@icecr0wn ook hier een OnePlus One en Bluetooth staan 24/7 aan. Ik merk ook maar heel weinig verschil met bluetooth aan of uit.
bedoel je de naam ?hoe kan je dat zien en met welke telefoon en welke app?Alexknl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:06:
Heb hem op black friday voor 13 euro gekocht en nu al een weekje in bezit. Ben er best blij mee voor het geld. Ik wist helemaal niet dat ik er ook notificaties van bijv. Whatsapp en Snapchat mee kan ontvangen en je ziet ook wie je belt. HandigHeb geen Apple Watch meer nodig haha.
Nee, alleen het symbool van de app. Dus als hij trilt, of het een melding van snapchat is, of van whatsapp bijvoorbeeld. Staat helaas geen naam bij. Alleen als iemand belt kan er een naam bij staan.mongkut schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:55:
[...]
bedoel je de naam ?hoe kan je dat zien en met welke telefoon?
Ik vind hem trouwens best irritant worden. Heb hem de laatste paar dagen niet meer gedragen. Gelukkig heb ik destijds geen Apple Watch gekocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Alexknl op 13-01-2018 12:58 ]
Wat vind je er irritant aan? Ik draag hem eigenlijk 24/7 behalve als hij aan het laden is eens in de vier weken. Vrijdag was ik hem vergeten terug om te doen na het opladen en dat was best irritant, hield mijn telefoon steeds bij mijn pols om te unlocken en dan gebeurde er niks
, ook een paar keer op mijn pols gekeken voor de tijd.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik dacht dat ik dat handig zou vinden om op mijn pols te zien wat voor melding ik binnen krijg, maar hij trilt bij bijvoorbeeld whatsapp en snapchat bij elk individueel bericht, dus die heb ik al uit gezet. En wanneer mijn pols nu trilt voor een melding kijk ik er eigenlijk niet meer naar. Ik hoef het niet direct te weten. En die enkele keer dat iemand mij belt is het wel handig, maar is het niet waard om daar de hele dag dat ding voor om te hebben. Als ik auto rij en mijn telefoon in de autostand staat, blijft dat ding wel de hele tijd gewoon bij elk bericht door trillen tijdens het rijden. De app heb ik een paar keer gebruikt voor een hardloopsessie maar ik heb niks aan die gegevens die je dan achteraf ziet. Net zoals stappen en hartslag, doe ik ook niks meer mee. Stappen zie ik ook in de Health app. Vind hem ook niet bepaald mooi. Had ik niet gedacht van te voren maar ik houd het toch liever bij een normaal horloge voor mij persoonlijk. Kan me best indenken dat mensen dit wel heel handig en fijn vinden, maar niet voor mij.Marzman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:47:
Wat vind je er irritant aan? Ik draag hem eigenlijk 24/7 behalve als hij aan het laden is eens in de vier weken. Vrijdag was ik hem vergeten terug om te doen na het opladen en dat was best irritant, hield mijn telefoon steeds bij mijn pols om te unlocken en dan gebeurde er niks, ook een paar keer op mijn pols gekeken voor de tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Alexknl op 14-01-2018 13:57 ]
Dat trillen voor niet interessante dingen is meer een kwestie van instellen. Op mijn telefoon zet ik het geluid en trillen van de meeste messaging apps ook meteen uit. Ik zie het wel in de notificatiebalk en als het haast heeft bellen ze wel. Op de band staat het standaard uit en is het dan een kwestie van 'niet aanzetten' 
Je hebt wel gelijk met het design dat mooier kan. Het scheelt al wat met een ander bandje, ik heb nu een metalen bandje en dat ziet er iets beter uit dan dat rubber maar echt mooi is het niet. De functionaliteit zou eigenlijk ook gemakkelijk in een traditioneel uitziend horloge kunnen. Fossil heeft dat dacht ik ook (voor redelijke prijzen), maar aangezien die horloges nog geen eigen draadje hebben zal de fanbase daarvan ook tegenvallen.
Stappen in de health app zonder bandje? Dat werkt dan toch alleen als je telefoon in je zak zit? Op zich zou Xiaomi er nog een enkelbandje variant op kunnen maken voor de mensen die het niet willen zien. Ik denk dat stappen dan zelfs makkelijker te tellen zijn, en je kunt het display weglaten (zoals de band1 dus, maar met een iets groter bandje voor je enkel).
Je hebt wel gelijk met het design dat mooier kan. Het scheelt al wat met een ander bandje, ik heb nu een metalen bandje en dat ziet er iets beter uit dan dat rubber maar echt mooi is het niet. De functionaliteit zou eigenlijk ook gemakkelijk in een traditioneel uitziend horloge kunnen. Fossil heeft dat dacht ik ook (voor redelijke prijzen), maar aangezien die horloges nog geen eigen draadje hebben zal de fanbase daarvan ook tegenvallen.
Stappen in de health app zonder bandje? Dat werkt dan toch alleen als je telefoon in je zak zit? Op zich zou Xiaomi er nog een enkelbandje variant op kunnen maken voor de mensen die het niet willen zien. Ik denk dat stappen dan zelfs makkelijker te tellen zijn, en je kunt het display weglaten (zoals de band1 dus, maar met een iets groter bandje voor je enkel).
/▌
Ik overweeg de Xiaomi Mi Band 2 te halen, met name voor de sleep tracking en de hartslagmeter. Voor een ruim tientje kan ik me daar geen buil aan vallen.
Echter wil ik graag dat alles richting Samsung S Health gaat. Kan dit gewoon?
Er zit een optie in S Health om naar wearables te scannen, weet alleen niet of de Mi Band 2 daar in op zal duiken?
Heb namelijk niet zo'n zin om een app van Xiaomi zelf te moeten installeren welke dan weer ergens anders heen synchroniseert, etc.
Echter wil ik graag dat alles richting Samsung S Health gaat. Kan dit gewoon?
Er zit een optie in S Health om naar wearables te scannen, weet alleen niet of de Mi Band 2 daar in op zal duiken?
Heb namelijk niet zo'n zin om een app van Xiaomi zelf te moeten installeren welke dan weer ergens anders heen synchroniseert, etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 16-01-2018 22:09 ]
Nee, alleen via omwegen: https://www.google.nl/amp...upport_samsungs_s_health/
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Meh. Precies wat ik niet wil dus.Taigu schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:27:
Nee, alleen via omwegen: https://www.google.nl/amp...upport_samsungs_s_health/
Dan spaar ik nog even door voor een Samsung Gear Fit.
@Zorian S Health kan inderdaad niet, maar Google Fit wel. Wellicht is dat ook al voldoende?
Zorian schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:53:
[...]
Meh. Precies wat ik niet wil dus.
Dan spaar ik nog even door voor een Samsung Gear Fit.Thanks!
Inderdaad, 2 tientjes of 150+ is nogal een verschil waarbij je niet snel een dergelijke afweging maakt.rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:57:
@Zorian S Health kan inderdaad niet, maar Google Fit wel. Wellicht is dat ook al voldoende?
In Google Fit telt hij veel te veel kcal voor de stappen. Ik had dat dan weer gekoppeld aan Myfithnesspall via Google Fit maar dat is vrij waardeloos.
De App van Xiaomi vind ik eigenlijk wel ok. Hij wordt vaak geüpdate (zeker vergeleken met apps van concurrenten). Ik gebruik geen third party apps meer.
De App van Xiaomi vind ik eigenlijk wel ok. Hij wordt vaak geüpdate (zeker vergeleken met apps van concurrenten). Ik gebruik geen third party apps meer.
[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 17-01-2018 09:08 ]
/▌
Sinds kort dus ook in het bezit van een Mi Band 2, ik krijg hier ook een notificatie binnen van een whatsapp bericht. Maar ik merk dat de melding vervolgens ook verdwijnt van mijn toestel. Heel vervelend, ik kom er alleen niet achter hoe ik het oplos. Iemand een idee? (Ik gebruik ook Mi tools)
Ik heb diverse persoonlijke redenen om S Health te verkiezen boven Google Fit.rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:57:
De Mi Band is inderdaad goedkoper maar het voelt me zo 'halfbakken' aan (niet flamend bedoeld) als het allemaal via omweggetjes en alternatieve apps moet.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar voor die 10 euro mag je best wel wat prutsen vind ik.Zorian schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:53:
De Mi Band is inderdaad goedkoper maar het voelt me zo 'halfbakken' aan (niet flamend bedoeld) als het allemaal via omweggetjes en alternatieve apps moet.
True, maar het voelt zo zonde om iets te halen als de kans reëel is dat het op de plank verdwijnt.rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:54:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens. Maar voor die 10 euro mag je best wel wat prutsen vind ik.
@Zorian ook mee eens. Maar ik zou er gewoon eentje halen, is het niks of bevalt het niet, verkoop je dat ding met winst op marktplaats / V&A.
Daarnaast heeft die app ook widgets om de notificaties tijdelijk geheel uit te zetten.
Je kan ook een andere app gebruiken, dan kan je per app ook instellen welke meldingen je wel en niet wilt ontvangen. Ik heb goede ervaringen met Google Play: Notify & Fitness for Mi Band. Daar heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat ik van Whatsapp alleen meldingen wil ontvangen van mijn vriendin.Alexknl schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:55:
Ik dacht dat ik dat handig zou vinden om op mijn pols te zien wat voor melding ik binnen krijg, maar hij trilt bij bijvoorbeeld whatsapp en snapchat bij elk individueel bericht, dus die heb ik al uit gezet. En wanneer mijn pols nu trilt voor een melding kijk ik er eigenlijk niet meer naar.
Daarnaast heeft die app ook widgets om de notificaties tijdelijk geheel uit te zetten.
[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 09:13 ]
Ik heb een iphonerens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:56:
Je kan ook een andere app gebruiken, dan kan je per app ook instellen welke meldingen je wel en niet wilt ontvangen. Ik heb goede ervaringen met Google Play: Notify & Fitness for Mi Band. Daar heb ik bijvoorbeeld ingesteld dat ik van Whatsapp alleen meldingen wil ontvangen van mijn vriendin.
Ah ja, dan zal je het moeten doen met de Mi Fit app.
Zijn er al mensen met een Amazfit bip? Lijkt me de logische opvolger van de Mi band 2
Dat gaat meer richting Smartwatch toch? (ook niks mis mee), hier [Xiaomi Amazfit Smartwatch] Ervaringen & Discussie hebben wel mensen het er over.Brammos85 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:41:
Zijn er al mensen met een Amazfit bip? Lijkt me de logische opvolger van de Mi band 2
/▌
Niet helemaal. Hij heeft voornamelijk een duidelijker scherm en GPS. Verder vergelijkbaar met de Mii band 2, daarom in mijn ogen ook de spirituele opvolger. Zeker gezien de uitstekende accuduur. Iets wat van de gewone Amazfit niet echt te zeggen valtMarzman schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:35:
[...]
Dat gaat meer richting Smartwatch toch? (ook niks mis mee), hier [Xiaomi Amazfit Smartwatch] Ervaringen & Discussie hebben wel mensen het er over.
Voor zover ik kan zien is de Amazfit €100,00 (ik zou het fout kunnen hebben). Aangezien ik €12,00 voor mijn Mi Band heb betaald lijkt het mij niet vergelijkbaar.....Brammos85 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:02:
[...]
Niet helemaal. Hij heeft voornamelijk een duidelijker scherm en GPS. Verder vergelijkbaar met de Mii band 2, daarom in mijn ogen ook de spirituele opvolger. Zeker gezien de uitstekende accuduur. Iets wat van de gewone Amazfit niet echt te zeggen valt
Er is een verschil tussen de ronde Amazfit en de vierkante Amazfit bip.Bugs3 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:19:
[...]
Voor zover ik kan zien is de Amazfit €100,00 (ik zou het fout kunnen hebben). Aangezien ik €12,00 voor mijn Mi Band heb betaald lijkt het mij niet vergelijkbaar.....
De laatste is voor 5 tientjes ook te krijgen
Sinds half december ben ik in het bezit van een Mi Band 2. Eigenlijk permanent gedragen om mijn rechterarm, alleen na 't douchen of tijdens het volleyballen even af.
Nu heb ik sinds gisteren een pijnlijke bult op die plek zitten. Het lijkt op een ontstoken pees
.
Ik vermoed dat de combinatie van een third-party bandje dat wat harder is dan de siliconen band van Xiaomi, verkeerd slapen (arm onder mijn lijf) en wellicht iets te strak om gedaan dit heeft veroorzaakt.
Tot de boel verbetert m'n MB2 maar op de linker arm en de situatie in de gaten houden.
Zijn er anderen met deze symptomen?
Nu heb ik sinds gisteren een pijnlijke bult op die plek zitten. Het lijkt op een ontstoken pees

Ik vermoed dat de combinatie van een third-party bandje dat wat harder is dan de siliconen band van Xiaomi, verkeerd slapen (arm onder mijn lijf) en wellicht iets te strak om gedaan dit heeft veroorzaakt.
Tot de boel verbetert m'n MB2 maar op de linker arm en de situatie in de gaten houden.
[ Voor 6% gewijzigd door TheOmen op 24-01-2018 08:54 ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik was op zoek naar een horloge/ fit-band die ik in de sauna kan dragen. Hoewel de Mi Band 2 officieel IP67 is (spatwaterdicht), heb ik er een besteld om te testen (alles voor de wetenschap).
Ik heb de Mi Band 2 dus niet gespaard.
- (heet) douchen
- Finse sauna (96 graden, bovenste bank): 6 rondes, ca 15 minuten per keer.
- Dompelbaden (ca. 8 graden) minimaal 1 minuut onder water.
- Zwemmen: minimaal 30 minuten (niet duiken)
- Hot tub (15 minuten)
- Stoombad (2 x 20 minuten)
Eerste test was circa drie uur zware mishandeling, maar hij doet het nog perfect.
Display wisselt wel tussen functies bij nat worden, en de button reageert niet altijd, maar dat is op te lossen door een swipe van boven naar beneden (begin je swipe op het display).
Geen garanties natuurlijk, maar het lijkt erop dat de Mi band 2 wel een stootje kan hebben.
Ik zal de komende tijd vaker testen met dezelfde Mi Band 2, en hier laten weten of het me gelukt is hem te slopen. ;-)
- (heet) douchen
- Hot tub (15 minuten)
Eerste test was circa drie uur zware mishandeling, maar hij doet het nog perfect.
Display wisselt wel tussen functies bij nat worden, en de button reageert niet altijd, maar dat is op te lossen door een swipe van boven naar beneden (begin je swipe op het display).
Geen garanties natuurlijk, maar het lijkt erop dat de Mi band 2 wel een stootje kan hebben.
Ik zal de komende tijd vaker testen met dezelfde Mi Band 2, en hier laten weten of het me gelukt is hem te slopen. ;-)
Nooit last van gehad, heb verschillende thirdparty bandjes en verschillende originele bandjes al gehad en draag hem permanent (ook onder de douche en tijdens het zwemmen, hij kan er prima tegen want ik heb hem inmiddels 1,5 jaar. Alleen de contactpuntjes heb ik pas op moeten poetsen op een spijkerbroek omdat hij niet meer wilde opladen, maar dat is daarmee ook weer opglost). Alleen tijdens het opladen (eens per maand ofzo) doe ik hem een paar uur af. Ik doe ze nooit superstrak om (hetzelfde als hoe ik een horloge om doe, al zegt dat je waarschijnlijk niks als je niet weet hoe ik een horloge om doeTheOmen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:53:
Sinds half december ben ik in het bezit van een Mi Band 2. Eigenlijk permanent gedragen om mijn rechterarm, alleen na 't douchen of tijdens het volleyballen even af.
Nu heb ik sinds gisteren een pijnlijke bult op die plek zitten. Het lijkt op een ontstoken pees.
Van de andere kant, ik scheer mezelf al meer dan 25 jaar en vorige week had ik opeens een ontstoken plek op mijn kin. Dat kan altijd gebeuren.
Ik heb een twee jaar een abonnement gehad op het zwembad en toen 4 keer per week 45 minuten gezwommen waarvan zeker een jaar met de Miband 2 om. De eerste keer omdat ik mijn third party bandje lastig los kreeg, maar daarna niet eens meer geprobeerd omdat het toch niks uitmaakt. Alles werkt nog. De display moet je inderdaad negeren, die kan aan gaan door druppels net als onder de douche en hij telt niks van het zwemmen dus het is ook niet dat het iets toevoegd.SuperShallow schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:00:
Ik was op zoek naar een horloge/ fit-band die ik in de sauna kan dragen. Hoewel de Mi Band 2 officieel IP67 is (spatwaterdicht), heb ik er een besteld om te testen (alles voor de wetenschap).
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 25-01-2018 08:21 ]
/▌
Tja, het kan natuurlijk een samenloop van omstandigheden zijn, maar ik vond het wel apart.Marzman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:15:
[...]
Nooit last van gehad, heb verschillende thirdparty bandjes en verschillende originele bandjes al gehad en draag hem permanent (ook onder de douche en tijdens het zwemmen, hij kan er prima tegen want ik heb hem inmiddels 1,5 jaar. Alleen de contactpuntjes heb ik pas op moeten poetsen op een spijkerbroek omdat hij niet meer wilde opladen, maar dat is daarmee ook weer opglost). Alleen tijdens het opladen (eens per maand ofzo) doe ik hem een paar uur af. Ik doe ze nooit superstrak om (hetzelfde als hoe ik een horloge om doe, al zegt dat je waarschijnlijk niks als je niet weet hoe ik een horloge om doe)
Van de andere kant, ik scheer mezelf al meer dan 25 jaar en vorige week had ik opeens een ontstoken plek op mijn kin. Dat kan altijd gebeuren.
Hoe dan ook, als ik zoek op blessures icm the MB2 dan zie ik alleen brandwonden.....
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Welk bandje heb je eigenlijk? Rubber, metaal, nepleer?
/▌
Deze van AliExpress: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.x9rNa1Marzman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:14:
Welk bandje heb je eigenlijk? Rubber, metaal, nepleer?
Het plastic is wat harder dan de siliconenband van Xiaomi zelf.
Daarnaast heb ik ook nog een leren bandje (https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.x9rNa1) voor nette aangelegenheden
Daar heb ik geen ervaring mee, ik heb twee rubberen originele (als origineel verkocht, je weet het nooit zeker met China maar de samenstelling leek en voelde wel hetzelfde) bandjes (zwart en geel) en twee metalen bandjes.
/▌
Ik had eigenlijk regelmatig gedoe met opladen, alleen in mijn PC werkte hij betrouwbaar, maar in mijn Koppla laadde hij soms niet op en ook in mijn powerbank stopte hij soms al gauw met laden. Las iets dat apparaten met een lage energie-opslag (en laag vraag-amperage) niet altijd goed werken met dat soort opladers. Daardoor was die vaak toch niet vol wanneer ik hem net wilde gebruiken en was hij vol op de momenten dat ik hem niet nodig had.
Heb hem maar weer verkocht, deed er te weinig mee en met alle Bluetooth-notificatie opties was hij wel degelijk snel leeg. De 30 dagen die je hier leest is volgens mij als je hem amper gekoppeld hebt aan je telefoon.
Eigenlijk zou je zoiets willen maar dan op E-ink zodat je de meldingen en tijd ook met zonlicht kon lezen. Het trillen bij bellen vond ik wel handig en ga ik wel missen. Mijn S5 trilt amper voelbaar in zijn hoesje.
Heb hem maar weer verkocht, deed er te weinig mee en met alle Bluetooth-notificatie opties was hij wel degelijk snel leeg. De 30 dagen die je hier leest is volgens mij als je hem amper gekoppeld hebt aan je telefoon.
Eigenlijk zou je zoiets willen maar dan op E-ink zodat je de meldingen en tijd ook met zonlicht kon lezen. Het trillen bij bellen vond ik wel handig en ga ik wel missen. Mijn S5 trilt amper voelbaar in zijn hoesje.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat klopt inderdaad als een bus. Ik heb drie verschillende powerbanks en de Mi Band kan alleen laden bij 2 powerbanks, bij de derde gaat simpelweg het laadlampje weer uit na een aantal seconden. In de Koppla oplader daarin tegen wordt het apparaat prima geladen, dus wel vreemd dat dat bij jou niet werkte.MsG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:37:
Ik had eigenlijk regelmatig gedoe met opladen, alleen in mijn PC werkte hij betrouwbaar, maar in mijn Koppla laadde hij soms niet op en ook in mijn powerbank stopte hij soms al gauw met laden. Las iets dat apparaten met een lage energie-opslag (en laag vraag-amperage) niet altijd goed werken met dat soort opladers. Daardoor was die vaak toch niet vol wanneer ik hem net wilde gebruiken en was hij vol op de momenten dat ik hem niet nodig had.
Wat is snel? Ik heb het ding altijd om, laat alle notificaties doorsturen door middel van Notify & Fitness en doe 's nachts slaapmetingen dmv. Sleep As Android en haal 7 dagen.Heb hem maar weer verkocht, deed er te weinig mee en met alle Bluetooth-notificatie opties was hij wel degelijk snel leeg.
Nu heb ik sinds kort Notify & Fitness anders ingesteld en nu worden alleen de Whatsapp berichten doorgestuurd en ik haal met gemak de 14 dagen.
Hier een maand accuduur met 24/7 bluetooth koppeling en trilfunctie voor telefoonoproepen, sms, e-mail, whatsapp en "breaking news" van nos en nu.nl.MsG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:37:
Zou erg slecht zijn als ie juist door bluetooth snel leeg zou lopen. MiBand 2 maakt trouwens sowieso gebruik van low energy bluetooth, dus batterijverbruik door bluetooth zou gewoon zuinig moeten zijn.
Nou ja ik zette het af tegen de 30 dagen die je hier veelvuldig las, het zou kunnen dat het alsnog 7 dagen was, maar dan werd het voor mij weer gedoe vanwege het feit dat hij issues gaf met mijn powerbanks, en je juist onderweg zo'n ding weer bij wil kunnen laden. Heb toch liever iets met inductie en een platform waar je hem bijvoorbeeld oplegt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
30 dagen is standby, of te wel: op tafel leggen en niks mee doen. Dus het is logisch dat dat niet gehaald wordt.MsG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:49:
Nou ja ik zette het af tegen de 30 dagen die je hier veelvuldig las,
Dat zou inderdaad mooi zijn, net zoals een groter schermpje en meer knoppen. Maar daar is dit bandje helemaal niet voor bedoeld / gemaakt en al helemaal niet voor 15 euro.Heb toch liever iets met inductie en een platform waar je hem bijvoorbeeld oplegt.
Denk dat ik het wel haal hoor die 30 dagen.rens-br schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:52:
[...]
30 dagen is standby, of te wel: op tafel leggen en niks mee doen. Dus het is logisch dat dat niet gehaald wordt.
Maar goed, de enige melding die ik krijg is als de telefoon gaat.
En die bip is echt wel een mooie opvolger.
[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 25-01-2018 14:50 ]
Hier haal ik ruim twee weken maar dat wil nog wel eens wisselen omdat ik teveel met de settings in Notify & Fitness aan het spelen ben.
Notifications doorsturen naar de Mi Band doe ik niet, werd er na een poos helemaal suf van.
Welke settings gebruiken jullie eigenlijk in N&F welke anders zijn dan de defaults?
Blijf sommige dingen toch lastig vinden en een beetje een uitprobeer gehalte hebben om er achter te komen wat het nu daadwerkelijk doet.
Notifications doorsturen naar de Mi Band doe ik niet, werd er na een poos helemaal suf van.
Welke settings gebruiken jullie eigenlijk in N&F welke anders zijn dan de defaults?
Blijf sommige dingen toch lastig vinden en een beetje een uitprobeer gehalte hebben om er achter te komen wat het nu daadwerkelijk doet.
Ik haal 3 weken met twee wekkers per dag en een paar notificaties en bluetooth aan. 4 weken zonder de notificaties en wekkers.
/▌
Idem hier, eigenlijk absoluut geen klagen van batterijduur.Marzman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:55:
Ik haal 3 weken met twee wekkers per dag en een paar notificaties en bluetooth aan. 4 weken zonder de notificaties en wekkers.
Enig idee hoe ik een MiBand2 zo'n harde reset kan geven dat hij wil pairen met een nieuwe telefoon? De oude telefoon doet het niet meer, dus kan hem daar niet unpairen.
Hier 4 weken op accu. geweldig! N&F altijd aan, gebruik het vooral voor notificaties van sms, whatsapp, email en kalender en woningalarm. s'nachts zet ik BT uit. (wil niet wakker gemaakt worden).
[ Voor 17% gewijzigd door truffel50 op 26-01-2018 13:50 ]
Lidy
Heb je deze app al geprobeerd: Google Play: Fix-it for Mi Band 2?RobinFoot schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:14:
Enig idee hoe ik een MiBand2 zo'n harde reset kan geven dat hij wil pairen met een nieuwe telefoon? De oude telefoon doet het niet meer, dus kan hem daar niet unpairen.
Volgens mij kun je met N&F ook instellen dat de meldingen niet doorgegeven worden als je telefoon op "niet storen" staat. Ook kan ie de meldingen dempen en screen on bij polsbeweging negeren zodra je horloge merkt dat je slaapt.truffel50 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:48:
Hier 4 weken op accu. geweldig! N&F altijd aan, gebruik het vooral voor notificaties van sms, whatsapp, email en kalender en woningalarm. s'nachts zet ik BT uit. (wil niet wakker gemaakt worden).
Ik zie ineens op de laatste pagina's vaak N&F app voorbij komen, maar ik gebruik al best lang de Mi band tools app. Bevalt in principe prima, app is zeer uitgebreid. Alleen ik gebruik lang niet alle functies. Heb ook nog dat ik de berichten van whatsapp zie, maar dat is niet altijd makkelijk/snel aflezen.
Heeft de N&F app nog enige voordelen tegenover de tools app?
/edit
Had geloof ik destijds een andere app geïnstalleerd omdat ik van meerdere apps notificatie wou, maar ik zie nu dat de standaard mi fit app, dat nu ook kan ;p. Misschien dat die mij zelfs al voldoet
Heeft de N&F app nog enige voordelen tegenover de tools app?
/edit
Had geloof ik destijds een andere app geïnstalleerd omdat ik van meerdere apps notificatie wou, maar ik zie nu dat de standaard mi fit app, dat nu ook kan ;p. Misschien dat die mij zelfs al voldoet
[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 26-01-2018 22:47 ]
Hier hebben we de V&A voor.
[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 27-01-2018 17:54 ]
Na een weekje testen met de Mi Band 2 ben ik nog steeds erg enthousiast. Ik heb hem geprobeerd te slopen (eerdere sauna post), en dat is niet gelukt.
Waar ik na een week wel tegenaan loop, zijn de slordigheden/ onvolkomenheden in de Mi Fit app.
Ik (iPhone 6s, laatste iOS) koppel ‘gezondheid’ en ‘beweging en conditie’ aan Mi Fit en Runkeeper. Dat zou een compleet beeld moeten opleveren in ‘Gezondheid’. Dingen als ‘traplopen’ uit de iPhone en hartslag, slaapritme en stappen uit de Mi Band 2. Maar daar gaan dingen mis.
Misschien goed om een extra topic te starten over de Mi Fit app, maar wat ik heb gemerkt tot nu toe:
- slaapritme registreert maar één slaapsessie per etmaal.
- de app pakt geen gps/ snelheid mee. Hoewel ik verrast was over de gedetailleerdheid van de data in Mi Fit tov Runkeeper, zitten er wel fouten in. Snelheid wordt niet meegenomen in energieberekeningen, zodat die veel te laag zijn. En GPS data over afstanden wordt ook niet correct geregistreerd. De app houdt zijn eigen vuistregel voor stappen/ afstand aan, terwijl gedetailleerde data wel beschikbaar is. Zo kun je een workout hebben van -zeg- 7km, terwijl de app 5 km. registreert en opslaat. En weer doorgeeft aan ‘gezondheid’ van IOS.
Ik heb deze dingen al doorgegeven via feedback vanuit de app, maar wellicht is het een idee om hier een apart topic van te maken: ‘features Mi Fit app iOS/Android’
Ik heb bijvoorbeeld ook gevraagd om een countdown timer die je vanuit je phone kunt instellen (aantal minuten voor trilsignaal), en die je als ‘doorklikoptie’ op je Mi Band 2 kunt activeren. Dus naast stappen, afstand, energie etc. een timer symbool dat de timer start. Hoeft niet geavanceerd (weinig interface opties), dus geen pause etc. Gewoon button click-start timer, en als je verder je ding doet en er met je pollen vanaf blijft een trilsignaal na de ingestelde tijd. Nieuw topic?
Waar ik na een week wel tegenaan loop, zijn de slordigheden/ onvolkomenheden in de Mi Fit app.
Ik (iPhone 6s, laatste iOS) koppel ‘gezondheid’ en ‘beweging en conditie’ aan Mi Fit en Runkeeper. Dat zou een compleet beeld moeten opleveren in ‘Gezondheid’. Dingen als ‘traplopen’ uit de iPhone en hartslag, slaapritme en stappen uit de Mi Band 2. Maar daar gaan dingen mis.
Misschien goed om een extra topic te starten over de Mi Fit app, maar wat ik heb gemerkt tot nu toe:
- slaapritme registreert maar één slaapsessie per etmaal.
- de app pakt geen gps/ snelheid mee. Hoewel ik verrast was over de gedetailleerdheid van de data in Mi Fit tov Runkeeper, zitten er wel fouten in. Snelheid wordt niet meegenomen in energieberekeningen, zodat die veel te laag zijn. En GPS data over afstanden wordt ook niet correct geregistreerd. De app houdt zijn eigen vuistregel voor stappen/ afstand aan, terwijl gedetailleerde data wel beschikbaar is. Zo kun je een workout hebben van -zeg- 7km, terwijl de app 5 km. registreert en opslaat. En weer doorgeeft aan ‘gezondheid’ van IOS.
Ik heb deze dingen al doorgegeven via feedback vanuit de app, maar wellicht is het een idee om hier een apart topic van te maken: ‘features Mi Fit app iOS/Android’
Ik heb bijvoorbeeld ook gevraagd om een countdown timer die je vanuit je phone kunt instellen (aantal minuten voor trilsignaal), en die je als ‘doorklikoptie’ op je Mi Band 2 kunt activeren. Dus naast stappen, afstand, energie etc. een timer symbool dat de timer start. Hoeft niet geavanceerd (weinig interface opties), dus geen pause etc. Gewoon button click-start timer, en als je verder je ding doet en er met je pollen vanaf blijft een trilsignaal na de ingestelde tijd. Nieuw topic?
[ Voor 57% gewijzigd door SuperShallow op 28-01-2018 00:12 ]
En nog even gedetailleerder over die countdown timer: zou perfect werken met alleen een delay van een paar seconden.
Doorklikken toont de countdown (overgebleven tijd), maar wacht je ca. 5 seconden zonder door te klikken -zoals bij hartslagmeting- dan wordt-ie gereset.
Doorklikken toont de countdown (overgebleven tijd), maar wacht je ca. 5 seconden zonder door te klikken -zoals bij hartslagmeting- dan wordt-ie gereset.
Ik had na een aantal weken dat de MB2 unit mijn huid daaronder een beetje veranderde. Beetje overmatige verhoorning van de huid. Wat donkerder en gladder. Ik vroeg me af of het zou kunnen komen door het feit dat ik hem heb ingesteld op hartslagmeting elke 10 min. maar gezien de zeer kleine capaciteit van de accu en het feit dat hij het dan toch nog zo'n twee weken uithoudt maakt dat de uitgestraalde energie van de LEDs toch wel erg gering moet zijn. Ik ben hem toen eerst wat hoger op de arm gedaan met een iets wijder bandje maar zo schoof ie wat makkelijk weer omlaag waardoor de sensor contact met de huid verliest en er geen accurate hartslagmeting meer kan plaatsvinden. Toen heb ik het uitgeprobeerd met de MB2 unit aan de onderkant van mijn pols en dan blijft de sluiting beter zitten aan de bovenzijde terwijl de unit wat omhoog en omlaag schuift. Ik heb daar nog geen veranderingen aan de huid waargenomenTheOmen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:53:
Nu heb ik sinds gisteren een pijnlijke bult op die plek zitten. Het lijkt op een ontstoken pees.
Brandwonden? Soms ook gerelateerd aan die hartslagmeting-LED?TheOmen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:08:
[...]
Tja, het kan natuurlijk een samenloop van omstandigheden zijn, maar ik vond het wel apart.
Hoe dan ook, als ik zoek op blessures icm the MB2 dan zie ik alleen brandwonden.....
Veel powerbanks met ledjes en zo'n knopje waarmee je de laadtoestand kunt checken hebben een auto-off die ook in effect treedt als de belasting erg gering is. Sommige powerbanks hebben een functie om dat te voorkomen bij geringe stroomverbruikers. Schijnbaar hebben (bepaalde?) Xiaomi modellen die functie door die knop langer ingedrukt te houden.MsG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:37:
Ik heb Gadgetbridge, N&F en Mi Band Master alledrie op één toestel staan en op een ander heb ik GB en MBM gezet en als ik op dat eerste (primaire) toestel BT uitzet en op de ander aan dan kan ook dat tweede toestel de data van de MB2 ophalen.RobinFoot schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:14:
Het is me wel opgevallen dat ik pas toast meldingen kreeg over autorisatie nadat ik als laatste MBM op dat eerste toestel had gezet. Daarvoor werkten GB en N&F gewoon beide zonder dat ik daar meldingen over had gezien.
Ik wil nog wel kijken naar een ander bandje. Ik denk dat ik een metalen prefereer net als bij mijn horloge. Ik moet nog eens op zoek naar wat er op dat gebied aangeboden wordt. Eventuele ervaringen en tips hierover zijn welkom.
Die van mij heeft 2 weken zout water overleefdSuperShallow schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:00:
- (heet) douchen
- Hot tub (15 minuten)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Weet iemand hoe ik de MiBand 2 kan ontdoen van de MiFit settings?
Ik heb de app verwijderd en gebruik alleen nog N&F maar ik zie dat MiFit settings nog actief zijn op de MiBand2.
Ik heb de app verwijderd en gebruik alleen nog N&F maar ik zie dat MiFit settings nog actief zijn op de MiBand2.
Denk echt dat het een afknelling van de pees(schede) geweest is, geen reactie op het materiaal of licht van de MB2. Ondertussen is de pols weer terug naar z'n oude formaatCaptJackSparrow schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Ik had na een aantal weken dat de MB2 unit mijn huid daaronder een beetje veranderde. Beetje overmatige verhoorning van de huid. Wat donkerder en gladder. Ik vroeg me af of het zou kunnen komen door het feit dat ik hem heb ingesteld op hartslagmeting elke 10 min. maar gezien de zeer kleine capaciteit van de accu en het feit dat hij het dan toch nog zo'n twee weken uithoudt maakt dat de uitgestraalde energie van de LEDs toch wel erg gering moet zijn. Ik ben hem toen eerst wat hoger op de arm gedaan met een iets wijder bandje maar zo schoof ie wat makkelijk weer omlaag waardoor de sensor contact met de huid verliest en er geen accurate hartslagmeting meer kan plaatsvinden. Toen heb ik het uitgeprobeerd met de MB2 unit aan de onderkant van mijn pols en dan blijft de sluiting beter zitten aan de bovenzijde terwijl de unit wat omhoog en omlaag schuift. Ik heb daar nog geen veranderingen aan de huid waargenomen
Nee, meer met de accu. Wat je al zei, dat LEDje heeft er de kracht niet voor.Brandwonden? Soms ook gerelateerd aan die hartslagmeting-LED?
Ik zit er over te denken er twee te bestellen voor de kids (9 en 11). Is er toevallig iemand die hier ervaring mee heeft qua hoe die dingen passen? Ik vond wel dit en als ik die foto eens bekijk hebben ze 'm bijna om de elleboog geschoven en da's dan weer minder
Ze hebben bij ons allebei vrij dunne polsjes... hoe dat kan mag Joost weten want mijn polsen zijn huge
Of weet iemand wellicht een goed alternatief? "Eisen" zijn: Horlogefunctie, alarmfunctie (liefst een aantal per dag), niet elke dag / twee dagen moeten laden en niet al te duur (zeg €20 - €30). Pre's zijn HRM, pedometer en dat soort shizzle, wisselbare bandjes zodat zo nu en dan de 'look' opgefrist kan worden, (spat)waterdicht, beetje robuust maar een krasje gaan we niet dood van (zeker niet voor dat geld). Ik vond de Xiaomi Mi Band 2 wel een goeie keuze en na 't lezen en kijken van wat reviews en hier door dit topic gestruind te hebben ben ik best enthousiast. Behalve dan dat ik vrees dat 't ding te groot uitvalt... Ik kom net wel dit nog tegen; daar eens even doorheen lezen...

Of weet iemand wellicht een goed alternatief? "Eisen" zijn: Horlogefunctie, alarmfunctie (liefst een aantal per dag), niet elke dag / twee dagen moeten laden en niet al te duur (zeg €20 - €30). Pre's zijn HRM, pedometer en dat soort shizzle, wisselbare bandjes zodat zo nu en dan de 'look' opgefrist kan worden, (spat)waterdicht, beetje robuust maar een krasje gaan we niet dood van (zeker niet voor dat geld). Ik vond de Xiaomi Mi Band 2 wel een goeie keuze en na 't lezen en kijken van wat reviews en hier door dit topic gestruind te hebben ben ik best enthousiast. Behalve dan dat ik vrees dat 't ding te groot uitvalt... Ik kom net wel dit nog tegen; daar eens even doorheen lezen...
[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 31-01-2018 12:18 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Mijn zoon heeft vrij dikke polsen, dus geen probleem.RobIII schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:07:
Ik zit er over te denken er twee te bestellen voor de kids (9 en 11). Is er toevallig iemand die hier ervaring mee heeft qua hoe die dingen passen? Ik vond wel dit en als ik die foto eens bekijk hebben ze 'm bijna om de elleboog geschoven en da's dan weer minderZe hebben bij ons allebei vrij dunne polsjes... hoe dat kan mag Joost weten want mijn polsen zijn huge
![]()
Ik heb geen centimer bij de hand, dus ik heb even een foto gemaakt met dat bandje op een ov-chipkaart voor je, zodat je het formaat kan vergelijken hopelijk, op de strakste stand.

mhulsegge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:12:
Ik heb geen centimer bij de hand, dus ik heb even een foto gemaakt met dat bandje op een ov-chipkaart voor je, zodat je het formaat kan vergelijken hopelijk, op de strakste stand.
[afbeelding]
Vanavond de kids eens langs de bankpas leggen dan
Maar de band past jouw zoon goed dan? Of heeft 'ie 'm ook zo "hoog" zitten? Je zegt dat 'ie vrij dikke polsen heeft; heeft 'ie dan wel nog de kleinste stand of een gaatje (of twee...) hoger?
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 31-01-2018 13:14 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik heb mijn Mi Band 2 inmiddels alweer een aantal weken in de kast liggen en mis hem totaal niet. Ben weer blij mn gewone horloge om te hebben.
Conclusie, ik ben niet de persoon voor zo'n ding.
Maar goed, welke stappen moet ik nu gaan ondernemen om hem volledig te ontkoppelen en klaar te hebben zodat iemand anders hem kan gaan gebruiken? Is een unpair voldoende?
Conclusie, ik ben niet de persoon voor zo'n ding.
Maar goed, welke stappen moet ik nu gaan ondernemen om hem volledig te ontkoppelen en klaar te hebben zodat iemand anders hem kan gaan gebruiken? Is een unpair voldoende?
[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 31-01-2018 20:50 ]
Hij heeft 2 gaatjes over.RobIII schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:13:
[...]
![]()
Vanavond de kids eens langs de bankpas leggen dan
Maar de band past jouw zoon goed dan? Of heeft 'ie 'm ook zo "hoog" zitten? Je zegt dat 'ie vrij dikke polsen heeft; heeft 'ie dan wel nog de kleinste stand of een gaatje (of twee...) hoger?
Ik heb net een poging gedaan de binnenomtrek op te meten op de kleinste stand.
Helaas heb ik alleen een stugge maatrol.
Daarmee kom ik uit op grofweg 16 cm.
Als hun polsen 16 cm omtrek zijn of meer, dan mag het volgens mij geen probleem zijn
Ik kom op 13 en 14 cm... Hmmm....mhulsegge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:55:
[...]
Hij heeft 2 gaatjes over.
Ik heb net een poging gedaan de binnenomtrek op te meten op de kleinste stand.
Helaas heb ik alleen een stugge maatrol.
Daarmee kom ik uit op grofweg 16 cm.
Als hun polsen 16 cm omtrek zijn of meer, dan mag het volgens mij geen probleem zijn

Ik heb een tie-wrap (of een stukje touw
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 31-01-2018 20:11 ]
Over mij
Is de hartslag meter real time?
Geschikt voor zware hiit trainingen?
Zoek een armband waarop ik mijn hartslag goed kan zien in real time voor training.
Het liefst ook gekoppeld aan een app zodat ik mijn hartslag verloop kan monitoren en kan vergelijken met andere trainingsdagen.
Zoek een armband waarop ik mijn hartslag goed kan zien in real time voor training.
Het liefst ook gekoppeld aan een app zodat ik mijn hartslag verloop kan monitoren en kan vergelijken met andere trainingsdagen.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Voor HIIT trainingen vind ik de hartslagmeter te langzaam / inaccuraat. Dan werkt mijn goedkope cresta horloge met hartslagband beter.michael3 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:49:
Is de hartslag meter real time?
[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 01-02-2018 12:26 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Bedankt voor je reactie, wel jammer was een mooi iets geweest.Taigu schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:26:
[...]
Voor HIIT trainingen vind ik de hartslagmeter te langzaam / inaccuraat. Dan werkt mijn goedkope cresta horloge met hartslagband beter.
Iemand Toevallig nog tips, welke wel goed genoeg is?
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Heb ook een pijnlijke plek door de Mi Band. Geen ontstoken pees maar geïrriteerde huid. Nog niet eerder meegemaakt met horloges terwijl ik m'n hele leven al horloges draag.TheOmen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:53:
Nu maar een paar dagen zonder tot het weer hersteld is....
Met de siliconenband van Xiaomi zelf, of aftermarket?Bugs3 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:44:
[...]
Heb ook een pijnlijke plek door de Mi Band. Geen ontstoken pees maar geïrriteerde huid. Nog niet eerder meegemaakt met horloges terwijl ik m'n hele leven al horloges draag.
Nu maar een paar dagen zonder tot het weer hersteld is....
De siloconenband van Xiaomi. Een irritatieplek aan de zijkant van m'n pols.TheOmen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:50:
[...]
Met de siliconenband van Xiaomi zelf, of aftermarket?
Mijn standaard polsbandje begon stuk te gaan. Het plastic waarin de mi band 2 klikt kwam los uit de polsband zelf.
Had deze besteld:

en hier 1 van

linkje: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.3LGSK8
In het begin hield ik hem om tijdens het slapen. Tegenwoordig zeker met deze bandjes doe ik hem 's nachts af.
de sleep data is leuk maar verder niet heel spannend.
Had deze besteld:

en hier 1 van

linkje: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.3LGSK8
In het begin hield ik hem om tijdens het slapen. Tegenwoordig zeker met deze bandjes doe ik hem 's nachts af.
[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 02-02-2018 12:52 ]
Besteld:
https://nl.aliexpress.com...e-Xiaomi/32706477524.html
1x met roze/blauw bandje
1x met rood/groen bandje
Zodat ze samen 6 bandjes hebben en dus wat te kiezen hebben. De kleinste wou er nog een gele van deze bij. En om vrouwlief te verrassen heb ik er nog een besteld:
1x met grijs/wit bandje

Nu hopen dat ze passen
https://nl.aliexpress.com...e-Xiaomi/32706477524.html
1x met roze/blauw bandje
1x met rood/groen bandje
Zodat ze samen 6 bandjes hebben en dus wat te kiezen hebben. De kleinste wou er nog een gele van deze bij. En om vrouwlief te verrassen heb ik er nog een besteld:
1x met grijs/wit bandje

Nu hopen dat ze passen

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 02-02-2018 19:14 ]
Over mij
Perfect, bedankt! Bevalt prima weer, zeker handig omdat ik straks op reis ga en geen zin heb om een duur horloge mee te nemen. Deze kan tenminste tegen een stootje.rens-br schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Heb je deze app al geprobeerd: Google Play: Fix-it for Mi Band 2?
Ik gebruik hem met name als wekker... Ik heb een DAB+ wekkerradio, en helaas is DAB+ nog niet zo goed als dat ze je doen geloven. En het nadeel van DAB+ is dat je geen ruis krijgt als hij geen signaal ontvangt (wat je bij FM wel krijgtViper® schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:51:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Sinds update naar Android Oreo heb ik deze logo van Mi Band Tools linksboven. Iemand een idee hoe ik die weg krijg?

Dit vind ik namelijk al genoeg.
@RobIII
Je kunt bandjes desnoods op maat maken door een extra gaatje te ponsen met een van deze tangen.

https://www.bol.com/nl/p/...vertang/9200000072806278/
Ook voor riemen en zo.
Je kunt bandjes desnoods op maat maken door een extra gaatje te ponsen met een van deze tangen.

Ook voor riemen en zo.
Ik draai al een tijd Oreo op mijn OnePlus 3, maar die bovenste notificatie heb ik nog nooit gezien.xileS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:14:
[afbeelding]
Sinds update naar Android Oreo heb ik deze logo van Mi Band Tools linksboven. Iemand een idee hoe ik die weg krijg?
[afbeelding]
Dit vind ik namelijk al genoeg.
Heb je soms je MiBand extra gekoppeld met je mobiel via Bluetooth als vast apparaat?
De notificatie uit je onderste plaatje heb ik zelf inmiddels weg gekregen door alle notificaties van Mi Band Tools te laten blokkeren door Android zelf, al staat de instelling vanuit de app zelf voor status bar notification wel gewoon aan. Ik krijg nog steeds alle notificaties vanuit apps keurig door en alarmen, dus dit hindert blijkbaar niet.
Voor de blokkade zoals ik hem heb: Settings -> Apps -> Application List -> Mi Band Tools -> Notifications - Off. Volgens mij krijg je dit ook voor elkaar door op de notificatie in de balk te klikken, ingedrukt houden en dan alles blokkeren o.i.d. te selecteren
[ Voor 10% gewijzigd door flippiej op 06-02-2018 11:00 . Reden: bonus info ]
Je bedoeld denk ik smartlock? Dat heb ik wel aanstaan voor de Miband idd, maar dat is niet de reden van die icoon.flippiej schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:57:
[...]
Ik draai al een tijd Oreo op mijn OnePlus 3, maar die bovenste notificatie heb ik nog nooit gezien.
Heb je soms je MiBand extra gekoppeld met je mobiel via Bluetooth als vast apparaat?
De notificatie uit je onderste plaatje heb ik zelf inmiddels weg gekregen door alle notificaties van Mi Band Tools te laten blokkeren door Android zelf, al staat de instelling vanuit de app zelf voor status bar notification wel gewoon aan. Ik krijg nog steeds alle notificaties vanuit apps keurig door en alarmen, dus dit hindert blijkbaar niet.
Voor de blokkade zoals ik hem heb: Settings -> Apps -> Application List -> Mi Band Tools -> Notifications - Off. Volgens mij krijg je dit ook voor elkaar door op de notificatie in de balk te klikken, ingedrukt houden en dan alles blokkeren o.i.d. te selecteren
Icoon is voor de tools app merk ik. Alle notificaties verbergen werkt idd voor beide, maar ik wou eigenlijk alleen die kleine bovenste weg hebben.
Hier nog 1 maar dan stukkie goedkoperCaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:26:
@RobIII
[afbeelding]
Ook voor riemen en zo.
https://nl.aliexpress.com...nd-Cards/32691154779.html
Heb voor mij dochter een bandje gekocht maar die kan in de mi band 2 app aanzetten dat ze ziet wie er belt.
Ik heb die optie helemaal niet, komt dat omdat haar telefoon op engels staat en die van mij op nederlands?
We hebben nl precies dezelfde telefoon verder. (G5+)
Ik heb die optie helemaal niet, komt dat omdat haar telefoon op engels staat en die van mij op nederlands?
We hebben nl precies dezelfde telefoon verder. (G5+)
Die optie heb ik hier ook gewoon, mijn telefoon staat ook op Nederlands. Welke app gebruik je en heb je de laatste firmware op je bandje staan?hjs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:14:
Via de N&F app kan je de firmware installeren die namen bij notificaties toont. Wellicht dat dat gebeurd is?
De standaard app en vanmorgen nog een update daarvan gehad.rens-br schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:17:
[...]
Die optie heb ik hier ook gewoon, mijn telefoon staat ook op Nederlands. Welke app gebruik je en heb je de laatste firmware op je bandje staan?
Naar? Mijn firmware versie is 1.0.1.69.hjs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:22:
De standaard app en vanmorgen nog een update daarvan gehad.
uodate van de app, firmware is hier ook 1.0.1.69
Ze heeft gewoon bij "incoming call" een extra optie
[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 06-02-2018 17:25 ]
Maar de onderstaande optie heb je dus niet:hjs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:24:
uodate van de app, firmware is hier ook 1.0.1.69

Edit: blijkbaar wel dus, maar die 'extra' optie heb ik ook niet hoor.Ze heeft gewoon bij "incoming call" een extra optie
En heeft de Mi App wel toegang tot contacten?
Overigens bedenk ik mij net dat ik de contactnaam via Google Play: Notify & Fitness for Mi Band op mijn scherm krijg en niet via de Mi Fit app, als ik mij niet vergis.
offtopic:
En wil je iets wat duidelijker zijn? De standaard app, laatste firmware en extra optie is nou niet bepaald erg duidelijk.
En wil je iets wat duidelijker zijn? De standaard app, laatste firmware en extra optie is nou niet bepaald erg duidelijk.
[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 06-02-2018 17:34 ]
Daar was ik net aan het neuzen inderdaad, en de Mi App heeft geen toegang tot contacten.
Nu aangezet en kijken of het werkt.
Schermen zien het verder hetzelfde uit.
Nu aangezet en kijken of het werkt.
Schermen zien het verder hetzelfde uit.
Probeer eens je telefoon op Engels te zetten. Ik kan mij herinneren dat vorig jaar dit wel verschil maakte. Ik gebruik nu momenteel zelf de Mi Band Tools app voor telefoonmeldingen en heb de meldingen van Mi App uit staan.
Check, dat is het dus toch.xileS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:41:
Probeer eens je telefoon op Engels te zetten. Ik kan mij herinneren dat vorig jaar dit wel verschil maakte. Ik gebruik nu momenteel zelf de Mi Band Tools app voor telefoonmeldingen en heb de meldingen van Mi App uit staan.
Meldingen zojuist weer on gezet, maar krijg die balk opeens met geen mogelijkheid meer terug, misschien dat app opnieuw installeren wel helpt.flippiej schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:57:
[...]
Ik kreeg zojuist mijn alarm melding namelijk niet uit, kon alleen steeds oneindig snoozen xD.
Ik constateer toevallig net hetzelfde, ik had MiBand Tools algemeen vooral geblokkeerd wegens de persistent notification als running-in-background app, maar daar heb ik nu een betere oplossing voor gevonden.xileS schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:54:
[...]
Meldingen zojuist weer on gezet, maar krijg die balk opeens met geen mogelijkheid meer terug, misschien dat app opnieuw installeren wel helpt.
( In android vanaf Oreo (soms pas 8.1) mogelijk: Settings -> Notifications (show system apps) -> Android system -> untick apps running in background)
Nu ik de app weer notificaties laat geven, komt er helemaal niets
Dan moet je ook niet in bed blijven liggen hexileS schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:54:
Ik kreeg zojuist mijn alarm melding namelijk niet uit, kon alleen steeds oneindig snoozen xD.
[ Voor 18% gewijzigd door flippiej op 08-02-2018 11:24 ]
Na opnieuw installeren van Mi Band Tools (wel even backup exporteren), zie ik hem weer. Heb die "untick apps running in background" geprobeerd, maar ik zie daarmee geen veranderingen. Enige wat ik wil is die icoon linksboven weg, want die heeft helemaal geen functie.flippiej schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Ik constateer toevallig net hetzelfde, ik had MiBand Tools algemeen vooral geblokkeerd wegens de persistent notification als running-in-background app, maar daar heb ik nu een betere oplossing voor gevonden.
( In android vanaf Oreo (soms pas 8.1) mogelijk: Settings -> Notifications (show system apps) -> Android system -> untick apps running in background)
Nu ik de app weer notificaties laat geven, komt er helemaal nietsIk zal wel even uitproberen of het me ergens mee lukt om hem weer aan te krijgen, maar een restart en de optie vanuit de app zelf opnieuw aan zetten heeft voorlopig weinig effect.
[...]
Dan moet je ook niet in bed blijven liggen hePas na beweging houdt hij er dan mee op
En ik was allang opgestaan en hard aan het werk, maar band bleef maar trillen en snoozen
Onlangs erachter gekomen dat met intensief sporten de hartslagmeter niet werkt. Ervaren jullie dit ook? Het lijkt wel alsof de optische sensor de hartslag niet pakt als je arm bezweet is
Ja, heb ik ook. Laatst met een interval hardlooptraining na een oefening waarbij mijn HS zeker 170 is gaf de Mi Band een HS van 83.Waterkoker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:36:
Onlangs erachter gekomen dat met intensief sporten de hartslagmeter niet werkt. Ervaren jullie dit ook? Het lijkt wel alsof de optische sensor de hartslag niet pakt als je arm bezweet is
Dat icoontje heeft wel een functie. Zonder dat icoontje zal de power management van Android de app op de achtergrond sluiten en komen notificaties niet meer door. Als het icoontje daar staat blijft de app actief en komen notificaties ook altijd door als er een verbinding is tussen de telefoon en je bandje.
xileS schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Na opnieuw installeren van Mi Band Tools (wel even backup exporteren), zie ik hem weer. Heb die "untick apps running in background" geprobeerd, maar ik zie daarmee geen veranderingen. Enige wat ik wil is die icoon linksboven weg, want die heeft helemaal geen functie.
En ik was allang opgestaan en hard aan het werk, maar band bleef maar trillen en snoozen. Heb insgesteld als ik op knop druk dat die dan snoozed.
xileS in "[Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie"Hurricane schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:08:
Dat icoontje heeft wel een functie. Zonder dat icoontje zal de power management van Android de app op de achtergrond sluiten en komen notificaties niet meer door. Als het icoontje daar staat blijft de app actief en komen notificaties ook altijd door als er een verbinding is tussen de telefoon en je bandje.
[...]
Voorheen alleen die 2e afbeelding, als statusbalkmelding (als je meldingen bij de app in Android uit zet, komen de meldingen op de band nog steeds binnen). Zo is het ook ingesteld in Mi Band Tools.
Nu sinds Oreo, dus ook die 1e afbeelding, dat kleine icoon linksboven. Dat vind ik geen functie hebben omdat er al een statusbalkmelding continue aan staat. Maar blijkbaar is het gewoon beide uit of beide aan, kan iig alleen die kleine icoon niet weg krijgen.
Inmiddels mijn bands binnen 
Viel prima in de smaak bij de kids en mrs. RobIII ook
Helaas zijn ze wel nog wat groot voor de ielepielige armpjes van de kids; als ze ze halverwege de onderarm dragen (dus flink omhoog richting elleboog) dan beginnen ze een beeeeetje te passen
Gaatjes bijmaken gaat niet helpen omdat de andere band niet verder wil dan 'ie op 't uiterste gaatje al gaat. Door deze minder-optimale fit is de hartslagmeting erg onbetrouwbaar (gaf 229 aan bij de laatste meting van de oudste (11)
) maar 50/50 'betrouwbaar' is wel haalbaar. Gelukkig zijn ze vooral bedoeld als horloge voor hun (met evt. leuke gimmicks als stappenteller enz.)
Maar het is te overzien en ze zijn er blij mee. Zeker met een paar extra gekleurde bandjes zodat ze af-en-toe eens kunnen wisselen. De mrs. heeft al wat 'vrouwelijkere' bandjes gespot die ze graag naast de siliconen bandjes wil hebben. Hee, voor die paar euro mag ze zoveel bandjes kiezen als ze wil
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Viel prima in de smaak bij de kids en mrs. RobIII ook
Maar het is te overzien en ze zijn er blij mee. Zeker met een paar extra gekleurde bandjes zodat ze af-en-toe eens kunnen wisselen. De mrs. heeft al wat 'vrouwelijkere' bandjes gespot die ze graag naast de siliconen bandjes wil hebben. Hee, voor die paar euro mag ze zoveel bandjes kiezen als ze wil
[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 12-02-2018 01:31 ]
Over mij
@RobIII Hoe voelen die extra bandjes? Die van mij begint uit te rekken (het apparaat begint er aan de bovenkant uit te komen...), dus ik wil eigenlijk een paar reserve bandjes hebben.
-edit- foutje... Ik las te snel.
[ Voor 92% gewijzigd door Chris.nl op 12-02-2018 10:16 ]
Ik heb ze nog niet van heel dichtbij vergeleken met de bijgeleverde maar volgens mij wel prima hoor. Ook dat ene extra gele bandje met die 'ring' aan de binnenkant voelt degelijk (genoeg).
Edit: Ik heb ze even 1:1 met de bijgeleverde vergeleken en behalve de kleur zie noch voel ik geen enkel verschil.
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 12-02-2018 19:26 ]
Over mij
Nog even terugkomend op je verhaal weerxileS schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:03:
[...]
xileS in "[Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie"
Voorheen alleen die 2e afbeelding, als statusbalkmelding (als je meldingen bij de app in Android uit zet, komen de meldingen op de band nog steeds binnen). Zo is het ook ingesteld in Mi Band Tools.
Nu sinds Oreo, dus ook die 1e afbeelding, dat kleine icoon linksboven. Dat vind ik geen functie hebben omdat er al een statusbalkmelding continue aan staat. Maar blijkbaar is het gewoon beide uit of beide aan, kan iig alleen die kleine icoon niet weg krijgen.
Kijk eens hoe je prioriteit staat ingesteld bij de notificaties van de app.
(Settings -> Apps -> Application List -> Mi Band Tools)
Ik heb Status bar nu op low priority staan en Status bar (high priority) op medium, waarbij vooral die eerste belangrijk is.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.