Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vissers op GoT - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:58
Hoeveel dozen kunstaas heb je al? :P Dat wordt pas echt leuk als je met jerkbaits wil vissen en het liefst met handgemaakte.

Valt bij mij gelukkig allemaal wel mee. Heb wel veel hengels, maar wel voor verschillende disciplines.

1 spinhengel, 1 soepele jerkstok, 1 stijve jerkstok, 1 voor jiggen, 1 voor ultralight (Aji Ringer Z), 1 voor iets zwaardere jigs, 2 karperstokken, 1 Sage vliegenstok (soepele #10)

en dan nog wat losse meuk dat ik ooit heb gewonnen op wedstrijden enzo

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

Catch22 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:38:
Hoeveel dozen kunstaas heb je al? :P Dat wordt pas echt leuk als je met jerkbaits wil vissen en het liefst met handgemaakte.

Valt bij mij gelukkig allemaal wel mee. Heb wel veel hengels, maar wel voor verschillende disciplines.

1 spinhengel, 1 soepele jerkstok, 1 stijve jerkstok, 1 voor jiggen, 1 voor ultralight (Aji Ringer Z), 1 voor iets zwaardere jigs, 2 karperstokken, 1 Sage vliegenstok (soepele #10)

Ik probeer me in te houden, stuk of 5 :p Jerkbaiten vind ik niet zo heel tof, spinnerbaits, chatterbaits en pluggen vind ik het leukst. oftewel het mag allemaal niet teveel moeite kosten O-) En gewoon een worm op een dropshotje vind ik ook heerlijk :)

[Voor 3% gewijzigd door Vaal op 22-07-2020 16:40]

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:59
Vaal schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:40:
[...]

Ik probeer me in te houden, stuk of 5 :p Jerkbaiten vind ik niet zo heel tof, spinnerbaits, chatterbaits en pluggen vind ik het leukst. oftewel het mag allemaal niet teveel moeite kosten O-) En gewoon een worm op een dropshotje vind ik ook heerlijk :)
Bijvoorbeeld een loopkop op een shad kost niet al te veel moeite lijkt me toch?

...

• Catch22
Vaal schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:40:
[...]

Tot je een keer een hele dikke snoek tussen de waterplanten weg trekt ;) Ik zag een keer een snoek van 1.10 (ofzo) uit de waterplanten op mijn jerkbait (die op 50cm diepte liep) afkomen. Zo'n 5 meter voor mijn voeten (veluwemeer uit een bootje) (niet gevangen overigens, schoot onder de boot door en los)

dat is wel indrukwekkend...

Ik ben een beetje uit het vissen. Laatst wel met een maatje wezen vissen, bootje op een lange sloot in friesland. 1 kleine snoek (cm of 60) en kats verregent. Was wel gezellig, dat dan weer wel

[Voor 16% gewijzigd door Catch22 op 22-07-2020 16:48]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Luxicon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Bijvoorbeeld een loopkop op een shad kost niet al te veel moeite lijkt me toch?
Mwah, actie toevoegen. Hou gewoon van werpen - binnenhalen zonder al te veel poespas tussendoor.

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• Stef120
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:42
Catch22 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:38:

Leuke verzameling!
Ben al een paar jaar beginnend op roofvis.
Vorig jaar een dropshot setje gekocht bij de lokale Handy Fish verderop.

Leuk om zo je verzameling uit te breiden naar diverse stijlen van vissen

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-06 15:20
Hi !

Heb alleen als kind af en toe gevist met mijn vader en opa.
Nu ben ik na 15 jaar weer eens gaan vissen voor wat quality time met m'n vader en broer.
Ik wil vooral baarsjes en snoeken gaan vangen met bijvoorbeeld een spinner en spinnerbait. Echter wil ik ook de optie openhouden om een keer te gaan dropshotten.

We zijn alle drie totaal onbekend met roofvissen, dus als iemand ons advies zou willen geven over wat we moeten aanschaffen zou dat fijn zijn.
Normaal lees ik me helemaal alvorens ik een product aanschaf, maar ik vind het best lastig om goede reviews van hengels te vinden.

M'n broer zoekt een spin hengel met een werp gewicht van circa 5-20 gram.
Voor de afwisseling leek het mij leuk om zelf een hengel te kiezen met een iets zwaarder werpgewicht, maar niet te zwaar omdat een molen mij makkelijker lijkt als beginner t.o.v. een reel.

We willen het allemaal een beetje "low budget" houden. Aangezien we niet heel vaak vissen en het weer 1 van onze vele hobby's zal worden. Echter willen we achteraf geen spijt hebben dat we niet voor betere hengels zijn gegaan. Vanaf welk bedrag heb je een beetje een leuke setup?

Zo leek de "Savage gear black savage spin 5-20g" wel leuk voor 70 euro. Echter vond ik een review online dat die niet zo snel was en zelfs was gebroken . Nu weet ik niet of wij beginner vissers nou echt merken dat die zo "langzaam" is. Vandaar vroeg ik me af of we daarmee goed uit de voeten kunnen komen als beginners. Of is het aan te raden om de "upgrade" te maken naar de Westin W3 dropshot 7-28G, is dit ΓΌberhaupt een upgrade? Kan niet heel veel over deze specifieke hengel vinden, maar deze werd ons aangeraden door de viswinkel.

Als molen heeft m'n broer zelf al een "Shimano nasci 2500FB" besteld.

Voor de hengel met een iets zwaarder gewicht zijn we nog niet uit, maar de abu garcia 15-40G leek ons wel wat, maar wellicht dat het verstandig is om ook hier iets meer uit te geven om aanbeten beter te voelen?

Zoals eerder gezegd doe ik normaal meer onderzoek, maar ik vind het legit lastig om meerdere goede reviews per hengel te vinden. Veel hengels die worden aangeraden op Youtube kan ik in Nederland niet terugvinden. We willen een zo divers mogelijk bereik hebben met onze twee hengels zodat we met elkaars hengel een beetje kunnen afwisselen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Stef120 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:13:
[...]

Leuke verzameling!
Ben al een paar jaar beginnend op roofvis.
Vorig jaar een dropshot setje gekocht bij de lokale Handy Fish verderop.

Leuk om zo je verzameling uit te breiden naar diverse stijlen van vissen
heb het allemaal wel in een jaar of 30 bij elkaar gespaard hoor. Ben nu 34 en was denk ik een jaar of 4 dat ik begon met vissen

@d0nny41 Ik zou eens naar een hengelsportzaak gaan. Werpgewicht zegt vrij weinig over de actie namelijk. Als je gaat besparen zou ik dat eerder op een hengel doen dan op een molen. Maar je kan voor relatief weinig geld vaak wel een leuke combi scoren. Dropshotten wil je echter wel met een specifieke hengel doen (veel actie in de top, weinig in de body) en die zijn niet per se heel geschikt voor spinners.

[Voor 9% gewijzigd door Catch22 op 24-07-2020 13:40]

• d0nny41
@Catch22 Ja ik wil dit weekend of begin volgende week naar een hengelsportzaak. Maar vind het altijd fijn om zelf al het één en ander gevonden te hebben.

Ben overigens vorige week al naar een hengelsportzaak gegaan wat visspullen voor m'n vader op te halen. Toen was ik nog niet zeker of ik zelf ook een hengel wilde aanschaffen, maar ik kwam wel met een soortgelijk verhaal aan als ik hierboven omschreef. Toen werd mij dus de Westin W3 dropshot 7-28G aanbevolen, ookal gaf ik aan dat ik voornamelijk wilde spinnen. Als molen werd mij een Shimano Sienna 2500 FG aangeraden en als ik wat meer wilde uitgeven een Daiwa 17 Fuego LT | 2500D | Spinmolen .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
d0nny41 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:02:
@Catch22 Ja ik wil dit weekend of begin volgende week naar een hengelsportzaak. Maar vind het altijd fijn om zelf al het één en ander gevonden te hebben.

Ben overigens vorige week al naar een hengelsportzaak gegaan wat visspullen voor m'n vader op te halen. Toen was ik nog niet zeker of ik zelf ook een hengel wilde aanschaffen, maar ik kwam wel met een soortgelijk verhaal aan als ik hierboven omschreef. Toen werd mij dus de Westin W3 dropshot 7-28G aanbevolen, ookal gaf ik aan dat ik voornamelijk wilde spinnen. Als molen werd mij een Shimano Sienna 2500 FG aangeraden en als ik wat meer wilde uitgeven een Daiwa 17 Fuego LT | 2500D | Spinmolen .
Het is echt lastig om vanaf specs en reviews te bepalen. iedereen heeft wel voorkeuren over stijfheid van hengels en wat voor actie je wil.

7-28 gram is voor spinnen wel erg licht moet ik zeggen. Maar je moet dat echt even aanvoelen. Ik zou zelf nooit dezelfde stok voor spinnen als dropshotten willen. Denk niet dat je echt lekker gevoel hebt voor dropshotten dan. Maargoed; dat moet je zelf gaan uitvinden :) Dropshotten is in mijn ogen veel leuker als je alles voelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-06 15:37

Meller

Much to learn, you still have

@d0nny41 zou een leuk beginners setje niet iets voor jullie zijn, voordat je er relatief veel geld stuk slaat. Weet niet of het hier mag, maar op www.visdeal.nl of www.visdealshop.nl kan je voor 50/60 euro een spinset en dropshot set vinden. Ben het namelijk erg eens dat je niet dezelfde hengel kan gebruiken.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Misschien voor de mensen hier ook wel een leuk kanaal om te volgen op Youtube.

Veel op roofvis, soms op zee en ook vaak met de feederhengel.
https://www.youtube.com/amateurvisser/

• d0nny41
@Catch22 Bedankt! Dan ga ik gewoon all-in voor spinnen. Het is meer dat iemand anders mij heeft aanbevolen om dropshotten een kans te geven, en hij zij dat je daar niet per se een aparte hengel voor nodig hebt. Uit mijzelf wilde ik eigenlijk voornamelijk gaan spinnen.

Dan lijkt het echter voor een beginnend visser heel lastig om de juiste hengel te bepalen? Want ik zou zo niet weten wat mijn voorkeur heeft, het lijkt me niet dat zo'n winkel me met de hengels zal laten vissen..

Wat voor werpgewicht zou jij aanraden voor baarsjes en snoeken? Hoef echt niet de grootste exemplaren binnen te halen. Maar we hebben hier een oude 20-40g spinhengel ( denk 20-30 jaar oud) met een 4000 molen, en dat werd best zwaar na een avondje vissen moet ik zeggen. Toen zag ik dat je best wel leuke snoeken met relatief ligte spinners kon vangen, vandaar mijn keuze.

@Meller Hmm wellicht wel ja ! Maar dan zal ik gewoon volledig voor een spinnersetje gaan, gezien dat veel meer mijn voorkeur heeft. Ik las veel goede verhalen over de Shimano Sienna 2500 FG en voor ~30 euro lijkt me dat echt niet verkeerd. Hengel vind ik dan wel een stuk lastiger. Wil namelijk wel goed de aanbeten kunnen voelen, want met mijn huidige spinhengel heb ik het idee dat ik niet zoveel voel( zoals hierboven omschreven 20-30 jaar oud )

• Catch22
*oke dat ging mis*

[Voor 98% gewijzigd door Catch22 op 24-07-2020 16:10]

• Catch22
d0nny41 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:48:
@Catch22 Bedankt! Dan ga ik gewoon all-in voor spinnen. Het is meer dat iemand anders mij heeft aanbevolen om dropshotten een kans te geven, en hij zij dat je daar niet per se een aparte hengel voor nodig hebt. Uit mijzelf wilde ik eigenlijk voornamelijk gaan spinnen.
Als je een niet te zware spinhengel neemt kan je daar wel mee dropshotten, niet ideaal, maar het wil wel.

Beter dan andersom, spinnen met een dropshotstok wil niet zo goed.
Dan lijkt het echter voor een beginnend visser heel lastig om de juiste hengel te bepalen? Want ik zou zo niet weten wat mijn voorkeur heeft, het lijkt me niet dat zo'n winkel me met de hengels zal laten vissen..
Is ook lastig. Ik heb altijd wel maatjes gehad die vistte, dus kon veel uitproberen.
Wat voor werpgewicht zou jij aanraden voor baarsjes en snoeken? Hoef echt niet de grootste exemplaren binnen te halen. Maar we hebben hier een oude 20-40g spinhengel ( denk 20-30 jaar oud) met een 4000 molen, en dat werd best zwaar na een avondje vissen moet ik zeggen. Toen zag ik dat je best wel leuke snoeken met relatief ligte spinners kon vangen, vandaar mijn keuze.
Ik heb een snoek van 85cm gevangen op een 2-7 grams stok, dus dat zegt ook niet alles ;) Maar dat lukt je als beginner niet.

Ik zou het niet weten eigenlijk, mijn spinstok is denk ik (uit het blote hoofd, zal het later nakijken) volgens mij iets van max 35 gram en dat vind ik prima voor de meeste soorten visserij
@Meller Hmm wellicht wel ja ! Maar dan zal ik gewoon volledig voor een spinnersetje gaan, gezien dat veel meer mijn voorkeur heeft. Ik las veel goede verhalen over de Shimano Sienna 2500 FG en voor ~30 euro lijkt me dat echt niet verkeerd. Hengel vind ik dan wel een stuk lastiger. Wil namelijk wel goed de aanbeten kunnen voelen, want met mijn huidige spinhengel heb ik het idee dat ik niet zoveel voel( zoals hierboven omschreven 20-30 jaar oud )
Hier even op inhaken, ik vind het bij molens lastiger om met mindere kwaliteit te vissen dan hengels. Het is wel fijn als alles goed en soepel werkt en de slip ook betrouwbaar is.

• Meller

Meller

@d0nny41
zoals hierboven aangegeven is, een soepele molen is vele malen fijner. Shimano Sienna 2500 serie is voldoende om mee te starten.

De plaats/het water waar je wil gaan vissen en de wijze waarop, bepaalt eigenlijk welke hengel je nodig hebt. Ga je op groot water met 50 grams shads trollen is het wat anders dan met 1 gram spinnertje in een mooi ondiep slootje. Zelf heb ik 2 spinhengels van 5 tm 15 gr en een 10 tm 30 gr en beide met 2500 molen. Bij mij in de buurt, A'dam Rijnkanaal en Lek, vis ik met de zwaardere hengel en wanneer ik in de wijk even rond loop pak ik altijd de lichte hengel. En voor in de wijk rondlopen heb ik bij de decathlon :) een hengeltje gehaald en die doet het verbazend goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
En denk ook om de lengte, ik vind 2.70 zelf fijn, maar als je begint en op krappe plekken vist, is 2.40 handiger.

het speelt bij spinhengels niet zo, maar 1-delige hengels zijn erg onhandig :P

Ik zal mijn dropshot stok eens wegbrengen (voering uit het topoog is weg), krijg wel weer zin om te pielen.

[Voor 22% gewijzigd door Catch22 op 24-07-2020 16:39]

• d0nny41
@catch22 bedankt voor de antwoorden! Ik hoef echt geen 80cm snoek morgen te vangen ofzo. Zal al erg blij zijn met een 30-40cm snoek. Ik wil het gewoon rustig opbouwen, als ik uiteindelijk groter wil en de hobby wil uitbreiden zie ik mezelf wel een zwaardere hengel met reel aanschaffen. Maar ik wil nu ook weer niet met een bagger molentje en hengel aankomen waar ik na een paar maanden al uitgegroeid ben.

Heb zelf het liefst rond de 2.4M . Vind 2.7M wel wat aan de lange kant. Ik zal er veel mee rondlopen en wil het niet te zwaar maken. Ultra light is wel wat te extreem voor mij, wil wel wat opties open houden.

@Meller Ik woon zelf ook in Amsterdam, heel dicht bij de ringvaart. Ik zal voornamelijk in slootjes gaan vissen though, maar ook wel eens in de ringvaart ( letterlijk 300m van mijn huis vandaan).
Ik wil hetzelf ook ligt houden, maar wil toch wel veelzijdig zijn. Daarom kwam nijg ik nu naar een savage gear black savage spin 9-32g. Dan kan ik denk ik redelijk spinnen, en hij weegt met 107 gram niet zo zwaar.
Of zal ik een goedkopere hengel halen en een betere molen voor mijn doeleinden?

• Meller

Meller

@d0nny41 mooi hengeltje hoor. Tja kan niet in je portemonnee kijken, maar een betere molen zou ik dan wel nemen. Shimano Sahara of hoger. Dan is het iets beter op elkaar afgestemd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d0nny41
@Meller Ik ga morgen naar een hengelsportzaak om alsnog vanalles even te testen. De 9-32 savage gear is 70 euro, maar dan moet ik 6 -10 werkdagen wachten, voor 88 kan ik hem direct ophalen. Maarja, dan ben ik weer zo van, voor een paar tientjes meer heb ik een Westin W3 🀣. Lastig, ik denk dat ik gewoon tevreden moet zijn met een iets goedkopere hengel.

Naja portomonnee kan het allemaal wel aan, het is meer "wat wil ik er aan uitgeven" gezien ik niet weet hoelang ik de hobby zal beoefenen. Het is allemaal echt nieuw voor mij. Misschien ben ik er met een paar maandjes klaar mee.

Ik denk dat ik voor de Shimano Sedona ga. Ook niet al te duur en ziet er denk ik wel okΓ© uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meller

Meller

@d0nny41 dat is exact wat ik bedoel. Misschien ben je er na een paar keer wel klaar mee, vandaar dat ik het vroeg.

Wanneer je je rijbewijs hebt ga je ook niet direct met een Porsche de weg op. Gewoon een leuk setje halen en pielen ;)

• d0nny41
@Meller Zojuist terug geweest van "Rien de Wolf" in Amsterdam. Mooie zaak ! Maar momenteel toch vooral duurdere hengels ( voornamelijk Westin ). Ik zelf ben op zoek gegaan voor de "Fox rage warrior 2" welke goed aangeschreven staat. Helaas was deze niet meer op voorraad. Ik moet zeggen dat ik alle spinhengels wel lekker vond kwa vastpakken dan. Alleen sommige vond ik wel wat aan de zware kant.

M'n broer is wel thuis gekomen met een Westin W3 spin hengel 7-25 gram 2.4 m. ZEER ligt , en super mooi! Zelf blijf ik bij een Shimano sedona 2500 en Fox rage warrior 15-50 G die ik zo ga bestellen. Nu had ik als laatste vraag, welke gevlochten lijn? Spider wire 8x is mij aangeraden, maar moet een spider wire 4x niet goed genoeg zijn? Is namelijk de helft van de prijs ( 12 euro voor 150M ). Nu weet ik ook niet welke dikte ik moet nemen..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

d0nny41 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:48:
@Meller Zojuist terug geweest van "Rien de Wolf" in Amsterdam. Mooie zaak ! Maar momenteel toch vooral duurdere hengels ( voornamelijk Westin ). Ik zelf ben op zoek gegaan voor de "Fox rage warrior 2" welke goed aangeschreven staat. Helaas was deze niet meer op voorraad. Ik moet zeggen dat ik alle spinhengels wel lekker vond kwa vastpakken dan. Alleen sommige vond ik wel wat aan de zware kant.

M'n broer is wel thuis gekomen met een Westin W3 spin hengel 7-25 gram 2.4 m. ZEER ligt , en super mooi! Zelf blijf ik bij een Shimano sedona 2500 en Fox rage warrior 15-50 G die ik zo ga bestellen. Nu had ik als laatste vraag, welke gevlochten lijn? Spider wire 8x is mij aangeraden, maar moet een spider wire 4x niet goed genoeg zijn? Is namelijk de helft van de prijs ( 12 euro voor 150M ). Nu weet ik ook niet welke dikte ik moet nemen..
Sowieso 8x nemen, die is veel sterker bij een lagere dikte. Voor jouw visserij moet 0.10 dik zat zijn, misschien zelfs dunner.

Overigens heeft het werpgewicht niks te maken met de grootte van de vissen die je gaat vangen. Je kan met micro aasjes prima een grote snoek haken en, mits je maar goed je slip bedient en goed drillt, die kun je dan ook prima landen. M'n eerste meter was op een 1-5gr forelhengeltje op een minuscuul shadje ;)

En dat kan ook in je eerste weekje gebeuren :p

[Voor 13% gewijzigd door Vaal op 25-07-2020 19:03]

• d0nny41
Vaal schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Sowieso 8x nemen, die is veel sterker bij een lagere dikte. Voor jouw visserij moet 0.10 dik zat zijn, misschien zelfs dunner.

Overigens heeft het werpgewicht niks te maken met de grootte van de vissen die je gaat vangen. Je kan met micro aasjes prima een grote snoek haken en, mits je maar goed je slip bedient en goed drillt, die kun je dan ook prima landen. M'n eerste meter was op een 1-5gr forelhengeltje op een minuscuul shadje ;)

En dat kan ook in je eerste weekje gebeuren :p
Oh god, hoop dat ik met een paar kleine begin om te oefenen! Anyways, 0.10 of 0.20 is dezelfde prijs. In een fb groep van roofvissen zeiden mensen dat 0.10 erg dun was. Wat is het nadeel om dikker te gaan? Prijsverschil js er namelijk niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

d0nny41 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Oh god, hoop dat ik met een paar kleine begin om te oefenen! Anyways, 0.10 of 0.20 is dezelfde prijs. In een fb groep van roofvissen zeiden mensen dat 0.10 erg dun was. Wat is het nadeel om dikker te gaan? Prijsverschil js er namelijk niet.
Nadeel is dat je met dikke lijn minder ver gooit en dat er minder op je spoel past. Wat ik ook een nadeel vind is dat je het niet kapot kan trekken als je vast zit. Dan moet je knippen en blijft er altijd een veel langer stuk in het water drijven dat mogelijk weer problemen oplevert voor eenden enzo.

.20 is echt mega dik, dat heb ik niet eens op m'n zeehengel liggen. .10 of .12 is meer dan genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meller

Meller

@d0nny41 ook hier zal mijn advies zijn, probeer het eerst maar met x4. Diameter weet ik niet, maar neem zelf voor roofvis rond 12kg trekkracht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ST10Β©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:46

ST10Β©DE

Dus.............

Inderdaad, let meer op de trekkracht/ breeksterkte dan op de diameter. Maar net als @Vaal zou ik gaan voor de x8, net iets ronder en betere werpeigenschappen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:09

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik ben op zoek naar een leuk stuk water om te gaan penvissen, bij voorkeur provincie Drenthe of Noord-Overijssel. Bij voorkeur beetje mooi in de natuur. Iemand bekend met de rivier de Reest in Drenthe? Zit daar beetje vis (voorn, karper, brasem)?

Nou geeft een echte visser natuurlijk nooit zijn stekkies prijs maar...maar toch een vragen;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-06 06:54
Ik ben het niet helemaal eens met de adviezen die hier aan @d0nny41 gegeven worden. Als herintreder die alleen als kind gevist heeft zou ik niet met 10/100 gaan spinnen, maar met 16/100. Zeker in Amsterdam,waar best wat vuil in het water kan liggen, en je kunstaas daar graag aan blijft hangen, is wat extra trekkracht welkom. Het verschil in werpen is niet heel groot, het aantal meters op je spoel (100 is zat) lukt toch wel, bij beide zul je backing er op moeten draaien. Verder trek je bijna alle gevlochten lijn wel stuk als het moet. Alleen niet met je handen omdat het snijdt. Een paar slagen lijn om een stuk hout heen, en je loopt tot 20/100 alles wel stuk.

Wat @d0nny41 zeker niet moet vergeten is:
Een goede onthaaktang, minstens 20 cm lang, liefst langer.
Een goede kniptang, zie onthaaktang. Om dreggen door te knippen die niet te onthaken zijn, in de vis, ofwel in jezelf.
Een degelijk rubber gecoat schepnet, met, afhankelijk waar je vist, een telescopische steel (met de steel verticaal uit het water halen, anders kan ie breken)
Onderlijnen die snoekproef zijn, met de voorkeur voor gecoat staal, danwel titanium. Geen action/lidl/ali spul, dat is kwalitatief om te janken. Ook geen 100 voor een tientje of 2 in de hengelsportzaak, al zal dat bij Rien de Wolf wel meevallen. Een goede onderlijn is duur. Mocht je iets vangen, en er zit een kink in je onderlijn zou ik deze gelijk vervangen, dit is een zwak punt, en bij een grotere vis kan deze veel eerder breken dan je verwacht.

Als al eerder gerefereerd, je kan niet zeggen dat je met klein kunstaas alleen maar kleine vis vangt, Ik vang regelmatig snoek op een 6 cm dropshot shadje. Maar ook baars van een cm of 15 op een shad van 10 cm.

Verder vergeet ik het beste advies: Zoek een ervaren roofvisser om mee op pad te gaan. Internet staat vol wijsheden, meningen etc (net als hier dus :P ) maar in de praktijk van iemand leren werkt het beste.

[Voor 18% gewijzigd door robkrekel op 28-07-2020 05:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 19:08

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Er is maar remedie, dat is op pad gaan en ervaren.. Niet meer niet minder..

Zorg er voor dat je de vispas en visplanner hebt, een schepnet en onthaakmat met een goed tang..

Voor de rest genieten, want daar is het waar het om gaat. Niemand kijkt naar je hengel ze kijken alleen naar de vis die je eruit haalt.. πŸ˜‹

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Wat @robkrekel zegt. Ik vis ook altijd met vrij dikke gevlochten lijn, heb niet het idee dat het qua vangst iets uitmaakt en je hebt meer speling als je vast zit. En ik gebruik titanium als onderlijn, dat gaat echt nooit stuk. 7 Strand is ook prettig overigens. Staal is niet zo duurzaam, dat is binnen no-time krom.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:24

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Amsterdam stad is fietsen en nog meer fietsen vangen, maar snoeken zijn op 1 hand te tellen.

In Amsterdam vis ik op baars en snoekbaars. Heb wel eens een snoek gehad, maar dat is echt een op de 60-100 vissen ofzo?

Dus ik vis met een 3-27 grams hengel met shadjes of carolina rig tot max 12 gram en een fluorcarbon leader van .30- .35. Maar in de stad zelf met 5 of 7 gram max.

Of dropshot met een tot 25 grams hengel ofzo met fluor .28 als onderlijn. Als je scherp vist en de snoek schuift er niet volledig overheen kan je daar zelfs een snoek mee landen.

Als je dikker dan .13 gevlochten gaat moet je oppassen dat je je hengel niet stuk trekt als je wel vast komt te zitten. Vandaar dat ik in amsterdam ook liever met fluor vis, breekt hij uiteindelijk op de leader en niet ergens halverwege de lijn die dan in het water achter blijft.

Gevlochten draad heb ik draad met 8 kg trekkracht ofzo. (Dacht .10). Ik heb er nu x4 gevonden die lekker gooit, niet te dik is en niet zo makkelijk breekt en weinig last heeft van windknopen.

Als ik ga trollen op snoek heb ik andere hengels en reels met tot .20 draad en stalen onderlijnen van minimaal 40 cm, maar dan heb je het over aasjes tot 200 gram en een lijn met 30-40 kg trekkracht. Maar dat is een heel andere sport dan beetje streetfishing in Amsterdam.

O en volgens mij heeft Amsterdam nu een onthaakmat verplichting, dus raad je een kleintje aan die je makkelijk mee kan nemen aan je rugtas. bv de SPRO Freestyle Lite Unhooking Mat

[Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 28-07-2020 12:26]

• robkrekel
Je moet je hengel ook niet blind omhoog hengsten als je vast zit, beetje beleid op zijn tijd :Y
Verder gaat ie in een ringvaart vissen met pluggen, niet met shadjes (dropshot of jig) in de de binnenstad als ik het zo lees. Maar goed, zoveel vissers zoveel, of zelfs meer, meningen.

• Catch22
robkrekel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:32:
Maar goed, zoveel vissers zoveel, of zelfs meer, meningen.
Dat maakt het ook zo vervelend als beginner :) Dan is het wel fijn als je maten met ervaring hebt

• Creep
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15
Zondagavond nog even heerlijk gezeten en samen met maat 3 snoekbaarzen en 1 zeelt gevangen, naast de standaard baarsje en witvis op de picker.
Onderstaand exemplaar wilde helaas niet meer zwemmen en na 15 minuten in het water gehouden te hebben, toch maar mee naar huis. Beter op de plank, dan dood in de sloot. Nu nog een fileermes i.p.v. een koksmes en dan kan het vast beter. Ben wel benieuwd naar de smaak.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• robkrekel
Was net aan de maat denk?

• Catch22
die was lang niet aan de maat toch? 42cm voor snoekbaars?

Maargoed; if you kill it. you eat it.

alleen zal oom agent daar niet in mee gaan

• Creep
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15
Hij ligt op de LΓ„MPLIG snijplank van Ikea van 46 cm breed, dus inderdaad net aan.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• Catch22
Ik heb mijn recordsnoekbaar ook opgegeten, 94cm. Overleefde de dril niet. Wel teruggezet, maar we zagen hem later weer boven drijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:20
robkrekel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 05:44:
Ik ben het niet helemaal eens met de adviezen die hier aan @d0nny41 gegeven worden. Als herintreder die alleen als kind gevist heeft zou ik niet met 10/100 gaan spinnen, maar met 16/100. Zeker in Amsterdam,waar best wat vuil in het water kan liggen, en je kunstaas daar graag aan blijft hangen, is wat extra trekkracht welkom. Het verschil in werpen is niet heel groot, het aantal meters op je spoel (100 is zat) lukt toch wel, bij beide zul je backing er op moeten draaien. Verder trek je bijna alle gevlochten lijn wel stuk als het moet. Alleen niet met je handen omdat het snijdt. Een paar slagen lijn om een stuk hout heen, en je loopt tot 20/100 alles wel stuk.

Wat @d0nny41 zeker niet moet vergeten is:
Een goede onthaaktang, minstens 20 cm lang, liefst langer.
Een goede kniptang, zie onthaaktang. Om dreggen door te knippen die niet te onthaken zijn, in de vis, ofwel in jezelf.
Een degelijk rubber gecoat schepnet, met, afhankelijk waar je vist, een telescopische steel (met de steel verticaal uit het water halen, anders kan ie breken)
Onderlijnen die snoekproef zijn, met de voorkeur voor gecoat staal, danwel titanium. Geen action/lidl/ali spul, dat is kwalitatief om te janken. Ook geen 100 voor een tientje of 2 in de hengelsportzaak, al zal dat bij Rien de Wolf wel meevallen. Een goede onderlijn is duur. Mocht je iets vangen, en er zit een kink in je onderlijn zou ik deze gelijk vervangen, dit is een zwak punt, en bij een grotere vis kan deze veel eerder breken dan je verwacht.

Als al eerder gerefereerd, je kan niet zeggen dat je met klein kunstaas alleen maar kleine vis vangt, Ik vang regelmatig snoek op een 6 cm dropshot shadje. Maar ook baars van een cm of 15 op een shad van 10 cm.

Verder vergeet ik het beste advies: Zoek een ervaren roofvisser om mee op pad te gaan. Internet staat vol wijsheden, meningen etc (net als hier dus :P ) maar in de praktijk van iemand leren werkt het beste.
ik vis al sinds mn jeugd(ben nu 35) en gebruik nog steeds hengels die ik jaren geleden heb gekocht. Het is misschien wat zwaarder, maar je vangt er gewoon vis mee. Ik denk dat ik zelfs stalen onderlijntjes van 10 jaar oud heb en ook daarmee vang ik nog gewoon vis. Ik heb wel een flinke verzameling kunstaas opgebouwd, maar het is maar net hoe de wind waait... Vaak werkt een simpele zilveren ondex blinker nog het beste.
(Ik vis vooral in ondiepe friese polderslootjes)
Ik heb ook wat molentjes van Lidl en die zijn gewoon prima, zeker als je niet elke vrije minuut aan de waterkant staat voldoet het prima.

het enige wat ik nieuw gekocht heb is een dropshot setje, maar ik krijg de techniek niet echt onder de knie.

Ik ben pas verhuisd, dus weinig tijd over maar ik hoop voor de herfst mn boot af te hebben zodat ik ook daarmee op pad kan.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Catch22 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:34:
Ik heb mijn recordsnoekbaar ook opgegeten, 94cm. Overleefde de dril niet. Wel teruggezet, maar we zagen hem later weer boven drijven.
Zonde, mooie kuitfabriek zo'n maat. Ik gooi snoekbaars head first met een plons weer het water in. Dan duiken ze meestal meteen weer de diepte in.

Snoek en baars doe ik dat niet mee.

• Catch22
Barrycade schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Zonde, mooie kuitfabriek zo'n maat. Ik gooi snoekbaars head first met een plons weer het water in. Dan duiken ze meestal meteen weer de diepte in.

Snoek en baars doe ik dat niet mee.
Ja absoluut, ik voelde me daar ook niet lekker bij. Het was niet warm, geen gekke drill... Zat voor 80 jaar aan ervaring in de boot, dus daar lag het niet aan.

• d0nny41
@robkrekel Bedankt voor je adviezen!

Ben voor 0.15mm 8x spiderwire gegaan.
onthaaktang is ongeveer 27cm, morgen even een langere kniptang aanschaffen.
Heb inmiddels ook een schepnet die vrij lang is. De steel is 2 meter uit m'n hoofd.

Als onderlijn heb ik 1mm fluorcarbon, een 50 m rol.
Ik volg de volgende instructie voor het bevestigen aan m'n kunstaas : YouTube: De ideale fluorocarbon knoop - Luc Coppens

Iemand ervaring met deze manier? Somehow krijg ik de knoop met fluorcarbon niet heel strak? Ik kan vrij hard eraan trekken, maar als ik echt doortrek schiet die alsnog los... ?

• robkrekel
Oeh, het met fluorcarbon op snoek vissen onderwerp. Een heikel punt in de roofvisserij wereld. De een zweert erbij, de ander vind het ab-so-luut niet kunnen. Ik behoor tot de laatste groep, puur en alleen omdat de tanden van een snoek dermate scherp zijn dat deze ook 1 mm FC door kunnen krijgen. Het advies is vaak om na elke vangst de onderlijk te controleren op rafels door de tanden, en bij een rafeltje (zwak punt) direct te vervangen.

Knopen van 1mm is ook heel erg lastig/niet gebruikelijk. Kijk onderstaande even

Toch zou ik voor een stalen lijntje gaan, zoiets: https://www.raven.nl/spro...m/nl/product/34655/#/zoom

Desnoods maak ik er zelf een paar voor je, want deze zijn eigenlijk nog wat kort. Een snoek van 80 die gaat rollen en de onderlijn om zijn kop krijgt zit zo met zijn tanden bij je gevlochten lijn, en dan is ie ook zo weg.
Creep schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Hij ligt op de LΓ„MPLIG snijplank van Ikea van 46 cm breed, dus inderdaad net aan.
Ik had het mesje als referentie gebruikt, dus dacht al dat het net aan zou zijn :)
Catch22 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:34:
Aaaah, zonde. Maar gebeurd heel soms, het is niet anders. Dan is opeten de minst slechte optie.
Bouke-p schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat ik zelfs stalen onderlijntjes van 10 jaar oud heb en ook daarmee vang ik nog gewoon vis.
Ongetwijfeld. Tot je niet die ene meterplus snoek er aan hebt, en je onderlijntje het begeeft omdat je dacht dat het nog wel goed was zo.

[Voor 34% gewijzigd door robkrekel op 29-07-2020 07:04]

• d0nny41
Voor nu gebruik ik zelf fluorcarbon. Zal zodra ik weer wat onderlijn moet bijkopen eens naar staal kijken. Zal denk ik wel even duren, want heb een rol van 1mm FC van 50M. Was 7,99 euro , terwijl "premade" onderlijntjes van 40cm al een paar euro zijn. Een paar dagen geleden voor het eerst zelf onderlijntjes gemaakt.

Iemand ervaring met "clip-on" gepolariseerde zonnebrillen ? Ik draag zelf een bril, lenzen kan ik niet voor een lange tijd dragen. Geen zin om nu een behoorlijk bedrag neer te tellen voor een gepolariseerde zonnebril op sterkte. Een "clip-on zonnebril" is niet mijn smaak, maar het is alleen voor het vissen dus het boeit me niet zoveel hoe het eruit ziet.

Wil dus de vissen zo goed mogelijk in het water kunnen ziet.

Zelf zag ik bijvoorbeeld de gamakatsu g-glasses clip-on-g , met 15-18 euro niet de goedkoopste maar is zeker niet duur te noemen als ze van redelijke kwaliteit zijn. Enige nadeel is dat de levertijd best lang is en dat er verzendkosten moeten worden betaald waardoor het totaal op 24 euro komt.

Er zijn ook een aantal clip-on gepolariseerde zonnebrillen te vinden op bol.com voor 10 euro incl verzenden.

Als niemand ervaring heeft wordt het denk ik de gamakatsu.

• robkrekel
Mocht je tegen die tijd toch willen switchen, kijk even bij lureparts, die hebben alles wat je nodig hebt, en eenvoudig te vinden op de site.

• Meller

Meller

@d0nny41 heb je al wat vangsten te delen?

• d0nny41
@Meller Helaas nog niet!

• Meller

Meller

Komt wel, mijn eerste sessies waren ook niets dit jaar. Volhouden ;)

• d0nny41
@Meller

Net mijn allereerste snoek gevangen! Het was geen kleintje ook. Niet super groot, maar voor de eerste keer toch zeer indrukwekkend! Was samen met m'n vriendin die niet eens weet wat een snoek is, dus het was best spannend.

Ik dacht in eerste instantie dat ik vast zat, maar het voelde toch net wat anders. Dus ik hield mijn hengel stil en voelde tikken. Toen wist ik van okΓ©, dit is een vis! Toen die boven water kwam was ik verbaasd hoe groot die was, want eerlijk gezegd kreeg ik hem vrij gemakkelijk binnen. Eenmaal langs de kant was die nog best wild. Dus heb hem een heel klein beetje lijn gegeven en vermoeid ( geen idee of dit de juiste aanpak is ). Uit het water gehaald en de haak ging bijna vanzelf al los. Voor het eerst de kieuwgreep geprobeerd, heel rustig gepakt. Kon wat tandjes voelen en ben toen met mijn hand iets naar voren gegaan. Voelde op zich okΓ©, maar zo snel dat ik hem vast had, zo snel zette ik hem weer terug het water in. Wilde geen risico nemen, ook omdat ik op mijn vriendin na alleen was en 0 ervaring heb.

Hij zwom direct keihard weg, dus ik denk dat het naar omstandigheden goed met hem gaat .

Foto 1: https://gyazo.com/8aa6244bbaeb05e693017bbdd83488c1
Foto 2: https://gyazo.com/8c7658e179a8992068dc95b70a5cd540
Video : https://streamable.com/ydm6ay

Al met al is die nog geen 30 seconden uit het water geweest.

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Gefeliciteerd! Goed dat je ook meteen de kieuwgreep hebt geprobeerd

• Meller

Meller

@d0nny41 gefeliciteerd, mooie vangst! Smaakt hopelijk naar meer ;).

• d0nny41
@Tanooki Bedankt ! Ja, volgende keer hou ik hem ietsjes langer vast als de temperatuur dat toelaat !

@Meller Haha zeker ! Echt een super gevoel als je een snoek naar boven haalt :)

• Stef120
Netjes man!
Van harte gefeliciteerd.

Mensen staat doorgaans nog best raar te kijken als je een beetje snoek uit het water haalt.
Maar eerlijk, ze als die bek open gaat is het ook wel echt indrukwekkend :O

• robkrekel
@d0nny41 Netjes, mooie snoek om mee te beginnen! En je hebt je verder goed ingelezen qua temperatuur enzo, en ook de kieuwgreep al direct geprobeerd. Complimenten daarvoor!

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:01

Ebayzo

Gekke eend

robkrekel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 06:02:
@d0nny41 Netjes, mooie snoek om mee te beginnen! En je hebt je verder goed ingelezen qua temperatuur enzo, en ook de kieuwgreep al direct geprobeerd. Complimenten daarvoor!
Dat is over het algemeen wel het mooie van de mensen welke op Tweakers ronddwalen. Ingelezen op pad!

Moet zelf ook weer eens naar de water rand. Kriebelt toch wel als ik de beelden van @d0nny41 zie.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Stef120 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:57:
Netjes man!
Van harte gefeliciteerd.

Mensen staat doorgaans nog best raar te kijken als je een beetje snoek uit het water haalt.
Maar eerlijk, ze als die bek open gaat is het ook wel echt indrukwekkend :O
Ja af en toe in de woonwijk is het echt bijzonder wat voor reacties je krijgt.

Je hebt ook zo'n Dumpert filmpje waarin een karpervisser een dikke karper boven zijn onthaakmat houdt en dat er dan een voorbijganger vraagt of hij hem daar gevangen heeft en die visser antwoord "nee meegenomen van huis" en die vrouw zegt: "oh dacht al" 8)7

Dat had ik dus ook met een 90er hier in de wijk: zwemt dat hier in het water :o ?.... :?
Ik was alleen niet zo assertief qua reactie, was meer van ja duh!

• Catch22
Ik vistte vaak in de stad. Dan vroeg men "Zit hier wel vis?"

Reactie was "Ik hoop van wel, anders sta ik hier mooi voor lul" Of "Nee, maar ik ben in elk geval even bij de vrouw weg"

[Voor 10% gewijzigd door Catch22 op 05-08-2020 10:41]

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Stiekem een method feeder hengeltje gekocht. Zag toevallig een filmpje voorbij komen op youtube hierover en leek me best een leuke manier van vissen. De lokale hengelsportzaak even om verder advies gevraagd.

Het is een Cresta Solith Feeder 50gr 3,30m met bijbehorend molentje.
15 gram method feeder korfje (Preston Elasticated Flat Method Feeder) erop met een kant en klaar onderlijntje (haakmaat 12 + hair)

Montage op zich supersimpel, bijna nog sneller klaar te maken dan een penhengeltje.

Als methodvoer gebruik ik een zak kruimelvoer op basis van vismeel. Als haakaas mini boilies van 8mm. Eerste keer dat ik uberhaubt met boilies vis.

Inmiddels twee korte sessies van 2 uur gehad en in totaal 6 brasems gevangen. Erg leuke manier van vissen. Witvis altijd op de dobber (en sinds kort de pen) gevist. Doodaas wel eens statisch. Dus het aanslaan en 'lezen' van de top is nog wel wennen. Maar spectactulaire aanbeten hoor.

Wil deze weken ook eens gericht op karper proberen te vissen. Zal sowieso nog even met bovenstaande methode gaan vissen want een mooie brasem is ook fantastisch natuurlijk. Van wat zoeken op internet begrijp ik dat mini pellets van 2mm goed moeten werken in combinatie met een mini boilie? Wel grappig om te zien wat voor enorme markt er is qua pellets, boilies enzovoort.

Iemand wellicht advies voor geschikte pellets voor de mothod feeder? En ervaringen met bepaalde boilies?

Ben benieuwd!

@Barrycade Heb dat filmpje ook gezien, vind het wel een beetje onbeschofte reactie. Ik bedoel natuurlijk is het misschien vanuit een visserman zijn perspectief niet de meest snuggere vraag maar ze vraagt het beleefd en het wellicht meer bedoel dat ze aangeeft onder de indruk te zijn. Je kan ook gewoon (kortaf) beleefd antwoorden. Hij is degene die zo nodig met een vis op de foto/film moet. En als je dat in de bebouwde kom doet, ja dan kun je bekijk verwachten...
Wellicht is die vrouw notaris of werkt ze in het bankwezen. Komt domme Henkie dan aan met simpele vragen daarover, reageert ze toch ook niet zo hoop ik??

[Voor 30% gewijzigd door Deruxian op 08-08-2020 15:29]

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@Deruxian
Nou als ze bij de bank werkt of als notaris zoek ik wel een andere bank/notaris.

Dit is het zelfde om aan de groenteboer in zijn winkel vragen of hij ook bloemkool verkoopt.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:19
Onze kleine man (5) heeft vandaag zijn eerste koolvis omhoog gehengeld. Was nog een hele klus met een kinderhengeltje en koffiemolen πŸ˜‚.

Overigens direct de pan in ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:19
Vangst van de dag :)

Lang:

Heek (mijn eerste! :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Vaal
  • Nu online

Vaal

PR aangescherpt naar 87cm 8)

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Super! Och man, wat heb ik wat dat betreft een heimwee aan de plaats waar ik ben opgegroeid, overal was water. Nu moet ik een half uur rijden om fatsoenlijk water te bereiken .....

• Vaal
  • Nu online

Vaal

ST10Β©DE schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:04:
[...]

Super! Och man, wat heb ik wat dat betreft een heimwee aan de plaats waar ik ben opgegroeid, overal was water. Nu moet ik een half uur rijden om fatsoenlijk water te bereiken .....
Denk dat ik in dat geval ook véél minder zou vissen. Twee stappen uit m'n voordeur en ik sta aan de singel...

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Tijd voor een tweakers streetfish event ;)

• Meller

Meller

Mooie vis!

• KnuCha
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-06 08:53
Leuk een vistopic!

Ik ben zelf 36 en heb het vissen sinds de corona uitbraak weer opgepakt. vroeger moeilijk veel gevist en denk ik wel 1000+ snoeken/baarzen gevangen... de laatste 10-15 jaar was de interesse weg.

Ik heb in 6 maanden tijd denk ik ruim 500 euro uitgegeven aan hengels, molens en kunstaas+ toebehoren.
Vissen doe ik samen met mijn zoontje van bijna 6 bij ons in de buurt op snoek en baars.

en alleen doe ik aan vissen op zeebaars (woon 30 minuten van de pier van hoek van holland)
en met name het zeebaars vissen is een uitdagende maar super vette sport. wat zijn die beesten sterk!!!

afgelopen maandag avond een zeebaars gevangen van 59 cm en 2,4 kg. wat een gevecht was dat. deze heb ik meegenomen en gefileerd, we hebben er met 6 man heerlijk van gegeten (was 1,1 kg heerlijke filet)

Ook vis ik afentoe op makreel en rook deze dan zelf (of gewoon fileren en dan bakken)

Uitzicht van afgelopen maandag avond was geweldig!

[Voor 46% gewijzigd door KnuCha op 04-09-2020 16:13]

• KnuCha
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-06 08:53
Leuk alle reacties! Vandaag weer wezen vissen op de pier van hoek van Holland. laagwater was van 10:00 tot 14:30, heerlijk zonnetje!

De wind was niet optimaal helaas, veel bocht in de lijn na het ingooien. Helaas niets geland vandaag... wel een knetterharde aanbeet gehad op mijn gator shad (soort wormachtige shad met loodkop) helaas niet goed gehaakt :(
Het was wel weer heerlijk en afentoe wat staan kletsen met de seniore vissers. Erg leuk was ook dat er afentoe een zeehond kwam buurten :)

[Voor 36% gewijzigd door KnuCha op 06-09-2020 21:11]

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

In deze koude dagen nog een mooie spiegelkarper gevangen met de method feeder.

Gevangen ergens in de Biltsche Grift. Agelopen zomer een methodfeeder hengel aangeschaft. Redelijke voorns en brasem mee gevangen maar nog geen karper. De wateren waar ik heb gevist zijn met name de waterwegen/rivieren omgeving Utrecht (Biltsche Grift en Kromme Rijn). Wellicht voor karper wat 'moeilijker' water. Maar goed, ik ben ook erg tevreden met de overige witvis!

Hengel is een Spro Cresta Solith Medium Feeder 3.30m 50gr met een 3000 molen. Method feeder was erg licht, 15 gram. Behoorlijk licht materiaal en telkens als de vis wat groter werd had ik mijn twijfels of de boel het wel ging houden.

De karper had ik gevangen na 1.5 uur zitten. Was direct de eerste aanbeet. Keer of 4 de methodfeeder gevuld. Aas bestond uit van die mini-boilies (sonubait badum wafter 8mm). Het landen was ik een behoorlijke tijd mee bezig maar het materiaal heeft het prima gehouden. In het verleden vaak op snoek gevist met stugge hengels maar dit is toch even heel wat anders. Ongelofelijk wat een kracht. Ondertussen redelijk wat bekijks gekregen... Op het nabijgelgen bruggetje stonden een man of 7... leuke enthousiaste reacties allemaal.

Wegen en meten doe ik eigenlijk nooit maar ik vond hem wel groot..;)

Ook wel bijzonder gezien de tijd van het jaar. Karpervissen is met name toch een zomer/lente/herst bezigheid (in mijn amateurische beleving). Had wel wat gelezen dat het ook prima moet kunnen in de wintermaanden alleen stekkeuze zou dan heel belangrijk zijn. Vissen zoek dan met name het warmere water op. Hele theorien over te vinden...
Wellicht dat dit dan juiste in deze maanden het voordeel is van dit water; overal is het even diep met bijna overal dezelfde begroeiiing.

En ongelofelijk maar waar, 35 minuten later wederom een karper, weer een joekel. Echter na het bestuderen van de foto's met hierop wederom een spiegelkarper bleek deze exact hetzelfde schubpatroon te hebben dus ik vermoed dat dit dezelfde vangst betreft.. :P Zal honger hebben gehad in deze koude wintermaanden. Energie had hij nog wel wat het landen duurde langer dan de eerste keer...

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:58
Deruxian schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:14:

[Afbeelding]

Gevangen ergens in de Biltsche Grift. Agelopen zomer een methodfeeder hengel aangeschaft. Redelijke voorns en brasem mee gevangen maar nog geen karper. De wateren waar ik heb gevist zijn met name de waterwegen/rivieren omgeving Utrecht (Biltsche Grift en Kromme Rijn). Wellicht voor karper wat 'moeilijker' water. Maar goed, ik ben ook erg tevreden met de overige witvis!

Hengel is een Spro Cresta Solith Medium Feeder 3.30m 50gr met een 3000 molen. Method feeder was erg licht, 15 gram. Behoorlijk licht materiaal en telkens als de vis wat groter werd had ik mijn twijfels of de boel het wel ging houden.

De karper had ik gevangen na 1.5 uur zitten. Was direct de eerste aanbeet. Keer of 4 de methodfeeder gevuld. Aas bestond uit van die mini-boilies (sonubait badum wafter 8mm). Het landen was ik een behoorlijke tijd mee bezig maar het materiaal heeft het prima gehouden. In het verleden vaak op snoek gevist met stugge hengels maar dit is toch even heel wat anders. Ongelofelijk wat een kracht. Ondertussen redelijk wat bekijks gekregen... Op het nabijgelgen bruggetje stonden een man of 7... leuke enthousiaste reacties allemaal.

Ook wel bijzonder gezien de tijd van het jaar. Karpervissen is met name toch een zomer/lente/herst bezigheid (in mijn amateurische beleving). Had wel wat gelezen dat het ook prima moet kunnen in de wintermaanden alleen stekkeuze zou dan heel belangrijk zijn. Vissen zoek dan met name het warmere water op. Hele theorien over te vinden...
Wellicht dat dit dan juiste in deze maanden het voordeel is van dit water; overal is het even diep met bijna overal dezelfde begroeiiing.

En ongelofelijk maar waar, 35 minuten later wederom een karper, weer een joekel. Echter na het bestuderen van de foto's met hierop wederom een spiegelkarper bleek deze exact hetzelfde schubpatroon te hebben dus ik vermoed dat dit dezelfde vangst betreft.. :P Zal honger hebben gehad in deze koude wintermaanden. Energie had hij nog wel wat het landen duurde langer dan de eerste keer...
Zo snel dubbelen is wel apart! Mooie vangst hoor.

Mijn ervaring qua wintervisserij (ik ben ambassadeur/promo visser van een bekende webshop) is dat als je eenmaal de plek hebt gevonden waar ze liggen het jackpot kan zijn. (dat kan ook het dubbelen wellicht verklaren, maar zo snel heb ik zelf nog nooit mogen ervaren, ook niet in de zomer)

Zal zeker op de method een leuke sport hebben gegeven

• Meller

Meller

Deruxian schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:14:

[Afbeelding]

Wat geinig, de Biltse Grift, vaak als kind veel gevist rondom de KNMI, tegenover het park en bij Bloeiendael. Verder ook veel op de Kromme Rijn gevist, dus leuk om dit zo terug te lezen.

Mooie vangst en respect met dit weer zo stil zitten aan de waterkant.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23-06 12:15
Vraag, puur uit interesse en niet om een discussie te veroorzaken of het wenselijk is of niet. M’n vraag is of het toegestaan is om in een woonwijk op gemeentegrond (oever) aan een rivier te nachtvissen. Had er laatst met iemand een gesprek over en we vroegen ons dit af of dat het alleen toegestaan is buiten de bebouwde kom. Dank alvast!

• Meller

Meller

Holk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:36:
Vraag, puur uit interesse en niet om een discussie te veroorzaken of het wenselijk is of niet. M’n vraag is of het toegestaan is om in een woonwijk op gemeentegrond (oever) aan een rivier te nachtvissen. Had er laatst met iemand een gesprek over en we vroegen ons dit af of dat het alleen toegestaan is buiten de bebouwde kom. Dank alvast!
Het mag vaak ook wel op gemeentegrond of in een woonwijk. Uiteraard wel rekening houdend met omgevingslawaai. Check de visplanner app of het toegestaan is.

https://www.sportvisserij...met-een-derde-hengel.html

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
persoonlijk zou ik het niet doen als er huizen dichtbij staan en je die mensen ook wakker gaat piepen met beetverklikkers :P
niet dat je bij mensen onder hun slaapkamerraam gaat staan zeg maar

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:58
Leipo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:48:
persoonlijk zou ik het niet doen als er huizen dichtbij staan en je die mensen ook wakker gaat piepen met beetverklikkers :P
niet dat je bij mensen onder hun slaapkamerraam gaat staan zeg maar
Zijn regels voor, volgens mij 25m vanuit de landelijke vispas, maar meeste APV's hebben het op 50m gezet geloof ik.

(afstand tussen vissen met pieper en huis)

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@Meller

Ja het is erg leuk water om te vissen vind ik. Park Bloeijendaal heeft ook een aantal leuke plekken waar je kan zitten. Ondank de dat je eigenlijk midden in Utrecht zit toch een beetje de beleving 'rustig' vissen.

Bedoel je de Biltse Grift zelf die voor het KNMI loopt of een vande uitlopers aan de zuid-kant van het KNMI? Zal er eens een kijkje gaan nemen als het kan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Toevallig kwam ik dit topic tegen, ben vorige jaar voor eerst weer gaan vissen na bijna 10 jaar. Was blij dat de spullen nog werkten haha. Hopelijk kan ik dit jaar ook weer eens gaan. Is toch wel fijn om weer aan de vijver te zitten O-)

Kwam er wel achter dat het e.e.a. veranderd was, voorkeur gaat uit naar weerhaak loze haken, en verplicht om een onthaakmat te hebben. Dit was voorheen nog niet, tenminste niet dat ik me kan herinneren. Viel me wel op dat het druk was in de vis winkel vorig jaar. Denk dat door Corona weer veel mensen zijn begonnen met vissen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Stef120
Het is niet super druk in dit topic maar nu je toch even wat post, laat ik dat ook doen.

Gister met m'n zoontje van 5 begonnen met vissen.
Had geen setjes klaar liggen dus heb het me even makkelijk gemaakt met 2 kant en klare setjes van de Decathlon.

Prima spul voor wat we willen.
Maden en kokvoer gescoord bij een van de weinige echte sport viswinkel die er nog te vinden is en wij zaten!

Meneer ving dus wel even een dikke brasem

Ik weet niet wie trotser was!

Vandaag niets gevangen. Maar Nathan weet nu wel dag hij niet meer te dicht bij de kant moet klieren. Die sodemieterde te water _O-

Goeie les en een warme douche en het was snel in orde.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-06 08:40

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Vorig jaar al wat mooie exemplaren gevangen in mijn tuin (uitzetters van 2-3 jaar geleden)

Vorige week was het ook weer raak!

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

NeHoX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:46:
[Afbeelding]

Vorig jaar al wat mooie exemplaren gevangen in mijn tuin (uitzetters van 2-3 jaar geleden)

Vorige week was het ook weer raak!
Je tuin als in je eigen tuin?! :>

• Racer89
  • Niet online
@Stef120 Ik dacht dus ook om ff wat kleine spullen te halen bij de Decathlon maar ze hadden gewoon niks meer, alle rekken waren leeg. Enigste wat ze nog hadden waren 2 setjes haken.

Gelukkig zijn hier wel nog 2 specifieke viswinkels binnen een straal van 5 km, buiten Decathlon om.

Heb nu met losse dagkaarten gevist, was aan het denken om toch een vispas evt. Te pakken aangezien je dan ook eerder geneigd bent om te gaan vissen. Nu moet ik v.t.v. een dag kaart gaan halen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-06 08:40

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Deruxian schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:11:
[...]

Je tuin als in je eigen tuin?! :>
Jazeker en 10min geleden was het weer raak oOo

10 verkruimelde boilies en op de hair 4 plastic mais korrels. Hengel is een 9ft. Beetverklikkers Prologic bat+ en 2 banksticks.

[Voor 9% gewijzigd door NeHoX op 16-04-2021 21:36]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Catch22

Maat van me maakt custom baits. Zelf gebrushed. Hopelijk snel testen

• Meller

Meller

Catch22 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maat van me maakt custom baits. Zelf gebrushed. Hopelijk snel testen
Zien er goed uit! Nog 1,5 maand geduld ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Meller schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:37:
[...]

Zien er goed uit! Nog 1,5 maand geduld ;)
Yep!

Ga van de week met een vismaatje op karper met de pen. Je moet wat in deze tijd

• Meller

Meller

Catch22 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:57:
[...]

Yep!

Ga van de week met een vismaatje op karper met de pen. Je moet wat in deze tijd
Inderdaad, ik ga ook maar wat feeder sessies inplannen. ;)

• Franko P.
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:48

Franko P.

Hit it.

Meller schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:05:
[...]

Inderdaad, ik ga ook maar wat feeder sessies inplannen. ;)
Hier ook maar weer aan de vijver gaan zitten. Gesloten tijd rustig volmaken. :P

Wil deze zomer eens de polder in gaan om wat op snoek te vissen. Heeft er hier iemand tips welke omgeving?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-06 18:50
binnenkort weer legaal nachtvissen :)

hopelijk gaat mijn geplande franrkijk trip nog door.... ben van plan om eind mei/begin juni 5-6 weken aan een stuk te gaan vissen daar fulltime op openbaar water :P

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik weet het, not done om stekken weg te geven. Toch vraag ik het stiekem even..
Weet iemand in de omgeving Utrecht leuk water voor penvissen? En dan met name watertjes/slootjes waar je een beetje het idee hebt uit de drukke stad weg te zijn. Met uitzondering van de Kromme Rijn / Biltsche Grift, deze ken ik inmiddels een beetje. Mag uiteraard via DM!

Gister nog even kort 2 uurtjes geweest en een leuke brasem gevangen. Mooi om te zien hoe zon dobber echt weggetrokken wordt opeens. Onderscheid met een karper is wel snel te maken, ze vechten even heel fel en dan is opeens 'play dead'.. totdat je ze wil onthaken haha.
De stinkerij blijft stiekem een beetje een nadeel maar het is een mooie vis. Met name de steenharde paaiknobbels blijf ik altijd bijzonder vinden.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:45

JB

CΓ©dric roelt!

Hier ook alles aan het uitsorteren na meer dan 10 jaar tegen het plafond van de garage te hebben gehangen. Sinds ik samenwoon amper/niet meer naar omgekeken maar nu mijn zoontje inmiddels 7 is, wil ik β€œde draad” ook weer oppakken om samen te gaan vissen.

Verrassend genoeg lijkt alles nog dikke prima qua staat. Zelfs de elastiek van mijn 8 meter DAM oogt nog perfect. Geen probleem als het zaakje stuk gaat, voor nu gewoon lekker gaan starten met vaste hengels.

Heb 3 nieuwe setjes besteld met dobber en al, nu vraag ik me even af hoe men tegenwoordig eea makkelijk aan de hengel vast maakt. Is dat nog altijd zoals vroegah, of hebben ze daar tegenwoordig handige spullen voor? Bij mijn vaste hengel gaat dat makkelijk natuurlijk ivm die elastiek maar de standaard vaste hengeltjes waar mijn zoontje mee gaat starten niet. Oogje in de top of zelfs dat niet, nog altijd met wat rubbers erover schuiven of is daar mooi/hendig spul voor?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@JB Ik ben ook gewoon met mijn oude spullen weer aan de slag gegaan. Sommige dobbers waren wel rot haha.

Zelf heb ik een vaste stok met oogje, en eentje zonder. Ik doe het met 2 losse rubberen slangetje. EΓ©n kleine en een groter slangetje, de grote eerst met de lijn er aan. Deze vervolgens een paar keer om de stok draaien en dan de kleine voren op de top schuiven. Zit muurvast en gaat niet los. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel haha. Moeilijk uit te leggen πŸ˜…

Zo ziet dat ongeveer uit :

[Voor 10% gewijzigd door Racer89 op 27-04-2021 21:37]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Racer89 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:32:
@JB Ik ben ook gewoon met mijn oude spullen weer aan de slag gegaan. Sommige dobbers waren wel rot haha.

Zelf heb ik een vaste stok met oogje, en eentje zonder. Ik doe het met 2 losse rubberen slangetje. EΓ©n kleine en een groter slangetje, de grote eerst met de lijn er aan. Deze vervolgens een paar keer om de stok draaien en dan de kleine voren op de top schuiven. Zit muurvast en gaat niet los. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel haha. Moeilijk uit te leggen πŸ˜…

Zo ziet dat ongeveer uit :
[Afbeelding]
Mijn "techniek" ook, al jaren en jaren (als ik weer eens ga vissen) en die werkt prima (vind ik). Een vaste stok met elastiek uit de top heb ik nog nooit gebruikt en ga ik ook nooit gebruiken, dat ligt mij gewoonweg niet. Ik wil (wit)vissen met een lichte strakke stok met dunne top en actie over de halve hengel. Dat levert zoveel lekker visgevoel op, al helemaal met die zware slijmjurken. Het moet wel een sport blijven ;)

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

CΓ©dric roelt!

@Racer89 @hardware-lover Jep dat is wat ik bedoel! Top, blijven we dat mooi doen. Moet nog wel op zoek naar die rubbertjes. Daar heb ik niets meer van zo ver ik kon zien. Nog een setje waar eea aan zit geloof ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:32:
@Racer89 @hardware-lover Jep dat is wat ik bedoel! Top, blijven we dat mooi doen. Moet nog wel op zoek naar die rubbertjes. Daar heb ik niets meer van zo ver ik kon zien. Nog een setje waar eea aan zit geloof ik.
Ik had nog een vol doosje, allemaal uitgedroogd en poreus geworden. Inmiddels heb ik alweer een flinke verzameling en kan ik weer een hele tijd vooruit (y)

• JB

JB

CΓ©dric roelt!

hardware-lover schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:46:
[...]

Ik had nog een vol doosje, allemaal uitgedroogd en poreus geworden. Inmiddels heb ik alweer een flinke verzameling en kan ik weer een hele tijd vooruit (y)
Wat en waar besteld? Ik moet weer even naar bijles mbt vistermen :P

Mijn boefje is liev!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:49:
[...]
Wat en waar besteld? Ik moet weer even naar bijles mbt vistermen :P
Die heb ik gehaald bij een lokale viswinkel in het naburige Erp, Van Aarle Hengelsport. Hij heeft geen webshop volgens mij. Maar de rubbertjes zullen online toch nog wel te vinden zijn verwacht ik?

• JB

JB

CΓ©dric roelt!

hardware-lover schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:27:
[...]

Die heb ik gehaald bij een lokale viswinkel in het naburige Erp, Van Aarle Hengelsport. Hij heeft geen webshop volgens mij. Maar de rubbertjes zullen online toch nog wel te vinden zijn verwacht ik?
Ja neem ik ook aan maar hebben die een bepaalde naam? Dat zoekt wat makkelijker. Anders toch maar even een lokale viswinkel opzoeken. Vanaf morgen ook weer allemaal wat handiger.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:30:
[...]
Ja neem ik ook aan maar hebben die een bepaalde naam? Dat zoekt wat makkelijker. Anders toch maar even een lokale viswinkel opzoeken. Vanaf morgen ook weer allemaal wat handiger.
Ik koop dat soort dingen eigenlijk altijd op het oog. Toprubbers is een gangbare naam (volgens mij).

Deze kunnen al bijv.: https://www.baitshop.nl/top-rubber-assorti-box.html

[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2021 23:36]

• JB

JB

CΓ©dric roelt!

hardware-lover schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:35:
[...]

Ik koop dat soort dingen eigenlijk altijd op het oog. Toprubbers is een gangbare naam (volgens mij).

Deze kunnen al bijv.: https://www.baitshop.nl/top-rubber-assorti-box.html
Jaaa die zocht ik. Letterlijk dezelfde zoals ik ze had :Y

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True