Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 15:33

Nohead

PSN ID: Nohead

Niet alleen brandstof, maar denk eens aan de jaarlijkse onderhoudsbeurten.
Heb je een ambulante functie dan moet je ook vervangend vervoer hebben indien nodig. Nooit meer zorgen over onverwachte onkosten aan je auto...

Wegenbelasting is voor een octavia combi al €110 per maand. dan nog een verzekering ik zat op €38 per maand. Dus bij elkaar al €150 en de rest voor brandstof? Makkelijk...

Nohead wijzigde deze reactie 05-08-2016 15:45 (28%)

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• Younes
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06-12 13:37

Younes

Wie, Wat, Waar?

quote:
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Ja, en?
Daar rijd ik wel een comfortabele auto voor waar ik meer dan een uur in kan zitten zonder kapot te gaan in mijn rug.
quote:
martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Kan jij voor 264 euro per maand zelf autorijden dan inclusief brandstof? :)

Zelf overgeschakeld van lease naar prive i.v.m. switch baan, van Octavia Combi TDI ongeveer netto 180 euro per maand naar prive een jonge Octavia Combi. Daar redden we het niet met 264 euro per maand hoor ;)
quote:
Nohead schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:33:
Edit... Je bent achter je eigen typo gekomen.

Waarom is dat? 8)7
Jongens jongens, even relaxt! Het is vrijdag.

Nu mijn uitleg: 609 klinkt een stuk meer dan 260 euro. Ik stond er even van te kijken toen ik 609 euro bijtelling las. Dat klopt wel, maar dat is bruto. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in netto bedragen want daar kan je mee rekenen.

8)

En deze post doen we er ook ff bij:
quote:
Nohead schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:42:
Niet alleen brandstof, maar denk eens aan de jaarlijkse onderhoudsbeurten.
Heb je een ambulante functie dan moet je ook vervangend vervoer hebben indien nodig. Nooit meer zorgen over onverwachte onkosten aan je auto...

Wegenbelasting is voor een octavia combi al €110 per maand. dan nog een verzekering ik zat op €38 per maand. Dus bij elkaar al €150 en de rest voor brandstof? Makkelijk...
Ja, ik weet dat een lease auto voordeliger en minder stress is. :D

Younes wijzigde deze reactie 05-08-2016 16:02 (21%)

...en waarom?

• Nohead

Nohead

Maar vind je dat dan te veel of te weinig 260 netto? Dit valt toch wel mee niet dan?
Gewoon nieuwsgierig vanwege je Emo icoon.

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• TomPana
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-11 08:47
Iemand een idee waarom de Skoda RS modellen niet meer op de Nederlandse website te vinden zijn, terwijl in bijvoorbeeld België en Duitsland wel? Zijn deze niet meer nieuw te bestellen/leveren?

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Design Pack Black..

Dank!

TomPana wijzigde deze reactie 05-08-2016 16:24 (11%)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:23
Mwah, zelf vind ik 260 Euro net gaan qua bijtelling. Als je ziet wat je ervoor aan luxe en dergelijke aan terug krijgt. Ik betaal voor mijn 20% Skoda nog een jaartje €170,- bijtelling en dat is gewoon voordelig. Als ik alleen de prijzen al zie wat ik elke keer kwijt ben aan onderhoud...

• Association
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-09-2018
quote:
TomPana schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:09:
Iemand een idee waarom de Skoda RS modellen niet meer op de Nederlandse website te vinden zijn, terwijl in bijvoorbeeld België en Duitsland wel? Zijn deze niet meer nieuw te bestellen/leveren?

Dank!
mmm. Vreemd inderdaad. Nou is de Skoda website wel vaker wat vaag/outdated maar ik zie ze ook niet meer op leaseplandirect.nl. Hij is ook uit de prijslijst. Dus wellicht een stille dood in NL?

Association wijzigde deze reactie 05-08-2016 16:27 (6%)

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Younes schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:01:
Nu mijn uitleg: 609 klinkt een stuk meer dan 260 euro. Ik stond er even van te kijken toen ik 609 euro bijtelling las. Dat klopt wel, maar dat is bruto. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in netto bedragen want daar kan je mee rekenen.
maar jouw netto bedrag is wellicht niet mijn netto bedrag door verschil in belastingschaal. Bruto is tenminste voor iedereen gelijk

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

quote:
Leipo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:12:
[...]

maar jouw netto bedrag is wellicht niet mijn netto bedrag door verschil in belastingschaal. Bruto is tenminste voor iedereen gelijk
Eens, maar het meerendeel zit in dezelfde tariefgroep.

...en waarom?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik had de sunset optie op mijn O2C EBL aangevinkt maar de tint was stukken lichter dan mijn Ford Focus met af-fabriek privacy glas.

Ook voor de kinderen was het afdoende waardoor ik genoodzaakt was om sunnyboys te kopen om het voor hun donker genoeg te maken.

www.google.nl

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

quote:
Nohead schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:03:
Maar vind je dat dan te veel of te weinig 260 netto? Dit valt toch wel mee niet dan?
Gewoon nieuwsgierig vanwege je Emo icoon.
Ik teken wel voor dat bedrag per maand. Zelfs voor meer. Daar kan je geen nieuwe auto voor rijden. geen zorgen om onderhoud, belasting en verzekering meer.

...en waarom?

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:56

avotar

P0werd by Black Coffee

Voor mij is het ook op het randje.
Maar aan de andere kant: als je diesel moet rijden en qua bijtellings% hoog zit, zit je al snel aan dat soort bedragen met een beetje leuke middenklasser.

Ik koos ook vaak voor een hele zwakke moter in ruil voor een paar extra accessoires.

Het is de grote discussie die ook zeker niet hier hoort: als je zakelijk veel kilometers rijdt wordt je gewoon dubbel gepakt als je je auto prive wil rijden: én veel meer tijd per dag in de auto én meer geld kwijt in de maand door de duurdere bijtelling vanwege de diesel in vergelijking met iemand die op 30 km van zijn werk woont.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

quote:
Association schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

mmm. Vreemd inderdaad. Nou is de Skoda website wel vaker wat vaag/outdated maar ik zie ze ook niet meer op leaseplandirect.nl. Hij is ook uit de prijslijst. Dus wellicht een stille dood in NL?
als de afname in NL tegenviel in het verleden dan kan het zijn dat Pon de import van een model staakt. dat communiceren ze naar alle dealers toe. die vervolgens de klanten hierover te woord staan.

[signature is null]

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:41
quote:
avotar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 06:49:
Voor mij is het ook op het randje.
Maar aan de andere kant: als je diesel moet rijden en qua bijtellings% hoog zit, zit je al snel aan dat soort bedragen met een beetje leuke middenklasser.

Ik koos ook vaak voor een hele zwakke moter in ruil voor een paar extra accessoires.

Het is de grote discussie die ook zeker niet hier hoort: als je zakelijk veel kilometers rijdt wordt je gewoon dubbel gepakt als je je auto prive wil rijden: én veel meer tijd per dag in de auto én meer geld kwijt in de maand door de duurdere bijtelling vanwege de diesel in vergelijking met iemand die op 30 km van zijn werk woont.
Hoezo dubbel gepakt? Je kiest er zelf toch voor om een lease auto wel/niet prive te rijden?! Ook heb je zelf in de hand hoe groot je woon-werk afstand is. Dat je er voor kiest, om alle goede redenen, om niet dichter bij je werk te wonen is dat jou keuze.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:59
quote:
MrJayMan schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:17:
[...]

als de afname in NL tegenviel in het verleden dan kan het zijn dat Pon de import van een model staakt. dat communiceren ze naar alle dealers toe. die vervolgens de klanten hierover te woord staan.
Klopt, kijk ook eens naar de Rapid hatchback, die kun je nog maar in 1 versie bestellen, puur omdat er nauwelijks verkocht worden in Nederland. Wellicht, mocht je echt anders willen, kunnen ze vast wel wat bestellen via het buitenland denk ik dan, maar de beperken op de website in ieder geval de keuze al.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Ik begrijp sowieso niet wat de Rapid toe voegt op de markt. Ik zie de meerwaarde niet tov een Fabia Combi, de echte verbeteringen zoals een goede stoel met lendesteun en instelbare armsteun krijg je pas bij de Octavia.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
Chief-XL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:26:
[...]

Hoezo dubbel gepakt? Je kiest er zelf toch voor om een lease auto wel/niet prive te rijden?! Ook heb je zelf in de hand hoe groot je woon-werk afstand is. Dat je er voor kiest, om alle goede redenen, om niet dichter bij je werk te wonen is dat jouW :/ keuze.
Lekker makkelijk en nee.
Maar zoals ik al eerder zei lijkt het me hier niet de plek voor die discussie.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:35
quote:
Chief-XL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:26:
[...]

Hoezo dubbel gepakt? Je kiest er zelf toch voor om een lease auto wel/niet prive te rijden?! Ook heb je zelf in de hand hoe groot je woon-werk afstand is. Dat je er voor kiest, om alle goede redenen, om niet dichter bij je werk te wonen is dat jou keuze.
Idd offtopic, maar als consultant kun je niet altijd dichtbij werken...

• Martinusz
quote:
PeaceNlove schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:04:
Ik begrijp sowieso niet wat de Rapid toe voegt op de markt. Ik zie de meerwaarde niet tov een Fabia Combi, de echte verbeteringen zoals een goede stoel met lendesteun en instelbare armsteun krijg je pas bij de Octavia.
De hatchback is bijna net zo groot als de Octavia, daar sta je echt van te kijken. Maar het is natuurlijk de goedkope variant, dus allemaal net minder dan een Octavia etc, maar goed niet iedereen heeft geld voor een Octavia, dus op zich zou je denken mooi model in klasse eronder.
Maar niet bekend onder het publiek, in ieder geval niet de hatchback versie, dus dan sterft het een stille dood :)

• PeaceNlove
Dat soort hatchbacks is sowieso niet populair in Nederland. Je zit van de Fabia en de Octavia ook veel meer combi's rondrijden (waaronder ook mijn Octavia).

• Chief
quote:
jongetje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Idd offtopic, maar als consultant kun je niet altijd dichtbij werken...
quote:
avotar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Lekker makkelijk en nee.
Maar zoals ik al eerder zei lijkt het me hier niet de plek voor die discussie.
Sorry, het is inderdaad off topic maar ook pertinent niet waar. Je kiest er toch zelf voor om een auto al dan niet prive te rijden?
In een consultant/sales functie zal je woon-werkafstand niet voor het kiezen hebben. Sorry als ik te kort door de bocht ben gegaan.

Elke keer als het over lease auto's gaat heb je dit soort geklaag. "Dubbel gepakt worden" omdat een diesel moet rijden ipv benzine en ook nog omdat je zelf kiest de lease auto voor prive doeleinden te gebruiken . Dat is pas makkelijk.

Ontopic:
De Skoda Superb vind ik ongeslagen wat betreft bang for buck. De ruimte, afwerking, rijgedrag gecombineerd met de prijs is gewoon top. Als ik niet zo makkelijk zou blind staren op "Premium" merken zou het zeker mijn 1e keuze zijn.

• Nohead

Nohead

Mjah wat is premium? VW Audi?

Ik heb ook in een Passat gereden en dat zag er idd prima uit netjes afgewerkt. Octavia zag er ook prima en netjes genoeg voor mij uit. Mijn Passat configuratie zag er onder de streep toch wat minder mooi uit :P

• Martinusz
quote:
PeaceNlove schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:25:
Dat soort hatchbacks is sowieso niet populair in Nederland. Je zit van de Fabia en de Octavia ook veel meer combi's rondrijden (waaronder ook mijn Octavia).
Ik rij zelf ook de Octavia Combi, sta nog steeds versteld van de gigantische ruimte in de auto, de afwerking en het conform voor dit geld _/-\o_

• PeaceNlove
quote:
Chief-XL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:28:
Ontopic:
De Skoda Superb vind ik ongeslagen wat betreft bang for buck. De ruimte, afwerking, rijgedrag gecombineerd met de prijs is gewoon top. Als ik niet zo makkelijk zou blind staren op "Premium" merken zou het zeker mijn 1e keuze zijn.
Vind je? Ik zag qua interieur en afwerking binnen weinig verschil met mijn Octavia toen ik een paar maand geleden een Superb meekreeg als vervangende auto bij de garage. Wel vind ik Lava blue metallic een genot voor het oog, dus als mijn volgende auto een Superb wordt dan toch zeker die kleur.

• Chief
De Superb toevallig meegekregen als huurauto in Praag. Ik ken de Octavia niet zo goed maar Superb had een ware zee van ruimte en de afwerking vond ik ook niets tegenvallen vergeleken met bv een Volkswagen Passat die ik daarvoor zelf heb gehad (zelf nieuw in lease gehad). Auto reed heel rustig.

Qua afwerking en met name design komt het wel tekort vind ik tov de Audi A5 en BMW 5 die ik heb gehad maar als je waar voor je geld wilt kan je weinig fout doen met de Suberb.

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Ah leuk :) Skoda !

Ik rij zelf (lease) een 2014 Octavia Combi 14% versie (de 1.6 TDI met 6-bak). Hele fijne auto. Ik heb een paar extra dingetjes erop zitten:
- Grotere navi
- Stoelverwarming
- Halflederen stoelen (omdat dit andere/betere stoelen zijn dan de standaard stoelen)
- Bagagepakket (netten)
- Rijmodus keuzeknop
- Verduisterde ramen achter
- Keyless entry

Helaas heb ik geen parkeersensoren voor omdat het technology pakket niet leverbaar was door gebrek aan parkeersensoren. Ik heb dan ook een vrij 'speciale' combinatie.

Ik zou als volgende auto zo weer een Octavia nemen al moet ik wel zeggen dat ik dan mogelijkerwijs de goedkoopste uitvoering zou kiezen wegens de nieuwe bijtellingsregels. Hoewel ik het qua principe prima vind dat bijna alle reguliere auto's straks in de 22% categorie vallen, heeft het aan maandelijkse kosten toch best wel wat impact.

Ik heb nog maar weinig problemen met de Octavia. In het begin is m'n columbus vervangen wegens een productiefout. Dat is financieel *au* voor Skoda, maar niet mijn probleem :P. Ik heb een vervelende rammel in het dashboard zitten bij klinkerweggetjes. Nog niet echt gevonden wat het is.

De auto blijft overigens wel wat olie verbruiken. Nog niet dat ik me er zorgen over maak, maar er staat nu 60.000 km op de teller en ik moet alsnog tussen de beurten door bij elkaar 1 liter bijvullen.

Verbruiksmonitor:
http://www.autoweek.nl/ve...eenline-businessline-2014

Edit: Ik snap overigens het gedoe over de bijtelling niet echt een paar posts hierboven. Bijtelling is heel simpel: het bedrag wat je bij je loon moet optellen. Dat heeft niets te maken met belastingschalen etc. Wat die bijtelling je vervolgens netto kost is een ander verhaal. Je bijtelling is (zeg) 600 euro en de auto kost je netto 260 euro per maand.

Korvaag wijzigde deze reactie 08-08-2016 11:38 (10%)

UNOX: The worst operating system

• Association
quote:
Korvaag schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:14:
[..]

Edit: Ik snap overigens het gedoe over de bijtelling niet echt een paar posts hierboven. Bijtelling is heel simpel: het bedrag wat je bij je loon moet optellen. Dat heeft niets te maken met belastingschalen etc. Wat die bijtelling je vervolgens netto kost is een ander verhaal. Je bijtelling is (zeg) 600 euro en de auto kost je netto 260 euro per maand.
De meeste mensen willen graag weten wat de netto kosten zijn. Dan is de IB schaal dus wel van belang.

• Korvaag
Dan kan iedereen dat dus uitrekenen met zijn eigen schaal en het bijtellingbedrag.

• PeaceNlove
quote:
Rij ik toch een stukje zuiniger :9
http://www.spritmonitor.de/en/detail/716860.html

Overigens overal de maximum snelheid op de GPS, dus op de teller 140, 130 en 108 (trajectcontroles, ik hou graag nog een beetje marge over daar).

• Korvaag
quote:
PeaceNlove schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Rij ik toch een stukje zuiniger :9
http://www.spritmonitor.de/en/detail/716860.html

Overigens overal de maximum snelheid op de GPS, dus op de teller 140, 130 en 108 (trajectcontroles, ik hou graag nog een beetje marge over daar).
Ik doe hetzelfde, maar het is enorm afhankelijk van hoeveel km je precies aan 100-wegen en 130-wegen pakt :).

• PeaceNlove
Volgens mij hangt het ook veel af van de gemiddelde ritafstand, kortere ritten zijn doorgaans minder goed voor het verbruik. En veel filerijden helpt ook niet. Maar als ik zo even naar jouw tankbeurten kijk zijn jouw ritten denk ik wat korter dan de mijne.

• Korvaag
quote:
PeaceNlove schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:46:
Volgens mij hangt het ook veel af van de gemiddelde ritafstand, kortere ritten zijn doorgaans minder goed voor het verbruik. En veel filerijden helpt ook niet. Maar als ik zo even naar jouw tankbeurten kijk zijn jouw ritten denk ik wat korter dan de mijne.
Is bij mij volledig afhankelijk van de klant en verschilt dan ook heel erg... maar laten we dat allemaal maar bewaren voor het topic over brandstofverbruik ;)

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:09
Lol,

Valt me het verschil tussen mijn 1.2 benzine en de 1.6 diesel toch nog wel mee.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/746238.html

• Korvaag
Ik vind het verschil juist enorm, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik heb maar 1 benzine-auto gehad die onzuiniger was, en dat was een 1300 kilo auto uit 1995 met 1.8 motor :)

• vinom
  • Laatst online: 21:23
Jullie rijden wel echt zuinig, of ik eigenlijk niet :P
Ik rij meestal 6,4/6,8 maar trap ook wel redelijk door.

vinom wijzigde deze reactie 08-08-2016 14:22 (3%)

• Oid
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Volgens mij heb ik het al eerder in het topic voorbij zien komen, de telefoonhouder.

Welke is nu geschikt voor / welke gebruiken jullie naar tevredenheid? Ik heb een Fabia III Combi 1.4TDI DSG Edition uit 2016.
Nu zijn er meerdere natuurlijk beschikbaar zoals:

Echter is de navigatie een stuk groter dan op dit bovenstaande plaatje en vind ik het dus niet echt handig om daar een telefoon voor te hebben hangen.

Aan de linkerkant vind ik niet echt handig:

Idem voor de standaard Skoda Houder waarbij ik het idee heb dat ik het scherm nooit kan bekijken:

Waar o waar past die het beste op het dashboard ?

Mijn verbruik na 27000 kilometer:
Uw verbruik (km/liter)
18,2

MTc verbruik (km/liter) *
26,3

Gemiddelde afwijking t.o.v. MTc verbruik (km/liter)
-8,1

Verbruik volgens fabriek (km/liter)
26,3

Ik was in de veronderstelling dat ik dus echt heel erg afweek van wat de er her en der gezegd wordt maar op die website die iedereen gaf hierboven is mijn verbruik redelijk gemiddeld 8)
http://www.spritmonitor.d...e=1&gearing=4&powerunit=2

• lubbertkramer
  • Laatst online: 21:41
quote:
Oid schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 07:47:
Volgens mij heb ik het al eerder in het topic voorbij zien komen, de telefoonhouder.

Welke is nu geschikt voor / welke gebruiken jullie naar tevredenheid? Ik heb een Fabia III Combi 1.4TDI DSG Edition uit 2016.

Waar o waar past die het beste op het dashboard ?
Ik heb hem wel boven de navigatie (oude Amundsen) hangen. Ik vond hem links plaatsen niet praktisch en lager is hij buiten het standaard gezichtsveld. Ik zal er vanmiddag eens een foto van maken.

Edit:
Ter vergelijking Ik heb de ŜKODA Fabia Combi FL Greenline Businessline 1.2 TDI Diesel uit 2012 :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 09-08-2016 08:24 (8%)

• jongetje
Waarom wil je het scherm van je telefoon zien? Ik verbind hem met Bluetooth aan mijn carkit/autoradio en dan bedien ik hem daarmee.

• Nohead

Nohead

Flitsmeister? :P

• lubbertkramer
quote:
jongetje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:15:
Waarom wil je het scherm van je telefoon zien? Ik verbind hem met Bluetooth aan mijn carkit/autoradio en dan bedien ik hem daarmee.
Ingress/Pokemon Go :9 Hier ook verbonden dmv de blauwe tanden met de carkit/autoradio en bediening vanaf het stuur maar vind Flitsmeister in beeld altijd wel handig

• Oid
  • Niet online
Spotify :)

Ben erg benieuwd naar de foto lubbertkramer!

• Korvaag
Ik heb gewoon zo'n universele houder voor in de ventilatiesleuf:

http://www.pdashop.nl/pro...O3nlNLqs84CFWgq0wod7tcEQQ

Deze is ver genoeg opzij te duwen dat hij niet het hele ventilatiegat blokkeert (of de knop voor je gevarenlichten). Het is een redelijk stabiel geheel. De telefoon valt er niet uit, maar bij het erin doen of eruit halen moet je de houder wel even vasthouden. Hij zit bij mij bij de middelste roosters en dan zo ver mogelijk naar *links* in het *rechter* rooster.

Vond ik een prima oplossing als je het vergelijkt met die officiele houders waar je 25 euro voor de mount kwijt bent en dan nog 25 euro voor een merkspecifiek opzetstuk etc. etc.

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:12
quote:
Korvaag schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:44:

Deze is ver genoeg opzij te duwen dat hij niet het hele ventilatiegat blokkeert (of de knop voor je gevarenlichten). Het is een redelijk stabiel geheel. De telefoon valt er niet uit, maar bij het erin doen of eruit halen moet je de houder wel even vasthouden. Hij zit bij mij bij de middelste roosters en dan zo ver mogelijk naar *links* in het *rechter* rooster.

Vond ik een prima oplossing als je het vergelijkt met die officiele houders waar je 25 euro voor de mount kwijt bent en dan nog 25 euro voor een merkspecifiek opzetstuk etc. etc.
Ik gebruik deze zelf ook en dit is een hele mooie oplossing.
Strakke cleane look.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
Korvaag schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:44:

Heb je er toevallig een foto van hoe hij zit?
Mooie oplossing trouwens.

• Korvaag
quote:
avotar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Heb je er toevallig een foto van hoe hij zit?
Mooie oplossing trouwens.

Met de telefoon erin schuift het uitschuifdeel dus iets naar rechts. Was nu lastig voordoen omdat ik de telefoon gebruik om de foto te maken ;)

Als je de houder links monteert blokkeer je je gevarenlichten in het onhandigste geval.

Korvaag wijzigde deze reactie 09-08-2016 13:42 (25%)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
Korvaag schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

[afbeelding]

Met de telefoon erin schuift het uitschuifdeel dus iets naar rechts. Was nu lastig voordoen omdat ik de telefoon gebruik om de foto te maken ;)

Als je de houder links monteert blokkeer je je gevarenlichten in het onhandigste geval.
Bedankt voor het nemen van de moeite...en de foto.
Ik denk dat ik er ook eentje ga bestellen :)

• Korvaag
quote:
avotar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Als je in Utrecht of dichtbij woont mag je ook een keer komen proberen of het past met jouw telefoon...

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
Korvaag schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Als je in Utrecht of dichtbij woont mag je ook een keer komen proberen of het past met jouw telefoon...
Helaas ;)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:55

Rivanov

Apple freak

Opel heeft in de nieuwe Astra hiervoor een fijn vakje gemaakt op het dashboard. :)

Hier kun je dus je telefoon horizontaal inzetten.. ideaal! iPhone 6 past er precies in dus groter kan niet. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Korvaag
Dat is veel te laag om op te kijken. Je moet dan echt je blik van de weg afhalen. Hoogstens geschikt als opslagbakje.

• lubbertkramer
quote:
Oid schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:32:
Spotify :)

Ben erg benieuwd naar de foto lubbertkramer!
Iets later maar hier is een foto. Let niet op de zon want stond natuurlijk net verkeerd voor het licht

quote:
Rivanov schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:22:
Opel heeft in de nieuwe Astra hiervoor een fijn vakje gemaakt op het dashboard. :)

[afbeelding]

Hier kun je dus je telefoon horizontaal inzetten.. ideaal! iPhone 6 past er precies in dus groter kan niet. ;)
Zoiets heeft mijn Skoda ook maar vind ik dus niet praktisch, telefoon uit het zicht en heb hem graag in het zicht voor oa flitsmeister

lubbertkramer wijzigde deze reactie 10-08-2016 09:14 (83%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:55

Rivanov

Apple freak

Mwa, voor Flitsmeister vind ik 'm daar prima liggen. De meldingen van Flitsmeister gaan gewoon via Bluetooth over m'n auto-speakers. En zo erg leidt het nu ook weer niet af als je er even op kijkt.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:27
Voor mijn pa heb ik ooit zo'n houder gekocht die hierboven gelinkt werkt (de smalle). Destijds 3,99 USD op DealExtreme. Wel 200 weken op moeten wachten, maargoed. Ideale dingen, iPhone 6 (geen plus) past er prima in.

Zelf ga ik nog opzoek voor een oplossing voor mijn iPhone 6+ of wellicht iPhone 7 (want heb de auto nog niet). Ik heb hem ook graag in beeld i.v.m. Flitsmeister, Waze, Spotify. Nu is het voor Spotify en Waze als het goed is niet meer nodig i.v.m. Carplay en navigatie algemeen.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:06

Kiswum

Gadget reviewer

Van het Skodaforum naar GOT. Wat fijn om hier ook over dit merk te kunnen babbelen.
Hier een Octavia 2 uit 2004 rijder.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kecin
Welkom!

Trouwens zojuist de dealer aan de telefoon gehad. Ze hebben een 1.0 TSI 7-DSG staan (waar ik dus op wacht) en deze zou subliem rijden. Ben benieuwd! Deze week komt die binnen, volgende week maken ze hem rijklaar. Dan is het wachten op de LM.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:02

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Ook ik rij al een tijdje rond in een Skoda.

Wel een ouder modelletje, een O2 uit 2005 (dus de eerste serie Octavia 2)

Rijd tot nu toe prima en weinig 'bijzondere' reparaties gehad. Duurste was vorig jaar, 2-massa vliegwiel. Maar aangezien ie verder prima rijd heb ik dat laten gewoon laten fixen.

In 2011 heb ik 'm gekocht met 160dkm op de teller, inmiddels zit ie op bijna het dubbele (319dkm)

Conclusie: Hij zal een keer vervangen moeten worden.

Ik kan alleen (nog) weinig ervaringen vinden met hogere kilometerstanden. Ik kan nu wel een andere kopen met 100-150 op de teller, maar met 30k per jaar tikt het aardig door.
Overal waar ik kijk zie ik, op uitzonderingen na, weinig modellen die >200dkm zitten. Degene die het wel halen zijn de oudere blokken, de 1.9TDI (die ik zelf nu ook heb) en een enkele 1.6

Gezien mijn kilometers neig ik weer naar een dieseltje, maar als die nieuwere blokjes relatief minder degelijk zijn schiet dat niet echt op..

Leaseauto is helaas geen optie. (We hebben alleen bestelbusjes op de zaak, en die vind ik kwa bijtelling te duur, + heb liever een normale personenauto)

• Association
Wellicht een 2.0TDI een optie? Zou persoonlijk eerder zo'n blok nemen dan een 1.6je. De 2.0TDItje zullen wat minder voor komen maar zie er wel wat staan op autotrack. Weet verder niet wat je eventueel zou zoeken, maar hier kun je bijvoorbeeld weer even flink mee vooruit.;

https://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/31139485

• MartenUbels
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:57
Ik heb nu bijna een jaar een octavia 2 1.6 tdi uit 2011. Deze heeft op moment van schrijven bijna 1,5 ton op de klok en daar komt per jaar zo'n 30k bij. Voor mijn gebruik is de 1.6 voldoende, kan meer dan prima meekomen in het dagelijkse verkeer hier in het oosten van het land. Ook heb ik er regelmatig een aanhanger achter hangen en dat gaat ook goed. Deze vakantie nog met een caravan naar en door de Duitse Eifel gereden en ook dat ging zonder problemen.

Net voor een beurt (mijn eerste sinds de aanschaf) bij een VAG-gespecialiseerde garage geweest, waarbij (naast de beurt) enkel een mulitriem preventief vervangen, omdat deze haarscheurtjes begon te vertonen. Mocht die knappen loop je het risico dat de aandrijfriem wordt geraakt met alle mogelijke gevolgen van dien.

De monteur vertelde mij dat ik lange tijd plezier van de auto ga beleven (tuurlijk verkooppraat, ik weet het). Ook vertelde hij me dat de 2.0 en 1.6 beiden in de basis dezelfde motor zijn. Zij hebben daar een auto met deze motor met ruim 3 ton aan km in onderhoud en deze heeft (afgezien van normale slijtage als banden remmen e.d.) geen groot onderhoud nodig gehad.

• antimute
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:36

antimute

Operational Director

Ook hier een Skoda-rijder.
Heb sinds kort een Octavia Combi uit 2006, 2.0 TDI met 275.000 km

Mijn vrouw rijd in een Skoda Fabia 1.4 MPI uit 2002 met 205.000 km

Dus hoge km-standen zijn zeker wel te halen ;)

De Octavia rijd heerlijk. Fabia weet ik niet rijd ik bijna niet mee.
Ben sinds kort ook op het Skodaforum te vinden

antimute wijzigde deze reactie 11-08-2016 13:49 (7%)

Gigabyte Z77M-D3H, i7-3770 Quad-core HT, EVGA GTX 980ti Gaming, 2x 8 Gb Corsair DDR3-1600, Samsung EVO 840 120GB SSD

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11 13:53
Hé, een Skoda topic! *O*

Ikzelf rij sinds januari 2016 een Moon White Superb 1.6 TDI DSG7 (firmawagen).

Bewust voor de DSG gekozen omdat ik (te) veel in de file sta, nog geen seconde spijt gehad van die keuze.
Geen overvloed aan opties, maar standaard is de Superb al goed uitgerust. Twee leuke packs: Ambition Comfort en Ambition GPS.

Een foto van de eerste rit:

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Nohead

Nohead

Mooie bak, alleen die velgen....
Daar horen gewoon dikke 19" onder te liggen om een Suberb af te maken.
Ik begrijp ook wel dat het financieel niet altijd in zit. Maar toch :P

• Darkstar
quote:
Nohead schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:52:
Mooie bak, alleen die velgen....
Daar horen gewoon dikke 19" onder te liggen om een Suberb af te maken.
Ik begrijp ook wel dat het financieel niet altijd in zit. Maar toch :P
SOOO true. Maar ja, owv company policy is de extra leaseprijs dan volledig door mijzelf te betalen. Vooral de meerprijs van de banden was me wat te veel. Ik doe > 50k km/jaar, dat is toch een aardig extra bedrag op 4 jaar tijd.
En de meerprijs was ook ineens te betalen bij ingebruikname van de wagen, dus niet x aantal EUR/maand. Dat gaf eigenlijk de doorslag om niet voor leder + 18/19" wielen te gaan

Wat ik optisch erg mis zijn de LED drl's, de verkoper beweerde dat deze standaard waren. Niet dus }:|

Leukste optie is Apple Carplay, erg handig om je smartphone voor 99% te kunnen bedienen via het onboard touchscreen

Darkstar wijzigde deze reactie 11-08-2016 16:12 (27%)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Nohead

Nohead

Ik heb bij mijn Dealer de standaard 17" laten inruilen en een andere set 18" velgen besteld welke dan als accessoire mee gaan, dus geen bijtelling. Scheelt ook een stuk in prijs tov de Skoda velgen qua prijs.

Jammer de strikte regels van je werkgever.

Bij mij zijn ze erg vrij. Eigen keuze merk, kleur en alles.
Race Blue, 18" plus Eibach verlaging, RS spoiler & leder komt er op. Tja als je het toch mag aankleden :P

Nohead wijzigde deze reactie 11-08-2016 16:14 (34%)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:10
quote:
avotar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Bij de action ligt er een kloon voor een euro. Ik heb er eentje voor mijn vriendin gekocht en kwalitatief doet hij weinig onder voor de originele die ik heb (kenu airframe)

• Darkstar
quote:
Nohead schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:11:
Ik heb bij mijn Dealer de standaard 17" laten inruilen en een andere set 18" velgen besteld welke dan als accessoire mee gaan, dus geen bijtelling. Scheelt ook een stuk in prijs tov de Skoda velgen qua prijs.

Race Blue, 18" plus Eibach verlaging, RS spoiler & leder komt er op. Tja als je het toch mag aankleden :P
En gelijk heb je. Grotere velgen en wat lager maakt een enorm verschil, zeker bij Skoda die wel erg hoog uit de fabriek komen (of zo lijkt het toch).

Stiekem zou ik dan de 2.0 TDI willen hebben en een diffuser met dubbele uitlaat à la RS6, maar dat zou de leasingmaatschappij waarschijnlijk nooit goed vinden :+
quote:
m3gA schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

Bij de action ligt er een kloon voor een euro. Ik heb er eentje voor mijn vriendin gekocht en kwalitatief doet hij weinig onder voor de originele die ik heb (kenu airframe)
Ik heb zowat identieke houders gekocht voor mezelf en m'n echtgenote, kostte een euro of 8 bij Bol dacht ik. Heel tevreden over, alleen is de hoek van de ventilatieroosters wat groot in de Superb zodat ik m' iPhone wat schuin er in moet zetten om het scherm goed leesbaar te houden. Maar zelfs dan blijft hij goed in de houder zitten

Darkstar wijzigde deze reactie 11-08-2016 21:49 (41%)

• Nohead

Nohead

Deze houder besteld van Ali:
http://www.aliexpress.com...2114.13010608.0.53.5pOuHo

Ja ik had graag op mijn Octavtia ook de onderbumper/diffuser en dubbele uitlaat gehad van de RS. Maar dat was gewoon niet mogelijk :( Ik heb wel me grill volledig zwart laten maken ala RS. Standaard vind ik de O3 Combi Spoiler ook te ielig. Heeft geen body. De kont is al niet het mooiste van een O3 dus hopelijk gaan ze daar wat mee doen met de O4 of O3 facelift.

• Darkstar
quote:
Nohead schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:15:

Ja ik had graag op mijn Octavtia ook de onderbumper/diffuser en dubbele uitlaat gehad van de RS. Maar dat was gewoon niet mogelijk :( Ik heb wel me grill volledig zwart laten maken ala RS. Standaard vind ik de O3 Combi Spoiler ook te ielig. Heeft geen body. De kont is al niet het mooiste van een O3 dus hopelijk gaan ze daar wat mee doen met de O4 of O3 facelift.
Ik vind de achterkant van de Octavia RS Combi anders niet verkeerd })

• Nohead

Nohead

Met die dubbele uitlaat ziet het er heel dik uit samen met de dikkere RS spoiler.
Ik heb bewust gekozen voor de RS spoiler om het toch wat meer body te geven. En ik had ruim budget over :D

• Kecin
Ik zie vaker bij de Octavia combi zo'n grote reflecterende sticker boven de bumper. Iemand een idee waarom? Zoals bovenstaande foto. 99% zie ik het niet op, soms een verloren Duitse wagen op de A1 die zo'n sticker heeft (absoluut geen RS iig).

Kecin wijzigde deze reactie 12-08-2016 09:53 (5%)

• Nohead

Nohead

Volgens mij is dat een beschermsticker/plaatje

• Frisenfruitig
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-08-2016
Hallo allemaal, ik ben in afwachting van mijn bestelde Skoda en daarom vangt alles m.b.t. Skoda mijn aandacht haha.

Het wordt een Octavia 3 Combi 1.8TSI DSG7 Style Business met een paar leuke extra dingetjes:

Kleur:Race Blue
Panoramisch dak
Dynamic pakket met flippers
ACC met front assist
Travel pakket met Lane Assist
Bagage pakket
Sunset
verwarmbare voorstoelen en achterbank
verwarmbare voorruit
DAB
Driving Mode Assistant
elektrische achterklep
ramen voor getint
19" BBS SV titanium
Eibach verlaging
afneembare trekhaak
lederen bekleding
sportpedalen
zwarte grille
zwarte spiegelkappen
zwarte dakrails (RS)
zwart logo
geen typeaanduiding

• Guldan
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:49

Guldan

Thee-Nerd

Hier een aanstaande skoda rijder (zakelijk). Het is de octavia Combi geworden omdat hij goedkoop was goed reed en we straks de extra ruimte wel kunnen gebruiken (baby):

Uitvoering: Style Businessline
Kleur: Race blue
Motor: 1.6.TDI handgeschakeld
Overige opties:
1.Adapative cruisecontrol
2.Driving setup
3.Elektrische stoelen
4.Voorruitverwarming
5.Lederen achterzijde stoelen
6.Elektrische achterklep

De Adaptive cruisecontrol bleek uiteindelijk een foutje in de prijslijst bij de recente wisseling echter had ik hem toen al besteld en na navraag bij de dealer en bij skoda blijkt dat hij gewoon geleverd gaat worden. Daarbij is het in Duitsland ook gewoon mogelijk met deze motor.

Verwachte leverdatum is week 40 maar het wachten valt mij zwaar haha.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Frisenfruitig
quote:
TomPana schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:09:

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Design Pack Black..

Dank!
Misschien inmiddels bekend, maar de RS en Scout worden in Nederland niet meer geleverd. Ik wilde een RS, maar dat kon niet meer, alleen bestaande modellen en die staan al op kenteken en zijn dus 25%.
Ik heb nog geen dealer gesproken die een RS heeft verkocht, die zijn waarschijnlijk op de vingers van 1 hand te tellen en een Scout is enorm duur t.o.v. De gewone modellen met pakketten, omdat de Scout geen opties standaard meekreeg en dus voor veel geld moest worden uitgerust. Dat deed dus niemand.

• Frisenfruitig
quote:
Guldan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:17:
Hier een aanstaande skoda rijder (zakelijk). Het is de octavia Combi geworden omdat hij goedkoop was goed reed en we straks de extra ruimte wel kunnen gebruiken (baby):

Uitvoering: Style Businessline
Kleur: Race blue
Motor: 1.6.TDI handgeschakeld
Overige opties:
1.Adapative cruisecontrol
2.Driving setup
3.Elektrische stoelen
4.Voorruitverwarming
5.Lederen achterzijde stoelen
6.Elektrische achterklep

De Adaptive cruisecontrol bleek uiteindelijk een foutje in de prijslijst bij de recente wisseling echter had ik hem toen al besteld en na navraag bij de dealer en bij skoda blijkt dat hij gewoon geleverd gaat worden. Daarbij is het in Duitsland ook gewoon mogelijk met deze motor.

Verwachte leverdatum is week 40 maar het wachten valt mij zwaar haha.
Bekende setup ;)

• Frisenfruitig
quote:
Nohead schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:11:

Ik geef je geen ongelijk :*)

• Frisenfruitig
quote:
Nohead schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:15:

Kan wel! Een collega laat een dealer in Zwolle de voor- en achterbumper van een RS monteren. Niet goedkoop, maar het kan wel degelijk! Ook al van after market specialisten gehoord dat er niks is dat het onmogelijk maakt.
En je bent de spiegelkappen en de dakrails vergeten ;)

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:10
Vraagje aan mede skoda rijders, ik rij een fabia combi van dit jaar.. ik heb front assist en merk de laatste tijd dat ik heel vaak een vals alarm krijg. Vooral als ik net een donkere tunnel in rij of gewoon savonds in het donker. Hebben meer mensen hier last van?

• Nohead

Nohead

quote:
Frisenfruitig schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

Kan wel! Een collega laat een dealer in Zwolle de voor- en achterbumper van een RS monteren. Niet goedkoop, maar het kan wel degelijk! Ook al van after market specialisten gehoord dat er niks is dat het onmogelijk maakt.
Ik heb het expliciet de dealer gevraagd, maar dat stond niet op de prijslijst en dus niet mogelijk. Ik had ook niet verwacht dat het goedkoop zou zijn, de spoiler alleen was al 500+ dacht ik.
De keuze voor spiegelkappen en dakrails niet in het zwart is expres. Dit heeft er mee te maken dat de raamlijsten in het chroom zijn en vanwege het pakket niet in het zwart te leveren zouden zijn. Dus dan had ik chrome raamlijst icm met zwarte spiegels en dakrails. Beetje chrome is ok.

Moet ook wel een zakelijke auto blijven he :P

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:33
quote:
MisterEagle schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:08:
Vraagje aan mede skoda rijders, ik rij een fabia combi van dit jaar.. ik heb front assist en merk de laatste tijd dat ik heel vaak een vals alarm krijg. Vooral als ik net een donkere tunnel in rij of gewoon savonds in het donker. Hebben meer mensen hier last van?
Af laten stellen,dit hoort niet.
Ik heb maar een keer valse medling gehad en dat was met storm en voorbij waaiende bladeren.
Ik heb ook een Fabia van dit model.

• Oid
  • Niet online
bedankt iedereen voor de foto's en hoe ze de carkit hebben 'opgelost'. Ik vind de kit in het rooster ook wel wat hebben, ga er nog eens goed naar kijen.
quote:
MisterEagle schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:08:
Ik heb dit continue, zelfs al paar keer dat die ging remmen op de snelweg (schrik je je wel rot).
Ben naar een dealer geweest computer uitgelezen niets gevonden, op aandringen hebben ze het e.e.a. doorgestuurd naar de fabriek maar dat is inmiddels al 5 maanden geleden. Ik heb (nog) geen vaste dealer want ik ga gewoon waar ik op dat moment in de buurt bent voor het werk, de dealer in mijn woonplaats gun ik het niet ze doen voor mij ook weinig moeite...

• Frisenfruitig
quote:
Nohead schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:32:
[...]

Ik heb het expliciet de dealer gevraagd, maar dat stond niet op de prijslijst en dus niet mogelijk. Ik had ook niet verwacht dat het goedkoop zou zijn, de spoiler alleen was al 500+ dacht ik.
De keuze voor spiegelkappen en dakrails niet in het zwart is expres. Dit heeft er mee te maken dat de raamlijsten in het chroom zijn en vanwege het pakket niet in het zwart te leveren zouden zijn. Dus dan had ik chrome raamlijst icm met zwarte spiegels en dakrails. Beetje chrome is ok.

Moet ook wel een zakelijke auto blijven he :P
Iets meer, nee staat niet in de lijst, ja is wel mogelijk. Kost €6.000. Ik vond het wat te duur eerlijk gezegd.
Bij mij ook zakelijk, chromen rand valt nauwelijks op, desnoods laat ik hem plasti dippen. Makkelijk, spuiten, snijden en overschot eraf trekken. Klaar. Wat is er niet zakelijk aan een auto zonder chrome eigenlijk? Het enige bezwaar zou zijn als het geen snelle auto is, dan is het wat would-be, maar met een 1.8tsi zal dat wel gaan denk ik. :)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:33
quote:
Oid schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:26:
bedankt iedereen voor de foto's en hoe ze de carkit hebben 'opgelost'. Ik vind de kit in het rooster ook wel wat hebben, ga er nog eens goed naar kijen.

[...]

Ik heb dit continue, zelfs al paar keer dat die ging remmen op de snelweg (schrik je je wel rot).
Ben naar een dealer geweest computer uitgelezen niets gevonden, op aandringen hebben ze het e.e.a. doorgestuurd naar de fabriek maar dat is inmiddels al 5 maanden geleden. Ik heb (nog) geen vaste dealer want ik ga gewoon waar ik op dat moment in de buurt bent voor het werk, de dealer in mijn woonplaats gun ik het niet ze doen voor mij ook weinig moeite...
En dat hoort echt niet.
Het systeem werkt bij mij prima.

• Nohead

Nohead

quote:
Frisenfruitig schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:49:
[...]

Iets meer, nee staat niet in de lijst, ja is wel mogelijk. Kost €6.000. Ik vond het wat te duur eerlijk gezegd.
Bij mij ook zakelijk, chromen rand valt nauwelijks op, desnoods laat ik hem plasti dippen. Makkelijk, spuiten, snijden en overschot eraf trekken. Klaar. Wat is er niet zakelijk aan een auto zonder chrome eigenlijk? Het enige bezwaar zou zijn als het geen snelle auto is, dan is het wat would-be, maar met een 1.8tsi zal dat wel gaan denk ik. :)
Is niet het chrome (wat ik opzich best wel mooi vind, als het niet te veel is). Maar metallic en zwart kappen vind ik net iets te. zoals je zelf al zegt beetje wannabe. Het zijn de kleine details en aanpassingen die je auto je eigen maken.
Heftig prijsje 6.000 euries, ik had het zeker niet gedaan voor dat geld :P

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
Frisenfruitig schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

Er is idd niks dat het onmogelijk maakt, mar de RS heeft een iets ander uitlaatsysteem dus dat moet voor de achterbumper soms ook aangepast worden. Hangt vziw af vn de motorisering, meen dt benzine een net iets ander uitlaatsysteem heeft als diesel, en diesel lastiger is.
Voor zou sowieso moeten kunnen en RS spoiler kost je 300 euro in kleur gespoten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Martinusz
Zo de Skoda gaat voor zijn eerste longlife beurt vandaag, plus er worden nog wat dingetjes 'rechtgezet' door de dealer na 2 maanden dat we de auto hebben.
Wel fijn dat ze gewoon met vaste bedragen werken, weet nu gewoon dat het 239,- euro gaat kosten.

• Frisenfruitig
quote:
Nohead schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Is niet het chrome (wat ik opzich best wel mooi vind, als het niet te veel is). Maar metallic en zwart kappen vind ik net iets te. zoals je zelf al zegt beetje wannabe. Het zijn de kleine details en aanpassingen die je auto je eigen maken.
Heftig prijsje 6.000 euries, ik had het zeker niet gedaan voor dat geld :P
Valt wel mee vind ik dan persoonlijk, als je zwarte kappen en grille hebt maar chromen dakrails ben ik weer minder voorstander van. Dat heb ik nu ook op mijn huidige auto en het irriteert niet, maar wilde het toch anders doen. In principe zijn dat de kleine details vind ik dan, die maken dat je jouw auto herkent op de parkeerplaats vol Skoda's :P Die chromen rand ben ik nog niet uit, het is minimaal en eigenlijk ook wel stijlvol.
€6000 vond ik een belachelijke prijs, zeker als je weet wat een bumper kost en dat een gespeciliseerd bedrijf het voor minder dan een derde van die prijs doet.

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:10
quote:
Oid schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:26:

[...]

dit heb ik dus ook gehad, twijfel dan ook om Front assist aan te houden gezien het alleen maar 'stress' opleverd op t moment van een valse melding.

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07-12 17:41

rajackar

Blood minister

quote:
MisterEagle schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:08:
[...]

dit heb ik dus ook gehad, twijfel dan ook om Front assist aan te houden gezien het alleen maar 'stress' opleverd op t moment van een valse melding.
Ik heb nog niet 1 keer een valse melding gehad en rij nu 3,5 maand met mijn Superb rond.

Hoe bevalt bij jullie btw de Smart Light Assist. Ik ben nog wat terughoudend omdat ik geen tegenliggers of voorgangers wil verblinden. Heb het laatste wel een nachtelijke rit aan gehad en kreeg van niemand signalen ondanks dat wel vaak het groot licht aan stond. Je ziet de bundels ook wel bewegen maar ik vind het lastig inschatten of ik nou iemand hinder of niet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 3700X

• Martinusz
quote:
martinusz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:55:
Zo de Skoda gaat voor zijn eerste longlife beurt vandaag, plus er worden nog wat dingetjes 'rechtgezet' door de dealer na 2 maanden dat we de auto hebben.
Wel fijn dat ze gewoon met vaste bedragen werken, weet nu gewoon dat het 239,- euro gaat kosten.
-O- de beurt is gelukt, maar de 2 punten die rechtgezet moesten worden niet -O-
Ze hebben best goede bedoelingen, maar zulke simpele dingen die dan misgaan |:(

Maar goed ben weer onderweg in de zwarte bak 8)

• Frisenfruitig
quote:
martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

-O- de beurt is gelukt, maar de 2 punten die rechtgezet moesten worden niet -O-
Ze hebben best goede bedoelingen, maar zulke simpele dingen die dan misgaan |:(

Maar goed ben weer onderweg in de zwarte bak 8)
Yep De weg naar de Hel is geplaveid met goede bedoelingen. Zoals de Oud Hollansche uitdrukking luidt. :)

• Petterman
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-11 12:06
Leuk zo'n Skoda topic!

Ik heb op 1 juni ’16 ook een Octavia Combi besteld, leasewagen via het werk.
Even getwijfeld tussen Ford Focus Wagon, Volvo V40, Opel Astra Tourer en Volkswagen Golf Variant (we kunnen kiezen tussen: Audi, VW, Skoda, Seat, Ford, Opel, Volvo)

De Focus z’n looks bevielen me minder, heel mooi langs de voorkant door z’n ‘Aston Marton achtige grille’ maar inspiratieloos achterwerk. Het Sync infotainmentsysteem leek me ook erg traag te werken. Heb net 3 jaar met een Ford Fiesta (lease) erop zitten en wou wel eens een ander merk rijden.
Looks van de Volvo V40 bevielen me dan weer wel, kon die ook nog mooi uitrusten maar is me toch te klein… zeker als er later kinderen bij komen (buggy, …), zelfde reden voor een Audi A3 bijvoorbeeld.
De Astra Tourer viel ook snel af, kon ik via de leasing tool niet echt goed uitrusten in vergelijking met de Octavia en heb totaal geen ervaring met Opel.
Ook geen Volkswagen Golf Variant gekozen, kon ik maar voor de helf uitrusten in vergelijking met de Octavia. Dan was m’n keuze dus snel gemaakt…

Volvo V60/ Audi A4 vielen jammer genoeg uit budget. We werken op de firma met leasebudgetten volgens categorie, zal nog wat ervaring en promoties kosten voor die tot m’n keuze kunnen horen.

Zoals gezegd dus gekozen voor de Skoda OCTAVIA COMBI DIESEL 1.6 TDi Style 81kw/110pk 5D/P M5.

Weinig moeten twijfelen over de motorisatie, 2.0 Tdi ging lukken, maar dan was er geen ruimte voor opties op de basisversie…
Dus de 1.6 genomen, Style uitvoering (in NL vergelijkbaar met de Elegence uitvoering). Denk dat die motor goed z’n plan kan trekken (doe veel autosnelweg), was er positief verrast door na de testrit.

Style uitvoering heeft standaard toch wel wat mooie opties in vergelijking met de Ambition uitvoering:
half lederen zetels, verwarmde voorzetels, Bi-xenon verlichting, chroomlijst afwerking & silver dakrails, …

Dan nog deze packs erbij genomen:

Pack Style GPS: GPS Infotainment COLOMBUS+SmartLink+Maxi DOT kleur, 3-spakig multifunctioneel lederen stuur, DAB-Tuner - Digitale radio-ontvangst, Maxi-DOT kleurenscherm, Comf.tel. BT+WLAN+PhoneBox+Wireless charging, Vloermatten.

Pack Style Comfort: Parking Distance Control VR/AR, Elektrisch bestuurderzetel met geheugen, Keyless Acces (KESSY), Verwarmde ruitensproeiers, Buitenspieg.: inklap./auto.dimfunc./instapve./geh..

Pack Style Look: JAV Teron 7Jx17''+225/45, LED achterlichten, Verlichte voetenruimte voor-en achteraan, AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent.

En nog 1 losse optie: voorruitverwarming (auto staat altijd buiten en wel handig in de winter)

Kleur: Black Magic (beetje saai misschien, maar vind ik geen misse combinatie met de 17” velgen en chroom omlijsting + dakrails)
Interieurkleur: Satin Black

Nog zitten twijfelen om Sunset verduistering erbij te nemen, maar vind de verduistering precies net niet goed genoeg.. heeft ook wat een groene schijn door die zonreflecterende ruiten.
Denk om Sonniboys zelf aan te kopen als er kinderen komen.

Vrij complete wagen naar m'n mening!
Dus in blijde verwachting, net nog even gebeld naar de garage (De Smet in Ninove, BE) voor de afleverdatum, ze konden het nog niet zeker zeggen maar normaal begin september. Blijkbaar hebben bepaalde auto’s wat vertraging…

Spannend! :P

• jongetje
Hier merk je ook de verschillen tussen bestellen in NL of Belgie al verschillend is. In NL en BE heb je allebei de Style uitvoering, maar die zijn toch net weer iets anders uitgerust. Die packs die je noemt kennen we niet in NL.

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08-12 12:07

bonyuri

Investigator!

Als je bij ons een Style kiest heb je eigenlijk al niet veel nuttige opties meer te kiezen naar mijn idee (op dynamic pakket na) :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Frisenfruitig
quote:
bonyuri schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:50:
Als je bij ons een Style kiest heb je eigenlijk al niet veel nuttige opties meer te kiezen naar mijn idee (op dynamic pakket na) :)
Nou, als je over Nederland praat, ik heb toch nog wat kunnen toevoegen hoor, en nog wat after market dingetjes ook. Valt me trouwens op dat weinig mensen dat doen. Terwijl je die zaken toch buiten de bijtelling houdt op,die manier.
Neem nou dat Style pakket met de leder/alcantara, of deze optie los. Of vol leder. Dan is leer achteraf toch veel goedkoper? En alles is mogelijk, alcantara er bij, meerdere kleuren leer, andere kleuren dan af fabriek, contrasterend stiksel. En niet duurder dan af fabriek i.v.m het budget.
Mogen mensen dat niet van de werkgever, of weten ze het niet?

• Korvaag
Zal van de situatie afhangen. Mijn greenline businessline had standaard de goedkoopste stoelen. Deze zijn imho veel te zacht en bieden nauwelijks steun. Het half-leder pakket bestond niet alleen uit een stuk koe op de stoelen, maar ook uit de stoel van 1 of 2 series (weet ik niet meer) hoger. Er waren standaard geen betere stoelen te kiezen in mijn uitvoering, alleen met een half-leder pakket. In dat geval heb je niet zoveel aan achteraf leer laten monteren, want dat was bij mij niet het punt van de keuze.

• Frisenfruitig
Ja, dat is een goeie. In feite doe ik hetzelfde door de sportstoelen te kiezen, alleen wil ik graag leer en dat kan alleen maar achteraf.

• Nohead

Nohead

quote:
Frisenfruitig schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:13:
[...]

Nou, als je over Nederland praat, ik heb toch nog wat kunnen toevoegen hoor, en nog wat after market dingetjes ook. Valt me trouwens op dat weinig mensen dat doen. Terwijl je die zaken toch buiten de bijtelling houdt op,die manier.
Neem nou dat Style pakket met de leder/alcantara, of deze optie los. Of vol leder. Dan is leer achteraf toch veel goedkoper? En alles is mogelijk, alcantara er bij, meerdere kleuren leer, andere kleuren dan af fabriek, contrasterend stiksel. En niet duurder dan af fabriek i.v.m het budget.
Mogen mensen dat niet van de werkgever, of weten ze het niet?
Wat voor Aftermarket dingetjes heb je het dan bijv over? Aparte audio installatie ofzo?

• Frisenfruitig
quote:
Nohead schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Wat voor Aftermarket dingetjes heb je het dan bijv over? Aparte audio installatie ofzo?
Bijvoorbeeld:
Leren bekleding
Velgen
Raamfolie of coating
Trekhaak
Dakkoffers, fietsendragers, etc
En in mijn geval andere grill, spiegels en dakrails. (Originele onderdelen)
Maar ook bijvoorbeeld een versterker of andere speakers/subwoofer. In principe kan een dealer alles regelen (als je er 1 hebt die dat wil), ook als het geen core business is. Dan besteden ze het gewoon uit aan een derde partij en zijn zijn de regelende partij.

Alles wat niet af fabriek geleverd wordt, óók originele delen, zijn "aftermarket" en dus niet op te nemen in de bijtelling.

• TomPana
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-11 08:47
quote:
Frisenfruitig schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:12:
Hallo allemaal, ik ben in afwachting van mijn bestelde Skoda en daarom vangt alles m.b.t. Skoda mijn aandacht haha.

Het wordt een Octavia 3 Combi 1.8TSI DSG7 Style Business met een paar leuke extra dingetjes:

Kleur:Race Blue
Panoramisch dak
Dynamic pakket met flippers
ACC met front assist
Travel pakket met Lane Assist
Bagage pakket
Sunset
verwarmbare voorstoelen en achterbank
verwarmbare voorruit
DAB
Driving Mode Assistant
elektrische achterklep
ramen voor getint
19" BBS SV titanium
Eibach verlaging
afneembare trekhaak
lederen bekleding
sportpedalen
zwarte grille
zwarte spiegelkappen
zwarte dakrails (RS)
zwart logo
geen typeaanduiding
Goed om te zien dat zaken als zwarte grill dan wel mogelijk zijn. Hier vind je in de officiele prijslijsten niets van terug zover ik weet. Dit heb je gewoon met de dealer geregeld neem ik aan? (grille, dakrails, logo, bbs velgen?)

• Nohead

Nohead

quote:
Frisenfruitig schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:19:
[...]

Bijvoorbeeld:
Leren bekleding
Velgen
Raamfolie of coating
Trekhaak
Dakkoffers, fietsendragers, etc
En in mijn geval andere grill, spiegels en dakrails. (Originele onderdelen)
Maar ook bijvoorbeeld een versterker of andere speakers/subwoofer. In principe kan een dealer alles regelen (als je er 1 hebt die dat wil), ook als het geen core business is. Dan besteden ze het gewoon uit aan een derde partij en zijn zijn de regelende partij.

Alles wat niet af fabriek geleverd wordt, óók originele delen, zijn "aftermarket" en dus niet op te nemen in de bijtelling.
Ohzo ja idd jij noemt het aftermarket maar een grote deel staat gewoon in de standaard prijslijst.
Dingen als dakdragers, dakkoffers, fietsdragers, kinderstoelen kan Skoda standaard leveren. Alleen niet fabriek af uiteraard. Ik heb al die dingen ook meegenomen, achteraf wellicht wel interessant geweest om audio verder te upgraden ipv standaard canton.

• pkopf
  • Registratie: april 2004
Nog een Ŝkoda-rijder meldt zich...

Ik rijd sinds 2010 een Ŝkoda Fabia Combi Greenline. Fijn zuinig autootje, al haal ik er bij lange na niet de fabrieksopgave mee qua verbruik (zonder als een slak te gaan rijden).

https://images.spritmonitor.de/448454_5.png

En dit is het verbruik pre-sjoemel-software-update natuurlijk...

Maar buiten dat alles, erg tevreden met de auto. Ruim voor z'n klasse en zeer comfortabel.

Het is mij alleen nog niet gelukt om audio over bluetooth af te spelen. De optie is wel aanwezig in de Swing, maar ik denk dat het bij de Greenlines niet werkt. Heb ook geen MDI overigens, misschien dat dat ook nog scheelt.

wild mutant space hamsters

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True