Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arcadius schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:25:
Hoe doet de stappenteller van jullie het? Bij mij véél te laag, bij iemand anders op zelfde stuk tweemaal zo hoog. En ook op mijn iphone veel hoger aantal. Ervaringen mee?
Goed, lager dan andere stappentellers maar ik heb niet de indruk dat hij stappen mist (behalve wanneer mijn arm niet langs mijn lichaam hangt :p ). Eerder dat andere tellers te enthousiast zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terko
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-08 12:25
Na de update naar iOS 11 geeft mijn MiBand 2 geen meldingen van Whatsapp of Email door. De meldingen van het bellen gaan prima, maar de andere dus niet. Op iOS 10 heeft die het altijd prima gedaan..

Heb de app al opnieuw geïnstalleerd en de MiBand al volledig ge-unpaired van mijn telefoon, echter werkt het allemaal niet..

Heb mijn telefoon nog NIET opnieuw geïnstalleerd, maar twijfel of dit überhaupt zal gaan werken.

Mijn telefoon is een iPhone 5s.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Terko op 13-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vandaag ook na lang wachten mijn Mi Band 2 ontvangen. Beetje aan het spelen samen met GadgetBridge maar voor een paar dingen was ik opzoek naar ervaringen maar vind hier nergens iets over GadgetBridge, gebruikt iemand dat hier wel?

Ik had namelijk de vraag welke firmware jullie gebruiken voor een werkende deep sleep registratie (er zijn twee opties wat ik gelezen heb) en hoe dat zit met die fonts en notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gek genoeg werkt mijn Mi Band ineens weer na maaaanden, ik kreeg de melding of ik een factory reset wilde doen, koos dat, en alles werkt weer vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Hier lijkt de stappen teller helemaal niets te doen ook de optie om met polsbeweging door scherm heen te lopen doet niets.
Is dit een handigheid of is ie gewoon stuk?

/edit
Ow das best sneaky, MI band 2 knop en button op bandje moeten aan dezelfde kant zitten 7(8)7

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2017 22:35 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[b][message=53571899,noline]schumi2004

/edit
Ow das best sneaky, MI band 2 knop en button op bandje moeten aan dezelfde kant zitten 7(8)7
Hoe bedoel je? Dat bandje is gewoon een stuk rubber (of metaal of nepleer bij aftermarket bandjes)

Had je het bandje binnenstebuiten?

/▌

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier ook een nieuwe eigenaar van de Mi Band 2. Net thuis ontvangen. Hij hangt nu aan de lader, dus nog niks ermee gedaan.

Ik weet van mezelf dat ik graag dingen uitzoek en uitprobeer, dus ik vermoed dat dan de app 'Tools &Mi Band' (ja heb Android) wel bijna een verplichte tool voor mij is?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hars73 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:56:
Ik weet van mezelf dat ik graag dingen uitzoek en uitprobeer, dus ik vermoed dat dan de app 'Tools &Mi Band' (ja heb Android) wel bijna een verplichte tool voor mij is?
Of Google Play: Notify & Fitness for Mi Band. Ik gebruikte eerst Tools & Mi band, maar ben nu overgestapt op deze app. Vind hem een stuk duidelijker en gebruikersvriendelijker.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 14-12-2017 16:08 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Weet iemand of je met de betaalde versie van mi band master ook de vibration per app uitgezet kan worden? Twijfel namelijk tussen mi tools, welke dat kan, of mi master

Is het überhaupt mogelijk om wel meldingen te ontvangen maar zonder vibratie?

[ Voor 19% gewijzigd door AOC op 15-12-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 14:05
Ik heb er sinds gisteren ook eentje, wel een leuk apparaatje, maar volgens de Mi Band ligt mijn hartslag steeds rond de 55-60... Ik ben geen dokter oid, maar volgens mij ben ik dan al langzaam aan het sterven ;)

Ik draag hem redelijk strak om mijn pols, hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
bas_1981 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:54:
Ik heb er sinds gisteren ook eentje, wel een leuk apparaatje, maar volgens de Mi Band ligt mijn hartslag steeds rond de 55-60... Ik ben geen dokter oid, maar volgens mij ben ik dan al langzaam aan het sterven ;)

Ik draag hem redelijk strak om mijn pols, hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter?
Pols rond de 60 in rust is gewoon heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:10
maartend schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:27:
[...]

Pols rond de 60 in rust is gewoon heel netjes.
Heb zelf deze band ook en in het begin dacht ik over de hartslag leuke extra maar heb geregeld tussen de 40 - 60 ook als ik hard heb gefietst. Denk dat ik van de 30 metingen die ik heb gedaan misschien 4x boven de 80 heb behaald. Bandje zit zoals de handleiding aangeeft.

Met een andere bloeddrukmeter ook tegelijkertijd gemeten en deze gaf toch duidelijk een stuk hoger aan.

Komt misschien denk omdat mijn aderen vrij diep liggen (de mensen van bloed donor zeggen dat in elk geval).
Heb dan ook via de app de hartslag functie uitgezet. Scheelt ook direct vrij veel batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cave_Boy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:34:
[...]

Heb zelf deze band ook en in het begin dacht ik over de hartslag leuke extra maar heb geregeld tussen de 40 - 60 ook als ik hard heb gefietst. Denk dat ik van de 30 metingen die ik heb gedaan misschien 4x boven de 80 heb behaald. Bandje zit zoals de handleiding aangeeft.

Met een andere bloeddrukmeter ook tegelijkertijd gemeten en deze gaf toch duidelijk een stuk hoger aan.

Komt misschien denk omdat mijn aderen vrij diep liggen (de mensen van bloed donor zeggen dat in elk geval).
Heb dan ook via de app de hartslag functie uitgezet. Scheelt ook direct vrij veel batterijverbruik.
Een normale bleoddrukmeter werkt op een ander systeem. De Mi werkt dmv van 2 lampjes en hoopt zo te kunnen "zien"wanneer je ader klopt. Is iig een systeem met een hoge foutmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:10
En als je dan vrij diepe aderen hebt kan hij het niet goed zien. :-) Zo had ik hem ook begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

*knip*. Vragen om kortingscodes is niet toegestaan.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 15-12-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
bas_1981 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:54:

Mijne is zelfs 50~55. Ben 25 en iemand die sport op Nederlands niveau, dus kan best wel kloppen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

darkfujita schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:48:
[...]

Mijne is zelfs 50~55. Ben 25 en iemand die sport op Nederlands niveau, dus kan best wel kloppen denk ik?
Het duurde even een paar seconden voordat ik door had wat je bedoelde met Nederlands. Ik denk dat je Nationaal niveau bedoelt. In andere landen doen ze dat nl. ook. ;)

Maar als je twijfelt aan de nauwkeurigheid van de Mi Band kun je heel simpel zelf even meten wat je 'pols' (hartfrequentie) is. Je voelt met de vingers van één hand je halsslagader en tikt gelijk in dat ritme met je andere hand op je foon met een van deze appjes waarmee je een BPM kunt tappen. Van die hopen appjes die beweren het via de camera te kunnen weet je ook niet of die betrouwbaar zijn. Als je het zelf doet weet je dat wel.

Google Play: BPM Counter

Google Play: BPM Tap

Google Play: BPM Counter

Alle drie klein en (nagenoeg) zonder permissies (en geen ads).

Die laatste middelt de waarde wat wel handig is. Probeer niet op de 'beat' te anticiperen maar tik gewoon op het scherm elke keer direct nadat je een hartslag gevoeld hebt. Boem-tik... boem-tik... boem-tik en je ziet heel snel wat jouw actuele hartfrequentie is. :)
schumi2004 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:08:
Vandaag ook na lang wachten mijn Mi Band 2 ontvangen. Beetje aan het spelen samen met GadgetBridge maar voor een paar dingen was ik opzoek naar ervaringen maar vind hier nergens iets over GadgetBridge, gebruikt iemand dat hier wel?

Ik had namelijk de vraag welke firmware jullie gebruiken voor een werkende deep sleep registratie (er zijn twee opties wat ik gelezen heb) en hoe dat zit met die fonts en notificaties?
Ik had Gadgetbridge in het China Shopping topic genoemd. CaptJackSparrow in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a" Tot mijn verbazing werd het totaal niet besproken in zowel het Mi Band als in dit
Mi Band 2 topic.

Ik heb GB als eerste gebruikt en na een dag heb ik ook dat Notify & Fitness appje er maar bij geïnstalleerd.

GadgetBridge heeft de optie om de data op de Mi Band te laten en die daar niet na elke sync met de app te wissen, voor als je de data in meerdere apps wilt gebruiken. Leek me wel nuttig om dat ingesteld te hebben dus. Er schijnt voor een week ruimte te zijn waarna de oude data overschreven wordt. Die instelling ben ik in N&F (nog) niet tegengekomen. Geen idee of die de data sowieso nooit wist of dat die de data nu laat staan omdat ik dat met GB zo heb ingesteld. Ik moet met GB handmatig syncen maar N&F doet dat altijd zelf ook al heb ik daar een optie ingesteld waarvan ik dacht dat die dat automatisch syncen zou stoppen. Weet iemand of je dat inderdaad kunt uitschakelen?

In mijn bandje zit firmware 1.0.1.53 wat de voorlaatste versie schijnt te zijn. Omdat ik Xiaomi's eigen app niet wil gebruiken vanwege een waarschijnlijk weinig respect voor mijn privacy heb ik vooralsnog geen heel makkelijke optie om de firmware te upgraden.

Hier heeft men het over een 1.0.1.54 versie als laatste versie. Men geeft er een MD5 checksum bij maar ik heb nog geen downloadbron voor die firmware gevonden.

Met de huidige firmware maakt GB gewoon onderscheid tussen deep sleep en light sleep. Ik heb wel de optie aanstaan dat ie de hartslag mag gebruiken om slaap te detecteren. Heb vooralsnog het ding redelijk onzuinig ingesteld. De eerste dag ging er 10% van de accu af en nu de tweede dag maar 5%. Verloop zal ook (nog) niet lineair zijn denk ik. Kalibreert het ding zich op dat punt nog een beetje in het gebruik?

Eerst maar even een tijdje zo gebruiken. Ik zie nog wel of ik dat N&F naar Pro wil upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Ik had het inderdaad via jouw gezien ja.
Het up en downgraden gaat eigenlijk best makkelijk als je het door heb dus dat is geen probleem meer.

Ik heb uiteindelijk MiFit wel installed en N&F, Google Fit en ook GB maar die uiteindelijk weer verwijderd. N&F ziet er uitgebreid uit maar twijfel of ik de Pro ga kopen of niet.
Bij MiFit moet ik even uitzoeken hoe ik de Miband goed loskoppel zonder deze meteen voor de app "gebricked" te hebben.

Vooralsnog heeft N&F de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Waar ik even niet uitkom zijn de notificatie instellingen. Als ik m'n telefoon op stil heb staan (S8) dan trilt de band nog wel bij een notificatie. Nu vind ik dat overdag niet zo erg, maar 's nachts wil ik ook echt niet dat het ding trilt behalve als wekker. Is er een optie om die band gemakkelijk de geluidsinstellingen van m'n telefoon te laten honoreren?

Tweede punt is dat de MiFit app een constante notificatie bovenin plaatst met: Band connected o.i.d. Nu heb ik simpelweg de permissie van de fit app ingetrokken om notificaties te laten zien, maar kan dit misschien op een nettere manier? Ben bang dat dit ook wat functionaliteit stuk maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door stijnos1991 op 16-12-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
In mijn bandje zit firmware 1.0.1.53 wat de voorlaatste versie schijnt te zijn.
1.0.1.59 is de meest recente versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

kontroll schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:32:
[...]

1.0.1.59 is de meest recente versie
In het lijstje in die link die ik gaf zijn ze nog niet zo ver. ;) Ik had er trouwens eerder even overheen gelezen dat je de firmware uit de apk kunt vissen. Ik kan alleen niet ergens een fatsoenlijke changelog van de firmware vinden. Weet iemand die?

Die versie 1.0.1.59 schijnt problemen te geven lees ik hier: http://en.miui.com/thread-1140279-1-1.html
Mensen hier ook last van? En is er een reden waarom ik toch per sé zou willen updaten? Of zit ik voorlopig wel goed op die .53? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:47:
[...]

In het lijstje in die link die ik gaf zijn ze nog niet zo ver. ;) Ik had er trouwens eerder even overheen gelezen dat je de firmware uit de apk kunt vissen. Ik kan alleen niet ergens een fatsoenlijke changelog van de firmware vinden. Weet iemand die?

Die versie 1.0.1.59 schijnt problemen te geven lees ik hier: http://en.miui.com/thread-1140279-1-1.html
Mensen hier ook last van? En is er een reden waarom ik toch per sé zou willen updaten? Of zit ik voorlopig wel goed op die .53? :)
Bij mij fixt die in ieder geval het feit dat bij WA notificaties nu eindelijk de afzender toont ipv niets of een stuk van het bericht. Geen idee of het aan firmware ligt maar was na upgrade toch ineens in orde.

Slaap nog niet getest maar de stappenteller en hartslag werkt toch nog steeds

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 17-12-2017 11:24 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou gebruik ik geen WA dus dat weegt voor mij niet echt mee. Wat ik wel hinderlijk vind is dat elke keer dat ik bijv. naar de keuken loop en weer terug de band vibreert om dis-/reconnects te melden. Ja, dat geloof ik wel. Stoor me daar niet mee. Heb nog niet gevonden hoe ik dat kan uitzetten. Heb in N&F de optie van melden van disconnects die al uit stond even aan en opnieuw uitgezet en misschien is de disconnect melding nu weg maar de reconnect blijft me lastigvallen.

Is daar een oplossing voor? Zonder Mi-Fit want ik heb geen behoefte om daar een account aan te moeten maken voor het überhaupt wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Thnx voor de reacties op de hartslagmeter. Zal eens handmatig gaan meten, had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken... Haha, lekker slim weer. Maar ik had in mijn gedachten zitten dat dat altijd rond de 90 zat...

Ik ben nu de Mi Band Master aan het gebruiken/testen, kan ik dan de Mi Fit app er af gooien? Of heeft de Mi band die nog nodig?

Ik heb namelijk het idee dat ze elkaar een beetje in de weg zitten qua instellingen...

[ Voor 11% gewijzigd door bas_1981 op 17-12-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
@CaptJackSparrow (en eventuele andere Notify & Fitness users)
Heb jij de Pro versie aangeschaft of is dat niet de moeite?
Lees namelijk wisselende reacties in playstore erover, het is maar 2,99 maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

schumi2004 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:35:
Lees namelijk wisselende reacties in playstore erover, het is maar 2,99 maar toch.
Neuh. Nog niet. Ben nog niet overtuigd. Tikje 'rommelig' appje vind ik. Ben nog aan het oriënteren. Als ze hem nou in de aanbieding gooien voor €0,99 of zo. ;) (doe ze dat overigens wel eens?) :+

Tijd zat.

[ Voor 44% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-12-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
bas_1981 schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:26:
Ik ben nu de Mi Band Master aan het gebruiken/testen, kan ik dan de Mi Fit app er af gooien? Of heeft de Mi band die nog nodig?
Bij Mi Ban Master heb je de keuze:
- ofwel laten autoriseren via Mi Fit (als je beide apps tegelijk wil gebruiken)
- ofwel laten autoriseren via Mi Band Master: dan kan je Mi Fit eraf gooien

Zie hiervoor bij Mi Band Master: Instellingen > Verbinding > Autorization method

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
@CaptJackSparrow denk dat ik ook nog maar even wacht en ondertussen de hierboven genoemde Mi Band Master ga proberen, had deze nog niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
kontroll schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:40:
[...]

Bij Mi Ban Master heb je de keuze:
- ofwel laten autoriseren via Mi Fit (als je beide apps tegelijk wil gebruiken)
- ofwel laten autoriseren via Mi Band Master: dan kan je Mi Fit eraf gooien

Zie hiervoor bij Mi Band Master: Instellingen > Verbinding > Autorization method
Wat is het nut/voordeel van autoriseren? Dat stukje ontbreekt nog bij me blijkbaar.

@schumi2004 Mi band master vind ik een goede duidelijke app die ook nog eens lekker veel instelmogelijkheden heeft en een goede, duidelijke interface. Ik denk dat ik die wel ga aanschaffen (ik koop zelden een app, dus dat geeft wel aan hoe tevreden ik er over ben ;) ).
Ik ben nog alleen een beetje aan het stoeien met de alarmen, ik wil een alarm met instelbare sluimerfunctie, maar krijg het nog niet ingesteld zoals ik zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Naast dat ie er een stuk mooier uitzit dan F&N heeft ie verder ook aardig wat instelmogelijkheden echter zijn de recenties ook niet allemaal positief.
Zag ook Mi Band Tools maar die moet je meteen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

schumi2004 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:35:
Ik heb momenteel de 'trial' versie in gebruik van de Pro versie. Luckypatcher :+

Als ik iets voor je kan testen...

Ben best wel tevreden. tot hier nu toe. Even met Mi band tools zitten klooien maar irritant dat er dan ook mifit op moet staan -_-

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
@azz_kikr ;)

@ Mi Band Master gebruikers.
Heb hem nu nog net geen 24 uur installed en in gebruik maar ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Krijg geregeld Unauthorized meldingen bij refresh en de battery drain lijkt ook een feit te zijn.
Of doe ik iets verkeerd? (Geen Mi Fit in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had dat Mi Band Master al wel gezien maar werd een beetje voorzichtig nadat ik gelezen had in de reviews dat bij verschillende mensen hun band er van in de war raakte. Ik wou dus nog eerst even wat meer informatie of verdere ontwikkeling afwachten. En terwijl ik dit zat te tikken verscheen de reactie hierboven waardoor mijn besluit om daar nog maar even mee te wachten alleen maar versterkt lijkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
CaptJackSparrow schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:50:
Ik had dat Mi Band Master al wel gezien maar werd een beetje voorzichtig nadat ik gelezen had in de reviews dat bij verschillende mensen hun band er van in de war raakte. Ik wou dus nog eerst even wat meer informatie of verdere ontwikkeling afwachten. En terwijl ik dit zat te tikken verscheen de reactie hierboven waardoor mijn besluit om daar nog maar even mee te wachten alleen maar versterkt lijkt. :/
Is toch jammer van die kwaaltjes want de app zelf ziet er wel netjes uit en heeft ook veel mogelijkheden maar dit soort geneuzel heb ik ook weer geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Heb nu sinds vorige week donderdag m'n Mi Band om, maar ik mis eigenlijk m'n eigen gewone Casio horloge, terwijl ik de toegevoegde waarde van de band nog niet echt zie. Ik kijk 's ochtends wat m'n slaapgedrag was en zie dan dat ik goed geslapen heb (wat ik zelf ook al had gemerkt), heb (via Mi Band & Tools) ingesteld dat ik notificaties op m'n band zie en van wie. Maar ook dat stoort me eigenlijk vaker dan dat ik het zinvol vind. En als ik de tijd wil zien (heb ingesteld dat ie bij beweging de tijd moet tonen), dan moet ik toch nog wel eens handmatig op het knopje drukken.

Het enige wat ik wel handig vind is dat m'n telefoon nu niet meer hoeft te unlocken als ie verbinding heeft met de band... maar om hem nou daarom te dragen :?

Denk toch dat ik niet de persoon ben voor zo'n ding.. 8)7 Nog maar eens even aanzien..

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 18-12-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

hars73 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:07:
Heb nu sinds vorige week donderdag m'n Mi Band om, maar ik mis eigenlijk m'n eigen gewone Casio horloge, terwijl ik de toegevoegde waarde van de band nog niet echt zie. Ik kijk 's ochtends wat m'n slaapgedrag was en zie dan dat ik goed geslapen heb (wat ik zelf ook al had gemerkt), heb (via Mi Band & Tools) ingesteld dat ik notificaties op m'n band zie en van wie. Maar ook dat stoort me eigenlijk vaker dan dat ik het zinvol vind. En als ik de tijd wil zien (heb ingesteld dat ie bij beweging de tijd moet tonen), dan moet ik toch nog wel eens handmatig op het knopje drukken.

Het enige wat ik wel handig vind is dat m'n telefoon nu niet meer hoeft te unlocken als ie verbinding heeft met de band... maar om hem nou daarom te dragen :?

Denk toch dat ik niet de persoon ben voor zo'n ding.. 8)7 Nog maar eens even aanzien..
Ik draag het ding niet in plaats van mijn horloge maar in aanvulling op. Momenteel gewoon aan mijn andere arm maar hij zou evt. ook wel naast mijn horloge kunnen zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

CaptJackSparrow schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:25:
[...]
Ik draag het ding niet in plaats van mijn horloge maar in aanvulling op. Momenteel gewoon aan mijn andere arm maar hij zou evt. ook wel naast mijn horloge kunnen zitten denk ik.
Hmm da's een alternatief waar ik nog niet direct aan gedacht had. Ga ik maar eens een paar dagen proberen. En anders gaat ie gewoon weer terug het doosje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik hem ook om de tijd te zien, maar mijn horloge ligt ook al vijf jaar in de kast. En inderdaad om de telefoon te unlocken, gaat sneller dan vingerafdruk of patroon.

En dan als stappenteller, slaap kijk ik wel eens terug als ik me moe voel en hartslag gebruik ik nooit (staat ook uit via het knopje zelf). En dan nog als alarm als ik op moet staan en klaar ben voor werk, als ik uit de trein moet stappen, als ik een sms, Whatsapp of oproep krijg

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 18-12-2017 10:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
schumi2004 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:46:
@azz_kikr ;)

@ Mi Band Master gebruikers.
Heb hem nu nog net geen 24 uur installed en in gebruik maar ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Krijg geregeld Unauthorized meldingen bij refresh en de battery drain lijkt ook een feit te zijn.
Of doe ik iets verkeerd? (Geen Mi Fit in gebruik)
Beide herken ik eigenlijk niet, geen batterydrain en geen unauthorized meldingen.

In de war is ie ook niet, ik denk alleen dat Mi Fit en Mi Band Master beide de settings naar de Mi Band sturen waardoor ik af en toe dubbele meldingen heb. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
bas_1981 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:35:
[...]

Beide herken ik eigenlijk niet, geen batterydrain en geen unauthorized meldingen.

In de war is ie ook niet, ik denk alleen dat Mi Fit en Mi Band Master beide de settings naar de Mi Band sturen waardoor ik af en toe dubbele meldingen heb. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Jij heb denk de authorisatie via MiFit lopen of niet?
Dat is nu net wat ik niet wilde, ik wil MiFit juist eraf, misschien dat daar juist het probleem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Je kan dan de app Notify & Fitness gebruiken. Die heeft de hele mi fit app niet nodig. Is tevens ook een stuk uitgebreider dan de MiFit app zelf. Wat mij betreft een aanrader.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Ikzelf ben een tevreden 'Mi Band Master' (voorlopig gratis versie) gebruiker (zonder de officiële Mi Fit app) en merk eigenlijk niets van de beschreven "kwalen".
Het kost je eventjes tijd om alles in te stellen naar wens, maar ik krijg enkel die notificaties op mijn pols die ik wil: je kiest de apps die notificaties mogen doorsturen, en binnen die apps kun je ook nog eens filteren op contact.
Kan ook goed dienst doen als stille wekker.
Qua batterijduur (incl. hartslagmeting iedere 10 minuten) gaat hij zo'n 1,5 à 2 weken mee.
En inderdaad heerlijk dat unlocken van je telefoon niet meer moet.

Twee zaken heeft hij niet zo goed op orde, vind ik:
- uur tonen bij armbeweging (bij autorijden bvb. springt dat constant op bij mij, wat vooral 's nachts irritant is) => heb ik afgezet
- stappenteller telt gelijk zot wanneer ik aan het drummen ben (maar daar zullen niet zoveel mensen last van hebben :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
kontroll schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:46:
Ikzelf ben een tevreden 'Mi Band Master' (voorlopig gratis versie) gebruiker (zonder de officiële Mi Fit app) en merk eigenlijk niets van de beschreven "kwalen".
Het kost je eventjes tijd om alles in te stellen naar wens, maar ik krijg enkel die notificaties op mijn pols die ik wil: je kiest de apps die notificaties mogen doorsturen, en binnen die apps kun je ook nog eens filteren op contact.
Kan ook goed dienst doen als stille wekker.
Qua batterijduur (incl. hartslagmeting iedere 10 minuten) gaat hij zo'n 1,5 à 2 weken mee.
En inderdaad heerlijk dat unlocken van je telefoon niet meer moet.

Twee zaken heeft hij niet zo goed op orde, vind ik:
- uur tonen bij armbeweging (bij autorijden bvb. springt dat constant op bij mij, wat vooral 's nachts irritant is) => heb ik afgezet
- stappenteller telt gelijk zot wanneer ik aan het drummen ben (maar daar zullen niet zoveel mensen last van hebben :-))
Mogelijk geef ik die Mi Band Master nog een kans maar zou je mij kunnen uitleggen hoe ik die hartslag interval instel? Ik meen dat deze hier op 2min staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

kontroll schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:46:

Echt wel :+
Afgelopen woensdag oefen avond met de band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/55ngkHXlHyqEkT8PyuVjcodO/full.jpg

Standaard app overigens, niet de master.

[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 18-12-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
schumi2004 schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:01:
[...]

Mogelijk geef ik die Mi Band Master nog een kans maar zou je mij kunnen uitleggen hoe ik die hartslag interval instel? Ik meen dat deze hier op 2min staat.
In Mi Band Master ga je naar de Hartslag - view
Daar rechtsboven op het tandwieltje tikken.
Bovenste optie is "Meting interval", wat vervolgens vrij in te stellen is.
Iets lager kan je bij 'sleep assist' toch je hartslag met een hogere frequentie laten meten tijdens je slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Kan iemand mij uitleggen wat dat autoriseren inhoud? En wat en waarom ik welke app moet laten autoriseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Toesteming geven. Bijv, teostemming dat een app je camera gebruikt. Of dat een app je contacten leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Denk dat ik het snap, als ik hem niet autoriseer dan wordt alle data uit Mi Fit gehaald en heb je dus steeds twee apps draaien. En anders loopt het via Mi Band Tools direct.

Denk dat dat ook het probleem van @schumi2004 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ik heb de app mi band notify & fitness maar wanneer ik een workout track zoals fietsen dan geeft de app maar heel weinig verbrande calorieen (+- 100) aan terwijl ik toch wel een half uur fiets op zo'n moment. Als ik een tool als deze gebruik zou ik op de 250+- moeten zitten

Iemand een idee hoe dat komt? Of kan de miband dat niet echt goed tracken op de fiets?

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 19-12-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Misschien moet je wat harder fietsen :D _O- :D
Sorry, inkoppertje ;)

Geen idee wat je daar aan kan doen.

Ik heb gisteren ook even de Mi Notifications and Fitness app geprobeerd, die is ook wel heel erg compleet, eigenlijk vergelijkbaar met Mi Band Master maar dan duidelijker.

Als ik die draai, kan ik dan beter de andere apps er af gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bas_1981 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:54:
[...]

Misschien moet je wat harder fietsen :D _O- :D
Sorry, inkoppertje ;)

Geen idee wat je daar aan kan doen.

Ik heb gisteren ook even de Mi Notifications and Fitness app geprobeerd, die is ook wel heel erg compleet, eigenlijk vergelijkbaar met Mi Band Master maar dan duidelijker.

Als ik die draai, kan ik dan beter de andere apps er af gooien?
Lijkt mij wel, is anders een beetje het idee van meerdere stuurlui op 1 schip. Dat is vragen om problemen want kans dat ze elkaar in de weg gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
l3art schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:04:
[...]

Lijkt mij wel, is anders een beetje het idee van meerdere stuurlui op 1 schip. Dat is vragen om problemen want kans dat ze elkaar in de weg gaan zitten.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de ontwikkelaar aanraadt om de originele app ook te laten draaien als je op de band van de laatste firmware wilt voorzien als deze beschikbaar komt. (N&F heeft dat als beta optie)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij notify and fitness staat juist dat de originele app niet meer nodig is. Wel adviseren ze het bij het updaten van de band omdat dat deze functie in de app nog in beta zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

l3art schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:22:
Bij notify and fitness staat juist dat de originele app niet meer nodig is. Wel adviseren ze het bij het updaten van de band omdat dat deze functie in de app nog in beta zit
Ik heb de originele app wel aanstaan. Dien ik deze te uninstallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoeft niet persé maar als je gekke dingen ziet of problemen met meldingen denk er dan wel aan dat het daar aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Plus: zonder de originele app heb mis je de overzichten met betrekking tot andere gebruikers ('Je slaapt beter dan xx% van de gebruikers!'), die niet in N&F zitten.
Mocht je daar interesse in hebben....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas_1981
Gisteren had ik even N&F geprobeerd, vanmorgen maar de app gekocht (m'n 2de app die ik ooit gekocht heb volgens mij...)

Alles is goed in te stellen, nu een beetje spelen met de notificaties zodat ik de goede info op m'n scherm krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheOmen schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:46:
Plus: zonder de originele app heb mis je de overzichten met betrekking tot andere gebruikers ('Je slaapt beter dan xx% van de gebruikers!'), die niet in N&F zitten.
Mocht je daar interesse in hebben....
Die vind ik ook wel leuk inderdaad, vooral die van het gewicht omdat ik aan het afvallen ben. Ik hoor nu weer bij de dunnere helft van de band2 gebruikers (die duidelijk gemiddeld nog te zwaar zijn ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Van de week eens gekeken hoe de MB2 icm N&F mijn workout op de crosstrainer registreert.
Dus via Workouts - workouttypes de Cross trainer geselecteerd en Modus 'Intensief' ingesteld.

Hartslag wordt helaas niet goed opgepikt, mijn sporthorloge zit rond de 120, de MB2 niet hoger dan 70.
Aantal stappen, en daarmee de geschatte afstand zien er wel goed uit, mooi om te zien dat de MB2 dat beter registreert dan mijn Milestone Pod. Die laatste is echt gemaakt om de 'klap' te meten bij lopen op de weg.

Sidenote: onder de enorme lijst met workouts staat ook 'seks' :) Probeer dat maar eens aan je partner uit te leggen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TheOmen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:43:
Sidenote: onder de enorme lijst met workouts staat ook 'seks' :) Probeer dat maar eens aan je partner uit te leggen......
Over het algemeen is mijn partner daar prima van op de hoogte.... daar valt niet zoveel aan uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
ralph075 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:01:
[...]

Over het algemeen is mijn partner daar prima van op de hoogte.... daar valt niet zoveel aan uit te leggen ;)
Maar... ga je dan nog even snel op je smartphone instellen wat voor activiteit je van plan bent? En, na afloop natuurlijk op STOP drukken en je meetgegevens bekijken....? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tuurlijk, ze weet dat ik het toch alleen voor de work-out doe.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met een hartslagband om dat je in de juiste zone zit?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Weet iemand hoe je slaapritme wordt bepaald? Dus wanneer je in een diepe of lichte slaap zit? Ik heb namelijk geen verband kunnen vinden met je hartslag. Wordt er ook nog naar beweging gekeken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
bas_1981 schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:32:
Weet iemand hoe je slaapritme wordt bepaald? Dus wanneer je in een diepe of lichte slaap zit? Ik heb namelijk geen verband kunnen vinden met je hartslag.
Ik geloof niet dat het iets met de hartslag te maken heeft. De mi band 1 geeft ook meldingen over diepe en lichte slaap, terwijl die band geen hartslag sensor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is een instelling in de software dus het zal er 'iets' mee te maken hebben (de accu gaat dan ook sneller leeg). Wat weet ik ook niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik bekeek net het krantje van Dirk van den Broek.

Lijkt verdacht veel op de mi band.
https://www.dirk.nl/aanbi...9/smart-fitness-watch.htm

Zondag zullen we het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Liquid schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:07:
Ik bekeek net het krantje van Dirk van den Broek.

Lijkt verdacht veel op de mi band.
https://www.dirk.nl/aanbi...9/smart-fitness-watch.htm

Zondag zullen we het zien.
Lijkt er zeer veel op, maar met Chinezen weet je het nooit. De software heeft wel andere kleuren (maar het design lijkt ook), maar dat zegt ook niks in zo'n krantje.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 29-12-2017 18:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 19:20
Helaas, geen Xiaomi bij Dirk, ik heb de QR code gescand en krijg in de App Store de app JYou van bifeng zhang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Ik kwam expres in dit topic om de tip te plaatsen voor de goedkope mi band bij dirk...
Maar blijkt dus geen 'echte' xiaomi te zijn.

Edit: als ik Google op jYou enz vind ik alleen de app, niet de wearable?

[ Voor 22% gewijzigd door yannickie111 op 01-01-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vraag is of het ding het ook doet met de andere apps als Gadgetbridge, Notify & Fitness en Mi Band Master. Iemand dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Het lettertype met zijn echte digits-stijl is al heel anders. Lijkt me een goedkope Clone. Xiaomi is een populair namaakmerk omdat het als 1 van de weinige Chinese merken wèl kwalitatief spul maakt.

ECHT:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AzwQJDv.jpg?1

Dirk van de Broek:
Afbeeldingslocatie: https://d2o1gng8t1pk49.cloudfront.net/files/2/9/3/4/7/1/W01_Beeldeninternet-94.png

Dit analyseer ik zo vanaf m'n bureau, ben er niet heen geweest. Het kan dus nog steeds de echte zijn en dat Dirk van de Broek domweg een verkeerd plaatje gebruikt. Maar denk eerder dat het een nepperd is voor die prijs.

[ Voor 54% gewijzigd door MsG op 02-01-2018 14:02 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wel een goeie namaam op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 07:16

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb hem gehaald bij Dirk. Het leekt mij een prijs waar ik geen buil aan kon vallen. En bij afrekenen al helemaal niet. Hij werd gescanned als een ordner van 1.79 Ja Een euro negenenzeventig cent. :) Hij stond blijkbaar verkeerd in de computer.

Ik heb er nog niet veel mee gespeeld, maar de officiële Mi app herkent hem niet. Als iemand vragen of testjes heeft, brand maar los.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 02-01-2018 14:26 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

1.79 is wel een grap ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Marc H schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:25:
Ik heb hem gehaald bij Dirk. Het leekt mij een prijs waar ik geen buil aan kon vallen. En bij afrekenen al helemaal niet. Hij werd gescanned als een ordner van 1.79 Ja Een euro negenenzeventig cent. :) Hij stond blijkbaar verkeerd in de computer.

Ik heb er nog niet veel mee gespeeld, maar de officiële Mi app herkent hem niet. Als iemand vragen of testjes heeft, brand maar los.
Prima staphorloge ofzo vor die prijs ;)
Maar dus fake, zoals al goed was onderzocht hierboven :)

[ Voor 5% gewijzigd door yannickie111 op 03-01-2018 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
Heb zelf de Mi band 2, is er al toevallig/überhaupt nieuws over een opvolger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Marc H schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:25:

Je hebt gelezen wat er aan commentaren staat bij de eigen app? Gigabytes aan uploads? :X Dat zou er bij mij dus nooit opkomen. Ik zou die andere apps proberen die ik eerder noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Bedankt voor de waarschuwing. Nee, dat had ik niet gezien. De App heeft tot nu toe 15 MB verbruikt, dus dat valt nog wel mee. (heb 3 GB per maand) Ik heb nu ingesteld dat hij alleen via wifi mag updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Marc H schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:15:
Bedankt voor de waarschuwing. Nee, dat had ik niet gezien. De App heeft tot nu toe 15 MB verbruikt, dus dat valt nog wel mee. (heb 3 GB per maand) Ik heb nu ingesteld dat hij alleen via wifi mag updaten.
Het is niet zozeer de hoeveelheid data, maar vooral ook dat dit UPLOAD data betreft. Ik zou nooit een app op mijn toestel willen hebben dat weet ik veel wat voor data van mijn toestel af haalt en naar China of weet ik waar stuurt. :X

Uit de Play Store comments:
Uploaded 1gb of data in under an hour. Very suspicious and expensive. Must be stealing phone information. Don't trust it. Waste of money as smart band is no use without app on phone
Eats up battery and mobile data. In few hours managed to eat whole battery and 3gb of data. Horrible app.
Not updated in ages despite ridiculous data use and multiple complaints about it. This dramatically outweighs the benefits of finding your phone, tracking your heart rate or steps taken, or triggering taking pictures from your phone.
Not sure it used 4 gb of data not sure what they are stealing
Hier dus: Google Play: JYou

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

OK, tnx. Ik heb nog geen app gevonden die er wel mee kan werken. Ik kijk het nog even aan, er staan toch geen belangrijke zaken op mijn telefoon.

De reden dat ik dit ding kocht is om te zien of ik er wat aan had. Als ik besluit dat het voor mij nuttig is, dan ga ik wel een betere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mhhh, de mi app zelf is niet te installeren op een mi-pad. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marc H schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:12:
OK, tnx. Ik heb nog geen app gevonden die er wel mee kan werken. Ik kijk het nog even aan, er staan toch geen belangrijke zaken op mijn telefoon.

De reden dat ik dit ding kocht is om te zien of ik er wat aan had. Als ik besluit dat het voor mij nuttig is, dan ga ik wel een betere kopen.
Ook niet in je Google account? Bij mij staat er best veel privé meuk op mijn telefoon eigenlijk.

Maar het werkt met een andere app kun je dat inderdaad proberen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:27
Ik heb sinds vorige week ook de Mi Band 2.
Is het nodig om een screenprotector te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Bugs3 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:12:
Ik heb sinds vorige week ook de Mi Band 2.
Is het nodig om een screenprotector te gebruiken?
Dat ligt eraan hoe je er mee om gaat. Ik hem hem nu een jaar om, maar hij is aardig gehavend. Maar dat krijg je sowieso met honden. Ik had achteraf beter wel een screenprotector erop kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 22:29
Hangt volledig van jezelf af, ik draag er nu een klein jaar eentje en daar is nog geen krasje op te zien... Ben wel vrij voorzichtig met mijn gadgets, maar draag hem wel continu (dus bvb ook tijdens verbouwen, al heb ik het voorbije jaar weinig gesloopt en veeleer kleine zaken opgebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Heb hem op black friday voor 13 euro gekocht en nu al een weekje in bezit. Ben er best blij mee voor het geld. Ik wist helemaal niet dat ik er ook notificaties van bijv. Whatsapp en Snapchat mee kan ontvangen en je ziet ook wie je belt. Handig :) Heb geen Apple Watch meer nodig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
Alexknl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:06:
Heb hem op black friday voor 13 euro gekocht en nu al een weekje in bezit. Ben er best blij mee voor het geld. Ik wist helemaal niet dat ik er ook notificaties van bijv. Whatsapp en Snapchat mee kan ontvangen en je ziet ook wie je belt. Handig :) Heb geen Apple Watch meer nodig haha.
Ik het wel het vermoeden dat de hartslagmeter flink afwijkt. Binnen 2 metingen kort achter elkaar flinke verschillen, zoals nu 71 zonder aandrukken) en 105 (met Mi Band tegen huid aandrukken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
Slaut schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:11:
[...]
Ik het wel het vermoeden dat de hartslagmeter flink afwijkt. Binnen 2 metingen kort achter elkaar flinke verschillen, zoals nu 71 zonder aandrukken) en 105 (met Mi Band tegen huid aandrukken).
Da's een eigenschap van zo'n OHR. Zolang je vergelijkbare waarden krijgt bij gelijkwaardige omstandigheden zou ik me er niet druk om maken.
Heb net 3 x achtereen een meting gedaan, gewoon met de band om m'n pols en krijg resultaten die maar 1 a 2 slagen afwijken. Als ik de band losser om mijn pols houdt, schiet de meting inderdaad omhoog (van 40 naar 90 ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 08:51
Hallo Mi band Gebruikers,

vandaag heb ik eindelijk ook mijn Mi Band 2 mogen ontvangen .
Ik vroeg mij af welke app jullie gebruiken of goede ervaringen mee hebben .

Kan ik gewoon de orginele Mi App gebruiken of wat ik hier zag langskomen was de Mi band Master of N&F app?

Welke app werkt het prettigst of is handig volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

diquan2001 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:43:
Kan ik gewoon de orginele Mi App gebruiken of wat ik hier zag langskomen was de Mi band Master of N&F app?
Je kan ze zelf alle drie gebruiken en zoals je hier ook kan lezen zijn de meningen verdeeld, het makkelijkste is dus om even voor jezelf te kijken wat je het fijnste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Mi Band Master en N&F zijn niet beschikbaar voor iPhone of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Alexknl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:51:
Mi Band Master en N&F zijn niet beschikbaar voor iPhone of wel?
Nee, voor zover ik weet zijn er voor de iPhone helemaal geen andere apps te krijgen dan de standaard apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
TheOmen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Da's een eigenschap van zo'n OHR. Zolang je vergelijkbare waarden krijgt bij gelijkwaardige omstandigheden zou ik me er niet druk om maken.
Heb net 3 x achtereen een meting gedaan, gewoon met de band om m'n pols en krijg resultaten die maar 1 a 2 slagen afwijken. Als ik de band losser om mijn pols houdt, schiet de meting inderdaad omhoog (van 40 naar 90 ongeveer).
En de positie kan ook schelen, soms schiet ie wel eens onder mijn pols gewricht (tussen hand en gewricht) wat dus de verkeerde plek is en dat merk je dan ook in meetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
schumi2004 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:36:
[...]

En de positie kan ook schelen, soms schiet ie wel eens onder mijn pols gewricht (tussen hand en gewricht) wat dus de verkeerde plek is en dat merk je dan ook in meetingen.
Als de band onder je pols kan schieten, zit ie dan niet te los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Nee, voor zover ik weet zijn er voor de iPhone helemaal geen andere apps te krijgen dan de standaard apps.
Alleen Mi HR 3rd party app voor continu hartslag. Verder nada nopes niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
TheOmen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Als de band onder je pols kan schieten, zit ie dan niet te los?
Ja wat is te los, hier kan ie ook terug schieten maar over het algemeen blijft ie wel op zijn plek zitten.
Als ik mijn arm omlaag valt valt ie iig niet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecr0wn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-07 07:26
Inmiddels ook eigenaar van een Mi Band (2).
Hoewel ik wat extra heb zitten spelen op mijn telefoon kwa instellingen, merk ik toch dat mijn telefoon snel in accu achter uit gaat (15% binnen een uur met bluetooth, wifi en 3g aan).
Wat ik zelf nog moet ervaren, maar hoe doen jullie dat met de connectie tussen foon en mi band? Hebben jullie deze 24/7 aan of alleen op bepaalde momenten?
Ik ben een beetje bang dat als ik bluetooth continue aan heb dat ik mijn foon te vaak moet opladen. De accu is al niet meer wat ie was (nu drie jaar oud, oneplus one)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
icecr0wn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:29:
Wat ik zelf nog moet ervaren, maar hoe doen jullie dat met de connectie tussen foon en mi band? Hebben jullie deze 24/7 aan of alleen op bepaalde momenten?
Ik heb bluetooth inderdaad continu aanstaan. Is lekker handig, zo moet ik mijn telefoon niet meer unlocken wanneer de MiBand geconnecteerd is.
Maar je kan dat gerust bvb. 1 à 2 keer per dag doen. De MiBand kan wel een tijdje alles intern opslaan, geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 06:09
icecr0wn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:29:
Inmiddels ook eigenaar van een Mi Band (2).
Hoewel ik wat extra heb zitten spelen op mijn telefoon kwa instellingen, merk ik toch dat mijn telefoon snel in accu achter uit gaat (15% binnen een uur met bluetooth, wifi en 3g aan).
Ik ben een beetje bang dat als ik bluetooth continue aan heb dat ik mijn foon te vaak moet opladen. De accu is al niet meer wat ie was (nu drie jaar oud, oneplus one)
Gebruik hem ook met mijn Oneplus One. Bluetooth 24/7 aanstaan, omdat ik de mi-band gebruik voor diverse notificaties (telefoon, whatsapp), en in combinatie met smartlock. Moet zeggen dat ik er niet echt last van heb dat die mijn telefoon leegtrekt. Met bluetooth uit gaat mijn accu wel wat langer mee, maar het verschil is zeker niet extreem.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Mi Band 2, de Mi Band 3 mag besproken worden in: [Xiaomi Mi Band 3] Ervaringen & Discussie.