Ik heb het zelf even geprobeerd, en het lukt me om in Oruxmaps hartslag te krijgen van de Mi Band 2.
Strava lukt me alsnog niet, maar je kan de 'workaround' via
IpBike gebruiken. Da's een app die specifiek voor mountainbikers (of fietsers in het algemeen) is gemaakt, maar die bvb ook perfect kan gebruikt worden om je hardloopsessies mee te registreren. Voordeel is dat je rechtstreeks van deze app kan uploaden naar Strava.
Enige dat je moet doen is de IpBike app installeren, samen met de
IpSensorMan app (van dezelfde ontwikkelaar), en je dan aanmelden voor het beta-programma, om de beta versie van laatstgenoemde app te kunnen installeren (is nodig omdat de app ontworpen is voor ANT+ sensoren, zoals bvb Garmin hartslagmeters, maar de ontwikkelaar heeft het nu ook mogelijk gemaakt dat BTLE-sensoren kunnen toegevoegd worden).
Om je Mi Band als BTLE-hartslagmeter zichtbaar te maken in IpSensorMan moet je via de Mi Fit app de band in 'discoverable modus' zetten (zie onder tabje 'Play'). Dan kan je in de Mi Fit app een workout starten (lopen of treadmill), waarbij dus de hartslag continu gemeten en 'gebroadcast' zal worden.
In IpSensorMan laat je de app zoeken naar sensoren, en dan zal de Mi Band als BTLE-device herkend worden. De rest gaat via IpBike zelf, voor meer info over hoe deze werkt verwijs ik je naar deze
site (ik weet het, dit is een spuuglelijke app, maar er is geen enkele fietsapp die nog maar in de buurt komt van de mogelijkheden van deze app).
Indien het je niet zou lukken: ik heb wel wat screenshots gemaakt, die ik dan evt kan posten. Hier alvast eentje:
[
Voor 74% gewijzigd door
dvraemdo op 03-01-2017 15:08
]