Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:25
Ik zit te denken om een Mi Band 2 te kopen. Alleen heb ik hier wel een vraag over;

Is het ding in het zwembad te gebruiken? Ik lees her en der wel, maar de (uitgebreide en goede) review: productreview: Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart) review door kanem0chi is er niet geheel duidelijk over.

En ja, ik weet dat de 3 er aan komt. Maar voor deze prijs is het het proberen waard

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:17:
Ik zit te denken om een Mi Band 2 te kopen. Alleen heb ik hier wel een vraag over;

Is het ding in het zwembad te gebruiken? Ik lees her en der wel, maar de (uitgebreide en goede) review: productreview: Xiaomi Mi Band 2 Zwart (Zwart) review door kanem0chi is er niet geheel duidelijk over.

En ja, ik weet dat de 3 er aan komt. Maar voor deze prijs is het het proberen waard
Do not read this

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Of je leest m'n bericht waarin ik aangeef dat er teveel tegenstrijdige berichten zijn ipv proberen grappig te doen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Of je leest m'n bericht waarin ik aangeef dat er teveel tegenstrijdige berichten zijn ipv proberen grappig te doen?
Ding is IP67, dus je hebt je eigenlijke antwoord.

Is dus een risico. En bij waterschade na zwemmen zeker geen garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 03-05-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19

Wailing_Banshee

You're Next

corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:17:

Ik heb natuurlijk alleen mijn ervaringen en die zijn positief. Gezwommen in zout water, dagelijks, voor 2 weken. Hij doet het nog steeds perfect :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wailing_Banshee schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Ik heb natuurlijk alleen mijn ervaringen en die zijn positief. Gezwommen in zout water, dagelijks, voor 2 weken. Hij doet het nog steeds perfect :D
Kijk dat zocht ik dus :)

Het hele IP certificering is onzin.. Want laten we eerlijk zijn, met een Z3 zou je ook certificering hebben. Maar die bleek zowaterdicht als een vergiet te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
Tja, zoek je bevestiging van gebruikers, of kijk je liever naar wat Xiaomi er zelf over zegt
Rinse hands or shower with Mi Band 2 without
worry. Mi Band 2 is durable and resistant against
water splashes, sweat, cosmetics, dust, and more.
'T zal vast vaak goed gaan, maar als je Band verzuipt moet je niet bij Xiaomi gaan klagen.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TheOmen schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Tja, zoek je bevestiging van gebruikers, of kijk je liever naar wat Xiaomi er zelf over zegt

[...]

'T zal vast vaak goed gaan, maar als je Band verzuipt moet je niet bij Xiaomi gaan klagen.....
Nogmaals.. wat een bedrijf zegt is compleet irrelevant. Daar is al veels te vaak gebleken dat het niet klopt. Zie de Z3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:59:
[...]
Nogmaals.. wat een bedrijf zegt is compleet irrelevant. Daar is al veels te vaak gebleken dat het niet klopt. Zie de Z3
Ja, ho, dat is een ander verhaal. Sony beweerde dat de Z3 waterdicht was (IP68 certificering) maar bleek dat niet te zijn.
Xiaomi zegt dat hun Band een IP67 rating heeft. Als jij er dan toch mee gaat duiken en de je Band gaat stuk kan je dat niet het bedrijf aanwrijven natuurlijk.
Hoe dan ook: gezien de reviews van gebruikers kan je er dus meer doen dan de certificering aangeeft, maar het is wel je eigen verantwoordelijkheid.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Mijn ervaring een week geleden gepost in dit topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Kijk dat zocht ik dus :)

Het hele IP certificering is onzin.. Want laten we eerlijk zijn, met een Z3 zou je ook certificering hebben. Maar die bleek zowaterdicht als een vergiet te zijn 8)7
Bij mij hetzelfde, ik heb hem altijd om, onder de douche, in het zwembad (een tijdje 3/4 keer per week gezwommen, op vakantie in de zee). Geen probleem, alleen gaat hij soms aan van waterdruppels of reageert hij even niet door waterdruppels (even de display drogen en je vinger en hij doet het weer)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:21

4POX

Everybody is wired

De afgelopen maanden deed mijn Mi band 2 raar. Ik haalde maar 5-7 dagen op een batterij lading. 10-15 procent per dag. Ik dacht dat die misschien waterschade had waardoor er een battery drain was. Elke firmware update gaf mij de hoop dat het probleem werd opgelost. Ik draaide IOS betas omdat ik dacht dat de bluetooth driver misschien gaar was. Ik stond op het punt om naar de MI store te rijden en een nieuwe te kopen.

Maar opeens out-of-the-blue werkt die weer goed. Ik haal weer drie weken op een lading. Kan er geen touw aan vast knopen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461683

Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om de stappenteller te pauzeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Anoniem: 461683 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:24:
Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om de stappenteller te pauzeren?
Zo ver ik weet niet. Wel kan je het tonen van de stappen op de band uitzetten (in elk geval via de N&F app.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je handen voor je houden als een zombie ;) Als je winkelwagentjes duwt telt hij ook niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461683

Ok, bedankt. Dan wordt het toch steeds het bandje af- en omdoen. Ik merk dat er zo 10000 stappen bijkomen als ik aan het tekenen, schilderen, haken ben.... makkelijke manier om je doel te halen, maar niet helemaal reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:37
Mijn vrouw heeft sindskort ook een Mi band 2. Wat haar opvalt is dat de stappenteller niet echt nauwkeurig is. Korte 'tripjes' van bed naar de tafel beneden bijv worden niet altijd gemeten.

Kan dit misschien te maken hebben met dat zij het bandje te los aan pols heeft? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

kielkiel schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:30:
Kan dit misschien te maken hebben met dat zij het bandje te los aan pols heeft? Wat zijn jullie ervaringen?
Als ze iets tilt bv zwaai je niet met je armen en dan meet ie minder goed tot niet.
Net zoals hierboven dat iemand hem af doet bij breien omdat hij dat ook telt.
Ik zelf heb het met drummen, maak ik veel stappen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Ben zelf rechtshandig en het bandje ook aan die arm zitten. Dan krijg je al snel meer stappen dan je werkelijk zet. Maar ja, het klokje aan mijn linkerpols heeft sentimentele waarde en doe ik niet zomaar af om, plaats te maken :P
Aantal stappen is voor mij dan ook maar een indicatie, zou 'm eigenlijk wat hoger moeten instellen om toch een verantwoord aantal ECHTE stappen te doen per dag ;)

Ondertussen heb ik sinds drie dagen dat m'n MB2 met geen mogelijkheid meer synct.
Re-sync x dagen via N&F :N
Re-pair vanuit N&F :N
Reinstall N&F :N
Deinstall N&F en installatie Mi Fit: pairen gaat mis, ik krijg op de band wel de opdracht op het rondje te tikken maar die tik komt niet aan op de telefoon/app.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Mijn vrouw heeft sindskort ook een Mi band 2. Wat haar opvalt is dat de stappenteller niet echt nauwkeurig is. Korte 'tripjes' van bed naar de tafel beneden bijv worden niet altijd gemeten.

Denk dat in de 2 onder de 20 stappen niet geteld werden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Korte 'tripjes' van bed naar de tafel beneden bijv worden niet altijd gemeten.
Het kan zijn dat de Mi Band dan nog denkt dat je slaap, waardoor stappen ook niet geregistreerd worden.
TheOmen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:44:
Ondertussen heb ik sinds drie dagen dat m'n MB2 met geen mogelijkheid meer synct.

Iemand nog suggesties?
Fix-it for Mi Band 2 schijnt goed te werken, voor als niks meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
rens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:54:
[...]
Fix-it for Mi Band 2 schijnt goed te werken, voor als niks meer werkt.
Dank voor de tip, die was ik nog vergeten.

Helaas. Fix-it ziet de MB2, Mac-adres wordt netjes getoond. Dan klik ik op Verbinden en Pairen, de MB2 komt tot leven en vraagt of ik op het cirkel-icoon wil tikken. Dat doe ik en vervolgens krijg ik in de Fix-it app een 'Failed to connect' melding.
Schiet mij maar lek. :'(

Extra update. Op ander device geprobeerd, zelfde issue.
Reset door de band leeg te laten lopen kan ik nog proberen, maar anders eens zien of er met de verkoper wat te regelen valt....

[ Voor 13% gewijzigd door TheOmen op 17-05-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Laatst online: 06-07 21:53
@TheOmen waarschijnlijk heb je dit al wel gedaan, maar je telefoon opnieuw opgestart? Of nog simpeler Bluetooth even aan en uit? Vaak is dat bij mij de truuk als de band weer eens kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is dat bij design, zo wordt je voeten verzetten tijdens het afwassen niet geteld als stappen. Het doel staat ook op 8000 IPV 10000. Ik vind het beter zo, al heb ik hierdoor minder stappen dan mensen met een ander merk. Als ze doorstapt na die 20 worden die eerste stappen wel gewoon mee geteld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Savalizz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:19:
@TheOmen waarschijnlijk heb je dit al wel gedaan, maar je telefoon opnieuw opgestart? Of nog simpeler Bluetooth even aan en uit? Vaak is dat bij mij de truuk als de band weer eens kuren heeft.
Je moest eens weten wat ik allemaal al geprobeerd heb :P
Bluetooth aan/uit, reboots, apps verwijderen die mogelijk zouden kunnen interfereren met een ander (Mi Fit, N&F, Fix-it, Mi Band Master).
Daarna de tablet van mijn vrouw erbij gepakt en daar de Mi fit app op geïnstalleerd. Zelfde probleem. De app ziet de band, de band ontvangt het pair-signaal, maar de reactie van de band naar de app blijft uit.

Laatste redmiddel: de accu van d band leeg laten lopen en hopen dat dat een soort reset teweeg brengt....
Ondertussen even verdiepen in de claims-policy van GearBest. Die willen filmpjes en foto's zo te zien...

Update-of-sorts
Wat gaat die batterij langzaam leeg als de MB2 niet meer aan je telefoon is gekoppeld :'(

[ Voor 5% gewijzigd door TheOmen op 22-05-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:24
Hoi, nu een iets langer dan een maand gebruik ik de mi band 2, met een iPhone 7. ik heb een issue. als ik de app open is de band not connected. zodra ik dan vervolgens bij bluetooth kijk, is da band wel connected. ik moet dus elke keer als ik de app open de band resetten door mijn vinger een aantal seconden op het "knopje" te houden. daarna verbind hij met de app alsof er niets aan de hand is. totdat ik de app sluit… Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:21

4POX

Everybody is wired

Op de vorige batterij lading kon ik een maand op doen. Opgeladen en weer om mijn pols gedaan.

Nu dropt de lading weer 15 procent per dag omlaag. Ik wil graag uitzoeken hoe dit mogelijk is. Blijft er een bluetooth verbinding open die de battery draint. Ik heb ook een Amazfit Pace. Eerst dacht ik dat ik in de richting van de Amazfit App of horloge moest zoeken. Maar de app is afgesloten en het horloge is uitgezet. toch blijft de drain.

Bestaat er een app waarmee ik bluetooth verbindingen kan monitoren?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-07 15:56
Zat zojuist even op de Banggood website, daar staat een productpagina van de Mi Band 3.
Ziet er leuk uit, kunt er nu berichten op lezen, weerbericht mee bekijken, oproepen weigeren etc.

Ook is 'ie nu tot 50m waterdicht.

https://www.banggood.com/...mmds=buy&cur_warehouse=CN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TheOmen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:40:
[...]

Update-of-sorts
Wat gaat die batterij langzaam leeg als de MB2 niet meer aan je telefoon is gekoppeld :'(
Jazeker, maar dat heeft bijv Pebble ook. Bovendien gaat je telefoon ook langer mee.

Deze guide is misschien interessant.

How I hacked my Xiaomi MiBand 2 fitness tracker — a step-by-step Linux guide

[ Voor 10% gewijzigd door Jerie op 31-05-2018 17:29 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 18:12
Mi Band 2 naast Mi Band 3

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2fx198epu8111.png

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Hierop lijkt de 3 even groot als de 2 terwijl
hij volgens de specs een stuk groter zou zijn.
Misschien lijkt hij niet zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 18:12
Rubiks schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Ik zie een 3 die groter lijkt dan de 2.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubiks schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Ik zie toch al een groot verschil en dat wordt vast nog een stuk groter als je kijkt welk deel van de band2 van dat plastic echt scherm is (dat donkere deel is de unit in het bandje, niet het scherm, het scherm is lastig te zien maar scrol door de menu's op je band2 en je krijgt wel een idee).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
Dank je. De in de guide genoemde BLE Debugger geeft echter hetzelfde probleem als de BLE scanner: hij kan geen connectie maken. Ik ga er maar vanuit dat de Bluetooth van mijn MB2 is overleden.

Heb even overwogen een MB3 te kopen, maar 'k vind 'm toch net een maatje te groot, hoewel ik de extra opties (vooral nfc en het weer) wel interessant vond.
En alsof het lot het een keertje voor me in heeft: AliExpress gooit net de MB2 in de uitverkoop: 14,75 . Direct besteld, no brainer. Kost me meer om de ouwe naar China te versturen voor een eventuele garantieregeling.
https://sale.aliexpress.c...31-49c7-9875-cbad0fa57afc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
Sinds het weekend een raar probleem met mijn Mi Band 2. Hij blijft maar automatisch door alle schermen heen scrollen. Hij stopt er gewoon niet mee. Als hij leeg is en je laad hem daarna op, dan begint hij gewoon weer. Is daar nog iets aan te doen, of moet ik hem gewoon als verloren beschouwen?

Besloten om de versie 3 te bestellen, als ik de 2 nog wel gerepareerd krijg, dan vind ik daar ook wel weer een doel voor.

[ Voor 17% gewijzigd door YdieresiS op 05-06-2018 09:50 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 17:02
even vraagje: zijn er mensen die hun slaap tracken met deze mi band, maar dan ook via monitoring van hun heart rate? Ik begrijp dat standaard de app van de Mi band die analyse niet laat zien. Ik bedoel dus zo'n analyse onderverdeeld adhv je hartslag in diepe slaap, REM slaap, lichte slaap, wakker, zoals je dat terugvindt in de Fitbit.

Kan je zo'n analyse uberhaupt toch doen met deze tracker in samenwerking met vb een app voor de iphone?

Ik ben immers meest geinteresseerd in de stappenteller, maar ook om inzicht te krijgen in mijn slaappatroon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Leffunk schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:41:
even vraagje: zijn er mensen die hun slaap tracken met deze mi band, maar dan ook via monitoring van hun heart rate? Ik begrijp dat standaard de app van de Mi band die analyse niet laat zien. Ik bedoel dus zo'n analyse onderverdeeld adhv je hartslag in diepe slaap, REM slaap, lichte slaap, wakker, zoals je dat terugvindt in de Fitbit.

Kan je zo'n analyse uberhaupt toch doen met deze tracker in samenwerking met vb een app voor de iphone?

Ik ben immers meest geinteresseerd in de stappenteller, maar ook om inzicht te krijgen in mijn slaappatroon etc.
Dat is geen probleem met deze band. Gebruik die functie al een hele tijd en ook andere in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 16-06 17:02
@ Hurricane, met welke app kan je dan je slaapanalyse zien aan de hand van je hartslag? Heb je daar toevallig een prentje van hoe die er dan uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Leffunk schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:49:
@ Hurricane, met welke app kan je dan je slaapanalyse zien aan de hand van je hartslag? Heb je daar toevallig een prentje van hoe die er dan uit ziet?
Ik weet trouwens niet of de app het doet aan de hand van de hartslag, maar hij meet deze wel. Ik gebruikt de app Notify & Fitness for Mi Band.

@Leffunk Ik zie nu pas dat het voor IOS is. Ik gebruik Android dus weet niet of voor IOS ook een dergelijke app is.

[ Voor 12% gewijzigd door Hurricane op 05-06-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Sinds aantal maanden blijft het scherm van mijn Mi band op zwart, vandaag maar uit de kast gepakt en helemaal vol geladen en verbonden met de app, alles werkt, nieuwe firmware geïnstalleerd, maar scherm blijft op zwart. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

Een nieuwe kopen. Of dat de oplossing is waarop je zit te wachten, denk het niet. Van de andere kant moet je je afvragen hoeveel moeite je moet doen voor een device van 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij zal kapot zijn, of het knopje. Je kan eens proberen of het scherm wel aan gaat op polsbewegingen als je die optie aan zet maar als je al een paar maanden bezig bent kun je inderdaad beter een nieuwe band2 of band3 kopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Marzman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:50:
Hij zal kapot zijn, of het knopje. Je kan eens proberen of het scherm wel aan gaat op polsbewegingen als je die optie aan zet maar als je al een paar maanden bezig bent kun je inderdaad beter een nieuwe band2 of band3 kopen.
Nee joh, kwam de Band vanochtend in de kast tegen na maanden niets ermee te hebben gedaan en dacht even proberen of ie het weer doet. Polsbeweging staat aan maar werkt helaas niet. Als ik weer een Mi band koop wordt het de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Ik ben mijn MB2 verloren. Hoe kan ik hem nu ontkoppelen zonder alle data te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brammos85 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:22:
[...]

Er is een verschil tussen de ronde Amazfit en de vierkante Amazfit bip.

De laatste is voor 5 tientjes ook te krijgen
Als ik de Bip nu vergelijk met de Band 3 is het eigenlijk best een interessante optie. Ik denk dat ik daar eerder mee zou upgraden dan met de band 3 (al kan de Band3 nog flink in prijs zakken, maar dan nog zijn ze beiden niet heel duur).

Die siliconenbandjes vind ik niks en die kleurtjes worden denk ik snel vies (is bij de Band2 ook zo helaas), maar met andere bandjes ziet het er best fatsoenlijk uit.
Afbeeldingslocatie: https://image4.geekbuying.com/ggo_pic/2017-08-24/Huami-Amazfit-Bip-Steel-Watchband-Black-447571-.jpg

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:20:
[...]

Als ik de Bip nu vergelijk met de Band 3 is het eigenlijk best een interessante optie. Ik denk dat ik daar eerder mee zou upgraden dan met de band 3 (al kan de Band3 nog flink in prijs zakken, maar dan nog zijn ze beiden niet heel duur).

Die siliconenbandjes vind ik niks en die kleurtjes worden denk ik snel vies (is bij de Band2 ook zo helaas), maar met andere bandjes ziet het er best fatsoenlijk uit.
[afbeelding]
De meeste van dat soort horloges zijn alleen ontworpen voor mannen. Het voordeel van de MB vond ik juist dat het iet zo'n groot vierkant of rond ding is...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook een man ;) De Band 2 met een mooier bandje heeft inderdaad al snel iets van een vrouwenhorloge (smal), zeker als je kleurtjes gaat gebruiken. De band 3 heeft in elk geval een groter scherm is is zelf ook iets groter (niet veel denk ik, het is vooral meer scherm, dus misschien ziet het er ook gewoon hetzelfde uit om je arm) en zal er misschien iets mannelijker uitzien.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Laatst online: 21-05 21:11
Hurricane schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Ik weet trouwens niet of de app het doet aan de hand van de hartslag, maar hij meet deze wel. Ik gebruikt de app Notify & Fitness for Mi Band.

@Leffunk Ik zie nu pas dat het voor IOS is. Ik gebruik Android dus weet niet of voor IOS ook een dergelijke app is.
Vreemd, ik kan geen app in de store vinden met die naam.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Incolumis schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:43:
Vreemd, ik kan geen app in de store vinden met die naam.
Voor iOS zijn er geen alternatieve apps te vinden voor de Mi Band, waardoor de functies nogal beperkt zijn.

Voor Android zijn er verschillende apps te vinden, Notify & Fitness, Mi Band Tools en die twee apps hebben ook Sleep As Android integratie.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 08-06-2018 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:01
Marzman schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:20:
[...]

[afbeelding]
Zou ik zeker aanraden, ben echt fan van de Bip. Kwaliteit van het scherm, snelheid van syncen met de app en de enorme accuduur blijven me verbazen. Heb nog wel het standaardbandje, wat redelijk schoon blijft, aangezien ik er ook mee douche, maar er zijn gelukkig ook voor deze variant zoals je ziet *erg* veel alternatieve straps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Graag verdere berichten over de Bip plaatsen in: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Brammos85 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:37:
[...]

Zou ik zeker aanraden, ben echt fan van de Bip. Kwaliteit van het scherm, snelheid van syncen met de app en de enorme accuduur blijven me verbazen. Heb nog wel het standaardbandje, wat redelijk schoon blijft, aangezien ik er ook mee douche, maar er zijn gelukkig ook voor deze variant zoals je ziet *erg* veel alternatieve straps.
Ik heb ook interesse in de Bip maar vind het design cheap uitzien, vooral de grote randen om de scherm, ben bang dat ik me eraan ga irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:33:
[...]

De meeste van dat soort horloges zijn alleen ontworpen voor mannen. Het voordeel van de MB vond ik juist dat het iet zo'n groot vierkant of rond ding is...
Ik vond juist de Mi Band zo opvallend bij een vrouw in vergelijking met de bip.
En als ik dan nu kijk naar de Mi Band 3 is die nog groter om een vrouwenpols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Janet_ schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:45:
[...]
Ik vond juist de Mi Band zo opvallend bij een vrouw in vergelijking met de bip.
En als ik dan nu kijk naar de Mi Band 3 is die nog groter om een vrouwenpols.
Hij is inderdaad hoger dan de 2, maar wel smal, wat die bip niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Weet iemand hier hoe ik mijn Mi band kan ontkoppelen in Mi Fit als ik de band kwijt ben, zodat ik een nieuwe kan koppelen?
Mi Fit blijft hem zoeken, maar hij vind hem natuurlijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubiks op 12-06-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Rubiks schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:06:
Weet iemand hier hoe ik mijn Mi band kan ontkoppelen in Mi Fit als ik de band kwijt ben, zodat ik een nieuwe kan koppelen?
Mi Fit blijft hem zoeken, maar hij vind hem natuurlijk niet.
Instellingen -> band selecteren -> onderaan unpair optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
GrooV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Instellingen -> band selecteren -> onderaan unpair optie
Geeft aan : kan niet ontkoppelen
Waarschijnlijk omdat hij er geen verbinding mee heeft.

Edit:

Is gelukt, nadat ik de Mi Fit app verbinding met internet heb toegestaan. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Rubiks op 14-06-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Zo, 10 dagen na bestelling is gisteren mijn vervangende MB2 bezorgd. Meteen gekoppeld en werkt als een trein.
Nu nog een goed doel voor mijn oude bedenken. Wellicht iets voor mijn oudste dochter. Die wil sowieso graag aan het knopje van de MB zitten ('even je hartslag meten, papa'), dus kan haar wel blij maken met een MB zonder bluetooth.
Weet iemand of er bandjes bestaan voor een 7-jarige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
@TheOmen
Ik verwacht ook binnenkort m'n nieuwe MB2. Blijven de gegevens zoals stappen en slaap van de vorige MB er gewoon in staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
Rubiks schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:45:
@TheOmen
Ik verwacht ook binnenkort m'n nieuwe MB2. Blijven de gegevens zoals stappen en slaap van de vorige MB er gewoon in staan?
Toen ik met de nieuwe Band de N&F app weer installeerde kreeg ik de melding dat er een back-up beschikbaar was. Die wilde ik terug laten zetten maar daar is ergens wat fout gegaan, bleef hangen op 20% en heb ik uiteindelijk gestopt.
Dus: het kan wel, maar of het werkt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Laatst online: 21-05 21:11
TheOmen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:39:
Zo, 10 dagen na bestelling is gisteren mijn vervangende MB2 bezorgd. Meteen gekoppeld en werkt als een trein.
Nu nog een goed doel voor mijn oude bedenken. Wellicht iets voor mijn oudste dochter. Die wil sowieso graag aan het knopje van de MB zitten ('even je hartslag meten, papa'), dus kan haar wel blij maken met een MB zonder bluetooth.
Weet iemand of er bandjes bestaan voor een 7-jarige?
Zelf even een paar gaatjes in prikken? Mijn dochter heeft hem gister ook gekregen :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Rubiks schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:45:
@TheOmen
Zojuist bericht van PostNL:
Inklaringskosten, €18 voor twee bandjes!
Vorige maand ook al inklaringskosten moeten betalen voor een telefoon van dezelfde reseller.
Dit kan toch geen toeval meer zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LabelloBoy
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09-2023
Rubiks schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Zojuist bericht van PostNL:
Inklaringskosten, €18 voor twee bandjes!
Vorige maand ook al inklaringskosten moeten betalen voor een telefoon van dezelfde reseller.
Dit kan toch geen toeval meer zijn?
Had je niet beter de twee banden apart kunnen bestellen, dan had je sowieso onder de 22 euro per verzending gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
LabelloBoy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:06:
[...]
Had je niet beter de twee banden apart kunnen bestellen, dan had je sowieso onder de 22 euro per verzending gebleven.
Ja, achteraf wel. Maar dit had ik niet verwacht, omdat de vekopers altijd een lagere waarde op het pakket zetten, zoals ik ook gevraagd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:54
YdieresiS schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:47:
[...]

Ah, excuses. Mijn Band 2 scrolt alleen nog maar door alles heen. Dus die is een beetje useless wat dat betreft.
Laten we maar even in het juiste topic blijven :+

Maar huh, hoe bedoel je? Mijn MB2 doet ook alleen tijd, stappen en hartslag laten zien (=scrollen door alles heen?)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678968

Ik had een goed werkende Mi 2 band maar ineens stopt hij met het doorgeven van Whatsapp berichten.

De band is gekoppeld aan een iphone, enig idee welke settings ik moet aanpassen om dit weer werkend te krijgen?

Ik heb disconnecten van bluetooth herinstalleren app al geprobeerd!

bellen werkt wel gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 678968 op 02-07-2018 15:02 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678968

sorry zag dat eerdere reactie wel geplaatst was

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 678968 op 02-07-2018 15:01 . Reden: dubbele plaatsing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ideetje. MIjn vrouw wil nl. geen NFC chip ingeplant, beetje flauw.

Maar oke, het ideetje.
Ik heb hier thuis een android tablet hangen als fysieke aansturing van mijn home-domotica (vrouw wil ook al niet tegen Google home praten). Daar start ze oa de radio mee op (1 knopje op tablet en versterker aan, goede zender, enz.).
Afijn, waarom een NFC chip, ik dacht er nl. aan om dingen op te starten als ze thuis kwam, ding kan natuurlijk ook aan de sleutels, maar niet altijd bij.

Maar nu mijn idee ; ze draagt een MiBand 2, altijd. dat ding heeft ergens een uniek ID. En is verbonden met telefoon via BT. Maar stel nou dat ik de BT op de tablet inschakel, kan ik dan uitlezen met bijv. Smartthings of Tasker dat die MiBand in de buurt is. Ik hoef de gegevens niet uit te lezen, enkel de aanwezigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
maartend schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:13:

Maar nu mijn idee ; ze draagt een MiBand 2, altijd. dat ding heeft ergens een uniek ID. En is verbonden met telefoon via BT. Maar stel nou dat ik de BT op de tablet inschakel, kan ik dan uitlezen met bijv. Smartthings of Tasker dat die MiBand in de buurt is. Ik hoef de gegevens niet uit te lezen, enkel de aanwezigheid.
De Notify&Fitness-app heeft ook Tasker integratie. Kan je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TheOmen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:18:
[...]

De Notify&Fitness-app heeft ook Tasker integratie. Kan je daar wat mee?
Die app heb ik. Nooit zo aan gedacht. Eens kijken wat ik daar mee kan.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27

Nanax

Ik ben sjaak niet

Hi, laatst de nudge functie ontdekt, dat werkt prima van Android naar iOS, maar van iOS naar een Android telefoon met n&f gebeurt er niks. Mi fit al toegevoegd aan de notificaties in n&f maar helaas. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Laatst online: 17:32
De laatste weken met de zeer zonnige dagen merk ik toch steeds meer dat ik de Mi Band 2 steeds minder fijn in gebruik vind buiten. Met inspanning probeer ik nog wat op het scherm te zien aan tijd/notificaties tijdens wandelen/fietsen, maar met direct zonlicht en zelfs in de schaduw is het gewoon niet te doen, erg jammer.

Ik hield al een tijd de Mi Band 3 in de gaten, maar ik ben zelf wat teleurgesteld dat er geen gps ingebouwd zit en dat daarnaast de schermweergave qua helderheid nauwelijks een verbetering is en er door meerdere tweakers al wordt gezegd dat hij buiten niet goed af te lezen is. Ik zou dan wel de nieuwe versie kunnen kopen, maar dan ga ik toch weer op hetzelfde probleem stuiten.
De nieuwe notificatie weergave en overige functies spreken me wel aan, maar dan moeten die wel goed zichtbaar zijn anders heb ik daar alsnog weinig aan :P

Ik heb nu toch maar besloten om de overstap te gaan maken naar de Amazfit Bip, na al meerdere tips vanuit dit topic ook voor dat model te hebben gezien. Ik vind het wel jammer, want zowel de Mi band 1 als 2 zijn me verder goed bevallen i.c.m. Tools & Mi band. Als de Mi band 3 echt een beter scherm had gekregen was ik daar waarschijnlijk alsnog wel voor gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door flippiej op 23-07-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
Wellicht kan iemand mij helpen. Ik wil naast mijn Stratos een mi band 2 kopen die mijn stappen registreert in de mi fit app aangezien de stratos dit niet kan (alleen activiteiten) Ik zal de mi band dan in zo een armband achtige bandje doen zodat ik er niet al te raar uitzie 😅

Kan ik en de Stratos en de mi band koppelen aan mi fit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Edit: Het "Deelnemen aan gebruikersprogramma" stond op een of andere manier weer aan. Na uitzetten al enkele uren geen meldingen meer.

In het pi hole log kom ik dit tegen, gaat 24/7 door:

2018-08-12 10:07:52 A data.mistat.intl.xiaomi.com oneplus_3.local Pi-holed - (0.5ms)
2018-08-12 10:06:21 A data.mistat.intl.xiaomi.com oneplus_3.local Pi-holed - (0.6ms)
2018-08-12 10:04:51 A data.mistat.intl.xiaomi.com oneplus_3.local Pi-holed - (0.6ms)
2018-08-12 10:03:21 A data.mistat.intl.xiaomi.com oneplus_3.local Pi-holed - (0.7ms)
etc.

We hebben 2 Mi Band 2's in huis. Vanaf IOS geen meldingen, vanaf Android (Oneplus3) iedere 90 sec. een poging om iets naar huis te sturen. Ik kan er niet zoveel over vinden, het schijnt op Xiaomi telefoons wel standaard te gebeuren, maar via de Mi app (neem aan dat die de oorzaak is) is nieuw voor me.
Ik zou dit gedrag graag uitzetten, maar vraag me af of dit op een niet-geroote telefoon kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Joepla op 12-08-2018 15:22 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 12:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

rens-br schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:46:
[...]

Voor iOS zijn er geen alternatieve apps te vinden voor de Mi Band, waardoor de functies nogal beperkt zijn.

Voor Android zijn er verschillende apps te vinden, Notify & Fitness, Mi Band Tools en die twee apps hebben ook Sleep As Android integratie.
Mi HR, kost 3,99 en staat in de iOS app store.
Mi band master, https://vk.com/mibandm, kost 2,99

[ Voor 8% gewijzigd door raginus3 op 19-08-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Mijn bandje is nu zo ver versleten dat ik de Mi een paar keer per dag van de grond moet oprapen. Op bv. Ali zie ik erg veel bandjes, maar ik zou graag de originele hebben óf een alternatief dat beter/mooier is uiteraard,
Toevallig iemand hier die onlangs zoiets besteld heeft en daar een linkje van wilt doorgeven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

deze bevalt mij erg goed @Joepla . Komt vooral omdat de sluiting andersom is, het pinnetje gaat van binnen naar buiten en zit zo met de achterkant tegen je huid aangedrukt en gaat minder snel los.

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Weet iemand waarom er een verschil tussen het hoofdscherm en het specifieke gedeelte van de stappenteller zit, wat betreft het aantal stappen?

Op het hoofdscherm staat 8860, maar als ik daar op klik zijn het er 7957?

Tevens gaat het niet goed met het syncen naar google fit. Een rondje hardlopen gemeten door google zelf levert mij 73 hartpunten op, na het syncen met de miband staan er ineens 11?

Herkennen meer mensen dit probleem, of gaat er gewoon iets mis bij mijn apps/mi band 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
Ik zou mijn Mi Band 2 die een tijdje in de kast heef gelegen graag weer willen gebruiken.
Mi Fit geinstalleerd op mijn Samsung J5 maar het lukt nog niet om mijn oude account te recoveren en ook het inloggen met het nieuwe account wat ik heb aangemaakt lukt niet (account does not exist).

Heb ik Mi Fit nodig om de laatste firmware op de Mi Band 2 te krijgen?
Enig idee hoe ik mijn account werkend krijg zodat ik ermee kan inloggen op de Android Mi Fit app?

[ Voor 6% gewijzigd door Leader98 op 31-08-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Ja, dit heb ik ook een tijd gehad. Is bij mij nu weer goed.
Ik lees dat het bij jou goed was na de update. Ik ga ervan uit de meest recente versie te hebben, dus dan zou het bij mij ook niet meer moeten voorkomen.

Firmware 1.0.1.81 is de mest recente versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb er een tijd geen last van gehad en sinds een paar dagen juist wel weer: 9907 en 6661, nogal een verschil... :'(
Is er echt niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:27:
Ja, 1.0.1.81 is de nieuwste versie. Die heb ik ook.
Zat later te denken dat het probleem eerder in de software van de app zal zitten, dan in de firmware van de band.

Wat me opvalt is dat de tijd een uur vroeger staat in de mi app in het gedeelte van de stappenteller. Kan het zijn dat daarom de stappen van het laatste uur nog niet meegerekend worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
Zojuist ontvangen. Materiaal is wat stugger en de band goed strak krijgen is wat meer werk, maar verder een prima bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Iets meer dan een week geleden heb ik voor een tientje een Mi Band 2 overgenomen van iemand die de 3 had gekocht. Tot nu toe ben ik heel tevreden; ik gebruik hem alleen als stappenteller en voor het wandelen. Voor hardlopen vertrouw ik op mijn sporthorloge (een Sigma GPS horloge met een jaren '80 uiterlijk, dus die heb ik niet dagelijks om). Tot nu toe lijken zowel stappen als hartslag behoorlijk nauwkeurig, en ook "sleep tracking" werkt aardig.

Qua apps heb ik, na wat uitproberen, nu de laatste versie van de Mi Fit app voor stappen en sleep tracking, en gebruik ik Mi Band Tools voor notificaties en alarm. Ik heb naar Notify & Fitness gekeken, maar dat kan veel meer dan ik nodig heb. De enige notificatie die ik echt nodig heb is Flitsmeister :P

Uiteindelijk laat ik zowel de Mi Band als mijn Sigma synchroniseren met de Google Fit app, zodat ik daar een totaalbeeld heb. Goed genoeg voor een overzicht; voor nader analyseren van mijn runs gebruik ik toch het dashboard in het Sigma Data Center.

[ Voor 4% gewijzigd door johanth op 13-10-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

TheOmen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:02:
[...]

Zojuist ontvangen. Materiaal is wat stugger en de band goed strak krijgen is wat meer werk, maar verder een prima bandje.
Had deze enkele weken geleden ook besteld. Let wel op de vergrendeling (soort pinnetje als ik me goed herinner).
Dat viel er na 3 dagen uit helaas en ligt ergens op straat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Joepla schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Had deze enkele weken geleden ook besteld. Let wel op de vergrendeling (soort pinnetje als ik me goed herinner).
Dat viel er na 3 dagen uit helaas en ligt ergens op straat :(
Behalve dat het wat meer gedoe is om het bandje goed om te doen, heb ik nog geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
Sinds de laatste update van de Mi Fit app trilt de telefoon als de verbinding met het banje verbroken is. Heel vervelend want s'avonds heb ik het bandje al wel af en trilt mijn telefoon om de haverklap omdat ie dan wel en dan niet verbinding heeft.

Ik kan in de app niet vinden waar ik dit uitschakel. Iemand die het me kan vertellen?

• TheOmen
Robbie T schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:38:
Sinds de laatste update van de Mi Fit app trilt de telefoon als de verbinding met het banje verbroken is. Heel vervelend want s'avonds heb ik het bandje al wel af en trilt mijn telefoon om de haverklap omdat ie dan wel en dan niet verbinding heeft.

Ik kan in de app niet vinden waar ik dit uitschakel. Iemand die het me kan vertellen?
Heb de Mi Fit app niet draaien maar heeft die niet een ' lost phone' optie die toevallig nu default aan staat?

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
TheOmen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:54:
[...]

Heb de Mi Fit app niet draaien maar heeft die niet een ' lost phone' optie die toevallig nu default aan staat?
Helaas niet..Althans, ik kan hem in geen enkel menu vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Sinds de laatste update van de N&F app heb regelmatig dat de app er spontaan en stilletjes mee stopt.
Blijkt dat, als ik op mijn telefoon kijk, ik notificaties heb gemist omdat N&F niet meer draait.

Zijn er meer gebruikers die dit ondervinden? Heb ondertussen een mail naar de ontwikkelaar gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TheOmen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:25:
Sinds de laatste update van de N&F app heb regelmatig dat de app er spontaan en stilletjes mee stopt.
Blijkt dat, als ik op mijn telefoon kijk, ik notificaties heb gemist omdat N&F niet meer draait.

Zijn er meer gebruikers die dit ondervinden? Heb ondertussen een mail naar de ontwikkelaar gestuurd.
Helemaal niks van gemerkt. Heb je toevallig geen agressieve batterijbesparing o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
rens-br schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:16:
[...]

Helemaal niks van gemerkt. Heb je toevallig geen agressieve batterijbesparing o.i.d.?
Zover ik weet niets aangepast in de instellingen van mijn telefoon.
Houd de mail even in de gaten, wellicht dat de ontwikkelaar een verklaring heeft. Dank je voor je tip, btw!

update: ontwikkelaar reageerde snel. Kwam met de zelfde tip als @rens-br .

[ Voor 9% gewijzigd door TheOmen op 07-12-2018 09:11 . Reden: de t vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Iemand een tip, scherm van mijn vriendin is erg donker de laatste dagen.

Niet meer zoveel helderheid als de laatste dagen? Iemand tips? Of hardware fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-07 09:52
Vraag die me niet duidelijk wordt nav een zoektocht op het internet: in hoeverre laat de mi band de gelopen afstand zien als je aan het hardlopen bent? En laat hij dit dan alleen zien als je de mi band app gebruikt? Of ook als je andere apps gebruikt (strava, endomondo, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-unknown schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:26:
Vraag die me niet duidelijk wordt nav een zoektocht op het internet: in hoeverre laat de mi band de gelopen afstand zien als je aan het hardlopen bent? En laat hij dit dan alleen zien als je de mi band app gebruikt? Of ook als je andere apps gebruikt (strava, endomondo, etc)?
De band zelf heeft geen GPS als je dat bedoelt. Het is niet echt een band voor hardlopers denk ik. Als je gewoon stappen wilt tellen en een schatting goed genoeg vindt dan is de band wel goed.

Wat verwacht je met Strava, Endomondo? Dat je de telefoon thuis kan laten? Dat kan niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Tip. Komende week de Mi Band 2 bij de Kruidvat voor €19.99.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.