Kan niet stoppen met ontploffen!
:strip_exif()/f/image/l39BF4wZOE1z3oAIeaiF579R.jpg?f=fotoalbum_large)
Simpel Albatros ding uit eind 80 / begin 90. Misschien anderhalf a twee meter max lang.
Heb een method feeder gekocht, wil dat eens proberen. Maar is dat hengeltje daar sterk genoeg voor?
Zit denk ik iets van 20/100 draad op de spoel.
Alternatief is de wat langere werphengel van mijn zoontje, maar das zo'n ding van een paar tientjes dus ook daar heb ik mijn twijfels.
Weinig zin om met een gebroken hengel te eindigen bij een flinke vis
Iemand raad?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een feeder hengel is vooral fijn omdat de top gevoelig is en je daardoor beten kunt registreren.The Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:31:
Vraag: ik heb dit hengeltje:
[Afbeelding]
Simpel Albatros ding uit eind 80 / begin 90. Misschien anderhalf a twee meter max lang.
Heb een method feeder gekocht, wil dat eens proberen. Maar is dat hengeltje daar sterk genoeg voor?
Alternatief is de wat langere werphengel van mijn zoontje, maar das zo'n ding van een paar tientjes dus ook daar heb ik mijn twijfels.
Iemand raad?
Je oude hengel is echt wel sterk genoeg, ook vroeger vingen ze dikke vissen
Ik zou me eerder zorgen maken over die lijn/draad als die ook uit die periode stamt…The Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:31:
Lijn en molen zijn gelukkig pas een paar maanden oudDielie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:22:
[...]
Ik zou me eerder zorgen maken over die lijn/draad als die ook uit die periode stamt…
Dan gaan we het dus gewoon proberen en ik zie wel waar het schip strandt. Thanks mannen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die vis zou ik me geen zorgen om maken, daar heb je je lijn en slip voorThe Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:31:
Vraag: ik heb dit hengeltje:
[Afbeelding]
Iemand raad?
Ik zou een nieuw hengeltje kopen, minstens 2,5m lang en sterk genoeg voor het wegzetten van je korfje en haakaas. En als je dan idd een method feeder hengeltje koopt is het ook wel goud om een mooie soepele top te hebben voor de beetdetectie.
Voorbeeldje (karperfeeder)
https://www.marktplaats.n...-12ft-25-75g-karperhengel
Ik moet zeggen dat in de regio Eindhoven het aanbod wat minder is dan bij mij in de regio, maar er staan er toch wel wat op
Ik heb de laatste tijd uit enthousiasme m'n hengelsportcollectie wat uitgebreid. En niet alleen maar spullen gekocht, maar ben ook daadwerkelijk met dochterlief vaker gaan vissen
Vanmiddag twee leuke forelhengeltjes binnengekregen, die waren net even flink in de aanbieding. Dus nu kan ik op z'n duits met een flink lange forelhengel wat statische montages vissen (met een enorme onderlijn, dus daarom een wat langere hengel nodig). Ik had er ook wat wobblertjes bij besteld, omdat ik dat ook wel eens op m'n ultralight hengel wil proberen. Blijkt dat ik precies die twee wobblers net ook vorige week al in de lokale winkel heb gekocht. Blijkbaar spreken die twee kleuren me nogal aan
Morgen die twee wobblers in Zwolle maar ff omruilen voor een andere kleurtjes
[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 14-10-2025 19:31 ]
Slip moet ik nog leren, nooit echt nodig gehad nog met formaat wat ik tot nu toe ging (20cm ofzo).Bob Popcorn schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:24:
[...]
Die vis zou ik me geen zorgen om maken, daar heb je je lijn en slip voor![]()
En met methodfeederen ga je toch niks bijzonder krachtigs vangen, misschien een verdwaalde karper hier of daar.
Karper nog nooit gevangen. Jr wil heel graag een grote vis vangen dus zou leuk zijn, maar geen ervaring mee
Geen voorslag, gewoon direct aan de bovenlijn is het idee. Maar had er een tijdje terug 10gr schuiflood aan zitten en dat vloog prima. Kan gek genoeg prima gooien met dat dingIk zou me druk maken om het wegslingeren van je korfje. Wat weegt zoiets? Ook (maar ik heb 0 ervaring met feedervissen) heb je volgens mij een best lange voorslag met korf en al toch? Dan werpt een korte hengel ook nog eens helemaal kut.
Ik zou een nieuw hengeltje kopen, minstens 2,5m lang en sterk genoeg voor het wegzetten van je korfje en haakaas. En als je dan idd een method feeder hengeltje koopt is het ook wel goud om een mooie soepele top te hebben voor de beetdetectie.
Beetdetectie zit ik aan een simpel bolletje op de bovenlijn te denken. Moeilijker hoeft niet. Wagglers heb ik ook maar is lastiger te zien op afstand
Nieuwe hengel: wel overwogen, maar dan wil Jr uiteraard ook en dan wil ik eerst weten dat dit iets voor ons is voor ik geld uit geef. Als er een flinke voorn of brasem op komt is het prima, daarna verder kijken. Zolang de boel het maar niet begeeft
Pak gewoon een 5m vaste stok als je toch voor voorn/brasem wil gaan. Met elastiek nog best leuk vissen ook.
De slip stel ik meestal ruwweg af door met mijn hand aan de lijn te trekken.The Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:51:
[...]
Slip moet ik nog leren, nooit echt nodig gehad nog met formaat wat ik tot nu toe ging (20cm ofzo).
Karper nog nooit gevangen. Jr wil heel graag een grote vis vangen dus zou leuk zijn, maar geen ervaring mee
[...]
Geen voorslag, gewoon direct aan de bovenlijn is het idee. Maar had er een tijdje terug 10gr schuiflood aan zitten en dat vloog prima. Kan gek genoeg prima gooien met dat dingHoef ook geen 25+ meter te halen
Beetdetectie zit ik aan een simpel bolletje op de bovenlijn te denken. Moeilijker hoeft niet. Wagglers heb ik ook maar is lastiger te zien op afstand
Nieuwe hengel: wel overwogen, maar dan wil Jr uiteraard ook en dan wil ik eerst weten dat dit iets voor ons is voor ik geld uit geef. Als er een flinke voorn of brasem op komt is het prima, daarna verder kijken. Zolang de boel het maar niet begeeft
Als ik leuk hard kan trekken voor de slip gaat slippen zit het wel ongeveer goed. (Op gevoel dus)
Maar dat zijn dan wel de hengels waar 20 kilo trekkracht lijn op zit.
De kunstaas en doodaas hengels zeg maar.
Als er een dikke dame aan hangt durf ik ze wel wat strakker te zetten tijdens het drillen.
De witvis hengels met dunne nylon staan een behoorlijk stuk lichter afgesteld maar daar doe ik hetzelfde, de slip moet gaan ruim voor de lijn breekt.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Als je graag met jr een grote vis wilt vangen kun je ook een keer naar een catch&release vijfer gaan. Dat is praktisch altijd prijs en voor een paar euro heb je daar ook een hengel waar je ze mee uit kunt halen.The Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:51:
[...]
Slip moet ik nog leren, nooit echt nodig gehad nog met formaat wat ik tot nu toe ging (20cm ofzo).
[...]
Geen voorslag, gewoon direct aan de bovenlijn is het idee. Maar had er een tijdje terug 10gr schuiflood aan zitten en dat vloog prima. Kan gek genoeg prima gooien met dat dingHoef ook geen 25+ meter te halen
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Method feeder met pellets en dan haakaas. Feeder direct aan de nylon hoofdlijn ja. Is een probeersel, gewoon kijken of dat feederen meer oplevert dan nu. Ik vis voor ontspanning maar wat groters kunnen vangen is gewoon leuk. Niet dat ik er specifiek naar op jacht gaBob Popcorn schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:17:
Direct aan je hoofdlijn vissen? Vis je met nylon? En heb je dan alleen haakaas en geen voerkorf? Dan ben je toch niet aan het feederen?
Pak gewoon een 5m vaste stok als je toch voor voorn/brasem wil gaan. Met elastiek nog best leuk vissen ook.
Vaste stok van 8m is standaard, die staat er naast. Geen elastiek nodig, gewoon ouderwets bovenlijn en onderlijn met dobber. Maar wil ook wat verder weg op een andere manier. Al geprobeerd met waggler maar die trekt zich langzaam richting kant, slecht zichtbaar en lastig voeren. Wilde voerkorf proberen met paternoster, kreeg method feeder geadviseerd dus dat gewoon eens proberen
Daar haal ik geen plezier uit. Dan liever de echte hengelvijvers van een HSV. Maar meer dan genoeg viswater in de omgeving hier, ook buiten de verenigingenTrue schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:52:
[...]
Als je graag met jr een grote vis wilt vangen kun je ook een keer naar een catch&release vijfer gaan. Dat is praktisch altijd prijs en voor een paar euro heb je daar ook een hengel waar je ze mee uit kunt halen.
Ter indicatie:
Afgelopen zaterdag, bij de vijvers van de HSV bij mijn ouders:
:strip_exif()/f/image/n5YSH086VJ1Vm4xoOYgCHk7w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/58NKtP8Nfk55SLYB9UrkJ4hi.jpg?f=fotoalbum_large)
En mijn min of meer vaste stek van een van de lokale HSV's hier:
:strip_exif()/f/image/iODMoVZMCRJSqUr9qZhkHFz2.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie je ook meteen die vaste stok. Nadeel van dit plekje is dat er op de bodem vrij veel kleine grondels zitten die nogal snel happen. Dus veel kleine visjes. Verderop hopelijk meer variatie
[ Voor 61% gewijzigd door The Eagle op 14-10-2025 23:13 ]
Een mooie dikke karper is op zich ook geen onaardige strijd.Bob Popcorn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:41:
Mooi toch, grondeltjes. Haak door de rug en terugsturen, dikke snoek op vangenDat is pas vissen, ipv met een hondenbrok een brasem vangen
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Maar wel een strijd die niet zomaar uit de lucht komt vallen. Een mooie dikke karper is eerder uitzondering dan regel, en forse snoeken kan ik altijd wel vinden.Ronald.42 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:47:
[...]
Een mooie dikke karper is op zich ook geen onaardige strijd.
Dat is waar, ik heb het idee dat er tegenwoordig ook veel meer snoek is dan een 30 a 35 jaar terug.Bob Popcorn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:42:
[...]
Maar wel een strijd die niet zomaar uit de lucht komt vallen. Een mooie dikke karper is eerder uitzondering dan regel, en forse snoeken kan ik altijd wel vinden.
Vanaf vandaag vakantie tot maandag over een week.
De luchtdruk dropt van zaterdag op zondag naar beneden dus het ziet er wel goed uit wat betreft grote vissen.
En of dat nu baars, snoekbaars of snoek wordt zien we dan wel.
De vriezer ligt vol voorntjes en horsmakreel maandag in de planning om even naar Raven in Steenwijk te rijden.
Even twee identieke spinner hengels voor de zoon en ikzelf kopen, dan ligt het niet meer aan zijn of mijn hengel
In ieder geval weer een voorraad onderlijn en eventueel wat leuke kunstaasjes voor erbij.
En even kijken voor lekkere stoeltjes voor de wat langere op één plek sessies.
En en en....
Tsja, sowieso ook veel meer meerval. Maakt het voor de roofvisser alleen maar mooierRonald.42 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:56:
[...]
Dat is waar, ik heb het idee dat er tegenwoordig ook veel meer snoek is dan een 30 a 35 jaar terug.
Vanaf vandaag vakantie tot maandag over een week.
De luchtdruk dropt van zaterdag op zondag naar beneden dus het ziet er wel goed uit wat betreft grote vissen.
En of dat nu baars, snoekbaars of snoek wordt zien we dan wel.
De vriezer ligt vol voorntjes en horsmakreel maandag in de planning om even naar Raven in Steenwijk te rijden.
Even twee identieke spinner hengels voor de zoon en ikzelf kopen, dan ligt het niet meer aan zijn of mijn hengelen de dochter wil een roze hengel en roze kunstaasjes... nou we gaan het zien.
In ieder geval weer een voorraad onderlijn en eventueel wat leuke kunstaasjes voor erbij.
En even kijken voor lekkere stoeltjes voor de wat langere op één plek sessies.
En en en....
Struinend vissen blijft toch het mooiste, maarja met slecht weer, weinig tijd en een vriend met werfkelder is het verleidelijk om op 1 plek te blijven
Meerval staat nog op mijn lijstje idd die hadden we hier vroegah niet.Bob Popcorn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:31:
[...]
Tsja, sowieso ook veel meer meerval. Maakt het voor de roofvisser alleen maar mooierHet evenwicht lijkt in de biotopen waar ik vis wel prima in orde, dus het zal liggen aan de verbeterde waterkwaliteit vermoed ik.
Struinend vissen blijft toch het mooiste, maarja met slecht weer, weinig tijd en een vriend met werfkelder is het verleidelijk om op 1 plek te blijven
Gisteravond nog even een klein rondje met de kinderen gedaan in de buurt behalve één knappe baars weinig succes.
Ze hadden wel beide wat aanbeet van twee shads de staart kwijt, van die kleine pruts snoekjes vermoedelijk.
Voor mijn gevoel de afgelopen dagen ook maar een klein moment tegen zonsondergang dat de roofvis wat aan het jagen is.
Ik ben lid van hsv zwolle en die gaat blijkbaar niet mee over naar de sportvisunie. En ze geven aan dat er aan worst gewerkt om alle clubs die niet overgaan, samen een pas gaan uitgeven.
Mooi is dat, zijn er vanaf volgend jaar twee landelijke sportvisserijverenigingen
3, want denk je echt dat die Friezen mee gaan met een andere?Raymond schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:19:
Krijgen jullie ook allemaal mail mbt de fusie tot sportvisunie?
Ik ben lid van hsv zwolle en die gaat blijkbaar niet mee over naar de sportvisunie. En ze geven aan dat er aan worst gewerkt om alle clubs die niet overgaan, samen een pas gaan uitgeven.
Mooi is dat, zijn er vanaf volgend jaar twee landelijke sportvisserijverenigingen
Friesland is wel een landelijke omgeving, maar niet landelijk als in "door het hele land"True schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:29:
[...]
3, want denk je echt dat die Friezen mee gaan met een andere?
Er zijn er inderdaad meer die er van af zien, het boeit mij op zich niet zo heel veel.Raymond schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:19:
Krijgen jullie ook allemaal mail mbt de fusie tot sportvisunie?
Ik vis zeldzaam buiten Friesland en dan is er nog het stukje handhaving.
Ik ben vandaag voor het eerst in mijn leven gecontroleerd op de vispas.
Die visunie lost nu niet echt iets op althans niet voor mij.
Fiskfergunning kost straks hetzetzelfde als de vispas en ik vis ook nog steeds op dezelfde plekken binnen het heitelân.
Volgend jaar moeten er alleen wel één of twee jeugdpassen bij.
Qua leeftijd op zich niet maar ze gaan ook wel eens alleen vissen en dan moet het eigenlijk wel.
Had ik vandaag even een praatje over tijdens de controle met de heren.
Prima gasten verder.
Qua vangst niet heel bijzonder of stiekem wel.
Mijn dochtertje van 9 had haar eerste snoek 55cm dus die is nu helemaal hyper wat vissen betreft.
De zoon had een naar schatting 70cm plus maar die snoek maakte er nog even een feestje van vlak voor het schepnet.
Springen en gek doen en los was de snoek.
Vet balen dus en einde visdag
Al met al toch vanaf 9 uur vanochtend tot 12 en even naar huis eten en dan nog de middag een paar uurtjes.
Was een mooie dag buiten met best mooi weer.
Jou boeit het niet. Maar dit gaat voor veel mensen toch weer extra gezeik opleveren, hogere kosten, en er zal ook gerust nog een deel van de minder fanatieke zijn die er niks van snapt, en een boete gaat krijgen omdat ze op vakantie in Friesland opeens gecontroleerd gaan worden.Ronald.42 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:37:
Er zijn er inderdaad meer die er van af zien, het boeit mij op zich niet zo heel veel.
Ik vis zeldzaam buiten Friesland en dan is er nog het stukje handhaving.
'Ja, maar, ik heb toch een landelijk vispas?'
Dat dogge wy net, witst wol.
'Wat zegt U?'
Daar doen we niet aan mee, hoor
'Ja maar, waarom dan niet?'
Dat makket neat út, hjir is in boete
'Wat zegt U?'
Dat maakt niet uit, hier een boete
Nee, ik zie er nog geen enkel voordeel van in. Het was toch prima met de gewesten, en het overkoepelende sportvisserij Nederland?
[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 21-10-2025 08:13 ]
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Dat krijg je op veel meer plekken dan alleen Friesland.robkrekel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:11:
[...]
'Wat zegt U?'
Daar doen we niet aan mee, hoor
'Ja maar, waarom dan niet?'
Dat makket neat út, hjir is in boete
'Wat zegt U?'
Dat maakt niet uit, hier een boete
Daarnaast hebben enkele hengelsportverenigingen ervoor gekozen hun lidmaatschap bij de Sportvisunie te beëindigen. Dit zijn: HSV Groot Rotterdam, SportVisserijBelangen Delfland (SVBD), Sportvisserij Goeree Overflakkee (SGO), Hengelsportvereniging Schiedam & Omstreken, HSV De Hengelsport Zwolle, Hengelaarsvereniging Ons Vermaak Kampen en Deventer Hengelsport Vereniging
Ik woon net onder Zwolle en ben lid van hsv zwolle. Als kampen ook niet meegaat, dan is er volgens mij een kans dat ik met m'n Zwolse pasje ook in Kampen kan vissen. Dat is wel prettig. Als Hattem nu ook zou aansluiten, dan hoef ik helemaal geen vispas meer. Dan is alles waar ik wil vissen wel onderdeel van de alternatieve sportvisunie
Maar ik heb wel echt m'n twijfels of het gestelde doel van sportvisserij nederland wel gehaald wordt. Ze wilden door de fusie meer kunnen bereiken en krachtiger optreden. Maar als 20% niet meegaat, dan gaat dat niet lukken, lijkt me.
Dus dubbel gevoel. Ik wil graag bijdragen en beheer en met alle liefde jaarlijks betalen. Gewoon landelijk de vergunningen verstrekken voor de gewone man.
Maar de gewone man gaat niet naar een vergadering en daar stemmen.Deruxian schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:23:
HSV doen veel goed werk op de achtergrond maar het verplichte lidmaatschap heb ik ridicuul gevonden. Die viswedstrjjden en dan alles in zo’n leefnet dumpen, bah.
Dus dubbel gevoel. Ik wil graag bijdragen en beheer en met alle liefde jaarlijks betalen. Gewoon landelijk de vergunningen verstrekken voor de gewone man.
Als de leden die ~5 weekenden per jaar de hengel in NL uitgooien allemaal naar de vergadering zou komen zou er een andere wind waaien. Nu betaalt 95% v.d. leden mee aan de fanatieke wedstrijdhengelaars.
Overigens is dat bijna overal zo, niet alleen bij de HSV'en.
[ Voor 4% gewijzigd door True op 21-10-2025 16:28 ]
Beetje zoals vanmiddag een paar uurtjes touren en wat plekjes aan doen met de jeugd die hebben namelijk vakantie.
Vandaag even wat kleine plekjes langs wat droge worst bij de plaatselijke slager scoren etc.
wat baarsjes (17) pakken met mini kunstaas en nog een kleine verassing tussendoor.
Gewoon leuk weg en geen competitie.
:strip_exif()/f/image/tjU3VxsxzyBzX20C5FdKVT0F.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me onzin. Het geld wat naar de hsv gaat, en niet naar de sportvisserij NL, gaat volgens mij voornamelijk naar het behouden en verbeteren van de visstand, en of de mogelijkheden om te vissen (denk aan vissteigers, ook voor minder validen)True schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:27:
[...]Nu betaalt 95% v.d. leden mee aan de fanatieke wedstrijdhengelaars.
Wedstrijdvissers betalen over het algemeen in verenigingsverband per wedstrijd overigens ook deelnamegeld.
Ook zijn er wedstrijden (roofvis bijvoorbeeld) waarbij het hele leefnetargument wat ik hier ook lees natuurlijk niet op gaat. Dat is vangen, foto, meten en c&r.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
De wedstrijd hengelaars vertegenwoordigen ook niet de meerderheid van de sportvissers denk ik.robkrekel schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:31:
[...]
Lijkt me onzin. Het geld wat naar de hsv gaat, en niet naar de sportvisserij NL, gaat volgens mij voornamelijk naar het behouden en verbeteren van de visstand, en of de mogelijkheden om te vissen (denk aan vissteigers, ook voor minder validen)
Wedstrijdvissers betalen over het algemeen in verenigingsverband per wedstrijd overigens ook deelnamegeld.
Ook zijn er wedstrijden (roofvis bijvoorbeeld) waarbij het hele leefnetargument wat ik hier ook lees natuurlijk niet op gaat. Dat is vangen, foto, meten en c&r.
Althans ik denk dat er niet een enorm aantal echte wedstrijd vissers zijn, ik kan het mis hebben natuurlijk.
Maar merendeel dat ik tegenkom wil er gewoon even uit geen gezeur aan de kop en lekker buiten zijn.
Zo kwam ik vandaag even aan de praat met iemand die vaak op het stekje zat waar wij nu even zaten.
Even een beetje inschikken en hij kon er wel bij, hij wou eerst verder maar ik zei we herschikken de boel wel even en dan hebben we samen meer kans.
Maar die man zijn vrouw was hulpbehoevend dus hij had even rust en ruimte nodig en even een praatje over het weer het vissen etc.
Mooi dat zo dan samenkomt.
Ik met mijn 2 kinderen en hij met verhalen over vissen en zijn kleinkinderen.
Beetje ruimte maken zodat de man zijn plan kon uitvoeren en gelijktijdig een inkijkje over zijn beweegredenen tot vissen en andersom hij genieten van mijn kinderen die aan het vissen zijn en een praatje over elkanders doen en laten.
Al met al allemaal daar niks kunnen landen op visgebied maar dat maakt ook helemaal niet uit, het was gewoon een leuke middag.
Na het avond eten van 6 tot we de dobbers niet meer zagen nog even een ander plekje geprobeerd.
Daar wel succes.
Ja dat klopt uiteraard wel, ik vind alleen het gestelde "Nu betaalt 95% v.d. leden mee aan de fanatieke wedstrijdhengelaars." onzin.Ronald.42 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:38:
[...]
De wedstrijd hengelaars vertegenwoordigen ook niet de meerderheid van de sportvissers denk ik.
Althans ik denk dat er niet een enorm aantal echte wedstrijd vissers zijn, ik kan het mis hebben natuurlijk.
Maar merendeel dat ik tegenkom wil er gewoon even uit geen gezeur aan de kop en lekker buiten zijn.
Zo kwam ik vandaag even aan de praat met iemand die vaak op het stekje zat waar wij nu even zaten.
Even een beetje inschikken en hij kon er wel bij, hij wou eerst verder maar ik zei we herschikken de boel wel even en dan hebben we samen meer kans.
Maar die man zijn vrouw was hulpbehoevend dus hij had even rust en ruimte nodig en even een praatje over het weer het vissen etc.
Mooi dat zo dan samenkomt.
Ik met mijn 2 kinderen en hij met verhalen over vissen en zijn kleinkinderen.
Beetje ruimte maken zodat de man zijn plan kon uitvoeren en gelijktijdig een inkijkje over zijn beweegredenen tot vissen en andersom hij genieten van mijn kinderen die aan het vissen zijn en een praatje over elkanders doen en laten.
Al met al allemaal daar niks kunnen landen op visgebied maar dat maakt ook helemaal niet uit, het was gewoon een leuke middag.
Na het avond eten van 6 tot we de dobbers niet meer zagen nog even een ander plekje geprobeerd.
Daar wel succes.
[Afbeelding]
De meeste mensen met een vispas zullen inderdaad geen wedstrijden vissen, op wat voor vis dan ook. Hardstikke prima.
En al zou het wel zo zijn, voor die 3 euro per maand wil ik er niet eens over na denken.robkrekel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 06:53:
[...]
Ja dat klopt uiteraard wel, ik vind alleen het gestelde "Nu betaalt 95% v.d. leden mee aan de fanatieke wedstrijdhengelaars." onzin.
3 per maand? Als ik mij niet vergis is het bijna 50€ per jaar.Ronald.42 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:14:
[...]
En al zou het wel zo zijn, voor die 3 euro per maand wil ik er niet eens over na denken.
4 euro dan.True schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:24:
[...]
3 per maand? Als ik mij niet vergis is het bijna 50€ per jaar.
Ik heb even gezocht voor mij is het 37 euro per jaar.True schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:24:
[...]
Dus vooruit, 3 euro en 8 cent per maand.
Het verschilt een beetje per hengelsportvereniging.
Volgend jaar wordt het sowieso duurder ik wil er een derde hengel bij en er moet nog een jeugdvispas bij.
Je tweede (en derde, vierde, etc) vispas is 16 euro ofzo.True schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:24:
[...]
* Bob Popcorn had 5 vispassen
Net nagezocht, hier lid van 1 HSV. Een tweede zou me 13,50 plus iets van 3 euro administratiekosten voor SVN kosten.
Of bedoel je dat niet?
Pannetje vol is ook lekker hoor 🤤
Making an ass of myself since the 70's
Hij twee mooie voorns en een spiegelkarper en ik een nog veel mooiere graskarper. Voor beiden de eerste karper die we ooit vingen, dus deze gaat de boeken in
:strip_exif()/f/image/qKT1ZlxOcsktPDwkuqSIargz.jpg?f=fotoalbum_large)
De spiegel. Graskarper onthaakte zichzelf en was weg voor ik een foto kom maken
Kinky molen! Gaan die 300 meter daar volledig op? Succes met de platvissen!Shaggy schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:57:
Deze week laatste spullen binnen gekregen voor nieuwe set-up. Volgende week lekker even op het Texelse strand gaan proberen of we iets kunnen vangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
            :strip_exif()/f/image/00l8kCOYYCuPNgQb8N8WAdwa.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/lU4nHON09BRcCBLggwanFiUf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RexhQFMwyChDHEv605zcs2DM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3I870AbcOFPuSmWncJwh2qxx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RI917FVXiTeLJoh0xnOYrlXu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/truvHvfju0fXvMHVfdIrjDNL.jpg?f=fotoalbum_large)