Vanochtend zomaar weer ff met dochterlief wezen vissen. Voor het eerst dit jaar volgens mij in NL. Dus het mocht ook wel weer eens
Heerlijk simpel, op een klein kanaaltje/vaartje. Met de vaste stok (5m) en dobbertje. En gelukkig deze keer gewoon lekker gevangen. Klein beetje voer in het water en elke 5-10 minuutjes een visje. een grondeltje van 5cm oid zat er ook tussen. De rest voorntjes van 10-20cm. En het leuke is, dat de kleine meid nu ook veel meer zelf doet. Dus lekker hengeltje vasthouden, dobbertje in de gaten houden, aanslaan en visje uit het water halen (de grotere met schepnet). Uiteraard moet papa maden aan het haakje doen en de vis van de haak halen.
Ik vind het vooral zo mooi, omdat ze het ook echt leuk lijkt te vinden. Ik denk een beetje de combi van samen iets doen en dat ze vissen ook gewoon leuk vindt
En bij de voorbereidingen voor het vissen kwam ik m'n ouwe winckle picker tegen. Die is volgens mij wel 30jr oud
Dus toen ik maden ging halen, heb ik ook ff een voerkorfje meegenomen. En op het einde van onze vissessie heb ik die winckle picker nog even ingegooid. Binnen 2 minuutjes zat er al een baarsje (van 10-15cm) aan

Ik was alweer vergeten hoe leuk het vissen is met zo'n hengeltje.
Toen we weer naar huis reden, hebben we ff een ommetje gemaakt met de auto. M'n dochter wil ook weleens op ander water vissen. We zijn even bij wat mannen wezen kijken die aan de ijssel zaten te vissen. Ik was wel nieuwsgierig met welk materiaal ze daar nu aan het vissen zijn. Ik heb er in mijn jeugd wel eens gevist, maar dat was zonder weinig inzicht in hoe je effectief kan vissen. Dat was simpel een worm aan de haak, een schuiflood op de lijn en insmijten maar. En ik heb een keer een stukje vis aan de haak gedaan en toen ving ik een knappe snoekbaars.
Die mannen zaten met de feederhengel te vissen. En toen we aan kwamen lopen, haalde één van hen net een voorn van zeker 35cm binnen.
Zo'n feederhengel lijkt mij gewoon een oversized winckle picker (wat een toeval

). Dus nu heb ik via MP een leuke feederhengel gescoord en gaan we binnenkort daar ook maar eens zitten. Kijken of we ook iets groters kunnen vangen