Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dfrenner schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:25:
Ik kwam hem tegen voor onder de 20 euro, waardoor je sowieso geen invoer hoeft te betalen: http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?
Voor de prijs ook te krijgen bij Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Thanx!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op AliExpress​ is ie ook onder €22 op het moment, wel vanuit de mobiele app bestellen (die heeft 11% korting op de band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ralph075 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:21:
Op AliExpress​ is ie ook onder €22 op het moment, wel vanuit de mobiele app bestellen (die heeft 11% korting op de band)
Ik ben gestopt met Aliexpress, gezeik met verkopers die niet leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Vanmiddag m'n band binnengekregen. Wel geinig. Even zoeken in het menu van mifit maar dat wijst zichzelf.
Omdat ik ook een telefoon heb van xiaomi geen alles vrij vlot, wel viel me op dat ik 2 keer een firmware-update kreeg.

Nu maar eens kijken of ik een beetje fitter ga worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dfrenner schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:25:
Hoe bevalt de Xiaomi Mi Band 2 hier?
Gebruiken jullie hem heel de dag door of alleen tijdens de workout?

Hoe is de integratie met iOS?

Ik kwam hem tegen voor onder de 20 euro, waardoor je sowieso geen invoer hoeft te betalen: http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?
Ik heb hem altijd om, dan kan ik ook zien hoe laat het is, mijn telefoon snel unlocken door hem naast het bandje te houden en het is een stappenteller. Ik gebruik hem met Android, geen idee hoe het op iOS werkt.

Wel mooi dat hij onder de 22 euro is, dat scheelt een hoop gezeur. Al komt het in een envelop denk ik nog wel door de duane (pakjes nooit meer eigenlijk, maar ik heb pas een keer gehad dat een envelop werd tegen gehouden)

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 14-09-2017 20:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Kan er iemand deze vraag beantwoorden:
Hoe bevalt de band 2 als wekker? Kan deze ingesteld worden zoals een conventionele wekker, namenlijk op een vast tijdstip? En dat deze dan enkel en alleen vibreert (dus geen geluid maakt).
Is de vibratie voldoende sterk om wakker te worden?
Dit omdat mijn partner en ik om een verschillend tijdstip 's morgens opstaan en om zo de andere niet te moeten wakker maken door de wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:10
scatman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:33:
Hoe bevalt de band 2 als wekker? Kan deze ingesteld worden zoals een conventionele wekker, namenlijk op een vast tijdstip? En dat deze dan enkel en alleen vibreert (dus geen geluid maakt).
Dit omdat mijn partner en ik om een verschillend tijdstip 's morgens opstaan en om zo de andere niet te moeten wakker maken door de wekker.
Je kan een aantal alarmen in de band zetten (ik meen drie) en per alarm kan je kiezen of je die op vaste dagen van de week op die tijd wil laten afgaan. Ik heb er dus een instaan die op ma t/m vrij om 6 uur afgaat en een voor het weekeinde om 7 uur. En ja, ik wordt prima wakker van het getril. Het bevalt mij prima.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik heb nu problemen met Mi Fit dat mijn band niet wil connecten.
Volgens mijn telefoon heb ik wel een bluetooth verbinding, maar de app blijft maar staan op "connecting band..."
Iemand bekend met dit probleem?

EDIT:
Opgelost, bluetooth verbinding verwijdert uit telefoon en opnieuw verbonden. Nu synct die weer.

[ Voor 20% gewijzigd door silencedead op 21-03-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

scatman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:33:
dat kan. Via de app kun je alarmen instellen op de band zelf en hij kan ook alarmen van je telefoon doorgeven. Maar ik zou het dan op de band zelf doen anders ben je ook afhankelijk van de Bluetooth verbinding. De band kan alleen vibreren, er zit geen luidspreker in.

Als je het niet vertrouwd of je er wakker van wordt kun je nog een paar minuten later bijvoorbeeld ook je telefoon af laten gaan. Dan heb je een paar minuten om die uit te zetten 's morgens want ik denk dat het niet nodig is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 14:14

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Vandaag een kleine update binnen gekregen voor de band. Krijg nu ook caller ID the zien op het display van de Miband. Heb de Taalinstellingen van mijn telefoon op Engels staan, locatie Nederland. Weet niet of dit invloed heeft hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan heb je al een tijdje niet geupdate :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig 2 band's besteld via Ali een week geleden.

heb zelf een Mi5s, dus ik verwacht dat die zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wel een leuk dingetje, maar de hartslagmeter is echt super onnauwkeurig (net als de slaapdetectie overigens, even een plasje plegen 's nachts wordt niet geregistreerd). Meting 1 bijv. 92 en meting 2 direct daarna 71. Vervolgens direct daarna meting 3; 68. Tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:27

Polycom

Poes van goud

Ik heb de Mi Band 2 al een tijdje af en ik mis het eigenlijk niet. Voor mij heeft het apparaatje eigenlijk geen meerwaarde in mijn dagelijks leven. Statistieken vind ik op zich wel leuk om bij te houden maar verder doe ik er niet zoveel mee. Ik gebruikte het eigenlijk het meeste als (goedkoop) horloge.

Ik denk dat ik de Mi Band nog wel ga gebruiken voor festivals en/of vakanties.

[ Voor 11% gewijzigd door Polycom op 30-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SteveWoz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:41:
Wel een leuk dingetje, maar de hartslagmeter is echt super onnauwkeurig (net als de slaapdetectie overigens, even een plasje plegen 's nachts wordt niet geregistreerd). Meting 1 bijv. 92 en meting 2 direct daarna 71. Vervolgens direct daarna meting 3; 68. Tsja...
Bij mij wordt dat wel geregistreerd hoor als ik 's nachts naar het toilet ga. Bij de meting zitten wel eens uitschieters. Die 71 en 86 zullen gewoon kloppen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Polycom schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:22:
Ik heb de Mi Band 2 al een tijdje af en ik mis het eigenlijk niet. Voor mij heeft het apparaatje eigenlijk geen meerwaarde in mijn dagelijks leven. Statistieken vind ik op zich wel leuk om bij te houden maar verder doe ik er niet zoveel mee. Ik gebruikte het eigenlijk het meeste als (goedkoop) horloge.

Ik denk dat ik de Mi Band nog wel ga gebruiken voor festivals en/of vakanties.
De statistieken vind ik ook leuk, maar doe er actief weinig mee. Ik gebruik het bandje vooral als berichten- en oproepmelder voor mijn telefoon (die staat altijd stil/stil (dus telefoon trilt ook niet)). Zo kan in 1 oogopslag zien wie er belt of een bericht stuurt, nog voordat ik mijn telefoon vast heb (en soms betekent dat ook dat ik hem vervolgens niet vast hoef te gaan pakken ;) )
SteveWoz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:41:
Slaapdetectie werkt hier uitstekend, ook als ik 's nachts slaapwandel (of iets dergelijks), dan zie ik dat 's ochtends gewoon in de grafieken.
Hartslagmeting ervaar ik geen problemen mee, alleen soms wel een uitschieter, maar vaak is er dan wel een aanwijsbare reden (bandje te los rond de pols, niet stil zitten tijdens meting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fve-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
Iemand problemen met het doorlopen van de opties via de knop?
Ik krijg het klokje te zien maar dan moet ik meestal verschillende keren drukken vooraleer ik de volgende functie te zien krijg.

Slecht product of is dit 'normaal'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
-fve- schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:00:
Iemand problemen met het doorlopen van de opties via de knop?
Ik krijg het klokje te zien maar dan moet ik meestal verschillende keren drukken vooraleer ik de volgende functie te zien krijg.

Slecht product of is dit 'normaal'?
Meestal gaat het prima, soms wat brak. Maar niet echt ergerlijk brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij gaat dat meestal ook goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

ralph075 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:53:
[...]

De statistieken vind ik ook leuk, maar doe er actief weinig mee. Ik gebruik het bandje vooral als berichten- en oproepmelder voor mijn telefoon (die staat altijd stil/stil (dus telefoon trilt ook niet)). Zo kan in 1 oogopslag zien wie er belt of een bericht stuurt, nog voordat ik mijn telefoon vast heb (en soms betekent dat ook dat ik hem vervolgens niet vast hoef te gaan pakken ;) )
Als die apps nou ook eens naar iOS komen, dan kan ik ook zien wie mij whatsapp berichtjes stuurt ipv alleen een WA melding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
Vaag, op mijn Mi Fit iOS app kan ik mijn slaapritme bekijken .Daar staat bv netjes dat ik vanmorgen om 06:55u wakker werd. Echter werd ik om 06:33u wakker (ben nog even rustig in bed blijven liggen).

Om 06:55u ging ik eruit maar wil het wakker-worden-tijdstip corrigeren naar 06:33u.

Dus als vervolgens dat tijdstip in het edit-scherm ga corrigeren, dan staan de tijdstippen niet goed weergeven (dus 07:55u ipv 06:55u). Terwijl in het sleep scherm de tijden wel correct worden weergegeven.

Als ik vervolgens het tijdstip corrigeer naar 07:33u, dan komt er in het sleep scherm gewoon 06:33u te staan.

Hoe kan dat?

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23wqxid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/21elx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:16

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Data wordt opgeslagen bij Xiaomi. Zal wel een tijdzone/zomer/wintertijd issue zijn.

Misschien even melden in bug rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
Dan ben ik niet de enige die dit heeft, neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb hem de vorige sale gekocht, helaas nog niet binnen...
Maar ik krijg net weer een neiuwsbrief binnen en hij staat erin, hij is weer net onder de 20 euro, dus in ieder geval geen last van de douane.

http://www.gearbest.com/s...362705.html?lkid=10553480

Ik begin een beetje ongeduldig te worden met betrekking tot mijn bestelling... Ik wacht immers al 1,5 week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:37
Ik overweeg de Xiaomi Band 2 aan te schaffen, maar nu lees ik net dat #3 binnenkort uitkomt. Ik begrijp dat jullie nog niet weten hoe goed deze zal zijn, maar wat zouden jullie doen: wachten op 3 of gewoon de band 2 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
floriz87 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:50:
Ik overweeg de Xiaomi Band 2 aan te schaffen, maar nu lees ik net dat #3 binnenkort uitkomt. Ik begrijp dat jullie nog niet weten hoe goed deze zal zijn, maar wat zouden jullie doen: wachten op 3 of gewoon de band 2 kopen?
Nou voor 19 euro koop ik nu gewoon de 2 en kijk ik hoe hij bevalt.
Ik wist nog niets van de 3, maar heb er nu ook geen spijt van. Als het straks wat is, zou ik ook zeker de 3 overwegen, dan geef ik de 2 wel aan mijn vrouw of iemand anders.

Voor dat geld ga ik niet wachten op een 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Enige wat ik over de 3 kan vinden is dit
http://www.gizchina.com/2...i-band-3-with-new-design/

nog concept
ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat hij er is.
Aangezien een mi band 2 nog geen 20 euro kost moet je echt wel op je geld zitten wil je op de 3 gaan wachten :P
Juist nu de 2 proberen om te kijken of het iets voor je is en wat de features zijn lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Viper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:53:

Aangezien een mi band 2 nog geen 20 euro kost moet je echt wel op je geld zitten wil je op de 3 gaan wachten :P
Of weinig geld hebben :'( .

Bedankt voor jullie reacties, nog even overleggen, maar ik denk dat ik em wel aan ga schaffen.

Edit: en besteld :)

Edit 2: Iemand ervaring met dit bandje?

[ Voor 25% gewijzigd door floriz87 op 04-04-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds ik de MI Band Tools app geïnstalleerd heb, kan het bandje maar max 8 dagen mee ofzo op de accu (zonder deze app ging het 2 weken op de accu). Gezien de extra functies vind ik dat wel waard, maar ik heb even geprobeerd om de functies "Lift wrist to view info" en "Heart rate sleep assistant" uit te zetten, maar dit lijkt bij mij niet echt veel invloed te hebben helaas.

Wel vind ik het vreemd dat ik best vaak heb meegemaakt dat de band ineens leeg is, zonder eerst melding te ontvangen. Maar dat zou in principe ook aan mijn mobiel kunnen liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door xileS op 04-04-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:32
xileS schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:30:
Sinds ik de MI Band Tools app geïnstalleerd heb, kan het bandje maar max 8 dagen mee ofzo op de accu (zonder deze app ging het 2 weken op de accu). Gezien de extra functies vind ik dat wel waard, maar ik heb even geprobeerd om de functies "Lift wrist to view info" en "Heart rate sleep assistant" uit te zetten, maar dit lijkt bij mij niet echt veel invloed te hebben helaas.
Ik heb ook ongeveer zoveel dagen aan accu met Mi Band Tools, maar bij mij komt het vrijwel zeker door de notificaties die ik aan heb staan voor meerdere apps en daarnaast elke 5 minuten een hartslagmeting.
Heart rate sleep assistant had bij mij vrij weinig effect op de batterij en ook lift wrist view doet vrij weinig.

Die laatste moet je trouwens wel laten disablen zodra automatisch DND mode aan gaat (vanuit Mi Fit). Dan kan hij niet steeds aan gaan als je ligt te slapen.

Maar ach ongeveer een week mee gaan van de batterij vind ik zelf prima. Laad hem nu met nog 25% batterij over op zondagavond weer op en dan kan ik er weer een week tegenaan. Een standaard oplaad-dag vind ik zelf wel makkelijk om te doen en slechts 1x in de week vind ik prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
floriz87 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:01:
[...]
Edit 2: Iemand ervaring met dit bandje?
Ik zelf niet specifiek met die, maar van hetzelfde merk wel met schakels. Ik ben er daarbij nog niet uit hoe ik schakels er tussenuit kan halen (om bandje op maat te maken).
Bij het bandje dat jij aanhaalt is op maat maken heel eenvoudig. Mijn vrouw en oudste zoon hebben wel dezelfde. Verder is het een prima bandje, duurzamer dan het standaard bandje wat er bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
ralph075 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:17:
[...]

Ik zelf niet specifiek met die, maar van hetzelfde merk wel met schakels. Ik ben er daarbij nog niet uit hoe ik schakels er tussenuit kan halen (om bandje op maat te maken).
Bij het bandje dat jij aanhaalt is op maat maken heel eenvoudig. Mijn vrouw en oudste zoon hebben wel dezelfde. Verder is het een prima bandje, duurzamer dan het standaard bandje wat er bij zit.
Werkt het niet op dezelfde basis als dit systeem?

http://www.wikihow.com/Adjust-a-Watch-Band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Mogelijk, vanavond nog eens proberen. Eerste poging heb ik me enigszins ingehouden met (brute) kracht toevoegen, aangezien ik niet gelijk het bandje wilde slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
flippiej schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook ongeveer zoveel dagen aan accu met Mi Band Tools, maar bij mij komt het vrijwel zeker door de notificaties die ik aan heb staan voor meerdere apps en daarnaast elke 5 minuten een hartslagmeting.
Heart rate sleep assistant had bij mij vrij weinig effect op de batterij en ook lift wrist view doet vrij weinig.

Die laatste moet je trouwens wel laten disablen zodra automatisch DND mode aan gaat (vanuit Mi Fit). Dan kan hij niet steeds aan gaan als je ligt te slapen.

Maar ach ongeveer een week mee gaan van de batterij vind ik zelf prima. Laad hem nu met nog 25% batterij over op zondagavond weer op en dan kan ik er weer een week tegenaan. Een standaard oplaad-dag vind ik zelf wel makkelijk om te doen en slechts 1x in de week vind ik prima.
Ik heb hartslagmetingen niet eens aan staan (dit kost neem ik aan veel meer accu). Een week vind ik in principe ook wel prima, maar ik had een aantal opties uitgezet als ik ze toch niet echt nodig heb. Maar als het niks scheelt, kunnen ze net zo goed weer aan.

De DND functie in de Mi Fit app werkt toch niet voor de Mi Band Tools denk ik? Aangezien alle notificaties in de Mi Fit uit moesten en de notificaties nu via de Tools app gaan.

Aangezien Tools app helaas geen DND functie heeft, had ik een vaste periode ingesteld. Maar kan opzich de DND functie in de Mi Fit app wel weer aanzetten, merk vanzelf wel of ik wakker wordt gespamd.

Maakt trouwens niemand anders mee dat opladen tot 100% zeer moeizaam gaat? Was net nog 99% opgeladen, maar toen ik later weer keek blijft die toch weer op 98% hangen. Vaak duurt het nog een aantal uur tot die 100% is, maar vaak heb ik daar het geduld niet voor.

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 04-04-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:32
xileS schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:59:
[...]

De DND functie in de Mi Fit app werkt toch niet voor de Mi Band Tools denk ik? Aangezien alle notificaties in de Mi Fit uit moesten en de notificaties nu via de Tools app gaan.

Aangezien Tools app helaas geen DND functie heeft, had ik een vaste periode ingesteld. Maar kan opzich de DND functie in de Mi Fit app wel weer aanzetten, merk vanzelf wel of ik wakker wordt gespamd.
Volgens mij overrulen instellingen van Mi Fit de Tools app, daarom moeten notificaties ook uit bij Mi Fit om ze fatsoenlijk te laten werken bij Tools. Voor notificaties van apps heb ik binnen Tools specifieke tijden aanstaan waarin ze sowieso iets mogen laten horen (die instelling had ik al aanstaan voor de DND functie in Mi Fit kwam... misschien is dat dus niet eens meer nodig :/ ) en Mi Fit bepaald daar met DND weer overheen of ze überhaupt weergegeven worden binnen die tijden.

Als ik overdag een powernap doe registreert m'n band dat ik slaap en gaat de lift wrist to view info niet meer aan en komen ook m'n normale notificaties vanuit Tools niet meer door. Dat werkt dus allemaal precies zoals ik wil.

Het opladen tot 100% wil inderdaad wel eens even duren en is niet altijd gelukt. Soms lijkt hij op 100% te zitten aan de oplader, maar zodra ik hem er dan vanaf haal blijkt hij toch op 98% te zitten. De eerste paar procenten vliegen er eigenlijk altijd heel snel doorheen bij mij, dus ik maak me er niet zo druk meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
zaterdag 2 Mi band 2 ontvangen.
1 voor mij en een vriendin.
na kort gebruik zaken die opvallen

- Unlock via app is handig, echter bij android 4.4.2 werkt dit niet, minimaal android 5 wat jammer is.
Ik heb zelf een mi5 met vingerscan, dan gebruik je het minder omdat ik meestal met 1 vinger het toestel aan zet en direct unlock.
- Heart rate lijkt inconsistent
- Sleep data leek zaterdag > zondag niks te registreren. Zondag op maandag echter weer wel. Maar ik lijk maar 24 min deep sleep gehad te hebben. Mogelijk komt dit door de onconsistente heart rate sensor dat deze data ook niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 908251

Ik heb problemen met de mi fit app. Ik heb mijn mi band 2 gekoppeld aan de mi fit app en wil graag meldingen krijgen van bijvoorbeeld whatsapp. Echter als ik band alerts aan wil zetten staat er de volgende melding: Error occurred Check mi fit's permissions. Als ik vervolgens op turn on druk staat de toegang tot meldingen voor de mi fit app al aan. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Geen ervaring met LightInTheBox, maar hij staat er nu voor € 18.12.

http://www.lightinthebox....p5064470.html?prm=1.5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Anoniem: 908251 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:50:
Ik heb problemen met de mi fit app. Ik heb mijn mi band 2 gekoppeld aan de mi fit app en wil graag meldingen krijgen van bijvoorbeeld whatsapp. Echter als ik band alerts aan wil zetten staat er de volgende melding: Error occurred Check mi fit's permissions. Als ik vervolgens op turn on druk staat de toegang tot meldingen voor de mi fit app al aan. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
Heeft de app ook toegang tot je Bluetooth? Neem aan dat je Android gebruikt? Heb zelf iOS dus dat werkt anders. Probeer de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden om misschien de permissies te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Viper® schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:58:
zaterdag 2 Mi band 2 ontvangen.
1 voor mij en een vriendin.
na kort gebruik zaken die opvallen

- Unlock via app is handig, echter bij android 4.4.2 werkt dit niet, minimaal android 5 wat jammer is.
Ik heb zelf een mi5 met vingerscan, dan gebruik je het minder omdat ik meestal met 1 vinger het toestel aan zet en direct unlock.
- Heart rate lijkt inconsistent
- Sleep data leek zaterdag > zondag niks te registreren. Zondag op maandag echter weer wel. Maar ik lijk maar 24 min deep sleep gehad te hebben. Mogelijk komt dit door de onconsistente heart rate sensor dat deze data ook niet helemaal klopt.
Klopt, het is gewoon een waardeloos ding 8)7

Hartslag klopt niet
Ik slaap ook maar een half uur diep volgens de band ??
Stappenteller klopt niet.

Unlocken als trusted device gaat dan wel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Betreffende de heartrate, kwam deze reactie ergens op reddit tegen.
The thing is that the optical HR measurement is not ideal when it's done while moving so that's why there's no memory for it in the band in the first place. You're not supposed to take continuous measurement with this type of HR monitor.

I see a lot people complaining that you need to stop and stand still to take an accurate measurement but that's how optical HR meters work. And even if other, more expensive bands can do it, it only tells you how much those companies are using people's lack of knowledge of the technology to sell their products at higher price.

Optical HR is nothing more than a tiny infrared camera and light - the camera looks at your skin and estimates HR on the basis on how much blood passes under your skin. You can even use a regular camera in your smartphone to measure your HR with a proper app. But if you move your entire body while taking a measurement, the accuracy will be off.
Verder lijkt de stappenteller redelijk te werken.
I’ve taken the Mi Band 2 out on a few runs with the Fitbit Charge HR and Garmin vívosmart HR, and all three devices have given me similar results. In terms of step tracking, the Mi Band 2 recorded 7,055 steps taken on a run, while the Charge HR recorded 7,058. During a second workout, the Mi Band 2 recorded 5,022 steps, while the vívosmart HR recorded 5,018. Basically, if you care about step tracking and you’re looking for an inexpensive alternative to other fitness bands, the Mi Band 2 will definitely do the trick.
http://www.androidauthori...-mi-band-2-review-700045/
Sleep data heb ik nu ook dagelijks.
Of die klopt is bijna niet te zeggen natuurlijk. Al had ik laatst wel maar 24min deep sleep en toen voelde ik me niet heel frisjes :P

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 13-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sleepdata is wel ruk, omdat als je gaat liggen en op je telefoon zit dit ook al slapen is, en als je wakker wordt slaap ik ook nog volgens de band.

Maar de HR is wat mij betreft prima, ja soms een uitschieter bij de eerste meting, maar daarna prima. Met conitnu HR zie ik een normale hartslag op basis van mijn activiteit. Ik heb de HR ook eens vergeleken op een loopband in de sportschool en met mijn andere hand mijn HR gemeten via dat apparaat: deze waarden waren bijna identiek (iets van 3 slagen verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Had ik ook al opgemerkt.
Op zich vrij logisch, het is lastig te bepalen wanneer je echt slaapt natuurlijk.
soms geeft hij ook midden in de nacht iets van 15 minuten awake. Daar weet ik dan niks meer van, mogelijk draai ik me net om in bed.
de deep sleep tijden zou kunnen, maar ik ben benieuwd hoe dit gemeten wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 22:40
Sleepdata vind ik ook vrij slecht. Ik ben de laatste tijd 's nachts vaak op vanwege een jonge dreumes die de waterpokken heeft en heel onrustig is. De Mi Band 2 registreert die momenten dat ik wakker ben niet. Zelfs niet als ik ook op sta, na de kinderkamer loop, die kleine even troost en daarna wandel ik vaak ook nog even naar de badkamer om te plassen of om wat water te drinken. De volgende ochtend niks van terug te vinden in de sleepdata.
Deep/Light sleep heb ik geen idee van of dat een beetje klopt maar heb wel het idee dat als ik veel deep sleep zie in de sleepdata dat dat wel overkomt met frisser wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 21:50
floriz87 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:47:
Geen ervaring met LightInTheBox, maar hij staat er nu voor € 18.12.

http://www.lightinthebox....p5064470.html?prm=1.5.1.1
Komen nog verzendkosten bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
dangerousp schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:14:
[...]

Komen nog verzendkosten bij :(
Ik zie het ja.

Expressverzending 3 - 4 werkdagen. EUR € 14.34 (50% Korting)
Postverzending - met tracking 10 - 14 werkdagen. EUR € 3.12 (40% Korting)
Postverzending - zonder tracking 10 - 16 werkdagen. EUR € 1.40 (20% Korting)

Met de goedkoopste verzending zou het dan op € 19.52 komen. Alsnog het goedkoopste dat ik tot nu toe heb gezien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Hier uit het niks problemen met de app. De app start niet op en de telefoon geeft zelfs melding "app keeps closing".
De band zelf is gisteren opgeladen en heeft tot vanmiddag gewoon gefunctioneerd en heeft vanmorgen ook nog als wekker dienst gedaan.

De app heeft versie 2.4.1 en op apkmirror staat dezelfde versie.
Telefoon uiteraard meerdere keren opgestart.

Nexus 6p op Android 7.1.2
Iemand met dezelfde troubles?

EDIT: Na een paar keer de app (her)installeren en opnieuw opstarten lijkt het allemaal weer te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door pinda powerrr op 15-04-2017 12:22 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Welke third party app vinden jullie het best? En waarvoor gebruiken jullie die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
Timminator schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:02:
--
Deep/Light sleep heb ik geen idee van of dat een beetje klopt maar heb wel het idee dat als ik veel deep sleep zie in de sleepdata dat dat wel overkomt met frisser wakker worden.
nu.nl
--
Mensen zijn alerter als ze denken dat ze goed hebben geslapen, ook als dat in werkelijkheid niet zo is. Dat blijkt uit nieuw onderzoek.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

floriz87 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:52:
Welke third party app vinden jullie het best? En waarvoor gebruiken jullie die?
Ik heb Tools & Mi Band gekocht, het is het geld zeker waard (veel meer opties), maar ik ben gestopt met het te gebruiken. Hoofdreden is eigenlijk dat ik de opties van de normale App voldoende vind en dat de batterij langer meegaat als de band maar met een app hoeft te synchroniseren. Ook vind het vervelend als (verschillende) data in twee verschillende apps staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Vandaag een Mi Band 2 aangeschaft voor € 18.- nu even wachten tot die binnen is. Allicht als voorloper voor een Fitbit oid welke geschikt is voor zwemmen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met de Miband kun je ook gewoon zwemmen, heb ik verschillende keren gedaan. HIj registreert alleen niks.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Beschik over een mi band 2 en sinds kort ook een xiaomi mi5 smartphone. Nu krijg ik echter geen naam te zien bij een oproep, terwijl dat wel werkte in combinatie met mijn iphone. Iemand een idee? Is er een mogelijkheid om een firmware upgrade te forceren? Als die beschikbaar is natuurlijk...
Firmware mi band 2: v1.0.1.39
Stable 8.2.2 Xiaomi EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 690661 schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:08:
Beschik over een mi band 2 en sinds kort ook een xiaomi mi5 smartphone. Nu krijg ik echter geen naam te zien bij een oproep, terwijl dat wel werkte in combinatie met mijn iphone. Iemand een idee? Is er een mogelijkheid om een firmware upgrade te forceren? Als die beschikbaar is natuurlijk...
Firmware mi band 2: v1.0.1.39
Stable 8.2.2 Xiaomi EU
Ik had iets gelezen over de taal op Engels zetten... Misschien is het zo simpel? Firmware die je hebt is volgens mij al de meest recente. -edit- komt er net een playstore + firmware update binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 24-04-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb ook iets gelezen over taal veranderen. Met firmware zit ik al op 1.0.1.47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revelry
  • Niet online
Goede update qua wekker functie, ik miste de uit knop voor alarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19

Wailing_Banshee

You're Next

Ik wil mijn Mi Band updaten, maar nu moet ik daar die Mi Fit applicatie voor hebben (kan het wel via de Windows Mobile app proberen, maar wil het liever via de officiele app doen). Maar ik krijg maar geen account aangemaakt (heb het met meerdere email adressen geprobeerd, maar krijg geen bevestigingsmail). Is er nog een andere manier om het via een officiele weg te updaten, of moet ik de gok nemen en hopen dat die Windows Mobile app het goed doet?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat is de officiële app volgens jou? De Android App? Of je Windows Mobile App van een third party? Ik denk dat elke App van Xiaomi goed is.

Ah, ik zie dat ik ook een update heb. Ik wacht nog maar even want mijn band is 3 procent vol. Ik wil ook niet dat hij uitvalt tijdens een update :p

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 24-04-2017 15:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:05:
Wat is de officiële app volgens jou? De Android App? Of je Windows Mobile App van een third party? Ik denk dat elke App van Xiaomi goed is.
De android app. Ik heb even gezocht en overal wordt naar die Mi Fit verwezen als je de firmware wilt updaten. Ik heb een speledingetje android telefoon thuis liggen en dacht dus even die te kunnen gebruiken. Maar als je zelfs via de website niet eens een account aangemaakt krijgt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kijk eens in je spambox, en volgens mij kun je ook een account aanmaken op telefoonnummer IPV email.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:01:
Kijk eens in je spambox, en volgens mij kun je ook een account aanmaken op telefoonnummer IPV email.
Geen spambox in één van de twee mail adressen en de andere spambox is leeg. En ik wil mijn telefoonnumer niet gebruiken, die geef ik zelden of nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914223

update valt stil iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 914223 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:13:
Het zou handig zijn als je iets meer informatie geeft dan dit. Wat valt er stil? Wat gebeurd er? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 11:45
ro3lie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:17:
Vandaag een Mi Band 2 aangeschaft voor € 18.- nu even wachten tot die binnen is. Allicht als voorloper voor een Fitbit oid welke geschikt is voor zwemmen. Ben benieuwd.
Waar heb je deze voor 18 euro gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:28
Sinds kort hebben we er vier thuis. Eentje lijkt niet goed, soms wordt er geen enkele stap geteld. M'n dochter loopt de trap op en weer terug naar de kamer: 0 extra stappen.

Is er nog iets aan te calibreren of is ie gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Dat heb ik ook vaak, ligt ook aan hoe je je armen beweegt. Om echt te checken of ie niet goed is zou je even haar bandje om kunnen doen en rondlopen/trap op en dan kijken of jouw en haar bandje dezelfde hoeveelheid stappen hebben geregistreerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeZaX
rednaz420 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:58:
[...]

Je kunt hem bestellen voor 18,60 bij Banggood.com (met kortingscode 'mibd2', mocht deze niet werken wacht even tot ze hem opnieuw geactiveerd hebben). Inmiddels zelf al 3 hier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
SteveWoz schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:01:
Dat heb ik ook vaak, ligt ook aan hoe je je armen beweegt. Om echt te checken of ie niet goed is zou je even haar bandje om kunnen doen en rondlopen/trap op en dan kijken of jouw en haar bandje dezelfde hoeveelheid stappen hebben geregistreerd.
Gewoon beide bandjes om 1 pols en een stukje lopen. Kijken of ze hetzelfde registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Marzman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:47:
Met de Miband kun je ook gewoon zwemmen, heb ik verschillende keren gedaan. HIj registreert alleen niks.
Wat is dan exact het nut nog om er mee te zwemmen? :+
rednaz420 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:58:
[...]

Via LightintheBox.com, kwam die als één van de eerste tegen op Google. Is inmiddels verzonden incl. track en trace en verwacht hem binnen 14 dagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ro3lie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:09:
[...]
Dat je hem niet af hoeft te doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sinds een paar dagen ook in mijn bezit, eerste indrukken waren positief, maar vandaag ruim 3 uur in de auto gezeten en in deze zelfde tijd bijna 4000 stappen gezet (zonder te lopen, linker pols). Weet iemand hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat heb ik niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ro3lie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:09:
[...]

Dat je niet je Band bij je handdoek hoeft laten liggen. Ik heb die van mij ook aardig op de proef gesteld toen ik hem net had. Niet alleen zwemmen, maar ook nog in zout water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mad-Matt schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:41:
sinds een paar dagen ook in mijn bezit, eerste indrukken waren positief, maar vandaag ruim 3 uur in de auto gezeten en in deze zelfde tijd bijna 4000 stappen gezet (zonder te lopen, linker pols). Weet iemand hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
Ieuw..

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

*zucht* a dirty mind is a joy forever :P
Maar nee, ik pleit onschuldig.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Pas een paar dagen in bezit maar sta echt te kijken van de mogelijkheden in combinatie met de Mi Band & Tools app. En voor dat geld, te bizar...

Wat mij met de app nog niet gelukt is, is om een icon te combineren met een custom vibration patroon. Iemand hier al mee aan het spelen geweest? Het lukt wel om per notificatie een ander trilpatroon in te stellen, maar dan zie ik er geen icoontje bij. Als ik een icoontje wil zien dan heb ik altijd het standaard trilpatroon. Het lijkt of het een, of het ander. Iemand hier al mee aan het spelen geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Ik zie deze vandaag ineens verschijnen op Banggood. De Mi Band 3 staat ook online.

[ Voor 31% gewijzigd door robcoenen op 01-05-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Spannend. Alhoewel ik nog steeds graag heb dat ze de Tools app porten naar iOS, of dat er in ieder geval een app komt om mogelijkheden uit te breiden op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De Mi-Band 3 zal ongetwijfeld iets beter / nauwkeuriger zijn of meer opties hebben. Ik hoop vooral dat de bouwkwaliteit iets beter is. Bijvoorbeeld een Mi-Band 2 met saffieren glaasje zou ik waarderen. Hoewel het natuurlijk een gebruiksvoorwerp is kan ik me ergeren aan de krasjes die ik er nu op heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djirtsdew
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2022
Anoniem: 914223 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:13:
Ik denk dat dit een probleem is wat ik ook heb. Na het updaten van de app op mijn smartphone, wil hij ook (iedere keer) de firmware updaten. Dit loopt dan halverwege (na 10 - 75%) in de soep, waarna het volgende keer dat de app geopend wordt dus weer opnieuw geprobeerd wordt.

Ik heb dit tegenwoordig met iedere firmware-update (de eerst paar keren werkte het nog wel prima, de laatste 3 keer niet meer). De workaround die ik nu gebruik om toch de firmware geüpdated te krijgen is zodra de update gestart is meteen naar de bluetooth-instellingen van mijn telefoon te gaan en continu blijven scannen naar apparaten in de buurt. (Meteen als hij klaar is met scannen weer opnieuw starten...) Na een paar minuten geeft het bandje met een vinkje aan dat de firmware-update gelukt is, en werkt alles weer prima.

Dus ik vermoed dat deze bug veroorzaakt wordt doordat de bluetooth-verbinding tijdens de firmware-update ineens beëindigd wordt (doorgeslagen stroombesparingsfeature van de smartphone?), en dat ik door het continue scannen dat weet te vermijden.
Een alternatief zou kunnen zijn om tijdens de update met een ander bluetooth-apparaat verbonden te zijn, maar dit heb ik persoonlijk nog niet getest, omdat ik mijn bluetooth-oortjes niet altijd bij de hand heb... Maar wellicht is het dan dus mogelijk om in plaats van actief mijn smartphone te bedienen tijdens de firmware-updates, lekker op mijn gemak een muziekje te luisteren, ;)

Oh, mijn telefoon is een Moto E 2015, maar ik heb ook van anderen met andere telefoons gelezen dat zij dit probleem hadden. Mijn moeder, met ook een Moto E 2015, heeft dan weer geen problemen...

Edit: vandaag weer een firmware-update gehad. Ditmaal getest of muziek luisteren met bluetooth-oortjes ook werkt. En jawel, de firmware-update slaagde meteen de eerste keer. Hij deed er overigens wel 7 minuten over. Misschien de volgende keer maar eens testen wat er gebeurt als ik de muziek niet aanzet, maar het beperk tot het verbinden van de oortjes... Ik denk dat de andere data die over bluetooth gezonden moest worden nu de bandbreedte voor de update nogal beperkte.

[ Voor 11% gewijzigd door djirtsdew op 08-05-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:58:
[...]

De Mi-Band 3 zal ongetwijfeld iets beter / nauwkeuriger zijn of meer opties hebben. Ik hoop vooral dat de bouwkwaliteit iets beter is. Bijvoorbeeld een Mi-Band 2 met saffieren glaasje zou ik waarderen. Hoewel het natuurlijk een gebruiksvoorwerp is kan ik me ergeren aan de krasjes die ik er nu op heb zitten.
Mijn Mi band 2 kwamen standaard beide met 2 protectors.

Verder was er laatst een app update, ik kreeg de melding over een update en mijn instellingen te migreren, volgens mij heb ik toen iets geannuleerd. Daarna stonden al mijn notificaties (whatsapp/telefoon) uit en moest ik deze weer aanzetten.

Voor 20 euro is het een leuke gadget. Het bluetooth automatisch unlocken is iets wat ik verbazend veel gebruik. Ook de whatsapp notificaties zijn handig.
Ik heb zelf een feedback suggestie gedaan om deze te negeren voor gedempte whatsapp groepen, het lijkt in de nieuwe versie er ook in te zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 01-05-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Viper® schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:10:
Mijn Mi band 2 kwamen standaard beide met 2 protectors.
En bij mijn Mi Band 2 niet, dus ik denk dat het afhankelijk is van de winkel. Ik heb de mijne gekocht op Banggood. Nu we het daar toch over hebben, net toevallig deze besteld, 90 cent voor 4 protectors.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 01-05-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tempered glass protectors zijn alleen wel weer duur* (*relatief). 4 euro vaak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229491

:+
djirtsdew schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat dit een probleem is wat ik ook heb. Na het updaten van de app op mijn smartphone, wil hij ook (iedere keer) de firmware updaten. Dit loopt dan halverwege (na 10 - 75%) in de soep, waarna het volgende keer dat de app geopend wordt dus weer opnieuw geprobeerd wordt.

Ik heb dit tegenwoordig met iedere firmware-update (de eerst paar keren werkte het nog wel prima, de laatste 3 keer niet meer). De workaround die ik nu gebruik om toch de firmware geüpdated te krijgen is zodra de update gestart is meteen naar de bluetooth-instellingen van mijn telefoon te gaan en continu blijven scannen naar apparaten in de buurt. (Meteen als hij klaar is met scannen weer opnieuw starten...) Na een paar minuten geeft het bandje met een vinkje aan dat de firmware-update gelukt is, en werkt alles weer prima.

Dus ik vermoed dat deze bug veroorzaakt wordt doordat de bluetooth-verbinding tijdens de firmware-update ineens beëindigd wordt (doorgeslagen stroombesparingsfeature van de smartphone?), en dat ik door het continue scannen dat weet te vermijden.
Een alternatief zou kunnen zijn om tijdens de update met een ander bluetooth-apparaat verbonden te zijn, maar dit heb ik persoonlijk nog niet getest, omdat ik mijn bluetooth-oortjes niet altijd bij de hand heb... Maar wellicht is het dan dus mogelijk om in plaats van actief mijn smartphone te bedienen tijdens de firmware-updates, lekker op mijn gemak een muziekje te luisteren, ;)

Oh, mijn telefoon is een Moto E 2015, maar ik heb ook van anderen met andere telefoons gelezen dat zij dit probleem hadden. Mijn moeder, met ook een Moto E 2015, heeft dan weer geen problemen...
Goede tip ;) heb hier hetzelfde met een Huawei telefoon. Je ziet het bluetooth logo ook uitgaan.
Had intussen op een Samsung geprobeerd, die deed het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:13:
[...]

En bij mijn Mi Band 2 niet, dus ik denk dat het afhankelijk is van de winkel. Ik heb de mijne gekocht op Banggood. Nu we het daar toch over hebben, net toevallig deze besteld, 90 cent voor 4 protectors.
Zulke dus.

Bij die van mij zat een 'free gift' , dat waren dus 2 van die dingen.
voor 4 euro meer kon je ook een tweede armband bij bestellen in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij zat er een plasticje op maar die heb ik er vrij snel afgehaald. Ik vraag me af of het nodig is, beschadigd is hij nog niet. Er zit ook een hoop rubber omheen van het bandje.

Ik heb de mijne al een half jaar ofzo en 24/7 om, ook onder de douche, bij het zwemmen, het afwassen etc er er zitten nul beschadigingen op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fve-
De eerste had ik een tijdje geleden aan m'n vriendin gegeven.
Ik vond de drukknop langs geen kanten werken en de hartsensor deed het ook meer niet dan wel. Zij heeft blijkbaar betere vingers want ze heeft er nauwelijks problemen mee.
Een paar maanden opnieuw met de 1S rondgelopen waar ik wel tevreden over was maar begon toch wel het scherm te missen. Op goed geluk dan een nieuwe besteld en deze doet het wel goed. Knop werkt zeer goed, hartsensor klopt ook met m'n bloeddrukmeter, slaapsensor ok, m.a.w. tevreden voor minder geld.

De batterij van m'n vriendin haar Mi Band 2 is zeer goed. 33% over en het is 56 dagen geleden dat ze het toestel heeft opgeladen. Weliswaar draagt ze'm niet 's nachts maar toch wel zeer goed resultaat.

----

Update 5/5:
Ik had nog wat beter gewacht om bovenstaand bericht te schrijven.
Gisterenavond zag ik dat ik maar +- 400 stappen had gezet.
Na de sync gaf de app +-3900 stappen aan.
Vandaag bleef de display ook zeer lang op 0 staan.

Aaargh! Brol! Brol,zeg ik u! ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door -fve- op 05-05-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik doe ongeveer 4 weken met de accu, alleen als ik aanzet dat hij aan moet gaan met polsbewegingen wordt het fors minder omdat hij dan om de haverklap aan gaat ('s nachts in bed, in de auto in elke bocht en ik rijd 3 uur per dag etc.)
-fve- schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:11:

Update 5/5:
Ik had nog wat beter gewacht om bovenstaand bericht te schrijven.
Gisterenavond zag ik dat ik maar +- 400 stappen had gezet.
Na de sync gaf de app +-3900 stappen aan.
Vandaag bleef de display ook zeer lang op 0 staan.

Aaargh! Brol! Brol,zeg ik u! ;-)
Dat is toch normaal? Als je de stappen wilt zien kan je op de band kijken of de app open en dan begint die automatisch te synchroniseren.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 05-05-2017 11:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb de Mi Band 2 nu ook al enige tijd en gebruik hem met veel plezier. Inmiddels ook al een maand de Mi Band Tools app gedownload, maar het jammer eraan vind ik dat hij zo veel trilt. Bijvoorbeeld bij een whatsapp notificatie trilt de band bij elke 'regel'.

Ik heb al wat met de instellingen zitten spelen en custom vibrations geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om die vibratie uit te zetten. Weet iemand hoe je kan instellen dat je of alleen bij het icoon een trill krijgt of alleen bij de eerste notificatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:28:
Ik heb de Mi Band 2 nu ook al enige tijd en gebruik hem met veel plezier. Inmiddels ook al een maand de Mi Band Tools app gedownload, maar het jammer eraan vind ik dat hij zo veel trilt. Bijvoorbeeld bij een whatsapp notificatie trilt de band bij elke 'regel'.

Ik heb al wat met de instellingen zitten spelen en custom vibrations geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om die vibratie uit te zetten. Weet iemand hoe je kan instellen dat je of alleen bij het icoon een trill krijgt of alleen bij de eerste notificatie?
Aangezien de berichten niet echt leesbaar zijn op het kleine schermpje, heb ik het zo ingesteld dat hij enkel de naam van de zender laat zien. Meestal weet ik daarmee wel hoeveel prio ik een berichtje moet geven ;)

Overigens heb ik gemerkt dat de trilmotor by far de meeste energie slurpt, dat was een tweede reden om de notificaties te beperken tot enkel de afzender van een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ralph075 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:33:
Aangezien de berichten niet echt leesbaar zijn op het kleine schermpje, heb ik het zo ingesteld dat hij enkel de naam van de zender laat zien.
Dat gebeurd hier nu ook. Heb insgesteld dat ik maar één regel wil zien, dus vaak groep + stukje naam e.d. Maar ook dan trilt de band 2 keer. Eenmaal bij het icoon en eenmaal bij de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fve-
Marzman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:53:

[...]

Dat is toch normaal? Als je de stappen wilt zien kan je op de band kijken of de app open en dan begint die automatisch te synchroniseren.
Misschien slecht uitgelegd:
Wanneer er op de display 400 stappen staan, en je de app open doet en je ziet daar 3000 stappen, vind ik dat niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Heb net m'n mi band 2 binnen, maar ik kan niet inloggen in de app. Heb al proxy's gebruikt en meerdere versies gebruikt maar niks werkt, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjpeters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 11:43
Hey iedereen!

Ik heb ook net mijn Mi Band 2 ontvangen en heb deze geprobeerd te pairen met mijn telefoon, maar dat gaat alles behalve soepel. Heb heel wat verschillende oplossingen al geprobeerd die ik op internet vond, maar tot nog toe niet veel resultaat.

Met de recentste versie van de Mi Fit app uit de Play Store kon ik niet inloggen. Uiteindelijk versie 2.1.4 geprobeerd en daar kon ik inloggen, geupgrade naar versie 2.1.5 en vervolgens 2.1.6 en deze laatste ziet mijn Mi Band, maar wil niet pairen (geeft de foutmelding 'check network'). Ik heb zelf een Lenovo P2 als telefoon en die zie de Mi Band 2 wel gewoon via Bluetooth.

Iemand dezelfde problemen meegemaakt met een mogelijke oplossing?

Nevermind, werkt inderdaad inmiddels weer! Ook mijn Mi Band 2 notificaties e.d. uitgebreid met Mi Band Tools, zeer aan te raden appje!! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door mjpeters op 08-05-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
LittleBrownie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:19:
Heb net m'n mi band 2 binnen, maar ik kan niet inloggen in de app. Heb al proxy's gebruikt en meerdere versies gebruikt maar niks werkt, iemand een tip?
Niemand kan momenteel in of uitloggen, wrs een technisch probleem aan de kant van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
BeZaX schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Niemand kan momenteel in of uitloggen, wrs een technisch probleem aan de kant van Xiaomi.
Kan ik ergens volgen wanneer dat gefixed is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
LittleBrownie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Kan ik ergens volgen wanneer dat gefixed is? :)
Op het officiële forum. Inmiddels heeft ook iemand van support gereageerd dat dit een server probleem en dat ze er druk mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
Het werkt inmiddels weer!
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.