[OS2016] Olympische spelen 2016

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Dan blijft er niks over voor X-games (als dat nog bestaat...).
Daar zit toch nog genoeg bij? Maar van mij mag alles van daar wel ook naar de Spelen komen. Het is er atletisch, indrukwekkend en spectaculair genoeg voor. En anders net als bij voetbal een nadruk op jong talent of iets. Maar gezien de hoeveelheid sporten met ook hun eigen grote evenementen, zie ik niet waarom dat zo'n probleem moet zijn. Extra exposure aldaar lijkt me ook prima voor de rijders

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2016 18:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Over de discussie of zwemmen zoveel events moet hebben omdat bv basketbal maar 1 medaille heeft, is er maar 1 geldig antwoord daarop, nl:

De medailles zijn NIET belangrijk PUNT

Stel je eens voor als er GEEN medailles zouden worden uitgereikt ?
Ga je dan zeuren dat het handbal podium een stuk hoger zou moeten staan, of dat de zendtijd representatief moet zijn met de fysieke prestatie/uithoudingsvermogen/stress.

En wat als iedereen die meedoet en z`n wedstrijd afmaakt een medaille krijgt, bv een ijzeren medaille als je niet op het podium bent geeindigt ?

De ene sport is de andere NIET, en dus is de ene Gouden Medaille de andere gouden medaille ook niet.

Ijshockey heeft wereldwijd met de Stanley Cup de grootste beker van ongeveer alle sporten, dus ijshockey is de belangrijkste sport ?
Nee want het gaat NIET om de beker.

Het gaat om de wedstrijd en laten zien wat je kan, leuke strijd leveren zonder mekaar lichamelijke schade toe te brengen.

Als je dat leuk doet en erg goed doet krijg je een AANDENKEN, nl een rond metalen object om om je nek te hangen oftewel een medaille.

imho Wat eigenlijk moet gebeuren is dat sporters die zich gekwalificeerd hebben voor de OS een internationaal wereldwijd paspoort (inclusief Noord Korea) geven, en dat de sporter vervolgens mag kiezen welke kleur shirtje hij aandoet (en ook welk land dat zij/hij bij wil horen) zodat landen geen bullshit fetish meer kunnen hebben met onzinnige medailletabellen. En ook geen medaille gefocuste subsidies afgeven voor een select groepje sporters terwijl dat geld eigenlijk meer bedoeld is als een landelijke ontwikkelsubsidie voor lande/sporten die dat nodig hebben.

Dat nationalistische scoringsgedrag is 1 van de grootste ergernissen die ik de laatste aantal spelen heb gehad. (ik heb het niet alleen over Nederland, maar ook over Groot Brittanie, Rusland, VS, China, enzzz.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:03

Quad

Doof

Dat is toch precies wat de OS de OS maken? De beste mensen uit land X die voor hun discipline in actie mogen komen. En die gouden medaille telt, hoe dan ook. Of dacht je dat iedereen voor spek en bonen aan de wedstrijd mee doen? Het gaat erom dat je de beste bent.

Ja voor sommigen is meedoen belangrijker dan winnen, maar de echte topsporters willen maar 1 ding, die gouden plak.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

booing:

http://edition.cnn.com/20...card-pass-fail/index.html

Ik vind het boegeroep wel lachen hoewel ze er niet te lang mee door moeten gaan want dan wordt het vervelend:

Booing

Well-attended events, such as the men's pole vault and the women's beach volleyball finals, were overshadowed by partisan crowds booing the competition.
France's Renaud Lavillenie, the defending pole vault champion, was reduced to tears after he was twice subjected to a chorus of boos during his battle for the gold with Brazilian hope and eventual winner, Thiago Braz da Silva.
It led to sharp condemnation from IOC president Thomas Bach, who called the crowd's behavior "shocking" and "unacceptable at the Olympics."
Rio 2016 spokesman Mario Andrada said organizers would "intensify" its dialogue with local fans "to make sure that we behave as fans in a proper and elegant manner, without losing or passion for sport."
It was to deaf ears as there was more booing when Germany played Brazil in the women's beach volleyball finals. The Germans kept a cool head and took the gold.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Quad schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:20:
Of dacht je dat iedereen voor spek en bonen aan de wedstrijd mee doen?
Zoek "The Ashes" maar eens op en ook "The Calcutta Cup" en ja daar wordt ook heel hard om gestreden. (die zijn meer in de mentaliteit van waar ik de spelen graag zou willen zien, maar worden door de sporters ook serieus gezien als een prijs die eigenlijk nergens over gaat)

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 22-08-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb in elk geval met veel plezier naar de OS gekeken en ben weer helemaal into turnen, basketbal, en wat al niet meer. Hartstikke leuk om alles zo weer te zien. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Deze OS was wel navelstaren tot en met he, bij de nos, medailles telden, rest minder. Ja dat was vroeger al zo, maar nu ergerde ik me.

Maar deze ergenis, is ook ingegeven, doordat ze echt om de haverklap een reclameblok erin gooien, nu ook weer nu het normale seizoen weer is begonnen. Begin echt een afkeer van de Npo te krijgen, denk dat ik voortaan enkel op de Belg en andere buitenlanders afstem.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 22-08-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Mooie etappe in de Vuelta zeg...wat een goed herstel van Froome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:19:
Mooie etappe in de Vuelta zeg...wat een goed herstel van Froome
-----> [Wielrennen] Centraal discussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Hoewel ik de sfeer en beleving rond de spelen in London veel beter vond, heb ik toch weer erg genoten van deze spelen!
Door het jaar kijk ik enkel wielrennen en atletiek, maar de Olympische spelen maken alle sporten weer leuk om te kijken.
Ik heb nu al weer een gevoel van heimwee naar de Olympische spelen die voorbij zijn... Op naar Tokyo!

Wat was jullie hoogtepunt?
Voor mij als belg en wielerfan blijft de geweldige wegrit bij de mannen op de openingsdag het hoogtepunt. De overwinning van Van Avermaet maakte het extra leuk :p
Op sportief vlak plaats ik het wereldrecord op de 400m van Van Niekerk bovenaan. Jammer genoeg kreeg dit, naar mijn mening, behoorlijk weinig aandacht in de media. De pers vond Bolt natuurlijk weer veel belangrijker... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dan heb je de woonkamer wel vol volgens mij... en niet te hoog springen :+

Maar een leuke actie is het wel. :)
Sanne Wevers uit Oldenzaal krijgt nog een fraai aandenken aan haar gouden oefening. Naast de medaille wordt namelijk nog een heel speciaal pakketje bij haar bezorgd: de balk waarop ze de historische prestatie leverde.

"Ja, supergaaf dat ik de balk mee naar huis krijg. Hij past net niet in mijn tas, dus hij wordt gewoon naar huis gestuurd", zei Wevers zelf over het presentje. Het toestel krijgt ze van leverancier Janssen en Fritsen. Het bedrijf uit Helmond leverde namelijk de turntoestellen voor de Olympische Spelen in Rio. Nu krijgt Wevers de balk dus opgestuurd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is wel een cool cadeau, maar wat moet je ermee? Als ze een eigen turncentrum heeft, ok, maar in wiens huis is er plaats voor een turnbalk? Evengoed hartstikke gaaf, dat wel :D

Ik heb ook heimwee naar de Olympische Spelen. Geen idee wat ik vanavond nog ga kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Voor mij was als meest olympische positieve ervaring het sevens kampioenschap samen met de winnaar, gezellig goede sfeer sportief en goed gespeeld.

Verder vond ik de twee wegraces bij het wielrennen ook wel erg memorabel. (komt ook omdat ik iets met wielrennen heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Ik heb boogschieten voor de eerste keer goed gevolgd. Zeker een hoogtepunt. 10km zwemmen goed en wielrennen goud waren voor mij de beste gouden medaille momenten. De talloze 4e plaatsen voor de Nederlanders en dus net naast het brons grijpen was een dieptepunt.
Jorgen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:49:
Dat is wel een cool cadeau, maar wat moet je ermee? Als ze een eigen turncentrum heeft, ok, maar in wiens huis is er plaats voor een turnbalk? Evengoed hartstikke gaaf, dat wel :D

Ik heb ook heimwee naar de Olympische Spelen. Geen idee wat ik vanavond nog ga kijken... ;)
De tweede week komt traditiegewijs de klad er bij mij in. Atletiek interesseert me niet zoveel dus dan kijk ik af en aan.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
in wiens huis is er plaats voor een turnbalk?
Grachtenpand van Wesley en Yolanthe, vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier kun je naar zogenaamd grappige momenten spieken:

http://nos.nl/rio2016/art...lf-grappige-momenten.html

Die chinees met die badmuts is bijv. wel grappig ja.
Echter een huwelijksaanzoek doen na brons te hebben gewonnen is gewoon bezopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Die Mongoolse trainers die hun kleren uittrokken van woede vond ik ook wel grappig haha. Die ene lijkt de andere te willen bedaren, maar doet vervolgens net zo hard mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Salvatron schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 03:13:
Hier kun je naar zogenaamd grappige momenten spieken:

http://nos.nl/rio2016/art...lf-grappige-momenten.html

Die chinees met die badmuts is bijv. wel grappig ja.
Echter een huwelijksaanzoek doen na brons te hebben gewonnen is gewoon bezopen.
Had-ie moeten wachten tot ze op zijn minst zilver had gewonnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://nos.nl/rio2016/vid...-helpen-na-valpartij.html
Van wat mijn gevoel zegt het mooiste moment van de Spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Heb nu dan die livestream opstaan van de huldiging, maar kan die Nielson niet gewoon optyfen met zijn muziek? Ik kan die plaat al niet meer horen, laat staan een half-uur durende versie :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jorgen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Had-ie moeten wachten tot ze op zijn minst zilver had gewonnen? ;)
imo gewoon geen huwelijksaanzoek doen op zo'n moment. Ieder zijn meug hoor, maar je bent op zo'n moment met andere dingen bezig dan een huwelijk, dan nog andere mensen die je niet kent over de hele wereld deelgenoot laten zijn van je aanzoek, etc, imo nogal een anti-romantisch gedoe. Zeker als iemand bij wijze van al door het dolle heen is dat ze een medaille gewonnen heeft. Wel leuk om te zien hoor, zo'n aanzoek, maar begrijpen doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom mevrouw Daphne Schippers minder blij was met haar zilveren medaille, dan wanneer ze een bronzen had:

De zilveren winnaar kijkt naar het missen van de gouden plak, en de bronzen winnaar kijkt naar het niet winnen van een medaille.

Wikipedia: Bronze medal

Psychological study

In 1995, a study was carried out by social psychologists Victoria Medvec, Scott Madey and Thomas Gilovich on the effects of counterfactual thinking on the Olympics. The study showed that athletes who won the bronze medal were significantly happier with their winning than those athletes who won the silver medal. The silver medalists were more frustrated because they had missed the gold medal, while the bronze medalists were simply happy to have received any honors at all (instead of no medal for fourth place).[1] This is more pronounced in knockout competitions, where the bronze medals are achieved by winning a playoff, whereas silver medals are awarded after a defeat in the final.

De zilveren winnaar ziet zich alleen tussen medailles staan (gouden/zilveren medaille), en de bronzen winnaar tussen medailles en geen medailles, dus kijken naar een andere categorie (wel/geen medaille).

http://blogs.scientificam...pier-than-silver-winners/

The most obvious counterfactual thought for the silver medalist might be to focus on almost winning gold. She would focus on the difference between coming in first place, and any other outcome. The bronze medalist, however, might focus their counterfactual thoughts downward towards fourth place. She would focus on almost not winning a medal at all. The categorical difference, between being a medalist and not winning a medal, does not exist for the comparison between first and second place.

It is because of this incongruous comparison that the bronze medalist, who is objectively worse off, would be more pleased with herself, and happier with her achievement, than the silver medalist.

Dit geeft dus ook aan waarom Dafne Schippers zo graag met haar schoenen gooide...

[ Voor 38% gewijzigd door Salvatron op 24-08-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens ook te bizar voor woorden dat ze de Russische sporters (na ruim 50medailles in Rio) wel gaan weren van de Paralympics :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
In zijn verdediging zou ik gezegd hebben dat hij als Chef de Mission verantwoordelijk zal zijn voor de prestaties van het team. Dat zou betekenen dat hij waarschijnlijk beoordeeld wordt op het halen van een bepaald doel. Dat doel was om meer medailles te halen dan in London. Dat is niet gelukt, ergo Hendriks heeft gefaald en zal op zijn ballen krijgen in zijn beoordelingsgesprek.

Echter dat is teveel empathie voor de man. Om te beginnen zal zijn beoordeling en geldelijke inkomsten waarschijnlijk ontkoppeld zijn want zo gaat het voor iedereen tegenwoordig in een topfunctie. Ten tweede las ik de volgende taakomschrijving van de chef de mission:
De belangrijkste taak van de Chef de Mission is om voor een optimale voorbereiding te zorgen en een gezonde en sportieve sfeer en motivatie in het team te behouden. Daarnaast is de Chef de Mission ook de spreekbuis en het boegbeeld van het team.
Niks prestatiebeoordeling dus, echter wel iets over de sfeer in het team, en laat Mauritsje daar nou net persoonlijk zelf fors gefaald hebben.

Enfin, in 2018 is hij er niet meer bij, dus (8> :w

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Salvatron schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:44:
Waarom mevrouw Daphne Schippers minder blij was met haar zilveren medaille, dan wanneer ze een bronzen had:
[...]
Leuke theorie, zal in best wat gevallen kloppen maar volgens mij slaat hij hier de plank volledig mis. Het gaat ook om je (al dan niet realistische) verwachtingen. Kijk bijvoorbeeld naar Matthijs Büchli, meteen na de finish al superblij met zilver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
1 van de meest deprimerende gedragingen deze wereld.

Bedrijfsmentaliteit gaat naar de Sport.

Terwijl Sportiviteit naar de Bedrijven moet.

(bij ongeveer alle sporten zie je het dat de organisator zich belangrijker acht dan de sporter. -O- :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:43
Tinuz___ schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Leuke theorie, zal in best wat gevallen kloppen maar volgens mij slaat hij hier de plank volledig mis. Het gaat ook om je (al dan niet realistische) verwachtingen. Kijk bijvoorbeeld naar Matthijs Büchli, meteen na de finish al superblij met zilver!
Is natuurlijk wel een compleet ander voorbeeld. Buchli was niet direct topfavoriet voor goud en als ik het goed heb zelfs maar een outsider voor de medailles, dan geloof ik direct dat je erg blij bent met zilver (en dat hij met Brons ongeveer net zo blij zou zijn geweest omdat hij die medaille gewoon wint, zeker wanneer goud door de topfavoriet wordt gewonnen die zo goed in vorm was deze OS dat hij bijna niet te verslaan was.

Bij Schippers kom je dan in de situatie dat gezien de verhoudingen het eigenlijk al duidelijk was dat ze met Thomspon voor goud en zilver zou strijden tenzij er iets heel raars zou gebeuren. Als je dan die tweestrijd nipt verliest terwijl je eigenlijk in je hoofd had om voor goud te komen dan kan ik zeker geloven dat Schippers het gevoel heeft dat ze goud verliest in plaats van zilver wint. Of dat beide precies de bovenstaande theorie verklaart ben ik in deze gevallen niet zeker van, maar het verklaart voor mij wel het verschil in uiting van bijv. Buchli en Schippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geschreven met een fileermes en deels ook stemmingmakerij. Daarmee overigens niet meer of minder waar.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 24-08-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:44:

De zilveren winnaar kijkt naar het missen van de gouden plak, en de bronzen winnaar kijkt naar het niet winnen van een medaille.

Wikipedia: Bronze medal

Psychological study

In 1995, a study was carried out by social psychologists Victoria Medvec, Scott Madey and Thomas Gilovich on the effects of counterfactual thinking on the Olympics. The study showed that athletes who won the bronze medal were significantly happier with their winning than those athletes who won the silver medal. The silver medalists were more frustrated because they had missed the gold medal, while the bronze medalists were simply happy to have received any honors at all (instead of no medal for fourth place).\[1] This is more pronounced in knockout competitions, where the bronze medals are achieved by winning a playoff, whereas silver medals are awarded after a defeat in the final.

De zilveren winnaar ziet zich alleen tussen medailles staan (gouden/zilveren medaille), en de bronzen winnaar tussen medailles en geen medailles, dus kijken naar een andere categorie (wel/geen medaille).
This is more pronounced in knockout competitions, where the bronze medals are achieved by winning a playoff, whereas silver medals are awarded after a defeat in the final.
Dat geldt met name voor brons waar je om moet strijden in een direkt duel om die medaille. Als je bij een 100 meter voor goud gaat en je finisht als derde ben je niet opeens wel blij dat je geen tweede of vierde bent geworden O-)
MikeyMan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:27:
Overigens ook te bizar voor woorden dat ze de Russische sporters (na ruim 50medailles in Rio) wel gaan weren van de Paralympics :X
Ja tegen gehandicapten durven ze wel :+ . Is ook meer dat het paralympisch IOC wél voor gehele uitsluiting was en het CAS dit gegrond vondt. Als het IOC dezelfde beslissing had genomen dan was het CAS daar ongetwijfeld ook mee akkoord gegaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:35:
Dan heb je de woonkamer wel vol volgens mij... en niet te hoog springen :+

Maar een leuke actie is het wel. :)[...]

Die Duitser (Hambuechen) die goud op de rekstok won, wilde dat ding zelf kopen en idd in de trainingshal neerzetten. Dacht dat het iets van 5000 euro ging kosten en was van een Duitse fabrikant ...
edit: fabrikant is dus Spieth en hij krijgt hem inmiddels ook gratis en Lufthansa zorgt gratis voor het vervoer :) .

Het 'GB' succes in cijfers
Team GB's 67 medals won here in Brazil cost an average of £4,096,500 each in lottery and exchequer funding over the past four years.
Daar wordt echt veruit het meeste geld ingepompt vlgns mij (had het wel eens voor één specifieke sport uitgezocht waar ze op basis van de funding gewoon slechter presteerden dan andere Europese landen). 1,09 pond per jaar per inwoner (zou voor NOC*NSF dus €22 miljoen omgerekend zijn), wat in feite gewoon overheidsgeld is net als de Lotto hier. In Amerika is dat wel anders, daar moeten de bonden en atleten zelf maar te zien hoe ze aan geld komen*.
Toch wel mooi om te zien hoe ze bij NOC*NSF ná Londen gingen snoeien en 'focussen' met minder resultaat als uitkomst :+ :
NOC*NSF brengt focus aan in topsportbeleid

NOC*NSF heeft het aantal topsportprogramma’s waarin vanaf 2013 wordt geïnvesteerd teruggebracht van 180 naar 55. Met deze focus wordt het mogelijk om met meer sporten aan de top te komen.

Het gaat om het terugbrengen van 180 programma’s naar 55, en daarmee van 58 naar 33 bonden. Deze focus heeft er voor gezorgd dat de belangrijkste 40 programma’s in 2013 75 % van de middelen ter beschikking krijgen tegen een kleine 57 % in de afgelopen periode.
http://www.nu.nl/sport/29...atsen-in-rio-janeiro.html

* Mooi voorbeeld toevallig in het artikel van de BBC:
British efforts in the velodrome, where for the third Olympics on the bounce they ruled the boards, were fuelled by a budget over the four years from London of £30.2m, up even from the £26m they received in funding up to 2012.

In comparison, the US track cycling team - which won team pursuit silver behind Britain's women, and saw Sarah Hammer once again push Trott hard for omnium gold, has only one full-time staff member, director Andy Sparks.
Dan staat er ook nog in het NU artikel dat baanwielrennen in NL ook van 8,4 naar 3,5 ton is wegbezuinigd en zwemmen van 1 naar 1.7 miljoen is gegaan, en wie heeft er meer geoogst? O-)
En baanwielrennen is juist een sport waar ze in Engeland op gefocust hadden als sport waar veel medailles te halen viel met het huidige succes ten gevolg. (al zie ik nu wel dat NL baanwielrennen van 3,5 weer naar 6 ton is gegaan in 2014)

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/166F8/production/_90869819_fundingandmedals.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5kq0GRJ.png
The advent of the National Lottery in 1994, and the decision of John Major's struggling government to allocate significant streams of its revenue to elite Olympic sport, set in motion a funding spree unprecedented in British sport.

From just £5m per year before Atlanta, UK Sport's spending leapt to £54m by Sydney 2000, where Britain won 28 medals to leap to 10th on the medal table. By the time of London 2012 - third in the medal table, 65 medals - that had climbed to £264m. Between 2013 and 2017, almost £350m in public funds will have been lavished on Olympic and Paralympic sports.

It has reinvigorated some sports and altered others beyond recognition.
http://www.bbc.com/sport/olympics/37150155

[ Voor 219% gewijzigd door apis29 op 25-08-2016 10:51 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

350 miljoen is voor Nederland ook niet echt op te brengen imo

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Thijs Zonneveld had hier onlangs een rake column over: http://www.ad.nl/dossier-...ampaign=socialsharing_web

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Hoeveel van die wielermiljoenen van Engeland waren voor de jury in Rio? ;) :P Onvoorstelbaar dat ze op twee onderdelen medailles konden ophalen ondanks overtredingen die als diskwalificatie in de regels staan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Amerikaanse voetbalkeeper Hope Solo is een half jaar geschorst voor het nationale team. Waarom? Ze had na de verloren kwartfinale tegen de bus-parkerende Zweden, deze lafaards genoemd. Half jaar schorsing voor het zijn van een slecht verliezer....

Wat zou Lochte en co dan krijgen? :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gambieter schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:36:
De Amerikaanse voetbalkeeper Hope Solo is een half jaar geschorst voor het nationale team. Waarom? Ze had na de verloren kwartfinale tegen de bus-parkerende Zweden, deze lafaards genoemd. Half jaar schorsing voor het zijn van een slecht verliezer....

Wat zou Lochte en co dan krijgen? :P
Life - without parole. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lochte krijgt in ieder geval niets meer .... van zijn sponsoren: https://www.nrc.nl/nieuws...-olympier-lochte-a1517431

Maar even iets heel anders... nu als die sporters en supporters onderhand weer thuis zijn, zitten we al wereldwijd in een crisis door grootscheepse uitbraak van het Zika virus ? Nee ? Goh .... :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• apis29
  • Niet online
Wel opvallend dat Amerika er niet tussen staat ;) . Daar gebeurt helemaal niets vanuit de overheid en toch staan ze op 1 (zit natuurlijk wel een hele andere structuur achter via de scholen maar heel veel komt ook uit eigen zak met training buiten de school om en bij de 'vagere' sporten al helemaal "Why Olympic Athletes' Parents Go Broke"). Dat van die ouders die hun kinderen overal naartoe brengen geldt ook overal wel en dus ook in Engeland in de jeugd maar dat talentherkenningsprogramma kan ik me nog wel iets over herinneren dat ze dat hier ook wilden opzetten. Was nog een keertje bij DWDD met een meisje dat op hockey zat maar een keer gevraagd werd of ze rugby eens wilde proberen en zo in het Nederlands 7's team eindigde.
NOC*NSF zoekt talenten – 17-9-2014

Woensdag 17 september 2014
NOC*NSF is op zoek naar Olympisch talent. Zo organiseert NOC*NSF op 2 november een talentdag voor jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Deze jongeren moeten voldoen aan een bepaald fysiek profiel maar die dag wordt gekeken naar talenten die de daar aanwezige sporten nog niet beoefenen. Vanavond bij ons tafel drie succesvolle sporters die laat begonnen zijn: Stefan Groothuis (Van korfballer naar Olympisch kampioen schaatsen), Tara van Merriënboer (ruilde hockey in voor rugby) en Marieke Keijser (zij ging van de balletstudio naar de roeibaan).
Hier wat over het talentprogramma gevonden: https://www.kvlo.nl/nieuws/berichten/talentherkenning.html
En: http://www.nocnsf.nl/talentdag vs de britse: http://www.uksport.gov.uk/our-work/talent-id

Maar het blijft natuurlijk wel staan dat er links- of rechtsom (meer/veel) geld nodig is :D (om voor de top 10 te gaan kijkend naar de landen die er nu in staan http://www.bbc.com/sport/olympics/rio-2016/medals/countries). In Duitsland heb je bijv. nog steeds veel 'sportsoldaten' wat natuurlijk ook gewoon een verkapte subsidie is en in Nederland allang weer is opgeheven. Vergeleken met Amerika echter zijn de kosten om te sporten en te trainen misschien wel hetzelfde als de kostenverhouding voor een studie daar en hier. Duitsland vind ik ook niet per se zo gestrucureerd maar Frankrijk wordt idd wel veel vanuit de overheid gestuurd. Spanje, een land met totaal geen badmintoncultuur, heeft nu een Olympisch kampioen omdat een vriendinnetje haar ooit vroeg om een keertje mee te gaan en er uiteindelijk in Spanje een talentvolle coach te zijn en zo zijn er vast legio voorbeelden te noemen die niet uit talentherkenningsprogramma's voortkomen. Maar om als klein land hogerop te willen zal het 'vast' nodig zijn en er maatschappelijk draagvlak voor zijn om meer te investeren (wat ik zwaar betwijfel). Uiteindelijk is het maar 1 gouden plak van een top 10 plek af of 3 qua totaal aantal medailles.
NOC*NSF zal in 2017 moeten beginnen met zeer weinig reserves voor een organisatie met een
inkomstenstroom van €81 miljoen enkelvoudig en rond de €100 miljoen inclusief de omzet van
de deelnemingen. Deze begroting is de laatste waarbij gesteund kan worden op in het verleden
opgebouwde reserves.
Waarvan in 2015 €36 miljoen uit de Lotto maar in NL komt natuurlijk ook een aardig bedrag aan bondscontributie binnen

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 25-08-2016 22:22 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Martinspire schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:10:
350 miljoen is voor Nederland ook niet echt op te brengen imo
Waarom niet? Kwestie van (iets andere) keuzes maken. Als we (top)sport met z'n allen belangrijk vinden dan kun je daar gewoon voor kiezen. Als we (top)sport (blijkbaar) niet belangrijk (genoeg) vinden dan doen we dat niet en geven we dat geld uit aan andere (ongetwijfeld ook belangrijke) zaken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, die Martina timet het ook lekker... Loopt vandaag een nr op de 200m, 19,81.
Was ie in Rio tweede mee geworden :o

• apis29
  • Niet online
Hier nog wel een mooi medaille overzicht waar je ook per land kan kijken bij welke sporten ze die gehaald hebben: http://www.nbcolympics.com/medals ( :+ kon bij die van de BBC al direkt zie ik)

Hoogtepunten: :z (heb veel gezien maar er is weinig bijgebleven :O ), goud voor Sanne Wevers, géén dominantie van China bij het badminton, Adam Peaty schoolslagzwemmer GB, ook het goud voor Fiji bij rugby 7's (al vind ik er niet al teveel aan :P ). 400m atletiek de race zelf net gemist dus had minder impact (schakelde net erna in). Vlgns mij is Denemarken nog Olympisch kampioen geworden bij het mannen handbal en dat was voor zo'n groot handbal land ook pas de eerste keer. Heb de wedstrijd wel gezien op de Duitse tv maar die hebben de ceremonie niet meegepakt dus daar blijft ook weinig van hangen.
NL damesvolleybal die gewoon wereldtop hebben gespeeld is mischien wel een hoogtepunt te noemen. Is niet meer 'boven zichzelf uitstijgen' te noemen maar gewoon huidig niveau (alleen nog een andere spelverdeelster vinden, via het talentherkenningsprogramma ofzo ;) )
Meerkamp turnen mannen was nog wel spannend, weet nog steeds niet of die Oekraïner nou gen***d was (want nog niet teruggezocht) en Uchimura op reputatie het goud heeft binnengehaald met z'n laatste oefening. Boos zag ie er iig niet uit maar wel teleurgesteld (/misschien ook wel ontgoocheld)

Pernille Blume (maar dat was al geen onbekende O-) ).

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 25-08-2016 23:04 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Fiber schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:37:
[...]

Waarom niet? Kwestie van (iets andere) keuzes maken. Als we (top)sport met z'n allen belangrijk vinden dan kun je daar gewoon voor kiezen. Als we (top)sport (blijkbaar) niet belangrijk (genoeg) vinden dan doen we dat niet en geven we dat geld uit aan andere (ongetwijfeld ook belangrijke) zaken.
Laat ik het zo stellen: de manier waarop de US, UK en China hun sporters sponsoren, werkt niet in NL omdat we daar simpelweg te klein voor zijn. Ik zou het prima vinden als topsport hoger op de lijst komt te staan. Echter moet het vooral gaan om de goede redenen en niet zozeer om maar meer plakken te halen. De aandacht mag er ook best zijn voor mensen die 4e worden of alsnog een goed resultaat neerzetten. Ik heb het idee dat er nu wat overkill is voor de medaillewinnaars en eigenlijk vrij weinig voor mensen die het niet halen. Ik zou ook graag zien dat de NPO wat meer aandacht aan sport geeft (behalve de obvious). Meer aandacht betekend ook meteen meer mensen die gaan sporten, bedrijven die sponseren en zaken die wel georganiseerd kunnen worden. En laten we ook de begeleiding niet vergeten, iets waar we als land ook nog aardig wat aan kunnen verdienen als we daar een goede basis voor leggen.

Om een voorbeeld te noemen: waarom zie je nooit sporters bij praatprogramma's als ze een groot toernooi hebben gedaan of gaan doen? Veel sporters en analisten zagen er prima uit om vaker op tv te gaan gebruiken, wat imo nog altijd betere opvulling is dan wat er nu vaak zit. Het zijn ook vaak slimme mensen die wat mij betreft ook best een mening mogen delen over actualiteiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 25-08-2016 23:06 ]

• apis29
  • Niet online
Daar past dit artikeltje dan misschien nog wel mooi bij: http://www.nbcolympics.co...mbraces-fewer-gold-medals

Met als treffende zin:
Lagging in third place, China's total is a far cry from the country's 51-gold performance in Beijing that topped the gold medal chart.

But so what?

The once-feverish obsession with the gold tally has slowly subsided among the Chinese public, which has shown more interest this year in lavishing adoration on athletes with personalities, such as bronze medalist Fu Yuanhui, rather than counting medals.

"Finally, the public desire for golds has returned to normal," said Lu Yuanzhen, a professor of sports at South China Normal University who has long argued that a mature nation should have a more relaxed attitude toward wins and losses in athletic competitions.

"The ordinary Chinese people have become more indifferent to the medal counts now they understand Olympic golds bear little impact on their real lives" http://www.nbcolympics.co...mbraces-fewer-gold-medals
Denk dat die medaillezucht in GB ook wel weer zal afzwakken ... (misschien is het ook wel loserpraat achteraf van de Chinese fans ;) . 'Oh geen goud? Nou ik was toch niet zo geinteresseerd hoor O-) ' :D

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 25-08-2016 23:11 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En nu loopt Martina ineens dik een Nederlands record op de 200. Lekker op tijd. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zeg ik :P

• apis29
  • Niet online
Ja nu nam hij de binnenbocht he :p (iedereen die voor hem zat doet ook niet mee dus inhalen op het rechte stuk hoefde iig al niet meer ;) ). Staat al op Youtube zag ik net ... Z'n oude PR was ook hier gelopen.
Zie dat in de Rio finale iedereen langzamer liep dan in de halve (alleen Bolt precies gelijk maar wel met iets meer tegenwind)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 25-08-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Auto's voor de medaillewinnaars in rusland:

http://nos.nl/rio2016/art...goud-zilver-of-brons.html

In Rusland delen ze vorstelijke cadeaus uit aan de medaillewinnaars onder de olympische sporters. Premier Medvedev heeft hen op een bijzondere manier bedankt voor hun prestaties in Rio. Na afloop van de huldiging stond voor alle 100 medaillewinnaars een gloednieuwe, hagelwitte BMW klaar op het plein bij het Kremlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vorige keer waren het Audi's, vlgns mij A6 voor brons, A7 voor zilver en A8 voor goud. Zag net een plaatje van iemand met goud die een X6 had gekregen :)
edit: nu lijkt het een X3 voor brons, X4 voor zilver en X6 voor goud

Hier nog meer plaatjes en lijkt idd te kloppen qua brons, zilver en goud https://www.instagram.com...%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BE/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2geHMmU-uNk]

[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 26-08-2016 16:40 ]

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste