[OS2016] Olympische spelen 2016

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Het gaat niet echt superlekker met de Nederlandse topsport. Ze kijken te diep in het glaasje, vallen van het paard, breken hun nek bij het wielrennen, komen in het zwembad niet vooruit, schieten in de 5 i.p.v. de 10. Tjonge jonge, 4 jaar werk en dan niet op je best zijn en gefocussed op de prestatie??? Hoe is het mogelijk?

Misschien moet het NOC*NSF ook maar eens nadenken of Heineken wel zo'n goede hoofdsponsor is. De boodschap is dat Bier&Sport prima samen kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Witte op 09-08-2016 09:41 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hij kwam tevens in de vroege ochtenduurtjes terug op het terrein, lijkt mij ook niet zo gezond.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Wordt je in ieder geval niet veel fitter van :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 17:07
Er vanuit gaande dat dit inderdaad om feestgedrag gaat en niet iets wat strijdig is met de sport (doping, etc.):

"Mijn huis, mijn regels" is een valide uitgangspunt maar een sporter zou er dus voor moeten kunnen kiezen om op enige afstand van TeamNL/NOCNSF deel te kunnen nemen aan de spelen voor wat betreft individuele onderdelen. Betekent alleen dat zo'n persoon zelf onderdak etc. moet regelen om zijn collega sporters niet te verstoren.

Het keurslijf van land-boven-sporter is tenenkrommend. Sportbonden en overkoepelende organisaties misbruiken daarmee hun monopolie. Als Michael Phelps een dronken zwerver zou zijn die eens in de 4 jaar een paar kilo goud komt ophalen dan moet dat kunnen. Al hebben de Amerikanen een lange geschiedenis van einzelgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Er waren gewoon zeer duidelijke en keiharde afspraken en/of regels dat zoiets niet mag tijdens het toernooi. Dan heb je je daar gewoon aan te houden als professioneel sporter. Lijkt me niet zo heel moeilijk en als je zelfs dat nog niet kan heb je gewoon een probleem.

En voor de pessimisten over de gewonnen medailles hierboven: Duitsland staat nog op nul en volgens mij liggen we buiten het zwemmen nog behoorlijk op koers. Puntje is wel dat bijvoorbeeld in het turnen en bij het handbal zelfs super goede prestaties nog steeds geen garantie zijn voor een medaille...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Vergeet niet dat de OS, naast de individuele prestaties, vooral de teamprestatie de boventoon voert, je bent daar met zijn allen om zoveel mogelijk te presteren voor je vaderland. Als er dan 1 rotte appel in je team zit dan kan dat grote gevolgen hebben op de mentaliteit van de rest van het veld.

De gouden plak voor vd Breggen is een mooi voorbeeld voor een teamprestatie, ondanks dat het een individuele activiteit is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JT schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:43:
Wordt je in ieder geval niet veel fitter van :X
Hij had nog een week om bij te komen.

Kan me echt niet voorstellen dat er alleen een paar biertjes en laat thuiskomen aan de hand zijn.

Overigens; wat een gepruts ook met de wielrenners. Dumoulin was al een vraagteken en Mollema en Kruiswijk hebben geen tijdritfiets meegenomen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Afspraken zijn afspraken. Hoe kinderachtig ik het ook vind dat hij naar huis wordt gestuurd vanwege het drinken van bier (als dit de werkelijke reden is), hij is wel op de hoogte geweest van deze afspraken. Gewoon dom dat hij zich toch laat verleiden om die afspraken te schenden. Werk je zo hard om weer op de OS te staan en dan verpruts je het op deze manier :|

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:41

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:39:
Ik denk dat er wat meer speelt dan een paar biertjes. Als je een medaille wint dan ga je naar het Holland Heiniken Huis om het te vieren. Dan mag je als sporter zeker geen biertje drinken? Right. :P
hij had nog niets gewonnen, met hakken over de sloot naar de finale

Er zijn afspraken gemaakt, bijvoorbeeld:

1. Sporters mogen sowieso niet naar het HHH ivm mogelijke besmetting. Blijkbaar (Radio 1) lopen daar mensen rond met keelproblemen, verkoudheid etc.
2. Sporters die klaar zijn gaan uit het dorp.
MikeyMan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:46:
[...]

Overigens; wat een gepruts ook met de wielrenners. Dumoulin was al een vraagteken en Mollema en Kruiswijk hebben geen tijdritfiets meegenomen? :X
Dit snap ik ook niet, je neemt toch het zekere voor het onzekere?
Ik dach zelf dat wellicht de KLM die fietsen wel even over zou kunnen vliegen, maar deze ochtend horde ik op de radio dat beide heren alweer onderweg naar huis waren.

[ Voor 28% gewijzigd door m-vw op 09-08-2016 09:51 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Tijd die je optimaal moet benutten om je maximaal voor te bereiden op deelname in plaats van suboptimaal kunnen voorbereiden omdat je brak bent.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
m-vw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:48:
[...]
Er zijn afspraken gemaakt, bijvoorbeeld:

1. Sporters mogen sowieso niet naar het HHH ivm mogelijke besmetting. Blijkbaar (Radio 1) lopen daar mensen rond met keelproblemen, verkoudheid etc.
...
correctie: Sporters worden aangeraden niet naar het HHH te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Hey, ik zie dat op de tijdrit 2 x hetzelfde rondje wordt gefietst, huh, kom je daar als tijdrijder op het parcours iemand tegen die voor de tweede keer de klim gaat doen, terwijl jij daar zelf voor het eerst komt? Dat is toch onlogisch?
m-vw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:48:
[...]
Dit snap ik ook niet, je neemt toch het zekere voor het onzekere?
Ik dach zelf dat wellicht de KLM die fietsen wel even over zou kunnen vliegen, maar deze ochtend horde ik op de radio dat beide heren alweer onderweg naar huis waren.
Sukkels. Lekker goed gefietst ook afgelopen zaterdag.

[ Voor 46% gewijzigd door Witte op 09-08-2016 09:56 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Witte schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:54:
Gewoon een laf excuus als je niet goed genoeg bent. Als ze enige kans hadden gezien was er vast wel een fiets ingevlogen inderdaad.
MarvinG schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:48:
Afspraken zijn afspraken. Hoe kinderachtig ik het ook vind dat hij naar huis wordt gestuurd vanwege het drinken van bier (als dit de werkelijke reden is), hij is wel op de hoogte geweest van deze afspraken. Gewoon dom dat hij zich toch laat verleiden om die afspraken te schenden. Werk je zo hard om weer op de OS te staan en dan verpruts je het op deze manier :|
Nogmaals, zonder het goed te willen praten, het moet wel proportioneel zijn. Het is in principe zijn eigen verantwoordelijkheid of zijn prestaties lijden onder zijn gedrag, 1 biertje een week van te voren zou het probleem niet mogen zijn. Natuurlijk mag het niet, maar dan zijn er wel meer mogelijkheden dan gelijk zo'n zware straf. Een waarschuwing, excuses en een boete maken je punt ook duidelijk. Tenzij je zelf Roomser dan de Paus bent vind ik de simpele constatering "afspraak is afspraak" veelste kort door de bocht. Ik ga er vanuit dat de mensen die er over gaan ook niet zo simpel denken maar dat er dus meer aan de hand is. Ik denk drugs gezien zijn verleden, de spanning is hem teveel geworden.

[ Voor 66% gewijzigd door ph4ge op 09-08-2016 10:15 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
hadden ze wel mee mogen doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm, in de overeenkomst voor Olympiers staat niks over alcoholgebruik. Dat maakt mij nog nieuwsgieriger naar wat er nu daadwerkelijk is gebeurd.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
JT schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:20:
Hmmm, in de overeenkomst voor Olympiers staat niks over alcoholgebruik. Dat maakt mij nog nieuwsgieriger naar wat er nu daadwerkelijk is gebeurd.
4. De Topsporter verblijft - met inachtneming van het gestelde in artikel 16 lid 1 -
tot het moment van de terugreis naar Nederland in het Olympisch dorp, tenzij
anders is overeengekomen met de Chef de Mission.
Het verlaten van het dorp was al in strijd met de regels.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:49
Witte schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:39:
Het gaat niet echt superlekker met de Nederlandse topsport. Ze kijken te diep in het glaasje, vallen van het paard, breken hun nek bij het wielrennen, komen in het zwembad niet vooruit, schieten in de 5 i.p.v. de 10. Tjonge jonge, 4 jaar werk en dan niet op je best zijn en gefocussed op de prestatie??? Hoe is het mogelijk?

Misschien moet het NOC*NSF ook maar eens nadenken of Heineken wel zo'n goede hoofdsponsor is. De boodschap is dat Bier&Sport prima samen kan.
Een beetje perspectief mag wel. Nederlandse sporters gaan niet naar de OS tenzij ze er iets te zoeken hebben, in tegenstelling tot sporters van veel andere landen. De Nederlanders op de OS hebben zich gegarandeerd allemaal de blubber getrained om hier te mogen staan.

De val van Van Vleuten af doen als niet gefocussed zijn vind ik extreem lullig; vergeet niet dat er op die baan ook andere gevallen zijn, waaronder Nibali, toch ook geen kleine jongen. Dat heeft geen moer met niet gefocussed zijn te maken maar is een combinatie van pech en moeilijke omstandigheden.

Van Gelder is altijd een enfant terrible geweest en het NOC zal een afweging gemaakt hebben tussen zijn verleden en recent goed gedrag, jammer dat de eikel dat vertrouwen beschaamd heeft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Klopt, m.n. de zwemmers vallen me tot nu toe tegen. De rest presteert tot heden prima naar/boven verwachting/mogelijkheden.

Als je niet serieus kans maakt op top 8/ structureel in de top 12 van de wereld mee doet wordt je in Nederland volgens mij geen eens geselecteerd. Dus over het algemeen kunnen ze wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

LordSinclair schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

[...]

Het verlaten van het dorp was al in strijd met de regels.
Ah ja, dat is een goede.
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Een beetje perspectief mag wel. Nederlandse sporters gaan niet naar de OS tenzij ze er iets te zoeken hebben, in tegenstelling tot sporters van veel andere landen. De Nederlanders op de OS hebben zich gegarandeerd allemaal de blubber getrained om hier te mogen staan.

De val van Van Vleuten af doen als niet gefocussed zijn vind ik extreem lullig; vergeet niet dat er op die baan ook andere gevallen zijn, waaronder Nibali, toch ook geen kleine jongen. Dat heeft geen moer met niet gefocussed zijn te maken maar is een combinatie van pech en moeilijke omstandigheden.
Ach ja, het is makkelijk om van achter het keyboard even snel een oordeel te vellen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Apart hoe keihard sommigen hier oordelen over de topsporters op de OS.
Edit: Helemaal eens met Dr. Strangelove hierover d:)b

En dan bedoel ik niet Van Gelder die het helemaal zelf verpest door gedrag buiten de wedstrijden, maar bijv. uitspraken als laf en sukkels over de wielrenners. Alsof je als sporter op de OS even een medaille op gaat halen, helemaal bij een sport als het wielrennen. Daar waren er veel echte kanshebbers op een medaille, de teams zijn erg klein, er worden geen oortjes gebruikt, de vorm van de dag is ontzettend belangrijk en het parcours was enorm uitdagend. Daarbij heb ik geen idee wat de reglementen zijn voor de tijdrit na het uitvallen van Poels en betwijfel ik of Mollema en/of Kruiswijk überhaupt ook maar enige kans op een medaille hebben.
bvbal79 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:46:Zwemmen: Heel het team faalt tot nu toe, ver van eigen pb's af en zekerheidjes voor finales zijn er niet eens (verschuren, Rouwendaal, en Heemskerk moet ook aan de bak, estafette ploeg geen medialle terwijl inge dekker daar haar ind nummer voor liet lopen)
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Sinds de vorige OS zijn alleen de 4x100 estafette bij de vrouwen en Kromowidjojo individueel zekerheidjes voor de finale. De vrouwen estafette ploeg op de 4x100 meter heeft ook precies voldaan aan de verwachtingen, ze waren de afgelopen 2 jaar het 4e team qua tijden en konden eigenlijk alleen een medaille winnen bij tegenvallende concurrentie of bij het neerzetten van een absolute topprestatie.

Volgens mij leven sommigen iets teveel in het verleden wat betreft deze sport...tegenwoordig is het Nederlandse zwemmen bij lange na niet meer zo goed als voorheen, ook bij de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:53
Rubman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:35:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de Volleybal puntentelling?

