Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-09 11:29

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oxellaar schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:09:
[Afbeelding]
Batch #22....van oktober 2015 :) is grotendeels gerijpt op Duitse Single Malt vaten

Ben benieuwd, vrijdag gaat hij open :9
Ik hoop voor je dat ie lekker is. Mijn ervaring met de Oak Aged La Trappe is dat ie na een jaar of 3 wel over zijn top is.
Ik heb (2?) jaar de hele serie besteld (voor veel te veel geld) en pakweg de eerste 20 waren het écht niet waard. Geen koolzuur, dunne smaak. Slechts een handvol waren echt de moeite waard, maar als ik nu weer de optie zou krijgen zou ik ze niet meer kopen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
@Nyarlathotep Dat koolzuur is bij de #37 ook niet bij iedere fles gelijk is mij opgevallen.
De flessen die een kennis van mij daar kocht en leegdronk, zat weinig tot geen koolzuur in. De fles die hij voor mij meegenomen had, schuimde nog harder dan een gewone la Trappe Quadrupel.

Maar goed, we hebben vrijdag #38 ook en nog veel meer lekker spul op de lijst staan. Dus mocht de #22 wat tegenvallen, is dat niet zo erg.
Heel erg slecht zal hij niet zijn verwacht ik, gezien de scores hij nog steeds krijgt op untappd, al zegt dat zeker niet alles.

[Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 02-09-2020 14:58]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:50
AndereKoekoek schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:59:
Hoe bepalen jullie trouwens de meeste drinktemperatuur?
Hier op gevoel "denk ik". Het ligt gewoon in de koelkast, dus 4-7 graden.

Meestal proef ik eerst en als de smaak niet bevalt of ik vind hem te koud laat ik hem nog even opwarmen. Ben ook niet iemand die meteen zijn glas leeg drinkt. Je merkt wel vaak dat een bier anders gaat smaken als het warmer wordt. Pils moet in mijn ogen koud zijn. Maar de zwaardere bieren zijn lekkerder als ze wat warmer zijn.

Onthou ik dat? Welnee. Want de volgende keer doe ik waarschijnlijk het weer anders. Dus op gevoel....denk ik. :+

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:19
Steefmeister schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:07:
Het warme weer ligt inmiddels wat achter ons dus de zin op een speciaal biertje neemt ook weer wat toe. Een collega van mij is recent een speciaal bieren website begonnen met de focus op Limburgse bieren. Ik ga me eens laten verrassen met het Tour de Limbourg pakket. Was aangenaam verrast dat ik als inwoner van Zuid-Limburg de meeste bieren niet kende.

Ben erg benieuwd en ook naar de toekomst in hoeverre het assortiment uit gaat breiden en hoe de website zich gaat ontwikkelen. www.beermeister.nl
Leuke tip, direct wat pakketjes besteld. Wij gaan met 3 stelletjes weekendje weg en ik wil de rest verassen met wat speciaal bier. Ik had al wat "standaard" werk in huis. (La trappe quadrippel & Tripel karmeliet), dus nu 3 kennismakingspakketjes besteld.

Wens ze succes met hun eigen bedrijfje en zeg hem maar dat ik de bestelling t.n.v. "oma fien" (=mijn eigen pakketservicepunt :-P) VOOR de herfstvakantie nodig heb :9 ;)

• AngelDust
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

AngelDust

D'r mat net mear n**kt wurde!

Highfive95 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:02:
[...]

Hier op gevoel "denk ik". Het ligt gewoon in de koelkast, dus 4-7 graden.

Meestal proef ik eerst en als de smaak niet bevalt of ik vind hem te koud laat ik hem nog even opwarmen. Ben ook niet iemand die meteen zijn glas leeg drinkt. Je merkt wel vaak dat een bier anders gaat smaken als het warmer wordt. Pils moet in mijn ogen koud zijn. Maar de zwaardere bieren zijn lekkerder als ze wat warmer zijn.

Onthou ik dat? Welnee. Want de volgende keer doe ik waarschijnlijk het weer anders. Dus op gevoel....denk ik. :+
offtopic:
Lekkere rappe reactie op een post van 2016 ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
*** Suver Nuver, Tripel 9% *** Noflik, Blond 5% *** Grutsk, Quadrupel 10% *** kreas, IPA 6% ***

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 24-09 21:32

DeFeCt

je wéét toch

Robkazoe schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:14:
Na de heerlijke Triple NEIPA van Blech Brut dacht ik, zo moeilijk kan het toch niet zijn om een TNEIPA te maken maar dat valt toch wel een beetje tegen... In mijn ogen is een TNEIPA een heerlijk verse NEIPA met de bitter en fruitige tonen die daarbij horen. Met in de afdronk een beetje het bedompte zware wat meer naar een Triple neigt.

De afgelopen week heb ik drie nieuwe verschillende TNEIPA's geprobeerd maar vielen allemaal toch wel erg tegen. Gisteren de Big Yin TNEIPA van Overtone Brewing. Met een prijs tussen de 5 en 6 euro voor een 44cl blik niet al te duur. Had ook goede beoordelingen op Untappd. Hoewel het een goede NEIPA was, zat er voor mijn gevoel weinig Triple aan. Paar dagen daarvoor de Broda van Lobik wat als "Quadruple NEIPA" in de boeken moet staan. Maar dat was een tegenvaller omdat het zware alcoholpercentage de boventoon voerde. Bleef weinig van de overige smaken over. Als laatste de Salamander New England Triple IPA van Browar Stu Mostow. Maar dat was al een iets onder het gemiddelde NEIPA. Dan blijft het nog steeds wel een bovengemiddeld biertje maar er zijn zoveel betere NEIPA's te krijgen.

Volgens mij is het dus nog best lastig om een hele goede TNEIPA in elkaar te brouwen. Ga ze wel blijven proberen, tips hoor ik graag.
Ik leer de NEIPA's steeds beter te waarderen (traditionele IPA trek ik niet door de hop bitters) en dus was ik ook erg nieuwsgierig en heb de Broda gekocht, maar dat trok ik toch echt niet.. het branderige gevoel in je keel deed me denken aan het roken van zware shag, ik heb helaas het halve blik een enkeltje gootsteen gegeven, kreeg het echt niet weg.

Flickr

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
Dat branderige gevoel in de keel herken ik wel van de dikkere D/TIPA's en NEIPA's. Weet iemand waar dat van komt?

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 25-09 16:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Is het nu DNEIPA en TNEIPA? Want de units die ik koop heten meestal NEDIPA en NETIPA's ;)

Anyways, diegenen die ik op heb zijn over het algemeen niet boozy en zijn niet super branderig in de keel. Als er al een prikkeltje zit, dan komt dat door de esters uit de hopoliën. Die zijn er bij NEIPA's namelijk in overvloed. Kan me ook voorstellen dat die mogelijk een licht allergische reactie opwekken.

Lekkerste triple NEIPA die ik op heb is "Thank Your Lucky Stars", van Wylam. 10,2% ABV, dus zeker geen lichte jongen. Niet boozy, maar wel behoorlijk harsig. Dat kan verkeerd uitpakken, maar met deze combinatie van hoppen hadden ze voor mij de sweet spot te pakken. En meerderen met mij, want op Untappd krijgt 'ie (zeker voor een niet amerikaanse IPA) een zeer respectabele score van 4.34 op ruim 3,5k check-ins.

Andere goede NEIPAs die ik op heb:
Nector of Gods - Frau Gruber
Hand of Glory - Frau Gruber
Stratasphere / Wai-iti in Stratasphere - Frau Gruber
Hounds of Hell - Frau Gruber
Sons of Zerberus - Frau Gruber
DDH Nelson IPA - Ärpus Brewing Co
Oblivious - De Moersleutel
IPA - Cloudwater Brew Co
CY18 Simcoe - Cloudwater Brew Co
An Original Mix - Polly's Brew Co
Resting Brew Face - Mikkeler
Hop Slayer - Frau Gruber (geen echte NEIPA, imperial double IPA. Heeft wel het fruitige / hazy / harsige)

Voor de oplettende lezer, ja ik ben fan van Frau Gruber ;)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Highfive95
AngelDust schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:54:
[...]

offtopic:
Lekkere rappe reactie op een post van 2016 ;)
offtopic:
Beter laat dan nooit...... ;)

Verkeerde pagina ofzo aangeklikt. Helemaal niet in de gaten. Geen idee waarom ik op een post van 2016 reageer. 8)7

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:12

Vandaag mijn bestelling van beermeister.nl ontvangen. Ook zojuist eerste flesje opengetrokken. Een heer&meester blonde barones welteverstaan. Deze smaakt goed in ieder geval. Benieuwd naar de rest van deze Limburgse biertjes.

• hellsau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 18:15
plofkip schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:42:
Dat branderige gevoel in de keel herken ik wel van de dikkere D/TIPA's en NEIPA's. Weet iemand waar dat van komt?
Dat staat bekend als de 'hop burn'. Heeft te maken met hop die te lang in het bier blijft liggen bij het 'dry-hoppen'. Zie hier
Dit kan je dus sneller tegenkomen bij NEIPA's omdat ze daar meer smaak in willen stoppen welke afkomt van de hop. Dus dry-hoppen brouwers soms vrij lang. Maar het gaat niet alleen om de duur maar ook de techniek die de smaak geeft aan NEIPA's.
Verder krijg je het ook sneller bij hazy ipa's omdat er veel hopresten in het bier zitten.

Dotabuff profile

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

hellsau schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:56:
[...]

Dat staat bekend als de 'hop burn'. Heeft te maken met hop die te lang in het bier blijft liggen bij het 'dry-hoppen'. Zie hier
Dit kan je dus sneller tegenkomen bij NEIPA's omdat ze daar meer smaak in willen stoppen welke afkomt van de hop. Dus dry-hoppen brouwers soms vrij lang. Maar het gaat niet alleen om de duur maar ook de techniek die de smaak geeft aan NEIPA's.
Verder krijg je het ook sneller bij hazy ipa's omdat er veel hopresten in het bier zitten.
Hop burn inderdaad. En dat is iets wat ik liever niet tegenkom in mijn bier.
Als ik dit proef in een blik, en ik heb er nog meer van staan dan laat ik die rustig een maand of twee staan. Dan is de hop burn vaak wel verdwenen.
Het komt ook een beetje door die zinloze versheid hype. IPA's moeten zo vers mogelijk worden gedronken. En dan heb je de hipsters die weigeren een IPA te drinken die ouder is dan een week of drie :F

• Oxellaar
  • Niet online
@Nyarlathotep Dat een ipa, ouder dan 3 weken, oud zou zijn.. Ja dan ben je niet helemaal lekker idd.

Maar neemt niet weg dat een ipa, die geen hop burn heeft, wel het aller lekkerst is, als hij zo vers mogelijk gedronken wordt.

Alleen een ipa, die uit de US komt, zal nagenoeg altijd ouder zijn dan 3 weken, voordat hij in Nederland in je koelkast staat.
De meeste zijn al snel een maand daarvoor gecanned. Ik zie dit gewoon als erg vers...

• Mauritsvdb
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:47
Hi,

Is er iemand die weet hoe laat de voorverkoop begint van HJ Vatgerijpt zaterdag?

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Mauritsvdb schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:15:
Hi,

Is er iemand die weet hoe laat de voorverkoop begint van HJ Vatgerijpt zaterdag?
Welke info mis je op https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/?
Vanaf 5 september zullen onze rondleidingen op onze brouwerij in Arcen volledig in het teken staan van Vatgerijpt 2020, waar onze bieren negen maanden hebben gerijpt op verschillende vaten. Dit jaar organiseren we geen lanceringsevenement, maar kan je gedurende diverse weekenden in september en oktober een brouwerijtour boeken die volledig is gericht op Grand Prestige Vatgerijpt 2020.

Helaas zijn alle rondleidingen volledig volgeboekt, je kunt hier niet meer voor reserveren. Hertog Jan Vatgerijpt 2020 is vanaf 12 september online verkrijgbaar en vanaf 17 september in de brouwerijwinkel in Arcen (alleen geopend op donderdag en vrijdag van 13:00 – 16:00)

Start online verkoop
De verkoop via onze online brouwerijwinkel zal op zaterdag 12 september starten.

• plofkip
Ik denk het tijdstip van de online voorverkoop? :D

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 25-09 23:31
2 lokale biertje, 2 barrel aged en een Orvalletje gehaald om de vakantie door te komen.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:31
@Purehz je hebt aankomend weekend vakantie of..? O-)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

• TMV
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:03

TMV

Where did that damn icon go?!?

Purehz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:29:
2 lokale biertje, 2 barrel aged em een Orvalletje gehaald om de vakantie door te komen.
[Afbeelding]
Fijne biertjes! Leuke winkel ook wel, kom er ook zo af en toe :)

• Saitek
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 21:44

Paar biertjes opgehaald bij een nieuwe winkel in Almelo ‘het speciaalbier huis’. Leuk winkeltje, kan niet op tegen het Pakhuis in Albergen maar ideaal qua afstand.

Benieuwd naar de BA, all black en the envy of all. Al gaat de rest vast ook smaken :9B

• Purehz
  • Laatst online: 25-09 23:31
Thalaron schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:41:
@Purehz je hebt aankomend weekend vakantie of..? O-)
Aanvulling op de bestaande voorraad;)
Vakantie aankoop omdat ik niet vaak 6 euro neerleg voor een speciaal biertje. Normale aankopen zijn meestal van 1 tot 3 euro.
TMV schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:52:
[...]

Fijne biertjes! Leuke winkel ook wel, kom er ook zo af en toe :)
Toevallig kwam m'n vrouw er laatst mee dat er een speciaalbierzaak zat in Apeldoorn. Binnenkort nog een keer Burg bieren in Ermelo op de planning staan; qua assortiment toch iets uitgebreider. Zal dan waarschijnlijk met meer terug komen :P

• E2TK
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 26-09 10:19
Saitek schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:14:

Paar biertjes opgehaald bij een nieuwe winkel in Almelo ‘het speciaalbier huis’. Leuk winkeltje, kan niet op tegen het Pakhuis in Albergen maar ideaal qua afstand.

Benieuwd naar de BA, all black en the envy of all. Al gaat de rest vast ook smaken :9B
Ah ik wil er binnenkort ook eens naartoe. Ga nu meestal naar De Biertonne in Rijssen, net iets dichterbij vanuit hier. Het Pakhuis niet meer geweest sinds juni dit jaar, mooi aanbod altijd.

• Saitek
E2TK schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:45:
[...]

Ah ik wil er binnenkort ook eens naartoe. Ga nu meestal naar De Biertonne in Rijssen, net iets dichterbij vanuit hier. Het Pakhuis niet meer geweest sinds juni dit jaar, mooi aanbod altijd.
Pakhuis blijft als een uitje voelen voor mij. Hoe is het aanbod in de Biertonne? Anders voor de afwisseling daar eens langs, prima te doen qua afstand.

• E2TK
Saitek schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:53:
[...]

Pakhuis blijft als een uitje voelen voor mij. Hoe is het aanbod in de Biertonne? Anders voor de afwisseling daar eens langs, prima te doen qua afstand.
Niet een enorm aanbod bij De Biertonne, maar genoeg keus uit een erg leuke selectie, staat online: https://www.debiertonne.shop/nl/.
Na morgen 2 weken dicht i.v.m. vakantie.

• TMV

TMV

Purehz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:23:
[...]

Aanvulling op de bestaande voorraad;)
Vakantie aankoop omdat ik niet vaak 6 euro neerleg voor een speciaal biertje. Normale aankopen zijn meestal van 1 tot 3 euro.

[...]

Toevallig kwam m'n vrouw er laatst mee dat er een speciaalbierzaak zat in Apeldoorn. Binnenkort nog een keer Burg bieren in Ermelo op de planning staan; qua assortiment toch iets uitgebreider. Zal dan waarschijnlijk met meer terug komen :P
Zowel Hopdonders als Burg bezoek ik zo af en toe naast mijn andere favoriete adresje in Apeldoorn (Mitra bij 't Fort) en kom dan eigenlijk wel altijd met een flinke lading thuis :9~

• plofkip
Lang leve pakhuis Twente. Daar kunnen de Mitra op 't fort en hopdonders in Apeldoorn samen niet aan tippen. En ja ik kom oorspronkelijk uit Apeldoorn 😉

• TMV

TMV

plofkip schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:27:
Lang leve pakhuis Twente. Daar kunnen de Mitra op 't fort en hopdonders in Apeldoorn samen niet aan tippen. En ja ik kom oorspronkelijk uit Apeldoorn 😉
Ik kom dan weer van origine uit Twente :P

Eens dat ze niet kunnen tippen aan een Burg of Pakhuis, maar ik ga ook niet alleen voor het bier naar de Mitra, hij heeft ook een mooie selectie whisky >:)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Mijn vrouw was vandaag in Zaandijk en heeft voor mij bij brouwerij Hoop een fles Oudt Heyn en Syn Wyf Limited Edition meegenomen:

Ben benieuwd hoe die smaakt.

• Oxellaar
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:38:
[...]

Ik hoop voor je dat ie lekker is. Mijn ervaring met de Oak Aged La Trappe is dat ie na een jaar of 3 wel over zijn top is.
Ik heb (2?) jaar de hele serie besteld (voor veel te veel geld) en pakweg de eerste 20 waren het écht niet waard. Geen koolzuur, dunne smaak. Slechts een handvol waren echt de moeite waard, maar als ik nu weer de optie zou krijgen zou ik ze niet meer kopen.
Gisterenavond Batch #22 en #38 op.....
Maar de 22 won het toch van de 38. De 38 heeft op witte wijnvaten gelegen, maar vond het een beetje tegenvallen. Wel lekker, maar het vat is erg ver te zoeken. Zeker vergeleken met Batch #37 vond ik hem echt tegenvallen.
22 proefde je nog mooi het whiskyvat en was erg zacht. Koolzuur wel helemaal weg, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik vond hem erg goed, hij bleef prima overeind tussen al het andere bier tijdens de bottle share.

• link_mario
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 25-09 14:43

Gisteren de september levering van To Ol ontvangen. Dat wordt weer smikkelen van deze lading IPA's (oke, en 1 zuurtje).

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-09 18:25
Mauritsvdb schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:15:
Hi,

Was je hier nog achter gekomen? Ik wil mezelf ook verzekeren van een setje (heb alle jaargangen nog liggen :D)

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 04:57
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, Ik heb met even Googlen in ieder geval niet kunnen vinden hoe laat het is (of voorgaande jaren was).

• Saitek
Even flink ingeslagen in verschillende bokbieren en de chouffe geopend. Bok woensdag staat weer op de planning oOo

• E2TK
Zojuist een e-mail van Hertog Jan ontvangen.
Vanaf aanstaande zaterdag tussen 10:00 en 10:15u is Vatgerijpt – De Whisky Series in onze online Vatgerijpt webshop verkrijgbaar. Wees er snel bij, want het aantal flessen is beperkt verkrijgbaar. Door de beperkte oplage geldt er een maximum van één fles per variant per bestelling.

• Oxellaar
  • Niet online

Afgelopen zondagmiddag naar Mout bierfestival geweest in Nijmegen...
Corona proof festival is toch even wat anders. Max 4 man aan een tafel en je moet op je stoel blijven zitten.
Alleen voor het toilet mag je van je plek.. Is gewoon niet zo gezellig, maar toch goed dat er nog iets georganiseerd wordt.
Bestellen doe je via een qr code op je tafel, via een webpagina, betalen met iDeal en je bestelling wordt gebracht.

Qua bier was het goed, maar zeker geen topper. Veel bier alleen in blik...500ml, of fles, sommige van de tap.
Dus veel soorten proeven is lastig en bier was vrij prijzig. Pohjalas van €14, blikken van €12 waren geen uitzondering, €5 voor een taster.

Het was zeker gezellig, maar geef mij maar weer snel een normaal festival....

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 15:36
TMV schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:58:
[...]

Zowel Hopdonders als Burg bezoek ik zo af en toe naast mijn andere favoriete adresje in Apeldoorn (Mitra bij 't Fort) en kom dan eigenlijk wel altijd met een flinke lading thuis :9~
Als jullie toch in de buurt wonen, raad ik Marcels Drankenspeciaalzaak in Deventer ook aan :)

• Thompson
Nou de verkoop van HJ Vatgerijpt is vanmorgen om 10u begonnen, ben er 1x doorheen gekomen en toen faalde de betaling (bij ING kreeg ik nog wel de melding geslaagd, op de website van HJ was het ineens gefaald).

En inmiddels kom ik er al een kwartier niet meer doorheen :(

• Thalaron
@Thompson Bij mij blijft hij laden om mijn adres op te halen... Fijn dat je dat niet zelf kan invullen maar dat dit op basis van Postcode gezocht wordt door de site zelf...

Maar wel een drama weer... En 1 per bestelling... niet per adres? :X |:(

[Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 12-09-2020 10:22]

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

• E2TK
Ik heb inmiddels een status melding na betaling
BEDANKT VOOR JE BESTELLING.
Maar een e-mail bevestiging blijft al 20 minuten uit.

• Thalaron
Ik ben er net doorheen gekomen. Betaling gelukt en afgehouden van mijn rekening (voor de gehele set). Orderbevestiging direct ontvangen. :)

Succes verder allemaal!

• Thompson
Hier voor de 2e maal een gefaalde bestelling...

"DE STATUS VAN JE BESTELLING

BESTELLING GEANNULEERD.
De betaling voor order HJV201981 is mislukt.
Er wordt GEEN bedrag afgeschreven van je rekening."

Terwijl ik bij ING zelf nu nog wel zie dat het is ingehouden?

Vind het geen probleem als ik straks 2 of 3 sets krijg dus probeer maar gewoon nog een keer...

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:14
Gelukt hier :) duurde wel even, uiteindelijk via iPhone gedaan.

• Descriptor
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 22:30
Thompson schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:26:
Hier voor de 2e maal een gefaalde bestelling...

"DE STATUS VAN JE BESTELLING

BESTELLING GEANNULEERD.
De betaling voor order HJV201981 is mislukt.
Er wordt GEEN bedrag afgeschreven van je rekening."

Terwijl ik bij ING zelf nu nog wel zie dat het is ingehouden?

Vind het geen probleem als ik straks 2 of 3 sets krijg dus probeer maar gewoon nog een keer...
Zelfde probleem hier. 80eu (voor de gehele set) afgeschreven, maar daarna een foutmelding. Vervolgens na meerdere keren de website opnieuw te laden staat er de melding dat de bestelling geannuleerd is en het bedrag niet is afgeschreven....

En het telefoonnummer wat bij contact staat is pas vanaf maandag weer bereikbaar :/

Winners never cheat, Cheaters never win

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
Saitek schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:14:
[Afbeelding]

Moet 'm ook nog ff checken, stuk dichterbij dan Pakhuis voor mij. Al blijft Pakhuis wel leuk. Paar kameraden laatst meegenomen en die zijn meteen verkocht aan speciaalbier (en Untapp'd) sinds we daar zijn geweest :+

Huawei P30 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS4 Slim

• SilentThunder
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:21
Descriptor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:45:
[...]

Zelfde probleem hier. 80eu (voor de gehele set) afgeschreven, maar daarna een foutmelding. Vervolgens na meerdere keren de website opnieuw te laden staat er de melding dat de bestelling geannuleerd is en het bedrag niet is afgeschreven....

En het telefoonnummer wat bij contact staat is pas vanaf maandag weer bereikbaar :/
Dat probleem had ik bij de eerste keer toen ik er doorheen kwam ook. Geland op de betaalpagina, bedrag afgeschreven van de rekening en toen terug op de website, order geannuleerd. Toen heb ik maar direct een e-mail eraan gewaagd om toelichting te vragen, met ook een kopie van de afschrijving erbij en daar kwam het volgende antwoord op:
Door het grote succes van Vatgerijpt 2020 zijn er problemen met de website.

Als je een afschrijving hebt met daarop een HJV-nummer dan is de order goed binnengekomen.

Groet, Customer Service Hertog Jan
Inmiddels heb ik voor deze order ook een bestelbevestiging ontvangen :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

• Descriptor
SilentThunder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:52:
[...]

Dat probleem had ik bij de eerste keer toen ik er doorheen kwam ook. Geland op de betaalpagina, bedrag afgeschreven van de rekening en toen terug op de website, order geannuleerd. Toen heb ik maar direct een e-mail eraan gewaagd om toelichting te vragen, met ook een kopie van de afschrijving erbij en daar kwam het volgende antwoord op:

[...]

Aha, dus omdat het geld afgeschreven is en ik ook een HJV200 ordernummer heb kan ik er vanuit gaan dat het in orde is? Maar dan is het wel verwarrend dat er nog geen bevestiging mail is.

Dus eigenlijk even geen nieuwe order plaatsen nu?

naar wel email adres heb je gemaild? is dat hertogjan@staci.com?

[Voor 4% gewijzigd door Descriptor op 12-09-2020 10:57]

• Thompson
[...]

[...]

Hmm... Dan stop ik maar even met bestellen want dat heb ik inmiddels 3x 7(8)7

• E2TK
[...]

[...]

Welk e-mailadres heb je gebruikt om contact op te nemen?

• SilentThunder
Descriptor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:55:
[...]

Aha, dus omdat het geld afgeschreven is en ik ook een HJV200 ordernummer heb kan ik er vanuit gaan dat het in orde is? Maar dan is het wel verwarrend dat er nog geen bevestiging mail is.

Dus eigenlijk even geen nieuwe order plaatsen nu?
Op basis van hun antwoord, ga ik daar vooralsnog van uit ja. Ik heb ook een tweede bestelling geplaatst, die kwam er wel in 1x goed doorheen, waar ik ook direct een orderbevestiging per mail van kreeg. Van de eerste order die werd geannuleerd, duurde het zeker wel een half uur voordat ik daar bevestiging van kreeg. Je zou het nog wat tijd kunnen geven en anders er ook even een mailtje sturen?
E2TK schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:58:
[...]

Welk e-mailadres heb je gebruikt om contact op te nemen?
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 12% gewijzigd door SilentThunder op 12-09-2020 11:00]

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

• Descriptor
Ik heb hertogjan@staci.com net gemailed voor meer info. Ik zie nu ook dat vatgerijpt 2020 uitverkocht is :/

• m00
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:05
Descriptor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:07:
Ik heb hertogjan@staci.com net gemailed voor meer info. Ik zie nu ook dat vatgerijpt 2020 uitverkocht is :/
Dat ging rap... Ik heb nog net een "bestelling geannuleerd" met afschrijving en ordernummer.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:32
DATUM 12-09-2020 10:39
"Bedankt voor het bestellen van Hertog Jan Vatgerijpt.
We bezorgen je bestelling zo snel mogelijk."

ARTIKEL
1 X Vatgerijpt Speyside
1 X Vatgerijpt Highland

*O* *O*

[Voor 6% gewijzigd door streamnl op 12-09-2020 11:10]

Meer dan ik dacht...

• JohanKupers
  • Niet online
Blijft toch frappant dat online verkoop ook nooit eens zonder problemen kan. Het is altijd wat.

Nu kijken wat ik krijg, geld terug of vier flessen.

Edit: volgens de mail van zojuist de vier flessen. *O*

[Voor 16% gewijzigd door JohanKupers op 12-09-2020 11:11]

• streamnl
ik kreeg overigs wel een foutmelding nadat ik betaald had en het leek erop dat ik geen bevestigmail had gekregen.
Maar ik had hem ontvangen in spamfolder.

Meer dan ik dacht...

• m00
Nu wilde ik nog even rondneuzen bij HJ maar de hele pagina is eraf gehaald. Het setje van 4 was €80 maar wat kostten de aparte flessen?

• SilentThunder
m00 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:20:
Nu wilde ik nog even rondneuzen bij HJ maar de hele pagina is eraf gehaald. Het setje van 4 was €80 maar wat kostten de aparte flessen?
Volgens mij waren ze ook gewoon €20 per stuk :)

• Descriptor
m00 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:20:
20.-- Per stuk

• m00
SilentThunder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:21:
[...]

Volgens mij waren ze ook gewoon €20 per stuk :)
Dank :).

• Oxellaar
  • Niet online
Descriptor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:45:
[...]

Hier hetzelfde... Wat een k#t website.
Tot 2x toe €80 afgeschreven en geen bevestiging gekregen van de bestelling.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:14

Secsytime

Automagisch

Dat was wel even spannend vanochtend met die matige website van HJ, maar gelukkig heb ik een bevestiging op de mail gekregen. Volgens mij wordt deze serie van ze elk jaar populairder?

• JohanKupers
  • Niet online
Deze vond ik interessant omdat die perfect tussen speciaalbier en whisky past, de dranken die ik graag drink.

• Descriptor
Oxellaar schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:34:
[...]

Stuur net als ik, en een aantal anderen hier een mail naar hertogjan@staci.com. Zet je bank afschrijving erbij.
Als je op maandag ochtend 08:30 nog geen antwoord heb gehad, dan kan je ze bellen op 085 902 89 40.
Source: https://vatgerijpt.hertogjan.nl/service/contact/

Ik heb het gehouden bij 1 bestelling. Ik kwam op me mobiel wel bijna een 2de bestelling maar toen klapte de boel er weer uit. En gelijk daarna was het uitverkocht :+

• Oxellaar
  • Niet online
@Secsytime vorige serie heb ik weken na de release als complete set nog op hun eigen website kunnen kopen.

Dit ging bijzonder hard

@Descriptor Ja die mail heb ik ook direct verstuurd.

[Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 12-09-2020 11:43]

• streamnl
Oxellaar schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:34:
[...]

Dat dacht ik eerst ook.
Kijk eens in je spamfolder

Daar kwam bij mij de mail binnen.

Meer dan ik dacht...

• Descriptor
Belangrijke info voor iedereen die issues had met bestellingen bij Hertog Jan:

Uitverkocht
Wegens overweldigende belangstelling is onze Vatgerijpt webshop moeilijk bereikbaar. Onze oprechte excuses hiervoor, we doen er momenteel alles aan deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Alle geplaatste bestellingen worden in ons systeem geregistreerd, soms kan het voorkomen dat er ten onrechte een 'annulering' vermeld wordt. Alle geregistreerde betalingen worden verwerkt en de bestelling wordt z.s.m. geleverd. Bij meerdere afschrijvingen, geldt enkel de eerste betaling. Overige betalingen worden teruggestort. Via onze social kanalen laten we het weten wanneer de webshop weer op volle kracht bereikbaar is.

Staat nu in een pop-up op de hoofdpagina

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 26-09 17:34
Maar is het nu uitverkocht of is de shop offline? Wel bizar dit, vorig jaar en het jaar daarvoor kon ik na een paar weken gewoon nog bijbestellen :(

• Thalaron
Descriptor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:07:
Je kan hem op marktplaats vinden :+

Hoogste bod dat ik zo zag was € 400
Ik vermoed dat dat geen serieus bod zal zijn maar goed... wel triest...

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De vraag is dit jaar gewoon flink groter, helaas.... Ik was vergeten dat het om 10:00 al begon.

Als troost ben ik naar Hopt.NL gegaan, en heb daar de 9 flessen Fremont gekocht voor een bottle share.
Dus eigenlijk ben ik nu nog beter af :P

• JohanKupers
  • Niet online
Nieuwe mededeling op de Hertog Jan site:

Uitverkocht
Overweldigd door jullie interesse, moeten we mededelen dat alle flessen Vatgerijpt 2020 in onze online brouwerijwinkel zijn uitverkocht. Door de technische problemen begrijpen we dat we veel van jullie teleur moeten stellen, onze oprechte excuses hiervoor. Momenteel doen we er alles aan om de vragen die er zijn te beantwoorden.

Heb je een Vatgerijpt rondleiding geboekt? Er wordt een set voor je gereserveerd, deze kun je kopen na afloop van de rondleiding in Arcen.

• Oxellaar
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:50:
[...]

Dat dacht ik eerst ook.
Kijk eens in je spamfolder

Daar kwam bij mij de mail binnen.
Al naar gekeken, niets.
Maar geloof dat het wel goedkomt.
Waarschijnlijk zijn ze offline gegaan om orde op zaken te stellen....
Kan zijn dat de online voorraad op is, maar er is sowieso nog voorraad

• sig69
Thompson schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:55:
[...]

Hmm... Dan stop ik maar even met bestellen want dat heb ik inmiddels 3x 7(8)7
Als je teveel hebt neem ik ze graag van je over ;)

• sig69
Oxellaar schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:31:
[...]

Kan zijn dat de online voorraad op is, maar er is sowieso nog voorraad
Donderdag een ritje Arcen dan. Oh nee, dat is dik 2 uur rijden.

• Brinkiewestland
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:38
Gelukkig dat ik vandaag een set na de rondleiding heb kunnen kopen. Smaak was erg goed. Alleen de islay variant is erg heftig door de rook/ turf smaak.

We kregen de normale grand prestige om tussendoor de smaak te neutraliseren :)

• remzor
  • Laatst online: 00:14
Zelf net maar even bier gaan halen, o.a. Dochter van de Korenaar BA, vd Streek IPA’s, Juice Punch Greatest Hits V3 en V6, paar Struise bieren, De Molen BA, Sori BA, enz.

Meest benieuwd naar de Moersleutel Barcode paars, heb bijna alles van De Moersleutel gehad behalve de barcode serie :P

• Oxellaar
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:19:
[...]

Donderdag een ritje Arcen dan. Oh nee, dat is dik 2 uur rijden.
Niet meer nodig.... Zojuist een mailtje gehad dat de bestelling is aangekomen :)

@Nyarlathotep goeie tip... Heb The Rusty Nail maar besteld.. Die liep ik pas mis bij Beerdome

[Voor 15% gewijzigd door Oxellaar op 12-09-2020 18:22]

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:33
Thetallguy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:
Over Denemarken gesproken. Iemand hier lid van de To Øl Beer Club?

Kan je je nu met 50% korting op de 1e box voor aanmelden met de code 'indaclub' wat neerkomt op +/- €31 incl. verzenden voor 10 biertjes en wat merchandise. Vond ik wel leuk om even te proberen en als het niks is daarna gelijk het abonnement weer te cancellen :)

https://toolbeer.dk/pages/club
Hier nogmaals gebruik gemaakt van deze actie. Heerlijk spul! Code is nog geldig, alleen voor de vorm heb ik wel even een ander emailadres gebruikt. Bedankt @Thetallguy ! Na verzending gelijk maar weer annuleren.

Lekker!

• Descriptor
Descriptor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:40:
[...]

Stuur net als ik, en een aantal anderen hier een mail naar hertogjan@staci.com. Zet je bank afschrijving erbij.
Als je op maandag ochtend 08:30 nog geen antwoord heb gehad, dan kan je ze bellen op 085 902 89 40.
Source: https://vatgerijpt.hertogjan.nl/service/contact/

Ik heb het gehouden bij 1 bestelling. Ik kwam op me mobiel wel bijna een 2de bestelling maar toen klapte de boel er weer uit. En gelijk daarna was het uitverkocht :+
Vanmiddag bericht gehad van Hertog Jan dat mijn bestelling ondanks een foutmelding en afschrijving toch gelukt is. Heb nog geen bevestiging mail gehad, maar als het bier binnenkomt vind ik alles prima :9B

• Thalaron
Ik heb mijn set voor €200+ te koop gezet op mp en iedereen die een bod doet krijgt eenzelfde bericht. Betaal geen woekerprijzen en wellicht dat 2021 niet op MP terecht komt. Men kan het (gelukkig) niet waarderen. Zitten wel parels van een reacties tussen.

Ik hoop verder dat eenieder die een set wilde hier heeft kunnen slagen!

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:16
Thetallguy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:
Over Denemarken gesproken. Iemand hier lid van de To Øl Beer Club?

Kan je je nu met 50% korting op de 1e box voor aanmelden met de code 'indaclub' wat neerkomt op +/- €31 incl. verzenden voor 10 biertjes en wat merchandise. Vond ik wel leuk om even te proberen en als het niks is daarna gelijk het abonnement weer te cancellen :)

https://toolbeer.dk/pages/club
Ja, ik ben al een paar maanden lid. Prima bier. :)

• Oxellaar
  • Niet online
Lennnn schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:19:
[...]

Ja, ik ben al een paar maanden lid. Prima bier. :)
Sluit de afbeelding, die bij het Gold pakket staat, ook aan bij het pakket van deze maand?
Want dan heb je een dikke deal met 50% korting

[Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 13-09-2020 21:36]

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:16
Oxellaar schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:35:
[...]

Sluit de afbeelding, die bij het Gold pakket staat, ook aan bij het pakket van deze maand?
Want dan heb je een dikke deal met 50% korting
Nee, dat is een afbeelding van eerder. Maar nog steeds krijg je echt uitstekende bieren. Helemaal als je van IPA stijlen houdt dan zit je hier echt perfect. Af en toe ook prima sours erbij (die heb ik zelfs nog liever :) ).

Ik betaal overigens nu wel gewoon de volle mep, maar dat vind ik het ook nog steeds wel waard. Zit ook een stukje gemak bij. Ik vind het wel relax (en een leuke verrassing) om elke maand een postbode aan de deur te krijgen met nieuwe verse blikken. Leuk boekje met uitleg erbij. Dikke prima. :)

Eerder in dit topic staan wat foto's van wat je kreeg. Ik heb die van deze maand voorbij zien komen en een maand eerder heb ik zelf gepost.

• GNML
  • Laatst online: 24-09 19:35

GNML

applebuyguide.com

Brinkiewestland schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:54:
Gelukkig dat ik vandaag een set na de rondleiding heb kunnen kopen. Smaak was erg goed. Alleen de islay variant is erg heftig door de rook/ turf smaak.

We kregen de normale grand prestige om tussendoor de smaak te neutraliseren :)
Gelukkig heb ik hem op 26 september staan! hoe is de rondleiding, hoeveelheid in het glas etc?

Uiteindelijk zag ik ondanks de "bestelling is geannuleerd" pagina in mijn spam vanmorgen dat de bestelling verwerkt wordt!

iPhone x | HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

• Brinkiewestland
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:38
GNML schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:06:
[...]

Gelukkig heb ik hem op 26 september staan! hoe is de rondleiding, hoeveelheid in het glas etc?

Uiteindelijk zag ik ondanks de "bestelling is geannuleerd" pagina in mijn spam vanmorgen dat de bestelling verwerkt wordt!
Wij kregen bij de start een normaal glas grand prestige om mee te vergelijken. Van de vatgerijpte kreeg je steeds een klein beetje om te proeven (twee slokken). Voldoende om een goed beeld te krijgen

Het leuke is dat je nu een andere route en uitleg krijgt dan bij de normale rondleiding en dat je ook veel meer kan vragen aan de gids. Je komt nu ook bij de vatenopslag. De vatgerijpt voor het voorjaar 2021 ligt er al te rijpen, maar het is nog niet bekend om welke vaten het gaat

Zeker de 4,5 uur reistijd waard geweest

• Mich007
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 16:03
Napsju schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:28:
[...]

Hier nogmaals gebruik gemaakt van deze actie. Heerlijk spul! Code is nog geldig, alleen voor de vorm heb ik wel even een ander emailadres gebruikt. Bedankt @Thetallguy ! Na verzending gelijk maar weer annuleren.
Hahaha.... Thanks voor de tip. Ben benieuwd hoeveel maanden dit nog gaat lukken ;)
Heb voor de zekerheid ook maar even een ander afleveradres gekozen.... :+

• JohanKupers
  • Niet online
JohanKupers schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:10:
Blijft toch frappant dat online verkoop ook nooit eens zonder problemen kan. Het is altijd wat.

Nu kijken wat ik krijg, geld terug of vier flessen.

Edit: volgens de mail van zojuist de vier flessen. *O*
Dus toch niet, kreeg net deze mail:

Beste bierliefhebber,

Zaterdag 12/09 heb jij een Vatgerijpt 2020 bestelling gedaan via de Vatgerijpt webshop. Allereerst, hartelijk dank voor je interesse en geduld.

Het spijt ons te moeten melden dat jouw Vatgerijpt bestelling niet geleverd kan worden. Als gevolg van de technische problemen die we ondervonden is onze voorraad niet voldoende toereikend om alle bestellingen uit te leveren. We begrijpen dat de fout hier volledig aan onze kant ligt en vinden het een uiterst vervelende situatie. We ontnemen je hiermee de kans om deze speciale bieren te proeven en willen de teleurstelling graag wat verzachten met een compensatie. We bieden je graag een voucher aan t.w.v. 10 euro
(+ gratis verzending), vrij te besteden in onze online brouwerijwinkel. Binnen een paar dagen ontvang je separaat een mail met daarin je persoonlijke voucher.

Het volledige aankoopbedrag zal worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

We hopen je teleurstelling hiermee iets verzacht te hebben en willen graag nogmaals onze oprechte excuses aanbieden.

-O-

• Oxellaar
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:44:
[...]

Dus toch niet, kreeg net deze mail:

Beste bierliefhebber,

Zaterdag 12/09 heb jij een Vatgerijpt 2020 bestelling gedaan via de Vatgerijpt webshop. Allereerst, hartelijk dank voor je interesse en geduld.

Het spijt ons te moeten melden dat jouw Vatgerijpt bestelling niet geleverd kan worden. Als gevolg van de technische problemen die we ondervonden is onze voorraad niet voldoende toereikend om alle bestellingen uit te leveren. We begrijpen dat de fout hier volledig aan onze kant ligt en vinden het een uiterst vervelende situatie. We ontnemen je hiermee de kans om deze speciale bieren te proeven en willen de teleurstelling graag wat verzachten met een compensatie. We bieden je graag een voucher aan t.w.v. 10 euro
(+ gratis verzending), vrij te besteden in onze online brouwerijwinkel. Binnen een paar dagen ontvang je separaat een mail met daarin je persoonlijke voucher.

Het volledige aankoopbedrag zal worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

We hopen je teleurstelling hiermee iets verzacht te hebben en willen graag nogmaals onze oprechte excuses aanbieden.

-O-
Heel erg zuur....

Gelukkig kreeg ik vandaag deze mail...

Beste bierliefhebber,

Zaterdag 12/09 heb jij via de Vatgerijpt webshop een bestelling Vatgerijpt 2020 geplaatst. Allereerst, dank voor je bestelling en geduld. We willen je graag laten weten dat we inmiddels druk bezig zijn met het verwerken en verzenden van alle bestellingen. Graag brengen we je via deze weg op de hoogte over de status van je bestelling. Onderstaand vind je deze status.

Door de drukte kan het zijn dat het wat langer duurt voor je jouw pakket ontvangt, we doen er alles aan je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.

Bekijk de status van je bestelling

• chrusherman
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:29
Afgelopen zaterdag is mijn bestelling er goed doorheen gekomen gelukkig!

En vandaag mogen ontvangen :D !

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-09 11:02
De herfst staat voor de deur... Gure avondjes naderen, dat betekent dat we weer aan het zwaardere bier kunnen. Ik ben zelf erg te porren voor de zwarte stouts. Wat brouwerij Emelisse op het menu heeft staan spreekt mij erg aan: de espresso stout en de black IPA doen het erg goed. Nu ik zo de website bekijk zie ik meer lekkers staan. Maar, welke stouts vinden jullie nog meer lekker? Anderson Valley Oatmeal stout was tot nu toe mijn favoriet. Een Russian Imperial gaat er ook altijd qua smaak, maar daar tik je er niet even een paar van weg op een avond voor het weer zo'n ouderwets avondje wordt :+

• Oxellaar
  • Niet online
@Michael_OsGroot Als Zeeuw mag ik het misschien niet zeggen, maar Emelisse is de laatste jaren erg achteruit gegaan.
Jopen heeft een hele mooie serie, de Olde Hickory. Ben lang niet altijd fan van Jopen, maar deze moeten erg goed zijn.

Verder gaat er weinig boven een dikke RIS...liefst nog een barrel ook, op een mooie warme zomeravond.
Echt, stel dat niet uit tot de herfst

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-09 11:02
Oxellaar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:25:
@Michael_OsGroot Als Zeeuw mag ik het misschien niet zeggen, maar Emelisse is de laatste jaren erg achteruit gegaan.
Jopen heeft een hele mooie serie, de Olde Hickory. Ben lang niet altijd fan van Jopen, maar deze moeten erg goed zijn.

Verder gaat er weinig boven een dikke RIS...liefst nog een barrel ook, op een mooie warme zomeravond.
Mijn ervaringen met Emilisse stammen vooral uit 2015-2016 ongeveer. Daarna verhuisd en de lokale super verkocht het merk niet ,maar inmiddels ben ik weer op zoek naar wat lekkers. Kan zijn inderdaad zijn dat de kwaliteit anders is. Ik hoop het niet.

Jopen vind ik een goede. Haarlem kom ik nog wel eens dus zal eens kijken of ik daar wat lekkers kan halen.

Maar een RIS op een warme zomeravond, na het werk? ik ga het proberen maar ik heb het idee dat het dan niet een relaxed avondje ontspannen na het werk wordt :o

• Oxellaar
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:29:
[...]

Maar een RIS op een warme zomeravond, na het werk? ik ga het proberen maar ik heb het idee dat het dan niet een relaxed avondje ontspannen na het werk wordt :o
Hier is het vandaag keurig en warm weer geweest en heb net een Birthday Bomb! uit 2017 van Prairie Artisan Ales open getrokken.
Heerlijke stout, heb in juni de 2017,18 en 19 versie gekocht en dit is de laatste. Naar mijn mening is de oudste toch echt het beste.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oxellaar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:25:

Emelisse ging achteruit toen ene Kees daar vertrok en voor zichzelf begon...

Die 4 bieren van Jopen met Olde Hickory vallen erg tegen. Nogal kunstmatig met allerlei aroma's en ook lactose. Ik kon mij echt niet vonden in de hoge ratings op Untappd... Maar ik zie dat fopbier tegenwoordig de bom is met idiote ratings. Ik loop er nu met een grote boog omheen.

• Oxellaar
  • Niet online
@Nyarlathotep mmm...hoe herken je fopbier op voorhand? :9
Vond het ook bijzonder hoe Jopen aan zulke scores kwam...maar goed

En van Kees! klopt, maar die slaat tegenwoordig ook met regelmaat de plank goed mis vindt ik.
Emelisse heeft sinds "kort" weer een andere brouwer... Jens...Maar ook die doet mij geen plezier.

[Voor 79% gewijzigd door Oxellaar op 16-09-2020 22:41]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oxellaar schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:33:
@Nyarlathotep mmm...hoe herken je fopbier op voorhand? :9
Vond het ook bijzonder hoe Jopen aan zulke scores kwam...maar goed

En van Kees! klopt, maar die slaat tegenwoordig ook met regelmaat de plank goed mis vindt ik.
Emelisse heeft sinds "kort" weer een andere brouwer... Jens...Maar ook die doet mij geen plezier.
Helaas is 'fopbier' lastig er uit te pikken, zeker als je online bestelt.
Maar toch wil ik er op gaan letten... De smaak bij die Jopen bieren was echt kunstmatig.

Kijk... Bij Omnipollo weet je dat er van alles doorheen zit maar zij kunnen het gewoon zo goed dat ik het van hun wel pik :9

• maclp
  • Laatst online: 25-09 23:33
Michael_OsGroot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:21:
De herfst staat voor de deur... Gure avondjes naderen, dat betekent dat we weer aan het zwaardere bier kunnen. Ik ben zelf erg te porren voor de zwarte stouts. Wat brouwerij Emelisse op het menu heeft staan spreekt mij erg aan: de espresso stout en de black IPA doen het erg goed. Nu ik zo de website bekijk zie ik meer lekkers staan. Maar, welke stouts vinden jullie nog meer lekker? Anderson Valley Oatmeal stout was tot nu toe mijn favoriet. Een Russian Imperial gaat er ook altijd qua smaak, maar daar tik je er niet even een paar van weg op een avond voor het weer zo'n ouderwets avondje wordt :+
Ik heb een tijd geleden nog de van alles wat box besteld bij Emelisse. Al met al een grote teleurstelling imo. De lichtere bieren zijn goed te doen maar alle stouts zijn of meh of ronduit smerig. Van de decadence werd ik gewoon chagrijnig. Het is een nougat stout. Dan verwacht je iets zoets. Nee hoor, dat kreng is gewoon zuur. Wie bedenkt zoiets?

De barral aged bieren waren ook niet te pruimen. Ik heb er nog een stuk of 6 in de kast staan maar ik kijk er tegen op om ze te drinken.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

chrusherman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:05:
Afgelopen zaterdag is mijn bestelling er goed doorheen gekomen gelukkig!

[Afbeelding]

En vandaag mogen ontvangen :D !
Ik ben zeer benieuwd naar die jongens, maar die prijzen bij HJ :X

• Thalaron
MikeyMan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:21:
[...]

Beter dan de prijzen op MP vanaf 10:05 uur op diezelfde dag...

Ik heb inmiddels een verzendbevestiging gelukkig :)

[Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 17-09-2020 00:03]

• Oxellaar
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:21:
[...]

Je vindt dat duur voor zo'n bier?
Ik vind het juist heel erg een schappelijke prijs voor zulke grote flessen.

[Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 17-09-2020 06:33]

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oxellaar schreef op donderdag 17 september 2020 @ 06:32:
[...]

Je vindt dat duur voor zo'n bier?
Ik vind het juist heel erg een schappelijke prijs voor zulke grote flessen.
Nou, ik kan de exacte prijs van deze jongens niet terugvinden, maar die gaan voor 250-300 op MP blijkbaar.

HJ is altijd duur met de speciaaltjes. De kruikjes ongekend voor 20 euro voor 0,5 liter bijvoorbeeld.

• Thalaron
@Oxellaar ik vind de prijs ook wel meevallen. Zeker gezien er 2 jaar terug ook een bijzat van € 21,50 als ik mij niet vergis (iets met inflatie).

Maar voor een 70CL fles bier is het ook niet direct goedkoop. Het probleem zit het er bij veel mensen denk ik in dat bier = pils = goedkoop.

Deze HJ Vatgerijpt kan men echter meer vergelijken met een goede wijn, en dan valt die € 20 opeens reuze mee.

Gezien de vele scalpers op marktplaats die een veelvoud vragen, durf ik te stellen dat HJ er beter € 30,- / € 35,- per fles voor kan vragen. Gezien er ook genoeg BA bier op 30CL te krijgen is voor € 7,50 - € 10,00 lijkt mij dat geen probleem wat prijs betreft.

Ik ben overigens blij dat HJ relatief betaalbaar blijft maar ze kunnen met gemak meer verdienen op dit product :)

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True