Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Wat mij opvalt is dat de amerikaanse turndames zo veel gespierder zijn. Die trainen echt anders dan de Nederlandse dames.Fiber schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:43:
[...]
Precies. Net de turn dames gezien. Super gepresteerd, keurig zevende. Nee dat is geen medaille, maar ik heb er wel van genoten. Veel beter kan een Nederlandse ploeg het in deze sport nauwelijks doen lijkt mij.
Die bewegen wel een stuk minder elegantmr_obb schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Wat mij opvalt is dat de amerikaanse turndames zo veel gespierder zijn. Die trainen echt anders dan de Nederlandse dames.
Ja, dat zou een stuk logischer zijn. Aan de andere kant vind ik het bij judo ook wel zijn charme hebben. 5 minuten per wedstrijd is niet veel en je kan door een klein onbenullig foutje gewoon verliezen. Dat is tennis / boksen / etc waar eveneens met een knock-out systeem wordt gewerkt wel anders natuurlijk, stuk meer kans om iets te herstellen.Ankona schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:27:
Is dat een reden?
Dan laat je die twee toch tegen elkaar vechten om een echte bronzen plak?
Viel mij ook al op. Vraag je je toch af of de Nederlandse dames niet wat krachttraining moeten gaan doen.mr_obb schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Wat mij opvalt is dat de amerikaanse turndames zo veel gespierder zijn. Die trainen echt anders dan de Nederlandse dames.
Hans van Zetten maakte gisteren nog een opmerking over het beleid in de VS.mr_obb schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
De leiding is daar al 15 jaar in handen van Mártha Károlyi, de vrouw van de oud-trainer van Nadia Comăneci.
Vermoed dus een goede mix van oost en west. De echte amerikaanse drive gecombineerd met oostblok discipline.
Hoe volgen ze de boten bij het zeilen? beeldtracking of een soort zender op de boot ?
www.weitjerock.com
Houdoe
http://virtualeye.tv/media/ve_sailing.pdf
www.weitjerock.com
De vraag is of je het nodig hebt, volgens mij staat er bij elke markpoint een jury/scheids, en verder is het gewoon wie het eerst bij de finish weer is toch?Klein_Kipje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:55:
Heb even wat research gedaan, ik denk dat ze dit gebruiken, is inderdaad een soort van gps device
http://virtualeye.tv/media/ve_sailing.pdf
alles kan off-topic
http://nos.nl/rio2016/art...nog-niet-deze-spelen.html
ik snap de negatieve gevoelens over de prestaties wel.. komt ook omdat voor een aantal sporters hogere verwachten waren neergelegd (al dan niet door henzelf)... maar feit is dat we op hetzelfde schema zitten als Londen 2012
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dus 3 medailles vandaag, 2x goud en 1 x zilverP.O. Box schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:53:
Voor de pessimisten onder jullie:
http://nos.nl/rio2016/art...nog-niet-deze-spelen.html
ik snap de negatieve gevoelens over de prestaties wel.. komt ook omdat voor een aantal sporters hogere verwachten waren neergelegd (al dan niet door henzelf)... maar feit is dat we op hetzelfde schema zitten als Londen 2012
Is er trouwens bekend hoe hun predicties zich verhouden tot de actuele resultaten van vorige OS? Ik durf te wedden dat ze er flink naast zaten in Sochi bijvoorbeeld.
Edit: Op hun website is een screenshot met hun forecast van 2014, Nederland op 6/4/4. Dat werd uiteindelijk 8/7/9.
Sowieso is het crap across the board. Forecast van Infostrada:

En uiteindelijke medal table:

Stelletje time wasters dus.
[ Voor 59% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2016 11:24 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
http://nos.nl/rio2016/art...woensdag-10-augustus.html
Het complete uitzendschema van de NOS voor vandaag:Programma Nederlanders woensdag 10 augustus
TIJD SPORT ONDERDEEL DEELNEMER(S)
13.30-15.45 wielrennen tijdrit (v) Ellen van Dijk, Anna van der Breggen,
13.50-14.10 roeien halve finale lichte-dubbel-twee (v) Ilse Paulis/Maaike Head
14.30-14.50 roeien halve finale vier-zonder-stuurman Harold Langen, Peter van Schie, Vincent van der Want, Govert Viergever
14.50-15.00 roeien herkansing damesacht Belderbos, Noort, Souwer, Van Dorp, Van Rooijen, Hogerwerf, Lanz, Rustenburg, Van Veen
15.00-15.10 roeien herkansing mannenacht Mechiel Versluis, Boaz Meylink, Dirk Uittenbogaard, Olivier Siegelaar, Boudewijn Roell, Robert Lucken, Kaj Hendriks, Tone Wieten
15.00-18.00 wielrennen tijdrit (m) Tom Dumoulin
15.00 beachvolleybal derde en laatste groepswedstrijd (v) Madelein Meppelink/Marleen van Iersel
15.18-15.30 handboogschieten knock-outfase individueel Mitch Dielemans
15.00-21.00 paardensport dressuur 18.39: Adelinde Cornelissen, 20.42: Edward Gal
15.34-15.46 roeien finale dubbelvier vrouwen Nicole Beukers, Carline Bouw, Chantal Achterberg, Inge Janssen
15.35 judo achtste finale -90 kg (m) Noël van 't End
16.00 tennis eerste ronde mixed dubbel Jean-Julien Rojer/Kiki Bertens
16.30 judo achtste finale -70 kg Kim Polling
16.35 volleybal poulewedstrijd (v) Nederland - Italië
18.00-20.35 zeilen Laser, Laser Radial, Finn, 470 (m en v), Nacra 17 Marit Bouwmeester, Rutger van Schaardenburg, Pieter-Jan Postma, Mandy Mulder en Coen de Koning, Afrodite Zegers-Kyranakou en Anneloes van Veen
18.03-18.20 zwemmen series 100 meter vrij (v) Ranomi Kromowidjojo, Femke Heemskerk
19.30-19.53 zwemmen series 4x200 vrij (v) Andrea Kneppers, Femke Heemskerk, Marrit Steenbergen, Esmee Vermeulen
21.00-00.00 turnen meerkamp individueel (m) Bart Deurloo
21.30 beachvolleybal derde en laatste groepswedstrijd (m) Alexander Brouwer/Robert Meeuwsen
22.36-22.49 handboogschieten knock-outfase individueel Rick van der Ven
23.00-00.45 hockey groepswedstrijd (v) Nederland - China
00.50-02.20 handbal groepswedstrijd (v) Nederland - Zuid-Korea
03.12-03.25 zwemmen halve finale 100 meter vrij (v) mogelijk: Femke Heemskerk, Ranomi Kromowidjojo
04.55-05.07 zwemmen finale 4x200 vrij (v) mogelijk: Andrea Kneppers, Femke Heemskerk, Marrit Steenbergen, Esmee Vermeulen
http://nos.nl/rio2016/uitzendschema/2016-08-10/
En het complete Olympische programma voor vandaag:
http://nos.nl/rio2016/speelschema/
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2016 11:23 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Die prognose is volgens mij wel van voor de blessure van Tom, waardoor die kans op goud redelijkerwijs wat kleiner is dan wanneer Tom tip top in orde zou zijn.bvbal79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Dus 3 medailles vandaag, 2x goud en 1 x zilver
Nu kan sowieso de uitslag nog wel eens een vreemde worden als de voorspelling inderdaad klopt dat het halverwege de tijdrit gaat regenen want dan hebben de renners die op een droog parcours rijden natuurlijk wel een voordeel op degenen die rijden wanneer het parcours (en dan vooral de afdalingen) nat ligt.
Het is natuurlijk niets meer dan een voorspelling, maar volgens mij best redelijk onderbouwd op basis van toernooiresultaten in de afgelopen 4 jaar. Gelukkig blijft het sport en geen exacte wetenschap, anders was er weinig aan om naar te kijkenDr. Strangelove schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:20:
Ik vraag me altijd af waar die gasten van Infostrada hun data vandaan halen. Zelfs een topfavoriet kan falen.
[...]
Stelletje time wasters dus.
Je hebt echter gelijk dat ze er in 2014 flink naast zaten, ook veel meer dan de foutmarge die ze zelf aangeven. Toch denk ik dat de foutmarges gemiddeld genomen best meevallen. Maar wat verder het nut van dit soort voorspellingen is ontgaat mij ook enigszins, ik kan alleen bedenken dat goksites er voor willen betalen om de odds te bepalen
Helder!bvbal79 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:23:
[...]
De NOC is de overkoepelende organisatie, elk land heeft dat, zij regelen alles en stellen ook in overleg met de onderliggende bonden de eisen van qualificatie.
Wist je dat Yuri zich niet eens zelf gekwalificeerd heeft? Nederland heeft zich als team geplaatst zonder Yuri toen. De NOC heeft toen gekozen om Yuri mee te nemen in plaats van....... (weet zijn naam niet). Gezien hij meer kans op een medaille maakt op de ringen. Dus Yuri mag eigenlijk NOC en de turnbond dankbaar zijn (en dan doe je zoiets).
Ik heb er nog over nagedacht en vind het toch sneu voor hem. Wat ik hoorde/begreep was hij gewoon opeens weg en wisten de andere sporters van niets. Ik denk dat de maatregel ook gewoon te hard is geweest. Ik geloof zo dat hij zich als een puber heeft gedragen onder invloed, maar hoeveel kansen krijgt Yuri nog voor de spelen? En wie anders kan die medaille winnen voor TeamNL?
Ik zou de straf bepalen in overleg met de sporters die hij wakker heeft gemaakt. Persoonlijk zou ik dan zeggen: je gedroeg je als een puber dus je krijgt ook de straf van een puber. Corvee. En geen druppel maar dan ook echt geen druppel meer zolang je in Rio bent. Mocht hij dan toch drinken of zijn corvee niet serieus nemen dan zou ik het gerechtvaardigd vinden om hem alsnog naar huis te sturen.
Ik denk dat het hele voorval voor de organisatie veel groter lijkt dan voor de buitenwereld. Die staan er veel dichter bij, maar zonder opnames of foto's lijkt het voor de buitenwereld geen gigantische blamage.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Opgeruimd staat netjes. Nu focussen op de sporters die wel discipline hebben.
Er staat een lekker windje inderdaad.Dennism schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:32:
Wielerparcours ligt er momenteel slecht bij, harde wind ook die een invloed kan gaan hebben.
Vrees dat er nog wel een aantal onderuit gaan, sommige stukken lijken erg glad + dikke wind
Lijkt me juist geen voordeel, veel meer druk op zn polsQu3st schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:46:
Die wind lijkt mij voordeel voor Tom Dumoulin vanmiddag/vanavond (als hij niet te veel last van zijn pols heeft). Froome lijkt me nu geen favoriet meer, die waait zo van zijn fiets.
Als hij daar weinig last van zou hebben is zijn lichaamsbouw wel echt in het voordeel ten opzichte van Froome.Sjurm schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:50:
[...]
Lijkt me juist geen voordeel, veel meer druk op zn pols
Ai ai ai, van Dijk... mag dat wel dat aanduwen?
[ Voor 12% gewijzigd door Tinuz___ op 10-08-2016 14:13 ]
Gek trouwens dat ze Vd Breggen niet laten zien

edit: lijkt toch mis te gaan
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 10-08-2016 14:37 ]
Of ze hadden geen rekening gehouden met de grootschalige doping activiteiten van RuslandTinuz___ schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
Het is natuurlijk niets meer dan een voorspelling, maar volgens mij best redelijk onderbouwd op basis van toernooiresultaten in de afgelopen 4 jaar. Gelukkig blijft het sport en geen exacte wetenschap, anders was er weinig aan om naar te kijken![]()
Je hebt echter gelijk dat ze er in 2014 flink naast zaten, ook veel meer dan de foutmarge die ze zelf aangeven. Toch denk ik dat de foutmarges gemiddeld genomen best meevallen. Maar wat verder het nut van dit soort voorspellingen is ontgaat mij ook enigszins, ik kan alleen bedenken dat goksites er voor willen betalen om de odds te bepalen

Met een beetje pech geen medaille...
edit: sowieso geen goud dus. Heel jammer.
[ Voor 64% gewijzigd door MikeyMan op 10-08-2016 14:46 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is oid. Armstrong, Russin, Vd BreggenDr. Strangelove schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:53:
Ben even lost, op NOS.nl staat die Russin op 1, Van Dijk op 2, Longo op 3, waar staat Van der Breggen dan?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Degene die het hardst fietst staat gewoon bovenaan, klaar. Had die van Dijk maar op haar fiets moeten blijven zitten.
