Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esnader
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb de Mi notebook 13 inch inmiddels ook ontvangen. Een erg mooie laptop alleen loop ik tegen een probleem aan. Ik heb er inmiddels een nieuwe Nederlandse (betaalde) Windows 10 versie op gegooid, nadat de eerste schone Nederlandse installatie een melding bleef geven van een ongeldigde windows licentie (had de Windows code in de Chinese versie opgeschreven, maar deze werkte ook niet meer).

Het probleem is dat mijn Mi niet meer wakker wordt uit slaapstand (toetsenbord reageert nog wel en geeft licht) en sluit soms ook niet meer af als ik hem via Windows gewoon afsluit. Dan blijft de computer draaien, is het scherm zwart maar kan ik niks meer doen. Dit was zo voor en na de nieuwe installatie van Windows. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Zoeken op internet geeft een nieuwe schone Windows installatie als oplossing maar dit lijkt bij mij niks op te lossen. Terugsturen is ook geen optie omdat ik er inmiddels al een volledig schone Nederlandse Windows op heb geknald.

[ Voor 3% gewijzigd door Esnader op 19-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren mijn notebook pro binnen.
De taal wijzigning was makkelijk en ik ben nu bezig om alle updates en drivers er op te zetten.
Ik vind alleen de fan erg snel aan gaan en veel lawaai maken, is hier al een oplossing voor?

Zou onderstaande drive trouwens in de notebook pro passen?
Voor mij is de 2e drive alleen voor bulk opslag.
pricewatch: Crucial MX300 m.2 525GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoQue.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21
Hier ook een trotse notebook Pro eigenaar. De 8250U met 8gb versie.

@Verwijderd In deze video beweren ze dat zowel SATA als NVME M2 SSD's passen. Dus die Crucial SSD zou moeten passen.

Ik heb zojuist een Intel 600P 1Tb NVME SSD besteld. Laat het weten als ik hem binnen heb en geïnstalleerd.

Enige wat me opviel aan mijn eigen notebook Pro was dat het beelscherm aan de zijkanten net niet helemaal sluit. Voor en achter raakt het, in het middel van de zijkant kan ik het beelscherm 1 mm naar beneden drukken. Lijkt net of het een klein beetje bol staat. In sommige reviews is dit ook een klein beetje te zien. Hebben jullie dit ook en moet ik me zorgen maken?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dgp3tc.jpg

Heeft iemand al geprobeerd de volgende tweak toe te passen? Waarbij ze Turbo Boost maximum power verhogen van 15w naar 40w zodat je CPU constant met turbo kan werken? In de video beweren ze dat de laptop het thermisch gezien aan moet kunnen.

https://techtablets.com/2...7-7700hq-mi-notebook-pro/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RoQue. schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:41:
Enige wat me opviel aan mijn eigen notebook Pro was dat het beelscherm aan de zijkanten net niet helemaal sluit. Voor en achter raakt het, in het middel van de zijkant kan ik het beelscherm 1 mm naar beneden drukken. Lijkt net of het een klein beetje bol staat. In sommige reviews is dit ook een klein beetje te zien. Hebben jullie dit ook en moet ik me zorgen maken?
Met de 13 niet gezien. Maar het is juist wel goed, denk ik. Bij de MacBook Pro met retina scherm was dit juist een van de grote redenen voor schade aan het scherm; tijdens het dichtklappen boog het scherm een beetje te ver door en raakte dan net de rand bij de trackpad waardoor uiteindelijk lelijke krassen en putjes in het scherm kwamen :X Toch net even te dun gemaakt. Ik denk dat dit hier wel mee gaat vallen omdat hij nu juist een beetje de andere kant op buigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Dit heb ik ook op de 12" maar dat is geen probleem. Juist beter zodat je scherm niet de toetsen raakt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 09:38
@RoQue. Met de laatste bios kan je de cpu niet meer ondervolten. De turboboost power kan je nog wel aanpassen, maar bij mijn model (de i7 8550u) levert dat vooral veel hogere temperaturen op en weinig betere performance. Dat gedeelte van de GPU heb ik niet gedaan want dat is voor mij de moeite niet waard.

Edit: Met een 40 watt tdp was mijn cpu trouwens wel al snel 78 graden.

Edit: Hieronder met een 15 watt tdp vs met een 30 watt tdp (ik las in de comments ergens dat voor de i7 30 watt beter was.

15 watt:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bPYBqR/15w.png

30 watt:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fUYi4m/30w.png

Alle resultaten voor zowel 15 als 30 watt lagen tussen de 1040 en 1080 marks.

[ Voor 40% gewijzigd door Update94 op 20-12-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 16:17
Update94 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:28:
@RoQue. Met de laatste bios kan je de cpu niet meer ondervolten. De turboboost power kan je nog wel aanpassen, maar bij mijn model (de i7 8550u) levert dat vooral veel hogere temperaturen op en weinig betere performance. Dat gedeelte van de GPU heb ik niet gedaan want dat is voor mij de moeite niet waard.

Edit: Met een 40 watt tdp was mijn cpu trouwens wel al snel 78 graden.
word er in de nieuwe bios wel wat gedaan aan het geluid van de fan?
ik heb trouwens de i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
@Tinman Die van mij kwam met de laatste bios (waarbij ook de pcie m.2 sloten op volle snelheid werken, dus ik kan je het verschil helaas niet vertellen.

• Applejuicev2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09-2022
Hier ook een trotse notebook Pro eigenaar. De 8250U met 8gb versie.

Dit heb ik ook ja, volgens mij is dat gewoon normaal. Ik zou me er geen zorgen over maken, je ziet het in reviews ook terug in de video's. Gewoon geen rare dingen mee doen!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45
heb je een link waar de bios versies staan? en eventuele changelog want hoe weet je dat je de laatste hebt?
Update94 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:50:
@Tinman Die van mij kwam met de laatste bios (waarbij ook de pcie m.2 sloten op volle snelheid werken, dus ik kan je het verschil helaas niet vertellen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Update94
remcoXP schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:25:
heb je een link waar de bios versies staan? en eventuele changelog want hoe weet je dat je de laatste hebt?
Xiaomi geeft deze informatie zelf niet echt prijs volgens mij zijn die bios updates door mensen zelf uitgelezen en online gezet. Hier staat de laatste en wat info over hoe je 'm kan flashen. http://bbs.xiaomi.cn/t-13986845. Ik denk dat je met Google Translate een eind kan komen maar mocht er echt hulp nodig zijn kan ik ook evt. vertalen uit het mandarijns.

De laatste versie is volgens mij 0300. Als je de volledige m.2 pcie 4x snelheid haalt heb je deze versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Update94 op 21-12-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
Sicco92 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:31:
Aangezien ik het verloopstukje van de oplader ook niet heel fijn vind, ben ik op zoek naar een andere lader. In dit topic en op andere plekken op internet lees ik soms dat mensen de Air 13,3" met een 45W USB-C lader gebruiken. Ervaringen zijn dan dat opladen iets trager gaat, maar de laptop laadt wel op. Wat ik mij dan afvraag, is of dat ook het geval is als de laptop zelf veel gebruikt wordt, bijvoorbeeld onder het spelen van een spelletje. Of zal de accu dan langzaam leeglopen?

Zijn er hier mensen met een Air 13,3" en een 45W oplader die hier het antwoord op weten?
Voor het geval iemand anders zich dit ooit afvraagt, ik heb het antwoord aangezien ik zelf nu een 45W oplader heb gekocht:

Een 45W oplader is geen aanrader als je graag spelletjes wilt spelen op deze laptop. Als de accu helemaal vol zit, is het prima en merk je geen verschil met een 65W oplader. Als de accu niet vol zit, dan merk je het wel. Er wordt blijkbaar prioriteit gegeven aan het opladen van de accu en daarvoor wordt o.a. de GPU gethrottled. Dit betekent dat de GPU maar gedeeltelijk wordt gebruikt (rond de 20-30% in Rocket League bijvoorbeeld). Als ik switch naar de bijgeleverde 65W oplader, dan ga ik direct van 15-20 fps naar een stabiele 60 fps.

Oftewel, het kan werken maar er zijn flinke beperkingen waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Ik heb een 87w Apple oplader erbij gekocht en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itachiandu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb de Xiaomi notebook pro nu net voor ongeveer 7 dagen, nu werkte alles prima bij eerste opstart alleen heeft na een paar dagen de vingerafdruksensor kuren. Hij herkent de sensor nog wel in de device manager alleen meldt hij vervolgens dat hij niet naar behoren werkt.

Ik heb nog geprobeerd op een driver update iets zal verhelpen helaas had dit geen effect. Vroeg me af of iemand anders ook problemen heeft ondervonden kon veder niks terugvinden op het internet.

Indien het toch een hardware probleem is ga ik ook niet de moeite doen om hem terug te sturen het is een leuke toevoeging maar niet van levensbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Ik heb hier vandaag de Notebook Pro ook binnen gekregen! Gekocht bij GearBest. Levertijd was 7 dagen, 54 euro inklaringskosten moeten betalen.

Eerste indrukken zijn extreem positief. Hij vervangt een Macbook Pro en kan zich daar qua bouwkwaliteit gemakkelijk aan meten. Toetsenbord werkt top en het scherm is prima. En wat is'tie snel! O+

De switch van MacOS naar Windows 10 is wel even wennen, maar dat komt wel goed :). Enige waar ik me nu wel mateloos aan stoor is het scrollen in Google Chrome. Dat gaat ont-zet-tend 'stroef'. In andere programma's werkt het wel vloeiend, het ligt dus niet aan het touchpad. Iemand die hier een oplossing voor heeft? :)

EDIT: Inmiddels opgelost door Smooth Scrolling uit te schakelen! d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door kronolith op 17-01-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kronolith schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:37:
EDIT: Inmiddels opgelost door Smooth Scrolling uit te schakelen! d:)b
Vreemd genoeg had ik precies hetzelfde (op de oudere Notebook Air) onder Windows. Al gebruik ik er meestal Linux op en daar had ik dat niet mee.

Vreemd dat hij met 'smooth scrolling' uit juist een stuk soepeler scrollt 8)7

Wel vind ik de touchpad over het algemeen een stap terug ten opzichte van die van de Mac (daar kom ik ook vandaan). Ik denk dat het een driver dingetje is maar Apple heeft het gewoon ontzettend goed voor elkaar. Het ding weet altijd precies wat ik wil doen. Dat is een van de puntjes die ik wel jammer vind (en het andere is het flikkerende scherm waar meer mensen last van hebben).

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 18-01-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou mijn mi notebook air 13,3 is binnen!
Wat komt hij degelijk over zeg. Voelt geweldig stevig aan zeg!

Maar nu zit er geen verloopje voor de lader bij.

Wat kan ik het beste doen om hem zo snel mogelijk te kunnen gebruiken?!

Raden jullie alternatieve laders aan? Zijn die een beetje betaalbaar in Nederland? En toevallig bij een winkel die morgen open is?! 😅

Edit: of een verlooopje, geen idee waar ik een passende kan halen.

Sta nu bij de mediamarkt maar dat gaat niet passen...

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 19-01-2018 21:01 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
dfrenner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:07:

Raden jullie alternatieve laders aan? Zijn die een beetje betaalbaar in Nederland? En toevallig bij een winkel die morgen open is?! 😅

4X20M26272 van lenovo en eigenlijk elke 60w usb-c lader zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dejagan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:47:
[...]

4X20M26272 van lenovo en eigenlijk elke 60w usb-c lader zou moeten werken.
Hoe doorlopen jullie die Chinese opstart stem met abracadabra opties?

Geen idee wat ik allemaal geklikt heb, maar hij is nu aan het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
dfrenner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:07:

Het is een UK(?) Naar EU stekker.
Bij mij zat ie overigens aan de zijkant op de kartonnen doos geplakt, had het eerst ook niet door.

Over het algemeen is rechts doorgaan en links terug/annuleren. Die moet je even door inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 19-01-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dutchgio schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:52:
[...]

Het is een UK(?) Naar EU stekker.
Bij mij zat ie overigens aan de zijkant op de kartonnen doos geplakt, had het eerst ook niet door.

Over het algemeen is rechts doorgaan en links terug/annuleren. Die moet je even door inderdaad.
Het is gelukt, uiteindelijk had ik wat onbekende apparaten die door de OSD tools en de GeForce mx150 drivers werden opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dejagan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:00:
[...]

Ik heb zelf een Lenovo 4X20M26272 want ik wou graag een los blokje en een lekker lange stroomkabel. Kost vier tientjes maar dan heb je ook wat. :) Maar om op je vraag terug te komen, theoretisch zou het kunnen dat hij langzaam leeg loopt op 45w want dat is natuurlijk gewoon onder de specificatie van de laptop.
Heb je een link voor 4 tientjes? Ik kom zelf op 60-105 euro uit.

Maar ik zie op dat type ook verschillende modellen... volgens mij ben ik gek 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
dfrenner schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Heb je een link voor 4 tientjes? Ik kom zelf op 60-105 euro uit.

Maar ik zie op dat type ook verschillende modellen... volgens mij ben ik gek 🤪
pricewatch unsorted: Lenovo 4X20M26272. Type oplader: Binnen, Lader compatibi...

:) Pricewatch hebben we hier ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zit erover na te denken om deze laptop te bestellen. Ik vraag me af of het mogelijk is twee externe schermen aan te sturen via een USB-c hub. Het scherm van de xiaomi zelf kan uit staan.

Ik kan dan mijn desktop vervangen

EDIT: Zie net ook dat er nieuwe modellen zijn uitgebracht. Laptop is eigenlijk hetzelfde gebleven, maar beschikken nu over de laatste generatie intel procs: https://gadgets.ndtv.com/...l-core-processors-1803177

[ Voor 39% gewijzigd door EJPostema op 22-01-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Voor degene die nog een degelijke lader zoeken voor hun Xiaomi Notebook, ik heb (volgens mij ook op aanraden van iemand in dit forum) deze gekocht bij Amazon. (Was ook goedgekeurd door die dude van Google)

Heb 'm nu een tijdje binnen en bevalt prima. Mooi compact blokje met een vast netstroom snoer eraan.
USB-C kabel van 2m eraan (voor de geïnterseerde, ik heb er een van Anker erbij gedaan) en je hebt een aardig end snoer tot je beschikking.

En naast een USB-C voor de laptop ook nog 3 USB-A poorten erop om alle andere troep die maar stroom nodig heeft op aan te sluiten.

Een erg complete en veilige lader voor €37,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb een 16 gb pro besteld op 25-11 via gearbest en nog steeds niets ontvangen.
als ik tickets aanmaak hoor ik: hij is onderweg. vorige week hoorde ik zelfs hij is al in nederland.
maar als ik vervolgens de track&trace code check zie ik niets. zelfs niet origin country.

lijkt iets goeds fout want alles wat ik daarna bij gearbest heb besteld heb ik al lang en breed binnen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 13:19
remcoXP schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:50:
ik heb een 16 gb pro besteld op 25-11 via gearbest en nog steeds niets ontvangen.
als ik tickets aanmaak hoor ik: hij is onderweg. vorige week hoorde ik zelfs hij is al in nederland.
maar als ik vervolgens de track&trace code check zie ik niets. zelfs niet origin country.

lijkt iets goeds fout want alles wat ik daarna bij gearbest heb besteld heb ik al lang en breed binnen gehad.
Ik heb wel vernomen dat een rits bestelling uit November inderdaad vertraagd waren, waarschijnlijk door de kerstdrukte. Als je er niet gerust op bent kan je op het fok forum (http://forum.fok.nl/topic/2421244/3/25) vragen wat ermee gebeurt is, daar werkt een Nederlandse Gearbest medewerker voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
thanks zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor de notebook 15 pro wil ik een adapter/kabel zodat ik mijn 4k60hz monitor/tv aan kan sluiten.

Eerder in dit topic zie ik deze link:
https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_562899.html waar bij staat dat hij 4k doet, maar is dat automatisch ook 60hz?

Zelf kom ik ook nog deze tegen:
https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_1359909.html Werkt deze ook? Hier staat expliciet bij 4k 60hz en het is een rechtstreeks kabeltje wat in mijn geval handig is (en 70% goedkoper)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Er is een nieuwe 2018 update voor de Mi Air 13.3, nu ook met de i5-8250u en dezelfde grijze kleur als de Pro versie.

Zie ook: https://techtablets.com/2...el-gets-kaby-lake-r-cpus/

Nog even wachten op de reviews :)

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:51
Ik heb sinds gisteren ook een Notebook 15 pro binnen, de i5/8GB versie. Ben vooralsnog zeer tevreden! Het enige wat ik niet werkend heb gekregen is het bijgeleverde Officepakket, maar dat gaat volgens mij ook niet lukken buiten China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Ik krijg hem als het goed is dinsdag eindelijk binnen en ben me nu aan het voorbereiden.

op http://bbs.xiaomi.cn/t-13643021
vind ik nieuwe biosversies 504 en 705. aangezien mijn book al 2 maanden onderweg is zal ik vermoedelijk versie 300 of lager hebben.

iemand die beter chinees kan en er een changelog van kan lezen of misschien ervaringen heeft met deze versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:43
Sinds twee weken ook de trotse eigenaar van de Notebook Pro! Geweldig apparaat om op te developen. Nu heb ik voor een fractie van de prijs deze monitor kunnen kopen: Samsung C34H890WJU. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om via één enkele usb-c kabel het beeld en power delivery te regelen. Ik kan er zelf niet zoveel over vinden. De monitor lijkt het wel te ondersteunen (Power Delivery 2.0 specification).

Iemand hier al ervaring mee? Of is het toch aan te raden hier een hub/dongle o.i.d. tussen te zetten? :)

Edit: Okee, scherm is binnen en zowel power delivery als het aansturen van de monitor werkt. Wel laadt de batterij heel langzaam op en lijkt de laptop minder snel te zijn als wanneer deze aangesloten is via de eigen oplader. Ik heb nu een usb-c hub met passthrough charging besteld. Kijken of dat beter werkt :)

[ Voor 32% gewijzigd door levdbas op 31-01-2018 17:09 . Reden: bevindingen vermeld ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Applejuicev2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09-2022
Voor de liefhebbers heb ik een uitgebreide review geschreven over de Xiaomi Notebook Pro 15. :)

productreview: Xiaomi Mi Notebook Pro review door Applejuicev2

Update 14-03-18: De review is de laatste dagen aangepast en verbeterd en dit zal ik de komende tijd waar nodig blijven doen! :)

[ Voor 48% gewijzigd door Applejuicev2 op 14-03-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DeMaartenR schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:39:
Er is een nieuwe 2018 update voor de Mi Air 13.3, nu ook met de i5-8250u en dezelfde grijze kleur als de Pro versie.

Zie ook: https://techtablets.com/2...el-gets-kaby-lake-r-cpus/
Goed zeg!! Zal behoorlijk verschil maken omdat hij nu een quadcore heeft. Ook is de koeling flink verbeterd.

Wel jammer dat de vingerafdrukscanner nog steeds in het touchpad zit :( En dat de GPU niet verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
GekkePrutser schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:53:
[...]
En dat de GPU niet verbeterd is.
Ik denk eerlijk gezegd dat vrij weinig mensen zitten te wachten op een dikke GPU in een 13.3 inch laptop. Ik vind het eigenlijk al heel wat dat er een MX150 in zit in plaats van integrated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
thescorpi0n schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:19:
[...]Ik denk eerlijk gezegd dat vrij weinig mensen zitten te wachten op een dikke GPU in een 13.3 inch laptop. Ik vind het eigenlijk al heel wat dat er een MX150 in zit in plaats van integrated graphics.
Voor mij was dat juist de reden om de Air te kopen (en niet de 12"). Een "dikke" gpu hoeft dan ook niet per se, maar deze is prima geschikt om licht op te gamen en daar ging het me om. Ik heb zelfs nog maar de 940MX (toen de eerste Air uitkwam was dat niet zo slecht).

Met de tweede versie kwam de 150MX, zo'n 30% verbetering, en ik wacht eigenlijk op een volgende upgrade voor ik een upgrade van mijn Air zou overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nog tip voor extra lader
https://www.amazon.fr/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
momenteel 30€
Werkt perfect op mijn air13.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

GekkePrutser schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:53:
[...]

Goed zeg!! Zal behoorlijk verschil maken omdat hij nu een quadcore heeft. Ook is de koeling flink verbeterd.

Wel jammer dat de vingerafdrukscanner nog steeds in het touchpad zit :( En dat de GPU niet verbeterd is.
Eerste hands on review is inmiddels ook binnen: YouTube: Mi Notebook Air 13 (2018) Kaby Lake R Core i5 8250U Unboxing & D...

Het ziet er goed uit! :) Nu nog wachten tot de prijs een beetje zakt..

[ Voor 3% gewijzigd door DOK op 02-02-2018 17:26 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:54:
nog tip voor extra lader
https://www.amazon.fr/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
momenteel 30€
Werkt perfect op mijn air13.3
Doe ik er nog deze tip bij, werkt ook prima op mijn Air 13.3
https://nl.aliexpress.com...k-iPhone/32835563920.html

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Mijn toetsenbord reageert ineens op niets meer .Maar door tijdens boot wat op F-toetsen en ESC te duwen kom ik dus wel in scherm waar ik kiezen tussen boot from disk of usb daar kan ik via muis USB kiezen. , Maar ook in menu bootable usb ubuntu kan ik niet op enter duwen om effectief te booten en zo te testen. Iemand tips? getypt op schermtoetsenbord |:(
Xiaomi Air 13.3 Win 10 Prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik heb een tweede NVMe SSD in mijn notebook pro (een 960 evo, voor een hele goede prijs op de kop kunnen tikken), alleen deze draait in het tweede slot op 2 PCI lanes, terwijl de SSD in lane 1 wel op 4 PCI lanes draait. Weet iemand of het mogelijk is om de tweede SSD ook op 4 lanes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
ParaDroid2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:11:
Ik heb een tweede NVMe SSD in mijn notebook pro (een 960 evo, voor een hele goede prijs op de kop kunnen tikken), alleen deze draait in het tweede slot op 2 PCI lanes, terwijl de SSD in lane 1 wel op 4 PCI lanes draait. Weet iemand of het mogelijk is om de tweede SSD ook op 4 lanes te krijgen?
Yep, bios updateL:
https://techtablets.com/2...vme-ssd-bios-pcie-x2-fix/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ja, ik weet dat dat de fix is, maar mijn eerste slot draait dus wel op volle snelheid, alleen de tweede niet. Is dat ook op te lossen met een bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
ParaDroid2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:18:
Ja, ik weet dat dat de fix is, maar mijn eerste slot draait dus wel op volle snelheid, alleen de tweede niet. Is dat ook op te lossen met een bios update?
In de comments van de link die Dejagan plaatste staan meer mensen die tot deze conclusie komen na een bios update, dus ik vermoed dat hier (nog) geen oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
ParaDroid2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:18:
Nee want dit een SATA M.2 aansluiting en geen NVME aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Het is wel ook een NVMe aansluiting, maar ik zie inderdaad dat die nog niet op 4 PCI lanes draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Mijn Notebook Pro is gearriveerd :D

Staat er ergens een stappenplan om de Chinese Windows te upgraden/vervangen door een Engelse Windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
.GoO schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:49:

Staat er ergens een stappenplan om de Chinese Windows te upgraden/vervangen door een Engelse Windows versie?
Google al geprobeerd? ;)

Verder: http://en.miui.com/thread-338431-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Die site kende ik nog niet, best handig bedankt ;)

Notebook Pro stappen zijn hetzelfde als voor de air dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
.GoO schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Die site kende ik nog niet, best handig bedankt ;)

Notebook Pro stappen zijn hetzelfde als voor de air dus?
Vermoed van wel.
Tutorial is gemaakt toen dat er nog geen sprake was van een 15,5inch.

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 06-03-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
bottom line schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Vermoed van wel.
Tutorial is gemaakt toen dat er nog geen sprake was van een 15,5inch.
Er staat dat de Chinese Windows 10 key niet geaccepteerd wordt in de Engelse versie. Ik dacht eerder gelezen te hebben dat dit wel werkte. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
.GoO schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Er staat dat de Chinese Windows 10 key niet geaccepteerd wordt in de Engelse versie. Ik dacht eerder gelezen te hebben dat dit wel werkte. Iemand hier ervaring mee?
Lees eens terug in plaats van hier alles opnieuw te vragen:
Mvdbeld in "Mi Notebook Air"

Die stappen heb ik gevolgd op de 12,5, 13.3 en de 15,6 inch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• egerritse
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-08 10:48
.GoO schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Bij mij werkte dit wel gewoon, ik heb deze tutorial gevolgd (die volgens mij al eerder in dit topic gedeeld was): YouTube: Tutorial: Windows 10 in English (or any other language) on Xiaomi No...
Je moet dus wel windows home edition selecteren, de key werkt niet voor andere versies.
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk1903
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:23
.GoO schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:49:

In 1 van de andere reviews staat een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Engelstalige Windows installeren is gelukt, hij pakte de licentiekey automatisch dus super.

Hebben jullie nog het drivers pack geïnstalleerd? Is dit nodig? Zo ja, variant 1 of 2?

Deze dus: http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/15/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
.GoO schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:36:
Engelstalige Windows installeren is gelukt, hij pakte de licentiekey automatisch dus super.

Hebben jullie nog het drivers pack geïnstalleerd? Is dit nodig? Zo ja, variant 1 of 2?

Deze dus: http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/15/
Geen idee, is het niet een in twee gedeelde driver pack toevallig. Ik heb op mijn 13.3 alleen de vingerafdrukscanner en osd driver geinstalleerd, de rest gewoon direct van nvidia/intel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Heeft er iemand nog goede ervaringen of tips met een transparante body protector voor de 13.3?
Ik zou het zonde vinden als er krassen in het aluminium komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Weet iemand welk type accu er in een Notebook Pro zit? Ik heb de accu in mijn Acer laptop meermaals moeten vervangen dus is dit voor mij nog wel een punt van aandacht.

EDIT: een R15B01W dus (https://youtu.be/WK41jaLB1JI)
Niet een hele gangbare accu als ik google (praktisch geen resultaten), ofwel vervangen is moeilijk. De Air schijnt met hetzelfde probleem te zitten, maar daar lijkt het iets beter voor. Vooral na de garantietermijn lijkt mij dit niet handig en reden voor mij om de laptop niet aan te schaffen gezien hij dan praktisch onbruikbaar is. Maar ook binnen de garantietermijn lijkt het mij handig om de accy te kunnen vervangen zodat hij niet terug naar het buitenland hoeft en je wekenlang de laptop kwijt bent. Is hij misschien te cross referencen aan een andere accu? Tot nu toe kan ik nog geen accu vinden die zich kandidaat stelt als vervanger.

[ Voor 78% gewijzigd door Denniszx op 16-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
gotjee schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:26:
Mijn toetsenbord reageert ineens op niets meer .Maar door tijdens boot wat op F-toetsen en ESC te duwen kom ik dus wel in scherm waar ik kiezen tussen boot from disk of usb daar kan ik via muis USB kiezen. , Maar ook in menu bootable usb ubuntu kan ik niet op enter duwen om effectief te booten en zo te testen. Iemand tips? getypt op schermtoetsenbord |:(
Xiaomi Air 13.3 Win 10 Prof
En 2 weken later werktte hij ineens weer, geen idee waarom was net met andere bootable Linux bezig die ik ook niet kon starten, want ook daar was er eerst een bootmenu waar je op enter moest duwen.. :) . Even erna terug in windows merkte ik dat keyboard ging. 8)7 Nuja blij dat hij niet retour moet.

[ Voor 4% gewijzigd door Gotjee op 20-03-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Denniszx schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:31:
Weet iemand welk type accu er in een Notebook Pro zit? Ik heb de accu in mijn Acer laptop meermaals moeten vervangen dus is dit voor mij nog wel een punt van aandacht.

EDIT: een R15B01W dus (https://youtu.be/WK41jaLB1JI)
Niet een hele gangbare accu als ik google (praktisch geen resultaten), ofwel vervangen is moeilijk. De Air schijnt met hetzelfde probleem te zitten, maar daar lijkt het iets beter voor. Vooral na de garantietermijn lijkt mij dit niet handig en reden voor mij om de laptop niet aan te schaffen gezien hij dan praktisch onbruikbaar is. Maar ook binnen de garantietermijn lijkt het mij handig om de accy te kunnen vervangen zodat hij niet terug naar het buitenland hoeft en je wekenlang de laptop kwijt bent. Is hij misschien te cross referencen aan een andere accu? Tot nu toe kan ik nog geen accu vinden die zich kandidaat stelt als vervanger.
Ik weet niet waar jij hebt gekeken maar een simpele zoekopdracht op oude Ali laat meerdere resultaten zien..

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
ComputerHoed schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Ik weet niet waar jij hebt gekeken maar een simpele zoekopdracht op oude Ali laat meerdere resultaten zien..
Al op gezocht. Dan ben ik best benieuwd waar jij op zoekt want ik krijg hier geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Er is weer een nieuw model beschikbaar!

Dit keer een gaming versie met GTX1060 en RGB toetsenbord (helaas maar 4 zones, niet per key). 15" zoals de Notebook Pro. Wel redelijk chunky ten opzichte van de Pro, het is geen Razer Blade. Niettemin is het ook de prijs van de Razer niet :')

http://www.mi.com/migaminglaptop/

Ben benieuwd wat deze echt in de praktijk gaat kosten.

Het koelingsconcept ziet er trouwens goed uit, 2 fans en een heleboel heatpipes.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 27-03-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Prachtig ding, ook vandaag binnen gehad. Alleen lukt het me nogsteeds niet om office te koppelen aan mn account. Zit nog op de chinese windows, maar als ik office open zie ik wel dat ik ingelogd ben met mn microsoft account, maar dat ie aangeeft dat ik office 365 trial kan proberen of anders office 2016 kan kopen via de microsoft website.

Via alle guides kom ik ook tot geen oplossing dus als iemand hier iets op weet, laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
poffin schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 01:52:
Prachtig ding, ook vandaag binnen gehad. Alleen lukt het me nogsteeds niet om office te koppelen aan mn account. Zit nog op de chinese windows, maar als ik office open zie ik wel dat ik ingelogd ben met mn microsoft account, maar dat ie aangeeft dat ik office 365 trial kan proberen of anders office 2016 kan kopen via de microsoft website.

Via alle guides kom ik ook tot geen oplossing dus als iemand hier iets op weet, laat maar weten!
Ergens in de Chinese schermen krijg je als het goed is je productcode te zien, deze opslaan. Vervolgens VPN opzetten met bv. tunnelbear naar India en dan naar: https://setup.office.com/ en activeren.

Zo hangt deze licentie nu ook gewoon onder mijn microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Mvdbeld schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Ergens in de Chinese schermen krijg je als het goed is je productcode te zien, deze opslaan. Vervolgens VPN opzetten met bv. tunnelbear naar India en dan naar: https://setup.office.com/ en activeren.

Zo hangt deze licentie nu ook gewoon onder mijn microsoft account.
Daar was ik idd vanuit gegaan naar aanleiding van verschillends posts. Maar ik kan in office alleen een veld vinden om product code in te voeren, dus lege veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
poffin schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Daar was ik idd vanuit gegaan naar aanleiding van verschillends posts. Maar ik kan in office alleen een veld vinden om product code in te voeren, dus lege veld.
Aangezien ik niet meer de oorspronkelijke Chinese installatie heb kan ik niet achterhalen waar ik de code tegenkwam, vermoedelijk ergens na het opstarten van word of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Mvdbeld schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Aangezien ik niet meer de oorspronkelijke Chinese installatie heb kan ik niet achterhalen waar ik de code tegenkwam, vermoedelijk ergens na het opstarten van word of iets dergelijks.
Gevonden!

[ Voor 36% gewijzigd door poffin op 28-03-2018 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bjk1903
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:23
Voor iedereen die zich afvraag waarom oa. Xiaomi zulke kwalitatieve producten kan leveren en eigenlijk ook hoe wij voor de gek worden gehouden door de 'grote' merken, is dit een interessante docu :

YouTube: Shenzhen: The Silicon Valley of Hardware (Full Documentary) | Future... (heb geduld , vooral de tweede helft is zeer boeiend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Heb je ook office kunnen koppelen?
Ik heb mijn code namelijk wel, maar office geeft aan dat dit niet voor mijn regio is.
Of gebruik je een vpn op dat moment? En kan je dan wel instellen dat hij in het nederlands geinstalleerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Smobbo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:41:
[...]

Heb je ook office kunnen koppelen?
Ik heb mijn code namelijk wel, maar office geeft aan dat dit niet voor mijn regio is.
Of gebruik je een vpn op dat moment? En kan je dan wel instellen dat hij in het nederlands geinstalleerd moet worden?
Ja gewoon vpn gebruiken idd en dan verbinden met india. Ik heb dit na urenlang zoeken uiteindelijk geprobeerd en toen meteen office kunnen activeren/koppelen aan m'n account. Je kan alle talen instellen bij activatie, maar alles staat in het chinees dus gebruike google translate app om bij NL uit te komen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Uiteindelijk maar een nieuwe Office professional licentie gehaald, dan zit outlook er ook bij.

Was wel geinig om met Google translate op Mn telefoon live de Chinese Windows vertaald zien worden, zo was het prima te doen om Windows te installeren.
Daarna over naar de Nederlandse Windows is exact hetzelfde als een ‘gewone’ herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ik heb het van het weekend aangedurfd om de koelpasta te vervangen van mijn 2017 model 13 inch. Dat was ook wel nodig, er zat letterlijk bijna geen koelpasta op, hij draait nu zo'n 10 (!) graden koeler. Als je het aandurft of de fans vaak hard draaien dus de moeite waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:38
Bij deze meld ik me hier, zojuist de Mi Notebook Pro 15.6" met i7 8550U, 16GB RAM en 256GB SSD gekocht bij LightInTheBox. Ben erg benieuwd wanneer deze binnenkomt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor de mensen die het interessant vinden, ik heb sinds vandaag de powerbank die de laptop ook kan opladen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4F5ysIsFt3abS4HAFQqJJfBb/thumb.jpg

Het is de ZMI QB820 (van Xiaomi is dat ook). Laad vlot op aan de laptop charger en kan qua capaciteit ongeveer 1x de laptop (pro, 15inch) opladen, netjes dus :). Daarnaast uiteraard je telefoon meerdere keren opladen en je kan hem zelfs als usb-hub gebruiken.
Hier een review van onze Dodge:
DodgeReviews: [PBCC] ZMI QB820 20.000mAh QC3.0 Powerbank with USB hub

Ik vind hem tof en ga hem zeker gebruiken :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 10:44
Mint schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:18:
Bij deze meld ik me hier, zojuist de Mi Notebook Pro 15.6" met i7 8550U, 16GB RAM en 256GB SSD gekocht bij LightInTheBox. Ben erg benieuwd wanneer deze binnenkomt! :)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
barry142 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:27:
[...]

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
De laptop zelf kostte €927,01 (volgens Light In The Box 15% korting nu?). Ik heb er wel verzekering + 'dekking tegen invoerrechten en belasing' (komt erop neer dat eventuele kosten teruggevraagd kunnen worden bij Light In The Box) bijgedaan waardoor het totaal op €1062,49 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47
Vandaag mij pro i7/8gb ontvangen. Ziet er toch al netjes uit op het eerste zicht. Heb de windows en office key al opgeslagen, nu een engelse Win10 erop zetten. De oplader is inderdaad niet ideaal met het opzet stukje, ging bij mij ook heel stroef in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
Op dit moment heb ik een HP Zbook 15 uit 2014 (TU Delft laptopproject) met een i7-4700MQ & Quadro K1100M 2GB. Nu wil ik graag een lichter modelletje en is mn oog gevallen op de Xiaomi Pro met i5-8250U en MX150. Klein puntje is dat de videokaart een consumentenkaart is, dus niet automatisch ondersteund wordt door AutoCAD, Solidworks etc. In hoeverre is de Xiaomi een upgrade (de omvang en het gewicht buiten beschouwing gelaten)?

Als ik op de autodesk website de ondersteunde kaarten van AutoCAD 2018 check, zie ik de MX150 er bij staan. Verder komt hij volgens mij nergens voor. https://knowledge.autodesk.com/certified-graphics-hardware

[ Voor 20% gewijzigd door JoostRe op 05-04-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
springfield89 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:27:
Vandaag mij pro i7/8gb ontvangen. Ziet er toch al netjes uit op het eerste zicht. Heb de windows en office key al opgeslagen, nu een engelse Win10 erop zetten. De oplader is inderdaad niet ideaal met het opzet stukje, ging bij mij ook heel stroef in het stopcontact.
Hier ook binnen! Wat een mooi ding. Het is mij wel gelukt om Windows om te zetten, maar met office krijg ik helaas constant foutmeldingen. Ach, dat is voor mij geen vereiste. Is het jou gelukt met de omzetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
DrBos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:43:
[...]

Hier ook binnen! Wat een mooi ding. Het is mij wel gelukt om Windows om te zetten, maar met office krijg ik helaas constant foutmeldingen. Ach, dat is voor mij geen vereiste. Is het jou gelukt met de omzetting?
Windows wel, moet wel even nog de drivers checken want heb nog geen specifieke xiaomi drivers geinstalleerd. Office heb ik nog niet geprobeerd, heb je dit via een vpn gedaan?

EDIT: zonet office geactiveerd via VPN

[ Voor 3% gewijzigd door springfield89 op 06-04-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
DrBos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:43:
[...]

Als je iets meer moeite doet vlak hier boven staat de oplossing voor Office gemeld... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Mvdbeld schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:34:
[...]

Als je iets meer moeite doet vlak hier boven staat de oplossing voor Office gemeld... |:(
Lettend op jouw reacties hier, vind je het nogal lastig om op een fatsoenlijke manier te reageren. Is toch niet nodig? Je kan toch ook zeggen: "misschien kun je proberen wat er hierboven gezegd is"

Bovendien sloeg mijn vraag niet op activatie van Office, maar was deze puur bedoeld als interesse of het de poster gelukt was om Windows om te zetten. Erg uitzonderlijk, ik weet het ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DrBos op 06-04-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
DrBos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:40:
[...]

Lettend op jouw reacties hier, vind je het nogal lastig om op een fatsoenlijke manier te reageren. Is toch niet nodig? Je kan toch ook zeggen: "misschien kun je proberen wat er hierboven gezegd is"
Op tweakers wordt eigen inzet verwacht, vragen zijn reeds gesteld en beantwoord (hoe windows en office te activeren/omzetten). Gebruik de zoekbalk!

[ Voor 30% gewijzigd door Mvdbeld op 06-04-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Mvdbeld schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:43:
[...]

Het lijk me met een zoekknop boven het topic erg overbodig om dergelijke vragen nogmaals te stellen, als je ook "office" in de zoekbalk kan typen en de uitkomsten even na lezen (op tweakers wordt eigen inzet verwacht).
De vraag die ik stelde of het gelukt was met de omzetting sloeg op Windows 10, omdat poster zei dat hij dat nog moest doen. Dus uit pure interesse vroeg ik dat; als het hem niet gelukt was zou ik namelijk aangeboden hebben om te helpen. That's all. Nergens vroeg ik naar hoe ik Office kon activeren...

Juist met behulp van dit topic is het me gelukt om de Windows om te zetten, dus je hoeft me niet te vertellen dat er eigen inzet wordt verwacht, het is niet mijn eerste dag op Tweakers :*)

[ Voor 13% gewijzigd door DrBos op 06-04-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
DrBos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:46:
[...]

De vraag die ik stelde of het gelukt was met de omzetting sloeg op Windows 10, omdat poster zei dat hij dat nog moest doen. Dus uit pure interesse vroeg ik dat; als het hem niet gelukt was zou ik namelijk aangeboden hebben om te helpen. That's all. Nergens vroeg ik naar hoe ik Office kon activeren...
Het is meerdere mensen gelukt Windows en Office om te zetten in dit topic, waarom zou het niet lukken? Moet iedereen die het apparaat gekocht heeft hier hetzelfde riedeltje herhalen, eerst vragen hoe het moet en dan posten dat het gelukt is? Voegt mijn wat mij betreft weinig toe aan het topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Mvdbeld op 06-04-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Mvdbeld schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:48:
[...]

Het is meerdere mensen gelukt Windows en office om te zetten in dit topic, waarom zou het niet lukken?
Geen idee waarom het niet zou lukken. Zoals gezegd, gewoon oprechte belangstelling. Excuus als dat voor jou teveel van het goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Mint schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:00:
[...]

De laptop zelf kostte €927,01 (volgens Light In The Box 15% korting nu?). Ik heb er wel verzekering + 'dekking tegen invoerrechten en belasing' (komt erop neer dat eventuele kosten teruggevraagd kunnen worden bij Light In The Box) bijgedaan waardoor het totaal op €1062,49 uitkomt.
Zie nu dat Light In The Box 17% korting geeft op de Pro 15.6" met i7 8550U, 16GB RAM en 256GB SSD, zit nu op €905,17 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
De fan noise is zo irritant en niet op te lossen met fancontrol speed applicatie dat ik hem terug wil sturen naar gearbest.

Maar waar kan ik de originele iso (chinees) van xiaomi downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Packetguy schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:44:
De fan noise is zo irritant en niet op te lossen met fancontrol speed applicatie dat ik hem terug wil sturen naar gearbest.

Maar waar kan ik de originele iso (chinees) van xiaomi downloaden?
Geen last van hier, fan maakt nauwelijks geluid. Niet gewoon een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
.GoO schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:27:
[...]

Geen last van hier, fan maakt nauwelijks geluid. Niet gewoon een defect?
Is een gekend probleem bij de Pro. Heb het zelf nog niet gehad maar heb dan ook nog geen zware dingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Bij de originele Air is er een update van de BIOS geweest waarbij de fan minder lawaaierig werd, wellicht ook voor de Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:15:
Bij de originele Air is er een update van de BIOS geweest waarbij de fan minder lawaaierig werd, wellicht ook voor de Pro?
Heb je een linkje naar de BIOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
Smultie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:13:
[...]

Heb je een linkje naar de BIOS?
http://en.miui.com/thread-1826920-1-1.html

A07 is laatste versie voor de 2017 13 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
dutchgio schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:15:
De update geinstalleerd en die maakt de air echt niet minder lawaaierig.

De fan loopt mechanisch aan wat kan een bios update daar nou aan veranderen behalve de fan efficienter in te zetten dus minder vaak te horen wat trouwens niet het geval is met de bios update.

[ Voor 5% gewijzigd door Packetguy op 15-04-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Sinds vanmiddag heb ik mijn Notebook Pro 15.6" (i7 8550U, 16GB) binnen. Dingetje voelt erg stevig aan en ziet er heel mooi uit.

Wat me echter direct opviel is dat de fan bij elke scheet meteen best hard gaat blazen. Ik zit nu op BIOS versie 0502. Valt hier nog iets aan te doen of hoort dit zo bij deze laptop? Ik moet zeggen dat ik het hinderlijk genoeg vind om de laptop terug te sturen...

Sterker nog, even Pimre95 draaien laat zien dat de kloksnelheid van de CPU naar 3.6GHz schiet en na een paar seconden terugvalt naar 2GHz. Kan de koeling de warmte niet kwijtraken? De behuizing voelt iig niet bijzonder warm aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Mint op 18-04-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Ik vind het bijzonder dat er niemand voor mij is geweest die een "openbare" download link beschikbaar heeft gemaakt.

Dit was een vrij snelle klad post maar heeft toch al +- 900 views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Mint schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:56:
Sinds vanmiddag heb ik mijn Notebook Pro 15.6" (i7 8550U, 16GB) binnen. Dingetje voelt erg stevig aan en ziet er heel mooi uit.

Wat me echter direct opviel is dat de fan bij elke scheet meteen best hard gaat blazen. Ik zit nu op BIOS versie 0502. Valt hier nog iets aan te doen of hoort dit zo bij deze laptop? Ik moet zeggen dat ik het hinderlijk genoeg vind om de laptop terug te sturen...

Sterker nog, even Pimre95 draaien laat zien dat de kloksnelheid van de CPU naar 3.6GHz schiet en na een paar seconden terugvalt naar 2GHz. Kan de koeling de warmte niet kwijtraken? De behuizing voelt iig niet bijzonder warm aan.
Prime95 blijft bij mij ook op 2Ghz hangen, met een fan die op het laagste standje draait (50 graden), dat komt doordat de package TDP limit dan bereikt wordt.

Wellicht dat er in jouw geval niet goed gepaste is tussen cpu en heatsink. Ik lees daar (ook in reviews) veel wisselende verhalen over: de een zegt dat repasten nauwelijks verbetering geeft, de ander zegt dat het 20 graden scheelt dus misschien is dat wat inconsistent?.

Misschien goed om je temps te vergelijken. In HWiNFO is de 'CPU package' temperatuur bij idle (wat browservensters, email) bij mij een stabiele 37/38 graden (omgeving: 23). Als ik een programma open schiet dat voor een seconde naar 50 en gelijk terug. In alle gevallen gaat de fan niet aan, en dit is performance mode.

Wel had ik laatst voor het eerst het 'aanlopende fan' geluid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Jazzle schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:30:
[...]

Prime95 blijft bij mij ook op 2Ghz hangen, met een fan die op het laagste standje draait (50 graden), dat komt doordat de package TDP limit dan bereikt wordt.

Wellicht dat er in jouw geval niet goed gepaste is tussen cpu en heatsink. Ik lees daar (ook in reviews) veel wisselende verhalen over: de een zegt dat repasten nauwelijks verbetering geeft, de ander zegt dat het 20 graden scheelt dus misschien is dat wat inconsistent?.

Misschien goed om je temps te vergelijken. In HWiNFO is de 'CPU package' temperatuur bij idle (wat browservensters, email) bij mij een stabiele 37/38 graden (omgeving: 23). Als ik een programma open schiet dat voor een seconde naar 50 en gelijk terug. In alle gevallen gaat de fan niet aan, en dit is performance mode.

Wel had ik laatst voor het eerst het 'aanlopende fan' geluid :(
CPU is hier ook 37 graden in idle, verder zie ik hetzelfde qua temperaturen als wat jij ziet.

Maargoed, de mijne ga ik toch maar weer verkopen. Ik moet zeggen dat ik wel iets meer van de MX150 had verwacht qua gaming. Zoveel game ik niet, maar had toch wel verwacht dat hij bijv World of Warcraft toch wel een stuk beter kan draaien dan mijn huidige GT650M. Kan er dan net zo goed iemand anders mee blij maken. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mint op 22-04-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:11
Ik heb de 2017 editie, iemand een werkende oplossing voor het toetsenbord dat te warm is bij intensief gebruik?
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Dit is het ervaringstopic, niet het aankoop- of referral code topic. Voor vragen over het invoeren van de notebook verwijzen we jullie door naar Shopping Forum.

Levertijden kunnen besproken worden in [Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen.