@
Montalbano Ook even mijn ervaringen met betrekking tot jouw vragen:
Voorverwarmen
Gaat op elektriciteit. Aan de laadpaal werkt dit altijd. Op alleen de accu is mijn ervaring dat er zo'n 10 tot 15 procent capaciteit in de batterij moet zitten wil dit dan werken.
Voorruitverwarming
Heb ik niet, maar wanneer het interieur de maximale tijd (30 minuten) voorverwarmd veeg je het laatste beetje ijs (achter de binnenspiegel) zo weg. Ik heb het in de afgelopen winter niet gemist. Misschien anders wanneer je op wintersport bent oid, maar die ervaring heb ik niet. Je kan in de auto zelf een schema instellen mbt voorverwarmen; hier heb je de app niet perse voor nodig.
Caravan trekken
Geen ervaring mee, omdat ik zonder trekhaak rijdt.
Hulpsystemen
Ik rijd de Kodiaq PHEV nu sinds oktober vorig jaar, en kan maar niet wennen aan de hulpsystemen. Ze grijpen in wanneer het niet nodig is en dus ook niet wordt verwacht, om de haverklap een piep in de auto waardoor je wordt afgeleid, je moet immers op zoek naar de reden van piepen, en die staat vaak op het dashboard. Ik heb wel eens verzucht: reed ik de vorige Kodiaq nog maar...
CarPlay
Ik gebruik deze ook icm de iPhone. Alles concentreert zich op het grote scherm in het midden. In de rechterklok zie je ook wel wat info van media, maar dat is ook zo bij het luisteren naar de radio (artiest en nummer bijvoorbeeld, of podcast info). Moet zeggen dat ik in de praktijk CarPlay alleen op het middelste scherm gebruik.
Qua ruimte krijg je geen spijt. Passagiers achterin kunnen haast niet beter zitten dan in een Kodiaq. Zelfs met de benen over elkaar.
@
Richard P Straks in Hengelo ophalen?