Ok, dus Federica Pellegrini 'komt niet opdagen' (alsdus NOS) maar wat is daar fout gegaan dan?
Wie?Hippocampus schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:17:
Ok, dus Federica Pellegrini 'komt niet opdagen' (alsdus NOS) maar wat is daar fout gegaan dan?
Pellegrini ligt nu in het water bij de estafette, dus misschien heeft ze zich willen sparen.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ha, ja inderdaad. Maar de NOS was er wel erg kort en onduidelijk over.Moofnor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:37:
Pellegrini ligt nu in het water bij de estafette, dus misschien heeft ze zich willen sparen.
Reputatie en geld? Dit akkefietje kost hem de rest van zijn carriere en dus zijn inkomen.Sjurm schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:56:
[...]
Het heeft daarom ook weinig zin om dit aan te gaan vechten lijkt me, maarja
....
Garmin FR245M + HRM-RUN
Dat inkomen wordt toch betaald door diegene die hem net uit Rio heeft gegooid omdat hij bepaalde arbeidsovereenkomsten heeft geschonden? Ik zou hem geen cent subsidie meer gunnen...m-vw schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:42:
[...]
Reputatie en geld? Dit akkefietje kost hem de rest van zijn carriere en dus zijn inkomen.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ik neem mijn woorden over eventuele doping terug. Hij is gewoon iemand met een totaal gebrek aan ruggegraat op dit vlak (gek voor iemand die wel 12 uur per dag kan trainen). Erger, wellicht, is een groep aan stomme vrienden en een oerdomme vriendin.
Ik ken de makke van mijn vrienden. Ik weet wanneer ze iets te lang doorgaan. Toen ik vroeger nog wat vaker in de kroeg zat, zei ik nog wel eens: "He, jij moet toch om 07.00 op, ga eens lekker naar huis man". Dat doen vrienden.
Yuri is blijkbaar omringd door mensen met dezelfde ethos als hijzelf. En dat is jammer. Zijn vriendin had hem om 23.00 naar huis moeten sturen. Zijn vrienden hadden kunnen zeggen: Wij kappen er mee, samen met jou, we gaan.
Blijkbaar is dat allemaal niet gebeurd.
Ik ken de makke van mijn vrienden. Ik weet wanneer ze iets te lang doorgaan. Toen ik vroeger nog wat vaker in de kroeg zat, zei ik nog wel eens: "He, jij moet toch om 07.00 op, ga eens lekker naar huis man". Dat doen vrienden.
Yuri is blijkbaar omringd door mensen met dezelfde ethos als hijzelf. En dat is jammer. Zijn vriendin had hem om 23.00 naar huis moeten sturen. Zijn vrienden hadden kunnen zeggen: Wij kappen er mee, samen met jou, we gaan.
Geen letterlijke stuurfout, de weg valt een stukje weg/er zit een soort van dip/geul in het asfalt en ze hangt al in de bocht dus kan ze niet meer naar links uitwijken. Gevalletje net iets te netjes/precies aangesneden zodat wanneer er iets verandert ze niks meer kan doen.Sjurm schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:13:
Jammer dit, lijkt gewoon een stuurfout van Van Dijk
(derde filmpje)
http://nos.nl/rio2016/art...rons-van-der-breggen.html
How do you save a random generator ?
Zit even boogschieten te kijken. Leuk stadion gebouwd, kunnen paar duizend man in. Zit een ijsverkoper en een moeder van een schutter. Verder leeg....
Tja, wiens schuld is het dat hij zich omringt met 'enablers' in zijn privéleven?PWM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:58:
Ik neem mijn woorden over eventuele doping terug. Hij is gewoon iemand met een totaal gebrek aan ruggegraat op dit vlak (gek voor iemand die wel 12 uur per dag kan trainen). Erger, wellicht, is een groep aan stomme vrienden en een oerdomme vriendin.
In de studio ging het er ook over dat men (trainers/coaches/therapeuten) wist van de zwakke plekken in de persoonlijkheid van van Gelder (wat hij zelf ook duidelijk aangegeven heeft) en dat er wellicht ook te weinig beschermend is opgetreden bij van Gelder.
Naar mijn mening is de mentale weerbaarheid van een persoon juist wat in de topsport een atleet een topatleet maakt, een winnaar zo te zeggen. Dus van Gelder had zelf ook maatregelen moeten treffen om in zijn privésfeer wat 'failsafes' in te bouwen als je weet dat je geen of weinig zelfdiscipline meer hebt na een pilsje (bij wijze van spreken).
Heel jammer dat hij nu niet meer mee mag doen, maar ik heb weinig medelijden met hem. Hij is geen twaalf meer.
Weer zal ook niet helpen maar het hele toernooi is het al leeg.PWM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:10:
Zit even boogschieten te kijken. Leuk stadion gebouwd, kunnen paar duizend man in. Zit een ijsverkoper en een moeder van een schutter. Verder leeg....
Kan iemand mij vertellen waarom boogschutters, na afloop van de wedstrijd, een nieuw setje pijlen krijgen? Dat lijkt mij ook zo enorm zinloos.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Geachte NOS,
Kunnen we de aandacht svp bij sporten houden, in plaats van veel te veel aandacht schenken aan iemand die zelf zijn eigen glazen ingooit (of leeg drinkt is misschien een beter woord in deze) en nu via een advocaat die ook op zoek is naar zijn five minutes of fame zijn eigen stommiteit probeert goed te praten.
Het is toch niet normaal dat Yuri (als persoon) meer aandacht krijgt dan de turnsters die een wereldprestatie leveren door zevende te worden op de meerkamp, of zelfs meer aandacht dan Anna van der Breggen die twee medailles wint?
Laat deze <ivul zelf maar in> lekker in zijn eigen sop (hop?) gaar koken en besteedt aandacht aan de mooie sport die overal in Rio plaats vindt.
Met vriendelijke groet,
een sportfan.
Kunnen we de aandacht svp bij sporten houden, in plaats van veel te veel aandacht schenken aan iemand die zelf zijn eigen glazen ingooit (of leeg drinkt is misschien een beter woord in deze) en nu via een advocaat die ook op zoek is naar zijn five minutes of fame zijn eigen stommiteit probeert goed te praten.
Het is toch niet normaal dat Yuri (als persoon) meer aandacht krijgt dan de turnsters die een wereldprestatie leveren door zevende te worden op de meerkamp, of zelfs meer aandacht dan Anna van der Breggen die twee medailles wint?
Laat deze <ivul zelf maar in> lekker in zijn eigen sop (hop?) gaar koken en besteedt aandacht aan de mooie sport die overal in Rio plaats vindt.
Met vriendelijke groet,
een sportfan.
ik vindt de NOS streams maar erg brakke de laatste dagen. Continue freezes. Alleen de "minst populaire" sporten lijken daar het minst last van te hebben. Dit is totaal niet olympia waardig. Meer mensen dier er last van hebben?
Fiji is dooooor, naar de halve finale.
(bijna zeker een medaille dus.)
Werd wel nog even een beetje aggressief in de laatste minuten tegen Nieuw Zeeland. (twee kleine landen die de kleine kans op een medaille erg belangrijk vinden.)
Werd wel nog even een beetje aggressief in de laatste minuten tegen Nieuw Zeeland. (twee kleine landen die de kleine kans op een medaille erg belangrijk vinden.)
Nee draait prima alleen fps is vrij laag volgens mij. Ik ben soms de bal kwijt.trinity999 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:19:
ik vindt de NOS streams maar erg brakke de laatste dagen. Continue freezes. Alleen de "minst populaire" sporten lijken daar het minst last van te hebben. Dit is totaal niet olympia waardig. Meer mensen dier er last van hebben?
Is er al bekend wat er nu tegen Bart Deurloo aankwam tijdens zijn ringen oefening?
Zit naar de hockeydames te kijken, ze zijn niet echt gefocust zo lijkt het. Veel kleine foutjes en een tegenstander wat vol in de verdediging staat.
⏩ PVOutput☀️
In de een na laatste minuut de 1-0, en gekwalificeerd voor de kwartfinale. Moeilijke wedstrijd deze.
⏩ PVOutput☀️
Spannende pot handbal weer tegen de Koreaanse dames.
[ Voor 5% gewijzigd door Hippocampus op 11-08-2016 02:08 ]
Leuk voor Pieter Timmers dat hij na al die heisa in België hier mooi zilver pakt op de 100m vrije slag.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ze krijgen geen nieuwe pijlen maar dat zijn hun eigen pijlen die ze vlak daarvoor in het bord hebben geschotenQuad schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:55:
[...]
Weer zal ook niet helpen maar het hele toernooi is het al leeg.
Kan iemand mij vertellen waarom boogschutters, na afloop van de wedstrijd, een nieuw setje pijlen krijgen? Dat lijkt mij ook zo enorm zinloos.
Ze gebruiken meestal 6 pijlen. 2 sets van 3 nadat de 2e set pijlen is gebruikt wordt de eerste set pijlen weer terug bezorgt.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ah, thanks voor verheldering! Klinkt ook wel logisch.
⏩ PVOutput☀️
Hier kun je een gewichtshefongeluk zien waarbij een gast zijn arm verdraaid omdat zijn elleboog het gewicht niet aan kan: (WAARSCHUWING: nare verdraaiing van arm te zien)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qth7QHD4JrE]
http://edition.cnn.com/20...nik-karapetyan/index.html
Armenia's Andranik Karapetyan was left in agony after suffering a horrific arm injury during his second lift at 195kg.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qth7QHD4JrE]
http://edition.cnn.com/20...nik-karapetyan/index.html
Armenia's Andranik Karapetyan was left in agony after suffering a horrific arm injury during his second lift at 195kg.
[ Voor 32% gewijzigd door Salvatron op 11-08-2016 11:21 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Goed resultaat van de lichte dubbel twee, Head en Paulis met veruit de beste tijd naar de finale.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Was hun namen nog niet eens tegengekomen in de artikelen over de "te verwachten" medailles voor NL, maar lees net dat ze onlangs een wereldrecord hebben geroeid en ook al een aantal mondiale races gewonnen hebben. Wie weet een leuke verrassing!
De vrouwen 8 vind ik dan wel weer merkwaardig: het heet een herkansing, dan verwacht je toch dat alleen de nummer één en eventueel de nummer twee door gaat? Nu gaan er 4 van de 6 door, nog meer dan bij een reguliere halve finale in de meeste sporten
De vrouwen 8 vind ik dan wel weer merkwaardig: het heet een herkansing, dan verwacht je toch dat alleen de nummer één en eventueel de nummer twee door gaat? Nu gaan er 4 van de 6 door, nog meer dan bij een reguliere halve finale in de meeste sporten
[ Voor 34% gewijzigd door Tinuz___ op 11-08-2016 15:13 ]
Zilver voor de vrouwen dubbel vier! Kan een mooi dagje op het water worden dit.
Hey zag ik Willy Wartaal daar aan de kant bij het hockey
Volgens mij krijgen ze in het publiek allemaal een Rolex als ze voor Qatar juichen bij het handbal net
. In de laatste 10 seconden maken ze nog hun comeback compleet met een gelijkspel tegen Tunesië, die een gat van 5 goals hadden bewerkstelligd met nog een minuut of 10 te gaan,
Jammer ...
.
Via de NOS app is het wel gewoon onkijkbaar bij mij maar via de site en chromecast geen enkel probleem ...

Jammer ...
trinity999 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:19:
FPS is gewoon 25 maar de bitrate is gewoon een trieste 1400kbps, echt schandalig eigenlijk als er op tv steeds naar verwezen wordt als de plek om te zijn voor het daadwerkelijk kijken van sportpacificocean schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:45:
[...]
Nee draait prima alleen fps is vrij laag volgens mij. Ik ben soms de bal kwijt.
Via de NOS app is het wel gewoon onkijkbaar bij mij maar via de site en chromecast geen enkel probleem ...
[ Voor 80% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 16:22 ]
Tafeltennis worden ook al de prijzen verdeeld. Oldskool Samsonov staat gewoon in de halve finale!
. Japan laat ook weer zien dat de prestaties bij het normale rugby niet puur geluk waren, al zitten hier ook weer een aantal genaturaliseerden bij. Maar meestal zijn het spelers die in Japan in de competitie spelen en na een aantal jaar in aanmerking komen (net als bij. Tim Visser dat voor Schotland komt). Niet zoals bij Qatar dus
(en ook maar drie zo op het eerste gezicht ipv drie eigen en de rest import
). Toen het sevens nog wel eens op tv was, was Samoa de absolute grootmacht samen met Nieuw-Zeeland. Ik ging er een tijdje terug dan ook nog gewoon van uit dat die hier aanwezig waren en dacht dan kan ik mooi dat shirt van Samoa kopen (van het WK had ik het witte uitshirt, wilde nu het blauwe thuisshirt). Bleek dat ze door Spanje waren verslagen in het kwalificatieduel
.
In de stand van de Sevens Series staan ze dan ook redelijk laag: Wikipedia: 2015–16 World Rugby Sevens Series
Tegenvallers dus Nieuw-Zeeland en Amerika (wel moeilijke poule), verrassing dan toch Japan (zeker als je hier naar de stand en resultaten kijkt van afgelopen seizoen!)
Ook weer apart dat Australië en Zuid-Afrika in dezelfde poule zaten en in de kwart weer tegen elkaar kwamen maar dan met tegenovergestelde uitkomst.
ja dat is dan ook weer wel zo maar op zich krijg je natuurlijk wel nog wel bij een houdgreep de ultieme beloning (zie er toevallig net eentje voorbij komen). Aan de andere kant is het gooien natuurlijk ook een spelletje om je tegenstander te slim af te zijn (/overpoweren/geluk hebben) en als je dat beter/vaker doet dan je tegenstander dan ... maar dat is in wedstrijdverband natuurlijk. Misschien is het wel wat voor de finales, dat die alleen via houdgreep of opgave gewonnen kunnen worden
.
Één ding dat ik me nog wel afvraag is waarom er bij het judo wel twee bronzen medaille winnaars kunnen/mogen zijn en bij andere sporten waar je dat normaal ook hebt nu één wedstrijd om het brons hebt
Rio 2016: Judo bronze medalist chases mobile phone thief on Copacabana Beach http://sporza.be/cm/sporz...en/Rio2016_judo/1.2735240
enchion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:25:
Fiji is dooooor, naar de halve finale.(bijna zeker een medaille dus.)
Die poule prestaties van Nieuw-Zeeland hebben het verwachte schema aardig in de war gebrachtSjurm schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:56:
Rugby Sevens is ook wel een aanrader om te kijken. Korte snelle wedstrijden met helften van 7 minuten. Morgennacht is alweer de finale geloof ik

In de stand van de Sevens Series staan ze dan ook redelijk laag: Wikipedia: 2015–16 World Rugby Sevens Series
Tegenvallers dus Nieuw-Zeeland en Amerika (wel moeilijke poule), verrassing dan toch Japan (zeker als je hier naar de stand en resultaten kijkt van afgelopen seizoen!)
Ook weer apart dat Australië en Zuid-Afrika in dezelfde poule zaten en in de kwart weer tegen elkaar kwamen maar dan met tegenovergestelde uitkomst.
enchion schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:37:
[...]
De technieken en de strekking/bedoeling van mijn post however wel.(je kan ook iets te letterlijk lezen)
Judo is dan wel de competitieve naam maar de techniek is serieus bedoeld om iemand anders te overmeesteren.
En nogmaals ik zie niet alle aspecten van Judo enof niet helemaal compleet uitgevoerd op de Olympische mat en dat vind ik jammer.
Nu lopen ze mekaar alleen een beetje om te duwen/trekken, Nee dat is pas handig.
Het is btw nu juist een worstel wedstrijd omdat niemand voor de houdgreep gaat, niemand gaat voor de beslissing omdat het toch maar 3 minuten duurt.
Één ding dat ik me nog wel afvraag is waarom er bij het judo wel twee bronzen medaille winnaars kunnen/mogen zijn en bij andere sporten waar je dat normaal ook hebt nu één wedstrijd om het brons hebt
Rio 2016: Judo bronze medalist chases mobile phone thief on Copacabana Beach http://sporza.be/cm/sporz...en/Rio2016_judo/1.2735240
[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 17:11 ]
Jammer van Grol, pech met de zware loting en tijdens de partij net niet goed genoeg.
Verkerk daarentegen werd 'gewoon' genaaid door de scheids, onbegrijpelijk dat die Cubaanse geen tijdstraf kreeg (oftewel voor een poging tot aanval zonder techniek oftewel door het vele tijdrekken). Schandalig dat zoiets op dit niveau plaatsvindt
Verkerk daarentegen werd 'gewoon' genaaid door de scheids, onbegrijpelijk dat die Cubaanse geen tijdstraf kreeg (oftewel voor een poging tot aanval zonder techniek oftewel door het vele tijdrekken). Schandalig dat zoiets op dit niveau plaatsvindt
Klopt, ik volg het bijna niet meer alleen al uit het nieuws haal je Yuri die niet meer meedoet, wielrenster gevallen, bij judo nu net 2 Nederlanders eruit.
Voelt een beetje als het Euro visie songfestival
Grol lijkt een vrij down to earth gozer tijdens het interview.
Wel stoor ik me altijd aan vragen zoals 'hoe voel je je nu', 'kan je uitdrukken wat je nu denkt'.
Want denk je zelf, jaren getrained, heb je echt echt geen betere vragen denk ik dan.
Voelt een beetje als het Euro visie songfestival
Grol lijkt een vrij down to earth gozer tijdens het interview.
Wel stoor ik me altijd aan vragen zoals 'hoe voel je je nu', 'kan je uitdrukken wat je nu denkt'.
Want denk je zelf, jaren getrained, heb je echt echt geen betere vragen denk ik dan.
[ Voor 37% gewijzigd door Viper® op 11-08-2016 17:25 ]
Nog een stapje erger (mijn mening) was dat ze bij de turndames durven te beginnen over van Gelder terwijl ze net een wereldpot hebben geturnd en 7e zijn geworden.Viper® schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:22:
[knip]

Netjes eerste set gewonnen na tiebreak bij tennis mixed double!!
Alleen weer jammer dat je op een stream zonder commentaar moet kijken,
terwijl we naar judo herhalingen zitten te kijken op NPO1
NPO1 heeft een stukje uitgezonden, dat commentaar wil je ook nietM a r c o schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:24:
Op 15-40 vertellen over game-points voor Bertens, het belang van korte games enz.
En vlak daarna niet een net-service kunnen herkennen, ik snap het zelf beter^^
op de NOS site stond dat de organisatie geen stream beschikbaar had van het tennis op dat moment:M a r c o schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:24:
later stond er wel dat er een livestream beschikbaar was gekomen.Kiki Bertens en Jean-Julien Rojer beginnen aan hun duel met het Amerikaanse koppel Rajeev Ram/Venus Williams in de eerste ronde van het gemengd dubbel. De wedstrijd wordt helaas niet aangeboden bij de beschikbare livestreams.
Via het liveblog houden we jullie op de hoogte.
Tussen 18 en 19 uur is herh. niet zo gek, dan is er Tom met Studio Rio, voor mij prima overzichtsuurke.
Ben het eens dat er in Rio Live teveel geluld wordt.
Ben het eens dat er in Rio Live teveel geluld wordt.
Is afgelopen. Derde set is een tie-break tot de 10 blijkbaar ... Dat dit een Olympische sport is
, spelers die nooit met elkaar spelen, geplaatst zijn op basis van wie mag weten wat en dan nog een opzet van twee-en-een halve set per wedstrijd 
Ondertussen bij het rugby gaat Fiji goed over Japan heen, die achterstand maken ze nooit meer goed.
Argentinië kwam daarnet overigens nog wel terug van een vergelijkbare achterstand tegen Australië (0-21). Met nog twee minuten kwamen ze op 19-21 en wonnen meteen de bal na de restart kick. Meteen in de aanval tot een te korte pass slecht verwerkt werd en een knock-on veroorzaakte. Bal voor Australië dus op dat moment met nog minder dan twee minuten en leek kans verkeken maar uiteindelijk toch nog 26-21 voor Argentinië
.

Ondertussen bij het rugby gaat Fiji goed over Japan heen, die achterstand maken ze nooit meer goed.
Argentinië kwam daarnet overigens nog wel terug van een vergelijkbare achterstand tegen Australië (0-21). Met nog twee minuten kwamen ze op 19-21 en wonnen meteen de bal na de restart kick. Meteen in de aanval tot een te korte pass slecht verwerkt werd en een knock-on veroorzaakte. Bal voor Australië dus op dat moment met nog minder dan twee minuten en leek kans verkeken maar uiteindelijk toch nog 26-21 voor Argentinië
[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 19:55 ]
Supertiebreak is in de dubbel tegenwoordig vrij normaal, de manier waarop de plaatsing gebeurd stel ik ook mijn vraagtekens bij.
Over dat samenspelen zei Rojer dat er alleen op grandslams gemixed wordt. Dus veel mogelijkheden om samen te spelen zijn er gewoon niet:S
Over dat samenspelen zei Rojer dat er alleen op grandslams gemixed wordt. Dus veel mogelijkheden om samen te spelen zijn er gewoon niet:S
Fiji heeft officieel z`n eerste medaille ooit.
Nu in de finale nog beslissen welke kleur.
Nu in de finale nog beslissen welke kleur.
Dat ook maar vaak is hun vaste partner ook uit een ander land en wat je hier dus ziet op een Olympische Spelen is een zooitje gelegenheidsduo's (ook nog genoeg vast duo's natuurlijk die mag ik aannemen/hopen er met de medailles vandoor gaan; of juist niet om het alleen nog maar meer belachelijk te maken ...)Moofnor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:52:
Supertiebreak is in de dubbel tegenwoordig vrij normaal, de manier waarop de plaatsing gebeurd stel ik ook mijn vraagtekens bij.
Wikipedia: Tennis at the 2016 Summer Olympics
edit: drie van de vier hoogstgeplaatste mannendubbels lagen er al uit na de eerste ronde
[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 20:25 ]
Ligt bij iedereen de NOS livestream eruit?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Bij mij doen de app en de site van NOS het niet, kennelijk serverproblemen.Atlas schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:23:
Ligt bij iedereen de NOS livestream eruit?
Geen probleem op dit moment met de site. Heb wel een paar keer deze week gezien dat de 'stream momenteel niet beschikbaar was' oid maar even herladen en deed het weer ...
Groot-Britannië wint de tweede halve finale in het Sevens van Zuid-Afrika met 7-5. Japan tegen Zuid-Afrika om het brons dus (mooie 're-match' van het WK
) en Fiji tegen Groot-Britannië om het goud ... ben benieuwd. Engeland wint voor de tweede keer op rij met weinig tegenpunten ....
Groot-Britannië wint de tweede halve finale in het Sevens van Zuid-Afrika met 7-5. Japan tegen Zuid-Afrika om het brons dus (mooie 're-match' van het WK
[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 20:30 ]
Op dit moment kampen we met een storing op nos.nl en de app. We doen er alles aan om dit snel op te lossen. Excuses voor het ongemak.
Nu ik de site ververs krijg ik ineens wel een 502
. Vroeg me af waar een stream bleef die om 2025u. moest beginnen dus even herladen en het werkt niet meer ...
Over een kwartiertje begint het verbranden van het rubber.
Altijd 1 van m`n favoriete onderdelen.
Altijd 1 van m`n favoriete onderdelen.
https://over.nos.nl/nieuw...t-in-op-digitaal-voor-rioDe Olympische Spelen op HbbTV
In samenwerking met de NPO maakt NOS ook alle live kanalen via HbbTV beschikbaar. Zo kijkt u ook via HbbTV in een handomdraai naar de gewenste sport.
Hoe kan het dat er bij andere omroepen (denk aan VRT, ARD, BBC) bepaalde sporten wel live te zien zijn, die de NOS nergens live laat zien?
We moeten ruim van te voren een pakket bestellen met zogenaamde internationale multi-verbindingen. Wij hebben gekozen voor de meest gangbare sporten; dat zijn de twaalf kanalen (sporten) die je bij ons op NOS.nl kunt volgen. Maar daarmee heb je nog niet alles. Er zijn daarnaast namelijk nog zo’n vijftig andere signalen(!), die niet standaard in ons pakket zitten (en die we dus ook niet live kunnen/mogen laten zien).
[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 21:02 ]
De stream mag wel weer gaan doen bij het baanwielrennen

Je moet op 1 van de andere streams of de pagina verversen klikken. 2e rit is net afgelopen, je hebt nog niks gemist.tiswat schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:08:
De stream mag wel weer gaan doen bij het baanwielrennen
[ Voor 17% gewijzigd door enchion op 11-08-2016 22:39 ]
Simone Biles is net op de evenwichtsbalk geweest en trek nu haar trainingspak weer aan. Mogelijk zien we daar nog een slowmotion van; aldus Hans van Zetten.
Heerlijk, zulk commentaar
Bizar nieuws op de NOS-site trouwens: een Namibische bokser is vrijgelaten nadat hij tijdens de OS een kamermeisje had aangerand. Hij kan nu alsnog op tijd mee doen met het Olympische bokstoernooi. En dan sturen wij Van Gelder weg vanwege wat lawaai en een paar biertjes?...
Heerlijk, zulk commentaar
Bizar nieuws op de NOS-site trouwens: een Namibische bokser is vrijgelaten nadat hij tijdens de OS een kamermeisje had aangerand. Hij kan nu alsnog op tijd mee doen met het Olympische bokstoernooi. En dan sturen wij Van Gelder weg vanwege wat lawaai en een paar biertjes?...
[ Voor 42% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2016 22:23 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Gezeik met bonden mbt Shorttrack, LongTrack en Marathon schaatsen in de winterspelen.Jorgen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:10:
Onsympathieke coach/trainer bij het zwemmen de vorige Olympische Spelen over hoe hij de zwemmers opgebouwd/gecreerd heeft. (alsof de sporter zelf er niks mee te maken had)
Slecht georganiseerd mbt meenemen fiets van 1 extra reserve Nederlander voor de tijdrit.
Turner die na 4 jaar kwalificeren even naar huis gestuurd wordt door iemand die 4 jaar en langer alleen achter een bureautje zit.
En natuurlijk alle sporters die meedoen maar niet vanuit een organisatie/bond meedoen maar dan klakkeloos niet uitgezonden worden op tv.
Er is wat mis met onze "topsport-organisaties" lijkt het.
Gelukkig hebben we Hans van Zetten
Echt waar, die man is goud waard als commentator. "Hop, hop, ja, als je stevige billen hebt, dan wip je zo weer omhoog."
Wat bedoelde je met die laatste opmerking over niet meedoen vanuit een organisatie/bond en niet uitzenden op TV?
Wat bedoelde je met die laatste opmerking over niet meedoen vanuit een organisatie/bond en niet uitzenden op TV?
(Idd) Hoezo sporters die niet meedoen vanuit een bond? Je kan toch nooit kwalificeren als je niet bij een bond zit?
Tot aan dit wat ik net tegenkom vond ik het wegsturen ook wel een zware straf: http://www.ad.nl/dossier-...yuri-van-gelder~ac7a5ae0/
Streamen bij de buren:
Tot aan dit wat ik net tegenkom vond ik het wegsturen ook wel een zware straf: http://www.ad.nl/dossier-...yuri-van-gelder~ac7a5ae0/
Streamen bij de buren:
Aan de andere kant: ze hebben maar zes streamsIn welcher Qualität werden die Livestreams angeboten?
Die höchste Auflösung beim Live-Streaming ist 1280 x 720 Pixel bei 3,6 MBit/s. Wir bieten die Streams als Bündel in sechs Qualitäten an, abhängig davon, welche Ihr Endgerät am besten verarbeiten kann.
bv Een Snowboardster met een gouden medaille die gemist werd. (waar bijna geen organisatie/bond achter zat omdat die zo klein was.)Jorgen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:06:
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 11-08-2016 23:09 ]
Gaat toch wel een hoop beneden verwachting vandaag hoor... Baanwielrennen had beter gekund, een van de judoers een medaille... Maar het valt nog tegen zo...
Sauerbreij mag bepaald niet klagen over alle zendtijd die ze (verdiend) over de jaren gekregen heeft bij de NOS maar dat seizoen was ze echt geen kanshebber vooraf(dat was alweer 2014enchion schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:08:
[...]
bv Een Snowboardster met een gouden medaille die gemist werd. (waar bijna geen organisatie/bond achter zat omdat die zo klein was.)
Lijkt me dat er toen toch ook wel streams waren? In 2008 kon je ook al uit een stuk of 10 streams kiezen ...
Bij het sevens rugby inmiddels de strijd om het brons tussen Japan en Zuid-Afrika. Op zich wel zo'n beetje worst case scenario voor de medaillekansen voor Japan na de kwartfinale indeling is hiermee uitgekomen.
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 11-08-2016 23:36 ]
Er was ook een keer een Judoka die in de uitzending kwam met "o we hebben volgens mij nog een goud erbij, we gaan even uitzoeken waar die vandaan komt." bij wijze van spreken.
Zoveel oogkleppen naar de "standaard-holland-sporten" dat even op de score-data kijken wie er nu speelt in een halve of hele finale teveel moeite is.
Zoveel oogkleppen naar de "standaard-holland-sporten" dat even op de score-data kijken wie er nu speelt in een halve of hele finale teveel moeite is.
Ik mis wel heel veel sporten, zelfs als er Nederlanders meedoen. Het is eigenlijk niet veel anders dan een willekeurige NOS-zondag. Boogschieten? Paar tellen van gezien bv, terwijl een beetje nieuwe sport promoten ook wat kan zijn voor de NPO.
Maar ondanks allerlei strenge NOC-NSF normen, gaat het met name bij judo en zwemmen erg ruk.
Maar ondanks allerlei strenge NOC-NSF normen, gaat het met name bij judo en zwemmen erg ruk.
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 11-08-2016 23:42 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Japan heeft wel vorig jaar in de Rugby world championship South Afrika verslagen. (dus ze zouden het moeten kunnen.)apis29 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:24:
Bij het sevens rugby inmiddels de strijd om het brons tussen Japan en Zuid-Afrika. Op zich wel zo'n beetje worst case scenario voor de medaillekansen voor Japan na de kwartfinale indeling is hiermee uitgekomen.
Hoewel het er nu erg op lijkt dat dat niet nog eens gaat gebeuren.
Met 15 man komt het meer op het team aan, dit is toch veel meer op individuele klasse. Zijn ook niet dezelfde spelers, die teams zijn 'strict' gescheiden. Maar Japan heeft z'n scalp al met de winst op Nieuw-Zeeland in de groep behaaldenchion schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:50:
[...]
Japan heeft wel vorig jaar in de Rugby world championship South Afrika verslagen. (dus ze zouden het moeten kunnen.)
Hoewel het er nu erg op lijkt dat dat niet nog eens gaat gebeuren.
Finale op BBC 1
Engeland mag dit gewoon niet winnen met het negatieve spel dat ze tot nu hebben laten zien.
0-0 tegen Argentinie in reguliere speeltijd gisteren, en dat in een 7`s match.
Het ziet eruit dat dit goed gaat komen
0-0 tegen Argentinie in reguliere speeltijd gisteren, en dat in een 7`s match.

Het ziet eruit dat dit goed gaat komen
[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 12-08-2016 00:11 ]
Wat een rotstream zeg. Zowel via de NOS-website als via NPO.nl valt-ie keer op keer stil. Bah. Dat was van de week echt veel beter.

Voor Fiji staat blijkbaar alleen wat bonussen van sponsoren te wachten ...
En het gaat door, zou mooi zijn als GB op de nul gehouden wordt. Vergeleken met 'vroeger' zit het verdedigend veel beter in elkaar bij Fiji, mag je toch aan die Engelse coach danken dan. Vlgns mij hebben zel wel een betere selectie aan spelers gehad qua individuele klasse ...
En tot zover de nul
[ Voor 92% gewijzigd door apis29 op 12-08-2016 00:31 ]
Ik zag op de BBC nog een interview met de Britse coach, die dacht dat ze een goede kans hadden tegen Fiji 
Fiji had wel wind mee volgens de BBC
Fiji had wel wind mee volgens de BBC
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Aaaaah jammer Engeland heeft gescoord.
(ik ben half engels btw)
*******************************Fiji GOLD*****************************

*******************************Fiji GOLD*****************************

[ Voor 94% gewijzigd door enchion op 12-08-2016 00:36 ]
Maar wat ik me serieus afvraag, vind je bijvoorbeeld boogschieten echt interessant? De Olympische Spelen zijn leuk en het is voor de individuele sporter van een kleine sport persoonlijk leuk dat hij/zij onderdeel kan zijn van zo'n groot evenement. Maar voor mij als consument vind ik het totaal niet interessant. Ik ben redelijk sportminded en vind best veel sporten leuk om te kijken/volgen, maar ik kijk/volg met de Spelen sporten die ik ook daarbuiten leuk vind om te volgen. Omdat er toevallig een Nederlander met een bepaalde sport aan de Spelen meedoet, vind ik dat niet opeens de moeite waard om te kijken. Ik heb het gelukkig niet gezien, maar na een paar tellen boogschieten zou ik al afhaken. Die paar tellen begrijp ik nog wel, als onderdeel van de Spelen heeft het nog enig (sport)nieuwswaarde, maar heel veel meer aandacht hoeft dat voor mij echt zeker niet te krijgen, tenzij ik daar heel uitzonderlijk in ben, begrijp ik heel goed dat zelfs de publieke omroep daar niet veel meer aandacht aan besteed. Voor een paar duizend kijkers heeft sport voor mij veel te weinig maatschappelijke waarde om daar tijd en geld in te steken.Señor Sjon schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:41:
Ik mis wel heel veel sporten, zelfs als er Nederlanders meedoen. Het is eigenlijk niet veel anders dan een willekeurige NOS-zondag. Boogschieten? Paar tellen van gezien bv, terwijl een beetje nieuwe sport promoten ook wat kan zijn voor de NPO.
Ik snap wat je bedoelt, maar een stuk minder studiogeouwehoer en iets meer sport zou leuk zijn. Ook staat Ziggo 502 vaak genoeg op testbeeld of simulcast, terwijl ze daar ook verder kunnen.
Imho moet de OS juist een voorbeeld functie innemen in te laten zien dat andere opties ook leuk kunnen zijn, ipv wat men al weet/bekend is te herkauwen.
Er is zoveel meer dan Voetbal, schaatsen, zwemmen en de tour. (de 4 hoofdaandacht vreters in Nederland.)
Zouden er nu bv Nederlanders zijn die denken aan om sevens rugby te gaan doen. (ik zou dat wel leuk vinden nl, als Nederland er ook een keer aan meedoet.)
Er is zoveel meer dan Voetbal, schaatsen, zwemmen en de tour. (de 4 hoofdaandacht vreters in Nederland.)
Zouden er nu bv Nederlanders zijn die denken aan om sevens rugby te gaan doen. (ik zou dat wel leuk vinden nl, als Nederland er ook een keer aan meedoet.)
Op zich is het dames rugby wel een paar keer op tv geweest bij hun Road to Rio maar die hebben dan weer jammerlijk gefaald op het moment dat het erom ging. Maar idd, de NOS heeft bijna al rechten van de NOCNSF in handen en ze doen er eigenlijk niks mee. Enige wat gemiddeld op tv komt bij Studio Sport is wielrennen, volleybal, atletiek en wielrennen ... oja en hockey en wielrennen natuurlijk. Volgende keer heeft Eurosport rechten en de NOS een beperkter aanbod dus we gaan wel weer zien hoe dat gaat uitmaken
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 12-08-2016 01:21 ]
Tja, ook weer persoonlijk denk ik, maar zelf hoor ik liever studiogeouwehoer over een sport die ik de moeite waard vind, dan dat ik bijvoorbeeld naar boogschieten kijk. Maar in de meeste gevallen kijk ik iets anders of helemaal geen tv.Señor Sjon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:52:
Ik snap wat je bedoelt, maar een stuk minder studiogeouwehoer en iets meer sport zou leuk zijn. Ook staat Ziggo 502 vaak genoeg op testbeeld of simulcast, terwijl ze daar ook verder kunnen.
Ik heb geen Ziggo, dus kanaal 502 zegt me niet zo veel, maar zou dat niet iets met rechten of geld te maken hebben? Als ze de rechten niet hebben, houdt het natuurlijk sowieso op, maar een zender in de lucht houden voor een paar duizend kijkers is waarschijnlijk ook niet rendabel.
Wat maakt het uit of Nederland aan een sport meedoet op de Spelen om het zelf te spelen? Rugby Sevens is een kleine sport in Nederland, maar je kan het gewoon spelen hoor. Nu vind ik persoonlijk (alle varianten van) rugby leuk om te zien, dus zou dat van mij best meer zendtijd in Nederland mogen krijgen, maar daar zijn daar onder de streep te weinig liefhebbers voor. Dus krijgt het weinig zendtijd.enchion schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:07:
Ik begrijp dat wel en vind dat ook terecht. De maatschappelijke waarde van sport vind ik te klein om voor kleine sporten voor een paar duizend kijkers daar gemeenschapsgeld in te steken. En de commerciëlen durven daar blijkbaar terecht helemaal hun vingers niet aan te branden.
Phelps maakt compleet gehakt van het veld bij de 200m wisselslag, 4x goud. Lochte afgemaakt, die werd maar 5e.
Ik zit nog even volleybal te kijken, en tjeez, wat rammen ze die ballen hard bij de sprongservice
Ik zit nog even volleybal te kijken, en tjeez, wat rammen ze die ballen hard bij de sprongservice

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ha, mooi, twee winnaars bij de dames 100mt freestyle
Sjeesus wat zat het allemaal dicht bij elkaar!
Kromowidjojo niet slecht gezwommen, maar concurrentie gewoon veel sterker geworden.
Zelfs als Kromo haar gouden tijd uit Londen had gezwommen (53,00), had ze nog steeds geen medaille gehad.
Zelfs als Kromo haar gouden tijd uit Londen had gezwommen (53,00), had ze nog steeds geen medaille gehad.
waarbij Cambell opeens een off-day had terwijl ze een maand geleden nog 52.06 zwom:/ Ik vraag mij overigens af waar de tijdwinst in het zwemmen vandaan komt? Is het fysiek, gewicht, techniek of domweg kracht?M a r c o schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:22:
Kromowidjojo niet slecht gezwommen, maar concurrentie gewoon veel sterker geworden.
Bij Phelps krijg ik overigens zo'n Armstrong déjà-vu, hopelijk zit ik er gigantisch naast.
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 12-08-2016 08:39 ]
Cambell begon denk ik te snel, ze zat voor de WR lijn het eerste stuk.vhal schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:38:
[...]
waarbij Cambell opeens een off-day had terwijl ze een maand geleden nog 52.06 zwom:/ Ik vraag mij overigens af waar de tijdwinst in het zwemmen vandaan komt? Is het fysiek, gewicht, techniek of domweg kracht?
Bij Phelps krijg ik overigens zo'n Armstrong déjà-vu, hopelijk zit ik er gigantisch naast.
Inderdaad persoonlijk, ik kan hier totaal niet in mee gaan. Ik vind een evenement als de Olympische Spelen juist bij uitstek een gelegenheid om die kleinere sporten wat meer (media) aandacht te geven.lateef schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:28:
[...]
Tja, ook weer persoonlijk denk ik, maar zelf hoor ik liever studiogeouwehoer over een sport die ik de moeite waard vind, dan dat ik bijvoorbeeld naar boogschieten kijk. Maar in de meeste gevallen kijk ik iets anders of helemaal geen tv.
In reguliere Studio Sport uitzendingen gaat normaal gesproken het gros van de zendtijd naar de grote sporten, iets waar ook regelmatig kritiek op is maar waar ik nog enigszins begrip voor kan opbrengen. Dan heb je het over een paar uur zendtijd per week; nu is er 10, 12, 15 uur per dag? Dan mag er best eens 5 minuten worden besteed aan een kleine sport als boogschieten, en zeker als er in die tijd wat wordt verteld over historie, regels, achtergrond van spelers etc.
Dat is nu precies het verschil tussen publieke omroep en commerciële televisie: de publieke zenders zijn er ook voor de niches. En wat betreft het gebruik van "gemeenschapsgeld": dit vind ik nogal overtrokken; de streams zijn er al, het hoeft alleen van commentaar te worden voorzien. Het is nou niet zo dat er een hele NOS crew naar Rio wordt gestuurd om het boogschieten te verslaan.De maatschappelijke waarde van sport vind ik te klein om voor kleine sporten voor een paar duizend kijkers daar gemeenschapsgeld in te steken. En de commerciëlen durven daar blijkbaar terecht helemaal hun vingers niet aan te branden.
Ik vind het ook leuk om zoveel verschillende dingen te zien. Ik ben een casual volger van sport (m.u.v. Nederlands voetbalelftal) en de OS zijn bij uitstek een gelegenheid om heel efficient veel verschillende dingen te zien. Een bonus is dat omdat er medailles te winnen zijn, het voelt alsof iedereen bijdraagt aan een groter geheel, wat alle sporten potentieel spannend maakt.
Desondanks zijn er ook op de OS genoeg sporten die ik niet interessant vind en niet kijk. Eigenlijk alle jurysporten bijvoorbeeld.
Desondanks zijn er ook op de OS genoeg sporten die ik niet interessant vind en niet kijk. Eigenlijk alle jurysporten bijvoorbeeld.
Dit dus.Tinuz___ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Inderdaad persoonlijk, ik kan hier totaal niet in mee gaan. Ik vind een evenement als de Olympische Spelen juist bij uitstek een gelegenheid om die kleinere sporten wat meer (media) aandacht te geven.
In reguliere Studio Sport uitzendingen gaat normaal gesproken het gros van de zendtijd naar de grote sporten, iets waar ook regelmatig kritiek op is maar waar ik nog enigszins begrip voor kan opbrengen. Dan heb je het over een paar uur zendtijd per week; nu is er 10, 12, 15 uur per dag? Dan mag er best eens 5 minuten worden besteed aan een kleine sport als boogschieten, en zeker als er in die tijd wat wordt verteld over historie, regels, achtergrond van spelers etc.
[...]
Dat is nu precies het verschil tussen publieke omroep en commerciële televisie: de publieke zenders zijn er ook voor de niches. En wat betreft het gebruik van "gemeenschapsgeld": dit vind ik nogal overtrokken; de streams zijn er al, het hoeft alleen van commentaar te worden voorzien. Het is nou niet zo dat er een hele NOS crew naar Rio wordt gestuurd om het boogschieten te verslaan.
We krijgen week in, week uit al wielrennen, hockey, voetbal, etc op tv, maar juist de nichesporten zijn ook weleens leuk. Gelukkig doen Engelsen overal aan mee, dus kan je op BBC nog weleens wat vinden.
Boogschieten is maar een voorbeeld, daar hier vier jaar geleden lovende commentaren op waren op een uitzending in 2012 bij de Spelen.
Het feit dat Phelps zoveel gouden medailles kan winnen, doet niets af aan het feit dat een groot sportman is, maar wel aan de waarde van een zwemmedaille.
Was Phelps een judoka, dan had hij, hoe goed hij ook is, wellicht 4 medailles in zijn prijzenkast.
Was Phelps een judoka, dan had hij, hoe goed hij ook is, wellicht 4 medailles in zijn prijzenkast.
Houdoe
Dat zwemmen, ja. 100 meter in een rode zwembroek, 100 meter in een gele zwembroek, 200 meter in een rode zwembroek, 200 meter in een gele zwembroek, 200 meter in een rode zwembroek op je rug, 200 meter in een gele zwembroek op je rug .... je hebt zoveel permutaties met de verschillende slagen en afstanden, het slaat helemaal nergens op tenzij je echt een zwemfanaat bent.
Maar, gecorrigeerd voor inflatie (zo uit mijn hoofd zijn er de zes vorige edities van de Olympische Spelen door minimaal een zwemmer drie of vier medailles gewonnen) blijft nog over dat hij misschien wel de grootste sporter van deze generatie is.
Maar, gecorrigeerd voor inflatie (zo uit mijn hoofd zijn er de zes vorige edities van de Olympische Spelen door minimaal een zwemmer drie of vier medailles gewonnen) blijft nog over dat hij misschien wel de grootste sporter van deze generatie is.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Phelps is ook niet de eerste zwemmer in de geschiedenis die grossiert in medailles, wel de meest succesvolle.
Ik denk wel dat het zwemtoernooi daarmee gedevalueerd wordt. Het is duidelijk dat er teveel onderdelen zijn die teveel op elkaar lijken. Een medaille win je om te bewijzen dat je de beste bent. Als je dat vijf keer kan doen in één OS, dan is er wel sprake van overkill.
De volgende lijst laat alle mensen zien met 7 of meer medailles. Filter mentaal even alles ouder dan 50 jaar eruit en je houdt bijna alleen zwemmers over. Gymnastics komt ook veel voor de in de lijst maar het overgrote deel daarvan is niet heel recent, wat aangeeft dat daar veel meer specialisatie benodigd is om te winnen tegenwoordig. In zwemmen dus duidelijk niet.
Wikipedia: List of multiple Olympic medalists
Ik denk wel dat het zwemtoernooi daarmee gedevalueerd wordt. Het is duidelijk dat er teveel onderdelen zijn die teveel op elkaar lijken. Een medaille win je om te bewijzen dat je de beste bent. Als je dat vijf keer kan doen in één OS, dan is er wel sprake van overkill.
De volgende lijst laat alle mensen zien met 7 of meer medailles. Filter mentaal even alles ouder dan 50 jaar eruit en je houdt bijna alleen zwemmers over. Gymnastics komt ook veel voor de in de lijst maar het overgrote deel daarvan is niet heel recent, wat aangeeft dat daar veel meer specialisatie benodigd is om te winnen tegenwoordig. In zwemmen dus duidelijk niet.
Wikipedia: List of multiple Olympic medalists
[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-08-2016 10:35 ]
Als je vergelijkt wat een medaille binnen andere sporten betekent dan zou je verwachten dat in sporten als atletiek, zwemmen, schaatsen, turnen etc enkel medailles voor meerkamp toernooien gegeven worden. die plak moet wel wat bijzonders zijn.
alles kan off-topic
Die discussie kun je over 2 jaar ook weer voeren over schaatsen wat dat betreft.
Daar kun je ook met meerdere medailles per spelen naar huis gaan.
Al had ik kijkende naar dat wikipedia overzicht er wel meer verwacht nog.
Hoogste is Pechstein (DUI) met 9 medailes over 5 spelen (5 goud)
Daar kun je ook met meerdere medailles per spelen naar huis gaan.
Al had ik kijkende naar dat wikipedia overzicht er wel meer verwacht nog.
Hoogste is Pechstein (DUI) met 9 medailes over 5 spelen (5 goud)
Pechstein is een outlier en bovendien heeft die haar medailles op maar liefst 5 Spelen gehaald (en aan 6 meegedaan). Meer een testament van haar enorme lange adem dan dat er zoveel medailles zijn te winnen in een enkel toernooi bij het schaatsen.
Bij het schaatsen is het ook al weer 22 jaar geleden dat iemand op meerdere onderdelen domineerde. Tegenwoordig is het vrijwel ondenkbaar dat je op drie afstanden kan winnen, al is het met de toevoeging van de team pursuit wel goed mogelijk om 3 medailles te pakken. Meer dan dat is echt heel lastig.
Bij het schaatsen is het ook al weer 22 jaar geleden dat iemand op meerdere onderdelen domineerde. Tegenwoordig is het vrijwel ondenkbaar dat je op drie afstanden kan winnen, al is het met de toevoeging van de team pursuit wel goed mogelijk om 3 medailles te pakken. Meer dan dat is echt heel lastig.
5KM, 10KM en ploegenachtervolging moet lukken.
⏩ PVOutput☀️
De BBC geeft ook grotendeels aandacht aan hun landgenoten, maar ik zie maar heel weinig studiosegmenten. Natuurlijk is het wat makelijker voor hun om de dag te vullen met Britse sporters. Echter, ik kijk via VPN ook de spelen op iPlayer en dan zie je hoeveel ze doen aan de spelen. Ze zenden misschien niet alle rauwe streams rechtstreeks uit, maar wat ze uitzenden doen ze met commentaar eronder. Daarom kan ik boogschieten en gewichtheffen kijken met enthousiast commentaar.Tinuz___ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Inderdaad persoonlijk, ik kan hier totaal niet in mee gaan. Ik vind een evenement als de Olympische Spelen juist bij uitstek een gelegenheid om die kleinere sporten wat meer (media) aandacht te geven.
[...]
Dat is nu precies het verschil tussen publieke omroep en commerciële televisie: de publieke zenders zijn er ook voor de niches. En wat betreft het gebruik van "gemeenschapsgeld": dit vind ik nogal overtrokken; de streams zijn er al, het hoeft alleen van commentaar te worden voorzien. Het is nou niet zo dat er een hele NOS crew naar Rio wordt gestuurd om het boogschieten te verslaan.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Volgens advocaat: Van Gelder zou in HHH 4 biertjes op hebben, daarna niet zelf de nachtclub in geweest, maar daar zijn teamgenoot opgehaald. ze zijn samen thuis gekomen in olympisch dorp, en hebben niemand wakker gemaakt.
Als dit zo is, lijkt me de straf inderdaad nogal overtrokken.
Daarnaast lijkt de straf ook niet echt conform de overeenkomst.
hier live te volgen overigen
http://www.omroepbrabant....chtbank+[LIVESTREAM].aspx
Als dit zo is, lijkt me de straf inderdaad nogal overtrokken.
Daarnaast lijkt de straf ook niet echt conform de overeenkomst.
hier live te volgen overigen
http://www.omroepbrabant....chtbank+[LIVESTREAM].aspx
[ Voor 22% gewijzigd door M a r c o op 12-08-2016 12:03 ]
Waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Teamgenoot ophalen in een nachtclub terwijl je weet dat je eigenlijk niet weg mag en ook gewoon een taxi kan bellen. Vindt dit verhaal ook wel weer heel apart, maar goed.
Teamgenoot ophalen in een nachtclub terwijl je weet dat je eigenlijk niet weg mag en ook gewoon een taxi kan bellen. Vindt dit verhaal ook wel weer heel apart, maar goed.
Als ik de berichten zo volg gaat Yuri dit genadeloos winnen. Ben benieuwd tot wat voor een (onmogelijke) opgave de rechter het NOC gaat dwingen.
alles kan off-topic