Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Recentelijk de Viven porter gedronken. Eerder in het topic goede verhalen over het merk gelezen, en deze maakte het waar. Heerlijke porter, meermaals hardop gekreund van genot :')
Andere avond ook een Cacao Wonderland geproefd van de tap, van Thornbridge Brewery. Geweldig ook! Is een porter, pikzwart, mooie schuimkraag, geur van cacao, en dan de smaak: prachtig naar chocolade.
Beide 4,25 sterren gegeven, een na hoogste tot nu toe op Untappd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:38
Anoniem: 196149 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:08:
We zijn een tijd terug een weekend naar Ieper en omgeving geweest, is goed bierdrinken daar! Maar helaas die dagen geen mogelijkheid tot ophalen Westvleteren.
Heb je nog een blik geworpen in het winkeltje van hun café? Vaak verkopen ze daar hun bier in sixpackjes, met een beetje mazzel kun je zo zonder reserveren wat scoren. Drinken in het café is natuurlijk altijd een optie. Afgelopen nazomer 2 kratten WV12, een sixpack WV8 en een sixpack WV Blond meegenomen, en op het terras alvast een voorproefje op hun Blond genomen, erg fijn. Alle 3 scoren ze erg hoog in hun soort bij mij, vooral de 8 was onverwacht lekker (normaal vind ik dubbels wat lafjes of kunstmatig). 5 uur rijden meer dan waard (eens in de x aantal jaren).

Laatste bier gedronken was een Cuvée des Jacobins Rouge van Omar Vander Ghinste, man daar wordt je in 1 keer wakker van. Helaas niet zo van het zure bier, wel makkelijk om tijdens een stout-proeverij even je palet "schoon" te maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 21:09

defcon84

Multipass?

straaljager27 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:44:
Recentelijk de Viven porter gedronken. Eerder in het topic goede verhalen over het merk gelezen, en deze maakte het waar. Heerlijke porter, meermaals hardop gekreund van genot :')
Die is inderdaad ook heerlijk!! :9~ _/-\o_
De IPAs van Viven moet je ook maar eens proberen. _/-\o_

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In navolging van de Struise brouwers, ik zit nu aan een blue monk reserve. Die is niet verkeerd inderdaad.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:00
Nu we het toch over Struise hebben: de Cuvee Delphine 'Oscar' kun je laten staan. Beetje naar, scherp bourbon smaakje t.o.v. de heerlijke zachtheid van de gewone Delphine. de 28,- euro per fles niet waard, zeg maar :X

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 14:08

GNML

applebuyguide.com

weet niet of het al voorbij is gekomen, maar hier stuitte ik op.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170213_02728271

Dat lijkt me ook niet verkeerd :)

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Da's niet echt nieuw ... in de eerste aflevering van "Leven in de brouwerij" wordt een brouwerij bezocht die whiskey en calvados vaten gebruikt om hun bier te rijpen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 11:37
Ik heb vandaag wat regionale bieren ingeslagen.

• Haagse Broeder - Prior Barrel Aged.
• Bogt - Madame Obscure, één van de 250 flesjes.
• Kompaan - Bloedbroeder
• Eiber - Hof Blond
• Kwartje - Upgrade

Die Haagsche Broeder is v.z.i.w. alleen verkrijgbaar in 0,75l flessen, dus die is voor een speciale gelegenheid. Dan had ik de keuze voor de 'gewone' Prior en de gerijpte dus dan maar een beetje extra voor een extra speciaal biertje. Er werd me ook verteld dat de Upgrade een erg bijzondere smaak had, met peper en kaneel (?!). Ik moet alleen weer eens meer gaan drinken want anders kom ik straks plek tekort :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik heb een saaie bestelling gedaan.. Allemaal dezelfde :)
Krijg je er wel een mooi doosje bij :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NwDClQw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UlKJ8bd.jpg

Ook laten verleiden om zo een geribbeld IPA glas te bestellen.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
defcon84 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:26:

Ik heb ook een ribbeltjes glas :D Je moet gewoon al die glazen kopen joh ;) ze hebben tig verschillende: http://www.spiegelau-craftbeerglasses.com/nc/the-glasses/

• defcon84

defcon84

Multipass?

O88088 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Ik heb ook een ribbeltjes glas :D Je moet gewoon al die glazen kopen joh ;) ze hebben tig verschillende: http://www.spiegelau-craftbeerglasses.com/nc/the-glasses/
Ik heb het Tasting kit gekocht, dus het ipa, witbier en stout-glass :)
Tot nu toe dronk ik bijna alles uit een Teku glass, wat ik heerlijk vind drinken :p

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

The_Scarabial

MTB for life!

pfuuu net een Sgt. Night Vision op van Het Uiltje, man man wat een straffe donder :o
Hou wel erg van zware bieren, maar dit was hem niet voor mij.

• Gonadan

Gonadan

Binnenkort Untappd jubileum, iemand nog een goede suggestie om als mijlpaal te drinken? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gonadan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:59:
Binnenkort Untappd jubileum, iemand nog een goede suggestie om als mijlpaal te drinken? :P
een radler 0,0% :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Een La Trappe Quadrupel Oak Aged :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 21:36
Dat is toch het vocht wat ze opvangen als de brouwketel wordt doorgespoeld met een sopje? :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196149

ik had laatst mijn 750ste checkin, die heb ik gevierd op het bier en big festival met een erg goed biertje van Tommie Sjef (inclusief foto met de brouwer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Harviestoun Ola Dubh 30 of 40 (mocht je die kunnen vinden _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:34
Vandaag ook maar weer ff m'n voorraad aangevuld (kan nu wel weer een paar weekenden vooruit) :)
- Kees Export Porter 1750
- Brewdog Jet Black Heart
- Emelisse Imperial Russian Stout
- Davo Weizenbock
- McChouffe
- Gulpener Plato 18:25
- (De Koninck) Triple d'Anvers

En had deze nog staan:
- La Chouffe
- Brewfist Spaghetti Western (Grappa Barrel)
- Edge Brewing Padrino Porter - Chocolate & Vanilla

(voor morgenavond staat de Padrino Porter op 't program, ben benieuwd :9)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mijn 500e was een halve liter Schultenbrau 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
defcon84 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:26:
Ik heb een saaie bestelling gedaan.. Allemaal dezelfde :)
Krijg je er wel een mooi doosje bij :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Oew, zo'n treetje moet ik hebben voor op de boot in de zomer. Waar heb je die besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:47
Zit nu lekker aan een Quadruppel van La Trappe. Vanmiddag nog bij de Koningshoeven geweest en een La Trappe Oak Aged batch 26 meegenomen, erg benieuwd! Nog wel ff wachten op het juiste moment :)

Gister de Gulden Draak Brewmasters edition op. Vond hem niet lekkerder dan de 'gewone' versie, misschien zelfs minder lekker.
Vorige week Kasteel donker op, had ik nog nooit gehad. Was verrassend lekker vond ik, wel erg zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

EvaluationCopy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Oew, zo'n treetje moet ik hebben voor op de boot in de zomer. Waar heb je die besteld?
http://www.bierenzo.nl/stone-ipa-blik
€1,85 per blikje als je per tree besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 13:34
Al enige tijd hier aan het lurken, maar omdat ik het topic zo'n mooi initiatief vind ook maar 's een bijdrage leveren ;) In het weekend in België een beetje speciaal spul ingeslagen en dat bij de rest van de 'verzameling' gezet. Rechtsboven stond er al om een beetje te rijpen (dat staat er ook pas een paar weken, dat virus heeft me nog niet zo lang in de greep...) en op de rest van de planken staat de buit van dit weekend, gemengd met wat lokaal Mitra spul. Hoe ziet jullie opslag eruit? ;)

Waar mogelijk gesorteerd op brouwerij, als het er meer zijn dan ongeveer vijf, anders op soort.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/33ategl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door BobB op 21-02-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-06 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn opslag ziet er ehh.. leeg uit :P Ik heb 2 jaar terug ofzo twee kratten ingeslagen bij het Bierparadijs en die een hele tijd gebruikt als opslag. Inmiddels zijn die vrijwel leeg, de laatste tijd koop ik meestal maar een paar flesjes van bier wat me écht interessant lijkt, waardoor ik me daar zo op ga verheugen dat ze het eerstvolgende weekend al open gaan.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
O88088 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:12:

• Kompaan - Bloedbroeder

Knip
Oeh die bloedbroeder is lekker!

Mbt (niet gequote) opmerkingen van Untappd: ik check eigenlijk alleen nieuwe biertjes in, niet elke keer als ik een biertje drink. Vind het beetje onnodig om elke Leffe Bruin opnieuw erin te zetten, heb dan liever 1 'recensie' over hoe de smaak was (althans, daar gebruik in Untappd voor). Zodoende 131 checkins maar 110 unieke :p
defcon84 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Die is inderdaad ook heerlijk!! :9~ _/-\o_
De IPAs van Viven moet je ook maar eens proberen. _/-\o_
Niet echt fan van IPA biertjes....Maar het merk trekt me wel. Zal hem toch maar eens in de kast zetten!
Bobbus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:32:

Waar mogelijk gesorteerd op brouwerij, als het er meer zijn dan ongeveer vijf, anders op soort.

[afbeelding]
Oooeeehhh dat is leuk! Heb er te weinig ruimte voor maar het komt regelmatig in me op. Zo'n heel rijtje met alle versies van een merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Vandaag weer een biertje van brouwerij Kwartje. Dit keer de Upgrade, en wel de imperial stout met chilipepers en kaneel. De peper merk je wel, maar de kaneel kan ik niet echt vinden. De nasmaak kan ik niet helemaal plaatsen. Het is niet dat het niet te drinken is maar ik zou er niet snel nog een nemen.

Wat betreft opslag: ik heb in m'n kast een vakje van 30x30x30 gereserveerd voor echte speciaalbieren, daaronder staat nog een half kratje gewone pils en in een hoekje heb ik nog zo'n krat voor halve liters die uit twee delen bestaat. Zoveel heb ik dus niet, al helemaal geen klimaat- of stellingkast vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
Aanbieding van een aantal merken bij COOP deze week, 1,29 euro/stuk.
Gisteren even wat flesjes gehaald.
Straffe Hendrik
Tripel Karmeliet
Jopen Mooie Nel
Brugse Zot

Waren nog wat meer merken maar je kan niet alles hebben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Gadgeteer op 28-02-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 17:52
Vooral voor die Mooie Nel is dat een erg scherpe prijs! Heb helaas geen COOP in de buurt :(

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Beer in a Box van deze periode:
  • B1 - Berging Brouwerij
  • Beetje Stout - Drift Brouwers
  • Dauw - Brouwerij Largum
  • Dubbelbock - Brouwerij Zeeburg
  • El Dorado - Brouwerij Pronck
  • Extra Stout - Brouwerij Poesiat & Kater
  • Focoldus - Brouwerij Heuvel
  • Mat Zwart - Brouwerij Noarder Dragten
  • Salvator - Brouwerij Maximus
  • Strafwerk - Brouwerij De Twee Knaapjes
  • White Manba - Two Chefs Brewing
  • Worker - The Sister Brewery
Hier uitgestald in de mini bierkratjes die mijn schoonvader gemaakt heeft voor het makkelijk transporteren van bier:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/bierkratjes.jpg

En verder deze week bij de Mitra nog twee maal de onderstaande bieren meegenomen:
  • Mannenliefde - Oedipus
  • Mr. Feathers - 't Uiltje
  • Shampoo - Oedipus
  • Single Wide IPA - Boulevard Brewing Co.
  • Sir Turnaround - 't Uiltje
  • Thai Thai - Oedipus
Edit:
Net voor mijn verjaardag nog 4 flessen Westvleteren 12 gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 04-03-2017 18:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist de Batch #2 van de La Trappe Oak Aged serie soldaat gemaakt. Toch beter dan #1, en hier zat zowaar nog voldoende koolzuur in!
Deze was gerijpt op portvaten en dat was te proeven. Aangenaam zoet met ook caramel en vijg smaak.

Two down, 24 to go :D

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/35k7v5j.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-03-2017 02:02 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nyarlathotep schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:53:
Zojuist de Batch #2 van de La Trappe Oak Aged serie soldaat gemaakt. Toch beter dan #1, en hier zat zowaar nog voldoende koolzuur in!
Deze was gerijpt op portvaten en dat was te proeven. Aangenaam zoet met ook caramel en vijg smaak.

Two down, 24 to go :D

[afbeelding]
Mooie verzameling _/-\o_

Gisterenavond ook nog een Duits bierpakket gekregen (met een verdwaalde Tjech erbij):

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/duitsbierpakket.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:32
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:42:
Aanbieding van een aantal merken bij COOP deze week, 1,29 euro/stuk.
Gisteren even wat flesjes gehaald.
Straffe Hendrik
Tripel Karmeliet
Jopen Mooie Nel
Brugse Zot

Waren nog wat meer merken maar je kan niet alles hebben ;)
Mooie aanbieding idd, vooral die Jopen Mooie Nel kost al gauw het dubbele. Morgen even langs de lokale Coop, hopen dat er nog wat ligt :)

Voor de Tweakers in Noord-Holland, Deen supermarkt heeft ook een mooi bierpakkertje van Brouwerij het Ij in de aanbieding, nog geen 9,50 voor 6 flesjes:

https://www.deen.nl/product/brouwerij-t-ij-bierpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 14:42
Bij de plaatselijk Poiesz supermarkt nog 3 treetjes Brand Dubbelbock kunnen scoren met 50% korting. Meende iets van 2,79 per sixpack. Blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 15:26
Bij de plaatselijke Plus was de BrewDog Punk IPA te koop voor maar € 1,10 per flesje. Volgens mij was het een fout want er stond niet bij dat het een aanbieding was o.i.d. Normaal gesproken kost deze ruim € 2,- dus heb er gelijk maar meerdere meegenomen!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
JunkO schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:44:
Bij de plaatselijke Plus was de BrewDog Punk IPA te koop voor maar € 1,10 per flesje. Volgens mij was het een fout want er stond niet bij dat het een aanbieding was o.i.d. Normaal gesproken kost deze ruim € 2,- dus heb er gelijk maar meerdere meegenomen!
Bij de Albert Heijn was die vorige week met 40% korting, (werd daar iets van 1,60) dus misschien is een groothandel een overschot aan het dumpen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Toen de Appie net Punk IPA in blik begon te verkopen scanden de kassadames bij een sixpack vaak één blikje, zagen 2,70 euro op de kassa verschijnen en vonden dat blijkbaar een schappelijke prijs voor zes blikkies bier. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De schappen bij de AH zijn sowieso erg leeg. Het wordt ook wel weer eens tijd voor een lichting nieuw bier. Het aanbod is al ruim een jaar onveranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bij de Lidl hebben ze vanaf morgen (donderdag) weer een aantal lekkere Belgische bieren in de aanbieding. Bush blond is volgens mij nieuw t.o.v. vorige acties van de Lidl.

Gister voor het eerst de maallust 1818 geproefd. Smaakvolle quadrupel maar niet echt onderscheidend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 10:53

SannrHerr

Furor Teutonicus!

EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:23:
Toen de Appie net Punk IPA in blik begon te verkopen scanden de kassadames bij een sixpack vaak één blikje, zagen 2,70 euro op de kassa verschijnen en vonden dat blijkbaar een schappelijke prijs voor zes blikkies bier. 8)
Vriend van me:
Haha. Zo heb ik een keer een krat brand meegekregen voor de prijs van 1 flesje.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
maurice_l schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:54:
Bij de Lidl hebben ze vanaf morgen (donderdag) weer een aantal lekkere Belgische bieren in de aanbieding. Bush blond is volgens mij nieuw t.o.v. vorige acties van de Lidl.

Gister voor het eerst de maallust 1818 geproefd. Smaakvolle quadrupel maar niet echt onderscheidend.
Zal de folder er eens op naslaan ;)
Ben wel weer aan wat lekkers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gadgeteer schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:03:
Zal de folder er eens op naslaan ;)
Kan afhankelijk zijn per regio, dit is regio noord holland:
http://flyer.lidl.nl/8df6...2516f81039/html5.html#/12

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 15-03-2017 13:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Corsendonck en Piraat zijn wel lekker. Gulden Draak is denk ik met Grolsch Kanon het smerigste bier dat ik ken :r

Maar de Lidl hier op de Stadhouderskade doet helaas weinig met bier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Demo schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:14:
Mijn opslag ziet er ehh.. leeg uit :P Ik heb 2 jaar terug ofzo twee kratten ingeslagen bij het Bierparadijs en die een hele tijd gebruikt als opslag. Inmiddels zijn die vrijwel leeg, de laatste tijd koop ik meestal maar een paar flesjes van bier wat me écht interessant lijkt, waardoor ik me daar zo op ga verheugen dat ze het eerstvolgende weekend al open gaan.
Thanks, binnenkort maar eens gaan kijken bij het Bierparadijs.
Nog nooit van gehoord........ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48
Het bierparadijs is fantastisch! Een winkel ter grootte van een buurtsuper, met bijna alléén maar bier! Blijer kan je mij niet maken. Het is dat ik echt niet in de buurt woon en dat we hier een goede bierspeciaalzaak hebben, maar anders kwam ik er echt vaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Clavis schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Thanks, binnenkort maar eens gaan kijken bij het Bierparadijs.
Nog nooit van gehoord........ 8)7
Mocht je er komen en denken dat het gesloten is, kijk dan nog even een tweede keer. Het ziet er daar altijd uit alsof ze gesloten zijn :P

Maandagavond pubquiz gewonnen, de hoofdprijs is daar altijd een doos met 12 bier. Veel Vandestreek en Maximus (want Utrecht), Bird Brewery, Walhalla en nog wat namen die me even ontschoten zijn, maar wel een mooi pakket voor de bierliefhebber.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-06 16:55

Metalfreak

Hoije woh!

Nyarlathotep schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:24:
Corsendonck en Piraat zijn wel lekker. Gulden Draak is denk ik met Grolsch Kanon het smerigste bier dat ik ken :r

Corsendonck vind ik ook tegenevallen. Ik hou normaal wel van blondjes :9 maar die Corsendonk Summum Blond vond ik zwaar tegenvallen. Die Busch die ze vanaf morgen hebben is wel een lekkere, alleen wel erg zwaar...

Afgelopen zondag op het terras een Grolsch Frisse Lentebok gehad, vond het eigenlijk gewoon pils met een hoger alcoholpercentage, was weinig anders aan te proeven. Ook nog een Brand Ongefilterd Pilsener gehad van de tap, maar dat is wel een heerlijk pilsje :9 (alleen vond ik de hogere prijs eigenlijk niet nodig... :{ )

[ Voor 3% gewijzigd door Metalfreak op 15-03-2017 16:16 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper

Haha. Hoewel smaken zeer verschillen, ben ik het wel met je eens. Gulden Draak en Kanon zijn allebei mijn soort bier niet. De combinatie zwaar/zoet valt slecht.

Overigens zijn uit die folder alleen de Bush en de Petrus (voor mij) nieuw bij de Lidl. Al dat bier van Van Steenberge (dat pakket is allemaal van hen) hebben ze al jaren van tijd tot tijd. Vooral de Piraat is erg goed te doen. Bornem gaat ook nog best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Vind zelf de gulden draak, en met name de 9k juist wel lekker. Ik laat ze wel altijd even staan zodat smaak iets fijner wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 16:40
Zondag een hele boel speciaal bieren besteld bij drankgigant.nl. dag erna keurig netjes geleverd.

Dat wordt weer Untapped bijvullen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Laatst online: 22:00
DukeBox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:57:
Vind zelf de gulden draak, en met name de 9k juist wel lekker. Ik laat ze wel altijd even staan zodat smaak iets fijner wordt.
Exact hetzelfde. Maar over smaak valt niet te twisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer

Tja, de Gulden Draak heb ik toevallig vorige week gehad en ik vind hem wel oke. Hij is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Hertog Jan Grand Prestige en de Chouffe n'ice, beiden ook prima te doen :9 .
Favoriet voor mij zijn momenteel wel de IPA's en de wat zwaardere blonde bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Laatst online: 18-06 15:25
Iemand wel eens wat bij https://www.beerwulf.com/nl/ besteld? Vind de prijzen best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Labbers schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:24:
Iemand wel eens wat bij https://www.beerwulf.com/nl/ besteld? Vind de prijzen best netjes.
Nog niet, maar kwam het laatst ook tegen. Is van Heineken.
Prijzen zijn zo ongeveer de AH-prijzen, dus niet slecht. Aanbod is niet gigantisch, maar dat groeit vast nog wel. De interessante merken (Lervig, Mikkeler, De Molen etc.) zijn deels al aanwezig. Gratis verzenden vanaf 20 flessen..dat is helaas een flinke bestelling. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-03-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 16:40
Beerwulf vond ik laatst ook. Helaas was het aanbod naar mijn smaak nog niet groot genoeg. Hoop dat er binnenkort verandering in komt want de prijzen waren niet gek. Ook icm de gratis verzendkosten vanaf 20 flessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Afgelopen weekend een trappistenavond gehad via http://www.trappistenproeverij.be/ bij de lokale voetbalvereniging. De persoon die de uitleg gaf kon zeer kundig een onderhoudend verhaal doen terwijl we de diverse trappisten en bijbehorende kazen konden proeven. Kon ons ook mededelen dat er een aantal nieuwe trappisten gaan verschijnen de komende jaren, maar namen en rugnummers heb ik niet.

Overigens ook achter gekomen dat ik die Gregorius nog steeds echt smakelijk vind. De Orval van meer dan een jaar oud viel beter in de smaak!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Zijn er komend weekend nog Tweakers in Utrecht op het Streekbierfestival te vinden? Wordt mijn derde keer, heb me de vorige keren uitstekend vermaakt. Toen waren het alleen bieren uit de provincie, nu zijn er ook wat brouwers uit andere provincie maar nog steeds voornamelijk Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:47
maurice_l schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:54:

Thanks voor de tip! Zojuist net 2 van die 6 packs Belgische Bieren gehaald. 4 van de 6 ook nog nooit op, dus ben benieuwd.

Ik vind persoonlijk de Gulden Draak wel lekker trouwens, gewoon eentje zo af en toe. Wel zoet, dus je moet er van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Thanks voor de tip! Zojuist net 2 van die 6 packs Belgische Bieren gehaald. 4 van de 6 ook nog nooit op, dus ben benieuwd.

Ik vind persoonlijk de Gulden Draak wel lekker trouwens, gewoon eentje zo af en toe. Wel zoet, dus je moet er van houden.
Ja, ik vind ze ook lekker. Corsendonk ook prima. Je moet inderdaad wel van zoetig (zwaar) bier houden :)

Bush blond lijkt aardig op Piraat blond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
Die Piraat, Gulden Draak, en Gulden Draak 9000 zijn best leuke pakketjes vind ik.
Helaas minder goed nieuws: m'n lokale slijter is verhuisd naar een dorp in de omgeving. De huur werd te hoog. Jammer, was een fijne, kleine zaak, met een groot aanbod, ook veel 75cL flessen (vaak met een laagje stof erop :) ). Maar eens kijken of je ook kan afhalen bij Beerwulf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 18:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik vernam van Ram0n dat er een speciaalbiertopic was, dankzij hem hier aanbeland. Ik had hem al gepost in het Homebrew bier en wijn topic:
loewie1984 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:15:
Aangezien er geen bierliefhebbers topic (heb het thans niet gevonden) wil ik ff mijn liefde uiten voor IPA's. Gekke is eigenlijk dat ik het in de 15 jaar dat ik bier drink de eerste 11 jaar gemist heb (en IPA's bestaan toch al langer dan 2012?!). Mijn eerste IPA (een Vedet) heb ik ergens in 2012 gedronken ofzo. Sindsdien heb ik de smaak te pakken en met Untapped wordt de uitdaging om steeds iets anders te drinken natuurlijk exponentieel vergroot.

Mijn achterbuurman ook fervent bier liefhebber en homebrouwer heeft ook zijn inzending ingestuurd voor de brouwwedstrijd van brand. Inzending is terug te vinden op untapped ook. (Heet: Brand in de discotheek)

Wat ik wel moet constateren is dat ik voorheen echt een liefhebber van Duvel was, echter het laatste jaar is mijn smaak verandert door de vele IPA's (vermoed ik) soms vind ik een Duvel wat lafjes of wat gewoontjes of ik ben een zware alcoholist geworden dat kan ook. Maar hoe bitterder en fruitiger en hoppiger hoe beter tegenwoordig. Mijn eerste Chouffe Houblon vond ik nog net niet vies bitter, tegenwoordig is dat wel verandert.

Ik weet niet of je kunt stellen dat IPA's een trend zijn, en dat de volgende trend zich al heeft aangekondigd (iets wat ik vernomen heb toen ik met een zytholoog aan het praten was) is dat de nieuwe trend schijnbaar hele zuren bieren gaan worden. Het maakt me ook niet uit, "I believe in IPA" tot het bittere eind :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

IPA's zijn al jaren 'hot'. Een paar jaar terug was het ook echt het hipsterbier bij uitstek, en waren die gasten met de aardappel in de strot niet te ontwijken. Nu zijn IPA's wel gemeengoed. En de inmiddels grote diversiteit in hopssorten maakt het zoeken naar superlekkere IPA's een leuk avontuur :)

Zure bieren zijn enorm in trek in de VS. Hier slaat het niet heel erg aan. Ik moet zeggen dat ik ze zelf wel erg lekker vind, al zijn veel brouwers wel doorgeslagen met rare fruitsoorten en kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dat zijn de beste.. liefst ook nog een slijter die te lui is om correct te spiegelen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

loewie1984 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:35:
Ik vernam van Ram0n dat er een speciaalbiertopic was, dankzij hem hier aanbeland. Ik had hem al gepost in het Homebrew bier en wijn topic:

[...]
IPA's :r

Ben helemaal klaar met die IPA hype. Helaas lijkt dat een beetje de standaard van Nederlandse microbrouwerijen te zijn geworden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik zit nu aan een Kona Brewery Castaway. Een heerlijk biertje als je het mij vraagt. Volgens mij wordt pils de nieuwe trend. Brand heeft al ongefilterd pils geïntroduceerd, Amstel volgde al gauw en waarschijnlijk zal er wel meer komen. Microbrouwerijen hebben tegenwoordig volgens mij meer het idee 'hoe donkerder, hoe beter'. De stouts en porters vlogen me om de oren al kan dat ook aan de tijd van het jaar liggen. In de donkere maanden zwaar bier en nu het warmer wordt verschijnen de IPA's weer. Ik merk het aan m'n lokale Albert Heijn. Guinness ging in de uitverkoop en de gaten werden opgevuld met IPA's en andere zomerse bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 18:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Een lekker fris wit biertje rond de 4 a 5% kan me ook prima bekoren hoor.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

loewie1984 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:35:

[...]
IPA! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Metalfreak schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Ben helemaal klaar met die IPA hype. Helaas lijkt dat een beetje de standaard van Nederlandse microbrouwerijen te zijn geworden.
Ik hou op zich erg van IPA's want bitter. Maar idd ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Sommige zijn echt van die enorm lompe IPA's in de trant van hoe bitterder hoe beter :')

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metalfreak schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:48:

Het jammere is dat een goede IPA echt wel lekker is. Alleen door die hype heeft elke halve doe-het-zelver ook een IPA uitgebracht, inderdaad vaak nogal lomp bitter. Dat heeft het biertype voor mij aardig in een negatief daglicht gezet terwijl ik objectief gezien niet eens een echte afkeer ervan heb.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straaljager27
Na al het gepraat ook maar eens wat foto's: hierbij m'n verzameling.

Vlnr: de 'normale' speciaalbiertjes, daarna de dubbels, tripels, en quads
De frisse biertjes: IPA's, Blond, en sinds kort de lentebieren, daarnaast een semi random-dumpplek van moeilijk te classificeren biertjes (Roze halve liter, geuze, en N'ice Chouffe), daarnaast de Porters en Stouts. Afsluitend de Bock-biertjes. Met op de achtergrond nog een Jopen bier-pakket.
De kleurrijke, speciale, of lekkerste biertjes maar vooraan gezet, mooi uitzicht vanaf de bank :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

* Gonadan heeft eigenlijk alleen maar een verzameling lege flesjes :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gonadan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:11:
[...]

Het jammere is dat een goede IPA echt wel lekker is. Alleen door die hype heeft elke halve doe-het-zelver ook een IPA uitgebracht, inderdaad vaak nogal lomp bitter. Dat heeft het biertype voor mij aardig in een negatief daglicht gezet terwijl ik objectief gezien niet eens een echte afkeer ervan heb.
Ik heb inderdaad een beetje hetzelfde... Ik heb een keer een biermatinee gehad met een biermenu van vijf verschillende minder bekende IPA's, de ene was nog ranziger dan de andere. Sindsdien kan ik het woord IPA niet meer horen :X Ik hou gewoon niet van die bittere smaak met die citrusgeuren er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
Ik werk er hard aan om ze leeg te krijgen @Gonadan, maar ik koop ze evenhard telkens bij:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 22-06 22:54
Vraag aan de bierkenners hier.
Ik heb inmiddels een redelijk aantal bieren in grotere flessen (75cl). Nu ben ik een bescheiden drinker. Mijn lieftallige echtgenote zal ook niet snel aan het speciaalbier gaan.
Is het mogelijk een aangebroken fles zodanig te bewaren dat het bier (bijvoorbeeld een dag later) te drinken blijft?
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29417bt.jpg

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Spoetnik385 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:11:
Ik heb inmiddels een redelijk aantal bieren in grotere flessen (75cl). Nu ben ik een bescheiden drinker. Mijn lieftallige echtgenote zal ook niet snel aan het speciaalbier gaan.
Is het mogelijk een aangebroken fles zodanig te bewaren dat het bier (bijvoorbeeld een dag later) te drinken blijft?
[afbeelding]
Met die Rodenbach ging het hier prima. Zelfs na een week nog goed. (niet dood)
Wel meteen de kurk er weer opgeknald. Of het met alle bieren te doen is, weet ik helaas niet. Meestal gaat het gewoon op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Afsluiten, desnoods met huishoudfolie. Kan je best een dag bewaren, eventueel gekoeld.

Hangt wel van het type af. Tripel heeft veel koolzuur die zal sneller door slaan dan een bruine die meestal veel platter is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Lijkt mij als je die kurk er gelijk weer in jast, dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 16:22

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Een aantal weken geleden een stedentrip gedaan naar Kopenhagen en daar in aanraking gekomen met een Deens biertje van een bedrijf dat Royal heet. Het biertje heet de Royal classic en beviel zo goed dat ik het hier eigenlijk ook wil drinken alleen kan ik er bar weinig over vinden op internet. Iemand tips hoe ik hier aan ga geraken?

[ Voor 13% gewijzigd door WeaZuL op 26-03-2017 21:51 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
[afbeelding]
Je kunt ook kijken naar wijnstoppers. Dat zijn een soort pluggen voor flessen, normaal bedoeld voor wijn maar het zal ook wel werken voor bier neem ik aan. Een wat luxere versie kun je ook vacuüm trekken (kan dat eigenlijk kwaad voor bier ivm koolzuur?). Zo'n soort oplossing is volgens mij wat makkelijker dan de kurk terug in de fles duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja dat kan kwaad, de vacuüm stoppen voor wijn zijn namelijk niet geschikt voor mousserende wijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast; 0,75l is 2 a 3 glazen. Prima eenpersoons verpakking ;)

Overigens moet me van het hart dat ik echt helemaal klaar ben met die IPA hype. Ik vind het echt niet te zuipen, maar als je bijvoorbeeld bij mijn lokale ah kijkt, hebben ze haast niks anders meer. Vooral sinds de recente vernieuwing van het assortiment is het drama :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:33:

Overigens moet me van het hart dat ik echt helemaal klaar ben met die IPA hype. Ik vind het echt niet te zuipen, maar als je bijvoorbeeld bij mijn lokale ah kijkt, hebben ze haast niks anders meer. Vooral sinds de recente vernieuwing van het assortiment is het drama :'(
Ga er maar vanuit dat wanneer de zomer komt je de IPA nog meer gaat zien. Gezien het een frisser biertje is.

Overigens de enige IPA die ik vaak haal is de Jaipur en mocht ik eraan kunnen komen de Jaipur X. Alleen is dat niet altijd makkelijk.

Voor de rest wisselt het erg wat voor biertje ik drink en als ik haal doe ik dat toch in de speciaalzaak en daar is de IPA nog niet extreem groot :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:50
MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:33:

Ik ben het roerend met u eens.
Het enige bier met een sterkere hopsmaak dat ik lekker vind, is Hommelbier. Ook goed te verkrijgen in NLD tegenwoordig.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

In de fles vrijwel altijd, (kroon)kurk er op/in is wel het beste (niet vacuum zuigen met die wijn dingen). Meest belangrijke is om een beetje 'voorzichtig' met de fles om te gaan vanaf het moment dat je hem hebt geopend zodat er niet onnodig koolzuur ontsnapt. Veel bieren kunnen zelfs prima zonder kurk.. het grootste risico is het krijgen van schimmel, maar binnen 24 uur is er een kleine kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vacuvin heeft niet alleen de rubber doppen met vacuüm pompje, maar ook de "champagne stopper" voor mousserende wijnen. Deze zal voor bier ook vast wel werken.

http://www.vacuvin.nl/911/22958/Champagne-Stopper
[edit]Nu ik de afbeelding bekijk, volgens mij heb ik een iets ander exemplaar waarbij de hoogte van de flessenhals t.o.v. het randje minder kritisch is.

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-03-2017 13:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gnosis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:57:
[...]

Ik ben het roerend met u eens.
Het enige bier met een sterkere hopsmaak dat ik lekker vind, is Hommelbier. Ook goed te verkrijgen in NLD tegenwoordig.
Hier nog eentje :w

En inderdaad, dat Hommelbier vond ik ook wel lekker, maar kon nu niet zeggen dat ik dat zo'n sterke hopsmaak vond hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sorry, maar ik houd wel van IPA's. Vooral als dorstlesser bij beter weer vind ik het fantastisch. Ik houd dan ook wel van een bittertje. Ze zijn overigens zelden écht spannend (meer) te noemen omdat ze allemaal met Amerikaanse fruitige hops gebrouwen worden en verder simpelweg bitter met een frisje zijn.
Stouts/porters zijn meer gevarieerd. (kunnen zoet maar ook bitter zijn bv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik word nog steeds af en toe achterover geslagen door top-IPA's. Afgelopen weken nog door de Tasty Juice, van Lervig uit Noorwegen. En de Blue Dot van Hair of the Dog. Het blijft toch ook mijn favoriete genre, ik begin een beetje Imperial Stout moe te worden. Lelijke katers krijg ik daar van, los van het alcoholpercentage, volgens mij trek je daar zoveel suiker ook mee naar binnen...

Afgelopen zaterdag was het weer goed mis met o.a. BCBS én de Mocha Wednesday :')

Er staat nog een fles Surly Darkness 2016 voor me klaar en dan ben ik het wel zat, komend half jaar alleen maar (session) ipa's drinken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Er zijn zat Porters en Stouts met een lage ABV. Verder kun je nog naar sours/bretts gaan natuurlijk. Ook zijn er genoeg moderne varianten op de bv. tripels en quadrupels te vinden etc. etc.
Alleen IPA's (en dan ooik nog alleen sessions vanwege de lagere ABV?) is weer zo boring. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-03-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:10:
Vacuvin heeft niet alleen de rubber doppen met vacuüm pompje, maar ook de "champagne stopper" voor mousserende wijnen. Deze zal voor bier ook vast wel werken.

http://www.vacuvin.nl/911/22958/Champagne-Stopper
[edit]Nu ik de afbeelding bekijk, volgens mij heb ik een iets ander exemplaar waarbij de hoogte van de flessenhals t.o.v. het randje minder kritisch is.
Mja, maar die trekt dus geen vacuüm. Dat is gewoon een dure kurk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In essentie heb je gelijk. Veel kurken zijn echter lastig terug te stoppen. Deze niet. Ik vraag me ook af hoe je iets koolzuurhoudends vacuüm gaat trekken. ;)

Mijn punt was meer dat vacuvin meer heeft dan alleen dat vacuümpompje.

@ hieronder: "niet vacuum zuigen met die wijn dingen" --> Vacuvin. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-03-2017 10:37 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:28:
In essentie heb je gelijk. Veel kurken zijn echter lastig terug te stoppen. Deze niet. Ik vraag me ook af hoe je iets koolzuurhoudends vacuüm gaat trekken. ;)

Mijn punt was meer dat vacuvin meer heeft dan alleen dat vacuümpompje.
Snap ik, maar er werd juist bewust vacuüm genoemd vanwege de houdbaarheid. En die zijn dus niet geschikt voor koolzuurhoudend.

*insert cirkeldiscussie* ;)

Het merk Vacuvin was nog niet ter sprake gekomen. De hoofdreden voor mij om zo'n ding te kopen was inderdaad omdat een kurk vaak ín je wijn eindig in plaats van in de fles als je hem terug probeert te stoppen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 29-03-2017 22:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

EvaluationCopy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:48:
Ik word nog steeds af en toe achterover geslagen door top-IPA's. Afgelopen weken nog door de Tasty Juice, van Lervig uit Noorwegen. En de Blue Dot van Hair of the Dog. Het blijft toch ook mijn favoriete genre, ik begin een beetje Imperial Stout moe te worden. Lelijke katers krijg ik daar van, los van het alcoholpercentage, volgens mij trek je daar zoveel suiker ook mee naar binnen...

Afgelopen zaterdag was het weer goed mis met o.a. BCBS én de Mocha Wednesday :')

Er staat nog een fles Surly Darkness 2016 voor me klaar en dan ben ik het wel zat, komend half jaar alleen maar (session) ipa's drinken 8)
Misschien ook eens wat farmhouse ales / saison proberen.
Als het wat warmer word vind ik dat nog een betere dorstlesser!
Als je niet wil zoeken, Tank 7 Farmhouse Ale hebben ze gewoon in de lokale appie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:32

Chiron

Moderator Discord
Kaartverkoop van Borefts 2017 is inmiddels begonnen, en de eerste brouwer is ook aangekondigd, Tommie Sjef :D

Ben heel erg benieuwd :)

http://www.rtlz.nl/busine...e-bierbrouwers-ter-wereld

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
defcon84 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:56:

Misschien ook eens wat farmhouse ales / saison proberen.
Als het wat warmer word vind ik dat nog een betere dorstlesser!
Als je niet wil zoeken, Tank 7 Farmhouse Ale hebben ze gewoon in de lokale appie.
Bedankt voor het meedenken, maar ik heb alle genres al wel zo'n beetje gehad en met de saison heb ik niet zoveel ;)

Er zijn zoveel variaties IPA, daar verveel ik me niet snel mee. En ik drink heus nog wel stouts. Tripels kan ik niks (meer) mee en quaddruppels en barleywines vind ik vaak te zoet. (In zware stouts zit het zoete vaak wat verstopt, niet bij allemaal natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ga morgen even (voor het eerst) naar de Real in Papenburg (DE).
Iemand nog tips?

Ik zag in een online folder al dat ze Warsteiner Herb in de aaabieding hebben voor een tientje per krat. Volgens mij is dat een dubbel gehopt bier. Ook stond er iets over een krat van 20 halve liters Budweiser (Budvar) voor net geen 14 euro.
Ik hoop echter ook wat speciaalbier te vinden maar ben nog niet zo bekend met de Duitse varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tickets voor beide dagen Borefts én het Nederlands Bierfestival in Den Bosch op 7 mei zijn binnen!

Gisteren Batch 5 van de La Trappe Oak Aged series gedronken. Dit was helaas de eerste tegenvaller. Geen koolzuur en schuim meer, geen body, geen nasmaak. De smaak was een beetje eiken en alcohol, en in de verte nog wat witte wijn.
Jammer, maar dit valt te verwachten. Untappd liet ook al zien dat men er niet tevreden over was (tenminste: diegenen die hem nu pas drinken).
Er zullen er nog wel een paar tussen zitten die niet lekker zijn gerijpt. Nog 21 te gaan :o

En ja... IPA's! Lekker, al is het wel zoeken in het IPA-woud naar écht lekkere IPA's. Die van de AH zijn inderdaad te vriendelijk en weinig bijzonder. Dan neem ik wel weer wat Punks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:32

Chiron

Moderator Discord
Gadgeteer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:16:
Ga morgen even (voor het eerst) naar de Real in Papenburg (DE).
Iemand nog tips?

Ik zag in een online folder al dat ze Warsteiner Herb in de aaabieding hebben voor een tientje per krat. Volgens mij is dat een dubbel gehopt bier. Ook stond er iets over een krat van 20 halve liters Budweiser (Budvar) voor net geen 14 euro.
Ik hoop echter ook wat speciaalbier te vinden maar ben nog niet zo bekend met de Duitse varianten.
Warsteiner Herb is inderdaad dubbel gehopt, maar daardoor niet per se 'speciaal'. Pas op dat je niet de alcoholvrije variant meeneemt :+

Budweiser is Amerikaans en imho in de verste verte geen 'speciaalbier'.

Als je voor dergelijke bieren gaat zou ik eerder kijken naar iets van Weihenstephaner, maar dat kan je ook gewoon in NL krijgen; ik vraag me af of ze bij de Real ook bieren hebben van kleinere (craft) brouwerijtjes...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Budweiser is oorspronkelijk Tsjechisch en niet Amerikaans ;)

En inderdaad de Budweiser (de oorspronkelijke Tsjechische dus) wil ik als standaard biertje meenemen (in het kader van eens iets anders dan mijn standaard HJ). Ik zoek nog wat speciaaltjes voor... die momenten ;) Ik zal eens kijken wat ik er kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Gadgeteer op 31-03-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Als ik in Duitsland ben zou ik een berg hefe-weizen meenemen. Niet zozeer heel speciaal maar wel lekker en niet duur.
Pagina: 1 ... 9 ... 195 Laatste