan. Ook hoef ik dan niet meer de telefoon te gebruiken om de kaart te zien!
Hier is de gesloten tijd begonnen, op de binnenwateren is het dus worm en vlok wat de klok slaat :p In de groep al wat mooie roofblei en windes mogen zien.

Begin augustus zit ik in Saltstraumen voor een mooie 8 daagse trip! Hoop een mooie heilbot te gaan showen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Afgelopen zaterdag ook weer voor de eerste keer gaan vissen dit jaar, helaas maar 1 brasem op de vaste stok.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rene
Het bootje is weer te water gelaten dus we kunnen weer lekker vissen! Eerste goede lentedag en het was gelijk lekker vissen!

Totaal denk ik een stuk of 30 koolvissen/pollakken gevangen. Dat was overigens een prima sport aangezien we met 2 (voor de boot) totaal foute hengels zaten te vissen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6rwR8f20IRdbdXHroznI-g-89E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gM4yXsPZwnNNMsW9XE1OroR7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqCND1Vj3UapJNo-4EPlOxcvVF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkvEt0EsNnJolyQYbukfZNXc.jpg?f=fotoalbum_large

Flipper (en zijn maatjes) kwam ook nog even buurten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2MRUMCfjZDSkuK7_TQftVgtCk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2m3fFmVnHflNg5yCOEP4vZgo.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe fishfinder werkt ook prima. Kon nu prima de scholen pollak/koolvis spotten op 30-50 diepte! De vriezer is weer gevuld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45

Meller

Much to learn, you still have

Rene schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:19:
Het bootje is weer te water gelaten dus we kunnen weer lekker vissen! Eerste goede lentedag en het was gelijk lekker vissen!

Totaal denk ik een stuk of 30 koolvissen/pollakken gevangen. Dat was overigens een prima sport aangezien we met 2 (voor de boot) totaal foute hengels zaten te vissen :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe fishfinder werkt ook prima. Kon nu prima de scholen pollak/koolvis spotten op 30-50 diepte! De vriezer is weer gevuld :7
Heel gaaf die foto's van jou. Zo te zien in Noorwegen oid? Wil daar ooit wel een keer op visvakantie gaan. :9~

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Meller schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:56:
[...]

Heel gaaf die foto's van jou. Zo te zien in Noorwegen oid? Wil daar ooit wel een keer op visvakantie gaan. :9~
Dat klopt! Ik woon zelf op een eiland west van Bergen (Askøy). Genoeg vis te vangen hierzo maar als je op vakantie gaat zou ik een stuk noordelijker reizen (Lofoten). Daar kan je echt je lol op kwa formaat ;)

Ik zal we geregeld blijven posten hierzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rene schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi juist! Wij vissen daar ook met 40-50-60gr hengels die helemaal krom gaan, dat is onderdeel van de sport toch? :p We zijn ook wel eens voor gek versleten door lokalo's die met bezemstelen en elektrische molens vissen, maar daar komen we uiteraard niet voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Iemand toevallig nog wat spul bij de action gescoord? Ik heb een eerste werphengeltje voor mijn zoontje meegenomen, maar de dobber setjes hebben geen gegevens qua dikte lijn etc, dus onderlijntje erbij zoeken is ook weer lastig...

https://www.action.com/nl-nl/p/3008659/max-ranger-dobberset/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 23:38
Ik heb vorig jaar wel een paar van die 3m vaste stokjes gekocht voor mn kinderen.

Ik zag nu ook een prima werphengel liggen voor 2 tientjes, maar ik heb al genoeg hengels denk ik 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:26
Rene schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Dat klopt! Ik woon zelf op een eiland west van Bergen (Askøy). Genoeg vis te vangen hierzo maar als je op vakantie gaat zou ik een stuk noordelijker reizen (Lofoten). Daar kan je echt je lol op kwa formaat ;)

Ik zal we geregeld blijven posten hierzo.
Noorwegen is zo prachtig en ook om te vissen.
Een 2tal keer naar Leka geweest.
Meter kabeljauw, Heilbotje voor m'n vismaat en kneiters van Koolvis & Pollak.

Ondertussen hielden we een ook wedstrijdje met vissen op soorten vis.
Om jezelf te dwingen om ook anders te vissen.
Gaf ook geke leuke resultaten zoals Leng, Lom, Zeewolf, Makreel, Schelvis, Schol enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsGvwl4i46cFLD69YfUttAQVx-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFAPmgPwIDmw78adKE6oX9ZU.jpg?f=fotoalbum_large

Is alweer een tijdje geleden besef ik me weer O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Stef120 op 25-05-2024 09:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Stef120 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Noorwegen is zo prachtig en ook om te vissen.
Een 2tal keer naar Leka geweest.
Meter kabeljauw, Heilbotje voor m'n vismaat en kneiters van Koolvis & Pollak.

Ondertussen hielden we een ook wedstrijdje met vissen op soorten vis.
Om jezelf te dwingen om ook anders te vissen.
Gaf ook geke leuke resultaten zoals Leng, Lom, Zeewolf, Makreel, Schelvis, Schol enz.

[Afbeelding]

Is alweer een tijdje geleden besef ik me weer O-)
Zeewolf staat hier nog op de lijst. Mijn zoon ving gisteren deze rare snuiter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0rF1NO0erSLPvdtc5dNCLjXx3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXsMCa3JzRph26bNWoE1mIun.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bouke-p schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:17:
Ik heb vorig jaar wel een paar van die 3m vaste stokjes gekocht voor mn kinderen.

Ik zag nu ook een prima werphengel liggen voor 2 tientjes, maar ik heb al genoeg hengels denk ik 😂
Ja hengel en molentje voelen dikke prima :) Nadeel is de draad, die zit helemaal "gedraaid" op de spoel. Ik ga die laten vervangen bij de lokale viswinkel, want dat draait mijn zoontje veel te snel in de soep.

Hij heeft gisteren voor het eerst met een werphengel gevist, ging echt top! Inwerpen, niet in de war raken enz. Geweldig om te zien :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07 20:25
Niemand met de opening van het roofvisseizoen erop uit geweest? Of allemaal geblankt?
Ik kon zaterdag geen tijd vinden, maar zondagochtend 05:15 stond ik langs het water.
Ik had 2 hengels mee, 1 met een carolina rig met een kreeftje van 4.5 cm, en een spinghengel met weedless kikker.
Stek 1 is een typische baarsplek, zeker 's zomers. In een sluis. Het mag niet, maar om 05:15 slaapt de sluiswachter nog 8)
Het kreeftje mocht daar voor het eerst te water om te wennen. Vooral wennen voor mij, dit was de eerste keer dat ik op deze manier aan het vissen was. Helaas exact nul aanbeten.

