• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 11:08

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:05:
[...]

Soms niet maar meestal wel ;)
Als ik het vergelijk met mijn Pebble Time Steel van geen kant.

Pebble: 1692

Mi band 2: 1259

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

i2Paq schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:52:
[...]

Dat is een kwestie van gevoeligheid. In sommige apps kun je die zelf instellen. Ik heb het idee dat het meestal wel vrij aardig klopt (ik fiets niet, ik lees dat dit ook stappen zijn en dan klopt er natuurlijk niks van)

Het is de vraag natuurlijk wel getal het werkelijke aantal stappen het dichtst benaderd (ik ben er vrij zeker van dat beiden niet op de stap nauwkeurig exact zijn ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
i2Paq schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:52:
[...]

Marzman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:58:
[...]

Dat is een kwestie van gevoeligheid. In sommige apps kun je die zelf instellen. Ik heb het idee dat het meestal wel vrij aardig klopt (ik fiets niet, ik lees dat dit ook stappen zijn en dan klopt er natuurlijk niks van)

Het is de vraag natuurlijk wel getal het werkelijke aantal stappen het dichtst benaderd (ik ben er vrij zeker van dat beiden niet op de stap nauwkeurig exact zijn ;) )
Mijn ervaring met de Miband (met 1 en 1S (2 is nog onderweg)) is dat de afstand die bij de stappen wordt vermeld tot op enkele tientallen meters nauwkeurig klopt. Als ik ga hardlopen (10km), dan geeft Runkeeper (met GPS) nagenoeg dezelfde afstand als de stappenteller van de Miband.
Of het feitelijk aantal stappen ook klopt heb ik nooit nageteld ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Doen jullie eigenlijk nog moeite om een bepaald aantal stappen te halen? In het begin wilde ik de 10.000 halen maar eigenlijk is dat bijna niet te doen met een kantoorbaan tenzij je gaat lopen ijsberen :)

/▌

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:44

knakworst

Get more sats!

Ik ben geswitcht van Fitbit naar Miband 2 en het is schier onmogelijk om het te halen. De Fitbit telde volgens mij veel meer fake stappen.

Misschien moeten we wat vrienden toevoegen om het competitie element te verhogen. Als iemand mij wil toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/ny1w06eyb/Screenshot_2016_11_24_15_59_01.pngpicture hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Marzman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:58:
[...]

Ik vertrouw de Mi band 2 meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

knakworst schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:02:
Ik ben geswitcht van Fitbit naar Miband 2 en het is schier onmogelijk om het te halen. De Fitbit telde volgens mij veel meer fake stappen.
Het kan wel hoor, ik heb 3 dagen lang 10.000 stappen gehaald maar dan moet je echt bewust gaan ijsberen. Als je iets luistert op de de computer of kijkt waarbij je het beeld kan missen een beetje rondlopen. Bij telefoongesprekken een beetje rond gaan lopen ipv stil staan of zitten. De auto een kwartier van je werk parkeren is 1500 stappen (x2 natuurlijk want je moet ook weer terug).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:45:
Doen jullie eigenlijk nog moeite om een bepaald aantal stappen te halen? In het begin wilde ik de 10.000 halen maar eigenlijk is dat bijna niet te doen met een kantoorbaan tenzij je gaat lopen ijsberen :)
Ik werk in de zorg zet >14.000 stappen per werkdag, record is 26.000. Wellicht kan je je laten omscholen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-07 14:37
RaptorRVL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:03:
[...]

Daar zit je probleem. Je moet inloggen met je andere account. De band is gekoppeld aan je account en zolang deze daar nog niet is unpaired kun je hem niet koppelen aan een ander account.

Nieuw wachtwoord aanvragen voor je oude account wellicht (kan ook inloggen middels telefoonnummer geloof ik)? Is volgens mij de enige oplossing..
Dit is dus niet de oplossing voor onderstaand probleem, is er wellicht nog een andere optie. Of is het nu alleen maar op te lossen door een nieuwe te gaan kopen?
RobinFoot schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:27:
Helaas is na een halve crash van mijn telefoon (HTC One M8) de koppeling met mijn MiFit-applicatie en mijn MiBand2 opgehouden. Ik heb geprobeerd om weer in te loggen in de MiFit-applicatie, maar er was geen enkele mogelijkheid, dus heb ik een nieuw account aangemaakt.
Nou krijg ik elke keer de melding dat mijn MiBand2 geunpaired moet worden en dit lukt mij dus niet, aangezien ikzelf de vorige eigenaar ben en nergens opnieuw kan inloggen.

De harde reset werkt ook niet, ik druk de knop 20 seconden in, maar er gebeurt helemaal niets. Wie heeft er andere tips? Ik maak ook gebruik van de MiBand Tools&Notifications-applicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chris.nl schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:46:
[...]

Ik werk in de zorg zet >14.000 stappen per werkdag, record is 26.000. Wellicht kan je je laten omscholen?
Mijn vrouw loopt stage in de zorg, ze heeft inderdaad geen bandje nodig om haar te vertellen dat ze genoeg beweegt :) Ik ben op zich wel nieuwsgierig, maar ze wil hem niet eens een dag om doen (mag ook niet volgens mij, ringen enzo moeten ook uit).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
RobinFoot schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:37:
[...]

Dit is dus niet de oplossing voor onderstaand probleem, is er wellicht nog een andere optie. Of is het nu alleen maar op te lossen door een nieuwe te gaan kopen?

[...]
Nou, dat is helaas zowel de oplossing als het probleem. De band zit gekoppeld aan je account. Dus je moet de band ontkoppelen via dat account (voordat deze weer gekoppeld kan/mag worden aan een nieuw account). Maar die heb je op de een of andere manier niet meer. Dat is de beveiliging van Xiaomi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is er geen 'wachtwoord vergeten' optie ofzo en dat je dan de naam van je schoonmoeder haar hond door kan geven?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
Had ie al gezegd, hij heeft alle opties geprobeerd maar steeds 'account not found' o.i.d. Wat apart is, want je zou denken dat een account niet zomaar ineens foetsie is. Zeker niet na een halve crash van een telefoon. Dat account is er gewoon geweest en dat werkte prima, dus dat moet er ook nog na de crash nog zijn. Kan haast niet anders. Of Xiaomi heeft (op toevallig hetzelfde moment) een rare fout gemaakt ergens.

Zo ver ik bij Xiaomi kan lezen moet je ook contact met ze opnemen om je account te verwijderen. Dus volgens mij is het ook niet dat je ergens per ongeluk op een knopje kunt drukken ofzo..

Heb je het al eens via dit geprobeerd? https://account.xiaomi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik verlies nu trouwens 10 procent per dag aan accu op de band, is dat een beetje normaal? (het is in elk geval al beter dan het was ik haal nu gemakkelijk een week). Synchroniseren gebeurd als ik de app opstart, ongeveer een keer per dag nu. Weet niet of dit bevordelijk is of juist niet (ligt er aan wat de bluetooth doet :p )

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 25-11-2016 14:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 16:49
Ik heb mijn bandje gesloopt :( Je "klikt" het apparaatje in een plastic stuk binnenin het bandje, maar omdat ik het leuk vind hier met mijn nagels tussen te zitten dat hij leuk klikt is dit stuk plastic losgegaan van het rubber.

Via Ebay maar wat bandjes bijbesteld, kijken of/hoe dat aankomt. Doe niks actiefs met het bandje, vooral voor de leuk, al is de alarmfunctie fantastisch dat het alleen mij wakker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:22:
[...]

Mijn vrouw loopt stage in de zorg, ze heeft inderdaad geen bandje nodig om haar te vertellen dat ze genoeg beweegt :) Ik ben op zich wel nieuwsgierig, maar ze wil hem niet eens een dag om doen (mag ook niet volgens mij, ringen enzo moeten ook uit).
Klopt de HaCCP hygiëne regels/richtlijnen zijn moordend voor sieraden en horloges. Maar omdat ik strakke tijdsafspraken met cliënten moet kunnen maken (betrouwbaar zijn) mag ik de regels ondergeschikt maken aan het nut en belang van een klokje.

Daarnaar is het best een hygiënisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:48:
Ik verlies nu trouwens 10 procent per dag aan accu op de band, is dat een beetje normaal? (het is in elk geval al beter dan het was ik haal nu gemakkelijk een week). Synchroniseren gebeurd als ik de app opstart, ongeveer een keer per dag nu. Weet niet of dit bevordelijk is of juist niet (ligt er aan wat de bluetooth doet :p )
23 dagen met nog 37% te gaan. Bluetooth staat de hele tijd aan. Trilfunctie bij inkomende call. Geen automatische hartslag meting, ik meet mijn hartslag zo nu en dan handmatig danwel per ongeluk.

Een week klinkt dus niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij hetzelfde gebruik ongeveer, ook ga eens kijken wat er gebeurd als ik mijn bluetooth wat vaker uit zet, al vind ik het al prima nu ik meer dan een week haal. Op internet lees ik dat dit bij iemand het verschil maakt (zou raar zijn want mijn telefoon is een Xiaomi Redmi 3).

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 26-11-2016 12:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:24
Er is een nieuwe update beschikbaar....inclusief firmware versie 1.0.1.21

met enkele mooie verbeteringen, je kunt nu kiezen welke dingen je op je band laat zien, inclusief calories en distance. Verder nog geen andere zaken kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat kon je toch altijd al kiezen? Volgens mij is dat geen verandering hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb 1.0.0.55 en nog geen update, maar die functies heb ik inderdaad ook al. En in de vorige paar firmwares zat het ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mi Band 2 Update : Caller ID Display and More!!
In an recent interview with Xiaomi Ecological Chain CEO Wong, he announced the the Mi Band 2 is about to receive a big update, and that big update is that the Mi Band 2 will now be able to support Chinese Characters! Yey! But wait, what does it has to do with global users??

Now now take it easy, we have something for you, this update will now support Caller ID meaning, when someone calls you up or messaged you, as long as the number is registered to your phone, you shall see the name appear on your band! How cool is that?
Er staan ook wat foto's bij het nieuwtje. Daarnaast schijnt het om een aankomende update te gaan, dus op dit moment nog niet (voor iedereen) beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Bor schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:24:
Dat kon je toch altijd al kiezen? Volgens mij is dat geen verandering hoor.
Idd, ik zie dat dit al ergens sinds augustus kan, tenminste, op dat moment verteld iemand dit op dit forum. Nouja, het goede van een nieuw software en firmware is dat je nog alles eens doorkijkt of je veranderingen ziet en soms zie je iets dat je daarvoor gemist hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 16:58
De app "Notify & Fitness for Mi Band" heeft een leuke nieuwe feature:
- BETA option to display total number of messages (email, chats, ...) (Mi Band 2)
- Custom number notification (Mi Band 2)
Daarmee verschijnt bijv. na het tonen van het e-mail icoontje een nummer van het aantal ongelezen e-mails.
Achter het nummer staat het kleine hartje, dus de app gebruikt/misbruikt het hartslag scherm hiervoor.
Je kan ook een zelf opgegeven nummer tonen, maar die optie lijkt me nutteloos.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:48:
Ik heb de mijne nu 3 weken. Ook ik doe ongeveer even lang met mijn Mi Band (circa 9 dagen). Ik heb bluetooth altijd aan. Langer zou leuk zijn, maar ik kan hier prima mee leven.

Ik snap alleen vrij weinig van de caloriemeter, die zit extreem laag. Ik zou nu 75 calorieën hebben verbruikt, sinds 8:00 vanmorgen, terwijl ik ook nog gesport heb. De stappen vind ik wel realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De caloriemeter laat alleen calorieën van de stappen zien denk ik. Volgens mij doen ze dat beter als Google Fit (die rekenen veel te veel)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Tja, dan nog vind ik 203 calorieën, terwijl ik gisteren bijna 10.000 stappen heb gezet wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ElisabethM schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:13:
[...]

Ik heb de mijne nu 3 weken. Ook ik doe ongeveer even lang met mijn Mi Band (circa 9 dagen). Ik heb bluetooth altijd aan. Langer zou leuk zijn, maar ik kan hier prima mee leven.
Ik heb na 16 dagen nog 56% over.

Gebruik je één van de opties: lift wrist to view info, rotate wrist to view info, heart rate sleep assisstant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:47:
[...]

Ik heb na 16 dagen nog 56% over.

Gebruik je één van de opties: lift wrist to view info, rotate wrist to view info, heart rate sleep assisstant?
Ja, lift wrist to view info & rotate wrist to view info. Zullen beiden vast en zeker invloed hebben op het batterijgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat is denk ik de trade-off... Ik kwam van een fitbit flex dus ik had sowieso niets, dus kijk het nog even aan. Misschien dat ik binnenkort ook eens aan ga zetten, dan is het wel handiger als horloge te gebruiken. De knop reageert niet als ik met handschoen indruk, hij reageert net als een touchscreen alleen direct op mijn vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 12:04
Bij mijn Miband 2 gaat de batterij ook erg hard! Ik haal maar krap de 12 dagen op een accu.
Met mijn Miband 1 deed ik ruim 50 dagen op een accu.

Ik heb dezelfde instellingen in de app aanstaan: alarm/wekker, trillen bij bellen, soms handmatig hartslag meten. Schermpje gaat niet automatisch aan.
Geen idee wat zoveel energie vebruikt: ik vermoed het trilmotortje, want de Miband 2 is veel duidelijker te voelen als de eerste generatie.

Verder wel dik tevreden hoor de band hoor, mooi compleet ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00kw0rst
  • Laatst online: 08-07 21:27
Zojuist de Mi-Band 2 binnen gekregen! Even opladen en gaan. Ben benieuwd wat er veranderd is tov. de mi-band 1. Ziet er wel een stuk strakker uit! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Gisteren de Miband 2 moeten opladen, na 9 dagen was die alweer leeg!

Echt jammer dat het zo snel gaat. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, ik gebruik haast dezelfde functies als de Miband 1, maar ik doe wel bijna 6x zo kort met de accu.

Iemand nog tips om de gebruiksduur te kunnen verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De beste tips zijn het zo weinig mogelijk gebruiken van het scherm, hartslagmeting en de trilfunctie. Dat zijn de functies die het meest van de accu vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 17:54
Ik doe nu 24 dagen met 1 acculading. Ik heb nu nog 22% batterij. Lift wrist to view staat aan. Ook voor whatsapp en e-mail trilmeldingen. Verder nog de inactiviteitsmelder. Ik check ook regelmatig m'n hartslag. Dat wordt wel minder sinds ik de Band 2 langer heb.

Al met al zeer tevreden met dit leuke apparaatje!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Volgens mij aardig verschil van accuduur tussen verschillende Mi 2 bands.

Mijn scherm gaat alleen even aan om de tijd te zien, trilfunctie soms voor een telefoontje en een wekker/alarm. Hartslag meten deed ik in het begin veel, nu bijna niet meer.

Lijkt mij geen intensieve gebruik van mijn bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Riczun schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:09:
Volgens mij aardig verschil van accuduur tussen verschillende Mi 2 bands.

Mijn scherm gaat alleen even aan om de tijd te zien, trilfunctie soms voor een telefoontje en een wekker/alarm. Hartslag meten deed ik in het begin veel, nu bijna niet meer.

Lijkt mij geen intensieve gebruik van mijn bandje.
Ik gebruik hem enkel voor slaap analyse, stappen-teller & hartslag.

Doe er ruim 3 weken mee op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
*knip*. Aankoopadvies hoort thuis in de MAA, maak daar dus even een nieuw topic in aan.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 02-12-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:13
Daarnet ook via ibuygou mijn Xiaomi Mi Band 2 besteld! Omgerekend 27,18 EUR voor betaald.

Kan niet wachten om er mee aan de slag te kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

dotcom87 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:06:
Daarnet ook via ibuygou mijn Xiaomi Mi Band 2 besteld! Omgerekend 27,18 EUR voor betaald.

Kan niet wachten om er mee aan de slag te kunnen! :)
Beter hier, onder douane bedrag van €22,- en 5,- goedkoper.

http://www.geekbuying.com...and%202&source=ShareAsale

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Laatst online: 14:13
NeoMe schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:08:
[...]

Jammer, dacht dat ik al een goede deal gedaan had :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Riczun schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:30:
Gisteren de Miband 2 moeten opladen, na 9 dagen was die alweer leeg!

Echt jammer dat het zo snel gaat. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, ik gebruik haast dezelfde functies als de Miband 1, maar ik doe wel bijna 6x zo kort met de accu.

Iemand nog tips om de gebruiksduur te kunnen verlengen?
Bij mij hetzelfde, ik heb nu de functie uitgezet dat ik met polsbewegingen door het menu kan scrollen en de tijd kan activeren. Ik zag namelijk het display vaak per ongeluk aan gaan in de auto en in bed. Er zijn pas twee dagen om, maar ik denk dat het veel scheelt bij mij, ik test het even zo tot woensdag. Normaal zit ik dan nog op 30 procent (en is het precies een week geleden dat hij opgeladen is).

Ik heb ook ergens gelezen dat de telefoon veel uit kan maken waar hij mee synchroniseert (dat is bij mij een Redmi 3, ook Xiaomi).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 17:14

Niku

Alagaesii

Draag nu voor de eerste volledige dag mijn Miband 2. Naar aanleiding van de Tweakers Gift Guide het apparaatje bij E-Supply.nl besteld. Zeer benieuwd hoe het me gaat bevallen. Eerste indruk is in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Marzman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:18:

Bij mij hetzelfde, ik heb nu de functie uitgezet dat ik met polsbewegingen door het menu kan scrollen en de tijd kan activeren. Ik zag namelijk het display vaak per ongeluk aan gaan in de auto en in bed. Er zijn pas twee dagen om, maar ik denk dat het veel scheelt bij mij, ik test het even zo tot woensdag. Normaal zit ik dan nog op 30 procent (en is het precies een week geleden dat hij opgeladen is).

Ik heb ook ergens gelezen dat de telefoon veel uit kan maken waar hij mee synchroniseert (dat is bij mij een Redmi 3, ook Xiaomi).
Klopt, ik had het ook regelmatig in bed dat het schermpje aanging. Polsbewegingen staan uit, maar merk daarin weinig verschil in accuduur.

Ik had gisteravond na 24 uur maar 5% accuverlies, maar de band heeft weinig getrild
Vanaf gisteravond tot nu heb ik ook 5% minder accu, maar had vanochtend wel de wekker actief.

Heb toch het idee dat alle energie naar mijn trilmotor gaat, ik ga het eens testen zonder alarm/bel functie.
Ik heb overigens een Nexus 5 aan mijn MiBand gekoppeld, daaraan zat mijn MiBand 1 ook vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die van mij trilt maar heel weinig, ik had er twee alarmpjes in staan maar die heb ik ook uitgezet. En ik heb de Miband Tools verwijderd (dat scheelde al, want anders haalde ik maar 3/4 dagen). Ik weet niet of Google Fit synchronisatie nog wat uitmaakt (dat ligt er aan of dat uit de band gehaald wordt of uit de app), maar dat staat bij mij ook aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:16:
En ik heb de Miband Tools verwijderd (dat scheelde al, want anders haalde ik maar 3/4 dagen).
Heb deze miband nu 2 dagen in gebruik met Miband Tools en er is slechts 9% van de accu verbruikt.
Zie jij echt een verband tussen Miband Tools en erg hoog accuverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ralph075 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:05:
[...]

Heb deze miband nu 2 dagen in gebruik met Miband Tools en er is slechts 9% van de accu verbruikt.
Zie jij echt een verband tussen Miband Tools en erg hoog accuverbruik?
Ja, het is bij mij van 3 tot 4 dagen naar 9 tot 10 dagen gegaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Er is bij mij nu in ruim 36 uur 5% batterij verdwenen, dus wat dat betreft zit het wel goed.

Eerste (tweede) indrukken: super handig om een melding te krijgen als er een bericht binnenkomt of als je gebeld wordt. Ook de wekker vind ik handig. Hartslagmeter is niet heel erg consistent en de stappenteller loopt behoorlijk door als ik in de auto zit, niet super accuraat. Maar voor dit geld vind ik het een super toffe 'gadget'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is het nu ook 5% per dag of minder, dus het lag echt aan de display die te veel aan ging met bewegingen. Ik denk dat ik zo 20+ dagen moet kunnen halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 03-12-2016 22:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:47

Polycom

Poes van goud

NeoMe schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:08:
[...]

Nog bedankt voor deze tip, heb er één besteld. Ben benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voor ik 'em heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07 15:37

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Eindelijk die van mij binnen gekregen gister! Eens kijken hoe de batterij het doet vandaag :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Trouwens, een lichtpuntje met het 'aanpassen van de slaaptijd' dat faalde tussen 0.00 en 1.00 (dan versprong de datum en sliep je plotseling 24 uur meer), sinds de wintertijd is dat probleem niet meer ;-)

Vrees alleen dat die Chinezen het issue niet op gaan lossen voordat we weer zomertijd krijgen, want die kennen het concept van DST überhaupt niet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:08:
Bij mij is het nu ook 5% per dag of minder, dus het lag echt aan de display die te veel aan ging met bewegingen. Ik denk dat ik zo 20+ dagen moet kunnen halen.
Even een update, het is nog beter dan verwacht. Ik heb nog 80 procent batterij over (ipv 30 %) na een week na het uitschakelen dat mijn display aan moet op polsbewegingen. De display ging dus gewoon veel te vaak (onbedoeld) aan. Nadeel is dat ik nu moeilijker de tijd af kan lezen als ik mijn handen vol heb (gaat ook aan door het aan te raken met je neus ;) ) of met handschoenen. Even kijken wat ik belangrijker vind :)
da_Mastah schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:24:
Trouwens, een lichtpuntje met het 'aanpassen van de slaaptijd' dat faalde tussen 0.00 en 1.00 (dan versprong de datum en sliep je plotseling 24 uur meer), sinds de wintertijd is dat probleem niet meer ;-)

Vrees alleen dat die Chinezen het issue niet op gaan lossen voordat we weer zomertijd krijgen, want die kennen het concept van DST überhaupt niet :-P
Dat probleem heb ik eigenlijk niet gehad, terwijl ik vaak rond die tijd ga slapen. Ben meestal rond 00.30 thuis van mijn werk en soms ga ik slapen, soms kijk ik nog een serie en soms val ik tijdens die serie in slaap (dus ook rond die tijd ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 07-12-2016 13:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:58:
Dat probleem heb ik eigenlijk niet gehad, terwijl ik vaak rond die tijd ga slapen. Ben meestal rond 00.30 thuis van mijn werk en soms ga ik slapen, soms kijk ik nog een serie en soms val ik tijdens die serie in slaap (dus ook rond die tijd ;) )
Het probleem trad alleen op als je zelf handmatig de begin of eindtijd van je slaap wilt aanpassen (zie eerder in de thread)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah ok, dat heb ik ook nog niet gedaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 12:09
Vandaag ook mijn mi band 2 ontvangen :)
Wat is de beste manier om de deze in gebruik te nemen als je nu al een 1s gebruikt, zonder je voortgang te verliezen?

Kan ik beter
a - eerst de 1s unpairen, ver weg leggen en dan de 2 pairen
b - eerst de 2 pairen, en dan daarna pas de 1s unpairen
Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
JeroenV_ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:19:
Vandaag ook mijn mi band 2 ontvangen :)
Wat is de beste manier om de deze in gebruik te nemen als je nu al een 1s gebruikt, zonder je voortgang te verliezen?

Kan ik beter
Wat zijn de ervaringen?
Optie A werkte voor mij prima, al je instellingen blijven ook gewoon behouden in de officiële app (ook voor de Tools app). Wees er alleen wel bewust van dat je 1S nog vrolijk met z'n instellingen door blijft gaan zolang hij batterij heeft. (Zo bleef m'n wekker op m'n 1S nog doorgaan volgens schema |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
flippiej schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:18:
[...]

Optie A werkte voor mij prima, al je instellingen blijven ook gewoon behouden in de officiële app (ook voor de Tools app). Wees er alleen wel bewust van dat je 1S nog vrolijk met z'n instellingen door blijft gaan zolang hij batterij heeft. (Zo bleef m'n wekker op m'n 1S nog doorgaan volgens schema |:( )
Ik gebruik verder geen wekker oid, heb hem puur alleen voor de stappen- en slaapmeting en zo af en toe hartslag. Maar mooi, dan ga ik het ook zo doen als ie straks opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:14
Vandaag ook een mi band 2 binnengekregen. Meteen een stainless steel band erbij gekocht, vind ik wat chiquer dan de rubberen :)
Ik heb de tools app meteen maar gekocht.
Wat zijn tips/instellingen die ik echt niet mag missen op de mi band? Bijvoorbeeld met dragen in de nacht en je slaap bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
JeroenV_ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:19:
Kan ik beter
Wat zijn de ervaringen?
Optie A werkte bij mij prima!
Marzman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:58:
Nadeel is dat ik nu moeilijker de tijd af kan lezen als ik mijn handen vol heb (gaat ook aan door het aan te raken met je neus ;) ) of met handschoenen. Even kijken wat ik belangrijker vind :)
Die tactiek om met je neus te tijd af te lezen komt me bekend voor, staat niet heel chique :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Het is gelukt gisteren, inderdaad met optie A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vraagje,
Net de Mi band 2 binnengekregen, beetje afwassen en dat soort dingen doen, pols beweegt dan, en de miband denkt dat ik 1.6 KM heb afgelegd terwijl ik stil stond, is er een optie om dat te wissen / in te stellen / te corrigeren? Vrij irritant als er geen moer van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cheetah_777 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:17:
Vraagje,
Net de Mi band 2 binnengekregen, beetje afwassen en dat soort dingen doen, pols beweegt dan, en de miband denkt dat ik 1.6 KM heb afgelegd terwijl ik stil stond, is er een optie om dat te wissen / in te stellen / te corrigeren? Vrij irritant als er geen moer van klopt.
Dat is niet normaal. Als ik stationair afwas, werk of tafelvoetbal speel ziet de Mi Band 2 geen KM's bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij telt hij dat ook niet, maar het kan er misschien ook aan liggen hoe je afwast? Als je daarbij continu dingen weglegt ofzo zet je misschien ook wel stappen, of misschien ben je gewoon een meer swingend type ;)

Je kan overigens wel dingen instellen, ik ontdekte ook pas dat ik in mijn instellingen de verkeerde arm had staan voor de band.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 13-12-2016 15:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 09:20
Mijn band net weer opgeladen, zat na 9 dagen alweer op 8%...
(ik gebruik meldingen, uitgebreide slaapfunctie, en check regelmatig de tijd)
Misschien ligt het aan t koudere weer of verschillende firmware versies maar ik heb nog niet helemaal door hoelang die batterij nu echt mee kan gaan.

Tevens heb ik het idee dat de trilmotor wat 'rauwer' trilt (ik hoor hem soms gewoon).
Ik houd hem altijd om tijdens douchen, wassen, bad, etc.
Heb hem ook al vele malen omgehouden tijdens zwemmen en een paar keer van de bodem moeten duiken omdat het bandje los ging bij een duik/bommetje. Hij is dus behoorlijk waterdicht.
Ook vanochtend een nieuwe firmware erop gezet, ik krijg nu ook een icoon van een envelop wanneer ik gmail binnen krijg :-)
Ook zit er bij de hardloop functie nu een "treadmill" optie voor als je alleen op een band gaat rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:38:
[...]

Dat is niet normaal. Als ik stationair afwas, werk of tafelvoetbal speel ziet de Mi Band 2 geen KM's bij mij.
T was idd wel wat spullen wegzetten enzo, instelling is wel om goede arm (links), ik heb em nog te kort (paar uur) om te zien of het daadwerkelijk een afwijking is, anders gaat ie de volgende keer af bij de afwas :)
Is er ook een mogelijkheid om deze data te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Ik heb als test alle trillingen uitgezet (alarm/bellen), maar nog ben ik 25% accuduur in 3 dagen kwijt.

Het lijkt erop dat ik alle opties gewoon weer aan kan zetten, het verbruik blijft gewoon hoog.
Moet er maar aan wennen dat ik gemiddeld om de 10 dagen moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 11-07 16:42
Cheetah_777 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:17:
Vraagje,
"Wat heb jij vandaag gedaan?"
"Ik heb 1,6 km afgewassen!"

Maar zonder gekheid, ik merk ook dat ik mijn armen vrij veel beweeg en dat tikt best wel aan in de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Riczun schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:26:
Ik heb als test alle trillingen uitgezet (alarm/bellen), maar nog ben ik 25% accuduur in 3 dagen kwijt.

Het lijkt erop dat ik alle opties gewoon weer aan kan zetten, het verbruik blijft gewoon hoog.
Way kloten ik heb in 13 dagen 30% batterij verbruikt. Dus dan kom ik weer rond de 40 dagen uit met een batterijlading..

Trillen bij gebeld worden staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:46:
[...]

Maar zonder gekheid, ik merk ook dat ik mijn armen vrij veel beweeg en dat tikt best wel aan in de regel.
:o
Maar idd, beetje jammer dat een activity tracker er dan zo naast kan zitten: als ik google fit op mijn telefoon heb en die meesleep is ie accurater qua afstand en calorieën dan deze gadget die er speciaal voor gemaakt is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Cheetah_777 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:15:
[...]

:o
Maar idd, beetje jammer dat een activity tracker er dan zo naast kan zitten: als ik google fit op mijn telefoon heb en die meesleep is ie accurater qua afstand en calorieën dan deze gadget die er speciaal voor gemaakt is. :?
Je telefoon heeft meer bronnen. De miband2 is eigenlijk een hele domme activity tracker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

ksborg schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:46:
[...]

Dat doet ie hier niet hoor. Als ik mijn armen beweeg worst er geen enkele stap geregistreerd. Volgens mij is de tracker ook weer niet zo simpel. Afgelegde afstand klopt vaak redelijk tot vrij nauwkeurig in vergelijking tot mijn polar m400 (GPS tracking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Welkome toevoeging. Bij een SMS / iMessage kan ik nu de verzender van het bericht zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
robcoenen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:24:
Welkome toevoeging. Bij een SMS / iMessage kan ik nu de verzender van het bericht zien :)
Nice :) Nu nog bij whatsapp bijvoorbeeld. Hoe/Wanneer krijg je deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Ben van plan er een aan te schaffen voor bij mijn redmi Note 3 :).

Zag dat er een international Version is bij sommige verkopers. Is dat een verkooptruc of is er een wezenlijk verschil? Bij de Redmi's maakt het namelijk wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kjast schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:49:
Ben van plan er een aan te schaffen voor bij mijn redmi Note 3 :).

Zag dat er een international Version is bij sommige verkopers. Is dat een verkooptruc of is er een wezenlijk verschil? Bij de Redmi's maakt het namelijk wel uit.
Ik denk een truc, maar als je die versie besteld kom je er wellicht achter wat het inhoud. Misschien dat ze er dan een Engelstalige gebruiksaanwijzing bij hebben oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:28:
[...]
Misschien dat ze er dan een Engelstalige gebruiksaanwijzing bij hebben oid.
^dit^ is de internationale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
yannickie111 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 01:12:
Vandaag ook een mi band 2 binnengekregen. Meteen een stainless steel band erbij gekocht, vind ik wat chiquer dan de rubberen :)
Ik heb de tools app meteen maar gekocht.
Wat zijn tips/instellingen die ik echt niet mag missen op de mi band? Bijvoorbeeld met dragen in de nacht en je slaap bijhouden?
Heb je een zilveren of zwarte bandje gekocht?

Ik heb namelijk ook een stainless steel band in het zilver, maar dan voor de Mi band 1. Dit oogt idd een stuk mooier/chiquer dan een rubberen bandje. Bij de Miband 1 past zin zilveren stainless steel band mooi bij de module, het lijkt bijna gewoon 1 geheel.

Ik heb zelf (nog) geen Miband 2, maar als ik die haal zou ik ook zo'n vergelijkbaar bandje willen. Alleen denk ik dat een zilveren bandje gaat vloeken bij de zwarte module en dat ik beter voor een zwart bandje moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
xileS schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:40:
[...]

Heb je een zilveren of zwarte bandje gekocht?

Ik heb namelijk ook een stainless steel band in het zilver, maar dan voor de Mi band 1. Dit oogt idd een stuk mooier/chiquer dan een rubberen bandje. Bij de Miband 1 past zin zilveren stainless steel band mooi bij de module, het lijkt bijna gewoon 1 geheel.

Ik heb zelf (nog) geen Miband 2, maar als ik die haal zou ik ook zo'n vergelijkbaar bandje willen. Alleen denk ik dat een zilveren bandje gaat vloeken bij de zwarte module en dat ik beter voor een zwart bandje moet gaan.
Een zilveren inderdaad. Kan vanmiddag wel een foto maken voor je hoe het er met module uit ziet. Heb de band nu niet om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
yannickie111 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:28:
[...]

Nice :) Nu nog bij whatsapp bijvoorbeeld. Hoe/Wanneer krijg je deze update?
Heb de update gister aangeboden gekregen na een update van de app (op iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

robcoenen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:11:
[...]

Me to!

Geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
robcoenen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:11:
[...]

Maw. heb je whats app er nu ook bij kunnen selecteren?

IOS ondersteuning is iig. een stuk beperkter in mogelijkheden dan android (zeurmodus: waarom heb ik ook geen fijn toestel!!!, hopelijk is iphone over 4 jaar net zo fijn als android).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Riczun schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:26:

Probeer eens uit te zetten dat het scherm aan gaat bij een polsbeweging. Dat was het bij mij, het scherm ging gewoon te veel aan (continu in bed, en in de auto in elke bocht). Als het dat is dan moet je de afweging maken wat je belangrijker vind, de accutijd of de handigheid dat het scherm zo aan gaat (bij mij staat het momenteel uit, ik denk dat ik het zo laat).

Nu haal ik denk ik ook de 40 dagen wel, hiervoor rond de 10.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 14-12-2016 12:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Marzman schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:39:
Probeer eens uit te zetten dat het scherm aan gaat bij een polsbeweging. Dat was het bij mij, het scherm ging gewoon te veel aan (continu in bed, en in de auto in elke bocht). Als het dat is dan moet je de afweging maken wat je belangrijker vind, de accutijd of de handigheid dat het scherm zo aan gaat (bij mij staat het momenteel uit, ik denk dat ik het zo laat).

Nu haal ik denk ik ook de 40 dagen wel, hiervoor rond de 10.
Ik heb die helaas al een geruimte tijd uitstaan. Ik merkte inderdaad dat het schermpje teveel aanging.

Alles maximaal aan of uit maakt tot nu toe bij mij weinig uit.

Enige wat ik zit te bedenken is dat mijn telefoon niet altijd in de buurt is. 'S nachts ligt mijn telefoon beneden of zelfs uit en overdag loop ik ook regelmatig weg van mijn telefoon.
Hebben jullie daar nog verschil in accuduur mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zit nu na 9 dagen op 56% batterij. Prima.

• Bor

Bor

Er staat weer een nieuwe versie van de app in de Play Store met een nieuwe firmware versie V1.0.1.28 :)

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
Bor schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:26:
Er staat weer een nieuwe versie van de app in de Play Store met een nieuwe firmware versie V1.0.1.28 :)
Na de firmware update kon m'n mobiel de Mi band niet meer vinden, dus ik moest hem unpairen, bluetooth opnieuw aan en uit doen en weer pairen voor het werkte.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wacht maar even, in de playstore klaagt ook iemand dat alerts niet meer werken.

/▌

• nodereef
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-01 23:02
Ik kan zo snel niets vinden over spotify, dus met risisco op herhaling: Heeft iemand ervaring met het bedienen van de spotify app voor android met de mi band 2? Ik denk dan aan dingen als vorig/volgend nummer en play/pauze.
Edit: Inmiddels de app "Mi Band 2 Func Button" gevonden in de appstore die claimt spotify te kunnen bedienen, iemand hier ervaring mee?

Wat gebeurt er met de normale functionaliteit van de button op de band als de single tap wordt ingesteld om muziek mee te beinvloeden?

Is het ook mogelijk het volume van spotify aan te passen via de band?

[ Voor 44% gewijzigd door nodereef op 15-12-2016 15:48 ]

• xileS
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:05:
[...]

Een zilveren inderdaad. Kan vanmiddag wel een foto maken voor je hoe het er met module uit ziet. Heb de band nu niet om :)
Zonet ook een Xiaomi MiBand 2 besteld voor € 19,19.

Als bandje, dacht ik aan deze te bestellen, maar dan toch de zwarte. Dat lijkt mij mooier met de zwarte module. Voor mijn vriendin misschien die gouden, maar daar zie ik geen duidelijke foto van. Zag ook nog deze, geen idee wat de verschil is.

[ Voor 10% gewijzigd door xileS op 15-12-2016 17:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 17:54
flippiej schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:29:
[...]

Na de firmware update kon m'n mobiel de Mi band niet meer vinden, dus ik moest hem unpairen, bluetooth opnieuw aan en uit doen en weer pairen voor het werkte.
Marzman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:41:
Ik wacht maar even, in de playstore klaagt ook iemand dat alerts niet meer werken.
Ik heb geupdate. Nergens last van. Ook alerts komen gewoon binnen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
Ik heb de update gedaan en alles draait prima.

Ik heb een leren bandje met aluminium frame maar dan lijkt het ineens een dames horloge. Dus ik houd het bij het standaard zwart siliconen bandje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coldasice
Zojuist versie 2.2.9 geinstalleerd, met mijn telefoon op NL geen verandering. Nadat ik hem naar Engels veranderde kreeg ik een font firmware update en krijg ik nu de naam van de beller te zien. Met de notify &fitness app krijg ik whatsapp berichtjes door.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R8uyi3ON8F4rcKbH80w2dM0t/thumb.jpg

met de notify & fitness app kan ik iedere textuele waarschuwing van de telefoon doorgeven. Ik heb zojuist een test gedaan met FotMob en kreeg de eindstand door van een wedstrijd. _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door coldasice op 16-12-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vroeg mij net af of het dmv 1 van de apps mogelijk is om de Miband hard te laten trillen als die zijn Bluetooth verbinding verliest en dus buiten bereik is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xileS schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:49:
Vroeg mij net af of het dmv 1 van de apps mogelijk is om de Miband hard te laten trillen als die zijn Bluetooth verbinding verliest en dus buiten bereik is.
Nee, want de Mi Band is daar niet slim genoeg voor. Enkel als hij via Bluetooth de opdracht krijgt om te trillen zal ie dat doen. Als je zo'n soort functie wil kan je beter op zoek gaan maar een manier om de mobiel te laten trillen/piepen als ie buiten bereik is. Omgekeerd denken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah duidelijk. Vroeg mij dit af omdat telefoon van vriendin vandaag is gestolen uit haar jaszak in de supermarkt zonder dat ze het daar had. Was hiermee waarschijnlijk ook niet voorkomen, maar had ze het wel sneller in de gaten gehad. Hopelijk een wijze les dat ze helaas beter moet opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb m'n telefoon op Engels gezet maar ik zie enkel een nummer op mn miband. Nu toch weer naar Nederlands gezet en ik zie enkel nog een telefoon icoontje.
T heeft voor mij ook niet genoeg toegevoegde waarde om verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Chris.nl schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:09:
Nee, want de Mi Band is daar niet slim genoeg voor. Enkel als hij via Bluetooth de opdracht krijgt om te trillen zal ie dat doen. Als je zo'n soort functie wil kan je beter op zoek gaan maar een manier om de mobiel te laten trillen/piepen als ie buiten bereik is. Omgekeerd denken dus...
Dus standaard laten trillen tenzij hij op de Bluetooth zit :P

Die van mij is onderweg, vooralsnog met plastic bandje.

Is het schermpje een beetje kras vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kjast schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:21:
[...]

Dus standaard laten trillen tenzij hij op de Bluetooth zit :P

Die van mij is onderweg, vooralsnog met plastic bandje.

Is het schermpje een beetje kras vast?
:+ ja dat kan ook....

Ja, het scherm is een beetje krasvast. Ik heb de eerste krasjes al te pakken, maar dat stoort niet. Prijs / kwaliteit verhouding is goed genoeg. Al zou ik liever 10 euro extra betalen voor een MiBand met saffierglas.

[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 19-12-2016 08:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.