Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Gisteren een goeie vangst gedaan bij De Bierschuur..
Was er speciaal naartoe gereden omdat ik op instagram zag dat ze de nieuwe (2020) Silver Series van Pühaste in de schappen hadden staan..

Toen de medewerker mij heel enthousiast bezig zag om het e.e.a. in te laden, zei hij dat hij misschien nog wel een leuke verrassing had :D .
Ze hadden de kelder namelijk opgeruimd en daar stonden nog een paar doosjes Silver Series van eerdere jaren. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCQk-Ky7yZgm1xG4yQlM45Ee5D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYeXuFeISNbiXCTxl9IeZlvk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Nyarlathotep schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:38:En omdat jetsers bij mij vaak toch uit de koelkast komen, wordt ie alleen maar lekkerder naarmate de tijd verstrijkt :9
Hmmm, tsja, ik drink ze zo veel mogelijk meteen op de juiste temperatuur, als ze dan warmer worden, komt dt de kwaliteit niet ten goede, vind ik.
Nyarlathotep schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:38:Grote flessen gaan bij mij met dopje terug de koelkast in, en schenk ik weer bij als het glas leeg is. Ik heb het dan wel over flessen van 3F of iets anders niet-zwaars. Dikke stouts worden gedeeld en drink ik echt niet alleen op.
Tsja, grote flessen, maar 30-33 cl dan? Zet je die ook terug? En doe je daar dan ook 1,5 - 2 uur mee?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:22
Tripl3 D schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Hmmm, tsja, ik drink ze zo veel mogelijk meteen op de juiste temperatuur, als ze dan warmer worden, komt dt de kwaliteit niet ten goede, vind ik.

[...]

Tsja, grote flessen, maar 30-33 cl dan? Zet je die ook terug? En doe je daar dan ook 1,5 - 2 uur mee?
Als je koelkast op de goede temp staat (4 graden) dan drink je veel bier te koud. De smaakt wordt sterker/beter tot zijn recht als de temp wat hoger is.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Mich007 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:23:
Gisteren een goeie vangst gedaan bij De Bierschuur..
Was er speciaal naartoe gereden omdat ik op instagram zag dat ze de nieuwe (2020) Silver Series van Pühaste in de schappen hadden staan..

Toen de medewerker mij heel enthousiast bezig zag om het e.e.a. in te laden, zei hij dat hij misschien nog wel een leuke verrassing had :D .
Ze hadden de kelder namelijk opgeruimd en daar stonden nog een paar doosjes Silver Series van eerdere jaren. Resultaat:

[Afbeelding]
#jaloers O+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Artbij schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:30:
Als je koelkast op de goede temp staat (4 graden) dan drink je veel bier te koud. De smaakt wordt sterker/beter tot zijn recht als de temp wat hoger is.
I know, altijd eerst op tijd uit de koelkast halen, voordat je begint met drinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Kijk anders even dit filmpje vanaf 8:02 dan leggen ze uit wat zonlicht met bier doet (of je moet altijd alleen in het donker je bier drinken. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 09:27
Misschien een leuk stuk leesvoer voor jullie:

https://www.volkskrant.nl...este-porterbier~b3cb988a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sowieso een zwak voor de Howling Wolf, een van de eerste Porters die ik dronk (zonder dat ik wist wat het was) in een restaurant, en was meteen fan. Naast de smaak dus ook een stukje 'nostalgie' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Zeker!

Vooral leuk dat Koud Vuur zo hoog scoort, dat is ook wel het bier waarmee Bax zich op de kaart gezet heeft in bierland. Ik vind hem zelf net wat te lafjes, maar smaken verschillen natuurlijk!

Dat de Kernel en Kees beide in de top 3 staan verbaast me ook niks: heerlijke porters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tripl3 D schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

I know, altijd eerst op tijd uit de koelkast halen, voordat je begint met drinken
Ja of even het flesje/glas in de hand houden. Ik gooi er wel eens een thermapen in als ik echt zeker wil zijn B) . IR-thermometer werkt vrij slecht met schuim.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:55
Oei.....ik heb de Anchor Porter ook laatst gekocht. Staat nog in de kast. Dat voorspelt niet veel goeds :'( .

Het wordt tijd dat ik mijn voorraad maar weer eens ga aanvullen. Gaat veel te hard nu in de vakantie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32
Highfive95 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Oei.....ik heb de Anchor Porter ook laatst gekocht. Staat nog in de kast. Dat voorspelt niet veel goeds :'( .

Het wordt tijd dat ik mijn voorraad maar weer eens ga aanvullen. Gaat veel te hard nu in de vakantie. O-)
De weekendjes thuis i.p.v. in de kroeg zijn ook niet goed voor de voorraad :+

Gisteren even in de Biertonne geweest in Rijssen. Beetje tussen Speciaalbierhuis en het Pakhuis in. Maar Pakhuis blijft toch #1 hier in de regio.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
millerman_sf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Beiden zijn niet gerookt. Dat ging meer over mijn voorkeuren en afkeuren die helaas vaak slecht combineren. Qua rookbier vind ik de Vredesgijt van De Natte Gijt erg prettig. Maar daar is niet iedereen fan van. Ik hou ook enorm van Lapsang Souchong thee bijvoorbeeld.
Otmar Rauch en Otmar Rauch Bock zijn in die categorie ook erg lekker vind ik zelf. Al is die laatste wat moeilijker te vinden merk ik.

https://www.othmarbier.nl/onze-bieren/rauch/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hmm welke advent kalender.. moersleutel of van de biertonne. Heb alleen de motorolie van moersleutel gehad en die beviel goed. Dit lijkt een goede manier om veel van hun biertjes te proberen. Aan de andere kant, die van de biertonne ziet er ook goed uit met een focus op stouts, barley wines and BA.. volgens mij spot ik een pannepot en pohjala op die afbeelding dus dat begint ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkteuQgCguX63cTaiLmyM8qnf3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CK47iYPn5MqNw2c3HKudsNg.jpg?f=fotoalbum_large

Wat biertjes weer binnen via beermeister.nl

Ben heel erg benieuwd naar het donker met Whiskey van de Klinker! Direct twee flesjes besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Heb nieuwe set kokers Grand Prestige 2020 gekregen van HJ ter vervanging van mijn gebutste exemplaren
Iemand interesse in die gebutste set toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 24-10-2020 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08
Zojuist overstag gegaan en de Brewdog adventkalender gekocht. Had online een code gevonden voor 15% korting. Daarmee kwam het totaal op € 71,03 uit.

De code is BD40702-15OC8TO, doe er je voordeel mee! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S51sMne7ejmr1C6xXMAkwWgjAtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NeTiD7cqlFesel1jAFQeU21.jpg?f=fotoalbum_large

Waardige afsluiter van het weekend, heerlijk dik en smaken sterk aanwezig. Als je ‘m mee kan grijpen ergens is het een leuke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Tripl3 D schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Een paar uurtjes van 1 fles?
Ik vind de smaak van de meeste bieren (en zeker van dit soort bieren) hollend achteruit gaan bij ~ >30 min geopend.
Serieus? Een dikke barrel kan rustig uren open staan, zonder (naar mijn mening) ook maar iets te veranderen.
Sowieso...een goed glas BA bier...daar doe ik altijd langer dan een half uur mee, meestal een uurtje.
Een ipa is een heel ander verhaal....

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oxellaar schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Serieus? Een dikke barrel kan rustig uren open staan, zonder (naar mijn mening) ook maar iets te veranderen.
Sowieso...een goed glas BA bier...daar doe ik altijd langer dan een half uur mee, meestal een uurtje.
Een ipa is een heel ander verhaal....
Yep, ik zit nu al bijna 2 uur aan de IGFITMB Blend II van Frontaal, en hij wordt alleen maar lekkerder :9
Deze wint het voor mij ook van de Blend I. Gelukkig heb ik nog 2 blikken van elk :9 :9

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Hoe houd je dat koel?
Of smaakt dit bier het lekkerst op 20graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Nyarlathotep schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Yep, ik zit nu al bijna 2 uur aan de IGFITMB Blend II van Frontaal, en hij wordt alleen maar lekkerder :9
Deze wint het voor mij ook van de Blend I. Gelukkig heb ik nog 2 blikken van elk :9 :9
Ja, dat is wel een nieuwe maatstaf voor Frontaal hoor, die BA Blends! Proost :)

Mooi ook dat ze twee verschillende blends hebben kunnen maken die elk hun eigen fans hebben. Ik vind Blend I echt een stuk complexer, fruitiger en wat zoeter van smaak, waar Blend II echt veel meer in de warme, dikke chocolade en dropsmaken zit.

Maar ik zie meer mensen die Blend II beter vinden. Smaken verschillen, blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Raymond schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:15:
Hoe houd je dat koel?
Buiten zitten in de kou :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
Een ritje naar mijn vader in Zeevla (Zeeuws-Vlaanderen) resulteert meestal in een bezoekje aan de plaatselijke Gall & Gall om wat lekkere biertjes mee te nemen.

De buit van gisteren (samen met nog liquid dessert die we op voorraad hadden):
  • 2x Liquid dessert 11 Caribbean Coffeecake Tonka Stout
  • 2x Liquid dessert 12 Banoffee Cream Pie Oat-Stout
  • Tubed meat from a wall
  • Koudvuur van Bax Brouwerij
Verder al op gisterenmiddag:
  • Dutch bargain tripel
  • Big belly brewing papa midnight
  • Blitz weizen
  • IJbok
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK9mskyLDq-UiIWwS493_o2MnnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2L9VJpXNbi24o7hFb1M2MkgT.jpg?f=fotoalbum_large

De #7 hadden we nog staan, die stond ergens verdwaald en eenzaam in een bierzaakje, dus maar van de eenzaamheid gered :) Ik baal wel dat we pas bij 9 zijn ingestapt, had graag alle liquids eens geprobeerd.

Mijn vriendin is helemaal idolaat van de liquid desserts, dus bierwinkels in is nooit een issue. Ook langzaam opschuiven naar duurdere biertjes begint steeds minder een probleem te worden, liquid dessert 10 was 6 euro meen ik. Dus al met al een prima dagje.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Stufferdt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:03:
Een ritje naar mijn vader in Zeevla (Zeeuws-Vlaanderen) resulteert meestal in een bezoekje aan de plaatselijke Gall & Gall om wat lekkere biertjes mee te nemen.

De buit van gisteren (samen met nog liquid dessert die we op voorraad hadden):
  • 2x Liquid dessert 11 Caribbean Coffeecake Tonka Stout
  • 2x Liquid dessert 12 Banoffee Cream Pie Oat-Stout
  • Tubed meat from a wall
  • Koudvuur van Bax Brouwerij
Verder al op gisterenmiddag:
  • Dutch bargain tripel
  • Big belly brewing papa midnight
  • Blitz weizen
  • IJbok
[Afbeelding]

De #7 hadden we nog staan, die stond ergens verdwaald en eenzaam in een bierzaakje, dus maar van de eenzaamheid gered :) Ik baal wel dat we pas bij 9 zijn ingestapt, had graag alle liquids eens geprobeerd.

Mijn vriendin is helemaal idolaat van de liquid desserts, dus bierwinkels in is nooit een issue. Ook langzaam opschuiven naar duurdere biertjes begint steeds minder een probleem te worden, liquid dessert 10 was 6 euro meen ik. Dus al met al een prima dagje.
Ik moet de #12 nog ergens zien te scoren... dan heb ik de serie weer compleet _O_

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
AngelDust schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Ik moet de #12 nog ergens zien te scoren... dan heb ik de serie weer compleet _O_
Oooh, afgunst haha.

Zelf bij Bierwinkel Hop in Amersfoort al eens succes gehad ( de #7 en ik denk ook #9) en verder eigenlijk bij de plaatselijke Gall & Gall in Zeevla dus.

Ik las trouwens net op de site van de brouwer (big belly in Breda):
Please find below all the past Liquid Desserts with their Untappd ratings. Are you interested in these beers? We are able to brew them especially for you and your home market. Please contact us.

Ik zie kansen om een verzameldoos met alle liquid desserts te lancheren :D

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Raymond schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:15:
Hoe houd je dat koel?
Een dikke BA stout is vanaf een graad of 16....18 op zn lekkerst. 20 graden is dus geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Als je Liquid Desserts lekker vind dan zal de Dessert in a Can (ook deels Barrel Aged) van Amundsen ook wel goed in de smaak vallen. Wellicht heb je daar natuurlijk al paar van op!

[ Voor 28% gewijzigd door SemperFidelis op 26-10-2020 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:11:
Als je Liquid Desserts lekker vind dan zal de Dessert in a Can (ook deels Barrel Aged) van Amundsen ook wel goed in de smaak vallen. Wellicht heb je daar natuurlijk al paar van op!
Die Amundsen vind ik dus ronduit te ver gaan. Lijkt meer op een verzameling van hoe zoeter, hoe beter.
Als een wedstrijd voor, hoe meer ingrediënten, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
SemperFidelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:11:
Dat ik zeg dat de prijs per blik langzaam omhoog gaat, betekent niet dat je me moet verleiden tot nog een paar euro per blik erbij natuurlijk :+ Ken de brouwerij/serie niet, maar klikken klinken ook wel goed ja! Ik ben zelf geen enorme zoetekauw, maar samen met m'n vriendin zo'n ding delen is wel leuk en lekker. Thanks voor de tip in ieder geval!

Had me eigenlijk voorgenomen om mijn untappd wat meer te gaan vullen met de Belgische klassiekers. Mijn Untapped is best wel leeg (175 biertjes), omdat ik heel lang niks heb ingecheckt. Wil dus eerst proberen de wat meer gangbaardere biertjes ook te gaan taggen, zodat ik die ook allemaal weer eens probeer. Dan zijn de echt speciale ook weer wat specializer (wat een zin :9 ) in plaats van dat ik elke week een liquid dessert drink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
Oxellaar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Die Amundsen vind ik dus ronduit te ver gaan. Lijkt meer op een verzameling van hoe zoeter, hoe beter.
Als een wedstrijd voor, hoe meer ingrediënten, hoe beter.
Eens, die vond ik ook tegenvallen. Ik heb drie verschillende op, maar die hadden alle drie een beetje een chemische smaak. Dat heb ik met die Liquid Dessert serie nog niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Jorizzz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Eens, die vond ik ook tegenvallen. Ik heb drie verschillende op, maar die hadden alle drie een beetje een chemische smaak. Dat heb ik met die Liquid Dessert serie nog niet gehad...
Ik heb ze inmiddels bijna allemaal gehad ( alleen #8 en #12 nog niet ), maar de kwaliteit vliegt wel echt alle kanten op. Dat maakt het aan de andere kant ook wel een erg leuke serie.

Nummer #5 en #7 waren echt onwijs chemisch, niet geslaagd. Nummer #9 had last van een identiteitscrisis. Nummer #4 was erg zoet, maar die vond ik verrassend lekker.

Laatst #11 gehad. Die was wat aan de dunne kant, maar verder gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
Minimum92 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Ik heb ze inmiddels bijna allemaal gehad ( alleen #8 en #12 nog niet ), maar de kwaliteit vliegt wel echt alle kanten op. Dat maakt het aan de andere kant ook wel een erg leuke serie.

Nummer #5 en #7 waren echt onwijs chemisch, niet geslaagd. Nummer #9 had last van een identiteitscrisis. Nummer #4 was erg zoet, maar die vond ik verrassend lekker.

Laatst #11 gehad. Die was wat aan de dunne kant, maar verder gewoon prima.
#3 op Van Moll Fest 2019 gehad (dat is een evenementen waar ze allemaal bier schenken en mensen bij elkaar komen om over bier te praten, lijkt een beetje op een forum maar dan met echte mensen zeg maar)... mss niet helemaal representatief maar dit was wel het moment om verliefd te worden op Liquid Desserts. 5 dopjes gegeven
#6 vond ik ook erg goed, daar heb ik er ook nog eentje van staan
#7 vond ik idd ook behoorlijk chemisch, net niet
#8, #10 waren zeker aanraders,
#11 staat ook nog in de kast voor een speciaal moment.

Mocht er een box komen, ga ik die zeker aanschaffen.

Ik vond de Coconut Choc Chip Cookie van Amundsen wel super lekker, maar die zitten vaak wel op het randje...

[ Voor 4% gewijzigd door coldasice op 26-10-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36

TMV

Van de Liquid Deserts heb ik alleen #4 en #5 gehad, die ik eigenlijk beiden vond tegenvallen, inderderdaad ook echt chemisch. Zelf betere ervaringen met de serie van Amundsen (de Choc Chip Cookie is inderdaad super :9~ ) al had ik daar laatst de Neapolitan Ice Cream van en die was wel aardig chemisch ook weer... Blijkt een beetje een hit and miss met die extreme smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Laatst online: 22:48
Wat zijn ze toch allemaal aan het doen met kaarsvet de laatste jaren?

Ik zie het nu vaker dan ooit. En ik vind het echt super irritant. Voor die doen ze het? Hier wordt toch echt niemand blij van?

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Lennnn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:14:

Ik zie het nu vaker dan ooit. En ik vind het echt super irritant. Voor die doen ze het? Hier wordt toch echt niemand blij van?

Nou ja, dan ben ik meestal nog blij als het kaarsvet is zoals bij De Molen en geen keihard spul zoals bij Pōhjala :+
Dat laatste lijkt wel tof, maar is echt een crime soms. Bij De Molen ga je er met je opener ten minste gewoon doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lennnn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:14:

Voor de mensen die ze lang willen bewaren omdat de kroonkurk de plek is waar het kan lekken?
Sjieke uitstraling?

Doe mij maar blik :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja blik is wel beter, ook ivm lichtinval. Fles ziet er mooier/ambachtelijker uit, maar proef je niet (en als je het wel proeft niet ten positieve).

De molen doet overigens al heel lang aan kaarsvet, bij hen zeker niet iets van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Oogje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Voor de mensen die ze lang willen bewaren omdat de kroonkurk de plek is waar het kan lekken?
Sjieke uitstraling?

Doe mij maar blik :P
Ja, grappig is dat: zelfs bij blik zijn de eerste (Amerikaanse) brouwerijen met wax begonnen.

Ik weet het, dat gaat wel wat ver :D Het is een soort van inside joke geworden, bijna.

Als het er dan op zit, dan moet het in ieder geval flinterdun zijn zodat je de dop alsnog gewoon zonder moeite met een flesopener er af kan trekken.

Puhaste doet dat prima, Pohjala maakt de waxlaag veel te dik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Oh nog iets anders; ik ben een beetje aan het opruimen en kwam het boekje van To Ol tegen van deze maand.

Er zat een kortingscode bij: 30% voor de volgende 3 bestellingen: SnubleSorry .

De verzendkosten zijn altijd 112 krone (15 Euro). Dus vooral bij een grote bestelling is die 30% wel lekker. Dan zijn ze imo goed te betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:04
Bij die van Põhjala moet je af en toe er echt door heen zagen inderdaad :'). Ik vind het wel wat hebben, ter indicatie van een BA bier. Maar bij een blik ziet het er echt belachelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:02
AngelDust schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:
***Overzicht bier advent kalenders***

Jopen bier - €69,95
De Moersleutel - €129,99
Hopt - €69,90
Craft Only - €64,50
Mikkeler (DK) - €136,37
Brewdog (UK) - £49.95
Beerwulf - €59,99
To Øl (DK) - ~ €94,00
Beer Geeks - €85 (waarvan €10 voor het goede doel)
De Biertonne - €105

Er zullen vast (veel) meer zijn, maar voeg ze dan AUB toe :)
Emelisse - €73,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik stel mn eigen adventkalender wel samen, meer zekerheid op een fatsoenlijke prijs-kwaliteit verhouding :9

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-11-2024
Iemand ervaring met deze van beerwulf? https://laagst.nl/beerwul...0-24-biertjes-voor-e5999/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Minimum92
Na bijna een half jaar weer eens een Kees Barrel Project open getrokken. Wat blijft die serie toch ook meesterlijk goed af en toe!

De 19.06 barleywine blijft mijn favoriet, maar deze 20.05 (ook op Buffalo Trace Bourbon vaten) gaat ook erg goed naar binnen!

Zoet geurend, licht zoet in smaak, flink kruidig en nog net wat rook van de Export Porter. 👍🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPO3UP4phWe4kKpLEnjOxHfm9kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jttFz2nlkXtrPreGxKnbTEhz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
Minimum92 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:57:
Na bijna een half jaar weer eens een Kees Barrel Project open getrokken. Wat blijft die serie toch ook meesterlijk goed af en toe!

De 19.06 barleywine blijft mijn favoriet, maar deze 20.05 (ook op Buffalo Trace Bourbon vaten) gaat ook erg goed naar binnen!

Zoet geurend, licht zoet in smaak, flink kruidig en nog net wat rook van de Export Porter. 👍🏻

[/URL]
Dan ga je de nieuwe Caramel Fudge Stout gerijpt op Buffalo Trace barrels ook lekker vinden. Had ik van het weekend, smaakt ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
klaps schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Dan ga je de nieuwe Caramel Fudge Stout gerijpt op Buffalo Trace barrels ook lekker vinden. Had ik van het weekend, smaakt ook erg goed!
Ah, de nieuwe 2020 versie? Die kom ik vast binnenkort ergens tegen ja!

De Moonshine Bourbon variant van vorig jaar vind ik ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
https://webshop.gulpener....ner-bier-adventskalender/

Er komen nu wel heel veel adventskalenders. Waarschijnlijk de nieuwe variant van de lock down boxen, want die zie je bij deze horeca sluiting niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
Ik wacht nog wel ff met die adventskalenders. Vorig jaar kelderde de prijs zó hard richting 1 december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Brinkiewestland schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:20:

Er komen nu wel heel veel adventskalenders. Waarschijnlijk de nieuwe variant van de lock down boxen, want die zie je bij deze horeca sluiting niet
Ik ga deze denk ik wel bestellen. Ik gun Gulpener het wel.

Zij hebben het nu extra moeilijk aangezien bijna heel hun omzet door de horeca komt en dus is weggevallen.

En ze brouwen wel mooie speciale bieren dus ik ben ook wel benieuwd.

Dank voor het delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:07
Brinkiewestland schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:20:

Dit is wel een interessante. Ik ken alleen de Gulpener bieren die in de supermarkt liggen eigenlijk.

Overigens, ik heb al legio boxen voorbij zien komen van brouwerijen in deze tijd, dus die zijn er zeker wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Ja klopt. Ze maken leuke collabs en de ijsbock is erg lekker

Deze staat ook nog op mijn wensenlijstje
https://www.gulpenerbrouw...nten/brouw-je-eigen-bier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
ksborg schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Dit is wel een interessante. Ik ken alleen de Gulpener bieren die in de supermarkt liggen eigenlijk.

Overigens, ik heb al legio boxen voorbij zien komen van brouwerijen in deze tijd, dus die zijn er zeker wel :Y
Toevallig vorige week nog de Gulle Tinus 2019 BA eisbock op. Daar kwam ook mijn frustratie post over kaarsvet over. :D

Echt een uitstekend biertje. Aanrader. Maar misschien zit ie in de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:09
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:34:
Ik wacht nog wel ff met die adventskalenders. Vorig jaar kelderde de prijs zó hard richting 1 december.
Vooral die van Hopt ging naar ~€34 per doos als je er drie tegelijk bestelde. Ik ben toch niet van plan om elke dag er één te drinken, dus vind het ook prima om pas eind november / december de overgebleven voorraad te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mj_to86jgddNV774azDF5exyMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AS6Ql2a2Wl1vrSniUcgQLI9r.jpg?f=fotoalbum_large

Slijterij heeft uitgebreid waardoor ik de frontaal & kees project biertjes ook kan proberen. Moersleutel was ook een leuke verrassing, assortiment wordt steeds leuker.

Delirium puur om t glas die je gratis kreeg en de nocturnum blijft top imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Saitek schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:43:
[Afbeelding]

Slijterij heeft uitgebreid waardoor ik de frontaal & kees project biertjes ook kan proberen. Moersleutel was ook een leuke verrassing, assortiment wordt steeds leuker.

Ja die nieuwe delirium glazen zijn mooi. Hoop ze ook nog een keer hier in een dealtje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 14:51
Voor de liefhebbers van Hertog Jan Grand Prestige! Er loopt nu een aanbieding waarbij ze zeker niet duur zijn.

https://nl.pepper.com/aan...ge-166575#comment-1474565

Ga zelf vanmiddag maar eens even langs :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 20:19
Bij mijn lokale winkel kreeg je bij Delirium een gratis mond masker.. O-)
Ze geven wel spulletjes weg om het te promoten zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Saitek schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:43:
[Afbeelding]

Toevallig ook nummertje II van "I've got friends in the music business" op de kop kunnen tikken? Beide zijn echt heerlijke biertjes, maar nummer II vond ik nog net iets beter :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
JanW schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Toevallig ook nummertje II van "I've got friends in the music business" op de kop kunnen tikken? Beide zijn echt heerlijke biertjes, maar nummer II vond ik nog net iets beter :9~
Toevallig is die vandaag meegepikt voor mij door een bekende! Ben heel benieuwd naar beide :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Purehz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:33:
Voor de liefhebbers van Hertog Jan Grand Prestige! Er loopt nu een aanbieding waarbij ze zeker niet duur zijn.

https://nl.pepper.com/aan...ge-166575#comment-1474565

Ga zelf vanmiddag maar eens even langs :9B
Bij mijn lokale AH kost een 4-pack standaard iets van € 3,85. Dat is dan meteen ook de goedkoopste van zijn soort, de resterende 4-packs zijn duurder. Mogelijk een fout maar dat is al ruim een maand dan..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:11

racoon

mooowwww

Thalaron schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Bij mijn lokale AH kost een 4-pack standaard iets van € 3,85. Dat is dan meteen ook de goedkoopste van zijn soort, de resterende 4-packs zijn duurder. Mogelijk een fout maar dat is al ruim een maand dan..
op ah.nl kost het €3,29

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 14:51
met de jumbo actie dus ongeveer 2 euro per 4pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
50 eurocent per flesje is nog steeds duur voor suikerwater ;).

Al vind ik zelf de Grand Prestige wel goed te drinken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:19:
50 eurocent per flesje is nog steeds duur voor suikerwater ;).

Al vind ik zelf de Grand Prestige wel goed te drinken.
Waarom dan suikerwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Omdat hj veel suiker gebruikt. Terwijl goede brouwers helemaal geen suiker gebruiken.

Goed is niet altijd lekker.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Artbij schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Omdat hj veel suiker gebruikt. Terwijl goede brouwers helemaal geen suiker gebruiken.

Goed is niet altijd lekker.
Haha...een barley wine brouwen zonder suiker toe te voegen... grapje zeker? Een barley wine is nu eenmaal zoet en die zoete smaak krijg je echt niet alleen uit de mout.
Nagenoeg alle bieren met een hoog alcohol percentage hebben toegevoegde suikers.

En ooit van hergisting op de fles gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Oxellaar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Haha...een barley wine brouwen zonder suiker toe te voegen... grapje zeker? Een barley wine is nu eenmaal zoet en die zoete smaak krijg je echt niet alleen uit de mout.
Nagenoeg alle bieren met een hoog alcohol percentage hebben toegevoegde suikers.

Zelf de normale pils wordt flink gesuikerd.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Artbij schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Zelf de normale pils wordt flink gesuikerd.....
Wat probeer je nu te zeggen?

Dat suiker niet thuishoort in bier? Vind jij suiker niet lekker....
Klinkt een beetje alsof je ontdekt hebt dat er suiker in cola zit ;)

Want natuurlijk zit er in veel speciaalbier, heel veel suiker, wel of niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Normaal gesproken komt de alcohol uit de granen die gebruikt worden bij het brouwen. Niet uit toegevoegde rietsuikers.

De enige uitzondering zijn de radlers en 0.0 bieren. Daar wordt wel suiker bij gegooid.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvyFGzGeLhiqE4qVHe-UI8HRkrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmy7kheqnPfl5fQxjfLHAMes.jpg?f=fotoalbum_large

:9~

Dubbel gekocht (beide), voor nu en voor later. Zin in, misschien vanavond al 1 open trekken.

cc @AngelDust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Is8Y-2P69u4xrZromVUTt8YRR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5KejZOJooOsYcyJTGe9sqt1.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste tweede tripel ipa ooit, maar :9~
Lekker hoor.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 13:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Artbij schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:31:
Normaal gesproken komt de alcohol uit de granen die gebruikt worden bij het brouwen. Niet uit toegevoegde rietsuikers.

De enige uitzondering zijn de radlers en 0.0 bieren. Daar wordt wel suiker bij gegooid.
Nope, Bij veel speciaalbieren (zeker de Belgische en bij hogere alcohol percentages) en sowieso alle bieren met nagisting op de fles kunnen op meerdere momenten tijdens het brouwen en gisten tot totaal soms meer dan 30% suikers worden gestort. Dit maakt het bier meestal niet zoeter maar zorgt voor oa voor extra alcohol, prik, smaak en evt een donkerdere kleur. Alle soorten vergistbare suikers kunnen hiervoor gebruikt worden: riet, bieten, palm, bastaard of kandijsuiker. Zelfs stroop of honing. Als er bij het bottelen nog teveel suiker in het bier zit, wordt dit dus niet zoeter maar krijg je flessenbommetjes omdat de vergisting doorgaat en de druk door opbouw van CO2 te hoog oploopt. Bier waaraan onvergistbare suikers/zoetstoffen (zoals sorbitol) toegevoegd zijn, zijn over het algemeen goedkoop bocht (of kriek) waarvan getracht wordt het drinkbaar te maken door bij te zoeten. En aan pils (Reinheitsgebot) wordt meestal geen extra suiker toegevoegd. Dat klopt wel.

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 03-11-2020 06:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FKMollYg0r3d-jXI4vtic6whVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2YwA5l3aKmyQA7k279HMNzN.jpg?f=fotoalbum_large
Poah, dit is een goed stel hoor! Gisterenavond gedronken. Beiden héél erg lekker en ik twijfel nog welke mijn voorkeur heeft. De tweede leek vergeleken met de eerste een stukje scherper, minder smooth. Maar richting het einde van het glas vond ik hem stiekem misschien toch spannender, complexer dan de eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
Jorizzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:09:
[Afbeelding]
Poah, dit is een goed stel hoor! Gisterenavond gedronken. Beiden héél erg lekker en ik twijfel nog welke mijn voorkeur heeft. De tweede leek vergeleken met de eerste een stukje scherper, minder smooth. Maar richting het einde van het glas vond ik hem stiekem misschien toch spannender, complexer dan de eerste.
Gisteravond nr 1 op. Vanavond nummer2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
p.d.akkerman schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:53:
[...]

Gisteravond nr 1 op. Vanavond nummer2
Kun jij ze goed vergelijken als je ze niet direct achter elkaar proeft? Ik vind dat best moeilijk namelijk. Op zich geen probleem, want het is gewoon twee keer genieten geblazen, maar ik heb zelfs getwijfeld om ze tegelijk in te schenken en ze echt side-by-side te proeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaps
Gister het een en ander ingekocht bij Burg Bieren! Het blijft een leuk uitje om daar te zoeken naar bijzonder bier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlfJ19ZC42E5qpzsXXX5M88wo8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlv4SeijCcAspzujTGVaPaPE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
Jorizzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:34:
[...]

Kun jij ze goed vergelijken als je ze niet direct achter elkaar proeft? Ik vind dat best moeilijk namelijk. Op zich geen probleem, want het is gewoon twee keer genieten geblazen, maar ik heb zelfs getwijfeld om ze tegelijk in te schenken en ze echt side-by-side te proeven.
Smaak is voor mij ook het moment. Ik doe op untappd ook geen kenmerken. Gewoon een cijfer.

Een espresso in Italië smaakt altijd lekkerder dan eentje thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Artbij schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:31:

Wat je hier zegt klopt totaal niet. Verdiep je eigen iets meer in (craft) bierbrouwen, dan zul je zien dat het totaal anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
p.d.akkerman schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:53:
[...]

Smaak is voor mij ook het moment. Ik doe op untappd ook geen kenmerken. Gewoon een cijfer.

Een espresso in Italië smaakt altijd lekkerder dan eentje thuis.
Helemaal mee eens. Het is ook één van de redenen waarom ik überhaupt geen untappd gebruik. Maar bij een set als deze ben ik gewoon benieuwd wat de verschillende barrels doen met hetzelfde bier. Dus dan drink ik ze liever na elkaar, dan kan ik het beter vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Als lid van PINT heb jij je aangemeld voor de exclusieve korting van maar liefst €22,50 op een bestelling bij Beerwulf.com!

Dit is jouw unieke code: PINT-x-xxxxxx

Wacht niet te lang, want de code is tot 30 november 2020 te gebruiken. De code voeg je toe aan je winkelmand.

De code is éénmalig toepasbaar en geldig op alle losse flessen/blikken en bierpakketten.

Op 40 jaar PINT, Proost!

Voor € 37,49 de adventskalender besteld met de kortingscode.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
vuurtjih schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:04:
[Afbeelding]

Eerste tweede tripel ipa ooit, maar :9~
Lekker hoor.
Die drinkt weg als taxi. Heel lekkere taxi.

En dan kom je in erachter dat er alcohol in zit. Had hem van de zomer bij een bierproeverij in mijn achtertuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:27:
[Afbeelding]

:9~

Dubbel gekocht (beide), voor nu en voor later. Zin in, misschien vanavond al 1 open trekken.

cc @AngelDust
Ze zijn de winkels uit gevlogen... volgens mij op de meeste plaatsen zelfs al uitverkocht, als ze de schappen al gehaald hebben O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
JohanKupers schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:29:
Als lid van PINT heb jij je aangemeld voor de exclusieve korting van maar liefst €22,50 op een bestelling bij Beerwulf.com!

Dit is jouw unieke code: PINT-x-xxxxxx

Wacht niet te lang, want de code is tot 30 november 2020 te gebruiken. De code voeg je toe aan je winkelmand.

De code is éénmalig toepasbaar en geldig op alle losse flessen/blikken en bierpakketten.

Op 40 jaar PINT, Proost!

Voor € 37,49 de adventskalender besteld met de kortingscode.
Ik zit eens op die site van beerwulf te kijken, maar die hebben weinig bijzonder op dit moment zeg. Ik wacht nog even af of er vóór 30 november wat meer bieren tijdelijk wél voorradig zijn. Zo moet ik echt mijn best doen om een doosje leuke bieren te kiezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:02:
[...]

Die drinkt weg als taxi. Heel lekkere taxi.

En dan kom je in erachter dat er alcohol in zit. Had hem van de zomer bij een bierproeverij in mijn achtertuin.
Ik drink graag tripa, beetje winter ipa vind ik het.
Adroit Theory heeft ook een flinke hoeveelheid tripas, zijn stuk voor stuk geweldig.
En de can art, voor wie het interesseert, is bijzonder. Ik vind het mooi, maar dat is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44

Thompson

Beeromaniac

Ik heb volgens mij nog nooit een Tripa op. Wat voor smaak moet ik dan aan denken?
Zelf ben ik wel fan van (double) NEIPA / een stevige Hazy IPA, dat fruitige i.c.m. die IPA smaak, heerlijk!

Tips voor zulke zijn dus ook zeker welkom, ik ben er pas recent achter dat ik deze toch wel érg lekker vind. Huidige favoriet is de Tö Ol - Lost All Reason (Simcoe cryo edition)

Afgelopen weekend ook weer wat lekkere biertjes op waar ik er 1 toch even van wil vermelden, omdat die me echt verbaasde hoe lekker die was, van een brouwerij die ik nog niet kende en volgens mij 2,50/flesje;

Brouwerij de eeuwige jeugd - Bullebak (weizen triple)

Ook zo'n lekker fruitig smaakje waardoor het echt een goeie doordrinker is.

[ Voor 36% gewijzigd door Thompson op 03-11-2020 08:56 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Thompson schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:52:
Ik heb volgens mij nog nooit een Tripa op. Wat voor smaak moet ik dan aan denken?
Zelf ben ik wel fan van (double) NEIPA / een stevige Hazy IPA, dat fruitige i.c.m. die IPA smaak, heerlijk!
https://beergraphs.com/bg/182-whats-a-triple-ipa/

Het is niet echt een officiële bierstroming zoals je hierboven ook kunt lezen. Maar het komt ruwweg neer op een hele hoppige IPA met een hoog alcoholpercentage. Site geeft aan 10+%. Maar de bieren die ik vrij recent gehad heb, zitten soms ook tussen de 9 en 10% in. Voor mij maakt een goede Triple IPA dat het een goede verse IPA is met een hoog alcohol percentage. Dat laatste zorgt er vaak voor dat je een heerlijk bedompte/zware afdronk hebt.

Groot nadeel van dit soort bieren: Duur. Prijzen tussen de 8 en 10 euro voor verse 44cl blikken zijn geen uitzondering. Soms wat lager, soms zelfs wat hoger. Gelukkig heb je ook nog de massa productie: Troubadour Magma. Voor 2 euro nogwat per flesje zeker geen verkeerd bier en wat mij betreft één van de beste massa geproduceerde bieren.

Nu we het toch hebben over de TIPA of TRIPA of Triple IPA. Beer review tijd:

Troubadour Magma X Barrel Aged - The Musketeers
Afbeeldingslocatie: https://www.drankencircus.be/pic/pages/prod/2573.jpg
Na de eigenlijk veel te dure Duvel Barrel Aged Batch 4 van 25 euro, zag ik bij de lokale bierhandel de 75cl fles van de Troubadour Magma X staan voor 15 euro. Een veel meer redelijkere prijs voor een speciale fles. Om het 10 jarig jubileum te vieren hebben ze de Magma X gemaakt met een "beperkte oplage" van 10.000 flessen. Een iets wat vlakkere variant van de reguliere Magma die vervolgens gerijpt is op whiskey vaten. Ik denk wel dat dit een goede keuze geweest is want de reguliere variant is vrij uitgesproken met fruitige/zoete/honing achtige smaken. Het alcohol percentage is wel omhoog gegaan en je proeft zeker een tint van whiskey. Ik denk alleen niet dat het super lang heeft gelegen op whiskey vaten. Ik had er stiekem wat meer van verwacht. 4 uit 5.

The Tickle Monster (2020) - Siren Craft Brew
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/297538/files/341155217/image.jpg
Voor slechts 5,95 voor 33cl een relatief goedkope TIPA. Toch is dit wel een stevige jongen met 11%. Veel hopsoorten (o.a. Amerallio, Citra, Mosaic) maar ze hebben er mango twist gegeven aan het biertje. En dat zorgt ervoor dat het niet een super hoppig biertje is maar meer een zoetig biertje. En dat maakt hem ook heel verraderlijk want de 11% merk je pas als je weer opstaat. Ik denk persoonlijk dat het beter af was zonder de mango twist. 3,75 uit 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverchicken
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-01 22:32
Klopt, Barley wine is zoet. Reden is de hogere verhouding mout tov hoeveelheid water. Er wordt aangestuurd op een SG in de richting van 1095. Pils heeft een SG van rond de 1040 ongeveer.

Kleine nuance. Naast eigen ervaring met brouwen ook een aantal recepten opgezocht op de bekende brouwerforums. Suiker hoeft niet per se toegevoegd te worden voor een hoger SG. In de meeste gevallen wordt geen of weinig suiker toegevoegd. Ik zeg overigens niet dat de grote brouwers dit niet doen, ik ken immers de recepten niet (brouwers kennende geven ze die ook niet makkelijk).

Ander punt. Bottelsuiker wordt toegevoegd. Echter het alcoholpercentage is, ongeveer, 0,5%, of iets in die strekking. Dit staat verder log van het hoofdaandeel alcohol en hoe deze verkregen wordt (moet/water verhouding, of toegevoegde suikers.) Het aandeel alcohol dat toegevoegd wordt om CO2 te produceren versus de hoeveelheid alcohol typerend is voor de barley wine staat niet in verhouding met elkaar.
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Minstens zo belangrijk of zelfs belangrijker is het eind SG. Hoe lager de eind SG waarde, hoe meer suiker er is vergist. En hoe droger de smaak van je bier wordt.
Volgens mij is het bij o.a. barleywines gebruikelijk om een hogere eind SG waarde te behouden en dus meer restsuikers. Dat helpt ook bij de nagisting op de fles.

Maar helaas zie ik vaker speciaalbiertjes die worden gezoet met allerlei extra meuk. Dat vind ik vaak jammer omdat overdadige zoetheid alle anders smaken en het karakter van het bier negatief beïnvloeden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44

Thompson

Beeromaniac

Robkazoe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:13:
[...]
Gelukkig heb je ook nog de massa productie: Troubadour Magma. Voor 2 euro nogwat per flesje zeker geen verkeerd bier en wat mij betreft één van de beste massa geproduceerde bieren.
Oh verrek die heb ik dus ook afgelopen zaterdag op. Beviel erg goed zeker omdat ie ook lekker fruitig was. Maar doorgaans is zo'n triple ipa dus vooral heel erg hop/bitter en niet zo fruitig als de Troubadour Magma?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:31
Thompson schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:52:

Tips voor zulke zijn dus ook zeker welkom, ik ben er pas recent achter dat ik deze toch wel érg lekker vind. Huidige favoriet is de Tö Ol - Lost All Reason (Simcoe cryo edition)

Afgelopen weekend ook weer wat lekkere biertjes op waar ik er 1 toch even van wil vermelden, omdat die me echt verbaasde hoe lekker die was, van een brouwerij die ik nog niet kende en volgens mij 2,50/flesje;

Brouwerij de eeuwige jeugd - Bullebak (weizen triple)

Ook zo'n lekker fruitig smaakje waardoor het echt een goeie doordrinker is.
Zou Heavy Cross van Jopen eens een keer proberen. Zeer lekkere TIPA en gewoon bij de AH verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
De Heavy Cross is inderdaad een lekkere. Ooit een keer lekker op een terrasje gedronken in de veronderstelling een gewone IPA te drinken. Toen ik halverwege nummer drie opstond om naar de WC te gaan voelde ik me behoorlijk licht in m'n hoofd. Bleek 't om een 10% biertje te gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:42
Hey allemaal!

Recent dit topic gevonden nadat ik eerder al het whisky topic gevonden had.

Laatste tijd weer wat meer verschillende en speciale craft biertjes gaan drinken. Altijd leuk om wat nieuws te ontdekken. Merk dat ik veel naar IPA en (barrel aged) Stout grijp nu (met af en toe wat anders tussendoor).

- Een paar erg lekkere van de laatste tijd (afgelopen maand) die ik heb gehad.
- All Saints in the House van BlakStoc. Een spiced cider, die eigenlijk verrassen lekker wegdronk. (tip van de winkelier). Met kaneel, kardemom, en andere kruiden heerlijk winterse smaken die je eigenlijk op een koude dag voor een open haard moet drinken....
- Westvleteren 12. Bij toeval gevonden in een winkel tijdens een daguitstapje, en ja, die moet je nou eenmaal minimaal eens in je leven proberen. Was zeker lekker, maar naar mijn smaak iets overschat en overhyped.
- No. 10 Laphroaig barrel aged van Roodbaard brouwerij. Lekker, maar bijna de helft spoot er uit bij openen. was een koolzuurbommetje
- C4 van Nova Runda, gewoon een goede lekkere IPA met 4 hopsoorten.
- La trappe Quadrupel. Lekkere standaard en goed verkrijgbare quadrupel.
- "The Nuclear Mutant Beast versus the Reptilian from Hell". Verschrikkelijk lange naam, maar die was o zo lekker. Een black rye smoked IPA imperial / double black, gerijpt met "cedar chips" en Amaretto. Hier zou ik er nog wel een paar van op voorraad willen thuis, maar niet meer kunnen vinden. hopelijk ooit nog eens beschikbaar....

Hoop hier vooral leuke nieuwe suggesties te vinden en zal wellicht af en toe wat posten als ik wat lekkers heb gehad....

Denk nog na over een advent kalender, lijkt me ook wel leuk om te doen, en heb nog 2 weken vakantie de eerste 2 weken van December... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:25

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

[...]

Hier laatst zelf nog een barleywine gebrouwen van 10%, 21kg mout op 40 liter bier, 0 toegevoegde suiker >:)

Ontopic, zojuist weer even de webshop van het uiltje geplunderd, was aan het wachten op de apfelstrudel doppelbock, direct wat meer biertjes meebesteld:

Grandpa's Caffeine Fix v2
Howly Grail
Hops of Hazard
Ysbreeker
Fancy Pants

[ Voor 18% gewijzigd door Lawwie op 04-11-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vanmiddag komt de lokale brouwer hier in de stad weer een doosje langsbrengen.

#supportyourlocalbrewer

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:42
Welke brouwer is dat? Ik zit er ook aan te denken om van van de lokale brouwer(s) wat te bestellen. Ik zit in Eindhoven btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bucephalus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:38:
Welke brouwer is dat? Ik zit er ook aan te denken om van van de lokale brouwer(s) wat te bestellen. Ik zit in Eindhoven btw...
Stadsbrouwerij Cornelis

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:01
Ah top, kom al jaren op Tweakers en zie nu pas een speciaalbier topic!

Fervent Stout, Porter liefhebber. Maar de IPA's en varianten daarop gaan er ook goed in hoor als ik wat zin heb in wat lichters.

Favorieten brouwer hier toch wel de Moersleutel. Jammer van de prijzen vaak anders had ik er regelmatig wat meer van laten komen. Verder Emelisse, Jopen en het Uiltje zijn de brouwers waar ik het meeste van in huis haal.

Laatst in September ook een trip door Nederland gemaakt. Geslapen in slot Oosteinde waar Emelisse dus brouwt. En langs de barretjes geweest van Jopen, het Uiltje en de Moersleutel.

Toch eens wat vaker hier rondneuzen :)

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De inhoud van de Beerwulf adventskalender:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Shz8uH7i1FLjFgEd5KHH0fQmQMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asRHhjyXmSXXQ6BDAPeX3KgF.jpg?f=fotoalbum_large

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Brouwerij Frontaal heeft ook een actie voor Breda. Ze bezorgen in Breda 2 liter vers getapt bier in growlers, zie
https://www.facebook.com/BrouwerijFrontaal/
Pagina: 1 ... 59 ... 197 Laatste