Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
Nyarlathotep schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:10:
[...]

Dit is geen scalping. De meeste winkels die deze flessen verkopen zitten rond die prijs. Is gewoon marge...
Mijn lokale bierwinkel heeft met enige regelmaat The Garden ook in de winkel staan. Gezien je dat bier zelf ook kan inkopen, kun je dat zelf redelijk vergelijken. Als je de maximale korting van The Garden (dus 4 dozen inkopen + een kortingscode) dan zit je inclusief verzenden op 3,15 euro per blik. Verkoopprijs ligt tussen de 4 en 5 euro. Dus daar pakt hij ruim een euro per blik of verkoopt het voor ~33% meer.

Als je dan de La Trappe ziet, dan heb je 12,80 euro inkoopprijs (bij 4 stuks, geen verzendkosten). Als je die dan voor 21,50 euro gaat verkoopprijzen, dan zit er bijna 9 euro marge op. Dat komt op ruim 70% meerprijs. Ik vind het behoorlijk stevig.

Het is prima dat ze er marge op maken, de beste man moet ook betaald krijgen. Maar gezien de beperkte oplage zit hier ook gewoon een scalper marge op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Robkazoe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:35:
[...]

Mijn lokale bierwinkel heeft met enige regelmaat The Garden ook in de winkel staan. Gezien je dat bier zelf ook kan inkopen, kun je dat zelf redelijk vergelijken. Als je de maximale korting van The Garden (dus 4 dozen inkopen + een kortingscode) dan zit je inclusief verzenden op 3,15 euro per blik. Verkoopprijs ligt tussen de 4 en 5 euro. Dus daar pakt hij ruim een euro per blik of verkoopt het voor ~33% meer.

Als je dan de La Trappe ziet, dan heb je 12,80 euro inkoopprijs (bij 4 stuks, geen verzendkosten). Als je die dan voor 21,50 euro gaat verkoopprijzen, dan zit er bijna 9 euro marge op. Dat komt op ruim 70% meerprijs. Ik vind het behoorlijk stevig.

Het is prima dat ze er marge op maken, de beste man moet ook betaald krijgen. Maar gezien de beperkte oplage zit hier ook gewoon een scalper marge op.
De marge is fors ja, maar niet uitzonderlijk. Vroeger kocht ik cd's bij mijn lokale platenboer. Inkoop een euro of 12, en voor minstens 20 euro in de verkoop.
En The Garden is ook weer een verhaal apart. Daar zit gewoon een distributeur tussen. The Garden heeft zijn prijzen daarom ook verhoogd; eis van diezelfde distributeur. Leuke is wel dat er zowat permanent kortingsacties lopen waardoor je toch weer goedkoop uit bent. Maar zo goedkoop als in het begin wordt het ook niet meer: die gasten zijn ook niet gek.

Nee: Scalping zie ik meer als individuen die op Marktplaats 30 euro vragen voor zo'n fles. Een winkelier verkoopt om brood op de plank te krijgen. Die lui op MP of Ebay zijn gewoon gieren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Robkazoe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:35:
[...]

Onze bieren (uitgaande van de 75CL BA) gaan in de winkels ook met een marge van 60-70% (Ex BTW) (voor de winkel) over de toonbank... dus het gebeurt een heleboel hoor, kijk er niet raar van op...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dan moet ik misschien mijn beeld van de bierwinkel en hun marges even herzien. :P Ik dacht echt dat de marges veel lager waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Dit is voor onze speciale uitgaves dan he, 75CL BA, waar per soort ~240 flessen van zijn, daar zullen ze natuurlijk ook meer voor kunnen vragen...

Maar de meeste hanteren een marge van x1,9 op de inkoopprijs... dus 1,50 inkoop zal dan rond de 2,85 winkelprijs zitten :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
Robkazoe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:04:
Dan moet ik misschien mijn beeld van de bierwinkel en hun marges even herzien. :P Ik dacht echt dat de marges veel lager waren.
https://open.spotify.com/episode/43vesRjIKav6CiJqjfSxxa

De lullen over bier podcast waar open gesproken word over de marges door een winklier en brouwer.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:06
Robkazoe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:04:
Huur+loon+administratie+onderhoud/schoonmaak+electriciteit / verkochte biertjes.

Die marges vallen best wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:29

TMV

Pffff ik zou dinsdag al twee mooie dozen bier thuis krijgen via ons aller "vrienden" van PostNL (te weten mijn eerste box van de Frontaal Beer Club en een bestelling bij Beerdome).. En nu staan ze als leverdatum onbekend omdat ze beiden nog niet eens bij de post zijn aangekomen.. -O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 19-09 18:32
Even showen hoor, mijn eerste bestelling bij Piwne Mosty. :D Uiterst goed verpakt, in een weekje met UPS bezorgd. Lagere verzendkosten dan bij ipiwo.pl en net een ander assortiment. Beiden zijn aanraders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EAIdpbcDhS3brQWu8Fd_P7j-CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdAuc6z38fbT5v65f4ez0vvI.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
TMV schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:58:
Pffff ik zou dinsdag al twee mooie dozen bier thuis krijgen via ons aller "vrienden" van PostNL (te weten mijn eerste box van de Frontaal Beer Club en een bestelling bij Beerdome).. En nu staan ze als leverdatum onbekend omdat ze beiden nog niet eens bij de post zijn aangekomen.. -O-
Zelfde hier met een pakket van Beerdome.

Ik werk in de klantenservice bij een zekere Zweedse meubelwinkel en daar is vandaag ook al bekend geworden dat PostNL weer met flinke achterstanden te kampen heeft sinds het weekend.

Afwachten dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:56
Napsju schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:39:
Even showen hoor, mijn eerste bestelling bij Piwne Mosty. :D Uiterst goed verpakt, in een weekje met UPS bezorgd. Lagere verzendkosten dan bij ipiwo.pl en net een ander assortiment. Beiden zijn aanraders.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Succes met die Brown oaked ale. Kost geen drol, maar vond het echt niet te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Minimum92 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:25:
[...]

Zelfde hier met een pakket van Beerdome.

Ik werk in de klantenservice bij een zekere Zweedse meubelwinkel en daar is vandaag ook al bekend geworden dat PostNL weer met flinke achterstanden te kampen heeft sinds het weekend.

Afwachten dus!
Nou heeft die klantenservice van de Zweedse meubelwinkel ook niet echt recht van spreken als ik eerlijk ben...

Mijn bestelling bij Hopt komt met DHL... fingers crossed :)

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
Luisteren jullie podcasts trouwens? Ik heb nu Lullen over Bier over barrel aged op staan

https://open.spotify.com/...si=fsB6bF0LSgaHQ9-luZchXQ

Kwam Fuck Wijn ook nog tegen, maar ik ben niet zo'n fan van Giphart, dus die sla ik even over

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 16-04-2021 11:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57
418O2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:02:
Luisteren jullie podcasts trouwens? Ik heb nu Lullen over Bier over barrel aged op staan

https://open.spotify.com/...si=fsB6bF0LSgaHQ9-luZchXQ

Kwam Fuck Wijn ook nog tegen, maar ik ben niet zo'n fan van Giphart, dus die sla ik even over
Ik luister naar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Boudewijn misschien leuk om de podcasts even aan de OP toe voegen?

duurt het altijd lang bij de kloosterwinkel trouwens? Mijn La Trappes hangen nu al sinds woensdag op "Zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen door DHL"

[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 16-04-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

418O2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:18:

duurt het altijd lang bij de kloosterwinkel trouwens? Mijn La Trappes hangen nu al sinds woensdag op "Zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen door DHL"
Kan een weekje duren. Ligt meer aan La Trappe denk ik. Vanwege het vele verzenden worden de batches ook gefaseerd aangeboden op de site.
Zij melden de zending al aan (waarschijnlijk hebben ze de verzendlabels al), maar moeten deze nog inpakken. Tot nu toe gaat het altijd goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter

Ik ga ze er nu bij zitten. Merk dat ik minder over bier praat maar ik lees wel gewoon nog actief mee hoor. Genoeg pareltjes.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:18

Ik krijg net bericht van dhl dat ze morgen mijn pakket van La Trappe komen brengen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rob112 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:09:
[...]

Ik krijg net bericht van dhl dat ze morgen mijn pakket van La Trappe komen brengen 👍
Hier ook even gechecked, 1 van de 2 is bij DHL

Edit: binnen, ze hadden 2 codes aangemaakt, maar beide zaten in 1 doos. En het is toch 37.5cl ipv 75cl, dacht dat het een foutje op de site was. Extra van genieten dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 17-04-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Al die speciaal biertjes komen soms weer in speciale flesjes en ik begin nu een beetje een op een stapeling van flesjes te krijgen waarop soms wel of niet statiegeld opziet. Het gaat voornamelijk om flesjes waar je in Nederland moeilijk van afkomt. Zo heeft Bon Secours een soort long neck fles (50 cent per stuk!), Westvleteren weer zijn eigen fles.
Wat doen jullie met al die 'vreemde' flesjes?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Termi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:56:
Al die speciaal biertjes komen soms weer in speciale flesjes en ik begin nu een beetje een op een stapeling van flesjes te krijgen waarop soms wel of niet statiegeld opziet. Het gaat voornamelijk om flesjes waar je in Nederland moeilijk van afkomt. Zo heeft Bon Secours een soort long neck fles (50 cent per stuk!), Westvleteren weer zijn eigen fles.
Ik flikker t allemaal in de glasbak. En blik gaat in de plastic kliko, ook als ze daar statiegeld op gaan doen. Ik ben gekke Henkie nie door met al die zut te zeulen en maar afwachten wat de automaat accepteert of niet :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV

TMV

Oogje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:59:
[...]

Ik flikker t allemaal in de glasbak. En blik gaat in de plastic kliko, ook als ze daar statiegeld op gaan doen. Ik ben gekke Henkie nie door met al die zut te zeulen en maar afwachten wat de automaat accepteert of niet :P
Zelfde hier, ik ga daar dus echt geen effort in steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Termi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:56:
Als je boodschappen thuis laat komen (Jumbo, AH) kan je statiegeld meegeven. Ook statiegeld van flessen die ze niet zelf uitgeven. Dat is, naast gewoon weggooien, ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Oogje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:59:
[...]

De flessenautomaat accepteert soms erg weinig of is onduidelijk waarom het niet geaccepteerd wordt. Ging alleen om flessen met statiegeld, welke niet bij de supermarkt terecht kunnen en daardoor moeilijk van af kom. Nu besloten om de lege Westvleteren flesjes maar in de glasbak te gooien, krat hou ik maar :).

En ja, alles kan in de glasbak maar ik probeer nog eerlijk terug te brengen en die paar centen terug te krijgen :').

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 17-04-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Termi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:31:
[...]

De flessenautomaat accepteert soms erg weinig of is onduidelijk waarom het niet geaccepteerd wordt. Ging alleen om flessen met statiegeld, welke niet bij de supermarkt terecht kunnen en daardoor moeilijk van af kom. Nu besloten om de lege Westvleteren flesjes maar in de glasbak te gooien, krat hou ik maar :).

En ja, alles kan in de glasbak maar ik probeer nog eerlijk terug te brengen en die paar centen terug te krijgen :').
Volgens mij zijn de Westvleteren flesjes gelijk aan die van Westmalle en die slikt het apparaat bij de Appie gewoon.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Dippie94 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:21:
Ohjee, ik zie nu net dit topic. Dit wordt een heel gevaarlijk topic, ik ben namelijk groot fan van speciaalbier..

Eén van m'n favoriete bieren is Avec Les Bons Vœux van Brasserie Dupont, een saison/blond/tripel van 9,5% maar o zo lekker :D
Bedankt voor de tip. Hij is inderdaad erg lekker. Heel goed doordrinkbaar en dat met die 9,5% :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
De biervoorraad was al weer aardig ingekrompen in mijn garage en ik houd van wat keuze. Dus maar weer even een ritje langs onze zuiderburen gemaakt vanmiddag :) Veel (voor mij) nieuwe Moersleutels en Frontaals, incl. nieuwe Moersleutel can art.
Ook zeer benieuwd naar de nieuwe Puhaste silver series, blijft toch een van mijn favo barrel aged series.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlkK0R7s9iy_7ZZWQL6D_lHe2sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbVk5nGfL7GQpDxIJpKitFSM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb ooit van Uiltje de watermeloen versie van dit witbiertje geprobeerd, wat wel lekker was.
Nu zag ik deze bij een supermarkt en 2 van ingeslagen. Voor bijna 2,50 per blikje hoop ik dat het lekker is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdFk5rmHrIHGxQq--rVaX9HANhI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iBQM7ehdMKIhpeZqxhvUUuIA.png?f=user_large

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb de la trappe gister gehad.

En hij viel me tegen om eerlijk te zijn. Hele vlakke smaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
remzor schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:41:
De biervoorraad was al weer aardig ingekrompen in mijn garage en ik houd van wat keuze. Dus maar weer even een ritje langs onze zuiderburen gemaakt vanmiddag :) Veel (voor mij) nieuwe Moersleutels en Frontaals, incl. nieuwe Moersleutel can art.
Ook zeer benieuwd naar de nieuwe Puhaste silver series, blijft toch een van mijn favo barrel aged series.

[Afbeelding]
Dit ziet er goed uit, dus ben even gaan Googelen. Klopt het dat de Moersleutels en Frontaals 5-6 euro per blik kosten of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
DesiredPeanut schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:16:
[...]

Dit ziet er goed uit, dus ben even gaan Googelen. Klopt het dat de Moersleutels en Frontaals 5-6 euro per blik kosten of kijk ik verkeerd?
Ja zoiets waarschijnlijk. De Frontaals zijn denk ik iets goedkoper, de bieren rechts op de foto de duurste. Maar zoals gezegd heb ik deze bij onze zuiderburen gekocht en dus niet de prijzen betaald die je ziet bij Nederlandse bierwinkels e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 16-09 21:13
remzor schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:30:
[...]

Ja zoiets waarschijnlijk. De Frontaals zijn denk ik iets goedkoper, de bieren rechts op de foto de duurste. Maar zoals gezegd heb ik deze bij onze zuiderburen gekocht en dus niet de prijzen betaald die je ziet bij Nederlandse bierwinkels e.d. ;)
Wat was de schade? Hoor vaak en zie ook dat België soms behoorlijk goedkoper is. Ivm aantal kilometers voor mij waarschijnlijk niet lonend.
Geniet van de Monte Cristo, één van mijn favorieten :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
@Purehz Die Monte Cristo is idd lekker, al een bekend bier voor mij dus gewoon weer 2 meegenomen :D Vrij zoet maar niet té, gisteren al eentje op.
Schade was €100. Rijd er elke 4-6 weken langs en haal dan voor €75-100 meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
@remzor Maar Moersleutel bijvoorbeeld is toch een Nederlandse brouwerij? Hoe is het dan alsnog goedkoper in België. Sorry, kom net kijken hier en probeer een mooie eerste bestelling samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17
Hallo, ik zoek een bier wat op Cornet Oaked lijkt. Echt kan ik geen enkel ander bier vinden wat `okaed` is qua smaak profiel, is dit biertje echt zo eenzaam in zijn bestaan?

Wie oh wie weet mij een bier te linken wat erop lijkt?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cornet heeft vanille toch? Dat zie je vrij weinig. Mijn vriendin vind dat ook erg lekker. Maar die drinkt ook rustig een vatgerijpte imperial porter mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:19
Van het weekend ook een mooi pakketje binnen gekregen van de Moersleutel weer. Blijven we bij terugkomen.
Echo Espresso Affogato
Motorolie Double vanilla, deze was lekker :P
Voilet Voilence
Can Brulee, heb we eerder de Crème Brulee op en die was ook erg goed.
Macaroon Machine
Vanilla Passionfruit cheesecake
Crank the juice
Strawberry white chocolate pie
Flathead screwdriver
Meringue pie, helaas niet geleverd maar nog een cheesecake.
Mijn vriendin houd van sours dus die kon zichzelf ook uitleven deze keer.
Wel netjes afgehandeld van het verkeerde biertje en een korting van 12.5 euro voor volgende bestelling gekregen. En laat er binnenkort het 5 jarig bestaan aan komen :9

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Gisteravond via een kennis een leuk pakketje binnen gekregen O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_EdxO88PUNmLqE7nF4MYoOUo8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBwOrIWXn4iyD4kJKwdJR1y2.jpg?f=fotoalbum_large

Vlnr.
Struisse - Black Albert
Struisse - Robert the Great
Struisse - Pannepot Vintage 2019
Struisse - Cuvee Delphine
Struisse - Clash of the Titans
The Bruery - So happens it's Tuesday (Imperial bourbon BA stout)
The Bruery - Chronolgy:18 (Imperial bourbon BA porter)
The Bruery - Chronolgy 24 (Scotch style ale bourbon BA)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vanille, daar ben ik ook wel fan van. Nu had ik er van de week een die toch wel heel veel vanille achtige tinten heeft. De Naastbos 6.66 White Chocolate Stout. Heerlijk.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Deze vond ik ook aardig wat vanillie hebben Jopen - Thomas en Kenau, erg lekker biertje ook. :9

[ Voor 10% gewijzigd door TMV op 20-04-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:02
Bschnitz schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:15:
Hallo, ik zoek een bier wat op Cornet Oaked lijkt. Echt kan ik geen enkel ander bier vinden wat `okaed` is qua smaak profiel, is dit biertje echt zo eenzaam in zijn bestaan?

Wie oh wie weet mij een bier te linken wat erop lijkt?
https://beermania.be/belgian-beers/verzet-oud-bruin-oak-leaf
Ander biertype dan Cornet, namelijk oud bruin (zuur bier dus)
Maar wel oaked, met eikenbladeren ipv houtschilfers zoals bij Cornet.
Met de houtschilfers tracht Cornet het "barrel aged" wat te imiteren.

Ik dacht dat er van de Troubadour Mamga ook een oaked versie bestaat. Misschien zoek je iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:56
DesiredPeanut schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:06:
@remzor Maar Moersleutel bijvoorbeeld is toch een Nederlandse brouwerij? Hoe is het dan alsnog goedkoper in België. Sorry, kom net kijken hier en probeer een mooie eerste bestelling samen te stellen.
Zal te maken hebben met accijns. Groot gedeelte van de prijs in de winkel is daar afhankelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17
pxltrx schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:57:
[...]

https://beermania.be/belgian-beers/verzet-oud-bruin-oak-leaf
Ander biertype dan Cornet, namelijk oud bruin (zuur bier dus)
Maar wel oaked, met eikenbladeren ipv houtschilfers zoals bij Cornet.
Met de houtschilfers tracht Cornet het "barrel aged" wat te imiteren.

Ik dacht dat er van de Troubadour Mamga ook een oaked versie bestaat. Misschien zoek je iets in die richting?
Ga ik proberen, dank u.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Heads-up voor de mensen die zich hebben ingeschreven voor The Guild van Moersleutel, vandaag zijn de mailtjes de deur uitgegaan voor de definitieve inschrijving. Echter zat die bij mij in de junk-mail, goed om even op te letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
DesiredPeanut schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:06:
De zaak waar ik naartoe ga is een groothandel (Caigny om precies te zijn). Zij verkopen aan tal van drankenhandels, bierwinkels, enz. Doordat ze zelf ook een winkel hebben en waarschijnlijk voordelig en grootschalig inkopen kunnen ze de prijzen relatief laag houden. Ze doen veel volume dus waarschijnlijk ook minder marge per eenheid t.o.v. een kleine (lokale) slijterij bijvoorbeeld.
Mocht je in de buurt van Tilburg komen is de Bierschuur in Poppel een aanrader. Eigenlijk een kleine Caigny met een paar cent er bovenop, dus ook erg goedkoop. Ik weet zo niet precies wat de accijnzen doen maar wellicht spelen die ook nog een rol.

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 20-04-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De Caigny is inderdaad een groothandel. Je mist dus de marge die retailers doen bovenop de inkoopprijs.
Het is soms echt schrikken daar wat je betaalt.... En dan wordt je hebberig en ga je zoals ik met 290 euro aan bier de deur uit.

Voorbeeldprijzen van mijn bonnetje:

Frontaal North 2019: 2,52
Boon Gueuze Vat 108bis: 7,02
The Bruery Bakery - Cherry Pie (halve liter blik): 7,77
Sori Harriers Dive Port BA: 5,16

Tsja.... Daar kan geen retailer tegenop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Boodschappen gedaan... moest afscheidscadeau halen voor een bier liefhebbende collega.

Zo... moeilijk... om... mij... in... te... houden...

Resultaat; ik ben met 2x zoveel thuis gekomen dan wat ik van plan was...;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BH_sohqtDjofQBtxMGiTHpZdIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wna9jFJOiJWnKJb9UOnrDbU4.jpg?f=fotoalbum_large

Straks zijn UnTapped nog een keer doornemen om te kijken wat bij mij blijft en wat niet..

Ze hadden overigens flink nieuwe voorraad... helaas geen Puhaste Silverseries meer maar goed. Je kan niet alles hebben.

Voor de liefhebbers van foto’s, hier een nieuw overzicht van wat ze hier in de Plus hebben liggen _/-\o_ :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPQkXvxujByEPbpyzdMtSTJOT64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BWoAyPMK9Zbnu0Sx5EDwXUE.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghmcJahzo1sdOUA5CBvZS5HjE_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oY93mgkM7g469QxxhhZ7fm8o.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIIFyRZHfnmMqSzC7fkhtLzGm1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrjljwlCf0LM1JOa4dksxAA6.jpg?f=fotoalbum_large

Edit; @Boudewijn Plus te Leende

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
dude wat vet.

Waar zit die plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Labietis bij de plus? 8)7 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Jup. Ziet er imposant uit die fles moet ik zeggen. Die met het blauwe label heb ik nog in de koeling liggen...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV

TMV

Thalaron schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:54:
[...]

Jup. Ziet er imposant uit die fles moet ik zeggen. Die met het blauwe label heb ik nog in de koeling liggen...
Heb toevallig een drietal uit die serie meegenomen bij mijn locale Mitra, erg benieuwd naar.. Zijn inderdaad erg mooie flessen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Shit man ik ben echt jaloers. hier in den haag is het okay qua assortiment maar dit is vrij ziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik was laatst ook not amused toen het RIVM adviseerde om alcohol uit de supermarkt te halen... alle slijters in een straal van 10KM bij elkaar hebben minder keuze... én vaak nog duurder ook...

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 20-04-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Ben blij dat mijn supermarkt in de buurt niet zo'n keuze heeft :+
Weet niet of mijn portemonnee en lichaam er zo blij mee zou zijn.
De verleiding steeds weer iets mee te nemen zou dan erg groot zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Lid geworden van de Frontaal Beer Club... en dan beseffen dat je nog bijna een maand moet wachten :/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
DeFeCt schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:47:
Lid geworden van de Frontaal Beer Club... en dan beseffen dat je nog bijna een maand moet wachten :/
Ach, ik heb net al betaald voor mijn eerste pakket voor The Guild maar die komt naar verwachting pas in juni. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

DeFeCt schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:47:
Same here, paar weken terug ingeschreven, kreeg een bevestiging voor start vanaf mei. Krijg ik opeens een paar dagen na inschrijving een notificatie dat er een pakket van Frontaal onderweg is. Dus ik dacht, goh, ze zullen er wel een paar extra hebben gehad.. Maar helaas, was een foutje. -O- Dus ik moet ook geduldig wachten tot mei nu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
Thalaron schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:20:
Boodschappen gedaan... moest afscheidscadeau halen voor een bier liefhebbende collega.

Zo... moeilijk... om... mij... in... te... houden...

Resultaat; ik ben met 2x zoveel thuis gekomen dan wat ik van plan was...;
[Afbeelding]

Straks zijn UnTapped nog een keer doornemen om te kijken wat bij mij blijft en wat niet..

Ze hadden overigens flink nieuwe voorraad... helaas geen Puhaste Silverseries meer maar goed. Je kan niet alles hebben.

Voor de liefhebbers van foto’s, hier een nieuw overzicht van wat ze hier in de Plus hebben liggen _/-\o_ :D

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Edit; @Boudewijn Plus te Leende
Heel chill, de slijterij in mijn dorp heeft minder. Gelukkig zit het Pakhuis in de buurt anders was ik al helemaal jaloers geworden op een supermarkt als dit <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Jopen heeft weer twee Don't tRYE this @home boxen, een grote en een kleine.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanKupers op 21-04-2021 18:23 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
The Garden Brewery heeft ook weer 20% korting op hun webshop met code BEERSOFAPRIL. Prijzen zijn incl. verzending (gaat per 24 blikken of box van 12). Heb dus even een hoppy box met 12x440ml IPA’s besteld voor slechts 44 euro :)

Nooit wat van ze gehad maar lijken me lekkere frisse bieren met dit lenteweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JohanKupers schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:22:
Barrel aged, minor detail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:45
Louwke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:27:
Ben blij dat mijn supermarkt in de buurt niet zo'n keuze heeft :+
Weet niet of mijn portemonnee en lichaam er zo blij mee zou zijn.
De verleiding steeds weer iets mee te nemen zou dan erg groot zijn :o
Haha same, zou me echt niet in kunnen houden. Vind het nu soms in de AH XL al lastig hier, aanbod is ook flink uitgebreid, wel met wat standaard bier maar wel mooie van Jopen, Uiltje, Two Chefs.
418O2 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:03:
[...]

Barrel aged, minor detail
Oei lekkere serie! Had laatst al een vintage variant uit de vintage box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:36
Pfff..toch wel aan de prijs :O 6,50€ per flesje en nauwelijks goedkoper dan zelf los samenstellen. Vorig jaar had je nog een box met 12 barrel aged Jopen biertjes voor €55,- Nu dus 10 euro duurder, 2 bier minder waarvan ook nog eens 2 geen vat aangeraakt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob112
Iemand deze al gekocht? 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p9f-_6_SJqtZs8yla-Ik2DPFPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZXE52wpKTtKgDVIrKiU8Fx1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@Rob112 Lijkt mij echt een verschikking en ik ben over het algemeen al niet te spreken over Lowlander (niet mijn ding zeg maar).

Maar hij is zó fout... must... taste... anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
Thalaron schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:33:
@Rob112 Lijkt mij echt een verschikking en ik ben over het algemeen al niet te spreken over Lowlander (niet mijn ding zeg maar).

Maar hij is zó fout... must... taste... anyway...
Had precies hetzelfde, toch maar langs de Hema geweest maar hij was al uitverkocht. Weet niet of ik daar nou blij mee moet zijn of niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb er vandaag een paar van gescoord bij de Hema. Waarschijnlijk dit weekend of met Koningsdag even proberen. Ik verwacht er niet veel van hoewel de mix van unieke ingrediënten mij wel aanspreekt :9

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Er1k989 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:11:
[...]

Pfff..toch wel aan de prijs :O 6,50€ per flesje en nauwelijks goedkoper dan zelf los samenstellen. Vorig jaar had je nog een box met 12 barrel aged Jopen biertjes voor €55,- Nu dus 10 euro duurder, 2 bier minder waarvan ook nog eens 2 geen vat aangeraakt hebben.
Scheelt natuurlijk dat dat van vorig jaar een actie was met 'oudere' barrel aged bieren. En 6,50 kosten ze toch ook bij de slijter om en nabij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

HansAnders07 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:35:
[...]

Scheelt natuurlijk dat dat van vorig jaar een actie was met 'oudere' barrel aged bieren. En 6,50 kosten ze toch ook bij de slijter om en nabij?
Sterker nog: In mijn herinnering kostten die flesjes altijd 7,50... Ook in de Jopen Kerk.
Ik denk dat de tijden van écht goedkope boxen wel op hun einde lopen; het verkoopt toch wel. En in de loop van het jaar verwacht ik dat we naast alleen overdag ook in de avond weer de kroeg in kunnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TMV

TMV

Even wezen shoppen O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/pEAgBPZ9xiSpLveIuU2Ekc9X.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door TMV op 23-04-2021 18:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
Zeker! En voor €2,50 viel hij me niet tegen. Geen overdreven sterke smaken, maar de framboos/vanille komt wel duidelijk naar voren. Het is een beetje een hype, en ik zou er ook niet veel meer over hebben dan €2,50, maar wel lekker om in het zonnetje te proeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
Net voor het weekend is de kleine box hier binnen gekomen. Enkel nog het basis bier gedronken, die was weer top! Qua prijs heb ik het er zeker voor over en vind ik het niet gek als je het vergelijkt met soortgelijke bieren, al krijg je volgens mij geen korting als je de box besteld ten opzichte van de losse flesjes (een kleine extraatje of bijvoorbeeld een proef glas is toch wel leuk als je de hele serie koopt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

Ik zag hier weer al die nieuwe Moersleutel artworks... hoop nieuwe bieren.
Dus vandaag maar weer DHL aan de deur mogen verwelkomen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF684Siqvo4wF0sJKFiz43kVWgM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RCSqzwIqG4pZa2HJ9811fGxb.jpg?f=user_large

Alleen de Coconut Milkshake heb ik al gehad, de rest is nieuw.
De dubbelen zijn om weg te geven (of te delen).

Jammer dat ik niet in Leende woon en naar de Plus kan overigens.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Om 12:13 kreeg ik een mailtje van Lowlander dat ze weer op voorraad waren. Meteen een aantal besteld om uit te delen. Ben benieuwd.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Klippy schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:07:
Ik zag hier weer al die nieuwe Moersleutel artworks... hoop nieuwe bieren.
Dus vandaag maar weer DHL aan de deur mogen verwelkomen :P

[Afbeelding]

Alleen de Coconut Milkshake heb ik al gehad, de rest is nieuw.
De dubbelen zijn om weg te geven (of te delen).

Jammer dat ik niet in Leende woon en naar de Plus kan overigens.
Die coconut milkshake is heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Eftalou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:46:
[...]

Heb er vandaag een paar van gescoord bij de Hema. Waarschijnlijk dit weekend of met Koningsdag even proberen. Ik verwacht er niet veel van hoewel de mix van unieke ingrediënten mij wel aanspreekt :9
Heb hem van het weekend geprobeerd. Voor €2,50 was hij prima, een fris biertje voor de warme dagen. De Tompouce moet je er wel echt zelf bij verzinnen. Als Milkshake blond heeft hij een zoete smaak. Al met al een goed alternatief voor bijvoorbeeld een Radler of een witbiertje. ;)

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Eftalou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:46:
[...]

Klopt. Online weer op voorraad, maar die voorraad is vast zeer beperkt.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:04
Napsju schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 06:41:
[...]

Klopt. Online weer op voorraad, maar die voorraad is vast zeer beperkt.
Nou dat was van korte duur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
https://vandestreekbier.n...3980713&mc_eid=f0197b0c1c

Vandestreek heeft een nieuwe box a 24 biertjes online gezet voor 50 euro. Beetje zomers met voornamelijk IPA + Non alcoholic biertjes (8 stuks).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4kHtfRBs3bqbufw3yeuScsH3dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUYFKDp4v9VQ4ayDuE39SI8N.jpg?f=fotoalbum_large

Verse ipas van de overkant.... Nog geen 3 weken oud en nu al in het zonnige Zeeland :)
2x Monkish en 2x Great Nation.
De twee Monkish zijn al op.... Heerlijk

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Uiltje fans hier? Wat vinden jullie van de overname door Swinkels?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbul3ZUz2I4rvuxRnDDSysuvrUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sSf6dHUhctkUNaARlnvJv57.jpg?f=fotoalbum_large
Weer genoeg voorraad voor het weekend :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
Dat supermarkten een steeds breder assortiment gaan voeren is in dit topic al duidelijk geworden.
Zelf mag ik ook niet klagen wat dat betreft (Frontaal, Kees, etc. staat hier gewoon in de buurtsuper).

Dit was echter nieuw voor mij: Een biertje speciaal voor de winkel :) .
In dit geval de Jumbo aan het Schubertplein in Apeldoorn. Daar zag ik opeens "Schubert Blond", natuurlijk door een lokale brouwerij gebrouwen (Puik)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHcTjdZc6PVWnA-9GfdSs9wZ96k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrjrlodC89sJuahvFdaXLWy3.jpg?f=fotoalbum_large

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
HansAnders07 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:53:
Uiltje zegt zelf dat Swinkels echt alleen distributie en promotie gaat doen, maar we gaan het wel zien.

Uiltje deed de laatste paar jaar weinig interessants meer, dus ik hoop van harte dat ze hierdoor meer ruimte krijgen om volledig op het brouwen te focussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Net eens de 150 Watt van 100 Watt meegenomen voor in het weekend. Ben wel benieuwd.
Claims als beste bier van NL en Gold Award op de Dutch Beer Challenge maken me altijd nieuwsgierig, maar als ik de vorige winnaars van DBC bekijk is er zeker beter in Nederland te krijgen.
Maar een goeie Quadrupel kan nog net qua weer, dus laat me verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

De laatste tijd vind ik hun biertjes helaas steeds meer van het zelfde worden, met minder positieve uitschieters dan een paar jaar terug. De kwaliteit is overall wel ok, maar de ze zijn in mijn ogen wel wat gezakt op de ranglijst qua interessante brouwers..

Verder hoop ik niet dat Swinckels zich met het brouwproces of recepturen gaat bemoeien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

De Trackdown vind ik altijd erg lekker als IPA, maar ook niet meer 'speciaal'. Bird of Prey en de handvol andere IPAs die ik gehad heb waren ook prima bier, maar niet iets dat me echt bij blijft.
Maar ik snap het idee wel, je begint als hobby, dan heb je met wat geluk succes en om dan te blijven groeien moet je met de groten mee om het te kunnen bijbenen. Niet erg, zal in het begin weinig veranderen ook denk ik aan hun bieren, maar grote kans dat over een paar jaar alleen het merk nog over is en het bier zelf steeds minder belangrijk wordt.
Zie je eigenlijk meteen al, je kan geen lid meer blijven van https://craftbrouwers.nl/ want niet meer 'onafhakelijk', krijgt geen awards meer voor craft bier, dus je wordt bijna vanzelf meer mainstream.
Ook geen ramp denk ik, eventuele gaten worden wel weer door andere/nieuwe brouwerijen opgevuld en/of de oprichters gaan over een paar jaar weer met een nieuw project verder met hun nieuw verdiende geld.
De bierwereld is hard, dus als je moet je winst pakken waar het kan en daarna weer een hobbyproject starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zonde van het uiltje. Het heeft imo de molen geen goeds gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:48:
Zonde van het uiltje. Het heeft imo de molen geen goeds gedaan
Klopt, maar het uiltje was al niet veel bijzonders meer, het was een leuk hobby project van ze, maar bezweken onder het eigen succes. Had het wel verwacht dat het ging gebeuren, en er zullen er nog wel een stel gaan volgen komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik ben niet echt fan van ‘t Uiltje, maar ik had er net een open toen ik het nieuws voor het eerst las :+

Ook een die reeds uit productie is. Was niet slecht maar ook niet veel meer dan dat.

Als er dan toch een grote partij de boel moest overnemen dan denk ik dat Bavaria nog geen slechte keuze is maar we zullen het zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADoMR3R6V_6b28Z4shbT0SuxtN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjZ1GLvHVNd6hcctgGCACuMl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Foxke schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:52:
[...]

Klopt, maar het uiltje was al niet veel bijzonders meer, het was een leuk hobby project van ze, maar bezweken onder het eigen succes. Had het wel verwacht dat het ging gebeuren, en er zullen er nog wel een stel gaan volgen komende jaren.
Mja er zat wel eens wat leuks tussen, maar ze deden goede ipa's toch? Die drink ik zelf niet, maar dacht dat die wel goed waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12:15
418O2 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:03:
[...]

Mja er zat wel eens wat leuks tussen, maar ze deden goede ipa's toch? Die drink ik zelf niet, maar dacht dat die wel goed waren
Ik heb een jaar met een groep vrienden meegedaan aan het fresh & fast abonnement. Elke twee weken een nieuwe verse release, allemaal hop-forward biertjes. Op zich vaak meer dan prima , maar werd voor mij wel een beetje eentonig. Ben er dus ook maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Hadden best wel aardige biertjes. Vaak genoeg van ze genoten. Laatst ook de Dr Raptor laboratory besteld en die smaakte toch aardig goed. Fuck de Christmas tree is on fire was ook altijd wel goed.

En natuurlijk de artwork is fantastisch op de blikjes. Zeker met de verhalen er bij.

Hoe dit uit gaat pakken geen idee. Hoop er het beste van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Thalaron Die ziet er wel lekker uit, zowel de omschrijving als het bier.
Heb nooit een stout van ze gehad, alleen IPAs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12:15
Andere vraag. Ik had nog enige hoop op Borefts 2021 in wat voor vorm dan ook, maar dat lijkt er echt niet meer in te zitten. Wat zijn vergelijkbare internationale bierfestivals binnen Europa? Liefst nog dit jaar, hahaha. Wil er gerust een roadtrip met een paar hotelovernachtingen aan wijden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die leuke en soms gewaagde baarel aged releases van het Uiltje zijn wel naar de achtergrond verdrongen ja.
Ze maken nu prima ipa's, maar het is wel meer van hetzelfde.
Dus nu staat er een grote jongen achter, en zal dit wel een fikse financiële impuls gaan geven.
Neemt niet weg dat ik graag Uiltje ipa's drink. En voor ander spul is er gelukkig genoeg keuze :)

In de BeerGeeks groep zie ik mensen helemaal 'door het lint' gaan hierover. Sommige figuren zijn wel wat triest, en iets te fanatiek.
Jorizzz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:22:
Andere vraag. Ik had nog enige hoop op Borefts 2021 in wat voor vorm dan ook, maar dat lijkt er echt niet meer in te zitten. Wat zijn vergelijkbare internationale bierfestivals binnen Europa? Liefst nog dit jaar, hahaha. Wil er gerust een roadtrip met een paar hotelovernachtingen aan wijden...
Ik vrees dat het dit jaar weinig wordt. Ik heb gelukkig nog de Billies tickets van vorig jaar. November is misschien net haalbaar.
Ik zou weer naar BPBW gaan dit jaar, maar dat zou eind mei zijn en is wederom een jaar doorgeschoven.

[ Voor 38% gewijzigd door Nyarlathotep op 29-04-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Klippy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:20:
@Thalaron Die ziet er wel lekker uit, zowel de omschrijving als het bier.
Heb nooit een stout van ze gehad, alleen IPAs.
Ik ben niet zo van de IPA’s en dat is inderdaad wat ik normaliter ook van ze voorbij zie komen. Vandaar dat deze mij wel aansprak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Nyarlathotep schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:22:
Die leuke en soms gewaagde baarel aged releases van het Uiltje zijn wel naar de achtergrond verdrongen ja.
Ze maken nu prima ipa's, maar het is wel meer van hetzelfde.
Dus nu staat er een grote jongen achter, en zal dit wel een fikse financiële impuls gaan geven.
Neemt niet weg dat ik graag Uiltje ipa's drink. En voor ander spul is er gelukkig genoeg keuze :)
De IPA's zijn inderdaad prima, maar voor mijn gevoel zaten daar een paar jaar terug meer positieve uitzonderingen tussen terwijl het nu meer een eenheidsmassa is denk ik..

Wat betreft echt mooie bieren moet ik meteen aan de Al9or1thm serie denken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
Uiltje heeft bij mij afgedaan toen er twee flesjes los van elkaar in de kofferbak van m'n auto geknapt zijn en de kroonkurken + wat glas tegen het plafond schoten, en mijn hele kofferbak + werktas naar ipa rook :X
Terwijl die flesjes met enkele anderen gewoon netjes bij elkaar stonden en niet konden bewegen. ;(
De rest was niks mis mee. De halzen van die twee uitjes waren dus geknapt.

Vandaag eens wezen kijken bij een lokale Jan Linders (met untappd verified venue)
Twee moersleutels meegenomen (motorolie en nog 1).
En twee van brouwerij de School. Die laatste kende ik nog niet. Een blondje (Juffie) en een Ipa (pi). Mooie etiketten ook. https://brouwerijdeschool.com/

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 29-04-2021 23:02 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Een overname is zelden een vooruitgang, zeker als het door zo'n grote jongen als Swinkels is.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Pagina: 1 ... 76 ... 198 Laatste