Nu ik het teruglees is mijn vraag idd niet helemaal duidelijk. Waar ik meer op doel is in hoeverre de band de status van je run weergeeft, gegeven dat ik mijn telefoom bij me heb voor de gps tracking. Staat er bijvoorbeeld iets van een pace (min per km), duur en afstand?Marzman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:37:
[...]
De band zelf heeft geen GPS als je dat bedoelt. Het is niet echt een band voor hardlopers denk ik. Als je gewoon stappen wilt tellen en een schatting goed genoeg vindt dan is de band wel goed.
Wat verwacht je met Strava, Endomondo? Dat je de telefoon thuis kan laten? Dat kan niet.
Nee, ik denk niet dat dit kan. Dan zul je een duurder sporthorloge moeten kopen. Overigens is er ook al een band 3 (die dit ook niet kan, maar als je nog geen band gekocht hebt zou ik ook geen band 2 meer kopen).-unknown schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:00:
[...]
Nu ik het teruglees is mijn vraag idd niet helemaal duidelijk. Waar ik meer op doel is in hoeverre de band de status van je run weergeeft, gegeven dat ik mijn telefoom bij me heb voor de gps tracking. Staat er bijvoorbeeld iets van een pace (min per km), duur en afstand?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Net 3 filialen bezocht in Den Haag, nergens binnengekomen of op voorraadVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:39:
Tip. Komende week de Mi Band 2 bij de Kruidvat voor €19.99.

In het centrale magazijn wel op voorraad. Tip: online bestellen en laten bezorgen bij een filiaal naar keuze. Kost niks extra en je loopt geen risico dat het uitverkocht is.B.O.C.K schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:14:
Net 3 filialen bezocht in Den Haag, nergens binnengekomen of op voorraad
@grun93 Bedankt voor de tip, is inderdaad wat ik gelijk gedaan had. Wel jammer dat de folder de indruk wekt dat er in de winkel voorraad is. Maar goed, bestelling geslaagd dus garantie dat ik het vrijdag heb 
Nu dit topic volledig doornemen om te kijken wat ik er allemaal mee kan
Nu dit topic volledig doornemen om te kijken wat ik er allemaal mee kan
Gezien de actie van Kruidvat heb ik toch enigzins interesse.
Ik moet eigenlijk nog 1 dingen weten, heeft iemand ervaring met het koppelen van de Mi Band met apps zoals Record, Endomondo en MyFitnessPal?
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik moet eigenlijk nog 1 dingen weten, heeft iemand ervaring met het koppelen van de Mi Band met apps zoals Record, Endomondo en MyFitnessPal?
@Fluffy86
Bron: https://xiaomi.mi-band.nl/functies/functiesDe Mi Fit app maakt het mogelijk om de hartslagmeter (en andere metingen) in de Xiaomi Mi Band 2 te gebruiken in jouw favoriete sport app. Zo werkt de Xiaomi Mi Band 2 samen met onder andere Strava, Runkeeper, Runtastic, Endomondo en de Nike+ Running app.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Weet iemand een mogelijkheid om vrienden uit te nodigen met een ander divice (misschien via een andere app). Een vriendin van mij heeft een Fitbit en het lijkt ons super als je dan ook een melding krijgt als de ander je heeft ingehaald met lopen.
Weet iemand een mogelijkheid om vrienden uit te nodigen met een ander divice (misschien via een andere app). Een vriendin van mij heeft een Fitbit en het lijkt ons super als je dan ook een melding krijgt als de ander je heeft ingehaald met lopen.
Als je de Notify & Fitness app gebruikt dan heb je de optie om je workout te koppelen met diversen (running) apps. Ik gebruik het zelf niet maar het lijstje (copy/paste uit de app) is:Fluffy86 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:00:
Gezien de actie van Kruidvat heb ik toch enigzins interesse.
- Google fit
- Export TCX file (Endomondo,...)
- Export gpx file
- Strava
- RunKeeper
- Import TCX file
[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 18-01-2019 15:38 . Reden: typeo ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Helaas alleen als hartslagmeter te gebruiken maar geen uitgebreide connectie tussen de apps.
Ik heb een aantal weken gelden een wahoo kicker snap gekocht. En ik vroeg me af of er Apps zijn waar ik de mi band 2 mee kan connecteren samen met de wahoo kicker snap. Ik heb buiten de officiële mi fit app nog niet veel trackers gezien die rechtstreeks met de mi band connecteren om je workout te tracken.
Verwijderd
Iemand die weet hoe je de gevoeligheid kan aanpassen. De teller telt wnr ik stil sta en zelf wnr ik auto rijd. Niet accuraat zo
Hmm, dat is best jammer. Heb zelf alleen nog de Mi Fit app gebruikt, nog een advies voor een andere app (hardlopen buiten/loopband en fietsen)?Fluffy86 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:23:
[...]
Helaas alleen als hartslagmeter te gebruiken maar geen uitgebreide connectie tussen de apps.
Staat je Mi band wel op Detecteerbaar?Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:46:
Ik krijg de mi band trouwens niet gekoppeld met Strava.
Ik lees Op de faq van Wahoo dat hij resultaten kan delen met Strava, de Mi Band 2 kan dat voor zover ik lezen ook (deels). Mogelijk dat je hiermee wat kan, maar live een workout tracken gaat helaas niet lukken met de combo Kickr+Mi band 2 ben ik bang.Tijl.Daelemans schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:44:
Ik heb een aantal weken gelden een wahoo kicker snap gekocht. En ik vroeg me af of er Apps zijn waar ik de mi band 2 mee kan connecteren samen met de wahoo kicker snap. Ik heb buiten de officiële mi fit app nog niet veel trackers gezien die rechtstreeks met de mi band connecteren om je workout te tracken.
Gevoeligheid is niet aan te passen, maar tellen terwijl je stil staat hoort ook niet. Telt de band ook als je hem niet op hebt? Zo ja, dan moet er wat mis zijn met het ding.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:13:
Iemand die weet hoe je de gevoeligheid kan aanpassen. De teller telt wnr ik stil sta en zelf wnr ik auto rijd. Niet accuraat zo
[ Voor 6% gewijzigd door Rembock op 22-01-2019 09:46 ]
Ik maak veel gebruik van de apps, Endomondo (hardlopen), MyFitnessPal(voeding) en Record(algemene trainingen, sportschool), deze vallen allemaal onder de vlag van Under Armour en zijn makkelijk met elkaar te verbinden.B.O.C.K schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:43:
[...]
Hmm, dat is best jammer. Heb zelf alleen nog de Mi Fit app gebruikt, nog een advies voor een andere app (hardlopen buiten/loopband en fietsen)?
Ik heb nu een Polar M200 sporthorloge geleend van een van mijn vrienden, de Polar Flow app lijkt zich ook goed te verbinden met de bovenstaande apps.
Verwijderd
Ja dat doet hij ook. En tellen terwijl je auto rijdt daar is dan niets aan te doen? Bestaat het eigenlijk wel een accurate teller? Lijkt mij zinloos een stappenteller te gebruiken als het elke beweging als een stap registreert. Iemand een idee?
@Fluffy86 bedankt voor de tips, was mij er niet bewust van dat UA naast Endomondo zo'n groot aanbod had aan apps. Ga binnenkort maar eens met Endomondo aan de slag. Mocht ik meer dan alleen een hartslag kunnen uitlezen zal ik het hier laten weten.
Dus de steller loopt door als de band niet aan je pols zit? Dan lijkt het er op dat er een defect in zit.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:56:
Ja dat doet hij ook.
Heb het zelf nog niet uitgetest, maar als je in de Mi Fit app via je profiel onder de sectie "meer" Gedragstags aantikt kun je kiezen voor de tag Drive. Mogelijk kan je op deze manier het registreren van stappen tijdelijk kan uitschakelen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:56:
En tellen terwijl je auto rijdt daar is dan niets aan te doen?
Ja, je zal dan naar een 3d pedometer moeten gaan kijken. Een goed voorbeeld zijn de 3d stappentellers van Yamax of Omron. Deze hebben vaak een accuraatheid van 99%Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:56:
Bestaat het eigenlijk wel een accurate teller?
Het is ook wat je kan verwachten van een apparaat in deze prijsklasse die aan je pols hangt en nog meer functies in 1 moet hebben, om kosten te drukken lijkt het er op dat Xiaomi kiest voor een goedkopere maar minder betrouwbare techniek. Wil je echt een betrouwbare teller hebben ben ik bang dat je moet uitwijken naar een apparaat dat hier speciaal voor ontwikkeld is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:56:
Lijkt mij zinloos een stappenteller te gebruiken als het elke beweging als een stap registreert. Iemand een idee?
Sommige bewegingen lijken op lopen, hoe veel telt hij als je auto rijdt? Als er drie stappen bijkomen is dat niet iets om je zorgen over te maken. Als het op dezelfde snelheid gaat als bij (langzaam) lopen dan is hij kapot.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:56:
Ja dat doet hij ook. En tellen terwijl je auto rijdt daar is dan niets aan te doen? Bestaat het eigenlijk wel een accurate teller? Lijkt mij zinloos een stappenteller te gebruiken als het elke beweging als een stap registreert. Iemand een idee?
Bij mij ging bij autorijden steeds de display aan bij bochten omdat deze beweging lijkt op kijken op je pols, toen heb ik dit maar uitgezet. Ook het hartslagmeten via het knopje heb ik uitgezet omdat dit geactiveerd werd onder de douche door waterdruppels.
/▌
Verwijderd
Het is mijn eerste stappenteller dus wou er nog niet te veel in investeren 😊 al spijt van ondertussen want nu ben ik alsnog mijn geld kwijt. Ik hoef niets fancy ik wil gwn iets dat mijn stappen telt das alles. Het uitzetten bij auto rijden ga ik vergeten en zelf als ik TV kijk en de hond wrijf telt hij. Irritant ding, hij ligt al aan de kant haha 😂Ik zal eens kijken bij die 3d pedometers. Bedankt voor de hulp.
Je moet hem niet uitzetten bij autorijden. Hoe veel stappen in hoe veel uur autorijden praat je over? Misschien is hij kapot.
/▌
Oke dat werkt dus niet, noteert alleen de tijd van je autoritB.O.C.K schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:09:
Heb het zelf nog niet uitgetest, maar als je in de Mi Fit app via je profiel onder de sectie "meer" Gedragstags aantikt kun je kiezen voor de tag Drive. Mogelijk kan je op deze manier het registreren van stappen tijdelijk kan uitschakelen.

Voor ik de MB2 ga bestellen...ik vind het belangrijk dat de MB2 lang blijft vibreren als er een whatsapp-bericht komt. En bij een belletje.
Kan iemand mij vertellen, hoelang/hoe vaker de MB2 blijft vibreren als er een whatsapp-bericht en bij een belletje kan blijven vibreren?
Kan iemand mij vertellen, hoelang/hoe vaker de MB2 blijft vibreren als er een whatsapp-bericht en bij een belletje kan blijven vibreren?
Met behulp van Mi Band Tools kun je hem wel de hele dag laten trillen.Rainai4 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:35:
Voor ik de MB2 ga bestellen...ik vind het belangrijk dat de MB2 lang blijft vibreren als er een whatsapp-bericht komt. En bij een belletje.
@maartend
Tools...bedoelde je de app (via Playstore) of juist de instellingen van MB2?
Tools...bedoelde je de app (via Playstore) of juist de instellingen van MB2?
Je kunt i.d.d. met Mi Band Tools zelf de duur van het trillen plus nog een patroon bepalen. Daarnaast kun je, indien je een bericht nog niet gelezen hebt, 1 of meerdere herinneringen instellenRainai4 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:35:
Ook kun je ervoor zorgen dat je vanaf je band je contact en/of het bericht kan lezen. Hier zit wel een max van 18 tekens op maar kan in stukken dan weer wel weergegeven worden. Heb het zelf nu zo ingericht dat je de contactnaam plus het aantal berichten kan aflezen, het ging namelijk sneller om m'n telefoon te pakken i.p.v. het hele bericht op de band te lezen
@B.O.C.K
Ok, het gaat me meer om een tril-functie van de MB2, wanneer ik opgebeld word enof als een whatsapp-bericht binnenkomt, voor als er snachts weer iets met mijn vader gebeurt.
Ik ben namelijk doof daar ik niet kan horen enof een telefoon niet kan opnemen.
Daarom is de kwaliteit van een tril-functie van de MB2 belangrijk te achterkomen of dat trilfunctie meer dan 2 keren blijft trillen enof dat trilfunctie genoeg hard kan trilllen.
Weet je missch toevallig erover?
Ok, het gaat me meer om een tril-functie van de MB2, wanneer ik opgebeld word enof als een whatsapp-bericht binnenkomt, voor als er snachts weer iets met mijn vader gebeurt.
Daarom is de kwaliteit van een tril-functie van de MB2 belangrijk te achterkomen of dat trilfunctie meer dan 2 keren blijft trillen enof dat trilfunctie genoeg hard kan trilllen.
Meer dan 2 keer kan dus, hardheid is persoonsgebonden.Rainai4 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:32:
@B.O.C.K
@maartend
Ok, ik heb nu een ander vraagje.
Mijn Engels is niet perfect...
Stel dat ik de MB2 besteld en de taal van de MB2 bleek in het Engels te zijn.
Kan je in de instellingen van de Mb2 de taal van het engels in het Nederlands taal instellen of moet je ergens de Nederlandse taal downloaden?
Kan je in de instellingen van de Mb2 de taal van het engels in het Nederlands taal instellen of moet je ergens de Nederlandse taal downloaden?
Op 't apparaat zelf komt niet zo heel veel tekst voor (alleen de datum), dus dat zal geen probleem zijn, verwacht ik.Rainai4 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:43:
@maartend
Het is vooral de app die je gaat gebruiken, of je die in het Nederlands kan krijgen.
Net even gecheckt en Notify&Fitness kan je op Nederlands instellen. Zie echter na een herstart niet veel Nederlandse teksten. Wellicht dat een andere app het beter doet.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
De officiele app is in nederlands @Rainai4
Mi FitRainai4 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:03:
@TheOmen ander app dat beter doet...welke app?
@hjs officiële app...heb je het over Tools & Mi Band of ik begrijp jouw bericht niet...eeehh
@TheOmen bedoeld elke andere app waar de Mi Band mee overweg kan.Rainai4 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:03:
ander app dat beter doet...welke app?
Heb net even voor je gekeken of Mi Band Tools in het Nederlands is in te stellen, dit kan maar is voor 80% vertaald.
Wel ruim voldoende om de band in te stellen naar jouw wensen.
Een app zoals deze zal je ook nodig gaan hebben als je de band meer dan 2 keer wilt laten trillen.
Met bijvoorbeeld Mi Band Tools kun je de hoeveelheid trillingen instellen, de trillengte in milliseconden en de duur tussen de trillingen in milliseconden instellen.
Deze app kan niet de 'hardheid' van het trillen instellen, dat kan (voor zover ik kan vinden) geen enkele app die met de Mi Band 2 overweg kan.
@B.O.C.K
Wat je over Mi Band Tools uitlegde, klopt idd allemaal! *Thumb up*
Wat je over Mi Band Tools uitlegde, klopt idd allemaal! *Thumb up*
Hebben jullie er ook last van dat de Mi Fit app er halverwege mee stopt tijdens het loggen van een outdoor activiteit (rennen bijv.)? Heb het nu al een paar keer gehad. Overweeg om maar over te stappen naar Fitbit of Samsung, want de software vind ik helemaal niks (en de band zelf is ook niet altijd betrouwbaar, kreeg pasgeleden met geen mogelijkheid een hartslagmeting voor elkaar).
Ik gebruik dat niet, ik vergeet het dan toch weer om uit te zetten. Ik overweeg ook iets anders, vooral omdat het schermpje steeds slechter leesbaar wordt (gewoon slijtage). Misschien die goedkope Smartwatch van Xiaomi.
/▌
@S_Chief misschien dat de batterij besparingsfunctie op je telefoon de app stopt?
Welke app is eigenlijk het beste om informatie over stappen en slaap te bekijken (en die te synchroniseren met Google Fit) en niet slecht voor smartphone accu?
Tools & Mi Band lijkt me vooral voor het instellen van notificaties.
Mi Fit & N&F for Mi Band lijken me meer voor informatie over slaap & stappen. Met welke van deze twee heeft men hier de beste ervaring? En kunnen beide met Google Fit synchroniseren?
Tools & Mi Band lijkt me vooral voor het instellen van notificaties.
Mi Fit & N&F for Mi Band lijken me meer voor informatie over slaap & stappen. Met welke van deze twee heeft men hier de beste ervaring? En kunnen beide met Google Fit synchroniseren?
@Stefan22 Mi Band Tools kun koppelen met Sleep as Android. Je zal wel de standaard Mi Fit app moeten downloaden om Mi Band Tools te kunnen gebruiken.
De Mi Fit app kan al standaard met Google Fit koppelen, echter heb ik daar geen ervaring mee.
Ik gebruik zelf Mi Fit voor het bekijken van mijn slaappatroon en vind dit ruim voldoende. Ik kan zien hoe laat ik in slaap viel en wakker was geworden, wanneer mijn lichte en diepe slaap was, en zelfs wanneer ik tussen het slapen in wakker was.
Andere zaken rondom slapen zijn naar mijn mening niet nodig omdat je met dit apparaat niets meer dan een indicatie krijgt van je slaappatroon.
Mocht je wel meer willen weten raad ik je Sleep as Android aan, hiermee kun je o.a. ook meten of je snurkt en kun je een wekker instellen die je wakker maakt als je in een lichte slaap bent.
De Mi Fit app kan al standaard met Google Fit koppelen, echter heb ik daar geen ervaring mee.
Ik gebruik zelf Mi Fit voor het bekijken van mijn slaappatroon en vind dit ruim voldoende. Ik kan zien hoe laat ik in slaap viel en wakker was geworden, wanneer mijn lichte en diepe slaap was, en zelfs wanneer ik tussen het slapen in wakker was.
Andere zaken rondom slapen zijn naar mijn mening niet nodig omdat je met dit apparaat niets meer dan een indicatie krijgt van je slaappatroon.
Mocht je wel meer willen weten raad ik je Sleep as Android aan, hiermee kun je o.a. ook meten of je snurkt en kun je een wekker instellen die je wakker maakt als je in een lichte slaap bent.
Ter info, N&F heeft ook Sleep as Android integratie.B.O.C.K schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:36:
@Stefan22 Mi Band Tools kun koppelen met Sleep as Android. Je zal wel de standaard Mi Fit app moeten downloaden om Mi Band Tools te kunnen gebruiken.
Op Aliexpress en op Duck duck go geen polsband kunnen vinden in een kleinere maat dan diegene die standaard is meegeleverd. Bestaat er een small bandje?
Vind hier bij het opruimen nog een hele lading nieuwe bandjes van Aliexpres in allerlei exotische kleuren, iemand interesse, zijn gratis.
Mijn bandje was langzaam aan het scheuren dus ging ik kijken naar nieuwe bandjes. Echter zijn die Mi Bands zo goedkoop dat ik maar de Mi Band 4 heb gekocht
GTA VI - All aboard the hype train!!
Iemand ervaring met N&F op een Android 10 telefoon? De app blijft niet actief op de achtergrond waardoor ik notificaties mis.
Update: never mind, kennelijk ergens een instelling over het hoofd gezien. Werkt weer als een trein.
Update: never mind, kennelijk ergens een instelling over het hoofd gezien. Werkt weer als een trein.
[ Voor 29% gewijzigd door TheOmen op 07-09-2020 12:21 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.