GoT, You have to love it!
Nadat de app mij vroeg aan te melden met een mi account is het niet meer gelukt te verbinden. Als ik in de app een device wil koppelen ziet hij een "eerder apparaat". Echter lukt het niet te verbinden en blijft het bluetooth tekentje lichtgrijs.
Dit heb ik getest:
- mi fit opnieuw installeren
- telefoon rebooten
- andere telefoons getest (zie hieronder)
- bluetooth device "vergeten"
- via de mi HR app de 3 beschikbare firmware versies testen.
iPhone 6s
iPhone 5s (nooit eerder verbonden)
Xiaomi redmi 2 (nooit eerder verbonden)
Iemand suggesties?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Het probleem zit waarschijnlijk niet in de app, maar in de MiBand zelf. Heb dat soms ook, kan rebooten tot ik een ons weeg maar oplossen ho maar. De truc dan is om de MiBand even te rebooten.Headshot_NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:11:
Sinds een paar dagen kan ik mijn mi band 2 niet meer koppelen met de mi fit app. De mi hr app werkt wel.
Nadat de app mij vroeg aan te melden met een mi account is het niet meer gelukt te verbinden. Als ik in de app een device wil koppelen ziet hij een "eerder apparaat". Echter lukt het niet te verbinden en blijft het bluetooth tekentje lichtgrijs.
Dit heb ik getest:
- mi fit opnieuw installeren
- telefoon rebooten
- andere telefoons getest (zie hieronder)
- bluetooth device "vergeten"
- via de mi HR app de 3 beschikbare firmware versies testen.
iPhone 6s
iPhone 5s (nooit eerder verbonden)
Xiaomi redmi 2 (nooit eerder verbonden)
Iemand suggesties?
Dat doe je door het knopje even een paar seconden ingedrukt te houden tot het scherm uitgaat. Als je dan weer drukt (1x) zal die niet reageren want hij is dan aan het rebooten. Daarna doet hij het waarschijnlijk wel weer gewoon.
Bedankt voor je reactie. Het rebooten lijkt goed te gaan. Ik druk en hou het knopje vast en zie dan de tijd. Na 3 seconden is dit weg en als ik dan weer druk doet hij niks.Sypher schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:06:
[...]
Het probleem zit waarschijnlijk niet in de app, maar in de MiBand zelf. Heb dat soms ook, kan rebooten tot ik een ons weeg maar oplossen ho maar. De truc dan is om de MiBand even te rebooten.
Dat doe je door het knopje even een paar seconden ingedrukt te houden tot het scherm uitgaat. Als je dan weer drukt (1x) zal die niet reageren want hij is dan aan het rebooten. Daarna doet hij het waarschijnlijk wel weer gewoon.
Alleen heeft dit geen effect op het verbinden met de app... nog steeds geen verbinding.
Ik las ook dat je hem maar kan koppelen met 1 mi account, alleen ben ik er vrij zeker van dat ik de juiste heb.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Okee ik heb hem net binnen gekregen. Ten minste, hij lag al even te wachten, maar we waren op vakantie.dfrenner schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:25:
Hoe bevalt de Xiaomi Mi Band 2 hier?
Gebruiken jullie hem heel de dag door of alleen tijdens de workout?
Hoe is de integratie met iOS?
Ik kwam hem tegen voor onder de 20 euro, waardoor je sowieso geen invoer hoeft te betalen: http://www.gearbest.com/s...362705.html?lkid=10553480
Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Compleet ding, prima onder de douche.
Wat ik mij alleen afvroeg, er kan toch ook een wekfunctie op? Hoe stel ik dat in?
Edit: gevonden
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Volgens mij is dat mi-tools er niet voor IOSMarzman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:37:
Volgens mij zitten er geen whatsapp notificaties in de standaard App, dan zou je Mitools denk ik moeten gebruiken. Ik heb Mitools zelf weer gedeinstalleerd omdat ik zo weinig mogelijk notificaties wil (bellen en sms is goed) en ook mijn data en instellingen niet verdeeld wil hebben over twee apps.
Wat doet de optie 'WhatsApp' dan onder 'Band Alerts' in de iOS Mi Fit app?Marzman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:37:
Volgens mij zitten er geen whatsapp notificaties in de standaard App, dan zou je Mitools denk ik moeten gebruiken. Ik heb Mitools zelf weer gedeinstalleerd omdat ik zo weinig mogelijk notificaties wil (bellen en sms is goed) en ook mijn data en instellingen niet verdeeld wil hebben over twee apps.
/▌
Ik ben mijn Mi Band 2 verloren geraakt. tijdens het werk ergens is het gevallen
Nu ben ik wel geneigd omdat het een goed product is voor €25,- opnieuw aan te schaffen.
Maar zijn er ook alternatieven voor deze armband?? Weet iemand die nog meer heeft...
En als de band gps had, hoe had je het dan willen terugvinden?theduke1989 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:19:
slecht nieuws alle,
Ik ben mijn Mi Band 2 verloren geraakt. tijdens het werk ergens is het gevallen, waardeloos product als je geen GPS hebt en het niet terug kan halen. De Mi Fit app (find device) is ook waardeloos aangezien het alleen via BT werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door coldasice op 14-05-2017 18:46 ]
Hoezo is het nou een waardeloos product?theduke1989 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:19:
slecht nieuws alle,
Ik ben mijn Mi Band 2 verloren geraakt. tijdens het werk ergens is het gevallen, waardeloos product als je geen GPS hebt en het niet terug kan halen. De Mi Fit app (find device) is ook waardeloos aangezien het alleen via BT werkt.
Nu ben ik wel geneigd omdat het een goed product is voor €25,- opnieuw aan te schaffen.
Maar zijn er ook alternatieven voor deze armband?? Weet iemand die nog meer heeft...
geen waardeloos product alleen waardeloze toevoeging in de app (find device) aangezien deze op BT werkt en niet op GPS. Dat betekend dat je er alleen in je kamer als je een bende in je kamer zou hebben binnen 1-3 meter je mi band zou terug kunnen vinden. Heb niet gezegd is een waardeloos product maar gewoon waardeloze toevoeging...
Via find device dat ze GPS locatie terug vinden? want het is in de nachg gebeurd dus niemand zou eventueel de mi band hebben gepakt en de batterij was nog 80% dus makkelijk toch. Via google heb je ook hun applicatie op afstand uitschakelen of terugvinden! werkt prima aantal keer gebruikt...coldasice schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:45:
[...]
En als de band gps had, hoe had je het dan willen terugvinden?
[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 14-05-2017 18:56 ]
Ach zo, je vorige post was mij niet helemaal duidelijk.theduke1989 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:55:
[...]
geen waardeloos product alleen waardeloze toevoeging in de app (find device) aangezien deze op BT werkt en niet op GPS. Dat betekend dat je er alleen in je kamer als je een bende in je kamer zou hebben binnen 1-3 meter je mi band zou terug kunnen vinden. Heb niet gezegd is een waardeloos product maar gewoon waardeloze toevoeging...
Dus je koopt een product met bepaalde functionaliteit/kwaliteit en wil achteraf het liefst dat ie de functionaliteit/kwaliteit van een ander product (smartphone) heefttheduke1989 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:55:
[...]
[...]
Via find device dat ze GPS locatie terug vinden? want het is in de nachg gebeurd dus niemand zou eventueel de mi band hebben gepakt en de batterij was nog 80% dus makkelijk toch. Via google heb je ook hun applicatie op afstand uitschakelen of terugvinden! werkt prima aantal keer gebruikt...
Zelfs met enkel GPS ingebouwd vind je hem niet terug aangezien ie daarmee nog niet met internet verbonden is.
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 14-05-2017 19:17 ]
Je synchroniseert constant met je Mi Band 2 voor de stappen, hartslag etc. Dan kan je ook wel een GPS locatie synchroniseren toch? Laaste GPS locatie en dan dat je kan vinden! Er zijn echt wel mogelijkheden zonder het internetChris.nl schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:16:
[...]
Zelfs met enkel GPS ingebouwd vind je hem niet terug aangezien ie daarmee nog niet met internet verbonden is.
Oo op die fiets. Ik dacht dat je echt een find-my-phone optie bedoelde....theduke1989 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:51:
[...]
Je synchroniseert constant met je Mi Band 2 voor de stappen, hartslag etc. Dan kan je ook wel een GPS locatie synchroniseren toch? Laaste GPS locatie en dan dat je kan vinden! Er zijn echt wel mogelijkheden zonder het internetom beperkt
Sinds vorige week wordt de Mi Band 2 ook ondersteund, je moet hier echter wel de (betaalde) Google Play: Tools & Mi Band voor gebruiken.
Ik heb de combinatie vannacht gebruikt en het lijkt erop alsof het iets preciezer is, dan zonder Sleep as Android:
Sleep as Android:

Mi Fit:

De slaap en wektijd is in ieder geval al een stuk preciezer.
Maargoed, waarschijnlijk binnenkort toch over naar b.v. een TomTom Spark.
Alternatieven genoeg, bijvoorbeeld TomTom Touch of Garmin Vivovit.. Alleen ga je geen goede alternatieven vinden voor de prijs van de Mi Band 2.theduke1989 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:19:
De reden dat ik voor de Mi Band 2 ben gegaan is, naast prijs, ook de batterijduur.ro3lie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:35:
Alternatieven genoeg, bijvoorbeeld TomTom Touch of Garmin Vivovit.. Alleen ga je geen goede alternatieven vinden voor de prijs van de Mi Band 2.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ben nieuw op dit forum en net sinds een klein weekje in het bezit van de XIaomi Mi Band 2 en dik tevreden!
Echter waar ik tegenaan loop is het feit dat de synchronisatie met Google Fit niet heel erg lekker gaat. Ik heb keurig Activiteitsdetectie en Locatietoestemming uitgeschakeld, maar vandaag heb ik plm. 3000 stappen op mn band en maarliefst 3800+ stappen op mn Google Fit.
Lopen jullie daar ook tegenaan?
Alvast dank!
W.
Bij mij ook, ik hoop dat er nog een keer voor een goede prijs een analoog klokje met dezelfde features komt (op de Frontpage staat een artikel over die modemerken die ze nu maken, maar het mag van mij een goedkoop klokje zijn wat er ok uitziet en dan 20 euro duurder als normaal zodat het een smartklokje is). Leren bandje, analoog klokje van HEMA-kwaliteit en een kleine display achter het klokje is voldoende en dat hoeft dan ook geen honderden euro's te kosten. Over een paar jaar zijn het toch weer andere features die er inzitten en zien alle huidige smartwatches er ouderwets uit.Wailing_Banshee schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:05:
[...]
De reden dat ik voor de Mi Band 2 ben gegaan is, naast prijs, ook de batterijduur.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 15-05-2017 13:34 ]
/▌
https://www.withings.com/nl/en/#/ komt dan het meest in de buurt van wat je zoekt.Marzman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Bij mij ook, ik hoop dat er nog een keer voor een goede prijs een analoog klokje met dezelfde features komt (op de Frontpage staat een artikel over die modemerken die ze nu maken, maar het mag van mij een goedkoop klokje zijn wat er ok uitziet en dan 20 euro duurder als normaal zodat het een smartklokje is). Leren bandje, analoog klokje van HEMA-kwaliteit en een kleine display achter het klokje is voldoende en dat hoeft dan ook geen honderden euro's te kosten. Over een paar jaar zijn het toch weer andere features die er inzitten en zien alle huidige smartwatches er ouderwets uit.
Op wat voor manier werkt dit samen dan? Ik zie het nut van de combinatie niet.rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:30:
Zijn er al meer mensen die de Band 2 in combinatie met Google Play: Sleep as Android gebruiken?
Sinds vorige week wordt de Mi Band 2 ook ondersteund, je moet hier echter wel de (betaalde) Google Play: Tools & Mi Band voor gebruiken.
Ik heb de combinatie vannacht gebruikt en het lijkt erop alsof het iets preciezer is, dan zonder Sleep as Android:
Sleep as Android:
[afbeelding]
Mi Fit:
[afbeelding]
Sleep for Android houdt je slaapritme bij. Kijkt wanneer je wakker bent, hoe diep en hoelang je slaapt e.d. Voor fans van Sleep for Android is het fijn, want nu hoef je je telefoon niet meer onder je kussen te leggen, maar kan de Mi Band alles bijhouden en doorsturen.floriz87 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:41:
Op wat voor manier werkt dit samen dan? Ik zie het nut van de combinatie niet.
De Mi Fit app heeft ook slaapritmes e.d., maar dat is toch een stuk minder precies en heeft een stuk minder details dan Sleep for Android. Ben je dus een fan van slaapritmes bijhouden, dan kan ik de combinatie wel aanraden.
Ah, juist. Vermoedelijk gebruiken zij dus een ander algorithme voor de analyse. Ik heb beide apps geinstalleerd, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat Sleep for Android de Mii band gebruikt?rens-br schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:43:
[...]
Sleep for Android houdt je slaapritme bij. Kijkt wanneer je wakker bent, hoe diep en hoelang je slaapt e.d. Voor fans van Sleep for Android is het fijn, want nu hoef je je telefoon niet meer onder je kussen te leggen, maar kan de Mi Band alles bijhouden en doorsturen.
De Mi Fit app heeft ook slaapritmes e.d., maar dat is toch een stuk minder precies en heeft een stuk minder details dan Sleep for Android. Ben je dus een fan van slaapritmes bijhouden, dan kan ik de combinatie wel aanraden.
Edit: Volgens mij heb ik het gevonden onder instellingen.
[ Voor 3% gewijzigd door floriz87 op 18-05-2017 09:50 ]
Hier staan de stappen om ze met elkaar te laten communiceren: http://sleep.urbandroid.o...d-talks-xiaomi-mi-band-2/.floriz87 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:46:
Ah, juist. Vermoedelijk gebruiken zij dus een ander algorithme voor de analyse. Ik heb beide apps geïnstalleerd, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat Sleep for Android de Mii band gebruikt?
Let wel op: de Mi Fit app detecteert automatisch wanneer je slaapt en begint dan met bijhouden, in Sleep for Android moet je de sessie zelf starten wanneer je gaat slapen.
Hier ook wel last van, maar heeft te maken dat je telefoon in je broekzak zit waarschijnlijk en je Mi Band reageert op bewegingen van je arm.willempjuh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:21:
Dag allen,
Ben nieuw op dit forum en net sinds een klein weekje in het bezit van de XIaomi Mi Band 2 en dik tevreden!![]()
Echter waar ik tegenaan loop is het feit dat de synchronisatie met Google Fit niet heel erg lekker gaat. Ik heb keurig Activiteitsdetectie en Locatietoestemming uitgeschakeld, maar vandaag heb ik plm. 3000 stappen op mn band en maarliefst 3800+ stappen op mn Google Fit.
Lopen jullie daar ook tegenaan?
Alvast dank!
W.
Als ik met mn telefoon in mn hand loop of met drinken vanaf kantine naar kantoor houd je je hand stil. Dan maak je dus nooit het echte aantal stappen/meters.
Thanks.BeZaX schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:01:
[...]
Je kunt hem bestellen voor 18,60 bij Banggood.com (met kortingscode 'mibd2', mocht deze niet werken wacht even tot ze hem opnieuw geactiveerd hebben). Inmiddels zelf al 3 hier besteld.
€17,64 zelfs. Dat is het proberen nog wel waard
Ik ben alleen een enorm horlogefan. Hoe achterlijk is het om te lopen met links horloge en rechts mi band?
Ik noem jij toch ook niet achterlijk.LoeWn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:02:
[...]
Thanks.
€17,64 zelfs. Dat is het proberen nog wel waard![]()
Ik ben alleen een enorm horlogefan. Hoe achterlijk is het om te lopen met links horloge en rechts mi band?
Oftewel, ik loop er al ruim een jaar bij als debiel
Je kan ze ook beide om één pols doen..LoeWn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:02:
Hoe achterlijk is het om te lopen met links horloge en rechts mi band?
Gisteren geprobeerd smart lock aan te zetten bij de S4 mini van een vriendin.
staat inmiddels android 7.0.1 op.
In eerste instantie was de mi band 2 niet te selecteren bij smart lock als BT device.
Gegoogled en schijnbaar was de band in eerste instantie als BT LTE gekoppeld. Dus opnieuw gepaired via BT dmv nrf master control app
https://www.reddit.com/r/...rusted_devices_for_smart/
Daarna is die wel te selecteren. Echter als ik de Mi band 2 toevoeg als trusted device locked het toestel niet. uit en aanzetten en direct unlocked.
haal ik de device uit de smartlock lijst dan lockt hij wel direct.
via de Mi app discoverable gemaakt lost het niet op, als ik vanuit de app screen unlock selecteer moet ik naar settings > smart lock > device toevoegen.
Als ik dit gedaan heb blijft screen unlock op Off staan.
Mijn Mi5s werkt gewoon goed.
Schijnbaar zijn er wel meer issues mee
Nu weet ik natuurlijk niet zeker of ik je goed begrijp, maar het is toch juist de bedoeling als je hem koppelt via smartlock, dat je toestel niet direct lockt, maar automatisch unlocked ? Of.. ?Viper® schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:28:
Apart.
Gisteren geprobeerd smart lock aan te zetten bij de S4 mini van een vriendin.
staat inmiddels android 7.0.1 op.
In eerste instantie was de mi band 2 niet te selecteren bij smart lock als BT device.
Gegoogled en schijnbaar was de band in eerste instantie als BT LTE gekoppeld. Dus opnieuw gepaired via BT dmv nrf master control app
https://www.reddit.com/r/...rusted_devices_for_smart/
Daarna is die wel te selecteren. Echter als ik de Mi band 2 toevoeg als trusted device locked het toestel niet. uit en aanzetten en direct unlocked.
haal ik de device uit de smartlock lijst dan lockt hij wel direct.
via de Mi app discoverable gemaakt lost het niet op, als ik vanuit de app screen unlock selecteer moet ik naar settings > smart lock > device toevoegen.
Als ik dit gedaan heb blijft screen unlock op Off staan.
Mijn Mi5s werkt gewoon goed.
Schijnbaar zijn er wel meer issues mee
Vwb het verschil met de Mi5s, ik heb een neplus one, en het werkt gewon zoals het hoort. Behalve, dat dat smartlock vinkje in de MI app uit blijft. Waarom ? Het zit op een andere plek dan bij miui software, volgens mij is dat het "probleem". Maar is puur cosmetisch
Ik heb inderdaad ook een OnePlus One. Hier werkt het ook perfect. Device is altijd unlocked wanneer ik in de buurt ben en op het moment dat de band weg gaat (of ik) wordt het apparaat unlocked.mhulsegge schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:36:
ik heb een neplus one, en het werkt gewon zoals het hoort. Behalve, dat dat smartlock vinkje in de MI app uit blijft. Waarom ? Het zit op een andere plek dan bij miui software, volgens mij is dat het "probleem". Maar is puur cosmetisch
Je kan dit ook makkelijk testen door gewoon even je bluetooth uit te zetten. Je zal dan zien dat je telefoon wel locked.
Ik heb de band ook 2 kamers verder gelegd en dan unlocked die ook.
Althans, het lijkt wel of het hele toestel niet locked als smart lock toegevoegd is.
Zal vnv nog eens kijken. Op zich niet heel erg echter ik vind zelf het unlocken wel handig.
Je kan wel weer een locatie opgeven bij smart lock. Zo is het toestel bij je thuis altijd unlocked maar als je weggaat gaat de lock er op, best handig. Zit denk ik in android 7
Ik gebruik inderdaad zowel het locatie unlocken, als de band.Viper® schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
Bij mijn mi5s krijg ik kort het lock screen te zien en dan unlocked by bluetooth device.
Althans, het lijkt wel of het hele toestel niet locked als smart lock toegevoegd is.
Zal vnv nog eens kijken. Op zich niet heel erg echter ik vind zelf het unlocken wel handig.
Je kan wel weer een locatie opgeven bij smart lock. Zo is het toestel bij je thuis altijd unlocked maar als je weggaat gaat de lock er op, best handig. Zit denk ik in android 7
Maar als mijn band op zolder ligt en ik ben beneden bijvoorbeeld, is mijn toestel gewoon gelocked (behalve als de locatie ook klopt natuurlijk).
Volgens mij werkt het dus gewoon zoals het hoort te werken
En wanneer je je Bluetooth uitzet unlocked hij dan nog steeds? Verder kan twee kamers ook betekenen dat je nog steeds verbinding hebt met het ding. Bluetooth kan een bereik hebben van 10 tot 100 meter.Viper® schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
Bij mijn mi5s krijg ik kort het lock screen te zien en dan unlocked by bluetooth device.
Met de Bluetooth van de auto kreeg ik die vraag niet, dus ik denk dat het van de band komt.
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 19-05-2017 14:22 ]
/▌
Wat ik heb geprobeerd;
Mi fit opnieuw geinstalleerd
mi band 2 laten vergeten in bluetooth menu
en dat in verschillende volgordes. Het vreemde is dat ik de mi band 2 nu niet meer KAN vergeten op mijn iPhone (het i'tje is weg), maar de phone verbind wel automatisch als ik in de buurt ben van de band (zoals altijd), maar Mi Fit blijft aangeven dat de band niet gevonden is... ondanks de melding "previous connected mi band 2 found".
Mi HR (continu hartslag app) werkt wel gewoon... dus de band is toch echt verbonden met de phone en is niet stuk.
Iemand een idee?
Uhmmm, zo loop ik zelf ook al een paar jaar bij ;p.LoeWn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:02:
[...]
Thanks.
€17,64 zelfs. Dat is het proberen nog wel waard![]()
Heb die app een tijdje terug ook geïnstalleerd, maar merk wel dat accu veel sneller leeg gaat daardoor. Of ik nou echt lekkerder wakker wordt door Sleep as Android, durf ik niet te zeggen. Misschien dat ik het toch weer eraf gooi.rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:30:
Zijn er al meer mensen die de Band 2 in combinatie met Google Play: Sleep as Android gebruiken?
Sleep as Android:
[afbeelding]
Mi Fit:
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik er niet aan kan wennen.xileS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:09:
[...]
Uhmmm, zo loop ik zelf ook al een paar jaar bij ;p.
Wanneer ik aan de pc zit (25 uur per week), schuurt het bandje de hele tijd over het bureau heen
Ik mag in de horeca het bandje niet om doen (opzich logisch). Maar juist dan wil ik eigenlijk wel stappentellen. Om m'n bovenarm en been past ie helaas niet. Iemand een oplossing hiervoor? Misschien grotere bandjes?
edit: ik lees hier dat het om het been juist beter gaat. Dat lost meteen m'n andere probleem op; wanneer ik loop met m'n telefoon in m'n hand -arm stil dus- worden stappen niet gedetecteerd.
[ Voor 18% gewijzigd door LoeWn op 31-05-2017 16:15 ]
Terwijl je de app gebruikt bedoel je of altijd? En bedoel je de batterij van de band of van je telefoon?xileS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:09:
Heb die app een tijdje terug ook geïnstalleerd, maar merk wel dat accu veel sneller leeg gaat daardoor.
Het is namelijk logisch dat de batterij (van beide apparaten) leegloopt tijdens gebruikt, omdat die constant je ritmes bijhoudt.
Ik heb er nog niet echt super veel van gemerkt, als ik heel eerlijk ben.Of ik nou echt lekkerder wakker wordt door Sleep as Android, durf ik niet te zeggen. Misschien dat ik het toch weer eraf gooi.
Mi band master zonder ingelogd te zijn op Mi Fit.
Moet zeggen dat ik hier tevreden over ben, zeker het meten van de automatische hartslag vind ik ideaal.
Raden jullie aan om naast deze app toch Tools & Mi band aan te schaffen en zo ja waarom?
Ik was best snel aan de Mi band gewend, maar ik heb nooit het originele bandje gedragen. Ik gebruik zelf een metalen bandje en ik zit ook redelijk vaak achter de pc met horloge (links) en Miband (rechts) om. Ik heb geen last van schuren ofzo.LoeWn schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:13:
[...]
Ik moet zeggen dat ik er niet aan kan wennen.
Wanneer ik aan de pc zit (25 uur per week), schuurt het bandje de hele tijd over het bureau heen
Ik mag in de horeca het bandje niet om doen (opzich logisch). Maar juist dan wil ik eigenlijk wel stappentellen. Om m'n bovenarm en been past ie helaas niet. Iemand een oplossing hiervoor? Misschien grotere bandjes?
edit: ik lees hier dat het om het been juist beter gaat. Dat lost meteen m'n andere probleem op; wanneer ik loop met m'n telefoon in m'n hand -arm stil dus- worden stappen niet gedetecteerd.
Waarom mag je geen stappenteller om in de horeca
Beide gaan idd sneller leeg, maar telefoon ligt 's nachts aan de lader dus dat zal ik niet snel merken. Maar de Mi band houdt sowieso al ritmes bij in de Mi Fit app, maar blijkbaar houdt die dan toch apart gegevens op voor de sleep App dan.rens-br schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:15:
[...]
Terwijl je de app gebruikt bedoel je of altijd? En bedoel je de batterij van de band of van je telefoon?
Het is namelijk logisch dat de batterij (van beide apparaten) leegloopt tijdens gebruikt, omdat die constant je ritmes bijhoudt.
[...]
Ik heb er nog niet echt super veel van gemerkt, als ik heel eerlijk ben.
Helaas zijn ze beetje streng. geen horloges, geen sierraden, tattoos afplakken etc.xileS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:09:
[...]
Waarom mag je geen stappenteller om in de horeca? Ik zie mensen in de horeca namelijk vaak genoeg horloge en/of stappenteller om.
[...]
Hoe ervaren mensen het eigenlijk met fietsen? Ik heb gisteren het bandje om de arm gedaan op de heen weg.. 235 stappen.. Terugweg om mn enkel gedaan.. ruim 3000 stappen. De afstand is ongeveer 2km gok ik, dus om m'n been lijkt me toch beter af.
had 'm gisteravond trouwens als test op het werk om m'n enkel gedaan. Gewoon los in de sok. Werkt behoorlijk goed. Ik ga echt maar iets verzinnen om 'm permanent om m'n enkel te kunnen bevestigen. Helaas nog geen bandje voor gevonden.
Nee, op iOS hebben we geen extra apps zoals ze die op android hebben (zoals Mi Band Tools of Mi Band master).Waterkoker schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 00:18:
Is het eigenlijk ook mogelijk om de inhoud van WhatsApp berichten te tonen op de MiBand icm ios? De notificatie zelf (icoontje) is gelukt maar ik ben benieuwd of er meer mogelijk is
Ik heb afgelopen zaterdag iets van 50km gefietst, maar vwb stappen was het de minste dag van de week
Ik las ook dat er ook iemand een melding ontvangt van Flitsmeister, maar zie geen notificatie-optie binnen die app?
Flitsnav staat er bij mij gewoon bij onder Band Alerts. Ik heb het verder niet getest, maar ik neem aan dat hij dan gaat trillen als je een melding van flitsnav op je telefoon krijgt. Het lijkt me eigenlijk vrij iritant (Flitsnav geeft continu meldingen)Purejet schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:30:
Iemand een idee voor het accepteren van totp two factor push meldingen met de band? Werkt dit?
Ik las ook dat er ook iemand een melding ontvangt van Flitsmeister, maar zie geen notificatie-optie binnen die app?
/▌
Met de mi band tools kan je voor flitsmeister notificatie instellingen. Bijvoorbeeld 8 keer trillen oidPurejet schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:30:
Iemand een idee voor het accepteren van totp two factor push meldingen met de band? Werkt dit?
Anoniem: 691276
ergens gelezen dat het moet werken met de mi heart rate app, maar sports-tracker vindt helaas geen hrm
Tijd van werken, tijd van rusten
Volgens mij wel.Superbaddd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:48:
Vandaag besteld voor ~ 17 euro. Ben ik verplicht de Mi Fit app te gebruiken voor firmware updates?
Mi Band Master is een aanrader en kan ook stand alone gebruikt worden, maar ik gebruik hem icm Mi Fit ivm de screen unlock functie, die volgens mij niet in Mi Band Master zit.
Weet iemand of de betaalde versie van Mi Band Master meer functies heeft?
Ik heb FlitsNav weleens aangezet in de Mi Band Tools, alleen ging het dan bijna constant trillen, wat idd heel irritant is. Het is eigenlijk de bedoeling dat de band alleen trilt als er daadwerkelijk een melding is in FlitsNav (als tel trilt en geluid afspeelt). Misschien valt dit wel in te stellen, aangezien Mi Band Tools best uitgebreid is qua instellingen.Marzman schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:50:
[...]
Flitsnav staat er bij mij gewoon bij onder Band Alerts. Ik heb het verder niet getest, maar ik neem aan dat hij dan gaat trillen als je een melding van flitsnav op je telefoon krijgt. Het lijkt me eigenlijk vrij iritant (Flitsnav geeft continu meldingen)
Iemand die ook toevallig FlitsNav gebruikt en wel de juiste instellingen weet?
Maar nu weer opgeladen, maar krijg ik hem niet meer gekoppeld met de mobiel.
Verwijderd uit Bluetooth, maar helaas niet te koppelen.
Iemand een idee?
Gebeurd wel vaker, hoe meet die band zoiets dan?
Ach bij mij zegt hij zelfs dat ik nog slaap als ik in de auto op weg naar mn werk ben... nou heeft ie daar misschien ook wel gelijk in.hjs schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:15:
Volgens de band afgelopen nacht doorgeslapen terwijl ik toch echt een keer moest plassen en toen zelfs nog ff gekeken hoe laat het was.
Gebeurd wel vaker, hoe meet die band zoiets dan?
Kan je volgens mij mee aangeven wat voor activiteit een bepaalde beweging is.Rubiks schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:17:
Weet iemand wat behavior tagging in Mi Fit doet![]()
Mi Band Master is een aanrader en kan ook stand alone gebruikt worden, maar ik gebruik hem icm Mi Fit ivm de screen unlock functie, die volgens mij niet in Mi Band Master zit.
Weet iemand of de betaalde versie van Mi Band Master meer functies heeft?
Ik gebruik de mijne niet veel meer eigenlijk. Komt ook doordat de app blijft zeiken om permissies terwijl ik die niet wil geven.
Misschien moet je je stoel rechtop zettenwillempjuh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:13:
[...]
Ach bij mij zegt hij zelfs dat ik nog slaap als ik in de auto op weg naar mn werk ben... nou heeft ie daar misschien ook wel gelijk in.
Bij mij klopt het altijd wel redelijk eigenlijk en dan heb ik de hartslagmeting nog uitgezet (ik merk weinig verschil, de accu gaat alleen wat sneller leeg met die functie). Ook nachtelijke tripjes naar het toilet worden gelogd.
/▌
Er zit best een groot verschil in de deep sleep tijden.
Volgens Mi fit zou ik 1h 42m en volgens Mi Band Master 3h 18m diep geslapen hebben.
Hoe kan daar zo'n groot verschil in zitten?
Dit zou namelijk voor mij de enige reden zijn om de app aan te schaffen.
Hij werkte eerst prima, toen langere tijd niet verbonden geweest.
Ik kreeg in de app geen verbinding, toen heb ik de blutooth verbinding gestopt in de telefoon.
Opnieuw verbinden vanuit de app levert geen resultaat. Hij vindt hem niet.
Ook een nieuw profiel geprobeerd, helaas ook nog niet...
Ik heb een iphone, ieman deen idee?
Even een kleine selfquote.LoeWn schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:01:
[...]
Helaas zijn ze beetje streng. geen horloges, geen sierraden, tattoos afplakken etc.
Hoe ervaren mensen het eigenlijk met fietsen? Ik heb gisteren het bandje om de arm gedaan op de heen weg.. 235 stappen.. Terugweg om mn enkel gedaan.. ruim 3000 stappen. De afstand is ongeveer 2km gok ik, dus om m'n been lijkt me toch beter af.
had 'm gisteravond trouwens als test op het werk om m'n enkel gedaan. Gewoon los in de sok. Werkt behoorlijk goed. Ik ga echt maar iets verzinnen om 'm permanent om m'n enkel te kunnen bevestigen. Helaas nog geen bandje voor gevonden.
Ik ben inmiddels inmens gelukkig. Ik heb een lang bandje gevonden. Deze is wel meteen extreem lang, dus ik moest zelf nieuwe gaatjes prikken en zo'n 10cm afknippen, maar het is het zeker waard. Hij zit nu permanent om mijn enkel en dat is voor mij super fijn. Daarmee heb ik de volgende problemen getackeld:
- Ik kon (=mag) in de horeca het bandje niet dragen, nu het aan mijn enkel zit dus wel
- Met hobbyen (licht en geluid verhuur, hoop sjouwen dus) was ik bang dat het glas nog een keer ging breken ( Zit al een flinke barst in
- Fietsen werd niet goed geregistreerd
- Met telefoon in de hand lopen werd niet geregistreerd
- Ik vind het apparaat niet erg mooi. Draag liever een horloge en soms om de andere hand een simpel armbandje
De lange procedure gevolgd, dus een aantal vragen beantwoorden waarna eea gereset zou worden. Ook dat gebeurd niet.
Als iemand nog een suggestie heeft, hoor ik het natuurlijk graag. Anders is dit het einde van de -op zich best goed werkende band 2- door een stom account dingetje
Idem met iPhone, ik heb nog steeds geen oplossing.gevonden helaas.dfrenner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:08:
Iemand nog een idee hoe ik de mi band kan koppelen?
Hij werkte eerst prima, toen langere tijd niet verbonden geweest.
Ik kreeg in de app geen verbinding, toen heb ik de blutooth verbinding gestopt in de telefoon.
Opnieuw verbinden vanuit de app levert geen resultaat. Hij vindt hem niet.
Ook een nieuw profiel geprobeerd, helaas ook nog niet...
Ik heb een iphone, ieman deen idee?
BT aan/uit, BT vergeten, Mi Fit laten zoeken, BT laten zoeken, Rebooten, Mi Band restarten.
Niets helpt. Mi Band wordt nu ook niet meer gevonden door andere phones (weet niet of dat altijd al zo was). Enige oplossing die ik nu nog heb is de mi band helemaal laten leeglopen en dan een paar dagen wachten, dan schijnt alles te resetten heb ik gelezen op internet. Helaas is de batterij zo goed, dat het nog lang duurt ook, want wacht al 3 weken en nog 30% over.
22% hier nogThe Inquisitor schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:24:
[...]
Idem met iPhone, ik heb nog steeds geen oplossing.gevonden helaas.
BT aan/uit, BT vergeten, Mi Fit laten zoeken, BT laten zoeken, Rebooten, Mi Band restarten.
Niets helpt. Mi Band wordt nu ook niet meer gevonden door andere phones (weet niet of dat altijd al zo was). Enige oplossing die ik nu nog heb is de mi band helemaal laten leeglopen en dan een paar dagen wachten, dan schijnt alles te resetten heb ik gelezen op internet. Helaas is de batterij zo goed, dat het nog lang duurt ook, want wacht al 3 weken en nog 30% over.

Probeer het nr eens met +31 ervoor en ook 06... Dus bijvoorbeeld +310612345678Joepla schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:19:
De app (Android) wilde 2 weken geleden dat ik opnieuw inlogde, maar dat lukt niet. Dan maar de "password forget" optie gedaan. Het telefoonnummer herkent het systeem niet, email wel, wordt ook verstuurd (lijkt het), maar komt nooit binnen. Verschillende keren op meerdere dagen geprobeerd, maar geen mail ontvangen.
De lange procedure gevolgd, dus een aantal vragen beantwoorden waarna eea gereset zou worden. Ook dat gebeurd niet.
Als iemand nog een suggestie heeft, hoor ik het natuurlijk graag. Anders is dit het einde van de -op zich best goed werkende band 2- door een stom account dingetje
Dat is eigenlijk een 0 teveel maar op die manier kwam ik er wel.
Bij mij was hij vrij snel leeg nadat de eerste keer niet verbonden kon worden, ik heb 'em gewoon direct opgeladen tot 100% en daarna is het verbinden meteen gelukt. En daar bleef het bij, na een dag precies hetzelfde probleem weer, BT verbinding kan niet meer gemaakt worden.
Ik heb ook van alles geprobeerd: telefoon rebooten, BT uit/aan, BT unpair, Mi Fit app unpair; niks ziet 'em. Wat ik nog niet gedaan heb is met een ander BT apparaat de Band zoeken, dat zou ik nog wel kunnen proberen, maar dat lost het probleem nog niet op.
@The Inquisitor je noemt "Mi Band restarten", hoe heb je dit gedaan? Ik kon niet vinden hoe dit moet.
43% nu, lijkt er op dat ik nog twee weken moet wachten totdat ik weer kan syncen

Ik heb in het verleden op mijn OnePlus One (dus Android) ook veel problemen gehad om de verbinding te krijgen / houden.Micr0mega schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:14:
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met m'n Mi Band 2, maar in combinatie met Android. Ik dacht dat het aan m'n OS zou liggen, gezien de problemen begonnen nadat ik mijn custom rom CyanogenMod naar LineageOS geüpdatet heb, maar als ik jullie zo hoor, is het misschien toch een probleem van de Band zelf.
Bij mij was hij vrij snel leeg nadat de eerste keer niet verbonden kon worden, ik heb 'em gewoon direct opgeladen tot 100% en daarna is het verbinden meteen gelukt. En daar bleef het bij, na een dag precies hetzelfde probleem weer, BT verbinding kan niet meer gemaakt worden.
Ik heb ook van alles geprobeerd: telefoon rebooten, BT uit/aan, BT unpair, Mi Fit app unpair; niks ziet 'em. Wat ik nog niet gedaan heb is met een ander BT apparaat de Band zoeken, dat zou ik nog wel kunnen proberen, maar dat lost het probleem nog niet op.
Wat uiteindelijk voor mij gewerkt heeft, is de app nRF Connect.
Deze zag de mi-band wel. Vervolgens daarin een "Bond" gedaan, en daarna draaide alles weer als een zonnetje.
Na een rom-flash moest ik het wel weer opnieuw doen.
Meteen geprobeerd, en zo waar, gelukt! Fantastisch, bedankt!mhulsegge schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:18:
[...]
Ik heb in het verleden op mijn OnePlus One (dus Android) ook veel problemen gehad om de verbinding te krijgen / houden.
Deze zag de mi-band wel. Vervolgens daarin een "Bond" gedaan, en daarna draaide alles weer als een zonnetje.
edit: al m'n data van de afgelopen twee weken is wel gecleared, maar ik denk dat dit komt omdat ik de Band ook in de Mi Fit app ge-unpaired had.
[ Voor 11% gewijzigd door Micr0mega op 06-07-2017 09:27 ]
Nou ik heb de app op iphone gedownload.mhulsegge schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:18:
[...]
Ik heb in het verleden op mijn OnePlus One (dus Android) ook veel problemen gehad om de verbinding te krijgen / houden.
Ik kan hem connecten, maar hij disconnect automatisch weer na 30 seconden.
Als hij connected is via die nRF connect, zie ik wel in de mi fit app bij "pair divice" band 2 staan, maar weer could not connect...
Kun jij toevallig je exacte stappen eens beschrijven voor mij?Micr0mega schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:25:
[...]
Meteen geprobeerd, en zo waar, gelukt! Fantastisch, bedankt!
edit: al m'n data van de afgelopen twee weken is wel gecleared, maar ik denk dat dit komt omdat ik de Band ook in de Mi Fit app ge-unpaired had.
Niet exact denk ik, want de iOS interface verschilt met de Android versie.dfrenner schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:33:
Kun jij toevallig je exacte stappen eens beschrijven voor mij?
Maar nadat je 'connected' bent, moet je op 'Bond' drukken, zat in Android verstopt in een menu bij de 'tab' van het geconnecte device. Hierna ziet je telefoon zelf de Band ook als gepaired. Mi Fit app deed er daarna wel lang over, dus ik dacht eerst dat het niks werd, totdat de Band begon te trillen :-)
Hmmmm, nee ik krijg echt een foutmelding dat mi fit hem niet kan vinden, in de instellingen van de telefoon (bluetooth) staat de band 2 gewoon gekoppeld...Micr0mega schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Niet exact denk ik, want de iOS interface verschilt met de Android versie.
Maar nadat je 'connected' bent, moet je op 'Bond' drukken, zat in Android verstopt in een menu bij de 'tab' van het geconnecte device. Hierna ziet je telefoon zelf de Band ook als gepaired. Mi Fit app deed er daarna wel lang over, dus ik dacht eerst dat het niks werd, totdat de Band begon te trillen :-)
Maar hij staat al niet meer gepairedMicr0mega schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:01:
Jammer, je zou nog kunnen proberen om de Band in de Mi Fit app te unpairen, zoals ik eerder gedaan had. Maar dan verlies je wel alle nog niet gesyncte data; stappen van vandaag stond meteen weer op 0.
Helaas, had diverse combinaties geprobeerd (nu nogmaals gedaan), maar de gebruiker bestaat niet.Chris.nl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:12:
[...]
Probeer het nr eens met +31 ervoor en ook 06... Dus bijvoorbeeld +310612345678
Dat is eigenlijk een 0 teveel maar op die manier kwam ik er wel.
Misschien maar een nieuw account maken, met het risico dat je eerst moet loskoppelen van het oude account...
Zelfde effect bij mij... via NFR kan ik de band weer vinden, en connecten, maar mi Fit vindt hem dus niet. Of althans, geeft de melding 'could not connect' ofzo. De koppeling wordt ook vanzelf verbroken, met of zonder mi fit poging.
Ook geprobeerd op ipad, maar zelfde conclusie...
Ik heb het gele bandje besteld, Eigenlijk iets te opvallend, ik dacht ook dat het groen was bij bestellen. misschien dat ik toch maar weer een zwart metalen bandje bestel.knakworst schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:58:
[...]
Omdat ik de 3rd party bandjes veel te ruw vond, heb ik toch weer een originele besteld. Die vind ik veel lekkerder zitten. Als je de ontvanger naar beneden drukt gaat het bandje niet al te snel stuk maar inderdaad geen eeuwig leven.
Ik heb hier besteld en hij is echt origineel.
https://nl.aliexpress.com...-2-Smart/32786845377.html
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 06-07-2017 22:07 ]
/▌
Ik laat hem nu nog maar een keer leeglopen (7%)The Inquisitor schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:05:
[...]
Zelfde effect bij mij... via NFR kan ik de band weer vinden, en connecten, maar mi Fit vindt hem dus niet. Of althans, geeft de melding 'could not connect' ofzo. De koppeling wordt ook vanzelf verbroken, met of zonder mi fit poging.
Ook geprobeerd op ipad, maar zelfde conclusie...
Voor het grootste deel maakt het niet veel uit, het ontbreken van het CE logo is misschien nog een douane issue maar de Chinese handleiding boeit mij geen zak.
Echter las ik ook dat de global versie gebruikt maakt van servers buiten China en dat vind ik eigenlijk wel interessant. Is het mogelijk er andere firmware (de global versie) op te zetten?
Die Chinezen hebben wel vaker "intern" spul en "buitenlands" spul geloof ik. Sprite_TM woont tegenwoordig in Shanghai en had daar outdoor cams besteld om deze bij zijn ouders hier op te hangen voor beveiliging. Had daar echter niet heel veel aandacht aan besteed bij aanschaf. Toen hij hier weer kwam in NL en ze aansloot liep hij vrij snel tegen het probleem dat die cams niet wouden functioneren, dat deden ze alleen als ze contact konden maken met de servers in Chinarens-br schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:14:
@LOTG Global versie? Het is de eerste keer dat ik daarover hoor. Heb je hier een bron voor?

Zelf ook de Mi Band 2 gekocht, vorige week besteld, dus denk dat de postbode vanaf volgende week ergens voor de deur kan staan, ben erg benieuwd.
@LOTG is er een manier om te zien of je de China versie hebt of niet?
Ik heb hem ook op Banggood besteld, en daar was het wat onduidelijk. Maar ja voor 16 euro valt er eigenlijk weinig te klagen.
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.