[OS2016] Olympische spelen 2016

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Bij judo kan je wel nog zien of er punten gescoord worden of niet. Bij taekwondo. BOOM...niet hard genoeg. Vuistslagen zijn zo goed als waardeloos om te proberen. Ik stel me ook vragen bij Taekwondo als echte gevecht sport. Als je tegen elke andere gevechtsporter ganse tijd staat te huppelen met 1 been in de lucht, ga je garandeer op je bek.
Nou taekwondo is maar duffe sport om te kijken, zit niks achter (op het zicht ofc)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Judo en Taekwondo vind ik beiden niks, Boxen ook niet en daar komt de komende spelen ook nog Karate bij. Verwacht niet dat er iets blijft hangen.

Wel hoorde ik dat surfen en skateboarden er weer bij komen. Dat lijkt me nog wel interessant.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Judo is door het ioc verkracht. Ik ken de details niet, maar wat ik ervan begrijp zijn een aantal technieken niet meer toegestaan waardoor het meer worstelen dan judo geworden is. Alle dynamiek is er in elk geval uit.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Ankona schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:29:
Judo is door het ioc verkracht. Ik ken de details niet, maar wat ik ervan begrijp zijn een aantal technieken niet meer toegestaan waardoor het meer worstelen dan judo geworden is. Alle dynamiek is er in elk geval uit.
Nee het moest toch juist minder op worstelen gaan lijken waardoor oppakken aan de benen niet meer is toegestaan bijvoorbeeld?

Verder heb je voor wat betreft het veranderen van de regels en daarmee het verkrachten van de sport wat mij betreft gelijk hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 20-08-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Joster schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:40:
[...]

Nee het moest toch juist minder op worstelen gaan lijken waardoor oppakken aan de benen niet meer is toegestaan bijvoorbeeld?

Verder heb je voor wat betreft het veranderen van de regels en daarmee het verkrachten van de sport wat mij betreft gelijk hoor.
Bearhug is ook niet meer toegelaten. Hoempf smijt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat een ongelooflijk onsportief Braziliaans publiek... (voetbalfinale) :r

Ik ben klaar met Brazilië.

Duitsland mag dit winnen van mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 21-08-2016 00:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dei Braziliaanse keeper met zijn handdoek, erg onsportief. Laat Duitsland maar winnen, en de scheidsrechter mag hem daar op aanspreken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Is wel eerste tornooi denk ik waar die keepers zo hard op hun lijn blijven staan. Vaak staan ze al halverwege de penaltystip. Geen enkel scheidsrechter die wat durft te zeggen.

Fingers crossed dat Neymar mist ^^

//EDIT verdorie pakt die stomme keeper hem

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 21-08-2016 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jammer. Niet dat ik het Duitsland zo gun, maar de Braziliaanse crybabies en het zeer onsportieve publiek gunde ik het zeker niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:42
Brazilianen schieten de bal wel gewoon in de kruising. Zoals elke prof het zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Penalty van Neymar was wel maar twijfelachtig. Duurt uren en dan gaat die wat inhouden met lopen :/

Ah, het is maar olympische spelen. Betekend weinig op voetbalgebied. IS 1 van de weinige sporten waar de echte wereldtop niet toegelaten is.

Never forget 1-7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die Neymar hield wel in zeg, keeper bleef wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
gambieter schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:11:
Jammer. Niet dat ik het Duitsland zo gun, maar de Braziliaanse crybabies en het zeer onsportieve publiek gunde ik het zeker niet.
Sowieso is het een vreemd toernooi met die dispensatie regel voor oudere spelers.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Misschien ben ik 1 van de weinigen hier, maar ik vind dat Brazilië terecht gewonnen heeft. Vanaf minuut 60 heeft Duitsland eigenlijk nergens meer echt aangezet en de meeste spelers waren er doorheen. Dat terwijl Brazilië tot op de laatste seconde nog bezig is geweest voor de overwinning. En tuurlijk, Duitsland krijgt wel wat kansen, maar er was totaal geen overmacht meer. Alles op de verdediging en dat vind ik persoonlijk nooit leuk om te kijken.

Beide teams hebben prima gespeeld en ik vond de Brazilianen op het veld nog erg netjes overkomen (respectvol naar de tegenstander). Het publiek was natuurlijk weer de andere kant op. Daar verwarren ze passie nog vaak voor gebrek aan respect voor de tegenstander. Erg jammer want dat heeft voor veel kijkers de wedstrijd minder interessant gemaakt. Maar ik heb niet het idee dat de Duitsers zich daardoor gek lieten maken. Ook tijdens de penalties niet (waarvan allen erg mooi geschoten waren).

Voetbaltechnisch gezien vond ik Brazilië beter spelen en ze hebben vooral meer kansen gecreëerd. Beide verdedigingen waren echter solide, waardoor er weinig gescoord werd. Pluim af voor beide verdedigende partijen. Zitten wat spelers tussen die we zeker komende jaren op andere grote toernooien gaan zien.

Overigens ben ik ook blij voor Brazilië vanwege de grote problemen die er toch rond de spelen waren, ik denk dat dit misschien net het zetje kan zijn om toch tevreden terug te kijken en hun economie weer op pijl te krijgen. Maar dan wel dat ze de komende 30 jaar niks meer gaan organiseren tot het publiek snapt wat fair play is en respectvol aanmoedigen betekend. Al zal gezien de economische status ook weinig georganiseerd kunnen worden :P

Anyways, Brazilië heeft wat mij betreft terecht gewonnen en Duitsland heeft nu toch al zilver wat gezien de voetbalhistorie op de spelen van de Duitsers toch al best een prestatie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 21-08-2016 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vind het publiek wel lachuh bij die voetbalwedstrijd, hele tijd de duitsers uitfluiten en de brazilianen toejuichen. Ik zie het probleem niet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Awww wat jammer. Belgische 4x400m meter mannen op 3 honderste van brons. Knappe finale gelopen, zeker als je,tegenstand bekijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Martinspire schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:08:

Wel hoorde ik dat surfen en skateboarden er weer bij komen. Dat lijkt me nog wel interessant.
En in Tokio komt klimmen erbij, met een combinatieklassement met de drie disciplines binnen het klimmen. Eén medaille te winnen dus.

Boulderen:

Speedclimbing:

Lead klimmen:

De laatste klimmer (Adam Ondra) is nu één van de, zo niet de, beste klimmers van de wereld. Hij is straks in Tokio 27, dus als hij blijft (wedstrijd)klimmen, dan zeker een medaillekandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Een ding is voor mij wel weer duidelijk geworden deze spelen, het Braziliaanse volk is om te kotsen. (net als hun lelijke schreeuw volkslied)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand de ringoefening van Yuri op lowlands beoordeeld toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
mr_obb schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:46:
[...]

En in Tokio komt klimmen erbij, met een combinatieklassement met de drie disciplines binnen het klimmen. Eén medaille te winnen dus.

Boulderen:
[video]

Speedclimbing:
[video]

Lead klimmen:
[video]

De laatste klimmer (Adam Ondra) is nu één van de, zo niet de, beste klimmers van de wereld. Hij is straks in Tokio 27, dus als hij blijft (wedstrijd)klimmen, dan zeker een medaillekandidaat.
Oh wauw na het kijken van deze filmpjes ben ik best wel benieuwd naar deze sporten op een olympische spelen! Ik heb er al weer zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:47:
Heeft iemand de ringoefening van Yuri op lowlands beoordeeld toevallig? :+
Hij heeft niet echt zijn oefening gedaan zag ik al. Zat met draad vast (waarschijnlijk moet dat uit veiligheid zodat ie niet het publiek in vliegt) en kon dus geen leuke dingen doen waaronder de afsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Hoogspringen vannacht gewonnen door een Spaanse met nog geen 2 meter. Dat maakt de dikke 2 meter Gouden Sprong van Tia Hellebaut in Peking, nog maar eens een fijne herinnering, ook voor mij als Hollander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoogspringen goud 1.97m. Bij de dames zevenkamp sprong er eentje 1.98m, die had dus goud kunnen hebben daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mooie 11e plaats voor Nageeye op de marathon! Nog even en de Nijboer-dagen keren terug :P

En wat een held, die Kipchoge! Zo hard weglopen in de laatste zeven kilometer, pfff!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Wat mooi de mountainbike wedstrijd

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Hij heeft niet echt zijn oefening gedaan zag ik al. Zat met draad vast (waarschijnlijk moet dat uit veiligheid zodat ie niet het publiek in vliegt) en kon dus geen leuke dingen doen waaronder de afsprong.
Collega was er, sprak ik net, voordat dat in de media groot kwam, boeide het niemand, het blijft pure kracht wat je daar ziet, veel gejuig. 10 minuten later, twitter, instagram bla bla, en die gast wordt met de grond gelijk gemaakt.

Ik zag later de uitvoering, natuurlijk kan je 'iets' doen met die kabels, maar leek me duidelijk uit veiligheid (3-4 meter hoog op een hard podium? Epke lande nog redelijk zacht).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

gambieter schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:45:
Hoogspringen goud 1.97m. Bij de dames zevenkamp sprong er eentje 1.98m, die had dus goud kunnen hebben daar...
Belgische Nafi Thiam. :*)

Volleybal finale aan het kijken, BRA-ITA. Wederom pokke onbeschoft and vuil publiek :-( grmbl

Goooo italy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Pierre schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:52:
Wat mooi de mountainbike wedstrijd
Komisch ook dat Peter Sagan meerijdt (op de 34e plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Fijn publiek bij Volleybal. Zou gewoon lekker stoppen als ik speler was. Doei met je klote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zilver voor Fontijn. Irritant die Shields.
Blijft vervelend met zo'n vaag jury systeem.

[ Voor 69% gewijzigd door Exocet op 21-08-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Iemand een idee wat er nou is gebeurd bij het worstelen? Waarom heeft de mongool nou niet gewonnen?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat een misselijk publiek zeg. Echt de meest beschamende spelen die ik ooit heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

PWM schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:25:
Wat een misselijk publiek zeg. Echt de meest beschamende spelen die ik ooit heb gezien.
Ik erger me er zo hard aan, dat ik momenteel gewoon zonder geluid kijk :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het zijn een Olympische Spelen waar ik nooit een Olympisch gevoel bij heb gehad.

Zelfs een aantal dagen niks gekeken en ook niet het gevoel gehad dat ik iets gemist heb.
Alle atletiek zelfs helemaal niet gezien. (behalve de marathon die ik wel goed vond, maar ook die voelde aan alsof het een losstaande wedstrijd was)

Terwijl ik bij de afgelopen winterspelen wel Alles gezien heb en niet had willen missen, en hetzelfde bij de zomerspelen daarvoor.

maw Volgende keer beter waarschijnlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door enchion op 21-08-2016 19:44 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SinergyX schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Collega was er, sprak ik net, voordat dat in de media groot kwam, boeide het niemand, het blijft pure kracht wat je daar ziet, veel gejuig. 10 minuten later, twitter, instagram bla bla, en die gast wordt met de grond gelijk gemaakt.

Ik zag later de uitvoering, natuurlijk kan je 'iets' doen met die kabels, maar leek me duidelijk uit veiligheid (3-4 meter hoog op een hard podium? Epke lande nog redelijk zacht).
Oh die kabels maken me niet uit, maar ik geef even aan dat dit niet bepaald de oefening was die ie in Rio wilde gaan doen. Maakt mij niet uit, had er anders ook niet naar gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
enchion schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:41:
Het zijn een Olympische Spelen waar ik nooit een Olympisch gevoel bij heb gehad.

Zelfs een aantal dagen niks gekeken en ook niet het gevoel gehad dat ik iets gemist heb.
Alle atletiek zelfs helemaal niet gezien.

Terwijl ik bij de afgelopen winterspelen wel Alles gezien heb en niet had willen missen.

maw Volgende keer beter waarschijnlijk.
Ja, dit zijn wel een van de mindere Spelen helaas. Ik heb veel meegekregen, helaas wel weinig atletiek wat voor mij voor het OS-gevoel vaak bepalend is. Er waren daar enkele mooie finales met nieuwe wereldrecords, maar ik heb daarvan maar weinig live meegekregen. Voor de Nederlanders heb ik mijn wekker gezet, maar een hele nachtsessie met atletiek meepakken vond ik toch iets te veel gevraagd.
Opvallend deze Spelen was het weinige publiek in alle stadions en het publiek dat er wel was, gedroeg zich vaak zeer onsportief. Ik denk dat we van beiden geen last zullen hebben in Tokyo gelukkig. In Tokyo zullen er ook veel finales overdag plaatsvinden (Nederlandse tijd).

Als ik kort terugkijk was de gouden medaille voor Ligtlee bij het baanwielrennen het hoogtepunt voor mij van deze Spelen. Verder vooral genoten van handbal, rugby sevens, (baan)wielrennen, beachvolleybal, BMX en dit keer ook turnen (met name dankzij Hans van Zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben serieus benieuwd hoe Yuri nu onder dit alles is :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Ja, rare OS. Veel teleurstellingen en vierde plaatsen, maar ook een behoorlijk goede goud-score.

Ik had verwacht dat Nederland nooit meer in de buurt zou komen van de score van Sydney maar als je terugkijkt op deze twee weken dan hebben 'we' als land hier toch een kans laten liggen. Als de zwemmers, ruiters en judoers wat beter hadden gescoord dan waren we over die score van Sydney heen gewalst, en met veel meer verschillende winnaars dan toen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SinergyX schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Ik snap serieus niks van je reactie... Zit je al aan het bier? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond het erg wisselvallige spelen. Hoop echt hele mooie NL medailles gezien, maar ook een hele hoop net niet werk. Wel goede goud score.

Qua organisatie erg matig. Hoop vrij brakke faciliteiten en vooral heel veel lege stadions. En qua publiek waren die Brazilianen echt een schandalig dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:42
Veel teleurstellingen (Yuri en Epke, de baanzwemmers, de ruiters, hockey) maar ook veel positieve verrassingen (damesturngoud, keiringoud, dameswegwedstrijd en langeafstandzwemmers) wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:54:
[...]

Ik snap serieus niks van je reactie... Zit je al aan het bier? :+
Jij misschien?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Op zich ook wel goed dat de favorieten bijna allemaal hun favorietenrol niet hebben waargemaakt. Het zet ze even op de grond met het besef dat enkel een goede voorbereiding niet voldoende is, het blijft keihard knokken en geconcentreerd blijven.

Ik heb mij in elk geval prima vermaakt deze spelen met diverse sporten, waaronder BMX, boogschieten, handbal en zelfs turnen dankzij Hans van Zetten.

Ja, de beleving was wat minder maar onderhoudend waren deze Spelen zeker.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dat gepiep van de schoenen bij basketbal _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

SuBBaSS

-has Ryzen

Quad schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:11:
Op zich ook wel goed dat de favorieten bijna allemaal hun favorietenrol niet hebben waargemaakt. Het zet ze even op de grond met het besef dat enkel een goede voorbereiding niet voldoende is, het blijft keihard knokken en geconcentreerd blijven.

Ik heb mij in elk geval prima vermaakt deze spelen met diverse sporten, waaronder BMX, boogschieten, handbal en zelfs turnen dankzij Hans van Zetten.

Ja, de beleving was wat minder maar onderhoudend waren deze Spelen zeker.
Hoewel ik dat vooraf niet zo zou hebben gezegd wel met je eens.

Zet me wel aan het denken. Ik begreep dat vooral degenen die kansrijk waren voor medailles meer support vanuit noc nsf zou kregen (los van het eeuwige "grote vs. kleine" sporten). Dat beleid mag wmb. wel goed bekeken worden want zij zijn toch veelal door de mand gevallen op deze spelen.
Wellicht waren de verwachtingen wat hoog, daar moet je maar mee om kunnen gaan natuurlijk. We kunnen ook niet zeggen dat er geen kansen zijn geweest. Denk aan de hockeydames/zwemmen enz.

En we mogen er bij het voetbaltoernooi toch ook wel bij zijn? Onze grootste sport nota bene!
Salvatron schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:18:
Dat gepiep van de schoenen bij basketbal _O-
Geen badminton/tafeltennis/handbal gekeken zeker? :+
Als je erop let valt het natuurlijk extra op maar dat geldt voor het stuiteren van de bal of de *clunk* die het geeft als een speler een baksteen op de ring mikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

s0ulmaster schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:22:
Iemand een idee wat er nou is gebeurd bij het worstelen? Waarom heeft de mongool nou niet gewonnen?
http://www.usatoday.com/s...orable-decision/89076210/

Mongool zou hebben gewonnen, maar coaches vlogen de mat al op terwijl er nog formaliteiten moesten worden afgerond, en het daarbij behorende strafpunt kostte hem de overwinning 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Absurd... VS heeft bijna twee keer zoveel punten als Servië... talk about a wipe out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Goedendag Mart. Was al sinds de jaren 90 zeker geen fan meer van hem, maar vond het toch wel iets sentimenteels oproepen, net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vuisten van de donkere jongens bij de medaillefoto?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:59:
[...]

http://www.usatoday.com/s...orable-decision/89076210/

Mongool zou hebben gewonnen, maar coaches vlogen de mat al op terwijl er nog formaliteiten moesten worden afgerond, en het daarbij behorende strafpunt kostte hem de overwinning 8)7
Tnx! Weet ik dat ook weer....absurd is het wel :p

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

s0ulmaster schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:24:
Tnx! Weet ik dat ook weer....absurd is het wel :p
Ja, tegelijk humor en bedroevend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thompson-Johsnon uit GB toch (ook)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
ik vraag me toch af hoeveel olympische spelen men hier wel heeft meegemaakt om te zeggen dat dit een van de mindere spelen was? ik zelf kom maar tot Seoul 1988. En mag ik zeggen dat we vanuit Nederland's oogpunt pas sinds Atlanta echt zijn gaan scoren. Volleybal goud mannen was gaaf om te zien. Maar dit jaar hebben we medailles in tig disciplines gehaald. Voor zo'n klein land als NL bijna in de top 10 van de wereld is echt wel een top prestatie!

Mind you dat de olympische spelen er dus al sinds 1896 zijn......

geedit voor de perfectionisten onder ons

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 22-08-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Gemiste kans dat ze met Hendriks wel ingaan op het geval Van Gelder maar dat niet in perspectief durven te stellen met wat die Amerikaanse zwemmers gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bvbal79 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:58:
ik vraag me toch af hoeveel olympische spelen men hier wel heeft meegemaakt om te zeggen dat dit een van de mindere spelen was? ik zelf kom maar tot Seoul 1988. En mag ik zeggen dat we vanuit Nederland's oogpunt pas sinds Atlanta echt zijn gaan scoren. Volleybal goud mannen was gaaf om te zien. Maar dit jaar hebben we medailles in tig disciplines gehaald. Voor zo'n klein land als NL bijna in de top 10 van de wereld is echt wel een top prestatie!

Mind you dat de olympische spelen er dus al sinds 1906 zijn......
:?

1896 bedoel je?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
1906 was juist de editie die ze achteraf als officiële spelen geschrapt hebben.

Die afsluitingsceremonie laat ik verder maar voor wat het is. Klaar er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59

Precies dit...een kleinere poel aan talent om uit te vissen en helaas lukt niet altijd alles. Heb juist erg genoten van deze spelen en aangezien ik een nachtmens ben best veel live gevolgd. Mooiste momenten waren voor mij de medailles op de wielerbaan (dat met die Japanse naam :o ) en de zilveren medaille bij de BMX mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Volgens de livestream van de NOS duurt dit nog tot 4:03. Ik vraag me af wie in Europa dat gaat volhouden. Ik zie alleen maar dansende of met hun mobiel spelende mensen die ik niet ken en er wordt constant door de (blikkerige) muziek gepraat. Als je er bij bent zal het ongetwijfeld gezellig zijn, maar ik heb verder geen andere sluitingsceremonie gezien behalve die van Londen en ik had dus toch wat andere verwachtingen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ample Energy schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 01:33:
Ik vraag me af wie in Europa dat gaat volhouden.
Ikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:41:
[...]

Thompson-Johsnon uit GB toch (ook)?
Idd maar dat betekent alleen maar dat ze ook de 1.97 gehaald zouden hebben en daarna op 2.00 moesten springen. 'Vroeger' ging het met kleinere stapjes omhoog en kon je beter in de wedstrijd komen (vlgns mij hier bij de zevenkamp ook kleinere stappen omhoog en andere weersomstandigheden; bij de kwalificatie voor de hoogspringfinale werd beter gesprongen dan in de finale zelf :+ ). De resultaten uit de zevenkamp nemend hadden Thiam en Johnson-Thompson meer foutsprongen gehad op 1.97 en dus niet gewonnen ;).

Hellebaut streed vlgns mij tegen Vlasic toen die hier ook niet de 2.01 haalde maar die is al jaren niet meer fit vlgns mij. 'Die Spaanse' won de laatste jaren ook vanalles afgewisseld met een paar Russinnen die er nu natuurlijk niet bij zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 22-08-2016 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54

Niet als je bedenkt dat onze delegatie ook elfde was qua grootte. Zodra in meer landen de emancipatie een vlucht neemt, dan zijn we ook bij veel vrouwenmedailles gezien. :+ Ook is vaak het damesveld een stuk kleiner, zie bv wielrennen of BMX. Wat ik bij BMX weer vreemd vond is dat alles met heats werkt, behalve de finale.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben benieuwd hoeveel zilveren medailles de komende jaren alsnog goud gaan worden. Doping blijft toch een beetje een spook dat de boel achtervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:34
Gisteravond voor het eerst in tijden weer eens om 22:00 naar bed gegaan. Niet dat ik hele nachten door trok, maar je kijkt toch gauw tot een uurtje of 12 sport en als een bepaalde sport uitloopt (keirin anyone? :+) blijf je toch zitten omdat je het wilt zien.

Toch jammer zo'n laatste dag. Het deed me beseffen dat de sportzomer weer voorbij is. EK (hoewel niet extreem veel gezien want zonder NL), Tour de France, Olympische Spelen. Was altijd heerlijk om thuis te komen en meteen sport te zien. Daarnaast lees, hoor en zie je toch weer mooie verhalen voorbij komen en dat maakt het extra speciaal.
Ik zat thuis dus een beetje sip te zijn, en daarom maar vroeg naar bed gegaan :P

Gelukkig is de eredivisie weer begonnen :>

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan nog de Vuelta kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 00:34
Oh ja dat is waar ook :D

Nou ja daar komen wel 2 probleempjes bij kijken:

1. Overdag aan het werk, dus kan hooguit de finish zien en in het weekend.
2. Ik denk dat vrouwlief de afstandsbediening de komende weken niet meer aan mij toevertrouwt :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Niet als je bedenkt dat onze delegatie ook elfde was qua grootte. Zodra in meer landen de emancipatie een vlucht neemt, dan zijn we ook bij veel vrouwenmedailles gezien.
Niet helemaal waar... 'Grote landen' hebben vaak ook wel een veelvoud aan mensen om atleten uit te vissen, als China (1,36 miljard) of de VS (318 mln) bijv. niet zoveel mensen had (sheer numbers), zou de bellcurve hen bij veel sporten de das om doen, met hun gemiddelde lengte (bijv.) en verhoudingsgewijs lage sportdeelname.

Sportcultuur in de VS ligt daarentegen ook nog eens op een ongekend niveau, maar het zou gezien het welvaartniveau erg vreemd zijn als dat niet zo was.

Nederland heeft veel voordeel van de gemiddelde lengte, zowel bij mannen als vrouwen. Daarbij is ons welvaartniveau ook voordelig, t.o.v. veel andere 'kleine' landen.

We zijn met 2/3 van de inwoners wel vrijwel net zo goed als Australië (23 mln), een volslagen sport-mesjokke land. Dat vind ik wel verbazingwekkend, die presteren echt onder hun te verwachten niveau. Japan (127 mln) gezien de welvaart ook, maar die hebben de bellcurve tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Erg leuk om te zien, voor als je hem al niet gezien hebt:

http://nos.nl/rio2016/vid...pectief-met-coldplay.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ja klopt 10 jaar ernaast, maar duidelijk dat dat soort details belangrijker zijn dan de essentie van mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bvbal79 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Ja klopt 10 jaar ernaast, maar duidelijk dat dat soort details belangrijker zijn dan de essentie van mijn bericht.
Velen lezen uit gewoonte over die 'essentie' heen, wanneer er al direct feitelijke onjuistheden in staan.

Just sayin'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 22:02
Geen idee of ik het hier mag plaatsen, maar toen ik laatst de beelden zag van Neymar (die volgens mij helemaal in tranen weg liep naar de hoek) kreeg ik het zelf toch ook benauwd :P Het is toch echt wel een treurig verhaal daar in Brazilië zeg. Het land is rete arm en vooral Rio zover ik begreep uit alle dingen die ik hoor en/of lees. En ze zijn blij met een Olympische medaille wat helemaal niks voorstelt in de voetbal wereld, ik vind het maar zielig (geen grapje) want de keiharde waarheid is wel dat ze gewoon 1-7 verloren hebben met een onwaardig team (op een paar spelers na).

Mijn beeld van het Brazilië is toch aardig omgeslagen moet ik eerlijk bekennen. Vooral als je een gloednieuw stadion ziet met al die arme wijken en mensen op de achtergrond ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

GB heeft nogal veel medailles voor relatief weinig mensen als je het vergelijkt met frankrijk, duitsland, etc etc, 2e qua goud, 3e qua totaal. Ik vind dit gewoon opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Salvatron schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:15:
GB heeft nogal veel medailles voor relatief weinig mensen als je het vergelijkt met frankrijk, duitsland, etc etc, 2e qua goud, 3e qua totaal. Ik vind dit gewoon opvallend.
Op deze site heb je daar een mooi overzicht voor:

http://www.medalspercapita.com/#weighted-per-capita:2016

Jamaica, Nieuw-Zeeland, Hongarije en Kroatië doen het bijvoorbeeld opvallend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Niet helemaal waar... 'Grote landen' hebben vaak ook wel een veelvoud aan mensen om atleten uit te vissen, als China (1,36 miljard) of de VS (318 mln) bijv. niet zoveel mensen had (sheer numbers), zou de bellcurve hen bij veel sporten de das om doen, met hun gemiddelde lengte (bijv.) en verhoudingsgewijs lage sportdeelname.

Sportcultuur in de VS ligt daarentegen ook nog eens op een ongekend niveau, maar het zou gezien het welvaartniveau erg vreemd zijn als dat niet zo was.

Nederland heeft veel voordeel van de gemiddelde lengte, zowel bij mannen als vrouwen. Daarbij is ons welvaartniveau ook voordelig, t.o.v. veel andere 'kleine' landen.

We zijn met 2/3 van de inwoners wel vrijwel net zo goed als Australië (23 mln), een volslagen sport-mesjokke land. Dat vind ik wel verbazingwekkend, die presteren echt onder hun te verwachten niveau. Japan (127 mln) gezien de welvaart ook, maar die hebben de bellcurve tegen.
Nederland heeft veel minder een prestatie cultuur. Hard werken om iets te bereiken en uitstralen dat je de beste bent. Nederlanders zijn daar vies van, voor Amerikanen is dat de normaalste zaak ter wereld. (zie je ook buiten de sport in bijvoorbeeld werk en opleidingen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:59:
Geen idee of ik het hier mag plaatsen, maar toen ik laatst de beelden zag van Neymar (die volgens mij helemaal in tranen weg liep naar de hoek) kreeg ik het zelf toch ook benauwd :P Het is toch echt wel een treurig verhaal daar in Brazilië zeg. Het land is rete arm en vooral Rio zover ik begreep uit alle dingen die ik hoor en/of lees. En ze zijn blij met een Olympische medaille wat helemaal niks voorstelt in de voetbal wereld, ik vind het maar zielig (geen grapje) want de keiharde waarheid is wel dat ze gewoon 1-7 verloren hebben met een onwaardig team (op een paar spelers na).

Mijn beeld van het Brazilië is toch aardig omgeslagen moet ik eerlijk bekennen. Vooral als je een gloednieuw stadion ziet met al die arme wijken en mensen op de achtergrond ;(
Ik heb het Olympisch voetbal helemaal niet gevolgd, wat probeer je precies aan te geven? :)

Snap nog steeds niet waarom we het niet altijd op één plek houden of binnen de EU, maar goed dat zal wel aan mij liggen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Mosin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:59:
Een (mondiaal) toernooi winnen maakt emoties los, ook al is het "maar" de olympische spelen. Of vind je het ook treurig dat in Nederland de Coolsingel volloopt het museumplein volloopt met feestende mensen omdat hun clubje de Eredivisie gewonnen heeft (over niets voorstellen in de voetbalwereld gesproken).

Verder is er inderdaad behoorlijk wat armoede in Brazilie, en in de sloppenwijken van de grote steden in het bijzonder. Maar ik volg niet helemaal waarom dat iets met de waardering van de sportprestaties te maken zou moeten hebben. Het is niet zo dat ze er blijer mee zijn omdat ze arm zijn ofzo. Het is wel zo dat Brazilie een voetbalgek land is. Een gouden medaille op het voetbaltoernooi leeft daarom een stuk meer dan een medaille bij het schoonspringen of de keirin.

Een keer 1-7 verliezen kan trouwens best gebeuren. Pijnlijk als het op een WK is. en ook nog voor eigen publiek. Maar halve finale op een WK er uitvliegen tegen de latere winnaar is geen schande. Het is niet zo dat in Brazilie het niveau zozeer is afgegleden dat ze zich niet gekwalificeerd hebben voor het volgende toernooi :'( O-) :'(
Ja, we zijn Europa niet gewend aan grote welvaartsverschillen. In het grootste deel van de wereld is dat echter gewoon de realiteit. De vraag is wat het alternatief is: wordt het er beter op als de spelen alleen nog maar in rijke landen worden gehouden? Of mogen er pas weer spelen komen als de armoede de wereld uit is?

[ Voor 0% gewijzigd door T-MOB op 22-08-2016 13:08 . Reden: Na verplaatsen niet meer off topic ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Salvatron schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:15:
Engeland focust zich ook vaak op sporten waar met enkele deelnemers, meerdere medailles zijn te halen zoals baanwielrennen en zwemmen.

Het is aan één kant ook wel suf dat men in een teamsport 2 weken 6-7 wedstrijden moet winnen om een plak te krijgen en dat een zwemmer met 2-3 baantjes zwemmen al goud omgehangen krijgt, rinse & repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 22:02
HollowGamer schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

Ik heb het Olympisch voetbal helemaal niet gevolgd, wat probeer je precies aan te geven? :)

Snap nog steeds niet waarom we het niet altijd op één plek houden of binnen de EU, maar goed dat zal wel aan mij liggen. :p
Dat het gewoon zonde is, want ik hoorde iemand zeggen dat de bouw van de stadions enzovoorts gewoon voor problemen in het land opzich zorgde. Het had iets te maken met de zorg als ik me niet vergis, dus:

- Je land faalt op het WK
- Arme mensen zijn de dupe (ook de normale bewoner)
- Die stadions worden nog wel gebruikt maar zullen ook niet 1, 2, 3 terug verdient worden

Het is gewoon erg triest. Neymar is dan zo blij met goud terwijl het eigenlijk veels te laat is. Bij elkaar opgeteld vind ik het maar wankel.
T-MOB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Een (mondiaal) toernooi winnen maakt emoties los, ook al is het "maar" de olympische spelen. Of vind je het ook treurig dat in Nederland de Coolsingel volloopt het museumplein volloopt met feestende mensen omdat hun clubje de Eredivisie gewonnen heeft (over niets voorstellen in de voetbalwereld gesproken).

Verder is er inderdaad behoorlijk wat armoede in Brazilie, en in de sloppenwijken van de grote steden in het bijzonder. Maar ik volg niet helemaal waarom dat iets met de waardering van de sportprestaties te maken zou moeten hebben. Het is niet zo dat ze er blijer mee zijn omdat ze arm zijn ofzo. Het is wel zo dat Brazilie een voetbalgek land is. Een gouden medaille op het voetbaltoernooi leeft daarom een stuk meer dan een medaille bij het schoonspringen of de keirin.

Een keer 1-7 verliezen kan trouwens best gebeuren. Pijnlijk als het op een WK is. en ook nog voor eigen publiek. Maar halve finale op een WK er uitvliegen tegen de latere winnaar is geen schande. Het is niet zo dat in Brazilie het niveau zozeer is afgegleden dat ze zich niet gekwalificeerd hebben voor het volgende toernooi :'( O-) :'(

[...]

offtopic:
Ja, we zijn Europa niet gewend aan grote welvaartsverschillen. In het grootste deel van de wereld is dat echter gewoon de realiteit. De vraag is wat het alternatief is: wordt het er beter op als de spelen alleen nog maar in rijke landen worden gehouden? Of mogen er pas weer spelen komen als de armoede de wereld uit is?
Ik begrijp wat je zegt en het is bij mij meer het gevoel dat het in 2014 had moeten gebeuren en niet nu. Beetje mosterd na de maaltijd. Het hele land is op zijn kop gedraaid toen, ook met die rellen die je regelmatig zag. Ik kan me niet voorstellen dat de bevolking blij is met dat soort dingen die miljarden kosten en zij er de dupe van worden.

Het mag zeker in een arm land georganiseerd worden, want dat kan ook helpen inderdaad, alleen is het misschien handiger als alle deelnemende landen financieel kunnen helpen. Ik ben geen econoom en dus een leek op dit gebied, maar van wat ik hoor kan ik me gewoon niet echt voorstellen dat het echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ankona schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

Nederland heeft veel minder een prestatie cultuur. Hard werken om iets te bereiken en uitstralen dat je de beste bent. Nederlanders zijn daar vies van, voor Amerikanen is dat de normaalste zaak ter wereld. (zie je ook buiten de sport in bijvoorbeeld werk en opleidingen)
Er is ook een verschil in beloning - Nederlanders zijn ook gewoon calculerend... de kans dat je met je goede gedrag en enorme fulltime-inspanningen meer dan een 'droge boterham' overhoudt aan een sportprestatie (meestal geen medaille), is in Nederland erg klein. ;)
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Engeland focust zich ook vaak op sporten waar met enkele deelnemers, meerdere medailles zijn te halen zoals baanwielrennen en zwemmen.

Het is aan één kant ook wel suf dat men in een teamsport 2 weken 6-7 wedstrijden moet winnen om een plak te krijgen en dat een zwemmer met 2-3 baantjes zwemmen al goud omgehangen krijgt, rinse & repeat.
Klopt. Iemand als Michael Phelps kan dus meer medailles scoren door meer nummers (incl. meerdere estafettes), maar onderschat alsnog niet hoe goed je dan moet zijn, op zoveel verschillende nummers (dus goed - top - zijn in 3 à 4 verschillende slagen!) medailles halen, is alsnog een uitzonderlijke prestatie. En de series (zoveel!) zijn ook slopend...

Bolt hoeft alleen maar hard te lopen - heel hard, op 2 afstanden + estafette. Maar dan 9 medailles uit 9 finaleraces is ook wel bijzonder goed te noemen. ;)
Dr. Strangelove schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Ik kan niet in de Braziliaanse psyche kijken maar volgens mij is het toch wel alom bekend dat voetbal op de OS geen ruk voorstelt vergeleken met een WK of zelfs een EK, eenvoudigweg omdat de teams die meedoen geen schim zijn van het beste team dat een land kan opstellen. Dat verandert niet door een Neymar of Messi erbij te zetten.

En dat 7-1 verlies zat er dik aan te komen in 2014, Brazilië had geen flikker in die halve finale te zoeken en Duitsland strafte dat keihard af. Hell, zelfs Nederland, dat niet bijzonder goed speelde dat toernooi slaagde erin ze van de mat te tikken met 3-0.

Ze kunnen in Brazilië wel doen alsof er revanche is genomen maar iedereen die iets van voetbal begrijpt weet wel beter.
Pyrrusoverwinning, 100%.

Maar ja, als Brazilië heel hard, met de vingers in de oren, roept dat het nu wel gerevancheerd is (na een gelijkspel en een 'loterij') - nog steeds sore losers.

[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 22-08-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
T-MOB schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Ik kan niet in de Braziliaanse psyche kijken maar volgens mij is het toch wel alom bekend dat voetbal op de OS geen ruk voorstelt vergeleken met een WK of zelfs een EK, eenvoudigweg omdat de teams die meedoen geen schim zijn van het beste team dat een land kan opstellen. Dat verandert niet door een Neymar of Messi erbij te zetten.

En dat 7-1 verlies zat er dik aan te komen in 2014, Brazilië had geen flikker in die halve finale te zoeken en Duitsland strafte dat keihard af. Hell, zelfs Nederland, dat niet bijzonder goed speelde dat toernooi slaagde erin ze van de mat te tikken met 3-0.

Ze kunnen in Brazilië wel doen alsof er revanche is genomen maar iedereen die iets van voetbal begrijpt weet wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Mosin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:43:
Ik begrijp wat je zegt en het is bij mij meer het gevoel dat het in 2014 had moeten gebeuren en niet nu. Beetje mosterd na de maaltijd.
Ja in 2014 het WK winnen had heel mooi geweest voor Brazilie, maar dat is niet gebeurd. Voor de meeste Brazilianen zal de voetbalmedaille de meest veelzeggende medaille zijn van de spelen. Mosterd of niet, die kunnen ze gewoon vieren!
Het hele land is op zijn kop gedraaid toen, ook met die rellen die je regelmatig zag. Ik kan me niet voorstellen dat de bevolking blij is met dat soort dingen die miljarden kosten en zij er de dupe van worden.

Het mag zeker in een arm land georganiseerd worden, want dat kan ook helpen inderdaad, alleen is het misschien handiger als alle deelnemende landen financieel kunnen helpen. Ik ben geen econoom en dus een leek op dit gebied, maar van wat ik hoor kan ik me gewoon niet echt voorstellen dat het echt goed is.
Overal waar grote toernooien worden gehouden heb je van dit soort protesten. Er zijn altijd mensen die vinden dat het geld beter aan iets anders kan worden besteed (en er zijn ook altijd mensen die mondiale aandacht gebruiken om hun problemen extra voor het voetlicht te brengen). Maar of je kunt stellen dat "de bevolking" gedupeerd is, dat weet ik zo net niet. Die miljarden die het gekost heeft zijn niet verdampt, die zijn uitgegeven (in de Braziliaanse economie). In de bouw en de toeristische sector zullen er winnaars zijn; in een willekeurig favela hadden ze meer gehad aan riolering dan aan een nieuwe metrolijn.

Overigens zou ik Brazilie geen "arm land" noemen, eerder een land met veel armoede. Qua omvang van de economie is het een top-10 land. Corrigeer je voor het grote aantal inwoners dan zitten ze rond plaats 60, in de buurt van Roemenie, Rusland, en ruim boven bijvoorbeeld Bulgarije, Albanie, Servie en nog zo wat Oost-Europese landen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog 1 x nagenieten van TeamNL in Rio - afsluitende filmpjes van de NOS over de Olympische Spelen.

De eerste 2 vatten de winst en het verlies mooi in beeld samen. Het laatste filmpje is vooral ludiek, maar ook de moeite van het bekijken waard.

De Olympische Spelen in cijfers en records

Afscheid van de Olympische Spelen

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 22-08-2016 14:01 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ramzzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Er is ook een verschil in beloning - Nederlanders zijn ook gewoon calculerend... de kans dat je met je goede gedrag en enorme fulltime-inspanningen meer dan een 'droge boterham' overhoudt aan een sportprestatie (meestal geen medaille), is in Nederland erg klein. ;)

[...]

Klopt. Iemand als Michael Phelps kan dus meer medailles scoren door meer nummers (incl. meerdere estafettes), maar onderschat alsnog niet hoe goed je dan moet zijn, op zoveel verschillende nummers (dus goed - top - zijn in 3 à 4 verschillende slagen!) medailles halen, is alsnog een uitzonderlijke prestatie. En de series (zoveel!) zijn ook slopend...

Bolt hoeft alleen maar hard te lopen - heel hard, op 2 afstanden + estafette. Maar dan 9 medailles uit 9 finaleraces is ook wel bijzonder goed te noemen. ;)

[...]

Pyrrusoverwinning, 100%.

Maar ja, als Brazilië heel hard, met de vingers in de oren, roept dat het nu wel gerevancheerd is (na een gelijkspel en een 'loterij') - nog steeds sore losers.
Klopt, in de VS krijg je ook sportbeurzen e.d. voor school. Buiten een paar sporten kan je het in Nederland wel vergeten. Toch zal die professionaliseringsslag nodig zijn, want anders gaan we het op steeds meer fronten verliezen.

Qua zwemmen ben ik het niet met je eens. Je hebt zoveel onderdelen bij zwemmen dat het niet leuk meer is:
50m = 1 baan
100m = 2 baantjes
200m = 4 baantjes
etc.

Er zijn 17 onderdelen verdeeld over 5 slagen waaronder 2 estafettes. Dat zag je ook al met Inge de Bruin en v/d Hoogeband. Ben je goed, dan maak je zo al kans op 3-4 gouden medailles. Dan gaat het heel erg hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Klopt, in de VS krijg je ook sportbeurzen e.d. voor school. Buiten een paar sporten kan je het in Nederland wel vergeten. Toch zal die professionaliseringsslag nodig zijn, want anders gaan we het op steeds meer fronten verliezen.

Qua zwemmen ben ik het niet met je eens. Je hebt zoveel onderdelen bij zwemmen dat het niet leuk meer is:
50m = 1 baan
100m = 2 baantjes
200m = 4 baantjes
etc.

Er zijn 17 onderdelen verdeeld over 5 slagen waaronder 2 estafettes. Dat zag je ook al met Inge de Bruin en v/d Hoogeband. Ben je goed, dan maak je zo al kans op 3-4 gouden medailles. Dan gaat het heel erg hard.
Het verschil is wel, dat er een wereld aan verschil is tussen een 50- en een 200m-zwemmer (net als een 100 of 400m-loper bij atletiek) en tussen een vlinderslag- en een schoolslagzwemmer, en wisselslag moet je gewoon zien als een vierkamp.

Atletiek reken je toch ook niet af op het feit dat je kunt lopen mét en zonder horde, iets werpen, springen, etc?

In die zin is de enige overeenkomst tussen twee zwemnummers (zoals bijv. 100m vlinderslag of schoolslag) de afstand en het feit dat je in het water ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat is op zich waar maar onder de streep blijft staan dat er bij zwemmen vrolijk medailles worden verzameld: kenneth in "[OS2016] Olympische spelen 2016".

Dat is bij atletiek ook wel zo maar toch een stuk minder.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vergeet ook niet dat je wisselslag hebt, totale onzinnummers wat mij betreft.

Maar deze discussie hebben we een week terug ook gehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:33:
[...]
Mwoah, bij de meeste teamsporten heb je eerst een poule waarin je soms zelfs na meerdere verliespartijen nog de kwartfinales kunt halen, terwijl je bij zwemmen de series en halve finales moet overleven, waar er steeds de helft of minder doorgaat.
Maar ben het met je eens dat de ene gouden medaille de andere niet is, en dat bij sommige sporten er wel erg veel te halen zijn. Wielrennen op de weg is volgens mij veel populairder dan baanwielrennen, toch zijn er op de weg maar 2 medailles te halen en op de baan 5. En zoals hier ook al eerder opgemerkt kun je je afvragen of het winnen van de wegwedstrijd een individuele of toch meer een teamprestatie is.
De uiteindelijke medaillespiegel zegt mij dan ook niet zo veel. Ik vind het als NL supporter vooral knap dat we in disciplines als turnen of atletiek, waar in heel veel landen een enorm hoog niveau is, toch medailles weten te bemachtigen. Dit jaar met Sanne Wevers als hoogtepunt (wat mij betreft), natuurlijk mede gedragen door de geweldige Hans van Zetten. En zo zijn er de afgelopen edities bijna altijd wel positieve Nederlandse verrassingen geweest.

Er zijn op gebied van prestaties, verslaglegging en organisatie genoeg puntjes van kritiek te geven. Toch vond ik het persoonlijk hele mooie spelen, regelmatig op het puntje van mijn stoel, heroïsche gevechten, (on)bedoelde harde klappen, euforie en intens verdriet, alles zat er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

kenneth schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:49:
Dat is op zich waar maar onder de streep blijft staan dat er bij zwemmen vrolijk medailles worden verzameld: kenneth in "[OS2016] Olympische spelen 2016".

Dat is bij atletiek ook wel zo maar toch een stuk minder.
Misschien dat je de prestatie van die zwemmers toch onderschat... Op meerdere onderdelen goud (of een medaille) kunnen halen, is een uitdrukking van uitzonderlijk talent en uitzonderlijke trainingsarbeid. In combinatie met een enorme discipline.

Kijk maar eens naar wat er aan trainingsuren en -arbeid in gaat zitten voor een zwemmer. Andere sporten halen dat over het algemeen bij lange na niet.

En vergeet terloops niet, dat zwemmen (veel meer dan bij bijv. loopnummers bij atletiek) een totale lichaamsinspanning en -coördinatie vergt. Niet allen brute kracht, je vecht een strijd uit tegen het medium waarin je zwemt, waar stroomlijn, en in zeer hoge mate technische uitvoering bij komt kijken.

Misschien is het ook gewoon appels met peren vergelijken... ;)
Dr. Strangelove schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:50:
Vergeet ook niet dat je wisselslag hebt, totale onzinnummers wat mij betreft.

Maar deze discussie hebben we een week terug ook gehad :P
Wisselslag = meerkamp.

Je zou eerder de estafettes moeten weglaten - maar dan ook in de atletiek, en dan is triatlon ook onzin... :P

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 22-08-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tinuz___ schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Mwoah, bij de meeste teamsporten heb je eerst een poule waarin je soms zelfs na meerdere verliespartijen nog de kwartfinales kunt halen, terwijl je bij zwemmen de series en halve finales moet overleven, waar er steeds de helft of minder doorgaat.
Maar ben het met je eens dat de ene gouden medaille de andere niet is, en dat bij sommige sporten er wel erg veel te halen zijn. Wielrennen op de weg is volgens mij veel populairder dan baanwielrennen, toch zijn er op de weg maar 2 medailles te halen en op de baan 5. En zoals hier ook al eerder opgemerkt kun je je afvragen of het winnen van de wegwedstrijd een individuele of toch meer een teamprestatie is.
De uiteindelijke medaillespiegel zegt mij dan ook niet zo veel. Ik vind het als NL supporter vooral knap dat we in disciplines als turnen of atletiek, waar in heel veel landen een enorm hoog niveau is, toch medailles weten te bemachtigen. Dit jaar met Sanne Wevers als hoogtepunt (wat mij betreft), natuurlijk mede gedragen door de geweldige Hans van Zetten. En zo zijn er de afgelopen edities bijna altijd wel positieve Nederlandse verrassingen geweest.

Er zijn op gebied van prestaties, verslaglegging en organisatie genoeg puntjes van kritiek te geven. Toch vond ik het persoonlijk hele mooie spelen, regelmatig op het puntje van mijn stoel, heroïsche gevechten, (on)bedoelde harde klappen, euforie en intens verdriet, alles zat er in.
Je bedoelt de series waar je 2e tot 4e kunt worden om door te gaan? ;) Dat is toch ook een wedstrijd verliezen net als het poulesysteem met verliespartijen?

Ik vermoed overigens dat Ramzzz iets met de zwemsport heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij komt het bij zwemmen sneller voor dat iemand meerdere medailles haalt, omdat de concurrentie simpelweg niet zo zwaar is. En daarbij werden bij zwemmen nog vrij regelmatig records gebroken, daar waar het bij atletiek toch vele jaren blijft staan.

En dat met die verliespartijen toch doorgaan had er meer mee te maken dat er te weinig deelnemers zijn om er een echt toernooi van te maken. Hiermee zorg je toch voor wat meer wedstrijden. Daar er bij voetbal en hockey toch genoeg landen meedoen. Vanaf de kwartfinales is het over en uit, daar waar je bij boxen nog door kon gaan na verlies.

Punt is eerder dat je bij sommige sporten gewoon makkelijk je kansen kunt delen en dat is bij de teamsporten eigenlijk nooit mogelijk. Echter heb je bij teamsporten dat het minder afhangt van je lijf en moet je voor hardlopen of zwemmen toch echt aan een bepaalde lengte of oppervlak voldoen. Schoenmaat 52 helpt bij zwemmen bv enorm en zie je bij hardlopen toch vooral afrikanen meedoen in de top.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Martinspire schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:06:
Volgens mij komt het bij zwemmen sneller voor dat iemand meerdere medailles haalt, omdat de concurrentie simpelweg niet zo zwaar is. En daarbij werden bij zwemmen nog vrij regelmatig records gebroken, daar waar het bij atletiek toch vele jaren blijft staan.

En dat met die verliespartijen toch doorgaan had er meer mee te maken dat er te weinig deelnemers zijn om er een echt toernooi van te maken. Hiermee zorg je toch voor wat meer wedstrijden. Daar er bij voetbal en hockey toch genoeg landen meedoen. Vanaf de kwartfinales is het over en uit, daar waar je bij boxen nog door kon gaan na verlies.

Punt is eerder dat je bij sommige sporten gewoon makkelijk je kansen kunt delen en dat is bij de teamsporten eigenlijk nooit mogelijk. Echter heb je bij teamsporten dat het minder afhangt van je lijf en moet je voor hardlopen of zwemmen toch echt aan een bepaalde lengte of oppervlak voldoen. Schoenmaat 52 helpt bij zwemmen bv enorm en zie je bij hardlopen toch vooral afrikanen meedoen in de top.
Toch denk ik dat ook hier er sprake is van onderschatting...

Voor elke sport heeft een bepaalde lichaamsbouw zijn 'perks' - zoals 2 meter zijn met maat 48 bijv. bij zwemmen - maar er zijn zeker uitzonderingen denkbaar (bijv. een lange hockeyer of kleine volleyballer - met een specialisme).

Je kunt de tekortkomingen van een specialist immers altijd compenseren binnen een team, maar 1 op 1 ligt het toch echt anders.

Je hebt niet voor niets gewichtsklassen in de bijv. vechtsporten en gewichtheffen. Je zag het effect in die partij van Roy Meyer tegen de Braziliaanse reus Rafael Silva - de zwaarste klasse, maar een enorm verschil: Meyer was volslagen kansloos.

En het droge feit dat iedereen in beginsel kan lopen, maar ook weet hoe hard, en niet eens bij benadering kan inschatten wat zo waanzinnig hard zwemmen op meerdere onderdelen inhoudt. Phelps is een allrounder die op meerdere onderdelen alle sprintnummers/middellange afstanden wint...

Zwemmen en atletiek zijn niet vergelijkbaar, hoogstens als analogie.

Roepen dat het 'niet eerlijk' zou zijn, of iets van die strekking, dat er zoveel medailles te behalen zijn in het zwemmen, is als roepen dat bepaalde zwemmers gewoon enorm goed zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 22-08-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Behalve dat er dan een korte- en een lange-afstandsmeerkamp zijn ja :)

En ik denk dat er meer overeenkomsten zijn in de bouw en trainingsmethodiek van een vrije-slagzwemmer en een vlinderslagzwemmer dan tussen een sprinter en een polsstokhoogspringer.

Feit is dat het bij zwemmen relatief vaak voorkomt dat een enkele zwemmer excelleert op meerdere onderdelen dan bij andere sporten - Spitz, Biondi, Phelps etc. etc. etc.

Daarvoor zijn drie mogelijke redenen:
1) Zwemmers hebben minder concurrentie waardoor een erg goede zwemmer beter kan scoren.
2) De onderdelen lijken teveel op elkaar waardoor de beste zwemmer op meerdere onderdelen kan domineren.
3) Er zijn in het zwemmen (om voor mij onduidelijke redenen) vaker dan bij andere sporten Übermenschen die gewoon zo super goed zijn dat ze de rest naar huis zwemmen, ondanks het feit dat al die mensen zich ook helemaal de blubber hebben getrained.

Volgens mij is 3 de gangbare uitleg in de zwemwereld. Ik ga zelf voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik op TT 608 kijk bij de recente sporten (na 1980):
1, Zwemmen 23-3-2 (> gemiddeld 6 per spelen!)
9x goud
5. Atletiek (Carl Lewis)
6. Atletiek (Usain Bolt)
7. Kanovaren (denk een soort privésport voor die Duitse. :P)
8. Zwemmen (Thompson)
10. Zwemmen (Biandi)
Wel opvallend dat het telkens Amerikanen zijn.

Je ziet vaak de topsprinters de 100, 200 en 4x100 doen. Die scoren dan 3 medailles per spelen.

Van de Nederlandse top 10 zijn er 4 zwemmers. Een zwemmer in vorm kan gewoon 3-4 plakken per spelen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dr. Strangelove schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Behalve dat er dan een korte- en een lange-afstandsmeerkamp zijn ja :)
En een estafette! ;)
En ik denk dat er meer overeenkomsten zijn in de bouw en trainingsmethodiek van een vrije-slagzwemmer en een vlinderslagzwemmer dan tussen een sprinter en een polsstokhoogspringer.
Eerder de vergelijking tussen een sprinter en een hordenloper (op dezelfde afstand). ;)
Feit is dat het bij zwemmen relatief vaak voorkomt dat een enkele zwemmer excelleert op meerdere onderdelen dan bij andere sporten - Spitz, Biondi, Phelps etc. etc. etc.

Daarvoor zijn drie mogelijke redenen:
1) Zwemmers hebben minder concurrentie waardoor een erg goede zwemmer beter kan scoren.
2) De onderdelen lijken teveel op elkaar waardoor de beste zwemmer op meerdere onderdelen kan domineren.
3) Er zijn in het zwemmen (om voor mij onduidelijke redenen) vaker dan bij andere sporten Übermenschen die gewoon zo super goed zijn dat ze de rest naar huis zwemmen, ondanks het feit dat al die mensen zich ook helemaal de blubber hebben getrained.

Volgens mij is 3 de gangbare uitleg in de zwemwereld. Ik ga zelf voor 2.
Een combinatie van factoren. Gebrek aan concurrentie is onzin, dat is bij elke sport met een relatief extreem specialisme (sporten in water) het geval - zonder beschikbare (50m-) zwembaden kom je nergens, en in veel landen zijn die extreem dun gezaaid.

Zelfs in Nederland is de populariteit niet enorm, en je moet haast mesjokke zijn om te willen wedstrijdzwemmen (give or take 13 loodzware trainingen per week, als je de top wilt halen), op onmogelijke tijdstippen. En dan moet je naar dat zwembad toe (logistiek!), hardlopen kan in feite overal. Velen vinden dat niet te doen, de meesten kunnen het gewoon niet, of houden het niet vol (wilskracht).

Daarbij is zwemmen ook een bijzondere sport, in de zin dat je er relatief lang mee door kunt gaan.

1 übermensch per decennium is niet zo vreemd. Zwemonderdelen verschillen onderling behoorlijk, maar zoiets is nou eenmaal historisch gegroeid. Michael Phelps is zelfs onder de übermenschen nog uitzonderlijk.

Bij vrije slag zou je elke andere slag (dan borstcrawl) kunnen en mogen zwemmen, maar dan ben je domweg niet sneller.

Idiote constructies bestaan nou eenmaal. Neem de England / Great Brittain onzin. Of pistoolschieten / kleiduivenschieten. Of biatlon. Of triatlon. Keirin (met een mechanisch aangedreven gangmaker).

Historisch gegroeid, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Ramzzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:07:
Bij vrije slag zou je elke andere slag (dan borstcrawl) kunnen en mogen zwemmen, maar dan ben je domweg niet sneller.
Tja, je mag ook achteruit lopen bij het hardlopen, of hinken, of kruipen, of weet ik veel wat. Gewoon sprintend ben je het snelst, en dus is dat het gene wat er toe doet. Je bent de snelste of je bent het niet, daarom vind ik ook dat het bij zwemmen wat wat minder kan. Een sprint (50 of 100m), een middenafstand (400m?) en een marathon (open water zwemmen) zou wat mij betreft genoeg zijn. Dan kan je nog steeds specialiseren of een allround/meerkamp wedstrijd doen van mensen die aan alle onderdelen mee doen, of een landen wedstrijd waar je op elk onderdeel 1 deelnemer hebt per land en de resultaten bij elkaar opgeteld worden.

Het is gewoon gek dat Phelps de meeste medailles ooit heeft gescoord maar feitelijk gewoon niet het snelste in het water is (vrije slag). ;)

Bij bijv. BMX is het erg beperkt. Geen time trial vind ik bijv. een gemis want dat is een logisch onderdeel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ramzzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Historisch gegroeid, het is niet anders.
Tja weet ik niet. Ik denk dat het programma van de OS behoorlijk op de schop kan maar dat een hoop dingen er op staan 'omdat dat altijd zo geweest is'.

In die zin heb ik niet eens zoveel moeite met al die zwemafstanden, omdat de incrementele kosten voor de organisatie niet bijzonder hoog zijn voor een extra zwemonderdeel.

Maar als je b.v. het voetbal eruit gooit, net als met honkbal is gebeurd, dan bespaar je dikke pieken die je kan gebruiken voor andere sporten waar wel mensen aan de start staan die the best of the best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het dan wel weer idioot dat de volgende spelen skateboarden langskomt als olympische sport. Bij BMX is het weer apart dat er een hele baan gemaakt wordt voor netto een paar uurtjes strijd.Sowieso hebben we 300+ onderdelen op dit moment, waarvan ik me afvraag of ze wel allemaal even reëel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:28:
Ik vind het dan wel weer idioot dat de volgende spelen skateboarden langskomt als olympische sport. Bij BMX is het weer apart dat er een hele baan gemaakt wordt voor netto een paar uurtjes strijd.Sowieso hebben we 300+ onderdelen op dit moment, waarvan ik me afvraag of ze wel allemaal even reëel zijn.
Waarom zou skateboarden geen olympische sport mogen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-08 12:45
Martinspire schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

Zolang snelwandelen een olympische sport blijft, kan alles wat mij betreft :P

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martinspire schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

Dan blijft er niks over voor X-games (als dat nog bestaat...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryan Lochte blijft lekker bezig. Nu heeft hij niet gelogen, maar alleen de waarheid wat overdreven _o- . Eerste sponsor (Speedo) is al weg.

Zou zo iemand nou geen adviseur hebben die hem verteld dat hoe langer hij doorgaat met liegen, des te erger het gaat worden?

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste