Thompson schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:24:
Ik schenk voor mezelf net een Urthel Samaranth in, die ik zelf toch wel wat hoger waardeer dan gemiddeld op untappd.
Wat zijn voor jullie nou echt van die bieren die jullie hoger waarderen dan anderen gemiddeld?
Als ik even snel door mijn hogere scores op untappd scroll en deze dan vergelijk met de scores van iedereen;
Gouden Carolus - Classic (ik denk nog steeds mijn favoriete makkelijk verkrijgbare goedkope speciaalbier)
D'n Draok - Redhead
De Twee Leeuwen - Quadrupel Schrobbeler Infused
D'n Draok - Sqaudron
BE+ER - Rispoetin
De Eeuwige Jeugd - Bullebak
Dit zijn bij mij bieren die 4.00 of hoger scoren en gemiddeld toch wel wat lager.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat een aantal van die ratings op een bierfestival waren, in heel goed gezelschap met een lekker zonnetje op de bol. Dus dat kan ze zomaar +.25~.50 hebben opgeleverd.
Maargoed, uiteindelijk is dat wat belangrijk is, dat het je op dat moment lekker smaakt en genieten van het leven.
Een Samaranth met 20 of 40 graden drinken zal ook een andere beleving zijn. Beleving telt ook mee in de ervaring natuurlijk.
Ik probeer zelf altijd een zo objectief mogelijke score te geven en dan op basis van het soort bier. Ik ben niet zo van de IPA maar met 40 graden kan ik die zeker wel waarderen. Dus dan wil ik graag weten welke van de IPA’s ik moet halen/pakken.
Een IPA met een score van 4 zal het bij mij nooit overleven wat smaakervaring betreft tegenover een Barrel Aged Quadruppel met een score van 3,5. Daar is de score wat strenger omdat ik er daar veel meer van haal.
Maar ik zie het als referentiekader voor mijzelf. Indien ik een biertje zie waarvan ik denk.. die was volgens mij erg lekker, die sla ik in. En ik zie op UnTappd dat ik hem lager dan 3 heb gegeven, dan laat ik hem staan.
Daarbij zal ik een normale Quadruppel beoordelen zoals die bevalt en niet gaan vergelijken met een Bourbon variantie ervan. Dat is wat prijs betreft meestal ook geen vergelijkingsmateriaal.
Verder is het de enige vorm van social media die ik gebruik. Ik heb mijn schoonvader, een vriend en 2 collega’s toegevoegd die allemaal liefhebbers zijn.
De gemiddelde scores zeggen mij verder niet zoveel. Dat gezegd hebbende; De meeste scoren gemiddeld hoger dan ik zelf zou toekennen en indien het gemiddelde onder de 3/3,25 zit dan laat ik ze, op uitzonderingen, na staan.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW