toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Edit: net op NOS.nl bekeken. Het ziet er an sich niet heel vreselijk uit zoals ze de bocht uitgaat, totdat ze neervalt. Dan ligt ze er erg rot bij. Getver.
[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2016 21:29 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar goed, aanspreekbaar en als 'ok' omschreven door de Nederlandse begeleiding, dus we mogen gepast trots zijn op 'ons' goud. Wat een ontknoping. En wat werden de twee andere mede- achtervolgers kinderlijk verrast. Hulde!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Van Teletekst: idd goldens score (staat er wel wat ongelukkig zo
-66 kg,halve finales:
An Ba-ul (ZKo)
Masashi Ebinuma (Jap)... golden score
Fabio Basile (Ita)
Adrian Gomboc (Slo)............ shido
Duels om het brons:
Masashi Ebinuma (Jap)
Antoine Bouchard (Can)
Adrian Gomboc (Slo)
Rishod Sobirov (Oez)
Finale:
An Ba-ul (ZKo)
Fabio Basile (Ita)
Dat schoonspringen is trouwens ook best mooi. Niet spannend of zo, maar het kijkt wel lekker weg op een tweede scherm...

Benieuwd wie ze allemaal genaturaliseerd hebben dan bij Qatar

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 22:26 ]
Ik ga net de BBC site op en het eerste wat ik tegenkom
En vervolgens ...Olympic handball: All you need to know
What are the rules of handball? Who are the ones to watch at Rio 2016? And what is so special about Qatar's recruitment policy?
Who are the favourites?
Norway's women and France's men have won back-to-back Olympic titles and the most recent World and European Championships.
Qatar's world silver medal in the men's event last year was not without controversy - only three of their 17 players were born and bred in the Gulf state.
http://www.bbc.com/sport/olympics/36839220I didn't know that...
Qatar's recruitment policy extended beyond the court at the 2015 World Championships. The Qatar Handball Association paid for flights, accommodation and board for 60 "fans" from Spain to travel to the Gulf state and make some noise.
[ Voor 65% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 22:19 ]
Maar goed, de Nederlandse tafeltennis speelsters zien er ook niet allemaal heel Nederlands uit...
Boksen ze tegenwoordig (blijkbaar) weer zonder hoofdbescherming...?
Annemiek van Vleuten, die op 10 km van de finish in de olympische wegwedstrijd zwaar ten val kwam, maakt het volgens chef de mission Maurits Hendriks naar omstandigheden goed. Een medewerker van de UCI vertelde dat ze bij bewustzijn is, praat en helder oogt.

-66 kg,halve finales:
An Ba-ul (ZKo)
Masashi Ebinuma (Jap)...... yuko (gs)
Fabio Basile (Ita)
Adrian Gomboc (Slo)............ shido
Duels om het brons:
Rishod Sobirov (Oez)
Adrian Gomboc (Slo)............ ippon
Masashi Ebinuma (Jap)
Antoine Bouchard (Can)......... ippon
Finale:
Fabio Basile (Ita)
An Ba-ul (ZKo)................. ippon
[ Voor 107% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 22:41 ]
Net als bij de einduitslag van de 66kg mannen, heeft de italiaan gewonnen met Ippon met een schouderworp, maar uit die schouderworp heeft hij geen volledige controle.
Het draait imho teveel om tackles en worpen omdat er eigenlijk alleen gewonnen wordt op basis van punten.
Terwijl de technieken in Judo ooit uitgevonden zijn om op het strijdveld "iets te kunnen doen/een techniek te hebben" voor als een strijder z`n zwaard of boog kwijt is.
Maw alleen iemand op de grond gooien heb je niks aan want vervolgens staat die tegenstander weer op en valt gewoon weer aan.
Imho moet er iets aan de manier van scoring + wedstrijdlengte (naar bv 15 minuten) gedaan worden zodat er echt gegaan wordt voor de houdgreep/totale controle. (maw niemand gaat voor de "knock-out" en dat stoort me)
How do you save a random generator ?
Als je het goed leest is het doel van judo ook niet overmeesteren/controleren, technieken worden dan ook onderscheiden in twee groepen: werp en controle techniek.
Qatar handbal bij de WK:
Handball-Weltmeisterschaft
16. Platz WM 2003
21. Platz WM 2005
23. Platz WM 2007
20. Platz WM 2013
2. Platz WM 2015
Ah, de WK 2015 was in Qatar en daar hadden ze flink voor ingekocht
Wikipedia: Katarische Männer-Handballnationalmannschaft – WikipediaFür die WM 2015 im eigenen Land hat Katar mit hohem finanziellen Aufwand einen Weltmeistertrainer (Valero Rivera López) und mehrere National- bzw. Spitzenspieler aus Bosnien (Eldar Memišević), Frankreich (Bertrand Roiné), Kuba (Rafael Capote), Montenegro (Goran Stojanović und Žarko Marković), Serbien (Danijel Ŝarić) und Spanien (Borja Vidal) engagiert. Möglich war dies, weil – im Gegensatz z. B. zum Fußball – Handballspieler nach einer dreijährigen Wartefrist für die Nationalmannschaft eines neuen Verbandes auflaufen dürfen, obwohl sie zuvor bereits für die A-Nationalmannschaft des Heimatverbandes in offiziellen Wettbewerben angetreten sind (Stand der Regularien: Januar 2015).
[ Voor 105% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 23:05 ]
Dan kijk je toch hier: http://nos.nl/rio2016/Sjah schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:40:
Vraag me af of ze straks dat boksen uitzenden, zal wel hockey (met een stokkie) worden.
Maar volgens mij gaat de NOS ook wel boksen op tv uitzenden, als het hockey en het turnen afgelopen is. Of je zapt even rond, er zal toch wel een zender te vinden zijn die wel boksen uitzendt? Met commentaar in het Turks of zo...
Iets meer dan dat Judo is een verzameling technieken die van het strijdveld afkomen, net als Jiu-Jitsu, Aiki-Jitsu, Aikido, Karate en nog een paar.apis29 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:50:
Judo is de sportvorm van jiujitsu(bij wijze van), en vijf minuten is al heel vermoeiend laat staan vijftien. Volgens mij is er wel vaker nagedacht hoe ze het anders kunnen doen. Dat ze voor een houdgreep moeten gaan is net als bij het boksen zeggen dat ze alleen op knockout kunnen winnen ...
Welke naam er nou eerst was is niet echt belangrijk, aangezien elke technieksoort enige overlapping heeft met de andere, of op elkaar gebaseerd zijn.
Jiu-Jitsu is gewrichten klemmen en knijpen.
Karate is schoppen en slaan
Aikido is gooien
Aiki-Jitsu is uit balans brengen en vrijkomen uit een lock.
Judo is vasthouden
Allen samen is full-aspect-warrior, zonder wapens dan, en natuurlijk alleen op de Japanse manier.
btw ik bedoel voor knock-out gaan en anders een veel langere tijd door moeten gaan dan maar 3 minuten zodat alleen voor punten gaan niet de meest voor de hand liggende beslissing is.
De regels zouden imho zo neergezet moeten worden dat de spelers soort van gepusht worden om elke Judo techniek actief te proberen toepassen en niet de neiging krijgen alles op 1 trucje/techniek te zetten. (ik zie teveel "toevallig gelukte pootjeshaken" en niet netjes uitgevoerde schouderworpen die dan de wedstrijd beslissen)
[ Voor 47% gewijzigd door enchion op 07-08-2016 23:15 ]
Zendt Trt het uit dan? Nee even situatie schetsen>> heb hier een pc-kamer met de pc, waarin ik jouw link (duh) kan openen. Heb verderop een Tv-kamer met relaxt formaat Tv, waarop ik die link niet kan openen. Nu betwijfel ik dat dat is omdat ik geen smart heb, volgens mij kan je die link niet openen op een smart, of het zal alleen op Samsung zijn ofzo. Wel een mediaplayer, en al 10x me verdiept om daarop flash screencapture te streamen (WDtv-Live), lukt nagenoeg niet (zeer moeizaam kwam ik tot iets dat schokte).Fiber schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:01:
[...]
Dan kijk je toch hier: http://nos.nl/rio2016/
Maar volgens mij gaat de NOS ook wel boksen op tv uitzenden, als het hockey en het turnen afgelopen is. Of je zapt even rond, er zal toch wel een zender te vinden zijn die wel boksen uitzendt? Met commentaar in het Turks of zo...
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 07-08-2016 23:10 ]
Wikipedia: Kanō Jigorōenchion schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:02:
[...]
Iets meer dan dat Judo is een verzameling technieken die van het strijdveld afkomen, net als Jiu-Jitsu, Aiki-Jitsu, Aikido, Karate en nog een paar.
Welke naam er nou eerst was is niet echt belangrijk, aangezien elke technieksoort enige overlapping heeft met de andere, of op elkaar gebaseerd zijn.
Jiu-Jitsu is gewrichten klemmen en knijpen.
Karate is schoppen en slaan
Aikido is gooien
Aiki-Jitsu is uit balans brengen en vrijkomen uit een lock.
Judo is vasthouden
Allen samen is full-aspect-warrior, zonder wapens dan, en natuurlijk alleen op de Japanse manier.
Toen ik nog op jiujitsu zat heb ik genoeg leesvoer erdoorheen gewerkt om nog wel te herinneren dat judo niet bedacht is om op het strijdveld toe te passen. Daarbij zou het nogal dom zijn om in een strijdveld zo lang met iemand bezig te zijn om uitgebreid te gaan worstelenOn 18 April 1888, Kanō and Reverend Thomas Lindsay presented a lecture called "Jiujitsu: The Old Samurai Art of Fighting without Weapons" to the Asiatic Society of Japan. This lecture took place at the British Embassy in Tokyo. Its theme was that the main principle of judo involved gaining victory by yielding to strength.[27]
Being an idealist, Kanō had broad aims for judo, which he saw as something that simultaneously encompassed self-defense, physical culture, and moral behavior.[28]
“ Since the very beginning, I had been categorizing Judo into three parts, rentai-ho, shobu-ho, and shushin-ho. Rentai-ho refers to Judo as a physical exercise, while shobu-ho is Judo as a martial art. Shushin-ho is the cultivation of wisdom and virtue as well as the study and application of the principles of Judo in our daily lives. I therefore anticipated that practitioners would develop their bodies in an ideal manner, to be outstanding in matches, and also to improve their wisdom and virtue and make the spirit of Judo live in their daily lives. If we consider Judo first as a physical exercise, we should remember that our bodies should not be stiff, but free, quick and strong. We should be able to move properly in response to our opponent's unexpected attacks. We should also not forget to make full use of every opportunity during our practice to improve our wisdom and virtue. These are the ideal principles of my Judo. ”
In 1915, Kanō gave this definition to judo:[29]
“ Judo is the way of the highest or most efficient use of both physical and mental energy. Through training in the attack and defence techniques of judo, the practitioner nurtures their physical and mental strength, and gradually embodies the essence of the Way of Judo. Thus, the ultimate objective of Judo discipline is to be utilized as a means to self-perfection, and thenceforth to make a positive contribution to society.
[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 23:29 ]
Oplossing: Google Play: NOS op je mobiel en dan een chromecast in je tv prikken...?
Zou moeten werken denk ik.
Of een schotel aan je tv hangen, dan moet er echt wel een zender met boksen te vinden zijn...
De technieken en de strekking/bedoeling van mijn post however wel.apis29 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:14:
Toen ik nog op jiujitsu zat heb ik genoeg leesvoer erdoorheen gewerkt om nog wel te herinneren dat judo niet bedacht is om op het strijdveld toe te passen.
Judo is dan wel de competitieve naam maar de techniek is serieus bedoeld om iemand anders te overmeesteren.
En nogmaals ik zie niet alle aspecten van Judo enof niet helemaal compleet uitgevoerd op de Olympische mat en dat vind ik jammer.
Nu lopen ze mekaar alleen een beetje om te duwen/trekken, Nee dat is pas handig.Daarbij zou het nogal dom zijn om in een strijdveld zo lang met iemand bezig te zijn om uitgebreid te gaan worstelen....
Het is btw nu juist een worstel wedstrijd omdat niemand voor de houdgreep gaat, niemand gaat voor de beslissing omdat het toch maar 3 minuten duurt.
Het blijft wel een erg lastige sport ben er gauw mee gestopt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nu op NPO 1...Sjah schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:08:
[...]
Zendt Trt het uit dan? Nee even situatie schetsen>> heb hier een pc-kamer met de pc, waarin ik jouw link (duh) kan openen. Heb verderop een Tv-kamer met relaxt formaat Tv, waarop ik die link niet kan openen. Nu betwijfel ik dat dat is omdat ik geen smart heb, volgens mij kan je die link niet openen op een smart, of het zal alleen op Samsung zijn ofzo. Wel een mediaplayer, en al 10x me verdiept om daarop flash screencapture te streamen (WDtv-Live), lukt nagenoeg niet (zeer moeizaam kwam ik tot iets dat schokte).
Nog even terugkomen, op je advies, ik heb een Horizon, die heeft ook apps, maar ik denk te beperkt. ...wat een bagger, dat apps gedoe geen browser en geen install-mogelijkheid op de Horizon..
Ook te vinden op Twitter...Update (00:22 CET)
Mission Chief Hendriks has now confirmed that Van Vleuten suffered a heavy concussion and three minor tears to her lumbar spine. She will remain in Intensive Care until midnight on Monday.
[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 08-08-2016 01:28 ]
@ enchion: tafeltennis ziet er tof uit, ja!
Hans van Zetten had ook een slechte quote, over dat donkere Amerikaanse meisje: "ze tovert dat uit haar doosje"... Tja...

Zo jong en allemaal zo`n "vorm".
Wist trouwens niet dat Neymar jonger dan 23 was.
Ze mogen per land 1 of een aantal dispensatie spelers selecteren. En voor Brazilië is dat Neymar.chim0 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 04:27:
Brazilië - Irak U-23 voetbal. Die van Irak lijken eerder U-43.
Wist trouwens niet dat Neymar jonger dan 23 was.
Ze kwam inderdaad echt superslecht uit en volgens mij blokkeert ze echt ook de hele fiets waardoor ze die salto maakt echt gruwelijk.apis29 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:11:
Je vraagt je toch af of ze ook gevallen was als die (camera)motor haar niet had bijgehaald ... maar nu ik het terug zie snijdt ze de bocht gewoon helemaal verkeerd aan.
De Engelse commentator ging redelijk los begreep ik:
http://www.dailymail.co.u...taken-intensive-care.html
Eens ja. En even cross posten uit het wielrennen topic waar we dat eigenlijk niet moeten plaatsen..:Vandread schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:26:
[...]
Ze kwam inderdaad echt superslecht uit en volgens mij blokkeert ze echt ook de hele fiets waardoor ze die salto maakt echt gruwelijk.
De Engelse commentator ging redelijk los begreep ik:
http://www.dailymail.co.u...taken-intensive-care.html
Allereerst sneed ze de bocht verkeerd aan. Dat is zoals al door iemand anders hier vermeld te zien aan het feit dat ze al veel te snel aan de binnenkant zit waardoor je de bocht niet gaat houden en je te ver naar buiten komt. Vervolgens remde ze eerst met haar achterrem, dat was op zich verstandig aangezien het nat was. Daarna zag ze dat ze de bocht niet ging halen en kneep ze vol haar voorrem in om een val te "voorkomen". Dit had alleen maar als gevolg dat de val nog erger werd omdat ze direct over de kop sloeg. Wat dat betreft had ze beter al glijdend met een blokkerend achterwiel de greppel in gegaan, dan had ze nog een kans er zonder kleerscheuren van af te komen en door te kunnen.
Ik hoopte dat het missen van een medaille het ergste was omdat het dan fysiek wel mee zou vallen. Gelukkig is dat ook zo, ik heb wel 10 x geroepen "die ligt niet goed, schiet nou op medic"

Offtopic: Is het iemand al gelukt om dit voor elkaar te krijgen? https://www.droidapp.nl/n...ds-olympische-spelen-rio/ Ik heb al 50x op Olympische Spelen, OS Rio 2016, etc gezocht maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook op Google Now (middels de Google zoeken app) zelf schijn je allerlei nieuws, klassementen, schema's etc te kunnen zien, maar ik zie het niet. Mijn vrouw heeft een Nexus 5X en dezelfde versie van Google zoeken en die krijgt het wel voor elkaar
Edit: haha, NOS heeft er een persbericht uitgegooid n.a.v. alle klachten; https://over.nos.nl/nieuw...ingen-in-uitzendingen-rio
[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 08-08-2016 16:17 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens de NOS weinig live aanbod... Weinig aanbod waar ze aandacht aan willen besteden. Op elk moment is er genoeg aanbod.Joster schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:55:
[...]
Eens ja. En even cross posten uit het wielrennen topic waar we dat eigenlijk niet moeten plaatsen..:
Allereerst sneed ze de bocht verkeerd aan. Dat is zoals al door iemand anders hier vermeld te zien aan het feit dat ze al veel te snel aan de binnenkant zit waardoor je de bocht niet gaat houden en je te ver naar buiten komt. Vervolgens remde ze eerst met haar achterrem, dat was op zich verstandig aangezien het nat was. Daarna zag ze dat ze de bocht niet ging halen en kneep ze vol haar voorrem in om een val te "voorkomen". Dit had alleen maar als gevolg dat de val nog erger werd omdat ze direct over de kop sloeg. Wat dat betreft had ze beter al glijdend met een blokkerend achterwiel de greppel in gegaan, dan had ze nog een kans er zonder kleerscheuren van af te komen en door te kunnen.
Ik hoopte dat het missen van een medaille het ergste was omdat het dan fysiek wel mee zou vallen. Gelukkig is dat ook zo, ik heb wel 10 x geroepen "die ligt niet goed, schiet nou op medic"
Offtopic: Is het iemand al gelukt om dit voor elkaar te krijgen? https://www.droidapp.nl/n...ds-olympische-spelen-rio/ Ik heb al 50x op Olympische Spelen, OS Rio 2016, etc gezocht maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook op Google Now (middels de Google zoeken app) zelf schijn je allerlei nieuws, klassementen, schema's etc te kunnen zien, maar ik zie het niet. Mijn vrouw heeft een Nexus 5X en dezelfde versie van Google zoeken en die krijgt het wel voor elkaar
Edit: haha, NOS heeft er een persbericht uitgegooid n.a.v. alle klachten; https://over.nos.nl/nieuw...ingen-in-uitzendingen-rio
Er is gewoon tijd in 1 dag te weinig om alles uit te zenden, dus herhalingen zijn gewoon belachelijk.PjotrStroganov schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:48:
[...]
Volgens de NOS weinig live aanbod... Weinig aanbod waar ze aandacht aan willen besteden. Op elk moment is er genoeg aanbod.
Nu is het een uur terugblikken, da's elke dag zo. Heb ik op zich geen moeite mee want dan kan ik een beetje een update krijgen wat er overdag is geweest tijdens dat ik heb mogen werken.ronaldo vivaldi schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:46:
Nu weer geen live zwemmen (series Heemskerk) en windsurfen (Rijsselberghe). Kan dat nou niet anders? Schakelprogramma ofzo. Dat gelul zit ik nou ook niet altijd op te wachten. En de streams zijn zonder commentaar.
Maar verder is het inderdaad wel teveel gepraat. Zaterdag en zondag eigenlijk vooral zelf een schakelprogramma gedaan tussen de Belg, de Pruis en de Brexit. De streams zijn ook niet altijd wat en zonder commentaar is het het toch net niet imo.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
En jammer dat ze alleen video's van TeamNL hebben op de website. De BBC bijvoorbeeld laat ook opmerkelijke video's zien zonder Britten, maar die zijn uiteraard geo-blocked.
Edit: en dan loopt de liveblog ook nog voor op de livestreams, argh, spoilers
[ Voor 9% gewijzigd door Artjuh op 08-08-2016 19:19 ]
Vraagt de commentator: "Lukt het om er nu nog een stapje bovenop te doen?"
Mijn eerste gedachte was dat dit juist het enige is wat-ie niet meer moet doen!
Wielrennen: Veel verwacht van Mollema...niks geworden, en Dumoulin zit ook nu elke excuses te zoeken dat hij woensdag niet gaat presteren. Lichtpunt: Het rijden van de dames met goud als resultaat
Zwemmen: Heel het team faalt tot nu toe, ver van eigen pb's af en zekerheidjes voor finales zijn er niet eens (verschuren, Rouwendaal, en Heemskerk moet ook aan de bak, estafette ploeg geen medialle terwijl inge dekker daar haar ind nummer voor liet lopen)
Judo: Tot nu toe nog niks soeps
Handbal: 1ste pot verloren, hopen op herstel.
Tennis: allen er na 1 ronde uit
Goed, laten we hopen dat het beter gaat de komende dagen.
En gisteren episch goud, vergeet ik nooit meer.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
mwoah... ik snap het gevoel maar niet helemaal terecht...bvbal79 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:46:
Mag ik al een beetje concluderen dat het na 3 dagen voor de Nederlanders tegenvalt?
Wielrennen: Veel verwacht van Mollema...niks geworden, en Dumoulin zit ook nu elke excuses te zoeken dat hij woensdag niet gaat presteren. Lichtpunt: Het rijden van de dames met goud als resultaat
Zwemmen: Heel het team faalt tot nu toe, ver van eigen pb's af en zekerheidjes voor finales zijn er niet eens (verschuren, Rouwendaal, en Heemskerk moet ook aan de bak, estafette ploeg geen medialle terwijl inge dekker daar haar ind nummer voor liet lopen)
Judo: Tot nu toe nog niks soeps
Handbal: 1ste pot verloren, hopen op herstel.
Tennis: allen er na 1 ronde uit
wielrennen mannen: wielrennen is bij uitstek een sport waar de benen van de dag zwaar tellen. tel daarbij op dat er meer dan 20 coureurs zijn die in potentie kunnen winnen en het blijkt ineens heel logisch dat we niets wonnen. Dumoulin zoekt geen excuses maar heeft die gewoon. ik hoop er het beste van maar denk dat hij blij mag zijn als hij überhaupt een medaille haalt.
zwemmen: valt inderdaad tegen maar heemskerk heeft al langer vormgebrek en onze grootste kanshebbers moeten nog.
judo: ben er niet zo in thuis maar volgens mij geen verrassingen tot nu toe. had gehoopt dat elmond een uitschieter zou hebben maar hij is normaal gesproken ook geen garantie voor een podium volgens mij.
handbal: toevallig heeft NL de afgelopen 2x van frankrijk gewonnen, maar frankrijk is een land waar NL van kan verliezen. zo simpel is het.
Tennis was ik teleurgesteld over Bertens. Van Haassen verwachtte ik sowieso niets.
onze grootste medaillekanshebbers moeten nog komen en de rest moet het hebben van een gelukje of uitschieter. Dameswielrennen heeft aan de verwachtingen voldaan.
Het zwemmen heb ik niet zo gevolgd, maar dat is volgens mij wel het enigste wat echt tegenvalt, in ieder geval vergeleken met voorgaande spelen. Hoewel ook het handboogschieten team tegenviel. En volgens mij zag ik één Nederlandse ruiter onder z'n paard liggen, maar dat volg ik niet.bvbal79 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:46:
Mag ik al een beetje concluderen dat het na 3 dagen voor de Nederlanders tegenvalt?
[...]
Daarentegen:
- Judo: de Nederlandse favorieten komen nog. En Dex heeft wel mooi een sterke tegenstander verslagen.
- Wielrennen: mannen vallen inderdaad tegen, maar voor het podium moet alles kloppen met zo'n sterk veld.
- Handbal: 1e wedstrijd van het sterke Frankrijk verliezen met 4 verschil is jammer, maar geen schande.
- Tennis: jammer dat ze er meteen uitliggen, maar daar verwacht je ook niet echt een medaille.
Genoeg lichtpunten bovendien:
- Wielrennen: super prestatie van de vrouwen, met goud als resultaat.
- Volleybaldames: stunten tegen China en zijn nu super goed bezig tegen de VS.
- Turnsters: verrassend geplaatst voor de landenfinale en voor drie individuele finales.
- Beach volleybal: 3 v/d 4 teams winnen eerste wedstrijd.
- Hockey: zowel dames als heren zijn goed bezig.
- RS:X: 2e (m) en 4e (v) na 3/12 races.
- Laser: 2e (v) en 8e (m) na 2/10 races.
- Boksen: allebei naar laatste 16.
- Roeien: lijken het ook wel aardig te doen met finaleplaatsen of nog herkansingen.
Zonde dus, inderdaadM a r c o schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:59:
Verliezen van USA is geen schande, maar zou wel erg zonde zijn na deze sterke wedstrijd.
Sjef van de Berg door naar de 1/8ste finale, maar wat heeft die vent in zijn oog? Bionic eye!
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Gesprongen ader, kan iedereen wel gebeuren....heb je verder geen last vanDr. Strangelove schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:23:
Jammer van die volleyballers.
Sjef van de Berg door naar de 1/8ste finale, maar wat heeft die vent in zijn oog? Bionic eye!
Inderdaad mooi overzicht, dank!. Op TV kan het soms overkomen dat overal waarin we meedoen er medailles verwacht worden maar dat is natuurlijk niet zo. Tot nu toe zit ik echt te genieten van wat er allemaal getoond wordt.Artjuh schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
Het zwemmen heb ik niet zo gevolgd, maar dat is volgens mij wel het enigste wat echt tegenvalt, in ieder geval vergeleken met voorgaande spelen. Hoewel ook het handboogschieten team tegenviel. En volgens mij zag ik één Nederlandse ruiter onder z'n paard liggen, maar dat volg ik niet.
Daarentegen:
- Judo: de Nederlandse favorieten komen nog. En Dex heeft wel mooi een sterke tegenstander verslagen.
- Wielrennen: mannen vallen inderdaad tegen, maar voor het podium moet alles kloppen met zo'n sterk veld.
- Handbal: 1e wedstrijd van het sterke Frankrijk verliezen met 4 verschil is jammer, maar geen schande.
- Tennis: jammer dat ze er meteen uitliggen, maar daar verwacht je ook niet echt een medaille.
Genoeg lichtpunten bovendien:
- Wielrennen: super prestatie van de vrouwen, met goud als resultaat.
- Volleybaldames: stunten tegen China en zijn nu super goed bezig tegen de VS.
- Turnsters: verrassend geplaatst voor de landenfinale en voor drie individuele finales.
- Beach volleybal: 3 v/d 4 teams winnen eerste wedstrijd.
- Hockey: zowel dames als heren zijn goed bezig.
- RS:X: 2e (m) en 4e (v) na 3/12 races.
- Laser: 2e (v) en 8e (m) na 2/10 races.
- Boksen: allebei naar laatste 16.
- Roeien: lijken het ook wel aardig te doen met finaleplaatsen of nog herkansingen.
Jammer net van volleybal maar wel een hele mooie wedstrijd gezien!
Nou, ik vind die andere knapper.PjotrStroganov schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:03:
Mooi meisje die Costa Ricaanse.:)
Vreemde actie van die kerel.
Dat is het einde van zijn carriere. Daar kan men geen eurocent meer aan spenderen, want wie weet wat zijn volgende idiote actie gaat zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik kijk niet meer. Het begint een beetje op een strak geregisseerd toneelstuk te lijken wat men krampachtig voor de zoveelste keer wil verlengen. De misstanden in Brazilië vind ik nog veel erger dan dat Pilsje van die turner. Uitbuiting, doden door slechte arbeidsomstandigheden. Heb ik het nog niet over de commerciële insteek van het IOC rond alle dopungaffaires en het ondermijnen van de strijd tegen doping.
Het is zo nep tegenwoordig.
Zei hij toen al, nav het cokegebruik.Hippocampus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 02:40:
Ik ga bijna denken dat hij niet niet met de druk om kan gaan. (Of hij heeft echt een schroefje los zitten)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
⏩ PVOutput☀️
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Het is gewoon een verslaafde. Eens een verslaafde.... Ze hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen, gezien alle "vreemde" omstandigheden al bij de spelen hiervoor en die daarvoor waardoor hij niet mee kon/mocht.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 06:01:
Nederlandse braafheid, lijkt mij meer. De halve wereld staat nog net niet strak van de doping en lapt allerlei regels aaniet de laars..... En wij sturen een sporter weg omdat hij een pilsje is gaan drinken.
Ik kijk niet meer. Het begint een beetje op een strak geregisseerd toneelstuk te lijken wat men krampachtig voor de zoveelste keer wil verlengen. De misstanden in Brazilië vind ik nog veel erger dan dat Pilsje van die turner. Uitbuiting, doden door slechte arbeidsomstandigheden. Heb ik het nog niet over de commerciële insteek van het IOC rond alle dopungaffaires en het ondermijnen van de strijd tegen doping.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Vast wel. Maar in het licht van alle misstanden rond deze OS vind ik dat eigenlijk helemaal niet interessant. Ik vind het eigenlijk ronduit beschamend dat de hele wereld over de rug van een hele grote groep veelal arme mensen een onbelangrijk toernooitje moet houden. Er zijn daar complete wijken gesloopt en mensen dakloos geworden voor deze OS. Er zijn daar mensen uitgebuit voor deze OS. Er moesten daar mensen werken in levensgevaarlijke omstandigheden (waar dus ook gewoon doden gevallen zijn) voor deze OS. En waarom? Zodat wij lekker naar een potje sport kunnen kijken op TV en zodat de hoge heren (die dus in dit geval letterlijkt over lijken gaan) hun zakken kunnen vullen.Freezerator schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:00:
[...]
Het is gewoon een verslaafde. Eens een verslaafde.... Ze hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen, gezien alle "vreemde" omstandigheden al bij de spelen hiervoor en die daarvoor waardoor hij niet mee kon/mocht.
Top dat we ons daar allemaal zo bij betrokken voelen.

Ecodan warmtepomp
Je hoort steeds over poules en dat het niet uitmaakt bij winst of verlies maar tellen dan bijvoorbeeld gewonnen aantal sets ook mee tegen tegenstanders of is het gewonnen of verloren en dat is het?
Is mij nu een beetje onduidelijk.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Afspraak is afspraak toch? In mijn ogen zou het ook niet moeten uitmaken, maar als je gezamenlijk (TeamNL <> atleet) afspreekt dat je niet van t terrein af mag zonder toestemming en geen alcohol mag nuttigen als onderdeel van de missie dan moet je dat toch gewoon niet doen. Als je dat toch doet dan kan je repercussies verwachten.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 06:01:
Nederlandse braafheid, lijkt mij meer. De halve wereld staat nog net niet strak van de doping en lapt allerlei regels aaniet de laars..... En wij sturen een sporter weg omdat hij een pilsje is gaan drinken.
Dat staat los van de misstanden van Brazilie en het doping gebruik van andere landen.
Sowieso zou van Gelder beter moeten weten en op zijn hoede moeten zijn... Je hebt keihard gewerkt om je weer te bewijzen en bij de eerste de beste gelegenheid laat je je weer kennen.
Goed punt. Als je erover nadenkt lijkt het hier wel heel goed op ja...PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:36:
Lijkt me gewoon een doping verhaal. Ze zijn erachter gekomen dat hij doping heeft gebruikt, en dit is nu de kapstok waaraan ze het hangen en hem wegsturen.
[ Voor 11% gewijzigd door NoTimeRemains op 09-08-2016 08:50 ]
This is the Way.
Maar goed; zo zijn de regels nou eenmaal en die waren hem ook gewoon bekend dus is het gewoon een domme zet geweest. Hij zou ondertussen toch beter moeten weten lijkt me
Yamaha MT-09
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het is in ieder geval interessant genoeg voor een journalist om achteraf eens uit te zoeken. Tot die tijd lijkt me elke vorm van speculatie zinloos, maar ik zou van Gelder ook niet meteen willen afvallen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Eens, maar ik ga er niet van uit dat hij naar huis is gestuurd omdat hij maar 1 biertje op heeft.Krisp schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:54:
Over het algemeen zit er een compleet verhaal achter deze beslissing, en lang niet alles wordt daarvan naar buiten gebracht. Misschien was het wel de tweede keer dat hij dit deed.
Het is in ieder geval interessant genoeg voor een journalist om achteraf eens uit te zoeken. Tot die tijd lijkt me elke vorm van speculatie zinloos, maar ik zou van Gelder ook niet meteen willen afvallen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Een buschauffeur die met drank op achter het stuur wordt betrapt wordt ook ontslagen.
[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 09-08-2016 09:07 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Die mensen zitten daar gewoon betaald he. Het kost allemaal een hoop geld. Als jij op je werk gaat bieren wat gebeurt er dan?Bergie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:51:
Tja, ik vind het ook een beetje kinderachtig. Kom op, het zijn volwassen mannen en vrouwen; als die lekker een biertje willen gaan drinken in de stad moet dat gewoon kunnen vind ik. Als je toch nog een week moet wachten op je wedstrijd zie ik daar geen probleem in.
Maar goed; zo zijn de regels nou eenmaal en die waren hem ook gewoon bekend dus is het gewoon een domme zet geweest. Hij zou ondertussen toch beter moeten weten lijkt me
Nog los van alle afspraken die je als topsporters met de organisatie maakt. "Een biertje" betekent op dat niveau iets anders dan het voor jou en mij van achter het keyboard betekent. Ook is er iemand thuis gebleven die er misschien wel meer voor over had, als in, geen middelen had gebruikt die mogelijk je prestaties beïnvloeden en er net zo hard voor heeft getraind.
Dat krijg je nuKrisp schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:54:
maar ik zou van Gelder ook niet meteen willen afvallen.
[ Voor 14% gewijzigd door JT op 09-08-2016 09:11 ]
Ecodan warmtepomp
De straf moet wel proportioneel zijn aan de daad, in principe zal iedereen het er over eens zijn dat als het 1 biertje was dat de straf buiten proportioneel is. Ja het mag niet, je mag ook geen 140 km/u rijden op de snelweg, maar dat doen we allemaal weleens en dan krijg je een beperkte boete en is het klaar.LordSinclair schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:03:
Als je afspreekt om geen alcohol te nuttigen en je doet het toch dan lijkt mij het niet meer dan logisch dat je de afspraken schend daar consequenties aan hangen. Het zijn professionele sporters en geen hobbyisten. Daar horen ook professionele afspraken (en gedrag) bij.
Een buschauffeur die met drank op achter het stuur wordt betrapt wordt ook ontslagen.
Gezien zijn geschiedenis kunnen we er gerust van uitgaan dat het niet beperkt is tot 1 biertje in het HHH. Als dat het was geweest had een stevige toespraak binnenshuis gepast geweest.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het verschil is wel dat die buschauffeur tijdens het beoefenen van zijn werk wordt betrapt.LordSinclair schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:03:
van Gelder was niet aan het sporten maar bezig in zijn vrije tijd, klein verschil.
We krijgen in de loop vd tijd wel meer informatie naar buiten, zoals het er nu naar uit ziet lijkt het een oerdomme actie van van Gelder te zijn.
⏩ PVOutput☀️
ik weet niet of dat vrije tijd is, ik bedoel je zit in principe nog middenin het toernooi.Quad schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:13:
[...]
Het verschil is wel dat die buschauffeur tijdens het beoefenen van zijn werk wordt betrapt.
van Gelder was niet aan het sporten maar bezig in zijn vrije tijd, klein verschil.
We krijgen in de loop vd tijd wel meer informatie naar buiten, zoals het er nu naar uit ziet lijkt het een oerdomme actie van van Gelder te zijn.
This is the Way.
⏩ PVOutput☀️
Precies. Als ik hier in m'n pauze op het werk ga bieren dan ben ik echt wel de sjaak. Ondanks dat het mijn eigen vrije tijd is.NoTimeRemains schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
ik weet niet of dat vrije tijd is, ik bedoel je zit in principe nog middenin het toernooi.
[ Voor 47% gewijzigd door JT op 09-08-2016 09:17 ]
Ecodan warmtepomp
Op mijn werk mag en doe ik dat ook niet. Maar in mijn vrije tijd lust ik ook wel een biertje hoor. Hij hoefde pas over een week weer een wedstrijd te doen. Dus wat dat betreft moet hij dat lekker zelf weten vind ikJT schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:10:
[...]
Die mensen zitten daar gewoon betaald he. Het kost allemaal een hoop geld. Als jij op je werk gaat bieren wat gebeurt er dan?
Dat ben ik met je eens; het is dan ook een enorm domme zet van hem geweest. Hij had beter moeten weten ondertussen.Nog los van alle afspraken die je als topsporters met de organisatie maakt. "Een biertje" betekent op dat niveau iets anders dan het voor jou en mij van achter het keyboard betekent. Ook is er iemand thuis gebleven die er misschien wel meer voor over had, als in, geen middelen had gebruikt die mogelijk je prestaties beïnvloeden en er net zo hard voor heeft getraind.
[...]
Yamaha MT-09
Ik ken de details niet, maar hij zal inderdaad niet gestraft zijn omdat hij 1 biertje heeft genuttigd...
Waarom eigenlijk niet. Afspraak is afspraak.Vlassie1980 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:20:
...., maar hij zal inderdaad niet gestraft zijn omdat hij 1 biertje heeft genuttigd...
Werk je zo lang om op de OS te komen, verpruts je het door je niet aan een paar basisregels te houden.
Blijft eeuwig zonde. Zo'n talent en toch ook doorzettingsvermogen anders sta je daar niet na 12 jaar.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Precies. Ik ben héél erg benieuwd wat er in dat koppie rond ging.m-vw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:23:
[...]
Blijft eeuwig zoned. Zo'n talent en toch ook doorzettingsvermogen anders sta je daar niet na 12 jaar.
Ecodan warmtepomp
Misschien heeft hij dankzij zijn verleden extra afspraken met de commissie gemaakt. Dat hij niet het terrein afmag of alcohol nuttigen en dat hij dit toch deed omdat ie zich nu eenmaal een mannetje vindt.Vlassie1980 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:20:
Zijn carriere is nu definitief aan gort, heeft heel lang gestreden om terug te komen.
Ik ken de details niet, maar hij zal inderdaad niet gestraft zijn omdat hij 1 biertje heeft genuttigd...
Dit dus.
Ik denk dat het niet het bier drinken op zichzelf is maar de hoeveelheid en hoe hij terug kwam in het Olympische dorp. Ik vermoed dat hij stomdronken was, misschien wel teruggebracht door de politie/opgehaald door het team uit een politiecel of iets anders stoms heeft gedaan terwijl hij dronken was. Tja, dan is het wel voorbij. We zullen het nog wel eens horen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.