Je kan je er maar druk om maken...
By the way, Armstrong, Armstrong... familie van? Ik ruik goud en zilver
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik kijk al dagen naar wedstrijden van de laatste 32. Snap die competitieopzet niet helemaal.
⏩ PVOutput☀️
Daar zijn 64 wedstrijden van, mannen en vrouwen. Dus dat duurt even jaQuad schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:23:
Ik vraag mij af hoe dat boogschieten werkt.
Ik kijk al dagen naar wedstrijden van de laatste 32. Snap die competitieopzet niet helemaal.
Het zijn niet de laatste 32, het is de 1/32 elimination. Daar doen per geslacht 64 aan mee. 128 schutters, 64 wedstrijden. Bij de 1/16 zijn er 32 deelnemers per geslacht, dan 16 bij de 1/8, 8 bij de 1/4, 4 bij de halve en 2 in de finale
[ Voor 41% gewijzigd door kenneth op 10-08-2016 15:27 ]
Start vs finish?Sjah schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:34:
Hee, ik lees 1800 uur en hoor 16: 42 voor de laatste man in de tijdrit, weet iemand wat juist is?
Eerste set beachvolleybal bij de vrouwen was ook best spannend. Uiteindelijk 27-25 voor Australië. Nederland leidt in de 2e set, maar de verschillen zijn klein.
[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2016 15:46 ]
Ja de laatste tot de 15Sjurm schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:58:
Beachvolleybal gaat in drie sets toch?
Oja, dat was met volleybal ook in laatste set. Toch lastig bijhouden wat precies de puntentelling bij al die sporten die ik normaal gesproken alleen op de OL kijk
Het zijn de voorrondes geloof ik, dus heel veel achter elkaar. Denk niet dat het dan live wordt uitgezondenLekkerboeie86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:00:
Misschien kijk ik erover heen, maar ik kan nergens vinden waar ik Ranomi kan zien? Ze moet rond 18.00 zwemmen, maar de NOS gaat dat niet uitzenden?
aangezien er al vaker geklaagd is in dit topic over het uitzendbeleid van de NOS (alhoewel jouw bericht niet echt een klacht isLekkerboeie86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:00:
Misschien kijk ik erover heen, maar ik kan nergens vinden waar ik Ranomi kan zien? Ze moet rond 18.00 zwemmen, maar de NOS gaat dat niet uitzenden?
http://www.ad.nl/show/de-...-ook-nooit-goed~abb7a30b/
Dus ze misten het begin van de openingsceremonie omdat ze pas kort van tevoren hoorden dat hij ging beginnen of omdat er geen livebeelden waren. DuidelijkP.O. Box schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:16:
[...]
aangezien er al vaker geklaagd is in dit topic over het uitzendbeleid van de NOS (alhoewel jouw bericht niet echt een klacht is), hier een uitleg van de keuzes van de NOS:
Ook met de WK en EK atletiek, waar altijd livebeelden zijn, krijgt de NOS het voor elkaar om "live" over te schakelen naar het stadion terwijl je net op Eurosport het onderdeel al hebt gezien. Omdat de NOS een praatje met een uitgerangeerde atleet interessanter vindt.
⏩ PVOutput☀️
Tuurlijk, maar als Polling nummer 1 van de wereld staat is ze simpelweg medaillekandidaat. Maar bij judo gaat het heel snel natuurlijk en is het zo gedaanExocet schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:30:
Misschien een keer ophouden met vooraf medailles invullen. Er zijn ook nog sporters uit andere landen.
Ja dat is bij Judo wel erg extreem. Vooral als je zoals Van t'End na twee minuten door een ippon klaar bentHippocampus schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:34:
Toch apart om een paar jaar te trainen voor iets, dan helemaal naar een ander continent afreizen om vervolgens na een paar minuten wedstrijd weer naar huis te moeten.
Naja bedankt voor de toelichting. Mocht iemand weten hoe of waar ik Ranomi kan zien racen hoor ik het graag. Toch wel een kans hebber voor een medaille.P.O. Box schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:16:
[...]
aangezien er al vaker geklaagd is in dit topic over het uitzendbeleid van de NOS (alhoewel jouw bericht niet echt een klacht is), hier een uitleg van de keuzes van de NOS:
Rowan Dennis lekker onderweg. Cancellara en Martin verliezen wat tijd. Benieuwd naar de volgende tussentijd van Dumoulin.
En in algemene zin naar de tweede ronde.
edit: tot nu toe tweede tijd op 16 seconden. Weinig verloren in het tweede deel.
Froome haalt het ook niet zo te zien.
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 10-08-2016 17:10 ]
Zwemmen staat gewoon bij de livestreams op nos.nl/rio2016 , start om 17:55.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:06:
[...]
Naja bedankt voor de toelichting. Mocht iemand weten hoe of waar ik Ranomi kan zien racen hoor ik het graag. Toch wel een kans hebber voor een medaille.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Okej ik zet hem wel aan en dan zien we wel. Maar er staat bij:u_nix_we_all schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Zwemmen staat gewoon bij de livestreams op nos.nl/rio2016 , start om 17:55.
Van13:25 Tot - 18:30Nederlands deelnemers
Rio Live
Wielrennen: tijdrit voor mannen. Tom Dumoulin start om 16.39 uur. Het roeien is afgelast, judoka's Polling en Van 't End zijn uitgeschakeld.
Ik heb het over de nos website héLekkerboeie86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:21:
[...]
Okej ik zet hem wel aan en dan zien we wel. Maar er staat bij:
Rio Live
Wielrennen: tijdrit voor mannen. Tom Dumoulin start om 16.39 uur. Het roeien is afgelast, judoka's Polling en Van 't End zijn uitgeschakeld.
Op dit moment kun je daar uit 13 livestreams kiezen
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Iets verder kijkenLekkerboeie86 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:21:
[...]
Okej ik zet hem wel aan en dan zien we wel. Maar er staat bij:
Rio Live
Er zijn op dit moment 13 streams, en onder het kopje "straks" staat zwemmen al klaar. Ik gok dat die straks wel op NPO Sport komt, met commentaar.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zat ook iemand aan doping te denken daar
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Was ook erg spannend/goede race om naar te kijken.
Alleen weinig toeschouwers/sfeer maar dat gevoel heb ik een beetje met alle wedstrijden eigenlijk.
How do you save a random generator ?
Die van het End is aardig kapot zo zeg...
Pff, ja sneu voor hem.MikeyMan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:16:
Ze zeggen nu dat de judoers van vandaag naar huis moeten, maar kunnen ze dan niet meer in aanmerking komen voor een herkansing dan?
Die van het End is aardig kapot zo zeg...
Nee, Judoërs hebben 1 dag, als ze doorkomen tot de kwartfinales is er later op de dag herkansing voor brons. Polling lag er een ronde daarvoor al uit.
Echt zonde, maar er is iets niet helemaal lekker gegaan afgelopen tijd gok ik.Sjurm schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:19:
Pff, Heemskerk is het ook helemaal kwijt.
Ik denk dat inmiddels ook niemand meer verwachtte dat Heemskerk haar dip nog te boven zou kunnen komen tijdens de spelen. Die zal zich ook niet fijn voelen.
⏩ PVOutput☀️
Het heeft daarom ook weinig zin om dit aan te gaan vechten lijkt me, maarjaQuad schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:46:
De internationale bond geeft aan dat Van Gelder officieel is teruggetrokken en op basis van regels niet meer kan meedoen aan de finale.
---
Rugby Sevens is ook wel een aanrader om te kijken. Korte snelle wedstrijden met helften van 7 minuten. Morgennacht is alweer de finale geloof ik
http://olympics.wikia.com...Olympic_Games_medal_count
[ Voor 30% gewijzigd door enchion op 10-08-2016 19:11 ]
How do you save a random generator ?
Ze speelden net wel sterk tegen de USA (voorzover ik dat kan beoordelen) en staan ook eerste in hun poule. Zou leuk zijn voor zeenchion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:11:
Bij Rugby Sevens is er een goede kans dat Fiji z`n 1e medaille ooit gaat halen.
http://olympics.wikia.com...Olympic_Games_medal_count