Ik heb vandaag de Mi Band 2 ook ontvangen. 'k Heb hem gekocht bij
GSMpunt.nl tja, dat is wat duurder dan elders maar 'k had um wel in 1 dag thuis.
Ik krijg hem maar niet gepaird met mijn OnePlus3. Ik kom niet verder dan het scherm "
Press the band to confirm when you feel vibration" want de Mi Band 2 geeft me geen enkele notie van pairen. Ook met mijn Nexus7 2013 krijg ik hem niet gepaird. Dus met een ander apparaat pairen, de firmware updaten en vervolgens met de OnePlus3 pairen lijkt er niet in te zitten.
Maar goed, ik denk een handige jongen te zijn, dus ben ik gaan googelen.
Deze fix zag er veelbelovend uit. Door het bluetooth macadres handmatig in te voeren bij
Mi Band Notify kreeg ik ook een
soort van verbinding.
Maar dit is dan ook alles, ik kan enkel zien hoeveel stappen er zijn gezet en hoe vol de accu zit. Vanuit de Mi Band Notify app kan ik mijn hartslag niet meten en de display of trilmotor ook niet testen, hij geeft ook geen notificaties door. Daarnaast krijg ik hem nog steeds niet gepaird met de officiele
Mi Fit app.
Ook niet met de los te downloaden versie 2.2.0
In de
fix-tutorial staat "
Now the Mi Band Notify app will prompt you to fill up your profile details such as height, weight, sex etc. After that there's an option to fill Xiaomi user id, and you will have an option to fetch the details directly from Mi Fit app. ( Since i have already paired it's not seen in the screenshot.) Select the "Fetch from the MI Fit" option and Voila MI band will be paired with MI Fit app!"
Nu kan ik wel mijn profiel invullen, maar ik heb geen optie gevonden om mijn Xiaomi user id in te voeren, of de Mi Band Notify app te laten syncen/pairen met Mi Fit.
Ik weet niet hoe ik nu verder kan prutsen om hem werkend te krijgen. Zolang de Mi Band2 me niet de juiste tijd of notificaties laat zien, is hij niet bruikbaar voor me. Heeft iemand nog een tip?