Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
SpyroTechnik schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:18:
[...]

Ik zie dat die charger wel maar 45w kan leveren, de originele gaat tot 65w. Merk je nog iets in dit verschil qua oplaadtijden etc?
Nopes. Niets speciaals eigenlijk. Toch niet dat ik al gemerkt heb :P ben er ook niet echt mee bezig. Misschien dat dit een kwartiertje ofzo langer is?
Het voordeel van een losse draad is voornamelijk dat dit niet kapot kan gaan als ik deze in mijn laptopzak steek, wat ik nu wel ondervind bij de originele (ofwel is het de verbinding tussen de meegekregen EU-adapter en de oplader.)
Die knettert nu een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittenman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-02-2024
Zijn er meer mensen die een zoemend geluid ondervinden als ze hun koptelefoon aansluiten op de xiaomi 12 laptop? Ik heb de xiaomi 12 (versie 2016) en ondervindt dit helaas :(
Ik heb al wat rondgekeken op het internet maar kan tot nu toe geen oplossing vinden. Het schijnt te maken te hebben met de drivers van Intel.
Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Dit kan ook door een rotte voeding adapter komen is mijn ervaring op andere laptops, heb je alleen als je je adapter ingeplugd hebt?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Zojuist de 13" ontvangen en vind het deksel maar kaal zonder logo.

Weet iemand waar ik een Peer sticker in het wit kan bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:03
2green schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:11:
Zojuist de 13" ontvangen en vind het deksel maar kaal zonder logo.

Weet iemand waar ik een Peer sticker in het wit kan bestellen?
hier staan er wel wat: https://www.etsy.com/nl/l...e?ref=shop_home_active_13

[ Voor 13% gewijzigd door reller op 10-11-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Laatst online: 05-09 18:44
Netjes gevonden, had al op een paar sites gekeken maar kon daar niet eens een peer vinden. Ga vanavond nog even verder kijken dit is nog niet helemaal wat ik zocht namelijk. In ieder geval bedankt voor deze, als ik niets anders vindt gaat dit hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittenman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-02-2024
Pubbert schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:53:
Dit kan ook door een rotte voeding adapter komen is mijn ervaring op andere laptops, heb je alleen als je je adapter ingeplugd hebt?
Nee, ik heb er zowel ingeplugd als op de accu last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Pubbert schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:53:
Ik heb ook wel eens andere rare dingen met andere adapters trouwens.. Met de Google adapter (en dit is een behoorlijk goede) gaat het scherm raar flikkeren op lage helderheden. Haal ik de adapter er uit dan is het meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een 2017 13.3" te koop staan op V&A aangeboden: Xiaomi Mi Notebook Air 13,3" voor degenen die niet zitten te wachten op 8 weken wachten op de shipment.

Modbreak:V&A is niet toegestaan op het forum. Volgende keer dus niet je ad pluggen. Aangezien die op verkocht staat laat de link staan.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 22-11-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
Smultie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:36:
Ik heb een 2017 13.3" te koop staan op V&A aangeboden: Xiaomi Mi Notebook Air 13,3" voor degenen die niet zitten te wachten op 8 weken wachten op de shipment.
:o nu al weer weg? Toch niet de laptop voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dejagan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:59:
[...]

:o nu al weer weg? Toch niet de laptop voor je?
Prachtige laptop, maar 2 is een beetje overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Janssen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:25
Smultie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:43:
[...]

Prachtige laptop, maar 2 is een beetje overdreven :P
Waarom heb je er dan twee gekocht als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
R.Janssen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:52:
[...]

Waarom heb je er dan twee gekocht als ik vragen mag.
Eerste keer versturen ging niet goed. Dus heb er parallel eentje laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:22
Dejagan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

Das echt jammer om te horen, hopelijk is de aftersales een beetje behulpzaam! Hou ons op de hoogte.
Hierbij een update. Het is allemaal goed gekomen met Gearbest, ondanks de slechte verhalen op het internet. Geld is netjes teruggestort op mijn paypal account. Heeft wel eventjes geduurd voor ze mijn pakketje hadden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
MrBabiSpangang schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:55:
[...]

Hierbij een update. Het is allemaal goed gekomen met Gearbest, ondanks de slechte verhalen op het internet. Geld is netjes teruggestort op mijn paypal account. Heeft wel eventjes geduurd voor ze mijn pakketje hadden gevonden.
Ok goed om te horen! :)

Ik zag trouwens dat er een update is voor de bios van de Mi Air 13.3 Fingerprint die het fan geluid moet terugdringen. Kan iemand Chinees???
http://bbs.xiaomi.cn/t-13643021-25-o1

[ Voor 19% gewijzigd door Dejagan op 13-11-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dejagan schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:00:
[...]

Ik zag trouwens dat er een update is voor de bios van de Mi Air 13.3 Fingerprint die het fan geluid moet terugdringen. Kan iemand Chinees???
Is dat echt een probleem dan?

Ik gebruik de mijne vooral voor game achtige activiteiten dus die 150MX zou wel fijn zijn, zit er nog steeds over te denken om mijn oude weg te doen en een nieuwe te halen. Maar fan herrie is wel vervelend. De oude is erg stil (tenzij je gaat gamen maar dan heb ik toch meestal een hoofdtelefoon op)

Vingerafdrukscanner in het touchpad vind ik niet fijn, maar eigenlijk vind ik touchpads helemaal niet fijn en pak ik toch altijd een muis als ik meer dan 10 minuten bezig ga zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Dejagan schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:00:
[...]

Ok goed om te horen! :)

Met Google Translate naar Engels is het wel te doen:
https://translate.google....13643021-25-o1&edit-text=

Lijkt inderdaad de vooral gericht op het geluid van de fan.
Zit nu op versie 0304, dus ga wel kijken of ik deze kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
dutchgio schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:11:
[...]

Met Google Translate naar Engels is het wel te doen:
https://translate.google....13643021-25-o1&edit-text=

Lijkt inderdaad de vooral gericht op het geluid van de fan.
Zit nu op versie 0304, dus ga wel kijken of ik deze kan installeren.
Net gedaan op mijne, was ook 0304. De fan gaat nu minder vaak aan heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier ook gedaan, installatie wijst zichzelf en is zo gedaan.
Lijkt inderdaad stiller te zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
SSDharry schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:55:
[...]

Ik heb goede ervaring met dit exemplaar, alle erop en eraan en doet het bij mij op laptops en telefoons
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.5mYY7c

Maar bij mij nog een vraag over de Air 13 inch (7th generation). Met genoemde dock lukt het wel om mijn scherm via HDMI weer te geven op mijn televisie, maar koppel ik die HDMI-kabel rechtstreeks aan de HDMI-uitgang van de laptop dan wordt geen beeld weergegeven. Ik krijg telkens de melding op het televisiescherm dat de resolutie moet worden aangepast. Maar als ik die op de laptop verlaag (en heb alle opties langsgelopen) dan nog lukt het niet en blijft het bij dezelfde foutmelding. Hebben andere met deze laptop die ervaring ook? En weet iemand de oplossing daarvoor?
Nu met een andere AIR 13 een vergelijkbaar probleem: geen HDMI verbinding mogelijk met beamer. Laptop wordt niet herkend. Lijkt er op dat ik niet alleen dit probleem zal hebben. Niemand hier ervaring mee, eventueel met mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
SSDharry schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:54:
[...]

Nu met een andere AIR 13 een vergelijkbaar probleem: geen HDMI verbinding mogelijk met beamer. Laptop wordt niet herkend. Lijkt er op dat ik niet alleen dit probleem zal hebben. Niemand hier ervaring mee, eventueel met mogelijke oplossing?
Heb je de laatste Nvidia en Intel drivers geinstalleerd op de laptop? Probeer anders ook even de hdmi in van een ander apparaat, kan zijn dat de beamer hem niet fijn vindt om de een of andere reden maar dan is het in ieder geval geen probleem met de poort zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
Dejagan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:53:
[...]

Heb je de laatste Nvidia en Intel drivers geinstalleerd op de laptop? Probeer anders ook even de hdmi in van een ander apparaat, kan zijn dat de beamer hem niet fijn vindt om de een of andere reden maar dan is het in ieder geval geen probleem met de poort zelf. :)
Heb laatste drivers. Allebei de laptops (13 inch, 7th gen) kunnen niet via die HDMI-poort worden verbonden met zowel televisie als beamer. Zou wel erg toeval zijn als beide HDMI-poorten kapot zouden zijn.
Vandaar ook mijn vraag of ik de enige ben met dit probleem, en dus of anderen wel een goed functionerende HDMI-poort hebben bij een complete update van windows en drivers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Hier werkt HDMI naar een TV prima.
Gezien beide laptops het niet doen lijkt het me sterk dat het aan de laptops ligt, en dat ze beide een kapotte HDMI poort hebben.
Andere HDMI kabel proberen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-07 16:02
Hier werkt HDMI ook prima op een Samsung 4K TV. Heb wel het idee dat het slechts 30Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier werkt HDMI van Mi Air naar een wat oudere Philips Full HD TV (42PFL3007) prima tenzij ik madVR fullscreen exclusive mode wil draaien. Op de laptop geeft dat geen enkel probleem maar het TV beeld vertoont dan een aantal storende onregelmatige regels. Duurde "enige" tijd voordat ik er achter kwam wat het probleem was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Ik heb gisteren mijn Xiaomi Type-C naar USB + HDMI adapter ontvangen voor mijn Mi Air 12.5 2017.

https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_562899.html

Afbeeldingslocatie: https://nis-store.com/uploads/ck/xiaomi-usb-type-c-to-hdmi-multifunction-adapter-001.jpg

Deze werkt prima, plug and play, HDMI en Logitech Nano receiver en mijn werkstation is klaar.
(HDMI + USB + Laden met de originele adapter erop aangesloten werkt dus)

Ik heb wel op Aliexpress nog een USB ethernet + hub adapter besteld, zodra ik deze getest heb laat ik het nog ff weten, ik hoop dat de USB 3.0 Poort genoeg stroom levert om ook deze te voeden.

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 22-11-2017 09:23 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:48
Edit: verkeerde topic. :)

[ Voor 90% gewijzigd door brammetje1994 op 22-11-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Iemand ervaring met deze soort van Macsafe en Xiaomi Air?
https://www.indiegogo.com...gnetic-cable-for-macbook/

[ Voor 5% gewijzigd door dannx1986 op 22-11-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Iemand ervaring met GeekBuying? Dit lijkt me een mooie deal, of niet?

https://www.geekbuying.co...0U-Space-Gray-385808.html

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

jjust

Het leven is een strijd

Pubbert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:21:
Ik heb gisteren mijn Xiaomi Type-C naar USB + HDMI adapter ontvangen voor mijn Mi Air 12.5 2017.

https://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_562899.html

[afbeelding]

Deze werkt prima, plug and play, HDMI en Logitech Nano receiver en mijn werkstation is klaar.
(HDMI + USB + Laden met de originele adapter erop aangesloten werkt dus)

Ik heb wel op Aliexpress nog een USB ethernet + hub adapter besteld, zodra ik deze getest heb laat ik het nog ff weten, ik hoop dat de USB 3.0 Poort genoeg stroom levert om ook deze te voeden.
Ziet er goed uit. Die ga ik ook bestellen!

• brammetje1994
Ik vind een kabeltje voor 35 euro wel erg flink, maar het is wel interessant. Ik keek ook naar deze oplossing voor mijn telefoon, maar vond het feit dat het altijd maar uitstak wel vervelend. Op een laptop is dat een stuk minder.

Wat zou de reden zijn dat dit niet werkt tov de macbook?

• dannx1986
brammetje1994 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:29:
[...]

Ik vind een kabeltje voor 35 euro wel erg flink, maar het is wel interessant. Ik keek ook naar deze oplossing voor mijn telefoon, maar vond het feit dat het altijd maar uitstak wel vervelend. Op een laptop is dat een stuk minder.

Wat zou de reden zijn dat dit niet werkt tov de macbook?
35 dollar zijn geen euro's ;) maar idd nog best wat geld voor een kabeltje.

Waar ik een beetje twijfels over heb, of het kleine USB-c plugje wel goed in de laptop blijft zitten.
Of dat de magneet deze gewoon mee trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
dannx1986 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:00:
[...]

35 dollar zijn geen euro's ;) maar idd nog best wat geld voor een kabeltje.

Waar ik een beetje twijfels over heb, of het kleine USB-c plugje wel goed in de laptop blijft zitten.
Of dat de magneet deze gewoon mee trekt.
Dat is een goede vraag. Ik denk dat je net zoals bij magsafe, gewoon de kabel altijd omhoog/beneden wipt in plaats van deze er uit te trekken. Ik vind usb C poorten tot nu toe altijd wel behoorlijk "snug", waar Micro USB vaak na verloop van tijd lam werd, maar ik heb mijn Pro nog niet dus heb het niet kunnen testen.

Waarom koop je niet een 'goedkoop' usb C kabeltje met magneet om dit te testen? https://www.aliexpress.co...tId=100003569&needQuery=n

• Vcom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 15:06
.GoO schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:19:
Iemand ervaring met GeekBuying? Dit lijkt me een mooie deal, of niet?

https://www.geekbuying.co...0U-Space-Gray-385808.html
Ik heb daar een week geleden besteld. Wel IT stock en niet uit China. Was binnen 2 dagen geleverd. Geen verloopstuk tbv stekker meegeleverd. Verder prima verlopen dus.

• .GoO
Vcom schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb daar een week geleden besteld. Wel IT stock en niet uit China. Was binnen 2 dagen geleverd. Geen verloopstuk tbv stekker meegeleverd. Verder prima verlopen dus.
Dus ook geen importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcom
.GoO schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:16:
[...]

Dus ook geen importkosten?
Bij IT en ES stock geen importkosten. Daarom de iets hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Vcom schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:18:
[...]

Bij IT en ES stock geen importkosten. Daarom de iets hogere prijs.
Hoe zie ik of het daar inderdaad vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSDharry schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:54:
[...]

Ik heb deze week mijn Mi Notebook Pro ontvangen en heb hetzelfde probleem!
Via beamers alleen een stukje van het scherm te zien met grijze pixelachtige balken.
Via mijn Samsung B2230HD-monitor thuis de foutmelding dat de monitor 'de resolutie niet ondersteunt.

Heb je al een oplossing?
Ik kan nergens op internet iets over dit probleem vinden.
Misschien kunnen we een Thread aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Probeer de refreshrate eens te veranderen.

Zelf geen problemen met de hdmi output. Kan zelfs een 4K scherm aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Is het glanzende scherm van de Notebook Pro niet irritant? Kan de i7 16GB versie vandaag nog bestellen voor 905 euro, maar ik twijfel. Hoe groot is de kans op importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:48:
Probeer de refreshrate eens te veranderen.

Zelf geen problemen met de hdmi output. Kan zelfs een 4K scherm aansturen.
Dat had ik al geprobeerd. Je kunt kiezen uit 48 of 60. Resolutie aanpassen haalt ook niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
Waar en hoe dan?
Wilde heb aanschaffen maar ik hem dus voor 905 kan aanschaffen wacht ik wel even.
.GoO schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:51:
Is het glanzende scherm van de Notebook Pro niet irritant? Kan de i7 16GB versie vandaag nog bestellen voor 905 euro, maar ik twijfel. Hoe groot is de kans op importkosten?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
remcoXP schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:06:
Waar en hoe dan?
Wilde heb aanschaffen maar ik hem dus voor 905 kan aanschaffen wacht ik wel even.

[...]
Heb 'nu nog goedkoper, ik stuur je even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
.GoO schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:14:
[...]

Heb 'nu nog goedkoper, ik stuur je even een PM.
Zet het vooral ook in het levertijden en prijzen topic als je een koopje hebt gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webar
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2017
SSDharry schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:55:
[...]

Ik heb goede ervaring met dit exemplaar, alle erop en eraan en doet het bij mij op laptops en telefoons
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.5mYY7c

Maar bij mij nog een vraag over de Air 13 inch (7th generation). Met genoemde dock lukt het wel om mijn scherm via HDMI weer te geven op mijn televisie, maar koppel ik die HDMI-kabel rechtstreeks aan de HDMI-uitgang van de laptop dan wordt geen beeld weergegeven. Ik krijg telkens de melding op het televisiescherm dat de resolutie moet worden aangepast. Maar als ik die op de laptop verlaag (en heb alle opties langsgelopen) dan nog lukt het niet en blijft het bij dezelfde foutmelding. Hebben andere met deze laptop die ervaring ook? En weet iemand de oplossing daarvoor?
Heb dezelfde portreplicator, ook HDMI probleem. Rechtstreeks van notebook naar lcd scherm werkt, via portreplicator niet. Met port replicator naar TV dan weer wel. Verschillende HDMI kabel geprobeerd maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Mvdbeld schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:25:
[...]

Met mijn beide Xiaomi laptops 12.5 en 13.3 (2017) niks geen gekke stappen hoeven doen voor Windows activatie. Gewoon de Chinese installatie afmaken en daarna met USB Windows 10 Home (NL/EN) erop zetten, deze activeert vervolgens zonder extra stappen en zonder Microsoft account.

Office licentie lijkt me ook sterk.
Is toch vreemd, Ik heb dezelfde stappen uitgevoerd zoals je omschrijft, iso hier gedownload en krijg toch de vraag om een productcode in te voeren wanneer ik de Win10 NL setup start binnen de chineesche Win10 installatie. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding "deze code werkt niet voor deze editie van Windows". Wat doe ik verkeerd :?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
WeaZuL schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:49:
[...]

Is toch vreemd, Ik heb dezelfde stappen uitgevoerd zoals je omschrijft, iso hier gedownload en krijg toch de vraag om een productcode in te voeren wanneer ik de Win10 NL setup start binnen de chineesche Win10 installatie. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding "deze code werkt niet voor deze editie van Windows". Wat doe ik verkeerd :?
Productcode invoeren, welke?! Je hoeft niks in te vullen...

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 27-11-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSDharry
WeaZuL schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:49:
[...]

De kruks is dat je de eerste keer bij opstarten de Chinese versie installeert met jouw Microsoft account als gebruiker. Draai nog even een update om er zeker van te zijn dat de ingebakken bios-licentie op jouw account komt te staan. Dan kan je afsluiten en een schone installatie beginnen van bijv. een Nederlandse versie van Windows Home. Als aan het begin van die schone installatie om een licentiecode wordt gevraagd sla je dat over (je hebt geen code)t. Die wordt bij afronding van de installatie vanzelf weer uit de bios uitgelezen. Je zult zien dat bij een internetverbinding even later de installatie is geactiveerd
Ik heb het zo al diverse keren met succes gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSDharry
SSDharry schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:11:
[...]

De kruks is dat je de eerste keer bij opstarten de Chinese versie installeert met jouw Microsoft account als gebruiker. Draai nog even een update om er zeker van te zijn dat de ingebakken bios-licentie op jouw account komt te staan. Dan kan je afsluiten en een schone installatie beginnen van bijv. een Nederlandse versie van Windows Home. Als aan het begin van die schone installatie om een licentiecode wordt gevraagd sla je dat over (je hebt geen code)t. Die wordt bij afronding van de installatie vanzelf weer uit de bios uitgelezen. Je zult zien dat bij een internetverbinding even later de installatie is geactiveerd
En die schone installatie uiteraard ook weer met je Microsoft account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

SSDharry schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:13:
[...]

En die schone installatie uiteraard ook weer met je Microsoft account
Super, het is uiteindelijk gelukt. Fijn, geen chineese tekens meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
SSDharry schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:11:
[...]

Onzin, heb 2x met een lokaal account gewerkt, hele activatie op hardware en key in de bios werkt los van Microsoft account. ;w

Chinese versie opstarten en internet connectie maken is voldoende, hierna heeft je device een digital entitlement to Windows 10 home. Taalversie maakt hierbij niet uit waardoor herinstallatie met andere taal geen probleem is.

Koppelen aan een microsoft account is alleen noodzakelijk voor activatie na hardware changes en pas geïntroduceerd met de anniversary update van W10.

[ Voor 16% gewijzigd door Mvdbeld op 28-11-2017 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
Aangezien ik het verloopstukje van de oplader ook niet heel fijn vind, ben ik op zoek naar een andere lader. In dit topic en op andere plekken op internet lees ik soms dat mensen de Air 13,3" met een 45W USB-C lader gebruiken. Ervaringen zijn dan dat opladen iets trager gaat, maar de laptop laadt wel op. Wat ik mij dan afvraag, is of dat ook het geval is als de laptop zelf veel gebruikt wordt, bijvoorbeeld onder het spelen van een spelletje. Of zal de accu dan langzaam leeglopen?

Zijn er hier mensen met een Air 13,3" en een 45W oplader die hier het antwoord op weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Sicco92 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:31:
Aangezien ik het verloopstukje van de oplader ook niet heel fijn vind, ben ik op zoek naar een andere lader. In dit topic en op andere plekken op internet lees ik soms dat mensen de Air 13,3" met een 45W USB-C lader gebruiken. Ervaringen zijn dan dat opladen iets trager gaat, maar de laptop laadt wel op. Wat ik mij dan afvraag, is of dat ook het geval is als de laptop zelf veel gebruikt wordt, bijvoorbeeld onder het spelen van een spelletje. Of zal de accu dan langzaam leeglopen?

Zijn er hier mensen met een Air 13,3" en een 45W oplader die hier het antwoord op weten?
Ik heb zelf een Lenovo 4X20M26272 want ik wou graag een los blokje en een lekker lange stroomkabel. Kost vier tientjes maar dan heb je ook wat. :) Maar om op je vraag terug te komen, theoretisch zou het kunnen dat hij langzaam leeg loopt op 45w want dat is natuurlijk gewoon onder de specificatie van de laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door Dejagan op 28-11-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Laatst online: 27-03 10:49
[Ik heb zelf een Lenovo 4X20M26272 want ik wou graag een los blokje en een lekker lange stroomkabel. Kost vier tientjes maar dan heb je ook wat. :)]

Zou dit ook een goed alternatief zijn? Iemand hier ervaring mee? Werkt kennelijk met 13.3, maar heb zelf de 12 inch versie.

https://www.amazon.de/pro...?ie=UTF8&showViewpoints=1

En zou dit een goedkoop alternatief zijn?

https://m.banggood.com/65...ds=detail-bottom-alsolike

Nog niemand heeft dit product gekocht :?

[ Voor 22% gewijzigd door Michel 023 op 28-11-2017 15:59 ]

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik heb deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.qC3l23
Volgens de spec 65W, ik ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Laatst online: 27-03 10:49

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
Ik denk dat dat de 45W versie van die lader is. In de titel staat dan wel 65W, maar op de afbeelding staat 45W en de lader kan ook maar maximaal 20V bij 2,25A leveren (=45W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig de Notebook Air (13.3") succesvol aan de praat gekregen met 3 externe schermen?

Ik zit te kijken naar een Dock van Dell dat hier goedkoop in de winkel ligt (+/- 100 euro), de Dell WD15. Ik heb 3 schermen op mijn bureau dus dat zou wel een uitkomst zijn als dat allemaal gaat werken... Een van de schermen is 4K en de andere twee zijn 1280x1024.

Of het interne scherm het dan ook nog doet, boeit me niet zo heel veel. Zou wel grappig zijn maar niet noodzakelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 28-11-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Ik heb wat onduidelijkheid of mijn Air nu gebruik maakt van de MX150 of de Intel grafische kaart.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gxPiETe.jpg

Lijkt zo of hij op Intel staat als ik naar het plaatje kijk.
Iemand een idee waar ik dit kan controleren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
dannx1986 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:35:
Ik heb wat onduidelijkheid of mijn Air nu gebruik maakt van de MX150 of de Intel grafische kaart.

[afbeelding]

Lijkt zo of hij op Intel staat als ik naar het plaatje kijk.
Iemand een idee waar ik dit kan controleren? :)
Voor zover ik het begrijp: de Air werkt op de Intel GPU als de taken niet al te GPU-intensief zijn, omdat deze veel zuiniger is. Zodra er een intensievere taak wordt gestart, wordt de externe GPU ingeschakeld. Je kunt dit tegenwoordig ook in Windows taakbeheer zien, onder het kopje 'Prestaties' zie je bij de Air GPU 0 (Intel GPU) en GPU 1 (de grafische kaart). Je kan controleren of er geswitcht wordt door een game te starten en bij taakbeheer te controleren of de externe GPU in actie komt.

Jouw afbeelding geeft trouwens alleen aan dat het beeldscherm zit aangesloten op de Intel GPU, maar daarbij kan alsnog een externe GPU gebruikt worden voor de berekeningen. (Dat is ook precies wat de afbeelding stelt: beeldscherm aangesloten op de Intel GPU, PhysX berekeningen komen voor rekening van de Nvidia GPU.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Sicco92 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:14:
[...]

Voor zover ik het begrijp: de Air werkt op de Intel GPU als de taken niet al te GPU-intensief zijn, omdat deze veel zuiniger is. Zodra er een intensievere taak wordt gestart, wordt de externe GPU ingeschakeld. Je kunt dit tegenwoordig ook in Windows taakbeheer zien, onder het kopje 'Prestaties' zie je bij de Air GPU 0 (Intel GPU) en GPU 1 (de grafische kaart). Je kan controleren of er geswitcht wordt door een game te starten en bij taakbeheer te controleren of de externe GPU in actie komt.

Jouw afbeelding geeft trouwens alleen aan dat het beeldscherm zit aangesloten op de Intel GPU, maar daarbij kan alsnog een externe GPU gebruikt worden voor de berekeningen. (Dat is ook precies wat de afbeelding stelt: beeldscherm aangesloten op de Intel GPU, PhysX berekeningen komen voor rekening van de Nvidia GPU.)
Bedankt voor de opheldering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSDharry
Mvdbeld schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:25:
[...]

Onzin, heb 2x met een lokaal account gewerkt, hele activatie op hardware en key in de bios werkt los van Microsoft account. ;w

Chinese versie opstarten en internet connectie maken is voldoende, hierna heeft je device een digital entitlement to Windows 10 home. Taalversie maakt hierbij niet uit waardoor herinstallatie met andere taal geen probleem is.

Koppelen aan een microsoft account is alleen noodzakelijk voor activatie na hardware changes en pas geïntroduceerd met de anniversary update van W10.
Jammer, ik ging juist op voor het label "baarlijke nonsens" of had "gore onzin" ook nog geaccepteerd. Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Michel 023 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:32:
[Ik heb zelf een Lenovo 4X20M26272 want ik wou graag een los blokje en een lekker lange stroomkabel. Kost vier tientjes maar dan heb je ook wat. :)]

Zou dit ook een goed alternatief zijn? Iemand hier ervaring mee? Werkt kennelijk met 13.3, maar heb zelf de 12 inch versie.

https://www.amazon.de/pro...?ie=UTF8&showViewpoints=1

En zou dit een goedkoop alternatief zijn?

https://m.banggood.com/65...ds=detail-bottom-alsolike

Nog niemand heeft dit product gekocht :?
Was ook opzoek naar een adapter met wat meer kabel dus zojuist ook de Lenovo 4X20M26272 besteld via de Lenovo webshop, bedankt voor de tip.

Zit vandaag en morgen nog 5% korting op met code: AFNWIDE2

https://www3.lenovo.com/nl/nl/accessories-and-monitors/chargers-and-batteries/chargers/PWR-ADP-BO-Type-C-65W-Adapter/p/4X20M26272?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hier nog een goede oplader, in de aanbieding:
https://nl.pepper.com/aan...or-oa-apple-macbook-55270

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zijn er al mensen die een flinke powerbank gebruiken om de laptop op locatie wat langer vol te laten houden?
https://www.gearbest.com/iphone-power-bank/pp_263761.html zoiets bijv.?

Het is weer een extra 300 gram om mee te nemen, maar als ik daardoor op locatie de hele dag vol kan houden zonder stopcontact, is mij dat ook wel wat waard.

De 60Wh van de notebook pro versie, hoe verhoud zich dat tot de 20.000 mAh die Xiaomi rate voor de powerbank (op 3.7V). En de laptop draait op 16,9V las ik ergens?

Puur kijkend naar formaat zou ik verwachten dat ik de laptop ongeveer half vol krijg met een volle powerbank, maar geen idee of die inschatting ook maar enigszins in de buurt is?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
Nomad schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:21:
Zijn er al mensen die een flinke powerbank gebruiken om de laptop op locatie wat langer vol te laten houden?
https://www.gearbest.com/iphone-power-bank/pp_263761.html zoiets bijv.?

Het is weer een extra 300 gram om mee te nemen, maar als ik daardoor op locatie de hele dag vol kan houden zonder stopcontact, is mij dat ook wel wat waard.

De 60Wh van de notebook pro versie, hoe verhoud zich dat tot de 20.000 mAh die Xiaomi rate voor de powerbank (op 3.7V). En de laptop draait op 16,9V las ik ergens?

Puur kijkend naar formaat zou ik verwachten dat ik de laptop ongeveer half vol krijg met een volle powerbank, maar geen idee of die inschatting ook maar enigszins in de buurt is?
De Mi Air moet echt opgeladen worden met 20v van de powerbank, dat doen er niet heel veel. Dus kijk goed uit voor je een powerbank bestelt specifiek voor dat doel. Ik geloof dat de Anker PowerCore+ 26800 wel werkt om de laptop te laden bijvoorbeeld, xiaomi maakt er zelf ook een die dat kan. :)

• Sicco92
Dejagan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:43:
[...]

De Mi Air moet echt opgeladen worden met 20v van de powerbank, dat doen er niet heel veel. Dus kijk goed uit voor je een powerbank bestelt specifiek voor dat doel. Ik geloof dat de Anker PowerCore+ 26800 wel werkt om de laptop te laden bijvoorbeeld, xiaomi maakt er zelf ook een die dat kan. :)
Weet je dat zeker? Ik zie geen 20V op de productpagina staan: https://www.anker.com/pro...Core%2B-26800mAh/A1374011. 12V is het maximale wat deze powerbank kan leveren. De Air werkt inderdaad op niks anders dan 20V, dus dit gaat waarschijnlijk niet werken.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ah, de situatie is lastiger dan ik dacht dus. Goede info dat hij alleen op 20V werkt, itt de latest macs die dit wel ondersteunen geloof ik.

Kwestie van tijd dat er wel compatible powerbanks gaan komen lijkt mij en het is verder ook alleen een nice to have, geen must.
voor anderen: YouTube: ZMI 20.000mAh Power Bank charging my Xiaomi Air 13 , deze van Xiaomi werkt o.a. in ieder geval: ZMI 20.000 mAh Power Bank (400gram)

edit: met die lader die ik hierboven link, hoeveel power zit daar in t.o.v. wat er in de laptop zit? Op dat gebied ben ik er nog niet verder mee gekomen qua info :P

edit2:
De accu in laptop is 60Wh @ 16,8V en komt daarmee uit op 3570mAh
De Powerbank van hierboven is 20.000mAh op 3.5V en komt daarmee uit op 70Wh....reken je dat om naar 20V zit je op 3500mAh ....(laptop accu is 16,8V las ik ergens, maar laad op met 20V lees ik hierboven)

Als dat klopt kan je met de powerbank dus ruwweg 1x je laptop opladen. Geen idee of bovenstaande klopt, heb het beredeneerd via een online tooltje/calculator

[ Voor 36% gewijzigd door Nomad op 30-11-2017 17:01 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
Helaas heb ik zelf de oplossing nog niet kunnen vinden, en heb echt alles doorgenomen. Ik heb een bluetooth muis (MX Master) en wil graag dat de laptop uit de slaapstand komt bij gebruik, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook niet voor mijn usb toetsenbord die verbonden is aan een dock. Hebben jullie nog suggesties? Onder powercfg -devicequery wake_armed komt de muis namelijk niet voor.

[ Voor 10% gewijzigd door liter op 01-12-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Spannend, ik heb hem ook besteld! De air 13,3 met 8 GB 256GB ssd en MX150.

Ik zag zoveel goede reacties en een vergelijkbare laptop was een stuk duurder.

Ben erg benieuwd naar het scherm en de body. In het verleden hoorde je nog wel een wat mindere reacties hierover, maar recente modellen doen dat volgens mij een stuk beter.

Zijn er nog tips voor laptoptassen?

[ Voor 68% gewijzigd door renedr op 02-12-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcom
renedr schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:12:

De originele PU-leren sleeve is echt prima. Daarna de laptop in iedere willekeurige tas stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
renedr schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:12:
Spannend, ik heb hem ook besteld! De air 13,3 met 8 GB 256GB ssd en MX150.

Ik zag zoveel goede reacties en een vergelijkbare laptop was een stuk duurder.

Ben erg benieuwd naar het scherm en de body. In het verleden hoorde je nog wel een wat mindere reacties hierover, maar recente modellen doen dat volgens mij een stuk beter.

Elke 13.3 inch macbook tas zou moeten werken, heb nu een mooie tas van aliexpress van het merk dodocool en die doet het echt prima voor een tientje ofzo. De originele sleeve van Mi zelf is ook een echte aanrader, als je liefst een sleeve wil om hem vervolgens in een andere tas te parkeren met goede bescherming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Waar bestel je de originele sleeve goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Twee tassen bij Ali besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Heb sinds kort ook de Air 13 2017 model.

Nu valt mij op dat als ik een grijze achtergrond heb, het scherm lijkt te flikkeren/vernieuwen
(alsof een lage refreshrate maar deze staat op 60Hz) niet super storend maar wel waarneembaar.

Als ik Google kom ik meer mensen tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/..._fingerprint_grey_colour/

Lijkt dat dit met het merk scherm te maken heeft.
Als ik met Hwinfo kijk zit er bij mij een BOE scherm in (nooit van gehoord)

Zijn er meer tweakers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
dannx1986 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:21:

Nu valt mij op dat als ik een grijze achtergrond heb, het scherm lijkt te flikkeren/vernieuwen
(alsof een lage refreshrate maar deze staat op 60Hz) niet super storend maar wel waarneembaar.

Ok dan, BOE is opzich wel een gerespecteerde partij, welke productiemaand is je laptop? Staat op de doos op een sticker, want deze display switch moet recent zijn. Ik heb geen ervaring met HWinfo maar met Monitorview kan je ook het typenummer van het lcd scherm achterhalen, want waarschijnlijk zit die ook wel in andere laptops. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Heb vandaag mijn notebook pro binnen gekregen. Eerste indruk is zeer degelijk. Een ding wat me opvalt is dat de ventilator constant draait in idle. Heb met hwmonitor even gekeken naar de temps en als hij het bureaublad weergeeft wordt de cpu rond de 32-35 graden. Is het normaal dat de ventilator constant draait in idle bij die temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Ik heb er geen last van, HWinfo geeft een Sharp display aan.
Wellicht iets BOE specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Dejagan schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:11:
[...]

Ok dan, BOE is opzich wel een gerespecteerde partij, welke productiemaand is je laptop? Staat op de doos op een sticker, want deze display switch moet recent zijn. Ik heb geen ervaring met HWinfo maar met Monitorview kan je ook het typenummer van het lcd scherm achterhalen, want waarschijnlijk zit die ook wel in andere laptops. :o
Productiedatum Air 13: 9-2017
Productiedatum scherm: 2016

Type nummer scherm: BOE NV133FHM-N52

Heb een issue aangemaakt bij Gearbest die vragen een filmpje te maken van het probleem :/ maar daar zie je uiteraard niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online

Probeer eens met de voeding er af? Bij mij doet hij dit alleen aan de voeding. Met de standaard voeding minder (merkbaar) dan met die van Google.

Ik heb trouwens datzelfde BOE scherm en ik heb een Air van 10 maanden oud (Februari geleverd, produktiemaand weet ik niet), nog het oude model met 940MX en zonder vingerafdruksensor. Dus zo recent is die switch niet. Denk dat ze altijd al meerdere partijen hebben gebruikt. Veel fabrikanten doen dat. Bij Apple was er ook altijd al sprake van een 'display loterij'.

[ Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 05-12-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mensen met een Notebook Pro, hoe ervaren jullie het spiegelende scherm? Dat is voor mij nog steeds een twijfelpunt, omdat ik liever een mat scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
NYG schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:45:
Heb vandaag mijn notebook pro binnen gekregen. Eerste indruk is zeer degelijk. Een ding wat me opvalt is dat de ventilator constant draait in idle. Heb met hwmonitor even gekeken naar de temps en als hij het bureaublad weergeeft wordt de cpu rond de 32-35 graden. Is het normaal dat de ventilator constant draait in idle bij die temperaturen?
Ik heb hetzelfde euvel gehad met een recente Air 13 inch (7e gen). Toen teruggestuurd naar Gearbest. Vervanging duurt lang want medio september besteld en vervangend exemplaar is nog onderweg. Maar vlak na het retourneren verscheen een update van de bios voor de Air 13 (versie 705) die dat probleem zou verhelpen. Ik kan niet uit eigen ervaring melden dat dat de oplossing was want mijn laptop was al retour. Er is ook een update van de notebook pro. Die verbetert kennelijk iets aan de snelheid van de SSD, maar mogelijk lost deze ook het probleem met de fan op (waar kennelijk ook andere mensen last van hebben): http://bbs.xiaomi.cn/t-13986845-2-o1#comment_top (Laat google translate de pagina vertalen).
Misschien biedt dat soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant voor iedereen met de AIR in huis :
http://en.miui.com/thread-1169688-1-1.html
Heb zelf de 13.3 2016 versie Durf het zelf niet goed te doen wegens 2016 versie en heb de indruk dat de firmware waar ze naar verwijzen voor de i7 generatie is niet voor de i6 generatie
Iemand een idee welke ik moet nemen voor de 2016 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:38:
Heb zelf de 13.3 2016 versie Durf het zelf niet goed te doen wegens 2016 versie en heb de indruk dat de firmware waar ze naar verwijzen voor de i7 generatie is niet voor de i6 generatie
In de reacties daarop geven meerdere bezitters van de 2016 versie aan dat het ook gelukt is, met dezelfde bestanden. Ik zou wel even eerst de tool gebruiken om te kijken of de versienummers overeen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 06-12-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Ik heb de stappen zojuist op mijn Air 2017 doorlopen.

Mijn processor blijft nu op 30% hangen met 'Intel PTT EK Recertification Service' en de fan blijft actief blazen.

Even kijken of ik een oplossing kan vinden :/

[ Voor 21% gewijzigd door dannx1986 op 06-12-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

SSDharry schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:22:
[...]

Ik heb hetzelfde euvel gehad met een recente Air 13 inch (7e gen). Toen teruggestuurd naar Gearbest. Vervanging duurt lang want medio september besteld en vervangend exemplaar is nog onderweg. Maar vlak na het retourneren verscheen een update van de bios voor de Air 13 (versie 705) die dat probleem zou verhelpen. Ik kan niet uit eigen ervaring melden dat dat de oplossing was want mijn laptop was al retour. Er is ook een update van de notebook pro. Die verbetert kennelijk iets aan de snelheid van de SSD, maar mogelijk lost deze ook het probleem met de fan op (waar kennelijk ook andere mensen last van hebben): http://bbs.xiaomi.cn/t-13986845-2-o1#comment_top (Laat google translate de pagina vertalen).
Misschien biedt dat soelaas.
Gelukkig is het geen probleem meer. Misschien dat windows nog wat updates aan het installeren was in de achtergrond ofso maar na het opnieuw opstarten is alles weer normaal. Zijn er wel al mensen die de nieuwe bios geflashed hebben op hun notebook pro die er voor zorgt dat de ssd op de volledige x4 snelheid draait ?

https://techtablets.com/2...vme-ssd-bios-pcie-x2-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

ik heb de tm1613:

sudo ./intel_sa00086.py 
INTEL-SA-00086 Detection Tool
Copyright(C) 2017, Intel Corporation, All rights reserved

Application Version: 1.0.0.135
Scan date: 2017-12-07 13:30:49 GMT

*** Host Computer Information ***
Name: bangh0le-TM1613
Manufacturer: Timi
Model: TM1613
Processor Name: Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
OS Version: Ubuntu 17.10 artful (4.13.0-17-generic)

*** Intel(R) ME Information ***
Engine: Intel(R) Management Engine
Version: 11.0.10.1002
SVN: 1

*** Risk Assessment ***
Based on the analysis performed by this tool: This system is vulnerable.
Explanation:
The detected version of the Intel(R) Management Engine firmware is considered vulnerable for INTEL-SA-00086.

Eens kijken of ik hem kan flashen Ik ga ervanuit dat het laatste BIOS voor de TM1613 A06 is?!
 sudo MEInfo 

Intel(R) MEInfo Version: 11.8.50.3425
Copyright(C) 2005 - 2017, Intel Corporation. All rights reserved.

Driverless mode
Intel(R) ME code versions:

BIOS Version                                 A06
MEBx Version                                 
GbE Version                                  Unknown
Vendor ID                                    8086
PCH Version                                  21
FW Version                                   11.0.10.1002 LP
Security Version (SVN)                       1
MEI Driver Version                           Not Available
Wireless Hardware Version                    Not Available
Wireless Driver Version                      Not Available

FW Capabilities                              0x31111A40

Intel(R) Capability Licensing Service - PRESENT/ENABLED
	Protect Audio Video Path - PRESENT/ENABLED
	Intel(R) Dynamic Application Loader - PRESENT/ENABLED
	Intel(R) Platform Trust Technology - PRESENT/ENABLED

Re-key needed                                False
Platform is re-key capable                   True
TLS                                          Disabled
Last ME reset reason                         Power up
Local FWUpdate                               Enabled
BIOS Config Lock                             Enabled
GbE Config Lock                              Enabled
Host Read Access to ME                       Disabled
Host Write Access to ME                      Disabled
Host Read Access to EC                       Disabled
Host Write Access to EC                      Disabled
SPI Flash ID 1                               C22018
SPI Flash ID 2                               Unknown
BIOS boot State                              Post Boot
OEM ID                                       00000000-0000-0000-0000-000000000000
Capability Licensing Service                 Enabled
OEM Tag                                      0x00000000
Slot 1 Board Manufacturer                    0x00000000
Slot 2 System Assembler                      0x00000000
Slot 3 Reserved                              0x00000000
M3 Autotest                                  Disabled
C-link Status                                Disabled
Independent Firmware Recovery                Disabled
EPID Group ID                                0xFA3
LSPCON Ports                                 None
5K Ports                                     None
OEM Public Key Hash FPF                      0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
OEM Public Key Hash ME                       0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
ACM SVN FPF                                  0x0
KM SVN FPF                                   0x0
BSMM SVN FPF                                 0x0
GuC Encryption Key FPF                       0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
GuC Encryption Key ME                        0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

FPF                      ME
                                             ---                      --
Force Boot Guard ACM                         Disabled                 Disabled
Protect BIOS Environment                     Disabled                 Disabled
CPU Debugging                                Enabled                  Enabled
BSP Initialization                           Enabled                  Enabled
Measured Boot                                Disabled                 Disabled
Verified Boot                                Disabled                 Disabled
Key Manifest ID                              0x0                      0x0
Enforcement Policy                           0x0                      0x0
PTT                                          Enabled                  Enabled
PTT Lockout Override Counter                 0x0
EK Revoke State                              Not Revoked
PTT RTC Clear Detection FPF                  0x1

Flash:
sudo FWUpdLcl -F 11.8.50.3425_CON_LP_C0_NPDM_PRD_RGN.bin 
[sudo] password for wanker: 

Intel (R) Firmware Update Utility Version: 11.8.50.3425
Copyright (C) 2007 - 2017, Intel Corporation.  All rights reserved.

Communication Mode: MEI
Checking firmware parameters...

Warning: The system is in DC mode, if the system loses power you will have to run firmware update again to recover. It is recommended to plug in AC power before continuing.
Do you wish to continue with firmware update? (Y/N): Y

Warning: Do not exit the process or power off the machine before the firmware update process ends.
Sending the update image to FW for verification:  [ COMPLETE ] 

FW Update:  [ 100% (|)]Do not Interrupt
FW Update is completed successfully.

sudo ./intel_sa00086.py 
INTEL-SA-00086 Detection Tool
Copyright(C) 2017, Intel Corporation, All rights reserved

Application Version: 1.0.0.135
Scan date: 2017-12-07 14:23:05 GMT

*** Host Computer Information ***
Name: jacco-TM1613
Manufacturer: Timi
Model: TM1613
Processor Name: Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
OS Version: Ubuntu 17.10 artful (4.13.0-17-generic)

*** Intel(R) ME Information ***
Engine: Intel(R) Management Engine
Version: 11.0.10.1002
SVN: 3

*** Risk Assessment ***
Based on the analysis performed by this tool: This system is not vulnerable. It has already been patched.

Jeuj *O*

[ Voor 74% gewijzigd door WeaZuL op 07-12-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Die 8GB van de Notebook Pro, is die uit te breiden naar 16?

Is de i7 upgrade de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
.GoO schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:57:

Nee, RAM is gesoldeerd.

En ligt aan je gebruik. Je betaalt met name voor de 16gb RAM. De I7 is wel iets sneller, maar niet merkbaar in real life. Ook gezien de beperking in hittedissipatie van de notebook. Dus veel photoshop en beeldbewerking=I7; normaal gebruik = I5. Zie ook de reviews op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
.GoO schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:57:

Het gaat vooral om de 16gb ram die je dan hebt, zowel de i5 als de i7 zijn quad core met hyperthreading dus bij normaal gebruik zal het prima voldoen. Waarvoor wil je hem gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Dejagan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:04:
[...]

Het gaat vooral om de 16gb ram die je dan hebt, zowel de i5 als de i7 zijn quad core met hyperthreading dus bij normaal gebruik zal het prima voldoen. Waarvoor wil je hem gebruiken? :)
Ontwikkelen in Visual Studio Code, muziek maken in Fruityloops, grafische dingen in Photoshop, beetje spelen met Docker, etc.

Denk dat 16 GB wel wenselijk is. Heb nu 12 GB in mijn 6 jaar oude laptop en daarmee trekt ie niet alles. Wel met langzamere i5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Dan zou ik zeker voor de I7 met 16gb gaan inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:48
Hij is binnen! De Notebook Pro via Light in The Box Flashsale.

Maar helaas, fan maakt ontzettend veel lawaai.
Al even gegoogeld, veel mensen last van, nog geen duidelijke oplossing.

Iemand ook dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummer2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
:) Na de recente grote update van W10 versie 1709 start mijn laptop ontzettend snel op
Nog altijd super content mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
Die van mij is vrijdag verzeonden vanuit china (gearbest) ik hoop hem eind volgende week binnen te krijgen.
hopelijk vind je iets in de vorm van een bios update of setting om de fan stiller te krijgen.

Ik ben benieuwd... mocht je het euvel hebben gevonden plaats het dan aub..
ThinClientQ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:41:

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:38
ThinClientQ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:41:

Het zou helpen als je je bios versie erbij zet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop is afgelopen week verzonden. De status van Mi Pro via LITB bij DHL is momenteel als volgt:

"Vanwege de aard van de goederen is voor verdere inklaring specifieke autorisatie vereist van een regelgevende instantie anders dan de douane"

Meer mensen dit gehad?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Mijn notebook is vandaag binnengekomen, bevalt prima! In de OP staat dat het 2e m.2 slot een sata slot is. Ik heb echter de bijgeleverde disk er even in geplaatst en ook in het tweede slot haal ik 3000+ read snelheden. Ik denk dus dat het beide pcie 4x sloten zijn. Kan dit kloppen? Ik wil er namelijk een 960 evo of pro bij gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Update94 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:09:
Mijn notebook is vandaag binnengekomen, bevalt prima! In de OP staat dat het 2e m.2 slot een sata slot is. Ik heb echter de bijgeleverde disk er even in geplaatst en ook in het tweede slot haal ik 3000+ read snelheden. Ik denk dus dat het beide pcie 4x sloten zijn. Kan dit kloppen? Ik wil er namelijk een 960 evo of pro bij gaan plaatsen.
Welke heb je, de notebook pro? Dan ga ik dat even uitzoeken en de startpost aanpassen op die info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Dejagan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:14:
[...]
Welke heb je, de notebook pro? Dan ga ik dat even uitzoeken en de startpost aanpassen op die info! :)
Yes, de 16 GB NB Pro, Ik kan het nergens met zekerheid vinden maar uit mijn eigen test is gebleken dat in welk slot ik de schijf ook plaats hij de volledige maximale leessnelheid kan halen.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Dit is het ervaringstopic, niet het aankoop- of referral code topic. Voor vragen over het invoeren van de notebook verwijzen we jullie door naar Shopping Forum.

Levertijden kunnen besproken worden in [Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen.