Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittenman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-02-2024
@Dejagan Ik ga marketing analytics doen. Verwacht dat ik voornamelijk het office pakket ga gebruiken. Goed om weten dat ik de ssd kan uitbereiden. Ik heb hier nog een externe hardeschijf liggen, maar die begint ook al aardig vol te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 14:26
Mijn Mi Air 13 (i5 6200u / 8GB / 256GB SSD) inmiddels binnen en aantal daagjes in gebruik :-) Tot nu toe bevalt hij erg goed. Gekocht bij Gearbest voor 598 euro, kwam nog 53,48 euro bij voor inklaren.
Binnen 5 dagen ontvangen via DHL, enige nadeel was het moeten afhalen op een servicepoint 30km verderop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbazingwekkend hoeveel verschil er zit tussen levertijden. Ik had een tijd geleden mijn 13" besteld op vrijdag en de eerst volgende dinsdag had ik m al binnen. Wel rond de €60,- moeten betalen maar dat is nog prima als ik kijk naar de gemiddelden. Prima laptop wat mij betreft, draait tekenprogrammas als Revit zonder problemen.

Verder stoort t mijn ontzettend dat de meegeleverde us to eu plug niet lekker aansluit en niet blijft zitten. Na oneindig zoeken heb ik een mooi alternatief gevonden waarvan ik hoop dat het lekker blijft zitten. Het lijkt er op dat het glans afgewerkt is en niet uitstekende randjes heeft als de meegeleverde plug.

Bestellen is echter handiger in grote hoeveelheden denk ik. Daarom deze vraag, zijn er meer geintresseerden voor deze plug?

Linkje uiteraard: http://www.internationalconfig.com/icc6.asp?item=30300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:05:
Verder stoort t mijn ontzettend dat de meegeleverde us to eu plug niet lekker aansluit en niet blijft zitten. Na oneindig zoeken heb ik een mooi alternatief gevonden waarvan ik hoop dat het lekker blijft zitten. Het lijkt er op dat het glans afgewerkt is en niet uitstekende randjes heeft als de meegeleverde plug.

Bestellen is echter handiger in grote hoeveelheden denk ik. Daarom deze vraag, zijn er meer geintresseerden voor deze plug?

M.b.t. de US -> EU Adapter; ik heb er wat superlijm tussen gedaan zodat hij niet meer los komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:05:
Verbazingwekkend hoeveel verschil er zit tussen levertijden. Ik had een tijd geleden mijn 13" besteld op vrijdag en de eerst volgende dinsdag had ik m al binnen. Wel rond de €60,- moeten betalen maar dat is nog prima als ik kijk naar de gemiddelden. Prima laptop wat mij betreft, draait tekenprogrammas als Revit zonder problemen.

Die discussie is al vele malen gevoerd hier in het topic :z

Ik heb nu overigens wel last van de meegeleverde US to EU adapter, het lijkt alsof die adapter niet lekker contact maakt met de pinnen van de originele power adapter van de air 13 wanneer ik hem staand, met de pinnen naar de grond gericht dus, in een ordinair verlengsnoer prik. Als ik hem erin prikt dan hoor je even dat hij overgaat op netstroom/laad modus maar een seconde daarna stopt hij ermee. Als ik er dan vervolgens mee jutter hoor ik allerlei vonken overspringen tussen contacten en begint hij soms te laden en soms niet. Maw, dat US naar EU verloopje is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, ik ben het daar volledig met je over eens. :/

[ Voor 24% gewijzigd door WeaZuL op 31-07-2017 10:48 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hmmm volgens DHL
Zending bij koerier voor aflevering
Hopelijk deze keer daadwerkelijk de laptop ;)

Update;
Hiep hoi hij is binnen! Schitterend apparaat. Ik krijg alleen mijn torx schroevendraaier niet in de schroef gaatjes. Iemand enig idee welke maat deze zijn?
1-8;
TX5 dus :) Vanavond de EVO 960 maar eens even inbouwen.

Zaken die me opvallen:
- Wat is ie klein!
- Windows Home Chinees was niet geactiveerd, de Engelse Single Language laat zich niet activeren met het geëxporteerde serienummer
- Na installatie Windows 10 Pro werkt mijn Synaptics niet goed (als in double finger scroll of 2 vingers tbv rechtermuis)
- Hij lijkt maar op te laden tot 96% en ook alleen als de laptop aan staat (lichtje is groen)
- Backlight bleed behoorlijk, meer dan mijn HP Spectre in ieder geval

Omdat ie erg laat binnen was (21:30 stond DHL onverwacht toch nog op de stoep) nog niet veel mee kunnen doen, vanavond eens goed onder handen nemen :D

[ Voor 100% gewijzigd door Tomba op 01-08-2017 10:04 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tomba schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:13:

mijn Synaptics niet goed (als in double finger scroll of 2 vingers tbv rechtermuis)
- Hij lijkt maar op te laden tot 96% en ook alleen als de laptop aan staat (lichtje is groen)
Synaptics drivers van Mi zelf kan je hier downloaden, dat zou het moeten fixen.
http://cdn.fds.api.xiaomi...Synaptics_v19.2.17.14.zip

Lampje wordt al voor de 100% groen inderdaad, bij 95% of meer accu gaat hij niet bijladen als je de stekker er in doet om overlading te voorkomen. Dus dan blijft hij idd eeuwig op 96% staan.

Veel plezier er van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Dejagan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Nice, dank je wel! Had van de Synaptic site de laatste versie gedownload maar die deden verder niets. Ga die van Xiaomi zelf vanavond proberen :D
Lampje wordt al voor de 100% groen inderdaad, bij 95% of meer accu gaat hij niet bijladen als je de stekker er in doet om overlading te voorkomen. Dus dan blijft hij idd eeuwig op 96% staan.

Das apart, hij komt dus nooit op 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Nu online
Tomba schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Nice, dank je wel! Had van de Synaptic site de laatste versie gedownload maar die deden verder niets. Ga die van Xiaomi zelf vanavond proberen :D

[...]

Das apart, hij komt dus nooit op 100%?
Eh als je onder de 95% begint met laden komt hij wel bij 100%, dus wat je het beste kan doen om even te checken dat hij helemaal goed oplaadt is hem naar de 90% leeg maken en dan de laadkabel er een tijd in tot hij (hopelijk) 100% vol is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w3rd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:06:
[...]

M.b.t. de US -> EU Adapter; ik heb er wat superlijm tussen gedaan zodat hij niet meer los komt.
Goede oplossing. Je hebt de meegeleverde plug vast gelijmd? En blijft je gelijmde plug, onder welke "normale omstandigheden", zitten?
WeaZuL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:35:
[...]

Die discussie is al vele malen gevoerd hier in het topic :z

Ik heb nu overigens wel last van de meegeleverde US to EU adapter, het lijkt alsof die adapter niet lekker contact maakt met de pinnen van de originele power adapter van de air 13 wanneer ik hem staand, met de pinnen naar de grond gericht dus, in een ordinair verlengsnoer prik. Als ik hem erin prikt dan hoor je even dat hij overgaat op netstroom/laad modus maar een seconde daarna stopt hij ermee. Als ik er dan vervolgens mee jutter hoor ik allerlei vonken overspringen tussen contacten en begint hij soms te laden en soms niet. Maw, dat US naar EU verloopje is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, ik ben het daar volledig met je over eens. :/
Vele malen idd. Lastig om een goede verloop stekker te vinden. Ik geloof dat er wel iemand een strakke stekker gevonden had. Echter denk ik dat t sws het makkelijst is om gewoon en drupje superlijm te gebruiken zoals @w3rd . Weet je zeker dat de plug blijft zitten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Dejagan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Die drivers weigert hij helaas te installeren (No Supported Device)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mwhaIOkBHlhftuxCySlfMjUX/full.png
Via Synaptics de I2C versie gedownload maar ik zie geen Synaptics Tab om two finger scroll te enablen helaas...
Dejagan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Eh als je onder de 95% begint met laden komt hij wel bij 100%, dus wat je het beste kan doen om even te checken dat hij helemaal goed oplaadt is hem naar de 90% leeg maken en dan de laadkabel er een tijd in tot hij (hopelijk) 100% vol is. :)
Na een paar minuten wachten heeft hij inderdaad de 100% bereikt :D
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:40:
[...]

Goede oplossing. Je hebt de meegeleverde plug vast gelijmd? En blijft je gelijmde plug, onder welke "normale omstandigheden", zitten?

[...]

Vele malen idd. Lastig om een goede verloop stekker te vinden. Ik geloof dat er wel iemand een strakke stekker gevonden had. Echter denk ik dat t sws het makkelijst is om gewoon en drupje superlijm te gebruiken zoals @w3rd . Weet je zeker dat de plug blijft zitten. d:)b
Zelf gebruik ik deze:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Werkt perfect.

Overigens vliegt de laptop nu ik er de EVO 960 in heb gebouwd ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zvmMQbETuLcY63ZolVNX6n2g/full.png

[ Voor 50% gewijzigd door Tomba op 01-08-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Nu online
Cool, dat is een betaalbare adapter ook nog eens. is er dan een EU versie van of heeft hij uitwisselbare stekkertjes?

Ik heb ook op mijn laptop geen synaptics control panel o.i.d. wel draait er een synaptics service in de task manager en doet de two finger scroll e.d. het. Als je naar touchpad settings (van windows 10 zelf) gaat kan ik het daar aan en uit zetten hoe hij op multi-touch moet reageren.

Welke SSD zat er origineel in? De PM961 is niet veel trager hoor. Of zat er nog een 951 in?

[ Voor 10% gewijzigd door Dejagan op 01-08-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Dejagan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:54:
Cool, dat is een betaalbare adapter ook nog eens. is er dan een EU versie van of heeft hij uitwisselbare stekkertjes?
Gewoon Eurostekker is dat, niet verwisselbaar (helaas) maar wel 45Watt en nét wat goedkoper dan die Dell die eerder in het topic geopperd werd.
Ik heb ook op mijn laptop geen synaptics control panel o.i.d. wel draait er een synaptics service in de task manager en doet de two finger scroll e.d. het. Als je naar touchpad settings (van windows 10 zelf) gaat kan ik het daar aan en uit zetten hoe hij op multi-touch moet reageren.
Hmm, ik heb ook een Synaptics Service draaien, maar in de touchpad settings vind ik helemaal nada:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sivOa1trpeFp9qfcmlwBHpnQ/medium.png

Als ik op Extra instellingen klik krijg ik vervolgens een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fkY0buC9WDHC2rQ1xLtIRHgj/medium.png

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 01-08-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Nu online
Je hebt de SMBus / Ps2 driver nodig van synaptics, dus niet de l2c versie, wellicht is dat het probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Dejagan op 01-08-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Dejagan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:04:
Je hebt de SMBus / Ps2 driver nodig van synaptics, dus niet de l2c versie, wellicht is dat het probleem.
Heb nu de Windows 10 PS/2 & SMBus Devices v19.0.19.1 geinstalleerd (http://www.synaptics.com/resources ) maar heb nu niet eens meer een Synaptics Service :'(
OMFG, of je houdt op met de driver voor de 13.3 te installeren op je 12.5 :P
http://cdn.fds.api.xiaomi...ics_v19_1_2_8__C__x64.zip werkt als de brandweer :D
[...]
Welke SSD zat er origineel in? De PM961 is niet veel trager hoor. Of zat er nog een 951 in?
Een Samsung CM871 128GB SATA3 (voor benches zie productreview: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5" review door kanem0chi )

[ Voor 52% gewijzigd door Tomba op 01-08-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Nu online
Tomba schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

Heb nu de Windows 10 PS/2 & SMBus Devices v19.0.19.1 geinstalleerd (http://www.synaptics.com/resources ) maar heb nu niet eens meer een Synaptics Service :'(
OMFG, of je houdt op met de driver voor de 13.3 te installeren op je 12.5 :P
http://cdn.fds.api.xiaomi...ics_v19_1_2_8__C__x64.zip werkt als de brandweer :D

[...]

Een Samsung CM871 128GB SATA3 (voor benches zie productreview: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5" review door kanem0chi )
Oh duh ik zit te denken aan de 13.3 versie sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Dejagan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:50:
[...]

Oh duh ik zit te denken aan de 13.3 versie sorry. :P
Hahaha zeker ook mijn fout want ik heb het zelf gedownload :P

Voor de liefhebbers wat foto's van de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lGiFdvHl28vhxvFY5xIxQSOr/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fbnr7hypVV8R9kKzddCAfgCL/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd

Mocht je nog een 2e adapter zoeken zoals ik, deze gisteren ontvangen binnen een week (65w voor 35 euri met EU stekker) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Ik heb niet die Dodocool maar die Havit TPC68 uit het filmpje en de Amazon link besteld. Komt morgen binnen maar ik heb de laptop dus nog niet om te testen. @Tomba had hem ook al besteld dus die kan het eerder laten weten denk ik. :)
Nu mijn laptop binnen is kan ik bevestigen dat op de Havit:
- HDMI werkt (slechts getest op 1080p want heb geen hoger reso scherm)
- Tegelijkertijd opladen werkt op mijn Xiaomi niet, het oplaadlampje gaat niet aan en Windows geeft ook geen melding dat er opgeladen wordt

Nog vreemder:
- Noch op de ingebouwde normale USB aansluiting noch op 1 van de poorten op de Havit werkt mijn Lenovo Thinkpad USB 3.0 Ethernet adapter! (werkt wel op mijn andere laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Tomba schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Nu mijn laptop binnen is kan ik bevestigen dat op de Havit:
- HDMI werkt (slechts getest op 1080p want heb geen hoger reso scherm)
- Tegelijkertijd opladen werkt op mijn Xiaomi niet, het oplaadlampje gaat niet aan en Windows geeft ook geen melding dat er opgeladen wordt

Nog vreemder:
- Noch op de ingebouwde normale USB aansluiting noch op 1 van de poorten op de Havit werkt mijn Lenovo Thinkpad USB 3.0 Ethernet adapter! (werkt wel op mijn andere laptops)
Ze de laptop eens uit of in standby en kijk eens of hij dan wel laad (zie je aan de powerled van de Xiaomi)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittenman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-02-2024
Hoe bevalt de oplader @w3rd ?

Ik zag op youtube een filmpje voorbij komen waarbij de adapter oververhit was, twijfel daarom nog een beetje tot deze aankoop.

Link: YouTube: Helper 65W type c power adapter heating problem?! (Bought from Bangg...
w3rd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:02:
[...]

Mocht je nog een 2e adapter zoeken zoals ik, deze gisteren ontvangen binnen een week (65w voor 35 euri met EU stekker) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd
Pittenman schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:21:
Hoe bevalt de oplader @w3rd ?

Ik zag op youtube een filmpje voorbij komen waarbij de adapter oververhit was, twijfel daarom nog een beetje tot deze aankoop.

Link: YouTube: Helper 65W type c power adapter heating problem?! (Bought from Bangg...

[...]
Hmm die had ik nog niet eerder gezien 8)7
Ik kan er nog weinig over zeggen, gisteren pas ontvangen.
Zal nadat ik hem een tijdje in gebruik heb wat laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Pubbert schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Ze de laptop eens uit of in standby en kijk eens of hij dan wel laad (zie je aan de powerled van de Xiaomi)
Exact hetzelfde helaas.
Als ie instaat zorgt inpluggen van stroom adapter (zowel de Lenovo als de Xiaomi) ervoor dat de USB HUB helemaal verdwijnt. Als de stroomkabel al in de Havit zit en ik de Havit insteek werken alle aansluitingen behalve het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

w3rd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:02:
[...]

Die ik noemde kost je via Amazon ook ongeveer 35 euro. Is 'maar' 45 Watt (perfect voor de 12.5" dus) maar heb je m wel snel in huis en bovendien ook 2 jaar garantie via Amazon ipv via Ali :)

Vandaag een video accu test gedaan; na ongeveer 7 uur een 1080p x264 video loopen in mpc-hc vond Windows 10 Pro het tijd om te hibernaten. Geen slechte score. Volgens Battery Bar Pro 7u20m runtime.

[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 02-08-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Tomba schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:21:

Overigens vliegt de laptop nu ik er de EVO 960 in heb gebouwd ;)
[afbeelding]
Huh :?
Ik dacht dat slot 1 gelimiteerd was tot SATA3 snelheden, althans zo heb ik de informatie binnen gekregen.
Maar slot 1 kan dus de volledige snelheid aan?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

ComputerHoed schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Ik dacht dat slot 1 gelimiteerd was tot SATA3 snelheden, althans zo heb ik de informatie binnen gekregen.
Hij heeft een NVME-SSD, dus SATA is irrelevant hier ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Compizfox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:19:
[...]

Hij heeft een NVME-SSD, dus SATA is irrelevant hier ;)
Ja, dat snapte ik...
Wat ik bedoel is dat ik dacht dat port 1 slechts max SATA3 snelheden aan kan...ook als je een NVME-SSD erin doet.

Kennelijk is dat nu dus niet zo, tenzij tombda de NVME-SSD in port 2 heeft gestopt :p

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ComputerHoed schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Als je goed kijkt op de fotos zit ie gewoon in slot 2 ;) (zie Tomba in "Mi Notebook Air" )

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 02-08-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
Vandaag is ook bij mij de air 12 binnen gekomen. Besteld via ibuygou. Had een verzekering afgesloten voor mogelijke BTW heffing. Was niet nodig geweest is er gewoon doorheen gekomen. Tot nu toe nog nooit bij hoeven te betalen bij ibuygou. 😀

Met dank aan dit topic meteen de NL versie van Windows geïnstalleerd. Op het eerste oog is de laptop voor het geld echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

XPS15 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:50:
Vandaag is ook bij mij de air 12 binnen gekomen. Besteld via ibuygou. Had een verzekering afgesloten voor mogelijke BTW heffing. Was niet nodig geweest is er gewoon doorheen gekomen. Tot nu toe nog nooit bij hoeven te betalen bij ibuygou. 😀

Met dank aan dit topic meteen de NL versie van Windows geïnstalleerd. Op het eerste oog is de laptop voor het geld echt top.
Gefeliciteerd! Wat was je kwijt in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
Tomba schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:55:
[...]

Gefeliciteerd! Wat was je kwijt in totaal?
€520 inclusief verzending en verzekering tegen bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

XPS15 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

€520 inclusief verzending en verzekering tegen bijkomende kosten.
Ow, das een heel nette prijs!

Welke sleeves gebruiken mensen hier trouwens? Ik heb mijn CaseLogic SSMA-311 (ooit aangeschaft voor mijn Surface RT :P) nu in gebruik en daar past ie zeer netjes in :D

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 03-08-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 20:46
Op diverse youtube filmpjes valt me op dat het scherm van de 13.3inch gammel lijkt. Hij lijkt heen en weer te schudden bij het typen op het toetsenbord.
Hebben jullie er last van? Hoe bevalt de overige bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Tomba schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Ow, das een heel nette prijs!

Welke sleeves gebruiken mensen hier trouwens? Ik heb mijn CaseLogic SSMA-311 (ooit aangeschaft voor mijn Surface RT :P) nu in gebruik en daar past ie zeer netjes in :D
Ik ben een grote fan van de laptop-sleeves van Gearmax. Ze zijn duurder dan de gemiddelde sleeve op AE (rond de 20 euro) maar dan krijg je ook echt goede kwaliteit & het ziet er zeer nice uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ComputerHoed schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Ik ben een grote fan van de laptop-sleeves van Gearmax. Ze zijn duurder dan de gemiddelde sleeve op AE (rond de 20 euro) maar dan krijg je ook echt goede kwaliteit & het ziet er zeer nice uit.
Caselogic maakt ook zeer goede sleeves inclusief levenslang garantie (en zijn niet goedkoop, deze kostte me destijds ruim 30 euro)
Voordeel van deze Caselogic; hij is waterdicht :P (Nadeel; hij is niet meer te koop :'( )

Was trouwens wel benieuwd naar het scherm dat er in mijn laptop (Xiaomi 12) zit. Volgens AIDA64 betreft het een BOE0691. Helaas kan ik hier nergens info over vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 03-08-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnniesu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik heb een vraag, kan je met een usb C cable bestanden van een pc versturen naar de Xiaomi laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

johnniesu schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:37:
Ik heb een vraag, kan je met een usb C cable bestanden van een pc versturen naar de Xiaomi laptop?
Volgens mij kan dat helemaal niet, USB-C file transfers PC naar PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnniesu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07-2021
de usb c poort support toch file transfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Heb gisteren een runtime test gedaan. Scherm op zijn laagst en verder alleen taskmanager en Mouse Jiggler open. Gaf 10:00u gebruikstijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7N1zPH6LXdV7lyRhB2wMDUCD/medium.png

Irriteer me trouwens wel een beetje aan de trackpad, hij zit wat mij betreft veel te los in de behuizing en ook de 2 finger scroll valt me tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 05-08-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
letscode schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:13:
Op diverse youtube filmpjes valt me op dat het scherm van de 13.3inch gammel lijkt. Hij lijkt heen en weer te schudden bij het typen op het toetsenbord.
Hebben jullie er last van? Hoe bevalt de overige bouwkwaliteit?
Geen last van. Wel in de trein maar dat geeft een stuk meer trilling.

Verder ook prima bouwkwaliteit. Bodemplaat zit er zo strak in dat je er nauwelijks wat tussen krijgt om hem open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Mijn scherm wiebelt wel een beetje maar Niet tijdens het typen al gebruik ik de laptop wel altijd op de bank.
Zoals een tijd terug is gezegd was kon je als goed is de bodemplaat loshalen en de scherm schroefjes iets strakker draaien (nog niet getest)

Trackpad heb ik geen probleem mee....

Enigste waar ik me soms aan erger is de scherpe randen bij mij polsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Mijn scherm wiebelt ook niet eigenlijk, al loopt ie wel heel soepel.

Probleem dat ik met trackpad heb komt er op neer dat de eerste keer scrollen goed gaat, maar het voelt niet precies aan. Als ik los laat en opnieuw scroll zie ik regelmatig de cursor omhoog gaan ipv de pagina.

[ Voor 61% gewijzigd door Tomba op 06-08-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Tomba schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:49:
Mijn scherm wiebelt ook niet eigenlijk, al loopt ie wel heel soepel.

Probleem dat ik met trackpad heb komt er op neer dat de eerste keer scrollen goed gaat, maar het voelt niet precies aan. Als ik los laat en opnieuw scroll zie ik regelmatig de cursor omhoog gaan ipv de pagina.
Vingers iets verder uit elkaar doen ;)
Ik dacht ook dat de touchpad zo goed zou zijn als bij Chromebooks, maar hij is inderdaad minder precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ComputerHoed schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Vingers iets verder uit elkaar doen ;)
Ik dacht ook dat de touchpad zo goed zou zijn als bij Chromebooks, maar hij is inderdaad minder precies.
Lijkt op het eerste gezicht geen verschil te maken. Zelfs vergeleken met die in mijn zakelijke laptop (Probook van HP, dus relatief goedkope meuk) valt hij tegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
Tomba schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Lijkt op het eerste gezicht geen verschil te maken. Zelfs vergeleken met die in mijn zakelijke laptop (Probook van HP, dus relatief goedkope meuk) valt hij tegen ;(
Zijn de touchpads van de 12" en 13" identiek?

edit: zojuist de 13.3" besteld bij in de flash sale van Gearbest. Samen met shipping insurance en DHK-HK € 600.

[ Voor 14% gewijzigd door letscode op 09-08-2017 12:35 . Reden: Juiste prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
letscode schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Zijn de touchpads van de 12" en 13" identiek?

edit: zojuist de 13.3" besteld bij in de flash sale van Gearbest. Samen met shipping insurance en DHK-HK € 700.
Is dat de nieuwe met 150MX? Dat is een hele mooie prijs. Denk er zelf over om mijn eerste generatie te upgraden want de 940MX valt toch wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
GekkePrutser schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Is dat de nieuwe met 150MX? Dat is een hele mooie prijs. Denk er zelf over om mijn eerste generatie te upgraden want de 940MX valt toch wel tegen.
Nee, het is de 'oude' nog. Ik doe niet zoveel waarvoor ik grafisch geweld nodig heb, hooguit een potje Fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letscode schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:41:
[...]

Nee, het is de 'oude' nog. Ik doe niet zoveel waarvoor ik grafisch geweld nodig heb, hooguit een potje Fifa.
Ik hoop dan voor je dat je die met de i7 hebt? Die met de i5 is namelijk 100 euro goedkoper als je even de HK warehouse selecteert. Komt ie op onder de 600 euro uit. Toevallig is 'ie bij BG nu net 578.48, voor zover ik kan zien de goedkoopste. Ik wil hem namelijk ook graag kopen aangezien ik binnenkort ga beginnen met mijn studie. Alleen zit ik een beetje met de douanekosten, denk dat ik de gok maar gewoon moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Ik hoop dan voor je dat je die met de i7 hebt? Die met de i5 is namelijk 100 euro goedkoper als je even de HK warehouse selecteert. Komt ie op onder de 600 euro uit. Toevallig is 'ie bij BG nu net 578.48, voor zover ik kan zien de goedkoopste. Ik wil hem namelijk ook graag kopen aangezien ik binnenkort ga beginnen met mijn studie. Alleen zit ik een beetje met de douanekosten, denk dat ik de gok maar gewoon moet nemen.
Ik had een tikfoutje gemaakt in mn vorige bericht. Heb in totaal 600€ ipv 700 betaald voor de oude. Hij is al verstuurd en heb net 60€ aan importkosten en BTW aan DHL moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, 660 dan in totaal is wel netjes. Ik had het even snel uitgerekend op een of andere site waar ik alles had ingevuld en als totaalbedrag kwam ik boven de 800 euro uit. Dat zou een beetje te gek worden, gewoon een derde van de prijs erbovenop. Ik vraag me wel af van welk waardebedrag ze dan uitgaan. Maarja ik ga hem ook maar bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-07 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:12:
Oke, 660 dan in totaal is wel netjes. Ik had het even snel uitgerekend op een of andere site waar ik alles had ingevuld en als totaalbedrag kwam ik boven de 800 euro uit. Dat zou een beetje te gek worden, gewoon een derde van de prijs erbovenop. Ik vraag me wel af van welk waardebedrag ze dan uitgaan. Maarja ik ga hem ook maar bestellen denk ik.
Volgens mij is die 60 euro alleen handling fee/inklaringskosten van DHL. Misschien kun je hem bij Banggood bestellen met Priority Direct Mail? Dan heb je geloof ik zelfs garantie op geen importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver
GekkePrutser schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Ik moet zeggen dat ik toch best tevreden ben met de grafische prestaties van de 940MX. Overwatch en Rocket League kan ik prima spelen, voor al het andere gebruik ik m'n pc wel. Wel is het met name bij Overwatch vervelend dat de notebook zo warm wordt, vervelend bij langere sessies. Maar ik neem aan dat ie met de 150MX niet heel veel koeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
CrazyBeaver schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

Ik moet zeggen dat ik toch best tevreden ben met de grafische prestaties van de 940MX. Overwatch en Rocket League kan ik prima spelen, voor al het andere gebruik ik m'n pc wel. Wel is het met name bij Overwatch vervelend dat de notebook zo warm wordt, vervelend bij langere sessies. Maar ik neem aan dat ie met de 150MX niet heel veel koeler is.
Ik speel er ook rocket league op maar hij wordt wel echt warm. ..

Wat voor settings gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver
patrickkok schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:20:
[...]

Ik speel er ook rocket league op maar hij wordt wel echt warm. ..

Wat voor settings gebruik jij?
Volgens mij heb ik niet echt veel met de settings gespeeld. Ik speel RL met controller dus heb dan ook niet echt last van de hitte. Overwatch op medium settings wordt ie wel echt super heet, maar volgens mij ontkom je hier niet echt aan welke settings je ook gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Als voorbeeld:

De videokaart is ook een programma voor van GeForce
Als ik de aanbevolen settings pak voor RL draait hij niet soepel en moet ik de kwaliteit lager zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver
patrickkok schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:29:
Als voorbeeld:

De videokaart is ook een programma voor van GeForce
Als ik de aanbevolen settings pak voor RL draait hij niet soepel en moet ik de kwaliteit lager zetten
Met die optimalisatie van geforce experience heb ik ook geen geweldige ervaringen, bij mijn gtx 1070 zijn de settings ook niet bepaald optimaal. Maar ik moet zeggen dat RL bij mij goed werkt met default settings. Kijk eens ff hoe die draait als je de settings ingame weer op default zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyBeaver schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:03:
[...]

Volgens mij is die 60 euro alleen handling fee/inklaringskosten van DHL. Misschien kun je hem bij Banggood bestellen met Priority Direct Mail? Dan heb je geloof ik zelfs garantie op geen importkosten.
Dus dan zou er nog BTW op kunnen komen als hij eenmaal in Nederland is? Dacht dat die 60 euro dan alle verdere kosten zouden zijn... Nee Priority Direct Mail heeft een max van 2kg. Maar volgens mij is DHL wel een van die bedrijven waar je de hoogste kans hebt op extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Dus dan zou er nog BTW op kunnen komen als hij eenmaal in Nederland is? Dacht dat die 60 euro dan alle verdere kosten zouden zijn... Nee Priority Direct Mail heeft een max van 2kg. Maar volgens mij is DHL wel een van die bedrijven waar je de hoogste kans hebt op extra kosten.
Destijds waren bij mij die 60 euro de enige kosten, deze kon ik zelfs al (via een smsje) betalen toen de notebook zelf nog in China lag. Hierna heb ik geen kosten meer gehad. Besteld via Gearbest in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
Ik ben blij met mn 13inch Air!
Mooi scherm, fijn formaat.
Ik ga nog wel op zoek naar een extra oplader. Zit nu te denken aan een van de volgende 2:
https://www.amazon.de/dp/...XZ0&coliid=I3MJBHVHKRV4UF
https://www.amazon.de/dp/...XZ0&coliid=I39YESO18KR5MI

Kan naast de Amazon-reviews nog niet zoveel andere reviews vinden waarin ze aan de tand gevoeld worden. Wellicht dat de prijs de doorslag gaat geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Bovenste heb ik ook, met extra USB 3.0 poort. Laadt mijn Xiaomi laptop op via usb-c en mijn HTC one 10 via USB 3.0.

Ik ben tevreden😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:39
Werkt trouwens de oplader van de nintendo switch niet?
Zal vanavond eens kijken wat erop staat kwa watts. Online kan ik het nergens vinden.

Edit: Toch wat gevonden.
The Nintendo Switch AC Adapter supports 7.5 watts (5 volts @ 1.5 amps) and 39 watts (15 volts @ 2.6 amps) charging profiles over its USB Type-C connector. Because it uses the USB Power Delivery standard, you should be able to use the Nintendo Switch AC Adapter to charge the Nintendo Switch as well as other USB Type-C and Power Delivery enabled devices.

[ Voor 59% gewijzigd door Ryatzu op 22-08-2017 10:30 ]

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Ben ook helemaal blij met mijn 12 met als processor de M3-7Y30.
Heb bij psngames.org voor 9 euro nieuwe Windows 10 Home gekocht.
Drivers geïnstalleerd voor de mousepad.
Voor minder dan 500 euro ($500 + 9 euro) was ik klaar :)
En alles werkt perfect! Wat een prachtig apparaat. Mooi compact (meegenomen op fietsvakantie) en toch een volwaardige laptop.
In het begin vond ik het wel wat spannend. Kon niet voorbij het Chinese openingsscherm komen. Maar via trial & error opgelost.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Momenteel mooie USB type-c adapter/hub (4x USB 3.0, HDMI) die ook nog eens power doorgeeft, dus ideaal om thuis neer te leggen als "docking station" met monitor, keyboard en muis aangesloten:

https://www.amazon.de/Lad...ng-weitere/dp/B071L6GTD2/ (klik op de aktuelle angebot voor €15,- korting, dan wordt hij €23,99 inclusief verzenden)

Heb hem zelf besteld voor bij mijn "nieuwe" Mi Air 12 (M3-7Y30).

[ Voor 8% gewijzigd door Mvdbeld op 25-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Mvdbeld schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:27:
Momenteel mooie USB type-c adapter/hub (4x USB 3.0, HDMI) die ook nog eens power doorgeeft, dus ideaal om thuis neer te leggen als "docking station" met monitor, keyboard en muis aangesloten:

https://www.amazon.de/Lad...ng-weitere/dp/B071L6GTD2/ (klik op de aktuelle angebot voor €15,- korting, dan wordt hij €23,99 inclusief verzenden)

Heb hem zelf besteld voor bij mijn "nieuwe" Mi Air 12 (M3-7Y30).
Laat je weten als het werkt? :-)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Laatst online: 08-01-2023
Iemand die het verschil weet tussen de Crucial van ruim 6 tientjes en die van 8 tientjes?

https://www.amazon.fr/gp/..._sb_noss?k=CT275MX300SSD4

Voor 66 euro is het namelijk een koopje. De SKU klopt ook gewoon....maar ik zie nu even niet zo snel wat het verschil tussen de goedkopere en de duurdere is....

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
marco_sire schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:19:
Iemand die het verschil weet tussen de Crucial van ruim 6 tientjes en die van 8 tientjes?

https://www.amazon.fr/gp/..._sb_noss?k=CT275MX300SSD4

Voor 66 euro is het namelijk een koopje. De SKU klopt ook gewoon....maar ik zie nu even niet zo snel wat het verschil tussen de goedkopere en de duurdere is....
Bij de goedkope staat 1 jaar garantie aangeduid, bij de andere 3 jaar en afgaande op de plaatjes zit bij de 1 acronis. Voor de rest durf ik het ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Laatst online: 08-01-2023
Mvdbeld schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Bij de goedkope staat 1 jaar garantie aangeduid, bij de andere 3 jaar en afgaande op de plaatjes zit bij de 1 acronis. Voor de rest durf ik het ook niet te zeggen.
Dank, ik vind het ook vrij onduidelijk. Zie die verschillen die jij noemt plus dat de duurdere variant wel reviews heeft (en die goedkope niet).

Ga mijn order toch maar intrekken denk ik.....tenzij iemand anders kan verklaren waar dat verschil in zit. Mijn Frans is minimaal en de verkoper aanspreken wordt dan een onmogelijk missie :X

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20

Ik heb een order geplaatst voor tien stuks, iemand nog meer geinteresseerd?
(Overigens hebben ze nog niet gereageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
wouterg00 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb een order geplaatst voor tien stuks, iemand nog meer geinteresseerd?
Nevermind, je moet minimaal 100 stuks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

wouterg00 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:25:
[...]

Nevermind, je moet minimaal 100 stuks kopen.
Waarom neem je niet gewoon zoiets?

http://www.dx.com/p/flat-...ertors-black-5-pcs-463340

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Omdat ze alleen in het zwart zijn, en alle witte die ik tot nu toe gevonden heb passen niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Mi Air 13.3 zondagavond laat besteld. Vrij wel direct na de betaling was de status al "packed" op Gearbest. Zou op zich kunnen kloppen. Het was toen maandagochtend 06:00 in HK.

Maandagmiddag opgehaald door DHL. gelijk een mailtje van DHL dat ik €60,- moet betalen en nog geen 24 uur later afgeleverd _/-\o_

Echter ben ik zelf pas het weekend thuis dus ik moet nog even geduld hebben Heb m ondertussen opgehaald, maar bij mij zat geen us-eu plug bij. Laptop start ook niet op. Ik heb nu ook maar die 65w oplader besteld op amazon. Hopelijk is de batterij gewoon katsleeg en niet DOA.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fB70p5/Gearbest.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 09:56 ]

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Dank voor de verwijzing. Heb de eerste besteld en inmiddels in gebruik. Werkt perfect, laat snel, is compact en licht gewicht; dus makkelijk mee te nemen. Wordt wel wat warm bij gebruik.
letscode schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:30:
Ik ben blij met mn 13inch Air!
Mooi scherm, fijn formaat.
Ik ga nog wel op zoek naar een extra oplader. Zit nu te denken aan een van de volgende 2:
https://www.amazon.de/dp/...XZ0&coliid=I3MJBHVHKRV4UF
https://www.amazon.de/dp/...XZ0&coliid=I39YESO18KR5MI

Kan naast de Amazon-reviews nog niet zoveel andere reviews vinden waarin ze aan de tand gevoeld worden. Wellicht dat de prijs de doorslag gaat geven ;-)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Jeeeuj ik ben weer terug in dit topic. De Mi draait al een wee of 7 als een zonnetje alleen nu wat vreemds met DHL.

Ik krijg net een brief van DHL of ik nog even BTW en administratiekosten wil betalen over de zending. Beetje vreemd toch na 7 weken, owja en of ik het binnen 4 dagen wil betalen 8)7

Iemand anders hier ervaring mee ? Ik dacht dat extra kosten altijd direct aan de deur afgetikt diende te worden?

Gabriël AM5

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 13:40
sapphire schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:57:
Jeeeuj ik ben weer terug in dit topic. De Mi draait al een wee of 7 als een zonnetje alleen nu wat vreemds met DHL.

Ik krijg net een brief van DHL of ik nog even BTW en administratiekosten wil betalen over de zending. Beetje vreemd toch na 7 weken, owja en of ik het binnen 4 dagen wil betalen 8)7

Iemand anders hier ervaring mee ? Ik dacht dat extra kosten altijd direct aan de deur afgetikt diende te worden?
Volgens mij schiet DHL de kosten voor, dit om de verzending niet te vertragen. Ik denk dat je hier niet onderuit komt en gewoon moet betalen. Hoeveel bedragen de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 19:08
Weet iemand of Xiaomi binnenkort een nieuwe versie van de Air gaat releasen/aankondigen? Ben benieuwd of de prijs van de huidige notebooks dan zou zakken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:57:

Echter ben ik zelf pas het weekend thuis dus ik moet nog even geduld hebben Heb m ondertussen opgehaald, maar bij mij zat geen us-eu plug bij. Laptop start ook niet op. Ik heb nu ook maar die 65w oplader besteld op amazon. Hopelijk is de batterij gewoon katsleeg en niet DOA.

[afbeelding]
De laptop start standaard niet op voordat je de oplader er in steekt. Je moet de oplader in de laptop hebben zitten om hem op te laten kunnen starten. De batterij is meestal ~75-90 procent opgeladen als hij arriveert, maar de eerste keer start hij gewoon niet op zonder lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Frostbiter schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:03:
Weet iemand of Xiaomi binnenkort een nieuwe versie van de Air gaat releasen/aankondigen? Ben benieuwd of de prijs van de huidige notebooks dan zou zakken :o
Hij was toch al kortgeleden geupgradet met een i7 ipv i5 en een andere videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Er is net een nieuwe versie met een betere GPU en ge-update CPU, ook i5. Verwacht niet snel nog een nieuwere variant.
De '2016' varianten zullen wellicht wat goedkoper worden en langzaam worden vervangen met de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 19:08
dutchgio schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:18:
Er is net een nieuwe versie met een betere GPU en ge-update CPU, ook i5. Verwacht niet snel nog een nieuwere variant.
De '2016' varianten zullen wellicht wat goedkoper worden en langzaam worden vervangen met de nieuwe.
150 euro extra voor een gpu die marginaal sneller is is helaas net iets teveel voor me. Ik hoop inderdaad dat de meeste mensen voor de nieuwe versie gaan en dat de 2016 versie dan goedkoper word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 19:15
Zojuist de nieuwe 13inch met Fingerprint Sensor besteld voor een totaal van €699,23. Normaal gesproken kostte de laptop €714,12 tijdens de Flash Deal, via CashbackXL €35 teruggekregen.
Ben benieuwd of ik net als de anderen ook maar rond de €50 aan douane kosten heb, zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 18:50
Zitten hier ook Belgen? Moesten jullie ook zo weinig douane kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-06 23:01
Ik heb eergister de 2017 versie van het 13 inch model binnen gekregen. Tot nu toe zeer tevreden!
Alleen weet ik nou niet precies welke SSD ik moet aanschaffen die past in de extra slot. In het 2017 (nieuwe) model zit dit (volgens de verkoper): ROM: 256GB PCIe × 4 NVMe SSD, 1.5GBs

Hebben jullie enig idee welke SSD ik hier voor moet aanschaffen en hoe je aan die schroef komt die er bij moet? Die is namelijk niet met de laptop geleverd.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummer2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
:) 37,5 euro
springfield89 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:17:
Zitten hier ook Belgen? Moesten jullie ook zo weinig douane kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Martin96 schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:38:
Zojuist de nieuwe 13inch met Fingerprint Sensor besteld voor een totaal van €699,23. Normaal gesproken kostte de laptop €714,12 tijdens de Flash Deal, via CashbackXL €35 teruggekregen.
Ben benieuwd of ik net als de anderen ook maar rond de €50 aan douane kosten heb, zou mooi zijn.
Hi, op welke site heb je deze besteld?
Heb je een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
blowbeat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:56:
[...]

Hi, op welke site heb je deze besteld?
Heb je een link.
Deze vermoed ik:
https://www.gearbest.com/laptops/pp_648196.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de promoties ben ik ook sterk aan het twijfelen tot aanschaf.

Zou absoluut niet voor gamen zijn wel voornamelijk software development (visual studio en dergelijke) en normaal gebruik (browser, office, filmpje kijken ed), laatste vooral op gemak op de banken tijdens forensen. Tijdens werken hang ik hem aan monitor met keyboard en muis.

Ik dacht oorspronkelijk de 13 te nemen (i5-6200U die nu te krijgen is voor 534 of zo bij gearbest dacht ik), maar na wat lezen over de mogelijk hitte en mindere batterijduur, en het plots zien van de 12 (i5-7Y54 aan 429 bij banggood) begin ik te twijfelen of ik niet beter de 12 neem.

In vergelijkingen van de twee processoren valt het verschil precies wel mee en heb dan ook voordeel van lager verbruik en minder hitte.

Of zie ik dit helemaal verkeerd? En wordt de 12 ook lekker warm bij wat zwaarder werk, en gaat de batterij uiteindelijk toch niet zo lang mee.

In de 12 is er wlijk ook geen plaats voor extra SSD valt me net binnen

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
Dat is inderdaad de correcte link, echter zie ik na het bestellen dat de prijs is veranderd naar $819.99 en staat er "Email Only Price" bij. Het lijkt erop dat ze dit expres doen want op mijn laptop zie ik weer andere prijzen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
Martin96 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:05:
[...]

Dat is inderdaad de correcte link, echter zie ik na het bestellen dat de prijs is veranderd naar $819.99 en staat er "Email Only Price" bij. Het lijkt erop dat ze dit expres doen want op mijn laptop zie ik weer andere prijzen staan.
Is inderdaad vreemd als ik probeer te bestellen stijgt de prijs na gebruik van de CashbackXL code van € 703 naar € 872. Heb dus nog maar even niet op OK geklikt. Heb ook een nieuw email adres gebruikt maar maakt niet uit. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:47:
Met de promoties ben ik ook sterk aan het twijfelen tot aanschaf.

Zou absoluut niet voor gamen zijn wel voornamelijk software development (visual studio en dergelijke) en normaal gebruik (browser, office, filmpje kijken ed), laatste vooral op gemak op de banken tijdens forensen. Tijdens werken hang ik hem aan monitor met keyboard en muis.

Ik dacht oorspronkelijk de 13 te nemen (i5-6200U die nu te krijgen is voor 534 of zo bij gearbest dacht ik), maar na wat lezen over de mogelijk hitte en mindere batterijduur, en het plots zien van de 12 (i5-7Y54 aan 429 bij banggood) begin ik te twijfelen of ik niet beter de 12 neem.

In vergelijkingen van de twee processoren valt het verschil precies wel mee en heb dan ook voordeel van lager verbruik en minder hitte.

Of zie ik dit helemaal verkeerd? En wordt de 12 ook lekker warm bij wat zwaarder werk, en gaat de batterij uiteindelijk toch niet zo lang mee.

In de 12 is er wlijk ook geen plaats voor extra SSD valt me net binnen

thanks
Mijn 13 wordt vooral heet als ik hem gebruik om te gamen (wanneer zowel de CPU als de GPU zwaar aan de gang gaan).

Op zich valt het allemaal heel erg mee hoor. Over het algemeen hoor je de fan niet. En het is fijn om die extra performance te hebben voor als je het nodig hebt (al baal ik er van dat ik niet de nieuwe 150MX versie heb want dit voldoet eigenlijk net niet voor gaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
blowbeat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:40:
[...]

Is inderdaad vreemd als ik probeer te bestellen stijgt de prijs na gebruik van de CashbackXL code van € 703 naar € 872. Heb dus nog maar even niet op OK geklikt. Heb ook een nieuw email adres gebruikt maar maakt niet uit. Iemand enig idee?
Voor cashback moet je toch door middel van een link van de cashback site bestellen?

Wat je bij de Chinese sites vaak ziet is dat als je op een sale een coupon code gebruikt ze de originele prijs zonder sale hanteren, en je juist duurder uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
dutchgio schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:55:
[...]

Voor cashback moet je toch door middel van een link van de cashback site bestellen?

Wat je bij de Chinese sites vaak ziet is dat als je op een sale een coupon code gebruikt ze de originele prijs zonder sale hanteren, en je juist duurder uit bent.
Ik probeerde de bestelling van Martin96 te kopiëren die ook CashbackXL gebruikt had.
Martin96 schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:38:

[ Voor 54% gewijzigd door blowbeat op 08-09-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Pubbert schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Laat je weten als het werkt? :-)
Beetje late reactive vanwege vakantie, adapter binnen. Helaas werkt de "Power Delivery" niet, de adapter werkt prima met HDMI/USB3 etc. tot ik de adapter van de Mi Air 12 aansluit, dan gaat deze knipperen en aan/uit helaas....

Moet nog even bedenken of ik hem hou zonder stroomdoorgave toch stuk minder interessant als "docking station".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
blowbeat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:59:
[...]

Ik probeerde de bestelling van Martin96 te kopiëren die ook CashbackXL gebruikt had.

[...]
Heb het zelf ook even geprobeerd, krijg het inderdaad ook niet voor elkaar. Met het invoeren van de code krijg je inderdaad de 'non-sale' prijs. Datklopt ook wel door wat Cashbackxl aangeeft:
Op alle artikelen m.u.v. artikelen die al speciaal geprijsd zijn.
Die 35,- van Martin96 komt door de 'gewone' cashback, je krijgt met een nieuw 5% en met een bestaand account 3,5% cashback op elke aankoop. 5% van 700,- maakt 35,-. :)

Zit er zelf ook al langer naar te kijken, is nu wel erg interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
dutchgio schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:21:
[...]

Heb het zelf ook even geprobeerd, krijg het inderdaad ook niet voor elkaar. Met het invoeren van de code krijg je inderdaad de 'non-sale' prijs. Datklopt ook wel door wat Cashbackxl aangeeft:

[...]

Die 35,- van Martin96 komt door de 'gewone' cashback, je krijgt met een nieuw 5% en met een bestaand account 3,5% cashback op elke aankoop. 5% van 700,- maakt 35,-. :)

Zit er zelf ook al langer naar te kijken, is nu wel erg interessant...
Dit klopt inderdaad, je maakt geen gebruik van de kortingscode van CashbackXL maar van een link die je moet gebruiken waardoor je na de bestelling een bedrag terugkrijgt van CashbackXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mteravest
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05-2022
Zojuist op gearbest een air 13 gekocht voor 507 euro.

Kan ik me geen buil aan vallen volgens mij.

Iemand nog goede ideeen om het oplaadsnoer te verlengen? Heb wel 3/4 meter nodig volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
mteravest schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:51:
Zojuist op gearbest een air 13 gekocht voor 507 euro.

Kan ik me geen buil aan vallen volgens mij.

Iemand nog goede ideeen om het oplaadsnoer te verlengen? Heb wel 3/4 meter nodig volgens mij
weg
Xiaomi Air 13 Notebook Coupon:XM13Jo (100 stuks) China warehouse en EU express shipping $602.99!!!!

https://www.gearbest.com/...421980.html?lkid=11322053
Kom ik met een Google omrekentool op 500€ uit. Zonder coupon kom ik veel hoger uit...

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 10-09-2017 22:55 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mteravest
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05-2022
Er stond een coupon op kimovil deals. Die heb ik gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
mteravest schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:51:

Probeer eens een snoer van RAVpower uit, te koop bij www.amazon.de die zijn 3 meter en goede kwaliteit.

anders blitzwolf, heb ik gehaald bij gearbest of banggood, maar weet niet uit mijn hoofd of ze nu nog 3 meter usb-c verkopen. En duurt langer dan eentje uit DLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileyFace
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2024
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk maar besloten om de air 13 (2017) toch maar te halen. Van Banggood met extra 12% coupon (van de anniversary actie) uiteindelijk 600 euro betaald. Helaas wel een pre-order, dus ik moet nog een maandje wachten totdat ik hem binnen heb.

[ Voor 21% gewijzigd door SmileyFace op 10-09-2017 00:19 . Reden: Verwijderde deel niet meer van toepassing ]

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Dit is het ervaringstopic, niet het aankoop- of referral code topic. Voor vragen over het invoeren van de notebook verwijzen we jullie door naar Shopping Forum.

Levertijden kunnen besproken worden in [Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen.