Vissers op GoT - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 12:47
Gepland te vissen is met 2 kinderen, een te druk sociaal leven, vrouw in de wisseldiensten in de zorg en eigen baan bijna niet te doen, dus moet het van spontane momenten hebben. Het weer moet ook niet te veel tegen zitten, zeker harde wind (welkom in Noord Holland) vind ik niet fijn vissen met dropshot en een 3-7 gram loodje.

7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn 9-jarige heeft ook interesse in vissen. Dus begonnen met 2 vaste stokken (wat ik nog van vroeger ken). Lekker simpel met een paar maden op witvissen losgaan. De eerste keer ging al goed met veel voorntjes van 10-15 cm. Zelfs zonder lokvoer.

Als de interesse de winter overleeft dan koop ik wel een vispas (voor de restant van dit jaar kom ik nog wel uit met de kleine vispas). En afhankelijk van de interesse uitbreiden naar andere technieken. Maar dat wordt tzt wel even inlezen in wat voor hengels er nodig gaan zijn.

Voor nu hebben we er plezier in! (ook al durft hij nog geen made of vis vast te pakken :D)

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 13:55
Mooi weer nog ff mee gepakt, toch indrukwekkend hoe z’n zeelt te keer gaat in het water

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoDXC_cKGjTXXCyMUAU-bHa5jxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpnrv4hkxBsK3bsSwJrLomSe.jpg?f=fotoalbum_large

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 21:43
iscara schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:33:
Mijn 9-jarige heeft ook interesse in vissen. Dus begonnen met 2 vaste stokken (wat ik nog van vroeger ken). Lekker simpel met een paar maden op witvissen losgaan. De eerste keer ging al goed met veel voorntjes van 10-15 cm. Zelfs zonder lokvoer.

Als de interesse de winter overleeft dan koop ik wel een vispas (voor de restant van dit jaar kom ik nog wel uit met de kleine vispas). En afhankelijk van de interesse uitbreiden naar andere technieken. Maar dat wordt tzt wel even inlezen in wat voor hengels er nodig gaan zijn.

Voor nu hebben we er plezier in! (ook al durft hij nog geen made of vis vast te pakken :D)
Wat misschien ook leuk is is zo'n cursus van Stekkie (ook van de sportvisunie). Wel vaak in de zomer, maar dat is dus simpel vissen, onder begeleiding, met andere kids die het leuk vinden. Extra leuk als je kan vissen met andere kinderen.

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 17:23

Meller

Much to learn, you still have

robkrekel schreef op maandag 28 september 2026 @ 08:16:
Afgelopen vrijdag op zaterdag moest ik mijn schoonouders naar Schiphol brengen, de nacht begon dus goed :9
Op de terugweg bedacht om te gaan vissen, en ik had wel een plek met voldoende licht op het oog. Daar even langs gereden en tot de conclusie gekomen dat dat moest gaan lukken.

Zodoende om 04:30 aan het water met de dropshot. Dat ging heel aardig, met 5 baars/snoekbaarsjes[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toen het licht werd viel het stil. Besloten om nog een half uurtje naar een stek te gaan die alleen met daglicht te bevissen is, en waar ik al vaker een grote snoekbaars gevangen heb, tot zo'n 65 cm. Een 10 cm shadje op mijn dropshot en klooien maar. Bijna gestopt omdat ik er geen vertrouwen in had, maar kom op, nog 5 worpen die kant op en dan stop ik er mee.

De eerste worp gaf direct vertrouwen, ik miste een aanbeet. De worp er op niks en de derde worp een knal van jewelste.

Wat volgde was de zwaarste dril op mijn 7 grams hengeltje tot nu toe. Heb wel metersnoeken er op gehad, maar dat ging soepeler als nu. Na 10 minuten nog steeds geen vis gezien, maar gelukkig lukte het wel om de vis weg van de meerpalen te houden.

Uiteindelijk kwam er een bak van een snoekbaars boven. Een toevallig passerende boot met collega vissers bleef geïnteresseerd kijken omdat mijn hengel hoepeltje krom stond.

Nu stond ik op een verhoging van 2,5 meter, maar ik had mijn streetfishingnet met steel van 270 mee, dus ik kon er wel bij. Echter ging het niet zoals bedacht. Vis in het net, maar net niet lekker waardoor ik ging corrigeren om het er in te houden. Stom, want dat houd zo'n steel natuurlijk niet.
[Afbeelding]

Gelukkig waren de mannen in de boot behulpzaam, en schepte zij de snoekbaars even voor me.
Net aangepakt uit de boot, hij had zichzelf in het net al onthaakt, altijd handig. Het meetlint gaf 85 cm aan, een PR. Wel eens 83 gevangen, maar dat was bijvangst tijdens het slepen met doodaas, dus dat telt wat minder vind ik.
[Afbeelding]

Fototje vanuit de boot was ook zo geregeld, en werd even doorgestuurd
[Afbeelding]
Vis weer in het net de boot in, en deze werd vakkundig gereanimeerd, hij had het zwaar na een kwartier strijden.
[Afbeelding]

Al met al een top ochtend. Waar vaak dingen tegenzitten als ik eindelijk weer eens tijd vind om te vissen, zat vandaag, op de steel na - maar boeiend, alles mee.

Thuis gelijk een nieuwe steel besteld, want ook op de eerste stek heb ik die hard nodig, en ook in Alkmaar waar ik wel eens kom is dat een must.

Foto's niet allemaal topkwaliteit, maar in je eentje in het donker een foto maken is nog wel een heel ding.
Mooi avontuur man en wat een bakbeest takel je naar boven _/-\o_

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:56
@robkrekel

Wat een bak van een vis! Te gek man!

@iscara

Ik zit al weer wat jaartjes langs de sloot met onze twee zoons van 9 & 11. Het is prachtig dat ze zo veel plezier beleven aan het vissen en ook leren hoe netjes om te gaan met de beestjes. M'n oudste gaat ook af en toe snoek vissen en heeft ondertussen al zn tweede van dit jaar gehaakt.

@ethan..1

Jackpot winner! Zeelt is toch wel de mooiste vangst die je kan pakken imo! Kracht en pracht, wat een vis!
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste