Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
Mede-auteur:
  • robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15

robcoenen

Xiaomi Mi Band 2

Dit topic is enkel bestemd voor de 2e versie van de Mi Band.
Ervaringen / discussiëren over de 1e versie delen kan hier.

Beschrijving

Mi Band 2 van Xiaomi is een eenvoudige, maar toch uitgebreide wearable die meer kan dan alleen stappen tellen en je slaapritme bijhouden. Met ‘smart wake-functionaiteit’ kan het sportbandje gebruikt worden om een half uur voordat de wekker daadwerkelijk afgaat, je langzaam te wekken door middel van verschillende trilsignalen. Daarnaast kan de tril-functie gebruikt worden om je op de hoogte stellen van binnenkomende telefoonoproepen. Ook is deze Mi Band uitgerust met een hartslagmeter. Om alles bij te houden is er een speciale Mi Fitness app beschikbaar voor zowel iOS als Android. Dankzij de lage prijs en lange batterijduur, een absolute aanrader voor iemand die de wereld van fitness trackers en andere wearables wil ontdekken.

De Mi Band 2 kan ook eenvoudig gekoppeld worden aan andere Xiaomi producten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het koppelen aan hun weegschaal, het unlocken van hun laptop met behulp van de Mi Band 2 of het langzaam wakker worden met de YeeLight.

Wat is nieuw?

De Xiaomi Mi Band 2 is de nieuwste generatie. De belangrijkste toevoeging is een scherm, maar ook aan de binnenkant is een hoop verbeterd. Het scherm is het eerste wat opvalt bij de Xiaomi Mi Band 2. Eerdere generaties hadden namelijk geen scherm. Het OLED scherm geeft informatie weer als de tijd, gezette stappen en je hartslag. Het scherm is beschermt door een UV en anti-kras coating. De OLED technologie zorgt ervoor dat het scherm fel genoeg is om ook in de zon gemakkelijk te lezen is. Via de app is het mogelijk om aan te passen welke informatie weergeven moet worden op het scherm. Door op de knop onder het scherm te drukken switch je tussen verschillende soorten informatie

De ADI accelerometer met verbeterde algoritmes is een stuk accurater. De accelerometer meet beweging. Aan de hand van deze metingen wordt uitgerekend hoeveel stappen je gezet hebt en hoe je geslapen hebt. Naast slaap en gezette stappen meet Mi Band 2 verbrande calorieën, afgelegde afstand en actieve minuten.

De Xiaomi Mi Band 2 kan in realtime je hartslag meten en deze informatie op het scherm weergeven. Handig als je aan het sporten bent, want je hartslag bepaalt of je vet verbrand, spieren opbouwt of je conditie verbetert.

Mi Band 2 kan je ook waarschuwen als je al langere tijd stil gezeten hebt en het dus tijd wordt om even te gaan bewegen.

Ondanks de toevoeging van het schermpje is de nieuwe Mi Band 55% efficiënter vergeleken met zijn voorganger. In totaal kan de Mi Band 2 ongeveer 20 dagen gebruikt worden voor de batterij opgeladen moet worden.Ook het bandje is verbeterd. De chip (capsule) kan niet meer verkeerd om geplaatst worden. Ook zit de chip steviger vast. De band zelf is ook een stuk vriendelijker voor de huid door de toevoeging van zacht materiaal. (bronvermelding)

Specificaties

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/c2vto5kvv/Specs.png

Waar te koop?

- Banggood
- iBuyGou

Overige

De voorganger van deze Mi Band, de v1, is al een tijdje uit. Ervaringen van deze tracker zijn te vinden via het volgende topic: [Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie

Verder heeft Tweaker 'kanem0chi' een bijzonder goede en uitgebreide review geschreven die hier te vinden is. _/-\o_

Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/4n9gs6sqz/image.png
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/qnpt8tbez/image.jpg

bovenstaande toegevoegd aan nieuwe eerste post na verplaatsen posts uit andere topic.
oorspronkelijke post:

Weet iemand misschien welke lederen polsband past op de mi band 2, want degene die er standaard bij zit krijg ik last van.

[ Voor 94% gewijzigd door Prulleman op 08-08-2016 15:53 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

oNo

Iemand die weet wat dit is?
(ik heb al veel gezocht en gelezen en heb wel een idee... :-( )

De Mi Band 2 vandaag gekregen.
Deze was volgens mij helemaal leeg, dus even aan de lader ("oude" samsung USB lader)
Na een tijdje nog steeds niets. Al googlend dacht ik dat er dan een batterij in beeld moet komen met de status van het laden. Dan de laadkabel aan de laptop en proberen te pairen, niks gevonden. Even via de bluetooth settings van de laptop en toen ineens zag ik de Mi Band 2. Daarna via de telefoon (Nexus 6p) pairen via de Mi Fit app. Na het zoeken trilt de Mi Band 2 2 keer, soms 1 keer, en de app vraagt om op de Mi Band 2 te drukken. Dat doe ik maar er gebeurt niks. Nog steeds een zwart scherm trouwens.

Verschillende dingen geprobeerd.
Andere laptop.
Alle USB poorten van de laptops.
Gevarieerd met de volgorde van aansluiten.
Op de telefoon kan ik pairen via bluetooth settings (met pairen in de Mi Fit app zorg ik dat het apparaat niet gepaired is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:48
pinokkia schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:37:
Weet iemand misschien welke lederen polsband past op de mi band 2, want degene die er standaard bij zit krijg ik last van.
Zijn er genoeg
http://www.gearbest.com/xiaomi-miband-2-strap-_gear/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Bedankt MikeOO. Heb net bij Geekbuying.com besteld. Kon helaas niets vinden bij Banggood.com. Hoop alleen dat Geekbuying.com te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:48
pinokkia schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Bedankt MikeOO. Heb net bij Geekbuying.com besteld. Kon helaas niets vinden bij Banggood.com. Hoop alleen dat Geekbuying.com te vertrouwen is.
Meestal te vertrouwen en zolang je met Paypal bestaald kun je altijd een clain indienen om je geld terug te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 23:00
Heb vandaag de Mi Band 2 besteld via Banggood, enige ervaring met hoe lang dit ongeveer kan duren?

Heb daarnaast ook zo'n ultra-thin protection layer besteld. Toen ik ze samen wilde bestellen, kreeg ik niet de korting van de couponcode. Hierdoor heb ik nu dus 2 bestellingen lopen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
RobinFoot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:12:
Heb vandaag de Mi Band 2 besteld via Banggood, enige ervaring met hoe lang dit ongeveer kan duren?

Heb daarnaast ook zo'n ultra-thin protection layer besteld. Toen ik ze samen wilde bestellen, kreeg ik niet de korting van de couponcode. Hierdoor heb ik nu dus 2 bestellingen lopen bij ze.
Uit eigen ervaring duurde het bij mij tussen de 7 en 10 werkdagen. Heb maar 1 keer gehad dat het 21 dagen duurde. Heb toen de fout gemaakt om een andere verzendwijze (Air parcel register) te nemen. (Normaal priority direct mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
pinokkia schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Uit eigen ervaring duurde het bij mij tussen de 7 en 10 werkdagen. Heb maar 1 keer gehad dat het 21 dagen duurde. Heb toen de fout gemaakt om een andere verzendwijze (Air parcel register) te nemen. (Normaal priority direct mail)
Ha, tweemaal Air Parcel register gekozen :'( Tot over 3 weken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
RobinFoot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Ha, tweemaal Air Parcel register gekozen :'( Tot over 3 weken dus!
Air parcel register duurt tussen de 7 en 20 werkdagen.
Priority direct mail duurt tussen de 7 en 10 werkdagen voor €0,40 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:29
pinokkia schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:20:
Air parcel register duurt tussen de 7 en 20 werkdagen. Priority direct mail duurt tussen de 7 en 10 werkdagen voor €0,40 meer.
Dat zeggen ze, ja. Die fout heb ik ook eens gemaakt. In werkelijkheid duurde het net zo lang als anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
Ik wacht af, had het niet gezien, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 15:02

spacer

SAP nerd

RobinFoot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:12:

Bij mij precies 3 weken met de shipping methode 'air parcel register'.
Overigens duurde het wel 4 dagen voordat de bestelling verzonden werd dus die 10 werkdagen klopt aardig.

Nu eens uit gaan vogelen hoe het met de apps zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Alle vier zijn prima shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
nazimv schreef op zondag 31 juli 2016 @ 02:13:
Ik heb geen ervaring met onderstaande websites.
Welke zouden jullie mij aanraden?
Zelf heb ik meermaals goede ervaringen opgedaan met Banggood (kan je overigens gewoon met iDeal betalen), maar ook iBuyGou schijnt goed te zijn voor Xiaomi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tot en met vandaag kan je de band bij Banggood voor $35.99 bestellen met de code in de omschrijving. Heb verder goede ervaring met Banggood tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sulaine schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:12:
[...]

Tot en met vandaag kan je de band bij Banggood voor $35.99 bestellen met de code in de omschrijving. Heb verder goede ervaring met Banggood tot nu toe.
Ik krijg nu de melding: "This coupon could only be used 500 times".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Haal ff die affiliate-link weg bij de banggood link.
Heedless schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Ik krijg nu de melding: "This coupon could only be used 500 times".
Dat was helaas 1 van de voorwaarden. Ik denk dat er velen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om de coupon 3 keer per gebruiker te verzilveren.

[ Voor 24% gewijzigd door dodge_911 op 31-07-2016 13:13 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen

Xiaomi Mi Band 2

Dit topic is enkel bestemd voor de 2e versie van de Mi Band.
Ervaringen / discussiëren over de 1e versie delen kan hier.

Beschrijving

Mi Band 2 van Xiaomi is een eenvoudige, maar toch uitgebreide wearable die meer kan dan alleen stappen tellen en je slaapritme bijhouden. Met ‘smart wake-functionaiteit’ kan het sportbandje gebruikt worden om een half uur voordat de wekker daadwerkelijk afgaat, je langzaam te wekken door middel van verschillende trilsignalen. Daarnaast kan de tril-functie gebruikt worden om je op de hoogte stellen van binnenkomende telefoonoproepen. Ook is deze Mi Band uitgerust met een hartslagmeter. Om alles bij te houden is er een speciale Mi Fitness app beschikbaar voor zowel iOS als Android. Dankzij de lage prijs en lange batterijduur, een absolute aanrader voor iemand die de wereld van fitness trackers en andere wearables wil ontdekken.

De Mi Band 2 kan ook eenvoudig gekoppeld worden aan andere Xiaomi producten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het koppelen aan hun weegschaal, het unlocken van hun laptop met behulp van de Mi Band 2 of het langzaam wakker worden met de YeeLight.

Wat is nieuw?

De Xiaomi Mi Band 2 is de nieuwste generatie. De belangrijkste toevoeging is een scherm, maar ook aan de binnenkant is een hoop verbeterd. Het scherm is het eerste wat opvalt bij de Xiaomi Mi Band 2. Eerdere generaties hadden namelijk geen scherm. Het OLED scherm geeft informatie weer als de tijd, gezette stappen en je hartslag. Het scherm is beschermt door een UV en anti-kras coating. De OLED technologie zorgt ervoor dat het scherm fel genoeg is om ook in de zon gemakkelijk te lezen is. Via de app is het mogelijk om aan te passen welke informatie weergeven moet worden op het scherm. Door op de knop onder het scherm te drukken switch je tussen verschillende soorten informatie

De ADI accelerometer met verbeterde algoritmes is een stuk accurater. De accelerometer meet beweging. Aan de hand van deze metingen wordt uitgerekend hoeveel stappen je gezet hebt en hoe je geslapen hebt. Naast slaap en gezette stappen meet Mi Band 2 verbrande calorieën, afgelegde afstand en actieve minuten.

De Xiaomi Mi Band 2 kan in realtime je hartslag meten en deze informatie op het scherm weergeven. Handig als je aan het sporten bent, want je hartslag bepaalt of je vet verbrand, spieren opbouwt of je conditie verbetert.

Mi Band 2 kan je ook waarschuwen als je al langere tijd stil gezeten hebt en het dus tijd wordt om even te gaan bewegen.

Ondanks de toevoeging van het schermpje is de nieuwe Mi Band 55% efficiënter vergeleken met zijn voorganger. In totaal kan de Mi Band 2 ongeveer 20 dagen gebruikt worden voor de batterij opgeladen moet worden.Ook het bandje is verbeterd. De chip (capsule) kan niet meer verkeerd om geplaatst worden. Ook zit de chip steviger vast. De band zelf is ook een stuk vriendelijker voor de huid door de toevoeging van zacht materiaal. (bronvermelding)

Specificaties

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/c2vto5kvv/Specs.png

Waar te koop?

- Banggood
- iBuyGou

Overige

De voorganger van deze Mi Band, de v1, is al een tijdje uit. Ervaringen van deze tracker zijn te vinden via het volgende topic: [Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie

Verder heeft Tweaker 'kanem0chi' een bijzonder goede en uitgebreide review geschreven die hier te vinden is. _/-\o_

Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/4n9gs6sqz/image.png
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/qnpt8tbez/image.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 31-07-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
Firljepper schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:16:
[...]

Ik heb het risico niet genomen en via BG besteld. Kost me twee euro meer voor de Mi Band 2 dankzij de op Pepper vermelde code reyesdelchollo... De screenprotector kost er ook minder dan 2 euro.

De 1s kan je voor pakweg dezelfde prijs als de aanbieding van AE ook op BG kopen. Meer kans op een goede ervaring, zegt mijn gevoel...
Nog een kortingscode uit het China-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 10:27

mno

Hij is vandaag in de aanbieding ($29,99) op AliExpress, ik heb er een besteld. Mijn eerste wearable, ik ben benieuwd.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 11:41
mno schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:27:
Hij is vandaag in de aanbieding ($29,99) op AliExpress, ik heb er een besteld. Mijn eerste wearable, ik ben benieuwd.
Die prijs is al een stuk beter dan de 60 euro die Bol.com vraagt.
Heb je misschien een link naar de aanbieding?

Edit: Heb hem al gevonden :)
http://brands.aliexpress.com/en

[ Voor 16% gewijzigd door Robyrq op 02-08-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 19:15

robhof

Lembongan view

mno schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:27:
Wie 'm liever bij Banggood wil bestellen: €28,78 met code 'reyesdelchollo' of 'BALA'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Robyrq schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:37:
Die prijs is al een stuk beter dan de 60 euro die Bol.com vraagt.
Heb je misschien een link naar de aanbieding?

Edit: Heb hem al gevonden :)
http://brands.aliexpress.com/en
Dat was hem inderdaad :)
Inmiddels zijn de 3000 aanbiedings-exemplaren uitverkocht op AliExpress, dat ging snel.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 11:41
Ik heb er gelukkig nog een kunnen bestellen.
Maar daarna gingen ze hard.
Toont maar weer hoe gewild ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ik gebruik hem nu bijna twee weken. En het is toch wel een leuk apparaat. Origineel gekocht omdat we een maand geleden een zoontje hebben gekregen en ik wel heel weinig besef had hoeveel slaap ik eigenlijk heb. Slaap tracker werkt goed, alleen één nacht gehad waar ik midden in de nacht wat langer voor de kleine moest zorgen en de helft van mijn slaap niet getrackt was.

Hartslagsensor lijkt het verder redelijk te doen. Je moet het wel echt stilstaand doen, anders pakt hij je hartslag niet. Ik heb een wat donkerdere huid, dus dat zou een rol kunnen spelen. Maar ik gebruik hem voor mezelf om de rusthartslag een beetje in de gaten te houden, dus vooral als ik in bed lig of als ik ergens rustig zit even checken hoe het is.

Stappensensor is volgens mij erg precies. Als je je Mi Fit app open hebt terwijl je loopt zie je de stappen bijna stap voor stap toenemen. Verder een keer van werk naar huis gelopen en de stappen geteld, wat ook gewoon met een +/- 10 stappen gemeten werd door de Mi Band.

Overigens is het wat mij betreft wel essentieel om miband tools erbij te kopen. De originele Mi Fit app heeft geen mogelijkheid voor periodieke hartslag metingen, geen smart alarm (alarm dat het wekmoment kiest op het moment dat je wat lichter slaapt) en wat minder customization qua notifications. App is hier te downloaden: Google Play: Tools & Mi Band

[ Voor 10% gewijzigd door marrk op 02-08-2016 10:48 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07 13:51
Heb er zojuist een besteld van Banggood, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramDS1
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:39
Vorige week (28/07) een exemplaar besteld op ibuygou, is nog steeds niet verzonden.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-07 07:40
Kan iemand mij vertellen of deze ook werkt zonder smartphone?
Wil hem voor me vader kopen, maar hij heeft geen smartphone..

Wel een tablet waarmee hij hem kan synchroniseren ect.

Hoor graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Wyhi schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:48:
Kan iemand mij vertellen of deze ook werkt zonder smartphone?
Wil hem voor me vader kopen, maar hij heeft geen smartphone..

Wel een tablet waarmee hij hem kan synchroniseren ect.

Hoor graag
Kan synchroniseren met iOS (iPad) en Android tablets. Gewoon de mi fit app downloaden bij App Store (iOS) of Play Store (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik gebruik er zelf een, zeer tevreden over.

Die van mijn vriendin fungeert echter slecht. Aanrakingen op de touchknop worden slecht waargenomen.
Gevolg is dat er met die Mi Band weinig interactie is.

Ik zie dat er in Polen/Barcelona een support kantoor is.
Misschien dat ik hem daar eens naar toe stuur.

Inmiddels ook een nieuwe Mi Band besteld en direct 2 extra bandjes (Banggood).

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Verkoopt banggood de originele bandjes? Want ik hoorde dat er al namaak / third party bandjes waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 27-06 10:20
BramDeSmedt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:23:
Vorige week (28/07) een exemplaar besteld op ibuygou, is nog steeds niet verzonden.. |:(
Die van mij (besteld bij Tinydeal op 25 juni) werd pas 22 juli, 4 weken na bestellen verzonden. Maar inmiddels issie binnen! En het is een grote verbetering t.o.v. de vorige Mi Band. Het display voegt zóveel toe aan het apparaat. Het werkt gewoon perfect! :)

De eerder genoemde app Mi Band Tools werkt met deze ook veel beter samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramDS1
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:39
ksborg schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:01:
[...]

Die van mij (besteld bij Tinydeal op 25 juni) werd pas 22 juli, 4 weken na bestellen verzonden. Maar inmiddels issie binnen! En het is een grote verbetering t.o.v. de vorige Mi Band. Het display voegt zóveel toe aan het apparaat. Het werkt gewoon perfect! :)

De eerder genoemde app Mi Band Tools werkt met deze ook veel beter samen.
Nog even geduld uitoefenen dus :) ! Het zal mijn eerste wearable worden, de review van kanem0chi heeft me overtuigd om het eens uit te proberen :P

De Mi band tools app staat ondertussen al klaar op mijn telefoon, enige wat nog ontbreekt is de mi band zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

tomas123 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:01:
Verkoopt banggood de originele bandjes? Want ik hoorde dat er al namaak / third party bandjes waren.
Ik betwijfel het. Stond geen logo van Xiaomi bij en ook geen merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:31
Heb van de Miband 2 ook maar een video gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Ik was de lader al kwijt na een maand, heb op eBay nieuwe laderkabeltjes besteld. Tevens bij de shop een metalen band (Milanese Steel Watch Band) gekocht voor 8,- euro.

Hij past perfect en zit lekker, even afwachten hoe hij verder bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDaX0IQ5dnF9EbG99Z5JBrjM/full.jpg

Staat even wat mooier en ik hoop dat hij wat lekkerder zit bij warm weer, dan zweet dat plastic ding aardig.

[ Voor 39% gewijzigd door PietProem op 05-08-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gisteren m'n Mi Band 2 binnengekregen. Leuk ding, alleen lukt het totaal niet om 'em te laten verbinden met m'n Oneplus 3. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ah het speciale miband 2 topic.
Ik dacht dat er 1 topic was voor alle bandjes, niet dus. Dan post ik mijn filmpje ook hier.
Voor als je alles uit je miband2 wilt halen.. Download miband notify & fitness uit de playstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:45
Dacuuu schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 05:35:
Ah het speciale miband 2 topic.
Ik dacht dat er 1 topic was voor alle bandjes, niet dus. Dan post ik mijn filmpje ook hier.
Voor als je alles uit je miband2 wilt halen.. Download miband notify & fitness uit de playstore.
[video]
Leuke review! Helder en duidelijk! Alleen je Engels is wel erg 'Nederlands', maar dat mag de pret niet drukken. Waarom niet gewoon lekker een Nederlandse review voor alle (toekomstige) gebruikers hier in ons kikkerlandje.

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 06-08-2016 12:25 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Alekz87 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Leuke review! Helder en duidelijk! Alleen je Engels is wel erg 'Nederlands', maar dat mag de pret niet drukken. Waarom niet gewoon lekker een Nederlandse review voor alle (toekomstige) gebruikers hier in ons kikkerlandje.
Bedankt! Mijn engels is best 'ruk' :+ Ik zou liever nederlandse reviews doen, maar dan doe je het echt voor een handje vol mensen. Nu is het bereik gewoon groter. Dan maar wat slechter Engels.

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 06-08-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

PietProem schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:33:
Tevens bij de shop een metalen band (Milanese Steel Watch Band) gekocht voor 8,- euro.
Ah ziet er best mooi uit ja, heb je nog wat meer foto's toevallig?

Mi Band 2 komt er hier aan, heb de 1 even gehad, maar loop nu al jaren met een smartwatch.
Met een lange reis in het verschiet (smartwatch elke dag opladen) is een Mi Band 2 wel een stuk fijner.
Inmiddels ook wel wat silliconenbandjes aangeschaft, maar dat zal ook nog wel een maand of wat duren qua delivery :+ .

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 07-08-2016 18:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Nog een plaatje
Band
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D0P69TlsvG0xWQ9Ju76Ubyyo/thumb.jpg
Heb er zaterdag een MTB tochtje mee gedaan van 70km bevalt beter als de plastic bandje qua zweet.

Krijg tijdens het fietsen geen stabiele hartslag metingen in Endomondo. Als iemand nog tips heeft? De hartslag valt regelmatig helemaal weg voor enkele minuten.

[ Voor 57% gewijzigd door PietProem op 07-08-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dank, ziet er goed uit, komt later misschien nog wel als de silliconen bandjes me niet bevallen...
Iemand trouwens ervaring met een 'screenprotector', zie er verschillende (per 2 / per 5), nodig of?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 21:34

nlboy

Alles kitz?

Ik heb helaas de mi fit app moeten verwijderen, omdat deze steeds mijn Bluetooth op de achtergrond aan het aanzetten was (Galaxy s5).

Nergens in de app kon ik deze instelling vinden. Het vreemde is wel als ik de app open en Bluetooth staat uit dat ie netjes vraagt om Bluetooth aan te zetten.

In Android instelling kan je helaas niet zien welke apps toegang hebben tot Bluetooth.

Iemand die ook dezelfde ervaring heeft? Ik wil namelijk niet dat mi fit mijn band realtime synct. En buiten dat wil ik mijn Bluetooth voor het grote deel gewoon uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Medetweakers , heb mijn mi band verkocht. Had echter al een mi fit account gemaakt en de band gepaired. Nu heeft de koper problemen met pairen, melding is:"band is paired by other person" Heb bluetooth al op "vergeten" gezet maar zonder resultaat. Hoor graag, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Heb je het in de mi fit app gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Sulaine schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:45:
Heb je het in de mi fit app gedaan?
Nee, ik heb even gegoogled en via een link mijn xiaomi account geheel verwijderd. Nu lees ik dat ik in de app had moeten loskoppelen, maar dat gaat natuurlijk niet meer:s
Hoop dat iemand een oplossing weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 14:23
S_Chief schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:09:
Gisteren m'n Mi Band 2 binnengekregen. Leuk ding, alleen lukt het totaal niet om 'em te laten verbinden met m'n Oneplus 3. -O-
Had hier met mijn Oneplus 3 in eerste instantie ook heel veel problemen gehad. App liep steeds vast bij het instellen. Enige tip die ik kan geven: heel vaak opnieuw proberen. Ik kwam steeds een stukje verder, totdat hij volledig gepaired was. Verder geen problemen meer gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 22:34
Hier ook problemen met het pairen gehad met mijn sony xperia z3c. De app wil dat je de gps aanzet, daarna is dit niet meer van belang. Tenzij we nog even geduld hebben want ik heb gisteren mi fit 2.1.8 gedownload en daarin is de optie om tracks die je loopt te bekijken met continu HR meting! De tracks bekijken schijnt nu alleen nog maar in China te kunnen.... dus nog even geduld hoop ik.

Bron

edit: download link weg gehaald.

[ Voor 26% gewijzigd door ratzz op 10-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 11:47
Heeft iemand al geprobeerd of de alarm tril functie ook stand alone werkt nadat hij is ingesteld? Zou dit graag willen weten voordat ik hem aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
2green schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:39:
Heeft iemand al geprobeerd of de alarm tril functie ook stand alone werkt nadat hij is ingesteld? Zou dit graag willen weten voordat ik hem aanschaf.
Ja dat kan zeker, predefined: dagelijks, ma t/m vrij, eenmalig of zelf custum iets toevoegen.

[ Voor 58% gewijzigd door ratzz op 10-08-2016 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Nee, ik heb even gegoogled en via een link mijn xiaomi account geheel verwijderd. Nu lees ik dat ik in de app had moeten loskoppelen, maar dat gaat natuurlijk niet meer:s
Hoop dat iemand een oplossing weet...
Mi Band 2 zou losgekoppeld kunnen worden door hem te resetten volgens hun eigen forum:

"For Mi Band, the only way to pair is this, that you have to unpair it with your old account. But for Mi Band 2, you may reset it. For that, please press the button available on Mi band 2 up to 10 to 15 seconds so that it will reset. Then you may connect it with your new account."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:12:
[...]

Had hier met mijn Oneplus 3 in eerste instantie ook heel veel problemen gehad. App liep steeds vast bij het instellen. Enige tip die ik kan geven: heel vaak opnieuw proberen. Ik kwam steeds een stukje verder, totdat hij volledig gepaired was. Verder geen problemen meer gehad :-)
Heb uiteindelijk de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat werkte wel.

Werkt prima nu, alleen een paar irritante meldingen over machtigingen als ik de app open (heb er een paar uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
ratzz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Ja dat kan zeker, predefined: dagelijks, ma t/m vrij, eenmalig of zelf custum iets toevoegen.
Hey top! Bedankt voor de snelle reactie. Kan ik hem snel bestellen, de bezorgtijden zijn al lang genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Net eentje besteld op aliexpress, daar zijn ze nu 30 euro inclusief bescherm folie en verzonden binnen 24 uur (dat laatste met een korreltje zout nemen).

Anoniem: 224360

Hoe accuraat is dat slaaptracken?
Heb regelmatig onder het uur deep sleep en soms tot 2,5 uur. Op nachten van gemiddeld 7,5 uur slaap.

Dat lijkt me niet goed als het correct is :O

• RobinFoot
Gisteren mijn beschermglaasje ontvangen, nu nog wachten op de Band zelf!

• Alekz87
Vandaag een Half uur voordat ik naar de sportschool wilde binnen gekomen. Net genoeg tijd om de band te syncen en te installeren. Heb tot nu toe elke versie van de miband gehad. Maar deze is toch wel het meest compleet van allemaal. Mi band notify and fitness pro gekocht. Die andere betaalde app had ik al eens geprobeerd. Geef nu deze een kans.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb mijn gekleurde bandje van Banggood binnen. Duidelijk third party en niet van Xiaomi zelf.
Het voelt stugger aan en materiaal is minder 'zacht'.
Het zit echter prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xky44Z3PoZRxZKST4TQ1KQtU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Beta schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:56:
Ik heb mijn gekleurde bandje van Banggood binnen.
Ziet er prima uit inderdaad, hier zijn er ook een paar onderweg, can't wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik zit er aan te denken om de Miband 2 aan te schaffen om regelmatig te hartslag te checken tijdens het fietsen en lopen voor trainingsdoeleinden. Is deze daar goed geschikt voor? Of werkt dit alleen 'statisch'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

blspjnl schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:38:
Is deze daar goed geschikt voor? Of werkt dit alleen 'statisch'?
Met bepaalde third party-apps kun je wel constant je hartslag laten meten of met een ingesteld interval.
Wel is het bij trackers zoals deze, maar ook andere om de pols, weleens lastig om dat te meten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:27
RobinFoot schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:39:
Gisteren mijn beschermglaasje ontvangen, nu nog wachten op de Band zelf!
Waar heb je de screenprotector besteld? Tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464382

CLB schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Met bepaalde third party-apps kun je wel constant je hartslag laten meten of met een ingesteld interval.
Wel is het bij trackers zoals deze, maar ook andere om de pols, weleens lastig om dat te meten natuurlijk.
Ik zit ook te twijfelen. Ik zou de Miband 2 wel in de sportschool willen gebruiken. Voor ik meteen 35 euro uitgeef. Kunnen die Miband Fitness & Notifications of Tools Miband apps zorgen dat hij elke interval een meting doet en het resultaat laat zien op het scherm van de Miband? Of kan je alleen een grafiek zien in de app wat dan ook prima met een 1S kan.

En ik las ergens dat de batterij langer meegaat dan de 1S. Maar hoort niet juist de 1S langer mee te gaat op een lading doordat het scherm van de 2 veel energie vreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

musicfreak schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:51:
Zijn onder andere te vinden op Banggood, maar ook bij AliExpress of andere Chinese toko's / eBay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Anoniem: 464382 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:32:
[...]

Ik zit ook te twijfelen. Ik zou de Miband 2 wel in de sportschool willen gebruiken. Voor ik meteen 35 euro uitgeef. Kunnen die Miband Fitness & Notifications of Tools Miband apps zorgen dat hij elke interval een meting doet en het resultaat laat zien op het scherm van de Miband? Of kan je alleen een grafiek zien in de app wat dan ook prima met een 1S kan.

En ik las ergens dat de batterij langer meegaat dan de 1S. Maar hoort niet juist de 1S langer mee te gaat op een lading doordat het scherm van de 2 veel energie vreet?
Men geeft 20 dagen voor de Mi Band 2 als accuduur. Ik heb hem 11 dagen geleden opgeladen. De heart rate monitor wordt niet veel gebruikt, maar ik zit nu nog op 73%. Lijkt dus veel langer dan wat ze aangeven :)

However, mijn Mi Band 1 zat ver onder wat ze aangaven en laadde ook niet volledig op. Zal dus per exemplaar verschillen

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 15-08-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
musicfreak schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:51:
[...]

Via Banggood, net als de Mi Band 2, die zaterdag is binnengekomen! Kan er vanavond even mee aan de slag.

Wat zijn nou de essentiële apps? De officiële app heeft zelfs twee versies, waarbij de Play-store versie wel met Google Fit kan syncen, maar de allernieuwste versie van het Xiaomi-forum zelf niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
CLB schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Met de laatste app van Mi Band (2.18) kan dit ook gewoon. Hartslag meten gaat vrij accuraat. Ik heb de Garmin Vivo HR gehad maar bij deze was de meting lang zo nauwkeurig niet (deze heb ik weggedaan omdat ik uitslag van het bandje kreeg).
De Mi Band heeft echter geen intern geheugen om de meting continue op te slaan dus dat moet via de telefoon en Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik zit nu op 26 dagen sinds de laatste charge met nog 46% remaining.
Ik draag de MiBand2 dagelijks, en voer zo nu en dan een HRM (heart ritme monitor) uit.
De sync via BT voer ik dagelijks 1x uit.

Al met al zeker niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uI5W9tRskd4ErNQ5zFTVXIJD/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Beta op 15-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ratzz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:33:
Met de laatste app van Mi Band (2.18) kan dit ook gewoon.
Ah nice, alleen die versie is dan nog niet in de Play Store te vinden...
Sideloaden is geen probleem, maar dan is het vooralsnog kiezen tussen functies toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Wat de Garmin Vivosmart HR is een versnellingsmeter zodat hij herkent als je een activiteit gaat ontplooien, dat moet met de Mi Band handmatig worden aangegeven.Verder kan hij kan verdiepingen tellen ( die mis ik wel want ik kwam erachter dat ik per dag minimaal 14 verdiepingen op en af liep waar ik nooit stil bij stond).
Wat Garmin niet heeft is een geweldige batterij duur. Met om de 10 minuten HR meting en de slaapfunctie kom ik op ruim 12 dagen met de Mi Band met de Garmin hooguit 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:27
CLB schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:46:
[...]

Zijn onder andere te vinden op Banggood, maar ook bij AliExpress of andere Chinese toko's / eBay.
Top, dank je. Heb bij Banggood besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik heb mijn MiBand 2 ontvangen; 2 augustus besteld en 15 augustus ontvangen.

Is er ook een website waar je je meetgegevens kunt inzien? Ik weet dat je bij Fitbit dat wel hebt, dan heb je ook online een soort dashboard met al je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Can2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:11:

Is er ook een website waar je je meetgegevens kunt inzien? Ik weet dat je bij Fitbit dat wel hebt, dan heb je ook online een soort dashboard met al je gegevens.
De app houdt alles bij. Voor zover ik weet is er geen website waar je naartoe kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
Alekz87 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:04:
Vandaag een Half uur voordat ik naar de sportschool wilde binnen gekomen. Net genoeg tijd om de band te syncen en te installeren. Heb tot nu toe elke versie van de miband gehad. Maar deze is toch wel het meest compleet van allemaal. Mi band notify and fitness pro gekocht. Die andere betaalde app had ik al eens geprobeerd. Geef nu deze een kans.
Wat is je ervaring met deze app? Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Tools & Mi Band (https://play.google.com/s...z.zdenekhorak.mibandtools)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Heb de band2 nu ook 3 weken in gebruik. Ik had eerst de 1S waar ik erg tevreden over was. Snel mijn bevindingen:

- Functionaliteit hetzelfde als 1S afgezien van de display.
- Jammer dat je de volgorde van de items op de display niet kunt wijzigen. Ik gebruik steps en hartslag meer dan km/cal/tijd, etc. Die zou ik het liefst eerst willen zetten.
- Het bandje van de 1S is fijner. Voor mij zit mijn polsomvang bij de 2 net tussen 2 gaatjes in, daarbij is de sluiting ook anders, elke keer dat ik hem sluit kom er een haartje tussen te zitten. Dat was niet bij de 1S.
- Onder de douche of met natte vingers werkt de button niet goed, maar geen groot probleem.
- Oplaten duurt ENORM lang. Merkte ik gisteravond pas, maar veel langer dan de 1S. Ik ga volgende keer een andere stekker proberen.

Overal erg tevreden, wel te duur (34 euro) en levering duurde lang.

Zou ook gaaf zijn als ik Pokemon notificaties erop kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
RobinFoot schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Wat is je ervaring met deze app? Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Tools & Mi Band (https://play.google.com/s...z.zdenekhorak.mibandtools)
Merk helaas dat de app vaak vastloopt. Vooral het wisselen tussen stappen/hartslag/slaap werkt niet al te best. Tuurlijk kan dit telefoon gebonden zijn, maar had hier nooit last van met mi band tools. Ik geef de app nog wat dagen en kijken of t met de volgende update beter gaat. Ik draai de app op een note 4 fyi. Helemaal stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
The Source schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:57:
Heb de band2 nu ook 3 weken in gebruik. Ik had eerst de 1S waar ik erg tevreden over was. Snel mijn bevindingen:

- Functionaliteit hetzelfde als 1S afgezien van de display.
- Jammer dat je de volgorde van de items op de display niet kunt wijzigen. Ik gebruik steps en hartslag meer dan km/cal/tijd, etc. Die zou ik het liefst eerst willen zetten.
- Het bandje van de 1S is fijner. Voor mij zit mijn polsomvang bij de 2 net tussen 2 gaatjes in, daarbij is de sluiting ook anders, elke keer dat ik hem sluit kom er een haartje tussen te zitten. Dat was niet bij de 1S.
- Onder de douche of met natte vingers werkt de button niet goed, maar geen groot probleem.
- Oplaten duurt ENORM lang. Merkte ik gisteravond pas, maar veel langer dan de 1S. Ik ga volgende keer een andere stekker proberen.

Overal erg tevreden, wel te duur (34 euro) en levering duurde lang.

Zou ook gaaf zijn als ik Pokemon notificaties erop kan krijgen :)
Met wat 3rd party app zoals pokenotify zou t moeten lukken. Elke keer als een een pokemon in de buurt is krijg je een notificatie. Die kan je dan weer instelling in de mi app. Echter werken die 3rd party apps niet stabiel sinds niantic er allea aan doet om ze offline te halen.

Verder kan ik t zeker vinden in je punten. Bandje zelf oogt ook wat professioneler dan zijn voorgangers die ik allen heb gebruikt. Tot zover zeer tevreden.

Hartslag van de miband gaf gisteren 140 aan tijdens t fietsen op de sportschool. Deze lag op 1 na exact gelijk aan wat het apparaat zelf aangaf. Dus hij is erg accuraat als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

ratzz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:33:
[...]
Met de laatste app van Mi Band (2.18) kan dit ook gewoon.
Welke app bedoel je precies? De officiële Mi fit van Xiaomi zit op versie 2.1.4.

Edit: got it
http://www.apkmirror.com/apk/xiaomi-technology/mi-fit/

[ Voor 12% gewijzigd door mno op 16-08-2016 22:09 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Can2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:11:

Ik ook 2 augustus, waar heb jij besteld? Ik banggood, heb de mijne nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
tomas123 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:07:
[...]

Ik ook 2 augustus, waar heb jij besteld? Ik banggood, heb de mijne nog niet binnen.
Ik heb bij AliExpress besteld. Maar binnen twee is ook erg snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:06
31/7 besteld, 11/8 bij Postkantoor; was dus eigenlijk al 10/8 binnen, maar ze doen aan die hatelijke re-routing naar pickup point

Edit: bij AliExpress

[ Voor 8% gewijzigd door Deshmir op 17-08-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
Alekz87 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:54:
[...]

Merk helaas dat de app vaak vastloopt. Vooral het wisselen tussen stappen/hartslag/slaap werkt niet al te best. Tuurlijk kan dit telefoon gebonden zijn, maar had hier nooit last van met mi band tools. Ik geef de app nog wat dagen en kijken of t met de volgende update beter gaat. Ik draai de app op een note 4 fyi. Helemaal stock.
En qua vergelijking met de officiële app of de Tools & Mi Band? Qua functionaliteiten, welke bevalt je dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:12
tomas123 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:07:
[...]

Ik heb hem zelf op 4 augustus besteld bij Banggood.

Tracking geeft bij mij het volgende weer:

2016-08-09 15:53 Asendia Hong Kong, The consignment has left the Swiss border point
2016-08-09 15:53 Asendia Hong Kong, Arrival at Swiss border point
2016-08-09 15:53 Asendia Hong Kong, Mailed

Benieuwd wanneer hij in de bus ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
RobinFoot schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:46:
[...]

En qua vergelijking met de officiële app of de Tools & Mi Band? Qua functionaliteiten, welke bevalt je dan beter?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Tools app. De officiële draai ik er wel naast of alles eens per dag te syncen en mn vriendin nudges te sturen. Dan gaat haar bandje trillen en krijgt ze een notificatie. Dat zit in de officiële app ingebouwd. Met tools kan je zoveel meer dan de standaard app. Eigenlijk is de originele app veels te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Koploper07 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

2016-08-09 15:53 Asendia Hong Kong, The consignment has left the Swiss border point

Ik had al die 3 stappen 1 dag eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Nixweerd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:31:
[...]

Dat kan je uitzetten in de settings van je band in de mi-fit app
Waar in de settings kan ik de tijddisplay bij bewegen uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Net de mi band omgehad tijdens hardlopen, maar voor hardlopen is die vrij nutteloos. Je hartslag meten tijdens het lopen gaat eigenlijk altijd fout. Ook zie je natuurlijk geen afstand of snelheid.
Voor tijdens het hardlopen hou ik het voorlopig bij mijn TomTom runner met borstband hartslagmeter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mno

mno

@Suli: In de Mi Fit app bij Profile en dan op Mi Band 2 klikken > Lift wrist to view info uit zetten.

@Can2: In de Mi Fit app bij Profile en dan op Mi Band 2 klikken > Mi Band display settings: hier kan je Distance aanzetten. Zal ongetwijfeld niet zo zuiver gemeten worden als met een GPS. Jammer dat de hartslagmeting tijdens het hardlopen niet goed gaat. Ik heb het nog niet geprobeerd maar had graag mijn hartslag toegevoegd aan mijn Endomondo workout.

Ik heb de Mi Band 2 overigens wel kunnen koppelen aan Endomondo (Android). Dat is wel cool.

[ Voor 31% gewijzigd door mno op 17-08-2016 22:12 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nu de Mi Band 2 (en 4 andere bandjes) zelf nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UHfAeLPrecw5G0KXbQQzwr5e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OHvXWarA5nFWW7oSIm3kBkvM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
CLB schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:53:
Nu de Mi Band 2 (en 4 andere bandjes) zelf nog:
[afbeelding]

[afbeelding]
Tof bandje, waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RobinFoot schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:26:
Tof bandje, waar heb je die vandaan?
Deze kwam binnen via AliExpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Koploper07 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

De mijne is gisteren aangekomen in: 'destination country'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

tomas123 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:03:
De mijne is gisteren aangekomen in: 'destination country'
Hier ook... Wel drie bandjes nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y5Ka9YywQyZdZ5QYTRldr7Fv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gx49SUyZD0lEwBdRSdRrpFDm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U156JwRThWEPC3ToEvAlT212/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8OwFjgABUu3jhengzEQLpzTf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RHkVqLtvLS9B0gOg57RSHW1t/full.jpg

Iets minder stug materiaal dan de grijs/gele...
Donkergrijze is niet zo mooi afgewerkt, maar ik vind ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
CLB schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Hier ook... Wel drie bandjes nog:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Iets minder stug materiaal dan de grijs/gele...
Donkergrijze is niet zo mooi afgewerkt, maar ik vind ze prima.
Is die van jou van Banggood of Aliexpress? Ik kreeg bij banggood 2 tracking nummres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

tomas123 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:30:
Is die van jou van Banggood of Aliexpress?
Ik kreeg bij banggood 2 tracking nummres...
Mijne komt via Banggood deze ronde :)
M'n RS-trackingnummer via 17track is: NLAMSA, Arrival at border point in the destination country
M'n A000-trackingnummer via FlytExpress is: Departured at 2016/8/5 17:23:09 from Flytexpress Sorting Center location

Dus die zal één dezer dagen wel komen, maar ik heb deze keer wat minder geduld dan normaal :p
Had 'm eerst via AliExpress besteld (in die sale van 3000), toen toch maar geannuleerd en met korting bij BG.
Besteld op 3 augustus, dus we zien het wel, vriend van me heeft order bij AE wel laten staan, nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Mijn bestelling bij AE (sale) was al begin van de week binnen bij de pakketshop. Heb het woensdag opgehaald.

Hele gekke tracking trouwens:

2016.08.14 22:43 (GMT-7): Delivered
2016.08.14 22:43 (GMT-7): Product Delivered (Country code: NL)
2016.08.17 18:15 (GMT-7): 【8】Product Delivered (Country code: NL)
2016.08.17 18:15 (GMT-7): Delivered
2016.08.15 13:50 (GMT-7): Delivery attempted, unsuccessful
2016.08.15 13:49 (GMT-7): 【8】Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.15 13:43 (GMT-7): 【8】Product Delivered (Country code: NL)
2016.08.15 10:57 (GMT-7): Delivery attempted, unsuccessful
2016.08.15 10:56 (GMT-7): 【8】Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.14 22:49 (GMT-7): Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.14 19:56 (GMT-7): Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.13 10:06 (GMT-7): Delivery attempted, unsuccessful
2016.08.13 10:05 (GMT-7): 【8】Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.13 04:02 (GMT-7): Delivery attempted, unsuccessful
2016.08.13 04:01 (GMT-7): 【8】Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.12 19:05 (GMT-7): Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.12 13:01 (GMT-7): Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016.08.11 21:29 (GMT-7): Received at Processing Facility
2016.08.11 19:54 (GMT-7): 【8】Arrival at Destination Post (Country: NL)
2016.08.11 19:54 (GMT-7): Arrival at Destination (Exchange Office)
2016.08.09 13:44 (GMT-7): 【NLAMS】Transit to Air Transit Centre
2016.08.08 22:44 (GMT-7): Transit to Air Transit Centre
2016.08.08 15:32 (GMT-7): 【HONGKONG】Hand over to airline
2016.08.08 00:32 (GMT-7): Hand over to airline
2016.08.07 13:44 (GMT-7): Received from Customer
2016.08.06 11:11 (GMT-7): Notification of shipment confirmation
2016.08.06 10:51 (GMT-7): Successful departure from Warehouse
2016.08.06 10:21 (GMT-7): Warehouse processing complete
2016.08.06 02:19 (GMT-7): Successful package picked up by Warehouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
CLB schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Mijne komt via Banggood deze ronde :)
M'n RS-trackingnummer via 17track is: NLAMSA, Arrival at border point in the destination country
M'n A000-trackingnummer via FlytExpress is: Departured at 2016/8/5 17:23:09 from Flytexpress Sorting Center location

Dus die zal één dezer dagen wel komen, maar ik heb deze keer wat minder geduld dan normaal :p
Had 'm eerst via AliExpress besteld (in die sale van 3000), toen toch maar geannuleerd en met korting bij BG.
Besteld op 3 augustus, dus we zien het wel, vriend van me heeft order bij AE wel laten staan, nog niet binnen.
PostNL heeft mij al een 3S code gegeven (als je ze tweet of belt etc) alleen m'n adres is nog niet gekoppeld aan de tracking dus zal waarschijnlijk maandag of dinsdag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

:o :P
tomas123 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:26:
PostNL heeft mij al een 3S code gegeven (als je ze tweet of belt etc)
Achjoh komt wel...
AE-bestelling van vriend kwam trouwens net binnen stuurde die.

En de laatste is er nu ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AhOQkrb3y1FIPu4KzUqyCu2y/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h4f8FvwRLLF9tBXolXwxhQ1i/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BdW0HVjrHcyGF6ScPDdQJKhJ/full.jpg

Leuk wel, alleen de print is er lelijk opgedrukt...
Ook krijg ik het sluitpinnetje er vooralsnog niet goed ingedrukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MQMKRohZNUp9UlX3Lz51PLJh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WwkvLGpcP0GbxwLwqaoZnmqD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kx1Ct69WhTNpVEZpWpyi7sOm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WOxGljnw6tTX9W54bPrpdIvz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MjyYJOLX4bwf4ASzsqSRG4dw/full.jpg

EDIT: 2016-08-21 22:21 NL, Handover to domestic sorting
Dat is mooi, woensdag tripje naar Parijs, kan die mooi om :)

EDIT 2: Vandaag 22 augustus
14:30 - 16:30 uur

[ Voor 72% gewijzigd door CLB op 22-08-2016 00:36 ]

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.