Je hoort steeds over poules en dat het niet uitmaakt bij winst of verlies maar tellen dan bijvoorbeeld gewonnen aantal sets ook mee tegen tegenstanders of is het gewonnen of verloren en dat is het?

Is mij nu een beetje onduidelijk.
Geen idee. Hier ben ik ook wel benieuwt naar. Zag dat China een punt tegen Nederland pakte en Nederland pakte een punt tegen de verenigde staten van Amerika.

Ik denk dat als je 2 sets hebt gemaakt dat je dan sowieso een punt krijgt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
Klopt. 2 sets is1 punt

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Was wel jammer! Was een spannende wedstrijd. Als ze de uitval niet hadden...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

rik86 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:20:
hadden ze wel mee mogen doen dan?
Ja.

Nederland heeft als land twee startbewijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door m-vw op 09-08-2016 11:28 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Witte schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:54:

Ja wat een sukkels. En die Italianen, Spanjaarden, Britten en Australiers: allemaal sukkels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
[...]

Kan me echt niet voorstellen dat er alleen een paar biertjes en laat thuiskomen aan de hand zijn.

Kruijswijk of Mollema hebben hier ook zonder voorbereiding (en hoogstwaarschijnlijk ook met een goede voorbereiding) niets te zoeken in de tijdrit. Er had er een kunnen opstappen en dan 14e ofzo kunnen worden, maar in de buurt van de medailles waren beide niet gekomen.

Verder lijkt het wel of iedereen hier torenhoge verwachtingen had van de mannenploeg in de wegwedstrijd terwijl we niet eens een uitgesproken favoriet hadden, enkel wat outsiders. Dumoulins verhaal is natuurlijk bekend, al kan die hopelijk nog steeds knallen in de tijdrit, Kruijswijk heeft nog nooit echt hoge ogen gegooid in grote 1 daagse wedstrijden en was hier ook zeker geen favoriet om dat wel te gaan doen, Poels was een outsider en viel inderdaad tegen na zijn goede tour en Mollema was ook een outsider, heeft echter door meermalen materiaal pech in het begin van de koers al met krachten moeten smijten en kwam mogelijk daardoor te kort in de finale. Al met al is een 17de plek van Mollema natuurlijk niet super, maar je kon hier niet verwachten dat ze maar zo even wat medailles gingen oprapen in de wegrit en als outsider kan je gewoon 1ste worden (Zie Van Avermaet), maar ook gewoon 20ste, daar is niets vreemds aan in de wielersport.

Bij de dames wordt er natuurlijk wel goud gepakt, wat ook allerminst vooraf een uitgemaakte zaak was, al hadden we daar me Van der Breggen wel een top favoriet.

Ook bij beide tijdritten zijn er nog kansen op medailles, mochten er daar door Tom (uiteraard door zijn blessure, zonder blessure zou geen medaille een teleurstelling zijn) of de dames nog medailles gepakt worden hebben mijn inziens de weg wielerploegen van TeamNL gewoon op niveau of misschien zelfs wel boven verwachting gepresteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 09-08-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Baseman77 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:32:

Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Sinds de vorige OS zijn alleen de 4x100 estafette bij de vrouwen en Kromowidjojo individueel zekerheidjes voor de finale. De vrouwen estafette ploeg op de 4x100 meter heeft ook precies voldaan aan de verwachtingen, ze waren de afgelopen 2 jaar het 4e team qua tijden en konden eigenlijk alleen een medaille winnen bij tegenvallende concurrentie of bij het neerzetten van een absolute topprestatie.

Volgens mij leven sommigen iets teveel in het verleden wat betreft deze sport...tegenwoordig is het Nederlandse zwemmen bij lange na niet meer zo goed als voorheen, ook bij de jeugd.
ik zal het eens onderbouwen waarom ik dat vind:
De afgelopen 2 jaar is Nederland 2de geworden op het WK in 2015 en EK dit jaar nog op de 4x100 m, dus dan val je toch een beetje tegen. En ook het team geeft het aan. Femke Heemskerk mist gewoon de vorm dit toernooi anders waren ze wel dichter bij brons gekomen.

Dan Femke Heemskerk zelf:
200 m vrije slag: WK 2015 8ste, EK 2016: 2de (dan laatste worden in de halve finale valt tegen)

Dan Sebastian Verschuren:
200 m vrije slag: WK 2015 5de EK 2016: Europees Kampioen (ja dan is het missen van een finale plaats een tegenvaller)

Sharon van Rouwendaal:
400 m vrije slag: WK 2015 2de (en dan valt de 19de tijd in de series ongeveer 10 sec van je PB wel tegen)

Als ik dit zo zie valt het mij tegen.

Nou moet ik zeggen dat ik misschien mijn eerdere woorden wel moet terugtrekken wat betreft de gehele ploeg. Ben benieuwd hoe de roeiers en zeilers het vandaag gaan doen. Beach volleyballers winnen ook hun wedstrijden en de hockeyers liggen op schema. hopelijk kan Sjef van den Berg ook verrassen met een medaille zeker nu die Koreaan met het WR er gewoon uitlicht. Toch blijf ik op een of andere manier het net niet gevoel hebben, en daar draagt Yuri van Gelder nu ook aardig weer aan bij.

[ Voor 14% gewijzigd door bvbal79 op 09-08-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:39:
Ik denk dat er wat meer speelt dan een paar biertjes. Als je een medaille wint dan ga je naar het Holland Heiniken Huis om het te vieren. Dan mag je als sporter zeker geen biertje drinken? Right. :P

Ik denk dat het niet het bier drinken op zichzelf is maar de hoeveelheid en hoe hij terug kwam in het Olympische dorp. Ik vermoed dat hij stomdronken was, misschien wel teruggebracht door de politie/opgehaald door het team uit een politiecel of iets anders stoms heeft gedaan terwijl hij dronken was. Tja, dan is het wel voorbij. We zullen het nog wel eens horen. ;)
Inderdaad, kan me ook niet voorstellen dat je tot de ochtend kan trekken met maar 1 of 2 biertjes...ik in ieder geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Yup, conclusie van de zwemploeg is gewoon: onder niveau. Voor de rest is het allemaal prima of zelfs beter dan verwacht.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Zeddicius schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Ja wat een sukkels. En die Italianen, Spanjaarden, Britten en Australiers: allemaal sukkels!
Maar die hebben zich in ieder geval laten zien en hebben het geprobeerd! Nibali ging bijvoorbeeld in medaillepositie onderuit. Rodriguez deed mee in de finale.
Mollema, niet of nauwelijks gezien. Kruiswijk, niet gezien. Poels, niet gezien, DuMoulin, wel gezien, toen hij afstapte.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Witte schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Maar die hebben zich in ieder geval laten zien en hebben het geprobeerd! Nibali ging bijvoorbeeld in medaillepositie onderuit. Rodriguez deed mee in de finale.
Mollema, niet of nauwelijks gezien. Kruiswijk, niet gezien. Poels, niet gezien, DuMoulin, wel gezien, toen hij afstapte.
Mollema was op de stream (en de Belg / BBC die een stuk meer lieten zien van de koers) een paar keer in beeld met materiaalpech, waarbij je ook zien dat hij al vroeg met krachten moest smijten om weer bij de voorste groep te komen (op de OS heb je geen ploeg van 9 man die de kopman heel de dag uit de wind houd, bij een fietswissel / lekke band zorgt dat hij weer terugkomt zonder inspanning te hoeven leveren e.d.). Zeker bij een zware wielerwedstrijd als deze moet je anders dan bij bijv. een sprintetappe in de tour vaak de hele koers zien om alle details en mogelijke gevolgen daarvan te zien en is het laatste uurtje zoals de NOS uitzend in lang niet alle gevallen voldoende om een conclusie te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van Gelder... Van Gelder... wat doe je toch, jongen? Je bent jarenlang één van de beste ringturners van de wereld en dan laat je je door bier/doping/whatever van de Spelen wegsturen? Ik ben heel benieuwd naar wat hier gebeurd is. Je stuurt een medaillekandidaat niet zomaar naar huis. Ook niet na 1 biertje, lijkt me.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sowieso werd die wegwedstrijd ontzettend slecht in beeld gebracht, dus ik weet niet hoe je überhaupt conclusies kan trekken over hoe er gereden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Witte schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:39:

Wij zijn niet de enige hoor groot sportland zoals Duitsland is tot nu toe ook allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meer (speculatie) over Yuri van Gelder:

http://nos.nl/rio2016/art...omst-nekt-van-gelder.html

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 09-08-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Dat staat hier boven al een paar keer.....of wilde je nog wat commentaar erbij geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oh, ik had alle posts gelezen waar "Van Gelder" in voorkwam en had die link niet gezien. Dus dacht dat het wel van toevoeging was op de speculatie alhier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat een onvrede hier over de Nederlandse ploeg. Ik heb anders al best kunnen genieten van handbal, volleybal, beach volley, hockey en boogschieten. Het hoeven voor mij ook niet persé allemaal gouden plakken te worden, gewoon het meemaken van de spanning in de wedstrijden of de emoties van de atleten is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ook nog wel genoten hoor. Vannacht nog een heel stuk van een leuke partij handbal gezien tussen NL en Argentinië.

Meer mensen er last van dat via de Android app filmpjes (play symbool op de foto) niet starten, maar alleen een grote foto laten zien en dat via nos.nl (op Windows) af en toe de melding komt dat de plugin niet meer werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hippocampus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:30:
Wat een onvrede hier over de Nederlandse ploeg. Ik heb anders al best kunnen genieten van handbal, volleybal, beach volley, hockey en boogschieten. Het hoeven voor mij ook niet persé allemaal gouden plakken te worden, gewoon het meemaken van de spanning in de wedstrijden of de emoties van de atleten is ook mooi.
Volleybalwedstrijd van gisteren was een van de beste die ik ooit gezien heb. Daar kijk je sport voor in eerste instantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Volleybalwedstrijd van gisteren was een van de beste die ik ooit gezien heb. Daar kijk je sport voor in eerste instantie toch?
Ik wel iig. Kan haast niet wachten op de zevenkamp bijvoorbeeld oOo

Dat er Nederlanders meedoen is ook mooi natuurlijk :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Ik vind 't ergens 'jammer' dat we aan best wat team-sporten mee doen, die slokken veel zendtijd op op NPO 1 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Hmm, weer een net niet, nu bij het roeien...Braas/Steenman was toch een finale plaats toegedicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
rik86 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:01:
Ik vind 't ergens 'jammer' dat we aan best wat team-sporten mee doen, die slokken veel zendtijd op op NPO 1 :-(
Tja er zijn "maar" 12 live streams op nos.nl

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
SnowDude schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Tja er zijn "maar" 12 live streams op nos.nl
maar zonder commentaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Orac schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:28:
Die man is gewoon ziek in z'n hoofd. Zielig hoor. Maar ik vind het terecht. Je maakt niet voor niks afspraken.
Die man heeft een losbandig leven. Dat is al jaren bekend en ondanks dat kan hij als topsporter met de wereldtop meekomen.

Wat betreft de afspraken, volgens mij hebben we het meer over vage standaard dictaten. Zeker bij volwassen individuele sporters moet je er toch vanuit gaan dat het team eromheen faciliterend is en niet controlerend en dicterend.

Het mag duidelijk zijn dat ik het gedrag van Van Gelder niet goedkeur, maar zeker ook niet afkeur. Dat zou ik pas doen als hij in de wedstrijd door het ijs zou zakken als gevolg van een onverantwoorde voorbereiding.
Voor nu geldt wat mij betreft dat er bij de verantwoordelijke bobo's mensen naar huis mogen. Op grond van de bekende feiten vind ik het naar huis sturen van Yuri van Gelder compleet disproportioneel en ongewenst.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dat is volgens mij niet altijd een gemis. :P

Bij technische sporten wellicht, maar bij roeien ziet toch iedereen wie er als eerste over de finish komt?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heb je dat bij boogschieten, bijvoorbeeld, nodig?
Ik vermaak mij prima zo zonder commentaar. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik vond het bij het volleybal gisteren wel erg vermakelijk om bij iedere servicebeurt van de Amerikanen weer het verhaaltje te horen waarom sommige dames een bril droegen.... Dat voegde iedere keer echt wat toe, zeker nadat het verhaaltje al een flink aantal keer opgesomd was.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

NL'se roeiers moeten bij de beste 3 eindigen in de halve finale.
Momenteel staan ze 5e.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ankona schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:34:
Op grond van de bekende feiten vind ik het naar huis sturen van Yuri van Gelder compleet disproportioneel en ongewenst.
Zijn er überhaupt genoeg feiten bekend om al een mening te vormen dan? Het "op grove wijze" schenden van de normen en waarden is zo vaag dat het alles kan zijn van twee biertjes tot aan een drankorgie met al dan niet een incident waarvoor de politie opgetrommeld moest worden.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En de mannen lichte 4 zijn uitgeschakeld, helaas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Daarom formuleer ik het ook expliciet zo. Als er daadwerkelijk meer aan de hand is moeten ze dat melden, zo niet, dan houd ik ze verantwoordelijk voor hun handelen obv de feiten die ze wel melden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ivm privacy mogen ze misschien niet meer zeggen. Je dient de sporter ook te beschermen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ankona schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Die man heeft een losbandig leven. Dat is al jaren bekend en ondanks dat kan hij als topsporter met de wereldtop meekomen.

Wat betreft de afspraken, volgens mij hebben we het meer over vage standaard dictaten. Zeker bij volwassen individuele sporters moet je er toch vanuit gaan dat het team eromheen faciliterend is en niet controlerend en dicterend.

Het mag duidelijk zijn dat ik het gedrag van Van Gelder niet goedkeur, maar zeker ook niet afkeur. Dat zou ik pas doen als hij in de wedstrijd door het ijs zou zakken als gevolg van een onverantwoorde voorbereiding.
Voor nu geldt wat mij betreft dat er bij de verantwoordelijke bobo's mensen naar huis mogen. Op grond van de bekende feiten vind ik het naar huis sturen van Yuri van Gelder compleet disproportioneel en ongewenst.
Een interessant stukje om te zien is dan de reünie met Robin Korving. Die moest in Sydney ook in het olympisch dorp blijven, waar hij zich totaal niet om zijn gemak voelde. En daardoor zijn stress niveau toenam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Quad schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:00:
En de mannen lichte 4 zijn uitgeschakeld, helaas.
En ook de volgende judoka...ik probeer optimistisch te blijven....de volgende roeiboot ligt er ook uit (twee zonder vrouw)

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 09-08-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
pacificocean schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Een interessant stukje om te zien is dan de reünie met Robin Korving. Die moest in Sydney ook in het olympisch dorp blijven, waar hij zich totaal niet om zijn gemak voelde. En daardoor zijn stress niveau toenam.
Nog interessanter vond ik zijn verhaal na zijn sportcarriere...jemig wat is die door een diep dal gegaan toen, geen geld om te eten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
ph4ge schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:05:
[...]

Gewoon een laf excuus als je niet goed genoeg bent. Als ze enige kans hadden gezien was er vast wel een fiets ingevlogen inderdaad.

[...]

Nogmaals, zonder het goed te willen praten, het moet wel proportioneel zijn. Het is in principe zijn eigen verantwoordelijkheid of zijn prestaties lijden onder zijn gedrag, 1 biertje een week van te voren zou het probleem niet mogen zijn. Natuurlijk mag het niet, maar dan zijn er wel meer mogelijkheden dan gelijk zo'n zware straf. Een waarschuwing, excuses en een boete maken je punt ook duidelijk. Tenzij je zelf Roomser dan de Paus bent vind ik de simpele constatering "afspraak is afspraak" veelste kort door de bocht. Ik ga er vanuit dat de mensen die er over gaan ook niet zo simpel denken maar dat er dus meer aan de hand is. Ik denk drugs gezien zijn verleden, de spanning is hem teveel geworden.
Ik denk zelf ook dat er veel meer aan de hand is dan 1 biertje.
Afspraak is afspraak is in mijn ogen niet te kort door de bocht. Als er duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen de bond en de Olympische atleten, dan is hij er van op de hoogte geweest dat hij het kamp niet mocht verlaten en geen alcohol mocht drinken. Nogmaals, ik weet niet wat de exacte afspraken zijn geweest.. ik ga er nu van uit dat de regels waren 'geen alcohol' en 'niet van het kamp af'. Als hij het dan toch doet, dan ben je toch oerdom bezig? Als topsporter moet je jezelf kunnen beheersen. Is het dan zo moeilijk om nog een weekje volgens deze (kinderachtige) regels te leven? Na je wedstrijd kan je weer doen wat je wilt...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
pacificocean schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Ik heb het niet gezien, maar heeft hij daarover de dialoog gezocht?

Als Van Gelder zich takke gestresst voelt lijkt het me sowieso de eerste stap om daarover met Maurits Hendriks in gesprek te gaan. Die keurt immers goed of af of je als sporter het Olympisch dorp mag verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Joster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:57:
[...]

Ik heb het niet gezien, maar heeft hij daarover de dialoog gezocht?

Als Van Gelder zich takke gestresst voelt lijkt het me sowieso de eerste stap om daarover met Maurits Hendriks in gesprek te gaan. Die keurt immers goed of af of je als sporter het Olympisch dorp mag verlaten.
Ja, ook de chef de mission van destijds vond dat toen de regels te strikt waren. En zij dat men daarvan geleerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
begint wel vandaag een beetje eentonig te worden, ook bas verwijlen hadden we meer van voorgesteld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man...wat een deceptie dat Yuri van Gelder, onze Lord of The Rings, zuruck zuhause gestuurd is vannacht :o

Eindelijk een deelname aan de Olympische Spelen en dan dit...

Maar: ik denk dat de alcohol niet het echte probleem is. Hij heeft reeds eerder een terugval gehad, na zijn rehab voor cocaïne gebruik en werd toen "om medische redenen" teruggetrokken van een WK.

Waar wordt sosa geproduceerd? Zuid-Amerika voornamelijk, een grammetje snatch kost daar ongeveer net zoveel als een pak koffie en gelet op de terugval problematiek, het verslavende karakter van cocaïne (hooked for life, beweert men) gecombineerd met de druk om te performen tijdens de finale op zijn eerste en wellicht (33 jaar oud) ook zijn laatste...is een lijntje poeder snel gescoord in het nachtleven van Rio.
Een biertje om mee te beginnen, dat verlaagt de drempel immers en gooit de discipline/wilskracht overboord.

De media, de team-leiding en Yuri zelf doen er heimelijk over, maar ik denk dat hij vannacht gewoon een terugval heeft ervaren en dus weer gebruikt heeft.
Het stimulerende middel staat op de dopinglijst en bij controle zou de schade voor Yuri en voor NL groter zijn geweest, dan nu het geval is- wegens misdraging.

Bij terugkomst vanmorgen had hij wellicht nog vergrote pupillen en de leiding heeft hem (wellicht onder enige druk) gevraagd toe te geven, indien er sprake is van, omdat de nadelige gevolgen anders groter zouden zijn.
Wegloodsen in de nacht, voordat er ook maar iets bekend of getest zou kunnen worden van urine o.i.d.

Een beetje conspiracy-theory wellicht, maar ik denk dat dit zich heeft afgespeeld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:05:
Man man man...wat een deceptie dat Yuri van Gelder, onze Lord of The Rings, zuruck zuhause gestuurd is vannacht :o

Maar: ik denk dat de alcohol niet het echte probleem is. Hij heeft reeds eerder een terugval gehad, na zijn rehab voor cocaïne gebruik en werd toen "om medische redenen" teruggetrokken van een WK.

Waar wordt sosa geproduceerd? Zuid-Amerika voornamelijk, een grammetje snatch kost daar ongeveer net zoveel als een pak koffie en gelet op de terugval problematiek, het verslavende karakter van cocaïne (hooked for life, beweert men) gecombineerd met de druk om te performen tijdens de finale op zijn eerste en wellicht (33 jaar oud) ook zijn laatste...is een lijntje poeder snel gescoord in het nachtleven van Rio.
Een biertje om mee te beginnen, dat verlaagt de drempel immers en gooit de discipline/wilskracht overboord.

De media, de team-leiding en Yuri zelf doen er heimelijk over, maar ik denk dat hij vannacht gewoon een terugval heeft ervaren en dus weer gebruikt heeft.
Het stimulerende middel staat op de dopinglijst en bij controle zou de schade voor Yuri en voor NL groter zijn geweest, dan nu het geval is- wegens misdraging.

Bij terugkomst vanmorgen had hij wellicht nog vergrote pupillen en de leiding heeft hem (wellicht onder enige druk) gevraagd toe te geven, indien er sprake is van, omdat de nadelige gevolgen anders groter zouden zijn.
Wegloodsen in de nacht, voordat er ook maar iets bekend of getest zou kunnen worden van urine o.i.d.

Een beetje conspiracy-theory wellicht, maar ik denk dat dit zich heeft afgespeeld. :/
dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79

Het is niet vannacht gebeurd....dus je hele theory klopt niet, maar geweldige fantasie heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

Ja, ook de chef de mission van destijds vond dat toen de regels te strikt waren. En zij dat men daarvan geleerd had.
Zouden ze misschien die "zondaar" liever niet naast (of boven?) Epke op het podium hebben gezien? Het is al duidelijk dat alcohol nuttigen niet verboden is. Van Gelder is eigenlijk dus naar huis gestuurd voor het verlaten van het dorp. de rest van de regels schijnen nogal ruim te interpreteren te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:07:
[...]

Het is niet vannacht gebeurd....dus je hele theory klopt niet, maar geweldige fantasie heb je
De tijd die ik noem, maakt niet uit- opvolgend aan wat er zich heeft afgespeeld. Na constatering retour gestuurd, door de genoemde reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:07:
[...]

Zouden ze misschien die "zondaar" liever niet naast (of boven?) Epke op het podium hebben gezien? Het is al duidelijk dat alcohol nuttigen niet verboden is. Van Gelderland is eigenlijk dus naar huis gestuurd voor het verlaten van het dorp. de rest van de regels schijnen nogal ruim te interpreteren te zijn.
vrij lastig als om op het zelfde podium te staan als ze op verschillende onderdelen uitkomen. Kom je uit Gelderland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

De tijd die ik noem, maakt niet uit- opvolgend aan wat er gebeurt is. Na constatering retour gestuurd, door de genoemde reden.
Lijkt me wel....hij zat pas gisteren in het vliegtuig, zaten nog 2 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

Lijkt me wel....hij zat pas gisteren in het vliegtuig, zaten nog 2 dagen tussen.
I don't care- ik heb het over de reden, of het nou vorige week was of 10min. geleden, ik zag het net pas.
Vul de rest zelf maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Vooralsnog is het voor nederland een trieste os, hopelijk komt het nog beetje goed volgende week, maar vrees dat het een diepte punt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:11:
[...]

I don't care- ik heb het over de reden, of het nou vorige week was of 10min. geleden, ik zag het net pas.
Vul de rest zelf maar in.
Ik geef aan dat de reden een beetje raar is, je gaat niet na 2 dagen (1,5 dag) iemand op het vliegveld zetten om coke gebruik te verbloemen. Daarnaast heeft hij als hij moest al zijn plasje gedaan na de wedstrijd. Het volgende plasje is na de volgende wedstrijd over 1 week, alleen cannabis is dan terug te vinden, de andere stoffen coke zijn tot max 3 dagen na gebruik terug te vinden, dus dat was wrs al uit zijn bloed/urine voordat hij op het vliegtuig zat.

Als je hier iets post, probeer dan constructief een discussie aan te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
het verslavende karakter van cocaïne (hooked for life, beweert men)
Naast je rijke fantasie, zo verslavend is cocaïne niet, het is geen heroïne ofzo.

Vooralsnog is het een hoop gespeculeer en het is maar de vraag of de waarheid ooit boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat er ook gebeurd is, me mogen ervan uitgaan dat Maurits Hendrix die beslissing niet zomaar heeft gemaakt, net zomin als de turnbond er zomaar mee naar Hendrix is gegaan. Dat neemt niet weg dat het ongelooflijk jammer is; Yuri die finale en de aanwezigheid op de Spelen gewoon verdiend heeft en hij toch echt duidelijk kandidaat was voor een Olympische medaille. Erg jammer dus.

Drugs wordt dus niet genoemd. Ik weet trouwens niet of hij officieel is terug getrokken, maar hij heeft nog tijd zat om terug te vliegen naar Rio. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 09-08-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat ze net op NOS zeggen, hij zou naar HHH zijn gegaan, daar biertje hebben gedronken,
rond 1 uur HHH verlaten, en dan blijkbaar de nachtclubs in Rio ingedoken en rond 6 uur dronken "thuis" zijn gekomen, wat volgens hun omschrijving "niet onopgemerkt" ging.
Dus daar lees ik uit : andere sporters tot last geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Quad schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

m-vw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Dat is volgens mij niet altijd een gemis. :P

Bij technische sporten wellicht, maar bij roeien ziet toch iedereen wie er als eerste over de finish komt?
Klopt, maar met iets als turnen, wielrennen, surfen, zeilen is t een stuk lastiger om snel ff te zien wat de situatie is of welke ronde je aan t kijken bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
Indien dat het geval is vind ik zijn uitsluiting volkomen terecht.

Alcohol drinken is zijn eigen verantwoordelijkheid, het dorp verlaten zonder overleg mag schijnbaar niet, maar anderen tot last zijn door luidruchtig thuis te komen is een grote no-no. Zeker in een dergelijke prestatie situatie.

Jammer voor hem, maar eigen schuld, dikke bult.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

vrij lastig als om op het zelfde podium te staan als ze op verschillende onderdelen uitkomen. Kom je uit Gelderland? :)
Nee, dat maakt mijn telefoon ervan. Maar ik heb me inderdaad vergist. Dacht even dat Epke ook ringen deed. Maar die zwaait aan een stok. }:O

Ik kijk deze OS niet Het is me een iets te groot zooitje deze keer, met de misstanden in Brazilië in de aanloop als triest hoogtepunt. Neef van een collega komt uit voor NL, maar ik heb er geen seconde van gezien. Alleen achteraf gehoord dat hij de finale niet gehaald heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:15:
[...]

Naast je rijke fantasie, zo verslavend is cocaïne niet, het is geen heroïne ofzo.

Vooralsnog is het een hoop gespeculeer en het is maar de vraag of de waarheid ooit boven komt.
En wat maakt jou een expert? :D

Speculeren OK, maar dat is toch juist het mooie van speculatie? Ik zeg snatch- maar de toekomst zal het leren (of niet.) Een ex-verslaafde onder hoge spanning naar het land van de coca brengen, is vragen om problemen.
>50% vd lokale bevolking daar in Rio zit de hele dag op kwat te kauwen (coca-plant.) Drugs wordt daar anders bekeken dan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:10:
[...]

Ik kan niet voor hem spreken, maar ik heb van mijn 18e tot en met mijn 30e ook vele weekenden Colombiaanse families indirect van salaris voorzien ;) Veel plezier gehad, nooit problemen. Cocaïne is inderdaad niet verschrikkelijk verslavend. Sowieso is er nauwelijks tot geen lichamelijke verslaving, anders dan bijvoorbeeld alcohol en tabak.

Het probleem van Cocaïne is dat ALS je er aan verslaaft raakt, je een groter probleem heb dan bijvoorbeeld roken (7,- per dag) of alcohol (2 kratjes bier kost ook maar 20,- per dag). Cocaïne is iets duurder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Speculeren OK, maar dat is toch juist het mooie van speculatie? Ik zeg snatch- maar de toekomst zal het leren (of niet.) Een ex-verslaafde onder hoge spanning naar het land van de coca brengen, is vragen om problemen.
>50% vd lokale bevolking daar in Rio zit de hele dag op kwat te kauwen (coca-plant.) Drugs wordt daar anders bekeken dan hier.
En heb je al bedacht hoeveel je moet kauwen om een beetje stoned te raken? waarschijnlijk een hectare aan planten...goed voor je kaken in ieder geval.

Misschien moet jij je iets mee verdiepen in drugs....

En gezien de verklaring dat hij juist te luidruchtig was in de ochtend wat cocaine niet met je doet kan je verhaal nu definitief naar de fabelen. Het was gewoon alcohol.

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 09-08-2016 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
[...]

Wat een onzin vertel je hier. Ik neem aan dat je qat bedoelt. Een drug uit afrika. Waarom zou men dat in Rio gebruiken? Ook het kauwen van coca bladeren zie in Rio nauwelijks. Dit tegenstelling tot bijvoorbeeld Bolivia of Peru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mannen hockeyers zijn goed bezig, net als Van Rijsselberghe. Nu nog hopen dat een keer die zwemmers wat beter vooruit komen in het water, lijkt soms alsof ze de stroming tegen hebben. :)

En Van Vleuten is weer uit het ziekenhuis na de vliegles met beroerde landing: http://nos.nl/rio2016/art...n-mag-ziekenhuis-uit.html.

[ Voor 31% gewijzigd door Bastien op 09-08-2016 20:29 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bastien schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:27:
En Van Vleuten is weer uit het ziekenhuis na de vliegles met beroerde landing: http://nos.nl/rio2016/art...n-mag-ziekenhuis-uit.html.
Ja die moet nog even werken aan d'r afsprong....oh wacht, dat is een andere sport. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Ik zit hier lekker commentaarloos Rugby Sevens te kijken. (btw erg leuke toevoeging voor de spelen imho.)

Kan de scheidsrechter net aan horen maar de stadion/venue omroeper niet goed.
Als ze de omroeper nog bij veel sporten rechtstreeks hadden doorgepatched dan was het imho ideaal geweest.

Zonder commentaar heb ik meer het gevoel dat ik er een beetje bij ben, en dat vind ik wel leuk. :)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Brons!

Van Emden wint de bronzen partij tegen de Braziliaanse.

[ Voor 83% gewijzigd door Quad op 09-08-2016 22:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Quad schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:05:
Brons!

Van Emden wint de bronzen partij tegen de Braziliaanse.
We staan weer gelijk met Belgie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Mooi hoor om te zien hoe blij een sporter ook met brons kan zijn. Het is haar van harte gegund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tinuz___ schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:07:
Mooi hoor om te zien hoe blij een sporter ook met brons kan zijn. Het is haar van harte gegund!
Maar toch snap ik het niet dat iemand die verloren heeft toch nog kans maakt op een medaille, geeft dan de verliezende halve finalisten een bronzen medaille. Die balen natuurlijk al als een stekker dat ze verloren hebben en moeten dan vrij snel de volgende pot judoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Niet om een feestje te verpesten, maar wat is eigenlijk de logica van twee bronze medailles voor een discipline?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ankona schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:15:
Niet om een feestje te verpesten, maar wat is eigenlijk de logica van twee bronze medailles voor een discipline?
Vanwege dus die herkansingen om toch een medaille te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Is dat een reden?

Dan laat je die twee toch tegen elkaar vechten om een echte bronzen plak?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
LaCruz, jammer, wel terechte beslssing van de jury.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Ankona schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:27:
Is dat een reden?

Ja dat post ik toch ook vlak boven je...ik heb het ook niet verzonnnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

Ik kan niet voor hem spreken, maar ik heb van mijn 18e tot en met mijn 30e ook vele weekenden Colombiaanse families indirect van salaris voorzien ;) Veel plezier gehad, nooit problemen. Cocaïne is inderdaad niet verschrikkelijk verslavend. Sowieso is er nauwelijks tot geen lichamelijke verslaving, anders dan bijvoorbeeld alcohol en tabak.

Het probleem van Cocaïne is dat ALS je er aan verslaaft raakt, je een groter probleem heb dan bijvoorbeeld roken (7,- per dag) of alcohol (2 kratjes bier kost ook maar 20,- per dag). Cocaïne is iets duurder :o
Zoals met alle middelen hangt het er ook vanaf hoe (hoeveelheid en of je slikt, snuift of spuit) en waarom. Als je iets (wat dan ook) gebruikt om weg te rennen van je problemen dan krijg je overal een kater van. Of dat dan alcohol, poeder, gokken of seks is maakt niet eens zoveel uit.

Als je het doet om af en toe een leuk weekend te hebben of om nèt iets beter te presteren op je werk dan zal dat normaliter geen serieuze problemen zoals verslaving opleveren. Een disqualificatie of hartproblemen oid kunnen dan natuurlijk nog wel zoals je b.v. ook ziet bij rokers.
bvbal79 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:24:
[...]

En heb je al bedacht hoeveel je moet kauwen om een beetje stoned te raken? waarschijnlijk een hectare aan planten...goed voor je kaken in ieder geval.

Misschien moet jij je iets mee verdiepen in drugs....

En gezien de verklaring dat hij juist te luidruchtig was in de ochtend wat cocaine niet met je doet kan je verhaal nu definitief naar de fabelen. Het was gewoon alcohol.
Ik weet absoluut niet wat er is gebeurd maar als hij een klein beetje zou hebben gebruikt en zich daarna totaal heeft bezat dan kan hij alsnog luidruchtig thuiskomen. Ik zeg niet dat dat is gebeurd want ik weet het gewoon niet. Ik zeg alleen dat je nu niks uit kan sluiten. Alchol werkt natuurlijk wel drempelverlagend, dus in principe zou hij dan eerder in de verleiding kunnen komen om iets (wat dan ook) te doen wat achteraf niet erg slim is. Maar echt bewust aan de drugs lijkt me iets wat hij zeker sober nooit zou doen want je weet gewoon 100% zeker dat je niet door de controle komt.

Ik weet weinig van de spelen en sport in het algemeen maar heb wel even een vraag: wat is de rol van NOCNSF hier precies? Want Yuri van Gelder had zich dus gekwalificeerd voor de spelen. Of had NOCNSF zich gekwalificeerd? Of verzorgen die alleen het olympisch dorp e.d.?

Mijn vraag kort: kan Yuri zeggen "Stop dat olympisch dorp maar in je reet, stop het NOCNSF in je reet, stop die NOC-bonus maar in je reet, ik ga in een hotel naast het HHH zitten en ik doe zelfstandig mee.". Kan dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-08-2016 23:35 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:19:
[...]

Ik weet weinig van de spelen en sport in het algemeen maar heb wel even een vraag: wat is de rol van NOCNSF hier precies? Want Yuri van Gelder had zich dus gekwalificeerd voor de spelen. Of had NOCNSF zich gekwalificeerd? Of verzorgen die alleen het olympisch dorp e.d.?

Mijn vraag kort: kan Yuri zeggen "Stop dat olympisch dorp maar in je reet, stop het NOCNSF in je reet, stop die NOC-bonus maar in je reet, ik ga in een hotel naast het HHH zitten en ik doe zelfstandig mee.". Kan dat?
De NOC is de overkoepelende organisatie, elk land heeft dat, zij regelen alles en stellen ook in overleg met de onderliggende bonden de eisen van qualificatie.
Wist je dat Yuri zich niet eens zelf gekwalificeerd heeft? Nederland heeft zich als team geplaatst zonder Yuri toen. De NOC heeft toen gekozen om Yuri mee te nemen in plaats van....... (weet zijn naam niet). Gezien hij meer kans op een medaille maakt op de ringen. Dus Yuri mag eigenlijk NOC en de turnbond dankbaar zijn (en dan doe je zoiets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Hippocampus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:30:
Precies. Net de turn dames gezien. Super gepresteerd, keurig zevende. Nee dat is geen medaille, maar ik heb er wel van genoten. Veel beter kan een Nederlandse ploeg het in deze sport nauwelijks doen lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Hier gaan discussieren over cocaineverslaving is nogal onzinnig, aangezien het daar helemaal niet om gaat; Yuri van Gelder heeft alcohol op, dat is wat we weten. Dit zijn de Olympische spelen, sport dus. Als iemand graag over YvG of alcoholgebruik op de OS2016 wil beginnen, open dan een apart topic.

Hier in ieder geval niet verder over cocaine of andere vergaande extrapolaties.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als Verschuren ooit nog eens een keer goed van het blok af komt kannie nogwel eens wat winnen. Man wat een achterstand moet ie steeds goedmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ankona schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:27:
Is dat een reden?

Volgens mij werkt het boksen met hetzelfde system.
Dat zou er mee te maken hebben dat er een verplichte rustperiode is van dagen of weken na een KO.

Als je dus de pech hebt om in jouw halve finale neer te gaan dan mag je de wedstrijd om het brons niet meer vechten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bij boksen is het logisch, die mogen idd na een KO een tijdje (ik meen weken of maanden) geen wedstrijd spelen dus kunnen er geen wedstrijden gepland worden voor verliezers.
Daar hebben ze dus ook geen herkansingsronde. Verliezen is einde toernooi. Verliezen in de halve finale is brons.

Maar die reden telt bij judo niet.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste