Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

D. Ninjai schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:03:
...
Die kleine Zweedse naast Cascade verraste mij ook wel met leuke bieren. Alleen de meeste mensen snapte niet dat eentje van hun geen bier was maar een mede.
...
Sahtipaja was dat.. heb hun Violmjöd Mead ook gehad ja..
Kon me niet echt bekoren op dat moment..
Hun Passion For Mango was wel lekker!
Had wel graag hun Almost Same But More willen proeven, maar was al op..
...
Brewdog viel mij tegen dit jaar en de bieren van Cigar City vond ik ook niet zoveel aan.
Bij brewdog en CC was al heel veel op zaterdag rond 17 uur.. :/
De Brewdog AB:21 vond ik wel erg lekker!
Chili Hammer en Neon overlord waren niet echt mijn ding..
Bij CC was alleen Maduro nog over.. heb al betere brown ales gehad ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Chiron

Moderator Discord
Chili Hammer vond ik wel grappig eigenlijk, een van de weinige echt pittige chili biertjes. Cigar City vond ik ook niet heel boeiend, en sowieso moest ik even slikken toen de rij gewoon tot voorbij het hamburgerstalletje doorliep op het terras 8)7

Iemand die gast van 3 meter lang nog gespot? die stootte ff zn kop aan de onderkant van het tentdak _O-

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vond Piet, Figaro en Winter Ale wel lekker. Van De Molen zelf heb ik niets geproefd, want daar heb ik thuis nog een hele verzameling van staan. Al gaat 'ie wel hard. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Roozzz schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:20:
De AH hier in de buurt heeft kennelijk door dat er vraag is naar speciaalbieren. Het assortiment wordt bijna maandelijks uitgebreid.
Grappig.. bij ons gister bijna al het ipa voor 35% leeg verkoop.. ben er zelf niet ze weg van dus zal er niet om rouwen ;)
Tot mijn verbazing stond er afgelopen weekend ineens Brugse zot, zowel blond als dubbel, St Bernardus Abt 12 etc.
Die waren hoe dan ook (en gelukkig nog steeds) al standaard in het assortiment bij die van ons (brugse zot dubbel af en toe).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Chiron schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:54:
[...]

Plastic barrel aged tap water ;)

Af en toe is het tussen de biertjes door wel prettig om even een glaasje water te doen hoor, je ingewanden zijn je er ook dankbaar voor }:O
Niet alleen dat. Als je er bent om bier te proeven moet je eigenlijk wel tussen twee bieren de smaak een beetje neutraliseren. Spoelen met water is wel zo handig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

Whaam

Meer beter

DukeBox schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:40:
[...]

Die waren hoe dan ook (en gelukkig nog steeds) al standaard in het assortiment bij die van ons (brugse zot dubbel af en toe).
Bij ons ook, beide varianten en zelfs ook in grote flessen.
Helaas maar weinig porters (alleen guinness dublin en west indies) of stout (ook alleen maar guinness, in blik).

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Toch een redennom af en toe een andere (dezelfde op een andere plek) supermarkt te bezoeken.. was mij bij de plus en deka ook al opgevallen wanneer ik ergens op vakantie was of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
NMe schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:11:
[...]

Niet alleen dat. Als je er bent om bier te proeven moet je eigenlijk wel tussen twee bieren de smaak een beetje neutraliseren. Spoelen met water is wel zo handig.
Inderdaad, helemaal als je net een zware Stout ofzo hebt gehad.
Gisteren een IPA van Kona gehad, helaas al niet echt vers meer, maar ging er prima in. Volgende keer eens op de datum's letten, schijnbaar moet je een IPA binnen 90 dagen opdrinken.

De lokale AH heeft geen hele grote selectie, maar de Jumbo heeft er wel leuk spul tussen staan. Zeker die bij de Euroborg. Ik ben echter vorige week naar Bronckhorster geweest en heb dus eerst weer genoeg voorraad :*)

[ Voor 16% gewijzigd door darkkingll op 26-09-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09
darkkingll schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:03:schijnbaar moet je een IPA binnen 90 dagen opdrinken.
Gisteren nog bij de AH een paar IPA's gehaald (want 35% korting). Die moeten dus maar snel op.

IPA's werden vroeger toch juist gebrouwen want langer houdbaar door meer alcohol (om de reis naar India de kunnen overleven....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Soms heeft de AH toch wel verrassende dingen, zo heb ik gisteren nog een vedett extra white gehaald, niet echt een mainstream biertje. Ook de Ekoplaza heeft een aardig uitgebreid assortiment, o.a. Gageleer en zowat het hele assortiment van De Leckere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pat911 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:58:
IPA's werden vroeger toch juist gebrouwen want langer houdbaar door meer alcohol (om de reis naar India de kunnen overleven....)
IPA's werden gebrouwen om voor de reizigers een herkenbare smaak te leveren. Hoe dan ook is bier vrijwel onbeperkt houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
DukeBox schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:16:
[...]

IPA's werden gebrouwen om voor de reizigers een herkenbare smaak te leveren. Hoe dan ook is bier vrijwel onbeperkt houdbaar.
Het zal niet kapot gaan, maar een IPA is toch echt bedoeld om zo snel mogelijk te drinken in verband met smaakverlies.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Des te langer je wacht, des te minder sterk wordt de hopsmaak. Een IPA zal dan wat minder 'fris' smaken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Borefts was idd waanzinnig :Y)
Was er nog niet eerder geweest, dus was Borefts-n00b :P

Cascade had idd erg mooie bieren, vooral de bourbonic plague was erg geef. Ook de wakker & gaan en mojito saison van de Molen erg gaaf.
Rond 5 of 6 uur (vrijdag) bij Cigar City gaan kijken, maar die waren toen al volledig uitverkocht.

Rijen bij de spoelbakken waren er wel, maar als je dan 1 of 2 brouwerijen doorliep had je er vaak eentje zonder rij (of je spoelde je glase even om vanuit 1 van de watertanks).
Wat mij betreft volgend jaar weer!

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09
JunkO schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:37:
[...]

Het zal niet kapot gaan, maar een IPA is toch echt bedoeld om zo snel mogelijk te drinken in verband met smaakverlies.
Nou, dan MOETEN ze dit weekend maar op :9~

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Chiron schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:43:
Des te langer je wacht, des te minder sterk wordt de hopsmaak. Een IPA zal dan wat minder 'fris' smaken.
Maar de hopsmaak was destijds ook niet het belangrijkste :
It was also referred to as pale ale as prepared for India, India ale, pale India ale, or pale export India ale, the high hop content preserving the beer for the long journey from England to India.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Toen niet nee, nu wel met de hop hipsters ;)

Ik heb met diverse IPA's al wel het verschil kunnen proeven als je hem wat langer laat staan, maar van mij hoeft die extreme hop smaak ook niet per se, volgens sommigen is het al een doodzonde als je de IPA niet direct uit het vat opdrinkt :P

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik heb lak aan die hipsters, vind een goeie IPA zoals een "Hop met de Gijt" en "Punk IPA van Brewdog" gewoon super lekker. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door JunkO op 28-09-2016 14:40 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bier van de Natte Gijt is idd erg fijn :)

Ik werd persoonlijk erg blij van de IPA's van Thornbridge, en dan vooral de Halcyon (Double IPA)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
Meer mensen last van de Vloek van de Russian Imperial Stout?

(Double) IPA's smaken me gelukkig nog prima maar de top-quadruppels en meeste andere donkere bieren vind ik echt weinig meer aan. Had gisteren een Pannepot Grand Reserva van 2010 en het enige wat ik dacht was: 'veel te zoet, en wat een stom zuurtje eigenlijk'. :X

Ik kan niet zeggen dat ik heel blij ben met deze ontwikkeling. Ik hoop niet dat ik word zoals sommige kennissen die bv. een Emelisse DIPA al overslaan wegens 'te gewoontjes'

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:57
De Albert Heijn hier in de buurt had het bierassortiment ook 'verherfst': naast de onvermijdelijke bokbieren ook wat andere nieuwe craftbeers (oa 2 nwe IPA's en wat van Jopen). Gelijk maar het nodige meegenomen natuurlijk. :)

- Kona Brewing Co. Castaway (IPA)
- Anchor Go West! IPA
- Jopen Johannieter (Weizen Dubbelbock)
- Jopen Oost-Indië Porter ('Export Porter')
- Jopen Extra Stout ('Dutch Dry Stout')
- Oersoep Sexy Mother Bocker (doppelbock) (met zo'n naam kan ik het ook niet laten iig :P)
- Cornet Oaked (Belgisch blond)

Voorraad aardig aangevuld dus, en voorlopig kan ik wel weer ff vooruit (had ook nog het een en ander staan, waaronder overigens ook Paulaner Salvator). Wil alleen nog ff de Grolsch Gerijpte Herfstbok scoren (kijken of ie net zo lekker is als vorig jaar), maar ik vermoed dat ik daarvoor naar de Jumbo moet.

[ Voor 14% gewijzigd door Sassie op 28-09-2016 16:43 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sassie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:32:

Wil alleen nog ff de Grolsch Gerijpte Herfstbok scoren (kijken of ie net zo lekker is als vorig jaar), maar ik vermoed dat ik daarvoor naar de Jumbo moet.
Dit jaar zo te zien bij de Plus en niet de Jumbo: https://www.plus.nl/produ...rfstbok-set-180-cl-375946

Zo te zien is de afbeelding wel die van vorig jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 28-09-2016 16:57 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
RIS vs IPA hangt maar net van het jaargetijde en de omstandigheden af bij mij. Een quad of een lekkere koffie/cacao RIS gaat er wel in hoor, vooral als het wat kouder is :9

Wat vinden we trouwens van Brouwerij de Moersleutel? Hilarische biernamen ook weer "Je moeder op een bakfiets" en over IPA's gesproken, de "Boeit me geen Moer" :9

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er komt van hun binnenkort een 'motorolie' mijn kant op, ben benieuwd ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Sassie
MegaTronics schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:57:
[...]

Dit jaar zo te zien bij de Plus en niet de Jumbo: https://www.plus.nl/produ...rfstbok-set-180-cl-375946

Zo te zien is de afbeelding wel die van vorig jaar.
Hmm, ik zag hem wel in het Jumbo Magazine van okt 2016 staan (https://view.publitas.com...ine-nr-10-2016/page/98-99).
Op de website geeft Plus hem hier ook als niet beschikbaar bij de 2 Plusfilialen in de buurt (oh dat geldt alleen voor de 6pack, losse flesjes kennelijk wel beschikbaar bij een van de 2 filialen). Nou ja dát filiaal ligt redelijk in de buurt van een Jumbo, dus ik kan het er binnenkort altijd nog op wagen. :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wil alleen nog ff de Grolsch Gerijpte Herfstbok scoren (kijken of ie net zo lekker is als vorig jaar), maar ik vermoed dat ik daarvoor naar de Jumbo moet.
Gisteren bij de Deen gehaald voor 3,50 /6. Ben hem nu toevallig aan het drinken. Ben geen grolsch drinker maar deze mag ik graag drinken, niets mis mee maar ook niets byzonders.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Chiron schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:51:
Chili Hammer vond ik wel grappig eigenlijk, een van de weinige echt pittige chili biertjes. Cigar City vond ik ook niet heel boeiend, en sowieso moest ik even slikken toen de rij gewoon tot voorbij het hamburgerstalletje doorliep op het terras 8)7
De Neon Overlord vond ik pittiger dan de Chili Hammer.
Interessante biertjes, dat wel, maar zal ze niet snel meer bestellen. :)
Iemand die gast van 3 meter lang nog gespot? die stootte ff zn kop aan de onderkant van het tentdak _O-
Die dude was echt gigantisch!!!

• Foxke
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:00:
Er komt van hun binnenkort een 'motorolie' mijn kant op, ben benieuwd ;)
Die heb ik net hier thuis staan, ben er ook benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Misschien niet heel erg speciaal, maar wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Hertog Jan Bockbier. Ik heb 8 flesjes staan waarbij er 6 'zonder prik'. Smakeloos en futloos. Ik heb gemaild naar Hertog Jan en krijg allemaal nieuwe flesjes. Maar dit is voor mij de 2e keer al. Kratje gewone pils heb ik het ook al eens mee gehad. Flesjes staan een week of 2 in de koelkast en er zit geen leven meer in. Meer mensen met dezelfde ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door e.looijenga op 05-10-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Voor kennissen wil ik wel even reclame maken: de Bierbrigadier krijgt een vestiging in tilburg:

http://tilburg.com/nieuws...winkel-in-telefoonstraat/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:36:
Nadat ik me de afgelopen jaren heb verdiept in wijn, onder andere door een aantal cursussen bij La Causerie, ga ik me daar komende zondag een hele dag onderdompelen in het bier om het niveau 3 Bierbrevet te halen. Meer mensen hier die zo'n cursus hebben gevolgd?
Vanavond examen. Even de proefnotities doorgenomen van de cursus, we kregen achtereenvolgens:
  • Jopen Koyt (bier zonder hop maar met gruit, zoals in de middeleeuwen werd gebruikt)
  • Barbãr Bok (toevoeging van honing)
  • Pilsner Urquell (1e pils)
  • Desperados (pilsvariant met toevoeging)
  • Boon Oude Geuze
  • Lindemans Kriek Lambiek
  • Hoegaarden
  • Weihenstephaner
  • Rodenbach Grand Cru
  • Guinness Special Export
  • Zundert trappist
  • Othmar Rauchbier
  • Gerardus dubbel
  • Rochefort 8
  • Orval
  • Jopen Mooie Nel IPA
  • Westmalle tripel
  • Bernardus Abt 12
  • La Trappe Tripel
  • La Trappe Quadrupel
  • De Molen Hel & Verdoemenis
Mijn smaakpapillen waren aan het einde dan ook behoorlijk lamgeslagen :P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vooghel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Vanavond examen. Even de proefnotities doorgenomen van de cursus, we kregen achtereenvolgens:
Vreemde volgorde, is dat bewust gedaan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 11:43
vooghel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

• Jopen Koyt (bier zonder hop maar met gruit, zoals in de middeleeuwen werd gebruikt)
  • Barbãr Bok (toevoeging van honing)
  • Pilsner Urquell (1e pils)
  • Desperados (pilsvariant met toevoeging)
  • Boon Oude Geuze
  • Lindemans Kriek Lambiek
  • Hoegaarden
  • Weihenstephaner
  • Rodenbach Grand Cru
  • Guinness Special Export
  • Zundert trappist
  • Othmar Rauchbier
  • Gerardus dubbel
  • Rochefort 8
  • Orval
  • Jopen Mooie Nel IPA
  • Westmalle tripel
  • Bernardus Abt 12
  • La Trappe Tripel
  • La Trappe Quadrupel
  • De Molen Hel & Verdoemenis
Mijn smaakpapillen waren aan het einde dan ook behoorlijk lamgeslagen :P
Aardig avondje proeven! Hoe zijn zulke cursussen? Ligt de focus op bijv. vooral het proeven? Of is dat gelijk met de theoretische kennis?

Zo'n wijncursus lijkt me interessant (jaja we zitten in het speciaalbier topic :P) en leuk om te doen namelijk.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Examen gehaald *O*. Maar Palm is bij blind proeven nog best lastig te herkennen -O-
NMe schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:23:
[...]

Vreemde volgorde, is dat bewust gedaan? :o
Redelijk van licht naar zwaar, en een beetje de opbouw van het cursusmateriaal volgend.
Gnosis schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Aardig avondje proeven! Hoe zijn zulke cursussen? Ligt de focus op bijv. vooral het proeven? Of is dat gelijk met de theoretische kennis?

Zo'n wijncursus lijkt me interessant (jaja we zitten in het speciaalbier topic :P) en leuk om te doen namelijk.
Dit was een dag van 10-16 met een uurtje lunchpauze (biertje erbij... :P). Het is redelijk in balans tussen theorie en proeven. Wijncursus was 6 avonden voor SWEN-2, met 6 wijnen per avond. SWEN-3 was 10 avonden met minstens 10 wijnen per avond, dat is pittig want geconcentreerd proeven is best vermoeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Vorige week vrijdag eens op bezoek geweest bij de Cantillon in Brussel. Not 'my cup of tea', de biertjes, hoewel ik best genoten heb van wat proefsels. Was vooral om wat specials te scoren die een biermaat gebruikt om te traden met de VS. Als je echt niet van zuur spul houdt, heb je er dan iets te zoeken? Ja toch wel. Sfeertje is geweldig, om 10 uur 's ochtends zit er al een twintigtal Amerikanen geuzes te zuipen hihi. Als je naar de plee moet loop je dwars door de brouwerij en storage heen. Ontzettend leuk volk van de brouwerij zelf. Leuk ook, zo'n ochtend bier drinken, om 12 uur stond ik weer buiten. :+

(het 'pakezel' spelen leverde me wel een fles Bourbon County Brand Stout op 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, Amerikanen gaan helemaal los op die zure biertjes.
Als je de moeite wilt doen om te traden kun je heel leuk spul krijgen uit de VS. Persoonlijk vind ik het allemaal te veel gedoe maar ik zeg nooit nooit...

Borefts helaas moeten missen dit jaar; ik zat in Portugal (ook geen straf hoor).
Het terrein van Borefts zelf is sfeerloos maar de mensen, de brouwers en de biertjes doen je dat snel vergeten.
Ben je allergisch voor bierhipsters dan is het een no-go want het gaat allemaal erg ver daar. Dat was voor mij soms erg lachwekkend; brouwers die met 'geheime' nieuwe brouwsels rondliepen met zo'n sliert mensen er achteraan om te bedelen. En officieel alleen krijgen als je die persoon had 'geliked' op FB...
Hopelijk wordt dit geen trend.
Maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij! Topbieren en leuke praatjes met de brouwers :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vooghel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:03:
Redelijk van licht naar zwaar, en een beetje de opbouw van het cursusmateriaal volgend.
Ik zie vooral wat smaken door elkaar lopen, lijkt me moeilijk om bijvoorbeeld na die Guinness nog enigszins je smaakpapillen te resetten voor die trappist die erna op je lijstje staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Het was geen ononderbroken stroom bier, hè. Na die Guinness (blindproeverijtje na de lunch) volgde weer wat theorie/informatie alvorens de trappist te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Een sinds februari vorig jaar op zolder gerijpte Hertog Jan Bock van 2014. In juni over datum gegaan en ernstig lekker. En dit is pas de eerste van het sixpack. De rest blijft nog even staan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooghel schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:20:
Het was geen ononderbroken stroom bier, hè. Na die Guinness (blindproeverijtje na de lunch) volgde weer wat theorie/informatie alvorens de trappist te proeven.
Ik volg nu eenn master studie om les te geven, helaas niet in dit vak, dat lijkt me niet verkeerd om die lessen voor te bereiden en te geven :D
- Jopen Johannieter (Weizen Dubbelbock)
Hoe was die? Ik ken deze niet en ben gek op bokbier, jopen is hier wat lastig te verkrijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:46:
[...]

Ik volg nu eenn master studie om les te geven, helaas niet in dit vak, dat lijkt me niet verkeerd om die lessen voor te bereiden en te geven :D
Gebeurt allemaal (wijn, bier, gedestilleerd) onder auspiciën van de Wijnacademie. Ik had al mijn Wijnbrevet, nu ook (als het goed is, maar daar vertrouw ik wel op) mijn Bierbrevet. Volgende worden het Gedestilleerdvignet en -brevet :).

On-topic:
Met de bokbieren in de bonus bij AH (40% korting) heb ik nu Brand, Jopen, La Chouffe en IJbok ingeslagen. Iemand nog tips voor goede andere (bij AH verkrijgbare) bokjes?

[ Voor 18% gewijzigd door vooghel op 07-10-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
La Trappe bokbier zou volgens Ratebeer een van de beste bokbieren zijn (#5 in categorie Dunkler Bock). Volgens mij moet AH die ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Check, ik ga morgen even kijken of 'mijn' AH die in het assortiment en op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:46:

[...]

Hoe was die? Ik ken deze niet en ben gek op bokbier, jopen is hier wat lastig te verkrijgen.
Nog niet geprobeerd, sorry.
Ik heb hem hier bij de AH gehaald (samen met onder meer de 2 andere Jopen uit m'n post en de Oersoep). Ik weet niet of er een redelijk grote vestiging bij jou in de buurt zit?

En nu ik hier toch post: deze week wel gelukt om 6 pack Grolsch Gerijpte Herfstbok te halen bij een van de 2 Jumbo's in de stad. Waarschijnlijk vanavond maar alvast gaan proeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

vooghel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:00:
Check, ik ga morgen even kijken of 'mijn' AH die in het assortiment en op voorraad heeft.
En anders gewoon een pick-up point of bezorgen: http://www.ah.nl/producte...la-trappe-bockbier-6-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Sassie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

En nu ik hier toch post: deze week wel gelukt om 6 pack Grolsch Gerijpte Herfstbok te halen bij een van de 2 Jumbo's in de stad. Waarschijnlijk vanavond maar alvast gaan proeven. :)
Heb net een flejse opengetrokken. Weinig koolzuur en net iets te zoet naar mijn smaak. Voor een definitief oordeel wacht ik nog tot na wat meer flesjes (niet vanavond, devies is rustig het weekend ingaan).
Voor mijn gevoel/in mijn herinnering was die van vorig jaar beter, maar goed gevoel/herinnering is natuurlijk niet geheel objectief/vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Zaterdag was er een klein "bierfestival" in het dorp, 1e keer en was best een succes. Lekker kleinschalig ook dus vanalles kunnen proberen.

Wat eruit sprong was wel Sisters Brewery net hun IPA, maar vooral ook de barley wine. Best zwaar met z'n 10,7 maar dat was er echt niet aan te merken. Heerlijk zachte smaak!

Ook Beerze bezocht vanwege hun triple hop, ook een zware jongen met 10,5 maar er zit zoveel smaak aan dat je er wel je tijd voor neemt. Ze wisten me te vertellen dat deze binnenkort ook bij verschillende slijters kwam te liggen dus dan ga ik er maar een paar inslaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sassie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:34:
Ik heb hem hier bij de AH gehaald (samen met onder meer de 2 andere Jopen uit m'n post en de Oersoep). Ik weet niet of er een redelijk grote vestiging bij jou in de buurt zit?
30 km verderop, maar ik kom daar van de week langs. Zelf drink ik dit jaar het liefst hertog jan bokbier, voorgaande jaren was heiniken bokbier mijn favoriet. Eigenlijk lust ik ze allemaal wel behalve de wat zoetere zoals grolsch. Maar die Jopen ga ik proberen, gelukkig is er nog wel tijd om hem te vinden.

Bij de jumbo had ik hertog jan bok waarbij de 2e voor de helft van de prijs was en 2 glazen erbij. Wel een mooie actie, die bokbierglazen zijn ook fijn vind ik, niet te hoog en ook fijn voor cognac (al is een iets dikker glas wel iets fijner in de hand).

Schuimkraag blijft er wel mooi opzitten, ik denk dat ik overschakel op hertog jan na 22 jaar voornamelijk heiniken bokbier te hebben gedronken. Wel jammer dat ze het nu al in september op de markt zetten, ik ben begin oktober jarig en het was jaren lang traditie voor mij om een six pack bokbier te scoren op mijn verjaardag. Erg lastig jaren terug, nu struikel je erover.
e.looijenga schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:39:
Misschien niet heel erg speciaal, maar wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Hertog Jan Bockbier. Ik heb 8 flesjes staan waarbij er 6 'zonder prik'. Smakeloos en futloos. Ik heb gemaild naar Hertog Jan en krijg allemaal nieuwe flesjes. Maar dit is voor mij de 2e keer al. Kratje gewone pils heb ik het ook al eens mee gehad. Flesjes staan een week of 2 in de koelkast en er zit geen leven meer in. Meer mensen met dezelfde ervaring?
Hoe is dit afgelopen? Hier staat het schuim 15 minuten na het inschenken in een glas er nog in een dun laagje op, ook prik nog steeds. Ik hoor na 20 minuten nog steeds die belletjes poppen als ik mijn oor bij het glas houd, Twee weken in de koelkast lukt me echter nooit, dan zijn ze al lang op.

Wel nette service dat ze die opsturen. Kreeg je ook nog wat goodies erbij?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
vooghel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:46:
[...]
On-topic:
Met de bokbieren in de bonus bij AH (40% korting) heb ik nu Brand, Jopen, La Chouffe en IJbok ingeslagen. Iemand nog tips voor goede andere (bij AH verkrijgbare) bokjes?
Ik had ook La Chouffe 6666, Jopen 4 Granen en IJbock genomen bij de Appie XL en ook Texels Bock.

Texels Bock vond ik het lekkerst qua "typische" bock smaak, Chouffe is de minst bock-achtige maar wel lekker (fris), Jopen ging wel en IJbock vond ik niet lekker, echt een veel te "verbrande" smaak zat daaraan.

Morgen vandaag nog eens kijken of ze (nog) Paulaner, St. Christoffel, La Trappe, Jopen Johannieter en Alfa hebben staan dan heb ik de meeste bocks van kleine(re) brouwerijen bij de Appie wel gehad.

(Ben eigenlijk meer wijndrinker maar de laatste tijd bier weer aan het appreciëren, goed topic dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopen johannieter drink ik nu (ah gevonden) en ik vind hem wel ok, maar het smaakt niet naar hoe ik bokbier graag drink.

Heb ook nog van 't ij een ijbok en van jopen een normale bokbier gekocht die ik zo ga nuttigen. Blijf hertog jan nog het beste boekbier van 2016 vinden.

Edit: ijbok vond ik lekkerder dan johannieter van jopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik zag net dat het glas waar ik mijn bokbier uit dronk, van het Utrechts Bokbierfestival 2004 afkomstig is, * vooghel is oud. Het alternatieve glas is overigens van 'Heineken 1998' :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:08:
Jopen johannieter drink ik nu (ah gevonden) en ik vind hem wel ok, maar het smaakt niet naar hoe ik bokbier graag drink.

Heb ook nog van 't ij een ijbok en van jopen een normale bokbier gekocht die ik zo ga nuttigen. Blijf hertog jan nog het beste boekbier van 2016 vinden.

Edit: ijbok vond ik lekkerder dan johannieter van jopen.
Ik heb vrijdag dezelfde inkopen gedaan. Jopen is vooralsnog geen topper, die flesjes ga ik wegleggen om te kijken wat rijping doet. IJbok is zeker goed te doen, HJ valt eigenlijk nooit tegen met hun bock. Dit weekend ook gehad: Barbar, een erg zoete maar enorm lekkere bock, Brand, altijd een fijne dubbelbock, Amstel, ook dit jaar weer als vanouds, Sexy Motherbocker, teveel hop, Celebrator, erg goed, Cuvee van de Keizer blauw, geen bock maar een fantastische fles bier.

Edit: Texels en La Chouffe ook gehad. Beide wel prima te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door GSX-MAN op 09-10-2016 20:26 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het probleem met de bokbieren van de grote merken is dat ze vaak te zoet zijn en te 'makkelijk'. Eigenlijk... Zijn bokbieren gewoon niet spannend. Maar dat is mijn mening.
Nu drink ik flink wat (exotisch) speciaalbier en ben ik misschien gewoon verwend.
De paar bokbieren die ik wel lekker vind smaken eigenlijk niet naar bokbieren. Vorig jaar had ik zo'n biertje, ik weet alleen niet meer zeker welke dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Na nog 2 flesjes Grolsch Gerijpte HerfstBok ben ik nog niet overtuigd. Wel aardig goed te drinken (mits voldoende koolzuur), maar om nou (straks) weer een 6pack te halen, nou nee. Zo bijzonder is het voor mij niet.
Volgend weekend dan maar tijd voor wat andere (bok)bieren uit m'n voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:04:
[...]

30 km verderop, maar ik kom daar van de week langs. Zelf drink ik dit jaar het liefst hertog jan bokbier, voorgaande jaren was heiniken bokbier mijn favoriet. Eigenlijk lust ik ze allemaal wel behalve de wat zoetere zoals grolsch. Maar die Jopen ga ik proberen, gelukkig is er nog wel tijd om hem te vinden.

Bij de jumbo had ik hertog jan bok waarbij de 2e voor de helft van de prijs was en 2 glazen erbij. Wel een mooie actie, die bokbierglazen zijn ook fijn vind ik, niet te hoog en ook fijn voor cognac (al is een iets dikker glas wel iets fijner in de hand).

Schuimkraag blijft er wel mooi opzitten, ik denk dat ik overschakel op hertog jan na 22 jaar voornamelijk heiniken bokbier te hebben gedronken. Wel jammer dat ze het nu al in september op de markt zetten, ik ben begin oktober jarig en het was jaren lang traditie voor mij om een six pack bokbier te scoren op mijn verjaardag. Erg lastig jaren terug, nu struikel je erover.

[...]

Hoe is dit afgelopen? Hier staat het schuim 15 minuten na het inschenken in een glas er nog in een dun laagje op, ook prik nog steeds. Ik hoor na 20 minuten nog steeds die belletjes poppen als ik mijn oor bij het glas houd, Twee weken in de koelkast lukt me echter nooit, dan zijn ze al lang op.

Wel nette service dat ze die opsturen. Kreeg je ook nog wat goodies erbij?
De vorige keer heb ik een aangeleverde doos de lege flesjes naar Belgie gestuurd en kreeg ik later een tegoedbon van de Mitra, nu kreeg ik via Facebook al direct bericht dat ik nieuwe zou krijgen.

Gister kreeg ik tijdens een verjaardagsfeest een Hertog Jan Karakter, maar ook die was binnen een paar tellen hartstikke dood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nyarlathotep schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:16:
Ja, Amerikanen gaan helemaal los op die zure biertjes.
Als je de moeite wilt doen om te traden kun je heel leuk spul krijgen uit de VS. Persoonlijk vind ik het allemaal te veel gedoe maar ik zeg nooit nooit...

Borefts helaas moeten missen dit jaar; ik zat in Portugal (ook geen straf hoor).
Het terrein van Borefts zelf is sfeerloos maar de mensen, de brouwers en de biertjes doen je dat snel vergeten.
Ben je allergisch voor bierhipsters dan is het een no-go want het gaat allemaal erg ver daar. Dat was voor mij soms erg lachwekkend; brouwers die met 'geheime' nieuwe brouwsels rondliepen met zo'n sliert mensen er achteraan om te bedelen. En officieel alleen krijgen als je die persoon had 'geliked' op FB...
Hopelijk wordt dit geen trend.
Maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij! Topbieren en leuke praatjes met de brouwers :)
Die speurtochtbiertjes ben ik niet tegengekomen, of ik behoor niet tot de incrowd :+ Ook zonder dat soort acties is er zo veel keus.. Wel iemand met een fust en een klemtap aan een van de picknickbankjes zien zitten _/-\o_ Ik vind het wel grappig eigenlijk.

Dit jaar is de sfeer wel veranderd, want presale only, en (dik) uitverkocht. Tot vorig jaar hadden de bierdrinkers ook nog aanhang mee (en zelfs kinderen), die niet aan het bier zaten, waarbij nu echt iedereen puur voor het bier kwam.
En dat was helaas wel te merken aan de dikke, dikke rijen, zeker voor de populairdere brouwers. Het aftellen als er weer een batch nieuwe bieren bij de Molen op de tap gingen had opzich wel wat, maar 10 minuten in de rij moeten staan voor een biertje gaat al snel de keel uit hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Nyarlathotep schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:53:
Het probleem met de bokbieren van de grote merken is dat ze vaak te zoet zijn en te 'makkelijk'. Eigenlijk... Zijn bokbieren gewoon niet spannend. Maar dat is mijn mening.
Nu drink ik flink wat (exotisch) speciaalbier en ben ik misschien gewoon verwend.
De paar bokbieren die ik wel lekker vind smaken eigenlijk niet naar bokbieren. Vorig jaar had ik zo'n biertje, ik weet alleen niet meer zeker welke dat was...
Ik ben er ook niet erg kapot van. Van alle Bock vind ik persoonlijk die van Maallust erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben zelf altijd fan van de rookbocken :9 Lekkere stevige smaak immer :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:08

GNML

applebuyguide.com

Nyarlathotep schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:28:
[...]

Batch 10 gaat in de verkoop voor 30 euro. Ook ik ga er weer één reserveren :)

De reacties op Untappd zijn overwegend positief, al lijkt bij die oudere batches het koolzuur er wel uit te zijn. Dat is helemaal niet erg natuurlijk. Ik verwacht een schatkist aan aparte smaken vanwege de niet gangbare vatkeuzes die zijn gemaakt door La Trappe.
batch 14 is deze week, als ze ondertussen niet allemaal gereserveerd zijn.
Zelf er een weten te bemachtigen.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

GNML schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

batch 14 is deze week, als ze ondertussen niet allemaal gereserveerd zijn.
Zelf er een weten te bemachtigen.
Ik heb ze tot op heden allemaal, behalve batch 8. Die was érg snel weg, maar een maat van mij die ze steeds voor mij ophaalt gaat nog wel wat regelen.
Het kost wel een klein vermogen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ga van het weekend naar Antwerpen, hebben jullie nog leuke speciale kroegen waar je lekkere speciaalbieren kunt nuttigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Gollem , aan de markt geloof ik zit die. Daar bij mijn tripje mooi vertoefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
GerritGluurbuur schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:13:
Gollem , aan de markt geloof ik zit die. Daar bij mijn tripje mooi vertoefd.
Golem is een goede aanrader!
+- 500 soorten.

Wil je daarna nog iets eten?
Loop dan 'friet nr 1' voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Krasloos schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:41:
Ik ga van het weekend naar Antwerpen, hebben jullie nog leuke speciale kroegen waar je lekkere speciaalbieren kunt nuttigen?
De kulminator heeft ook veel bieren en ook echt oude bieren van 30 jaar oud enz. Binnen is het net een oude stoffige woonkamer eigenlijk, dus als je gaat ga je om iets speciaals te drinken. Verschillende bierruimtes die per ruimte van temperatuur verschillen. Biertjes staan allemaal overeind op de juiste temperatuur dus en je kunt een deel zien achterin de kroeg bij de wc.

Het 'nadeel' is echter dat de eigenaren een ouder stel is die alles zelf doen. Paar jaar geleden uitgeroepen tot beste biercafe van de wereld en toen begon de stormloop pas echt. Daarvoor was het al druk en daarna nog drukker.. Die oudjes konden het op een gegeven moment niet echt meer bijbenen. Groepen komen sowieso lastig binnen omdat ze het graag rustig houden. Geen plek om uit te gaan dus, maar rustig genieten van een biertje en een bordspel spelen ofzo.

Geen idee hoe het nu is omdat ik er al zeker twee jaar niet meer ben geweest. Staan veel reviews online die verschillen qua score.

Zelf daar leuke dingen gedronken..
La trappe Amber uit 1979 bijvoorbeeld en 6 jaar geleden mijn eerste Westvleteren 12. Die was toen bijna nergens te verkrijgen in tegenstelling tot nu.

Als je op Kulminator googled en dan afbeeldingen heb je wat foto's van de kroeg, de eigenaren en de biervoorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Owja! En van een Belg de Pelgrom als tip gekregen. Maar dan om te eten.. In een oude kerker met ook wat speciaalbieren op de kaart.

Zelf nog niet geweest.. Maar ga zaterdag na jaren ook weer naar Antwerpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
https://www.tripadvisor.n...erp_Antwerp_Province.html

Ontzettend lelijke plek en klein terras maar erg leuk publiek en een meer dan prima assortiment. Bovenop het standaard Belgische werk volop spul van Brewdog, Struise etc...

Vorige zomer heel de middag bier zitten drinken met... een stel bejaarden Belgen (terras is dusdanig klein dat je al snel bij vreemden aan tafel komt te zitten). Zelden zo gelachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Thanks voor alle aanbevelingen en adressen. Ook leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik houd wel van authentieke plekjes en rare plekken. Ook leuk dat een van de adressen wordt gerund door een ouder stel en er niet grote parties worden gegeven (Kulminator). Biertje en een bordspel spelen is ook erg gaaf om te doen. Ook het Bierhuiske lijkt mij gezellig!

Wordt goed vertoeven daar: =) eerst een rondje hardlopen aan de andere kant van de Schelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

EvaluationCopy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:27:
Vorige week vrijdag eens op bezoek geweest bij de Cantillon in Brussel. Not 'my cup of tea', de biertjes, hoewel ik best genoten heb van wat proefsels. Was vooral om wat specials te scoren die een biermaat gebruikt om te traden met de VS. Als je echt niet van zuur spul houdt, heb je er dan iets te zoeken? Ja toch wel. Sfeertje is geweldig, om 10 uur 's ochtends zit er al een twintigtal Amerikanen geuzes te zuipen hihi. Als je naar de plee moet loop je dwars door de brouwerij en storage heen. Ontzettend leuk volk van de brouwerij zelf. Leuk ook, zo'n ochtend bier drinken, om 12 uur stond ik weer buiten. :+

(het 'pakezel' spelen leverde me wel een fles Bourbon County Brand Stout op 8) )
Ooh ik hou wel van zure biertjes op zen tijd! :9~
Cantillon staat hoog op mijn verlanglijstje. :)
Ik baseer mijn bezoek keuzes altijd op dit: http://www.ratebeer.com/places/city/antwerpen/0/23/ :)

[ Voor 15% gewijzigd door defcon84 op 13-10-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik woon in China en micro breweries zijn daar nogal populair, incl in mijn woonplaats, gerund door een Nederlands sprekende Duitser. Daarnaast wat cafe-achtige tentjes met heel veel speciaalbieren, oa 'Snake Venom' (64%!!) en de meest exotische IPA's en dan ook gewoon honderden soorten op voorraad.

Hoewel ik vaak bij de 'bewezen formule' blijf is experimenteren van tijd tot tijd toch erg leuk, de Duvel Experimental (triple) Hop dronk ik voor het eerst in China :-)

Wel betaal je de hoofdprijs, maarja, dat is met alles import in China.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Krasloos schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:26:
Thanks voor alle aanbevelingen en adressen. Ook leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik houd wel van authentieke plekjes en rare plekken. Ook leuk dat een van de adressen wordt gerund door een ouder stel en er niet grote parties worden gegeven (Kulminator). Biertje en een bordspel spelen is ook erg gaaf om te doen. Ook het Bierhuiske lijkt mij gezellig!

Wordt goed vertoeven daar: =) eerst een rondje hardlopen aan de andere kant van de Schelde.
Afgelopen zomer ben ik nog bij de kulminator geweest, echt niet druk toen en je weet echt niet wat je ziet. De bar is uberhaupt niet meer te zien door de zooi die er op staat en toen wij er waren stond er een hele lading dozen op de helft van de tafels in de kroeg, al is dat niet altijd zo geweest. Ik weet niet of ze het langzamerhand aan het volbouwen zijn of dat het per keer verschild of er net iets geleverd is :p. Houd er wel rekening mee dat het zon beetje elke avond om 11 uur gewoon sluit.

In Antwerpen is in veel cafes vaak live muziek. Vorige week zondag nog in antwerpen bij cafe de kat geweest naar een contemperary jazz trio. En daar hebben ze dan ook meestal wel een aantal trappisten enzo, lekker genieten van een Orval bij live muziek is zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

Nyarlathotep schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb ze tot op heden allemaal, behalve batch 8. Die was érg snel weg, maar een maat van mij die ze steeds voor mij ophaalt gaat nog wel wat regelen.
Het kost wel een klein vermogen :X
Hoe zit het met ophalen, aangezien ik twee e-mails heb (een op mijn vaders naam) kan ik die makkelijk mee krijgen of moet hij in persoon daar zelf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

GNML schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Hoe zit het met ophalen, aangezien ik twee e-mails heb (een op mijn vaders naam) kan ik die makkelijk mee krijgen of moet hij in persoon daar zelf staan?
Ik forward het mailtje dat ik ontvang naar mijn maat in Tilburg. Hij haalt ze voor mij op en gebruikt het mailtje als bewijs. Geen probleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag even de Dekamarkt bezocht voor hun Hertog Jan aanbieding:

Afbeeldingslocatie: http://www.supermarktaanbiedingen.com/public/images/discount/2016/31/558446.jpg

€ 3,50 per fourpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Celebrator Doppelbock: Absolute aanrader!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

Nyarlathotep schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

Ik forward het mailtje dat ik ontvang naar mijn maat in Tilburg. Hij haalt ze voor mij op en gebruikt het mailtje als bewijs. Geen probleem dus :)
Dat is chill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dat kan ik bevestigen. Via een mailtje van iemand anders krijg je die 2e fles ook mee. Ik ben overigens al lang en breed afgehaakt. 30+ euro's voor een fles, dan kom je in de prijscategorie Bourbon County, tja, dan weet ik wel wat ik lekkerder vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:40
GSX-MAN schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:25:
Celebrator Doppelbock: Absolute aanrader!
Ik ga vanmiddag kijken of ze hem bij de plaatselijke Mitra hebben :) Aanstaande zondag een bierproeverij met wat vrienden met als thema 'Herfst'. Had zelf al de Jopen 4 granen bok in gedachte maar ga eerst op zoek naar deze :)

Als iemand nog meer goede suggesties heeft dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Faeshaas schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Ik ga vanmiddag kijken of ze hem bij de plaatselijke Mitra hebben :) Aanstaande zondag een bierproeverij met wat vrienden met als thema 'Herfst'. Had zelf al de Jopen 4 granen bok in gedachte maar ga eerst op zoek naar deze :)

Als iemand nog meer goede suggesties heeft dan houd ik me aanbevolen.
Die 4 granen zou ik overslaan, van Jopen zou je dan de Johannieter kunnen pakken. Die bock uit Ootmarsum vind ik vooral heel bitter, maar die van Maximus is dan wel weer geinig. En pak Schneider ook mee. De Aventinus is een mooi doppelbock, als ze de Eisbock hebben is dat een absolute must om die ook mee te pakken. 't IJ heeft ook wel een leuke bock, Zondebok van de Halve Maan is ook goed.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 17:40
GSX-MAN schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

Die 4 granen zou ik overslaan, van Jopen zou je dan de Johannieter kunnen pakken. Die bock uit Ootmarsum vind ik vooral heel bitter, maar die van Maximus is dan wel weer geinig. En pak Schneider ook mee. De Aventinus is een mooi doppelbock, als ze de Eisbock hebben is dat een absolute must om die ook mee te pakken. 't IJ heeft ook wel een leuke bock, Zondebok van de Halve Maan is ook goed.
Ik had de Johannieter gezien maar ben van plan om een niet al te zwaar bier mee te nemen (iedereen neemt 1 soort bier mee zodat we in totaal 6 biertjes kunnen proeven)

Ijbok van 't Ij ziet er goed uit :)

Ze hebben hier bij de Mitra ~200 speciaalbieren dus dadelijk even lekker rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Check dan ook vooral de Sexy Motherbocker van brouwerij Oersoep! Lekker!!

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

dano_nl schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:26:
Check dan ook vooral de Sexy Motherbocker van brouwerij Oersoep! Lekker!!
Heb ik er vorige week 2 van gekocht, eentje gedronken. Maar ik kan me niet herinneren hoe ik die vond.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

gebruik je geen untappd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Beerbutler van oktober:
  • Bierke Plezierke - Den Blèèèter
  • De Dochter van de Korenaar - Charbon
  • De Dochter van de Korenaar - Noblesse XO
  • Dugges - Mörk Lager
  • Edge Brewing - Hoptimista *
  • Evil Twin - Retro IPA
  • Mikkeller - Tripel
  • Omnipollo - Leon
  • Steynemolen - Steynemolen
* Was een extra bier in plaats van de normale gadget.

Plus een brief dat ze het formaat gaan wijzigen, van iedere maand 8 bieren naar iedere 3 maanden 20 bieren. Denk dat dit voor mij de laatste box is geweest, ik ga zelf wel wat samenstellen bij de slijterij.

Verder nog bij de Mitra een Gulpener IJsbok meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Morgen ga ik op weg naar Keulen, heeft iemand nog tips voor een leuk biercafe of restaurant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:50:
[...]Afgelopen zomer ben ik nog bij de kulminator geweest, echt niet druk toen en je weet echt niet wat je ziet. De bar is uberhaupt niet meer te zien door de zooi die er op staat en toen wij er waren stond er een hele lading dozen op de helft van de tafels in de kroeg, al is dat niet altijd zo geweest. Ik weet niet of ze het langzamerhand aan het volbouwen zijn of dat het per keer verschild of er net iets geleverd is :p. Houd er wel rekening mee dat het zon beetje elke avond om 11 uur gewoon sluit.

In Antwerpen is in veel cafes vaak live muziek. Vorige week zondag nog in antwerpen bij cafe de kat geweest naar een contemperary jazz trio. En daar hebben ze dan ook meestal wel een aantal trappisten enzo, lekker genieten van een Orval bij live muziek is zeker een aanrader.
Heel gaaf, ook bedankt voor je reactie. Klinkt goed, live muziek, is altijd een stuk gezelliger. Wordt zo te zien een soort van kroegentocht vh weekend!
Klinkt als een leuk concept, lijkt ook wel een beetje op hellobier. Heb je dan ook iedere keer een andere biertjes, of heb je soms ook wel een gehad die je al een keer van ze hebt gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Krasloos schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:10:
[...]

Klinkt als een leuk concept, lijkt ook wel een beetje op hellobier. Heb je dan ook iedere keer een andere biertjes, of heb je soms ook wel een gehad die je al een keer van ze hebt gehad?
Je krijgt iedere maand nieuwe bieren, de enige keren dat je 9 bieren in de box had zitten, was de nedende er eentje die je al eerder hebt gehad, zoals deze maand de Edge Brewing - Hoptimista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Niet altijd, soms zit je gewoon met vrienden. Ik zie nu dat ik het een 2/5 vond. Ik heb gisteravond de tweede gedronken, ik vond 'm inderdaad niet heel bijzonder.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Dit weekend heb ik Ola Dubh 18 Year Special Reserve van Harviestoun kunnen proeven.
Ik vond 'm echt tegenvallen, had 'm veel complexer verwacht.

De originele Old Engine Oil vind ik lekkerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:58:
Plus een brief dat ze het formaat gaan wijzigen, van iedere maand 8 bieren naar iedere 3 maanden 20 bieren. Denk dat dit voor mij de laatste box is geweest, ik ga zelf wel wat samenstellen bij de slijterij.
Volgens de site krijg je nu 20 bier per maand voor 30 euro (althans, als ik het goed begrijp, op de ene pagina hebben ze het over een kwartaal en op de andere pagina over 20 voor 30 euro en er is ook iets van 80 bier per kwartaal), denk dat daar nog verzendkosten bijkomen?

Ik koop het wel bij de slijterij, ben ik niet duurder uit en heb ik vrije keuze. De slijterijen hier hebben al een voorraad van minimaal 100 soorten, dus ik zie niet echt een voordeel van de bierbutler. En het heeft wel 1 nadeel: als je een bier lekker vind heb je vervolgens een probleem om er meer te kopen, bij de slijter haal je gewoon een nieuwe lading.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Afgelopen vrijdag een afdelingsuitje gehad in het Delirium cafe hier in Amsterdam.
Daar van tevoren even de Gulpener Ijsbok geproefd, en die bevalt mij best wel!
Het eten bij Delirium is overigens slecht: wij waren met een groep van dik 40 man, en veel eten werd lauw of zelfs koud geserveerd. Bah!

Ook vorige week de Grolsch bok geproefd, maar daar vond ik niks aan. Zoals verwacht overigens: alle bokken van de grote brouwerijen zijn veel te zoet en voornamelijk moutig.
Als ik daarbij nog andere bokken bedenk die ik gedronken heb van kleinere brouwerijen concludeer ik nu toch dat bokbier niet mijn type bier is. Te saai en éénzijdig.
(Al ga ik waarschijnlijk met collega's naar het bokbierfestival in de Beurs van Berlage. Laatste kans voor mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Volgens de site krijg je nu 20 bier per maand voor 30 euro (althans, als ik het goed begrijp, op de ene pagina hebben ze het over een kwartaal en op de andere pagina over 20 voor 30 euro en er is ook iets van 80 bier per kwartaal), denk dat daar nog verzendkosten bijkomen?

Ik koop het wel bij de slijterij, ben ik niet duurder uit en heb ik vrije keuze. De slijterijen hier hebben al een voorraad van minimaal 100 soorten, dus ik zie niet echt een voordeel van de bierbutler. En het heeft wel 1 nadeel: als je een bier lekker vind heb je vervolgens een probleem om er meer te kopen, bij de slijter haal je gewoon een nieuwe lading.
Tja, echt duidelijk is het er niet op geworden.

Ik vermoed dat je € 30 per maand betaald en daarvoor ieder kwartaal 20 bieren krijgt. Dan zijn ze duurder geworden, want de oude versie was € 30 per maand, maar dan iedere maand 8 bieren. Dus je betaald hetzelfde maar krijgt 4 bier minder.

Ik ga voortaan wel weer zelf wat samenstellen bij de slijter.

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 17-10-2016 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik denk dat ik stop met drinken, het project bierproeven is 'af'. ;(

Afgelopen weekend proeverijtje gehad met o.a.:

- Cuvee Delphine On Steroids AKA Pablo Eiscobar in combinatie met Black Albert. Geniaal om deze twee te mengen (de 41% CDOS wat natuurlijk in de basis een Black Albert en dan bourbon barrel aged (Cuvee Delphine) en vervolgens geijsbockt én nog 5 jaar gebarrel aged is ;w )

- Cigar City's Hunapuh Imperial stout https://www.beeradvocate.com/beer/profile/17981/47022/
Wonderlijke stout, waar eindelijk de tinten peper en kaneel wél fantastisch in balans zijn

- 2014 Bruery's Black Tuesday https://www.beeradvocate.com/beer/profile/16866/51257/
Ok. Dit is nu dus by far het lekkerste bier dat ik ooit op heb. De enige bieren die hierbij in de buurt komen qua comlexiteit, body en smaak zijn eveneens Amerikaanse, nauwelijks te krijgen stouts ala Surly's Darkness. Een monster van een stout van bijna 20%. Toch walmt de alcohol er niet boven uit, echt heel knap. Niet de eerste keer dat ik licht emotioneel werd van bier B) maar man man man... ik kan er niet over uit. Dit wordt nooit meer overtroffen, dergelijke flessen zijn alleen te krijgen via trading met Amerikanen voor flessen Cantillon, en dan alleen de meest zeldzame. Niet in euro's uit te drukken. Zie je de kans om voor 100 euro of minder zo'n fles te pakken te krijgen, niet bij nadenken, meteen doen. Je kunt er prima met 6 man van drinken. De smaken zijn zó intens dat een 15cl proefglaasje nog een half uur meegaat.

Fuck it. Ik ben klaar. Ik heb die steen de berg op gerold.

Wat moet ik nu nog -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 12-09 08:33
Afgelopen weekend 2 biertjes geprobeerd:

- Duchesse de Bourgogne
- Floreffe 'Prima Melior'

De Duchesse is een op eiken gerijpt bier. Kende het niet, opengetrokken bij een lekkere burger en patat, was best een aangename verrassing (nooit geweten dat op eiken gerijpt bier zo'n totaal andere smaak heeft)
De Prima Melior een donker bruine met een drop-/anijs achtige smaak. Leuk voor de wat koudere dag.

De Mitra in Bedum heeft sinds kort weer wat minder bekende, vooral Belgische bieren liggen voor acceptabele prijzen. Binnenkort nog maar eens langsrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vandaag hebik een flesje Westvleteren 12 gekocht. Kostte een vermogen, hij blijft nog heel even dicht voor een vergelijking met de Abt 12 en Rochefort 10.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

GSX-MAN schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:31:
Vandaag hebik een flesje Westvleteren 12 gekocht. Kostte een vermogen, hij blijft nog heel even dicht voor een vergelijking met de Abt 12 en Rochefort 10.
Ja zeker met die twee met een andere bierliefhebber gaan drinken.
Liefst nog eigenlijk blind proeven en kijken welke je de lekkerste vindt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tha BasZ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:59:
[...]

Ja zeker met die twee met een andere bierliefhebber gaan drinken.
Liefst nog eigenlijk blind proeven en kijken welke je de lekkerste vindt!
Zoiets zit wel in de planning, ja. Even een momentje van maken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

GSX-MAN schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:31:
ik vond hem erg lekker, 13 euro per flesje? Ik begreep dat het officieel niet verkocht mag worden buiten de brouwerij maar kom het toch geregeld tegen. (o.a in Egmond aan zee en Zaandam)

van http://sintsixtus.be/trial/bierverkoop/
Voorwaarden
De Trappist Westvleteren is enkel voor particulieren te koop, waarbij iedere koper zich engageert het bier niet verder te verkopen. U bent de eindverbruiker. Op het kasticket wordt vermeld dat U het bier niet in de handel mag brengen. Wij kunnen u hierop aanspreken.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
dano_nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

ik vond hem erg lekker, 13 euro per flesje? Ik begreep dat het officieel niet verkocht mag worden buiten de brouwerij maar kom het toch geregeld tegen. (o.a in Egmond aan zee en Zaandam)

[...]
Een slijter hier in de buurt heeft ze ook gewoon op de plank voor € 16,- per fles. Persoonlijk lijkt hij mij teveel op de Abt 12. Dus het enorme prijsverschil is naar mijn mening niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dano_nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

[...]
In Hengelo was een café die het gewoon verkocht aan de bar.
Hoe zouden ze die regeling handhaven? En geldt dit dan ook in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Thombias schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:58:
[...]
Hoe zouden ze die regeling handhaven? En geldt dit dan ook in Nederland?
Ze zullen er vanuit gaan dat god het verder regelt als je overtreedt.

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 4 ... 197 Laatste