(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Kan je niet gewoon shopify gebruiken? Moersleutel heeft dat ook (als 1 van de velen) en dat lijkt wel strak te werken.AngelDust schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:26:
[...]
Nog niet, deel gaat eind volgende week de markt op, PM maar ff voor details
Webshop is deaud, we hadden 1 via Beer in a Box, maar dat werkt gewoon k*t, dus we moeten eigenlijk nog iemand zien te vinden die een nieuwe website+shop voor ons kan opzetten
Deze website kende ik niet. Maar dit is goud. Dat gaat weer veel geld kosten. De eerste bestellingen zijn de deur weer uit 😂JanW schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:17:
[...]
Op Beerizer staan heel veel webshops, daar kan je filteren op "Ships to NL"
https://beerizer.com/shop/?c_ss=nl
Inderdaad Shopify, mijnwebwinkel, CCV of lightspeed als je het niet zelf wilt beheren en onderhouden.AngelDust schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:26:
[...]
Nog niet, deel gaat eind volgende week de markt op, PM maar ff voor details
Webshop is deaud, we hadden 1 via Beer in a Box, maar dat werkt gewoon k*t, dus we moeten eigenlijk nog iemand zien te vinden die een nieuwe website+shop voor ons kan opzetten
Hertog Jan doet aan gratis retourneren. En daarbij denk ik dat ze ook wel iets achterhouden voor eventuele problemen bij bezorging.mrwolf schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:36:
maar ik hoop echt bij sommigen dat er spontaan een gat in de fles ontstaat
Dus een gat in de fles betekend in het ergste geval dat je winst minder hoog uitvalt of dat je er 1 niet kan proeven.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Arcen ligt niet bepaald in Zuid Limburg....het is Noord Limburgmrwolf schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:36:
Die hele HJ-gekte maakt sommigen ook wel erg geldbelust hoor, 220 euro vragen voor de set... Ik snap ergens nog best wel dat als je er twee hebt, je een paar tientjes wil verdienen voor de effort die je erin hebt gestopt (reizen naar Zuid-Limburg, in de rij staan etcetera), maar ik hoop echt bij sommigen dat er spontaan een gat in de fles ontstaat
Moet dat in het bier topic? Of in het metal topic?
:strip_exif()/f/image/0etrCcSLOFs2CTR0IBV4a2Ke.jpg?f=fotoalbum_large)
http://www.kazematten.be/en/beers/epica/
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Helemaal als de bierstijl niet aansluit bij de naam
Via https://shop.bereta.tm.ro/en is hop hooligans ook te bestellen.Munchkin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:48:
Ik vind het erg jammer dat hop hooligans alleen maar binnen Roemenië verstuurd. Ik zou graag hun nieuwste creaties willen proberen, van de vorige 24 waren er 2 die niet zo bevielen, 2 die ok waren, en de rest was ronduit geweldig (mijn untappd ratings waren 4 of hoger uit). Ik weet dat keeping it hoppy in Maastricht ze gedeeltelijk heeft, maar daar zijn ze toch al snel het dubbele in prijs. En 8,- per blik doe ik niet heel vaak.
Mocht je ook uit het zuiden komen wil ik best een keer een gezamenlijke bestelling doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 23-09-2021 22:53 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Heb je dé reden om een red ale te maken (GarBaGe schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:03:
Epica Bier.
Moet dat in het bier topic? Of in het metal topic?
[Afbeelding]
http://www.kazematten.be/en/beers/epica/
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
We zitten hier op een forum, dus voorbeelden willen we horen!sky- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:58:
Binnen Nederland zijn de BA's van HJ wel "goed", maar ook wel hype (ok, dat is met meer bieren aan de gang nu), vind ik. Gelukkig is er buiten ons kikkerlandje veel meer te krijgen, wat naar mijn mening, beter drinkbaar is ;-).

Ik ben vooral benieuwd of er nog goede betaalbare BA's zijn, zeg maar rond de 5 á 6 euro. Die flessen van 10, 20 of 30 euro worden mij echt te gek.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
- KBS van FoundersJunkO schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:30:
[...]
We zitten hier op een forum, dus voorbeelden willen we horen!![]()
Ik ben vooral benieuwd of er nog goede betaalbare BA's zijn, zeg maar rond de 5 á 6 euro. Die flessen van 10, 20 of 30 euro worden mij echt te gek.
- diverse BA Stouts van Puhaste of Pohjala
en uit eigen land vind ik de BA bieren van Frontaal ook altijd lekker
Persoonlijk drink ik altijd graag de BA's van de Bronckhorster. Zijn wel een eurotje in prijs gestegen, maar met 7 euro nog wel 't geld waard vind ik. Al betaal ik nog 6 euro via een collega die in de buurt van de brouwerij woont.JunkO schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:30:
[...]
We zitten hier op een forum, dus voorbeelden willen we horen!![]()
Frontaal is inderdaad ook een goede, uit eigen land. Berghoeve zie ik ook vaak voorbij komen, maar heb daar nooit iets van op nog. Qua prijs zijn die ook nog prima te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door JanW op 24-09-2021 13:29 ]
Laatst een Curiosity op van Bronckhorster, dat smaakt naar meer.JanW schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:26:
[...]
Persoonlijk drink ik altijd graag de BA's van de Bronckhorster. Zijn wel een eurotje in prijs gestegen, maar met 7 euro nog wel 't geld waard vind ik. Al betaal ik nog 6 euro via een collega die in de buurt van de brouwerij woont.
Bedankt voor de tips!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verder kan je eens kijken naar Frontaal, de Molen, Kees, vandeStreek of een oudere Uiltje, mocht je die nog kunnen vinden.
Bij Kees is mijn ervaring met wat ups en downs, Uiltje doet het tegenwoordig iets (kuch) minder opvallend. Maar mocht je iets tegen komen bij een lokale slijterij zou ik ze zeker meenemen om te proberen.
Oh en probeer eens een Nevel. Ik heb er verschillende geproefd, en moet zeggen dat je wel echt je smaak moet zijn, maar ik vind ze vaak heerlijk (maar kunnen ook wat duurder worden)!
[ Voor 18% gewijzigd door Raznov op 24-09-2021 15:00 ]
Die motorhead kun je beter laten staan... ow, check hem even op untappd, en zie dat dat Motörhop was uit Rusland, wel met een motorhead plaatje...
Had afgelopen weken nog even rond gekeken in Portugal. Maar weinig kunnen helaas. Alleen Dois Corvos maar kon daar helaas niet even langs rijden
Untappd: Louwke80
Zit nu namelijk even in een periode zonder drank, dus daar drinken wordt hem even niet.
Ze hebben een (kleine) shop waar veel van hun recente bieren staan, alsmede wat ander spul.418O2 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:55:
Iemand wel eens bij moersleutel geweest? Ik ga morgen even langs hun tasteroom, maar kan je daar ook specials kopen voor thuis?
Zit nu namelijk even in een periode zonder drank, dus daar drinken wordt hem even niet.
Ook lekkere barrel aged bieren van eigen bodem: De Zwarte Snorre serie van Berghoeve. Erg vriendelijk geprijsd en er zitten kleine pareltjes tussen! Gewoon op hun website te bestellen.
Moersleutel heeft ook klappers met de Barcode serie, al zijn die vaak snel uitverkocht. Her en der kun je nog wel de recente worpen vinden.
Bovenstaande, en die nieuwe Sin en Remorse is ook top.Raznov schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:47:
Ik ben wel redelijk weg van de Don't Trye this @home reeks van Jopen.!
Edit: lees ook goeie verhalen over de barrel aged varianten van de Jopen en Pohjala collab, Rye Here Rye Now. Heb ze thuis staan maar moet daar echt even goed voor gaan zitten
Had laatst de barcode green black van Moersleutel. Vond die persoonlijk erg zoet
[ Voor 21% gewijzigd door HansAnders07 op 25-09-2021 01:21 ]
Prijzen zijn uiteenlopend, maar er zijn BA's vanaf 4€
:strip_exif()/f/image/3wNKrmMivMuGYWgPjR5emtT0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zl7B5Bfg34Z1rh28RBtzkEtU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga nu een bodem leggen alvast… Mout Festival Eindhoven!! Ik ben vooral benieuwd naar wat er te krijgen is van Pühaste en Pöhjala
Iemand anders nog aanraders?
https://www.moutbierfesti...rijp-s-eindhoven/brouwers
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 25-09-2021 10:11 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Leuk Festival! Als je van Rock City Brewing een Second Date kan proeven; heel lekkere DIPAs!Thalaron schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:10:
Hoewel ik onderstaande BA bieren prima te drinken vond, proefde ik weinig van de Bourbon vaten. Maar wellicht ben ik te verwend
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga nu een bodem leggen alvast… Mout Festival Eindhoven!! Ik ben vooral benieuwd naar wat er te krijgen is van Pühaste en Pöhjala
Iemand anders nog aanraders?
https://www.moutbierfesti...rijp-s-eindhoven/brouwers
Ojjorz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:42:
[...]
Leuk Festival! Als je van Rock City Brewing een Second Date kan proeven; heel lekkere DIPAs!
:strip_exif()/f/image/lJ3Y5ucDoyGmzOu3MrQrhuWB.jpg?f=fotoalbum_large)
Bucephalus schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:20:
Ik kan zelf helaas niet, maar zag Left Hand er tussen staan. Één keer een nitro milk stout van ze gehad toen ik jaren geleden met een maat in New York was, maar wel een aanrader van wat ik me herinner.
:strip_exif()/f/image/gK3LBL9LcYOhmoM5IjsNip4i.jpg?f=fotoalbum_large)
De 1e stout onder de 10% die de moeite is die ik tot heden heb gedronken. Lekker zacht (€9).
Zodra (thuis) check in # 600 met Delerium Dark Barrel Aged

Ha, ze hadden 'm...Thalaron schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:20:
@Ojjorz ik ben geen IPA fan, maar die was zeker de moeite! 4,25 (€8 wel prijzig hier…)
[...]
[Afbeelding]
De 1e stout onder de 10% die de moeite is die ik tot heden heb gedronken. Lekker zacht (€9).
Zodra (thuis) check in # 600 met Delerium Dark Barrel Aged
Mooi dat ie in de smaak valt!
Jammer dat ik er niet kan zijn, had 'm ook nog wel een keer willen hebben aangezien ik tegenwoordig wat meer referentiemateriaal gedronken heb.... 😋
Maar had al whisky event gepland waar ik zo naartoe ga, en je kan maar op 1 plaats tegelijk zijn...
Ja inderdaad. De bieren zijn vaak complex van smaak dat je er weinig bourbon uithaalt. Maar ik ben wel van van deze unieke bieren.Thalaron schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:10:
Hoewel ik onderstaande BA bieren prima te drinken vond, proefde ik weinig van de Bourbon vaten. Maar wellicht ben ik te verwend
En hoe was het Bierfestival?
Ik was voor de duidelijkheid met 1 vriend daar en hoewel ik had kunnen delen, waren er 2 redenen waarom we dit niet hebben gedaan. 1; Onze voorkeur voor bieren ligt best uit elkaar maar vooral 2; Dan moesten we per bestelling (ging per tafel middels QR code; bestellen en betalen vooraf dus) bij levering om extra glazen gaan schooien.
Het was wat ervaring betreft meer een groot terras met wat bijzonderdere bieren dan gemiddeld. Gezien ik het afgelopen jaar nog maar 1 keer op terras heb gezeten was dit op zich wel een prettige ervaring. Geen gedoe met wachtrijen bij de bar... geen personeel dat bij een leeg glas direct op je lippen zit... gemak met bestellen/betalen en niet geheel onbelangrijk; Het was heerlijk weer (zonnig en niet te warm)
Net even een pakket afgeleverd bij de lokale (bier)supermarkt.. ik ben er al diverse keren voorbij gelopen vanwege de prijs (€27,49) maar ik kon het toch niet meer weerstaan om hem mee te nemen; Happy Finish Pedro Ximenez van Mad Scientist.
Ik had daar wat moed voor nodig (duurste bier ooit aangekocht tot heden) dus vandaar mocht de Liquid Confidence BA Rum (2020 Edition) van To Øl ook mee;
:strip_exif()/f/image/IZyGCoOvLE421YrN4ppfZ2dg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben er nog meer en ook andere smaken (zie onderstaande), maar deze sprak mij het meest aan.
:strip_exif()/f/image/kd1UrdbolxIRtII4tACBUCju.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Thalaron op 27-09-2021 17:51 ]
Ook de website was qua informatie heel erg gebrekkig en beperkt.
Uiteindelijk was 't fijn om weer even eruit te zijn en op een terras te zitten, maar wij zeiden wel tegen elkaar dat we voor dit geld beter zelf wat hadden kunnen inslaan en dat thuis hadden kunnen gaan nuttigen.
Nog even over de prijzen. Er was een borrelplan, kosten 12,50. Dan verwacht je dat er wel iets op ligt. Krijg je een papieren bordje, met een klein zakje naturelchips erop, 6 blokjes kaas, 3 augurkjes, 5 olijfjes en twee sneetjes stokbrood. De organisatoren hebben flink winst gemaakt.
Sowieso vind ik Mout de minste van de bierfestivals in Nederland. Haalt 't niet bij een Borefts (logisch, dat is toch wel de grootste) maar ook niet bij Bronckhorster, Bier & Big en Van Moll Fest.
Nog 28 unieke bieren en dan zit ik daadwerkelijk op #2000 unieke bieren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KpznZUmlTa4qkpmbkj6CZIi.jpg?f=user_large)
Poehee, die flessen.... Heeft die winkel een website? Ik wil ze wel hebben namelijk!Thalaron schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:16:
@techix dit was mijn 1e (grote) bierfestival dus het is wat lastig om objectief aan te geven hoe goed/slecht het was, maar ik heb mijn prima vermaakt. Wel had ik verwacht/gehoopt dat het geen full-size flesjes/blikjes waren die je kon bestellen daar ik liever wat betaalbaardere porties had gehad en daarmee meer verschillende bieren had kunnen testen. Zeker de 44CL blikken en sterke bieren hakten er om die rede redelijk hard in.
Ik was voor de duidelijkheid met 1 vriend daar en hoewel ik had kunnen delen, waren er 2 redenen waarom we dit niet hebben gedaan. 1; Onze voorkeur voor bieren ligt best uit elkaar maar vooral 2; Dan moesten we per bestelling (ging per tafel middels QR code; bestellen en betalen vooraf dus) bij levering om extra glazen gaan schooien.
Het was wat ervaring betreft meer een groot terras met wat bijzonderdere bieren dan gemiddeld. Gezien ik het afgelopen jaar nog maar 1 keer op terras heb gezeten was dit op zich wel een prettige ervaring. Geen gedoe met wachtrijen bij de bar... geen personeel dat bij een leeg glas direct op je lippen zit... gemak met bestellen/betalen en niet geheel onbelangrijk; Het was heerlijk weer (zonnig en niet te warm)
Net even een pakket afgeleverd bij de lokale (bier)supermarkt.. ik ben er al diverse keren voorbij gelopen vanwege de prijs (€27,49) kon ik het toch niet weerstaan om hem mee te nemen; Happy Finish Pedro Ximenez van Mad Scientist.
Ik had daar wat moed voor nodig (duurste bier ooit aangekocht tot heden) dus vandaar mocht de Liquid Confidence BA Rum (2020 Edition) van To Øl ook mee;
[Afbeelding]
Ze hebben er nog meer en ook andere smaken (zie onderstaande), maar deze sprak mij het meest aan.
