Ik ben vanochtend even naar de Vecht geweest, het voer en aas van gisteren even opmaken. Daar precies hetzelfde (terwijl ik daar vorige week toch echt brasems van over de 40cm gevangen heb zien worden).
Op zich niet verrassend. De Vecht stroomde bijna de verkeerde kant op, zo stil stond het water. En de grote vis vang je daar alleen als het stroomt.
Ik heb uiteindelijk haakje 20 gebruikt, met een made over de haak geregen. Daarmee kreeg ik die voorntjes wel te pakken. Allemaal grut van 10-15cm. De grootste zal misschien net de 20cm aan hebben getikt.
Was flink lastig vissen inderdaad. Echt elke keer binnen een minuut een aanbeet, maar vaak keurig die made leeggezogen, zonder visje aan de haak

. Met dat haakje 20 lukte het wat beter.
Ook hier trouwens weer flink last van roofvissen. Bij één aanbeet was ik eerst heel blij dat ik eens flink mn best moest doen om de lijn binnen te draaien. Maar het bleek dat mn voorntje meteen door een snoek was gegrepen, die vlak onder de kant losliet.
Bij een andere voorn die ik binnendraaide, probeerde die snoek dat voorntje vlak onder de kant te pakken. Hij kwam half met zn buik boven water uitdraaien, maar miste de voorn net gelukkig.
Uiteindelijk best veel visjes gevangen, maar als ze bij elkaar een kilo zouden wegen, zou het veel zijn
[
Voor 5% gewijzigd door
Raymond op 19-04-2026 16:27
]