Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 15:44
BitBakker schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:11:
[...]

Even opgezocht:
Hardware: H22
Software: 0302
Navigatie 25.1

Is hier inmiddels een oplossing voor, dan kan ik misschien wat gerichter vragen bij de dealer.
Hier is allang een oplossing voor. Ze moeten je systeem maar eerst gaan updaten naar 330 inc je SOS module. Ik neem aan dat je garantie hebt

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08:10
Yep, ga ze wel weer even bellen dan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 13:35
Tweak_ers schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:29:Maar die is een stuk meer basic dan ik verwacht had. Ik kan de laadstroom niet eens tot maximaal 80% State Of Charge beperken.

Mijn eerste ervaringen met Skoda zijn op het gebied van de app niet heel positief.

Als ze dit niet heel snel anders gaan doen, zie ik het somber in voor Skoda in de EV markt. Je komt met een probleem voor een net aangeschafte auto en ik ben wel 6 keer van Skoda Nederland naar dealer gestuurd, die zegt weer dat ze niets kunnen en dat ik bij Skoda Nederland moet zijn. En dat ging zo nog een aantal keer door.

Tevens blijf ik het bizar vinden dat een auto uit 2020 nog hangt aan het 2G/3G netwerk. Dat is het “zwaard” wat boven de eigenaren van een Mii, Up en Citigo hangt. Het gaat er de komende jaren een keer mee stoppen. En vanuit Skoda komt er ook geen betaalde oplossing.

Eigenlijk ben ik al vaker tot de conclusie gekomen, VAG maakt EV’s omdat het moet, niet omdat ze het willen en dat merk je aan alles.
Behalve dat niemand zich kennelijk eigenaar voelt van een probleem met hun eigen product kan ik bij mijn app niet klagen. Nu is de Elroq ook de laatste uit de rij maar de auto en de app lopen als een trein.

Mijn gevoel zegt me dat bij VAG geen lange termijn visie was waardoor ze nu verbeteringen niet fatsoenlijk over meerdere "legacy" modellen kunnen uitrollen. Zou daar niet bij de software afdeling willen werken omdat de hardware afdeling ze genaaid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-09 14:13
Holzschuh schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:27:
[...]

Behalve dat niemand zich kennelijk eigenaar voelt van een probleem met hun eigen product kan ik bij mijn app niet klagen. Nu is de Elroq ook de laatste uit de rij maar de auto en de app lopen als een trein.

Mijn gevoel zegt me dat bij VAG geen lange termijn visie was waardoor ze nu verbeteringen niet fatsoenlijk over meerdere "legacy" modellen kunnen uitrollen. Zou daar niet bij de software afdeling willen werken omdat de hardware afdeling ze genaaid heeft.
Denk ook dat bij veel van dit soort merken, die geen softwarebedrijf zijn, besparingen op hardware zwaarder wegen, dan ondersteuning op langere termijn.

Dus een besparing van €10 op een CPU per auto, weegt zwaarder dan de ondersteuning op lange termijn.

Maar goed, gelukkig is de Skoda voor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:48
Tweak_ers schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Denk ook dat bij veel van dit soort merken, die geen softwarebedrijf zijn, besparingen op hardware zwaarder wegen, dan ondersteuning op langere termijn.

Dus een besparing van €10 op een CPU per auto, weegt zwaarder dan de ondersteuning op lange termijn.

Maar goed, gelukkig is de Skoda voor erbij.
Als je die 10 (of 50euro) wel investeert in snellere hardware hoeven al die honderdduizenden autos met een update elke keer korter bij de garage te staan. Die verdien je in no-time terug. En je applicaties draaien na 5 jaar nog steeds soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41

Ethirty

Who...me?

jongetje schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Als je die 10 (of 50euro) wel investeert in snellere hardware hoeven al die honderdduizenden autos met een update elke keer korter bij de garage te staan. Die verdien je in no-time terug. En je applicaties draaien na 5 jaar nog steeds soepel.
Alleen leven bedrijven als VAG niet alleen van de verkoop, maar ook van het (dure) onderhoud. Dus minder tijd bij de dealer én minder bezoekmomenten die een EV nodig heeft is helemaal niet in hun belang.

Ze hebben liever dat je een aantal jaar onderhoud komt doen, om vervolgens weer een nieuwe te kopen.

offtopic:
Je ziet dezelfde visie bij smart-tv's: stop er de goedkoopste soc in en na een paar jaar is het niet meer vooruit te trappen en niet meer bij te werken. Alleen koop je iets makkelijker voor een paar 100 een nieuwe tv dan dat je een nieuwe auto koopt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Ethirty schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:18:
[...]

Alleen leven bedrijven als VAG niet alleen van de verkoop, maar ook van het (dure) onderhoud. Dus minder tijd bij de dealer én minder bezoekmomenten die een EV nodig heeft is helemaal niet in hun belang.

Ze hebben liever dat je een aantal jaar onderhoud komt doen, om vervolgens weer een nieuwe te kopen.
Ik vraag me af hoe graag de Skoda dealer wil dat ik onderhoud bij hem kom doen. Wil ik een proefrit is de demo auto een week mee op vakantie met een collega. Wil ik onderhoud dan moet ik 3 maanden wachten want er is geen tijd. En voor vragen verwijst Skoda Nederland altijd naar de dealer en die heeft geen idee en kan alleen de folder voorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Ik heb een Superb iV combi business sportline, columbus + canton. En zo nu en dan hoor je bij het luisteren van muziek (zowel radio als android auto) een plop geluidje en hoor je helemaal geen geluid meer. Na het opnieuw opstarten van de auto, doet de radio het weer. Bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jongetje schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Zo werkt dat dus niet. Die uren bij de garage zijn voor de garagehouder, niet voor de importeur of de fabriek. Dus trager en langer wachten is juist beter voor iedereen, want overal meer marge.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

De mijne mag 5 /9 aanstaande voor een beurt. Ook even de update besproken. Ze kennen de problemen met de update ook en stelden voor de update niet te doen. Ik was gelijk voor. Ik wacht wel op een volgende versie die wel foutloos binnen 1 werkdag kan worden geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
deTuinman schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:50:
Ik heb een Superb iV combi business sportline, columbus + canton. En zo nu en dan hoor je bij het luisteren van muziek (zowel radio als android auto) een plop geluidje en hoor je helemaal geen geluid meer. Na het opnieuw opstarten van de auto, doet de radio het weer. Bekend iets?
Systeem softwareversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
The Eagle schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:08:
[...]

Zo werkt dat dus niet. Die uren bij de garage zijn voor de garagehouder, niet voor de importeur of de fabriek. Dus trager en langer wachten is juist beter voor iedereen, want overal meer marge.
Als het sneller gaat kun je toch meer mensen helpen (vast bedrag per update)? Zeker de eerste jaren komen er meer updates uit en dat is garantie werk. Dan wil je die auto's toch zo snel mogelijk weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:08:
[...]

Ze krijgen twee uur van pon. De rest is voor eigen rekening.

Trager en langer wachten schiet niet zo op voor gratis updates en terugroepacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 23:52
Bij een volgende auto weet ik wel, dat ik software een stuk hoger op m’n lijstje ga zetten om ‘op te letten’. Voor zover dat zinvol is. Je ontkomt denk ik niet aan trage systemen….

[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 19-08-2025 08:51 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

deTuinman schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:50:
nope klinkt niet bekend.. maar ik heb de canton niet.. en luister meer via spotify dan radio..
sorry niet echt iets waar je wat aan hebt denk ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

even een 'today years old' dingetje..
Je kan op het infotainment scherm down swipen en dan krijg je customisable short cut buttons.. kwam ik van de week toevallig achter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 11:03
Net 4000 km met de caravan achter de Kodiaq II PHEV afgerond. De Kodiaq destijds gekozen puur op basis van de caravan. Wat een heerlijke reisgenoot. Prestaties, comfort (géén DCC!) en ruimte. Geen problemen gehad verder, niet op benzine en ook niet op stroom. Hij gaat aanstaande vrijdag met een collega mee naar Spanje, dus hij komt lekker aan zijn kilometertjes nu.

• BitBakker
Nou, maandag gebeld, zou teruggebeld worden… niet gebeurt. Dinsdag gebeld, zou worden teruggebeld… niet gebeurt. Woensdag eindelijk iemand buiten de receptioniste te pakken gekregen. Moest mijn inlog gegevens geven voor Skoda Connect zodat ze het konden bekijken, ze hadden “iets geprobeerd” en het zou nu moeten lukken, maar m’n vrouw was een nachtje met de auto weg.

Net geprobeerd en je raadt het al, werkt nog steeds niet ondanks vol wifi bereik. Zegt iedere keer “Registratie kon niet worden gestart”. Aan de telefoon ook aangegeven dat begrepen heb dat de software en sos module geüpdatet moet worden, maar ze wilde dit toch nog proberen.

Morgen maar weer bellen en dan wil ik gewoon dat ze die software gaan updaten. Wat een drama dit. Maar, schijnbaar was het daar de afspraak dat het hoofdbestuurder worden bij aflevering gedaan zou worden, alleen dat heeft mijn verkoper niet gedaan. Ik sprak nu een andere wegens ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
0302, ik zie eerdere berichten dar die geüpdate kan worden
ToolkiT schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

nope klinkt niet bekend.. maar ik heb de canton niet.. en luister meer via spotify dan radio..
sorry niet echt iets waar je wat aan hebt denk ik..
Het is het hele geluidssysteem. Dus al het geluid over de speakers.

[ Voor 56% gewijzigd door deTuinman op 22-08-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Updaten naar 330, moet in 2 stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
Dag skoda gebruikers. Ik ben benieuwd of jullie de skoda connect diensten betaald afnemen. En waarom je dat wel of niet doet.
Mijn 6 maanden gratis gebruik van care connect en online infotainment zijn voorbij (ik rij een 2e hands superb phev van eind 2021). Nu moet ik voor komend jaar 30 en 42 euro betalen.
Principieel vind ik dit erg storend. En aan de andere leveren ze ook wat meer dan je mag verwachten (bij care connect in ieder geval), oa een api waardoor ik een groot aantal gegevens in home assistant beschikbaar heb.
Voor care connect neig ik er naar om de 30 euro per jaar maar te gaan betalen.

Mis ik iets als ik stop met online infotainment? Ik probeer te minderen met Google diensten, dus gebruik ik steeds vaker de skoda navigatie. Ook maak ik gebruik van gebalanceerd de accu inzetten op basis van de route. Ik gratis of betaalde infotainment hier nog van invloed op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/%23/

Hier kun je precies zien wat er wel/niet beschikbaar is en in het pakket zit. Ik gebruik zelf ook steeds vaker de Skoda navigatie ipv Apple CarPlay maar dan wil ik uiteraard wel de laatste verkeersinformatie - dus neem ik (alleen/vooral) daarom die diensten wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:25
Weet er heel toevallig iemand of bij de Kodiaq PHEV (2025) de linker buitenspiegel ook kan dippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DG90 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:56:
Weet er heel toevallig iemand of bij de Kodiaq PHEV (2025) de linker buitenspiegel ook kan dippen?
zover ik weet is het bij VAG altijd enkel rechts geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
Rainesh schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

zover ik weet is het bij VAG altijd enkel rechts geweest.
Hmm, balen! Snap niet waarom ze niet gewoon beide laten kantelen, lijkt me niet veel extra te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:19
DG90 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:59:
Hmm, balen! Snap niet waarom ze niet gewoon beide laten kantelen, lijkt me niet veel extra te kosten.
Dat lijkt me nogal logisch. De meeste mensen parkeren rechts langs de straatrand (in veel landen is links parkeren zelfs verboden). Dan wil je met je (naar beneden gekantelde) rechter spiegel de stoeprand kunnen zien en met je (niet gekantelde) linker spiegel het van achter komende verkeer in de gaten kunnen houden.
De keuze om alleen rechts automatisch te laten kantelen lijkt me dus alleszins logisch.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Grappig dat je dit noemt. Bij de Kodiaq PHEV die ik rijdt heb ik het ook aanstaan, maar de rechterspiegel kantelt niet bij het achteruit rijden. Staat op mijn lijstje voor eerstvolgende bezoek aan de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
GEi schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:07:
Grappig dat je dit noemt. Bij de Kodiaq PHEV die ik rijdt heb ik het ook aanstaan, maar de rechterspiegel kantelt niet bij het achteruit rijden. Staat op mijn lijstje voor eerstvolgende bezoek aan de garage.
Even voor de zekerheid: je moet de optie aanzetten in je instellingen om het überhaupt te kunnen gebruiken, maar om hem daadwerkelijk te laten kantelen moet je de spiegelknop op 'R' zetten. Dat gebeurt dus niet automatisch bij achteruitrijden.

[ Voor 2% gewijzigd door VanRoyal op 23-08-2025 17:31 . Reden: Verwarmingsstand = R stand ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
VanRoyal schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:12:
[...]

Even voor de zekerheid: je moet de optie aanzetten in je instellingen om het überhaupt te kunnen gebruiken, maar om hem daadwerkelijk te laten kantelen moet je de spiegelknop op 'verwarmingsstand' zetten (rechtsonder). Dat gebeurt dus niet automatisch bij achteruitrijden.
Bij mij staat hij op R en niet op verwarming stand. Ook dan kantelt hij. Je moet m ook programmeren/inleren, zodat je auto weet hoever hij moet kantelen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Weer wat geleerd. Zal bij de volgende instap eens kijken hoe de knop van de spiegel staat… 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
Andrehj schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:05:
[...]

Dat lijkt me nogal logisch. De meeste mensen parkeren rechts langs de straatrand (in veel landen is links parkeren zelfs verboden). Dan wil je met je (naar beneden gekantelde) rechter spiegel de stoeprand kunnen zien en met je (niet gekantelde) linker spiegel het van achter komende verkeer in de gaten kunnen houden.
De keuze om alleen rechts automatisch te laten kantelen lijkt me dus alleszins logisch.
Bij mij voor de deur parkeer ik eigenlijk altijd links, dus jammer dat het niet in te stellen was met de knop op L of R te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DG90 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

De kosten zitten hem niet in het neerklappen, maar in het weer naar de juiste stand terugbrengen ;). Gaat via geheugen van de stoel. Is hele module.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:12

GerCor

Zonder dallen geen pieken

VanRoyal schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:12:
[...]

Even voor de zekerheid: je moet de optie aanzetten in je instellingen om het überhaupt te kunnen gebruiken, maar om hem daadwerkelijk te laten kantelen moet je de spiegelknop op 'verwarmingsstand' zetten (rechtsonder). Dat gebeurt dus niet automatisch bij achteruitrijden.
Verwarmingstand? Die gebruik je maar even. De spiegels zitten gelijmd vast. Niet verstandig om je spiegels op die stand te laten staan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
GerCor schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Verwarmingstand? Die gebruik je maar even. De spiegels zitten gelijmd vast. Niet verstandig om je spiegels op die stand te laten staan.
Ja weet niet. Ik had ooit een lease Skoda. Ding stond 3 jaar lang in verwarming stand. Ze vielen er niet vanaf iig.

Ik lees dit op ChatGPT.
De spiegelverwarming is meestal gekoppeld aan de achterruitverwarming. Dus: als die uitstaat, gebeurt er niets, ook al staat de knop op de verwarmingsstand.

[ Voor 19% gewijzigd door Alekz87 op 23-08-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:12

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb voor de achterruitverwarming een andere bedieningsknop. Waarom zou dat gekoppeld zijn?

Vreemd verhaal.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Zoals gewoonlijk heeft ChatGPT de klok weer eens horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt....
Bij veel Franse auto's is de spiegelverwarming gekoppeld aan de achterruitverwarming. Zo werkte dat althans bij Renault wel.
Bij mijn Skoda is het gewoon gescheiden. Spiegelverwarming gaat aan en uit door de spiegelverstelknop in die stand te zetten, en de achterruitverwarming met zijn eigen knop bij de klimaatcontrole.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 19:42

Mimiix

Professioneel Prutser

Adam1980 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:35:
Dag skoda gebruikers. Ik ben benieuwd of jullie de skoda connect diensten betaald afnemen. En waarom je dat wel of niet doet.
Mijn 6 maanden gratis gebruik van care connect en online infotainment zijn voorbij (ik rij een 2e hands superb phev van eind 2021). Nu moet ik voor komend jaar 30 en 42 euro betalen.
Principieel vind ik dit erg storend. En aan de andere leveren ze ook wat meer dan je mag verwachten (bij care connect in ieder geval), oa een api waardoor ik een groot aantal gegevens in home assistant beschikbaar heb.
Voor care connect neig ik er naar om de 30 euro per jaar maar te gaan betalen.

Mis ik iets als ik stop met online infotainment? Ik probeer te minderen met Google diensten, dus gebruik ik steeds vaker de skoda navigatie. Ook maak ik gebruik van gebalanceerd de accu inzetten op basis van de route. Ik gratis of betaalde infotainment hier nog van invloed op?
Bij mij betaald de werkgever het. Ik had het in de Scala 1.0 uit 2021 ook altijd. Vond het fijn om af en toe de auto open en dicht te kunnen doen. Ook had je vroeger dat ie notificaties kon sturen als ie een gebied in of uit reed.

In de Skoda Kodiaq PHEV 2024 houd ik het wel, al is het maar om de klimatisering.

Ik vind het eigenlijk best meevallen, die servers kosten ook geld om in de lucht te houden.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Blijkbaar was het de R stand. Ik vind het kantelen van de spiegel vreselijk irritant, dus ik gebruik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
Mimiix schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

Ik vind het eigenlijk best meevallen, die servers kosten ook geld om in de lucht te houden.
Het kost zeker geld om in de lucht te houden, om de app te onderhouden en om de informatie in het infotainment gedeelte bij te houden. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze willen meeliften op het abonnementsgelden verdienmodel concept (waar ook bij hoort consumenten proberen te verleiden met een korting: nu slechts 33 euro in plaats van 39 (vanochtend overigens nog 30)). Dat vind ik storend, irritant, klantonvriendelijk. Ik heb tienduizenden euro's voor een auto betaald en dan moet ik me met dergelijk geneuzel bezig gaan houden. Stop het dan bv in service na onderhoud bij dealer, of zo. Zoals er vaak pechservice wordt aangeboden voor een jaar.

Ok, tot zover mijn gezeur. Ik denk ik beide ga betalen, want ook de onderweg info wil ik ook graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mijn GPS is behoorlijk de weg kwijt. Denkt dat ik 40-50km verderop zit. Hoe “reset” ik dat? Morgen 1100km naar huis rijden… 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Adam1980 Gewoon Android/Apple auto gebruiken. Ben je van al dat geneuzel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

GEi schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:37:
Weer wat geleerd. Zal bij de volgende instap eens kijken hoe de knop van de spiegel staat… 🤔
Hij doet het! Knopje in andere stand (R) en nu kantelt de spiegel netjes naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
jongetje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:26:
@Adam1980 Gewoon Android/Apple auto gebruiken. Ben je van al dat geneuzel af.
ik wil juist minderen in google diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MrAcid schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:20:
Mijn GPS is behoorlijk de weg kwijt. Denkt dat ik 40-50km verderop zit. Hoe “reset” ik dat? Morgen 1100km naar huis rijden… 😖
Kodiaq phev? Heb ik ook sinds kort. Schijnt een bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mimiix schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:23:
[...]

Kodiaq phev? Heb ik ook sinds kort. Schijnt een bug te zijn.
Superb PHEV uit 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Adam1980 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

ik wil juist minderen in google diensten.
Dan gebruik je een andere navigatie app zoals tomtom via androidauto...
Of je betaald skoda elk jaar voor online diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Bijzonder. Ik heb er dus ook sindskort last van. In de scala uit 2021 had ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
6 uur rijden heeft geen verschil gemaakt, gisteren stond hij 40-50km verderop maar het is inmiddels 230km. 😖 Volledig uit de richting ook van waar we vandaan komen.

Met CarPlay komen we er ook prima, maar wel irritant. Ik hoop dat er niks defect is en dat het een tijdelijke glitch is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otIWFrWw15bSP4F8XnItCHCAqzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mm8C8o8N5kY8w9dLXvnJ5DLp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door MrAcid op 24-08-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 11:03
Ik heb juist het probleem bij de achteruitkijkspiegel wat ik in mijn Tesla ook had... na het wegrijden kantelt hij niet terug naar de juiste stand. Hij kantelt of voor de helft, of voor 80% of voor 10% of helemaal niet. Complete willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boterham71 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:35:
Ik heb juist het probleem bij de achteruitkijkspiegel wat ik in mijn Tesla ook had... na het wegrijden kantelt hij niet terug naar de juiste stand. Hij kantelt of voor de helft, of voor 80% of voor 10% of helemaal niet. Complete willekeur.
Yup, dat herken ik... Na verloop van tijd staat ie aardig naar beneden...

Overigens word ik helemaal gek van die battery care. Blijft het maximale laden cappen op 80%. Uitzetten kan, maar staat binnen de kortste keren automatisch weer ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:26
MrAcid schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:33:
6 uur rijden heeft geen verschil gemaakt, gisteren stond hij 40-50km verderop maar het is inmiddels 230km. 😖 Volledig uit de richting ook van waar we vandaan komen.

Met CarPlay komen we er ook prima, maar wel irritant. Ik hoop dat er niks defect is en dat het een tijdelijke glitch is.

[Afbeelding]
Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad, in het buitenland. Rij een superb iv 2020. Inmiddels werkt de locatie weer, vanzelf. Momenteel wel een SOS storing, geen idee of het gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dank voor het delen, hopelijk geldt dat voor mij ook. Over die SOS storing vind ik wel gerelateerde berichten - wellicht is het een voorbode…? Hij staat inmiddels ergens in de Atlantische Oceaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnTHZSToCPxOVpXbEJ8LnXYAHUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y48Ud7mgX7o6bV0dd1SQwlVo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eddje1983
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 13:30
eddje1983 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:25:
Voor de kerst onze Kodiaq Sportline (1.5 tsi DSG) binnen gekregen, op tijd voor de wintersport :) Wat is dit een heerlijk reis auto met onnoemlijke veel ruimte. Hiervoor een Golf 7.5 gereden die we met pijn in ons hart hebben ingeleverd. De Golf werd te klein voor ons gezin.

Bij het plaatsen van de trekhaak is de achterbumper niet goed terug geplaatst. Samen met overgevoelige parkeersensoren aan de voorkant en een overactieve Front Ligt Assist gaat hij binnenkort nog even terug naar de dealer.

De eerste paar duizend kilometers zitten er op en dat we nog veel fijne kilometers mogen maken _/-\o_

[Afbeelding]
Een kleine drie jaar geleden dit bericht geplaatst over onze nieuwe Kodiaq. Inmiddels hebben we de 50.000km aangetikt met heel veel rijplezier. Helaas moeten we de auto inleveren door een baanwissel maar hebben besloten om de Kodiaq over te nemen van de leasemaatschappij. Dat wil zeggen dat we nu trotse eigenaar worden van de Kodiaq waarbij we nog veel kilometers gaan maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 19:46
De beslissing is gemaakt voor de Skoda Kodiaq PHEV Business Edition, maar hij zal pas in het nieuwe jaar geleverd worden helaas. Ik probeer het overal te vinden maar kan niks duidelijk vinden over de BPM helaas. Ik zie alleen dat het gewijzigd gaat worden naar Euro 6e-bis en dat het naar waarschijnlijkheid 2/3x hoger gaat uitvallen. Dat valt dan mee maar ik wil ook niet straks voor de verrassing staan dat hij opeens van 685 euro naar 2.000 euro schiet ofzo. Iemand die wat duidelijkheid kan geven wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
denuz schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:36:
[...]

Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad, in het buitenland. Rij een superb iv 2020. Inmiddels werkt de locatie weer, vanzelf. Momenteel wel een SOS storing, geen idee of het gerelateerd is.
Weet je nog hoe lang het (ongeveer) duurde voordat hij 'm weer oppakte? Bij mij duurt het nu een week en wil het eigenlijk wel gefixt hebben maar wil geen onnodige kosten gaan maken als het zich vanzelf oplost.

@Mimiix is het bij jou alweer bijgetrokken?

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 30-08-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBakker
Ik had dit in Frankrijk ook een dag of twee.

Vrijdag mag mijn superb naar de dealer voor een update om hoofdbestuurder te kunnen worden.

[ Voor 52% gewijzigd door BitBakker op 30-08-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Weet je nog hoe lang het (ongeveer) duurde voordat hij 'm weer oppakte? Bij mij duurt het nu een week en wil het eigenlijk wel gefixt hebben maar wil geen onnodige kosten gaan maken als het zich vanzelf oplost.

Je zou eens kunnen proberen de hele navi unit / infotainment te resetten door de zekering tijdelijk te verwijderen.

Bij mijn Kodiaq PHEV deed onlangs mijn systeem vreemd (kon geen profiel meer laden en systeem leek vastgelopen). Een 'zachte' reset deed niets. Toen heb ik met wat hulp van de handleiding en wat posts op het Skoda forum zekering 19 even eruit gehaald en daarna was het probleem opgelost.

Ik heb even snel gekeken en als het goed is is het zekering 12 bij een doen Superb uit 2020, maar check het vooral zelf even. In de handleiding staat beschreven welke zekeringen er zijn, waar ze zitten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

BitBakker schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:30:
Ik had dit in Frankrijk ook een dag of twee.

