• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Dan meld ik me ook maar ;) Met een 1.6 greenline octavia combi met verder erop en eraan beweeg ik mij voort. Zie hem vaak rijden in NL.... :+ Het is er 1 van half 2014 met 135.000KM op de teller.

Mag denk ik half volgend jaar weer een andere uitkiezen. Twijfel dan nog tussen weer een skoda (octavia/superb) of toch naar de V60. Denk dat ik de ruimte van skoda wel ga missen dan...

• Frisenfruitig
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-10-2021
TomPana schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Goed om te zien dat zaken als zwarte grill dan wel mogelijk zijn. Hier vind je in de officiele prijslijsten niets van terug zover ik weet. Dit heb je gewoon met de dealer geregeld neem ik aan? (grille, dakrails, logo, bbs velgen?)
Ja, verlagen ook, maar niet elke dealer is er blij mee. Er zijn er die meteen roepen dat het niet kan, omdat ze liever gewoon auto's leveren af fabriek. En niet elke dealer heeft de kennis en de mensen. Het is sowieso verstandig om meerdere dealers een offerte te vragen, de prijzen van de after market spullen inclusief montage verschillen nogal. Kan zomaar €2000 schelen als je wat leuke dingen doet. Kun je toch meer met je leasebudget dan je dacht!
Particulier kun je beter zelf ergens te rade gaan, want de dealer rekent wel.

Leren bekleding doen ze allemaal wel achteraf, de meeste Skoda dealers met Alba, sommige met Leder Inbouw Nederland. Maakt niet zoveel uit, ze werken allemaal met mallen van de stoelen en een atelier in Maleisië waar hoezen worden genaaid. De mogelijkheden zijn legio, heel veel kleuren leer, meerdere kleuren design, stiksel, logo's, stoelverwarming, stoelventilatie, stoelmassage, zelfs je dashboard en je stuur kun je laten bekleden. Wat jij wilt. En allemaal buiten de bijtelling.

Ik neem alleen de opties af fabriek die echt nodig zijn en zelfs daar kun je soms nog omheen. Sommige zaken op de Skoda, zoals lane assist, zijn achteraf in te stellen, mits je wel de benodigde hardware hebt (camera). De optie is dan vaak gewoon softwarematig en hoeft alleen maar te worden aangevinkt. Dat kun je al voor €50 door iemand laten doen. Lees je maar eens in op het Skoda forum.

Maar nu niet massaal zwarte grill, spiegels en dakrails nemen hè, ik wil wel een beetje origineel blijven ;)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Frisenfruitig schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Yep De weg naar de Hel is geplaveid met goede bedoelingen. Zoals de Oud Hollansche uitdrukking luidt. :)
True :+

Maar uiteindelijk allemaal toch nog gefixt :) navigatie is beschikbaar (en rete snel, ik was vorige navigatie nog gewend uit 2014) en bevalt heel erg goed!
En de Lambdasonde issue is nu gefixt :) we kunnen weer een jaar knallen 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Frisenfruitig
Gelukkig maar. Geen gezeur, gewoon lekker gaan! :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Sinds een maand of 4 ook een Skoda, ruim 16.000 km gereden inmiddels:

Skoda Octavia Hatchback 1.6 TDI Style Businessline DSG
Kleur: Quartz Grey
Bekleding: Zwart
Opties:
- Ruitenwisser achter
- Achteruitrij camera
- Verwarmbare voorruit

Hiervoor 4 jaar met heel veel plezier in een Lexus CT200h gereden, maar die kon van de leasemaatschappij helaas niet verlengd worden. Dus nu een stuk meer geld per maand (zowel qua leasebedrag, als qua bijtelling) kwijt. Ik weet nog niet zo goed wat ik van de auto moet vinden, ik mis vooral de stilte op kruissnelheid op de snelweg en de kracht van de elektromotor bij 0-30 km/h. Maar op andere punten is de Skoda weer een stuk beter.

Ik irriteer me inmiddels wel aan alle mails/telefoontjes van Skoda. Inmiddels 4x enquete gehad over hoe ik de dealer vond (wat ik van de auto vind durven ze dan blijkbaar weer niet te vragen), 3x een mail of ik me wil inschrijven bij een mijn skoda account (laatste herinnering! - laat ze eerst maar eens aangeven wat ik eraan heb, maar dat is blijkbaar moeilijk...), en daarnaast spam voor 'zomerchecks om zorgeloos de zomer door te komen' (daar heb ik erg onsubtiel op gereageerd dat ik me erg veel zorgen maak wanneer ze dit soort mails sturen naar iemand die een auto van 1 maand oud heeft...) en een dagje circuit (iets wat volgens 99% van de leaseovereenkomsten niet mag, dat zouden ze moeten weten...).

• Frisenfruitig
CubicQ schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:15:
Sinds een maand of 4 ook een Skoda, ruim 16.000 km gereden inmiddels:

Skoda Octavia Hatchback 1.6 TDI Style Businessline DSG
Kleur: Quartz Grey
Bekleding: Zwart
Opties:
- Ruitenwisser achter
- Achteruitrij camera
- Verwarmbare voorruit

Hiervoor 4 jaar met heel veel plezier in een Lexus CT200h gereden, maar die kon van de leasemaatschappij helaas niet verlengd worden. Dus nu een stuk meer geld per maand (zowel qua leasebedrag, als qua bijtelling) kwijt. Ik weet nog niet zo goed wat ik van de auto moet vinden, ik mis vooral de stilte op kruissnelheid op de snelweg en de kracht van de elektromotor bij 0-30 km/h. Maar op andere punten is de Skoda weer een stuk beter.

Ik irriteer me inmiddels wel aan alle mails/telefoontjes van Skoda. Inmiddels 4x enquete gehad over hoe ik de dealer vond (wat ik van de auto vind durven ze dan blijkbaar weer niet te vragen), 3x een mail of ik me wil inschrijven bij een mijn skoda account (laatste herinnering! - laat ze eerst maar eens aangeven wat ik eraan heb, maar dat is blijkbaar moeilijk...), en daarnaast spam voor 'zomerchecks om zorgeloos de zomer door te komen' (daar heb ik erg onsubtiel op gereageerd dat ik me erg veel zorgen maak wanneer ze dit soort mails sturen naar iemand die een auto van 1 maand oud heeft...) en een dagje circuit (iets wat volgens 99% van de leaseovereenkomsten niet mag, dat zouden ze moeten weten...).
Volgens mij kun je met mijn Skoda gebruik maken van een app waarmee je kunt zien of je auto op slot is, hoeveel brandstof je nog hebt etc.
Verder is alles een kwestie van standaard communicatie protocollen, een robot die brieven stuurt aan een database met gegevens, die beperkt is en dus niet ziet hoe nieuw je auto is, of er geleased is, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Sinds twee jaar rijd ik nu privé rond in een Fabia Combi Greenline uit 2010. Los van een irritant probleem met de climate control waar de dealer niet uitkomt, toch best tevreden.

Na het wisselen van werkgever mocht ik een lease-auto gaan uitkiezen. De keuze is na wat twijfelen tussen de Ibiza St en de Fabia Combi, wederom gevallen op een Fabia Combi. Hij is 1 augustus besteld met de volgende specs:

Skoda Fabia combi 1.4 TDI 90pk Greentech Style Business
Kleur: Pacific blue
Bekleding: Grijs
Opties:
  • Achteruitrij camera
  • Adaptive cruise control
  • Vaste trekhaak (accessoire)
Er was in het budget ruimte over voor, of de opties, of metallic lak. Dan gaat mijn voorkeur toch voor het comfort.

De auto is begin augustus besteld met een verwachte leverdatum van half oktober. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Frisenfruitig schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:12:
[...]

Volgens mij kun je met mijn Skoda gebruik maken van een app waarmee je kunt zien of je auto op slot is, hoeveel brandstof je nog hebt etc.
Verder is alles een kwestie van standaard communicatie protocollen, een robot die brieven stuurt aan een database met gegevens, die beperkt is en dus niet ziet hoe nieuw je auto is, of er geleased is, etc.
Lees dat het alleen werkt op business modellen vanaf 3 juni 2016. Helaas dus niet voor mijn Superb van mei 2016. Volgens de website kan het later dit jaar ook ingebouwd worden op oudere modellen dus ik denk dat het hier om de smartgate gaat.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisenfruitig
rajackar schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Lees dat het alleen werkt op business modellen vanaf 3 juni 2016. Helaas dus niet voor mijn Superb van mei 2016. Volgens de website kan het later dit jaar ook ingebouwd worden op oudere modellen dus ik denk dat het hier om de smartgate gaat.
Module kost €250 heb ik begrepen. Of dat het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:17
Smartgate is volgens mij via Wifi in je auto. "Mijn Skoda" werkt via een GSM module die die gegevens doorstuurt en je via de app kunt ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

jongetje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:06:
Smartgate is volgens mij via Wifi in je auto. "Mijn Skoda" werkt via een GSM module die die gegevens doorstuurt en je via de app kunt ophalen.
WiFi in de auto staat los van Smartgate. Smartgate zelf werkt dan wel weer met WiFi. Beetje verwarrend allemaal. Ik kwam er ook pas achter toen ik me in ging lezen om te kijken of ik Smartgate had.
Als ik zie wat de my skoda app allemaal kan lijkt het toch meer te kunnen dan dat nu met alleen smartgate mogelijk is. Mischien smartgate 2.0 ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hier meer over "Mijn Skoda" app. : http://www.iculture.nl/nieuws/mijn-skoda-app-auto/
Zit alleen op de nieuwste Business modellen met 2 jaar abonnement (niet bekend wat het daarna kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38

Guldan

Thee-Nerd

De octavia schijnt in week 38 al geleverd te kunnen worden. De dealer wilde zich nog even een slag om de arm houden. Vrijdag maar eens bellen voor een update.

Soms duurt wachten erg lang..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Wat mij betreft vind ik het echt een hele mooie bak! Groot, ruim en genoeg luxe. Alleen ben ik benieuwd wat de prijs gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik vind het ook super mooi. Zeker als de prijs dicht tegen de Octavia aan ligt wordt dit een hardloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
vinom schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:22:
[video]

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Wat mij betreft vind ik het echt een hele mooie bak! Groot, ruim en genoeg luxe. Alleen ben ik benieuwd wat de prijs gaat worden...
Hele dikke bak, zal net iets goedkoper worden denk ik dan die van VW, oftewel best aan de prijs ;)
Die Preise sollen auf Niveau des Superb Combi sein, womit der Kodiaq mindestens 26.000 Euro kosten wird.
Maar dat zal in Duitsland zijn.....

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 02-09-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ja, ik hoop dat ie dicht tegen de Octavia aan ligt. Ik mag volgend jaar een nieuwe bak uitkiezen, dus ik hoop dat dit een kanshebber gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32
Hele mooie wagen :) Zou ik zo willen hebben. Ik ben inderdaad wel heel benieuwd naar de prijs. Catalogusprijs van de goedkoopste Tiguan diesel is zeg 34.000. Zou me niets verbazen als deze dan net in de 30.000 zit. Al met al best een sloot geld natuurlijk, maar wauw. Hele mooie bak :)

Het zou voor mij van de uitrustingsniveau's afhangen of dit een optie zou zijn. Als de basisversie al vrij rijk is uitgerust dan ja.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
vinom schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:22:
[video]

Ik vind hem wel wat hebben, alleen de achterkant is niet zo mooi, een Tucson vind ik dan velen malen mooier, maar die is een stuk minder ruim.

Als de prijs goed is, zou ik hem zeker overwegen. Alleen als ik zie wat een Yeti al kost in de lease, ben ik bang dat hij onbetaalbaar wordt, in de lease...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
dfrenner schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:56:
[...]

Ik vind hem wel wat hebben, alleen de achterkant is niet zo mooi, een Tucson vind ik dan velen malen mooier, maar die is een stuk minder ruim.

Als de prijs goed is, zou ik hem zeker overwegen. Alleen als ik zie wat een Yeti al kost in de lease, ben ik bang dat hij onbetaalbaar wordt, in de lease...
Nou, dat is dus het grappige. Ik kijk altijd op directlease voor prijzen (prijsverhoudingen) omdat hun interface van ongeveer alle maatschappijen het minst brak is. De Tiguan staat daar voor vanaf 409 euro (uiteraard goedkoopste pakket etc. etc.). De Yeti staat daar vanaf 420. Ik verwacht eerder dat de Kodiaq tussen de Octavia en Tiguan in komt te zitten (dus zeg vanaf 380 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Korvaag schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:00:
Nou, dat is dus het grappige. Ik kijk altijd op directlease voor prijzen (prijsverhoudingen) omdat hun interface van ongeveer alle maatschappijen het minst brak is. De Tiguan staat daar voor vanaf 409 euro (uiteraard goedkoopste pakket etc. etc.). De Yeti staat daar vanaf 420. Ik verwacht eerder dat de Kodiaq tussen de Octavia en Tiguan in komt te zitten (dus zeg vanaf 380 ofzo).
Maar ja, de meest simpele Yeti diesel met 109pk, kost al 32k...
Dus ik ben heel benieuwd naar de Kodiaq, maar ben bang dat het tegen gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik las net op een Duitse autosite dat de prijs van de Kodiaq daar op het niveau van de Superb Combi komt te liggen. Nou hebben we hier natuurlijk extra regels om autobezitters een poot uit te draaien, dus of dat helemaal 1 op 1 gaat kloppen valt te bezien, maar het geeft in ieder geval een indicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Meh, dat is jammer genoeg teveel voor mij. En ik ga niet in een 1.0 motortje rijden met zo'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Checkt vanaf morgen officieel in in het Skoda topic :W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oemgmc8fwh5WkH755WmFCNui/full.jpg

Morgenochtend bij Rijnwoud onze nieuwe Fabia ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
vinom schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:33:
Meh, dat is jammer genoeg teveel voor mij. En ik ga niet in een 1.0 motortje rijden met zo'n auto.
Wie zegt dat deze met een 1.0 uitkomt? Staat vanaf 125 PK en die 1.0 is 110PK, 125PK is de 1.4TSI die waarschijnlijk ook de instapper is bij de Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Alleen ik zeg dat :) Geen idee of dat klopt natuurlijk. Maar ik bedoel, ik rij liever een aangeklede Octavia, dan een kale Kodiaq. Mocht het beginnen met een 1.4 TSI dan is het natuurlijk al een stuk interessanter. We gaan het zien de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik moet dieselen, ik ga het in de gaten houden, maar denk dat het eerder een Tucson, Kadjar, of Qashqai gaat worden.