[Afbeelding]
M'n eerste echte sour en moet zeggen dat hij niet tegenviel, goed gebalanceerd tussen zuur en zoet.
Wel een klein beetje een vrouwenbiertje als je het mij vraagt, m'n vriendin vond hem ook erg lekker
"Don't let your dreams be memes"
Deze had ik gisteren ook, prima op een beetje een warme dag, maar ik vond hem zelf toch wat tegenvallen. Niet echt de nadruk op zoet, noch zuur.Wootlock schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:59:
Afgelopen weekend de Gummy Lace van de Moersleutel op.
M'n eerste echte sour en moet zeggen dat hij niet tegenviel, goed gebalanceerd tussen zuur en zoet.
Wel een klein beetje een vrouwenbiertje als je het mij vraagt, m'n vriendin vond hem ook erg lekker
Overigens zijn de lokale supermarkten hier in Almere écht verre van datgene wat ik hier soms langs zie komen. De Jumbo en AH hebben werkelijk alleen maar "supermarkt" bieren. Een biertje van boven de 4 a 5 euro ga je hier nergens tegen komen, dus ik ben best wel jaloers op sommige supermarkten die ik hier langs zie komen.
[ Voor 23% gewijzigd door Raznov op 27-09-2021 11:51 ]
Daar waar ik bijna alles vandaan haal; de Plus in LeendeNyarlathotep schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:40:
[...]
Poehee, die flessen.... Heeft die winkel een website? Ik wil ze wel hebben namelijk!
En nee, niet online te bestellen. Valt logischerwijs niet onder het standaard assortiment.
[ Voor 14% gewijzigd door Thalaron op 27-09-2021 11:49 ]
Ben zelf in Nijmegen geweest, maar je hebt gelijk, prijzen lagen echt wel heel hoog. Je bent blij dat je iets leuks te doen hebt, maar onder normale omstandigheden had je dit niet gedaan.JanW schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:48:
Nog even over Mout in Eindhoven. Voor mijn gevoel is er wat informatie niet gegeven. Het was prima, maar inderdaad meer een groot terras waar je de hoofdprijs betaald voor biertjes, dan dat 't echt een festival was. Geen tasters, maar full size blikken of flesjes. Wij waren met z'n tweeën en hebben alles gedeeld. Het leuke aan zo'n festival is dat je wat meer verschillende bieren kan proeven, de brouwers zelf ook ziet en kan spreken. Eventueel wat speciaals wat rond een bepaalde tijd op de tap komt. Dat was hier niet.
Ook de website was qua informatie heel erg gebrekkig en beperkt.
Uiteindelijk was 't fijn om weer even eruit te zijn en op een terras te zitten, maar wij zeiden wel tegen elkaar dat we voor dit geld beter zelf wat hadden kunnen inslaan en dat thuis hadden kunnen gaan nuttigen.
Nog even over de prijzen. Er was een borrelplan, kosten 12,50. Dan verwacht je dat er wel iets op ligt. Krijg je een papieren bordje, met een klein zakje naturelchips erop, 6 blokjes kaas, 3 augurkjes, 5 olijfjes en twee sneetjes stokbrood. De organisatoren hebben flink winst gemaakt.
Sowieso vind ik Mout de minste van de bierfestivals in Nederland. Haalt 't niet bij een Borefts (logisch, dat is toch wel de grootste) maar ook niet bij Bronckhorster, Bier & Big en Van Moll Fest.
De moersleutel was leuk. Vriendin heeft drie biertje geprobeerd (Rocky road, violet violence en vanilla Passion fruit cheesecake). De middelste vond ze lekker, Rocky road te zoet (dessert in een blik) en cheesecake ook te zoet (ik vond hem wat zuur)
Ik heb zelf het halve assortiment van Fritz genomen. En voor thuis
:strip_exif()/f/image/Qt9bYk5Wn0Do2qKv4nAyZxnB.jpg?f=fotoalbum_large)
De bierkaart: https://moersleutel.com/taproom-draft-list
Daar staan ook de cans op die je los kan kopen in het winkeltje wat er bij zit. De prijzen zijn dan wel aanzienlijk lager dan wanneer je ze op het terras besteld.
Oeh, als je de Rocky Road te zoet vond, ga je dat ook vinden van de Kaapse Bolt en al helemaal van de Sanut, ben ik bang.418O2 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:06:
@JanW dat is wel heel straf ja.
De moersleutel was leuk. Vriendin heeft drie biertje geprobeerd (Rocky road, violet violence en vanilla Passion fruit cheesecake). De middelste vond ze lekker, Rocky road te zoet (dessert in een blik) en cheesecake ook te zoet (ik vond hem wat zuur)
[Afbeelding]
Daar staan ook de cans op die je los kan kopen in het winkeltje wat er bij zit. De prijzen zijn dan wel aanzienlijk lager dan wanneer je ze op het terras besteld.
Ik was op zijn zachtst gezegd niet onder de indruk van die twee...
De Umod was daarentegen prima!
Ik hoefde echter geen tweede, erg vullend materiaal.
Wat een prijzen joh voor die blikken van ze zelf. Ruim een tientje voo die gereedschap serie ipas. Zijn de helft bij de slijter hier418O2 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:06:
@JanW dat is wel heel straf ja.
[Afbeelding]
Lees de laatste zin evenHansAnders07 schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:46:
[...]
Wat een prijzen joh voor die blikken van ze zelf. Ruim een tientje voo die gereedschap serie ipas. Zijn de helft bij de slijter hier
Zij dronk die Rocky road, ik heb een minislok geproefd en vind dag wel lekker hoor. Alleen is 440ml soms wat veel van die volle smaakMinimum92 schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:16:
[...]
Oeh, als je de Rocky Road te zoet vond, ga je dat ook vinden van de Kaapse Bolt en al helemaal van de Sanut, ben ik bang.
Ik was op zijn zachtst gezegd niet onder de indruk van die twee...
De Umod was daarentegen prima!
Ongeveer de helft. Was 67 kwijt voor die selectie van de fotoSchweino schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:06:
Ben benieuwd wat ze daar kosten dan. Ik heb wel eens begrepen dat ze in België bij de Caigny of de bierschuur goedkoper zijn dan bij de moersleutel zelf.
Onderstaand een paar foto's van de bierschuur van een paar weken geleden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De helft van wat? Van de prijs die op de prijslijst van de moersleutel staat bedoel je?418O2 schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:07:
[...]
Ongeveer de helft. Was 67 kwijt voor die selectie van de foto
Ja zo ongeveer.Schweino schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:09:
[...]
De helft van wat? Van de prijs die op de prijslijst van de moersleutel staat bedoel je?
Dat is hun "taproom", café dus. Dan is het vrij normaal dat die prijzen een keer over de kop gaan dat zie je overal, op hun eigen webshop zijn die ook de helft. Dat kan je dus niet vergelijken met je slijter, op een gemiddeld terras kost een willekeurig glas wijn ook hetzelfde als een hele fles bij jou slijter.HansAnders07 schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:46:
[...]
Wat een prijzen joh voor die blikken van ze zelf. Ruim een tientje voo die gereedschap serie ipas. Zijn de helft bij de slijter hier
En dan is het ook niet zo vreemd dat slijterijen die veel inkopen daar wat onder zitten, maar een doos van 12 stuks kopen bij de Moersleutel zelf is meestal nog voordeliger en er is altijd wel een aanbieding.
Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor elke andere brouwerij.
Wat dat betreft is het gewoon vraag een aanbod en exclusiviteit kweken, gelimiteerde oplage, hoge prijs en wij kopen het toch wel
[edit]
Van de tap lijken me die bieren wel lekker overigens (en per cl nog 2x zo duur).
[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 27-09-2021 22:35 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Moet nu wel gaan drinken, mijn voorraadkast staat vol (en daar passen 70 flessen/blikken in)
Ik ben op zoek naar een interessante kalender met niet teveel IPA's of Sours, want die drink ik liever niet (vooral in de winter) Voor de winter ben ik meer op zoek naar de donkere bieren, al dan niet BA.
Heb ik dan bij Jopen de grootste kans van slagen? Ik vind die kalender wel behoorlijk aan de prijs voor een "gokje", maar heb in het verleden zeker wel kunnen genieten van hun zware jongens.
Je kan ook bij emelisse en moersleutel kijken voor wat leuke boxes als je BA wil (hoewel ik twijfel of moersleutel die nu heeft, emelisse sowieso wel)
Voor einde van dit jaar, niet in 1 jaar. Althans dat hoop ik toch niet418O2 schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:44:
2000 unieke check-ins in 1 jaar?!
Je kan ook bij emelisse en moersleutel kijken voor wat leuke boxes als je BA wil (hoewel ik twijfel of moersleutel die nu heeft, emelisse sowieso wel)

Laatste bij De Caigny ook nog de Paper en Scissor van Moersleutel meegenomen, 4,36€/blik
Beeromaniac
Voor mij is dat nog steeds een hoog getal (1,5/dag), maar iedereen ervaart dat anders
Ik denk dat 2000 inderdaad iets te ambitieus is voor het eind van het jaar, ach dan komt het maar iets later.
Ik hou vooral van de donkere, niet te bittere bieren, dus ik ben benieuwd wat in dit topic zoal voorbijkomt waar ik nog niet bekend mee ben!
Anyhow, ik ben een behoorlijke emelisse Stan, kijk eens naar deze pakketten. Veel waar voor je geld en Nederlands
https://www.hetbiercollec...lisse-barrel-pack-8-pack/
https://www.hetbiercollec...e-label-mix-pack-12-pack/
https://www.hetbiercollec...lisse-whisky-infused-box/
Die eerste twee hebben misschien wat overlap
Die eerste met allemaal verschillende bieren is het beste voor me, ik denk dat ik die maar eens ga bestellen.
En voor mij hetzelfde hoor, ik moet het bier een beetje binnen de perken houden want als ik allemaal nieuwe kleren moet kopen wordt het een nog duurdere hobby...
Mijn doel is veel verschillend bieren proberen, maar dat is niet per se tijdsgebonden. Zolang de bieren maar goed en interessant zijn dan komt de rest vanzelf wel
[ Voor 20% gewijzigd door gustaveau op 28-09-2021 09:55 ]
Is inderdaad wel jammer dat er geen proevertjes werden aangeboden. 15cl is gangbaar op bierfestivals. Zo kan je wat meer bieren proberen. Is het je smaak niet. Jammer. Op naar de volgende.Thalaron schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:16:
@techix dit was mijn 1e (grote) bierfestival dus het is wat lastig om objectief aan te geven hoe goed/slecht het was, maar ik heb mijn prima vermaakt. Wel had ik verwacht/gehoopt dat het geen full-size flesjes/blikjes waren die je kon bestellen daar ik liever wat betaalbaardere porties had gehad en daarmee meer verschillende bieren had kunnen testen. Zeker de 44CL blikken en sterke bieren hakten er om die rede redelijk hard in.
Was de eerste keer dat dit festival werd gehouden, de poster op de website is nog met de pre-corona datum.
Vond het erg geslaagd! Gewoon zoals een bierfestival hoort, rondlopen langs barretjes waar in de meeste gevallen de brouwers/leveranciers achter de tap staan. De "food pairing" was niet zozeer dat er bij specifieke biertjes een speciale combinatie werd aangeboden, dat was wel jammer. Maar het waren wel lekkere hapjes bereid door de lokale horeca.
En heb er enkele extreem lekkere bieren kunnen proeven dus dik tevreden.
Meest bizarre was misschien nog wel op het eind, als je je glas inleverde kreeg je nog een biertje mee.
En dat was niet zomaar een biertje, nee we krijgen een 0,5L double en triple NEIPA mee

Beeromaniac
Heb jij toevallig een "mooie" oplossing voor je bierflessen dmv een aardig rek, of staan ze gewoon in de voorraadkast?418O2 schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:49:
@Klippy ze hadden daar weinig van hun eigen "standaard bieren". Ik steun ze graag, ze bezorgen me vele mooie avonden.
Moet nu wel gaan drinken, mijn voorraadkast staat vol (en daar passen 70 flessen/blikken in)
Ik ben nog aan het zoeken voor aardige oplossingen die ook niet te lelijk zijn.
Ik heb een IKEA fjallbo met alle hobbyspullen (bier, wielrennen en motorrijden) en in een deel met deurtjes staat mijn bier)gustaveau schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:48:
[...]
Heb jij toevallig een "mooie" oplossing voor je bierflessen dmv een aardig rek, of staan ze gewoon in de voorraadkast?
Ik ben nog aan het zoeken voor aardige oplossingen die ook niet te lelijk zijn.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
De Frontaal adventskalender kost 129,95[...]
Hieronder degene die ik al wel weet, kunnen we wellicht blijven aanvullen![]()
Beer in a Box - Prijs: €125,00
Hopt - Beery Christmas - Prijs: €69,90
Frontaal - Prijs: TBA
Jopen - Prijs: €149,00
Craft Only - Prijs: €69,50
Mr. Hop - Prijs: €77,45
Beer Republic - Prijs: €74,99
• Minstens 70% Frontaal bieren.
• 30% bieren van bevriende brouwerijen (nationaal & internationaal).
• Ten minste 3 barrel aged (Imperial Stout) bieren.
• 33cl & 44cl blikken.
(Mij te duur 5,41 per blik)
Niet onder, wel links van EHV: de bierschuur in Poppel. Prijzen zijn gelijk aan de Caigny, assortiment wel een stuk kleiner.Markprinsen schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:21:
Ik lees veel goede verhalen over prijs en assortiment van de caigny. voor mij best ver rijden. Zitten er vergelijkbare winkels qua prijs en assortiment in België onder Eindhoven?
Iets meer onder Eindhoven heb je de Prik en Tik in Arendonk.Die heeft ook veel (vergeet ook niet het liftje naar boven te nemenSchweino schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:32:
[...]
Niet onder, wel links van EHV: de bierschuur in Poppel. Prijzen zijn gelijk aan de Caigny, assortiment wel een stuk kleiner.
Hoor veel mensen dat de advents van Jopen en Frontaal te duur zijn. Maar is €5,50/6,00 dan zo exorbitant? Dat zijn gewoon (bij Frontaal iig) de webshop prijzen, en bij Jopen was geloof ik een DIPA op 44cl blik ook zo duur.dik_voormekaar schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:34:
[...]
De Frontaal adventskalender kost 129,95
• Minstens 70% Frontaal bieren.
• 30% bieren van bevriende brouwerijen (nationaal & internationaal).
• Ten minste 3 barrel aged (Imperial Stout) bieren.
• 33cl & 44cl blikken.
(Mij te duur 5,41 per blik)
Een 33cl barrel aged fles bij Jopen is €7,50. Als je dat dan een beetje doorrekent naar 44cl kom je op de €9/10 uit. Ik schrik daar niet zo van, ik koop ook blikken van de moersleutel van €6 hier in de slijter of laatst bij de Caigny wat van Pohjala en Cloudwater, en allemaal halen we de nieuwe barcodes voor €12 en de Second Date serie van Rock City die ook ruim €6 kost.
Nou niet allemaal hoorHansAnders07 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:33:
[...]
Hoor veel mensen dat de advents van Jopen en Frontaal te duur zijn. Maar is €5,50/6,00 dan zo exorbitant? Dat zijn gewoon (bij Frontaal iig) de webshop prijzen, en bij Jopen was geloof ik een DIPA op 44cl blik ook zo duur.
Een 33cl barrel aged fles bij Jopen is €7,50. Als je dat dan een beetje doorrekent naar 44cl kom je op de €9/10 uit. Ik schrik daar niet zo van, ik koop ook blikken van de moersleutel van €6 hier in de slijter of laatst bij de Caigny wat van Pohjala en Cloudwater, en allemaal halen we de nieuwe barcodes voor €12 en de Second Date serie van Rock City die ook ruim €6 kost.
Ik denk meer dat de beleving van duur komt omdat het gewoon niet allemaal knallers zullen zijn. Hoeveel van de 24 zullen fillers zijn?
Ik heb ze dit jaar eens gehaald, groene al geproefd. Lekker maar erg zoet. Heb hem 4 sterren gegeven op Untappd, betwijfel of ik dat had gegeven als ik er 6 euro voor had betaald.Wren schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:07:
[...]
Nou niet allemaal hoor![]()
Ik denk meer dat de beleving van duur komt omdat het gewoon niet allemaal knallers zullen zijn. Hoeveel van de 24 zullen fillers zijn?
Tja dat van die fillers snap ik wel hoor, ben benieuwd hoe Jopen dat doet. Moersleutel vorig jaar had natuurlijk ook wat fillers dmv al die gastbieren die bij iedereen anders waren. Maar goed ik laat me graag verrassen. Drink graag bieren van Jopen, hun barrel aged bieren zijn altijd goed en de Jopen Chapters waar ze dit jaar mee gestart zijn zijn ook altijd van hoge kwaliteit en zitten knap in elkaar. Niet allemaal raak qua smaak maar vind het juist wel tof dat ze durven te experimenteren naast hun core range bieren die overal verkrijgbaar zijn.
Nou heb ik tegenwoordig wel ook een stuk minder moeite met 5~10 euro per bier (zeker als het dan 44cl blikken van 8%+ zijn) uitgeven, maar dan kies ik ze toch liever zelf uit.
Ik heb gewoon niet het idee dat t.o.v. De Caigny je met zo'n advent kalender een bijzondere aanbieding scoort. Hooguit wat "exclusieve" bieren maar er komen tegenwoordig zoveel nieuwe bieren per jaar uit en ik ben van geen een brouwerij dusdanig fan dat ik daar FOMO van krijg.
Scheelt ook wel dat ik verder helemaal niks met de decembermaand en aanverwante activiteiten heb en ook niemand om die advent kalender dan mee te delen, dat zou het al leuker maken vanwege de "sfeer" die het met zich meebrengt.
Beeromaniac
Dat dus, de afwachting of het openmaken van het vakje van de dag een leuke verrassing oplevert of een teleurstelling. Als een kind dat niet kan wachten om zijn cadeautjes open te maken, soms krijgen ze wat ze hopen en soms die stomme wanten van die stomme tanteThompson schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:25:
Scheelt ook wel dat ik verder helemaal niks met de decembermaand en aanverwante activiteiten heb en ook niemand om die advent kalender dan mee te delen, dat zou het al leuker maken vanwege de "sfeer" die het met zich meebrengt.
De Bierkruier in Hamont (en Bocholt). Paar keer in Hamont geweest, prima prijzen. Kleiner assortiment dan de Caingy. In Lommel zit Stevens Bierhandel en Prik en Tik.Markprinsen schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:21:
Ik lees veel goede verhalen over prijs en assortiment van de caigny. voor mij best ver rijden. Zitten er vergelijkbare winkels qua prijs en assortiment in België onder Eindhoven?
Als je op GMaps drankenhal intikt kom je meer tegen, geen idee wat de prijzen daar zijn.
https://honestbrew.co.uk/...980a15f02b7d4c9e94fddad8fJeroen87 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:12:
[...]
Ik ben ook al beetje aan t zoeken, maar heb nog geen echt goeie gezien op dit moment waar ik van denk "goh, die is interessant"
Hieronder degene die ik al wel weet, kunnen we wellicht blijven aanvullen![]()
Beer in a Box - Prijs: €125,00
Hopt - Beery Christmas - Prijs: €69,90
Frontaal - Prijs: TBA
Jopen - Prijs: €149,00
Craft Only - Prijs: €69,50
Mr. Hop - Prijs: €77,45
Beer Republic - Prijs: €74,99
https://shop.mikkeller.dk...r-christmas-calendar-2021
https://www.whiteponybeer...ITALIA-EU-2021_p_129.html
https://toolbeer.dk/products/christmas-beer-calendar
Met kortingscode is To øl circa 4 euro per biertje.
Kortingscode:
Use the code nissejuice50 for 50 kr off the pre-order period.
Pre-Order offer is for October Only
To Øl Club members can use the code clublife150 for 150 kr off, until sold out!
En ik vind het ook wel meevallen, maar ligt ook aan de brouwer. Jopen zou ik denk ik geen 150 Euro voor over hebben.
Maar ik heb zelf de Beer in a Box én Frontaal besteld. Niet dat ik 2 bieren per dag ga drinken, maar het uitpakken is wel leuk en het is lang genoeg houdbaar.
Beer in a Box spreekt me toch wel aan omdat het allemaal 'exclusieve' bieren zijn. Of dat dat goede bieren zijn weet niemand, maar dat zien we vanzelf.
En met Frontaal kan je eigenlijk niet mis gaan.
Soms is het ook gewoon fijn dat er voor je gekozen wordt, zelf een doos samenstellen kan ik het hele jaar door, nu krijg ik misschien iets dat ik zelf nooit zou bestellen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Zijn de biertjes het waard of is het een manier om de goedkopere biertjes voor een hogere prijs te verkopen?
https://www.beyondbeer.de...kalender-special-edition/
Eind oktober sturen ze volgens de beschrijving nog een lijst met de merken en soorten bier die in de kalender komen en adhv die lijst kan er nog geannuleerd worden. Ben benieuwd
Ik kon nog niks op hun socials of website vinden en heb ze daarom maar even een berichtje gestuurd.
En ze komen dit jaar weer met een kalender werd me gezegd... More info coming soon!
Benieuwd wat deze gaat kosten... Iemand deze kalender vorig jaar gehad toevallig?
Ja ik heb deze vorig jaar gekocht en ik was echt aangenaam verrast. Het was een mooie combi van reguliere bieren (die ik nog niet allemaal op had) en bijzondere varianten en BA's.Mich007 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:55:
Ik wacht even op de kalender van Sori. Werd wel enthousiast toen ik de inhoud van vorig jaar zag.
Ik kon nog niks op hun socials of website vinden en heb ze daarom maar even een berichtje gestuurd.
En ze komen dit jaar weer met een kalender werd me gezegd... More info coming soon!
Benieuwd wat deze gaat kosten... Iemand deze kalender vorig jaar gehad toevallig?
Goed om te horen dat er weer een editie komt, daar was ik ook op aan het wachten
Ben alleen bang dat ze hem niet dit jaar weer gaan doen, dus maken we bij Sori zelf maar een mooie advent box denk ik.
edit: OW, lees nu je bericht pas goed. Dat is een nobrainer om die te kopen. Nice!
[ Voor 12% gewijzigd door maximus1 op 01-10-2021 09:42 ]
https://craftboxs.nl/speciaalbier-adventskalender/
Heb die vorig jaar genomen en sindsdien een maandelijks abonnement van 12 biertjes per maand.
Toen had ik ook nog die van Hopt (Beery Christmas) er bij, dus toen 24 dagen lang 2 speciaalbiertjes per dag gedronken.
In deze spreadsheet kan je de inhoud vinden van de afgelopen jaren. Bij 2020 staan zelfs de Untappd ratings er bij.Bucephalus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:42:
Hoe waren vorig jaar de ervaringen met de kalender van To Øl? M'n vriendin wil me een kalender cadeau doen, en ik mag er 1 uitkiezen. Heb nog niet veel op van tø øl, maar wat ik van ze gehad heb was prima te drinken
https://docs.google.com/s...W0s4SP-guKcgs0Y/htmlview#
[ Voor 53% gewijzigd door ivo001 op 01-10-2021 09:46 ]
Weet je nog wat je er voor betaalde vorig jaar?Brinkiewestland schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Ja ik heb deze vorig jaar gekocht en ik was echt aangenaam verrast. Het was een mooie combi van reguliere bieren (die ik nog niet allemaal op had) en bijzondere varianten en BA's.
Goed om te horen dat er weer een editie komt, daar was ik ook op aan het wachten
69 euro.Mich007 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:46:
[...]
Weet je nog wat je er voor betaalde vorig jaar?
Had extra bier erbij besteld voor de gratis verzendkosten boven de 100euro
Das geen geld als je het mij vraagtmaximus1 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
69 euro.
Had extra bier erbij besteld voor de gratis verzendkosten boven de 100euro
Kortingscode werkte bij mij niet. Staat in jouw bericht dat alleen voor club members is ofzo?Purehz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:25:
Denk dat ik dit jaar voor de To øl ga en/of Jopen.
Met kortingscode is To øl circa 4 euro per biertje.
Kortingscode:
[...]
Ik heb in ieder geval aangemeld voor de nieuwsbrief, daarbij kreeg je een 10% kortingscode voor je eerste order en die werkte wel. Kom ik op ongeveer €96 met verzenden, wat €4 per bier is.
Iemand die me kan taggen als deze beschikbaar is? Voor die prijs wil ik hem er nog wel bij nemenMich007 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:55:
Ik wacht even op de kalender van Sori. Werd wel enthousiast toen ik de inhoud van vorig jaar zag.
[ Voor 37% gewijzigd door ivo001 op 01-10-2021 11:11 ]
Ik zat ook aan To Øl te denken, ben wel fan van hun biertjes, echter ben ik bang dat het veel lichte biertjes zullen zijn en ben toch op zoek ook naar wat donkere biertjes in de winter en wat BA.Bucephalus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:42:
Hoe waren vorig jaar de ervaringen met de kalender van To Øl? M'n vriendin wil me een kalender cadeau doen, en ik mag er 1 uitkiezen. Heb nog niet veel op van tø øl, maar wat ik van ze gehad heb was prima te drinken
"The To Øl Advent Calendar features 24 fresh and funky beers"
Ik wacht denk ik even op Sori
Sowieso wel fan van hun bieren, en de prijs is meestal ook aan de milde kant