Vrijdag mag mijn superb naar de dealer voor een update om hoofdbestuurder te kunnen worden.
Is dat verstandig op een vrijdag? Ik heb al te vaak gelezen dat de update niet heel soepel gaat en dat daar meer dan 1 werkdag voor nodig is. Ik ben 05/09 bij de garage voor een grote beurt, maar i.o.m. de planning wordt er geen update uitgevoerd. Ik wil eerst lezen dat dat soepel verloopt en ruim binnen 1 dag kan worden uitgevoerd.
Succes alvast!

PS waarom is de automatische spellingcontrole zo ‘agressief’ bij Tweakers? Nergens moet ik zo kritisch teruglezen als hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik stap net de auto in en hij doet het weer gewoon “vanzelf”. *O* Heb tussentijds (donderdag) wel ook nog een USB met de nieuwste kaart update erin gehangen, wellicht dat dat ook nog wat gedaan heeft. Reset naar fabrieksinstellingen (incl. gekloot om gebruikers weer te registreren) en zachte reset (aan/uit 10s ingedrukt) hadden niks gedaan.

Dank voor de tip @VanRoyal, voor een volgende keer (maar hopelijk niet)!

[ Voor 51% gewijzigd door MrAcid op 30-08-2025 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
Weet niet of het helemaal thuis hoort hier. Maar sinds laatste iOS26 beta met nieuwe CarPlay heb ik nu ook met Google maps dat er in m’n digitale dashboard pijltjes staan met navigatie. Voorheen werkte dit alleen wanneer ik Apple maps gebruikte icm een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBakker
GEi schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Is dat verstandig op een vrijdag? Ik heb al te vaak gelezen dat de update niet heel soepel gaat en dat daar meer dan 1 werkdag voor nodig is. Ik ben 05/09 bij de garage voor een grote beurt, maar i.o.m. de planning wordt er geen update uitgevoerd. Ik wil eerst lezen dat dat soepel verloopt en ruim binnen 1 dag kan worden uitgevoerd.
Succes alvast!

PS waarom is de automatische spellingcontrole zo ‘agressief’ bij Tweakers? Nergens moet ik zo kritisch teruglezen als hier.
Ik krijg gewoon vervangen vervoer, dus als het langer duurt rij ik wat langer in hun auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercrazy
In november komt de Skoda Kodiaq PHEV Business Edition. Nu zat ik te verdiepen in de Skoda Connect opties, maar kan je ook de airco, verwarming en ruit ontdooien op afstand aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:01
supercrazy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:01:
In november komt de Skoda Kodiaq PHEV Business Edition. Nu zat ik te verdiepen in de Skoda Connect opties, maar kan je ook de airco, verwarming en ruit ontdooien op afstand aanzetten?
Dat kan idd via de Skoda app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
supercrazy schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:01:
Houd wel rekening met abonnementskosten na een jaar voor deze (en andere) online functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb net even gekeken, maar mijn connect diensten (care connect en infotainment) zijn voor 3 jaar inbegrepen. Alleen traffication loopt over een paar maanden af, maar dat vind ik niks toevoegen en ga ik niet verlengen. Betreft een Kodiaq PHEV Sportline uit november 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
jongetje schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:45:
[...]

Houd wel rekening met abonnementskosten na een jaar voor deze (en andere) online functies.
Dat had ik al gezien, ik hou dan niet de traffic aangezien ik daar Waze voor gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MrAcid schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Jep.

Hier doet ie ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 15:50
via mijn werkgever een nieuwe octavia in augustus besteld, waar kan ik onderstaand overzicht vinden om te volgen?
Richard P schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:23:
[Afbeelding]

Zo komt het ineens dichtbij. Benieuwd hoe lang het duurt van start productie tot levering. M’n dochtertje geniet zo lang in ieder geval van de video’s met de robots in de fabriek 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
basjuhh schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:15:
via mijn werkgever een nieuwe octavia in augustus besteld, waar kan ik onderstaand overzicht vinden om te volgen?

[...]
Die moet je aan je leverende dealer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 15:50
jammer, zag er naar uit dat ik het zelf kon volgen via website of app :-(
jongetje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:21:
[...]

Die moet je aan je leverende dealer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
basjuhh schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:25:
jammer, zag er naar uit dat ik het zelf kon volgen via website of app :-(

[...]
Dat kan ook, je dealer moet je een account geven. Anders weet je niet welke bestelling jouw auto is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Andrehj schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:35:
Zoals gewoonlijk heeft ChatGPT de klok weer eens horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt....
Bij veel Franse auto's is de spiegelverwarming gekoppeld aan de achterruitverwarming. Zo werkte dat althans bij Renault wel.
Bij mijn Skoda is het gewoon gescheiden. Spiegelverwarming gaat aan en uit door de spiegelverstelknop in die stand te zetten, en de achterruitverwarming met zijn eigen knop bij de klimaatcontrole.
Zo is het mij wel verteld door de dealer. Dus dat het gekoppeld is. Spiegelverstelknop zet je op verwarmen en hij gaat pas verwarmen als ook de achterruitverwarming aan staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
barrymossel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:19:
[...]

Zo is het mij wel verteld door de dealer. Dus dat het gekoppeld is. Spiegelverstelknop zet je op verwarmen en hij gaat pas verwarmen als ook de achterruitverwarming aan staat.
Die dealers hoef je helemaal niets te vragen want die kunnen alleen een folder voorlezen.

In mijn octavia's ging de spiegelverwarming aan als ik het knopje van de spiegelverstelling op spiegelverwarming zette. Onafhankelijk van de achterruitverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:56
jongetje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:44:
[...]

Die dealers hoef je helemaal niets te vragen want die kunnen alleen een folder voorlezen.

In mijn octavia's ging de spiegelverwarming aan als ik het knopje van de spiegelverstelling op spiegelverwarming zette. Onafhankelijk van de achterruitverwarming.
Was bij mijn Scala uit 2020 en mijn Seat Leon Sportstourer uit 2025 ook zo.
Staat inderdaad los van de achterruitverwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ik had al een afspraak bij de dealer staan (na hem een filmpje te laten zien, voor de garantie kwestie van mijn Superb Combi PHEV, mbt van de buitenspiegels die niet verwarmen, kan vaker voorkomen zei ie).... Filmpje was duidelijk zichtbaar dat ik de rear indruk en verder niets...

En toen ontdekte ik die stand op de spiegelknop....
Moet je net weten (RTFM en decennia lang andere merken gereden)

Nu nog achter Pon aan voor de verloopstukjes voor de stoelen/tablethouders, zijn die er nu wel/niet voor de Sportline, de dealer kwam er niet uit

Verder is het een erg fijne kar, in het begin soms een zwart mediascherm icm android auto, maar dat is nu goed. En ik denk dat ik ergens 2 berijdersprofielen heb, want vrijwel elke rit komt die melding en veranderd de instelling van mijn tellers weer een beetje. Maar eens helemaal opnieuw instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaLejYvLkdaOyEt2GkQFp5BpKDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Luj9H4WPIL5ULuO38XQuYIUB.jpg?f=fotoalbum_large

"Mekker, blaat"

• BitBakker
djidee schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:19:
Ik had al een afspraak bij de dealer staan (na hem een filmpje te laten zien, voor de garantie kwestie van mijn Superb Combi PHEV, mbt van de buitenspiegels die niet verwarmen, kan vaker voorkomen zei ie).... Filmpje was duidelijk zichtbaar dat ik de rear indruk en verder niets...

Mooie bak, maar inderdaad zoals @jongetje zei, die dealers kunnen alleen de folder voorlezen. Dat merk ik ook wel…

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen? Het is een Octavia uit 2018 waarbij er een jaar geleden het kleine achterruitje in de linkerachterdeur is ingetik (en de entertainment systeem is gestolen). Dat ruitje is toen vervangen. Maar eigenlijk sindsdien maakt die deur meer geluid op de snelweg dan de rest van de plekken.
Nu zag ik dus dat die plastic rand er gewoon niet lekker op zit. Maar hoe ik hem ook probeer naar links te duwen, er gebeurd niks. Tweede foto toont aan dat het onderin wel netjes zit, maar bovenin niet.

Bonus kudo's hoe ik die aluminium strips en plastic een beetje kan oppoetsen, toevallig met https://www.amazon.nl/dp/...3&colid=7YSRD1O0C8QQ&th=1 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04lglyQCJb92L0fqH86S7JV8eKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zzbm9mEfbNj8PxEQTXEoly65.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMlsyvLOiboAw6H9lZsiBMSLM4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7I4m6BvJ3SoAz1DHFl2KJ4ps.jpg?f=fotoalbum_large

[edit] Opgelost! Deur opendoen, daar zit een rubber, die opzij duwen en daar zitten 3 schroeven. Bij mij mistte er eentje en een zat niet lekker vastgedraaid....

[ Voor 5% gewijzigd door Xavier op 05-09-2025 13:28 ]

• DG90
djidee schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:19:

Nu nog achter Pon aan voor de verloopstukjes voor de stoelen/tablethouders, zijn die er nu wel/niet voor de Sportline, de dealer kwam er niet uit

Verder is het een erg fijne kar, in het begin soms een zwart mediascherm icm android auto, maar dat is nu goed. En ik denk dat ik ergens 2 berijdersprofielen heb, want vrijwel elke rit komt die melding en veranderd de instelling van mijn tellers weer een beetje. Maar eens helemaal opnieuw instellen
[Afbeelding]
Mooie auto!

Ik heb dat van die tellers ook anders zijn bij het starten van de auto, geen idee hoe het kan, andere instellen staan nog wel juist

• Arunia
  • Laatst online: 09:56
Ik had dat bij mijn Scala ook wat betreft virtuele cockpit of hoe dat heet die anders stonden. Werd er gek van. Dan periodes niet, dan weer wel. Was ook de enige rijder.
Sterker nog, niet eens een proefiel in kunnen stellen, want lease auto en geen zin om om de tweede sleutel te vragen voor het instellen.

• Luuk1983
  • Nu online
Xavier schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen? Het is een Octavia uit 2018 waarbij er een jaar geleden het kleine achterruitje in de linkerachterdeur is ingetik (en de entertainment systeem is gestolen). Dat ruitje is toen vervangen. Maar eigenlijk sindsdien maakt die deur meer geluid op de snelweg dan de rest van de plekken.
Nu zag ik dus dat die plastic rand er gewoon niet lekker op zit. Maar hoe ik hem ook probeer naar links te duwen, er gebeurd niks. Tweede foto toont aan dat het onderin wel netjes zit, maar bovenin niet.

Bonus kudo's hoe ik die aluminium strips en plastic een beetje kan oppoetsen, toevallig met https://www.amazon.nl/dp/...3&colid=7YSRD1O0C8QQ&th=1 ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had bij een Octavia uit 2021 dat de chromen rand niet helemaal goed meer vast zat en dat was de hele ruit vervangen doordat in ieder geval die chromen rand soort van gekit is. Ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat die zwarte rand ook gekit is en je 'm niet zomaar even aanduwd...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MrAcid
  • Niet online
Hoe is bij jullie de herkenning van adressen die je inspreekt voor de navigatie?

"Navigeer naar huis" werkt prima, maar als ik "Navigeer naar PLAATS, STRAAT + NR" inspreek doet hij het nooit. Los de plaatsnaam/straat inspreken herkent hij ook niks...

Ik heb een abonnement op Skoda Connect (Online Infotainment) maar ik mag hopen dat ik momenteel op de een of andere manier niet hun beste/connected spraakdienst gebruik.

(Skoda Superb IV, 2020)

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 04-09-2025 13:48 ]

• jongetje
MrAcid schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:48:
Ik heb een abonnement op Skoda Connect (Online Infotainment) maar ik mag hopen dat ik momenteel op de een of andere manier niet hun beste/connected spraakdienst gebruik.
Dacht je dat er nog een paralelle dienst wat die je kon gebruiken?
Als je een VAG auto koopt dan loopt de software gewoon achter op andere fabrikanten. Dat Skoda Connect is alleen om de app te kunnen gebruiken voor verbinding met je auto. Moet altijd lachen om mijn collega die elke keer terug naar zijn auto moet lopen omdat de app niet goed aangeeft dat het laden is gestart.

• MrAcid
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:20:
[...]

Dacht je dat er nog een paralelle dienst wat die je kon gebruiken?
Ja, de niet-online variant.
Als je een VAG auto koopt dan loopt de software gewoon achter op andere fabrikanten. Dat Skoda Connect is alleen om de app te kunnen gebruiken voor verbinding met je auto. Moet altijd lachen om mijn collega die elke keer terug naar zijn auto moet lopen omdat de app niet goed aangeeft dat het laden is gestart.
Skoda Connect is de verzamelnaam voor de connected diensten, Care Connect is waarmee je de app kunt gebruiken. Online Infotainment is waar verkeersinformatie, kaartupdates, online spraakbediening ed. in zitten. Dus grappige anekdote maar het klopt niet. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door MrAcid op 04-09-2025 14:25 ]

• jongetje
MrAcid schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:22:
[...]

Ja, de niet-online variant.
Dat online is toch alleen voor de telefoon app. en je hebt er nog 1 voor online kaartupdates. Dat was bij mijn Octavia uit 2021 tenminste zo. Maar dat doet niets met je assistent of navigatie (los van aangeven of er file staat).

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 04-09-2025 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Xavier schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb eerder het idee dat je raam rubber er gewoon niet lekker overheen zit. Kijk daar eens naar? :)

En vwb die alu strips: mijn dakrails waren dof, kreeg van de dealer deze: https://www.volkswagen.be...7688320e865fcc/000096319d
Officieel VAG onderdeel, zou moeten werken. Dealer kan 100% zeker voor je bestellen. Artikel nummer is 000096319D :)

Zelf nooit gebruikt overigens, niet aan toegekomen :X

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 04-09-2025 21:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien ik mijn Superb station wat aan de korte kant vond, heb ik maar een proefrit gemaakt in deze Skoda..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlWpVGSuAcdLQlQf-E3LnVa4R-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ZyX979VzkYvbCTPSKp183DF.png?f=fotoalbum_large
Full EV, plenty passagiers ruimte.. maar geen kofferbak.. en range is toch wel wat limited ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddje1983
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 13:30
ToolkiT schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:17:

Full EV, plenty passagiers ruimte.. maar geen kofferbak.. en range is toch wel wat limited ;)
Zolang je deze SuberbXXL gebruikt voor woon/werk is de range uitmuntend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Allen is parkeren wel een dingetje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
The Eagle schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:42:
Allen is parkeren wel een dingetje :+
Dat is het voordeel van een auto met chauffeur, die hoef je niet te parkeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBakker
Nou, net de superb weer opgepikt… kort samengevat is het hen niet gelukt het mogelijk te maken mij hoofdbestuurder te laten worden. Het viel hen op dat de boordcomputer al sinds 2023 (auto komt uit 2022) niet meer online is geweest. De auto zit nog steeds op versie 302, waarom ze dit niet ge-update hebben kreeg ik niet helemaal helder.

Volgende week gaan ze contact opnemen met een plan, ze accepteren iig dat dit onder de BOVAG garantie valt dus dat scheelt wat gezeur. Kleine positieve noot i guess?

Zij verschuilen zich er steeds achter dat zij de VW garage zijn van de groep en dat de Skoda dealer hier meer vanaf weet, maar het is toch wel stuitend hoe lastig dit voor ze is.

[ Voor 15% gewijzigd door BitBakker op 05-09-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Frustrerend inderdaad. Anders via mib-helper.com zelf de juiste updates zoeken, downloaden en installeren.
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste