Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 192 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:30
@DeFeCt
Ik hou nu ongeveer een half jaar mijn lijstje bij op untappd en de teller staat op 41 nu. Dus dat gaat niet zo heel snel. Nu komen er weer 27 bij de komende weken. Drink maar 1 of 2 biertjes in een weekend.

Ik vermoed dat die €3,00 ook wel ooit opgerekt gaat worden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Highfive95 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:19:
Mijn bestelling van Mitra is ook weer binnen. :9~

Ik drink nog niet zo heel lang verschillende biertjes maar ik merk dat het moeilijk is wat ik nu iedere keer moet bestellen. Wil zoveel mogelijk verschillende proeven, maar vind €3,00 toch echt wel de max voor een flesje.

Een paar biertjes uit de bestelling:
  • Schelde - Dulle Griet
  • Schelde - Oesterstout
  • Oedipus - Mannenliefde
  • Hoop - Spaansch Benauwd
  • Kaapse Brouwers - Harrie
  • Troubadour - Speciale
  • Grutte Pier - Quadrupel
  • Populus 6921 - Nachtstout/li]
En nog wat van de bekende merken zoals Hertog Jan, Leffe en La Trappe. :9
Herkenbaar, mijn grens is in de tussentijd opgerekt naar 7-8 euro voor een flesje/blikje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:12:
[...]

Herkenbaar, mijn grens is in de tussentijd opgerekt naar 7-8 euro voor een flesje/blikje :)
Ja dat dus :P

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:19

Chiron

Moderator Discord
Haha herkenbaar.. hier ook inmiddels 4 tot 6 eu opgerekt..

Mn record is 14 euro, voor een Cloudwater Cheerful Happenings and Intentions, een bier wat speciaal voor een festival is gebrouwen met vijf brouwerijen samen, en niet meer te krijgen is. Die wacht wel op een mooie gelegenheid en de juiste mensen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:43
Highfive95 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:33:
@DeFeCt
Ik hou nu ongeveer een half jaar mijn lijstje bij op untappd en de teller staat op 41 nu. Dus dat gaat niet zo heel snel. Nu komen er weer 27 bij de komende weken. Drink maar 1 of 2 biertjes in een weekend.

Ik denk dat je met 3 euro per fles nog wel een paar honderd checkins zonder problemen vooruit kan als je de meest gangbare bieren pakt van bijv. deze mooie (kleinere) brouwerijen:

- Frontaal
- De Molen
- Het uiltje
- Proost
- Troost
- Jopen
- Brewdog
- t IJ
- Brouwerij Kees
- Oedipus
- Kaapse brouwers

Zo'n beetje alles van de grotere jongens (La Trappe, Chouffe, Texels, Chimay, Grimbergen, Leffe etc.) moet je zeker onder de 2 euro kunnen krijgen.

Bieren die over de 3 euro gaan zijn vaak de wat populairdere Amerikaanse IPA's of flessen die een wat langer brouwproces nodig hebben, zoals een Barrel aged of een goede Stout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
Vooral in het buitenland heb ik wel eens diep in de buidel getast voor een biertje. Toch kan ‘t ook zeer mee vallen. Ik herinner me dat ik in 2015 een dollar betaalde voor een halve liter prima pils in Noord Korea. Dat was nog eens een ervaring in Pyongyang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzTuAW3sfQFrS92-UIDjiMX1arQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RY16QjP2Qlq2bumPz6SpwEo9.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:32
Dat is nog eens een bijzonder bier. In het NRC stond nog eens een artikel erover:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/18/staatsbier-a3957280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb voor mijn werk al een paar keer in Noorwegen gezeten... daar betaal je omgerekend €8 voor een pilsje en €12-14 voor een iets specialer biertje :'(

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
AngelDust schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:35:
Ik heb voor mijn werk al een paar keer in Noorwegen gezeten... daar betaal je omgerekend €8 voor een pilsje en €12-14 voor een iets specialer biertje :'(
Ik ben vorige zomer door Noorwegen gereden en heb dit soort prijzen gelukkig niet echt meegemaakt. Ik denk ook dat dat vooral de prijzen zijn die je in Oslo mag verwachten.

Als je bier van lokale Noorse brouwerijen koopt en het alcoholpercentage blijft onder de 4,8%, dan kun je best leuke biertjes drinken voor 2 tot 4 euro.

Alles boven de 4,8% is een ander verhaal, omdat daar 50% belasting op zit ;)

Eerlijk is eerlijk, toen ik daarna doorreed naar Kopenhagen heb ik wel weer even flink zitten genieten!

[ Voor 7% gewijzigd door Minimum92 op 29-04-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
AngelDust schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:35:
Helsinki hetzelfde laken een pak, 7-8 euro is heel normaal voor een pilsje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Minimum92 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:22:
[...]

Ik ben vorige zomer door Noorwegen gereden en heb dit soort prijzen gelukkig niet echt meegemaakt. Ik denk ook dat dat vooral de prijzen zijn die je in Oslo mag verwachten.

Als je bier van lokale Noorse brouwerijen koopt en het alcoholpercentage blijft onder de 4,8%, dan kun je best leuke biertjes drinken voor 2 tot 4 euro.

Alles boven de 4,8% is een ander verhaal, omdat daar 50% belasting op zit ;)

Eerlijk is eerlijk, toen ik daarna doorreed naar Kopenhagen heb ik wel weer even flink zitten genieten!
Dit was in Haugesund, niet eens in Oslo.. en bier on der de 4,8% ? Dan kan ik net zo goed water drinken ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 14:37
In Estland was het prima te doen qua prijzen. Zo had ik een Founders Imperial Stout voor 3,50 in een kroeg. En dat was sowieso een gangbare prijs voor andere speciaalbieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Is het ook niet zo dat alle Finnen 1x per week de boot nemen naar Estland om drank in te slaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Niet alle Finnen, maar er zullen vast wel Finnen naar Estland gaan. Net zoals Noren naar Zweden gaan en Esten weer naar Rusland.

Voor de drank, it is.

[ Voor 8% gewijzigd door sky- op 29-04-2020 14:26 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
SemperFidelis schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:05:
Is het ook niet zo dat alle Finnen 1x per week de boot nemen naar Estland om drank in te slaan? :D
vlakbij de haven is er een grote drankenzaak. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3QKcb8uCDn8sWH5kT7ggCT_3q8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVn5NKPNkGBEPHfv2D1NSlWF.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik kan weer even vooruit. 48 blikjes Brewdog. Dit was vooral rendabel doordat de Lost Lager maar £1 per blikje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hertog Jan heeft ook weer een speciale versie van de Grand Prestige, wel behoorlijk aan de prijs voor een halve liter kruik. :/

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:32
De 1.600 flessen zijn al uitverkocht. Is gedeeltelijk ook een actie om cafés te ondersteunen.

De aanbieding van 8 kruiken en 2 glazen voor 40 incl bezorging is wel een mooie

https://brouwerijwinkel.h...ik-8-st-met-2-glazen/301/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Highfive95 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:33:
@DeFeCt

Dat denk ik ook wel ja. En als dat gebeurt, gaat ook je biercounter met rasse schreden omhoog verwacht ik. Ik vind zelf tenminste dat het aantal echt lekkere bieren sterker vertegenwoordigd zijn in een wat hogere prijsklasse dan €3,-. Daaronder zit je toch vaak aan minder experimenteel, massaler geproduceerd bier, veelal gelimiteerd tot traditionele stijlen zoals dubbel, triple, Quad, barley wine, weisse en de wat eenvoudigere IPA's. Veel meuk, een redelijk deel acceptabel en enkele uitblinkers.

Zelf kijk ik niet meer zoveel naar prijs. De slijterijen waar ik kom, hebben het meestal ook niet vermeld. Of het nou €3,- of €8,- kost is mij eigenlijk om het even, zolang het me maar een enigszins lekker bier lijkt (ik koop zelden blind en informeer me vrijwel altijd via untappd). Boven de €8,- wordt het wel een weloverwogen keuze en zal ik doorgaans ook niet meer dan 1 of 2 in die prijsklasse toevoegen aan het geheel.

Zit zo even in untappd te kijken en wat ik nog kan aanraden binnen/rond jouw prijsklasse (vermoed ik):
  • Wolf - Wolf carte blanche
  • Het Anker - Gouden Carolus cuvee van de keizer imperial blond (enkel 750ml fles, rood label)
  • Het Nest - Schuppenboer triple whisky barrel aged
  • Het Anker - Gouden Carolus triple
  • Wolf - Wolf 7
  • St Feuillien - Grand Cru
  • Van Steenberghe - Gulden Draak Calvados Barrel Aged (enkel 750ml fles)
  • Oedipus - Thai thai
  • De Hoorn - Cornet
  • Het Nest - Schuppenboer tripel grand cru
  • Hoegaarden - Grand cru
  • Het Anker - Gouden Carolus Whisky infused
  • Het Anker - Gouden Carolus cuvee van de keizer imperial dark (enkel 750ml, blauw label)
  • Het Anker - Gouden Carolus classic
  • Val Dieu - Grand Cru
  • Omer van Ghinste - LeFort

[ Voor 24% gewijzigd door LA-384 op 29-04-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 07:30
LA-384 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:50:
[...]
  • Wolf - Wolf carte blanche
  • Het Anker - Gouden Carolus cuvee van de keizer imperial blond (enkel 750ml fles, rood label)
  • Het Nest - Schuppenboer triple whisky barrel aged
  • Het Anker - Gouden Carolus triple
  • Wolf - Wolf 7
  • St Feuillien - Grand Cru
  • Van Steenberghe - Gulden Draak Calvados Barrel Aged (enkel 750ml fles)
  • Oedipus - Thai thai
  • De Hoorn - Cornet
  • Het Nest - Schuppenboer tripel grand cru
  • Hoegaarden - Grand cru
  • Het Anker - Gouden Carolus Whisky infused
  • Het Anker - Gouden Carolus cuvee van de keizer imperial dark (enkel 750ml, blauw label)
  • Val Dieu - Grand Cru
  • Omer van Ghinste - LeFort
Hiervan komen er toch wel al een aantal voor in mijn untappd lijstje.
  • Wolf - Wolf 7
  • De Hoorn - Cornet
  • Hoegaarden - Grand cru
Kan de komende tijd nog wel even vooruit met alle tips :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Mochten jullie de Nøgne Ø Flotsam tegenkomen en van donker quad/barley wine bier houden? Koop dan meteen twee flesjes, blind. Het was een ware verrassing. Zacht, fruitig, barrel aged en rode wijn, dat zijn de kernwoorden. Dit is voor mij een van de weinige sterke bieren die zonder enkele versnapering perfect weg te drinken is. Van de 470 biertjes die ik inmiddels heb mogen proeven, vind ik dit één van de acht die ik een 4.75 of hoger scoor.

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 29-04-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
SemperFidelis schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:05:
Dat is lichtelijk overdreven, maar er zijn zeker Finnen die in de ochtend de boot heen pakken en dan in de avond weer terug gaan. Puur en alleen om drank te kopen. Die gaan dan ook volop voorbereid met lege plastic kratten die kant op, en die gaan vol mee terug. Heb een tijd een Finse werkgever gehad, en dit is een bekend fenomeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 04:39
Ik wilde wat bier online kopen, omdat mijn vrouw (die tegenwoordig alleen boodschappen doet en dan met de fiets gaat en niet met de auto) geen zin had om te sjouwen.

Bedacht dat ik helemaal geen bierglazen had en wilde dus iets waar een glas bij zat.

En toen maar wat extra bestelde om van de verzendkosten af te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fE4FOlGR8Vg8-GVSbnRM7EGKJ7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPYH6DEDbksTywKY4gVWntqB.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid. Ik drink normaal alleen cola en af en toe Hertog Jan of Grolsch en af en toe een speciaal biertje. Dus helemaal geen bier expert.
Maar omdat ik ook oud wordt en geen zoete dingen meer aan kan (vooral melkchocola en sapjes. Maar wel pure chocola en cola. Raar), ben ik overgestapt op zoutjes en kazen (nu snap ik waarom al die oudjes aan de kaas en zoutjes gaan) en daar hoort natuurlijk bier bij.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo, gister weer een jaarabonnement van tommie sjef afgenomen met een magnum Lilly. Vandaag vanaf 15:00 is het abonnement te bestellen voor niet members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:53:
Mochten jullie de Nøgne Ø Flotsam tegenkomen en van donker quad/barley wine bier houden? Koop dan meteen twee flesjes, blind. Het was een ware verrassing. Zacht, fruitig, barrel aged en rode wijn, dat zijn de kernwoorden. Dit is voor mij een van de weinige sterke bieren die zonder enkele versnapering perfect weg te drinken is. Van de 470 biertjes die ik inmiddels heb mogen proeven, vind ik dit één van de acht die ik een 4.75 of hoger scoor.
Ikzelf vind quadruple van niet Belgen, vaak geen echte toppers... Maar nu maak je me toch nieuwsgierig.
Zulke scores zijn bij mij alleen aan de stouts toegekend eigenlijk.
Zo heb ik gisteren maar weer eens een Invictus 2016 meegenomen.... Dat is voor mij wel zo'n beetje de beste barrel stout die er bestaat.... Gewoon beter dan bourbon county, alleen dan zonder de hype... Dus echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 15:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Blik1984 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:03:
[...]

Dat is lichtelijk overdreven, maar er zijn zeker Finnen die in de ochtend de boot heen pakken en dan in de avond weer terug gaan. Puur en alleen om drank te kopen. Die gaan dan ook volop voorbereid met lege plastic kratten die kant op, en die gaan vol mee terug. Heb een tijd een Finse werkgever gehad, en dit is een bekend fenomeen
Ik zat vorig jaar met mijn vriendin op de boot Tallinn <> Helsinki en ik heb me rot gelachen :D

De Finnen met steekkarren vol met trays goedkoop pils waren niet te tellen. Echt... Stapels van 12 trays en dan lopend over het dek, en die liftjes in...
Ik snap het ook wel. Dagretourtjes zijn vaak erg goedkoop te krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Oxellaar schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:34:
[...]

Ikzelf vind quadruple van niet Belgen, vaak geen echte toppers... Maar nu maak je me toch nieuwsgierig.
Zulke scores zijn bij mij alleen aan de stouts toegekend eigenlijk.
Zo heb ik gisteren maar weer eens een Invictus 2016 meegenomen.... Dat is voor mij wel zo'n beetje de beste barrel stout die er bestaat.... Gewoon beter dan bourbon county, alleen dan zonder de hype... Dus echt beter.
Ik zou zeggen probeer het gewoon. Mocht het echt tegenvallen, mag je me het tweede flesje altijd kado doen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:30

TMV

Where did that damn icon go?!?

Heb zelf erg goede ervaringen met Nøgne Ø, die jongens kunnen zeker een goed biertje maken! Dus ik geloof je op je woord @LA-384 De Dark Horizon is ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gisteren de eerste paar blikken geproefd van de The Garden Brewery. De Sour en de betere Dry-Hopped Sour voldoen helemaal wat ik verwacht van een Sour. De Mango Sour vond ik wat minder, da's meer mango sap waar een zuurtje van een Sour is toegevoegd. Vandaag of morgen de overige drie eens proeven..

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@TMV ja Dark Horizon... Geweldig lekker.
Maar die krijg je lastig te pakken, even geduld tot nr 7 eris

@LA-384 hij staat op de wish list!

[ Voor 16% gewijzigd door Oxellaar op 30-04-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
Foxke schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:25:
Zo, gister weer een jaarabonnement van tommie sjef afgenomen met een magnum Lilly. Vandaag vanaf 15:00 is het abonnement te bestellen voor niet members.
Top tip!
Ik was aan't wachten op de nieuwsbrief om dat aan te kondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 16:53
GregoryVG schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:13:
[...]

Top tip!
Ik was aan't wachten op de nieuwsbrief om dat aan te kondigen. :)
Hoe, wat, waar?

Laat maar, gevonden. :)
Ben persoonlijk niet echt een liefhebber van Sours maar zullen ongetwijfeld goede bieren zijn, maar aan mij dus niet besteed.

[ Voor 32% gewijzigd door Mich007 op 30-04-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
JohanKupers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:40:
Gisteren de eerste paar blikken geproefd van de The Garden Brewery. De Sour en de betere Dry-Hopped Sour voldoen helemaal wat ik verwacht van een Sour. De Mango Sour vond ik wat minder, da's meer mango sap waar een zuurtje van een Sour is toegevoegd. Vandaag of morgen de overige drie eens proeven..
De postbode was hier net, dus ik denk dat ik morgen ook eens wat probeer :9~

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:04
Zo, ook nog even langs de drankenhandel geweest. Mijn bier boxen van ‘t Uiltje, Frontaal en Jopen zijn helaas zo goed als leeg.

Mijn meegenomen stash:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG71GJNcUnz-Zf9WRALgBElkfJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwwMDoCQGvEt6hk1YED2AMET.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
remzor schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:38:
Zo, ook nog even langs de drankenhandel geweest. Mijn bier boxen van ‘t Uiltje, Frontaal en Jopen zijn helaas zo goed als leeg.

Mijn meegenomen stash:
[Afbeelding]
De Stratification is sowieso een mooie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Minimum92 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:06:
[...]

Ja, ben ik benieuwd naar. Helemaal mijn stil en dikke rating op Untappd!
Ook benieuwd naar de Baltyk-Tasman, BA bier uit Nieuw-Zeeland, collab met Poolse brouwer. Mijn eerste uit Nieuw-Zeeland denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 12:35
Jammer dat de grenzen met België nog altijd dicht zijn. Ik had graag een bestelling geplaatst bij prikentik.be en de bestelling opgehaald hier net over de grens. Prijzen zijn ook bijzonder vriendelijk t.o.v. Nederland en ontzettend veel keuze.

De voorraad 'nog niet gedronken' biertjes is inmiddels thuis geslonken naar 0. Zometeen in de pauze toch maar eens naar de Jumbo en/of AH om hun speciale biertjes nog eens te bekijken. De meeste Jumbo's in de buurt hebben een 'standaard' assortiment, maar eentje heeft toch nog wel eens wat out of the ordinary staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 20:08

GNML

applebuyguide.com

JohanKupers schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:17:
Hertog Jan heeft ook weer een speciale versie van de Grand Prestige, wel behoorlijk aan de prijs voor een halve liter kruik. :/
Het is inderdaad geen goedkoop kruikje..

Het bier wordt verkocht als steun naar lokale cafés die in de lijst van het genootschap staan. Zelf heb ik er eentje aangeschaft, mede door de beperkte oplage van 1600 stuks was dit biertje snl uitverkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door GNML op 01-05-2020 08:55 ]

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 08:27

DeFeCt

je wéét toch

LA-384 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:53:
Ik vond de €7,5 die de lokale slijter er voor vraagt vrij stevig en heb hem dus laten staan, maar nu ben ik toch benieuwd :)

De Tiger Triple van Nøgne Ø is ook een prima biertje.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Minimum92 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:06:
[...]

Ik vond hem ook prima, maar ik snap de hype niet helemaal. Scores op Untappd lijken ook wat overdreven?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
wat zijn jullie bieren op untappd die jullie 5 sterren hebben gegeven?

Ik heb 887 unieke bieren gedronken volgens untappd en daarvan heb ik 10 de maximale score gegeven. Te weten:

- Caracole Ambre
- Bon Secours Blonde
- Fryskauw (bird brewery, Weizenbock)
- Hoegaarden Grand Cru
- St Feuillien Cuvée Reserve
- Duvel Tripel Hop Citra
- Gouden Carolus Indulgence 2015 - Whisky Infused (Batch No. 001)
- Slurfke Bruin
- Delirium Nocturnum
- Jopen Ongelovige Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Steefmeister schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:15:

Ik heb 887 unieke bieren gedronken volgens untappd en daarvan heb ik 10 de maximale score gegeven. Te weten:

- Caracole Ambre
- Bon Secours Blonde
- Hoegaarden Grand Cru
- Duvel Tripel Hop Citra
- Slurfke Bruin
- Delirium Nocturnum
Oeps, ben ik dan toch een echte Drent? (Het wordt nooit een tien)
van de 1685 unieke check-in's slechts een met 5 sterren:

- ItaloBänger (met name door de prijs / kwaliteit verhouding)

Heb wel de nodige 4,75 ratings:

- Pannepot Grand Reserva (2011)
- Trappist Westvleteren 12
- Rio Reserva (2011)
- Taanilinn Cognac BA (Cellar Series)
- Bourbon County Brand Stout (2016) 13.8%

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Laatst online: 06-05 20:08

GNML

applebuyguide.com

Bij Untapped zit ik op dit moment op 593 unieke bieren.
Gemiddeld score een 3.06

Welke de maximale score hebben
- Westvleteren 8 2016 (2 jaar na aanschaf gedronken)
- Westvleteren 12 2015 (3 jaar na aanschaf gedronken)
- Gouden Carolus Indulgence 2015 - Whisky Infused
- Gouden Carolus Cuvee van de keizer imperial blond 2015
- Tongerlo LUX
- Malheur 10
- Judas
- La trappe Quadrupel oak aged batch #25 2016
- Grand prestige Vatgerijpt PORT 2017
- Grand Prestige Vatgerijpt Cognac 2016

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41

- Caracole Ambre
- Bon Secours Blonde
- Hoegaarden Grand Cru
- Duvel Tripel Hop Citra
- Slurfke Bruin
- Delirium Nocturnum
Van de 1033 unieke check-ins heb ik er 2 met 5 sterren:

- Aztec Hot Chocolate (De Moersleutel)
- Pime Öö (Pohjala)

En nog 4 met 4,75:

- Waffle Stout (Untitled Art)
- Limited Release 2018 Single Batch BBB01 (Brouwerij Bosteels)
- Cherry Bänger (Pohjala)
- Recht & Krom (Brouwerij De Molen)

Ik hou van zoet en stout/barleywine kunnen we dus concluderen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JohanKupers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:40:
Gisteren de ander drie geproefd. De Peach Sour en de Pink Guava Sour vond ik niet echt de smaak hebben die het zou moeten zijn. Het was meer een niet gefilterde Sour (het zuurtje was wel aanwezig).

De Blueberry & Lavender Sour had wel de blauwe bes smaak in combinatie met een Sour dus die was gisteren de beste van het trio.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

JohanKupers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Gisteren de ander drie geproefd. De Peach Sour en de Pink Guava Sour vond ik niet echt de smaak hebben die het zou moeten zijn. Het was meer een niet gefilterde Sour (het zuurtje was wel aanwezig).

De Blueberry & Lavender Sour had wel de blauwe bes smaak in combinatie met een Sour dus die was gisteren de beste van het trio.
Toch maar een lokale brouwer steunen dan?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

DeFeCt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Toch maar een lokale brouwer steunen dan?
Nou die Dry-Hopped Sour is goed te doen, dus misschien ooit nog een doosje over laten komen. :9

Dan moet de lokale brouwer wel wat aan te bieden hebben. :+

[ Voor 10% gewijzigd door JohanKupers op 01-05-2020 11:01 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
DeFeCt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:37:
Ik vond de €7,5 die de lokale slijter er voor vraagt vrij stevig en heb hem dus laten staan, maar nu ben ik toch benieuwd :)

De Tiger Triple van Nøgne Ø is ook een prima biertje.
Ja snap ik, ik betaalde er €6,50 voor. Nog steeds aan de prijs, maar niet tè.

Triple zal ik in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

- Caracole Ambre
- Bon Secours Blonde
- Hoegaarden Grand Cru
- Duvel Tripel Hop Citra
- Slurfke Bruin
- Delirium Nocturnum
Even kijken, ik heb volgens mij nog nooit een biertje de volle 5* gegeven.. Tot nu toe is 4,5* de max. De lijst met 4.5* biertjes van mij:

- Trappist Rochefort 10
- Weer & Wind Bourbon BA (De Molen)
- De Verloren Zoon #4 (Jopen)
- Anagram (Omnipollo)
- Beer Geek Vanilla Maple Shake (Mikkeler)
- Dark Horizon 5th Edition (Nøgne Ø)
- Yellow Belly (Buxton)
- Dessert In a Can - Coconut Chip Cookie (Amundsen)
- Three Years Dinner (Moersleutel)
- Noa Pecan Mud Cake Stout (Omnipollo)
- Three Years Dessert (Moersleutel)
- Antifreeze (Moersleutel)
- Hagger Blend 0318 (Bevog)

Verder heb ik tot nu toe 1544 unieke bieren gedronken, met een gemiddelde score van 3.36..

Oh en voor de leuk, de bottom 5:

- Liquan Nature Beer (Beijing Yanjing Brewery): 1.25*
- Gordon Finest Carbon 14 (Brewery John Martin & Brewery Timmermans): 1.25*
- Mild Ale 3.0 (De Prael): 1.25*
- Zwölsch (Bohemean): 1.25*
- Früh Kölsch Alkoholfrei 0.0% (Cölner Hofbräu Früh): 1*

[ Voor 47% gewijzigd door TMV op 01-05-2020 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online

- Caracole Ambre
- Bon Secours Blonde
- Hoegaarden Grand Cru
- Duvel Tripel Hop Citra
- Slurfke Bruin
- Delirium Nocturnum
Leuk is dat... Zoveel zeggen scores dus.
De bieren op jouw lijst komen bij mij niet verder dan 3...3.5, gewoon prima te drinken.
Maar over smaak valt niet te twisten.

5 sterren heb ik er niet 1 van. Gemiddelde score is 3.77 op 812 stuks.

4.75 heb ik er 8 stuks:

Paisley Cave Complex (2018) Bottle Logic

Make Me A Stout, Clown Barreled Souls

Invictus (2016) Flying Monkeys

Bourbon County Brand Stout (2019) (2018) (2017) 15.2% Goose Island

Wizard Blend (2018) Modern Times

Coffee & Pancake Brunch Stout 5 Elementos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Het ligt er ook beetje aan hoe je beoordeeld. Zo vind ik het eigenlijk niet fair om een score van een pils naast een IPA te liggen.

Als iets een heerlijk pils in jouw ogen verdiend deze voor mijn gevoel een zeer hoge score. Toch kan het dan zijn dat ik een 3.5* IPA liever drink dan een 4+* pils.

-- Mijn gemiddelde uitgedeelde score is 3.22 trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Steefmeister op 01-05-2020 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMV

TMV

Steefmeister schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
Het ligt er ook beetje aan hoe je beoordeeld. Zo vind ik het eigenlijk niet fair om een score van een pils naast een IPA te liggen.

Als iets een heerlijk pils in jouw ogen verdiend deze voor mijn gevoel een zeer hoge score. Toch kan het dan zijn dat ik een 3.5* IPA liever drink dan een 4+* pils.
Ikzelf probeer altijd een biertje te beoordelen in zijn eigen categorie, dus een IPA vs. de IPA's die ik ken.. En dan eventueel nog een plusje of minnetje op basis van de overall (subjectieve) ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:10
Zo heb ik een Salito's Tequila een keer met 5 sterren beoordeeld. Na 6 uur autorijden in een warme auto, en dan zo'n biertje krijgen bij een barbeque die al brandt... Sfeer, locatie, situatie en mensen kunnnen de beoordeling goed beïnvloeden iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
militairtje schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:08:
Zo heb ik een Salito's Tequila een keer met 5 sterren beoordeeld. Na 6 uur autorijden in een warme auto, en dan zo'n biertje krijgen bij een barbeque die al brandt... Sfeer, locatie, situatie en mensen kunnnen de beoordeling goed beïnvloeden iig!
100% eens. Is ook totaal niet erg wat mij betreft.
TMV schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Oh en voor de leuk, de bottom 5:

- Liquan Nature Beer (Beijing Yanjing Brewery): 1.25*
- Gordon Finest Carbon 14 (Brewery John Martin & Brewery Timmermans): 1.25*
- Mild Ale 3.0 (De Prael): 1.25*
- Zwölsch (Bohemean): 1.25*
- Früh Kölsch Alkoholfrei 0.0% (Cölner Hofbräu Früh): 1*
Ook leuk!

Bottom five met 0.25 ster:
- Amstel 0.0
- Brand Oud Bruin
- ΧΧΧ Vergina (Βεργίνα) Black - Macedonian Thrace Brewery
- Kompaan Black Coffee IPA
- Crna Kraljica - Pivovara Medvedgrad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

JohanKupers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Nou die Dry-Hopped Sour is goed te doen, dus misschien ooit nog een doosje over laten komen. :9

Dan moet de lokale brouwer wel wat aan te bieden hebben. :+
Vandaag "De Bierliefhebber" dan maar gespekt. :)
LA-384 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Ja snap ik, ik betaalde er €6,50 voor. Nog steeds aan de prijs, maar niet tè.

Triple zal ik in de gaten houden
Bierliefhebber heeft hem voor 6,65 dus daar nu besteld en zag dat de tweede helft van de band ook bestaat dus die ook maar meegenomen ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online

Eens, ik vind bijvoorbeeld het pilsje van Deleckere echt een heel erg lekker pilsje, en heb ik ook als zodanig een hoog cijfer gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
1385 unieke.. Geen 1 met 5 sterren :+

Wel paar 4.75's
- Quad Hopper (AF Brew)
- Café Con Leche (Cigar City)
- Dutch Granny Breakfast (Dogma)

Oh en ook geen 0.25s zie ik!
Gemiddeld 3.22

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaps
Ook leuk om te delen :)
Ik zit nu aan 1470 unieke bieren met 3 check-ins van een 5. Dit zijn:
- Westvleteren 12
- De Molen Push & Pull
- Põhjala & Struise - As Good As It Gets

En 5 check-ins van een 4.75:
- Founders KBS
- To Øl Jule Mælk Cognac Edition
- La Trappe dubbel uit 1990
- Pliny the Elder
- Kees Caramel Fudge Stout BA Moonshine Bourbon

En zo net weer teruggekomen van Burg Bieren met een schappelijk voorraad :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3QuI45jicQrORGspTnGbzOCx3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNWdSzAJmjR4w0N0Hq57ktDd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefmeister
De lokale Jumbo is zo'n beetje wel uitgeput qua bron van niet gedronken bieren (m.u.v. de super goedkope pilseners en pils merken waar ik sws geen fan van ben)

Gescoord:

- Malheur 8
- Malheur 12
- Paljas Bruin
- Cubanisto Rum
- Affligem Wit
- Affligem Fris blond (3 vrijdagmiddagborrel bieren)
- Bird Brewery Joehoe
- Jopen Blurred lines
- Broeder Jacob Tripel
- Antigoon Courageous WIPA
- Lowlander I.P.A.
- Brothers in Law Blond
- Bevog Kramah IPA
- Gulpener Ur-Hop

Nu niet zoals vorige keer het na één weekend weer erdoor jagen ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:32
421 unieke check-ins hier (maar groeit gestaag :+ )

Hoogste score is een 4.75:
Three Years Dessert van De Moersleutel

Was helemaal mijn soort bier, geen idee wat dan ooit die 5-dopjes score zou moeten zijn.

Daarna een 7-tal met een score van 4.5:
Yellow Belly (2019) Ceased & Desisted Final Batch
Noa Pecan Mud Cake Stout
Noa Pecan Mud Cake Stout (Bourbon BA)
Yellow Belly Sundae
Öö XO (Cellar Series)
Chimay Grande Reserve Fermentée en Barriques - francais / américain - 02/2019
B.A.B.S van The Wild Beer Co

Overigens heb ik ook een HJ Genooitschapsbier weten te bestellen. De omschrijving las al erg lekker :9~
Voor vanavond staat er een Barrel-Aged Ten FIDY op het programma, kan mooi met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:31
Ik heb pas 3 keer 5 kroonkurken gegeven in Untappd.

Westvleteren 12 (lang geleden in ben benieuwd of ik het nu weer een 5 zou geven)
George! van Mikkeller
XYAUYÚ etichetta oro 2014 van Baladin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV

TMV

E2TK schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:20:
421 unieke check-ins hier (maar groeit gestaag :+ )

Hoogste score is een 4.75:
Three Years Dessert van De Moersleutel

Was helemaal mijn soort bier, geen idee wat dan ooit die 5-dopjes score zou moeten zijn.

Daarna een 7-tal met een score van 4.5:
Yellow Belly (2019) Ceased & Desisted Final Batch
Noa Pecan Mud Cake Stout
Noa Pecan Mud Cake Stout (Bourbon BA)
Yellow Belly Sundae
Öö XO (Cellar Series)
Chimay Grande Reserve Fermentée en Barriques - francais / américain - 02/2019
B.A.B.S van The Wild Beer Co

Overigens heb ik ook een HJ Genooitschapsbier weten te bestellen. De omschrijving las al erg lekker :9~
Voor vanavond staat er een Barrel-Aged Ten FIDY op het programma, kan mooi met dit weer.
Wij zitten qua smaak aardig op het zelfde vlak volgens mij :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

E2TK schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:20:

Ik ga denk ik ook voor iets uit de BA doos van Jopen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 06-05 16:52
Zie net dit topic... Maar eens bij de favorieten gezet haha.

Ik ben sinds 2016 begonnen met Speciaal biertjes te drinken en houd deze dan ook in Untapped bij.

Smaken welke ik vooral erg lekker vind is: Stouts, porters, pasty's.

Ik lees nu al een dagje mee maar wat me opvalt is dat bij niemand in de lijst de Vatgrijpte bieren van de Grand Prestige van Hertog Jan staan. Die zijn echt super lekker.

Mijn Scores tot nu toe:

658 unieke check-ins

Hoogste score 4.75:

Trapist Westvleteren 12
Grand Prestige Vatgerijpt (Goose Island)
Grand Prestige Vatgerijpt (Bourbon 2017)
Grand Prestige Vatgerijpt (Zuidam 2019)
Grand Prestige Vatgerijpt (Rutte 2019)
Don't tRYE this @home BA Jack Daniel's Rye Bourbon
Bourbon Country Brand Stout (2019)
Barcode Mintgreen Moersleutel

Vooral de Barrel Aged Bourbon gaat er wel goed in haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Brutuss schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:08:

Ik ben sinds 2016 begonnen met Speciaal biertjes te drinken en houd deze dan ook in Untapped bij.

Smaken welke ik vooral erg lekker vind is: Stouts, porters, pasty's.

Ik lees nu al een dagje mee maar wat me opvalt dat juist bij niemand in de lijst staat zijn de Vatgrijpte bieren van de Grand Prestige van Hertog Jan. Dit zijn echt super lekker.

Mijn Scores tot nu toe:

658 unieke check-ins

Hoogste score 4.75:

Trapist Westvleteren 12
Grand Prestige Vatgerijpt (Goose Island)
Grand Prestige Vatgerijpt (Bourbon 2017)
Grand Prestige Vatgerijpt (Zuidam 2019)
Grand Prestige Vatgerijpt (Rutte 2019)
Don't tRYE this @home BA Jack Daniel's Rye Bourbon
Bourbon Country Brand Stout (2019)
Barcode Mintgreen Moersleutel

Vooral de Barrel Aged Bourbon gaat er wel goed in haha.
Mijn vatgeijpte GP's zijn allemaal nog dicht :)

Weet iemand trouwens hoelang de La Trappe Oak Aged goed blijft? Ik heb laatst 26 en 32 op de kop getikt en wilde die met vrienden opdrinken, maar corona technisch kan dat nog wel even gaan duren...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Brutuss schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:08:

[...]wat me opvalt dat juist bij niemand in de lijst staat zijn de Vatgrijpte bieren van de Grand Prestige van Hertog Jan. Dit zijn echt super lekker.
[...]
GP vatgerijpt is erg lekker! Jammer dat die van 2020 is uitgesteld.

Vatgerijpt Zuidam 2019: 4.25
Vatgerijpt Bourbon Vanille 2018: 4.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

E2TK schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:38:
[...]

GP vatgerijpt is erg lekker! Jammer dat die van 2020 is uitgesteld.

Vatgerijpt Zuidam 2019: 4.25
Vatgerijpt Bourbon Vanille 2018: 4.25
Heb geen ervaring met de vatgerijpte GP's.. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de normale GP vrij overrated vind :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 06-05 16:52
TMV schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:46:
[...]

Heb geen ervaring met de vatgerijpte GP's.. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de normale GP vrij overrated vind :$
Ieder zijn mening uiteraard. Ik vind de standaard GP toch wel erg lekker ga dat combineren met bijvoorbeeld Bourbon vaten :9~ en je hebt toch wel een smaak en geur sensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
TMV schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:46:
[...]

Toch nog een kleine afwijking tussen onze smaken ;)
Normale Grand Prestige rating 4/5. Qua prijs/smaak verhouding erg goed voor mij.
De vatgerijpt edities geven er een erg lekkere twist aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

E2TK schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:59:
[...]

Toch nog een kleine afwijking tussen onze smaken ;)
Normale Grand Prestige rating 4/5. Qua prijs/smaak verhouding erg goed voor mij.
De vatgerijpt edities geven er een erg lekkere twist aan.
Hij is ook zeker niet vies, maar hoger dan een 3,75 komt hij voor me niet. Prijs is voor mijn trouwens nooit echt een factor die ik meereken tenzij het in de extremen loopt, en vaak weet ik gewoon niet echt meer wat iets heeft gekost :P

Maar als ik een vatgerijpte tegenkom zal ik er wel eens eentje proberen, kijken of het inderdaad veel toevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Laatst online: 17-01 14:07
Mensen die BA's e.d. geweldig vinden, houden die ook van de wat sterkere dranken naast bier? Zoals een Whisky of iets in die trant.
Ik vind bv een La Trappe oak aged vrij zwaar aanvoelen qua alcohol ook dat dat denk ik voor mij veel smaak wegduwt. Ik hou dus over het algemeen niet van BA bieren.

Verder over de top bieren. Ik dacht dat ik redelijk dronk maar als ik die totale aantallen op untappd hoor en de begindatum dan doe ik het nog vrij bescheiden!:P Ik zit erop sinds 2016 maar pas in 2017 begonnen met vaart maken. Zit nu op 482

5 punten was alleen weggelegd voor Triple Karmeliet. Was ook een van de eerste bieren die op mijn toen nog verse pad speciaalbier kwam. Dat was een openbaring van hoe fris en fruitig een Triple bier kon zijn.
Zou ik dat nu weer geven? Vast niet, smaak veranderd door de tijd heen en je proeft ook meer waardoor je zaken bijstelt. Zo Untapp ik bier altijd maar een keer. Maar als ik het nogmaals drink erna en ik vind dat de score niet meer past dan stel ik deze naar beneden of boven bij.

Verder de 4.75:
Zeezuiper van Scheldebrouwerij
Jonge Jan van Stadsbrouwerij Van Kollenburg.

Wil toch de Corsendonk Blanche en St. Bernardus Wit vermelden. Dat zijn echt mijn top qua witte biertjes op 4.5

Ik merk ook dat de setting zoals het seizoen of vooral het eten/drinken van tijdens of ervoor, de smaak beïnvloed van het bier. Zo staat die zeezuiper goed hoog. Maar toen ik die later nog eens dronk vond ik hem echt niet zo geweldig. Dat kwam volgens mij omdat ik die toen had gedronken op het terras na wat andere biertjes. Het biertje daarvoor heeft denk ik de volle smaken van de zeezuiper goed naar voren gehaald.
Dat is ook de reden dat ik eigenlijk nooit iets eet vlak voor of tijdens een biertje dat ik voor de eerste keer drink. Ik wil mijn beleving zo neutraal mogelijk houden.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
hellsau schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:30:
Mensen die BA's e.d. geweldig vinden, houden die ook van de wat sterkere dranken naast bier? Zoals een Whisky of iets in die trant.
Denk het wel, ik word ook blij van een goede Port, grappa, whisky, rum of wijn dus als daar iets van terugkomt in bv een stout dan is t voor mij top 😎

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Ik vind bv een La Trappe oak aged vrij zwaar aanvoelen qua alcohol ook dat dat denk ik voor mij veel smaak wegduwt. Ik hou dus over het algemeen niet van BA bieren.
Ik hou zelf inderdaad enorm van een goede whisky en heb ook altijd een paar lekkere flessen in de kast staan O+
(en ook wijn, port, cognac etc)

[ Voor 3% gewijzigd door TMV op 01-05-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

TMV schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Ik hou zelf inderdaad enorm van een goede whisky en heb ook altijd een paar lekkere flessen in de kast staan O+
(en ook wijn, port, cognac etc)
Ik ben zelf na jaren single malts terecht gekomen bij de speciaal biertjes, daardoor ook nog steeds een aardige collectie whisky staan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik drink eigenlijk alles wel, buiten sambuca. Voornamelijk pils, speciaalbier en whiskey. Net weer wat sterk in huis gehaald voor long island ice teas.

Heb nu een onheilsprofeet in mijn glas

https://www.jopenbier.nl/...nahabhain-bowmore-whisky/

gevaarlijk makkelijk te drinken. Erg rond en zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Laatst online: 17-01 14:07
Dat dacht ik al wel. Denk dat daardoor jullie de alcohol makkelijker kunnen wegfilteren en de smaken beter naar voren komen in een BA. Omdat jullie hogere alcoholpercentages gewend zijn. Ik drink namelijk alleen maar speciaalbier en verder niks van sterke drank.
Wel herkenbaar want mijn vriendin drinkt bijna niks. Als ik dan een biertje te pakken heb met veel fruit smaken laat ik die altijd proeven. De reactie is dan meestal 'ja....das bier....', oftewel smaakt vrijwel allemaal hetzelfde:P.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hellsau schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:20:
Dat dacht ik al wel. Denk dat daardoor jullie de alcohol makkelijker kunnen wegfilteren en de smaken beter naar voren komen in een BA. Omdat jullie hogere alcoholpercentages gewend zijn. Ik drink namelijk alleen maar speciaalbier en verder niks van sterke drank.
Wel herkenbaar want mijn vriendin drinkt bijna niks. Als ik dan een biertje te pakken heb met veel fruit smaken laat ik die altijd proeven. De reactie is dan meestal 'ja....das bier....', oftewel smaakt vrijwel allemaal hetzelfde:P.
De mijne riep altijd "zit je benzine te drinken?!" en een tijdje geleden liet ik haar wat proeven en toen vond ze het oprecht lekker. Het is wel een stukje gewenning. En het ligt ook aan de drank, sommige whiskey van 63% is makkelijker dan pils van 13%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Vooropgesteld, en het is al gezegd hier: je smaak ontwikkelt door de jaren heen. Bieren die ik 3 jaar geleden wellicht 4.5 sterren gaf zou ik nu wellicht slechts 3.75 sterren geven. Of een lage score toen, naar een hoge score nu. Ik ben nu wel op een punt aanbeland dat ik mijn smaak echt ken en zo goed als alle bierstijlen ook wel eens gehad heb. Ik houd bijvoorbeeld niet van sours, maar een bepaalde sour kan in zijn soort best een goede sour zijn. Ik blijf hem dan (waarschijnlijk) niet lekker vinden.

Ik heb 768 unieke check-ins.
Zes keer 5 sterren:
  • La Trappe Quadrupel Oak Aged Batch #33, batch #27, batch #29
  • Rochefort 10 (zou ik nu rond de 4.5 geven vermoed ik)
  • Canadian Breakfast Stout 2018
  • Dankwood 2018
10-15 keer 4,75, met o.a.:
  • Sequence Series #007 - Speyside Blend
  • Octane Overlord Barrel Aged Invergordon & DRU
  • Enkele La Trappe Quadrupel Oak Aged Batches
  • Rio Reserva
  • Rasputin Bowmore Barrel Aged
  • Curmudgeon's Better Half 2018
  • Train Hopper
  • Rochefort 10 :+
Ik heb geen 0,25 check-ins.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Zo, kom net weer terug van wederom een trip naar de lokale slijterij, de 4e keer in wat voelt als 2 weken (heb een tijd thuis gezeten ivm corona, dus het besef van tijd is misschien wat aangetast). Ik heb ze maar een uitbrander gegeven dat ze teveel lekkere biertjes inslaan :+

Ik heb de meldingen nu wel even uitgezet, want het begint zo langzamerhand een deukje in het budget te slaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQBMWhBPISlGVetHWdvpi6_pnO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kjkjyKhMMYoQgTQGroGqRBKG.jpg?f=user_large
Ook nog 2 Flotsam's meegenomen, omdat die zo goed beviel

Zelf zit ik op untappd sinds 29 januari 2016, maar dat jaar slechts 23 check-ins gedaan en het jaar erna 26. Eigenlijk ben ik pas serieus gaan proeven vanaf oktober 2017 zoiets, ongetwijfeld met actieve en minder actieve periodes. In totaal heb ik nu 470 verschillende bieren gedronken, waarbij ik vooral in het begin vrij hoge scores gaf. De laatste tijd ben ik wat kritischer gaan beoordelen.

Ik heb twee keer 5* uitgedeeld;
  • Founders Backwoods Bastard
  • Moersleutel Barrel Blend V
vooral die tweede heeft het dik verdiend, daar heb ik later nog eens 4 blikken van ingeslagen, waarvan er nog 1 staat te wachten op een mooi moment.

Verder zes keer 4.75*
  • Gouden Carolus Whisky Infused
  • Bevog Hagger Blend 0318
  • Founders Curmudgeon's Better Half
  • Cervisiam Impaled Maple Pecanisher II
  • Jopen Zwarte Ziel Eisbock
  • Nøgne Ø Flotsam
Daaronder komen een shitload aan 4.5 en 4.25* ratings. Een deel daarvan zou nu niet meer die score krijgen denk ik.

In tegenstelling tot vele anderen hier, vond ik het westvleteren trio echt tegenvallen. Ik heb ze destijds gekocht bij die dubieuze actie van Jan Linders. Ik kon ze niet meer dan een 3.5 geven. Wellicht waren de verwachtingen door de hype en prijs wel te hoog. Doe mij maar een Rochefort 10 (4.25*)

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 01-05-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

LA-384 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:14:
Zo, kom net weer terug van wederom een trip naar de lokale slijterij, de 4e keer in wat voelt als 2 weken (heb een tijd thuis gezeten ivm corona, dus het besef van tijd is misschien wat aangetast). Ik heb ze maar een uitbrander gegeven dat ze teveel lekkere biertjes inslaan :+

In tegenstelling tot vele anderen hier, vond ik het westvleteren trio echt tegenvallen. Ik heb ze destijds gekocht bij die dubieuze actie van Jan Linders. Ik kon ze niet meer dan een 3.5 geven. Wellicht waren de verwachtingen door de hype en prijs wel te hoog. Doe mij maar een Rochefort 10 (4.25*)
Oeh daar heb je een paar fijne biertjes te pakken! Die linker (Tsjeeses Reserva) had ik ook nog staan en daar heb ik me best op verkeken, de omschijving in untappd klopte totaal niet met mijn ervaring van het biertje, het bleek een stuk beter te zijn dan wat ik verwachtte! (Heeerlijke flanders red)..

De Westvleterens.. tja, de 6 en de 8 komen bij mij ook niet hoger dan 4, en de 12 is goed maar kan prima tegen de St. Bernardus Abt 12 en vooral de Rochefort 10 worden gezet waarmee je voor een fractie van het geld een zeker net zo goed (en ik vind de vooral de Rochefort 10 domweg beter) biertje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
418O2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Ik drink eigenlijk alles wel, buiten sambuca. Voornamelijk pils, speciaalbier en whiskey. Net weer wat sterk in huis gehaald voor long island ice teas.

Heb nu een onheilsprofeet in mijn glas

https://www.jopenbier.nl/...nahabhain-bowmore-whisky/

gevaarlijk makkelijk te drinken. Erg rond en zacht
Die heb ik toevallig gisteren op. Gescoord via de BA Baracus Box:
https://www.jopenbier.nl/product/ba-baracus-box/

Gevaarlijk makkelijk te drinken ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vond hem wel vrij heftig. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Gisteren maar eens een bestelling geplaatst bij VandeStreek
https://vandestreekbier.nl/product-categorie/bier/

Ik zoek eigenlijk meer van dit soort webshops. Dus een webshop met redelijk veel verschillende bieren (ik wil veel verschillende, niet 6 van 1 soort) en waar je relatief snel aan gratis verzending zit.

Iemand nog tips daarvoor?

Paar weken terug nog bij Natte Gijt gehaald. Ook prima te doen. :)

Ik ben nu aan het kijken bij De Leckere maar die 7 Euro verzendkosten staat me toch tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Lennnn schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:11:
[...]

Die heb ik toevallig gisteren op. Gescoord via de BA Baracus Box:
https://www.jopenbier.nl/product/ba-baracus-box/

Gevaarlijk makkelijk te drinken ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vond hem wel vrij heftig. :o
Daar heb ik hem ook uit.

Ik drink nu de sin and remorse, die is voor mij wel even teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
418O2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:17:
[...]

Daar heb ik hem ook uit.

Ik drink nu de sin and remorse, die is voor mij wel even teveel
Ik heb verder alleen nog maar de Blackberry Sour BA Bourbon gehad. Die vond ik erg goed.

Is ook helemaal mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Laatst online: 21-04 23:05
Ruim 3000 unieke check-ins......

4,75:
Harpoon 100 Barrel series #52: Beer Trip 2014 Tuscan Pool Party
Uijltje Al9or1thm - 1996 Fort Williams Ben Nevis BA
Uijltje Sequence: Peat Smoke Highland
Fantôme La Dalmatienne
Westvleteren 12 2016 (zelf 2 kratten opgehaald)
Struise Cuvee Delphine
Struise Pannepot Reserva 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 09:16
Ik heb zelf 760 unieke check-ins.
Geef over het algemeen redelijk hoge cijfers, 3.61 gemiddeld. Ik koop eigenlijk alleen nog bieren waarvan ik verwacht dat ik ze lekker vind. Hierbij de lijst van 5-jes welke ik heb gegeven:

Kasteel Rouge, Donker, Tripel Karmeliet, La Trappe Quadrupel, Rochefort 10, HJ Grand Prestige en Duvel Tripel Hop 2012 (citra), 2013 en 2014, als "normale" bieren.

La Trappe Oak Aged batch 30, 32, 33, Borseels Limited Release 2018 Single Batch BBB01, Duvel BA b3, HJ Vatgerijpt Rutte, Bourbon Jeneverbes en Jopen Onheilsprofeet DBA Isle of Arran & Glen Garioch.

Verder van de tap de La Trappe Quadrupel Lagavulin Special Barrel, welke ik ooit gedronken heb (en nog altijd zie als écht het beste biertje ooit).

Een hele lijst dus, maar ik denk dat ik ook vrij hoge cijfers geef over het algemeen. Ik maak wel een verschil nog in wat ik er voor betaald heb. Mochten de laatste bieren in mijn lijst, op de zelfde prijs zitten als bijv de Kasteel Donker e.d., zou die eerste reeks er nooit in staan. Ook pas ik nog wel eens de cijfers naar beneden aan, wanneer ik iets voor een tweede of zoveelste keer drink. Ik zou nu bijv op smaak de Rouge een stukje laten zakken.

Wat ik écht niet te drinken vond:
De Molen's Bloed, Zweet & Tranen kreeg van mij een welverdiende 0.5, Jever Pils kreeg een 1.

Vandaag weer een mooie bestelling binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mLFZCLq2z5HzB5DpxLG5CE5rjw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGhfdb3Wtvw3su2crALKaV7N.jpg?f=fotoalbum_medium
In Almere heb ik nog geen goede slijterij gevonden, dus meestal moet ik wel iets online bestellen. Vooral de Struise bieren vind ik veelal fijn, maar de slijterijen die hier in de buurt zitten hebben er waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Ik mag nu echt niets meer bestellen, want mijn "lijstje" heeft nog 126 bieren er op staan, welke dus achterin de voorraadkast liggen / staan.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 21:17
TMV schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Ikzelf probeer altijd een biertje te beoordelen in zijn eigen categorie, dus een IPA vs. de IPA's die ik ken.. En dan eventueel nog een plusje of minnetje op basis van de overall (subjectieve) ervaring.
Dat is ook mijn insteek. Zo kan het best dus zo zijn dat een alcoholvrij biertje vrij hoog scoort bij mij omdat ik vind dat ie voor zijn categorie goed uitpakt qua smaak (en lekker drinkbaar is).

Mijn scores dan maar: actief sinds jan 2016, 750 unieke checkins (ik heb net #751 open getrokken), beoordeling variërend tussen 1,5 en 4,5 (meesten tussen 3.25 en 4.75).

Top 5:
Trappistes Rochefort 10 - 4.5*
The Spaghetti Western Imperial Chocolate Coffee Stout Aged In Grappa Barrels - 4.5*
Punk IPA - 4.25*
Tokyo* (16.5%) - 4*
Trappistes Rochefort 8 - 4*
(en nog een stuk of 24 andere met 4* )

De Punk IPA heb ik bij latere checkins wel een tikkie (0.25) lager gezet. Het was mijn eerste kennismaking met IPA's en ondertussen ben ik wat dat betreft ook een bredere range aan smaken gewend.

Minste 5 6:
Tequieros - 1,5*
Malibu Beer - 2.25*
Warsteiner Radler 0,0% Alkohol - 2.25*
Bavaria 0.0% Mex Tequila Flavor - 2.25*
Low Alc. Weizen (van De Leckere) - 2.25*
Rebel IPA (low alcohol front label - 2018/2019 edition) - 2.25*

/edit: Om nog even aan te haken op de barrel-aged bieren: ik drink zelf nauwelijks sterke drank (vooral vanwege het hoge alc percentage, bier drinkt dan toch wat gemakkelijker weg). Vind barrel-aged bier op zich wel interessant juist vanwege de smaken, maar vaak zitten die toch vrij hoog in de alcohol (over de 10%) en mijn voorkeur ligt dan toch bij de wat lagere percentages.
*Hoewel in deze ook mijn ervaringen met 2 BA bieren van Het Uiltje (Al9or1thm - Glenfarclas BA en
Lekker Bakkie Kobi! Cognac BA) meespelen en dat waren wel zware jongens.

[ Voor 27% gewijzigd door Sassie op 01-05-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online

Ja, dat is volgens mij ook de enige manier om een juist beeld te krijgen.
Want hoe zou je een Heineken Light, met een Bourbon County willen vergelijken en beoordelen?

Als ik niet op categorie zou beoordelen, dan had ik veel meer 5 sterren en veel meer 1 ster.
Nu heb ik er maar 4 met een 2.0, of lager beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:34
Nou, dan zal ik er ook maar aan geloven:

273 unieke checkins sinds nov 2018

gemiddelde rating 3.88

Laagste rating een 1.0

Score 5:
Liquid Desserts 03 Coconut Chocolate Chip Cookie (coconut doet het altijd goed) - Big Belly Brewing
Cocoa Alastor - Central State Brewing
Dark & Wild City 2019 - Chocolate Brownie Sundae Stout - Northern Monk
Candy Shop Coffee & Coconut -Deer Bear
Intergalatic Bounty Hunter - Moersleutel
North X Brouwerij Kees - Imperial Stout + Coffee +Cacao+Caramel - North Brewing Co.
Gouden Carlos Whiskey Infused - Het Anker
Caramel Fudge Stout - Kees
König Ludwig Weissbier (mijn all time favorite wiessbiertje, al meer dan 100 op, dus die hoort zeker in het lijstje met favorieten)

Speciale vermelding
Lost Room (Heaven Hill Bourbon BA)
Liquid Desserts 06 & 08
King Dick - Dutch Bargain

Ik vind IPA niet lekker, vooral stouts, porters, BA, duitse weisse en sours....

Ik merk wel dat ik de lat hoger leg...wat ik eerst een 5 heb gegeven, komt er tegenwoordig lang niet altijd meer.

[ Voor 5% gewijzigd door coldasice op 01-05-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 15:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit sinds april 2014 op Untappd, met op dit moment 3112 unieke check-ins.
En... slechts acht keer een 5.00 gegeven. En dat vooral in de vroege jaren, als je kijkt naar de bieren die ik die score heb gegeven:

Westvleteren 12
Sint Bernardus Abt 12 (toeval?)
Kasteel Bruin 2003 (was een oude fles, smaakte als port zo lekker....)
Tsarina Esra Eisbock BA van de Molen. (geloof ik 5 glazen gedronken op Borefts toen. Auw...)
Bourbon County Brand stout 2015 14,3% (verrassingseffect. En gewoon erg, erg lekker)
KBS 2014
Barrel Blend V van de Moersleutel (heb er nog 2...)
Wille Tonka 4 BA van de Moersleutel (kleine batch, goddelijk....)

Verder wel flink wat meer 4.75 en 4.50, maar een bier moet écht iets doen bij mij voor de volle mep.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:13

Mef

Ik zit op untappd sinds 2016. 704 unieke check-ins op dit moment. Gemiddelde 3,24*. Nooit een 5.00 gegeven, slechts 1 keer een 4,75* voor WV12. Ik wil een marge houden dat ik ooit iets beter tegen kom dat ik nog hogere punten kan geven. :P

Vervolgens wel een aantal 4,50*, maar nog niet overdreven.
Abt 12
Stille nacht
Houblon Chouffe
Steamworks flagship IPA
Dubbelpipa
Rodenbach Alexander

Ik geeft heel moeilijk 4* en meer. Mijn rekening is 2,5-3,5 is redelijk, maar niet speciaal of een aanrader. 3,5-4 is goed, en zal ik nog wel eens drinken als ik ergens kom waar ik niets nieuws op de kaart kan vinden. Voor 4 en meer te krijgen moet het echt iets heel speciaal zijn. Probeer ook wel per categorie in te delen om te quoteren maar onderling zijn die categorieën ook wel verbonden met elkaar op een of andere manier. Een IPA ga ik standaard al hoger raten dan bijvoorbeeld een dubbel of porter. En zoals hier al gezegd: smaken evolueren, setting, moment, beleving kan ook veel maken. En veel hangt ook af wat je recent gedronken hebt vind ik. Je gaat automatisch met die laatste recente check-ins vergelijken omdat die nog heel recent in het geheugen liggen vind ik. Als daar dan paar toppers of echt slechte tussen zaten dan ga je snel al wat hoger of lager raten. Ik check ook meestal slechts 1 keer in en pas dan eventueel aan als ik later ooit nog eens incheck (tenzij ik er op een of andere manier een badge mee kan verdienen :9B )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op Untappd sinds mei 2017. 1181 checkins / unieke checkins. Gemiddelde score is 3.68. Elke bier check ik ook naar 1 keer in. Drink zelden bieren nog een keer.

Een bier ervaring is persoonlijk vind ik. Heb 5 x een 5.0 uitgedeeld en sta daar ook nog steeds achter..

Sori brewing harrier’s drive wild turkey bourbon BA
La trappe oak aged batch 14
La trappe oak aged batch 36
Grand prestige vatgerijpt bourbon 2018
Grand prestige vatgerijpt port 2017

Mijn voorkeur ligt bij stouts en porters, bourbon/cognac barrel aged. Sterke boozy bieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Sumuhtsop op 02-05-2020 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E2TK
Zojuist bezorgd :9B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOWk0UM9IuUsivBclVPW6g0JeVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVX73vVwXYDLTIIID9nCQCQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staat bij mij ook in de klimaat kast 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Oxellaar schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Ja, dat is volgens mij ook de enige manier om een juist beeld te krijgen.
Want hoe zou je een Heineken Light, met een Bourbon County willen vergelijken en beoordelen?

Als ik niet op categorie zou beoordelen, dan had ik veel meer 5 sterren en veel meer 1 ster.
Nu heb ik er maar 4 met een 2.0, of lager beoordeeld.
Ja, eens. Daarom neem ik categorie ook mee in mijn rating.

Om die reden heb ik zelfs een tripel een 5-rating gegeven (Bornem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 09:39
En daarbij is de setting, lokatie en stemming bij mij ook van grote invloed. Een lekker lokaal pilsje op een klein tropisch eiland in de stille zuidzee geeft mij wel een prettig gevoel, en de beoordeling kan dan zo maar een stuk hoger zijn dan wanneer ik dat zelfde pilsje thuis zou drinken.

Daarnaast doen thuis de lokale brouwerijen het goed. Gewoon een blijk van extra waardering.. ;-)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

DeFeCt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Mijn vatgeijpte GP's zijn allemaal nog dicht :)

Weet iemand trouwens hoelang de La Trappe Oak Aged goed blijft? Ik heb laatst 26 en 32 op de kop getikt en wilde die met vrienden opdrinken, maar corona technisch kan dat nog wel even gaan duren...
Het is een quadrupel, dus mits droog en donker (zit in koker, dus dat lukt wel) en niet te warm bewaard, kan die nog rustig 10/15/20 jaar blijven staan :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

AngelDust schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Het is een quadrupel, dus mits droog en donker (zit in koker, dus dat lukt wel) en niet te warm bewaard, kan die nog rustig 10/15/20 jaar blijven staan :)
Dat dacht ik ook, maar meende laatst andere verhalen te horen dus denk ik check hier nog eens :)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Voor het weekend maar de Emelisse White Label 2019 klaar gezet, de eerste (No 1 :p) smaakt al goed.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:01
DeFeCt schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Dat dacht ik ook, maar meende laatst andere verhalen te horen dus denk ik check hier nog eens :)
Het is natuurlijk wel de vraag wat er dan met de smaak gebeurt. Kan best zo zijn dat de "oak-aged" smaak (waar je hem waarschijnlijk voor gekocht hebt) minder wordt naarmate je hem langer bewaard.
Pagina: 1 ... 46 ... 192 Laatste