Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:24
german8 schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:00:
Ik heb m'n telefoon op Engels gezet maar ik zie enkel een nummer op mn miband. Nu toch weer naar Nederlands gezet en ik zie enkel nog een telefoon icoontje.
T heeft voor mij ook niet genoeg toegevoegde waarde om verder uit te zoeken.
Heb je versie 2.2.9 of 2.2.7.4 geinstalleerd?
Vervolgens de telefoon op engels zetten
Dan een firmware update check doen en als het goed is krijg je dan je font firmware update
Daarna naar je mifit app gaan en dan bij play=>incoming call=> kiezen voor Show Contact Information

Via Notify & Fitness app kun je alle apps van andriod toevoegen en de eerste 18 characters weergeven, helaas nog niet meer dan dat.... ik vind het ideaal, hierdoor haal ik mijn telefoon nog maar een kwart van de keren uit mijn broekzak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 15:47
Ik krijg net 2.2.9 via de Play store, en bij openen van de app gaat hij nu gelijk de firmware update doen.
Geen taalwijziging oid voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:50

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

JeroenV_ schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:22:
Ik krijg net 2.2.9 via de Play store, en bij openen van de app gaat hij nu gelijk de firmware update doen.
Dat had ik ook, maar daarmee nog geen nummer of contactinfo in het scherm.
Die optie kwam toch pas bij de taal wijziging.
Heb jij deze nu al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

JeroenV_ schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:22:
Die was vorige week al beschikbaar en hier gemeld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35
xileS schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:49:
Vroeg mij net af of het dmv 1 van de apps mogelijk is om de Miband hard te laten trillen als die zijn Bluetooth verbinding verliest en dus buiten bereik is.
Ik heb het nog niet getest maar met de notify & fitness app kan het volgens mij.
Onder tools staat een kopje anti-loss my phone feature -> Your miband will vibrate when phone goes out of range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
R.van.M schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:29:
[...]

Ik heb het nog niet getest maar met de notify & fitness app kan het volgens mij.
Onder tools staat een kopje anti-loss my phone feature -> Your miband will vibrate when phone goes out of range
Het leek mij al mogelijk, maar wist alleen dat de Mi fit app dit niet had. Ben benieuwd of die functie goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 15:47
L_Jinx schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:53:
[...]

Dat had ik ook, maar daarmee nog geen nummer of contactinfo in het scherm.
Die optie kwam toch pas bij de taal wijziging.
Heb jij deze nu al wel?
O die optie; nee, die zie ik toch niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Weet niet of het al gepost is, maar als je Mi Band Tools koopt via deze link heb je hem gratis als je betaald met PayPal. Je ziet als je uiteindelijk hebt betaald, speciale korting en wordt je eindfactuur 0,00 net zelf gedaan en werkt ook vanuit de NL versie van de store. Wel eerst aanmelden natuurlijk, zie link.Kunt ook een andere app kopen met 2,- korting.

https://nl.pepper.com/aan...oed-van-eur2-paypal-34044

https://coupons.paypal.com/offers/m59tujm

Omschrijving Prijs per eenheid Hvh Bedrag
Google Play
€1,99 EUR 1 €1,99 EUR
Subtotaal €1,99 EUR
Speciale aanbieding -€1,99 EUR
Totaal €0,00 EUR

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 22-12-2016 09:05 . Reden: Bold verwijderd ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 12:04
Bedankt voor de tip! Zojuist de Mi Band Tools app 'gekocht'. ;)

Nog even uitzoeken hoe het precies werkt naast de officele app, maar continue hartslag meten werkt wel mooi!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:33

Polycom

Poes van goud

Mi Band 2 inmiddels mogen ontvangen! Kwam met een lege batterij aan dus is nu aan het opladen.. helaas kan ik de firmware niet updaten, heeft iets te maken met iOs 10.2 (thanks apple, thank obama).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij begonnen de fonts net te updaten, een beetje vreemd want die vorige update met firmwareupdate had ik al gedaan en op dat moment had ik verder geen eens internetverbinding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Heb nu een mi band 1 en twijfel over de aanschaf van de 2de generatie.

Kan iemand mij vertellen of je op de miband2 zelf kan zien of (en hoelaat) een wekker is ingesteld? Bij de eerste generatie kan je dit niet zien en helaas gaat de wekker soms ook niet af..

Verder wilde ik graag weten of notificaties (whatsapp bijvoorbeeld) ook op ios (iphone) werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 11:16
Nee, dat kan je niet zien, maar ik heb nog nooit gehad dat hij niet afging of afging wanneer het niet moest. En ik gebruik hem als eerste wekker dus bijna iedere dag....

Op iOS trilt hij en laat hij het whatsapp icoontje zien, niet (nog hopelijk) van wie het appje afkomstig is...
Anoniem: 690661 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:04:
Heb nu een mi band 1 en twijfel over de aanschaf van de 2de generatie.

Kan iemand mij vertellen of je op de miband2 zelf kan zien of (en hoelaat) een wekker is ingesteld? Bij de eerste generatie kan je dit niet zien en helaas gaat de wekker soms ook niet af..

Verder wilde ik graag weten of notificaties (whatsapp bijvoorbeeld) ook op ios (iphone) werkt??

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan alleen de dingen zien je in kan stellen waar hij doorheen moet scrollen in de app (actuele tijd, stappen, kcal, km geloof ik ook, batterij, maar niet de wekkers). Vanmorgen heb ik voor het eerst ingesteld dat hij de wekker van de telefoon af moet nemen, hij ging niet af (maar ik was vrij snel met het uitzetten van het alarm op de telefoon, binnen 2 sec). Eerder gebruikte ik het alarm dat je in kan stellen op de Xiaomi app en dat werkte altijd (hij hoeft dan ook niet verbonden te zijn met je telefoon).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35
Sinds kerstavond ook een trotse bezitter en ben onder de indruk van simpelheid en functionaliteit van dit leuke apparaatje. De nachtrust reports zijn ook erg leuk :-)

Ik ben ook een fervent Strava gebruiker en zie nog niet hoe ik de MiBand2 met Strava kan laten samenwerken. Een google actie leert me dat veel mensen hiermee strugglen.
Iemand hands on ervaring met Strava & MiBand2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kreeg net een FW-update voor de armband? (1.0.1.28)
Ook zie ik opeens meer/andere icoontjes in Mi Band Tools (2.5.1)

Sommige vind ik lelijker dan dat ze waren, even wennen dus...

En iemand z'n Mi Band kunnen gebruiken voor Smart Lock op Android?
Meerdere tutorials gevolgd, maar krijg het niet voor elkaar...

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 31-12-2016 00:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Heb mijn Miband 2 nog niet binnen, maar smartlock werkt wel gewoon met mijn Miband 1 op een OnePlus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
CLB schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:01:
Kreeg net een FW-update voor de armband? (1.0.1.28)
Ook zie ik opeens meer/andere icoontjes in Mi Band Tools (2.5.1)

Sommige vind ik lelijker dan dat ze waren, even wennen dus...

En iemand z'n Mi Band kunnen gebruiken voor Smart Lock op Android?
Meerdere tutorials gevolgd, maar krijg het niet voor elkaar...
Jup, smart lock werkt prima met de MiBand 2 (i.c.m. OP3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

yannickie111 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:02:
Jup, smart lock werkt prima met de MiBand 2 (i.c.m. OP3).
Na veel gesteggel lijkt het toch ingesteld te zijn, eens even kijken of het goed werkt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 12:42

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Werkt het stappentellen bij jullie goed als je je hand in je zak houdt? Ook als ik die pil uit het bandje haal en los in m'n zak stop mist 'ie er toch behoorlijk veel.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:29:
Sinds kerstavond ook een trotse bezitter en ben onder de indruk van simpelheid en functionaliteit van dit leuke apparaatje. De nachtrust reports zijn ook erg leuk :-)

Ik ben ook een fervent Strava gebruiker en zie nog niet hoe ik de MiBand2 met Strava kan laten samenwerken. Een google actie leert me dat veel mensen hiermee strugglen.
Iemand hands on ervaring met Strava & MiBand2?
Wellicht ondergesneeuwd.. Maar ik zou wel graag Strava support willen voor de hartslagmeter.
Iemand die het werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 14:56
dnhelle schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Wellicht ondergesneeuwd.. Maar ik zou wel graag Strava support willen voor de hartslagmeter.
Iemand die het werkend heeft gekregen?
Ik heb het zelf even geprobeerd, en het lukt me om in Oruxmaps hartslag te krijgen van de Mi Band 2.

Strava lukt me alsnog niet, maar je kan de 'workaround' via IpBike gebruiken. Da's een app die specifiek voor mountainbikers (of fietsers in het algemeen) is gemaakt, maar die bvb ook perfect kan gebruikt worden om je hardloopsessies mee te registreren. Voordeel is dat je rechtstreeks van deze app kan uploaden naar Strava.

Enige dat je moet doen is de IpBike app installeren, samen met de IpSensorMan app (van dezelfde ontwikkelaar), en je dan aanmelden voor het beta-programma, om de beta versie van laatstgenoemde app te kunnen installeren (is nodig omdat de app ontworpen is voor ANT+ sensoren, zoals bvb Garmin hartslagmeters, maar de ontwikkelaar heeft het nu ook mogelijk gemaakt dat BTLE-sensoren kunnen toegevoegd worden).

Om je Mi Band als BTLE-hartslagmeter zichtbaar te maken in IpSensorMan moet je via de Mi Fit app de band in 'discoverable modus' zetten (zie onder tabje 'Play'). Dan kan je in de Mi Fit app een workout starten (lopen of treadmill), waarbij dus de hartslag continu gemeten en 'gebroadcast' zal worden.

In IpSensorMan laat je de app zoeken naar sensoren, en dan zal de Mi Band als BTLE-device herkend worden. De rest gaat via IpBike zelf, voor meer info over hoe deze werkt verwijs ik je naar deze site (ik weet het, dit is een spuuglelijke app, maar er is geen enkele fietsapp die nog maar in de buurt komt van de mogelijkheden van deze app).

Indien het je niet zou lukken: ik heb wel wat screenshots gemaakt, die ik dan evt kan posten. Hier alvast eentje:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/i3dk6v.png

[ Voor 74% gewijzigd door dvraemdo op 03-01-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrandk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 12:36
De hartslagmeter lijkt het wel te doen in Runkeeper, maar ik zag geen gewijzigde hartslag. Ik zal het vanavond eens bekijken of het ook continu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Sinds een paar weken ben ik opzoek naar sport watch en ben de Xiaomi band 2 tegengekomen. Als ik zo de reviews lees is de prijs kwaliteit verhouding prima, ben alleen beetje sceptisch over de app van Xiaomi, las op een andere forums dat deze niet al te beste was voor de iPhone. Kan je de Band ook koppelen aan de een andere app? Of ben je verplicht om de app van Xiaomi te gebruiken en wat gebeurt er met gegevens, worden deze online opgeslagen bij Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:24
Mijn band 2 is echt niet te gebruiken als volwaardige sport watch, bij mij is het zeldzaam dat hij een hartslag oppikt tijdens hardlopen en/of bootcamp. Slaap monitor en meldingen doorgeven werkt prima. Het zal ongetwijfeld bij sommige wel werken, mijn tomtom cardio doet het altijd dus helemaal raar ben ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrandk
Zojuist even een rondje gelopen met Runkeeper aan. Ik heb meerdere metingen in Runkeeper geregistreerd maar het lijkt inderdaad moeilijk voor de Mi band 2 om bij beweging de hartslag goed bij te houden. Aan het begin heb ik diverse metingen daarna een vlakke lijn tot bijna het einde.

Iphone 6, IOS 10.1.1. Geen betaalde functies van Runkeeper nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind de Mi Band meer een activity tracker dan een sportswatch. Voor dat laatste label zijn dit soort devices veel te onnauwkeurig en te beperkt. Wil je een echte sportswatch dan kun je beter naar Polar / Garmin etc gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tektoon schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:13:
Werkt het stappentellen bij jullie goed als je je hand in je zak houdt? Ook als ik die pil uit het bandje haal en los in m'n zak stop mist 'ie er toch behoorlijk veel.
Nee en als ik iets draag en mijn handen niet langs mijn lichaam hangen dan telt hij ook niet goed. Waarschijnlijk gebruikt hij het schommelen van de arm ook ofzo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dvraemdo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Ik heb het zelf even geprobeerd, en het lukt me om in Oruxmaps hartslag te krijgen van de Mi Band 2.

Strava lukt me alsnog niet, maar je kan de 'workaround' via IpBike gebruiken. Da's een app die specifiek voor mountainbikers (of fietsers in het algemeen) is gemaakt, maar die bvb ook perfect kan gebruikt worden om je hardloopsessies mee te registreren. Voordeel is dat je rechtstreeks van deze app kan uploaden naar Strava.

Enige dat je moet doen is de IpBike app installeren, samen met de IpSensorMan app (van dezelfde ontwikkelaar), en je dan aanmelden voor het beta-programma, om de beta versie van laatstgenoemde app te kunnen installeren (is nodig omdat de app ontworpen is voor ANT+ sensoren, zoals bvb Garmin hartslagmeters, maar de ontwikkelaar heeft het nu ook mogelijk gemaakt dat BTLE-sensoren kunnen toegevoegd worden).

Om je Mi Band als BTLE-hartslagmeter zichtbaar te maken in IpSensorMan moet je via de Mi Fit app de band in 'discoverable modus' zetten (zie onder tabje 'Play'). Dan kan je in de Mi Fit app een workout starten (lopen of treadmill), waarbij dus de hartslag continu gemeten en 'gebroadcast' zal worden.

In IpSensorMan laat je de app zoeken naar sensoren, en dan zal de Mi Band als BTLE-device herkend worden. De rest gaat via IpBike zelf, voor meer info over hoe deze werkt verwijs ik je naar deze site (ik weet het, dit is een spuuglelijke app, maar er is geen enkele fietsapp die nog maar in de buurt komt van de mogelijkheden van deze app).

Indien het je niet zou lukken: ik heb wel wat screenshots gemaakt, die ik dan evt kan posten. Hier alvast eentje:

[afbeelding]
Thanks! Ziet er goed uit, maar zie je ook op welke frequentie er een hartslag wordt gemeten? Ook ten aanzien van onderstaande quote:
Bor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:50:
Ik vind de Mi Band meer een activity tracker dan een sportswatch. Voor dat laatste label zijn dit soort devices veel te onnauwkeurig en te beperkt. Wil je een echte sportswatch dan kun je beter naar Polar / Garmin etc gaan kijken.
Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De frequentie kun je instellen in bijvoorbeeld Miband Tools, je kan ook een continu meting doen. Het probleem is misschien meer dat je je arm stil moet houden tijdens de meting. Tijdens het sporten is dat misschien lastig.

Zelf heb ik miband tools er weer afgegooid. De accu ging er korter door mee (ik denk omdat hij met twee tools moet synchroniseren en die continumeting was een keer leuk maar niet echt nodig voor mij).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Marzman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:47:
[...]

Nee en als ik iets draag en mijn handen niet langs mijn lichaam hangen dan telt hij ook niet goed. Waarschijnlijk gebruikt hij het schommelen van de arm ook ofzo.
Als ik met de kinderwagen loop meet hij ook niets. Je armen moeten wat slingeren wil hij de stappen meten, denk ik.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Klopt, ik houd mijn handen dan ook naar voren (boodschappentas en de trap op en ik wil niet dat hij langs de muur schuurt). Een kinderwagen is denk ik een beetje hetzelfde met je handen.

[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 04-01-2017 09:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 12:04
Ik hou er meestal rekening mee. Als ik met de kinderwagen loop, doe ik dat meesal met de rechterarm ;)

Qua wekker had ik overigens veel problemen met de MiBand 1.
De helft van de keren is die 's ochtends niet afgegaan, bij de Miband 2 heb ik nog nooit de wekker gemist! Ik vind de trilmotor ook een stuk beter voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219986

[ verwijderd door gebruiker ]

[ Voor 155% gewijzigd door Anoniem: 219986 op 23-05-2018 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

marrk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Als ik met de kinderwagen loop meet hij ook niets. Je armen moeten wat slingeren wil hij de stappen meten, denk ik.
Dat zou het best eens kunnen zijn. Ik kwam er vorige week achter dat er erg veel stappen worden geregisteerd tijdens tafelvoetbal waar je veel met je armen beweegt. Een fitbit heeft dit euvel ook lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 11:08

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:50:
Ik heb nu dus ook een Garmin Vivoactive gekocht.

Mede omdat Pebble ter ziele is en ik zat te wachten op de PTR2 als zijnde een vervanger voor de Mi band.

Helaas is de Garmin een Ant+ en in de sportschool de meeste apparaten Polar compatible.

Een Polar/Bleutooth hartslagmeter die ook kan werken zonder telefoon heb ik nog niet gevonden.
Ik wil geen telefoon meenemen als ik in de sportschool ben, zie al genoeg zenuwachtige mannetjes die steeds op hun telefoon kijken |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

i2Paq schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:58:
[...]
Een Polar/Bleutooth hartslagmeter die ook kan werken zonder telefoon heb ik nog niet gevonden.
Ik wil geen telefoon meenemen als ik in de sportschool ben, zie al genoeg zenuwachtige mannetjes die steeds op hun telefoon kijken |:(
Mio fuse is een bluetooth hartslagmeter, maar die moet je wel echt liggen qua stijl: Afbeeldingslocatie: http://images.mioglobal.com/i/381A_9.png

Sowieso is het al vaker gezegd, maar voor het sporten moet je eigenlijk toch gewoon een borstband kopen. Vele malen nauwkeuriger en gaat veel langer mee met de batterij.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Ik heb mijn Mi Band na een maand alweer vervangen door een normale horloge. Toch niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

marrk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Mio fuse is een bluetooth hartslagmeter, maar die moet je wel echt liggen qua stijl: [afbeelding]

Sowieso is het al vaker gezegd, maar voor het sporten moet je eigenlijk toch gewoon een borstband kopen. Vele malen nauwkeuriger en gaat veel langer mee met de batterij.
Die ken ik, maar ik zoek inderdaad een borstband.

iig. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
dnhelle schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:01:
[...]

Thanks! Ziet er goed uit, maar zie je ook op welke frequentie er een hartslag wordt gemeten? Ook ten aanzien van onderstaande quote:

[...]

Dat.
Misschien had ik dit in mijn vorige post meteen moeten vermelden, en het is hier ook al door andere mensen aangehaald, maar ik denk dat die Mi Fit 2 band echt niet geschikt is om continue hartslagmeting te doen tijdens activiteiten zoals lopen, fietsen... Als zelfs veel duurdere activity trackers daar soms ook al problemen mee hebben, dan gaat het bij een toestelletje van €20 - 30 zeker niet lukken.

Als het is om hartslagmeting te doen in Strava (tijdens fietsen?) dan overweeg je beter zo'n 'Mio Fuse' (zoals marrk hierboven heeft gepost), of een 'Scosche rhythm+', of idd: een borstband (volgens mij toch ook nog de meest 'robuuste' meting)

Je kan je dan natuurlijk afvragen waarom er dan in de Mi Fit app wel een optie zit om de hartslag continu te laten meten tijdens het lopen (al dan niet op loopband)? Misschien dan enkel geschikt voor (snel)wandelen ;) ? O ja, de 'frequentie' van meting is volgens mij zo'n 1x/seconde.

Zelf gebruik ik de Notify & Fitness app om 1x/kwartier de hartslag te meten. Deze data worden vanuit die app dan doorgestuurd naar Google Fit (samen met de stappen). Als ik nog eens sporadisch ga joggen dan gebruik ik een Garmin sporthorloge (met borstband), smartphone gaat niet mee, dus ook geen hartslagmeting dan via de Mi Band 2 (enkel stappen worden in geheugen genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 16:17
hildebrandk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:33:
Zojuist even een rondje gelopen met Runkeeper aan. Ik heb meerdere metingen in Runkeeper geregistreerd maar het lijkt inderdaad moeilijk voor de Mi band 2 om bij beweging de hartslag goed bij te houden. Aan het begin heb ik diverse metingen daarna een vlakke lijn tot bijna het einde.

Iphone 6, IOS 10.1.1. Geen betaalde functies van Runkeeper nodig.
Hoe "koppel" je de hartslagmeting van de Mi Band 2 aan in Runkeeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Leader98 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Ik weet enkel hoe het werkt in de Android versie van de app, geen idee of het voor iOS anders is?
  1. zet in de Mi Fit app de band in 'Discoverable' modus (onder het 'Play'-tabje, dan bij 'Privacy' kijken)
  2. start een activity (lopen of treadmill), door op het 'lopende mannetje' te klikken (linker bovenhoek, in het startscherm vd app, je hartslag zal nu ongeveer 1x/seconde gemeten worden, en 'gebroadcast' als BTLE-hartslagmeting
  3. normaal zou je band nu als 'BTLE-device' moeten herkend worden in apps die dit ondersteunen (zoals Runkeeper blijkbaar ook)

[ Voor 8% gewijzigd door dvraemdo op 04-01-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Heb je hiervoor de betaalde Mi Fit app nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Leader98 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:23:
Heb je hiervoor de betaalde Mi Fit app nodig?
Nee hoor, dit gaat in de gewone Mi Fit app (bestaat er eigenlijk een betaalde?). Maar zoals ik al zei: kan mogelijks anders zijn voor de iOS-versie. Het is door o.a. hildebrandk al gemeld dat het daar ook onder werkt, dus misschien even op zijn reactie wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Wat mij betreft niet nodig... Heb een Android device.
Ga vanavond de Mi Band 2 even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dvraemdo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Je kan je dan natuurlijk afvragen waarom er dan in de Mi Fit app wel een optie zit om de hartslag continu te laten meten tijdens het lopen (al dan niet op loopband)? Misschien dan enkel geschikt voor (snel)wandelen ;) ? O ja, de 'frequentie' van meting is volgens mij zo'n 1x/seconde.

Zelf gebruik ik de Notify & Fitness app om 1x/kwartier de hartslag te meten. Deze data worden vanuit die app dan doorgestuurd naar Google Fit (samen met de stappen). Als ik nog eens sporadisch ga joggen dan gebruik ik een Garmin sporthorloge (met borstband), smartphone gaat niet mee, dus ook geen hartslagmeting dan via de Mi Band 2 (enkel stappen worden in geheugen genomen).
Thnx dvraemdo! Als ik dan kijk naar volgende quote (Runkeeper) denk ik dat 't ook enigszins aan Strava ligt dat ze dit apparaat niet ondersteunen. Borstband vind ik gewoonweg vervelend tijdens MTB'en, CX of hardlopen.
dvraemdo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Ik weet enkel hoe het werkt in de Android versie van de app, geen idee of het voor iOS anders is?
  1. zet in de Mi Fit app de band in 'Discoverable' modus (onder het 'Play'-tabje, dan bij 'Privacy' kijken)
  2. start een activity (lopen of treadmill), door op het 'lopende mannetje' te klikken (linker bovenhoek, in het startscherm vd app, je hartslag zal nu ongeveer 1x/seconde gemeten worden, en 'gebroadcast' als BTLE-hartslagmeting
  3. normaal zou je band nu als 'BTLE-device' moeten herkend worden in apps die dit ondersteunen (zoals Runkeeper blijkbaar ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
dnhelle schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Thnx dvraemdo! Als ik dan kijk naar volgende quote (Runkeeper) denk ik dat 't ook enigszins aan Strava ligt dat ze dit apparaat niet ondersteunen. Borstband vind ik gewoonweg vervelend tijdens MTB'en, CX of hardlopen.

[...]
Graag gedaan, ik hoop dat je er wat mee bent (ook al vrees ik dat hartslagmeting met de Mi Fit band tijdens MTB'en weinig bruikbare data zal opleveren ;) )

Blijf het evengoed vreemd vinden dat Strava de Mi Band 2 niet herkent, ik dacht dat die app toch ook BTLE-hartslagmeters ondersteunde (waarbij het niet uitmaakt welk merk/type het is)? Ik heb wel al gelezen dat de ene BTLE-hartslagmeter de andere nog niet is (zou niet mogen, want er zijn nu eenmaal standaarden die gevolgd dienen te worden), op dat vlak heeft ANT+ toch nog nét ietsje voor.

Aangezien ik nu lees dat je MTB'er bent, dan zou ik zeker aanraden om IpBike te proberen. In begin zal je dat wsch geen aangename app vinden (zowel qua layout als bedieningsgemak), maar qua mogelijkheden en ondersteunde sensoren (bvb powermeters) véél uitgebreider dan de Strava-app (wat ik ook bewezen heb door op een kwartiertje de Mi Band aan de praat te krijgen in IpBike ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door dvraemdo op 04-01-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Inderdaad, standaarden zijn pas standaard als ze standaard zijn... ;)
Zelf gebruik ik https://tapiriik.com/ om te syncen tussen apps, dus een andere app gebruiken en dan te syncen van dropbox met .gpx naar andere apps is no-problemo. Ga je tip eens opvolgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrandk
Leader98 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Voor de volledigheid voor de iOS gebruikers:

M.u.v. de eerste stap gaat het zoals dvraemdo omschreef ook in iOS:

1. in de Mi Fit app via het 'lopende mannetje' de meting aanzetten (ik gebruik treadmill en bij settings alles uit)
2. Runkeeper opstarten; bij de instellingen 'apparaten beheren' opzoeken; daar hartslagmeter selecteren en wachten totdat de Mi Band 2 heeft gevonden.
3. Training starten. Je ziet nu het 'hart' icoontje in Runkeeper.

Na het toevoegen 'hoef je alleen maar' een treadmill sessie te starten waarna je kunt overschakelen naar Runkeeper. Je ziet dan direct dat hartslagmeting beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door hildebrandk op 04-01-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

marrk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Mio fuse is een bluetooth hartslagmeter, maar die moet je wel echt liggen qua stijl: [afbeelding]

Nice, dit is meer mijn kopje thee. Ik zoek iets tussen een niet-werkende stappenteller en een borstband in. Deze leent zich voor twee keer per week sporten maar ook voor het woon/werk fietsverkeer. Er komt ook een nieuwe band van Mio aan zie ik (dan kan deze mooi in prijs halveren O-) ) en ze zijn die PIA score lekker aan het promoten. Ben benieuwd naar de reviews!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 15:08
Heb mijn mi band 2 aangeschaft op 26-12-2016 bij ibuygou. Iemand een idee hoe lang dit ongeveer duurt met leveren? Hij is namelijk nog steeds niet geleverd. Heb wel gekozen voor free airmail geloof ik zodat verzending gratis was. Als ik inlog bij de site dan kan ik alleen mijn order bekijken met het bedrag.
Ik heb ook een mail gekregen met een tracker maar die link is vanaf dag 1 al niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 09:20
Als je de goedkoopste shipping optie kiest moet je rekenen op 25~30 dagen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
german8 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:51:
Als je de goedkoopste shipping optie kiest moet je rekenen op 25~30 dagen geloof ik.
Ik heb wel eens de mazzel van 2 weken, en de pech van 2 maanden meegemaakt. Er is geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 16:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb mijn Mi Band 2 nu een paar weken maar heb helaas een issue met de hartslagmeter. Op geen enkel moment komen mijn metingen boven de 100 uit. Zelfs niet bij zeer hoge inspanning (fitness) waarbij ik dmv andere hartslagmeters kan zien dat ik op 150/160 zit. Mijn Mi Band blijft dan vrolijk zeggen dat ik een hartslag van 97 oid heb.

Heb de officiele Mi Fit app (v.2.2.9, alle notificaties uit) en de Notify & Fitness app (v4.10.0 Pro) geinstalleerd staan (op mijn OP2) en gebruik deze laatste voor het meten van mijn hartslag waarbij ik de meting dan op continue heb staan (of ik start een workout waarbij er dan automatisch ook continue gemeten wordt).

Heb de band tijdens deze pogingen om een goede hartslagmeting te krijgen gewoon strak en ook al eens erg strak gedragen rond mijn linkerpols, dus de connectie met mijn huid/pols zou prima moeten zijn. Ook heb ik geen problemen ervaren met lost connections oid tijdens de metingen, de connectie via bluetooth met mijn telefoon is stabiel.

Iemand een idee wat ik nog eens zou kunnen proberen? Of kan het zijn dat ik een defect exemplaar heb (wat me toch ook weer raar lijkt aangezien er wel een hartslagmeting plaatsvind)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Getest bij andere persoon om de pols? Om uit te sluiten dat die nooit boven de 100 aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 15:08
german8 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:51:
Maar waarom doet de tracking link in de mail het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SLice88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:30:
Maar waarom doet de tracking link in de mail het dan niet?
Chinese trackingscodes hebben hier nog nooit goed gewerkt, don't worry, komt deze maand nog wel binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CLB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:21:
Getest bij andere persoon om de pols? Om uit te sluiten dat die nooit boven de 100 aangeeft...
De Band 2 geeft wel boven de 100 weer hoor, mijn zus heeft een vrij hoge hartslag in rust. Heb dat ding al 107 aan zien geven. Ik denk dat het probleem er meer in zit dat je je armen stil moet houden voor de meting. Misschien dat het beter werkt als je het bandje strakker vastmaakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:17
SLice88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:43:
Heb mijn mi band 2 aangeschaft op 26-12-2016 bij ibuygou. Iemand een idee hoe lang dit ongeveer duurt met leveren? Hij is namelijk nog steeds niet geleverd. Heb wel gekozen voor free airmail geloof ik zodat verzending gratis was. Als ik inlog bij de site dan kan ik alleen mijn order bekijken met het bedrag.
Ik heb ook een mail gekregen met een tracker maar die link is vanaf dag 1 al niet werkend.
22-12 besteld bij gearbest. Volgende dag mail dat ie verzonden was. Vandaag ontvangen. Tracker nummer werkte bij mij ook niet. Overigens op dezelfde dag er nog eentje besteld, die werd pas de 30e verzonden. Dus hoop die volgende week te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Marzman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:07:
De Band 2 geeft wel boven de 100 weer hoor
Het gaat om de specifieke Mi Band 2 van bepopper, die dat niet lijkt te kunnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
coldasice schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:27:
Zojuist versie 2.2.9 geinstalleerd, met mijn telefoon op NL geen verandering. Nadat ik hem naar Engels veranderde kreeg ik een font firmware update en krijg ik nu de naam van de beller te zien.
Wat een ontzettend coole feature is dit!!! Ik heb dit nu ook met mijn Engelstalige telefoon. Echt briljant dit.

Overigens werkt mijn Mi-band best aardig als sportbandje, maar het hangt denk ik af van wat voor sport je doet. Met hardlopen beweeg je je armen natuurlijk veel meer dan als je een stuur vasthoudt. Ik krijg realistische metingen en gebruik gewoon de running-optie ook al loop ik niet hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 16:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

Goed idee, ga ik proberen.

Maar zou toch raar zijn, als ik mijn Mi Band 2 en een andere hartslagmeter tegelijkertijd gebruik geeft die andere namelijk wel 150/160 aan en mijn Mi Band 2 blijft rond de 100 steken. Aan mijn hartslag ligt het iig niet :P
CLB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 09:06
coldasice schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:27:
Zojuist versie 2.2.9 geinstalleerd, met mijn telefoon op NL geen verandering. Nadat ik hem naar Engels veranderde kreeg ik een font firmware update en krijg ik nu de naam van de beller te zien.
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, werkt bij mij ook op iOS, taal omgezet naar Engels en daarna weer terug naar NL. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 11:35
Ik ben ook om, heb zojuist ook een Mi Band 2 besteld :)

Voor wie nog interesse heeft, op gearbest gaat ie nu voor iets meer dan 20 euro.

http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 20:56
Sinds gisteren ook bezitter van de band 2. Nog even afwachten welk ander bandje in zou willen bijkopen. Misschien om de openingspost aan te passen zijn er ideeën? Ik zat zelf te denken:
- Gearbest toe te voegen aangezien hij hier nu voor ong 20euro te krijgen is.
- Apps die jullie gebruiken en de toegevoegde waarde hieraan kort te vermelden.
- Evt een lijstje met goede bandjes. Ik lees dat veel mensen een nieuw bandje kopen. Een klein lijstje met gebruikservaring mbt kwaliteit en toegevoegde waarde. Dat er geen troep gekocht wordt.
- Via gearbest als iemand besteld en 5 mensen jou link gebruiken om aan te melden en te bestellen krijg je een gratis product. Misschien dit gebruiken om mensen aan een gratis bandje te helpen? (Ik snap dat dit moeilijk is om te regelen. Wie z'n link gebruiken etc.)

Ik gooi het hier even in ivm extra ideeën zodat deze allemaal in een keer meegenomen kunnen worden bij het aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door manstaat op 13-01-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook op zoek naar een ander bandje voor het geval dat deze opeens niet goed meer is (werkt nu nog prima). Ik zat te denken aan een leren bandje omdat iemand hier de metalen bandjes omschreef als dameshorlogelook (daar zit denk ik wel wat in ;p ). Ik ben ook wel benieuwd naar de duurzaamheid eigenlijk :)

Ik zie veel mensen voor het bruine bandje gaan, maar de zwarte lijkt me wat minder opvallend (en met zo'n bruin bandje wordt het nog steeds een heel smal horloge :p )

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 13-01-2017 12:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb nu deze
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RyFCJLA.jpg
Vind hem wel wat te shiny. Op de product foto's leek hij mat zwart: Www.banggood.com/Replacem...i-Miband-2-p-1075489.html
Had ik wel mooier gevonden, maar denk dat die niet bestaat dan. Draag voorlopig nog even deze.

[ Voor 18% gewijzigd door xileS op 13-01-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:55:
Ik heb nu deze
[afbeelding]
Vind hem wel wat te shiny. Op de product foto's leek hij mat zwart: Www.banggood.com/Replacem...i-Miband-2-p-1075489.html
Had ik wel mooier gevonden, maar denk dat die niet bestaat dan. Draag voorlopig nog even deze.
Laat maar weten hoe hij zit over een tijdje. Ik heb wel eens gehad dat het Silver na een paar maanden los gaat laten. Dan ziet het gelijk een stuk minder mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:55:
Ik heb nu deze
[afbeelding]
Dat model heb ik ook naar zitten kijken en dan ook zwart, die heeft ook de meeste beoordelingen (als in tig ipv 3 a 4). Van wat voor materiaal is dat ding waar de unit in moet? Is dat plastic of metaal?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
manstaat schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Laat maar weten hoe hij zit over een tijdje. Ik heb wel eens gehad dat het Silver na een paar maanden los gaat laten. Dan ziet het gelijk een stuk minder mooi uit.
Mijn vriendin heeft hem een weekje om gehad, zat prima (ga denk ik een gouden/rose gouden voor haar bestellen). Ik heb het sinds gisteravond om. Ik merk dat deze wat strakker ingesteld kan worden, dan mijn vorige metalen bandje dat ik had voor de MiBand 1, dus dat is wel prettig, aangezien ik niet hele dikke polsen heb.

Dat silver los gaat laten, was dat toevallig bij zo'n (nep) leren band? Dat had ik ook voor de miband 1, maar dat was gewoon een plastische modulehouder. Bij de metalen versie, met betere modulehouder had ik hier geen last van.
Marzman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Dat model heb ik ook naar zitten kijken en dan ook zwart, die heeft ook de meeste beoordelingen (als in tig ipv 3 a 4). Van wat voor materiaal is dat ding waar de unit in moet? Is dat plastic of metaal?
Ik had hiervoor een zilveren metalen bandje voor de Miband 1, dat stond wel mooi bij de zilver/grijze module. Ik heb nu specifiek naar een zwarte gezocht, omdat de module van Miband 2 zwart is. Het materiaal lijkt voor mij gewoon metaal te zijn, maar zou mij niet verbazen dat het toch een beetje plastic schijnt te zijn ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
xileS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Dat silver los gaat laten, was dat toevallig bij zo'n (nep) leren band? Dat had ik ook voor de miband 1, maar dat was gewoon een plastische modulehouder. Bij de metalen versie, met betere modulehouder had ik hier geen last van.
Nah, ik heb ooit een (goedkoop) horloge gewoon in NL gekocht. Was een mix van zilve/zwarte kleur. Na verloop van tijd ging aan de buitenkant (dus niet de kant wat je pools aanraakt) slijten. Daardoor kreeg je hele lichte 'vlekken' die na verloop van tijd groter worden. Ik weet niet hoe dat zit met nog veel goedkopere chineese 'zilver achtige' bandjes. Maar tijd zal het ons leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
blowbeat schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor de tip, werkt bij mij ook op iOS, taal omgezet naar Engels en daarna weer terug naar NL. _/-\o_
Zonet even op Engels gezet op mijn OnePlus 3 en ik kreeg idd ook een Font firmware update. En even getest om naar mijzelf te bellen, maar ik zag geen naam maar een tel nr (is wel een opgeslagen nr).

Daarna weer terug in NL gezet en weer even gebeld, maar ik zag geen tel nr of naam meer staan. Ook niet als ik terug op Engels zet :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:30:
Ik ben ook op zoek naar een ander bandje voor het geval dat deze opeens niet goed meer is (werkt nu nog prima). Ik zat te denken aan een leren bandje omdat iemand hier de metalen bandjes omschreef als dameshorlogelook (daar zit denk ik wel wat in ;p ). Ik ben ook wel benieuwd naar de duurzaamheid eigenlijk :)

Ik zie veel mensen voor het bruine bandje gaan, maar de zwarte lijkt me wat minder opvallend (en met zo'n bruin bandje wordt het nog steeds een heel smal horloge :p )
Sinds 1-2 weken in het bezit van een zwart leren Mijobs bandje en dat ziet er veel beter uit, maar... nu trilt heel de behuizing mee en hoor je (en omstanders) heel duidelijk als het afgaat. Daar ben ik minder blij mee. Bij de originele bandje hoor je nauwelijks wat, maar je voelt de trilmotor wel heel goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 690661 op 14-01-2017 13:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Grappig dingetjes. Donderdag eentje gekocht. Wel lastig dat de accu het nog geen dag volhoudt.......

#useless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
625164 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:15:
Grappig dingetjes. Donderdag eentje gekocht. Wel lastig dat de accu het nog geen dag volhoudt.......

#useless
Dan heb je een foutief product, kwestie van omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:15:

#useless
Op dit moment nog 24% acculading na 20dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chris.nl schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Dan heb je een foutief product, kwestie van omruilen.
Dat lijkt me ook niet goed, maar kan ook aan het gebruik, instellingen, telefoon liggen. In het begin haalde ik ook maar een paar dagen en nu 4 weken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
nooberke schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:01:
Sinds eind augustus eigenaar van een Mi Band 2, helaas lijkt mijn exemplaar nu al zijn beste tijd te hebben gehad...

De rand in de band waar je de tracker in schuift heeft aan één zijde losgelaten. Hierdoor blijft de tracker niet goed meer zitten. De tracker schuift met rand en al heen en weer

Zie foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bij wie zou ik moeten zijn voor garantie, kan ik dat bij Banggood doen? Of is dat zinloos? Iemand daar ervaring mee?
Hier hetzelfde probleem. Toevallig nog iemand losse bandjes liggen?
Anders bestel ik deze of deze, maar zit je weer met de shipping time. |:(

[EDIT] Lang leve Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien even kijken op die siites of je er een ziet in een euro-warehouse. Of op Amazon Duitsland ofzo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
robcoenen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Toevallig nog iemand losse bandjes liggen?
Anders bestel ik deze of deze, maar zit je weer met de shipping time. |:(
Let op dan je een goede band koopt, ik heb deze gekocht:
https://www.ibuygou.com/p...xiaomi-miband-2-8648.html

Met als gevolg dat ik nu geen miband2 meer heb :'(
Hij is er uit gevallen en nu weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik kom van een Miband 1 en heb nu dagelijks opeens veel minder stappen in Mi Fit xD. Ik denk dat de Miband 2 waarschijnlijk accurater is? Dacht met mijn Miband 1 dat ik gezond bezig was, maar heb met de Miband 2 nog geen 1x mijn ingestelde doel behaald :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Ik heb een RMA aangevraagd voor de band. Ik had deze in NL gekocht omdat ik geen 20 dagen wilde wachten. Hopelijk lossen ze het snel op.

De gemiddelde drain is nu 8% per uur terwijl deze stil op het bureau ligt. Telefoon is niet verbonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb hem opnieuw besteld, de eerste is na 2 maanden niet aangekomen en heb mijn geld terug gekregen. Hij is nu 15,- bij Gearbest met een trucje zie Pepper.com.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 16-01-2017 07:51 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:08
NeoMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:51:
Ik heb hem opnieuw besteld, de eerste is na 2 maanden niet aangekomen en heb mijn geld terug gekregen. Hij is nu 15,- bij Gearbest met een trucje zie Pepper.com.
nvm zie t al.

ook 1 besteld nu wachten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Phyt_ op 16-01-2017 16:51 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-07 05:06
NeoMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:51:
Is het dat trucje met mijnkorting? Dan nog moet je 5€ extra besparen vooraleer je dat geld kan uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Gines schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:12:
[...]
Is het dat trucje met mijnkorting? Dan nog moet je 5€ extra besparen vooraleer je dat geld kan uitbetalen.
Ja klopt, haal je echt wel als je keer iets groters koopt. Denk lange termijn 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 09:06
nooberke schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:01:
Sinds eind augustus eigenaar van een Mi Band 2, helaas lijkt mijn exemplaar nu al zijn beste tijd te hebben gehad...

De rand in de band waar je de tracker in schuift heeft aan één zijde losgelaten. Hierdoor blijft de tracker niet goed meer zitten. De tracker schuift met rand en al heen en weer

Zie foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bij wie zou ik moeten zijn voor garantie, kan ik dat bij Banggood doen? Of is dat zinloos? Iemand daar ervaring mee?
Zelfde probleem hier, was hem ook bijna kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Halen jullie de tracker altijd via de achterkant uit het bandje? De nieuwe versie van de Mi app geeft sinds kort aan dat dat de juiste manier zou moeten zijn. Wel matig dat de bandjes relatief zo snel defect gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:24:
Halen jullie de tracker altijd via de achterkant uit het bandje?
Ja altijd, heb ik vanaf het begin al ergens gespot en zo doe ik dat dan ook... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:24:
Halen jullie de tracker altijd via de achterkant uit het bandje? De nieuwe versie van de Mi app geeft sinds kort aan dat dat de juiste manier zou moeten zijn. Wel matig dat de bandjes relatief zo snel defect gaan.
Ik deed het ook altijd op 'de juiste manier' maar dan gaat het origine bandje nog stuk hoor. Loop nu al een tijdje met een vervangend zwart bandje, die volstaat ook al is het origineel iets beter (zolang ie niet stuk gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik doe het altijd al via de achterkant, leek me logisch omdat de voorkant dan niet uitlubbert (dan valt hij er makkelijker uit).

Behavior tagging is volgens mij ook nieuw, je kunt nu aangeven of je slaapt, in bad zit je tanden poetst en dergelijke. Ik kan nog niet echt zeggen dat ik daar blij mee ben (was niet van plan om elke keer als ik mijn tanden poets, douche, op het strand zit op een knop te drukken). Hopelijk werkt het gewoon hetzelfde als je dat negeert :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Nieuwe miband2 is binnen. Volgens mij een refurb. (Last charged 60 days ago, en had stappen geteld). Net opgeladen en ongedaan. HR sleep uit, rest aan.

Na 30 minuten van 99% naar 97%. Morgen weer eens kijken. Als deze ook ruk is ben ik er klaar mee en gaat ook deze terug. Dan koop ik wel eentje van een normaal merk.

Edit: gaat hard. Hij ging om 21:00 van de lader af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kO1DQ33.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door 625164 op 17-01-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wat bedoel je hiermee? Als je bedoelt dat je continue hartslagmeting verwacht, dan lijkt 't me logisch dat de accu wel zo leeg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik draag de MI band 2 niet meer.

In vergelijk met mijn Garmin Vivoactiv klopt de stappenteller en de slaap-analyse voor geen meter.

Jammer, ik snap dat je van een apparaat van 30,- niet alles kan/mag verwachten maar dit slaat wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

91% @ 10:45. Dus 9% verloop per ~12 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

De mijne staat op 99% na vijf dagen dragen, maar bij mij staan de meeste functies uit. Zolang je de mi band aan je arm draagt en deze tijdens het lopen heen en weer laat slingeren doet de teller het prima bij mij. Hij pikt bij mij ook goed op wanneer ik in slaap val maar als je bij ontwaken niet meteen een sprintje trekt dan telt 'ie er teveel tijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:22

knakworst

Get more sats!

i2Paq schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:00:
Ik draag de MI band 2 niet meer.

In vergelijk met mijn Garmin Vivoactiv klopt de stappenteller en de slaap-analyse voor geen meter.

Jammer, ik snap dat je van een apparaat van 30,- niet alles kan/mag verwachten maar dit slaat wel alles.
Wat klopt er dan niet?

In vergelijking met de fitbit die ik hiervoor had, werkt de mi band 2 een stuk nauwkeuriger. Hij telt veel minder fake stappen, dus in die zin wel teleurstellend :z

Let wel op dat de stappen niet helemaal live in de app zichtbaar zijn. Maar als je 100 stappen loopt telt de mi band 2 100 stappen bij mij. Dus geen klachten. En ook de slaapmonitor werkt prima, de tijden komen overeen met mijn wekker en tijdstip naar bed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 09:20
Ik heb weer wat siliconen bandjes binnen maar de kwaliteit is weer twijfelachtig. Het originele bandje is echt superieur. Misschien toch maar ergens een originele bestellen als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Zojuist een eerste workout gedaan. Hij raakte m'n hartslag af en toe kwijt maar pikte 'm ook weer op. Om een indicatie te hebben wel grappig. Weet er iemand hoe je die workouts kan opslaan?

Ik zie een grote pauze knop en als je die ingedrukt houdt kan je kiezen voor stoppen en doorgaan maar hij slaat niks op bij mij. 'Past workouts' blijft empty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tektoon schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:08:
Zojuist een eerste workout gedaan. Hij raakte m'n hartslag af en toe kwijt maar pikte 'm ook weer op. Om een indicatie te hebben wel grappig. Weet er iemand hoe je die workouts kan opslaan?

Ik zie een grote pauze knop en als je die ingedrukt houdt kan je kiezen voor stoppen en doorgaan maar hij slaat niks op bij mij. 'Past workouts' blijft empty.
Met de originele app? Zit dat in de nieuwe behaviour tagging functies?

/▌

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.