Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:00
Lennnn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Oh, nice. Ziet er goed uit. Zal eens in de groep vragen of iemand hem met me wil bestellen. Alles 1x vind ik eigenlijk wel genoeg.
De gewone Stay Strong Box is volgens mij alles 1x :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:53
vuurtjih schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

De gewone Stay Strong Box is volgens mij alles 1x :+
Ja, maar voor 20 euro meer heb je alles 2x. Daar kan ik die 12 blikjes extra niet voor laten staan. ;)

edit: inmiddels besteld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lennnn op 12-10-2020 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Thompson schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:53:
Beste bierliefhebbers, over 2 maanden ga ik weer eens met een grote vriendengroep een proeverij doen.
Indien het tegen die tijd real-life kan dan doen we dat, maar het zou zomaar kunnen dat het weer een digitale "zoom" proeverij wordt. Uiteraard met wat versnaperingen erbij en wellicht ook een quiz of spelletje. Allemaal niet heel serieus dus, er doen ook genoeg mensen mee puur vanwege de gezelligheid (ze lusten uiteraard wel graag bier). Maar geen proefkaartjes met serieuze beoordelingen etc.

Nu heb ik dus weer opzoek naar leuke bieren. Bij voorkeur bieren die;
1. Nog niet veel mensen gedronken zullen hebben (nieuw of onbekend dus)
2. Niet al te prijzig (< 3€ per flesje)
3. Een leuk divers assortiment
4. Bij voorkeur goed en in ruime voorraad verkrijgbaar (bijv. bij De Caigny)

Eentje die ik zelf al in gedachten had is de nieuwe Monte Cristo van Bosteels.
Dat lijkt me een mooie afsluiter.

In totaal wil ik denk ik 5 bieren doen. Bij voorkeur dus verschillende stijlen en % ABV.
Wat hebben jullie aan tips? :)
Heb dit weekend een soortgelijks gedaan met drie vrienden, maar dan wel fysiek bij elkaar. De Monte Cristo stond er ook tussen, een erg mooi bier. Waar wij ook vrij enthousiast over waren was de Gulden Draak op Laphroaig vaten, gezien de grootte van de fles alleen niet handig voor een zoom proeverij :)

Onze line-up:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfE066cBk-DwMqsxe-SlwLlUOpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kg0T4qU2E8bUWtnCo1U0QbH.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Oxellaar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Is de prijs al bekend van het Moersleutel pakket?
Zojuist op Instagram:
~€120
70% moersleutel bieren (standaard)
30% gast bieren (willekeurig)
Gemixte stijlen

24 biertjes dus gemiddeld €5/stuk

[ Voor 23% gewijzigd door .Joop op 12-10-2020 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
.Joop schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Zojuist op Instagram:
~€120
70% moersleutel bieren (standaard)
30% gast bieren (willekeurig)
Gemixte stijlen

24 biertjes dus gemiddeld €5/stuk
Nette prijs, maar ik heb bijna alles wel op van de moersleutel wat ze op dit moment hebben staan.

Ik ga ergens een pakket samen laten stellen adhv mijn untapped geschiedenis.
Persoonlijk vind ik het een domper, om als "verrassing" een biertje te kopen wat ik al een keer op heb.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Oxellaar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Nette prijs, maar ik heb bijna alles wel op van de moersleutel wat ze op dit moment hebben staan.

Persoonlijk vind ik het een domper, om als "verrassing" een biertje te kopen wat ik al een keer op heb.
Misterhop heeft die functie ingebouwd, vind ik altijd erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Misterhop heeft die functie ingebouwd, vind ik altijd erg prettig.
Ik laat het via een kennis lopen bij een bierwinkel in Roermond, heeft geen webshop oid.
Gaat via appjes en tikkies.

Het word wel een verassing, maar samengesteld door iemand die je untappd even checkt op voorkeur.

[ Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 12-10-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
[...]

Dat heb ik ook, hoewel ik een paar bieren, met name hun IPA's, nog niet heb geprobeerd. Dus wellicht zonde. M'n vriendin heeft voorgesteld om voor mij een adventskalender samen te stellen O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:46
Ik kreeg zojuist een e-mail van Jopen. Zij komen dus ook met een adventskalender; https://www.jopenbier.nl/...4ab1df2&mc_eid=1392b8b2c5

Ik heb hem besteld :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Thalaron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:45:
Ik kreeg zojuist een e-mail van Jopen. Zij komen dus ook met een adventskalender; https://www.jopenbier.nl/...4ab1df2&mc_eid=1392b8b2c5

Thanks voor de tip, zocht er nog eentje. Deze besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:03
Thalaron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:45:

Dat lijkt me ook wel wat!

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 21:48
Al die kalenders zijn over een paar weken toch met korting te koop?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Artbij die van Jopen niet denk ik zo

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Als ze er over hebben wel natuurlijk. En daar zitten alleen bekende bieren in. Vind hem een beetje te simpel bedacht.

Ik ben zelf benieuwd naar deze.

Maar de verzendkosten weerhouden mij van een bestelling.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Artbij schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:18:
Al die kalenders zijn over een paar weken toch met korting te koop?
Bij grote webshops waarschijnlijk wel... Die laten vaak 24 bieren "speciaal" brouwen voor zo'n pakket.
En uitpakken en los op de site zetten, kost voor hun vaak meer dan een korting geven.

Maar denk dat Jopen en Moersleutel wel de moeite nemen om los te verkopen, want er zitten bieren in die ze veelal toch al los in de verkoop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Oxellaar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Bij grote webshops waarschijnlijk wel... Die laten vaak 24 bieren "speciaal" brouwen voor zo'n pakket.
En uitpakken en los op de site zetten, kost voor hun vaak meer dan een korting geven.

Maar denk dat Jopen en Moersleutel wel de moeite nemen om los te verkopen, want er zitten bieren in die ze veelal toch al los in de verkoop hebben.
Dat klopt. Maar dan koop ik zelf toch liever de bieren los die ik lekker vind :).

Maar ieder zijn voorkeur.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Artbij Helemaal mee eens, zeker de pakketten van de grotere webshops is een no-go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Artbij ik heb nog lang niet alles van Jopen gehad dus voor mij niet zo’n probleem. Daarbij was ik niet van plan een kalender te halen maar ik moet toch wat te doen hebben straks met kerst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Thalaron schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:50:
@Artbij ik heb nog lang niet alles van Jopen gehad dus voor mij niet zo’n probleem. Daarbij was ik niet van plan een kalender te halen maar ik moet toch wat te doen hebben straks met kerst...
Als je de biertjes van Jopen lekker vind is het sowieso een goede koop lijkt me :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik kreeg vandaag een mail van Pint die 40 jaar bestaan, waar je een kortingsbon van € 22,50 voor Beerwulf kon reserveren voor november. Dus die aangevraagd en dan kijk ik in november wel waar ik zin aan heb. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
JohanKupers schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:49:
Ik kreeg vandaag een mail van Pint die 40 jaar bestaan, waar je een kortingsbon van € 22,50 voor Beerwulf kon reserveren voor november. Dus die aangevraagd en dan kijk ik in november wel waar ik zin aan heb. :p
Klopt, als alternatief voor het festival dat zeer eigenlijk hadden willen vieren ter gelegenheid van dat 40-jarig bestaan. Prima cadeautje voor de Pint leden, lijkt me. Ben er best blij mee, in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik kwam deze deal tegen van Uiltje, ook niet verkeerd denk ik. Wel veel van dezelfde, maar als je het lekker vindt... 20 flesjes voor 40 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 14-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

[...]

Dit dus. Ik wacht de uiteindelijke box nog even af, maar ik vermoed dat ik het merendeel al een keer geproefd heb. Als "The Guild" eenmaal gaat starten dan haak ik denk ik wel aan. Dan hou ik daar gewoon rekening mee met mijn aankopen.

[ Voor 4% gewijzigd door ma9ma op 14-10-2020 15:55 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

ma9ma schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Dit dus. Ik wacht de uiteindelijke box nog even af, maar ik vermoed dat ik het merendeel al een keer geproefd heb. Als "The Guild" eenmaal gaat starten dan haak ik denk ik wel aan. Dan hou ik daar gewoon rekening mee met mijn aankopen.
The guild ?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Heb even een linkje toegevoegd in mijn vorige post. Had ik eigenlijk ook direct moeten doen...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

mrwolf schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:57:
Ik kwam deze deal tegen van Uiltje, ook niet verkeerd denk ik. Wel veel van dezelfde, maar als je het lekker vindt... 20 flesjes voor 40 euro.
Weekly deal week 42, tuurlijk :+
Kixtart schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:59:
https://www.uiltjecraftbeer.com/weekly-webshop-deal.html

20 uiltjes voor 40 euro. Mooie deal naar mijn mening. Wel alleen ipa's (verschillende sterktes)

[...]

Voordeel dat het bij jumbo (iig hier) gewoon uit de supermarkt te verkrijgen is. Gaat wel vaker mee hier ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Kixtart schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Weekly deal week 42, tuurlijk :+

[...]
Hij is wel iets veranderd t.o.v. vorige week :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

vuurtjih schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Hij is wel iets veranderd t.o.v. vorige week :+
Ik zie het nu ja :)
Het was 4 Trackdown, 4x Piewee and 4x FF Lekker met je Bek in Het Zonnetje, maar nu met 4x Dikke Lullen erbij :+

4 x Me, Myself & IPA
4 x Dr. Raptor
6 x Trackdown
1 x Piewee
1 x FF Lekker Met Je Bek In Het Zonnetje
4 x Dikke Lul 3 Bier

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Leuk die pakketten...Maar ik kies ze zelf wel uit.
Van alles één is genoeg voor mij, want verandering van bier....doet drinken! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3tCPQvlBPKRvzomyUj0bz23x5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arihERU2WCm7hUEghkeRTEYf.jpg?f=fotoalbum_large

3 Bean Stout - Bourbon Barrel Aged - LERVIG
Leap of Faith - Folkingebrew
Frontyard - Brouwerij Frontaal
I'm Not Mary - Wylam
The Chronic - Stigbergets Bryggeri
Singularity - Lehe Pruulikoda

Zeker naar die fles ben ik wel benieuwd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15

TMV

Where did that damn icon go?!?

Toch maar even de kalenderbox van de Moersleutel besteld. Ik ken het meeste van hun wel, maar het is (bijna) allemaal heerlijk spul dus een straf om het nog een keertje te drinken is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zit zelf ook te kijken voor een adventskalender. Had vorig jaar de Beery Christmas van Hopt, leuk exclusives maar niet allemaal even top. Vandaar dat ik nu naar die van Moersleutel zit te kijken, heb namelijk nog niets van hen gedronken (slecht, ik weet het :p).

Jullie hebben echter meer ervaring met Moersleutel: klopt het dat ze voornamelijk donkerdere/zwaardere bieren brouwen of heb ik het mis? Zie op de site dat ze namelijk maar enkele IPA’s/lichtere bieren brouwen. Weet ik een beetje wat te verwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV

TMV

JOM92 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:40:
Ik zit zelf ook te kijken voor een adventskalender. Had vorig jaar de Beery Christmas van Hopt, leuk exclusives maar niet allemaal even top. Vandaar dat ik nu naar die van Moersleutel zit te kijken, heb namelijk nog niets van hen gedronken (slecht, ik weet het :p).

Jullie hebben echter meer ervaring met Moersleutel: klopt het dat ze voornamelijk donkerdere/zwaardere bieren brouwen of heb ik het mis? Zie op de site dat ze namelijk maar enkele IPA’s/lichtere bieren brouwen. Weet ik een beetje wat te verwachten :)
Het zijn inderdaad veel dikke stouts en pastry stouts. Ze hebben echter ook een goed aantal (D)IPA's en NEIPA's gemaakt en ook soms een sour hier en daar.
De kwaliteit is bijna nooit iets op aan te merken, heerlijk spul (vind ik dan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik vind persoonlijk wel dat de stouts van moersleutel hun meest sterke punt is. Niet dat de IPA’s tegenvallen, maar de stouts zijn gewoon beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
Thanks, goed om te horen! Ik ben namelijk normaal een groot fan van alles wat met (D)IPA’s en (N)EIPA’s te maken heeft. Nog even in de twijfel dus of ik me een keer ga overgeven aan de kwalitatief goede bieren van Moersleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Hoewel ik de adventskalender van Jopen niet de meest spannende vind, hoewel... wie weet wat erin zit :)s
Wel is mijn ervaring met Jopen dat ik 95% lust waardoor het niet als een risico voelt.

Ik vind die van de Moersleutel/To Øl toch echt te duur. Het concept van Hopt is erg leuk (speciale brouwsels) maar het resultaat was mij vorig jaar toch erg laag wat scores betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:34:
Hoewel ik de adventskalender van Jopen niet de meest spannende vind, hoewel... wie weet wat erin zit :)s
Wel is mijn ervaring met Jopen dat ik 95% lust waardoor het niet als een risico voelt.

Ik vind die van de Moersleutel/To Øl toch echt te duur. Het concept van Hopt is erg leuk (speciale brouwsels) maar het resultaat was mij vorig jaar toch erg laag wat scores betreft.
Klopt inderdaad. Had laatst ook de box van To Øl met korting thuisgekregen en dat vond ik wel een aanrader. Alleen de prijs ligt wat mij betreft net iets te hoog om maandelijks te doen.

Misschien dat ik dan uiteindelijk toch maar zelf een decemberpakket ga samenstellen. Heb je zelf in de hand wat je krijgt, is alleen het verrassingselement eraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:34:

Waar zie je die van To Ol?

Moersleutel vind ik ook echt te duur. 130 euro voor 24 blikken. En dan heb ik daar waarschijnlijk ook nog een hoop van gehad. Mwah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik koop die van hopt wel ergens half december met 50 procent korting denk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Opvallend hoeveel mensen per se altijd maar nieuwe biertjes willen... Zijn die Untappd ticks dan echt zo belangrijk?

Heb net de Moersleutel box besteld. Ik heb op een paar na al hun bieren gehad, en lust er rustig een aantal opnieuw. En ik gun die gasten hun inkomsten.
Bovendien weet ik nu zeker dat ik topspul krijg voor dat geld :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Lennnn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Waar zie je die van To Ol?

Moersleutel vind ik ook echt te duur. 130 euro voor 24 blikken. En dan heb ik daar waarschijnlijk ook nog een hoop van gehad. Mwah.
Ik kreeg een e-mail van ze;
https://toolbeer.dk/produ...email&utm_source=omnisend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:52:
Opvallend hoeveel mensen per se altijd maar nieuwe biertjes willen... Zijn die Untappd ticks dan echt zo belangrijk?

Heb net de Moersleutel box besteld. Ik heb op een paar na al hun bieren gehad, en lust er rustig een aantal opnieuw. En ik gun die gasten hun inkomsten.
Mwa... Het gaat niet perse om Untappd ticks. Ik drink zeker wel dubbele, maar dan vooral traditionele Belgische bieren.

Zou niet weten waarom ik het echte craft bier, dubbel zou gaan laten leveren, in een verrassingspakket. Er is zoveel lekkers, dat ik het onnodig vind om sommige biertjes een tweede, of derde keer in de koelkast te krijgen.

Ik heb liever topspul naar eigen keuze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 19:46
Nyarlathotep schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:52:

Het leuke van zo'n verrassingspakket is juist om wat nieuws te leren kennen. Niks tegen bekend bier drinken, maar dan zoek ik liever zelf hetgeen uit waarvan ik weet dat ik het lekker vind ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

***Overzicht bier advent kalenders***

Jopen bier - €69,95
De Moersleutel - €129,99
Hopt - €69,90
Craft Only - €64,50
Mikkeler (DK) - €136,37
Brewdog (UK) - £49.95
Beerwulf - €59,99
To Øl (DK) - ~ €94,00
Beer Geeks - €85 (waarvan €10 voor het goede doel)
De Biertonne - €105

Er zullen vast (veel) meer zijn, maar voeg ze dan AUB toe :)

[ Voor 17% gewijzigd door AngelDust op 17-10-2020 15:16 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:41
AngelDust schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:

Jopen bier - €69,95
De Moersleutel - €129,99
Hopt - €69,90
Craft Only - €64,50
Mikkeler (DK) - €136,37
Brewdog (UK) - £49.95
Beerwulf - €59,99

https://toolbeer.dk/products/christmas-beer-calander-2020 93,38 Geen idee van eventuele verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:24
Hier net die van de Moersleutel en die van Jopen besteld. Nu al zin in december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Altijd weer een uitdaging, die website. Chromebook, nope. Firefox, nope. Chrome op Windows dan? Yes! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
AngelDust schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:

Jopen bier - €69,95
De Moersleutel - €129,99
Hopt - €69,90
Craft Only - €64,50
Mikkeler (DK) - €136,37
Brewdog (UK) - £49.95
Beerwulf - €59,99
To Øl (DK) - ~ €94,00

Goeie!

Doen we ook een review?
Ik heb met een vriend iig de Brewdog calender bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 16:28

Jeroen87

Bier Connaisseur

Ik heb zojuist toch de Moersleutel box besteld, maar die van Mikkeler en To Ol zien er in potentie ook goed uit.
Hopt laat ik aan me voorbij gaan dit jaar, (of haal ik ergens in de aanbieding voor de lol erbij).

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:22
Artbij schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Als ze er over hebben wel natuurlijk. En daar zitten alleen bekende bieren in. Vind hem een beetje te simpel bedacht.

Ik ben zelf benieuwd naar deze.

Maar de verzendkosten weerhouden mij van een bestelling.
Ik heb zelfs nog even gespiekt naar wat er inzat (via de spoiler link in dat artikel dat je linkt hierboven) en dat zag er voor mij wel interessant uit*. Maar idd die verzendkosten (en het feit dat ik hier nog een stuk of 25 bieren heb staan)... Als je het per unit uitrekent kom je uit op ca 3,50 euro per stuk uit. Er zijn dan nog duurdere pakketten/bieren, maar het is idd voor jezelf uitmaken of je er zoveel voor wilt betalen.

*
spoiler: indirecte info over de inhoud
Er zitten een stuk of 5 in die ik al heb gehad, maar het is op zich voor mij geen straf om die nog eens op te drinken. En de bij degenen die je nog niet kent is het natuurlijk altijd de vraag of ze in de smaak vallen, zeker als ze wat experimenteler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:46
Mocht er iemand nog een gratis glas en één biertje van Mikkeler bij een andere verzending willen; laat maar weten. Via die spin and win op de site de "grand prize" gewonnen, maar die kun je jammer genoeg niet bij het kerstpakket toevoegen. Vind de pakketten zelf wat te duur. Is dat het echt waard of komt dat ook vooral door de hoge BTW op alcohol in Denemarken?

De Beery Christmas kalender van Hopt was vorig jaar dan weer erg goedkoop, de kwaliteit was ook niet super. Toch vond ik het wel waard vanwege de verrassing en een paar leuke biertjes die er tussen zaten.

Jammer van de verzendkosten van Brewdog, rond de 50 á 60 is wat ik voor zo'n bieradventkalender over heb denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:47
JOM92 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Klopt inderdaad. Had laatst ook de box van To Øl met korting thuisgekregen en dat vond ik wel een aanrader. Alleen de prijs ligt wat mij betreft net iets te hoog om maandelijks te doen.

Misschien dat ik dan uiteindelijk toch maar zelf een decemberpakket ga samenstellen. Heb je zelf in de hand wat je krijgt, is alleen het verrassingselement eraf :P
Ik zit in zo'n Facebook groep van die To Ol beerclub, daarin werd ook gesproken over de advent.
Ze zeiden dat als je een aantal van die Gold boxen hebt gehad je ook al een groot deel van de inhoud van de advent hebt. Daarnaast vind ik 94 een beetje teveel, neig zelf naar die van Brewdog of Hopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
HansAnders07 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Ik zit in zo'n Facebook groep van die To Ol beerclub, daarin werd ook gesproken over de advent.
Ze zeiden dat als je een aantal van die Gold boxen hebt gehad je ook al een groot deel van de inhoud van de advent hebt. Daarnaast vind ik 94 een beetje teveel, neig zelf naar die van Brewdog of Hopt.
Ah inside info is altijd fijn. Afgelopen Gold box beviel me namelijk wel als (D)IPA en (NE)IPA liefhebber. Maar dan denk ik dat ik komende maand gewoon de Gold box met kortingscode op naam van mijn vriendin bestel :+
Is de halve adventkalender al bijna binnen :9

Die van Brewdog ziet er ook leuk uit inderdaad, maar ondanks de hoge prijs zit ik stiekem toch ook nog wel aan die van Moersleutel te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:47
JOM92 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Ah inside info is altijd fijn. Afgelopen Gold box beviel me namelijk wel als (D)IPA en (NE)IPA liefhebber. Maar dan denk ik dat ik komende maand gewoon de Gold box met kortingscode op naam van mijn vriendin bestel :+
Is de halve adventkalender al bijna binnen :9

Die van Brewdog ziet er ook leuk uit inderdaad, maar ondanks de hoge prijs zit ik stiekem toch ook nog wel aan die van Moersleutel te denken...
Ik las daar ook dat er in de komende gold boxen van Tool wat donkerdere bieren komen, waaronder wat barrel aged spul. Ben zeer benieuwd, ben ook gek van hun dipas en tipas.
Heb nu ook een gold box op m'n nieuwe adres besteld met andere email.

Vind die moersleutel echt te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
Klinkt goed, ben ook wel benieuwd wat ze in de donkere hoek weten te brouwen.
Alleen jammer dat de prijs nu plots hoger is voor NL. Had die Gold Box vorige keer met kortingscode voor ongeveer 31 euro. Nu is hij al 41 euro met korting: hogere verzendkosten voor NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Goh, ik vraag mij af waarom ze meer verzendkosten rekenen voor NL....Misschien heeft het ermee te maken dat mensen steeds de box bestellen met kortingscode op een ander e-mail adres.;)
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zou er zelf een keer gebruik van maken en dan is het wel goed. Anders krijg je straks iets soortgelijks als wat er met The Garden brewery gebeurde, namelijk een complete stop op leveringen naar NL.

Ik heb zelf de adventskalender van Tool besteld. Heb gekeken wat er vorig jaar in zat en dat bevalt mij wel. Heb die montly boxen nog nooit gehad, iets teveel IPA's vind ik. Nu nog even wachten op de black friday deal van hopt en dan heb ik wel weer voldoende :P

Dotabuff profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
Ook interessant, de Adventskalender van de Biertonne, bierwinkel in Rijssen. Doorgaans hebben ze een mooi assortiment, dus denk dat je bij deze kalender ook een aantal mooie bieren voor je kiezen krijgt: https://debiertonne.shop/...ntskalender-allround.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 17:37
Sinds een week of 2 ben ik oprecht verrast door onze lokale supermarkt. Ze hebben het assortiment "speciaalbier" duidelijk uitgebreid en gaan een stukje verder dan de "standaard" Leffe's en La Trappes.

Omdat mijn bier-aankopen zich toch voornamelijk op supermarkt-niveau vinden is dit toch wel een leuke ontwikkeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5G4CKCV7kU_Q7dALwwCEMF8bbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuQk67UZ4A4NjWQCyhLlNsl9.jpg?f=fotoalbum_large

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:20
Supermarkten doen het tegenwoordig zeker niet slecht nee.

Vanmiddag weer ritje Pakhuis in Albergen gemaakt, gehele nieuwe kelder vol bokbieren en wat NEIPA/DIPA's ingeslagen. Altijd fijn als de rekening meevalt bij de kassa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Best jaloers op al die bierwalhalla's in Twente en België. Is er in Noord-Holland nog een mooie bierwinkel te vinden die jullie aanraden? De Bierkoning ken ik, maar centrum A'dam is niet echt handig voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Saitek schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:13:
Supermarkten doen het tegenwoordig zeker niet slecht nee.

Vanmiddag weer ritje Pakhuis in Albergen gemaakt, gehele nieuwe kelder vol bokbieren en wat NEIPA/DIPA's ingeslagen. Altijd fijn als de rekening meevalt bij de kassa
Ik kom bij Pakhuis altijd met meer bier voor minder geld terug, dan als ik bij MisterHop oid bestel :+
Winkelmandje wordt alleen zo zwaar altijd _O- Gelukkig hebben ze ook winkelkarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
vuurtjih schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Ik kom bij Pakhuis altijd met meer bier voor minder geld terug, dan als ik bij MisterHop oid bestel :+
Winkelmandje wordt alleen zo zwaar altijd _O- Gelukkig hebben ze ook winkelkarren.
De winkelkarren zijn top ja, boodschappenmandje volpakken en je hebt weer een mooie voorraad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:46
mrwolf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:38:
Best jaloers op al die bierwalhalla's in Twente en België. Is er in Noord-Holland nog een mooie bierwinkel te vinden die jullie aanraden? De Bierkoning ken ik, maar centrum A'dam is niet echt handig voor mij.
Nog nooit geweest, maar deze kom volg ik toevalligerwijs op fb.
https://bierwinkelalkmaar.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 26-05 21:22
Spoetnik385 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:33:
Sinds een week of 2 ben ik oprecht verrast door onze lokale supermarkt. Ze hebben het assortiment "speciaalbier" duidelijk uitgebreid en gaan een stukje verder dan de "standaard" Leffe's en La Trappes.

Omdat mijn bier-aankopen zich toch voornamelijk op supermarkt-niveau vinden is dit toch wel een leuke ontwikkeling.

[Afbeelding]
Nice! Ik vond zelf de Seawise best lekker, altijd leuk als Zeeuws-Vlaming zo’n lokaal biertje. Wist niet dat die buiten lokale speciaalhandels te vinden was. 2e en 3e van links lijken mij Veluwse biertjes? Kan even de brouwerij niet verzinnen🤔

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
Stufferdt schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Nice! Ik vond zelf de Seawise best lekker, altijd leuk als Zeeuws-Vlaming zo’n lokaal biertje. Wist niet dat die buiten lokale speciaalhandels te vinden was. 2e en 3e van links lijken mij Veluwse biertjes? Kan even de brouwerij niet verzinnen🤔
De Heidebrouwerij is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:22

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, ik herken ook wel een aantal bieren die ik in een van de supermarkten die ik af ga heb zien staan (of al heb gehad). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Voor de advent kalender: De Beer Geeks versie: https://hollandcraftbeer....-beer-adventure-2020.html

Heb deze besteld en ben erg benieuwd, sowieso 10,- naar het goede doel.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
Voor mensen in de grensregio met Duitsland is deze voor €39 wel interessant bij Kaufland Getränkemarkt:

https://www.kalea.at/bier...er-edition-superbrauerei/
Afbeeldingslocatie: https://www.kalea.at/wp-content/uploads/2020/10/Bestueckung-BKDEBKBRBKSB.jpg

Lekker!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik werd volledig verrast bij de dorps-Jumbo met onder andere To Ol-bieren!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFcaZ6yCyKXASIE-FhR5JJRH5oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKNK40zEqot8WFOCAgWPcozQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

mrwolf schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:05:
[Afbeelding]
Dat zijn altijd mooie verrassingen! To Øl en Pohjala, nice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
[Afbeelding]
Beetje normale prijzen? Waar is dit?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:01
Hier in het Westland ook bij meerdere jumbo’s gezien. Die rechter heb ik voor 2,50 (50% korting) nog gered uit de bonusbak. Ze wisselen nog wel eens met de extra merken naast het standaard assortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
[Afbeelding]
Dan bof je wel met zo'n Jumbo. Altijd leuk als supermarkten dit in hun schappen hebben liggen. Whirl Domination is wat mij betreft een aanrader!

Bij mijn Amsterdamse stadsjumbo heb ik voornamelijk het 'normalere' aanbod aan Amsterdamse brouwerijen :p Leuk, maar na een tijdje ben je toe aan iets anders.

[ Voor 12% gewijzigd door JOM92 op 17-10-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Beetje normale prijzen? Waar is dit?
De prijzen weet ik niet meer precies, ergens tussen de 2,50 en 5 euro (die Cellar Series), bij de Jumbo in Landsmeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

ikloon

Product Owner
JOM92 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Bij mijn Amsterdamse stadsjumbo heb ik voornamelijk het 'normalere' aanbod aan Amsterdamse brouwerijen :p Leuk, maar na een tijdje ben je toe aan iets anders.
Bij de Jumbo in winkelcentrum Brazilië (Oost) hebben ze die To Ol bieren staan. Misschien daar eens proberen?

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Niet online
ikloon schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Bij de Jumbo in winkelcentrum Brazilië (Oost) hebben ze die To Ol bieren staan. Misschien daar eens proberen?
Dankje voor de tip! Mocht ik er eens in de buurt zijn even een kijkje nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:55
Van het weekend zag ik bij de Plus slijterij de Duvel Barrel Aged Batch 4 staan. Ze hadden er geen prijs bij, na lang zoeken bleek hij 25 euro te kosten. Toch wel nieuwsgierig naar de combinatie bourbon + Duvel, toch de gok maar genomen.

Gisteren open gemaakt en hij was erg lekker. Op de reuk, duidelijk de Bourbon te ruiken maar qua smaak leek er wel iets van Straffe Hendrik Wild in te zitten. Als het op Untappd een rating zou moeten geven, zou het ergens tussen de 4 en 4,25 hebben gezeten.

Maar toen zat ik nog eens na te denken over de prijs. En eigenlijk is dit toch wel best belachelijk dat ik hier 25 euro voor betaald heb. Fles was 0,75L dus dat verzacht de pijn wel iets. Maar dat is best wel stevig aan de prijs. Zelfs de meest exotische Amerikaanse IPA's zijn niet zo duur in de bierwinkel...

[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 18-10-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
[Afbeelding]
Nice! Maar eens vragen of de Jumbo in mijn dorp het ook kan krijgen. Best uitgebreid assortiment maar blikken als To nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-05 23:28
Robkazoe schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:43:
Van het weekend zag ik bij de Plus slijterij de Duvel Barrel Aged Batch 4 staan. Ze hadden er geen prijs bij, na lang zoeken bleek hij 25 euro te kosten. Toch wel nieuwsgierig naar de combinatie bourbon + Duvel, toch de gok maar genomen.

//

Maar toen zat ik nog eens na te denken over de prijs. En eigenlijk is dit toch wel best belachelijk dat ik hier 25 euro voor betaald heb. Fles was 0,75L dus dat verzacht de pijn wel iets. Maar dat is best wel stevig aan de prijs. Zelfs de meest exotische Amerikaanse IPA's zijn niet zo duur in de bierwinkel...
Zeker als je bedenkt wat een gewone fles duvel 0,75L kost. Die pak je soms mee voor €3,50 in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Robkazoe schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:43:

Gisteren open gemaakt en hij was erg lekker. Op de reuk, duidelijk de Bourbon te ruiken maar qua smaak leek er wel iets van Straffe Hendrik Wild in te zitten. Als het op Untappd een rating zou moeten geven, zou het ergens tussen de 4 en 4,25 hebben gezeten.

Dat is wel serieus geld inderdaad. Ik merk dit soms ook, verzameling dure bieren gekocht maar ook wat goedkope en dan beide eigenlijk even lekker vinden.

Met mooie BA flessen vind ik het vaak ook fijn om ze even in huis re hebben en naar het moment toe te leven wanneer ik hem ga openen. En dan ook echt genieten. Telefoon weg, vinyl aan en een paar uurtjes van die fles lurken. :9~

Speaking of which, hoe is het met de nieuwe BA @AngelDust? Gisteren vergeten te vragen bij van Erp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Saitek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Nice! Maar eens vragen of de Jumbo in mijn dorp het ook kan krijgen. Best uitgebreid assortiment maar blikken als To nog nooit gezien
Volgens mij inmiddels redelijk standaard bij de grotere Jumbo's

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:
[...]

Dat is wel serieus geld inderdaad. Ik merk dit soms ook, verzameling dure bieren gekocht maar ook wat goedkope en dan beide eigenlijk even lekker vinden.

Met mooie BA flessen vind ik het vaak ook fijn om ze even in huis re hebben en naar het moment toe te leven wanneer ik hem ga openen. En dan ook echt genieten. Telefoon weg, vinyl aan en een paar uurtjes van die fles lurken. :9~

Speaking of which, hoe is het met de nieuwe BA @AngelDust? Gisteren vergeten te vragen bij van Erp.
Welke? :+ Meerdere projectjes lopen momenteel ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AngelDust schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

Welke? :+ Meerdere projectjes lopen momenteel ;)
Nice! Geen idee. Ik heb mij laten vertellen dat er een BA aankomt binnenkort. :P Die van vorig jaar vond ik erg lekker in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Nice! Geen idee. Ik heb mij laten vertellen dat er een BA aankomt binnenkort. :P Die van vorig jaar vond ik erg lekker in elk geval.
Grutsk Whisky Infused - Hopelijk ergens einde jaar...
Grutsk BA (2 verschillende finishes) - Eind deze/begin volgende maand
Suver Nuver BA (1 finish) - Nog onbekend, ws begin volgend jaar.
??? BA (2 finishes) - Begin volgend jaar

8)

[ Voor 7% gewijzigd door AngelDust op 19-10-2020 13:15 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 17:25
Over BA gesproken, afgelopen weekend 2 lokale biertjes gehaald van de Stadsbrouwerij Eindhoven. Ik houd enorm van BA en gerookt bier, maar niet van donkere biertjes. Helaas is dat wel wat het meeste voorkomt. Altijd fijn dus als je iets anders tegenkomt, zoals deze 2:
- Pas de Saison XO - BA Calvados
- Non De Jus! BA Gin (Bottle Distillery collab)

Allebei erg lekker! Ik vond de Stadsbrouwerij in het begin niet zo boeiend, maar ze zijn flink beter geworden de afgelopen jaren. De Calvados BA is vrij zoet, zoals te verwachten is. Maar hij kan het goed hebben, leuk resultaat. De Gin BA vond ik echt heel erg goed. Jeneverbessen komen lekker door. Vooral goed als je ook van gin houdt dus. Deed me ook erg denken aan de Davo Bodega trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb zojuist de Mikkeller Christmas calender gekocht... Ga toch maar eens op de verassing toer.
Verwacht wel in hun box de beste bieren tegen te komen. Warpigs en Mikkeller San Diego kom je hier niet vaak tegen. En qua prijs is het ongeveer gelijk aan wat ik normaal wegdrink.... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 19-10-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

millerman_sf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:15:
Over BA gesproken, afgelopen weekend 2 lokale biertjes gehaald van de Stadsbrouwerij Eindhoven. Ik houd enorm van BA en gerookt bier, maar niet van donkere biertjes. Helaas is dat wel wat het meeste voorkomt. Altijd fijn dus als je iets anders tegenkomt, zoals deze 2:
- Pas de Saison XO - BA Calvados
- Non De Jus! BA Gin (Bottle Distillery collab)

Allebei erg lekker! Ik vond de Stadsbrouwerij in het begin niet zo boeiend, maar ze zijn flink beter geworden de afgelopen jaren. De Calvados BA is vrij zoet, zoals te verwachten is. Maar hij kan het goed hebben, leuk resultaat. De Gin BA vond ik echt heel erg goed. Jeneverbessen komen lekker door. Vooral goed als je ook van gin houdt dus. Deed me ook erg denken aan de Davo Bodega trouwens.
...maar beide niet gerookt of juist wel?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter

[Afbeelding]
Mooi assortimentje hoor, welke supermarkt?

ik zet mijn geld in op een franchisenemer van de Jumbo O-)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 14:47
Afgelopen week nog een setje Tree House en een Bottle Logic Fundamental Observation 2019 opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzMIRiUA01_uY1ZW5Y41rlLZEOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AHdDiOajK19FbyP3dURsqgO.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk spul van Tree house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
the_master schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:59:
Afgelopen week nog een setje Tree House en een Bottle Logic Fundamental Observation 2019 opgehaald.

[Afbeelding]

Heerlijk spul van Tree house
Heb die Tree House serie voorbij zien komen op Facebook.... Kosten waren niet gering voor "appelsap" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 14:47
Oxellaar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Heb die Tree House serie voorbij zien komen op Facebook.... Kosten waren niet gering voor "appelsap" ;)
Klopt, normaal zijn die prijzen echt hoog. Hier was de duurste gelukkig maar 15EUR (voordeel als je vrijwel bij de bron kan kopen) en super vers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@the_master Ja ik heb prijzen gezien van 90 voor 3 stuks. Dat gaat mij te ver, ook voor Tree House, maar 15 had ik ook zeker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 17:25
DeFeCt schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

...maar beide niet gerookt of juist wel?
Beiden zijn niet gerookt. Dat ging meer over mijn voorkeuren en afkeuren die helaas vaak slecht combineren. Qua rookbier vind ik de Vredesgijt van De Natte Gijt erg prettig. Maar daar is niet iedereen fan van. Ik hou ook enorm van Lapsang Souchong thee bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

millerman_sf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Beiden zijn niet gerookt. Dat ging meer over mijn voorkeuren en afkeuren die helaas vaak slecht combineren. Qua rookbier vind ik de Vredesgijt van De Natte Gijt erg prettig. Maar daar is niet iedereen fan van. Ik hou ook enorm van Lapsang Souchong thee bijvoorbeeld.
Die thee is ook mijn favoriet dus ik ga eens opzoek naar de Vredesgijt!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 17:37
Boudewijn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Mooi assortimentje hoor, welke supermarkt?

ik zet mijn geld in op een franchisenemer van de Jumbo O-)
Nope, alhoewel die inderdaad ook wel eens wat aparts hebben. Maar de Jumbo bij ons in de buurt zit tegenover een slijterij met een vrij behoorlijk assortiment.
Dit is bij onze lokale Dekamarkt.
Ze hadden altijd al een redelijke selectie, maar zijn dus sinds een paar weken echt "los" gegaan. Op de foto maar een klein deel wat ik nog niet kende, maar ze hebben ook wat bieren van Põhjala, 100 Watt Stadsbrouwerij Eindhoven en Brouwerij Wilderen.
Het assortiment van Troost lag overigens in de 50% korting-kar. Denk dat dat niet zo populair was.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Geen idee hoe ze dat doen bij Frontaal, maar ik ben weer in de marketing getrapt, vrijdag live Simcoe tasting :)

Nog meer Tweakers 'aanwezig'?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:45

Tripl3 D

Brother in Arms

Beekforel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:
Een paar uurtjes van 1 fles?
Ik vind de smaak van de meeste bieren (en zeker van dit soort bieren) hollend achteruit gaan bij ~ >30 min geopend.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12:59
Tripl3 D schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Een paar uurtjes van 1 fles?
Ik vind de smaak van de meeste bieren (en zeker van dit soort bieren) hollend achteruit gaan bij ~ >30 min geopend.
Serieus?
Ik kan ook rustig 1,5 - 2 uur van een goede (75cL) fles genieten hoor. De truc is dan alleen om niet alleen bij de juiste temperatuur te beginnen, naar ook dat tweede en derde glas weer. Beetje spelen met de timing voor mij, aangezien ik (nog) geen koelkast op 11 graden heb. Maar dat de kwaliteit zo snel achteruit zou gaan, dat heb ik nog nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 16:28

Jeroen87

Bier Connaisseur

Paar uur over 1 fles doen...dat lukt mij sowieso al niet :P Mooie BA fles duurt vaak wel iets langer om te drinken maar binnen 30 minuten is een flesje vaak wel op. (al is het vaak na uitschenken wachten totdat deze op de juiste drink temperatuur zit).

Dat de smaak achteruit gaat heb ik ook nog niet echt meegemaakt, smaak veranderd wel een beetje, maar meestal in het positieve door de opwarming.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik doe ook rustig anderhalf uur met een zware jetser hoor. Een flesje of blik dan.
En nee, de smaak gaat niet achteruit. Hij kan natuurlijk wel veranderen! En omdat jetsers bij mij vaak toch uit de koelkast komen, wordt ie alleen maar lekkerder naarmate de tijd verstrijkt :9

Grote flessen gaan bij mij met dopje terug de koelkast in, en schenk ik weer bij als het glas leeg is. Ik heb het dan wel over flessen van 3F of iets anders niet-zwaars. Dikke stouts worden gedeeld en drink ik echt niet alleen op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
Nog een adventskalender, deze is van Beer Republic en focust zich op Amerikaanse bieren. Interessant, net als de prijs! https://beerrepublic.eu/p...ican-advent-calendar-2020

Sowieso een interessante website, en nog niet vaak gezien in dit topic :)
Pagina: 1 ... 58 ... 194 Laatste