Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
eazi schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:02:
Mijn PHEV MK2 Kodiaq gaat 10 juni naar de dealer voor een probleempje bij maximaal insturen bij uitparkeren. Ik hoor de stuurbekrachtiging duidelijk moeite hebben. Ze gaven aan gelijk een update te doen m.b.t. 94EW S- ACC Schakelaar. Dealer kon niet precies uitleggen wat de update m.b.t. de ACC schakelaar zou doen. Ik heb geen issues voor zover ik weet met mijn ACC schakelaar.
Hebben ze nog wat kunnen doen aan het geluid bij maximaal insturen?

Ik heb trouwens het idee dat het met warmer weer minder erg is... moet ik even op gaan letten.

[ Voor 8% gewijzigd door VanRoyal op 13-06-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
M’n Octavia heeft de gehele woensdag en donderdag bij de dealer gestaan voor terugroepactie Recall Skoda: 91FZ W-Update MIB3 OI CR: 01. Betrof software-update ivm keyless entree problemen. Die ik overigens niet had. Maar de 1e eigenaar. Een Duitser had sinds 2021 geen update gedaan. Dus de dealer moest aardig wat handelingen verrichten om m naar de laatste versie te krijgen. 2 volle dagen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 09:51
De Škodiaq heeft een mooi plekje op de oprit gekregen! Heerlijke auto, meer indrukken volgen. Mn hoofd duizelt nog een beetje 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 16:44
Over twee weken wordt mijn Kodiaq PHEV Business Edition geleverd. Ben benieuwd, de verhalen over problemen en storingen met de hulpsystemen klinken niet heel prettig. De Octavia waar we afscheid van nemen heeft altijd perfect gereden en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Begint al lekker. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGCXREYlZl-k0qEVHO9E_81J6fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ate8UoGIXtSvtMcD4KJ7vWHl.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: vanmorgen was de storing weer weg. Geeft alleen niet heel veel vertrouwen dat je veilig de weg op gaat. Morgen de dealer maar even bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Richard P op 15-06-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
virofi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:01:
Over twee weken wordt mijn Kodiaq PHEV Business Edition geleverd. Ben benieuwd, de verhalen over problemen en storingen met de hulpsystemen klinken niet heel prettig. De Octavia waar we afscheid van nemen heeft altijd perfect gereden en nooit problemen gehad.
Ik heb in het begin de ene na de andere storing gehad met mijn Skoda Octavia ViRS. Je moet denk ik maar net treffen. Mijn Kodiaq is helaas nog weer uitgesteld naar de eerste week augustus. Dan staat de wachttijd op 5 maanden. Hopelijk dan wel zonder problemen 🤞.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 22:25
Kickasz schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 19:35:
[...]

Mijn Kodiaq is helaas nog weer uitgesteld naar de eerste week augustus. Dan staat de wachttijd op 5 maanden. Hopelijk dan wel zonder problemen 🤞.
Wat was de oorspronkelijke datum?

Hier was dat 25 april, nu uitgesteld naar juli. Zeer spannend met oog op onze vakantie. We hebben ook één van onze andere auto's al verkocht inmiddels, de koper kon ook niet blijven wachten.

Geven ze bij jou een reden voor het uitstel? Kan je een soort compensatie eisen?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
virofi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:01:
Je leest natuurlijk op een forum als briskoda of skodaforum al snel horrorverhalen. Ik ben gestopt daar te kijken want je durft amper meer de weg op anders >:) .

Ik heb nu half jaar een Octavia RS iV 2021. Geen enkele storing gehad. Heb direct na koop wel de accu moeten vervangen. Deze was “defect”, wat vrij snel is voor een auto van 3,5 jaar oud. Maar zag dat de auto goed half jaar stil heeft gestaan in Duitsland en toen is geïmporteerd.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Darks schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:10:
[...]

Wat was de oorspronkelijke datum?

Hier was dat 25 april, nu uitgesteld naar juli. Zeer spannend met oog op onze vakantie. We hebben ook één van onze andere auto's al verkocht inmiddels, de koper kon ook niet blijven wachten.

Geven ze bij jou een reden voor het uitstel? Kan je een soort compensatie eisen?
27 juli, begin maart besteld. Ik kan doorrijden met mijn huidige Skoda. Wel jammer, maar het is even niet anders.

Nog nooit eerder gehoord dat iemand daar compensatie voor heeft gehad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 23:18

The_Scarabial

MTB for life!

Andrehj schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:52:
[...]

Telt ie dat bij het verbruik op dan?
Kun je ook ergens het totaal aantal verbruikte kWh sinds de laatste laadactie aflezen?
Dat zou dan hoger moeten zijn dan de geladen kWh's, afgelezen van de laadpaal.
Gisteren reed ik met mijn PHEV op benzine en toen door regeneratie stond er een negatief verbruik bij het aantal kWh/100km, dus ga er vanuit dat dit dan ook zo geldt als je elektrisch rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

The_Scarabial schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Gisteren reed ik met mijn PHEV op benzine en toen door regeneratie stond er een negatief verbruik bij het aantal kWh/100km, dus ga er vanuit dat dit dan ook zo geldt als je elektrisch rijdt.
Yep! Doet ie zeker.

Berg af gaat dat ook lekker. Hier in Zuid Spanje heb ik zo 5% bijgeladen terwijl je naar beneden gaat.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:29
The_Scarabial schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Dat lijkt inderdaad logisch, maar is nog steeds geen verklaring voor het verhaal van @Mimiix . Hij claimt hierboven 1000 km te hebben gereden met een gemiddeld elektrisch verbruik van 6.7 kWh/100 km en met slechts 1x tussendoor stroom laden.
Dan verbruik je in totaal 67 kWh aan stroom. Zelfs als je met een volle accu vertrekt moet je dan tussendoor zeker 3x laden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Mimiix schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:01:
Vandaag zon 1200 km gereden(apeldoorn-avignon Zuid Frankrijk) met de nieuwe kodiaq phev. Volledig in hybride. Uiteindelijk getankt in Maastricht en vanaf daar 43kwh bijgeladen. Heb nog iets minder dan de helft benzine. Vooral 100 gereden in eco mode .

3.7l / 100km
6.7kwh / 100km

Qua comfort fantastisch. Heerlijk comfortabel en ruim, zeker met zn tweeën.
Ben van plan om over aantal weken op dezelfde manier te rijden met de new Superb.
Over het algemeen rij ik altijd full elektrisch ermee, waardoor nu mijn gemiddeld verbruik op laatste tankbeur op 0.8L/100 km staat, 3500km geleden dat ik heb getankt. Laad gemiddeld 1 keer per 2 dagen naar 80%, met huidige temperaturen is de auto nu echt wel zuinig elektrisch(15-16 kWh/100 km full elektrisch)

Had al eens gerekend wat het beste is voor onze reis naar Frankrijk. Normaal als de batterij leeg is, zit ik op een verbruik van 6.5L/100 km en hybride gecombineerd is dan 3.5L/100km + 5 kWh/100 km.

Hypothetisch zou dat dus volgende getallen opleveren op 400 km(dan is de accu in beide modussen leeg)

125 km full elektric + 275 km benzine = 20 kWh + bijna 18l benzine, consequent laden na 400km is pas lege tank na 888 km (gerekend met 40 liter)
Niet meer laden is lege tank na 740 km.
400 km hybrid = 20 kWh + 14l benzine, consequent laden na 400km is pas lege tank na 1150 km(gerekend met 40 liter)
Niet meer laden is lege tank na 800 km.

Opladen na 400 km lijkt dan wel interessant en na 400 km moet je toch pauze nemen(liefst vroeger uiteraard). Alleen denk ik dan dat een fastcharger wel duurder zal uitkomen dan te blijven verder rijden op benzine. Zie dat hier in België fast chargen al 0.79/kWh is. Das €15.8. 6.5 liter benzine is aan €1.5 nog geen 10 euro... 2 uur aan een gewone lader gaan hangen, is dan net wat te lang op een rit van 1000 km.
Of zijn de fastchargers in Frankrijk goedkoper?

Zo wordt elektrisch rijden niet interessant gemaakt voor een hybride rijder.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skelleniels schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:41:
[...]

Ben van plan om over aantal weken op dezelfde manier te rijden met de new Superb.
Over het algemeen rij ik altijd full elektrisch ermee, waardoor nu mijn gemiddeld verbruik op laatste tankbeur op 0.8L/100 km staat, 3500km geleden dat ik heb getankt. Laad gemiddeld 1 keer per 2 dagen naar 80%, met huidige temperaturen is de auto nu echt wel zuinig elektrisch(15-16 kWh/100 km full elektrisch)

Had al eens gerekend wat het beste is voor onze reis naar Frankrijk. Normaal als de batterij leeg is, zit ik op een verbruik van 6.5L/100 km en hybride gecombineerd is dan 3.5L/100km + 5 kWh/100 km.

Hypothetisch zou dat dus volgende getallen opleveren op 400 km(dan is de accu in beide modussen leeg)

125 km full elektric + 275 km benzine = 20 kWh + bijna 18l benzine, consequent laden na 400km is pas lege tank na 888 km (gerekend met 40 liter)
Niet meer laden is lege tank na 740 km.
400 km hybrid = 20 kWh + 14l benzine, consequent laden na 400km is pas lege tank na 1150 km(gerekend met 40 liter)
Niet meer laden is lege tank na 800 km.

Opladen na 400 km lijkt dan wel interessant en na 400 km moet je toch pauze nemen(liefst vroeger uiteraard). Alleen denk ik dan dat een fastcharger wel duurder zal uitkomen dan te blijven verder rijden op benzine. Zie dat hier in België fast chargen al 0.79/kWh is. Das €15.8. 6.5 liter benzine is aan €1.5 nog geen 10 euro... 2 uur aan een gewone lader gaan hangen, is dan net wat te lang op een rit van 1000 km.
Of zijn de fastchargers in Frankrijk goedkoper?

Zo wordt elektrisch rijden niet interessant gemaakt voor een hybride rijder.
Tof!

De fastchargers die ik heb gehad zaten allen rond de 60 cent. Let wel goed op dat sommige een bedrag rekenen per minuut of per 5 minuten laden.

In Spanje heb ik inmiddels zelfs 1.29 getankt. Let wel op: mijn ervaringen met laden hier zijn wisselend. Ik gebruik veelal electromaps,alleen niet alle palen werken hier mee. Tevens kom je ook vaker dan niet kapotte palen tegen. Wij gebruiken het elektrische laden inmiddels alleen maar voor het voor koelen , gezien de auto met een buitentemperatuur van 35 graden echt heel heet is.

Morgen rijd ik overigens door naar Portugal. Ben benieuwd wat het daar gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Elektrisch rijden in een hybride is interessant als de benzinemotor in de hybride de accu een beetje vol houdt; zoals in de BYD Seal-u DMi. Dan heb je als het ware een generatortje onder de motorkap en rijdt je makkelijker een grote afstand zonder tanken e/o bijladen aan de paal (ik vindt het verbruik van de benzinemotor nog steeds wel hoog voor die modus; zou tocvh gewoon met stationair draaien wel een beetje stroom moeten kunnen opwekken?). Wanneer ik hybride rijd met de Kodiaq PHEV haal ik nooit de cijfers uit het boekje. Sinds oktober rijdt ik de auto, en op mooie dagen als afgelopen week haal ik op een volle accu niet meer de 100km. Of dat nu is omdat de accu ouder is geworden of dat er rekening wordt gehouden met mijn rijstijl weet ik niet, maar heel veel vertrouwen naar de toekomst toe geeft dat niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
GEi schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:28:
Elektrisch rijden in een hybride is interessant als de benzinemotor in de hybride de accu een beetje vol houdt; zoals in de BYD Seal-u DMi. Dan heb je als het ware een generatortje onder de motorkap en rijdt je makkelijker een grote afstand zonder tanken e/o bijladen aan de paal (ik vindt het verbruik van de benzinemotor nog steeds wel hoog voor die modus; zou tocvh gewoon met stationair draaien wel een beetje stroom moeten kunnen opwekken?). Wanneer ik hybride rijd met de Kodiaq PHEV haal ik nooit de cijfers uit het boekje. Sinds oktober rijdt ik de auto, en op mooie dagen als afgelopen week haal ik op een volle accu niet meer de 100km. Of dat nu is omdat de accu ouder is geworden of dat er rekening wordt gehouden met mijn rijstijl weet ik niet, maar heel veel vertrouwen naar de toekomst toe geeft dat niet...
Da's iets wat ik eigenlijk nooit heb gesnapt aan PHEV. Waarom volledig elektrische en volledig benzine aandrijving? Zou het niet veel minder complex zijn als er een op efficiënt draaiend toerental generator in de auto zit die alleen maar de accu kan opladen als deze leeg is(nog steeds zoveel mogelijk stekkeren uiteraard, maar met 100+ km rijbereik kom ik momenteel al aan 80%+ puur elektrische kilometers)? Zonder koppeling, versnellingsbak,... en lichtere motor. Lijkt me goedkoper, zuiniger en minder storingsgevoelig.
Voor zover ik weet is dit in mijn Skoda ook niet mogelijk om op die manier te rijden. Zag de Hyundai Tucsons van collega's dat die dat wel konden.

[ Voor 10% gewijzigd door skelleniels op 16-06-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 20:22
skelleniels schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Da's iets wat ik eigenlijk nooit heb gesnapt aan PHEV. Waarom volledig elektrische en volledig benzine aandrijving? Zou het niet veel minder complex zijn als er een op efficiënt draaiend toerental generator in de auto zit die alleen maar de accu kan opladen als deze leeg is(nog steeds zoveel mogelijk stekkeren uiteraard, maar met 100+ km rijbereik kom ik momenteel al aan 80%+ puur elektrische kilometers)? Zonder koppeling, versnellingsbak,... en lichtere motor. Lijkt me goedkoper, zuiniger en minder storingsgevoelig.
Voor zover ik weet is dit in mijn Skoda ook niet mogelijk om op die manier te rijden. Zag de Hyundai Tucsons van collega's dat die dat wel konden.
Beetje de aandrijving van Porsche in zijn Tijger tank van WWII. Met benzine stroom opwekken om elektrische motoren te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:56
@skelleniels Op deze manier heb je een elektromotor nodig met veel minder vermogen. Als er vermogen gevraagd wordt schakel je op deze manier gewoon de benzine motor bij.
Maar het blijft gewoon een pleister oplossing door naast een efficiënte elektrische aandrijflijn een benzine motor te plaatsen met alle onderhoud die er dan weer bij komt (olie, koppeling, riemen, etc.).

Maar mensen zijn nu eenmaal enorm irrationeel en kopen de auto met bepaalde aspecten (rijbereik) omdat ze 1 keer per jaar voor vakantie heen en weer naar Zuid Frankrijk/Italië rijden en dan niet willen laden maar denken dat met tanken je enorm veel meer comfort hebt en sneller op locatie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

[b]jongetje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:40
Maar mensen zijn nu eenmaal enorm irrationeel en kopen de auto met bepaalde aspecten (rijbereik) omdat ze 1 keer per jaar voor vakantie heen en weer naar Zuid Frankrijk/Italië rijden en dan niet willen laden maar denken dat met tanken je enorm veel meer comfort hebt en sneller op locatie bent.
Hier ben ik het wel mee eens. Door onderweg te stoppen en te laden (en dus verplicht een half uur wachten) waren de 1100 km een stuk fijner te rijden.

Echter, in spanje zou ik wel angst krijgen met een volledig elektrische auto. Er zijn aan de snelweg echt weinig punten. Volgens mij was de eerste (werkende) pas net voor Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Andrehj schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:04:
[...]

Dat lijkt inderdaad logisch, maar is nog steeds geen verklaring voor het verhaal van @Mimiix . Hij claimt hierboven 1000 km te hebben gereden met een gemiddeld elektrisch verbruik van 6.7 kWh/100 km en met slechts 1x tussendoor stroom laden.
Dan verbruik je in totaal 67 kWh aan stroom. Zelfs als je met een volle accu vertrekt moet je dan tussendoor zeker 3x laden.
Dat heb ik ook gedaan gaf ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-07 14:36

eazi

Vingerplant onder

Mimiix schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:51:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Door onderweg te stoppen en te laden (en dus verplicht een half uur wachten) waren de 1100 km een stuk fijner te rijden.

Echter, in spanje zou ik wel angst krijgen met een volledig elektrische auto. Er zijn aan de snelweg echt weinig punten. Volgens mij was de eerste (werkende) pas net voor Barcelona.
Bij Girona alleen al heb je 2 superchargers, dus het valt best mee (Ik ben regelmatig met mijn Tesla naar Barcelona gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
jongetje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:40:
@skelleniels Op deze manier heb je een elektromotor nodig met veel minder vermogen. Als er vermogen gevraagd wordt schakel je op deze manier gewoon de benzine motor bij.
Maar het blijft gewoon een pleister oplossing door naast een efficiënte elektrische aandrijflijn een benzine motor te plaatsen met alle onderhoud die er dan weer bij komt (olie, koppeling, riemen, etc.).

In de Skoda Superb zit nu gewoon een 110 PK elektromotor waarmee ik nog nooit vermogen tekort ben gekomen. Die rijdt prima tot 140 KM/u die overal voldoende is in Europa. Heb het nog niet gemeten, maar gecombineerd met benzinemotor doet de auto er 8,1 seconde over om tot 100 KM/u te komen, op elektro alleen heb ik niet het gevoel dat het langer duurt dan met mijn vorige Octavia 110 PK 2.0 TDI. Die was gespecced op 10,4 seconden. Meer dan genoeg toch? Waarom moeten al die elektrische auto's standaard ineens dubbel zoveel PK hebben als een traditionele atmosferische motor. Er kan dan nog steeds een performance model op de markt uitgebracht worden. Maar al die elektrische auto's met standaard 300+ PK is gewoon onzin op standaardmodellen.

Dus dat lijkt me geen argument te zijn? Sterker nog, die 110 PK elektromotor zou nog beter voldoen met mijn voorbeeld als de motor enkel maar als generator kan gebruikt worden. Gewicht is dan sowieso minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:56
@skelleniels Ik snap wel dat je met 110pk vooruit komt. Mijn octavia had ook 110pk, maar als ik ging inhalen op een 2 baansweg (1 baan in beide richtingen) moest ik er echt rekening mee houden en alvast wat snelheid maken en er echt genoeg ruimte zijn. Dat gaat namelijk echt niet zo snel, met mijn elektrische auto schiet ik er zo langs en dan is wat vermogen best lekker.

Verder ben ik van mening dat een plugin hybride een halfbakken oplossing is door een benzine en elektromotor mee te zeulen en onderhoud op te hebben voor die ene vakantie. Ik vond elektrisch ook spannend maar als je met je hybride naar je werk kunt rijden, kun je dat met een elektrische auto een paar dagen achter elkaar voordat je moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

eazi schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:08:
[...]

Bij Girona alleen al heb je 2 superchargers, dus het valt best mee (Ik ben regelmatig met mijn Tesla naar Barcelona gereden).
Dan zal het daar zijn, maar hoe zuidelijker je komt hoe minder het wordt.

Wat ik al aangaf, ik heb best een paar keer voor niets gestaan en dat is best frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

skelleniels schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:00:
[...]

In de Skoda Superb zit nu gewoon een 110 PK elektromotor waarmee ik nog nooit vermogen tekort ben gekomen. Die rijdt prima tot 140 KM/u die overal voldoende is in Europa. Heb het nog niet gemeten, maar gecombineerd met benzinemotor doet de auto er 8,1 seconde over om tot 100 KM/u te komen, op elektro alleen heb ik niet het gevoel dat het langer duurt dan met mijn vorige Octavia 110 PK 2.0 TDI. Die was gespecced op 10,4 seconden. Meer dan genoeg toch? Waarom moeten al die elektrische auto's standaard ineens dubbel zoveel PK hebben als een traditionele atmosferische motor. Er kan dan nog steeds een performance model op de markt uitgebracht worden. Maar al die elektrische auto's met standaard 300+ PK is gewoon onzin op standaardmodellen.

Dus dat lijkt me geen argument te zijn? Sterker nog, die 110 PK elektromotor zou nog beter voldoen met mijn voorbeeld als de motor enkel maar als generator kan gebruikt worden. Gewicht is dan sowieso minder.
De Superb PHEV is in EV mode prima te doen idd.. ik heb nooit het idee dat ik veel power mis.. wil ik gassen dan zet ik hem wel in S stand en dan heb je meer dan genoeg power..
De Volvo C40 die we tijdelijk rijden heeft wel meer oomph, maar echt nodig is dat niet.. wel leuk ;)
Maar de Superb is zowiso niet een auto die je aanmoedigd om te racen.. en voor een daily vind ik dat prima..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Voor de geinteresseerden:

Navi 2025/2026 voor MIB2 High (Columbus):
https://infotainment-cdn..../HIGH2_P410_EU_202522.zip

Note: sinds 2024/2025 is MIB1 High support gestopt.

Ik kon niet terug vinden dat het hier al gedeeld was, indien wel mijn oprechte excuses :>

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skelleniels
jongetje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:32:
@skelleniels Ik snap wel dat je met 110pk vooruit komt. Mijn octavia had ook 110pk, maar als ik ging inhalen op een 2 baansweg (1 baan in beide richtingen) moest ik er echt rekening mee houden en alvast wat snelheid maken en er echt genoeg ruimte zijn. Dat gaat namelijk echt niet zo snel, met mijn elektrische auto schiet ik er zo langs en dan is wat vermogen best lekker.

Verder ben ik van mening dat een plugin hybride een halfbakken oplossing is door een benzine en elektromotor mee te zeulen en onderhoud op te hebben voor die ene vakantie. Ik vond elektrisch ook spannend maar als je met je hybride naar je werk kunt rijden, kun je dat met een elektrische auto een paar dagen achter elkaar voordat je moet laden.
Je kunt de Octavia 110 PK (benzine?) absoluut niet vergelijken met de 110 PK elektromotor in de New Superb.
De benzine versie in Octavia heb ik ook eens mee gereden, maar daar staken ze een 1.0 in. Die had dus ook nog eens minder koppel dan mijn 110 PK 2.0 TDI Diesel Octavia. Die benzine was dus nog een stuk trager dan mijn diesel. Mijne was ook een handbak, dus had je al schakelpauzes. Elektrisch is ook instant power.

Heb al vaak genoeg inhaalmanoevres moeten doen puur op elektromotor in de Superb en dat gaat altijd sneller dan ik met mijn Diesel Octavia kon door de instant power en geen schakelpauzes.

Betreffende halfbakken oplossing: daar is inderdaad wel iets van te zeggen, maar aan de andere kant kan je ook zeggen, waarom moet je continu een accu mee sleuren van 80 kWh als je dagelijks ook met 20 kWh af kan en eens in de paar weken als je meer dan 100 km per dag moet rijden(denk dat de gemiddelde mens maximum 50 km per dag rijdt) eens moet bijspringen met benzinemotor?
Gewicht van een plugin hybride is over het algemeen nog steeds minder dan een full elektric, laat staan als fabrikanten eens zouden beslissen om de benzinemotor puur als generator te laten fungeren zonder versnellingsbak ed aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

.

[ Voor 100% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@skelleniels welke 110pk elektromotor is dat? :?

Ah, puur elektrisch vermogen. Dacht dat dat 150pk max was. Maar is idd 85kW.

Maar idd niet vergelijkbaar. 330nm vanaf 0.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
MikeyMan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:53:
@skelleniels welke 110pk elektromotor is dat? :?
Ah, puur elektrisch vermogen. Dacht dat dat 150pk max was. Maar is idd 85kW.
Overigens klopt die 110 pk niet, want 85 kW komt overeen met 115 pk. Scheelt toch weer 5 pk. ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Andrehj schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:08:
[...]

Overigens klopt die 110 pk niet, want 85 kW komt overeen met 115 pk. Scheelt toch weer 5 pk. ;)
115,7 zelfs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Vandaag weer iets nieuws. Scherm ging niet aan. Hij was loeiend heet door de zon. Reageerde nergens op. Na afkoelen werkte het nog steeds niet, na reset (20 seconden knop) drukken werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

eazi schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:58:
Vandaag weer iets nieuws. Scherm ging niet aan. Hij was loeiend heet door de zon. Reageerde nergens op. Na afkoelen werkte het nog steeds niet, na reset (20 seconden knop) drukken werkte het weer.
In de kodiaq phev?

Gebeurd hier eigenlijk niet. soms kan ie echter geen Android auto verbinding maken ofwel hij herstart uit zichzelf.

Ben er allerminst blij mee omdat het gewoon voor onveilige situaties zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Kickasz schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:17:
[...]

27 juli, begin maart besteld. Ik kan doorrijden met mijn huidige Skoda. Wel jammer, maar het is even niet anders.

Nog nooit eerder gehoord dat iemand daar compensatie voor heeft gehad. :o
Nou ja of een tijdelijke wagen of zo.

Nu het lijkt allemaal niet nodig, vandaag vernomen dat de auto gemaakt is en klaar staat voor transport naar België. Dus als dat niet tegenvalt is ie er nog voor onze vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik heb sinds de laatste update bij de dealer dat na het starten Waze via CarPlay vastloopt. Na een klein aantal minuten knippert het scherm en kan ik opnieuw de bestemming ingeven. Op bekende routes rijd ik wel alvast weg, maar naar nieuwe bestemmingen wacht ik tegenwoordig op het knipperende scherm en rijd dan pas weg; wil niet het risico lopen dat al rijdend de navigatie stopt. Mijn enthousiasme begint meer en meer af te nemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GEi schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:03:
Ik heb sinds de laatste update bij de dealer dat na het starten Waze via CarPlay vastloopt. Na een klein aantal minuten knippert het scherm en kan ik opnieuw de bestemming ingeven. Op bekende routes rijd ik wel alvast weg, maar naar nieuwe bestemmingen wacht ik tegenwoordig op het knipperende scherm en rijd dan pas weg; wil niet het risico lopen dat al rijdend de navigatie stopt. Mijn enthousiasme begint meer en meer af te nemen…
cache van waze en Android auto leeggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eazi schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:58:
Keer of drie gehad nu. Geen relatie met de temperatuur. Ook een keer savonds met 4 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

MikeyMan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:23:
[...]
cache van waze en Android auto leeggegooid?
Welke cache bedoel jij? Op de telefoon (een iPhone)? Of in de auto? Ik heb namelijk niet bewust een cache leeg gemaakt. Dus dat wil ik graag proberen. Kijk zo even bij Waze wat ik daar in de settings kan doen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GEi schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 05:54:
[...]

Welke cache bedoel jij? Op de telefoon (een iPhone)? Of in de auto? Ik heb namelijk niet bewust een cache leeg gemaakt. Dus dat wil ik graag proberen. Kijk zo even bij Waze wat ik daar in de settings kan doen. Bedankt voor de tip.
Op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Darks schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:23:
[...]

Nou ja of een tijdelijke wagen of zo.

Nu het lijkt allemaal niet nodig, vandaag vernomen dat de auto gemaakt is en klaar staat voor transport naar België. Dus als dat niet tegenvalt is ie er nog voor onze vakantie.
Ah so, in mijn geval niet nodig. Ik kan mijn huidige Skoda Octavia doorrijden totdat de Kodiaq er is. Gezien de uitvoering van de huidige auto heb ik weinig te klagen. Al is het altijd wel een leuk vooruitzicht om een nieuwe auto te mogen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Twee dagen allemaal sensoren die niet werkte in de auto (ACC, lane assist, verkeersborden), wat samenviel met het eenmalig abrupt afbreken van een thuislaadsessie. Toch wat zorgen of er iets serieus aan de hand zou zijn. Wat blijkt: toeval (elektra) en een enorme vogelflats op de voorruit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MrAcid schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:13:
Twee dagen allemaal sensoren die niet werkte in de auto (ACC, lane assist, verkeersborden), wat samenviel met het eenmalig abrupt afbreken van een thuislaadsessie. Toch wat zorgen of er iets serieus aan de hand zou zijn. Wat blijkt: toeval (elektra) en een enorme vogelflats op de voorruit. :+
had laatst iets vergelijkbaars, maar het was omdat er condensatie (weer gerelateerd) bij de sensors zat vermoed ik.
bij mijn vorige auto kreeg ik altijd een melding dat de camera niet goed beeld had en dus niet alles kon doen.. dan kon je nog wel ACC maar niet lane assist.. bij Skoda werkt ACC dan ook niet meer omdat dat samen met lane assist, camera detection etc in travel assist zit als een combined feature..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ToolkiT schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:26:
[...]

had laatst iets vergelijkbaars, maar het was omdat er condensatie (weer gerelateerd) bij de sensors zat vermoed ik.
bij mijn vorige auto kreeg ik altijd een melding dat de camera niet goed beeld had en dus niet alles kon doen.. dan kon je nog wel ACC maar niet lane assist.. bij Skoda werkt ACC dan ook niet meer omdat dat samen met lane assist, camera detection etc in travel assist zit als een combined feature..
Hier geeft hij gewoon netjes een melding, was in de afgelopen weken een paar keer dat er sochtends wat dauw op de auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ToolkiT schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Dit gebeurd ook al het vriest en je hebt geen voorruit verwarming. Hij ontdooid dan je hele ruit (want je verwarmd de auto voor), behalve dat stukje met de cameras :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:58

MLLL

Palm Treo 650

Mimiix schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:37:
[...]

Dit gebeurd ook al het vriest en je hebt geen voorruit verwarming. Hij ontdooid dan je hele ruit (want je verwarmd de auto voor), behalve dat stukje met de cameras :+ .
Dat is niet simply clever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
MLLL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Dat is niet simply clever ;)
Dat zou in elke auto gebeuren. Dat camera/binnenspiegeleiland is een mooie isolatie om de binnenwarmte van de voorruit te scheiden.

Nu wel benieuwd of een verwarmde voorruit dat deel van de ruit wel meeneemt met verwarmen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alekz87
Embleem vervangen voor de Monte Carlo Black editie. Wel blij mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F93j8b1xsz_38pcss7vnM0IaFmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDoVFTDZAwJMUQAF4oJ1PM3t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:34
Augustus een nieuwe werkgever en het budget gekregen om een lease auto te bestellen a 37,5k waar ik 15% overheen kan.
Ze rijden er allemaal Skoda, maar iets anders mag ook. Uiteindelijk moet ik zeggen dat de Skoda Octavia een erg goede keuze lijkt te zijn qua ruimte en comfort.
Eigenlijk kom ik uit op de Skoda Octavia Combi Business Edition Plus met trekhaak. Kom dan uit op net geen 40k.
Als ik op tijd thuis ben, een keer naar de dealer toe om te bekijken. Vind het altijd heel moeilijk om te zien of bijvoorbeeld het model lager. de gewone Business Edition zoveel minder is. Of dat ik zoveel ga missen met de Octavia Sedan zeg maar.
Als ik kijk naar andere merken waarbij ik nu een Seat Leon Sportstourer rij, dan valt het me eigenlijk zwaar tegen omdat er een hendel vanaf valt, sierlijst los zit, enzovoorts. Die auto is uit januari 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hendel, sierlijst etc zou niet mogen. Dat zijn gewoon defecten die in principe normaal niet voorkomen en onder garantie vallen. Dus moet je niet vanuit gaan.

Octavia: de combi zou wel eens goedkoper in de lease kunnen zijn ook, want meer restwaarde :)
Maar daar is een ander topic voor ;)

Trekhaak zal een optie zijn van 100 euro ofz, kijk of je die als dealeroptie mee kunt lease ipv af-fabriek, scheelt je weer bijtelling :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
The Eagle schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:39:
Hendel, sierlijst etc zou niet mogen. Dat zijn gewoon defecten die in principe normaal niet voorkomen en onder garantie vallen. Dus moet je niet vanuit gaan.

Octavia: de combi zou wel eens goedkoper in de lease kunnen zijn ook, want meer restwaarde :)
Maar daar is een ander topic voor ;)

Trekhaak zal een optie zijn van 100 euro ofz, kijk of je die als dealeroptie mee kunt lease ipv af-fabriek, scheelt je weer bijtelling :)
Ok, thanks. De auto wordt wel gerepareerd hoor, maar toch. Daarnaast komen de prijzen bijna overeen voor hetzelfde. Denk dat die Octavia dan wel een betere keuze zal zijn.
Ik ben echt zo niet bij met al die lease dingen. Zeker niet met de eigen keuze mogelijkheid. Trekhaak lijkt 750 euro te zijn, maar zal daar wel kijken met een verhaaltje dat dit mijn budget is of iets.
Zal in het andere topic eens kijken. Zie alleen dat topic om één of andere reden niet.

Er wordt mij vertelt om met een offerte te komen uiteindelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 23-06-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Arunia schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:02:
Augustus een nieuwe werkgever en het budget gekregen om een lease auto te bestellen a 37,5k waar ik 15% overheen kan.
Ze rijden er allemaal Skoda, maar iets anders mag ook. Uiteindelijk moet ik zeggen dat de Skoda Octavia een erg goede keuze lijkt te zijn qua ruimte en comfort.
Eigenlijk kom ik uit op de Skoda Octavia Combi Business Edition Plus met trekhaak. Kom dan uit op net geen 40k.
Als ik op tijd thuis ben, een keer naar de dealer toe om te bekijken. Vind het altijd heel moeilijk om te zien of bijvoorbeeld het model lager. de gewone Business Edition zoveel minder is. Of dat ik zoveel ga missen met de Octavia Sedan zeg maar.
Als ik kijk naar andere merken waarbij ik nu een Seat Leon Sportstourer rij, dan valt het me eigenlijk zwaar tegen omdat er een hendel vanaf valt, sierlijst los zit, enzovoorts. Die auto is uit januari 2025.
Je zegt het zelf al, best even gaan kijken.

Tegenwoordig zijn de 'lagere' modellen ook wel al prima uitgerust, maar kijk het even na of je toch niet één bepaalde optie mist die je denkt nodig te hebben. Voor het overige zou ik vooral opletten dat je een leuk interieur en goede zetels hebt.

Ik zou altijd een combi nemen, gewoon super praktisch. En ik vind 'm ook mooier, maar smaken verschillen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Darks Dat is dan ook zeker wat we gaan doen. Mijn vrouw heeft een handboogcompound koffer welke in de achterbak moet. Veelal is dat bank naar beneden, maar het schijnt dat deze in de Octavia deze gewoon in de achterbak kan.

Ik vind het moeilijk om te vinden wat er nu precies al standaard in zit. Als je dan kijkt naar het plus model, dan lijkt er weinig meer in te zitten. Maar dat mogen ze bij de dealer wel zeggen.

Combi gaat hem waarschijnlijk wel worden, mijn vrouw wil dat sowieso liever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Arunia schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:27:
@Darks Dat is dan ook zeker wat we gaan doen. Mijn vrouw heeft een handboogcompound koffer welke in de achterbak moet. Veelal is dat bank naar beneden, maar het schijnt dat deze in de Octavia deze gewoon in de achterbak kan.

Ik vind het moeilijk om te vinden wat er nu precies al standaard in zit. Als je dan kijkt naar het plus model, dan lijkt er weinig meer in te zitten. Maar dat mogen ze bij de dealer wel zeggen.

Combi gaat hem waarschijnlijk wel worden, mijn vrouw wil dat sowieso liever hebben.
De Business Edition Plus is de geringe meerprijs van 1000 euro absoluut waard t.o.v de reguliere Business Edition... sterker nog, ik snap uberhaupt het bestaansrecht van de Business Edition niet.

Voor slechts 1000 euro meer krijg je:
  • Adaptieve cruise control inclusief Travel Assist (t.o.v reguliere CC, non-adaptief)
  • 13" infotainment incl built-in navigatie vs 10" infotainment excl built-in navigatie
  • 17" lichtmetalen velgen i.p.v 16"
  • Drive Mode Select
  • Getinte ramen achter
Nu zijn die laatste paar zaken niet heel spannend, maar om voor slechts 1000 meer ACC met TA te krijgen, het grotere scherm, en 17" velgen (16" is echt te klein imho)

Dat navigatiepakket alleen is al meer dan de meerprijs van de Business Edition Plus (1090), laat staan het Travel Assist Pack (590), Sunset (250), 17" velgen (550)... bij elkaar 2480 los.

Edit: het is trouwens totaal niet moeilijk om uit te vogelen wat er standaard op zit. Prijslijsten zijn gewoon beschikbaar en gemakkelijk terug te vinden op de website:
https://www.skoda.nl/-/me...ia-per-1-juni-2025-v2.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 23-06-2025 14:24 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MK_ Ik zie al de ACC welke ik graag zou willen met inderdaad automaat. Nu ga ik een stuk minder voor werk rijden, maar toch.
!3 inch scherm is wel prettig, maar navigatie gebruik ik vanuit de auto in principe niet. Maar wie weet.
Drive mode vind ik wel prettig. Huidige auto rijdt veel lekkerder op performance. Omdat daar ook de steering mee wordt aangepast.
Getinte ramen vind ik wel fijn. Meer ook van buitenaf omdat je niet perse makkelijk naar binnen kijkt. Voelt veiliger.

Zeker valide punten voor die 1000 euro meer.
Stiekem lijkt me het panoramisch dak ook wel fijn, maar goed, ik vind daar de bijna 2000 niet interessant genoeg voor en dat moet ik dan toch zelf er bovenop betalen.

Uiteindelijk ga ik kijken, maar weet ik het diep van binnen allang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Vanochtend bij het inladen van de kodiaq phev weer iets nieuws; de kofferbak knop boven de kentekenplaat deed het niet. Zelfs na herhaaldelijk openen en sluiten van de klep en auto ook niet. Het knopje op de afstandsbediening indrukken werkte wel gewoon.

Vervolgens 10 minuten de auto met rust gelaten en hij deed het.

Samen met alle andere irritante dingen, wat kan ik hiermee? Leasemaatschappij lastig vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mimiix schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:55:
Vanochtend bij het inladen van de kodiaq phev weer iets nieuws; de kofferbak knop boven de kentekenplaat deed het niet. Zelfs na herhaaldelijk openen en sluiten van de klep en auto ook niet. Het knopje op de afstandsbediening indrukken werkte wel gewoon.

Samen met alle andere irritante dingen, wat kan ik hiermee? Leasemaatschappij lastig vallen?
Heb dit nu zelf ook 2 keer meegemaakt hier, blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:00
MK_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:18:
[...]

De Business Edition Plus is de geringe meerprijs van 1000 euro absoluut waard t.o.v de reguliere Business Edition... sterker nog, ik snap uberhaupt het bestaansrecht van de Business Edition niet.

• Adaptieve cruise control inclusief Travel Assist (t.o.v reguliere CC, non-adaptief)
  • 13" infotainment incl built-in navigatie vs 10" infotainment excl built-in navigatie
  • Drive Mode Select
  • Getinte ramen achter
Nu zijn die laatste paar zaken niet heel spannend, maar om voor slechts 1000 meer ACC met TA te krijgen, het grotere scherm, en 17" velgen (16" is echt te klein imho)

Dat navigatiepakket alleen is al meer dan de meerprijs van de Business Edition Plus (1090), laat staan het Travel Assist Pack (590), Sunset (250), 17" velgen (550)... bij elkaar 2480 los.

Edit: het is trouwens totaal niet moeilijk om uit te vogelen wat er standaard op zit. Prijslijsten zijn gewoon beschikbaar en gemakkelijk terug te vinden op de website:
Je hebt helemaal gelijk hoor. Echter kan het blijkbaar qua leaseprijs nogal scheef lopen.
Mijn vrouw heeft de ‘gewone’ business edition moeten bestellen en allerlei opties los moeten toevoegen om binnen budget te blijven. Helaas de 17” niet gelukt omdat ze ook per se winterbanden wilde hebben.
Bij MKB lease kreeg ze business edition plus écht niet binnen leasebudget. Heel krom natuurlijk, maar heeft blijkbaar te maken met bepaalde acties/extra inkoopkorting op de reguliere business edition.

Daardoor dus én iets minder aan opties én een hogere fiscale bijtelling. Beetje dubbel genaaid. Ze kon geen andere leasemij kiezen, haar nieuwe wg dealt met MKB lease en ze was al tevreden dat ze meteen een auto mocht bestellen. Lichte downgrade t.o.v. van wat ze gewend was qua leaseauto en budget maar je kunt niet alles hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:24

Mr-D.

interpunctie? no hero here

[...]

• Drive Mode Select
  • Getinte ramen achter

Ik kom zelf vanuit de franse hoek voor meer dan 20 jaar, en heb nu een Superb op 16' maar dan rijd dit wel iets comfortabeler dan 17' ok het ziet er niet uit die ballon banden.
had ook een proefrit gemaakt in de Tiguan met sportonderstel bij de eerste bocht zat ik al op de bijrijderstoel, maar gelukkig hield de gordel mij tegen.

ik vind mijn huidige config een goede mix tussen comfort en sportief geveerd.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Mimiix schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:55:

Heb je zin om langs te rijden. Je auto in te leveren? Ik zou pas gaan bellen als t zorgwekkende taferelen aan gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

remzor schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:31:
[...]
Je hebt helemaal gelijk hoor. Echter kan het blijkbaar qua leaseprijs nogal scheef lopen.
Mijn vrouw heeft de ‘gewone’ business edition moeten bestellen en allerlei opties los moeten toevoegen om binnen budget te blijven. Helaas de 17” niet gelukt omdat ze ook per se winterbanden wilde hebben.
Bij MKB lease kreeg ze business edition plus écht niet binnen leasebudget. Heel krom natuurlijk, maar heeft blijkbaar te maken met bepaalde acties/extra inkoopkorting op de reguliere business edition.

Daardoor dus én iets minder aan opties én een hogere fiscale bijtelling. Beetje dubbel genaaid. Ze kon geen andere leasemij kiezen, haar nieuwe wg dealt met MKB lease en ze was al tevreden dat ze meteen een auto mocht bestellen. Lichte downgrade t.o.v. van wat ze gewend was qua leaseauto en budget maar je kunt niet alles hebben ;)
Klopt, maar een beetje leasemaatschappij heeft ook door dat een Business Edition Plus een hogere restwaarde zal hebben dan ene Business Edition, dus zelfs al is er bij aanschaf minder marge verdienen ze het aan de andere kant wel weer terug :P

Als ik bij Directlease even kijk (standaard km/tijd, zelfde motorisering):Wordt zelfs goedkoper :P Idem voor de MHEV, daar is het verschil zelfs 3 tot 4x zo groot (:+)

Dus in dat geval heb je meer uitrusting én een lager leasebedrag :P

Volledige modeloverzicht bij Directlease hier
Mr-D. schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:04:
[...]
Ik kom zelf vanuit de franse hoek voor meer dan 20 jaar, en heb nu een Superb op 16' maar dan rijd dit wel iets comfortabeler dan 17' ok het ziet er niet uit die ballon banden.
had ook een proefrit gemaakt in de Tiguan met sportonderstel bij de eerste bocht zat ik al op de bijrijderstoel, maar gelukkig hield de gordel mij tegen.

ik vind mijn huidige config een goede mix tussen comfort en sportief geveerd.
Een Skoda rijdt sowieso al zachter dan een Volkswagen, en al helemaal een met sportonderstel :P

Maar daarom gaf ik ook aan dat 16" naar mijn mening te klein is :) Dat had ik al op mijn B-segmenter uit 16", later zelfs nog vervangen naar 17". Nu 18" onder een C-segmenter :P Naar mijn mening maken velgen de auto qua looks, dus ook wel belangrijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

• Drive Mode Select
  • Getinte ramen achter

grappig al die 'opties' waren bij mijn Superb gewoon standaard (ik heb de base spec met alleen sunroof en towbar als optie)..
Misschien dat het per land erg verschild wat er standaard is.. of misschien omdat de superb als een meer premium product in de markt word gezet en dit dus standaard moet zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
ToolkiT schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:36:
[...]of misschien omdat de superb als een meer premium product in de markt word gezet en dit dus standaard moet zijn? :?
De importeur bepaalt hoe een model/versie eruit ziet maar dat laatste vooral. .

Elroq vs. Enyaq is een mooi voorbeeld, die 5K verschil zit in de kleinere kofferbak maar op een Enyaq zitten toch een paar extra's op de standaard die bij de Elroq pas komen als je de Bus. Edition koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:51
Holzschuh schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:05:
[...]

De importeur bepaalt hoe een model/versie eruit ziet maar dat laatste vooral. .

Elroq vs. Enyaq is een mooi voorbeeld, die 5K verschil zit in de kleinere kofferbak maar op een Enyaq zitten toch een paar extra's op de standaard die bij de Elroq pas komen als je de Bus. Edition koopt.
Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat de Enyaq al een ouder model is,
Daarbij stoppen fabrikanten gedurende de looptijd steeds meer opties als standaard in het model. Zodoende het aantrekkelijker te houden om zo'n "ouder" model te kopen.

Elroq is nu nieuw, dus daarmee sowieso al interessant voor kopers.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ToolkiT schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:36:
[...]
grappig al die 'opties' waren bij mijn Superb gewoon standaard (ik heb de base spec met alleen sunroof en towbar als optie)..
Misschien dat het per land erg verschild wat er standaard is.. of misschien omdat de superb als een meer premium product in de markt word gezet en dit dus standaard moet zijn? :?
Superb staat natuurlijk iets hoger gepositioneerd, dus dan krijg je vaak iets meer zaken standaard.

Die genoemde zaken zijn in Nederland op de Superb dan ook weer standaard (al ontbreekt de elektrische achterklep dan weer die wel standaard is op de Octavia :? Of enkel de Virtual Pedal :? )

Sunroof is in Nederland niet leverbaar op de basis "Editon" Superb maar daar is een Business Edition nodig. Die heeft dan vervolgens wel weer o.a Virtual Pedal en de uitgebreidere Kessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MK_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:46:
[...]

Superb staat natuurlijk iets hoger gepositioneerd, dus dan krijg je vaak iets meer zaken standaard.

Die genoemde zaken zijn in Nederland op de Superb dan ook weer standaard (al ontbreekt de elektrische achterklep dan weer die wel standaard is op de Octavia :? Of enkel de Virtual Pedal :? )

Sunroof is in Nederland niet leverbaar op de basis "Editon" Superb maar daar is een Business Edition nodig. Die heeft dan vervolgens wel weer o.a Virtual Pedal en de uitgebreidere Kessy
Mijn achterklep is ook handmatig idd...
Niet een mega issue, het is een nice feature maar zoveel gemak levert het toch niet op IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
MK_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:23:
[...]

Klopt, maar een beetje leasemaatschappij heeft ook door dat een Business Edition Plus een hogere restwaarde zal hebben dan ene Business Edition, dus zelfs al is er bij aanschaf minder marge verdienen ze het aan de andere kant wel weer terug :P

Als ik bij Directlease even kijk (standaard km/tijd, zelfde motorisering):Wordt zelfs goedkoper :P Idem voor de MHEV, daar is het verschil zelfs 3 tot 4x zo groot (:+)

Dus in dat geval heb je meer uitrusting én een lager leasebedrag :P
Ik had zelf ook vergeleken op Directlease en verwachtte ook een min of meer zelfde leaseprijs voor de Business Edition en de BED plus.
Echter weet ik ook dat Directlease één van de miljoen leasemij's is en je altijd te maken hebt met tijdelijke acties e.d. De ene keer komen ze er goedkoop uit, de andere keer wellicht duur t.o.v. een andere maatschappij. Blijkbaar berekent MKB lease de restwaarde toch anders of is het inkoopvoordeel voor hen zoveel hoger voor de reguliere BED dat het significant scheelt in de leaseprijs. Dat kunnen wij niet beoordelen, tenzij je er werkt natuurlijk ;)

Ach ja, in principe heeft ze nu alles alleen is ze wat meer bijtelling kwijt. Enige jammere vind ik persoonlijk de travel assist (boeit haar zelf helemaal niks) en de 16" i.p.v. 17". Maar het zal ongetwijfeld een fijne wagen zijn. In ieder geval wel de 150pk DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Chillz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:09:
[...]

Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat de Enyaq al een ouder model is,
Daarbij stoppen fabrikanten gedurende de looptijd steeds meer opties als standaard in het model. Zodoende het aantrekkelijker te houden om zo'n "ouder" model te kopen.

Elroq is nu nieuw, dus daarmee sowieso al interessant voor kopers.
Enyaq heeft net een face lift gehad en is standaard 8K duurder. Dan heb je gewoon meer nodig in je basisuitrusting dan alleen een grotere kont :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Heeft iemand een goede telefoonhouder ontdekt die diep genoeg de ventilatieroosters in kunnen om te blijven zitten? Ik heb deze een paar maanden geleden gekocht voor 50 euro met name door de goede recensies:
https://www.bol.com/nl/nl...GhpKmw.4_8.9.ProductTitle

Blijft alleen niet leker zitten in de roosters. Hij is veel te zwaar met telefoon eraan dus hangt altijd naar beneden en rust op de temperatuurknop van bijrijder. Moet toch iets beters voor zijn..? (Kodiaq II)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
eazi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:55:
Heeft iemand een goede telefoonhouder ontdekt die diep genoeg de ventilatieroosters in kunnen om te blijven zitten? Ik heb deze een paar maanden geleden gekocht voor 50 euro met name door de goede recensies:

Blijft alleen niet leker zitten in de roosters. Hij is veel te zwaar met telefoon eraan dus hangt altijd naar beneden en rust op de temperatuurknop van bijrijder. Moet toch iets beters voor zijn..? (Kodiaq II)
Ik bestel altijd alleen maar houders van Brodit. Als je die gewend bent wil je geen zuignap en ventilatierooster spul meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

eazi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:55:

+1 voor brodit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Alekz87 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Heb je zin om langs te rijden. Je auto in te leveren? Ik zou pas gaan bellen als t zorgwekkende taferelen aan gaat nemen.
Naja, die bijtelling betalen voor een half brakke auto is ook niet heel fijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

remzor schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:49:
[...]

Ik bestel altijd alleen maar houders van Brodit. Als je die gewend bent wil je geen zuignap en ventilatierooster spul meer ;)
Heb je foto toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

eazi schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Heb je foto toevallig?
https://shop.brodit.nl/me...73aba8e9d3/8/5/856109.jpg

deze heb ik er ook opgezet, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
[...]

Heb je foto toevallig?
Kun je Googlen, kom je waarschijnlijk op de website van broditcenter of carkitstunter uit ofzo. Merk en model auto selecteren en je krijgt de houders met foto's te zien.
Heb er al gehad voor een Mercedes A, Karoq, Ibiza, 308, V40 en straks ook voor de Octavia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]

Heb je foto toevallig?
Ik zal morgen een foto posten van mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

remzor schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:06:
[...]

Kun je Googlen, kom je waarschijnlijk op de website van broditcenter of carkitstunter uit ofzo. Merk en model auto selecteren en je krijgt de houders met foto's te zien.
Heb er al gehad voor een Mercedes A, Karoq, Ibiza, 308, V40 en straks ook voor de Octavia.
Ik heb gegoogled maar die stockfotos hebben geen telefoon erop, en ik vind de setup er een beetje vaag uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
eazi schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:15:
[...]

Ik heb gegoogled maar die stockfotos hebben geen telefoon erop, en ik vind de setup er een beetje vaag uitzien.
Ik rijd geen Kodiaq en de Karoq is ook de deur uit (die delen dezelfde Brodit houders als ik me niet vergis) dus kan je helaas niet helpen met een eigen foto.

Edit:
Zo vaag vind ik de foto zelf niet. Volgens mij heb jij dit type Kodiaq? Ik had ook deze angled mount op die plek. Voor de duidelijkheid: dit is alleen de Proclip, daar moet je dus nog de geschikte Brodit houder voor jouw telefoon opschroeven. Je koopt die dus beide apart van Brodit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw7B5Ou0hbnB216q6LHtRfeckII=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ySo6T3n1vytJbRt9f0FkxJ1l.jpg?f=user_large

Edit 2: ik zie dat je Kodiaq II schreef en met II bedoel je dus ook het nieuwe model, niet de facelift van het vorige model? Dan is bovenstaande foto waarschijnlijk niet correct want die inrichting zal er anders uit zien ja.

[ Voor 50% gewijzigd door remzor op 25-06-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:47
Van de Enyaq heb ik vernomen dat er mensen windgeruis ervaren vanuit de kant van de spiegel... speelt dit ook bij de Kodiaq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

remzor schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Ik rijd geen Kodiaq en de Karoq is ook de deur uit (die delen dezelfde Brodit houders als ik me niet vergis) dus kan je helaas niet helpen met een eigen foto.

Edit:
Zo vaag vind ik de foto zelf niet. Volgens mij heb jij dit type Kodiaq? Ik had ook deze angled mount op die plek. Voor de duidelijkheid: dit is alleen de Proclip, daar moet je dus nog de geschikte Brodit houder voor jouw telefoon opschroeven. Je koopt die dus beide apart van Brodit.

[Afbeelding]

Edit 2: ik zie dat je Kodiaq II schreef en met II bedoel je dus ook het nieuwe model, niet de facelift van het vorige model? Dan is bovenstaande foto waarschijnlijk niet correct want die inrichting zal er anders uit zien ja.
Ja het is het nieuwe model. Je kunt het daar niet bevestigen. De Brodit aansluiting zit als een klip om het grote scherm heen en de telefoon moet dan links vlakbij het stuur en overlapt met het scherm voor je neus. Daarom wil ik graag een foto. Toch bedankt voor de moeite.
Nougat schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:30:
Van de Enyaq heb ik vernomen dat er mensen windgeruis ervaren vanuit de kant van de spiegel... speelt dit ook bij de Kodiaq?
Het is mij nooit opgevallen dat er veel windgeruis is eerlijk gezegd. Zeker geen overlast ervan.

---

Overigens staat mijn Kodiaq vandaag bij de dealer voor 2 terugroepacties, een stuiterend dak bij sluiten en een overmatig geluid bij maximaal insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Maar die brodit houders schoef je vast in de auto?
Dat is voor leasewagens niet echt een optie dus.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ztk2kLrrxhjPRRC4aHNjKSceY90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxanJpXNdJOXWpXs7j8aXWkU.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn setup. Hij zit rond het scherm. Ik heb hem overigens niet vastzitten met de tape die er bij zit, maar dat kan wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mooie illustratie van hoe groot de Superb is :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3zudxfuLxQay10NhjjwBb6CJLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nRJXHKM2Sn4af0aRzCdIumUM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3N94-OF3YU79miKXUhI1iw03pQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bxtC737a2u2vli5QwiwyPdkP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h1Fc6RiI3p6dzRBgFql-SDi3ms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpsTWKcClBRPW30ZQhsNiCXN.png?f=fotoalbum_large
Die Wolsely is natuurlijk een paar generaties ouder, maar feit dat ik niet in het vak paste (kon misschien nog iets verder naar achteren maar niet veel) zegt ook wel wat.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Mimiix schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:25:
[Afbeelding]

Dit is mijn setup. Hij zit rond het scherm. Ik heb hem overigens niet vastzitten met de tape die er bij zit, maar dat kan wel.
Aha, jij hebt hem andersom geplaatst. Dat lijkt me al beter. Hartelijk dank. Hoe ziet de bevestiging eruit? Lijkt erop dat hij zich gewoon erom heen klemt?

[ Voor 6% gewijzigd door eazi op 25-06-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

eazi schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Aha, jij hebt hem andersom geplaatst. Dat lijkt me al beter. Hartelijk dank. Hoe ziet de bevestiging eruit? Lijkt erop dat hij zich gewoon erom heen klemt?
Ja, dit heb ik ook nagevraagd aan de verkoper (emounting). Ik vond hem naast het stuur namelijk vervelend. Ik had het nagevraagd en mocht het testen. Dit zit voor mij helemaal goed.

Je bedoeld e bevestiging aan de auto? Ja , hij schuift gewoon om het scherm. Hij is precies goed. Dus hij klemt niet maar hij zit ook niet helemaal los.

De rammount had ik nog van mn brodit in de scala. Die heb ik trouwens over , mocht iemand met een scala een brodit clip willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:57:
Meestal klem je ze in een kier tussen twee panelen. Geen schroeven/breken voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Verdiep je er even in hoe geniaal de houders van Brodit werken (kijk even een filmpje op Youtube of zo). Die schroef je dus niet vast, maar klik je ergens in een spleet van het dashboard of de A-stijl. Als je dit systeem één keer gehad hebt, wil je nooit meer wat anders. En zeker niet die pruts-oplossingen die je ventilatieroosters slopen en daardoor dus onder aan de streep heel erg duur zijn, en altijd gammel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Waarom hebben jullie allemaal nog een telefoonhouder nodig als je al gebruik kan maken van Android Auto/Apple Carplay? Is het niet vooral een manier om het nog verleidelijker te maken om op je telefoon bezig te gaan tijdens het rijden?

Persoonlijk gebruik ik geen telefoonhouder meer sinds ik beschik over Android Auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
nooberke schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:11:
Waarom hebben jullie allemaal nog een telefoonhouder nodig als je al gebruik kan maken van Android Auto/Apple Carplay? Is het niet vooral een manier om het nog verleidelijker te maken om op je telefoon bezig te gaan tijdens het rijden?
Onze beide auto's hebben geen Android auto of Apple carplay. Niet iedereen rijdt steeds in de nieuwste auto's.

[ Voor 8% gewijzigd door Andrehj op 25-06-2025 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Persoonlijk gebruik ik geen telefoonhouder meer sinds ik beschik over Android Auto
maar maar hoe doe je dan appen, browsen en netflix kijken terwijl je rijdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Flitsmeister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:22
@Mimiix
Heb jij de betaalde versie?
Sinds FM elke verkeerscamera meldt, gebruik ik het niet meer.

We worden allemaal richting betaalde apps gepushed, daar ben ik in dit geval te krenterig voor.
Cruise control aan en dan maar niet meer te hard rijden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Die draai ik ook, wat voegt het toe om daar het scherm van te kunnen zien?

@djiedjee: sommige stukken snelweg is het echt enorm irritant ja, hebben ze gewoon expres gedaan om de betaalde versie te pushen.

EDIT: Lees nu dat de toggle weer werkt om ze uit te schakelen, ga het uitproberen, zonder het gemok om die camera's is het een stuk rustiger in de auto :P

[ Voor 18% gewijzigd door nooberke op 25-06-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

djiedjee schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:04:
@Mimiix

We worden allemaal richting betaalde apps gepushed, daar ben ik in dit geval te krenterig voor.
Ja. Alleen door die camera update begin ik wel te twijfelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Die verkeerscamera's kun je gewoon uitzetten, ik heb ook geen betaalde versie en ik kan het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:51
Verkeerscamera's is een van de weinige meldingen die je in FM uit kan zetten zonder abo.

Dat is voor nu fijn.
Grote kans dat ze het over een tijdje terugdraaien, als we er allemaal aan gewend zijn, en het dan toch betaald wordt.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
Nee, de proclip is dus een clip. Schroef je niet vast.

Voornamelijk vanwege flitsmeister. Ik wil op mijn telefoonscherm zien wat de situatie is/wat er aan komt. Alleen een piepje voor een flitser vind ik persoonlijk dus niet genoeg. Ik wil zien dat er 12km verderop een flitser staat, hoe lang een file nog duurt, dat er iets op de weg ligt, enz. :)
djiedjee schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:04:
@Mimiix

Dat heb ik uit gezet. Ik heb ook geen premium. Meer uit principe denk ik, want het zijn de kosten niet zozeer. Een boete per jaar is kostbaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Iemand een idee wat de flippers aan het stuur in de Kodiaq PHEV doen? In de handleiding kan ik het niet vinden, en tijdens het rijden zie of voel ik niets gebeuren als ik ze indruk. Dummy knop voor de Sportline? (ik heb de business edition).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Richard P schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:14:
Iemand een idee wat de flippers aan het stuur in de Kodiaq PHEV doen? In de handleiding kan ik het niet vinden, en tijdens het rijden zie of voel ik niets gebeuren als ik ze indruk. Dummy knop voor de Sportline? (ik heb de business edition).
Als het goed is schakel je met de linkse terug en met de rechter op. Je DSG zou dan naar de M stand moeten gaan. En als je daar te lang in rijdt zonder te schakelen, switcht ie weer naar D.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup... Zijn voor het schakelen van de dsg bak.

Had er van mij af mogen blijven. Schakelt binnen no time weer naar D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:25
MikeyMan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:49:
Yup... Zijn voor het schakelen van de dsg bak.

Had er van mij af mogen blijven. Schakelt binnen no time weer naar D.
Ik gebruik zelf om terug te schakelen bij een helling naar beneden om wat harder af te remmen op de motor. Of om alvast terug te schakelen voor een inhaalactie. Daar werkt het prima voor.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste