Als je pauze-knop lang indrukt dan krijg ik daarna de keuze tussen 'End' en 'Resume'. Daarna vraagt ie of ie de sessie moet opslaan. Tenminste.... dat was altijd zo. Mijn workout van zondag is opgeslagen, maar nu ik het even een paar seconden uitprobeer om aan te geven wat je moet doen, krijg ik die optie ook niet. Vaag. Vanmorgen kreeg ik overigens wel een update voor de Mi Band-app.Tektoon schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:08:
Zojuist een eerste workout gedaan. Hij raakte m'n hartslag af en toe kwijt maar pikte 'm ook weer op. Om een indicatie te hebben wel grappig. Weet er iemand hoe je die workouts kan opslaan?
Ik zie een grote pauze knop en als je die ingedrukt houdt kan je kiezen voor stoppen en doorgaan maar hij slaat niks op bij mij. 'Past workouts' blijft empty.
Mijn Garmin telt de stappen beter, zeker tijdens sporten.knakworst schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:53:
[...]
Wat klopt er dan niet?
In vergelijking met de fitbit die ik hiervoor had, werkt de mi band 2 een stuk nauwkeuriger. Hij telt veel minder fake stappen, dus in die zin wel teleurstellend![]()
Let wel op dat de stappen niet helemaal live in de app zichtbaar zijn. Maar als je 100 stappen loopt telt de mi band 2 100 stappen bij mij. Dus geen klachten. En ook de slaapmonitor werkt prima, de tijden komen overeen met mijn wekker en tijdstip naar bed gaan.
Mijn slaapmonitor van de Mi band detecteert niet dat ik wakker ben en soms het bed uit ga.
Mijn Garmin ziet veel beter of ik wakker ben of zelfs gelopen heb.
Over Deep en Light Sleep detectie maar te zwijgen.
Mijn ervaring is dat een korte periode wakker inderdaad niet goed wordt gezien. Uit bed stappen wordt onmiddelijk opgemerkt bij mij. Wat betreft stappen valt mij juist op dat deze vrij acuraat zijn, ook wanneer ik ze vergelijk met een dedicated sporthorloge zoals Polar. De afgelegde afstand komt ook aardig overeen.
Dat gezegd te hebben; het blijft natuurlijk een budget model. Voor mij vooral leuk om te kijken of een activity tracker als dit wat voor mij is of niet. Als ik kijk naar bijvoorbeeld een Fitbit dan lijkt de Xiaomi soortgelijk te presteren. Ik vind de Fitbit software wel mooier.
Dat gezegd te hebben; het blijft natuurlijk een budget model. Voor mij vooral leuk om te kijken of een activity tracker als dit wat voor mij is of niet. Als ik kijk naar bijvoorbeeld een Fitbit dan lijkt de Xiaomi soortgelijk te presteren. Ik vind de Fitbit software wel mooier.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik kreeg vanmorgen een update van de app en nieuwe firmware. Je workouts staan nu ook onder status weergegeven. Ik heb vanmorgen gesport en mijn activiteit is bewaard. Misschien een bug in de vorige versie?Tektoon schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:08:
Zojuist een eerste workout gedaan. Hij raakte m'n hartslag af en toe kwijt maar pikte 'm ook weer op. Om een indicatie te hebben wel grappig. Weet er iemand hoe je die workouts kan opslaan?
Ik zie een grote pauze knop en als je die ingedrukt houdt kan je kiezen voor stoppen en doorgaan maar hij slaat niks op bij mij. 'Past workouts' blijft empty.
Het is een tijdje geleden dat ik mijn Miband heb gebruikt. Gisteravond weer opgeladen en vandaag om. Zonder dat ik veel heb gedaan heb ik al ruim 6000 stappen vandaag. Dat was eerder niet zo... Benieuwd wat er aan de hand is. Wel net een firmware update doorgevoerd. Maar of dat het probleem nou echt verhelpt... Even afwachten.
Weet iemand of/waar ergens de originele bandjes te koop zijn. Het vervangende exemplaar dat ik besteld had is niet zo flexibel als de originele.
Hoe is bij jullie het verschil in stappen als je het vergelijkt met Google Fit?
Ik gebruik de Mi Band 2 samen met mijn OnePlus 3, maar heb toch een redelijk verschil in stappen.
De Mi Band 2 geeft aan dat ik tot nu toe 3729 stappen gezet heb terwijl Google Fit aangeeft dat ik 4248 stappen gezet heb. Als je er 100 naast zit kan ik me nog voorstellen, maar zoveel op zo een klein aantal?
Welke is bij jullie het meest accuraat?
Eigenlijk gebruik ik de Mi Band 2 alleen voor stappen, calorieën en slaap meten.
Ik gebruik de Mi Band 2 samen met mijn OnePlus 3, maar heb toch een redelijk verschil in stappen.
De Mi Band 2 geeft aan dat ik tot nu toe 3729 stappen gezet heb terwijl Google Fit aangeeft dat ik 4248 stappen gezet heb. Als je er 100 naast zit kan ik me nog voorstellen, maar zoveel op zo een klein aantal?
Welke is bij jullie het meest accuraat?
Eigenlijk gebruik ik de Mi Band 2 alleen voor stappen, calorieën en slaap meten.
https://techrvw.com/
Welke Garmin is dat? De goedkoopste die ik zie kost al 120 euro in de pricewatch. Dat is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking denk iki2Paq schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:34:
[...]
Mijn Garmin telt de stappen beter, zeker tijdens sporten.
Mijn slaapmonitor van de Mi band detecteert niet dat ik wakker ben en soms het bed uit ga.
Mijn Garmin ziet veel beter of ik wakker ben of zelfs gelopen heb.
Over Deep en Light Sleep detectie maar te zwijgen.
Deep en light sleep zie ik meer als een gimmick. Wat kun je verwachten van zo'n bandje van 2/3 tientjes? Ik heb het zelfs uit staan dat hij mijn hartslag meet tijdens de slaap. De slaapmonitor klopt bij mij verder wel redelijk, behalve als ik nog in bed blijf liggen terwijl ik wakker ben, dat telt als slaap. Als ik er s'nachts uit ga voor de toilet ofzo dan wordt dat altijd geregistreerd als awake time.
Ik draag het bandje vooral omdat het een motivator is af en toe in beweging te komen.Met een bureaubaan en stoelgedrag thuis en vervoer per auto zet je erg weinig stappen op een dag als je er niet bewust mee bezig bent. Misschien dat de Garmin dat nog beter kan, maar het is ook een meer premium product met bijbehorende prijs. Als ik er meer geld aan uit zou geven dan zou ik dat eerder doen aan iets dat er dan een beetje uitzag als een horloge. Maar als ik dan lees dat die een dag meegaan op de batterij denk ik dat ik het gebruik ook zo beu ben.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn Originele band is namelijk kapot.blowbeat schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:15:
Weet iemand of/waar ergens de originele bandjes te koop zijn. Het vervangende exemplaar dat ik besteld had is niet zo flexibel als de originele.
Ik heb sinds kort een xiaomi band 2 en vind vooral de sleep tracker en de instelbare alarmen ideaal.
Ik gebruik de band 2 dan ook om me sochtends te laten wekken. Wel vind ik het trilmotortje erg hard vibreren. Voor overdag vind ik m prima, maar sochtend vind ik m te hard vibreren. T lijkt wel of mn hele bed schudt, zo hard (bij wijze van). Ik vind t jammer dat de vibratie niet in te stellen is of dat je een vibratiepatroon kunt instellen.
Ik zit daarom wel rond te kijken naar andere bandjes met een subtielere vibratie of instelbaar vibratiepatroon.
Ik ben net nieuw in deze wereld van wearables, maar ben benieuwd, zijn er bandjes met een fijnere subtielere vibratie of waarvan het vibreren in te stellen is (als alarm). Wel moet het een goede sleeptraxker zijn.
Ik gebruik de band 2 dan ook om me sochtends te laten wekken. Wel vind ik het trilmotortje erg hard vibreren. Voor overdag vind ik m prima, maar sochtend vind ik m te hard vibreren. T lijkt wel of mn hele bed schudt, zo hard (bij wijze van). Ik vind t jammer dat de vibratie niet in te stellen is of dat je een vibratiepatroon kunt instellen.
Ik zit daarom wel rond te kijken naar andere bandjes met een subtielere vibratie of instelbaar vibratiepatroon.
Ik ben net nieuw in deze wereld van wearables, maar ben benieuwd, zijn er bandjes met een fijnere subtielere vibratie of waarvan het vibreren in te stellen is (als alarm). Wel moet het een goede sleeptraxker zijn.
Met de Miband Tools ( Google Play: Tools & Mi Band ) moet dat kunnen, ik had het gekocht maar gebruik het eigenlijk niet meer omdat ik de functionaliteit van de gewone app voldoende vind.
/▌
Ik heb een iPhone, de mi band tools app is daar niet op te krijgen
Ah dat is jammer... Die app heeft m'n Mi Band 2-avontuur aanzienlijk verrijkt.deBennie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:16:
Ik heb een iPhone, de mi band tools app is daar niet op te krijgen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vandaag was mijn Miband2 opeens na het douchen uit gegaan. Dacht even dat die kapot was gegaan door het water ofzo, maar zonet in de oplader gedaan en hij laadt gewoon op. Dus accu was gewoon leeg neem ik aan. Ik was gewend bij mijn miband1 dat die een melding gaf als die onder de 10 % en 4 % kwam, maar is dat ook niet zo bij de Miband2? Dacht toen ik gisteren keek, dat die nog lang niet leeg was.
Hij geeft wel meldingen als hij bijna leeg is.
De mijne telde gisteren na 12 uur opeens geen stappen. Hij bleef op nul staan. Om 1 uur werkte het opeens weer wel. Toeval? Ik wilde net een oplossing proberen die ik online vond en toen zag ik opeens weer stappen.
De mijne telde gisteren na 12 uur opeens geen stappen. Hij bleef op nul staan. Om 1 uur werkte het opeens weer wel. Toeval? Ik wilde net een oplossing proberen die ik online vond en toen zag ik opeens weer stappen.
/▌
Ja, is bij de Miband 2 ook het geval, die melding van een lage accu.xileS schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:00:
Dus accu was gewoon leeg neem ik aan. Ik was gewend bij mijn miband1 dat die een melding gaf als die onder de 10 % en 4 % kwam, maar is dat ook niet zo bij de Miband2?
Hmm vreemd, hopelijk is het dan eenmalig zonder melding gegaan.
Moet ook eens even natellen of de aantal bijgehouden stappen wel kloppen, want ik loop wel heeeel veel minder volgens mifit dan toen ik een miband 1 droeg.
Kwam zonet deze bandjes tegen op Ali, zie alleen helemaal geen ervaringen: http://s.aliexpress.com/fQNFBVBZ
Zien wel grappig uit, iemand toevallig ervaring mee?
Moet ook eens even natellen of de aantal bijgehouden stappen wel kloppen, want ik loop wel heeeel veel minder volgens mifit dan toen ik een miband 1 droeg.
Kwam zonet deze bandjes tegen op Ali, zie alleen helemaal geen ervaringen: http://s.aliexpress.com/fQNFBVBZ
Zien wel grappig uit, iemand toevallig ervaring mee?
[ Voor 27% gewijzigd door xileS op 25-01-2017 20:32 ]
Heel vreemd op dit moment, mijn mi band 2 krijgt whatsapp notificaties binnen ook al staat me bluetooth uit van me telefoon.
Iemand hier een verklaring voor?
Edit:
me lg g3 bluetooth aan en uit gezet en nu is het weer normaal... snap er niks van.
Iemand hier een verklaring voor?
Edit:
me lg g3 bluetooth aan en uit gezet en nu is het weer normaal... snap er niks van.
[ Voor 22% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-01-2017 07:30 ]
Vandaag er op gelet tussen 12 ('s nachts) en 1 en hij telde gewoon stappen. Misschien was het toeval. Je kan hem ook niet echt resetten ofzo als hij vast zou lopenMarzman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:13:
/▌
Wat is het verscil dan tussen de global version en de miband 2 op banggood?
[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 04-02-2017 19:56 ]
Zo, de nieuwe update van Mi Band Tools heeft ein-de-lijk ondersteuning voor textnotificaties en het is al best goed uitgewerkt!
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Voor zover ik heb begrepen uit eerdere berichten is de handleiding bij de global version in het Engels, en de 'normale' versie in het Chinees.Aggressor schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:53:
Wat is het verscil dan tussen de global version en de miband 2 op banggood?
Idee is wel leuk, uitvoering vind ik maar matig... Ding trilt als een malle en je ziet maar paar leestekens per keer. Heb hier bij bijvoorbeeld e-mail alleen afzender ingesteld, dan werkt het voor mij al wat beter.Henkie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:35:
Zo, de nieuwe update van Mi Band Tools heeft ein-de-lijk ondersteuning voor textnotificaties en het is al best goed uitgewerkt!
Afgelopen week was mn telefoon tot tweemaal toe enkele dagen de Mi Band 2 kwijt, hopelijk nu opgelost.
Niet handig ivm notificaties, Smart Lock en uiteraard syncen van data.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nou, de halve schoonfamilie heeft inmiddels ook zo'n ding nadat ze die van mij hebben gezien.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja je moet niet die standaard 5 regels aan laten staan, dat is echt om te janken. Het is wel handig voor bv TAN-code smsjes en zien wat het onderwerp van een mailtje isCLB schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:55:
[...]
Idee is wel leuk, uitvoering vind ik maar matig... Ding trilt als een malle en je ziet maar paar leestekens per keer. Heb hier bij bijvoorbeeld e-mail alleen afzender ingesteld, dan werkt het voor mij al wat beter.
Afgelopen week was mn telefoon tot tweemaal toe enkele dagen de Mi Band 2 kwijt, hopelijk nu opgelost. Niet handig ivm notificaties, Smart Lock en uiteraard syncen van data.
Na me (waarschijnlijk weer net wat te weinig, maar wat wil je met die prijs) ingelezen te hebben, heb ik hem ook besteld. En wel hier.
Uiteindelijk €23.56 betaald, maar AliExpress, dus wel een tijdje wachten.
Mijn vriendin heeft begin dit jaar de Fitbit charge 2(geheel andere prijsklasse) van haar werk gekregen, en graag wil ik die 2 wel eens met elkaar vergelijken.
Nu is het dus ongeveer 10-20 dagen wachten op dat ding
nu al spijt van dat ik hem daar besteld heb
Mijn vriendin heeft begin dit jaar de Fitbit charge 2(geheel andere prijsklasse) van haar werk gekregen, en graag wil ik die 2 wel eens met elkaar vergelijken.
Nu is het dus ongeveer 10-20 dagen wachten op dat ding

[ Voor 4% gewijzigd door Quellien op 06-02-2017 11:42 ]
Je zal merken dat de Fitbit een stuk 'positiever' is over het aantal stappen. Ik heb de Charge HR vergeleken met de Mi Band 2 en de laatstgenoemde was een stuk accurater. De Charge HR vond dat ik al 23 stappen had gezet toen ik aan de eettafel zat met dat ding op tafel om 'm in te stellen.Quellien schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:41:
Na me (waarschijnlijk weer net wat te weinig, maar wat wil je met die prijs) ingelezen te hebben, heb ik hem ook besteld. En wel hier.
Nu is het dus ongeveer 10-20 dagen wachten op dat dingnu al spijt van dat ik hem daar besteld heb
Voor het geld is het een ge-wel-dig apparaat welke bizar lang mee gaat op z'n lading, zeker tov een Fitbit.
Ik ben benieuwd, ik zie het wel zodra hij geleverd is 
Merkte ook al dat de Fitbit wat genereus was met tellen. Een ontbijtje was inderdaad al goed voor meer dan 20 stappen. En mijn vriendin zit niet als zo'n luchtpop aan tafel.
Merkte ook al dat de Fitbit wat genereus was met tellen. Een ontbijtje was inderdaad al goed voor meer dan 20 stappen. En mijn vriendin zit niet als zo'n luchtpop aan tafel.
Kan iemand mij vertellen hoe nauwkeurig die hartslag meter van de Mi Band 2 is. Ik heb af en toe last van hartkloppingen en ben benieuwd of ik dat soort zaken hier ook zichtbaar mee kan maken.
Heeft iemand een grafiekje van z'n hartslag? Is dat uit te rekken zodat je afwijkingen kunt zien?
Heeft iemand een grafiekje van z'n hartslag? Is dat uit te rekken zodat je afwijkingen kunt zien?
Zie nu dat ik al 36 dagen op een acculading doe. 
Nog 11% over. Gebruik is voornamelijk stappenteller en slaap. Hartslag in het begin regelmatig gecheckt maar nu ik hem wat langer heb eigenlijk niet meer zo vaak. Mooi apparaatje.
Nog 11% over. Gebruik is voornamelijk stappenteller en slaap. Hartslag in het begin regelmatig gecheckt maar nu ik hem wat langer heb eigenlijk niet meer zo vaak. Mooi apparaatje.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
De hartslagmeter werkt on demand en je moet je arm redelijk stil houden voor een meting. Wanneer je een hartslagmeter wilt gebruiken voor medische of semi medische zaken of inzichten zou ik persoonlijk naar iets anders kijken.Hendrik55 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:47:
Kan iemand mij vertellen hoe nauwkeurig die hartslag meter van de Mi Band 2 is. Ik heb af en toe last van hartkloppingen en ben benieuwd of ik dat soort zaken hier ook zichtbaar mee kan maken.
Het kan wel, zeker met de Miband Tools (een app van derden), maar ik zou voor medische zaken ook iets anders zoeken (iets met een certificering).
De hartslag klopt verder meestal wel vergeleken met mijn bloeddruk/polsslag meter. Soms heb ik wel een afwijkende waarde, maar dat kun je ook wel opvangen door meerdere metingen te doen.
De hartslag klopt verder meestal wel vergeleken met mijn bloeddruk/polsslag meter. Soms heb ik wel een afwijkende waarde, maar dat kun je ook wel opvangen door meerdere metingen te doen.
/▌
Het echte wachten is begonnen!

Dat zit er al een paar versies in, ik gebruik het niet. Vond het juist leuk dat de band het lopen en slapen automatisch oppakte (dat doet hij nog steeds natuurlijk).
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 07-02-2017 12:54 ]
/▌
Ah slim, daar had ik nog niet aan gedacht!
Eigenlijk geen idee waarom ik dit ding gekocht heb. Net binnen en nu aan de lader...
---edit---
Ok, grappig dingetje. Maarrrrr... Ik heb die Tools & Mi Band geïnstalleerd en wil Gmail notificaties krijgen. Ik wil dan sowieso de afzender zien, dus ik heb $contact $content bij Tekst voor vibratie staan. Alleen als ik het test krijg ik telkens "1 nieuw bericht" in het schermpje? Enig idee hoe dit komt?
[ Voor 34% gewijzigd door barrymossel op 14-02-2017 20:23 ]
Heeft iemand anders er ook last van dat de Mi Fit app crasht zodra je een treadmill sessie wilt starten?
edit:
Hebbes. Had geen GPS permissie gegeven (knap raar voor treadmill, maar goed).
Hebbes. Had geen GPS permissie gegeven (knap raar voor treadmill, maar goed).
[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 16-02-2017 18:20 ]
Van de 2 aangeschafte Mi Band 2's (ca. 2 maanden oud), is er nu een die totaal geen hartslag meer uitleest. Beide groene LEDs doen het wel.
Tegelijkertijd (toevallig?) wilde hij ook niet meer syncen (met een One Plus 3). BT uitgezet, Mi verwijderd uit de app en weer opnieuw aangemeld. Syncen werkt nu weer. Hartslag niet
Reset (knopje 20 sec indrukken - voor zover dat echt werkt) geprobeerd, maar geen verbetering.
Tegelijkertijd (toevallig?) wilde hij ook niet meer syncen (met een One Plus 3). BT uitgezet, Mi verwijderd uit de app en weer opnieuw aangemeld. Syncen werkt nu weer. Hartslag niet
Reset (knopje 20 sec indrukken - voor zover dat echt werkt) geprobeerd, maar geen verbetering.
Toeval of niet. Mijn moeder belde net dat ze alleen nog maar 'kruisjes'kreeg bij de hartslag monitor. En dat het al een week niet meer werkte. Keek ik op mijn eigen mi fit band zie ik dat mijn laatste hartmeting ook 8 februari is geweest.. Dus ook een week geen metingen meer.Joepla schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:01:
Van de 2 aangeschafte Mi Band 2's (ca. 2 maanden oud), is er nu een die totaal geen hartslag meer uitleest. Beide groene LEDs doen het wel.
Ik heb het zelfde als jij.. Groene ledjes branden wel maar hij geen meting.
En iemand op de app store meldt in een review dat ook bij hem de hart meting niet meer werkt sinds een week..
Bij mijn vrouw werkt het nog wel maar zij sync met een android toestel.. Ik en mijn moeder hebben een iPhone..
Wellicht is de laatste firmware update vorige week via ios niet goed gegaan!?
Aargh. Ben nog niet helemaal uit over de treadmill functie. Bij 5:30 klapte de app eruit.. Toevallig pakte ik m'n telefoon, toen kreeg ik de vraag of ik de sessie wou herstellen (blijkbaar loopt deze wel gewoon door op je Band). Distance calibration is na het sluiten van de sessie ook niet meer mogelijk. Heart rate zone klopt ook niet, als ik alles bij elkaar optel kom ik op 26 meter uit (verdeeld over 3 zones), terwijl ik een paar kilometer heb gelopen.
Wacht, dat zijn minuten, geen meters.
Klopt het nog steeds niet (4 minuten verschil).

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 16-02-2017 20:56 ]
Anoniem: 886605
hoy, ik ben een leek in deze dingen , kocht 2 bandjes en kon er eentje zonder probleem activeren. bij de tweede kryg ik de melding dat de app reeds is geinstalleerd. wat doe ik verkeerd? bij mijn vrouw werkt het trouwens perfect.
Hmz.. In mijn vriendengroep nu ook iemand die meld dat de hartslag meter het niet meer doet (android). De mijne doet het nog prima, maar ik vermoed dat het inderdaad iets met een bepaalde firmware te maken heeft, dus wellicht opgelost wordt met een update.Tmaster schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:44:
[...]
Toeval of niet. Mijn moeder belde net dat ze alleen nog maar 'kruisjes'kreeg bij de hartslag monitor. En dat het al een week niet meer werkte. Keek ik op mijn eigen mi fit band zie ik dat mijn laatste hartmeting ook 8 februari is geweest.. Dus ook een week geen metingen meer.
En iemand op de app store meldt in een review dat ook bij hem de hart meting niet meer werkt sinds een week..
Bij mijn vrouw werkt het nog wel maar zij sync met een android toestel.. Ik en mijn moeder hebben een iPhone..
Ok... Hier problemen sinds 11 januari, icm Android dus.Tmaster schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:44:
[...]
We gaan 't zien. Garantie in China heeft weinig zin.Chris.nl schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 01:16:
[...]
Hmz.. In mijn vriendengroep nu ook iemand die meld dat de hartslag meter het niet meer doet (android). De mijne doet het nog prima, maar ik vermoed dat het inderdaad iets met een bepaalde firmware te maken heeft, dus wellicht opgelost wordt met een update.
Had 3 bandjes besteld. 2 werden verstuurd. de laatste werd pas vorige week verstuurd vanwege grote vraag. Anhyway die is nu ook onderweg. Mochten mensen nu raar gaan opkijken omdat ze normaal een karton achtige doos hebben en nu een wit doosje is dit de nieuwe stijl doos. Dit ziet er dan mooier uit als ze het bijvoorbeeld in de winkel gaan verkopen. Niet een saai kartonnen doosje (vind ik eigenlijk ook wat hebben)
Even over de bandjes. Hebben jullie goede, leuke bandjes gekocht?
Deze D.MRX Genuine Leather Strap for Xiaomi Miband 2 zou ik afraden. De houder is goedkoop plastic, het neppe leer voelt zee broos aan. het verbaast mij niks als hij in een week zal breken door wear and tear. Daarnaast is de bevestiging met schroeven omslachtig. NIET KOPEN
http://www.gearbest.com/s...ccessories/pp_410912.html
Deze Milanese Stainless Steel Strap for Xiaomi Miband 2 zou ik wel aanraden.
Hij is niet voor mij maar gebruikt door iemand anders. De kwaliteit ziet er prima uit voor een Chinees product. Even afwachten hoe hij er over een paar maanden uit ziet.
Ik heb deze Stainless Steel Watch Strap for Xiaomi Miband 2 ook al besteld
http://www.gearbest.com/s...ccessories/pp_426505.html
Even over de bandjes. Hebben jullie goede, leuke bandjes gekocht?
Deze D.MRX Genuine Leather Strap for Xiaomi Miband 2 zou ik afraden. De houder is goedkoop plastic, het neppe leer voelt zee broos aan. het verbaast mij niks als hij in een week zal breken door wear and tear. Daarnaast is de bevestiging met schroeven omslachtig. NIET KOPEN
http://www.gearbest.com/s...ccessories/pp_410912.html
Deze Milanese Stainless Steel Strap for Xiaomi Miband 2 zou ik wel aanraden.
Hij is niet voor mij maar gebruikt door iemand anders. De kwaliteit ziet er prima uit voor een Chinees product. Even afwachten hoe hij er over een paar maanden uit ziet.
Ik heb deze Stainless Steel Watch Strap for Xiaomi Miband 2 ook al besteld
Begin januari '17 melden gebruikers hier dat het nog niet gelukt was om de Mi Band 2 met Strava te koppelen. Hoe is dat inmiddels? Ik zou graag m'n hartslag willen toevoegen aan m'n Strava ritten op de racefiets. Ben benieuwd of er goede ervaringen mee zijn.
Hm mij lukt het nu ook niet meer om mijn hartslag te meten icm de laatste app op een iPhone..Tmaster schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:44:
[...]
Toeval of niet. Mijn moeder belde net dat ze alleen nog maar 'kruisjes'kreeg bij de hartslag monitor. En dat het al een week niet meer werkte. Keek ik op mijn eigen mi fit band zie ik dat mijn laatste hartmeting ook 8 februari is geweest.. Dus ook een week geen metingen meer.
Goed nieuws: de hartslag werkt weer
Oplossing (voor mij althans):
Bij positief resultaat, feel free to press +1
Oplossing (voor mij althans):
- Unpair de Mi (was gekoppeld aan een Android phone)
- Pair met iPhone
- Nieuwe firmware melding
- Updaten, incl. fonts
- Unpairen
- Pair met Android
- Tada!
Door de Mi Band 2 te ontkoppelen, de app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren kon die gast uit m'n vriendengroep ook een firmware update naar 1.0.1.34 afdwingen. Die doet het ook weer. Thnx voor de tip.Joepla schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:24:
Goed nieuws: de hartslag werkt weer![]()
Oplossing (voor mij althans):De fw update werd bij de Android phone niet gedaan. Ik zou verwachten dat dit los staat van je telefoon, maar blijkbaar niet. Feit is dat de hartslag het compleet niet deed, na de update gevoelsmatig nog beter dan voorheen.
- Unpair de Mi (was gekoppeld aan een Android phone)
- Pair met iPhone
- Nieuwe firmware melding
- Updaten, incl. fonts
- Unpairen
- Pair met Android
- Tada!
Dit betekent waarschijnlijk dat alleen de app opnieuw installeren voldoende is... Dus ook jij bedankt!Chris.nl schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:27:
[...]
Door de Mi Band 2 te ontkoppelen, de app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren kon die gast uit m'n vriendengroep ook een firmware update naar 1.0.1.34 afdwingen. Die doet het ook weer. Thnx voor de tip.
Tja hij had nog app versie 2.2.11 ipv 2.2.12. Waarom die app niet automatisch was geüpdatet via de playstore en zodoende de firmware update afgedwongen werd is een raadsel.Joepla schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:39:
[...]
Dit betekent waarschijnlijk dat alleen de app opnieuw installeren voldoende is... Dus ook jij bedankt!
Helaas dit heeft voor mij niet geholpen. Toen ik de mi band op een android gepaired had gebeurde er verder niets.. Vermoedelijk omdat ik al draai op firmware 1.0.1.34
Daarnaa weer de app geinstalleerd op iPhone en opnieuw gepaired maar hart meting werkt nog steeds niet.
Jammer dat er geen oude firmware te downloaden of te gebruiken is dat je even terug kan flashen en opnieuw de laatste versie er op kan zetten.
Daarnaa weer de app geinstalleerd op iPhone en opnieuw gepaired maar hart meting werkt nog steeds niet.
Jammer dat er geen oude firmware te downloaden of te gebruiken is dat je even terug kan flashen en opnieuw de laatste versie er op kan zetten.
Ben ik ook wel benieuwd naar.Barns schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:46:
Begin januari '17 melden gebruikers hier dat het nog niet gelukt was om de Mi Band 2 met Strava te koppelen. Hoe is dat inmiddels? Ik zou graag m'n hartslag willen toevoegen aan m'n Strava ritten op de racefiets. Ben benieuwd of er goede ervaringen mee zijn.
Als workaround kun je Endomondo gebruiken. Die app laat wel je hartslag zien.
Activiteit dan syncen met tapirrik. Wordt je activiteit geïmporteerd in Strava.
Endomondo doet vieze dingen met je privacy. Anyway: mi band 2 + strava werkt hier (op iOS). Als ik eerst de mi band app aanzet en een workout start gaat de continuous heartrate monitor lopen. Als je daarna Strava opstart en bluetooth sensors toestaat dan geeft 'ie bij mij de heartrate in Strava weer.
Ik wist niet dat dit kon eerlijk gezegd dus ik ga komende week eens een fietsritje maken om te zien wat m'n hartslag doet.
Ik wist niet dat dit kon eerlijk gezegd dus ik ga komende week eens een fietsritje maken om te zien wat m'n hartslag doet.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Werkt hartslag ook met de gratis versie van Strava?Tektoon schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:40:
Endomondo doet vieze dingen met je privacy. Anyway: mi band 2 + strava werkt hier (op iOS). Als ik eerst de mi band app aanzet en een workout start gaat de continuous heartrate monitor lopen. Als je daarna Strava opstart en bluetooth sensors toestaat dan geeft 'ie bij mij de heartrate in Strava weer.
Ja, ik heb niet betaald voor de mijne.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Weet iemand hoe je bij notificaties van bjjv. Whatsapp of gmail ook iets meer info op je mi band kunt zien dan alleen een icoontje? Bijv. de afzender en evt. eerste paar woorden van bericht.
Dat kan sinds kort met de nieuwe versie van Tools and Mi Band. Je kan per app instellen wat voor soort info je wil krijgen (dus contact info i.c.m. eerste zoveel letters van een bericht bv, deze hoeveelheid is ook zelf instelbaar) en wat voor icoontje erbij en wat voor trilsignaal.Palomar schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:56:
Weet iemand hoe je bij notificaties van bjjv. Whatsapp of gmail ook iets meer info op je mi band kunt zien dan alleen een icoontje? Bijv. de afzender en evt. eerste paar woorden van bericht.
De app kost wel een paar euro, maar ik kan hem niet genoeg aanprijzen. De developer is enorm actief en blijft goed werkende functies toevoegen.
Thanks, kwam die idd tegen in de store, maar omdat je ervoor moet betalen eerst hier maar even gevraagdflippiej schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:34:
[...]
Dat kan sinds kort met de nieuwe versie van Tools and Mi Band. Je kan per app instellen wat voor soort info je wil krijgen (dus contact info i.c.m. eerste zoveel letters van een bericht bv, deze hoeveelheid is ook zelf instelbaar) en wat voor icoontje erbij en wat voor trilsignaal.
De app kost wel een paar euro, maar ik kan hem niet genoeg aanprijzen. De developer is enorm actief en blijft goed werkende functies toevoegen.
Anoniem: 752257
goeie avond,
ik heb de mi band 2 gekocht en dit werkt zoals ik verwacht heb maar met 1 iets lukt mij niet en dit is hem koppelen met Runtastic. ik heb het filmpje gevolgd (dit met de me band 1) " YouTube: Connettere Xiaomi Mi Band 1s a Runtastic su Android" en met de app my hart rate. ik kan het scherm bij runtastic wel draaien maar ik zie geen Bluetooth keuzemenu in de pagina om mijn mi band 2 te koppelen. is hiervoor nog een andere oplossing?
ik heb de mi band 2 gekocht en dit werkt zoals ik verwacht heb maar met 1 iets lukt mij niet en dit is hem koppelen met Runtastic. ik heb het filmpje gevolgd (dit met de me band 1) " YouTube: Connettere Xiaomi Mi Band 1s a Runtastic su Android" en met de app my hart rate. ik kan het scherm bij runtastic wel draaien maar ik zie geen Bluetooth keuzemenu in de pagina om mijn mi band 2 te koppelen. is hiervoor nog een andere oplossing?
Bij FAQ stond dit er al bij. Ook als je googled kom je dit tegenAnoniem: 752257 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:59:
goeie avond,
11. Does the Mi band 2 support Runtastic or Strava sports App?
No. The Mi band 2 currently only supports connections to Xiaomi's official sports, App Mi Fit. Other sports applications are not compatible with it.
http://www.gearbest.com/b...to-know-before-buying-996
Maarrrr
Hier wordt verteld hoe het wel zou kunnen
http://www.mimhr.com/2016...-to-runtastic-on-android/
met deze app
Google Play: Mi Heart Rate - be fit Band
Ik heb zaterdag voor mijn vriendin ook een Mi Band 2 gekocht.
Het is voor haar belangrijk om haar slaapritme bij te houden, en dit was de reden dat ik deze band voor had gekocht.
Echter is het overzicht heel wazig. Zie een overzicht hieronder:

Ik heb haar rond 5:45 wakker gemaakt, om even gedag te zeggen.
Kan ik dit nog verbeteren? Lijkt mij niet dat dit een "normaal" slaapgedrag is?
Overigens worden de gegevens ook niet ingeladen in Apple Health. Wel aangegeven dat hij de gegevens mag uitwisselen. Het betreft een iPhone 5s.
Het is voor haar belangrijk om haar slaapritme bij te houden, en dit was de reden dat ik deze band voor had gekocht.

Overigens worden de gegevens ook niet ingeladen in Apple Health. Wel aangegeven dat hij de gegevens mag uitwisselen. Het betreft een iPhone 5s.
Vraag me af hoe die ziet dat je wakker bent of slaapt. Want de hartslag wordt niet constant bijgehouden, dus dan is de enige variabele om dat te bepalen lijkt me dat de band voor langere tijd stil ligt en je dus slaapt.Bioflap schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:12:
Ik heb zaterdag voor mijn vriendin ook een Mi Band 2 gekocht.
[afbeelding]
Ik heb dus ook sindskort zo'n band en een nachtje geprobeerd, maar toen zei die ook dat ik 10 uur non stop heb geslapen, terwijl ik eerst nog een tijdje in bed heb gelezen, 's nachts even wakker ben geweest (zelfs even eruit geweest) en 's ochtends nog een tijdje heb gelezen.
Ben ook wel benieuwd hoe je het beter kunt meten.
Daarom dus. Ik heb wel een optie bij haar aangezet zodat hij beter registreerd. Volgens mij gaat hij dan elke 10 minuten de hartslag opmeten.Palomar schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:19:
[...]
Vraag me af hoe die ziet dat je wakker bent of slaapt. Want de hartslag wordt niet constant bijgehouden, dus dan is de enige variabele om dat te bepalen lijkt me dat de band voor langere tijd stil ligt en je dus slaapt.
Ik heb dus ook sindskort zo'n band en een nachtje geprobeerd, maar toen zei die ook dat ik 10 uur non stop heb geslapen, terwijl ik eerst nog een tijdje in bed heb gelezen, 's nachts even wakker ben geweest (zelfs even eruit geweest) en 's ochtends nog een tijdje heb gelezen.
Ben ook wel benieuwd hoe je het beter kunt meten.
Ik heb zojuist de grafiek vergeleken met iemand die een Garmin smartwatch heeft. De grafiek lijkt hetzelfde qua losse stukjes diepe slaap. Wellicht dat dit dan toch goed werkt?
Ben wel benieuwd of je bij de Xiaomi telkens handmatig moet invullen dat je gaat slapen, of dat hij het ook automatisch kan registreren.
Het wordt tijd dat ze weer eens een firmware upgrade eruit gooien.
Best vervelend dat de hartslagsensor niet meer werkt.
Best vervelend dat de hartslagsensor niet meer werkt.
hoe dien ik de 2 apps: Tools and Mi Band & Mi Fit naast elkaar te gebruiken?
Is het het handigst om ze allebei volledig te laten meten en bijvoorbeeld alleen de, sync met google fit en de notificaties voor Tools and Mi Band aan te zetten?
Wat is jullie set up ?
Is het het handigst om ze allebei volledig te laten meten en bijvoorbeeld alleen de, sync met google fit en de notificaties voor Tools and Mi Band aan te zetten?
Wat is jullie set up ?
Update! Mi Fit 2.2.13 (iOS)
- Added 3D Touch functionality for compatible devices.
- Now you can leave the screen on while running to monitor your workout stats in real time.
- Share results of your workouts in Mi Fit.
- Fixed bugs.
Hartslagsensor werkt ook weer.
- Now you can leave the screen on while running to monitor your workout stats in real time.
- Fixed bugs.
Ik heb bij Mi Fit eigenlijk alleen de "lift wrist to view info" en "heart rate sleep assistant" aanstaan naast de sync met Google Fit. De rest van de instellingen in die app zijn alleen maar notificaties en die kan Tools and Mi Band veel beter voor je regelen dus zet ze vooral uit. Dat meldt Tools and Mi Band ook direct bij eerste gebruik.jringel77 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:27:
hoe dien ik de 2 apps: Tools and Mi Band & Mi Fit naast elkaar te gebruiken?
Wat is jullie set up ?
Het meten van je slaap e.d. doet Mi Fit alsnog wel en die kan hij doorsturen naar Google Fit, maar voor je hartslag moet je de synchronisatie naar Google Fit ook aanzetten in Tools and Mi Band.
Mooi!robcoenen schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:24:
Update! Mi Fit 2.2.13 (iOS)
- Fixed bugs.
"Fixed bugs"... In ieder geval beter dan: "We very sorry, we make better next time, yes?"
Ah dat klinkt echt super, jammer dat de app er niet is voor iOS, daar zou ik graag voor willen betalen.flippiej schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:34:
[...]
Dat kan sinds kort met de nieuwe versie van Tools and Mi Band. Je kan per app instellen wat voor soort info je wil krijgen (dus contact info i.c.m. eerste zoveel letters van een bericht bv, deze hoeveelheid is ook zelf instelbaar) en wat voor icoontje erbij en wat voor trilsignaal.
Alles over strava hierboven: dat werkt prima. Je moet ofwel een workout starten in mi Fit, of je koopt voor 99 cent in de Appstore (iOS) MiHR, dan kun je in vele apps je HR sensor koppelen zodra je continue HR aanzet in Mi HR.
Werkt in o.a. Strava, Nike+ Running, MotiFIT en HR monitoringsapps.
Om teleurstelling te voorkomen, bij veel mensen werkt de hartslag niet boven 100 tot 120 niet, of niet accuraat. Dus als je dit ding voor het sporten koopt, kan het eindigen in een teleurstelling...The Inquisitor schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:33:
[...]
Ah dat klinkt echt super, jammer dat de app er niet is voor iOS, daar zou ik graag voor willen betalen.
Alles over strava hierboven: dat werkt prima. Je moet ofwel een workout starten in mi Fit, of je koopt voor 99 cent in de Appstore (iOS) MiHR, dan kun je in vele apps je HR sensor koppelen zodra je continue HR aanzet in Mi HR.
Werkt in o.a. Strava, Nike+ Running, MotiFIT en HR monitoringsapps.
Laatst even een rondje hardgelopen met die running tracker die in de Mi app ingebouwd zit. Hij mat bij mij wel gewoon een hartslag van 150 met uitschieters naar 180.coldasice schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Om teleurstelling te voorkomen, bij veel mensen werkt de hartslag niet boven 100 tot 120 niet, of niet accuraat. Dus als je dit ding voor het sporten koopt, kan het eindigen in een teleurstelling...
Alhoewel die app mij best meeviel (voor een Chinese app
Misschien dat ik wel over wil stappen op Strava (ooit al gebruikt voor wielrennen), maar ik kan daar ook niet direct vinden hoe je de hartslagmeter koppelt/gebruikt. Of werkt dat alleen met een premium account?
Gisteren ook maar de Tools and Mi Band geïnstalleerd (had het al een tijdje terug gekocht, toen met de PayPal actie). Ik had het weleens eerder al geïnstalleerd, maar het werkte niet. Dus had het er al snel eraf gegooid. Gisteren had ik hetzelfde probleem, maar na een paar keer rebooten toch werkend gekregen. Idd een paar leuke functies met toegevoegde waarde (had het ook weleens op de miband 1 geprobeerd, maar omdat die geen display heeft zag ik niet waarom ik die app nodig had). Nadeel wat ik gelijk merkte is dat accu nu wel enorm snel leeg gaat, maar ik heb de heart rate monitor aan laten staan (omdat het kan
). Ik doe er verder alleen niks mee, dus binnenkort toch maar uit zetten ;p. Miband trilt nu ook veel vaker dan voorheen, aangezien die na een melding ook de tekst laat zien. Ik zag wel dat je de meldingen best uitgebreid in kan stellen, maar heb het voorlopig allemaal nog standaard staan. In de Mi Fit app kan je DND mode automatisch aan laten zetten, maar deze functie zit niet in de Tools app of wel?
Volgens mij zit dat onder settings -> Notify Between. Daar kun je iig een periode instellen waarbij notificaties binnen komen. Heb het zelf verder niet getest.xileS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:19:
In de Mi Fit app kan je DND mode automatisch aan laten zetten, maar deze functie zit niet in de Tools app of wel?
Hij communiceert met twee apps, het scheelt inderdaad accu. En dan natuurlijk ook nog voor de functies die je aan of uit zet. Dat was voor mij de reden het er weer af te halen, maar ik was ook erg snel door de accutijd toen ik hem net had (4 dagen ofzo, nu haal ik 4 weken ;p )
/▌
Ja dat heb ik idd ook maar gedaan, maar in de Mi Fit app kan je het op automatisch zetten. Volgens mij gaat die dan op DND als je slaapt, maar nu heb ik dus een vaste periode ingesteld.Palomar schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:27:
[...]
Volgens mij zit dat onder settings -> Notify Between. Daar kun je iig een periode instellen waarbij notificaties binnen komen. Heb het zelf verder niet getest.
Kan mijn Miband trouwens weer aan oplader doen, net een melding dat die al onder 10 % zit, gisteren nog ruim 24 % xD.
Je moet een beetje een mix zoeken wat je belangrijk vind aan opties om aan te hebben en of je het erg vind om daardoor vaker te moeten opladen.xileS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:06:
[...]
Ja dat heb ik idd ook maar gedaan, maar in de Mi Fit app kan je het op automatisch zetten. Volgens mij gaat die dan op DND als je slaapt, maar nu heb ik dus een vaste periode ingesteld.
Kan mijn Miband trouwens weer aan oplader doen, net een melding dat die al onder 10 % zit, gisteren nog ruim 24 % xD.
Bij mij maakte het grootste verschil de optie dat hij aan moet als je je pols beweegt. Op zich een fijne optie, maar doordat hij in de auto in elke bocht aan ging (en ik zit 3 uur per dag in de auto) en in bed ook continu was de accu in een paar dagen (4!) leeg. Bij andere mensen maakt de trilmotor weer het grootste verschil, maar die gaat bij mij toch niet zo vaak af. Alleen als ik gebeld wordt op de gekoppelde telefoon of als ik een smsje krijg. Voor Apps (facebook, gmail enzo) wil ik op mijn telefoon niet eens gestoord worden (geluid is het eerste wat ik altijd uit zet, ik zie het wel als ik toch op mijn telefoon kijk) en dus zeker niet op zo'n bandje. Maar als je al die dingen fijn vind om aan te hebben staan en je vind het niet erg om vaak op te laden kan dat ook natuurlijk
/▌
De hartslag registratie lijkt me niet heel erg secuur.
Gisteren rondje mountainbike in Zeist.
Strava met een hartslagmeter op de borst
Mifit app met de miband2
Strava zegt gemiddeld 175 hartslagen met een max van 184
Mifit zegt gemiddeld 129 met een max van 185
Gisteren rondje mountainbike in Zeist.
Strava met een hartslagmeter op de borst
Mifit app met de miband2
Strava zegt gemiddeld 175 hartslagen met een max van 184
Mifit zegt gemiddeld 129 met een max van 185
Volgens mij is de 'continue' HR meting van de mi band eigenlijk een (korte) interval. Daarnaast kunnen er wat hartslagen zijn gemist doordat de optische meter het 'even' niet kon lezen, dan verandert je gemiddelde natuurlijk ook, maar ik vind het verschil bij jou ook nogal hoog...
Bij de meeste reviews blijkt de HR meter behoorlijk accuraat, maar heb geen reviews gezien van mensen tijdens het sporten
Bij de meeste reviews blijkt de HR meter behoorlijk accuraat, maar heb geen reviews gezien van mensen tijdens het sporten
Er bestaat geen continue meting, het is altijd een discrete meting, maar iedere seconde lijkt continue. Verder zullen alle metingen een soort demping hebben en foutcorrectie. De combinatie van een goede sensor met foutcorrectie en demping maken dat je een goede hartslag registreert. En dan is het nog afhankelijk van je huidtype, een donkerdere huid is bijvoorbeeld moeilijk met een groene LED, daarom zijn er ook sensoren met een gele LED of een combinatie.The Inquisitor schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:06:
Volgens mij is de 'continue' HR meting van de mi band eigenlijk een (korte) interval. Daarnaast kunnen er wat hartslagen zijn gemist doordat de optische meter het 'even' niet kon lezen, dan verandert je gemiddelde natuurlijk ook, maar ik vind het verschil bij jou ook nogal hoog...
Weten we dat ook weer
De optie dat hij aan gaat als je pols beweegt vind ik wel handig (maar als het heel veel qua accu scheelt, ga ik het nog een keer heroverwegen). Bij mij is de accu binnen 7 dagen leeg gegaan met de Tools app, hiervoor toen ik alleen Mi Fit gebruikte, kon ik er ongeveer 14 dagen mee. Dus dat scheelt wel wat, maar ik heb nu veel meer functiesMarzman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:11:
[...]
Je moet een beetje een mix zoeken wat je belangrijk vind aan opties om aan te hebben en of je het erg vind om daardoor vaker te moeten opladen.
Bij mij maakte het grootste verschil de optie dat hij aan moet als je je pols beweegt. Op zich een fijne optie, maar doordat hij in de auto in elke bocht aan ging (en ik zit 3 uur per dag in de auto) en in bed ook continu was de accu in een paar dagen (4!) leeg. Bij andere mensen maakt de trilmotor weer het grootste verschil, maar die gaat bij mij toch niet zo vaak af. Alleen als ik gebeld wordt op de gekoppelde telefoon of als ik een smsje krijg. Voor Apps (facebook, gmail enzo) wil ik op mijn telefoon niet eens gestoord worden (geluid is het eerste wat ik altijd uit zet, ik zie het wel als ik toch op mijn telefoon kijk) en dus zeker niet op zo'n bandje. Maar als je al die dingen fijn vind om aan te hebben staan en je vind het niet erg om vaak op te laden kan dat ook natuurlijk
Hij ligt nu aan de lader, maar de Mi Fit app gaf al een paar keer aan dat die 100% opgeladen is. Elke keer als ik de module uit de lader haal, staat er ineens 98%. Ik krijg hem niet 100 % opgeladen lijkt het ;s.
Er staat weer een nieuwe versie van de app klaar in de Play Store inclusief firmware upgrade. De releasenotes omschrijven bij mij alleen 1. Bug Fixes.
Meer info heb ik nog niet kunnen vinden.
Meer info heb ik nog niet kunnen vinden.
de Mi Band Tools app is toch wat duidelijker met aangeven dat de Miband opgeladen moet worden. Notificatie blijft bovenin in je notificatiebalk staan, met de normale Mi Fit app, mis ik op 1 of andere manier altijd de melding hiervan.
Zo, ik heb er ook maar een aangeschaft. Voor €22 toch moeilijk om te laten liggen.
Mijn metalen bandje schiet na een paar keer open en dicht te zijn geweest (om op te laden) nu iedere keer automatisch open. Vanmorgen was ik mijn band kwijt, gelukkig lag hij op de mat van de auto want je merkt het ook niet als het los laat
Misschien dat ik toch maar een leren bandje haal, het moet wel blijven zitten natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 12-03-2017 19:33 ]
/▌
Mijn bandje is ook al aan het overlijden. Aan de bovenkant waar de module strak in het bandje hoort te zitten verschijnt een spleet ondanks dat ik altijd voorzichtig ben met mijn spullen. De kwaliteit van het bandje valt mij tegen. Hoe zijn de ervaringen met vervangende bandjes? Omdat de module onbruikbaar is zonder bandje zoek ik een vervanger maar lees vrijwel overal dat de namaak / 3rd party bandjes stug zijn in vergelijking tot het origineel.
Ik heb zelf nu deze. Het is nog oké voor nu, maar heb graag ook een betere/mooiere. Alleen heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Ik vind het ook prima als het alleen de module houder is, zonder bandje. Want vaak zit bandje vast met springbars, dus bandje zelf kan je gewoon vervangen.
Omdat ik de 3rd party bandjes veel te ruw vond, heb ik toch weer een originele besteld. Die vind ik veel lekkerder zitten. Als je de ontvanger naar beneden drukt gaat het bandje niet al te snel stuk maar inderdaad geen eeuwig leven.Bor schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:32:
Omdat de module onbruikbaar is zonder bandje zoek ik een vervanger maar lees vrijwel overal dat de namaak / 3rd party bandjes stug zijn in vergelijking tot het origineel.
Ik heb hier besteld en hij is echt origineel.
https://nl.aliexpress.com...-2-Smart/32786845377.html
Bedankt voor die link!knakworst schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:58:
[...]
Omdat ik de 3rd party bandjes veel te ruw vond, heb ik toch weer een originele besteld. Die vind ik veel lekkerder zitten. Als je de ontvanger naar beneden drukt gaat het bandje niet al te snel stuk maar inderdaad geen eeuwig leven.
Ik heb hier besteld en hij is echt origineel.
https://nl.aliexpress.com...-2-Smart/32786845377.html
Ik heb heel ook veel siliconen bandjes geprobeerd maar het origineel is echt vele malen beter dan de rest.
Ze zijn ruwer, lelijker en schieten veel sneller los. Dit is bij sommigen al binnen een uur duidelijk en bij anderen binnen een dag.
Heb ook de lederen en metalen bandjes geprobeerd, die zitten wel goed maar dan lijkt het ineens een dameshorloge...
[ Voor 7% gewijzigd door german8 op 14-03-2017 09:42 ]
Vind 5,50 dan wel weer relatief duur voor alleen het bandje. Maar het is wat jullie zeggen: de namaak bandjes zitten veel minder soepel.
Mijn metalen bandje schiet na 3 keer opladen (dus ongeveer 12 weken) steeds los. Ik heb hem maar 4 keer uitgehad ofzo in die tijd, 3 keer om te laden en 1 keer om te zwemmen. Met het originele bandje deed ik hem ook altijd uit bij het douchen maar dat had ik expres al niet gedaan. Afgelopen nacht lag hij in de auto. Ik had niet door dat het los was geschoten.Bor schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:32:
Mijn bandje is ook al aan het overlijden. Aan de bovenkant waar de module strak in het bandje hoort te zitten verschijnt een spleet ondanks dat ik altijd voorzichtig ben met mijn spullen. De kwaliteit van het bandje valt mij tegen. Hoe zijn de ervaringen met vervangende bandjes? Omdat de module onbruikbaar is zonder bandje zoek ik een vervanger maar lees vrijwel overal dat de namaak / 3rd party bandjes stug zijn in vergelijking tot het origineel.
[latere edit]Ik heb het bandje beter bekeken en het is niet eens de sluiting die het dit keer begeven had (die schiet ook wel eens los) maar de connectie tussen het plastic ding waar het bandje in ligt en het metalen bandje zelf. Waardeloos, ik kan het ook niet meer terug klikken. Er ontbreekt iets of is iets afgebroken.
Toch denk ik dat ik toch maar een leren bandje bestel. Die sluiting lijkt me wat beter en hopelijk houdt het ook met het deel waar de tracker zelf in geplaatst moet worden
[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 14-03-2017 14:59 ]
/▌
Welke? Want ik heb er eentje besteld en die is waardeloos.Toch denk ik dat ik toch maar een leren bandje bestel. Die sluiting lijkt me wat beter en hopelijk houdt het ook met het deel waar de tracker zelf in geplaatst moet worden
Welke heb jij?manstaat schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:06:
[...]
Welke? Want ik heb er eentje besteld en die is waardeloos.
Ik heb nog niks besteld, ik dacht aan deze in het zwart. Maar als iemand tips heeft voor een bandje van redelijke kwaliteit sta ik daar open voor
http://www.dx.com/p/leath...omi-miband-2-black-445604
Ik had deze: http://www.banggood.com/R...1075489.html?rmmds=search , maar daar ben ik dus ook niet tevreden over. De sluiting gaat na even gebruiken steeds open en hij is nu afgebroken (of een pinnetje kwijt ofzo) waar het bandje aan het plastic zit waar de unit in moet.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 14-03-2017 19:09 ]
/▌
Niet kopen. Of je mag de mijne kopenMarzman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:01:
[...]
Welke heb jij?
Ik heb nog niks besteld, ik dacht aan deze in het zwart. Maar als iemand tips heeft voor een bandje van redelijke kwaliteit sta ik daar open voorJammer ook dat er nergens matzwart als kleur is.
Ik had deze: http://www.banggood.com/R...1075489.html?rmmds=search , maar daar ben ik dus ook niet tevreden over. De sluiting gaat na even gebruiken steeds open en hij is nu afgebroken (of een pinnetje kwijt ofzo) waar het bandje aan het plastic zit waar de unit in moet.
Goedkoop plastic houder + goedkoop leer. Van dat leer dat na gebruik snel brokkelt en scheurt.
Ik raad het hoe dan ook af.
Leren bandje van DX lijkt mij niks. Ik kan nu al precies inbeelden hoe het leer eruit ziet.Marzman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:01:
[...]
Welke heb jij?
Ik heb nog niks besteld, ik dacht aan deze in het zwart. Maar als iemand tips heeft voor een bandje van redelijke kwaliteit sta ik daar open voorJammer ook dat er nergens matzwart als kleur is.
Die metalen van Banggood heb ik dus ook (zwarte) en ik ben juist online nog geen betere tegen gekomen. Het bandje zelf is in principe prima vind ik, alleen de module houder mag van mij wel beter en mooier.
Aan jouw beschrijving te lezen, ben je geloof ik een springbar kwijt.
Ik heb nu deze
tot nu toe prima bandje. Even aankijken hoe hij het volhoud.
Alleen dat inschroeven is verschrikkelijk. gelukkig hoef ik hem maar eens per maand op te laden.
Alleen dat inschroeven is verschrikkelijk. gelukkig hoef ik hem maar eens per maand op te laden.
Tegenwoordig is ie ook "screwless" leverbaar:manstaat schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:20:
Ik heb nu deze
http://s.aliexpress.com/vaiiMrIR
Hoe bevalt de Xiaomi Mi Band 2 hier?
Gebruiken jullie hem heel de dag door of alleen tijdens de workout?
Hoe is de integratie met iOS?
Ik kwam hem tegen voor onder de 20 euro, waardoor je sowieso geen invoer hoeft te betalen: http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?
Gebruiken jullie hem heel de dag door of alleen tijdens de workout?
Hoe is de integratie met iOS?
Ik kwam hem tegen voor onder de 20 euro, waardoor je sowieso geen invoer hoeft te betalen: http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 14-09-2017 20:43 . Reden: Referral verwijderd ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.