De volgende stek was een heel klein (2 meter breed, 5 lang) oud sluisje, wat al jaren buiten gebruik is. Hier is van alles te vangen, baars, snoekbaars, en ook vaak (grote) snoek. Eerst maar eens kijken of de baars thuis was. Nou, dat was ie niet. Wel een enorme beuk op mijn 10 grams hengeltje, en het kreeftje was te grazen genomen door dit snoekje, die zo wild als hooi was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW98OEV4PS_Hxm40t3q1sZ6Pe3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tATUWZbWKoxhrKWt7fFwBa6s.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna weer verkast en met de kikker door de al opgekomen waterlelies gaan gooien. En nog verder gooien, en nog meer, hopende op die ene hartverzakking. Helaas werd dat hem niet, en kon ik om 08:30 bij het ontbijt met het gezin aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
robkrekel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:35:
Niemand met de opening van het roofvisseizoen erop uit geweest? Of allemaal geblankt?
Ik kon zaterdag geen tijd vinden, maar zondagochtend 05:15 stond ik langs het water.
Ik had 2 hengels mee, 1 met een carolina rig met een kreeftje van 4.5 cm, en een spinghengel met weedless kikker.
Stek 1 is een typische baarsplek, zeker 's zomers. In een sluis. Het mag niet, maar om 05:15 slaapt de sluiswachter nog 8)
Het kreeftje mocht daar voor het eerst te water om te wennen. Vooral wennen voor mij, dit was de eerste keer dat ik op deze manier aan het vissen was. Helaas exact nul aanbeten.

De volgende stek was een heel klein (2 meter breed, 5 lang) oud sluisje, wat al jaren buiten gebruik is. Hier is van alles te vangen, baars, snoekbaars, en ook vaak (grote) snoek. Eerst maar eens kijken of de baars thuis was. Nou, dat was ie niet. Wel een enorme beuk op mijn 10 grams hengeltje, en het kreeftje was te grazen genomen door dit snoekje, die zo wild als hooi was.
[Afbeelding]

Hierna weer verkast en met de kikker door de al opgekomen waterlelies gaan gooien. En nog verder gooien, en nog meer, hopende op die ene hartverzakking. Helaas werd dat hem niet, en kon ik om 08:30 bij het ontbijt met het gezin aansluiten.
Leuk! Toch een mooie snoek? Zowieso niet voor niks vroeg uit bed en lekker van de rust en natuur kunnen genieten.

Bij mij een mindere dag…. Was zo dom om op mijn hengel te staan bij het aanmeren. Ben benieuwd of dit nog te repareren valt zonder de eigenschappen al te veel aan te tasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50hCHCuxfN-2B9TMGW7g0Yo2f6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVvbkrb6ZXINATKqLqfMq3MW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-9HErmg49UtUvc50zPMoP0iBSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOEF48ywWEb1i80H2fpxjDhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb alvast een nieuwe hengel besteld, dan kan dit eventueel een reserve hengel worden/hengel voor de kids later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ow jazeker! Was er gerust blij mee hoor
Rene schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:34:
[...]

Leuk! Toch een mooie snoek? Zowieso niet voor niks vroeg uit bed en lekker van de rust en natuur kunnen genieten.
Rene schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:34:
[...]

Bij mij een mindere dag…. Was zo dom om op mijn hengel te staan bij het aanmeren. Ben benieuwd of dit nog te repareren valt zonder de eigenschappen al te veel aan te tasten.
Ah, das altijd zuur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
Aangezien de zeehengel gebroken is ben ik gisteren op pad gegaan met de hengel van mijn opa!

Een steil stukje rots opgezocht (van 20 naar 100 meter diepte) en daar met een pilker op pollak wezen vissen. Resultaat was ruim 20 vissen in een uurtje tijd 👌.

Was puur sportvissen dit! Hengel is een X aantal jaar oude Sportex HM turbo spin met 40 gram werpgewicht icm een Shimano hyperloop twinpower en dunne gevlochten lijn. Kneiterharde aanbeten die hem de eerste 15 seconden door de slip heentrekt! Niet veel foto’s gemaakt (was alleen) maar dit was 1 van de vissen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_Rasq7lPHJJB5_mHbQLL4Bi11Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZzHe7pBffvPEBcOvrceyVr4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:40

ST10©DE

Dus.............

Sportex is dan ook best wel een gerenommeerd merk ;-) Mooie vis!

[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 05-06-2024 17:24 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
ST10©DE schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:24:
Sportex is dan ook best wel een gerenommeerd merk ;-) Mooie vis!
Klopt! Het is een heerlijke hengel :) er zit trouwens geen hyperloop maar Shimano twinpower 3000FC molen op. Die heb ik ook al een jaar of 15 maar doet het nog prima. Kwaliteit welke gewoon blijft werken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rene schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:45:
[...]

Klopt! Het is een heerlijke hengel :) er zit trouwens geen hyperloop maar Shimano twinpower 3000FC molen op. Die heb ik ook al een jaar of 15 maar doet het nog prima. Kwaliteit welke gewoon blijft werken :7
Met wat zeewater gaat ie wel wat sneller achteruit denk ik :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robkrekel
Gister mijn tweewekelijkse vrije dag. Vrouwlief moest te werk om 06:30 en ik moest er dan voor de kleine zijn, dus om 04:45 op pad. Voor velen erg vroeg, voor mij normaal de tijd dat mijn wekker gaat, dus viel allemaal wel mee.

Door de vele regenval vermoede ik veel stroming door malen en spuien, wat mijn stekkeuze heeft bepaald. In het plaatselijke kanaal zit een heel smalle doorgang, een meter of 5 breed, die in geval van nood afgesloten kan worden met houten balken, zodat het een waterkering wordt. Wij noemen het dukdalven, maar als ik dat google kom ik ergens anders op. Naja, maakt niet uit verder.

Van kinds af aan wist ik dat het daar vaak stroomde als een malle, logisch ook, er moet een hoop water doorheen al er gemalen wordt. Dit punt was tot voor kort afgehekt, maar ik zag recent dat het weer vrij toegankelijk is.

Stroming betekend bij mij baars en snoekbaars, en dat was dus het doel. Gewapend met een shad en carolina rig hengel op pad gegaan. Binnen een kwartier een snoeiharde aanbeet op de hadhengel, en duidelijk was, zonder de vis gezien te hebben, dat het snoekbaars was *O*

Nu nog even drillen en scheppen. Drillen duurde even, het is er nogal diep (mwah voor mij dan, is een meter of 5) door de stroming. Na een minuut of twee kon ik scheppen, en zoals ik van te voren al bedacht had moest ik op mijn buik om er net bij te kunnen.

Afijn, een mooie snoekbaar op de kant, waarvan ik eerst dacht dat ie al los was, maar de 12 cm shad was helemaal naar binnen gegaan. Onthaken, op de foto en weer terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag2CB6KAaNmTCYG4rjVPxDrbc1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nXCGaKYWrCq6NRfKxAx5ls9.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna kwam een bui met dito windstoten deze stek vernachelen, hier was ik even niet op gekleed 8)7
Andere stekken nog langs gegaan, maar tot mijn verbazing bleek er op de poldersloten niet gemalen te worden, en dus geen stroming op mijn hotspots, wat het altijd heel lastig maakt. Zo ook nu, en om 06:15 weer thuis om met de kleine te eten en naar school te brengen. Prima ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03
Binnenkort ben ik in de buurt van de rivier de Ardèche en ik zou het leuk vinden om daar te vissen. Daarvoor dacht ik een eenvoudige telescoop werphengel te kopen en hier kleine molen op te zetten. Schuifdobber op de lijn, onderlijntje eraan en vissen. Zou dit werken?

Als hengel heb ik deze op het oog, Spro Powercatcher Tele 2,10m spinhengel.

Wat voor soort dobber kan ik hiervoor gebruiken? Het is lang geleden dat ik op zo'n manier heb gevist. Als ik op schuifdobber zoek vind ik niet veel. Heet dit tegenwoordig anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wil je dan op de Rhone gaan vissen?
Dan zou ik een langere hengel nemen. En waar wil je dan op vissen?

Onderlijntjes? Dus op snoek of meerval?

Qua dobber: hangt een beetje af van de target vis. Maar qua dobber heb je veel opties vaak met een ringetje onderaan en dan met stoppertjes op je lijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Barrycade op 11-07-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De Ardèche is een rivier die uitkomt in de Rhône als ik het goed zie. Volgens mij niet breed en diep, maar het stroomt wel.
Ik wil niet vissen op snoek of meerval, maar op witvis zoals voorn en barbeel.

2.10m is wel heel kort ja, wellicht dat een hengel richting de 3m geschikter is.

[ Voor 17% gewijzigd door My-life op 11-07-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

My-life schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:16:
De Ardèche is een rivier die uitkomt in de Rhône als ik het goed zie. Volgens mij niet breed en diep, maar het stroomt wel.
Ik wil niet vissen op snoek of meerval, maar op witvis zoals voorn en barbeel.

2.10m is wel heel kort ja, wellicht dat een hengel richting de 3m geschikter is.
Barbeel kun je vergeten, dat is echt een specialisme waar je zeer veel materiaal voor nodig hebt. Voor de Ardeche kun je beter kijken naar forel. Let wel op dat je in de Ardeche bijna nooit met weerhaakjes mag vissen.

Ik heb hier een keer gestaan met een spinhengeltje en een klein blinkertje. Haak ik een mongolisch grote snoek (zeker 120cm+ :+) Niet geland helaas.

https://maps.app.goo.gl/u9kZ5shEeu9qnyJfA

@Rene Kom er weer aan hoor, 1 augustus 9 dagen in Saltstraumen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Bob Popcorn op 23-07-2024 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Bob Popcorn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Barbeel kun je vergeten, dat is echt een specialisme waar je zeer veel materiaal voor nodig hebt. Voor de Ardeche kun je beter kijken naar forel. Let wel op dat je in de Ardeche bijna nooit met weerhaakjes mag vissen.

Ik heb hier een keer gestaan met een spinhengeltje en een klein blinkertje. Haak ik een mongolisch grote snoek (zeker 120cm+ :+) Niet geland helaas.

Lekker hoor. Ben benieuwd naar de vangsten! Je zit een stuk noordelijker dan mij (Bergen). Hoe verder omhoog hoe groter de vissen! Ik zal voor je duimen dat je een mooie heilbot vangt!

Hier is het rustig. Misschien vandeweek nog even varen als het weer goed is. Voornamelijk wat kleinere vissen gevangen met de spinhengel. Geeft heerlijke gevechten (en wat avondeten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFnXWyf3Qx1QRdgdEd2pR81EFYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qopfoaPlEXKLnzmTlDxE5bfT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E34rzNuf2jVg62_qdflJ33MksCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bk9hRx3z696n1ht30tz9IG9j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAkRJPkYj6gAiPP-h6tkQAkwruY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yg7HuUXTqSnbCpd0DMQDPvuU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rene schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
[...]

Lekker hoor. Ben benieuwd naar de vangsten! Je zit een stuk noordelijker dan mij (Bergen). Hoe verder omhoog hoe groter de vissen! Ik zal voor je duimen dat je een mooie heilbot vangt!

Hier is het rustig. Misschien vandeweek nog even varen als het weer goed is. Voornamelijk wat kleinere vissen gevangen met de spinhengel. Geeft heerlijke gevechten (en wat avondeten).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker man, mooi om te doen met je kinderen! Vangstberichten vanuit Saltstraumen zijn érg goed op het moment, maar er zijn vorige week ook een paar orca's gezien. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Bob Popcorn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Vandaag een poging gewaagd. Geen nieuwe hengel gekocht, maar een wickle pickertje meegenomen. Schuifloodje erop en een onderlijn met mais aan de haak. Bij de derde inworp een harde aanbeet en een sterke vis eraan die er helaas af ging bij het binnenhalen. Even laten een dikke voorn en nog wat later, jawel, een jonge barbeel :*) . Het was laat en werd snel donker, maar dit smaakt naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

My-life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:05:
[...]

Vandaag een poging gewaagd. Geen nieuwe hengel gekocht, maar een wickle pickertje meegenomen. Schuifloodje erop en een onderlijn met mais aan de haak. Bij de derde inworp een harde aanbeet en een sterke vis eraan die er helaas af ging bij het binnenhalen. Even laten een dikke voorn en nog wat later, jawel, een jonge barbeel :*) . Het was laat en werd snel donker, maar dit smaakt naar meer.
Gaaf! Foto's! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Mijn zoon (van 9) was het zat dat ik vaak op de bodem vis en hij makrelen mag vangen :+. Van zijn eigen geld heeft hij een instap boothengel een reel gekocht. Heb wel de nylon lijn eraf gehaald en vervangen voor gevlochten lijn. Genoeg vis in de vriezer nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVxxJtgOpvFZ3XoAqSWpuHD6xSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5uV4hSEctn62wpqa8PFOSzB.jpg?f=fotoalbum_large

Ikzelf ga proberen om wat echte grote jongens naar binnen te hengelen. Voor de bodem een sleep met makreel en lichtgevende voorlijn. Tevens een 385 gram zware shad om in de verschillende waterlagen te vissen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiJsYvkfjlbZmVU9T8vKyu0gFh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tr4JBCcNnzpTnhN25T8JTVDO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Video impressie van de laatste vangst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vanochtend ff met kleine meid naar een vaart hier in de buurt wezen vissen, met vaste stok.

Blijkbaar een verkeerd moment en verkeerde plek uitgekozen. Helaas niks gevangen, terwijl we er vorige keer in no-time een aantal voorntjes hadden gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als het windstil is kan je aan de kringetjes op het water wel een beetje inschatten waar ze zitten. Of als het helder water is kan je met een polarisatie zonnebril ze zien zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 22:05

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een hele domme vraag maar ik stel ze toch :P

Mijn vader heeft jaren niet meer gevist, maar wel netjes een vispas elk jaar. Nu wilde ik hem weer aan het vissen krijgen en als uber noob heb ik mijzelf eens verdiept voor het vissen om samen eens te gaan.

Nu hebben wij een vijver in de buurt waar van alles in zit, van kleine witvisjes tot wat groter. Nu Heb ik wat filmpjes gekeken en vaak komt een vaste hengel met ongeveer 1 gram dobber tuigjes naar voren.

Bij de Decathlon een vaste hengel gekocht van 4 meter met een setje tuigjes van 1 gram, en dat ging prima gisteren, maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een werphengel om dezelfde visjes te vangen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, van Matchhengels tot spinhengels, werphengels, nog wat andere....

Ik zoek eigenlijk gewoon een compacte werphengel waarmee je net zoals de vaste hengel met 1 gram dobbers kunt vissen. Puur zodat je iets verder kunt komen zonder een lange hengel vast te moeten houden voor kleine visjes.

Ook ben ik benieuwd wat dan de gemakkelijkste manier is qua dobbers (welk type dan? Bevestiging?) hiervoor. Met een vaste hengel is het mij wel duidelijk (uitloden etc.), maar lees zoveel verschillende dingen dat ik het niet meer weet :P.

Heeft iemand tips ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Christiano007 Met 1 gram is het lastig om verder te gooien.
Waarom wil je eigenlijk verder gooien? Misschien een hengelsport zaak opzoeken en daar eens advies inwinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

My-life schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:18:
@Christiano007 Met 1 gram is het lastig om verder te gooien.
Waarom wil je eigenlijk verder gooien? Misschien een hengelsport zaak opzoeken en daar eens advies inwinnen?
Merk dat ik een werphengeltje fijner in de hand vind qua gewicht. En als je net een metertje of 3 verder wilt dan moet je direct een langere vaste stok hebben.

Wat ik zo lees zoi een spinhengel geschikt moeten zijn, maar het werpgewicht vaak vanaf 5 gram is.

Is het een probleem om daar dan een lichtere dobber op te zetten dan het minimum ? Ik wil helemaal niet 30 meter ver gooien, gewoon net een metertje of 2/3 meer vrijheid hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Ik had in jouw geval een spinhengel en lichte molen gekocht. Een spinhengel met een werpgewicht van 5 (10) - 20 (30) gram en een lengte van 2.70 tot 3.00 meter.

Dan kan je witvissen met een dobber, blinkeren op baars en eventueel zelfs met een voerkorf feederen als de top flexibel genoeg is.

Edit: ik zie dat je antwoord terwijl ik aan het schrijven was :+

[ Voor 10% gewijzigd door Rene op 07-08-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Rene schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:45:
Ik had in jouw geval een spinhengel en lichte molen gekocht. Een spinhengel met een werpgewicht van 5 (10) - 20 (30) gram en een lengte van 2.70 tot 3.00 meter.

Dan kan je witvissen met een dobber, blinkeren op baars en eventueel zelfs met een voerkorf feederen als de top flexibel genoeg is.

Edit: ik zie dat je antwoord terwijl ik aan het schrijven was :+
:)

En maakt het veel uit als het werpgewicht wat hoger is dan de dobber die eraan zit ? Om de keuze wat groter te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Christiano007 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

:)

En maakt het veel uit als het werpgewicht wat hoger is dan de dobber die eraan zit ? Om de keuze wat groter te maken
Nee, dat kan prima. Hoogstwaarschijnlijk zal de hengel wat stijver (en minder gevoelig) zijn. Maar ook dit kan van hengel tot hengel variëren.

Wat is je budget voor hengel, molen en lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Rene schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Nee, dat kan prima. Hoogstwaarschijnlijk zal de hengel wat stijver (en minder gevoelig) zijn. Maar ook dit kan van hengel tot hengel variëren.

Wat is je budget voor hengel, molen en lijn?
Ik zou het liefst iets compacts willen, telescopisch. Eurotje of 75

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als je echt alleen op witvis wil zou ik je adviseren op een lichte match hengel te zoeken.

Visdeal heeft wel aardige beginners setjes.

Deze bv https://visdeal.nl/t/witvis-sets/ultimate-match-set

Of als je een soort vaste stok maar met molen wil hebben de Bolognese variant https://visdeal.nl/t/witv...ate-supreme-bolognese-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
@Barrycade geeft inderdaad goede opties voor witvis.

Ikzelf zou voor zoiets gaan: https://visdeal.nl/t/witv...m-2-10g-met-3000-fd-molen

Maar uiteindelijk moet je iets kiezen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYwMaR5lJ7V41wZvcoZxDJ0jJ8E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zy2EGeoG64ALq4Rzq16DO2En.jpg?f=user_large

Ook witvis :+ 111cm, 12,5kg. Op een gigantische shad gevangen, 460gr. 40 meter diep water en die heilbot kwam helemaal mee omhoog en beet pas vlak onder het oppervlakte. Wat een kracht, niet normaal. Ik heb kabeljauw tot 100cm gevangen en dat was al flinke sport, maar dit gaat echt nog 3 levels verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Bob Popcorn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:42:
[Afbeelding]

Ook witvis :+ 111cm, 12,5kg. Op een gigantische shad gevangen, 460gr. 40 meter diep water en die heilbot kwam helemaal mee omhoog en beet pas vlak onder het oppervlakte. Wat een kracht, niet normaal. Ik heb kabeljauw tot 100cm gevangen en dat was al flinke sport, maar dit gaat echt nog 3 levels verder.
Deze post was me helemaal ontgaan! Wat een vangst!

Gefeliciteerd met een mooie Heilbot. Het was een geslaagde trip zo te zien 👍👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rene schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 07:48:
[...]

Deze post was me helemaal ontgaan! Wat een vangst!

Gefeliciteerd met een mooie Heilbot. Het was een geslaagde trip zo te zien 👍👍👍
Thanks! Met 12 heilbotten in de boot absoluut een geslaagde trip. Overall wel veel minder vis gevangen dan vorig jaar. Niet heel erg ivm strengere exportregeling en onze groep die 80 ipv 180kg mee naar huis nam, maar voor volgend jaar zoeken we iets tussen Saltstraumen en Lauvsnes. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Weer lekker wezen vissen van het weekend!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f1UVii_fqzpreukLcJ9bvWd8Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2i6IfBGR0yFf3l88nBvdSPIs.jpg?f=fotoalbum_large

Verse vis voor de komende week is weer binnen gehengeld :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Vorig jaar voor de gein een middagje wezen vissen bij een forellenvijver met mijn zoontje van 12. Dat vonden we zo leuk samen en forel van de BBQ is ook lekker. Nu was dat vlak voor de winter, dus besloten om dit jaar vaak te gaan vissen samen of hij gaat met zijn maatje.

Nou vispassen gekocht, dat was simpel

Dan visspullen kopen....ppffff WTF.. ..HOEVEEL keus 8)7

We vinden roofvissen leuk, omdat dit lekker actief is.

2 spinhengels gekocht 12-35 Savage gear
Gunki molen en een andere
Gevlochten draad van 10, 12 en 15 kilo zwart
12 en 15cm Softbait, shadjes en kunstaas van 14.5cm en 45gr
Onthaker van 25cm,
Vismat
koffer
haakjes, lood, dreg , onderlijn etc

pfff was €500 verder :+

Ik ben nu nog wat extra aas aan het zoeken op visdeal, alleen nog geen idee wat.

Ben wat filmpjes aan het bekijken hoe te vissen met bepaald aas en water, knoppen maken enzo. Had geen idee hoe de lijn op te draaien op de molen hahaha, mjahh youtube 2 the rescue 8)

Afgelopen vrijdag had mijn zoontje zijn eerste snoek gevangen. Aan de foto te zien rond de 50cm, hij was helemaal blij d:)b
Ik heb zondag mee kunnen vissen, maar helaas geen aanbeet, wel veel gelopen en overal geprobeerd. Ingooien en binnen halen met verschillend aas en plekken. Even bij de sluis, maar dat was geen suc6, want was ons duurste kunstaas kwijt, die zat vast en kreeg ik iet los :x

Ik moet even googlen, waar leuke visstekkies zijn bij ons in de buurt.

oohh is het niet de bedoeling dat je bij een 2 delige hengel de hengel ook weer uit elkaar kan halen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid weer uit elkaar en dat is irritant als we op de fiets gaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Unknown Alien schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:49:
Vorig jaar voor de gein een middagje wezen vissen bij een forellenvijver met mijn zoontje van 12. Dat vonden we zo leuk samen en forel van de BBQ is ook lekker. Nu was dat vlak voor de winter, dus besloten om dit jaar vaak te gaan vissen samen of hij gaat met zijn maatje.

Nou vispassen gekocht, dat was simpel

Dan visspullen kopen....ppffff WTF.. ..HOEVEEL keus 8)7

We vinden roofvissen leuk, omdat dit lekker actief is.

2 spinhengels gekocht 12-35 Savage gear
Gunki molen en een andere
Gevlochten draad van 10, 12 en 15 kilo zwart
12 en 15cm Softbait, shadjes en kunstaas van 14.5cm en 45gr
Onthaker van 25cm,
Vismat
koffer
haakjes, lood, dreg , onderlijn etc

pfff was €500 verder :+

Ik ben nu nog wat extra aas aan het zoeken op visdeal, alleen nog geen idee wat.

Ben wat filmpjes aan het bekijken hoe te vissen met bepaald aas en water, knoppen maken enzo. Had geen idee hoe de lijn op te draaien op de molen hahaha, mjahh youtube 2 the rescue 8)

Afgelopen vrijdag had mijn zoontje zijn eerste snoek gevangen. Aan de foto te zien rond de 50cm, hij was helemaal blij d:)b
Ik heb zondag mee kunnen vissen, maar helaas geen aanbeet, wel veel gelopen en overal geprobeerd. Ingooien en binnen halen met verschillend aas en plekken. Even bij de sluis, maar dat was geen suc6, want was ons duurste kunstaas kwijt, die zat vast en kreeg ik iet los :x

Ik moet even googlen, waar leuke visstekkies zijn bij ons in de buurt.

oohh is het niet de bedoeling dat je bij een 2 delige hengel de hengel ook weer uit elkaar kan halen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid weer uit elkaar en dat is irritant als we op de fiets gaan..
Sluizen zijn vaak goeie plekken, maar altijd even checken of je er wel mag vissen van de vispas, en ook even checken bij de sluismeester, die 2 liggen vaak niet op 1 lijn ;) Kunstaas verliezen is kut, maar hoort er helaas wel bij. Een kunstaasredder kan je een hoop geld schelen!

Ik haal m'n hengels altijd uit elkaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Wat wel vaak zo is dat als je bijvoorbeeld je schepnet 's ochtends vroeg uitschuift in de koud en deze lekker opwarmt gedurende de ochtend hij muur en muurvast zit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
Snoek kun je overal vangen, zelfs in de meest onmogelijke slootjes zit wel snoek.
Ik ben fan van stadswatertjes, vijvers en poldersloten.

Heel simpel met een ouderwetse blinker(ondex mt 6 bv) doet het altijd goed. Net als pluggen, spro Pike fighter triple doet t hier altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Bob Popcorn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:00:
[...]

Sluizen zijn vaak goeie plekken, maar altijd even checken of je er wel mag vissen van de vispas, en ook even checken bij de sluismeester, die 2 liggen vaak niet op 1 lijn ;) Kunstaas verliezen is kut, maar hoort er helaas wel bij. Een kunstaasredder kan je een hoop geld schelen!

Ik haal m'n hengels altijd uit elkaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Wat wel vaak zo is dat als je bijvoorbeeld je schepnet 's ochtends vroeg uitschuift in de koud en deze lekker opwarmt gedurende de ochtend hij muur en muurvast zit. :+
Nou, krijg met geen mogelijkheid die hengels uit elkaar 8)7 denk als ik nog harder trek of doe, dan breekt er wat. Zal dr wel WD40 tussenspuiten. Erg irritant om ze zo mee te nemen. ZIjn 2.4m lang.
Bouke-p schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:35:
Snoek kun je overal vangen, zelfs in de meest onmogelijke slootjes zit wel snoek.
Ik ben fan van stadswatertjes, vijvers en poldersloten.

Heel simpel met een ouderwetse blinker(ondex mt 6 bv) doet het altijd goed. Net als pluggen, spro Pike fighter triple doet t hier altijd goed.
Ga vrijdag of het weekend sowieso weer vissen, bnen aan het zoeken naar leuk water in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Unknown Alien schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Nou, krijg met geen mogelijkheid die hengels uit elkaar 8)7 denk als ik nog harder trek of doe, dan breekt er wat. Zal dr wel WD40 tussenspuiten. Erg irritant om ze zo mee te nemen. ZIjn 2.4m lang.

[...]

Ga vrijdag of het weekend sowieso weer vissen, bnen aan het zoeken naar leuk water in de buurt.
Beetje draaien wil ook nog wel eens helpen. Niet aan de ogen draaien, dan vallen ze er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
Bob Popcorn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:33:
[...]

Beetje draaien wil ook nog wel eens helpen. Niet aan de ogen draaien, dan vallen ze er af.
NIET draaien: YouTube: Uit elkaar halen vast zittende hengeldelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik haal al 40 jaar hengels met een draaiende beweging uit elkaar zonder problemen. Natuurlijk niet als een gorilla zonder gevoel, maar met beleid.

Je kan de verbinding ook lichtjes invetten (als ze los zijn) zodat ze makkelijker in/uit elkaar kunnen plus je hoeft de delen echt niet supervast in elkaar te schuiven: vast is vast ;)

Ik raadt ook nog een lange kniptang aan: om haakpunten te kunnen knippen bij lastig gehaakte snoeken. Liever een haak kapot knippen dan een half uur zitten klooien om de vis te onthaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:16
Ik knijp de weerhaken altijd plat, zeker bij dreggen. Liever een vis verspeeld dan, zoals Leipo ook al zegt, een half uur zitten klooien. En dan nog heb je die lange knip tang nodig. Ik heb tijdens het onthaken ook wel eens meegemaakt dat de derde punt van de dreg in een duim sloeg. Met de snoek er nog aan. Ook dan wil je niet een half uur klooien.

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Weer een nieuw vraagje :)

Ik zoek een werphengel voor witvis. Puur voor een metertje of 10 afstand om te vissen met dobber.

Nu zie ik veel pelletwaggler hengels als ik zoek op matchhengels. Kun je met deze pelletwaggler hengels hetzelfde als een matchhengel, of is dit wel een totaal ander type hengel?

Het principe van een pelletwaggler hengel spreekt mij wel aan , maar zie dat dit meer bedoelt is voor commerciële plekken. Nu vis ik meer op vijvers e.d. zou dat ook eventueel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 18:08
Ik heb mogelijk een simpel vraagje, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Mijn zoon heeft een ‘simpele’ werphengel om hiermee een nieuwe hobby op te starten, het vissen 😎

Op welke manier kan je makkelijk wisselen van onderlijn? Mijn idee is om een aantal onderlijnen te maken, die hij makkelijk kan wisselen, afhankelijk van wat hij wil.

- Wil hij bijv even simpel op wat kleine voorntjes vissen, simpel haakje, loodjes en dobbertje aan de onderlijn en dan die onderlijn bevestigen aan de hoofdlijn.
- wil hij met een kunstaas uitwerpen en zachtjes binnenhalen, dan is die dobber weer niet nodig en heeft hij alleen een onderlijn met kunstaas nodig
- heeft hij weer een andere kunstaas met een zwaardere dobber nodig, dan moet die onderlijn weer te monteren zijn

Etc etc. Ik ben nu aan het zoeken op internet hoe je de onderlijnen het beste kunt opbouwen en hoe deze dan simpel zijn te monteren (en los te halen) van de hoofdlijn. Ik dacht dmv wartels, maar die hebben toch ook een gewicht? Als dat dan boven de dobber zit, wordt de dobber toch aan de verkeerde kant naar beneden getrokken?

Of zielig weer iets over het hoofd? Ik heb wat aanwijzingen nodig om mij verder op weg te helpen. We hebben vooral flexibiliteit in onderlijnen nodig, afhankelijk waarop hij wil vissen. Of kan dit niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 16:17

SaN

wartel direct boven de dobber is prima, maar het is altijd een beetje behelpen. je wil natuurlijk een beetje spelen met de hoogte van de dobber en zodoende hangt de wartel er ook wel eens iets verder vanaf waardoor de lijn naast je dobber weer erg snel zinkt.

Let daarnaast op de dikte van de lijn als hij met kunstaas wil vissen, dat is hele andere koek dan een voorntje uit het water halen.

Mijn advies, als je er een paar euro voor over hebt, koop lekker (evt via marktplaats, maar ze zijn niet duur) een vaste telescoophengel erbij voor de voorntjes en de dobber, laat die lekker opgetuigd met een kikkertje en zet op die werphengel flink dikke lijn en een stalen onderlijntje. Ben je meteen klaar en vist lekkerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
Eens met @SaN .

Let wel op met kunstaasvissen. Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar over het algemeen is dit niet per se handig voor kinderen, zeker niet als ze ook wel eens alleen gaan vissen. Een snoek van 100 cm plus kan overal zwemmen, en het is echt wel een behoorlijke klus om die er uit te krijgen, en te onthaken.

Maar goed, zorg in ieder geval voor :
Goede stalen of titanium onderlijnen, en vervang deze als er een kink (zwakke plek) in zit.
Een goed (rubber gecoat) schepnet voor roofvis
Een lange onthaaktang
Een goede kniptang om eventueel de haken door te knippen.
Voorkeur heeft ook een onthaakmat, zeker als je niet op nat gras aan het vissen bent

Roofvissen bij warm weer is ook geen goed idee. Mocht er wat gevangen worden, zal met name snoek het zwaar hebben. Deze put zichzelf dusdanig uit dat ie er aan onderdoor kan gaan, mede door het lagere zuurstofgehalte in het water bij hoge temperaturen.

Ow, en een vispas is verplicht, een boete duur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:22:
Ik heb mogelijk een simpel vraagje, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Mijn zoon heeft een ‘simpele’ werphengel om hiermee een nieuwe hobby op te starten, het vissen 😎
heel leuk dat je zoon dit wil gaan doen, maar heeft hij ook iemand die met hem mee gaat om hem de fijne kneepjes te leren? Ik heb namelijk te vaak kinderen (maar ook volwassenen) gezien die wel een visje weten te vangen, maar daarna totaal niet weten wat ze er mee aan moeten. Meestal resulteert het dan in flink dierenleed :(

vissen op roofvissen moet je echt niet willen om mee te beginnen. Je eerste snoek onthaken zonder hulp kan echt een mega-klus zijn. De kieuwgreep moet je echt leren en bijvoorbeeld niet gaan klooien met bekkenspreiders (die dingen zouden verboden moeten zijn). Iemand met ervaring erbij die het dan voor kan doen en het je zoon kan leren is wat mij betreft echt een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Helemaal eens met @Leipo je ziet soms de gekste dingen gebeuren langs de vijver. Gelukkig zijn er wel kinderen bij die gewoon komen vragen en niet maar wat doen. Heel veel kinderen missen idd een ouder of ervaren persoon die hun wegwijst hierin.

Binnenkort ook maar eens tijd gaan reserveren om te gaan vissen. Is al weer ee tijdje geleden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJHtZHDs48DV0chShEoe_REIY5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzO1X5VU28h69SwyznPVJ9OU.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren weer eens met de boot op pad geweest. Het viel wat tegen.
Al trollend 4x een soortgelijke baars, geen enkele snoek. Maargoed, het was mooi weer en heerlijk om buiten te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Bouke-p schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:36:
[Afbeelding]

Gisteren weer eens met de boot op pad geweest. Het viel wat tegen.
Al trollend 4x een soortgelijke baars, geen enkele snoek. Maargoed, het was mooi weer en heerlijk om buiten te zijn.
Dat is het belangrijkste :) Hier in Noorwegen was het vandeweek ook zo warm dat ik besloot om maar lekker rond te varen in plaats van te vissen :+

Ik heb ook (voor mijn verjaardag) een Waterwolf onderwaterkamera gekregen. Hopelijk binnenkort wat mooie filmpjes!

Heerlijk weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9Lty_HOwDQxSZoO4eA8TzzNerM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBvqubMeeLlWYWbWwTZ38qBr.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf in elkaar geflanst tuigje. Volledig glow in the dark!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiBHv-_UTLQz8GL5FuNds1PrQFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1Gk6fScMoAtETWScIxHJLPX.jpg?f=fotoalbum_large

En het avondeten deze week :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt8YDXm7ruKcbp0ZmFEiMtC7vXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TSDNSGXWta80hLfGkmpBPmt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Rene op 16-07-2025 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44

St@m

@ Your Service

Normaliter ben ik een paar keer per jaar aan een forellenvijver te vinden voor de ontspanning en om een zelfgevangen vis te eten. Nu op vakantie in Noorwegen, dus de hengels mee.

Gisteren aangekomen en gisteravond direct maar even geprobeerd, geen succes, vanmorgen vroeg geen succes. Net even na een buitje geprobeerd en direct 3x beet. 1tje weer laten zwemmen, die vond ik te klein en de andere twee zwemmen alweer in mn buik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zNQv57BvqrszI1vpEl_psZH6Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXln0XLoeeOQ6L8PC1pidS8X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwiXr9jj9RNys13cGeRzrZBlDGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfsdwvd4cyQYi3VAVSjafQcO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwCkdV7bs-5I7j7CRH59ZdGZM_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nr646CgN9b1KYqjtvPWU0sel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hl-4b5XL3rf0oRkFA3h587Zblxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZ1eBfh9oFyxYSrQDrFwhllK.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen naar een andere locatie, als het goed is, is daar ook een boot bij, dus dan hoop ik op wat grotere forellen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
Rene schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:21:
[...]

Dat is het belangrijkste :) Hier in Noorwegen was het vandeweek ook zo warm dat ik besloot om maar lekker rond te varen in plaats van te vissen :+

Ik heb ook (voor mijn verjaardag) een Waterwolf onderwaterkamera gekregen. Hopelijk binnenkort wat mooie filmpjes!

Heerlijk weer!

[Afbeelding]

Zelf in elkaar geflanst tuigje. Volledig glow in the dark!

[Afbeelding]

En het avondeten deze week :+

[Afbeelding]
Mooi hoor! Noorwegen staat hoog op de lijst om eens op vakantie te gaan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
Onze tienjarige visser zorgt voor het avondeten. Heerlijk avondvissen in de dalende zon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJIROpNBqQKpSGyWMWZu-Yi1XxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0JgnpYRhg05VxdGAoiTCQBh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkV_AAM-TkodFAokkE8gky06huU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQCdIfjDikEPhPre4tnqqnWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 15:35

TF

bla bla

Misschien kan iemand mij tip geven. Ik ben momenteel in Frankrijk en vis met een dobber op de bodem met mais. Heb al een kleine karper gevangen maar meestal valt mijn aas ten prooi aan rivierkreeften.

Hoe kan ik voorkomen dat ik telkens die beestjes er aan krijg? Ander aas? Niet op de bodem liggen (maar daar foerageren karpers ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
TF schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:33:
Misschien kan iemand mij tip geven. Ik ben momenteel in Frankrijk en vis met een dobber op de bodem met mais. Heb al een kleine karper gevangen maar meestal valt mijn aas ten prooi aan rivierkreeften.

Hoe kan ik voorkomen dat ik telkens die beestjes er aan krijg? Ander aas? Niet op de bodem liggen (maar daar foerageren karpers ook)
kunstmaisje eraan, er is weinig voedsel wat die kreeftjes niet eten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:39

codex

Geen OpenAI agent :)

TF schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:33:

Kun jij daar aan boilies komen? Ik heb er in Nederland ook wel last van in bepaalde wateren met mais, maar met boilies niet. Ik vis met een pen en een boilie onderlijn, als je vismeel boilies kunt krijgen (kril of iets dergelijks) dan heb je met 1 dagje voorvoeren al kans op karper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
codex schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:07:
[...]

Kun jij daar aan boilies komen? Ik heb er in Nederland ook wel last van in bepaalde wateren met mais, maar met boilies niet. Ik vis met een pen en een boilie onderlijn, als je vismeel boilies kunt krijgen (kril of iets dergelijks) dan heb je met 1 dagje voorvoeren al kans op karper.
op de wateren hier waar kreeftjes zitten blijven mijn bollen ook niet zitten... Wellicht met pennen dat je wel makkelijker tussendoor even kunt checken en verversen. (Ik vis hoofdzakelijk statisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
MisterEagle schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 01:22:
[...]

op de wateren hier waar kreeftjes zitten blijven mijn bollen ook niet zitten... Wellicht met pennen dat je wel makkelijker tussendoor even kunt checken en verversen. (Ik vis hoofdzakelijk statisch)
Kan he geen klein knijploodje aan je onderlijn doen. Ca 15 cm van je Haak en dan een stukje oransje/geel piepschuim als fake mais tussen de echte om het te laten stijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnW8-gzseNuszM0h4MlfLecpiJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUX3CYMyXskt9w6APoiKeGEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een mooi nieuw molentje gescoord voor in Noorwegen volgende week :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:15:
[Afbeelding]

Waar in Noorwegen?
Over een maandje zit ik ook in Noorwegen, bij de Lofoten. Daar zou ik wel een middagje vanaf de kust willen vissen. Maar ik heb echt 0 idee over hoe dat aan te pakken qua materiaal en locaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Raymond schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Waar in Noorwegen?
Over een maandje zit ik ook in Noorwegen, bij de Lofoten. Daar zou ik wel een middagje vanaf de kust willen vissen. Maar ik heb echt 0 idee over hoe dat aan te pakken qua materiaal en locaties :)
Iets zuidelijker, Flatanger. Als je nul ervaring hebt zou ik een gids inhuren voor een dag. Kost wel wat, maar is het zeker waard. Zomaar random wat gaan doen zal weinig succes geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:14:
[...]

Iets zuidelijker, Flatanger. Als je nul ervaring hebt zou ik een gids inhuren voor een dag. Kost wel wat, maar is het zeker waard. Zomaar random wat gaan doen zal weinig succes geven :p
Op zich genoeg ervaring met vissen. Maar dan vooral vanaf een boot, niet vanaf de kant. En omdat dan te doen met een gids, vind ik dan weer overkill :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Pak je snoekspullen mocht je die hebben, wat loodkopjes met shadjes mee en zoek een pier of een plek die lekker snel diep wordt.
Ingooien en lekker kleine pollak, koolvis en gulletjes vangen tot een cm of 60 vaak

Shadjes van 5cm tot 20cm en loodkoppen van 3gram tot 60 gram werkt allemaal prima 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:15:
[Afbeelding]

Dat is een serieuze molen! Mooi spul :7
Raymond schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Waar in Noorwegen?
Ik zou kijken of je gewoon een bootje kan huren. Genoeg kleine 14 voet «Askeladden» met een 9,9 pk erop. Dat zal de hoofdprijs niet kosten. (Onze boot kan ik voor ca 100 euro per dag verhuren, dat is ook een 14 voet boot maar met iets grotere motor en betere uitrusting).

Mocht je toch vanaf de kant gaan vissen dan zou ik lekker een telescoophengel hengel meenemen. Koop bij de lokale «sportoutlet» wat onderlijnen met 3-5 haakjes en daaronder een 30/40/60 gram vis.

Ik heb trouwens ook wat nieuws gekregen voor mijn verjaardag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCEsjVbCT6fmgiIRqcG2luHVCYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtifsLslBmcxvbkfJCNR30cv.jpg?f=fotoalbum_large

Een onderwatercamera voor aan de vislijn. Wel gebruikt gekocht omdat mijn geluk waarschijnlijk resulteert in het feit dat de camera op dag 1 achter een steen blijft hangen :+. Heb voor de zekerheid een kleine (3cm lange) 25lb breeklijn gemaakt welke voor de camera zit. Deze zou in principe moeten breken voordat mijn hoofdlijn 40lb breekt.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rene schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:38:
[...]

Dat is een serieuze molen! Mooi spul :7

[...]

Ik zou kijken of je gewoon een bootje kan huren. Genoeg kleine 14 voet «Askeladden» met een 9,9 pk erop. Dat zal de hoofdprijs niet kosten. (Onze boot kan ik voor ca 100 euro per dag verhuren, dat is ook een 14 voet boot maar met iets grotere motor en betere uitrusting).

Mocht je toch vanaf de kant gaan vissen dan zou ik lekker een telescoophengel hengel meenemen. Koop bij de lokale «sportoutlet» wat onderlijnen met 3-5 haakjes en daaronder een 30/40/60 gram vis.

Ik heb trouwens ook wat nieuws gekregen voor mijn verjaardag:

[Afbeelding]

Een onderwatercamera voor aan de vislijn. Wel gebruikt gekocht omdat mijn geluk waarschijnlijk resulteert in het feit dat de camera op dag 1 achter een steen blijft hangen :+. Heb voor de zekerheid een kleine (3cm lange) 25lb breeklijn gemaakt welke voor de camera zit. Deze zou in principe moeten breken voordat mijn hoofdlijn 40lb breekt.

Ben benieuwd!
Je had al zoiets toch, had je een tijd geleden gemeld? :p Ben benieuwd naar de beelden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44

St@m

@ Your Service

Hier inmiddels ergens beland tussen de fjorden. Iedere dag even vissen. Vang meestal kabeljauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdS0VXBnbpcAXFhHlbIOz-j26SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tG7AXzSDbvxWKyjkv3VNyeD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdIUSTO7zAsnORHKNDLmob4V2LU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgN7322nABRRyY9aTfsAtljy.jpg?f=fotoalbum_large

Denk zo tussen de 40 en 60 centimeter. Heb geen spul mee om verder te vissen dan een meter of 15 uit de kant.

En op speciaal verzoek van de kinderen heb ik gisteren 2 kabeljauwen omgetoverd in kibbeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a66DGDr0Z7gYQVUJNHd2VmxZ5wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJchpsZuP1xtRV9JJB1nnxNv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBj6j_E7IoBOav-xzzj2QV5LWFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkYSWMEJFz6r1XeCu8JHIYL2.jpg?f=fotoalbum_large

:p smaakte prima

Vang het beste met mijn forelaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWpJG1gtpmHnJm1omySD7w8PsOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MebAU37GdRYMw9EfX33sc5PU.webp?f=fotoalbum_large

Of met een lepeltje (maar die heb ik inmiddels allemaal verspeeld :p )

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 24-07-2025 06:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Iemand nog de gouden tip om het topje van de telescoophengel van mijn zoon los te krijgen? Deze is niet meer in te schuiven, nadat hij hem (voor de eerste keer) waarschijnlijk niet iets te ver uit elkaar getrokken heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6FvXTVXVJKMzzUwN2Lc-MdbbNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGIIdt3cXBNW0EZ80fOHnq9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003

BoAC

Memento mori

Goofyduck384 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:53:
Iemand nog de gouden tip om het topje van de telescoophengel van mijn zoon los te krijgen? Deze is niet meer in te schuiven, nadat hij hem (voor de eerste keer) waarschijnlijk niet iets te ver uit elkaar getrokken heeft.

[Afbeelding]
Donkere gedeelte onder de warme kraan en snel inschuiven voordat het gele gedeelte op temperatuur komt?
Of een föhn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:46

[Afbeelding]
Draaien :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Haha, als dat zou lukken, had je de gouden tip 😉
BoAC schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:58:
[...]

Donkere gedeelte onder de warme kraan en snel inschuiven voordat het gele gedeelte op temperatuur komt?
Of een föhn misschien?
Warme kraan lukte niet en een föhn heb ik hier op vakantie helaas niet…

[ Voor 46% gewijzigd door Goofyduck384 op 24-07-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel vies, maar kruipolie / wd40 en nachtje rechtop laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

[Afbeelding]
Paar keer met de kont op de grond laten stuiteren. Niet te voorzichtig. Dan komt'ie wel los.
Geen gewoonte van maken, maar als het nodig is, moet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Raymond schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:04:
[...]

Paar keer met de kont op de grond laten stuiteren. Niet te voorzichtig. Dan komt'ie wel los.
Geen gewoonte van maken, maar als het nodig is, moet het maar.
Ook al gedaan, helaas geen resultaat. Topje weegt ook niet veel, dus kan me voorstellen dat dit niet heel veel effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dit werk voor delen die uit elkaar moeten, maar misschien ook wel in elkaar:
Met 2 personen. De eerste duwt de delen naar elkaar toe. De tweede draait het midden rond. Als een springtouw zeg maar. Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Eerste video. Slechts een kleine Leng maar de kwaliteit is prima. (Heb nu een wat korter tuigje gemaakt zodat de kamera wat meer dichterbij komt).

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste