Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vissers op GoT - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:24

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@Vaal die zijn maar 12 cm. Is dat niet wat kort? Beetje snoek schuift daar zo overheen.

Daarom vis ik meestal met 30 cm of langer.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

Barrycade schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:55:
@Vaal die zijn maar 12 cm. Is dat niet wat kort? Beetje snoek schuift daar zo overheen.

Daarom vis ik meestal met 30 cm of langer.
Oh je hebt verschillende denk ik. Ik heb ze van 40cm

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• ST10Β©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:46

ST10Β©DE

Dus.............

Vaal schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:50:
[Afbeelding]

Kieuwgreep geoefend op een minisnoekje
Doet me denken aan de eerste keer dat ik een kieuwgreep moest doen..... Was alleen bij een iets groter exemplaar. En noodzakelijk om 'm (haar) op de kant te krijgen.... Derhalve mijn zoektocht naar een leuk landingsnetje ;)

Was met mijn Abu Garcia Baitcaster setje tijdens een vakantie in Zweden:

http://www.doding.nl/img/snoek_zweden.jpg

[Voor 5% gewijzigd door ST10Β©DE op 12-07-2019 15:44]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Afgelopen zondag samen met mijn zoontje ( 8 ) gevist. Ik had niks, hij had daarentegen 3 vissen! Super gaaf!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:30]

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Ivysaur schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:33:
Wat ik wel jammer vind van Nederland dat je niet even een bootje kan pakken en op een baai/meer gaan vissen. Nederland of te klein, te plat, te gierig enz.

In Ierland kan en kon ik gewoon een bootje huren of kopen toentertijd en voor noppes, voor niks, zonder training gewoon lekker in de Bantry Bay vissen. Dat is echt kicken. Golven, de ruige landschap, gewoon niemand om je heen.

Ben vorig week nog naar Tom's Creek in Lelystad geweest. Ik snap de bedoeling, de geuren, geluiden enzovoort komen overeen maar het is het toch net niet, omdat je allemaal mensen om je heen ziet en auto's lang je heen ziet rijden.

Woonde ik maar in Ierland. :(
Ik zeg Patagonie......

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Ivysaur schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:33:
Wat ik wel jammer vind van Nederland dat je niet even een bootje kan pakken en op een baai/meer gaan vissen. Nederland of te klein, te plat, te gierig enz.

In Ierland kan en kon ik gewoon een bootje huren of kopen toentertijd en voor noppes, voor niks, zonder training gewoon lekker in de Bantry Bay vissen. Dat is echt kicken. Golven, de ruige landschap, gewoon niemand om je heen.

Ben vorig week nog naar Tom's Creek in Lelystad geweest. Ik snap de bedoeling, de geuren, geluiden enzovoort komen overeen maar het is het toch net niet, omdat je allemaal mensen om je heen ziet en auto's lang je heen ziet rijden.

Woonde ik maar in Ierland. :(
Lol je kan gewoon in Loosdrecht een bootje huren hoor? Dat moet je niet vergelijken met Tom's Creek, dat is echt treurnis. Nederland is een van de mooiste vislanden ter wereld, daar zijn mensen vanaf ArgentiniΓ« tot aan Singapore het over eens. :)

Vandaag m'n PR baars verbeterd, 23cm!

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:58
@Vaal met wat voor formaat shads vis je?

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Catch22 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:22:
@Vaal met wat voor formaat shads vis je?
Alles tussen de 35 en 120mm :) deze ving ik op 3,5gr loodkopje en een 50mm shad. Heel veel groter worden de stadsbaarzen in Utrecht niet helaas ivm gebrek aan diep water. Zondag misschien ff op de Lek kijken naar wat groters ;)

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-06 08:40

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Jullie zullen me uitlachen maar ik vind het dit jaar verrekt moeilijk een goede karperstek te vinden rondom Dordrecht. Ik weet er wel een paar maar daar is instant fishing lastig. Wil iemand mij voorzien van een paar goed toegankelijke (met de auto) stekken. Ik heb geen voerboot dus moet wel aan te werpen zijn met PVA.

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Ohja en nog een bizar voorval, dikke 43cm Brasem gevangen op een rood shadje 8)7

• Vaal
  • Nu online

Vaal

NeHoX schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:28:
Jullie zullen me uitlachen maar ik vind het dit jaar verrekt moeilijk een goede karperstek te vinden rondom Dordrecht. Ik weet er wel een paar maar daar is instant fishing lastig. Wil iemand mij voorzien van een paar goed toegankelijke (met de auto) stekken. Ik heb geen voerboot dus moet wel aan te werpen zijn met PVA.
M'n pa vist op de Delftse Hout op karper maar daar is het ook taai vangen. Karper is wel echt heel erg dressuur gevoelig helaas en alle grotere wateren zijn vaak al helemaal afgevist.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
Vaal schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:28:
Ohja en nog een bizar voorval, dikke 43cm Brasem gevangen op een rood shadje 8)7
Ai, goor. Helemaal als je ze moet netten.

Zonde dat ze niet groter worden. Hier in Groningen in de stadsgracht zit baars tot 45cm, snoekbaars tot 75 en snoek tot over de meter. Maakt het allemaal wel leuker. Als je een stukje wil rijden, Amsterdam heeft ook veel mooie vis. Rond de ijpont bij centraal en die zijkanaaltjes, bij het hema kantoor aan de overkant kan je leuk vangen

Mijn PR uit Rotterdam, mooie vis was dat.

[Voor 14% gewijzigd door Catch22 op 19-07-2019 22:35]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Catch22 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Ai, goor. Helemaal als je ze moet netten.

Zonde dat ze niet groter worden. Hier in Groningen in de stadsgracht zit baars tot 45cm, snoekbaars tot 75 en snoek tot over de meter. Maakt het allemaal wel leuker. Als je een stukje wil rijden, Amsterdam heeft ook veel mooie vis. Rond de ijpont bij centraal en die zijkanaaltjes, bij het hema kantoor aan de overkant kan je leuk vangen
Ja ik moest 'm scheppen. Heel m'n net goor.

Ff stad uit zit wel groter hoor, Loosdrecht of de rivieren. :) Verder is het snoekbestand prima, heb al een keer een metersnoek in m'n net gehad. Snoekbaarzen zitten er ook zat maar wederom geen kapitale vissen. Die willen toch meer ruimte hebben denk ik.

• Catch22
Vaal schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:36:
[...]

Ja ik moest 'm scheppen. Heel m'n net goor.

Ff stad uit zit wel groter hoor, Loosdrecht of de rivieren. :) Verder is het snoekbestand prima, heb al een keer een metersnoek in m'n net gehad. Snoekbaarzen zitten er ook zat maar wederom geen kapitale vissen. Die willen toch meer ruimte hebben denk ik.
Als ik wel iets geleerd heb in die honderden uren stadvissen is dat je op de raarste plekken de grootste vissen kan vangen. Is er een open connectie met groter water?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Catch22 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Als ik wel iets geleerd heb in die honderden uren stadvissen is dat je op de raarste plekken de grootste vissen kan vangen. Is er een open connectie met groter water?
Op het moment zoek ik gewoon lekkere plekjes en maakt de grootte me niet zoveel uit :p Anders had ik ook wel meer met pluggen gegooid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Vaal schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:41:
[...]

Op het moment zoek ik gewoon lekkere plekjes en maakt de grootte me niet zoveel uit :p Anders had ik ook wel meer met pluggen gegooid.
Zit ook wat in. Wou alleen maar tips geven :)

81cm.
Gevangen op deze stok
https://www.vismania.nl/9...ger-z-raz-7-quot-2ul.html (0.5-7 gram)
Met een fluorcarbon onderlijn tijdens het dropshotten. Was ook even spannend

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Catch22 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Zit ook wat in. Wou alleen maar tips geven :)

[Afbeelding]
81cm.
Gevangen op deze stok
https://www.vismania.nl/9...ger-z-raz-7-quot-2ul.html (0.5-7 gram)
Met een fluorcarbon onderlijn tijdens het dropshotten. Was ook even spannend
Nice, mooie snoek! Vorige week een metersnoek aan een 0-5gr forelhengeltje, dat was ook ff spannend :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Mooi snoekje vanochtend!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:19
Hier nog een sportvisser. Heerlijk ook om af en toe mijn eigen avondeten te vangen :)

Kids lekker mee (af en toe):

http://a66.tinypic.com/23stdm9.jpg

Even een rustig baaitje opzoeken om een uurtje te bbqen:

http://a65.tinypic.com/seyvf8.jpg

En af en toe een visje (voornamelijk kabeljauw) naar binnen halen:

http://a67.tinypic.com/zl2s6.jpg

Overigens vis ik vooral voor mijn rust. Lekker de boot pakken en een rustig fjord opzoeken om vervolgens niets meer van de buitenwereld te horen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-06 06:54
Rene schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:28:
Hier nog een sportvisser. Heerlijk ook om af en toe mijn eigen avondeten te vangen :)
Dit kan je natuurlijk niet achter elkaar zetten. Maar dat zal in Noorwegen(?) wellicht iets anders liggen dan in Nederland.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Hoezo? Een snoekbaars / zeebaars / schol op zijn tijd is toch prima? We hebben minimum maten toch?

Als we het voedingsdeel vergeten, staan Groenlinks / Partij v/d Dieren klaar om het sportvissen de nek om te draaien. Want dan komt het puur neer op diertjes plagen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robkrekel
Zeevis daargelaten, vind ik het not done, en vele, vele vissers met mij. Catch en release only is in het zoet redelijk de norm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
Barrycade schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:29:
Hoezo? Een snoekbaars / zeebaars / schol op zijn tijd is toch prima? We hebben minimum maten toch?

Als we het voedingsdeel vergeten, staan Groenlinks / Partij v/d Dieren klaar om het sportvissen de nek om te draaien. Want dan komt het puur neer op diertjes plagen.
We hebben tegenwoordig zelfs maximum maten.

Ik heb wel eens een vis meegenomen. Snoekbaars tussen de 60 en 70 was dat.

En, if you kill it, you eat it. Mocht een vis het onverhoopt niet redden dan gaat hij wel mee. Is mij volgens mij 2x gebeurd in 25 jaar.

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:58
Leuk een hengelsporttopic. Zelf al van jongs af aan fanatiek visser. 95% van de gevallen gericht op karper. Af en toe even vreemd op roofvis of witvis.

Daarnaast van mn 14e tot mn 21e in een, indertijd hele grote hengelsportzaak gewerkt. Helaas al wat jaren failliet.

Sinds enkele jaren wel weer als beurslid mee met een (internet)shop naar bijvoorbeeld Carp Zwolle. Erg leuk om mee bezig te blijven en nu sinds kort ook in het aasteam.

Daarnaast ook net verhuist. Leuk hoor alles weer opnieuw uitzoeken qua wateren en erg fijn een dressuurputje vlakbij met 2 20kg+ vissen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Eindelijk m'n kaart vol! Snoek, snoekbaars, baars en ook een roofblei(tje)!

• influenza
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik heb zelf vroeger veel gevist, maar ben er een beetje uit ;). Mijn zoontje wil graag vissen en ik ben op zoek naar een leuk beginnerssetje voor hem (inclusief benodigde accesoires) en hopelijk kan iemand met wat advies geven. (richtprijs max 100 euro) We wonen vlak langs de oude maas dus daar zal het meeste gevist worden en wellicht ook in wat nabij gelegen sloten en tijdens vakanties.

Kwam op youtube toevallig onderstaand filmpje tegen wat letterlijk naast ons huis is opgenomen (steiger op meter of 25).

YouTube: Predatorteam Amersfoort - Rivermonsters in de oude maas

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-06 16:25
Vaal schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:28:
[Afbeelding]

Eindelijk m'n kaart vol! Snoek, snoekbaars, baars en ook een roofblei(tje)!
Pas maar op. Straks ben je je vinger kwijt....

• robkrekel
Aan een roofbleitje? Dat lijkt me erg sterk _O-

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-06 16:25
robkrekel schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:42:
Aan een roofbleitje? Dat lijkt me erg sterk _O-
Was ook niet serieus bedoeld.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-06 11:07
Leuk een vis topic op Tweakers. Mijn vis hobby ook weer opgepakt. Vis voornamelijk op baars en snoek. Gisteravond 2 mooie baars gevangen. Vis zelf in Friesland.

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Record baars naar 27 gebracht. Mooi beestje, zat in een holletje verstopt in een sluis. Gooide m'n spinnertje er in en hij kwam er piswoest achteraan vliegen. Wat zijn ze kwaad he die baarzen? :)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Leuk om te zien!

Ik vis zelf op alles wat er zwemt en altijd lekker basic, dobber eraan, stukje kaas en inwerpen. Op baars etc vis ik met maden. Haakjes zijn ook zo klein mogelijk en het visdraad ook zo dun mogelijk. Dan is het iets meer nadenken en lijn laten lopen, want te strak breekt de lijn.

Als ik dan kom aanlopen met 1 koffertje, 1 schepnet en mijn hengel, zie ik aan de overkant bijvoorbeeld een complete campinguitrusting staan... :P

Als ik al wil snoeken gebruik ik een ouderwetse blinker :) liefste met zo min mogelijk haken. (of ik knip er 1 af, zodat het er maar 2 zijn). Hier gebruik ik wel een onderlijn bij, voor het geval ze de lijn doorbijten.

Leukste vangst die het langste duurde? Spiegelkarper... tjee wat een eigenwijze, niet te vermoeien, vissen zijn dat zeg.

Saaiste vangst? 40 voorns, met de kids :P (inleggen, tiktik, ophalen, vis! :') )

Mooiste vangst? Snoeken en snoekbaarsen op een meer in een bootje, die beesten groeien daar echt tot grote vissen.

Verder nog eens een paling aan de haak gehad en eruit gevist, vieze beesten, net zoals brasem, hoop slijm...

• Vaal
  • Nu online

Vaal

KRGT schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:09:
Als ik dan kom aanlopen met 1 koffertje, 1 schepnet en mijn hengel, zie ik aan de overkant bijvoorbeeld een complete campinguitrusting staan... :P
Karpervissers :') :') M'n pa is er ook een, hele campinguitrusting mee, tent, gaskachel, alles. :')

Ik heb een rugtasje, onthaakmatje aan de rugtas, hengel en een schepnet die ik aan m'n fiets kan hangen. :)

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 06:56
Leuk om een topic op Tweakers te vinden over vissen :)

Ik ben lang actief geweest als karpervisser maar heb dit een tijd laten liggen vanwege:
1. aankoop van een huis.
2. het krijgen van een zoontje.
3. wisseling van een baan.

Onlangs weer rustig aan het opbouwen en beginnen met stekken vinden om te bevissen :)

Wat @KRGT al zei, bijna altijd een complete camping mee gehad naar de waterkant :P
Maar nu hou ik het nog even klein. simpele sessies, klein bepakt. Maar ik kan niks beloven ;)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Ik had er nog geen gevangen... maar had vandaag een stuk of 15 zwartbekgrondels met een paar maden aan de haak.

https://www.sportvisserij...n/71/zwartbekgrondel.html

Grappige visjes wel :) erg agressief

• Vaal
  • Nu online

Vaal

marcel19 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:35:
Leuk om een topic op Tweakers te vinden over vissen :)

Ik ben lang actief geweest als karpervisser maar heb dit een tijd laten liggen vanwege:
1. aankoop van een huis.
2. het krijgen van een zoontje.
3. wisseling van een baan.

Onlangs weer rustig aan het opbouwen en beginnen met stekken vinden om te bevissen :)

Wat @KRGT al zei, bijna altijd een complete camping mee gehad naar de waterkant :P
Maar nu hou ik het nog even klein. simpele sessies, klein bepakt. Maar ik kan niks beloven ;)
Nooit overwogen om te gaan roofvissen? Ik heb ook een kleintje op komst, maar het mooie van roofvissen is wel dat ik gewoon 1 hengeltje heb en een rugtasje. Ben zo buiten en met een uurtje heb ik er weer een sessie op zitten waarin ik goed vis vang. :)

• robkrekel
Vaal schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

Nooit overwogen om te gaan roofvissen? Ik heb ook een kleintje op komst, maar het mooie van roofvissen is wel dat ik gewoon 1 hengeltje heb en een rugtasje. Ben zo buiten en met een uurtje heb ik er weer een sessie op zitten waarin ik goed vis vang. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou proberen om de kieuwgreep iets anders te doen. Zoals je hem nu vast hebt in de andere kieuw, is voor jou en de vis wat fijner.

• Vaal
  • Nu online

Vaal

robkrekel schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
Ik zou proberen om de kieuwgreep iets anders te doen. Zoals je hem nu vast hebt in de andere kieuw, is voor jou en de vis wat fijner.
Oh ja, hij lag een beetje raar gedraaid in het net. Hij had er verder niks van hoor, denk dat die haak door z'n bek een stuk vervelender was :z

• robkrekel
Vaal schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Oh ja, hij lag een beetje raar gedraaid in het net. Hij had er verder niks van hoor, denk dat die haak door z'n bek een stuk vervelender was :z
Ow dat geloof ik hoor, maar het ziet er zo knullig uit. Maakt niet uit verder, het viel me gewoon even op, en dan moet ik er wat van zeggen 8)7

• Vaal
  • Nu online

Vaal

robkrekel schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:45:
[...]
Ow dat geloof ik hoor, maar het ziet er zo knullig uit. Maakt niet uit verder, het viel me gewoon even op, en dan moet ik er wat van zeggen 8)7
Ja, geeft niet. Ik zit ook op de Roofvisforum facebook groep, daar krijg je ook commentaar op alles wat je doet. :') Overigens ben je de eerste die hier iets over zegt, dat is ook knap!

M'n schepnet weer ff flink aan het werk gezet! _O-

• robkrekel
Vaal schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Ja, geeft niet. Ik zit ook op de Roofvisforum facebook groep, daar krijg je ook commentaar op alles wat je doet. :') Overigens ben je de eerste die hier iets over zegt, dat is ook knap!

[Afbeelding]

M'n schepnet weer ff flink aan het werk gezet! _O-
Ja, daar is het helemaal verschrikkelijk |:(

Mooi baarsje oOo

• marcel19
@Vaal

Ik ga me ook verdiepen in het Penvissen op karper.

Hengel mee.
onthaakmat
schepnet
en wat voer

Maar het leukste is altijd met ze tweeen.
Heb alleen niemand in mijn omgeving wie ook vist :P

• yrew
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 19:08
Ik ben de laatste tijd vooral op zeebaars aan het vissen. Het hele catch and eat principe staat me daarbij met name aan omdat het catch and release idee mij steeds meer begint te wringen. In mijn omgeving zien ze het vooral als visje pesten en daarnaast heeft het ook wel iets moois om je eigen eten te vangen, dood te maken en schoon te maken.

In de winter zal ik de snoek nog wel achterna jagen en een vistripje Ierland zie ik ook nog wel gebeuren maar ik zie mezelf de switch maken naar volledig zout.

huh?!?!?

• robkrekel
Dus dan vang je er eentje en ga je naar huis? (wat prima kan natuurlijk, als je al wat vangt :P )
Sportvissers mogen in 2019 van 1 april tot en met 31 oktober één zeebaars meenemen voor eigen consumptie. Sportvisserij Nederland en de European Anglers Alliance (EAA) hebben in Den Haag en Brussel met succes gepleit voor deze verbetering ten opzichte van de jaren 2016, 2017 en 2018.
Hoewel de sportvisser er dus iets op vooruit gaat ten opzichte van recente jaren (je kunt nu effectief het hele seizoen op zeebaars vissen met een bag limit van één vis per dag), had de georganiseerde hengelsport gezien de lage impact van de sportvisserij op het zeebaarsbestand op meer gehoopt. Die hoop werd gevoed door de brede steun die ons onlangs ten deel viel in de Tweede Kamer, en zeker toen het Ministerie van LNV bij de Europese Commissie het pleidooi van de EAA en Sportvisserij Nederland voor drie zeebaarzen gedurende zeven maanden in 2019 inbracht. Alle lof dus voor onze volksvertegenwoordigers en het ministerie. Het is jammer dat die inspanning niet meer rendement heeft opgeleverd, maar de uitkomst van onderhandelingen tussen de visserijministers van de EU-lidstaten blijft telkens weer onvoorspelbaar.
https://www.sportvisserij...uiming-zeebaars-2019.html

Ach ja, de omgeving. Mensen die er geen weet van hebben, vol met vooroordelen. Simpelweg negeren als ze over de mooiste hobby beginnen, en het onderwerp uit de weg gaan is de beste remedie.

Of een andere omgeving zoeken, maar dat is niet zo simpel meestal :D

• yrew
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 19:08
Nou daar heb ik inderdaad over nagedacht. Ik vis door tot we met zijn allen 1 bovenmaatse vis pp hebben. En tot nu toe redelijk succesvol.

En los van de omgeving krijg ik zelf ook steeds minder mijn hoofd er om heen. Die vis voelt zich toch beter als je hem niet stoort.

huh?!?!?

• MisterEagle
marcel19 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:12:

welke omgeving is dat?

Hier staat alles nu klaar om ingepakt te worden, trek er een weekend op uit naar een echte dressuurput... Ben erg benieuwd of het ons gaat lukken om een vis te verleiden.. Zo ja dan is het bijna altijd een 15 kilo+ :D

• marcel19
MisterEagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

welke omgeving is dat?

Hier staat alles nu klaar om ingepakt te worden, trek er een weekend op uit naar een echte dressuurput... Ben erg benieuwd of het ons gaat lukken om een vis te verleiden.. Zo ja dan is het bijna altijd een 15 kilo+ :D
Hilversum :)

En succes dit weekend.

[Voor 3% gewijzigd door marcel19 op 16-08-2019 13:57]

• MisterEagle
marcel19 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Hilversum :)

En succes dit weekend.
Dat is vrij ver van hier dan in elk geval :p

En thanks! weet zeker dat we een hoop regen gaan vangen in elk geval ;-)

• Bouke-p
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:20
Leuk, een vistopic! Ik vis ook erg graag. Doorgaans op roofvis en brasem/witvis. Ik heb zoals velen een drukke baan en kleine kinderen dus ook relatief weinig tijd om te vissen.

IK ben nagenoeg klaar met een bootje opknappen, alleen nog even mn vaarbewijs halen en dan kan ook met de boot op jacht!

Ik woon in de buurt van Heerenveen/Sneek dus genoeg water!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

PR weer scherper gezet, 33cm! Op vandaag na een erg productief weekje gehad :)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

@Vaal Waar maak je foto's mee?

Leuke vangsten altijd!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

marcel19 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:12:
@Vaal

Ik ga me ook verdiepen in het Penvissen op karper.

Hengel mee.
onthaakmat
schepnet
en wat voer

Maar het leukste is altijd met ze tweeΓ«n.
Ik heb toevallig redelijk veel mensen in mijn omgeving die vissen.
Ik heb ongeveer 10 kennissen die ik af en toe spreek en mee ga vissen en 2 goede vismaten (we zitten met z'n allen in een Whatsapp groep dus delen we daar de vangsten en worden visafspraken gemaakt).

Maar Ik ga ook redelijk vaak een paar uurtjes alleen op pad. Even hoofd leeg maken.

Als ik met mijn bootje er op uit ga, is het toch leuker met z'n 2-en zeker omdat ik dan toch iets langer ga dan een paar uurtjes. Als je op Facebook zit (zit ik alleen voor een aantal visgroepen) dan zijn er wellicht wel een paar groepen die je kunnen aanspreken en wellicht vindt je daar een vismaatje.

Ik vis trouwens regelmatig ook in de buurt van Hilversum: Hilversumskanaal en de Vecht met mijn bootje.

• Vaal
  • Nu online

Vaal

KRGT schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:55:
@Vaal Waar maak je foto's mee?

Leuke vangsten altijd!
iPhone X :) Thanks! Probeer altijd wel even een fotootje te maken, de een pakt beter uit dan de ander. :)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Vaal schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

iPhone X :) Thanks! Probeer altijd wel even een fotootje te maken, de een pakt beter uit dan de ander. :)
Oh dat moet ik dat ook kunnen :+ heb dezelfde telefoon haha

En ja, sommige gaan nu eenmaal makkelijker op de foto. De andere zijn zo druk dat ik ze liever dan maar gelijk terug doe :)

• Vaal
  • Nu online

Vaal

KRGT schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Oh dat moet ik dat ook kunnen :+ heb dezelfde telefoon haha

En ja, sommige gaan nu eenmaal makkelijker op de foto. De andere zijn zo druk dat ik ze liever dan maar gelijk terug doe :)
Precies, heb al vaker commentaar gehad van omstanders dat 'ie terug moest bla bla bla hij gaat dood etc etc. Huilende kinderen er bij, dan is het gauw weer plons voor de snoek.

• Catch22
Vaal schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Precies, heb al vaker commentaar gehad van omstanders dat 'ie terug moest bla bla bla hij gaat dood etc etc. Huilende kinderen er bij, dan is het gauw weer plons voor de snoek.
Wow, huilende kinderen. Ik heb hier in Groningen nog nooit zulk gezever gehad. Wel veel oud mannetjes die vragen 'hest al wat vongn mejong?' of 'zit hier wel vis?' (reactie is 'ik hoop van wel anders sta ik hier mooi voor lul' of 'nee, maar ik ben in elk geval even weg van mijn wijf')

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Catch22 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Wow, huilende kinderen. Ik heb hier in Groningen nog nooit zulk gezever gehad. Wel veel oud mannetjes die vragen 'hest al wat vongn mejong?' of 'zit hier wel vis?' (reactie is 'ik hoop van wel anders sta ik hier mooi voor lul' of 'nee, maar ik ben in elk geval even weg van mijn wijf')
Ja, opgehitst door hun ouders hoor. "Kijk, die vis is boven water en gaat zometeen dood als die meneer hem niet terug doet!" Een keertje gebeurd hoor ;)

Vanochtend idd ook van die ouwe mannetjes die als Waldorf en Statler commentaar staan te geven. "Man man, tegenwoordig moet ook alles maar snel snel he, vroeger zat ik naar m'n dobber te kijken, dΓ‘t was pas vissen!!!" :')

• marcel19
Barrycade schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:59:
[...]

Ik heb toevallig redelijk veel mensen in mijn omgeving die vissen.
Ik heb ongeveer 10 kennissen die ik af en toe spreek en mee ga vissen en 2 goede vismaten (we zitten met z'n allen in een Whatsapp groep dus delen we daar de vangsten en worden visafspraken gemaakt).

Maar Ik ga ook redelijk vaak een paar uurtjes alleen op pad. Even hoofd leeg maken.

Als ik met mijn bootje er op uit ga, is het toch leuker met z'n 2-en zeker omdat ik dan toch iets langer ga dan een paar uurtjes. Als je op Facebook zit (zit ik alleen voor een aantal visgroepen) dan zijn er wellicht wel een paar groepen die je kunnen aanspreken en wellicht vindt je daar een vismaatje.

Ik vis trouwens regelmatig ook in de buurt van Hilversum: Hilversumskanaal en de Vecht met mijn bootje.
Welke facebook groepen zijn dit?
Mag desnoods ook even in een DM ;)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Er is er 1 hier al genoemd:
https://www.facebook.com/groups/RoofvisForum/ 1 van de grotere groepen
1tje voor baarsvissen: https://www.facebook.com/groups/1635588086721809/

En naar gelang je interesses kan je ook zoeken of er wat tussen zit natuurlijk.

Het is wel Facebook, dus niveau is af en toe bedroevend laag. Ze kunnen zeker af en toe kiften over gebrek aan onthaakmatten en goedkope onderlijnen. (Dat laatste ben ik wel mee eens trouwens, aangezien je een snoek niet op pad wil sturen met een plastic vis met haken).

Maar je kan er ook wel van leren.

• Shaggy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-06 10:53

Shaggy

Misantroop pur sang

Kom ook maar eens kijken.
Vroeger veel zoetwater gevist. Geef ik nu niets meer om. Enigste wat ik graag mag doen is zoutwater. Boot of kant maakt me niet uit.

Altijd vaak aan en op zee gaan vissen met m'n vader, maar eigenlijk sinds zijn overlijden een aantal jaar terug niet meer gevist. Paar keer op vakantie in zeeland nog wat gevist, verder weinig. Alleen gaan zat er niet in helaas.
Paar weken geleden op vakantie op Texel nog eventjes wat ingegooid. Weinig gevangen helaas, maar voelde wel weer erg lekker aan :)

Gaan we weer meer doen iig :)

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23-06 14:28
http://i67.tinypic.com/15nnnlk.jpg

Vandaag met de vriendin even 2 uurtjes bij indre Oslofjord wezen vissen. Ze beten goed. Nog 2 kabeljauwen gevangen, waarvan een 65cm, maar aangezien er geen kabeljauw meer mag worden meegenomen heb ik ze teruggezet.
De mooie zeeforel is door de vriendin gevangen en is zo'n 40cm.

• Shaggy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-06 10:53

Shaggy

Misantroop pur sang

benchMarc schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:17:
[Afbeelding]

Vandaag met de vriendin even 2 uurtjes bij indre Oslofjord wezen vissen. Ze beten goed. Nog 2 kabeljauwen gevangen, waarvan een 65cm, maar aangezien er geen kabeljauw meer mag worden meegenomen heb ik ze teruggezet.
De mooie zeeforel is door de vriendin gevangen en is zo'n 40cm.
Mooie vangst _/-\o_

• benchMarc
Thanks :) Meeste dat ik er vang is pollak, maar is een prima vis om in de pan te bakken. Had er nog een aantal meer maar die had ik teruggekegeld. Ben nog steeds aangenaam verrast over de vangsten die ik hier in Oslo maak. Had niet gedacht dat het in de zomer ook nog goed vangen zou zijn. Die twee kabeljauwen kwamen echt als verrassing.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:10
Afgelopen zomervakantie in Noorwegen nog even paar keer een hengeltje uitgegooid. Op een steigertje in elke fjord kan je wel mossels vinden en die aan je haak doen en laten zakken. Dan vang je vaak wel een lipvis of poon. Toch wel leuk dat mijn dochter van 10 ook een lipvis had gevangen met haar Action hengeltje :)

Dit is een baars die ik heb gevangen in Fagernes, ik had een dagkaartje voor 60 NOK gekocht en wilde bijna stoppen toen ik deze alsnog aan de lijn kreeg. Had geen centimeter bij me of iets dergelijks maar denk dat hij zo rond de 35 cm zat.

Vanwege tijdgebrek thuis helaas niet veel kunnen vissen de afgelopen jaren, ben wel van plan om binnenkort weer eens te gaan snoeken. Alleen nog even een vispas scoren.

• Bouke-p
Ik ben gister even op pas geweest met een spinhengeltje, maar niks gevangen helaas. Wel mn zoontje van 3 meegenomen en hem ook een paar keer laten binnendraaien. Ik denk dat hij de smaak te pakken heeft want hij was al plannen aan het maken voor een volgende keer.

Het is nog wel lastig vissen met alle waterplanten, het lijkt ook wel alsof de sloten elk jaar voller staan.

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:17:
maar aangezien er geen kabeljauw meer mag worden meegenomen heb ik ze teruggezet.
dat is mij niet bekend: is daar meer info over?
want elke kabeljauw die ik vang in Noorwegen gaat toch echt de bbq op :$

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:10
Vroeger in Noorwegen ook op de fjord gevist waarbij je ook verderop het water letterlijk zag koken vanwege alle kleine vissen die werden opgejaagd door koolvis en makreel. Dat was echt inwerpen en binnen hengelen toen. Heel de boot lag vol met vis haha.

Uiteindelijk op de camping iedereen vis uit staan delen omdat we voor onszelf gewoon veel te veel hadden. Ik wist ook niet dat kabeljauw niet meer meegenomen mag worden. Ach, van mijn dochter van 10 mocht ik sowieso geen vissen doodmaken, dus deze vakantie alles terug zetten. Lipvis kan je overigens toch niet eten.

[Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-08-2019 09:35]

• Leipo
  • Niet online
ik kan er niets over terugvinden op Google (behalve minimummaat 40/44cm) en totaal aantal kilo's vis (zoals kabeljauw) wat je mee mag nemen naar NL.

dus ik ben erg benieuwd waarom benchMarc denkt dat kabeljauw niet meer meegenomen mag worden...

• benchMarc
Leipo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:21:
[...]

dat is mij niet bekend: is daar meer info over?
want elke kabeljauw die ik vang in Noorwegen gaat toch echt de bbq op :$
Het verbodt geldt niet voor heel Noorwegen maar alleen hier voor een deel van het Oslofjord en nog een stuk er omheen: https://www.fiskeridir.no.../Vern-av-kysttorsk-i-soer

• Leipo
  • Niet online
Ah ok. Zeer plaatselijk dus alleen. Dan ben ik gelukkig niet in overtreding geweest :D

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Heerlijk dagje gisteren op de rivier gehad.
Met een nieuw PR baars:
*O* 51cm *O*

https://tweakers.net/ext/f/tGxRjX4EMBceMjeBoiaUI4A9/thumb.jpg

En vele andere baarzen "iets" kleiner, maar ook mooi
https://tweakers.net/ext/f/oNSp29av79vEhXZ6AEWU8UF5/thumb.jpg

En nog een leuke roofblei en winde. Geen snoek, maar was ik ook niet gericht op aan het vissen.

• Catch22
Ik ben in zweden! Vandaag nog Goteborg, maar vanaf morgen 3x3 nachten op plekken waar ik kan vissen!

• Razenko
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23-06 08:04
Bouke-p schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:50:
Leuk, een vistopic! Ik vis ook erg graag. Doorgaans op roofvis en brasem/witvis. Ik heb zoals velen een drukke baan en kleine kinderen dus ook relatief weinig tijd om te vissen.

IK ben nagenoeg klaar met een bootje opknappen, alleen nog even mn vaarbewijs halen en dan kan ook met de boot op jacht!

Ik woon in de buurt van Heerenveen/Sneek dus genoeg water!
Gezellig, iemand met de zelfde situatie als ik en nog in de buurt ;)

Ik vis voornamelijk met de method feeder op brasem, ga altijd zo vroeg mogelijk weg in het weekend zodat de vrouw en kleine lekker kunnen uitslapen, als ik terug kom zijn zij meestal net wakker ...

PSN: Europhea

• Bouke-p
Razenko schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:26:
[...]

Gezellig, iemand met de zelfde situatie als ik en nog in de buurt ;)

Ik vis voornamelijk met de method feeder op brasem, ga altijd zo vroeg mogelijk weg in het weekend zodat de vrouw en kleine lekker kunnen uitslapen, als ik terug kom zijn zij meestal net wakker ...
Mijn ouders wonen aan het water, dus af en toe neem ik mn kinderen mee naar opa en oma. oma past op en ik ga vissen(telkens 5min ondersteund door één van de kinderen).

Afgelopen week ben ik nog 3x een uurtje achter baars aan geweest maar niks gevangen :-(

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Zijn er nog mensen die wel eens op een forellenvijver vissen?

Vorige week bij een vijver in Losser geweest. Eerst met een lepeltje, maar daar gingen ze nogal lastig op. Het laatste half uur met een simpele montage, loodkorreltje en haakje en daaraan een enkele wasmot. Toen ging het snel.

En leuke sport op een UL hengel met 0.06mm draad!

• Catch22
@ST10Β©DE wel eens gedaan, maar vind er weinig aan en de vis is vaak zanderig.

Uiteindelijk nog vier snoeken en een baars gevangen in Zweden

In 1 ochtend 3 snoeken gepakt bij het trollen, ging mooi. Allemaal rond de 80, niet de gewenste meter, maar wel leuk

• Vaal
  • Nu online

Vaal

ST10Β©DE schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:46:
Zijn er nog mensen die wel eens op een forellenvijver vissen?

Vorige week bij een vijver in Losser geweest. Eerst met een lepeltje, maar daar gingen ze nogal lastig op. Het laatste half uur met een simpele montage, loodkorreltje en haakje en daaraan een enkele wasmot. Toen ging het snel.

En leuke sport op een UL hengel met 0.06mm draad!

[Afbeelding: Forellen]
Ja, met m'n vrijgezellenfeest. Die vissen waren zo makkelijk te vangen dat ik me afvroeg waarom we die stap niet gewoon over sloegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Zo, even dit topic omhoog schieten!

Vorige week is er een topje van mijn UL hengel gebroken. Dit had voorkomen kunnen worden als ik niet zo'n cheap-ass foudraal had maar een wat stevigere foudraal / koffer.

Heeft iemand een goed advies voor een stevige foudraal van ongeveer 120cm voor drie opgetuigde hengels, en het liefst nog met wat vakjes voor klein spul?

Ik kwam op de Cormoran 5097 uit maar daar lees ik ook weer slechte ervaringen over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
ST10Β©DE schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:16:
Zo, even dit topic omhoog schieten!

Vorige week is er een topje van mijn UL hengel gebroken. Dit had voorkomen kunnen worden als ik niet zo'n cheap-ass foudraal had maar een wat stevigere foudraal / koffer.

Heeft iemand een goed advies voor een stevige foudraal van ongeveer 120cm voor drie opgetuigde hengels, en het liefst nog met wat vakjes voor klein spul?

Ik kwam op de Cormoran 5097 uit maar daar lees ik ook weer slechte ervaringen over?
Met UL is dat wat overdreven toch?

https://www.karperxl.nl/hengels/hengel-beschermer-ngt

Ik had zoiets in gebruik, dat is wel afdoende omdat je alleen de top hoeft te beschermen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Catch22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Met UL is dat wat overdreven toch?

https://www.karperxl.nl/hengels/hengel-beschermer-ngt

Ik had zoiets in gebruik, dat is wel afdoende omdat je alleen de top hoeft te beschermen
Hmm ja... Maar ik zou toch ook echt graag de rest van mijn hengels willen beschermen ook tijdens transport op vakantie als ze ergens in de vouwwagen / dakkoffer liggen. En in deze tophoesjes neem je ook niet zo makkelijk ander klein spul mee....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
ST10Β©DE schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Hmm ja... Maar ik zou toch ook echt graag de rest van mijn hengels willen beschermen ook tijdens transport op vakantie als ze ergens in de vouwwagen / dakkoffer liggen. En in deze tophoesjes neem je ook niet zo makkelijk ander klein spul mee....
Dan kan ik je niet echt verder helpen. Ik had altijd zo'n hoesje en een soort nektas voor het kleine grut. Ik ga altijd licht op pad. In de auto had ik de hengels dan in het skiluik of topkoffer, beetje handig inpakken in een skikoffer als die mee was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Catch22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:40:
[...]

Dan kan ik je niet echt verder helpen. Ik had altijd zo'n hoesje en een soort nektas voor het kleine grut. Ik ga altijd licht op pad. In de auto had ik de hengels dan in het skiluik of topkoffer, beetje handig inpakken in een skikoffer als die mee was.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
ST10Β©DE schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:41:
[...]

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Wat voor vervoer eventueel nog zou kunnen, is een brede PVC pijp (zo'n grijze). Zo hebben we een keer hengels in het vliegtuig meegenomen. Die kan je ook perfect op lengte maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:09

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Even advies vragen aan de collega-vissers!

Ik ben benieuwd of ik één werphengel kan vinden voor de volgende twee manieren van vissen:

-feeder met voerkorf. Meestal vis ik op de wat kleinere wateren.

-daarnaast wil ik ook eens gaan proberen om te penvissen op karper

Het zou mooi zijn als ik een werphengel kan vinden waar ik beide manieren van vissen mee kan proberen. Hengel, draad en molen dus geschikt voor zowel feeder als penvissen.

Las ook dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Feeder-vissen en wincklepicker waarbij laatsgenoemde vooral een extra lichte en verfijnde top heeft?

Ik ben redelijk thuis in de vaste stok en roofvis (spinner en soms doodaas). Karpervissen eigenlijk nooit gedaan. Reden dat ik 1 hengel voor beide wil is vooral dat ik het leuk vindt om meerdere dingen te proberen. En af en toe de setup te veranderen is ook leuk:)

Loop binnenkort ook de Ravenstore binnen voor advies maar kan geen kwaad om alvast informatie in te winnen:)

Denken jullie dat er 1 geschikte hengel te vinden is voor beide manieren van vissen?

[Voor 14% gewijzigd door Deruxian op 25-05-2020 21:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
Ik zou gewoon met die spinhengel op karper vissen. Feeder is wel met een flexibele top, daar ga je niet lekker een haak kunnen zitten. Laat staan drillen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik vis met dood aas met een karper hengel.
Of vis je met dood aas ook met je spinhengel? Hoe lang is die dan?

Beetje zwaardere feeder zou je wel moeten kunnen gebruiken voor de pen en met een vlok.

Maaruh gesloten seizoen is bijna voorbij. Dus lekker op de roofvis zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Deruxian schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:29:

Ik ben benieuwd of ik één werphengel kan vinden voor de volgende twee manieren van vissen:

Het zou mooi zijn als ik een werphengel kan vinden waar ik beide manieren van vissen mee kan proberen. Hengel, draad en molen dus geschikt voor zowel feeder als penvissen.

Las ook dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Feeder-vissen en wincklepicker waarbij laatsgenoemde vooral een extra lichte en verfijnde top heeft?

Ik ben redelijk thuis in de vaste stok en roofvis (spinner en soms doodaas). Karpervissen eigenlijk nooit gedaan. Reden dat ik 1 hengel voor beide wil is vooral dat ik het leuk vindt om meerdere dingen te proberen. En af en toe de setup te veranderen is ook leuk:)

Loop binnenkort ook de Ravenstore binnen voor advies maar kan geen kwaad om alvast informatie in te winnen:)

Denken jullie dat er 1 geschikte hengel te vinden is voor beide manieren van vissen?
Er zijn hengels waarbij je 2 toppen hebt, 1 stugge we 1 feeder top. Ik weet zo niet welk merk maar is vast wel te vinden met Google.

Je zou ook een zware 100 gram feeder kunnen kopen, waarbij je drie verschillende feeder toppen krijgt met verschillende weerstand.
Zoiets bijvoorbeeld
https://www.visdealshop.n...et-feeder-r-3-30m-90g.htm

Als molen kan je elke molen wel gebruiken, maatje 4000 met capaciteit van 150m 30/100 is zat voor kleinere wateren.
Bijvoorbeeld een
https://www.visdealshop.n...himano-nexave-4000-fe.htm

Of elk ander molentje wat je al hebt.

[Voor 13% gewijzigd door Fable op 26-05-2020 15:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Deruxian schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:29:

Ik denk dat het met een Ultimate Allround Power Feeder 3,60m (20-70g) of soortgelijke hengel wel zou moeten gaan. Vroeger als klein jongetje had ik één werphengel, een telescoop van 3 meter lengte. Die heb ik echt overal voor misbruikt en dat ging prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Catch22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Wat voor vervoer eventueel nog zou kunnen, is een brede PVC pijp (zo'n grijze). Zo hebben we een keer hengels in het vliegtuig meegenomen. Die kan je ook perfect op lengte maken.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een https://www.spro.eu/spro/...pact-semi-hard-case.html#

Voor de kapotte hengel heb ik een nieuw topoog gekocht . Dus toen had ik twee hengels en maar één molen. Dus ook maar een nieuwe molen aangeschaft: een Daiwa 17 Legalis 1000. Nu kan ik voorlopig weer vooruit hoop ik....

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dank voor snel en duidelijk advies!

@Catch22 @Barrycade Vrij grote spinhengel, even niet bij de hand en weet type zo niet maar denk ogneveer 2.5-3m? Destijds bij aankopen nog gevraagd of dit eventueel geschikt zou zijn voor doodaas. Zou veel te zwak zijn ivm werpgewicht. Praktijk is dat het prima gaat met een klein loodje en klein doodaasvisje. Spinhengel heb ik voor doodaas (statisch op bodem of gewoon onder grote dobber) dus die wil ik graag zo houden:)

@ST10Β©DE Ik zal eens kijken haar die hengel of soortgelijk. Bedankt.

Mocht ik hengel gaan kopen dan dus op zoek naar een feederhengel welke geschikt is voor de 'zwaardere witvis' (dus karper). Bij voorkeur met verwisselbare top, de meest flexibele voor feeder en de meest stugge voor karper?

Want als ik bovenstaande adviezen begrijp kan ik best vragen naar een feederhengel welke geschikt (=sterk genoeg) is voor karper vissen met de pen?

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Uiteindelijk lokale viswinkel binnengelopen en op onderstaande hengel en molen uitgekomen:

Penn fierce II 4000
Korum allrounder 3.2M
Lijkt aardig op bovenstaand adviezen denk ik, bedankt!

Toch besloten om eerst maar eens te gaan penvissen. Nu aantal keren een kort geprobeerd en moet zeggen leuke actieve manier van vissen!
Dobber goed afstellen lukt inmiddels redelijk. Nog geen karper helaas maar wel aantal vorens die denk ik niet heel groter kunnen worden meer.

Nog wel beetje aan het experimenteren met aas. Alleen nog maar mais en brood geprobeerd. Wil binnenkort even experimenteren met kikkerwten en zoete aardappel. En maden/pieren natuurlijk.

Iemand nog een goede mengsel om zelf karpervoer te maken? Al wat gezocht en kwam oa als ingrediΓ«nt paneermeel, beschuit en hennep tegen. Nog een receptje om snel en simpel wat karperlokaas te maken?

[Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 06-06-2020 23:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Qua karper en dan voorns vangen: welk haakmaatje vis je?

Op mijn karper haken vang ik geen voorns of het moeten bijna 30 cm-ers zijn. Wat dan ook leuk is.

Let op bruisplekken of kolken om gericht op karper te vissen. Zeker in de avond zijn ze actiever en doordat de wind dan wegvalt is het snel duidelijk waar ze azen.

Stilletjes naar die plekken toe lopen, pennetje met grote vlok brood op de haak op die plek laten zakken. En je staat stijf van de adrenaline als dan het bruizen stopt en je dobber begint weg te lopen...

Als ik voer is het meestal met handje mais. Maar ik vis zoals hierboven beschreven, dus dan heeft voeren niet zo veel zin.

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Barrycade schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:35:
Qua karper en dan voorns vangen: welk haakmaatje vis je?

Op mijn karper haken vang ik geen voorns of het moeten bijna 30 cm-ers zijn. Wat dan ook leuk is.

Let op bruisplekken of kolken om gericht op karper te vissen. Zeker in de avond zijn ze actiever en doordat de wind dan wegvalt is het snel duidelijk waar ze azen.

Stilletjes naar die plekken toe lopen, pennetje met grote vlok brood op de haak op die plek laten zakken. En je staat stijf van de adrenaline als dan het bruizen stopt en je dobber begint weg te lopen...

Als ik voer is het meestal met handje mais. Maar ik vis zoals hierboven beschreven, dus dan heeft voeren niet zo veel zin.
Excuus, zie je reactie nu pas!

Als haak gebruik ik Korum Power haakmaat 12.
Dobber heb ik nu een 1.5 gram. Uitgelood met 1.5 gram en als afzinker een 0.75 gram loodje. (2.25 totaal).

Ik moet zeggen vandaag voor het eerst even echt op zoek gegaan naar de karper. Wel lastig, veel wind. Wel een enorme lap van een brasem gevangen. Keer ervoor ook tweemaal. Voorns ook een aantal. Karper helaas nog niet. Maar goed, als er vette brasem op willen bijten moet het met karper vanzelf ook wel lukken.

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Deruxian schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Excuus, zie je reactie nu pas!

Als haak gebruik ik Korum Power haakmaat 12.
Dobber heb ik nu een 1.5 gram. Uitgelood met 1.5 gram en als afzinker een 0.75 gram loodje. (2.25 totaal).

Ik moet zeggen vandaag voor het eerst even echt op zoek gegaan naar de karper. Wel lastig, veel wind. Wel een enorme lap van een brasem gevangen. Keer ervoor ook tweemaal. Voorns ook een aantal. Karper helaas nog niet. Maar goed, als er vette brasem op willen bijten moet het met karper vanzelf ook wel lukken.
Maatje 12 is wel erg klein voor karper. Als je twee of drie maΓ―skorrels, mooie vlok gebruikt zou ik voor 8 of 6 gaan.

• Catch22
@Deruxian ik heb het niet op karpervissen, maar penvissen kan inderdaad erg leuk zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deruxian

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ST10Β©DE schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:55:
[...]

Maatje 12 is wel erg klein voor karper. Als je twee of drie maΓ―skorrels, mooie vlok gebruikt zou ik voor 8 of 6 gaan.
Ik zal het eens proberen. Merk inderdaad wel vaak dat met twee maiskorrels ze soms wat gedraaid zitten over de haak, mn als ze even in het water liggen.

zoiets? --> https://www.raven.nl/korda-wide-gape-x-maat-8/nl/product/52017/

[Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 28-06-2020 20:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10Β©DE

ST10Β©DE

Dus.............

Deruxian schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Ik zal het eens proberen. Merk inderdaad wel vaak dat met twee maiskorrels ze soms wat gedraaid zitten over de haak, mn als ze even in het water liggen.

zoiets? --> https://www.raven.nl/korda-wide-gape-x-maat-8/nl/product/52017/
Lijkt me een prima keus.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:42
Lache!
Een sportvis topic hier.

Kan ik mooi m'n eerste roofvis van het seizoen ff droppen O-)

4 man sterk maar na een lange poldersloot vol met karper zijn we teruggegaan.

ff nog uitgooien bij dat gemaaltje met die molen en na 2x was het raak.

Lekker hoor.
De rest had helaas niets.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaal
  • Nu online

Vaal

Om m'n fetish voor spinnerbaits maar eens goed ten uitvoer te brengen een nieuwe pook gekocht, Westin W3 Powerstrike-T in 20-60 gram. Mooie stijve hengel voor een reel, een Shimano SLX DC. Ben heel erg benieuwd!

Dat maakt het setje nu als volgt:

- Westin W3 Streetstick 1,85m 2-7gr met Daiwa Fuego LT 1000
- Spro Freestyle XTender 2,10m 7-24gr met Daiwa Fuego LT 2500
- Spro Globetrotter 25-60gr 2,85m (zeehengel) met Daiwa Fuego LT 4000
- Westin W3 Powerstrike-T 2,18m 20-60gr met Shimano SLX DC

Ik heb verder geen probleem ofzo :')

Laatste vangstfoto's:

[Voor 42% gewijzigd door Vaal op 22-07-2020 16:38]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True