Een Seat Atica, komt al redelijk duur uit de bus:
https://www.leaseplandire...el/271485/#/auto-details/

Slechts een waarde van 29k, maar de leaseprijs zit rond de Mondeo, Talisman en Passat...

[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk op 02-09-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Het is maar goed dan dat je een 1.4 TSI of 2.0 diesel moet nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

Rannasha

Does not compute.

Ik zie die Kodiaq wel mijn volgende auto worden. Helaas is mijn Octavia nog geen jaar oud, dus dat zal waarschijnlijk een Kodiaq 2 worden voordat de Octy aan vervanging toe is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Kleine crosspost maar vooruit:

Gisteren de Octavia opgehaald. Ben me kapot geschrokken. De 1.0 is vlot, trekt lekker door als je dat wil en laat op geen enkel moment zien dat het een trage auto is. Ben al druk aan het bellen en rijd 160+. Oppassen dus.

Dynamic stoelen zijn fantastisch, xenon ook, columbus al helemaal.
Wat een auto. En dat voor zo'n prijs. Aanraader. Fotos komen later.

P.s. Sinds kort heb je inderdaad een app zoals de connected series van VW. Rittenregistratie, op afstand uitlezen, locaie bepalen en een pushnite krijgen bij de verplaatsing van de auto! Jeej. Nerd Kecin is blij.

Groot ook :o

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38

Guldan

Thee-Nerd

Klopt, zit als het goed is ook op de mijne straks. Lang leve de modeljaar wisseling. Ik heb geen Dynamic stoelen maar wel de elektrische stoelen, hoop dat die ook goed bevallen.

De foto's van de jouwe ben ik ook benieuwd naar!

[ Voor 12% gewijzigd door Guldan op 03-09-2016 13:29 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonvw
En ter navolging van mijn eerdere post:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zLR5upKo8VnQQCMEbMJK4qf7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BCTXaY55nJPzW4e1l3n4qmS7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/btKsucykUf4bvdUN8XUALZNU/medium.jpg

Mijn vrouw zal er 90% van de tijd in rijden maar het is echt een fijne wagentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39

HellBeast

Oh My GoT!

Hier ook een lurker naar de Kodiaq. Mijn maximale budget is 35.000 voor een nieuwe. Het wordt een koopauto van de zaak. Gelukkig mag ik wel benzine rijden, dus dat scheelt iets in de aanschaf. Maar als ik een Skoda Superb combi in de configurator ga bouwen met echt het minimale wat ik erop wil hebben, dan kom ik al op 38.000,-.

Het ziet er dus naar uit dat het wellicht te duur gaat worden. (Maar ik laat me graag verassen)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:07
Na een tijdje wikken en wegen proefrijden heb ik uiteindelijk een nieuwe lease auto besteld. Het is een Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business geworden met de volgende toevoegingen:

Zilveren dakrail
Volwaardig reservewiel.
Panoramadak
Grijs metallic
DAB

Smartlink
Afneembare trekhaak
Dakdragers
Kofferbakschaal.
Afbeeldingslocatie: https://i17.photobucket.com/albums/b78/l-y-k/Combi_zpsdce700a2.jpg

Hoop dat ze hem dit jaar nog kunnen leveren, dat zou heel fijn zijn en scheelt toch 407 euro over de hele lease periode.

[ Voor 12% gewijzigd door Paraselsius op 13-09-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:00
Paraselsius schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:45:
Na een tijdje wikken en wegen proefrijden heb ik uiteindelijk een nieuwe lease auto besteld. Het is een Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business geworden met de volgende toevoegingen:

Zilveren dakrail
Volwaardig reservewiel.
Panoramadak
Grijs metallic
DAB

Smartlink
Afneembare trekhaak
Dakdragers
Kofferbakschaal.
[afbeelding]

Hoop dat ze hem dit jaar nog kunnen leveren, dat zou heel fijn zijn en scheelt toch 407 euro over de hele lease periode.
Hele mooi combi, wat is de totaalprijs als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
G.Scholtens schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:54:
[...]

Dat is toch gewoon online te berekenen?
http://www.skoda.nl/model.../configurator?tab=motoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paraselsius
G.Scholtens schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:54:
[...]
Ik heb helaas geen toegang tot de offertes, etc. Ik vermoed dat het ergens rond 27.500 kost. Fiscale grondslag (voor berekening bijtelling) is 25.080.

Kijk er erg naar uit om er mee te mogen rijden! :)

Zie een beetje op tegen de bijtelling. Ik heb net een huis gekocht en alle kleine beetjes helpen.... O-)
Zoiets kost over de hele lease periode toch 8511 als het dit jaar wordt geregistreerd of 8916 euro als het volgend jaar wordt geregistreerd.

Natuurlijk altijd goedkoper dan zelf auto kopen/rijden.

[ Voor 70% gewijzigd door Paraselsius op 13-09-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

*meld

Ben net over de 90k gekanteld in mijn zwarte Lease Octavia, geleverd in November 2014.
Omdat een 20% versie met een bult aan opties niet door de commissie kwam (lees: de wagenparkbeheerder deed lastig) moest ik opschalen naar een duurdere basisversie met minder opties. Het kind in mij zei "dan kun je het krijgen ook" en zodoende kwam onderstaande in de bestelling terecht.

RS Back

De 8" navigatie en Canton geluid zijn een paar van de weinige fabrieksopties, maar aftermarket is er door de dealer wel het enige aan versleuteld: Dynamat geluidsisolatie, 220v achterin, Standkachel met afstandsbediening, tinting achterramen, zwaardere sub + versterker en een afneembare trekhaak.

Alhoewel het ding niet storingsvrij is gebleven en olie zuipt als een tempelier, is het verbruik best aardig en na de toevoeging van 40 extra pk's voor een totaal van 224 (origineel 184) plus zo'n ~470nm koppel rijdt het geweldig. De sportstoelen houden je lekker op je plek maar de bak is typisch diesel: relatief korte versnellingen dus snel opschakelen naar zijn 4, 5 en 6, maar die laatste heb je pas boven de 230 'nodig'.
Elektronisch sperdiff, sportonderstel en verlaagd chassis houden ook bij moeilijk bochtenwerk goed spoor en mits droog kun je er echt onverwacht hard mee boenderen (voor zo'n grote zware station).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:25:
*meld

Ben net over de 90k gekanteld in mijn zwarte Lease Octavia, geleverd in November 2014.
Omdat een 20% versie met een bult aan opties niet door de commissie kwam (lees: de wagenparkbeheerder deed lastig) moest ik opschalen naar een duurdere basisversie met minder opties. Het kind in mij zei "dan kun je het krijgen ook" en zodoende kwam onderstaande in de bestelling terecht.
Haha, dan meteen de VRS nemen >:)
Hoeveel procent getint zijn je ramen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Hoeveel olie verbruikt die dan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jongetje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:41:
[...]

Haha, dan meteen de VRS nemen >:)
Hoeveel procent getint zijn je ramen?
Geen flauw idee. Ik gok zo'n 60 procent. Ik wilde de ramen voor ook gedaan hebben tot iets boven de wettelijke limiet maar daar wilde de dealer (die ik niet voor het kiezen had vanuit de LM) niet aan meewerken helaas.
Anoniem: 319464 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:42:
Hoeveel olie verbruikt die dan eigenlijk.
Het begon bij 1 liter per 11.000km (na 11k kwam de eerste melding) en de laatste keer dat ik bijvulde zat er nog maar zo'n 5000 kilometer tussen bijvullen. Aardig wat dus :P.

Sinds ik er een paar weken terug een powerbox tussen heb gehangen is het verbruik wel gezakt van gemiddeld 1 op 15 naar 1 op 16, dus da's positief. Rijstijl ongewijzigd, en ik maak op gepaste momenten wel degelijk gebruik van die extra pk's, want daar zijn ze immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
"dan kun je het krijgen ook" en zodoende kwam onderstaande in de bestelling terecht.
Schitterend _O- _/-\o_

• Paraselsius

Omdat een 20% versie met een bult aan opties niet door de commissie kwam (lees: de wagenparkbeheerder deed lastig) moest ik opschalen naar een duurdere basisversie met minder opties.
Ik kan het mij wel voorstellen van de wagenparkbeheerder: veel opties en accessoires op een goedkope auto worden door onze leasemaatschappij bijna 90% afgeschreven over de hele leaseperiode (elke 100 euro aan optie/accessoires voegt ongeveer 2 euro toe aan de leaseprijs. (2 * 48 = ...)). Terwijl elke euro die aan een duurdere model wordt uitgegeven auto maar de helft meer meetelt aan een hogere leaseprijs.

• jongetje
Sterker nog. Elke 1000 euro aan accessoires zorgt bij de gemiddelde leasemaatschappij voor 25euro extra leaseprijs. Dat is op een contract van 4 jaar 1200euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ah, Skoda driver reporting.

Na in 2010 mijn eerste Skoda Yeti 1.2 ACTIVE+ DSG in Mato-Brown te hebben gekocht rij ik inmiddels al weer twee jaar in een witte Skoda Yeti 1.4 Ambition DSG.

De caravan werd groter en zwaarder en 100 kg meer trekgewicht was welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pIaOjbirzrAiw07AIKVfyrLE/medium.jpg

Ben benieuwd naar de Kodiaq.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Guardian Angel schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 08:58:
Ah, Skoda driver reporting.

Na in 2010 mijn eerste Skoda Yeti 1.2 ACTIVE+ DSG in Mato-Brown te hebben gekocht rij ik inmiddels al weer twee jaar in een witte Skoda Yeti 1.4 Ambition DSG.

De caravan werd groter en zwaarder en 100 kg meer trekgewicht was welkom.

[afbeelding]

Ben benieuwd naar de Kodiaq.
mooie combi zo. Al een verre tocht mee gemaakt? Hoe bevalt de Yeti als trekauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 09-07 13:08
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:53:

Het begon bij 1 liter per 11.000km (na 11k kwam de eerste melding) en de laatste keer dat ik bijvulde zat er nog maar zo'n 5000 kilometer tussen bijvullen. Aardig wat dus :P.
:w collega!

Ik heb hetzelfde met mijn 1.6, die lustte in het begin elke 8000km een liter, tegenwoordig zit er iets meer tussen, zo ongeveer 10.000km.

Nu 85.000km gereden met onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://slopiegeer.nl/got/skoda.jpg

Style Businessline, Panoramadak, Columbus, Trekhaak, Verwarmbare Voorruit, Stoelverwarming, Travelpakket (220v stopcontact) etc.

Vorig weekend brak overigens ineens een stukje van het scrollwieltje op het stuur af, voor de volumeregeling...

Iemand ook het probleem dat de motor soms onrustig is, zegmaar gerust een soort trilling voelt bij stilstaan/stationair draaiend voor een stoplicht? Geef je een beetje gas is het weer even weg.

Moet toch naar de garage voor een beurt binnenkort.. Meld het dan in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 08:08
Ik heb een 2015 octavia met Phonebox met signal booster. Naast dat het nut van zo'n ding me ontgaat heb ik het volgende probleem...

Ik bel redelijk vaak over 3/4G via whatsapp/skype/facetime en sinds ik een iphone en heb in mijn Octavia heel vaak dat de andere persoon om de 5 seconden voor 1 seconde wegvalt. Onmogelijk om dus een eenvoudig gesprek te hebben. Buiten de auto heb ik hier geen last van (ook niet als sluitel niet in de auto is) dus vermoed ik dat het met die phonebox te maken heeft.

Andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:w
Iemand ook het probleem dat de motor soms onrustig is, zegmaar gerust een soort trilling voelt bij stilstaan/stationair draaiend voor een stoplicht? Geef je een beetje gas is het weer even weg.
De ecodiesels proberen op een zo laag mogelijk toerental te draaien om brandstof te sparen, ik heb al meer mensen er over horen klagen. Bij BMW hebben ze dat opgelost met een speciaal vliegwiel dat ultra-lage toerentallen kan draaien, maar dat patent was nog niet vrijgegeven toen de Octavia ontworpen werd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
HTT-Thalan schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:01:

De ecodiesels proberen op een zo laag mogelijk toerental te draaien om brandstof te sparen, ik heb al meer mensen er over horen klagen. Bij BMW hebben ze dat opgelost met een speciaal vliegwiel dat ultra-lage toerentallen kan draaien, maar dat patent was nog niet vrijgegeven toen de Octavia ontworpen werd :P.
Dat zal het zijn dan... best irritant iig. Net als de start-stop functie, icm automaat is dat wel eens onhandig als de motor afslaat en jij net op wil trekken bij een kruising. 9 van de 10 keer druk ik hem al meteen uit bij het instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jvvv schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:47:
Ik heb een 2015 octavia met Phonebox met signal booster. Naast dat het nut van zo'n ding me ontgaat heb ik het volgende probleem...

Ik bel redelijk vaak over 3/4G via whatsapp/skype/facetime en sinds ik een iphone en heb in mijn Octavia heel vaak dat de andere persoon om de 5 seconden voor 1 seconde wegvalt. Onmogelijk om dus een eenvoudig gesprek te hebben. Buiten de auto heb ik hier geen last van (ook niet als sluitel niet in de auto is) dus vermoed ik dat het met die phonebox te maken heeft.

Welke iOS versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rudolf schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
mooie combi zo. Al een verre tocht mee gemaakt? Hoe bevalt de Yeti als trekauto?
Heb er in 2015 en 2016 totaal bijna 4 maanden door zowat heel Frankrijk mee gereden en slechts 1 probleem gehad waarvan niemand kon zeggen of nagaan wat de oorzaak van het probleem was.

Onder Clermont-Ferrand wilde DSG op een helling niet meer schakelen. Op geen enkele manier zelfs en het toerental bleef continu tussen de 4500 en 5000 hangen. Uiteraard gestopt, kontakt uit en opnieuw gestart waarna het weer even goed ging tot hetzelfde probleem zoch voordeed.

In de week erna alleen solo gereden en dat gaf geen probleem. Omdat ik alleen kon bedenken dat de oorzaak achter mijn YETI hing, heb ik de belading van de LMC anders verdeeld. De kogeldruk heb ik op 75 kg weten te houden.

Nou, dot hielp en ik heb daarna het probleem niet meer gehad. Er stond niets opgeslagen dat het e.e.a. kon verklaren dus het blijft een raadsel. Gelukkig heb ik een extra jaar garantie bijgekocht tot 10-2017.

Rijden met de YETI en een caravan van totaal ruim 7 meter is een geweldige ervaring. Berg op of af kun je beter de cruisecontrol uitzetten want voor je er erg in hebt rij je zo met 90 km/h een helling van 10% op.

Vrachtauto's inhalen? Geen probleem want de combinatie ligt als een blok beton op de weg.

Onderweg ondanks dat de YETI sinds 2010 wordt verkocht, veel belangstelling van mede-kampeerders. De meesten verbaasden zich erover dat een 1.4 motor met gemak zich staande hield tussen de 2.0 benzine en dieselmotoren.

Het benzineverbruik, wij rijden niet op de tolwegen, is met 1:8 niet bepaald goed te noemen maar ik kan er mee leven.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
nautaonline schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:15:
[...]

Dat zal het zijn dan... best irritant iig. Net als de start-stop functie, icm automaat is dat wel eens onhandig als de motor afslaat en jij net op wil trekken bij een kruising. 9 van de 10 keer druk ik hem al meteen uit bij het instappen.
goed! ben niet de enige. Is een standaard actie bij mij. Van P naar D en de start/stop knop indrukken. Weg met die troep die je 2 seconden kost bij het vertrekken.
de laatste :)

[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 06-10-2016 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:19

bonyuri

Investigator!

jvvv schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 01:43:
[...]

goed! ben niet de enige. Is een standaard actie bij mij. Van P naar D en de start/stop knop indrukken. Weg met die troep die je 2 seconden kost bij het vertrekken.
Je kunt dit via VCDS permanent uit (laten) zetten.
Ik heb het niet gedaan, omdat ik soms start-stop wel prettig vind. Als ik ben een stoplichten reeks sta waarvan ik weet dat het allemaal wat lang duurt bijvoorbeeld.
In de file is start-stop wel weer bloedirritant 8)7

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10-07 22:24
In hoeverre hebben de Octavia rijders met een 1.6tdi last van traag gasrespons? Want dit is namelijk wel flink te verbeteren door gas respons op Audi te zetten. Wereld van verschil :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jvvv schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 01:43:
[...]

[...]

de laatste :)
Misschien daaran gerelateerd? Ik heb elke update van Ios wel een bug ergens met de car audio.

Start stop kun je zelf toch ook permanent uitschakelen? Is dat niet gewoon 3 of 5sec de knop ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
martinusz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Misschien daaran gerelateerd? Ik heb elke update van Ios wel een bug ergens met de car audio.

Start stop kun je zelf toch ook permanent uitschakelen? Is dat niet gewoon 3 of 5sec de knop ingedrukt houden?
Start Stop kun je niet zelf permanent uitschakelen, dat moet met vcds/vcp gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Start Stop kun je niet zelf permanent uitschakelen, dat moet met vcds/vcp gebeuren.
Ah ok, dan ben ik in de war met automatisch deuren sluiten, daarmee kon het wel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Dealer wilde er helaas niet aan meewerken.. Moet nog iemand vinden met een kabel die het even wil aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nautaonline schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:51:
[...]

Dealer wilde er helaas niet aan meewerken.. Moet nog iemand vinden met een kabel die het even wil aanpassen...
Uit welke regio kom je? Ik heb een originele Ross tech kabel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 06-10-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Regio Noord-NL.

Bedenk me net dat er mogelijk nog wel een collega is die eentje heeft voor z'n Audi, moet ik alleen even de juiste settings opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nautaonline schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:05:
[...]

Regio Noord-NL.

Bedenk me net dat er mogelijk nog wel een collega is die eentje heeft voor z'n Audi, moet ik alleen even de juiste settings opsnorren.
Wat voor Skoda heb je? Als je een O3 (MQB platform) hebt....gebruik dan alsjeblieft een originele kabel (software 16.8.2) ipv namaak want je labelfiles kloppen anders niet en dan kun je heeeel makkelijk je auto verkloten..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:10:
[...]

Wat voor Skoda heb je? Als je een O3 (MQB platform) hebt....gebruik dan alsjeblieft een originele kabel (software 16.8.2) ipv namaak want je labelfiles kloppen anders niet en dan kun je heeeel makkelijk je auto verkloten..........
O3 MY2016

Thanks voor de tip.. Ik zal m eens vragen :) Aangezien het een leasewagen is moet ik hem uiteraard niet verkloten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Rainesh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:10:
[...]

Heb jij ervaring met het inprogrammeren? Ik ben meestal in het Oosten des lands en heb er wel wat voor over om wat functies aan te laten zetten (zoals Mirrordip, start stop automatisch op uit, hulpsystemen aan (cam zit erin)).
Gaat om een Octavia O3 MY 2017 incl. connected series (of hoe het heet)
jvvv schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:47:

Welke provider? Ik kan me hier niet in vinden. Merk juist dat op een weg waar ik eerder geen 3g had dat ineens wel heb (of Vodafone heeft hun netwerk aangepast en is het een placebo effect). Maar heb in ieder geval niets negatiefs gemerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Kecin op 06-10-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
Waarom zou je start/stop uit willen schakelen?
Je moet in vrij en de koppeling loslaten.
Als dat dan toch nodig is dan maakt het toch niet uit of de motor uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 15:07
Automaat. Dan gaat de motor uit bij stilstand en rempedaal ingetrapt. Dood irritant bij kruisingen waar je 1sec stil staat en door kan rijden, slaat net je motor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat is inderdaad heel irritant, je hebt het dan niet zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jakob558 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:21:
Automaat. Dan gaat de motor uit bij stilstand en rempedaal ingetrapt. Dood irritant bij kruisingen waar je 1sec stil staat en door kan rijden, slaat net je motor af.
De wat meer fijngevoelige rijder zal merken dat het al dan niet afslaan van de motor onder start/stop afhangt van hoe diep je het rempedaal ingedrukt houd. Ik rijd wel eens de DSG's als ik een leenauto heb (en dat is bij mij nog al eens) en het lukt me altijd om zelf uit te maken of hij moet afslaan of niet (ik laat start/stop dus lekker voor wat het is). En zelfs als hij wel afslaat is hij sneller opgestart dan ik van pedaal kan wisselen.

M.a.w. je kunt prima stilstaan op de rem met een draaiende motor.

Maar die mirrordip wil ik ook! Destijds op de offerte laten specificeren maar de dealer beweerde dat het niet was gelukt (ondanks vermeend proberen). Ik mis die feature heel erg van mijn oude BMW. Dat gezegd heb ik mijn spiegels tegenwoordig breed staan ivm dooie hoeken, dus misschien heb ik er nu niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Kan iemand me het nut van de wifi module in de Octavia (dec 2015) vertellen? Ik kan hem thuis verbinden aan de wifi maar wat doet hij ermee? Kaarten updaten? Een hotspot heeft geen nut aangezien er geen mogelijkheid tot sim kaart inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:13

servies

Veni Vidi Servici

m3gA schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:20:
Kan iemand me het nut van de wifi module in de Octavia (dec 2015) vertellen? Ik kan hem thuis verbinden aan de wifi maar wat doet hij ermee? Kaarten updaten? Een hotspot heeft geen nut aangezien er geen mogelijkheid tot sim kaart inzit.
Je kunt dan operationele gegevens van de auto via een app op je telefoon weergeven.
Wat mij betreft compleet nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kecin schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:45:
[...]

Heb jij ervaring met het inprogrammeren? Ik ben meestal in het Oosten des lands en heb er wel wat voor over om wat functies aan te laten zetten (zoals Mirrordip, start stop automatisch op uit, hulpsystemen aan (cam zit erin)).
Gaat om een Octavia O3 MY 2017 incl. connected series (of hoe het heet)
Yup :) programmeer al jaren en ben voornamelijk in het Audi topic actief. Ik woon alleen in het Westen des lands ;) er is veel meer mogelijk dan dat alleen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
HTT-Thalan schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

De wat meer fijngevoelige rijder zal merken dat het al dan niet afslaan van de motor onder start/stop afhangt van hoe diep je het rempedaal ingedrukt houd. Ik rijd wel eens de DSG's als ik een leenauto heb (en dat is bij mij nog al eens) en het lukt me altijd om zelf uit te maken of hij moet afslaan of niet (ik laat start/stop dus lekker voor wat het is). En zelfs als hij wel afslaat is hij sneller opgestart dan ik van pedaal kan wisselen.

Maar die mirrordip wil ik ook! Destijds op de offerte laten specificeren maar de dealer beweerde dat het niet was gelukt (ondanks vermeend proberen). Ik mis die feature heel erg van mijn oude BMW. Dat gezegd heb ik mijn spiegels tegenwoordig breed staan ivm dooie hoeken, dus misschien heb ik er nu niks meer aan.
Klopt, met een beetje aanvoelen kun je heel precies wel of niet afslaan regelen. Maar soms denk je er even niet aan of rem je iets harder of voor een stoplicht, bij stilstand slaat de motor af en het wordt groen. Ik heb m'n gaspedaal alweer ingedrukt voordat de motor helemaal draait. Dan ben je toch net die fractie later weg. Daarnaast voelt het niet heel prettig om de motor af te laten slaan en weer te starten voor nog geen seconde stilstaan. Onnodige slijtage.
Zijn overigens ervaringen met een 1-serie 8traps DSG bak. Skoda danwel VW kan natuurlijk net anders aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jakob558 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Klopt, met een beetje aanvoelen kun je heel precies wel of niet afslaan regelen. Maar soms denk je er even niet aan of rem je iets harder of voor een stoplicht, bij stilstand slaat de motor af en het wordt groen. Ik heb m'n gaspedaal alweer ingedrukt voordat de motor helemaal draait. Dan ben je toch net die fractie later weg. Daarnaast voelt het niet heel prettig om de motor af te laten slaan en weer te starten voor nog geen seconde stilstaan. Onnodige slijtage.
Zijn overigens ervaringen met een 1-serie 8traps DSG bak. Skoda danwel VW kan natuurlijk net anders aanvoelen.
Ik rijd dan ook nog gewoon de 6-handbak, geen gezeik :9. Ik hoef mijn S/S nooit uit te zetten, maar als het extreem warm (of koud) doe ik het omdat anders de airco/verwarming tijdelijk uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
[...]

Doe ik ook meestal. Het probleem is dat de DSG dan 'slipt'. Het toerental zakt dan niet tot 750rpm, maar blijft op 1000 staan. De motor blijft dus gekoppeld en probeert de auto nog steeds voorruit te duwen. Lijkt me ook niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jvvv schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

Doe ik ook meestal. Het probleem is dat de DSG dan 'slipt'. Het toerental zakt dan niet tot 750rpm, maar blijft op 1000 staan. De motor blijft dus gekoppeld en probeert de auto nog steeds voorruit te duwen. Lijkt me ook niet zo goed.
Anticiperend rijden dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Rij maar een keer langs. Wat voor model heb je?

Voor een O3 is dit mogelijk:

http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e.php

Uiteraard wel afhankelijk wat je op je auto hebt zitten qua opties :)

Maar meest belangrijke is gasrespons van de 1.6tdi :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 07-10-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Rainesh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Rij maar een keer langs. Wat voor model heb je?
vRS TDI MK3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
jvvv schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

Dat is ook weer niet de bedoeling denk ik. Doet hij bij mij dan ook niet, een paar keer op en neer met de voet op de rem en hij blijft rustig lopen, ook als ik de rem dieper intrap. Ik zie dan het S/S-logo in beeld met een kruis er doorheen, hij geeft dus aan zelf S/S tijdelijk te hebben uitgezet nav mijn licht remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
HTT-Thalan schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Ik rijd dan ook nog gewoon de 6-handbak, geen gezeik :9. Ik hoef mijn S/S nooit uit te zetten, maar als het extreem warm (of koud) doe ik het omdat anders de airco/verwarming tijdelijk uitvalt.
Als de airco aanstaat dan blijft de motor toch gewoon draaien als de airco nog niet op temperatuur is? In mijn Ford Focus (die ik vandaag ga omruilen voor een Octavia) gaat de motor ook weer lopen als ik langer stilsta en de airco warm begint te worden om bij te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Rainesh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Yup :) programmeer al jaren en ben voornamelijk in het Audi topic actief. Ik woon alleen in het Westen des lands ;) er is veel meer mogelijk dan dat alleen...:)
Ik doe je even een DM :)
m3gA schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:20:
Ik heb dus in de (modeljaar 2017) Octavia een simkaart zitten. Hij stuurt alles netjes naar de app. Kan ook met wifi verbinden en als hotspot gebruiken, echter, ik heb onder het rijden geen internet o.i.d.
Dus geen idee hier ook. Wel heeft Skoda een mediagate app, waardoor het mogelijk word om als je achterin zit media te streamen naar Columbus via Wifi geloof ik. Wellicht dat dat de optie is.
jakob558 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:21:
Automaat inderdaad. Als ik iets te lomp rijd en ik rem hard bij een stoplicht, lamp op groen en geef gas dan voel ik echt zo'n klap dat de motor op gang moet komen. Niet prettig en voelt erg horkig aan. Dus meestal uit.

Het slippen van de DSG kan ik me ook in vinden, rem zachtjes ingedrukt houden zodat de automaat blijft trekken maar je feitelijk stil staat. Lijkt me niet al te goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand ook opgemerkt dat een iphone verbonden via bluetooth en IOS 10 heeft, dat bij elke melding op je telefoon het geluid van je radio wordt onderbroken om dat geluid over de speakers af te spelen?
Of zelfs wanneer je je telefoon activeert, maar zonder te unlocken, dat het geluid dan ook al wordt onderbroken?

Is wellicht een optie, maar hiervoor was dat nooit en ik heb geen optie gewijzigd :) Kan op zich handig zijn, zoals bij gebruik flitsmeister, maar soms irritant als de radio constant onderbroken wordt door emails of andere notificaties die binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

Rannasha

Does not compute.

Dat probleem heb ik niet met mijn Android telefoon. Dus wellicht is het een iOS-specifieke situatie en niet zozeer een Skoda/VAG probleem.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:19

bonyuri

Investigator!

martinusz schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:55:
Iemand ook opgemerkt dat een iphone verbonden via bluetooth en IOS 10 heeft, dat bij elke melding op je telefoon het geluid van je radio wordt onderbroken om dat geluid over de speakers af te spelen?
Of zelfs wanneer je je telefoon activeert, maar zonder te unlocken, dat het geluid dan ook al wordt onderbroken?

Is wellicht een optie, maar hiervoor was dat nooit en ik heb geen optie gewijzigd :) Kan op zich handig zijn, zoals bij gebruik flitsmeister, maar soms irritant als de radio constant onderbroken wordt door emails of andere notificaties die binnen komen.
Heb je een MIB2? Ik verwacht dat dit met CarPlay te maken heeft. Volgens mij is met iOS 10 de mogelijkheid voor wireless CarPlay er bij gekomen, maar ben er niet zeker van. Had het zelf ook al gemerkt.
Moet zeggen dat ik hem bijna altijd via USB verbonden heb, en dan heb je sowieso alle meldingen via CarPlay

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Als ik gewoon op Samsung S4 muziek aan het luisteren bent tijdens bv het sporten, wordt de muziek ook onderbroken door meldingen. Wellicht dat dat gewoon doorgaat.
En ook via mijn BT speaker bedenk ik me nu.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:18
M'n pa heeft een Octavia Style Business (dus met Columbus) in bestelling. Nu las ik her en der dat Carplay geregeld wordt via Smartlink. Is dit nu wel of niet standaard geactiveerd?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het is een optie die je mee moet bestellen maar ik denk alleen bij Amundsen en Bolero.
Zit het er niet op dan kun je het later activeren uiteraard tegen betaling.
Ikzelf heb vorige week smartlink laten activeren op een Amundsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Daarom mijn vraag, ik ben niet echt thuis in VAG onderdelen maar ik las ergens dat het standaard geactiveerd is op de Columbus MIB2. Geen idee wat MIB2 betekent, maar wat verwarring brengt is dat er in de prijslijst de Style Business standaard is uitgevoerd met Columbus met DVD, WiFi etc maar géén Smartlink. En dat staat wel verderop bij de Columbus optie. Dus zogezegd de 'losse' opties. Kan een drukfoutje zijn, de dealer weet het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 14-10-2016 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Carplay was bij mijn Columbus standaard aanwezig (Net als Maxidot, DVD speler, 2xsd kaart, etc).
Draadloos Carplay hoorde ik ook van, de nieuwe 5-serie zou dat als eerste hebben. Met de Skoda Octavia MY2017 met Columbus moet ik hem toch echt aansluiten op de USB. Wat overigens niet erg is, ik rijd met Flitsmeister aan, 3 uur per dag, dat tikt nogal hard aan met de batterij.

5-serie met Wireless Carplay: http://www.theverge.com/2...lay-ios-2017-bmw-5-series

Apple hield launch wireless Carplay tegen voor VW: http://www.theverge.com/2...ess-carplay-demo-ces-2016

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 14-10-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Mib2 is de laatste generatie waar smartlink een optie is.
Zover ik weet is het standaard aanwezig op de columbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Kecin schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:59:
Carplay was bij mijn Columbus standaard aanwezig (Net als Maxidot, DVD speler, 2xsd kaart, etc).
Draadloos Carplay hoorde ik ook van, de nieuwe 5-serie zou dat als eerste hebben. Met de Skoda Octavia MY2017 met Columbus moet ik hem toch echt aansluiten op de USB. Wat overigens niet erg is, ik rijd met Flitsmeister aan, 3 uur per dag, dat tikt nogal hard aan met de batterij.

5-serie met Wireless Carplay: http://www.theverge.com/2...lay-ios-2017-bmw-5-series

Apple hield launch wireless Carplay tegen voor VW: http://www.theverge.com/2...ess-carplay-demo-ces-2016
Dank voor je heldere uitleg! _/-\o_ . Het is trouwens een 1.0 DSG geworden. Verbazingwekkend goede combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
patrickkoning schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Dank voor je heldere uitleg! _/-\o_ . Het is trouwens een 1.0 DSG geworden. Verbazingwekkend goede combi.
Ah top! Die heb ik dus ook, enorm fijne auto! Heb er nog geen moment spijt van gehad. Lekker toeren. En nu al over de 5k kilometers in 5 weken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Het wordt de nieuwe leasebak van m'n pa na 8 jaar Ford Focus (auto's worden door het bedrijf gekocht). Tijdens de proefrit viel echt vooral de souplesse en de rust aan boord op. De 1.6 100 PK uit de Focus is dan ook wel weer heel erg rumoerig en rauw vooral.

Ook hebben we dezelfde dag dat we in de Skoda gingen rijden in een Cee'd GTLine gereden met een 130 pk driepitter. Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer had verwacht van de Kia. Onder andere vonden we de stoelen niet fijn zitten (deze moeten wel 'ingezeten' zijn na 20000 op de klok), krakende deurhendels aan de binnenkant, meer windgeruis en voelde je de motor brommen bij het voetencompartiment.

Kortom, de Skoda voelde volwassener aan en ook de DSG korting zorgde voor een gunstige prijsstelling. Voor de levertijdfetisjisten: Auto is 15 september besteld en de verwachte leverdatum is laatste week november/eerste week december. Zónder panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08:06
Ik vond dit wel een leuk fimpje om te zien aangezien het de markt is waar ik in werk en omdat er ook veel apparatuur van het bedrijf waarvoor ik werk in staat naar voren komt :)

Verder niet te volgen meer plaatjes kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 29-06 10:34
Pfff, dacht ik dat ik bijna m'n keuze had gemaakt voor een nieuwe lease wagen, de Superb (vs V60 of c220 die een pak minder zijn uitgerust), kom ik online toch héél wat meldingen tegen van lagere bouwkwaliteit en rammelende onderdelen...

https://www.briskoda.net/...i%22%20rattles&gsc.page=1

Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 15-10-2016 12:48 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb nu mijn tweede skoda en nog nooit last gehad van rammelen anders dan losse spullen in opbergvakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:46:
Pfff, dacht ik dat ik bijna m'n keuze had gemaakt voor een nieuwe lease wagen, de Superb (vs V60 of c220 die een pak minder zijn uitgerust), kom ik online toch héél wat meldingen tegen van lagere bouwkwaliteit en rammelende onderdelen...

https://www.briskoda.net/...i%22%20rattles&gsc.page=1

Wat zijn jullie ervaringen?
Mindere bouwkwaliteit zul je blijven houden. Als je het merk tegenover Volvo neerzet. Kan je niet voor de V60 Nordic+ gaan? Die is aardig compleet. Die auto heeft een iets betere afwerking. De Superb neem je als je meer ruimte voor de achterpassagiers wilt. Anders kan je net zo goed voor de Octavia gaan.
Ik dacht dat ik met de Ateca mijn keuze ook min of meer gemaakt had. Maar ook ik hik tegen de bouwkwaliteit aan. De Skoda Kodiaq is nog niet in de verkoop. Ik twijfel ook tussen een V60+, Superb, Ateca, CX-5 of gewoon weer terug naar een Sportback Sport. Lastige keuzes.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

martinusz schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:55:

Ik merk hetzelfde probleem met iOS10 als mijn iPhone is aangesloten via USB (Carplay).
Daarnaast merk ik sinds iOS10 vaker problemen met CarPlay dan voordien. Vooral dat de wagen de iPhone niet correct herkent. Deze gaat steeds connecten en disconnecten maar CarPlay wordt niet correct ingeladen.
Nog mensen die dergelijke problemen merken? Ik denk voorlopig een workaround gevonden te hebben door de iPhone pas aan te sluiten op USB terwijl deze nog gelockt is en vooral nadat de motor al gestart is.

@DSG verhaal met start-stop: daar heb ik inderdaad ook vaak last van. De rem lichtjes ingedrukt houden werkt wel maar dan moet je steeds daarop focussen en bij erg druk verkeer loopt dat al wel eens fout :9
De knop om S/S uit te schakelen gebruik ik dan ook vaak.
Daarnaast vind ik de DSG-7 in de D stand veel te langzaam reageren, zeker als je in druk verkeer moet invoegen vanaf stilstand. Ik rijd dan ook bijna altijd in de S modus.

Valse meldingen van Front Assist ben ik ook al wel eens tegen gekomen, erg vervelend (en vooral nogal beangstigend op dat moment, je verschrikt je een *@#!$ ongeluk!). Toch maar eens aan de dealer vragen bij het eerstkomende onderhoud.
Ik merk echter ook vaker valse meldingen van de parkeersensoren, zowel vooraan als achteraan. Dit gebeurd meestal in de file, maar de andere wagens staan zelf nog buiten bereik van de sensoren. Nog iemand die dit soms merkt? Is daar uberhaupt iets aan te doen?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:18

PeaceNlove

Deugleuter

Darkstar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:37:

Ik merk echter ook vaker valse meldingen van de parkeersensoren, zowel vooraan als achteraan. Dit gebeurd meestal in de file, maar de andere wagens staan zelf nog buiten bereik van de sensoren. Nog iemand die dit soms merkt? Is daar uberhaupt iets aan te doen?
Dat is meestal een Renault die bij je in de buurt staat. Bij mij wel iig. Volgens mij een soort interferentie van de radarsignalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 29-06 10:34
kevinl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Mindere bouwkwaliteit zul je blijven houden. Als je het merk tegenover Volvo neerzet. Kan je niet voor de V60 Nordic+ gaan? Die is aardig compleet. Die auto heeft een iets betere afwerking. De Superb neem je als je meer ruimte voor de achterpassagiers wilt. Anders kan je net zo goed voor de Octavia gaan.
Ik dacht dat ik met de Ateca mijn keuze ook min of meer gemaakt had. Maar ook ik hik tegen de bouwkwaliteit aan. De Skoda Kodiaq is nog niet in de verkoop. Ik twijfel ook tussen een V60+, Superb, Ateca, CX-5 of gewoon weer terug naar een Sportback Sport. Lastige keuzes.
Helaas, geen keuzevrijheid hier. Vaste merken, modellen & uitrustingen. En allemaal diesel & manueel.
Zodoende is m'n shortlist nu:
- Volvo V60 D3 150pk Kinetic + Prof. Pack
- Volvo S60 D2 120pk Momentum + Prof. Pack
- Mercedes C220d 163pk berline Avantgarde Exterieur + Prof. Pack
- Audi A3 Sportback 110pk Base + Intuition Plus
- Skoda Superb Style & Superb Combi Style 120pk + Style GPS Pack

Een half jaar terug stond er een V40 Ocean Race op de lijst; dan was het die geworden; helaas werd die onlangs geschrapt door de personeelsdienst/leasingcompany...

- Merc is krachtigst en ziet er ook goed uit, maar is buiten de "gemeenschappelijke opties" die in de prof packs zitten (metalic, gps, bluetooth, cc & park sensors) vrij kaal. Hij heeft wel als enige sensoren vooraan + parktronic, maar er zitten dan weer geen vloermatten bij. Ik zie ze toch niet staan als standaarduitrusting.... Zelfde met zonnekleppen met spiegels.... En de speakers zijn het zwakst, de GPS is ruk en hij kost mij het meest. Maar hij rijdt wel goed en is het snelst...

- Audi is ook kaal uitgerust. Wel Xenon, maar verder niet echt iets dat hem onderscheidt van de rest (behalve de lage VAA (=equivalent van bijtelling in NL vermoed ik)). De GPS was ook niet denderend. En hij is klein. Ook de brandstoftank is de kleinste in de shortlist. En de MMI resolutie is laag. Motor is ook maar 1.6 maar tijdens de testrit daarnet was dat nu niet zo'n probleem; hij weegt het minst. En hij is me wel het goedkoopst...

- Voor Volvo zou ik dan eerder de minieme meeruitrusting van de S60 laten en voor de V60 gaan met betere motor. Echter staat onze parking en loopt ons wegennet zo al vol met S & V60's, dus op dat design ben ik wel al wat uitgekeken; al helemaal als die in de laatste 4 jaar geen facelift hebben doorgemaakt en als het maar de Kinetic looks met standaard 16" velgen zou worden... Maar hij rijdt wel goed ja... (Heb nu een S40 n.b.).

- En dan Skoda, de enige waar ik nog geen testrit mee heb kunnen maken, maar die wel het meest compleet is uitgerust en er nog goed, zo niet het best uit ziet ook. Enkel die fora vol meldingen van rammelingen na amper een paar 1000km baren me zorgen. En de levertijd in Belgie van >7maand is vervelend...

De reden dat ik Volvo tegenover Skoda zette, is omdat uit die shortlist die voor mij +- evenveel zouden kosten.

De Octavia kan ik ook nemen, echter valt die op ons werk in een lagere categorie. Is me wel een heel stuk goedkoper dan, maar het is dan ook maar de Ambition+GPS Style Pack ipv Style+GPS Style Pack. Zonder eigen optie-vrijheid is dat toch wel een pák minder... Zelfs maar 15" velgen... En het design spreekt me een stuk minder aan dan de Superb. Ik denk dat ik dan liever meer betaal voor de Superb Style, ook al heb ik dat formaat 99% van de tijd niet nodig (woon alleen)...

Hm...

(Nu ik je SUV's zie vermelden: zo staat er ook een op onze lijst. Hyundai Tucson Premium. Mooi design, echter lees ik ook weer over lagere bouwkwaliteit; en de motorisatie die ik zou krijgen is de 1.7tdi die er 13.7s over doet naar 100. Als je dan in de merc of V60 hebt gereden die dat in 8.1 resp. 9.1 seconden doen, nja....)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:13

servies

Veni Vidi Servici

Buzz_Fuzz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

- En dan Skoda, de enige waar ik nog geen testrit mee heb kunnen maken, maar die wel het meest compleet is uitgerust en er nog goed, zo niet het best uit ziet ook. Enkel die fora vol meldingen van rammelingen na amper een paar 1000km baren me zorgen. En de levertijd in Belgie van >7maand is vervelend...
Wat ik zo snel uit jouw lijstje vond had de eerste lading topics betrekking op de Octavia...
Even snel een Google search gedaan op Volvo V60 rattle levert 71.000 hits op...
Google search op Skoda Superb rattle 35.300...
Mensen die niet tevreden zijn, zijn luidruchtiger dan mensen die wel tevreden zijn. Ik lees het altijd met een flinke korrel zout...
Die levertijden zijn wel heel extreem... dat zou zelfs kunnen betekenen dat wanneer je de auto rond december gaat bestellen je mogelijk een auto van modeljaar 2018 geleverd gaat krijgen... waar dan mogelijk opties misschien niet meer beschikbaar zijn of standaard zijn geworden of...

[ Voor 6% gewijzigd door servies op 17-10-2016 16:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 77 Laatste